Whatever
Als je nog WU's in de queue hebt :News
FNYG MXHU broken
Today around 02:30 GMT+2 ThrasherX-17 from team Keep The Fire Alive! returned a plaintext of 76 letters long FNYG MXHU message:
leitungvvvuuustuetzpktxwwwhavenxxfffttteunszwozwovierhuermitvrrhhhvvvgeloest
The message says:
"AN LEITUNG VON U BOOT STUETZPUNKT WILHELMSHAVEN: FUNKTELEGRAMM EINS ZWO ZWO VIER HIER MIT RHV GELOEST"
Which translates to:
"To administration from U Boot Command (Headquater) Wilhelmshaven. Radio message 1224 solved with RHV (Hand Cipher System)"
Please abort all the remaining m4_fnygm_76 tasks, they're not needed anymore.
The work generator is stopped because it will make cleanup easier for me, I'll restart it later today.
Whatever
[speculatie modus]
zo te zien draaide die geen andere projecten in die tijd, dus verwacht dat die nu volledig van dpad naar psp is.
zou betekenen dat ze niet over 130 dagen ons inhalen op dpad maar 175 dagen.
maar betekend ook dat we maar met 1000k ipv 2000k per week inlopen.
dus wij halen ze op psp niet in 65 dagen maar 130 dagen in.
Verwijderd
Suggesties iemand?
Maar versterking is wel noodzakelijk ja, ze hebben nog een paar grote spelers achter de hand.
Om te starten een vault-hunt topic om het jachtseizoen open te verklaren. Valt meer op dat er wat gaande is dan het normale topic.
@momax, was jij nog bezig met die prp range die je gereserveerd had vorig jaar?
Verwijderd
Verwijderd
Oepsie-floepsie![2013-06-22 08:44:48 W(] PSPfp: PRPNet server is version 4.0.6
Prime Sierpinski 1st Pass
Starting Proth prime test of 79309*2^15082022+1
Using all-complex AVX FFT length 1440K, Pass1=640, Pass2=2304, a = 3
Iter: 386176/15082038, ERROR: ROUND OFF (0.5) > 0.4
Continuing from last save file.
Resuming Proth prime test of 79309*2^15082022+1 at bit 374785 [2.48%]
Using all-complex AVX FFT length 1440K, Pass1=640, Pass2=2304, a = 3
79309*2^15082022+1, bit: 11610000 / 15082038 [76.97%]. Time per bit: 10.112 ms.
Dacht dat mijn 2500k stabiel was, maar blijkbaar toch niet de volle 100%.
Verwijderd
Welke AMD driver gebruik je?
Zelf gebruik ik hier de 13.4 WHQL driver en die doet het prima, maar dat is op een 7950. Overigens zou ik alleen Collatz taken op de GPU doen. Een CPU doet enkele uren over hetzelfde werk dat een GPU binnen 20-30 minuten kan doen. Kun je de CPU eventueel gebruiken voor een ander DC project dat geen ondersteuning voor GPUs heeft
Een schone herinstallatie van de drivers (met driversweeper o.i.d. de achtergebleven bestanden/registry keys verwijderen) wil vaak ook nog wel eens helpen.
Ik doe alleen GPU taken, zit er nog een daadwerkelijk verschil qua puntenaantal tussen de opencl versie en de anderen, want verder werkt het wel gewoon nu als ik alleen collatz neem en geen mini of solo krijg ik gewoon de juiste versies.VictordeHolland schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:58:
@TheUninvited
Welke AMD driver gebruik je?
Zelf gebruik ik hier de 13.4 WHQL driver en die doet het prima, maar dat is op een 7950. Overigens zou ik alleen Collatz taken op de GPU doen. Een CPU doet enkele uren over hetzelfde werk dat een GPU binnen 20-30 minuten kan doen. Kun je de CPU eventueel gebruiken voor een ander DC project dat geen ondersteuning voor GPUs heeft.
Een schone herinstallatie van de drivers (met driversweeper o.i.d. de achtergebleven bestanden/registry keys verwijderen) wil vaak ook nog wel eens helpen.
De 'solo' taken geven bij mij meer punten/dag (500k) dan de mini en de 'normale' (250k-300k), dus ik zou zeggen dat het wel de moeite waard is om even te kijken of je 'solo' aan de praat kan krijgen. Aan de andere kant enigszins cliché, maar al te vaak waar: "If it ain't broke, don't fix it." Nadeel is overigens wel dat de 'solo' taken meer van de CPU afsnoepen (bijna een volledige core), bij de standaard taken is dit maar enkele procenten.TheUninvited schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:40:
Ik doe alleen GPU taken, zit er nog een daadwerkelijk verschil qua puntenaantal tussen de opencl versie en de anderen, want verder werkt het wel gewoon nu als ik alleen collatz neem en geen mini of solo krijg ik gewoon de juiste versies.
Ik ga mijn drivers updaten en dan proberen ze aan de praat te krijgen, anders kan ik ze altijd nog terugzetten. Laat weten hoe dat loopt. Trouwens nog een vraagje: duurt bij mij erg lang voordat ze gecontroleerd worden stonden er gisterenavond 18 in de wachtrij en nu nog maar 2 daarvan gecontroleerd, hoe komt dat?VictordeHolland schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:52:
[...]
De 'solo' taken geven bij mij meer punten/dag (500k) dan de mini en de 'normale' (250k-300k), dus ik zou zeggen dat het wel de moeite waard is om even te kijken of je 'solo' aan de praat kan krijgen. Aan de andere kant enigszins cliché, maar al te vaak waar: "If it ain't broke, don't fix it." Nadeel is overigens wel dat de 'solo' taken meer van de CPU afsnoepen (bijna een volledige core), bij de standaard taken is dit maar enkele procenten.
Edit: opencl taken deden het wel na driverversie 13.4 te gebruiken, alleen de tijd was bijna 2x zo langzaam als een normale taak dus toch maar terug naar het oude.
[ Voor 8% gewijzigd door TheUninvited op 24-06-2013 13:10 ]
Wat zijn bijvoorbeeld de verschillen, voor-/nadelen van POEM vs F@H? En hoe doet Rosetta het t.o.v. de eerder genoemden? Wat draait beter/efficiënter? Wat zijn de ervaringen van jullie hierin?
Rosetta@home heeft zover ik weet geen GPU ondersteuning.
POEM@home geeft maar weinig werk uit en zal je dus vaak zonder werk zitten.
Folding@home heeft vrijwel altijd werk, maar is erg massaal en is vaulttechnisch niet echt interessant. Zelfde geldt voor WorldCommunityGrid.
@ Rosetta: oké, ik dacht dat ie wel kon, maar ik heb zeker verkeerd gekeken, het ging me ook vooral om die andere twee.
@ POEM: hmm das wel balen dan...
@ F@H: oké, maar draait dat wel redelijk simpel en heb je daar niet teveel werk mee? Ik wil best wat doen, maar moet niet zo zijn dat ik 2 uur per dag er aan kwijt ben, om maar wat te roepen.
@ F@H/WCG: ja klopt, levert bar weinig op... maar ik doe het wat betreft medisch/biologisch dan met een hoger gelegen doel dan alleen puntjes binnenharken.
Al presteert GPUGRID het op beide vlakken goed, voor mijn hoger gelegen doel en de puntjes... daarom ook wel jammer van de errors steeds.
[ Voor 15% gewijzigd door Aardwolf op 25-06-2013 01:55 ]
Op GTX460/1GB 5300/uur voor mini en zo'n 11000/uur voor de solo (rond de 40 minuten en dan rond de 7700 credits).
thesonntags ligt er wéér even uit. Gebeurt helaas wel vaker.
maar goed, dan maar weer even POEMmen.
[ Voor 70% gewijzigd door MAB The Frisian op 26-06-2013 23:28 ]
Hoelang doe jij over een solo wu en hoeveel punten krijg je ervoor?MAB The Frisian schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:54:
Collatz op solo wuutjes, hier nvidia gpu, geeft de meeste puntjes.
Op GTX460/1GB 5300/uur voor mini en zo'n 11000/uur voor de solo.
26-6-2013 22:00
Iemand die weet wat er met Collatz Conjecture aan de hand is, ligt er al vanaf vanochtend uit. Beste alternatief voor AMD daarvoor zou dan wat zijn nu (voor de vault dan)?
27-6-2013...
Doet het weer uiteraard zoals verwacht.. nogal stil op het topic. Ik heb een nieuw koetje gekocht een mooie 7870XT grazen maar straks
[ Voor 35% gewijzigd door TheUninvited op 27-06-2013 22:39 ]
MooooooTheUninvited schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:16:
Ik heb een nieuw koetje gekocht een mooie 7870XT grazen maar straks![]()
Leuk kaartje voor een schappelijke prijs
Zoals met Primegrid sieven, heeft Nvida of AMD daar voorkeur?
Zoals met F@H of WCG, wat daar? En wat bijvoorbeeld bij GIMPS? Bij GIMPS was NVIDIA 500 serie toch altijd het snelst, nu ook nog?
Gewoon even uit interesse en dat wellicht sommigen hier dat zo uit de mouw schudden.
AMD kaarten leunen in veel projecten op OpenCL. Veel projecten die nVidia ondersteunen zijn CUDA. Op driver niveau is de optimalisatie van OpenCL bij nVidia gewoon minder goed. Dat is waarschijnlijk een bewuste keuze, omdat zij hun eigen CUDA blijven promoten. Ik weet van GIMPS dat de 500 serie de snelste blijft, omdat de floating point calculations hoger liggen dan bij de 600 serie. De AMD's doen het echter niet slecht, integendeel: http://www.mersenne.ca/mfaktc.phpmarcel87 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:31:
Is AMD trouwens ergens echt veel sneller en dus effectief beter inzetbaar dan Nvidia of is het slechts een betere koop omdat het aankoopbedrag overall wat lager is vaak?
Zoals met F@H of WCG, wat daar? En wat bijvoorbeeld bij GIMPS? Bij GIMPS was NVIDIA 500 serie toch altijd het snelst, nu ook nog?
Gewoon even uit interesse en dat wellicht sommigen hier dat zo uit de mouw schudden.
https://spreadsheets.goog...PNLcXWI6gMcBg&w=100&h=750
En zo zijn er wel meer sites waar je kunt checken welke projecten de meeste credits opleveren voor de diverse kaartjes.
NVidia is meer op GPU computing gericht en stond tot een paar jaar geleden mijlen voor (mede mogelijk gemaakt door CUDA). Afgelopen jaar/jaren is AMD bezig met een flinke inhaalslag, de nieuwe architectuur GCN het bewijs daarvan. Helaas zijn de OpenCL drivers van AMD niet allemaal even stabiel (zie ook vorige pagina in dit topic). Intel begint zich nu ook te mengen in de zakelijke computing markt, maar ook met zakelijke prijzen.marcel87 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:31:
Is AMD trouwens ergens echt veel sneller en dus effectief beter inzetbaar dan Nvidia of is het slechts een betere koop omdat het aankoopbedrag overall wat lager is vaak?
Zo even snel 'uit de mouw':
Collatz --> AMD
Milkyway --> AMD
PG --> NVidia
GPUGRID --> NVidia (er is geen AMD app)
GIMPS --> door de nieuwe Mfacto (OpenCL) app zijn de verschillen klein geworden, maar de 5xx en 4xx serie kaarten van NVidia blijven het erg goed doen daar.
F@H --> durf ik niet te zeggen, heb ik namelijk al heel lang niet meer gedraaid
WCG/Einstein/SETI/POEM --> geen grote verschillen
DistrRTgen --> AMD
Vanuit een DC-Vault oogpunt is een NVidia kaart het meest interessant, aangezien we nog aardige punten kunnen pakken op GPUGRID en GIMPS. Groot nadeel, GPUs zijn energieslurpers, niet leuk voor de energierekening
Nog 30 euro korting ook bovendien dus voor 169 euro had ik een nieuw exemplaarVictordeHolland schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:08:
[...]
Moooooo!
Leuk kaartje voor een schappelijke prijs.
Yes inderdaad. Dat wist ik grotendeels, maar goed... wellicht dat de code voor de GTX600 en/of 700 serie inmiddels verbeterd was, vandaar de vraag. AMD doet het idd niet slecht op GIMPS, maar voor een HD7870 uit de V&A kan je dan net zo goed (en waarschijnlijk goedkopere) GTX570 halen, dus overall zou AMD dan eigenlijk niet de beste keus zijn. Dat zijn wel interessante dingen om te weten natuurlijkStef42 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:57:
[...]
AMD kaarten leunen in veel projecten op OpenCL. Veel projecten die nVidia ondersteunen zijn CUDA. Op driver niveau is de optimalisatie van OpenCL bij nVidia gewoon minder goed. Dat is waarschijnlijk een bewuste keuze, omdat zij hun eigen CUDA blijven promoten. Ik weet van GIMPS dat de 500 serie de snelste blijft, omdat de floating point calculations hoger liggen dan bij de 600 serie. De AMD's doen het echter niet slecht, integendeel: http://www.mersenne.ca/mfaktc.php
Oeh handig, dank je wel. Die had ik nog nergens gevonden...MAB The Frisian schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:01:
https://spreadsheets0.goo...Mya3p1Snc&hl=en_US&gid=77
https://spreadsheets.goog...PNLcXWI6gMcBg&w=100&h=750
En zo zijn er wel meer sites waar je kunt checken welke projecten de meeste credits opleveren voor de diverse kaartjes.
PPD=Points Per Day?
Hmm, ik zie dat ik op de vorige pagina net rond dat stuk wat jij bedoeld er doorheen begon te praten. Heb ik wel vaker last van... volledig onbewust, dat dan wel. heheVictordeHolland schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:31:
[...]
NVidia is meer op GPU computing gericht en stond tot een paar jaar geleden mijlen voor (mede mogelijk gemaakt door CUDA). Afgelopen jaar/jaren is AMD bezig met een flinke inhaalslag, de nieuwe architectuur GCN het bewijs daarvan. Helaas zijn de OpenCL drivers van AMD niet allemaal even stabiel (zie ook vorige pagina in dit topic). Intel begint zich nu ook te mengen in de zakelijke computing markt, maar ook met zakelijke prijzen.
Dus eigenlijk ben je met de specifieke biologische/medische projecten beter af met Nvidia en de algemene als WCG/POEM en daarmee waarschijnlijk dan ook F@H, kan AMD interessant zijn. Heel grofweg onderscheid gemaakt.Zo even snel 'uit de mouw':
Collatz --> AMD
Milkyway --> AMD
PG --> NVidia
GPUGRID --> NVidia (er is geen AMD app) jup
GIMPS --> door de nieuwe Mfacto (OpenCL) app zijn de verschillen klein geworden, maar de 5xx en 4xx serie kaarten van NVidia blijven het erg goed doen daar.
F@H --> durf ik niet te zeggen, heb ik namelijk al heel lang niet meer gedraaid
WCG/Einstein/SETI/POEM --> geen grote verschillen
DistrRTgen --> AMD
Klopt inderdaad. Scheelt dat ik nog op een soort van kamers zit en dus niet apart hoef te betalen voor stroom. Mede daarom zit ik nu af en toe in de V&A te kijken of ik nog een paar GPU's kan bij schakelen in een tweede systeem. Maar inderdaad, als ik het straks allemaal zelf zou moeten betalen, denk ik dat ik of stop met GPU folding of iig rustig(er) aan ga doen.Vanuit een DC-Vault oogpunt is een NVidia kaart het meest interessant, aangezien we nog aardige punten kunnen pakken op GPUGRID en GIMPS. Groot nadeel, GPUs zijn energieslurpers, niet leuk voor de energierekening.
Maar voordat ik op een shitload GPU's ga toehappen, is het wel handig om te weten waar welke soort/type GPU het beste presteert. Ik weet ook nog niet of ik dat echt ga doen, want een geldboom heb ik ook nog niet uitgevonden, maar stel dat ik het doe, weet ik nu een beetje waar ik naar kan kijken.
Bedankt allemaal.
Alvast bedankt degene die mij helpt
Edit blijkt toch dat ie niet genoeg cpu cores reserveert. Dus even uitzoeken hoe je dat insteld.
Edit2: ik snap er geen snars meer van hij blijft nu op en neer wippen met de load...
Pff wat een gedoe lijkt het uiteindelijk te doen op bijna full load, alleen nu hoor ik een soort lichte felle toon als mijn GPU onder load staat (dit komt niet door de fan heb ik al getest) iemand hier ervaring mee? Is dit een slecht voorteken?
[ Voor 55% gewijzigd door TheUninvited op 28-06-2013 22:01 ]
In principe normaal, misschien helpt het verlagen van het voltage om het probleem op te lossen.
Dat zou het kunnen zijn ja, maar het is geen continue geluid en ik zou denken dan een oscillator wel continue iets zou produceren. Klinkt alsof er af en toe een piekje tussendoor komt op random momenten. Maargoed ik ga kijken wat ik kan doen volgens mij kan ik deze kaart uberhaupt niet undervolten al wil ik.Stef42 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:28:
Een hoge toon is een Coil Whine: Wikipedia: Coil noise
In principe normaal, misschien helpt het verlagen van het voltage om het probleem op te lossen.
Edit: loopt nu wel lekker ik haal nu 22k per uur gemiddeld, coil whine lijkt af te nemen??? Nogal vreemd alleen bij Collatz gaat ie janken en furmark stresstest/games doet die weer niks.
Edit2: gaat zelfs nog harder nu met wat aangescherpte settings 32k/hr kom ik in de buurt van de top 3 bij collatz
[ Voor 23% gewijzigd door TheUninvited op 29-06-2013 21:57 ]
4770k geklokt op 4.1 gieg en 580 default. CPU draait PSP-PRP en GPU doet Gpugrid. 100% load dus.
De CPU werd maximaal 73 graden, de GPU 59 graden. Het loopt nu, net als het weer, als een zonnetje.
Zal in de komende dagen de CPU nog wat verder klokken tot de 80 graden max, kijken waar we op uit komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Cow_tipping op 07-07-2013 22:10 ]
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
We zouden het in de strijd op PSP bijna vergeten, maar deze week toch weer een plekje hoger op zowel Enigma@home als Asteroids@home.
Door een plek winst op DPAD staan de Noren nu wel #1 in de categorie Physical Science (en wij dus #2).
De te crawlen urls zijn op dit moment van een hele goede kwaliteit en dit zal hopelijk vanaf nu zo blijven.
Dus niet meer continu aan de settings komen, gewoon aanzetten en vergeten.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Je cpu continue op 80 graden lijkt me niet echt gezond, ik vind die 73 graden al wat aan de hoge kant...Cow_tipping schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:08:
Vandaag stresstest gedaan met 4770k en 580gtx met de Asetek waterkoeling combi.
4770k geklokt op 4.1 gieg en 580 default. CPU draait PSP-PRP en GPU doet Gpugrid. 100% load dus.
De CPU werd maximaal 73 graden, de GPU 59 graden. Het loopt nu, net als het weer, als een zonnetje.
Zal in de komende dagen de CPU nog wat verder klokken tot de 80 graden max, kijken waar we op uit komen.
Ik denk dat een high-end luchtkoeler betere temps laat zien dan die Asetek (760GC?)
Computing...
Er is nog aardige snelheidswinst te behalen op Collatz met AMD 79xx serie kaarten (geldt waarschijnlijk ook voor andere series) door de app te optimaliseren. Zie ook het draadje (http://boinc.thesonntags....Collatz 4.07 Applications) op het Collatz forum. Ben er zelf ook pas gisteren mee gaan experimenteren, maar 20-30% winst is geen uitzondering!
Op m'n 7950 met de stock 4.07 app
@900mhz | 1250 sec | solo WU van ~8000 puntjes
LET OP: onderstaande optimalisaties kunnen lichte screenlag geven
1. BOINC afsluiten
2. In de map: <schijf>:\ProgramData\BOINC\projects\boinc.thesonntags.com_collatz zit een <applicatie>.config bestand die standaard leeg is. Openen met kladblok en de onderstaande code kopiëren en opslaan.
1
2
3
4
5
6
| verbose=1 items_per_kernel=18 kernels_per_reduction=7 threads=8 sleep=1 build_options=-Werror |
3. BOINC herstarten, bij de eerst volgende WU die gestart wordt, worden de optimalisaties gebruikt.
resultaten:
@900mhz | 980 sec (-22% t.o.v. standaard) | solo WU van ~8000 puntjes
@1000mhz | 890 sec (-28% t.o.v. standaard) | solo WU van ~8000 puntjes
Daarna nog even verder gespeeld met de settings om uiteindelijk hier op uit te komen:
1
2
3
4
5
6
| verbose=1 items_per_kernel=20 kernels_per_reduction=8 threads=8 sleep=1 build_options=-Werror |
@900mhz | 835 sec (-33%) | solo WU van ~8000 puntjes
Whatever
Computing...
Nadat ik Collatz Conjecture onderuit gehaald heb zeker?
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
[ Voor 97% gewijzigd door TheUninvited op 15-07-2013 16:41 ]
Mijn oude moederbord en processor in andere behuizing ingebouwd omdat ik de Raid 0 schijven nog moet overzetten naar de nieuwe pc.
Helaas lijkt het er op dat ergens iets kapot is gegaan want ik krijg na een keer het nog te hebben gedaan alleen nog maar BSOD's met mijn i7 920 en P6T deluxe. Ook 1 geheugenbank wordt niet meer herkend.
Kan nog wel via Linux op USB stick opstarten, maar ook hier na een tijdje krijg ik een crash als ik HSsensor wil sudo-en.
@Cow_tipping
Jammer man, een i7 920 haalt toch nog best aardige puntjes.
[Edit 2013-07-20]
Collatz is nu al een week uit de lucht
POEM lijkt weer een redelijk constante workflow te hebben.
[ Voor 23% gewijzigd door VictordeHolland op 20-07-2013 00:20 . Reden: update ]
Computing...
Maar aan de ander kant kost het de concurrentie dan ook meer inspanning om ons dan weer terug te pakken.
Nu heftige regen en veel onweer in Brabant, met meer op komst.
Yep, alleen de stats-dump is nog niet geweest of nog niet geconfigureerd. Dus nog ff geen stats, komt vanzelf wel goed hoop ikVictordeHolland schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:14:
Collatz is eindelijk weer up en running!
Hier in het zuid-hollandse is het net even goed tekeer gegaan, ergste lijkt nu voorbij. Voor zolang het duurt, volgens de verwachtingen komt er nog wel meer zooi over in de loop van de middag/avond.Cow_tipping schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:05:
Ik gaat deze ochtend even offline; flinke storm komt er aan.
Nu heftige regen en veel onweer in Brabant, met meer op komst.
Whatever
Ja, alleen een beetje jammer dat ik 150 taken nu met geannuleerd door de server hebDigiK-oz schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:06:
Yep, alleen de stats-dump is nog niet geweest of nog niet geconfigureerd. Dus nog ff geen stats, komt vanzelf wel goed hoop ik
Aan het strand liggen?Qazwaplol schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:48:
Iemand al plannen voor augustus?
Dunno. Lattice heeft weer wat werk en daar zijn we recent ingehaald, de "daders" staan nog binnen 200K of zo. Correlizer, eon, asteroids, ....., op de GPU Collatz, GIMPS, POEM, .....
Draai momenteel een beetje Correlizer en eon. Beetje, want mijn enig overgebleven systeempje is nogal een heethoofd
Whatever
Vakantie!Qazwaplol schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:48:
Iemand al plannen voor augustus?

Misschien hier en daar een upgrade uitvoeren...
Computing...
* Qazwaplol is ook aan vakantie toe
bedoel meer welk project we gaan draaien gezien de animo/resources voor psp niet voldoende is iets zinnigs te doen.
Kun je meteen een paar Majestic nodes draaien vanuit die enkele VM.VictordeHolland schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:17:
Dan blijft ik ook nog wel even op eOn2 hangen. VirtualBox met een Linuxdistro (Dotsch/UX 1.2 x64) in een VM werkt erg goed daar.
Whatever
Hiephoi!
Victor
Verwijderd
Heb je een clustertje op de kop getikt?
Ik val een beetje weg met m'n 92 cores
http://stats.free-dc.org/...t&proj=eon2&hostid=259164Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:54:
Zeer fraaie output op EON Qaz!![]()
En die 2 keer: Nice!
Weet er iemand welke subprojecten bij Collatz de meeste punten opleveren? (PC met Nvidia kaart)
[ Voor 15% gewijzigd door Cow_tipping op 08-08-2013 00:46 ]
haha, weet je ook eens hoe het voeltVerwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:54:
Zeer fraaie output op EON Qaz!![]()
2x dual 8-core xeons, 16 cores / 32 threads per server + linux dat helpt ook een stuk.
project staat stil door vakantie periode, zonde om de hardware te laten verstoffen.
(draaide hiervoor mee met psp)
[ Voor 3% gewijzigd door Qazwaplol op 08-08-2013 01:29 ]
Lattice heeft ineens een hele berg werk. Een kleine push daar (200K punten) kan ons 2 plekken winst opleveren. Let wel op, langdurige units (dagen) die veel memory kunnen vreten (4GB). Eventueel kan je met app_info.xml in de project directory een systeem limiteren tot 1 WU tegelijk.
1
2
3
4
5
6
| <app_config> <app> <name>garli</name> <max_concurrent>1</max_concurrent> </app> </app_config> |
Whatever
Bij mij waren dat solo-wuutjes op een GTX460. Ruim tweemaal zoveel als de mini per uur.Cow_tipping schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:44:
[...]
http://stats.free-dc.org/...t&proj=eon2&hostid=259164
En die 2 keer: Nice!
Weet er iemand welke subprojecten bij Collatz de meeste punten opleveren? (PC met Nvidia kaart)
[ Voor 5% gewijzigd door MAB The Frisian op 08-08-2013 11:05 ]
There are new optimized versions for x86_64 windows, x86_64 linux and Raspberry Pi released. Computing times are shorten to half. I also thank to HA-SOFT for the code optimization.
Verwijderd
nog 10k dan hebben we ook een plekje winst bij Lattice
Verwijderd
Asteroids@home hitparade van woensdag 14 augustus 2013 over 7 dagen.
flushers : 16/40 (40 %)
Users weekly
| # | +/- | weekly | name | overall | # |
| 1 | ( | 313.560,00 | DukeBox | 2.888.400,00 | (2) |
| 2 | ( | 125.400,00 | Bold_Seeker | 3.183.840,00 | (1) |
| 3 | ( | 120.960,00 | Cow_tipping | 579.120,00 | (6) |
| 4 | ( | 73.920,00 | ERBrouwer | 263.280,00 | (11) |
| 5 | ( | 48.960,00 | [DPC] hansR | 508.440,00 | (8) |
| 6 | ( | 21.960,00 | Qazwaplol | 65.880,00 | (23) |
| 7 | ( | 21.360,00 | NGS | 532.440,00 | (7) |
| 8 | ( | 21.000,00 | Klik | 151.680,00 | (14) |
| 9 | ( | 19.680,00 | amberjr | 1.163.520,00 | (3) |
| 10 | ( | 6.120,00 | Crack | 136.920,00 | (17) |
| 11 | ( | 5.520,00 | 8_ball | 124.440,00 | (18) |
| 12 | ( | 4.680,00 | Cronenborgh | 56.880,00 | (24) |
| 13 | ( | 2.160,00 | DigiK-oz | 339.720,00 | (9) |
| 14 | ( | 840,00 | Zonar | 69.720,00 | (21) |
| 15 | ( | 120,00 | EekTheMan | 480,00 | (39) |
| 15 | ( | 120,00 | sheeppower | 814.320,00 | (4) |
| More... | |||||
Users overall
| # | +/- | overall | name | weekly | # |
| 1 | ( | 3.183.840,00 | Bold_Seeker | 125.400,00 | (2) |
| 2 | ( | 2.888.400,00 | DukeBox | 313.560,00 | (1) |
| 3 | ( | 1.163.520,00 | amberjr | 19.680,00 | (9) |
| 4 | ( | 814.320,00 | sheeppower | 120,00 | (15) |
| 5 | ( | 656.280,00 | Grutte Pier [Wa Oars] | 0,00 | ( |
| 6 | ( | 579.120,00 | Cow_tipping | 120.960,00 | (3) |
| 7 | ( | 532.440,00 | NGS | 21.360,00 | (7) |
| 8 | ( | 508.440,00 | [DPC] hansR | 48.960,00 | (5) |
| 9 | ( | 339.720,00 | DigiK-oz | 2.160,00 | (13) |
| 10 | ( | 291.960,00 | VictordeHollander | 0,00 | ( |
| 11 | ( | 263.280,00 | ERBrouwer | 73.920,00 | (4) |
| 12 | ( | 215.760,00 | -0- | 0,00 | ( |
| 13 | ( | 167.280,00 | MOmax | 0,00 | ( |
| 14 | ( | 151.680,00 | Klik | 21.000,00 | (8) |
| 15 | ( | 149.880,00 | Ronald Krijgsheld | 0,00 | ( |
| 16 | ( | 147.240,00 | [DPC]Division Brabant | 0,00 | ( |
| 17 | ( | 136.920,00 | Crack | 6.120,00 | (10) |
| 18 | ( | 124.440,00 | 8_ball | 5.520,00 | (11) |
| 19 | ( | 115.320,00 | iconized | 0,00 | ( |
| 20 | ( | 107.520,00 | JeffreyH-8 | 0,00 | ( |
| 21 | ( | 69.720,00 | Zonar | 840,00 | (14) |
| 22 | ( | 67.560,00 | frank013 | 0,00 | ( |
| 23 | ( | 65.880,00 | Qazwaplol | 21.960,00 | (6) |
| 24 | ( | 56.880,00 | Cronenborgh | 4.680,00 | (12) |
| 25 | ( | 21.000,00 | Leon | 0,00 | ( |
| 26 | ( | 20.640,00 | MvanderHeide | 0,00 | ( |
| 27 | ( | 16.680,00 | Marcel | 0,00 | ( |
| 28 | ( | 12.000,00 | BlueVFRank | 0,00 | ( |
| 29 | ( | 10.680,00 | Empie | 0,00 | ( |
| 30 | ( | 4.560,00 | JustDutch | 0,00 | ( |
| More... | |||||
Teams weekly
| # | +/- | weekly | name | overall | # |
| 1 | ( | 3.839.400,00 | Polish National Team | 23.515.074,27 | (5) |
| 2 | ( | 3.316.920,00 | Czech National Team | 85.300.780,89 | (1) |
| 3 | ( | 1.135.920,00 | SETI.USA | 22.520.953,50 | (7) |
| 4 | ( | 1.049.520,00 | L'Alliance Francophone | 41.329.317,58 | (2) |
| 5 | ( | 786.360,00 | Dutch Power Cows | 12.878.400,00 | (12) |
| 6 | ( | 674.880,00 | Ars Technica | 35.313.235,13 | (3) |
| 7 | ( | 570.000,00 | Sicituradastra. | 23.966.503,13 | (4) |
| 8 | ( | 511.080,00 | US NAVY | 2.336.040,00 | (47) |
| 9 | ( | 485.640,00 | SETI.Germany | 23.057.106,40 | (6) |
| 10 | ( | 397.560,00 | BOINC@Poland | 18.066.365,47 | (10) |
| 11 | ( | 391.920,00 | Astronomy.Ru Forum | 12.400.440,00 | (13) |
| 12 | ( | 389.520,00 | SETIKAH@KOREA | 4.240.445,51 | (30) |
| More... | |||||
Teams overall
| # | +/- | overall | name | weekly | # |
| 1 | ( | 85.300.780,89 | Czech National Team | 3.316.920,00 | (2) |
| 7 | ( | 22.520.953,50 | SETI.USA | 1.135.920,00 | (3) |
| 8 | ( | 18.991.823,81 | Team Norway | 104.520,00 | (46) |
| 9 | ( | 18.107.520,00 | Russia | 109.080,00 | (43) |
| 10 | ( | 18.066.365,47 | BOINC@Poland | 397.560,00 | (10) |
| 11 | ( | 14.101.461,96 | Planet 3DNow! | 131.040,00 | (34) |
| 12 | ( | 12.878.400,00 | Dutch Power Cows | 786.360,00 | (5) |
| 13 | ( | 12.400.440,00 | Astronomy.Ru Forum | 391.920,00 | (11) |
| 14 | ( | 11.625.315,29 | Free-DC | 143.160,00 | (26) |
| 15 | ( | 11.615.350,03 | BOINC Synergy | 363.480,00 | (13) |
| 16 | ( | 8.555.973,89 | Crystal Dream | 106.080,00 | (45) |
| 17 | ( | 7.951.854,14 | Overclock.net | 314.520,00 | (15) |
| More... | |||||
Mijlpalen
| [DPC] hansR | 500.000 | ||||
| Cow_tipping | 500.000 | ||||
| ERBrouwer | 250.000 | ||||
| Qazwaplol | 60.000 | ||||
| EekTheMan | 400 | ||||
When do we get them
| Planet 3DNow! | 13,06 | ||||
| Russia | 54,05 | ||||
| Team Norway | 62,76 | ||||
| BOINC@Poland | 93,40 | ||||
| SETI.Germany | 236,93 | ||||
| Sicituradastra. | 358,74 | ||||
| Ars Technica | 1.408,72 | ||||
Bron
Asteroids@home project site
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
.There are new optimized versions for x86_64 windows, x86_64 linux and Raspberry Pi released. Computing times are shorten to half. I also thank to HA-SOFT for the code optimization
Ook plekje winst bij lattice
[ Voor 6% gewijzigd door Qazwaplol op 16-08-2013 17:23 ]
Computing...
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Dat is wel goed om te weten, in dat geval zet ik ook even wat op Asteroids.EektheMan schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:07:
Ook goed om er zo veel mogelijk uit te persen. Zie op het forum staan dat de nieuwe snelle app even door een testperiode gaat en bij succes zullen de punten bijgesteld worden.
Whatever
En van 166 minuten op een 2600k terug naar 45 minuten.
De rest ook over gezet naar asteroids
[ Voor 15% gewijzigd door Qazwaplol op 18-08-2013 17:16 ]
Nu maar hopen dat de punten voor de wu's nog even op dit niveau blijven en dat de andere teams geen extra power naar dit project zetten.
grtz
dropshot
Met de huidige scores is dit het perfecte moment om in te stappen. (Theadalus, gefeliciteerd met je plekje winst) hansR, jammer dat je niet mee kan doen.
Niet echt een eerlijke vergelijking, maar ter indicatie:Cow_tipping schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:23:
Heeft HT nog voordeel bij Asteroids?
2500k @4,0
23:17 per WU (~247 WUs per dag)
3770k @4,2 (HT on)
33:37 per WU (~342 WUs per dag)
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Whatever
Euvel is alweer verholpen.MAB The Frisian schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:45:
Even A@H gedraaid maar krijg weer inconclusive dus maar weer naar eon.
'inconclusive' wu's worden opnieuw gevalideerd wanneer 3e resultaat binnenkomt (normaal zijn 2 resultaten genoeg).
Computing...
Verwijderd
De clusters doen het prima.
Bold denkt na over wat nieuwe investeringen, maar vindt het economische klimaat nog niet zo best
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
Dat doe ik ook maar voorlopig niet in nieuwe hardwareVerwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:41:
..............
Bold denkt na over wat nieuwe investeringen, maar vindt het economische klimaat nog niet zo best
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren