Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Plaatje van stats paar posts terug bijgewerkt.

DSL pakt dus de helft van de punten per uur dan een WinXP.

DSL: 64MB RAM + 1% CPU + 321MB DISK
WinXP: 104MB RAM + 1% CPU + 1,8GB DISK

(Die 1% CPU is waar je gemiddeld genomen rekening mee moet houden)

Je zou kunnen zeggen dat je dus 2 DSL VM's kan draaien ipv 1 WinXP, maar dat ga je dan wel extra merken in het CPU project wat je draait.

[edit]
Ow, nieuwe pagina... Dan plaatje maar hier neer zetten.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.rietveld/Erik/dimes-stats.png

[ Voor 15% gewijzigd door Qazwaplol op 31-07-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:06
Ik dacht, zal ook eens een poging wagen met VMs, wil VMware Player Setup niet eens instaleren =(. Ik krijg een vierkant grijs schermpje en daar blijft het bij (as Admin/ compatibiliteits modus werkt ook niet). Zou dit kunnen doordat het Windows 7 Home Prem 64bit is??
CPU (Core i5 2500K) heeft Intel Vx support (staat ook op enable in BIOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sedert 29 juli is AQUA@Home geen onderdeel van de DC-Vault meer. Niet alleen is dit uitstekend nieuws voor de Vault, maar ook voor de wereld van DC in het algemeen.

Ik merk trouwens dat DPC de eerste plaats in de categorie "Physical Science" te pakken heeft, wat een uitstekende prestatie! _/-\o_
Is dit al lang? Het is me nog niet eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Dat is sinds de 29ste ;)

Aan de ene kant dus wel lekker dat Aqua eruit is, maar aan de andere kant zonde van al die tijd die we erin gestoken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:29
Yup, AQUA is weg....maar zo te zien komt er binnenkort minstens 1 project bij, RNAWorld@Home, waar we 68e staan met 3 x niks aan score. Het lijkt me dat nieuwe projecten de eerstvolgende maand een hunt verdienen, even aankijken dus.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
Nou dan weten we de hunt voor september ook gelijk ;)
Eerst augustus maar eens door zien te komen.
Ik hoor de kudde al aan komen stormen op Cosmo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
RNAworld heeft inderdaad een flinke push nodig als het in de DC-Vault komt:

KWSN staat daar 6e! met 6391k
Ars 22e met 1.807k
Norway 37e met 895k
DPC 68e met 148k

Vertalen we dit in DC Vault punten zou het er ongeveer zo uit zien:
KWSN 9848
Ars 9364
Norway 8909
DPC 7970

Oftewel KWSN zou dan 1878 punten op ons inlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Topicstarter
misschien eerder dan september over naar RNAworld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Zal alvast wat voorbereidend werk doen voor RNA.
Zal er wel alvast een pc'tje op inzetten.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:46

Bio1ogics

Logisch toch?

Zo, Bio1ogics is ook weer opgedoken. Gelijk dan maar een versch project om weer eens wat anders te doen.
RNA world it is.
:)

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 15:21

Elrond-NL

Kluizenaar?

Heb mijn koe ook weer eens de wei in geduwd.
Eens kijken of ie bij RNAworld nog wat nuttigs kan doen.

hmm, kleine en grote pakketjes, kleintjes duren zo'n 6-8 uur (volgens de voorspelling althans) en de grote ca. 100 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Voor wie RNAworld gaat proberen, zorg er voor dat "cmsearch XXL" uit staat bij je voorkeuren, tenzij je WU's wilt knagen van 100-200 uur zonder checkpointing (dus, PC uit/crash=vanaf 0 beginnen)

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 01-08-2011 12:10 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Toch blijft Dimes een vreemd project.
De hele ochtend geen punten gehad en nu ineens een explosie van 3x de dagproductie ongeveer van een aantal clienten. 8)7

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Dimes server ligt, met name in de weekends, nog wel eens (deels) op zijn gat. Soms krijg je dan ineens alle punten, soms gewoon niks....

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:54
DigiK-oz schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:09:
Voor wie RNAworld gaat proberen, zorg er voor dat "cmsearch XXL" uit staat bij je voorkeuren, tenzij je WU's wilt knagen van 100-200 uur zonder checkpointing (dus, PC uit/crash=vanaf 0 beginnen)
Heb er nu 1tje in mijn que staan maar die duurt maar 6 uur? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
LightLuke schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:57:
[...]

Heb er nu 1tje in mijn que staan maar die duurt maar 6 uur? :9
Dat kan kloppen, tussen de 9 minuten en 75 uur is het gemiddelde van die lange WU's over de afgelopen dagen :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 22:44
DigiK-oz schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:40:
Dimes server ligt, met name in de weekends, nog wel eens (deels) op zijn gat. Soms krijg je dan ineens alle punten, soms gewoon niks....
Dat is zo irritant. Gebeurd te vaak. Ik mis vandaag bijna 100.000 punten. Hopelijk zie ik deze nog terug.

edit

Het lijkt erop dat ik sporadisch een keer punten krijgt. Lijkt echt nergens op. Dit uur 3.000 punten van de minimaal 7.000 punten die ik had moeten hebben. Staan zelfs 3 pc's extra aan dus had er misschien wel 8.000 kunnen halen. Hopelijk worden de punten er later nog wel bij gerekend xD

[ Voor 29% gewijzigd door nickb90 op 01-08-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Raar dit. Ik heb vandaag al 221k punten bij Dimes gehaald. Terwijl ik normaal maar 80k haal.
Nouja, dan heb ik voor even Qaz weer achter me. :P

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Ik snap er ook echt helemaal niets van. Qaz veel lager als normaal en de rest allemaal hoger. Apart zo. We zien wel wanneer ze het recht trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Tja, de server lag vanaf gisteren ergens in de avond plat. Dus dat iedereen wat meer heeft kan wel kloppen (de agent buffert de scores tijdelijk als de server onbereikbaar is). Misschien is Qazwaplol de herrie zat die zijn Dimes-VM-doos maakte?

Anyway, we gaan nog steeds lekker daar, en dat tegen weinig CPU-power!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
RNAWorld staat nu aan, eens kijken of we wat kunnen bereiken. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
DigiK-oz schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:23:
Anyway, we gaan nog steeds lekker daar, en dat tegen weinig CPU-power!
Als je 39 VM's heb draaien gebruik je toch wel CPU hoor haha. tussen de 5 en 10% schommelt het bij mij.. en dat op een Corei7 920@3.3 ghz :P

Zonde van mijn Docking@home score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol maar DPC heeft nu wel de meeste clients ter wereld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Doen we goed! Als we dit vol houden kunnen we daar nog mooi een paar plaatjes stijgen zonder dat het je rekenkracht kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
DigiK-oz schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:23:
Misschien is Qazwaplol de herrie zat die zijn Dimes-VM-doos maakte?
't valt nog mee, nog een weekje ;)

Maar ze vinden het niet leuk als ze een tijd geen connectie kunnen maken met Dimes server, dan blijven ze alles lokaal houden en lopen op gegeven moment uit het geheugen. Net alles maar weer uitgezet, kan ze alleen niet allemaal tegelijk aanzetten dat trekt de harddisk niet. Dus loopt nu een script wat iedere minuut weer een bak opstart.

Nou wat pasta in een pan mikken en als het goed is draai ik weer op volle sterkte tegen de tijd dat ik m'n eten op heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Kan je dat scriptje delen? Ik heb namelijk vanmiddag al mijn 39 machine's met de hand opgestart (de DSL machine's 2x aangezien deze het niet leuk vinden als ze niet juist worden afgesloten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Dat ligt eraan waarin je ze draait.

Bij ESX/ESXi kan je onderstaand gebruiken (mits powershell en vmware powercli geïnstalleerd zijn)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Add-PSSnapin VMware.VimAutomation.Core
Connect-VIServer 192.168.0.51 -user root -password ***

$vm = get-vm dimes-?-?? | where {$_.powerstate -eq "poweredoff"} # zet na get-vm hier de juiste naam-format voor je vm's

foreach ($machine in $vm) {
    $i++
    Write-Progress -Activity "Starting Dimes VM's" -status "Working on $($machine.name)" -percentComplete ($i / $vm.count*100)
    $machine | Start-VM | Out-Null
    Start-Sleep -Seconds 60
}

Disconnnect-VIServer -confirm:$false
Remove-PSSnapin VMware.VimAutomation.Core

Voor de andere vmware producten kan het ook wel maar dan gaat de powercli snapin helaas niet werken, kan ik wel wat voor bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
nickb90 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:18:
Ik snap er ook echt helemaal niets van. Qaz veel lager als normaal en de rest allemaal hoger. Apart zo. We zien wel wanneer ze het recht trekken :P
bij mij kloppen de scores wel hoor heb er sinds gister in totaal iets van 40 draaien incl vm's maar die draaien allemaal xp

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
@Qaz thanks ! Heb geen ESX draaien maar wil dit nog wel gaan doen :P Ik kan wel wat met je code. Heb ik in ieder geval een idee hoe jij ervoor zorgt dat ik niet 39 links in de code moet zetten :P ik kan hier wel wat van maken :D

@Amberjr. Bij mij had ik het laatste uur weer een normale score. Alle problemen lijken opgelost bij mij qua score ;) Nog even een half uur wachten. Als ik dan 6000+ score heb dan is het goed. Dan ben ik weer bijna op het oude niveau. BTW nais score :P

@de rest.

Is er iemand die veel ervaring heeft met VMware Workstation? Heb gezeur qua geheugen gebruik. Heb nog ruim 1 GB over aan geheugen maar VMware zegt dat er gen geheugen meer vrij is. Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen? Ik heb 6GB geheugen waarvan 4,5 GB volledig vrij. Gaan we kijken hoeveel mij VM's gebruiken:
Windows XP: 2560MB
DSL: 768 MB

dat is 3,3 GB. Dus ik heb nog 1,2 GB vrij voor meer machine's die ik nu niet kan bijschkalen aangezien VMware zit te zeuren. Irritant! Verder heb ik ingesteld dat VMware ook nog mag swappen.

Edit

Inmiddels verder lopen zoeken naar het probleem. Blijkt dat mijn VMware versie nogal problemen heeft met Windows 7 SP1 x64. Nu updaten naar de laatste versie en dat zou het probleem op moeten lossen. Ben benieuwd.

Edit 2
Inmiddels een update uitgevoerd en het helpt niets :( heb 1 VM extra kunnen starten maar heb nog steeds RAM over. Achja dan maar met mijn 40 VM's verder :)

Edit3:
Weten jullie welke meer HDD activiteit geeft? DSL of Windows XP? Ik kan het wel testen maar dan moet ik alles uitzetten xD Misschien weten jullie het uit je hoofd.

[ Voor 56% gewijzigd door nickb90 op 01-08-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Voor workstation kan je vmrun.exe gebruiken, staat in de workstation folder

code:
1
2
3
powershell
cd "C:\Program Files\VMware\Workstation"
Get-ChildItem "D:\_VM\" -Recurse -include "*.vmx" | % {.\vmrun.exe start $_.fullname ; Start-Sleep -Seconds 5}

Tweede regel moet de installatie folder van vmware workstation zijn
Derde regel moet hoofdmap zijn waaronder de submappen staan van al je vm's, pas de sleep tijd aan naar de benodigde tijd om 1 vm volledig op te laten starten.

Dit zal alle vm's starten die onder de aangegeven map in regel 3 staan.

zelf alleen even nergens workstation draaien dus kan het niet testen.

[edit] kan niet tellen...

[ Voor 9% gewijzigd door Qazwaplol op 01-08-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Thanks! Ga ik zeker gebruiken! Gebruikt DSL bij jou veel HDD activiteit? Mijn HDD's worden helemaal knetter hier van het constant schrijven van de VM's. Weet alleen niet of het de XP's zijn of de DSL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
op m'n win7 bak heb ik 30 vm's verdeeld over 2 WD Raptors, daar heb ik nergens last van en kan ik ook best allen tegelijk starten.

op m'n ESXi bak heb ik 80 vm's draaien verdeeld over 2 oude SATA disks, die tikt af en toe de 11 MBps (R+W) aan (die 2 disken samen) dus das niets, maar af en toe 150ms latency.

Dat is als alles stabiel draait, tijdens opstarten is de belasting wel aanzienlijk (vandaar dat ik ze met 1 tegelijk laat opstarten veel meer trekt een 7.2K SATA disk niet)

Heb net de 2 DSL VM's van ESXi verwijderd dus kan de I/O niet vergelijken met een Windows VM, kan morgen avond eens checken. Nou mooi geweest }:O

[ Voor 17% gewijzigd door Qazwaplol op 01-08-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Wow 80VM's :|

Ik heb momenteel een paar VM's uitgezet en dat scheelt aanzienlijk in het gebruik van de schijf. Ik heb mijn VM's verdeeld in 2 teams (een XP en een DSL team) en ga straks 1 van de teams uitzetten en kijken wat er gebeurd. Ik heb een Raid0 met 3x WD eco green (5400RPM) schijven.

Heb net ook een aanpassing gedaan aan VMware workstation zodat alles in het geheugen draait dus kijken in hoeverre dit mijn HDD activiteit beïnvloed. DIMES moet niet ten kosten gaan van mijn dagelijkse activiteiten op mijn PC. Dus als het zo blijft schroef ik het aantal VM's terug totdat ik er geen last meer van heb.

Ik ga nog wel even testen en laat wel weten wat mijn ervaringen zijn. Of DSL beter is of XP. Jullie horen het nog!

edit

Heb getest, scheelt elkaar niet veel. Was het swappen denk ik van VMware. Heb het aantal VM's terug gebracht naar 31 en draait weer als een zonnetje :)

[ Voor 9% gewijzigd door nickb90 op 01-08-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Of je gebruikt een oude dedicated schijf voor je VM's.
50 gieg is al genoeg zonder dat andere apps (of je OS) hieronder te leiden heeft.

En we zijn door de miljoen heen vandaag. *O* *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Cow_tipping op 02-08-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Even een kleine mededeling van mijn kant; mijn jaartje als Community Administrator van de DC-vault is weer voorbij. :w

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
^^ bedankt voor alles Xaverius, stop je er mee of mag je nog een jaartje verder zolang er geen vervanger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
quote: DC-Vault admin
Well I have added it, but it seems the stats file can't be opened... Working on getting it fixed..
RNAworld wordt toegevoegd, maar zijn nog wat technische problemen mee @ DC-Vault....Krijg je ervan als Xaverius er mee stopt :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Het was volgens mij de bedoeling dat het voor een jaar zou zijn. Ik kreeg dit weekend een PM met drie regels waarbij de groet en de afsluiting in zitten. :)

Ach, het stelt daar niet zoveel voor, ik had vooraf aangegeven dat ik niet actief naar nieuwe projecten zou gaan zoeken. Wel heb ik geprobeerd discussies wat actief te krijgen en natuurlijk aankondigingen van removals. >:)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Vandaag DPC de 9.000.000 mijlpaal op PSP-PRP.
'Only' 11.000.000 to go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ach, hebben we met 2 man toch een dikke halve meloen gedaan deze maand :Y

Langzaam....maar zeker :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
DigiK-oz schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:55:
Ach, hebben we met 2 man toch een dikke halve meloen gedaan deze maand :Y

Langzaam....maar zeker :)
Qazwaplol schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:31:
Vandaag DPC de 9.000.000 mijlpaal op PSP-PRP.
'Only' 11.000.000 to go
In dat tempo halen jullie dat samen in 22 maanden ;), niet slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Cow_tipping schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:32:
Of je gebruikt een oude dedicated schijf voor je VM's.
50 gieg is al genoeg zonder dat andere apps (of je OS) hieronder te leiden heeft.

En we zijn door de miljoen heen vandaag. *O* *O*
Ik heb nu alles op een oude schijf staan. Lekker laten schrijven. Heb vandaag flink wat lopen testen wat voor mij de beste opstelling is. 36VM's met DSL leveren mij gemiddeld 6.000 punten per uur op. Mooi aantal en ik kan alles doen wat ik wil ^^. Dus van mijn kant op de dagen dat de pc aanstaat zo'n 60.000 tot 70.000 punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratz Qazwaplol en DigiK-oz. :) Hopelijk gaan we dit jaar nog met z'n allen hunten op PSP-PRP. Hoe zit dat nu met de GPU-versie?

Nog wat Dimes-perikelen: Na nog een aantal vruchteloze pogingen met Tiny Core Linux heb ik maar besloten dat ik me eerst wat meer moet verdiepen in de ontwerpstructuur van linux alvorens verder te spelen. Vervolgens mijn pijlen maar gericht op een compacte (qua mem- en schijfgebruik) Windows VM. Ik heb geprobeerd Dimes op Win98 te installeren. Java (jre1.6.0) handmatig geinstalleerd. Dimes heeft geen windows installer nodig en laat zich installeren. Het wil alleen niet werken, geen idee wat er ontbreekt, wellicht dot net framework. Maar wat me ook opviel is dat Win98 zeker bij het opstarten en afsluiten te gretig is qua processor gebruik, Win2k en WinXP zijn zuiniger. Derhalve was verder uitzoekwerk ook niet nodig.

Als Win98 niet wil werken dan zullen er ook wel problemen zijn met WinNT, dus maar aan de slag gegaan met Win2k. Heb nu 1 VM stabiel lopen. Geheugengebruik is zeker geringer dan bij XP de virtuele harddisk is helaas > 900 MB. Ik ga er nog wel een hoop uitslopen. Ook handig, installeer msconfig op Win2k (XP kent msconfig wel) en vink alles uit wat niet nodig is, scheelt weer wat geheugen en het start sneller op.
http://www.techadvice.com/win2000/m/msconfig_w2k.htm
Afbeeldingslocatie: http://imghunt.org/images/34338229632226255816.jpg

Zoals plaatje laat zien weinig processen actief maar ook dat java.exe/javaw.exe geheugen blijft eten. Mijn definitieve VM zal via de task scheduler dagelijks een herstart uitvoeren. Trouwens ik heb Dimes als service lopen en heb nog niet geconstateerd dat de agent meer punten oplevert. Wel gebruikt de agent wat meer CPU-cylces en geheugen.

Edit: Hmm geloof ook dat ik de drie processen van vmware nog moet killen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Neej, het verschil tussen agent los draaien of via service is een fals bericht.

Als ie in beide gevallen ingesteld staat om iedere 15sec een meting te doen, is dat 240 metingen per uur (en dus 240 punten per uur)

Damn... win98... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ik heb vele windhoos-versies geproefd. De eerste was een evaluatiekopietje van Windows 2.0, gekregen van een jeugdvriend wiens pappa werkte voor IBM. Mijn reaktie was toen: "Ziet er mooi uit maar wat moet ik er mee?" :+

In mijn studententijd veel gespeeld met Windows for Workgroups 3.x. Als systeem beheerder bezig geweest met Win 95, 98, Me, NT (Workstation en Server). Als hobbyist met 2k, XP en nu 7, Vista maar overgeslagen.

Moet zeggen naarmate men ouder wordt, aanpassen moeilijker is. De XP naar 7 migratie hier thuis heeft een hoop gevloek opgeleverd. @1#&*#$% waarom hebben ze alles herontworpen? :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Ikzelf heb TinyXP gebruikt als windows machine's. Die kunnen het af met 96MB ram inclusief java rotzooi. De DSL machine gebruikt 64 MB ram. Heb zelf ook overwogen om met eerdere windows versie's te werken maar ik had het vermoeden dat deze niet onder de DSL(damn small linux) versie uitkwam dus heb ik me maar daarop gericht.

Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt! Hoe meer punten hoe beter, want DPC is nog steeds niet eerste daily :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

@iconized: W7 met klassiek thema :D (en Classic Shell + 7 Taskbar Tweaker :Y))

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heja Wiethoofd, lange tijd niets gezien of gehoord van je. :) Ben je nog aktief met DC?

@Nickbogerd.nl: Ik begrijp niet hoe team Ukraine met 140+ agents dagelijks nummer één kan staan. Iemand heeft de Java-code waarschijnlijk aangepast.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
De 2 beste users van Ukraine samen hebben 190 agents draaien (theoretisch goed voor 950k)

Maar check deze eens
http://stats.free-dc.org/...stid=Shummy_Agent_VME8500

De top host van Ukraine, heeft een dag-gemiddelde over een week gezien van 250k!

die agent zou 2.8 metingen per seconden moeten doen 24*7 terwijl de client maar in te stellen is op 0.06 metingen per seconde (1 meting per 15 sec)

Erm... zo'n host wil ik ook wel

[edit]
Even wezen spitten door de Dimes folder, in een xml file worden de settings opgeslagen zoals ICMP/UDP wachttijd tussen metingen etc. Als test die wachttijd die je met de gui op minimaal 15 sec kan zetten op 1 sec gezet. Zijn nog wat andere delay settings waar mee te klooien valt

Eens kijken hoe dit uitpakt, dan kunnen we gewoon de agent wat tunen ipv extra vm's draaien

[ Voor 31% gewijzigd door Qazwaplol op 02-08-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:24:
Heja Wiethoofd, lange tijd niets gezien of gehoord van je. :) Ben je nog aktief met DC?
Dedicated "DC-bak" draait op z'n 3,6GHz dualcore netjes 24/7 Wieferich en m'n desktop doet DPAD farmen als ik niet aan het gamen ben, laatst daar nog wel Wieferich op gedraaid, maar na reïnstall een week geleden niet meer :9

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik weet ook niet hoe Helheim het doet, maar die heeft slechts 2 clienten draaien voor Dimes.
Misschien toch met dezelfde naam?

http://stats.free-dc.org/...r&proj=dimes&name=Helheim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, meerdere VM's draaien is geen cheating maar code aanpassen wel. Prematuur om uitspraken te doen maar als dit de situatie is voor dit projekt, dient het uit de Vault verwijderd te worden, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
VM's draaien vind ik ook niet helemaal zuiver.
Client code aanpassen helemaal niet, maar denk niet dat dat gebeurd.
Settings aanpassen niet zo'n probleem mee, dat doe je immers met BOINC ook.

Nu zijn er waarschijnlijk settings rechtstreeks in de config file aangepast die je niet met de GUI kan doen. Maar ook dat gebeurd bij BOINC, zet zelf bijvoorbeeld ook een extra xml config file neer zodat BOINC wu's die klaar zijn direct verstuurt en rapporteert ipv ze een aantal uur te laten staan.

Verschil is alleen wel dat bij boinc alles gedocumenteerd is maar bij Dimes totaal niet. En bij Dimes zou het als het klopt zo enorm groot verschil maken tegenover default settings dat het eigenlijk niet zou mogen inderdaad, 1 agent die meer output heeft als het gehele DPC team vorige week deed.

Op eerste blik lijkt het inderdaad wel verschil uit te maken, de agent die ik aangepast heb deed gemiddeld 164 metingen per uur, maar heeft er net 364 per uur gedaan. Maar voor alsnog to early to tell, heb getallen voor een hele dag nodig om te vergelijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Qazwaplol op 03-08-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm BOINC is het medium, een XML-scriptje voor BOINC verandert niet de code van het projekt wat er op draait. Iets van het geheel van de software van een projekt veranderen is andere koek.

Edit: @Qazwaplol: Ben benieuwd wat je morgen ons kan vertellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Ander boinc voorbeeld dan, Milkyway...

Daar wordt de xml file van de milkyway applicatie aangepast zodat er meerdere WU's op 1 GPU gedraait worden. En dus 2x de output van default gegenereerd wordt. Kwam paar pagina's terug zelfs hier nog voorbij.

[ Voor 11% gewijzigd door Qazwaplol op 03-08-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat dat te maken had zodat niet 1 volledige CPU-core nodig is voor M@H GPU-applicatie?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Zou kunnen niet echt gevolgd (zelf nvidia kaarten, dan heeft MW toch geen zin), maar kwa aanpassing van bestanden van zelfde orde als bij het aanpassen van dimes.

Maar goed, morgen meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen dat scriptje verandert de werking van BOINC en niet de applicatie van het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:09:
Ik dacht dat dat te maken had zodat niet 1 volledige CPU-core nodig is voor M@H GPU-applicatie?
Voor MW@home kan het handig zijn om een app_info.xml te gebruiken zodat
A: Niet een volledige CPU-core vrij hoeft te houden (zoals je als zei :) )
B: Twee WUs tegelijk op je GPU te laten verwerken (mits genoeg geheugen), dit levert ongeveer 5% extra op. Bij de start van een WU gebruikt MW@home namelijk +/- 5 sec alleen de CPU, met twee WUs tegelijk is je GPU dus constant 99% bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Nog wat nieuws van Yoyo@home:

31 Jul 2011 New project started
Harmonious Trees are now running as new subproject. The application is currently available for Linx 32- and 64 bit systems as test application.

26 Jul 2011 Euler project finished
The Euler project finished last weekend. 4.470 user calculated 1.840.375 results and provided 704 TeraFlops. A summary about the history and the results of the Euler project will be given in the next weeks. We intent to publish the list of all found solutions together with the users who found it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn Qaz. Zou mooi zijn als we meer konden scoren en zo eerste daily werden :) Vraag me ook af welke instellingen je dan aangepast hebt, maar dat horen we wel!

Ik vroeg me verder af, ik heb niet op al mijn clients ingesteld dat ik uit Nederland kom en bij DPC zit, maakt dit uit? Moet je dit echt bij elke client invullen? Bij een aantal wel gedaan maar vond het teveel werk om het bij al mijn VM's te doen.

[ Voor 59% gewijzigd door nickb90 op 03-08-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Sinds ik de 11 VM's op mijn main pc draai krijg ik regelmatig BSOD's.
Windows geeft tpcip.sys de schuld (driver not less or equal), maar volgens mij is het een kwestie van overloading van de netwerkkaart of geheugen. (Majestic-12 client draait daarnaast ook nog)
Zonder de VM's had ik nooit problemen, dus ik zal eens wat combinaties proberen om te zien of ergens een specifiek programma de dader is.
Alternatief is wat minder VM's draaien of misschien alleen geheugen bijprikken.

Edit: Toch maar even 12gieg geheugen besteld. Mocht dit het probleem blijken te zijn geweest, dan kunnen er meteen een zwik VM's bij. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Cow_tipping op 03-08-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
So far: 6218 punten in 20 uur.
Terwijl normaal voor deze agent volgens stats.free-dc tussen de 4000 en 5000 zit in 24 uur

Eens kijken wat er verder te finetunen is.

@nick, heb zelf wel braaf overal het team opgegeven geen idee of dat nodig is. Je stelt toch ook op de site in dat je bij het team zit, waarom je die vraag dan ook nog eens in de client krijgt is mij een raadsel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL

Elrond-NL

Kluizenaar?

Yay, TEB voorbij @ RNAworld :P.
Maar volgens mij wordt dat wel een complete slachtpartij als we daar gaan crunchen in september :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Toch een kleine winst maar nog niet bijzonder veel. Ben benieuwd wat je nog meer voor winst kan behalen! We horen het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elrond-NL schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:42:
Yay, TEB voorbij @ RNAworld :P.
Maar volgens mij wordt dat wel een complete slachtpartij als we daar gaan crunchen in september :)
Hunters zijn niet bang om zo nu en dan wat slachtwerk te verrichten :9 B-)
Mooi, dan is het project voor na cosmology ook alvast bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Qazwaplol schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:13:

@nick, heb zelf wel braaf overal het team opgegeven geen idee of dat nodig is. Je stelt toch ook op de site in dat je bij het team zit, waarom je die vraag dan ook nog eens in de client krijgt is mij een raadsel....
Dit is zodat je als user voor verschillende teams kan crunchen. Maar kun je niet op de site van Dimes in het "volunteer control center" de group voor alle clients tegelijk instellen?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
hmz, ik dach RNA ook even aan te zetten, maar kan hem niet vinden bij Boinc projecten in mijn Boinc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe projecten staan meestal niet in de Boinc manager

http://www.rnaworld.de/rnaworld/

Als BOINC vraagt om het URL van het project vult u
http://www.rnaworld.de/rnaworld/ in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik blijf me nog steeds verbazen over het stroomverbruik/warmte van MW@home op GPU.

Met Collatz haal ik namelijk 99% GPU load en verbruik is dan ong. 300W (incl. scherm, speakers, externe HDDs), GPU wordt dan niet warmer dan 70C.
Bij MW@home is het verbruik ineens 350W @99% load en de GPU is soms wel 85C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
DigiK-oz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:40:
[...]

Dit is zodat je als user voor verschillende teams kan crunchen. Maar kun je niet op de site van Dimes in het "volunteer control center" de group voor alle clients tegelijk instellen?
Niet zover ik kan zien, of ik moet die functie over het hoofd zien. Alle punten die ik tot nu toe behaald heb staan ook bij DPC dus ik denk dat het wel goed gaat. Blijft een vaag verhaal.

@Qaz, heb jij al nieuws over je tweaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Andere setting ook veranderd, zit nu weer op 144 punten per uur... das de verkeerde kant op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Haha, dat schiet niet op. Ik lijk een slechte dag te hebben. Draai vanaf vanmorgen 10 uur 35 VM's en heb pas 13 punten. Snap er echt niets meer van. Gisteren een belachelijk goed dag gehad en vandaag doen ze weer helemaal niets. Verwarrend allemaal xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

@VictordeHolland :: freaking finally er zijn weer GPU-WU's voor MW@Home :D :D :D

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
ow iedereen heeft een slechte dag @dimes (behalve cow_tipping die in zo'n situatie weer opeens veel meer doet :) ). Haal ook maar 350k vandaag ipv achterin de 400, dus wellicht was de aanpassing toch niet verkeerd.

Doh, instabiliteit maakt het niet makkelijker :|

[ Voor 25% gewijzigd door Qazwaplol op 04-08-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ja, ik had al eens eerder een posting gemaakt over 1 client die uitzonderlijk vaak hoge scores neerzette, maar het lijkt er op dat nu bijna elke VM die niet als service start het zo goed doet.
21000 deze update voor mijn beste node. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Gekke shit daar @DIMES, hoop maar dat daar geen gekke dingen aan de hand zijn, anders krijg je van die Aqua praktijken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
DIMES doet inderdaad raar. Hopen dat ze het daar snel op orde krijgen. Straks krijg je gezeur dat de stats niet kloppen e.d. aangezien 21.000 op 1 dag wel erg veel is voor 1 node :P. We zien wel hoe het gaat. Opvallend is dat cow_tipping altijd goed scoort als het bij de rest niet goed gaat. Waar zal dat vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Camulos schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:58:
@VictordeHolland :: freaking finally er zijn weer GPU-WU's voor MW@Home :D :D :D
Als je een daagje met je 5870 (of was het 5850?) op MW@home crunched denk ik dat mij misschien wel voorbij gaat in de daily. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

nickb90 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:48:
DIMES doet inderdaad raar. Hopen dat ze het daar snel op orde krijgen. Straks krijg je gezeur dat de stats niet kloppen e.d. aangezien 21.000 op 1 dag wel erg veel is voor 1 node :P. We zien wel hoe het gaat. Opvallend is dat cow_tipping altijd goed scoort als het bij de rest niet goed gaat. Waar zal dat vandaan komen?
Maak er maar van 45k bij 2 nodes. :P
En ik heb geen flauw idee hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

VictordeHolland schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:59:
[...]

Als je een daagje met je 5870 (of was het 5850?) op MW@home crunched denk ik dat mij misschien wel voorbij gaat in de daily. ;)
Zal vannacht mijn 5870 Crossfire erop zetten :) NGS hoort natuurlijk wel op #1 te staan ;) :+
Met de app.xml die 4 WU's tegelijk laat verwerken ^^

@Victor wat voor een hardware draai jij op MW?.. want je haalt de hele week al super fijne scores :D :Y

[ Voor 18% gewijzigd door Camulos op 05-08-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Alleen een unlocked 6950, goed voor ongeveer 200k per dag, wat ik bijna nooit haal doordat ik af en toe nog beetje aan het gamen ben en MW@home er vaak uit ligt.

[edit] Soms gebruik ik nog een 'oude' 3870, maar die doet maar 10-20k per dag (doet 10 min over één wu O-) )

[ Voor 26% gewijzigd door VictordeHolland op 05-08-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimes-perikelen #2

Als we kijken naar de dagproduktie van Dimes van 5 augustus dan zien we dat team Oekraïne per client (wij 340, zij 45) 6 maal meer produktie heeft. :| Er is vanalles mis met dit project maar daar later meer over.

De actieve speurtocht is zoeken naar de hack. Ben vooralsnog aan het spelen met de instellingen die staan in: C:\Program Files(x86)\Dimes\Agent\Classes\Base\conf\properties.xml
Hierin staat:
code:
1
2
3
4
<scheduler>
    <delay>10000</delay>
    <period>15000</period>
</scheduler>

De "period" is de tijd in miliseconden tussen de metingen. Na wat getuur naar het netwerkverkeer is me opgevallen dat Dimes elke 30 seconden er 4 pings (elk adres wordt tweemaal gepinged) uitgooid en tussen elke ping zit 1 seconde. Als je geen reply krijgt, krijg je geen punt voor de meting. Dit verklaart de dagelijkse verschillen in de scores daar we verschillende netwerksegmenten bemonsteren, UDP versus ICMP veroorzaakt ook nog wat verschillen. Vraagje: Is er iemand anders hier die ook Tele2 als ISP heeft en ook UDP-verkeer geblokkeerd heeft (Win7 firewall staat hier uit)?

Maar ik vermoed dat bovenstaand verhaal te simpel is en dat het gezocht moet worden in de Java-code. Er zijn 2 jars:
- 10.jar
- wrapper.jar
Deze zijn via winzip of winrar uit te pakken. Ik vermoed dat de code via JDK kan worden bekeken. Goed ik heb nog wat te doen en heb geen haast.

Ook niet met de VM's, liever even wat meer testen dan later 50 or meer VM's herinstalleren. Nu ik het daar toch over heb, Mijn Win2k VM kan met 80 MB af maar is volslagen kreupel. Het start super traag op en wilt niet meer aflsuiten. Ik geloof dat ik dan toch een WinXP VM prefereer die het met 96 MB kan doen. De benodigde services onder XP.:
- DCOM Server process Launcher - essential
- DHCP Client
- Remote Procedure Call (RPC) Locator - essential
- Remote Procedure Call (RPC) - essential

Tenslotte, ik begin me vraagtekens mij het Dimes-projekt te plaatsen, of beter gezegd het lijkt me onzinnig. Leek leuk projekt maar de DC-client is domweg afgeknepen en zinloos. Elke 15 seconden tweemaal dezelfde meting. :? Plaats een PC'tje op co-locatie bij een ISP en je kan waarschijnlijk duizenden pings per seconde versturen. Ook als ik naar bij de control center kijk (http://www.netdimes.org/DIMESControlCenter/login.html) begint me meer het gevoel te bekruipen dat ik een Trojaans paard heb geïnstalleerd. "Thank you for installing another agent": Babylon 5, Vorlons anyone?
YouTube: ‪Babylon 5 S03E15 kosh's last words‬‏ - YouTube
Wellicht ben ik nu te paranoïde maar ik draai Dimes vanaf nu alleen nog maar in een VM. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Met die settings zijn minimale verhogingen mogelijk, maar zet je de waardes te kort gaat de score juist weer achteruit. Met configfiles alleen red je de score niet zoals ukraine/xtremesystems laten zien.

Vraag me erg af hoe ze het doen, maar trek toch wel de streep bij wijzigen van programmacode.

Anyway, vanavond weer zonder herrie slapen net m'n primaire Dimes bak uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Lalalala, mooie dag vandaag (gaat niet over het regenachtige weer), totaal heb ik nu 6M op Collatz en 13M op MW. ^^ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Dacht ik zal eens een poging wagen om PSP werkend te krijgen, ben je toch wel even mee zoet. Kwam trouwens dit nog tegen: 90527*2^9162167+1 is prime! (found by Bold_Seeker on 19/6/2010) :D, maar dit is waarschijnlijk oud nieuws.

[update]Snap nog niet zoveel van alle stappen die je moet doorlopen om PSP werkend te krijgen + team te joinen. Ga hier morgen wel verder mee, nu even geen zin meer in.

[ Voor 27% gewijzigd door VictordeHolland op 06-08-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Ook nog niet gelukt? zie niet dat je een wu binnen hebt gekregen tenminste (http://tools.1up.no/psp/stats/)

Was even zoeken in 't begin maar uiteindelijk valt de installatie wel mee.
  • De client is hier te krijgen: http://pgllr.mine.nu/PRPNet/
  • Pak hem ergens uit
  • Edit "master_prpclient.ini" en pas deze dingen aan (let op: geen spaties maar _)
  • email=spreekt voor zich (je email)
  • userid=spreekt voor zich (je naam)
  • clientid=spreekt voor zich (gebruik zelf gewoon hostname)
  • teamid=Dutch_Power_Cows
  • server=pspfp:100:1:www.psp-project.de:8100 (haal alle andere servers weg! dat zijn andere projecten en tellen niet mee)
  • Start nu "...-install-prpclient.bat" (kies de juiste voor het aantal cores wat je wilt gebruiken)
  • Start nu "...-update-prpclient.ini.bat"
  • PRP is nu klaar voor gebruik
  • Meld je hier met het verzoek je userid bij het DPC team te zetten: http://www.mersenneforum.org/showthread.php?t=2692
Het is uiteindelijk te starten middels de "...-start-prpclient.bat"
Of met psprun van Digik-oz's site dan heb je die dosboxen niet

Een taak duurt toch wel van 3 tot 7 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Qazwaplol op 06-08-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Qazwaplol schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:35:
Ook nog niet gelukt? zie niet dat je een wu binnen hebt gekregen tenminste (http://tools.1up.no/psp/stats/)

Was even zoeken in 't begin maar uiteindelijk valt de installatie wel mee.
  • De client is hier te krijgen: http://pgllr.mine.nu/PRPNet/
  • Pak hem ergens uit
  • Edit "master_prpclient.ini" en pas deze dingen aan (let op: geen spaties maar _)
  • email=spreekt voor zich (je email)
  • userid=spreekt voor zich (je naam)
  • clientid=spreekt voor zich (gebruik zelf gewoon hostname)
  • teamid=Dutch_Power_Cows
  • server=pspfp:100:1:www.psp-project.de:8100 (haal alle andere servers weg! dat zijn andere projecten en tellen niet mee)
  • Start nu "...-install-prpclient.bat" (kies de juiste voor het aantal cores wat je wilt gebruiken)
  • Start nu "...-update-prpclient.ini.bat"
  • PRP is nu klaar voor gebruik
  • Meld je hier met het verzoek je userid bij het DPC team te zetten: http://www.mersenneforum.org/showthread.php?t=2692
Het is uiteindelijk te starten middels de "...-start-prpclient.bat"
Of met psprun van Digik-oz's site dan heb je die dosboxen niet

Een taak duurt toch wel van 3 tot 7 dagen.
Denk dat het nu allemaal gelukt is. Ik zie mezelf nu ook in de statstool staan (welliswaar nog zonder team) en heb het progje van DigiKoz in gebruik d:)b . Post gedaan in het forum en het modje een schopje gegeven om er even naar te kijken (PM gestuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL

Elrond-NL

Kluizenaar?

RNAworld is nu werkelijk deel van de vault trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
yey, versterking op PSP-PRP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Juig niet te hard, want het is maar voor de twee weken dat ik op vakantie ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Elrond-NL schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:16:
RNAworld is nu werkelijk deel van de vault trouwens
dan ben ik voorlopig over op rna, we missen door deze actie toch ff ruim 900 punten deze maand door wegvallen andere project en hier valt per plek echt wel wat te verdienen voor de vault, en daarbij ander lopen we weer hopeloos achter op de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
* Xaverius ziet iedereen een ander project doen... Ach, zelf draai ik nu toch ook alleen WCG. Zit PSP-PRP binnenkort weer in de planning?

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Volgens mij nog niet, nu Cosmo, straks RNA, daarna ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Daarentegen, 1 verdwaalde core extra op PSP-PRP maakt daar wel verschil. Mijn (tegenwoordig enige :'( ) 24/7 bak draait Cosmo, mijn part-time bak niet i.v.m. checkpoint-perikelen, dus die doet wat RNA en nog wat Sztaki om daar nog een plekkie te pakken.

PSP-PRP draait op een bakkie wat geen internet heeft, dus eens in de week of zo wat files heen en weer kopieren :) Welkom @ PSP Victor, al is het maar voor een paar weken :Y Heel langzaam wordt PSP "huntbaar". Maar eerst Cosmo, en volgende maand RNA lijkt me, daar kunnen we echt lomp veel scoren!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Xaverius schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:41:
* Xaverius ziet iedereen een ander project doen... Ach, zelf draai ik nu toch ook alleen WCG. Zit PSP-PRP binnenkort weer in de planning?
Valt opzich best mee:

CPU:
Het gros zit op Cosmo (waar ik deze maand ook een bijdrage heb geleverd) en volgende maand gaan we zoals het er nu naar uit ziet RNA World doen (valt veel te verdienen). Met een paar 'verdwaalde' cores op PSP hopen we daar eerst het gat een beetje te dichten, zodat we daar in de toekomst misschien op kunnen hunten.

GPU:
Is een zwakkere kant van ons. Op Primegrid is er sinds een paar weken veel onderlinge strijd onder de DPC leden, waardoor we daar al een paar plaatsen zijn gestegen. Zelf doe ik Milkyway@home, daar staan we 44e, maar mochten we daar ooit flink willen stijgen hebben we daarvoor een lading high-end ATI/AMD kaarten nodig. Op Collatz is er weinig dreiging en kunnen we onze 20e plaats goed behouden. GPUGRID is problematisch, zelf heb ik geen NVIDIA kaarten, dus daar kan ik helaas niet helpen.

OVERIGE:
Output op DIMES is met behulp van VMs afgelopen maand aanzienlijk gestegen. Op MAJ-5 houden Cowtipping , [Energy] en een paar andere ons in de top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
VictordeHolland schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:52
GPU:
Is een zwakkere kant van ons. Op Primegrid is er sinds een paar weken veel onderlinge strijd onder de DPC leden, waardoor we daar al een paar plaatsen zijn gestegen. Zelf doe ik Milkyway@home, daar staan we 44e, maar mochten we daar ooit flink willen stijgen hebben we daarvoor een lading high-end ATI/AMD kaarten nodig. Op Collatz is er weinig dreiging en kunnen we onze 20e plaats goed behouden. GPUGRID is problematisch, zelf heb ik geen NVIDIA kaarten, dus daar kan ik helaas niet helpen.
Ik ben van PG ,de stijging is daar wel heel behoorlijk geweest een plaats op 10-15 geloof ik sinds mei,nu weer even geswitched naar gpugrid met name om die reden, zit alleen al een maand met 3 werkeloze gtx570's ivm waterkoeling onderdelen waar ik op wacht(en koelers zijn er al af zeg maar....) Dus echt een deuk maken bij gpugrid met 2 560 en een 480 kan ik niet maar hopelijk straks minimaal een dubbele output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik heb RNA ook maar even aangezet. Draai nu geen 24/7 en dat werkt voor Cosmo niet zo prettig.
De RNA units zijn een stuk korter, verlies ik tenminste weinig werk als ik de pc uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

@Amber/Victor: hier een PG tussenstandje voor de liefhebber:
- 30 April: 31e plek
- 31 Mei: 32e plek
- 30 Juni: 29eplek
- 31 Juli: 23e plek
nu: 22e plek (met een gat van 100M+ te dichten)

@Amberjr: wanneer komen je mooie spulletjes binnen?? Beetje jammer dat die mooie kaarten nu stof moeten happen :S

Ik heb wel een NVidia kaart (460) maar deze draait part-time Primegrid.. zijn de GPU-eenheden van gpu-grid beetje goed te doen dan?... dan kan ik die daar wel opzetten (8 uur per nacht).
MW@home doe ik niet.. want de ATI-kaarten worden hier significant heter (en dus luidere fan in woonkamer) dan op alle andere projecten. Collatz + PG is wat ze draaien en af en toe een batch MW :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Op dit moment is, puur vanuit de DC-Vault score bekeken, GPUGRID intressanter dan welk ander GPU project dan ook (jammer genoeg alleen Nvidia). Het is de #4 in de lijst van "slechte" projecten qua punten voor DPC, we staan er 48e, én een plekje winst levert 11,2 punten op voor DC-Vault (tegenover 4,5 voor PrimeGrid en 3,6 voor MW).

Neemt niet weg dat de onderlinge strijd binnen DPC op PrimeGrid een flinke boost heeft gegeven aan dat project, en dus DC-Vault _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 09-08-2011 12:09 ]

Whatever

Pagina: 1 ... 8 ... 68 Laatste