• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-11 20:43
Als dat werkt, is het misschien handig om meer mensen daarvan gebruik te laten maken. Kan dat uberhaupt? Dan kunnen we een donderslag bij heldere hemel veroorzaken >:)

Whatever

• DigiK-oz
Enigma@Home heeft weer een enigma-bericht gekraakt
News

FNYG MXHU broken
Today around 02:30 GMT+2 ThrasherX-17 from team Keep The Fire Alive! returned a plaintext of 76 letters long FNYG MXHU message:

leitungvvvuuustuetzpktxwwwhavenxxfffttteunszwozwovierhuermitvrrhhhvvvgeloest

The message says:
"AN LEITUNG VON U BOOT STUETZPUNKT WILHELMSHAVEN: FUNKTELEGRAMM EINS ZWO ZWO VIER HIER MIT RHV GELOEST"

Which translates to:

"To administration from U Boot Command (Headquater) Wilhelmshaven. Radio message 1224 solved with RHV (Hand Cipher System)"
Als je nog WU's in de queue hebt :
Please abort all the remaining m4_fnygm_76 tasks, they're not needed anymore.
The work generator is stopped because it will make cleanup easier for me, I'll restart it later today.

Whatever

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:22
Collatz geeft tegenwoordig ook best veel puntjes, met name de solo_collatz taken. 8k-9k voor 20 minuten werk op een 7950 @1000mhz. Dat komt neer op meer dan 500k per dag. Ik kan me nog herinneren dat mijn 6950 niet lang geleden ongeveer 250k per dag deed.

• JeffreyH-8
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:29
Zo te zien beginnen de noren met een tegenaanval op PSP-PRP. Als je kijkt naar het uitgedeelde werk gaat er volgens mij heel wat naar een Noor.

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
and so it begins }:O

Verwijderd

Betekent dit nu dat DPAD lucht krijgt?

• Qazwaplol
ze deden de afgelopen 40 dagen 600 miljoen op dpad, 200 daarvan komt van de gene die nu psp draait.

[speculatie modus]

zo te zien draaide die geen andere projecten in die tijd, dus verwacht dat die nu volledig van dpad naar psp is.

zou betekenen dat ze niet over 130 dagen ons inhalen op dpad maar 175 dagen.

maar betekend ook dat we maar met 1000k ipv 2000k per week inlopen.
dus wij halen ze op psp niet in 65 dagen maar 130 dagen in.

Verwijderd

Errrr...we doen maar 29 tests meer dan de Noren op dit moment. Daarmee gaan we de strijd niet winnen. Er moeten meer DPC-ers overkomen naar PSP om het tij te keren.
Suggesties iemand?

• Qazwaplol
True, maar als ik de hosts van runesk check bij de verschillende projecten waar die actief is geweest, draait de helft van die 130 taken waarschijnlijk op non-avx processoren. Maar dat weten we pas zeker over een week.

Maar versterking is wel noodzakelijk ja, ze hebben nog een paar grote spelers achter de hand.

Om te starten een vault-hunt topic om het jachtseizoen open te verklaren. Valt meer op dat er wat gaande is dan het normale topic.

@momax, was jij nog bezig met die prp range die je gereserveerd had vorig jaar?

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 11:01
Oh ja, die range. *oeps* Nee, eigenlijk niet. Zou wel kunnen omschakelen.

• Qazwaplol
anders laat ik hem van de week wel in, kan nog 1x 96 wu's inladen daarna is 't wachten tot ze nieuwe ranges klaar zetten. die extra 16 kan ik wel gebruiken ;)

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 11:01
Prima, de punten komen dan toch wel op jouw naam?

Verwijderd

Misschien wil de DPC grootmacht van Primegrid even twee weekjes meedraaien, dan is het zo gepiept :-)

Verwijderd

^^ dat zou wel erg prettig zijn, want nu gaat het wel erg lang duren voordat we in de buurt komen van de #1. Het zou zowiezo leuk zijn om de Noren eens te laten zien dat we ze gewoon kunnen hebben qua power. Kunnen we de juli-maand niet uitroepen tot PSP challenge maand?

• VictordeHolland
[2013-06-22 08:44:48 W(] PSPfp: PRPNet server is version 4.0.6
Prime Sierpinski 1st Pass
Starting Proth prime test of 79309*2^15082022+1
Using all-complex AVX FFT length 1440K, Pass1=640, Pass2=2304, a = 3
Iter: 386176/15082038, ERROR: ROUND OFF (0.5) > 0.4
Continuing from last save file.
Resuming Proth prime test of 79309*2^15082022+1 at bit 374785 [2.48%]
Using all-complex AVX FFT length 1440K, Pass1=640, Pass2=2304, a = 3
79309*2^15082022+1, bit: 11610000 / 15082038 [76.97%]. Time per bit: 10.112 ms.
Oepsie-floepsie!
Dacht dat mijn 2500k stabiel was, maar blijkbaar toch niet de volle 100%.

Verwijderd

^^ Met PSP krijg ik altijd de meeste BSOD's. Ik heb een aantal machiens terug moeten klokken om ze stabiel te laten lopen. PSP is een van de meest veeleisende DC-app's die ik ken.

• Qazwaplol
Hier ook cpu voltage omhoog moeten doen om overclock stabiel te houden (zelfde als de llr app's van Primegrid).

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:12
Iemand tips voor mij, ik heb nu een HD5850 op Collatz Conjecture draaien. Alleen de opencl taken geven alleen maar aan dat ze fout gaan, drivers of iets dergelijks? De normale taken doen het wel gewoon...

• VictordeHolland
@TheUninvited
Welke AMD driver gebruik je?

Zelf gebruik ik hier de 13.4 WHQL driver en die doet het prima, maar dat is op een 7950. Overigens zou ik alleen Collatz taken op de GPU doen. Een CPU doet enkele uren over hetzelfde werk dat een GPU binnen 20-30 minuten kan doen. Kun je de CPU eventueel gebruiken voor een ander DC project dat geen ondersteuning voor GPUs heeft :).

Een schone herinstallatie van de drivers (met driversweeper o.i.d. de achtergebleven bestanden/registry keys verwijderen) wil vaak ook nog wel eens helpen.

• TheUninvited
VictordeHolland schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:58:
@TheUninvited
Welke AMD driver gebruik je?

Zelf gebruik ik hier de 13.4 WHQL driver en die doet het prima, maar dat is op een 7950. Overigens zou ik alleen Collatz taken op de GPU doen. Een CPU doet enkele uren over hetzelfde werk dat een GPU binnen 20-30 minuten kan doen. Kun je de CPU eventueel gebruiken voor een ander DC project dat geen ondersteuning voor GPUs heeft :).

Een schone herinstallatie van de drivers (met driversweeper o.i.d. de achtergebleven bestanden/registry keys verwijderen) wil vaak ook nog wel eens helpen.
Ik doe alleen GPU taken, zit er nog een daadwerkelijk verschil qua puntenaantal tussen de opencl versie en de anderen, want verder werkt het wel gewoon nu als ik alleen collatz neem en geen mini of solo krijg ik gewoon de juiste versies.

• VictordeHolland
TheUninvited schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:40:
Ik doe alleen GPU taken, zit er nog een daadwerkelijk verschil qua puntenaantal tussen de opencl versie en de anderen, want verder werkt het wel gewoon nu als ik alleen collatz neem en geen mini of solo krijg ik gewoon de juiste versies.
De 'solo' taken geven bij mij meer punten/dag (500k) dan de mini en de 'normale' (250k-300k), dus ik zou zeggen dat het wel de moeite waard is om even te kijken of je 'solo' aan de praat kan krijgen. Aan de andere kant enigszins cliché, maar al te vaak waar: "If it ain't broke, don't fix it." Nadeel is overigens wel dat de 'solo' taken meer van de CPU afsnoepen (bijna een volledige core), bij de standaard taken is dit maar enkele procenten.

• TheUninvited
VictordeHolland schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:52:
[...]

De 'solo' taken geven bij mij meer punten/dag (500k) dan de mini en de 'normale' (250k-300k), dus ik zou zeggen dat het wel de moeite waard is om even te kijken of je 'solo' aan de praat kan krijgen. Aan de andere kant enigszins cliché, maar al te vaak waar: "If it ain't broke, don't fix it." Nadeel is overigens wel dat de 'solo' taken meer van de CPU afsnoepen (bijna een volledige core), bij de standaard taken is dit maar enkele procenten.
Ik ga mijn drivers updaten en dan proberen ze aan de praat te krijgen, anders kan ik ze altijd nog terugzetten. Laat weten hoe dat loopt. Trouwens nog een vraagje: duurt bij mij erg lang voordat ze gecontroleerd worden stonden er gisterenavond 18 in de wachtrij en nu nog maar 2 daarvan gecontroleerd, hoe komt dat?

Edit: opencl taken deden het wel na driverversie 13.4 te gebruiken, alleen de tijd was bijna 2x zo langzaam als een normale taak dus toch maar terug naar het oude.

[ Voor 8% gewijzigd door TheUninvited op 24-06-2013 13:10 ]

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:31
Kan iemand mij eens adviseren wat een goed medische project is dat ik op de GPU kan draaien ter afwisseling van GPUGRID? Ik heb namelijk de laatste tijd nog wel vaker errors en freezes wanneer ik GPUGRID draai, ondanks de lagere kloks.

Wat zijn bijvoorbeeld de verschillen, voor-/nadelen van POEM vs F@H? En hoe doet Rosetta het t.o.v. de eerder genoemden? Wat draait beter/efficiënter? Wat zijn de ervaringen van jullie hierin?

• VictordeHolland
Krijg je ook veel errors bij de korte taken?

Rosetta@home heeft zover ik weet geen GPU ondersteuning.
POEM@home geeft maar weinig werk uit en zal je dus vaak zonder werk zitten.
Folding@home heeft vrijwel altijd werk, maar is erg massaal en is vaulttechnisch niet echt interessant. Zelfde geldt voor WorldCommunityGrid.

• Aardwolf
Geen idee, ik run altijd lange taken. Nog niet geprobeerd, ook omdat laatst de short WU gewoon 12 uur duurde en de long WU 16-17 uur. Toen vond ik het van de zotte om hem op short te zetten, maar goed, ik kan dat nog wel een keer proberen deze week. thnx voor de tip, zelf niet eens aan gedacht stom genoeg... :9

@ Rosetta: oké, ik dacht dat ie wel kon, maar ik heb zeker verkeerd gekeken, het ging me ook vooral om die andere twee.
@ POEM: hmm das wel balen dan... :/ Ik dacht het gebruikt BOINC en is gewoon een tegenhanger van F@H, met hetzelfde doel, evenveel aanbod van taken maar wat minder werk of zo.
@ F@H: oké, maar draait dat wel redelijk simpel en heb je daar niet teveel werk mee? Ik wil best wat doen, maar moet niet zo zijn dat ik 2 uur per dag er aan kwijt ben, om maar wat te roepen.
@ F@H/WCG: ja klopt, levert bar weinig op... maar ik doe het wat betreft medisch/biologisch dan met een hoger gelegen doel dan alleen puntjes binnenharken. :)
Al presteert GPUGRID het op beide vlakken goed, voor mijn hoger gelegen doel en de puntjes... daarom ook wel jammer van de errors steeds. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Aardwolf op 25-06-2013 01:55 ]

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37
Collatz op solo wuutjes, hier nvidia gpu, geeft de meeste puntjes.

Op GTX460/1GB 5300/uur voor mini en zo'n 11000/uur voor de solo (rond de 40 minuten en dan rond de 7700 credits).

thesonntags ligt er wéér even uit. Gebeurt helaas wel vaker.
maar goed, dan maar weer even POEMmen.

[ Voor 70% gewijzigd door MAB The Frisian op 26-06-2013 23:28 ]

• TheUninvited
MAB The Frisian schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:54:
Collatz op solo wuutjes, hier nvidia gpu, geeft de meeste puntjes.

Op GTX460/1GB 5300/uur voor mini en zo'n 11000/uur voor de solo.
Hoelang doe jij over een solo wu en hoeveel punten krijg je ervoor?

26-6-2013 22:00
Iemand die weet wat er met Collatz Conjecture aan de hand is, ligt er al vanaf vanochtend uit. Beste alternatief voor AMD daarvoor zou dan wat zijn nu (voor de vault dan)?

27-6-2013...
Doet het weer uiteraard zoals verwacht.. nogal stil op het topic. Ik heb een nieuw koetje gekocht een mooie 7870XT grazen maar straks }:O }:O

[ Voor 35% gewijzigd door TheUninvited op 27-06-2013 22:39 ]

• VictordeHolland
TheUninvited schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:16:
Ik heb een nieuw koetje gekocht een mooie 7870XT grazen maar straks }:O }:O
Moooooo }:O !
Leuk kaartje voor een schappelijke prijs :).

• Aardwolf
Is AMD trouwens ergens echt veel sneller en dus effectief beter inzetbaar dan Nvidia of is het slechts een betere koop omdat het aankoopbedrag overall wat lager is vaak?

Zoals met Primegrid sieven, heeft Nvida of AMD daar voorkeur?
Zoals met F@H of WCG, wat daar? En wat bijvoorbeeld bij GIMPS? Bij GIMPS was NVIDIA 500 serie toch altijd het snelst, nu ook nog?

Gewoon even uit interesse en dat wellicht sommigen hier dat zo uit de mouw schudden.

• Stef42
  • Laatst online: 09:37
marcel87 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:31:
Is AMD trouwens ergens echt veel sneller en dus effectief beter inzetbaar dan Nvidia of is het slechts een betere koop omdat het aankoopbedrag overall wat lager is vaak?

Zoals met F@H of WCG, wat daar? En wat bijvoorbeeld bij GIMPS? Bij GIMPS was NVIDIA 500 serie toch altijd het snelst, nu ook nog?

Gewoon even uit interesse en dat wellicht sommigen hier dat zo uit de mouw schudden.
AMD kaarten leunen in veel projecten op OpenCL. Veel projecten die nVidia ondersteunen zijn CUDA. Op driver niveau is de optimalisatie van OpenCL bij nVidia gewoon minder goed. Dat is waarschijnlijk een bewuste keuze, omdat zij hun eigen CUDA blijven promoten. Ik weet van GIMPS dat de 500 serie de snelste blijft, omdat de floating point calculations hoger liggen dan bij de 600 serie. De AMD's doen het echter niet slecht, integendeel: http://www.mersenne.ca/mfaktc.php

• MAB The Frisian
https://spreadsheets0.goo...Mya3p1Snc&hl=en_US&gid=77

https://spreadsheets.goog...PNLcXWI6gMcBg&w=100&h=750

En zo zijn er wel meer sites waar je kunt checken welke projecten de meeste credits opleveren voor de diverse kaartjes.

• VictordeHolland
marcel87 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:31:

NVidia is meer op GPU computing gericht en stond tot een paar jaar geleden mijlen voor (mede mogelijk gemaakt door CUDA). Afgelopen jaar/jaren is AMD bezig met een flinke inhaalslag, de nieuwe architectuur GCN het bewijs daarvan. Helaas zijn de OpenCL drivers van AMD niet allemaal even stabiel (zie ook vorige pagina in dit topic). Intel begint zich nu ook te mengen in de zakelijke computing markt, maar ook met zakelijke prijzen.

Zo even snel 'uit de mouw':
Collatz --> AMD
Milkyway --> AMD
PG --> NVidia
GPUGRID --> NVidia (er is geen AMD app)
GIMPS --> door de nieuwe Mfacto (OpenCL) app zijn de verschillen klein geworden, maar de 5xx en 4xx serie kaarten van NVidia blijven het erg goed doen daar.
F@H --> durf ik niet te zeggen, heb ik namelijk al heel lang niet meer gedraaid
WCG/Einstein/SETI/POEM --> geen grote verschillen
DistrRTgen --> AMD

Vanuit een DC-Vault oogpunt is een NVidia kaart het meest interessant, aangezien we nog aardige punten kunnen pakken op GPUGRID en GIMPS. Groot nadeel, GPUs zijn energieslurpers, niet leuk voor de energierekening :N .

• TheUninvited
VictordeHolland schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Moooooo }:O !
Leuk kaartje voor een schappelijke prijs :).
Nog 30 euro korting ook bovendien dus voor 169 euro had ik een nieuw exemplaar :) Nu nog wachten voor de voeding helaas maar om 3u stekker erin en gaan waarschijnlijk :P Voordeeltje als je thuis woont nog is dat je de energierekening niet betaald trouwens hehe ^^ (of op kamers natuurlijk)

• Aardwolf
Stef42 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:57:
[...]

AMD kaarten leunen in veel projecten op OpenCL. Veel projecten die nVidia ondersteunen zijn CUDA. Op driver niveau is de optimalisatie van OpenCL bij nVidia gewoon minder goed. Dat is waarschijnlijk een bewuste keuze, omdat zij hun eigen CUDA blijven promoten. Ik weet van GIMPS dat de 500 serie de snelste blijft, omdat de floating point calculations hoger liggen dan bij de 600 serie. De AMD's doen het echter niet slecht, integendeel: http://www.mersenne.ca/mfaktc.php
Yes inderdaad. Dat wist ik grotendeels, maar goed... wellicht dat de code voor de GTX600 en/of 700 serie inmiddels verbeterd was, vandaar de vraag. AMD doet het idd niet slecht op GIMPS, maar voor een HD7870 uit de V&A kan je dan net zo goed (en waarschijnlijk goedkopere) GTX570 halen, dus overall zou AMD dan eigenlijk niet de beste keus zijn. Dat zijn wel interessante dingen om te weten natuurlijk ;)
MAB The Frisian schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:01:
https://spreadsheets0.goo...Mya3p1Snc&hl=en_US&gid=77

https://spreadsheets.goog...PNLcXWI6gMcBg&w=100&h=750

En zo zijn er wel meer sites waar je kunt checken welke projecten de meeste credits opleveren voor de diverse kaartjes.
Oeh handig, dank je wel. Die had ik nog nergens gevonden... ;)
PPD=Points Per Day?
VictordeHolland schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:31:
[...]

NVidia is meer op GPU computing gericht en stond tot een paar jaar geleden mijlen voor (mede mogelijk gemaakt door CUDA). Afgelopen jaar/jaren is AMD bezig met een flinke inhaalslag, de nieuwe architectuur GCN het bewijs daarvan. Helaas zijn de OpenCL drivers van AMD niet allemaal even stabiel (zie ook vorige pagina in dit topic). Intel begint zich nu ook te mengen in de zakelijke computing markt, maar ook met zakelijke prijzen.
Hmm, ik zie dat ik op de vorige pagina net rond dat stuk wat jij bedoeld er doorheen begon te praten. Heb ik wel vaker last van... volledig onbewust, dat dan wel. hehe O-) 8)7
Zo even snel 'uit de mouw':
Collatz --> AMD
Milkyway --> AMD
PG --> NVidia
GPUGRID --> NVidia (er is geen AMD app) jup
GIMPS --> door de nieuwe Mfacto (OpenCL) app zijn de verschillen klein geworden, maar de 5xx en 4xx serie kaarten van NVidia blijven het erg goed doen daar.
F@H --> durf ik niet te zeggen, heb ik namelijk al heel lang niet meer gedraaid
WCG/Einstein/SETI/POEM --> geen grote verschillen
DistrRTgen --> AMD
Dus eigenlijk ben je met de specifieke biologische/medische projecten beter af met Nvidia en de algemene als WCG/POEM en daarmee waarschijnlijk dan ook F@H, kan AMD interessant zijn. Heel grofweg onderscheid gemaakt.
Vanuit een DC-Vault oogpunt is een NVidia kaart het meest interessant, aangezien we nog aardige punten kunnen pakken op GPUGRID en GIMPS. Groot nadeel, GPUs zijn energieslurpers, niet leuk voor de energierekening :N .
Klopt inderdaad. Scheelt dat ik nog op een soort van kamers zit en dus niet apart hoef te betalen voor stroom. Mede daarom zit ik nu af en toe in de V&A te kijken of ik nog een paar GPU's kan bij schakelen in een tweede systeem. Maar inderdaad, als ik het straks allemaal zelf zou moeten betalen, denk ik dat ik of stop met GPU folding of iig rustig(er) aan ga doen.
Maar voordat ik op een shitload GPU's ga toehappen, is het wel handig om te weten waar welke soort/type GPU het beste presteert. Ik weet ook nog niet of ik dat echt ga doen, want een geldboom heb ik ook nog niet uitgevonden, maar stel dat ik het doe, weet ik nu een beetje waar ik naar kan kijken. ;)

Bedankt allemaal. ;)

• TheUninvited
Nou jongens mijn kaart doet het, alleen een probleempje.. bij de collatz opencl taken belast ie maar 68% maximaal en bij de normale zit ie op 89% terwijl mijn vorige altijd op 99-100 zat continu. Iemand die mij kan helpen? Wil natuurlijk wel zoveel mogelijk van mijn rekenkracht gebruiken.

Alvast bedankt degene die mij helpt :P

Edit blijkt toch dat ie niet genoeg cpu cores reserveert. Dus even uitzoeken hoe je dat insteld.

Edit2: ik snap er geen snars meer van hij blijft nu op en neer wippen met de load... :S

Pff wat een gedoe lijkt het uiteindelijk te doen op bijna full load, alleen nu hoor ik een soort lichte felle toon als mijn GPU onder load staat (dit komt niet door de fan heb ik al getest) iemand hier ervaring mee? Is dit een slecht voorteken?

[ Voor 55% gewijzigd door TheUninvited op 28-06-2013 22:01 ]

• Stef42
  • Laatst online: 09:37
Een hoge toon is een Coil Whine: Wikipedia: Coil noise

In principe normaal, misschien helpt het verlagen van het voltage om het probleem op te lossen.

• TheUninvited
Stef42 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:28:
Een hoge toon is een Coil Whine: Wikipedia: Coil noise

In principe normaal, misschien helpt het verlagen van het voltage om het probleem op te lossen.
Dat zou het kunnen zijn ja, maar het is geen continue geluid en ik zou denken dan een oscillator wel continue iets zou produceren. Klinkt alsof er af en toe een piekje tussendoor komt op random momenten. Maargoed ik ga kijken wat ik kan doen volgens mij kan ik deze kaart uberhaupt niet undervolten al wil ik.

Edit: loopt nu wel lekker ik haal nu 22k per uur gemiddeld, coil whine lijkt af te nemen??? Nogal vreemd alleen bij Collatz gaat ie janken en furmark stresstest/games doet die weer niks.

Edit2: gaat zelfs nog harder nu met wat aangescherpte settings 32k/hr kom ik in de buurt van de top 3 bij collatz :) Als het zo doorgaat pakken we binnen 2 weken een positie over gok ik.

[ Voor 23% gewijzigd door TheUninvited op 29-06-2013 21:57 ]

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 15:07

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Vandaag stresstest gedaan met 4770k en 580gtx met de Asetek waterkoeling combi.
4770k geklokt op 4.1 gieg en 580 default. CPU draait PSP-PRP en GPU doet Gpugrid. 100% load dus.
De CPU werd maximaal 73 graden, de GPU 59 graden. Het loopt nu, net als het weer, als een zonnetje.
Zal in de komende dagen de CPU nog wat verder klokken tot de 80 graden max, kijken waar we op uit komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cow_tipping op 07-07-2013 22:10 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• VictordeHolland
Collatz heeft last van een hik-up-je, gelukkig heb ik nog een buffertje van een daagje.

We zouden het in de strijd op PSP bijna vergeten, maar deze week toch weer een plekje hoger op zowel Enigma@home als Asteroids@home.

Door een plek winst op DPAD staan de Noren nu wel #1 in de categorie Physical Science (en wij dus #2).

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Als er mensen zijn die hun Majestic client weer eens willen aanslingeren.
De te crawlen urls zijn op dit moment van een hele goede kwaliteit en dit zal hopelijk vanaf nu zo blijven.
Dus niet meer continu aan de settings komen, gewoon aanzetten en vergeten.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Cow_tipping schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:08:
Vandaag stresstest gedaan met 4770k en 580gtx met de Asetek waterkoeling combi.
4770k geklokt op 4.1 gieg en 580 default. CPU draait PSP-PRP en GPU doet Gpugrid. 100% load dus.
De CPU werd maximaal 73 graden, de GPU 59 graden. Het loopt nu, net als het weer, als een zonnetje.
Zal in de komende dagen de CPU nog wat verder klokken tot de 80 graden max, kijken waar we op uit komen.
Je cpu continue op 80 graden lijkt me niet echt gezond, ik vind die 73 graden al wat aan de hoge kant...
Ik denk dat een high-end luchtkoeler betere temps laat zien dan die Asetek (760GC?)

Computing...

• VictordeHolland
Voor de mensen die Collatz draaien is het handig om een flinke buffer aan te houden (2 dagen minimum door de server hick-ups de laatste tijd)

Er is nog aardige snelheidswinst te behalen op Collatz met AMD 79xx serie kaarten (geldt waarschijnlijk ook voor andere series) door de app te optimaliseren. Zie ook het draadje (http://boinc.thesonntags....Collatz 4.07 Applications) op het Collatz forum. Ben er zelf ook pas gisteren mee gaan experimenteren, maar 20-30% winst is geen uitzondering!

Op m'n 7950 met de stock 4.07 app
@900mhz | 1250 sec | solo WU van ~8000 puntjes

LET OP: onderstaande optimalisaties kunnen lichte screenlag geven
1. BOINC afsluiten
2. In de map: <schijf>:\ProgramData\BOINC\projects\boinc.thesonntags.com_collatz zit een <applicatie>.config bestand die standaard leeg is. Openen met kladblok en de onderstaande code kopiëren en opslaan.
code:
1
2
3
4
5
6
verbose=1
items_per_kernel=18
kernels_per_reduction=7
threads=8
sleep=1
build_options=-Werror

3. BOINC herstarten, bij de eerst volgende WU die gestart wordt, worden de optimalisaties gebruikt.

resultaten:
@900mhz | 980 sec (-22% t.o.v. standaard) | solo WU van ~8000 puntjes
@1000mhz | 890 sec (-28% t.o.v. standaard) | solo WU van ~8000 puntjes

Daarna nog even verder gespeeld met de settings om uiteindelijk hier op uit te komen:
code:
1
2
3
4
5
6
verbose=1
items_per_kernel=20
kernels_per_reduction=8
threads=8
sleep=1
build_options=-Werror

@900mhz | 835 sec (-33%) | solo WU van ~8000 puntjes

• DigiK-oz
Als het een beetje meezit pakken we binnenkort de #1 in de categorie math! :9

Whatever

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Hmm, het ziet er naar uit dat x-RaY99 de Enigma-server heeft platgelegd... :P

Computing...

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:10
Sorry! :X
Nadat ik Collatz Conjecture onderuit gehaald heb zeker? :P

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• TheUninvited
HD7870XT haalt ook zo rond de 900 seconden als Collatz tenminste online is al de 3e dag op rij ofzo?

[ Voor 97% gewijzigd door TheUninvited op 15-07-2013 16:41 ]

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hmmm.
Mijn oude moederbord en processor in andere behuizing ingebouwd omdat ik de Raid 0 schijven nog moet overzetten naar de nieuwe pc.
Helaas lijkt het er op dat ergens iets kapot is gegaan want ik krijg na een keer het nog te hebben gedaan alleen nog maar BSOD's met mijn i7 920 en P6T deluxe. Ook 1 geheugenbank wordt niet meer herkend.
Kan nog wel via Linux op USB stick opstarten, maar ook hier na een tijdje krijg ik een crash als ik HSsensor wil sudo-en.

• VictordeHolland
Het is hier behoorlijk warm op de zolder, dus om de temps een beetje in de perken te houden draait de 3770k tijdelijk even op eOn2.

@Cow_tipping
Jammer man, een i7 920 haalt toch nog best aardige puntjes.

[Edit 2013-07-20]
Collatz is nu al een week uit de lucht :-(
POEM lijkt weer een redelijk constante workflow te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door VictordeHolland op 20-07-2013 00:20 . Reden: update ]

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Vorige week hebben we op Enigma@Home 7 plekken winst geboekt (#19 -> #12), inclusief Team Norway (#14)! d:)b

Computing...

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-11 09:31

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Norway inhalen is altijd gunstig! Helaas wordt de onderlinge afstand tussen de teams steeds groter, dus gaat het inhalen wel steeds moeizamer.
Maar aan de ander kant kost het de concurrentie dan ook meer inspanning om ons dan weer terug te pakken. ;)

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• Qazwaplol
Wat blijft Dimes toch een brak project, normaal 5k tot 6k per agent per dag. Van de week weer eens 700k op één dag binnen gehaald met 3 agents... wtf?

• VictordeHolland
Collatz is eindelijk weer up en running!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik gaat deze ochtend even offline; flinke storm komt er aan.
Nu heftige regen en veel onweer in Brabant, met meer op komst.

• DigiK-oz
VictordeHolland schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:14:
Collatz is eindelijk weer up en running!
Yep, alleen de stats-dump is nog niet geweest of nog niet geconfigureerd. Dus nog ff geen stats, komt vanzelf wel goed hoop ik
Cow_tipping schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:05:
Ik gaat deze ochtend even offline; flinke storm komt er aan.
Nu heftige regen en veel onweer in Brabant, met meer op komst.
Hier in het zuid-hollandse is het net even goed tekeer gegaan, ergste lijkt nu voorbij. Voor zolang het duurt, volgens de verwachtingen komt er nog wel meer zooi over in de loop van de middag/avond.

Whatever

• VictordeHolland
DigiK-oz schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:06:
Yep, alleen de stats-dump is nog niet geweest of nog niet geconfigureerd. Dus nog ff geen stats, komt vanzelf wel goed hoop ik
Ja, alleen een beetje jammer dat ik 150 taken nu met geannuleerd door de server heb :( .

• TheUninvited
Dat collatz kan hopelijk vanaf nu wel een beetje stabiel blijven draaien :S

• Qazwaplol
Iemand al plannen voor augustus?

• DigiK-oz
Qazwaplol schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:48:
Aan het strand liggen? >:)

Dunno. Lattice heeft weer wat werk en daar zijn we recent ingehaald, de "daders" staan nog binnen 200K of zo. Correlizer, eon, asteroids, ....., op de GPU Collatz, GIMPS, POEM, .....

Draai momenteel een beetje Correlizer en eon. Beetje, want mijn enig overgebleven systeempje is nogal een heethoofd :)

Whatever

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Qazwaplol schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:48:
Vakantie! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/58296/full.gif

Misschien hier en daar een upgrade uitvoeren...

Computing...

• Qazwaplol
Meh.
* Qazwaplol is ook aan vakantie toe

bedoel meer welk project we gaan draaien gezien de animo/resources voor psp niet voldoende is iets zinnigs te doen.

Verwijderd

Ik ga over op EON2 voor de komende periode.

• VictordeHolland
Dan blijft ik ook nog wel even op eOn2 hangen. VirtualBox met een Linuxdistro (Dotsch/UX 1.2 x64) in een VM werkt erg goed daar :9 .

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

VictordeHolland schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:17:
Dan blijft ik ook nog wel even op eOn2 hangen. VirtualBox met een Linuxdistro (Dotsch/UX 1.2 x64) in een VM werkt erg goed daar :9 .
Kun je meteen een paar Majestic nodes draaien vanuit die enkele VM. >:)

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik zet mijn putertjes over op Asteroids.Daar kunnen we met wat power het snelst nog punten verdienen volgens http://digik-oz.nl/dcVaultStrategy.aspx

• DigiK-oz
Duur plekje kwijt @ correlizer :( Gelukkig halen we met een beetje geluk morgen daar weer een team in :)

Whatever

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Gisteren voor het eerst (?) DPC op 1 in de dagscore bij Collatz, net als bij Enigma en Primegrid (helaas Eon net 2e)

• VictordeHolland
Ik ben naar een LANparty, dus weinig tot geen output van mijn kant.
Hiephoi!
Victor

Verwijderd

Zeer fraaie output op EON Qaz! d:)b
Heb je een clustertje op de kop getikt?
Ik val een beetje weg met m'n 92 cores -O-

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:54:
http://stats.free-dc.org/...t&proj=eon2&hostid=259164

En die 2 keer: Nice!

Weet er iemand welke subprojecten bij Collatz de meeste punten opleveren? (PC met Nvidia kaart)

[ Voor 15% gewijzigd door Cow_tipping op 08-08-2013 00:46 ]

• Qazwaplol
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:54:
haha, weet je ook eens hoe het voelt ;)
2x dual 8-core xeons, 16 cores / 32 threads per server + linux dat helpt ook een stuk.

project staat stil door vakantie periode, zonde om de hardware te laten verstoffen. }:O

(draaide hiervoor mee met psp)

[ Voor 3% gewijzigd door Qazwaplol op 08-08-2013 01:29 ]

• DigiK-oz
Go Qaz! :)

Lattice heeft ineens een hele berg werk. Een kleine push daar (200K punten) kan ons 2 plekken winst opleveren. Let wel op, langdurige units (dagen) die veel memory kunnen vreten (4GB). Eventueel kan je met app_info.xml in de project directory een systeem limiteren tot 1 WU tegelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
<app_config>
<app>
<name>garli</name>
<max_concurrent>1</max_concurrent>
</app>
</app_config>

Whatever

• MAB The Frisian
Cow_tipping schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:44:
[...]

http://stats.free-dc.org/...t&proj=eon2&hostid=259164

En die 2 keer: Nice!

Weet er iemand welke subprojecten bij Collatz de meeste punten opleveren? (PC met Nvidia kaart)
Bij mij waren dat solo-wuutjes op een GTX460. Ruim tweemaal zoveel als de mini per uur.

[ Voor 5% gewijzigd door MAB The Frisian op 08-08-2013 11:05 ]

• Qazwaplol
Jammer dat Lattice niet op linux draait, had nog mooi even kunnen meedraaien (voor eon d'r net linux op gezet).

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Lekkere score vandaag op Asteroids.

• VictordeHolland
Dat zal wel te maken hebben met de nieuwe Asteroids app:
There are new optimized versions for x86_64 windows, x86_64 linux and Raspberry Pi released. Computing times are shorten to half. I also thank to HA-SOFT for the code optimization.

Verwijderd

^^ Heb m'n 64 bit bakken maar eens overgezet naar Asteroids; we worden belaagd door een stel rooien :P

• Qazwaplol
Ga nog een 1,5 á 2 week door op eOn2 zodat we op de 11 miljoen zitten, dan is (met huidige output andere teams) de 6de plek voor een half jaar veilig.

nog 10k dan hebben we ook een plekje winst bij Lattice

Verwijderd

Ik blijf voorlopig ook nog even op Eon2 met mn bakkie, zou mooi zijn als we daar Free-DC nog even kunnen pakken. Met iets van 10K+ per dag moeten we daar inderdaad makkelijk onze plek kunnen behouden en langzaam richting de Noren kunnen gaan.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Nog meer mensen voor Asteroids? Vanwege aanpassingen aan de client zijn de scores vooruit gegaan en kunnen we met een beetje moeite voor de 2e plek gaan.

Asteroids@home hitparade van woensdag 14 augustus 2013 over 7 dagen.
flushers : 16/40 (40 %)
Users weekly
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-weeklynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)313.560,00DukeBox2.888.400,00(2)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)125.400,00Bold_Seeker3.183.840,00(1)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)120.960,00Cow_tipping579.120,00(6)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)73.920,00ERBrouwer263.280,00(11)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)48.960,00[DPC] hansR508.440,00(8)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)21.960,00Qazwaplol65.880,00(23)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)21.360,00NGS532.440,00(7)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)21.000,00Klik151.680,00(14)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)19.680,00amberjr1.163.520,00(3)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)6.120,00Crack136.920,00(17)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)5.520,008_ball124.440,00(18)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)4.680,00Cronenborgh56.880,00(24)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)2.160,00DigiK-oz339.720,00(9)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif7)840,00Zonar69.720,00(21)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)120,00EekTheMan480,00(39)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif9)120,00sheeppower814.320,00(4)
More...

Users overall
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-overallnameweekly#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.183.840,00Bold_Seeker125.400,00(2)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.888.400,00DukeBox313.560,00(1)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.163.520,00amberjr19.680,00(9)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)814.320,00sheeppower120,00(15)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)656.280,00Grutte Pier [Wa Oars]0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)579.120,00Cow_tipping120.960,00(3)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)532.440,00NGS21.360,00(7)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)508.440,00[DPC] hansR48.960,00(5)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)339.720,00DigiK-oz2.160,00(13)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)291.960,00VictordeHollander0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)263.280,00ERBrouwer73.920,00(4)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)215.760,00-0-0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)167.280,00MOmax0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif3)151.680,00Klik21.000,00(8)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)149.880,00Ronald Krijgsheld0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)147.240,00[DPC]Division Brabant0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
17(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)136.920,00Crack6.120,00(10)
18(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)124.440,008_ball5.520,00(11)
19(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)115.320,00iconized0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
20(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)107.520,00JeffreyH-80,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
21(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)69.720,00Zonar840,00(14)
22(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)67.560,00frank0130,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
23(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)65.880,00Qazwaplol21.960,00(6)
24(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)56.880,00Cronenborgh4.680,00(12)
25(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)21.000,00Leon0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
26(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)20.640,00MvanderHeide0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
27(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)16.680,00Marcel0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
28(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)12.000,00BlueVFRank0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
29(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)10.680,00Empie0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
30(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)4.560,00JustDutch0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
More...

Teams weekly
#+/-weeklynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.839.400,00Polish National Team23.515.074,27(5)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.316.920,00Czech National Team85.300.780,89(1)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)1.135.920,00SETI.USA22.520.953,50(7)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)1.049.520,00L'Alliance Francophone41.329.317,58(2)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif4)786.360,00Dutch Power Cows12.878.400,00(12)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif3)674.880,00Ars Technica35.313.235,13(3)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif6)570.000,00Sicituradastra.23.966.503,13(4)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)511.080,00US NAVY2.336.040,00(47)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)485.640,00SETI.Germany23.057.106,40(6)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif5)397.560,00BOINC@Poland18.066.365,47(10)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif25)391.920,00Astronomy.Ru Forum12.400.440,00(13)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)389.520,00SETIKAH@KOREA4.240.445,51(30)
More...

Teams overall
#+/-overallnameweekly#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)85.300.780,89Czech National Team3.316.920,00(2)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)22.520.953,50SETI.USA1.135.920,00(3)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)18.991.823,81Team Norway104.520,00(46)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)18.107.520,00Russia109.080,00(43)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)18.066.365,47BOINC@Poland397.560,00(10)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)14.101.461,96Planet 3DNow!131.040,00(34)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)12.878.400,00Dutch Power Cows786.360,00(5)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)12.400.440,00Astronomy.Ru Forum391.920,00(11)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)11.625.315,29Free-DC143.160,00(26)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)11.615.350,03BOINC Synergy363.480,00(13)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)8.555.973,89Crystal Dream106.080,00(45)
17(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)7.951.854,14Overclock.net314.520,00(15)
More...

Mijlpalen
[DPC] hansR500.000
Cow_tipping500.000
ERBrouwer250.000
Qazwaplol60.000
EekTheMan400

When do we get them
Planet 3DNow!13,06
Russia54,05
Team Norway62,76
BOINC@Poland93,40
SETI.Germany236,93
Sicituradastra.358,74
Ars Technica1.408,72

Bron
Asteroids@home project site

Afbeeldingslocatie: http://www.digik-oz.nl/tempimages/dpc_Asteroids@home3.png

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

Moet je nog iets doen voor die aanpassing in de client ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Qazwaplol
Nee, gaat om nieuwe 64bit versie van de asteroids app, dus die krijgt iedereen al sinds 7 aug.
There are new optimized versions for x86_64 windows, x86_64 linux and Raspberry Pi released. Computing times are shorten to half. I also thank to HA-SOFT for the code optimization
.
Ook plekje winst bij lattice *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Qazwaplol op 16-08-2013 17:23 ]

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Heb ook maar even een paar bakken op Asteroids gezet. :)

Computing...

• jellebaris
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-08 02:42
Kijk ik net nog eens naar de Asteroids stats op DigiK-Oz en tot mijn verbazing zie ik dat de Noren met de huidige output op 31 dagen staan in de "when do we get them" lijst. Daarna nog een paar dagen en dan is BOINC-Poland ook het haasje en dan hebben we mooi nog 4 plaatsen winst gehaald.

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:57

EektheMan

DPC

Ook goed om er zo veel mogelijk uit te persen. Zie op het forum staan dat de nieuwe snelle app even door een testperiode gaat en bij succes zullen de punten bijgesteld worden.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• VictordeHolland
EektheMan schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:07:
Ook goed om er zo veel mogelijk uit te persen. Zie op het forum staan dat de nieuwe snelle app even door een testperiode gaat en bij succes zullen de punten bijgesteld worden.
Dat is wel goed om te weten, in dat geval zet ik ook even wat op Asteroids.

• DigiK-oz
Inderdaad, ze hebben vrijdag nog een optimalisatie doorgevoerd (SSE3). En ze werken aan AVX, Punten blijven nu nog gelijk, dus dit is wel hét moment om op asteroids flink door te crunchen.

Whatever

• Qazwaplol
Wel een heel groot verschil, van ruim 13 uur per taak terug naar onder de 3 uur (op een oud barrel Xeon 7030).
En van 166 minuten op een 2600k terug naar 45 minuten.

De rest ook over gezet naar asteroids

[ Voor 15% gewijzigd door Qazwaplol op 18-08-2013 17:16 ]

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-11 21:09

hansR

koffie zwart graag

Ben deze 2 weken op het WoW event, effe alles vol daarop. Dus de komende 11 dagen effe geen Asteroids of iets anders.

badges

• jellebaris
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-08 02:42
De extra inzet op asteroids heeft duidelijk effect. Vandaag een 2e plaats daily en de inhaalstaats zijn ongeveer gehalveerd. De russen pakken we over ca 12 dagen, TN over 14 dagen en de polen over 15 dagen.

Nu maar hopen dat de punten voor de wu's nog even op dit niveau blijven en dat de andere teams geen extra power naar dit project zetten.

grtz
dropshot

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En we gaan weer lekker op Asteroids:
Afbeeldingslocatie: http://www.digik-oz.nl/dcGraph.aspx?source=Team&project=121&id=34&imgonly=0&imgkey=6

Met de huidige scores is dit het perfecte moment om in te stappen. (Theadalus, gefeliciteerd met je plekje winst) hansR, jammer dat je niet mee kan doen.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heeft HT nog voordeel bij Asteroids?

• VictordeHolland
Cow_tipping schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:23:
Heeft HT nog voordeel bij Asteroids?
Niet echt een eerlijke vergelijking, maar ter indicatie:
2500k @4,0
23:17 per WU (~247 WUs per dag)

3770k @4,2 (HT on)
33:37 per WU (~342 WUs per dag)

• amberjr
  • Laatst online: 01-08-2024
Het wordt leuk in de top drie @asteroids :) (niet door mij overigens :( )

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

Inhaal ziet er ook goed uit :)
Afbeeldingslocatie: http://aah.qik.nl/takeover.php

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MAB The Frisian
Even A@H gedraaid maar krijg weer inconclusive dus maar weer naar eon.

• DigiK-oz
Morgen een feestje op Asteroids....we gaan 3 plekken pakken waaronder TN :Y

Whatever

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

MAB The Frisian schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:45:
Even A@H gedraaid maar krijg weer inconclusive dus maar weer naar eon.
Euvel is alweer verholpen. :)

'inconclusive' wu's worden opnieuw gevalideerd wanneer 3e resultaat binnenkomt (normaal zijn 2 resultaten genoeg).

Computing...

Verwijderd

#1 vandaag op A@H :)
De clusters doen het prima.
Bold denkt na over wat nieuwe investeringen, maar vindt het economische klimaat nog niet zo best

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:10
Eens zien hoelang ik op A@H kan blijven met wat machientjes!

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• amberjr
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:41:
..............
Bold denkt na over wat nieuwe investeringen, maar vindt het economische klimaat nog niet zo best
Dat doe ik ook maar voorlopig niet in nieuwe hardware :), eerst maar eens een nieuw bedrijfspand

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Pagina: 1 ... 50 ... 68 Laatste