Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
@camulos Gpu-grid is wel te overzien, je moet wel even de lange taken dan uitzetten (die duren 8+ uur)

@DigiK-oz mee eens en daarom ben ik voorlopig ook over er is als er behaaorlijk wordt ingezet op korte termijn een hoop te winnen

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 16:55
Vandaag ook maar is Majestic aangezet voor DPC. Weet iemand nog optimale instellingen hiervoor zodat ik zoveel mogelijk punten kan behalen? :D

Ik heb namelijk 38,2% disallowed en 10% bannend.

[ Voor 15% gewijzigd door nickb90 op 09-08-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
voor zover ik er mee gespeeld heb kun je de buckets en die andere optie......(lekker duidelijk weer) aardig omhoog schroeven kost wel een hoop bandbreedte dan maar dan draai je ongeveer 1.5m per client er staat hier op het forum wel het een en ander over suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Thanks ik had al wat lopen zoeken maar kon in dit topic niet zoveel vinden, maar het was in /5 dat het stond. Misschien een idee om dergelijke tweaks op 1 centrale plek op te slaan o.i.d.? Gaan is kijken hoeveel ik kan bijdragen. Pc staat niet zovaak aan, maar alle kleine beetjes helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hier staat een aardige uitleg over de instellingen van de Majestic client. http://www.majestic12.co.uk/forum/viewtopic.php?t=2947

Ik zou eerst een kijken wat je router aankan. Als de instellingen van Grubee in de tutorial voor jou niet werken zou ik het aantal (async.) workers verlagen.
De meeste standaard routers kunnen maar weinig verbindingen tegelijk aan vanwege (intern) geheugengebrek of door instellingen in de firmware. (max 4000 tot 8000 bij sommige routers, bij mijn crawlingsnelheid zit dat tussen de 12000 en 16000)
Dit zou resulteren in DNS errors.
Vaak is een oplossing al om alternatieve DNS servers te selecteren en om deze op je PC in te stellen, en niet door de router laten te verzorgen. (adapter settings, advanced, bladiebla, DNS server IP instelling)

Daarnaast behoeft de Majestic client toch redelijk wat CPU power tegenwoordig. Als je geen core reserveert voor de client dan kun je een hoog errorpercentage krijgen. (vaak connection errors)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Thanks. Heb inmiddels wat instellingen aangepast en we gaan is zien wat ik kan scoren. Ik heb hier niet zo heel snel internet, 500kb/s down en maar een klein beetje upload helaas. Maar alle kleine beetjes helpen :) Op mijn laptop gebruik ik geen DC client aangezien deze de warmte niet weg krijgt dus dan kan Majestic lekker draaien zonder dat ik mijn handen brand aan mijn laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-05 15:14

Elrond-NL

Kluizenaar?

Wil Amberjr iets rustiger aan doen op RNAworld aub, ik wil wel ook wel eens op plaatsje 1 staan binnen DPC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 13:01
DigiK-oz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:07:
Op dit moment is, puur vanuit de DC-Vault score bekeken, GPUGRID intressanter dan welk ander GPU project dan ook (jammer genoeg alleen Nvidia). Het is de #4 in de lijst van "slechte" projecten qua punten voor DPC, we staan er 48e, én een plekje winst levert 11,2 punten op voor DC-Vault (tegenover 4,5 voor PrimeGrid en 3,6 voor MW).
Ik weet niet of 1 GTX580 een verschil kan maken daar, maar wil hem wel een tijdje snachts op GPUGRID laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@elrond dat idee had ik nou ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253680

Arjant2 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:49:
[...]

Ik weet niet of 1 GTX580 een verschil kan maken daar, maar wil hem wel een tijdje snachts op GPUGRID laten draaien.
Volgens mij gaat dat best veel punten opleveren hoor en ook wat plaatsen winst voor DPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Een GTX580 zal op GPUGRID met de
* normale WU's tussen de 2500 en 3300 punten per uur doen. (1 WU duurt 1 á 3 uur)
* longrun WU's tussen de 7500 en 8200 punten per uur doen. (1 WU duurt 4 á 8 uur)

Dus zou best 60k per nacht kunnen doen (is 3 plaatsen winst in de daily's)

m'n 550Ti doet maar 2000 per uur met de longrun's, en is daar dan ook 27 uur zoet mee :|

Sowiezo, mochten er mensen mee doen aan GPUGRID met een goede kaart zet dan alleen de longrun WU's aan. 't scheelt een hoop. Bij een middenmoot kaart (550Ti bv) die 24*7 draait kan het ook, maar als GPUGRID maar een paar uur per dag draait op een middenmoter zou ik bij de normale WU's blijven (aangezien die dan ook al 12uur duren...).

[ Voor 45% gewijzigd door Qazwaplol op 09-08-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:23

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Het kan best zijn dat met een goede kaart meer punten te verdienen zijn, maar het verschil dat jij noemt heb ik met een GTS240 nog niet geconstateerd.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Verschil tussen normale en longrun's is beter merkbaar bij goede kaarten, kan helaas de history van m'n eigen machine niet terugzien tot het punt dat ik overgeschakeld ben.

Zoek even een rekenvoorbeeldtje op..

..gevonden, deze user doet met een GTS450
* longrun: 1500 á 1900 per uur
* normal: 833 á 1326 per uur

GTS450 is kwa performance nog een stuk beter dan een 240 maar daar zie je al dat het verschil kleiner wordt. Met m'n oude kaart een GTS250 draaide ik de normale WU's, dan duren die longrun's te lang.

Longrun's moet je toch wel binnen anderhalve dag weer kunnen inleveren wil het zin hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door Qazwaplol op 09-08-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-03 09:26

Camulos

Stampert

Wow... weinig punten bij GPUgrid?? (als ik even vergelijk met PG... de 460GTX doet per uur ongeveer 8K bij primegrid)
... strax ff kijken of ik GPUgrid kan installen

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
ouch, das 2x zoveel als je bij GPUGRID zou halen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 11:50
Ik heb al lang de hoop opgegeven om de BOINC projecten ooit met elkaar op basis van credits te kunnen vergelijken.

@amberjr, je bent lekker bezig op MW, is dat van je 5970?

[ Voor 21% gewijzigd door VictordeHolland op 09-08-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Maar PG gaan de punten nu wel hard naar beneden, dus wat dat betreft wordt dat verschil wel aardig verkleind.

Ik had juist ingesteld dat ik géén long run WU's zou krijgen en wat krijg ik als 2e WU? Juist een long run...
Werkt niet echt goed dus.
Maar heb dus maar op basis van het bovenstaande advies de long runs wel aangezet.
Ben benieuwd hoe lang die daar over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL

Elrond-NL

Kluizenaar?

amberjr schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:56:
@elrond dat idee had ik nou ook >:)
uhm kan je dat niet uhh uit stellen tot ik ook plaats 1 heb aangetikt? :D _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@victor yep heb hem eindelijk op 2 wu's per gpu dus 4 per keer dat was met een e6500 maar met een 2600k is dat niet nodig, of het ligt aan de laatste driver amd ik weet het niet maar nu blijft hij wu's doen in rond de 70 sec en met de vorige config deed ik er 4 in ongeveer 3 minuten ff afwachten morgen
@elrond heb net nog ff beetje power bijgezet :P

[ Voor 52% gewijzigd door amberjr op 09-08-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL

Elrond-NL

Kluizenaar?

dan gaan die van mij weer naar standje energiezuinig :( (ie. 1.6Ghz ipv 4.0Ghz)

[ Voor 17% gewijzigd door Elrond-NL op 09-08-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Ik weet niet wat ik fout doe met mijn netwerk maar Majestic laat mijn complete netwerk in elkaar zakken. Vet irritant. Even een klein lijstje met gegevens:

Computer: 100Mbit LAN
Router: Linksys WRT54GL
Modem: THOMSON ST706
Internet aansluiting: 20Mbit down / 1 Mbit up

De verbinding gaat van boven naar beneden. Dus van de computer naar de router en dan naar het modem enz.

Nu heb ik wat testen gedaan aangezien ik het niet kan uitstaan. Het eerste apparaat wat eruit klapt is de router. Hoe weet ik dat? Vanaf een andere computer voer ik constant een ping uit naar de router en naar het modem. Op het moment dat de router niet beschikbaar is is automatisch ook het modem niet beschikbaar (logisch!). Dus ik weet dat tot nu toe de router de beperking is.

Oke dan snap ik dat ik het aantal async crawlers naar beneden moet bijstellen. Ik ben begonnen met 150 crawlers en ben terug moeten gaan naar 23(!) pas op dat moment lijkt mijn netwerk er geen hinder van te ondervinden.

Nu wil ik het maximale eruit halen uiteraard en vroeg ik me af of iemand enig, maar dan ook enig idee heeft wat ik kan aanpassen zodat ik meer punten kan halen? Ik draai nu dus 2 computers en verder is er niets netwerk intensief bezig.

Ik ben benieuwd!

Edit:
Na een uur kan ik zien wat het verschil aan punten is:
150 crawlers en internet compleet plat: 33.000 per uur
23 Crawlers en internet werkend: 5.500 per uur

Dat scheelt nogal wat zeg :|

Edit2:
Inmiddels wel profielen aangemaakt dat in de nachtelijke uurtjes mij verbinding dicht getrokken mag worden ^^ in 6 uur tijd toch 250.000 punten behaald :) overdag weer terug naar de 23 crawlers. Zo heeft niemand er hier last van en scoor ik toch nog een leuk aantal punten ^^

[ Voor 16% gewijzigd door nickb90 op 10-08-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Waarom jouw netwerk al bij meer dan 23 crawlers plat ligt snap ik niet.
Probeer anders in het laatste tabblad de deepcrawl buckets en priority buckets naar een lage waarde te zetten, 0 of 2. (hangt een beetje vanaf hoeveel buckets dat je in totaal open hebt. je moet niet willen dat het allemaal dit soort speciale buckets worden want die kunnen zwaarder zijn in het maken van aantal verbindingen)

Bij mijn Asus kreeg ik het netwerk eigenlijk pas goed draaien met custom Firmware op m'n router.
Ikzelf gebruik Tomato firmware op een Asus RT-N16, hier te krijgen, ook voor een WRT54GL. http://tomatousb.org/doc:build-types
Nu kan ik ook het aantal maximum toegestane verbindingen monitoren en aanpassen.

[ Voor 39% gewijzigd door Cow_tipping op 10-08-2011 13:04 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Dat ziet er grappig uit. Ik ga daar vandaag of morgen is mee spelen. Ik vind het ook erg vaag dat bij 23 de limiet ligt. Kan nooit goed zijn :P Misschien heeft de router ook zijn beste tijd inmiddels gehad, wordt intensief gebruikt hier dus :P

Ik pas de instelling nog even aan en ga daarna een keer spelen met de firmware :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
GPUGRID ligt er nu zo te zien al een paar uur uit.
Gebeurt dat daar vaker dat iemand weet? Zoja dan moet ik mijn buffer gaan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@Arjant2
1. ja
2. heel verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
helder, buffer verhoogd naar 1 dag.

[ Voor 70% gewijzigd door Arjant2 op 10-08-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37
Haha, Dimes heeft er weer een dagje uit gelegen en dus : Cow_tipping gaat weer hard 7(8)7 _O-

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Ja echt briljant is dat had het ook al gezien hoegoettiedat toch?

Heb long runs op gpu grid uitgezet had nu op 1 dag 3 compute errors :( en wel bijna klaar alle maar f.... f... f... f...

• nickb90
Welke domein extensies doen jullie voor Majestic? Ik heb de meest gangbare hier in de buurt aangezet (nl,fr,be,es,it,de,info,tv) maar zegt steeds dat er geen URLS zijn en pakt dan .com, maar die wil ik niet want die gaan langzamer xD Welke gebruiken jullie ?

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik heb denk ik al die TLD's al gecrawled. :P
Ik heb ook heel Europa als voorkeur ingesteld, behalve de oostbloklanden.
Als er geen voorkeursdomeinen meer beschikbaar zijn dan geeft de server je gewoon uit het restant urls.
Zodra er een nieuwe lading urls bechikbaar komt wordt er bij het downloaden van buckets door je client weer gekeken naar de voorkeur.

• Arjant2
amberjr schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:11:
Ja echt briljant is dat had het ook al gezien hoegoettiedat toch?

Heb long runs op gpu grid uitgezet had nu op 1 dag 3 compute errors :( en wel bijna klaar alle maar f.... f... f... f...
Dat is wel apart. Zijn de kaarten overklokt? Misschien helpt een simpele restart van je pc.

• Camulos

Camulos

Stampert

Arjant2 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:44:
Misschien helpt een simpele restart van je pc.
BLASPHEMY :+ }:O O-)
Een dual socket Core i8 @5GHz + Windows 9 + 1TB DDR5 ram doet denk ik meer wonderen in het geval van Amberjr

Maar je hebt wel gelijk... als PC's weer eens moeilijk doen: rebooten die handel (of herstarten client).. soms een cold-boot. Indien je MJ-12/Dimes of andere netwerk shizzle doet een reset van modem+router

• amberjr
ach heb ze nu weer aangezet, die short run zijn qua punten echt wel minder...... En joepie net te horen gekregen dat ik nog minimaal een dag of 10 moeten wachten op mijn hardware...... dus pas over twee weken weer op oorlogssterkte.....

• Arjant2
Dat duurt wel erg lang zeg, pfff.
Maar goed, dan heb je ook wel wat natuurlijk.
Met die extra kaarten ga je echt stappen zetten (en DPC daarmee ook).

• amberjr
@allen op milkyway mooi is dat gaan we ik weet niet hoeveel plaatsen omhoog in de daily, doet de rest onder/boven ons dat ook dat schiet niet op natuurlijk ;)

• VictordeHolland
amberjr schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:07:
@allen op milkyway mooi is dat gaan we ik weet niet hoeveel plaatsen omhoog in de daily, doet de rest onder/boven ons dat ook dat schiet niet op natuurlijk ;)
We moeten het op een dealtje gooien met AMD, dat ze ons 'even', zeg 20x 6950s of 6970s lenen of geven zodat we op MW een paar plaatsen kunnen pakken.

/me Iets zegt me dat dit niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

@amber: voor de Vault kun je beter PG of Collatz draaien (meer punten per plek winst, volgens DigiK-oz )

Lolz ff 20x GPU's fixeren ;) ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
I know, maar mw is ff personal, wil eigenlijk ergens in de top10 staan maar moet ff kijken hoelang ik mijn 5970 nog laat meedraaien. Alle nvidia kaarten draaien nu gpugrid dus voor PG is even geen ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Camulos schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:44:
@amber: voor de Vault kun je beter PG of Collatz draaien (meer punten per plek winst, volgens DigiK-oz )

Lolz ff 20x GPU's fixeren ;) ^^
oke dan, ikd acht juist van de week ergens te lezen dat GPUGRID prioriteit was en niet PG?
Vandaar dat ik nu op GPUGRID zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
check maar ff op de stats site van DigiK-oz gpugrid zijn wel meer punten per plek dan pg iets van 11 tegen 4 meen ik melding van camulos was met name over verschil MW en PG(neem ik aan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

yeah.. was idd over ATI kaarten :)
NVidia beter op GPUgrid :) (maar daar krijg je zo weinig punten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
ah oke, dan blijf ik zitten waar ik zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Zijn er meer mensen die geen Buckets met URLS meer krijgen bij Majestic? Mijne zegt dat ze op zijn..... Al paar keer opnieuw gestart, hele nacht voor niets aan gestaan zo xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik krijg ook regelmatig de melding "no more URLs available", maar even later haalt hij dan alsnog wat op. Als ik naar de stats kijk, hebben we ook gewoon onze normale output vandaag, maar jij zit inderdaad wel erg laag, 80K vandaag terwijl je normaal toch wel op de 250K zit om deze tijd.

Iets zinnigs in de log?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Het gekke is dat ik niets bijzonders zie in de log. Ik heb inmiddels de computer opnieuw gestart en de software ook maar het helpt niets.

Het enige wat interessant is in de log is het volgende, voor de rest staat er niets in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[12-8-2011 0:03:16] Could not connect to server to get more urls, will retry later.
[12-8-2011 4:10:10] Forced restart: node detected no crawling progress in a long period of time and forces restart
[12-8-2011 4:10:10] Automatic restart was requested, stacktrace:  line 0: Void WebCrawlerEventHandler(Majestic12.WebCrawlerEvent)
[12-8-2011 4:10:11] WebCrawler: grace shutdown requested...
[12-8-2011 4:10:11] WebCrawler: shutting down.
[12-8-2011 4:10:12] Killing thread oURLManager (Alive=False) with state: Stopped 
[12-8-2011 4:10:12] Killing thread oCrawl (Alive=False) with state: Stopped 
[12-8-2011 4:10:12] Shutting down...
[12-8-2011 4:10:12] Timer cleared
[12-8-2011 4:10:12] WebServer: shutting down.
[12-8-2011 4:10:15] MJ12node v1.7.5 (.NET 2.0) starting up
[12-8-2011 4:10:15] Loading webserver config from: C:\Program Files (x86)\Majestic-12\MJ12node\webserver.xml
[12-8-2011 4:10:16] Node will use built-in .NET HTTP library for crawling
[12-8-2011 4:10:16] Attempting to upgrade database...
[12-8-2011 4:10:16] Successfully upgraded database!
[12-8-2011 4:10:16] Buckets server address: http://crawl.majestic12.co.uk
[12-8-2011 4:10:16] Mozilla/5.0 (compatible; MJ12bot/v1.4.0; http://www.majestic12.co.uk/bot.php?+ started with 120 worker(s)

Het lijkt er dus op dat hij even zijn internet kwijt is geweest en daarna niet meer kan verbinden. Ik typ dit nu van de PC waar het opstaat dus er is internet. Zal alles nog een keer herstarten maar geen idee waar dit nu vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Weird. Kan je nog wel op de site van Majestic komen vanaf die bak? Misschien iets te vinden op hun forum?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Ik kan nog op hun site komen, had ik ook al naar gekeken. Ik zal vanmiddag is een post aanmaken daar op het forum en kijken of ze iets vinden. Vaagheid dit. Ik ga vanmiddag hun forum is doorspitten en kijken of ik iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heb je toevaillig je data folder gedelete?
Of staat het aantal reserved buckets op 0?

Voor dat eerste zou je Alex een PM moeten sturen met daarin je nodehash (uit config.xml). De server weet hoeveel buckets je in progress hebt, en als je maar buckets blijft vragen zonder ze terug te geven wacht ie tot je er weer hebt ingeleverd.

Bij het tweede zou ik het aantal reserved buckets verhogen. (bij mouseover geven deze getallen allemaal aan wat ze doen)

Bij een derde oorzaak weet ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Nou ik heb wat zitten testen op andere machines binnen het netwerk en daar kreeg ik hem gelijk aan de praat. Dit deed mij vermoeden dat er dus iets fout was op de machine waar alles op draaide. Ik nog een keer alles nagekeken en kon niet echt een verschil vinden met hetgene op de test machine.

Ik heb toen Majestic er gewoon af gehaald en weer geïnstalleerd en ik heb mijn eerste bucket weer binnen. Echter zegt die dat er daarna weer geen Urls beschikbaar zijn.

@Cow_tipping
Het aantal reserved buckets stond op het getal wat er standaard staat, 3

Ik ga Alex is een PM sturen met mijn node hash zodat hij het kan resetten :) thanks!

Edit:

PM de deur uit. Afwachten :D

Edit 2:
Inmiddels komt er weer niets binnen :( Helaas vannacht weer geen punten, is toch het moment waarop ik eigenlijk kan scoren (dan mag die volle snelheid :D).

Kan je die barrels niet los downloaden? :P

Edit 3:

Alex heeft gekeken maar zag niets aparts dus hij kon niets doen en ineens kwamen de pakketjes toch weer binnen, snap er niets van maar het werkt weer :)

Edit 4:
Inmiddels weer op oorlogssterkte :D in 5 uur tijd 350.000 :) probleem zeker opgelost :)

[ Voor 28% gewijzigd door nickb90 op 13-08-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Eindelijk tijd gevonden om m'n 12 gieg in de pc bij te prikken.
Nu met 15 gieg kan ik weer 10 VM's draaien met 6 cores voor RNA. Die gebruikt soms ook wel 400 Mb per core.

Als alles nu stabiel blijft met 'slechts' 7,6 gieg in gebruik kan ik er nog wat VM's bijzetten. Alleen geen win2k VM's meer, die zijn toch erg traag met opstarten in vergelijk met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:24
heb je nog geheugen over cow_tipping en zo ja welke? heb wel intresse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321707

Tsja idd 2 Gigs per core is geen overbodige luxe meer.
Gefeliciteerd Cow_tipping met je "16 strong jazzing-gig". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Ik weet niet hoe jullie zitten met je CPU gebruik bij Dimes met DSL maar mijne was redelijk hoog (tussen de 20 en 50% op een corei7 @ 3.3ghz) met 27 draaiende machines.

Nu heb ik een manier gevonden om dit drastisch omlaag te brengen (tussen de 0 en 2%). Het is nogal wat werk maar hier komt die:

1. Sluit alle tabbladen in de agent (alle 3, graph,messages,user scripts).
2. Klik op window bovenaan en dan Save Layout. Kies een naam die je wilt.
3(optioneel). Klik nogmaals op Window en dan Delete layout en verwijder de "Default".

Dit moet je op elke client doen. Als je de client opnieuw opstart komen alle 3 de schermpjes weer omhoog. Lekker handig dus, dan moet je het volgende doen:
1. Klik op windows
2. Klik op Load layout
3. Klik op de naam die je gekozen had.

Op die manier verdwijnen alle schermpjes weer en hou je wat CPU snelheid over voor de Vault :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Cpt00kirk schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:47:
heb je nog geheugen over cow_tipping en zo ja welke? heb wel intresse
ik heb 3 x 1 gieg reepjes van Kingston valueram. Als je die kunt gebruiken dan stuur ik ze wel op.

edit: Holy crap wat gaan die VM's toch soms raar doen. Nouja, DPC vaart er wel bij. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Cow_tipping op 15-08-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nickbogerd.nl: Ik denk dat het toch wel te prefereren is om Dimes als service te runnen in elke VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Misschien dat ik bij mij de services verkeerd heb geinstalleerd, maar ze doen bij mij ongeveer de helft van de gewone nodes.
(en ik heb geen hoog processorgebruik bij 12 nodes op 1 pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
nickb90 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:55:
Ik weet niet hoe jullie zitten met je CPU gebruik bij Dimes met DSL maar mijne was redelijk hoog (tussen de 20 en 50% op een corei7 @ 3.3ghz) met 27 draaiende machines.
Kost me 10% á 15% cpu voor 24 VM's (win-XP) op een i5 @ 4 Ghz.
Moet alleen niet vergeten ze om de dag te herstarten, anders zakt de output in omdat dimes dan weer al het geheugen opgesnoept heeft (zoals vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 14:43
Zal de PSP runner van DigiK-oz eens proberen, daar moeten we toch sneller een plekje kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
@iconized. Ik weet dat het beste als service is, maar dimes 0.4.3 ondersteunt dat zover ik kon vinden niet in Damn Small Linux. Vandaar dat ik het zo gedaan heb. En voor de mensen die mijn DSL machine gebruiken die ik een hele tijd terug gepost heb leek het me handig even te melden, want bij mij scheelde het echt heel veel :P

@cow_tipping misschien een reboot van de machines. Zoals Qaz ook aangeeft heeft een virtuele XP het nodig om te rebooten.

@Qazwaplol De WinXP machine's gaan beter om met CPU gebruik heb ik wel gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ok maar als je onder Windows Dimes als service hebt lopen, kun je de task scheduler gebruiken om de service te stoppen (levert altijd de één of andere foutmelding op) en daarna weer starten, ipv de VM te herstarten:
- net stop dimes
- net start dimes

@Qazwaplol: Ik heb Dimes in een W2k en WXP VM laten lopen, beide deden +/- 4k per dag. Dat schijnt voor mij met ICMP-pings de max te zijn dagelijks.

Edit: Ik ben mijn interesse een beetje verloren voor dit project daar ik tegen vele rare en onzinnige dingen ben aangelopen inclusief overduidelijke cheating van een ander team dat ook niet gecorrigeerd is. :/

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 321707 op 15-08-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

@Iconized :: nu is natuurlijk VM's creeren en draaien puur voor meer Dimes clients ook niet helemaal waar het Dimes project op zit te wachten.. het streeft namelijk totaal voorbij aan wat ze willen onderzoeken ( het inzichtelijk maken van de topografie van netwerken (en/of het hele internet))

Maar ja: Technisch gezien kan... en het levert wel heeeeeel veeeeel punten op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Moet ik nog iets veranderen aan de config file bij PSP? Draai nu sinds gisteren 4 PSP-s, maar zie geen output?
Wie weet wat ik nog meer moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik zie je hier niet tussen staan....

Een paar dingen die je volgens mij in de .ini file moet aanpassen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
// email= is a REQUIRED field.  The server will be use this address
// to send you an e-mail when your client discovers a prime.
email=stugiii@whatever.nl
// userid= is a REQUIRED field that will be used by the server
// to report on stats, etc. without having to reveal the user's
// e-mail address.  DO NOT USE spaces.  Instead use underscore _.
userid=Stugiii

// This value differentiates clients using the same e-mail ID
// DO NOT USE spaces.  Instead use underscore _.
clientid=Whatever

// Tests completed by this "team" will be rolled-up as part of team stats.  This
// will be recorded on tests that are pending and then updated when tests are
// completed.  Since it is stored on the server per test, it is possible for a
// single user to be a member of multiple teams.  If no value is specified for
// this field, then completed tests and primes will not be awarded to any teams.
// DO NOT USE spaces.  Instead use underscore _.
teamid=Dutch_Power_Cows

code:
1
2
3
4
5
// The following servers are from the Prime Sierpinski Project
// These servers are external to PrimeGrid.

server=PSPfp:100:1:www.psp-project.de:8100
server=PSPdc:0:1:www.psp-project.de:8101

Alle andere servers wegmikken uit de .ini

De rest kan je met rust laten dacht ik. Vroeger moest je je in hun forum ook nog aan DPC laten koppelen, maar ik weet niet of dat nog nodig is. Victordehollander heeft dit recent nog wel gedaan in ieder geval, en die doet mee voor DPC. Zie deze thread.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Dank DigiK-oz,

Ik heb metzelf wel al gevonden bij primegird onder een andere soort psp.
Ik denk dat ik de server nog niet goed heb staan. Zal dat vanmiddag meteen aanpassen.
Het programme werkt prima, 4 clients zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
@digi, haal de "server=PSPdc:0:1:www.psp-project.de:8101" ook nog even eruit.

PRP is de firstpass (PSPfp) maar die PSPdc is de dubblecheck server, punten daarvan komen in andere stats terecht (niet in de vault). Heb het een keer gehad dat de firstpass server niet te bereiken was en m'n host dus opeens voor het verkeerder project aan het rekenen was. Dus veiligst is om die ook te verwijderen.

De :5: staat default op 1, dat is het aantal WU's wat ie tegelijk download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL

Elrond-NL

Kluizenaar?

de 1st en 2nd pass stats zijn al een tijdje gecombineerd in de vault
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=46731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Ah, dat wist ik niet.
Bij de stats van psp zelf en bij free-dc worden beide apart weergegeven vandaar. Maar blijkbaar heeft free-dc dus ook een statspagina met beide in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Qazwaplol schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:13:
@digi, haal de "server=PSPdc:0:1:www.psp-project.de:8101" ook nog even eruit.

PRP is de firstpass (PSPfp) maar die PSPdc is de dubblecheck server, punten daarvan komen in andere stats terecht (niet in de vault). Heb het een keer gehad dat de firstpass server niet te bereiken was en m'n host dus opeens voor het verkeerder project aan het rekenen was. Dus veiligst is om die ook te verwijderen.

De :5: staat default op 1, dat is het aantal WU's wat ie tegelijk download.
Wat Elrond al aangeeft, de second pass dingen tellen al een tijdje gewoon mee. En die staat dus op 0 (procent) terwijl de first-pass server op 100 staat. Ik krijg dus alleen second-pass als de first-pass server geen werk heeft of er uit ligt.

De 5 heb ik maar even aangepast in mijn post, die was voor mijn offline bakkie waar ik af en toe wat files heen-en-weer kopieer om het ding draaiende te houden. Wat me trouwens op een idee bracht om PSP-PRP wat eenvoudiger te maken om te draaien.

Ga ik na mijn vakantie eens uitwerken, een programma wat je opstart die gewoon PSP draait zonder dat je hoeft te neuzelen met lokale install, parameters etc. Hij haalt gewoon alle benodigde files op van mijn eigen server. Als je het ding afsluit stuurt hij de files weer op, en kan iemand anders deze WU afmaken. WU's komen dan wel allemaal onder één user terecht. Maakt het misschien wat aantrekkelijker om te hunten op PSP.

Whatever

• amberjr
de vault punt stromen binnen vandaag :) +1 gpugrid, +1 rna (ok nog 6d puntjes te gaan komt goed) +2 cosmo Bring it on............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:24
Cowtipping kun je me via DM <----- effe reageren voor mij adres voor het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

Meine liebe.... GPU-grid is idd helemaal niet gul met het geven van punten.

Mijn nVidia460 GTX krijgt 11K aan punten voor een WU waar hij 9 uur over heeft gedaan... Zou dus neerkomen op 30K voor een volle dag :S Wellicht ga ik voor de 100K of 1M... maar vind GPU-grid geen fijn project (grote WU's.. relatief lage punten voor GPU).

Ach ja.. alles voor de Vault :Y O-) want zo knaagt je GPU nog eens aan wat anders dan PG ^^ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253680

Idd krijg je relatief weinig punten bij GPUgrid vergeleken met Primegrid. Maar alle teams hebben daar natuurlijk mee te maken. Aangezien de extra punten die je zou krijgen voor het totaal van DPC bij BOINC natuurlijk geen klap uitmaakt en de extra punten bij GPU behoorlijk uit kunnen maken voor de positie van DPC bij GPUGrid en de Vault is de keuze voor mij snel gemaakt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Cpt00kirk schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:05:
Cowtipping kun je me via DM <----- effe reageren voor mij adres voor het geheugen?
Een DM gestuurd via TS forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ben terug van vakantie en ik dacht; ik geef deze topic meteen maar even een bump, dus bij deze.
PC heeft het ruim een week vol gehouden en is niet zonder werk komen te zitten, daar ben ik erg blij mee =).

PSP runner van DigiK-oz doet het prima, ook meteen een vraag daarover: hoe kun je die het beste 'stoppen' zodat die de gedownloaden taken afrond en upload maar geen nieuwe taken download? (waarschijnlijk moet je dit in de master.ini regelen, maar wat/hoe precies :? ), zodat ik volgende maand wel weer mee kan hunten op RNA world =P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
dat is, voor zover ik weet, niet mogelijk.
in de regel waar de servernaam staat staat ....:100:1:....

de eerste is % werk wat voor die server gedaan moet worden. die tweede het aantal wu's wat in de queue gezet moet worden. zelfs als je die op 0 zet blijft ie downloaden.

hou hem in de gate en als er 1 net nieuw begonnen is stop gewoon die client tot ze allemaal uit zijn.

je bent lekker bezig geweest op PSP-PRP, zag dat StugIII ook weer meedoet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Ja, ik zal het een tijdje draaien. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Aqua@home is nu trouwens helemaal dood, ze zijn ermee gestopt sinds de 23ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
VictordeHolland schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:23:
Ben terug van vakantie en ik dacht; ik geef deze topic meteen maar even een bump, dus bij deze.
PC heeft het ruim een week vol gehouden en is niet zonder werk komen te zitten, daar ben ik erg blij mee =).

PSP runner van DigiK-oz doet het prima, ook meteen een vraag daarover: hoe kun je die het beste 'stoppen' zodat die de gedownloaden taken afrond en upload maar geen nieuwe taken download? (waarschijnlijk moet je dit in de master.ini regelen, maar wat/hoe precies :? ), zodat ik volgende maand wel weer mee kan hunten op RNA world =P.
* DigiK-oz is nog op vakantie, ff bijkomen van de warmte met de laptop op het balkon :)

Als je wilt nokken met PSP zonder nieuw werk te krijgen, moet je inderdaad in die master .ini wat aanpassen, namelijk de servernamen waar je werk vandaan hebt gehaald. Maak daar een niet-bestaande naam van (zonder verder iets aan te passen) en draai de ini-update.bat (of hoe dat ding ook heet). Daarna de client weer starten. Hij zal dan wel werk inleveren omdat de servernaam ook "in" de WU's staat, maar kan geen nieuw werk halen omdat de servers die je op hebt gegeven niet bestaan.

Nog een week zweten en daarna mogen de CPU's dat weer doen :) :w

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
De strijd tussen Ars en Norway is nu echt in volle gang, het verschil is nu nog maar 262 punten. Als ze Ars voorbij gaan op RNA world is dat verschil weer 100 punten minder. Als ze daarna nog een paar van die 'DPAD' flushes van vorige week doen, is het gedaan met Ars, maar dit is allemaal hypothetisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
DPAD kun je sparen, dus daar verwacht ik even iets rustiger weer, maar ik vraag me af wat Ars hieraan gaat doen. Die zullen ook niet op hun luie gat blijven zitten vermoedelijk ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook voor de Noren wordt dat nog een flinke dobber. Ze moeten de punten halen in de categorieën biologisch/medish en fysisch:
http://www.digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx?team=Team%20Norway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
van-alles-wat-berichtje

@iconized
Klopt, ik denk dat een deel van het gevecht op DPAD uitgevochten gaat worden, daar staan Ars en Norway immers erg dicht bij elkaar en vallen er veel punten te verdienen/ verliezen voor beide partijen. De tijd zal het leren.

Viel mij trouwens op dat in onze Wiki allemaal rare linkjes naar reclame websites staan, lijkt me niet helemaal de bedoeling. Iemand enig idee hoe het er voor staat met de Wiki, ik heb er al een tijdje niets over gehoord??

Voor de Cosmology@home en Milkyway@home (Camulos is daar trouwens ook lekker bezig afgelopen weken) crunchers onder ons en andere liefhebbers van het universum: NASA heeft een '3D tour' van het zonnestelsel online gezet. Deze is hier te doen: http://solarsystem.nasa.gov/eyes/ .(moet je wel even plugin van 400 MB downloaden, maar dan heb je ook wat)

Dat was het wel weer voor even, waarschijnlijk bedenk ik straks wel weer wat bij, lang leve de edit functie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Dat van de Wiki was me ook al opgevallen inderdaad, ook zijn er een hele hoop projecten uit verwijderd. Maar op dat moment geen zin om het weer een beetje recht te trekken :$.

Voorlopig Dimes weer even op een laag pitje, zodat de machine weer volledig op PSP kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Ik ga even bij de wiki spelen denk ik, dit soort rotzooi moeten we niet.

edit:
zijn nu bezig de boel wat te herstellen, mocht je nog paginas tegenkomen die mishandeld zijn, dan horen we dat graag, op IRC, of per PM. Of zelf herstellen natuurlijk ;)

[ Voor 56% gewijzigd door FreezeXJ op 05-09-2011 19:55 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Had er net ook een paar weer goed gezet, alle interne links die ik tegen kom zijn weer goed. Maar als je voor een random pagina kiest kom je in 9 van de 10 keer op een bullshit pagina uit die een of andere bot aangemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
We zijn druk bezig, maar hebben wat ruzie met de database, die ons noch toelaat paginas te verwijderen, noch toestaat nieuwe users te verbieden paginas aan te maken... Voorlopig dus even niet naar random paginas gaan, tot de boel back to normal is, lijkt de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
code:
1
2
3
4
$wgGroupPermissions['*']['edit'] = false;
$wgGroupPermissions['user']['edit'] = false;
$wgGroupPermissions['dpcusers']['edit'] = true;
$wgGroupPermissions['sysop']['edit'] = true;

in de localsettings.php zou moeten werken, dan kunnen nieuwe users pas bewerken zodra ze in de dpcusers groep gezet worden. (nieuwe pagina's aanmaken wordt ook als een edit gezien)

Maar 't is best wat gedoe om het goed te krijgen inderdaad, aardig lopen stoeien om het op 't werk te krijgen zoals ik wilde.

[ Voor 5% gewijzigd door Qazwaplol op 05-09-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Een ander probleem bij ons is dat we de versie volgen zoals die in de repository zit en die loopt achter... Ik ga zelf nog kijken om een alternatieve wiki (in Joomla) aan te maken, maar daar gaat ook tijd in zitten. Voordeel is dat er wel een softwarepakket minder gebruikt kan worden dan.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik lees bij Rechenkraft zojuist dit:
http://www.rechenkraft.ne...viewtopic.php?f=9&t=11774
Hoeft niet gerelateerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Had toch beter moeten opletten bij Duits op de middelbare school, ik snap vrij weinig van die berichtgeving op Rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
heel snel vertaald komt het neer op:

server waar het forum/wiki van rechenkraft op draait is gehacked, ze haddenn de boel platgegooid om alles na te lopen en is nu weer beschikbaar. iedereen moet wel een nieuw wachtwoord in stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 14-05 11:45

EektheMan

DPC

Als ik Digik-oz zijn mooie stats site bekijk dan zie ik 3 CPU Boinc projecten waarbij je veel plaatsen kunt stijgen met 2.5 miljoen credits (random gekozen).
Enigma: 9 plekken- 101.16 vault punten,
SZTAKI: 7 plaatsjes - 48.02
Cosmology: 7 plaatsen - 46.48
Ik houd geen rekening met wat de teams boven ons scoren.

Veel plaatsen stijgen is alleen niet per se veel punten, maar wel leuk. Meningen over bovenstaand lijstje?

@VictordeHollander: Sinds vannacht krijg ik weer SZTAKI units binnen. (Results ready to send
2,028)

[ Voor 10% gewijzigd door EektheMan op 07-09-2011 13:52 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
SZTAKI heeft momenteel geen werk.
Enigma geeft niet zoveel punten per WU dacht ik.
Cosmo heeft bij mij de voorkeur, zeker omdat we daarmee onze eerste plaats in de categorie Physical kunnen versterken.

Ben zelf nu even aan het Docken, omdat ik geen zin heb in die XXL WUs van RNA en mijn eigen score op Docking@home wel een kleine boost kan gebruiken (en voor de Vault is dit ook nog wel redelijk interessant project).
Milkyway@home heeft vannacht even geen WUs gestuurd, dus nu is mijn GPU eerst een flinke berg Collatz werk aan het verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
EektheMan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:29:
Als ik Digik-oz zijn mooie stats site bekijk dan zie ik 3 CPU Boinc projecten waarbij je veel plaatsen kunt stijgen met 2.5 miljoen credits (random gekozen).
Enigma: 9 plekken- 101.16 vault punten,
SZTAKI: 7 plaatsjes - 48.02
Cosmology: 7 plaatsen - 46.48
Ik houd geen rekening met wat de teams boven ons scoren.

Veel plaatsen stijgen is alleen niet per se veel punten, maar wel leuk. Meningen over bovenstaand lijstje?

@VictordeHollander: Sinds vannacht krijg ik weer SZTAKI units binnen. (Results ready to send
2,028)
Probleem met deze berekening is, dat 2,5 miljoen punten halen op het ene project soms wel 10 keer zoveel werk is als op het andere. Een poging tot prognose die hier wel rekening mee probeert te houden staat op deze mooie :P (thanks!) pagina

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
lol, dat noemen ze nu een veer in je eigen kont steken ;)

Het zou in ieder geval handig zijn als er een backup project wordt gekozen voor RNA, want velen willen/kunnen geen XXL units draaien. Deze koeien staan nu overal en nergens te grazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Herder, wijs ons de weg naar het groene gras!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 14-05 11:45

EektheMan

DPC

Ah! _/-\o_ _/-\o_ EekTheMan vraagt zich af of DE herder niet Digik-oz is ipv de herder van 2000 jaar gelee? ( Eek vraagt zich wel af hoe hij op die pagina kan komen via het navigatiemenu? )

Enigma dus als ik het goed lees? Maar er lijkt vooral veel animo te zijn voor Cosmology als ik de comments zo doorlees.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Overal en nergens is ook niet echt slecht, dat verstevigt onze posities zo her en der ;)

Goede punten om aandacht aan te geven zijn zo te zien ABC, Enigma en Docking, waarbij ik aanneem dat iedereen Lattice al aan heeft staan voor het geval ze er werk hebben ;)
Als groot project zou PRP ook een mooie zijn, daar vallen veel punten te scoren, maar da's een lange-adem-project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Overal en nergens kan ook ook zonde van energie zijn ;) Projecten waar we toch kansloos zijn of projecten waar we niets te duchten hebben bijvoorbeeld.
Anders zouden we de vault-hunt net zo goed af kunnen schaffen he, als overal en nergens goed zou zijn ;)
Dat is nu juist de essentie van waarom er een hunt is, een gecoördineerde actie gebaseerd op een strategie ten einde als team zo hoog mogelijk in de Vault te komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Arjant2 op 07-09-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Ik neem wel aan dat de losse koeien dat ook in het achterhoofd houden ja ;) Overigens betekent 'nu kansloos' niet dat de schade beperken zodat we volgende maand terug kunnen slaan geen optie is. Ik heb m'n koetje voorlopig even op NFS geparkeerd, omdat dat een sloot punten oplevert, en we daar op deze manier heel dicht achter een paar concurrenten zouden moeten komen. Het haalt niet direct punten binnen, maar ik heb het idee dat mijn power even elders minder effect heeft.

Pagina: 1 ... 9 ... 68 Laatste