Ik kan het ip-adres van correlizer ook niet pingen, maar direct surfen naar het adres gaat prima.
Verwijderd
8 POEM wu's tegelijk = 37% GPU load
GPU temp = 52 graden
Het 8 core systeem wordt aardig opgegeten: tussen de 60 en 80% CPU load.
Omgerekend kan ik met 8 wu's tegelijk er 187 per dag afhandelen.
Da's 30 minder dan m'n 7950 er nu doet met 5 wu's tegelijk.
Kennelijk is het systeem de bottleneck hier
en het ding draait toch op 4,4 Ghz.

GPU temp = 52 graden
Het 8 core systeem wordt aardig opgegeten: tussen de 60 en 80% CPU load.
Omgerekend kan ik met 8 wu's tegelijk er 187 per dag afhandelen.
Da's 30 minder dan m'n 7950 er nu doet met 5 wu's tegelijk.
Kennelijk is het systeem de bottleneck hier

als ik die verhalen zo lees heeft poem inderdaad nog aardig wat werk te doen om een efficiente applicatie te maken.
door de inefficientie moet de cpu flink aan de bak om de gpu aan het werk te houden. en dat betekend dus ook hoe sneller de gpu hoe meer load op de cpu terecht komt.
less is more? hoe gaat het met minder wu's tegelijk? neem aan dat de runtime per wu dan omlaag gaat.
vergelijk het met bijvoorbeeld gpugrid, 90% gpu en een paar procent cpu met 1 wu. zo zou het moeten zijn.
door de inefficientie moet de cpu flink aan de bak om de gpu aan het werk te houden. en dat betekend dus ook hoe sneller de gpu hoe meer load op de cpu terecht komt.
less is more? hoe gaat het met minder wu's tegelijk? neem aan dat de runtime per wu dan omlaag gaat.
vergelijk het met bijvoorbeeld gpugrid, 90% gpu en een paar procent cpu met 1 wu. zo zou het moeten zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door Qazwaplol op 24-02-2012 23:35 ]
@iconized : eerste keer dat ik iets dergelijks (ongeldige url) tegenkom. Ook als ik internet security uitschakel geen verandering.
Nog maar eens neuzen.
@ EektheMan : Krijg bij D@H geen wuutjes binnen. Wilde ipv mcnet even een ander med./bio. project begrazen maar helaas.
Wat ik wel enigszins vreemd vind is dat de boincmanager vraagt om gpu-wuutjes terwijl dezelfde manager bij projectbeheer aangeeft dat gpu niet wordt ondersteund.
Kan dat ook niet vinden op mijn accountpage.
Verder snap ik niet waar die rottige suspend bij 25% vandaan komt terwijl er bij voorkeuren niets te vinden is.
Enbijdeweg : FF naar 10 gebracht en nu kreeg ik een uitzonderingsvraag vwb Correlizer en dus toegevoegd.
Nog maar eens neuzen.
@ EektheMan : Krijg bij D@H geen wuutjes binnen. Wilde ipv mcnet even een ander med./bio. project begrazen maar helaas.
Wat ik wel enigszins vreemd vind is dat de boincmanager vraagt om gpu-wuutjes terwijl dezelfde manager bij projectbeheer aangeeft dat gpu niet wordt ondersteund.
Kan dat ook niet vinden op mijn accountpage.
Verder snap ik niet waar die rottige suspend bij 25% vandaan komt terwijl er bij voorkeuren niets te vinden is.
Enbijdeweg : FF naar 10 gebracht en nu kreeg ik een uitzonderingsvraag vwb Correlizer en dus toegevoegd.
[ Voor 70% gewijzigd door MAB The Frisian op 25-02-2012 21:05 ]
Ik zag het meer als dank richting de PSPers. Maar de hunt is normaal gezien een maand, dus geen probleem.Arjant2 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:44:
Ik zie het als nadeel dat er maar 7 tot 10 dagen werk is op SIMAP. Als we zoals gewoonlijk een maand willen hunten op 1 project dan gaat dat dus niet.
Docking misschien? Staan we 27e. Mooie 10,14 punten per plek en Docking zit verder ook in de Bio&Med groep waar we het laagst geclasseerd staan. Helaas moet er flink gecrunched worden om in de groene weide te mogen.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
Zo zeg, die 7000 serie GPU's zijn volgens mij aardig energie zuinig voor DC doeleinden.
Als ik op een 2600K met de 7970 erin 6 PSP taken tegelijk uitvoer dan geeft m'n energiemeter aan dat het complete systeem 197 Watt verstookt; Als ik dan 5 POEM GPU taken tegelijk opstart, zonder PSP dan
loopt het totaalverbruik op naar 230 Watt.
--> 33 Watt extra voor 36% GPU gebruik... ik vind het niet slecht zo.
Als ik op een 2600K met de 7970 erin 6 PSP taken tegelijk uitvoer dan geeft m'n energiemeter aan dat het complete systeem 197 Watt verstookt; Als ik dan 5 POEM GPU taken tegelijk opstart, zonder PSP dan
Weet niet of dat wel zo een goede vergelijking is. PSP met AVX is veel zwaarder voor de CPU dan POEM. Bij PSP verbruikt de CPU dus meer stroom, waardoor het verschil maar heel klein lijkt.Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:06:
Zo zeg, die 7000 serie GPU's zijn volgens mij aardig energie zuinig voor DC doeleinden.
Bijvoorbeeld mijn systeem:
Idle 120W
4xPSP met AVX (100% CPU load) 200W = ~80W CPU
POEM (50% CPU load + 95% GPU load) 240W
=> iets in de richting van 40W voor CPU en 80W voor GPU en niet 240-200=40W GPU
Milkyway (1% CPU load + 99% GPU load) 260W
Oftewel de GPU verbruikt in dat geval ~140W niet zo heel gek dat die bij MW zo heet wordt
Met 4C op AVX trekt m'n 2500k >100W op 4,2Ghz.
Docking is op zich een mooie kandidaat. Maar.....ik verwacht binnenkort een stampede-project-kies-topic, en hoop dat Docking daar als 1 van de kandidaten staat. En als het Docking wordt voor de stampede, dan zet dat pas echt de spreekwoordelijke zoden aan de dijk. En dan is het juist leuk als we relatief laag blijven staan tot 1 aprilEektheMan schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:52:
[...]
Docking misschien? Staan we 27e. Mooie 10,14 punten per plek en Docking zit verder ook in de Bio&Med groep waar we het laagst geclasseerd staan. Helaas moet er flink gecrunched worden om in de groene weide te mogen.
Whatever
Verwijderd
Idle loopt het 2600K+7970 GPU systeem 80WVictordeHolland schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:17:
[...]
Weet niet of dat wel zo een goede vergelijking is. PSP met AVX is veel zwaarder voor de CPU dan POEM. Bij PSP verbruikt de CPU dus meer stroom, waardoor het verschil maar heel klein lijkt.
Bijvoorbeeld mijn systeem:
Idle 120W
4xPSP met AVX (100% CPU load) 200W = ~80W CPU
POEM (50% CPU load + 95% GPU load) 240W
=> iets in de richting van 40W voor CPU en 80W voor GPU en niet 240-200=40W GPU
Milkyway (1% CPU load + 99% GPU load) 260W
Oftewel de GPU verbruikt in dat geval ~140W niet zo heel gek dat die bij MW zo heet wordt
Met PSP 197W
Met POEM zonder PSP 230 W
--> Aangezien ik altijd 24x7 draai, is het verschil voor mij dus maar 33W
--> Ik moet dus op zekers nog een paar 7950's bijkopen, omdat deze nog zuiniger lopen dan de 7970 en eigenlijk vergelijkbare scores neerzetten en qua verbruik het eigenlijk niet zoveel uitmaak of ik 8x PSP op een systeem draai, of 1x POEM GPU. Qua scores maakt het zoals je inmiddels wel gezien hebt nogal heel veel uit
Als je het zo bekijkt is het verschil inderdaad 33WVerwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:46:
[...]
Idle loopt het 2600K+7970 GPU systeem 80W
Met PSP 197W
Met POEM zonder PSP 230 W
--> Aangezien ik altijd 24x7 draai, is het verschil voor mij dus maar 33W
--> Ik moet dus op zekers nog een paar 7950's bijkopen, omdat deze nog zuiniger lopen dan de 7970 en eigenlijk vergelijkbare scores neerzetten en qua verbruik het eigenlijk niet zoveel uitmaak of ik 8x PSP op een systeem draai, of 1x POEM GPU. Qua scores maakt het zoals je inmiddels wel gezien hebt nogal heel veel uit
Maar wat is de planning als je eenmaal een goede positie op POEM hebt gehaald? Ga je ze dan nog op andere projecten zetten, zoals bijvoorbeeld GIMPS, of is dat niet aan de orde?
Verwijderd
^^ Voorlopig draai ik op POEM, in combinatie met PSP.
Daarna wil ik wel eens kijken wat die kaartjes op andere projecten kunnen.
Aangezien de GPU's dan wel voor 100% belast zullen worden, zal het stroomverbruik
wel aardig toenemen. Dat zal ik dan compenseren door CPU-only PC's uit te zetten.
Daarna wil ik wel eens kijken wat die kaartjes op andere projecten kunnen.
Aangezien de GPU's dan wel voor 100% belast zullen worden, zal het stroomverbruik
wel aardig toenemen. Dat zal ik dan compenseren door CPU-only PC's uit te zetten.
Weet iemand wat er met Dimes aan de hand is?
De scores van mijn VMs worden al een aantal dagen niet meegeteld, terwijl ze het wel (lijken te) doen.
Nu de statspagina van Free-DC er uit ligt is ook niet te controleren welke nodes het nu doen en welke niet.
De scores van mijn VMs worden al een aantal dagen niet meegeteld, terwijl ze het wel (lijken te) doen.
Nu de statspagina van Free-DC er uit ligt is ook niet te controleren welke nodes het nu doen en welke niet.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Krijg bij D@H nog maar 75 credits/wu ipv 135.09 tot 145.33/wu bij dezelfde looptijd.
Iemand enig idee wat de reden is ?
Iemand enig idee wat de reden is ?
Verwijderd
Volgens mij is het alweer beter:
http://docking.cis.udel.e...results.php?hostid=108914
@Cow_tipping: Je kan de totalen per agent opvragen via:
https://www.netdimes.org/new/data.php?userName=Cow_tipping
@Cow_tipping: Je kan de totalen per agent opvragen via:
https://www.netdimes.org/new/data.php?userName=Cow_tipping
@Cow_tipping:
Heb net een VM aangezwengeld. Die krijgt als ik via de Agent kijk gewoon punten. Dus geen problemen hier.
Heb net een VM aangezwengeld. Die krijgt als ik via de Agent kijk gewoon punten. Dus geen problemen hier.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
En natuurlijk is Free-DC weer up zodra ik de post maakte.
Heb even alle clienten opnieuw aangezwengeld en ze draaien weer. (helaas zijn er van de 10 win2k vm's al 3 uitgevallen die ik ook niet meer aan de gang krijg)
Heb ook nog 5 windows7 Virtualbox VMs draaien voor Majestic12.
Ik ben bang dat deze pc het een beetje druk gaat krijgen om daarnaast nog 8 psp clienten te gaan draaien. (nu al 13.5 gieg geheugen in gebruik)
Heb even alle clienten opnieuw aangezwengeld en ze draaien weer. (helaas zijn er van de 10 win2k vm's al 3 uitgevallen die ik ook niet meer aan de gang krijg)
Heb ook nog 5 windows7 Virtualbox VMs draaien voor Majestic12.
Ik ben bang dat deze pc het een beetje druk gaat krijgen om daarnaast nog 8 psp clienten te gaan draaien. (nu al 13.5 gieg geheugen in gebruik)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Met de dimes vm's had ik in het verleden ook regelmatig problemen, moest ze eigenlijk gewoon 1x in de week even herstarten. geheugen liep steeds langzaam vol.
Maar waarom dat verschil in credits dan ?Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:47:
Volgens mij is het alweer beter:
Verwijderd
Weet ik niet maar misschien een foutje tijdens de aanmaak van een nieuwe WU-batch. Daar hebben ze onlangs ook behoorlijk last van gehad op PrimeGrid.
Toch even een melding hier van DNA@home, aangezien het een kandidaat voor de Vault is.
DNA@home heeft (tijdelijk) werk, iets meer dan 50k workunits.
Enjoy
Enjoy
Ik zie dat Bold op #1 staat in de dagproductie bij Poem@home.
Ahum...
/me Freeze zet even crewpet op
Mag ik even uw aandacht, de stampede komt er weer aan, en nou leek het ons wel een goed idee om daar ook de vault-projecten in te stoppen. Alleen... om ze er nou allemaal als keuzemogelijkheid te geven is wat veel, dus het beste is om er maar een stuk of 5-8 te pakken.
Het lijstje dat ik overhou na wat schrappen is als volgt:
- GIMPS
- Yoyo (beetje tricky maar kan best)
- ABC
- Cosmology
- SZTAKI
- POEM
- Primegrid
Als we GPU-projecten ook accepteren komen daar Collatz en Milkyway bij, GPU-grid doet helaas alleen NVidia, en dat lijkt me niet handig (ook al gezien de voorkeur van Vaultisten voor AMD).
Over Majestic bestaat nogal wat discussie, het is commercieel, en kan dus niet als DPC-project dienen. Daarnaast is het geen echt rekenproject, dus het lijkt mij geen goede keuze.
Dimes is een spider, Poem, Lattice, Simap etc hebben regelmatig geen werk, en vallen dus ook af voor een full-blown stampede.
Docking gaan we al goed, maar kan erbij, en van de rest betwijfel ik of ze onze power wel aankunnen
Heeft iemand hier nog op of aanmerkingen of suggesties bij? Zo ja, dan horen we dat graag!
/me Freeze crewpet weer afzet en van zeepkist stapt
/me Freeze zet even crewpet op
Mag ik even uw aandacht, de stampede komt er weer aan, en nou leek het ons wel een goed idee om daar ook de vault-projecten in te stoppen. Alleen... om ze er nou allemaal als keuzemogelijkheid te geven is wat veel, dus het beste is om er maar een stuk of 5-8 te pakken.
Het lijstje dat ik overhou na wat schrappen is als volgt:
- GIMPS
- Yoyo (beetje tricky maar kan best)
- ABC
- Cosmology
- SZTAKI
- POEM
- Primegrid
Als we GPU-projecten ook accepteren komen daar Collatz en Milkyway bij, GPU-grid doet helaas alleen NVidia, en dat lijkt me niet handig (ook al gezien de voorkeur van Vaultisten voor AMD).
Over Majestic bestaat nogal wat discussie, het is commercieel, en kan dus niet als DPC-project dienen. Daarnaast is het geen echt rekenproject, dus het lijkt mij geen goede keuze.
Dimes is een spider, Poem, Lattice, Simap etc hebben regelmatig geen werk, en vallen dus ook af voor een full-blown stampede.
Docking gaan we al goed, maar kan erbij, en van de rest betwijfel ik of ze onze power wel aankunnen
Heeft iemand hier nog op of aanmerkingen of suggesties bij? Zo ja, dan horen we dat graag!
/me Freeze crewpet weer afzet en van zeepkist stapt
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ik zou in ieder geval graag Docking in het lijstje zien, een van onze slechtste projecten. Medisch, voor zover ik weet altijd voldoende werk. GIMPS kan natuurlijk wel, maar sinds de GPU versie is CPU crunchen niet erg handig. Voor POEM geldt het zelfde
Whatever
Verwijderd
WCG (Edit: was stampedeproject in 2009) en PrimeGrid zijn officiële projecten en dingen al automatisch mee. Met Poem zelfde bezwaar als met CC en Milkyway, is voornamelijk zinvol met GPU, in dit geval ATI. Op GIMPS is het vet scoren met GPU's via een lastige sieve-client, CPU's doen nog steeds de priemtesten maar scoren weinig. SZTAKI heeft niet altijd werk gehad in het verleden.
ABC, Yoyo en Cosmology zouden goed kunnen. Maar ik denk dat een aantal andere projecten ook kunnen:
Docking, NFS en QMC. Wellicht PSP-PRP als er installers worden gecreëerd die de applicatie voorconfigureren, hun software draait op vele platformen.
Edit: DigiK-oz' post over het hoofd gezien.
ABC, Yoyo en Cosmology zouden goed kunnen. Maar ik denk dat een aantal andere projecten ook kunnen:
Docking, NFS en QMC. Wellicht PSP-PRP als er installers worden gecreëerd die de applicatie voorconfigureren, hun software draait op vele platformen.
Edit: DigiK-oz' post over het hoofd gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 22:10 ]
Op projecten waar de gpu kan worden ingezet scoren de cpu's altijd een stuk minder. Dus zouden die projecten de cpu users niet afschrikken? Of komen er 2 projecten, een gpu en een cpu?
Ik weet dat de discussie al eens gevoerd is maar heb de conclusie niet mee gekregen.
Ik weet dat de discussie al eens gevoerd is maar heb de conclusie niet mee gekregen.
Ik zou ook zeker voor 2 projecten zijn, 1 voor cpu's en een voor gpu's. die laatsten gaan zo veel harder, zeker op gedeelde projecten, dat je gewoon in de stats niet meedoet ook al heb je Bold zijn cpu-park.
Verder heb ik afgelopen weken wat docking gedraaid, en bevalt eigenlijk wel prima. wu's van een uurtje of 4 a 5 en vrij gemakkelijk een paar dagen buffer te hebben want houdbaarheid van 14 dagen.
Verder heb ik afgelopen weken wat docking gedraaid, en bevalt eigenlijk wel prima. wu's van een uurtje of 4 a 5 en vrij gemakkelijk een paar dagen buffer te hebben want houdbaarheid van 14 dagen.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Gesorteerd op aantal punten wat het oplevert (CPU projecten)
- PSP-PRP <- werk zat, maar vereist wel wat coördinatie met project admin's zodat ze genoeg in de queue doen en die maand actief aanwezig zijn om members in teams te zetten (vereist handmatige actie van projectadmin)
- RNA <- WU's hebben erg veel geheugen nodig: 1.5GB per core.
- Docking
- Enigma
- Cosmology
- NFS
- SZTAKI
- QMC
- Yoyo <- als iedereen zorgt dat er geen OGR+Muon gecrunched wordt
- ABC
GIMPS draaien op een GPU is echt niet lastig, voor iemand die alleen boinc gewend is kan het alleen even puzzelen zijn.
Offtopic: draai nu een 100M test voor GIMPS op één core, ETA: October 2013. lol.
Offtopic: draai nu een 100M test voor GIMPS op één core, ETA: October 2013. lol.
[ Voor 29% gewijzigd door Stef42 op 01-03-2012 22:28 ]
Verwijderd
Hmz, als ik het zo zie dan is docking inderdaad wel een aardige kandidaat.
PSP is non-BOINC en ik vrees dat daar wat minder animo voor is.
Leuke van Primegrid is wel dat het CPU en GPU in 1 en hetzelfde project kan. Ook individueel is het leuk voor de badges en de primes. Met malariacontrol had je leuke reclame op de FP omdat het een medisch project is en met PG kun je de persoonlijke glorie aanhalen voor het ontdekken van een Prime.
Hoef je alleen maar na te denken over de team samenstellingen. GPU/CPU gemixed, of toch aparte teams die strijden om de CPUandGPU of GPU of CPU titel(s)? Team Optimus Prime CPU, Team Grote Priem Uier GPU etc
In de Vault komt DPC geloof ik nog wat GPU power te kort. Dus misschien is nu het moment daar om de hengel in de Tweakers.net vijver uit te gooien?
Maar Docking is op korte termijn wel het leukst voor de Vault.
Hoef je alleen maar na te denken over de team samenstellingen. GPU/CPU gemixed, of toch aparte teams die strijden om de CPUandGPU of GPU of CPU titel(s)? Team Optimus Prime CPU, Team Grote Priem Uier GPU etc
In de Vault komt DPC geloof ik nog wat GPU power te kort. Dus misschien is nu het moment daar om de hengel in de Tweakers.net vijver uit te gooien?
Maar Docking is op korte termijn wel het leukst voor de Vault.
[ Voor 4% gewijzigd door EektheMan op 02-03-2012 02:50 ]
Niet geschoten is altijd mis. Boinc is een makkelijke client maar laat het verkiesbaar stellen van een project daar niet van afhankelijk zijn; het is geen eis.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:38:
Hmz, als ik het zo zie dan is docking inderdaad wel een aardige kandidaat.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Heren, kijk even in topic "DC Vault-projecten leuk voor een 2012 stampede*", dan zien jullie dat deze topic's op 'groen' staan:
ABC, Docking, POEM, SZTAKI
ABC, Docking, POEM, SZTAKI
maar ondertussen is poem een ati-gpu project geworden.
Waarbij POEM inmiddels een GPU client heeft en dus minder geschikt is. De bezwaren tegen Yoyo kunnen worden weggenomen door bepaalde subprojecten uit te zetten.
Zelf ben ik wel voorstander van een BOINC project voor de stampede vanwege de laagdrempeligheid.
Zelf ben ik wel voorstander van een BOINC project voor de stampede vanwege de laagdrempeligheid.
Whatever
Verwijderd
^^ Ahhhhh, POEM is toch een hartstikke leuk stampede-project?
@VictordeHollander --> sorry dat ik je zo bruut ingehaald heb...had niet verwacht dat 2 nieuwe kaartjes ZOveel verschil kunnen maken
@VictordeHollander --> sorry dat ik je zo bruut ingehaald heb...had niet verwacht dat 2 nieuwe kaartjes ZOveel verschil kunnen maken
Verwijderd
Over Qazwaplol's lijst: RNA kan bezwijken onder een meute koeien in galop. Enigma mogelijk hetzelfde als met RNA maar ook mogelijk dat het geen genoeg werk heeft. Het kraken van de codes is een gefaseerd proces waarbij op een bepaald moment een lading uitgezet werk overbodig kan worden. Bij SZTAKI kan ook werktekort optreden.
Edit: Bij bijna elk project kan waarschijnlijk werktekort optreden als de stampede niet van te voren bekend is.
Edit: Bij bijna elk project kan waarschijnlijk werktekort optreden als de stampede niet van te voren bekend is.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 21:47 ]
En hoe doen die nieuwe kaartjes het op Gimps?Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:35:
^^ Ahhhhh, POEM is toch een hartstikke leuk stampede-project?![]()
![]()
Hij is je gegund hoorVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:35:
^^ Ahhhhh, POEM is toch een hartstikke leuk stampede-project?![]()
![]()
Verwijderd
Geen idee en dat zal waarschijnlijk wel zo blijven want GIMPS = niet BOINC.Cow_tipping schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:53:
[...]
En hoe doen die nieuwe kaartjes het op Gimps?
Ik wil graag weer een paar plekkies stijgen in de overall BOINC stats en daar helpen die GPU's goed bij

Nvidia kaarten draaien het best op GIMPS. M'n GTX460 was namelijk sneller dan de AMD5970 die een tijdje in de computer zat.
Als dat een kandidaat voor the Vault is duurt een besluit over zoiets wel lang dunkt me. Laatste bericht daarover op het forum was september vorig jaar. Ben benieuwd wanneer er dan een beslissing valt over correlizer.VictordeHolland schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:29:
Toch even een melding hier van DNA@home, aangezien het een kandidaat voor de Vault is.
Enjoy
@ iconized : Wat ik bedoel is dat een beslissing betreffende het toevoegen van een Vault project blijkbaar heel lang kan duren. Wieferich is verwijderd maar er is nog helemaal niet bekend of Correlizer erbij komt of dat dat een ander project wordt en wanneer.
[ Voor 21% gewijzigd door MAB The Frisian op 04-03-2012 01:12 ]
Verwijderd
Het DNA-project heeft lang geen werk gehad. Heeft niet zoveel zin een project toe te voegen dat geen werk heeft. Inhoudelijk kan ik weinig zeggen over het nut van het project maar de oprichter heeft zijn code en zo gepubliceerd en hij heeft gevraagd om commentaar. De oprichter is een wetenschapper die ergens verbonden is aan een Amerikaanse universiteit en hij heeft ongetwijfeld nog vele andere bezigheden en verplichtingen.
Ik heb even een drietal projecten aan de TS toegevoegd maar de omschrijvingen zijn nog niet optimaal ben ik bang. Zou iemand naar de projectomschrijvingen van Cosmology, Docking en NFS willen kijken en eventuele aanpassingen (en vertalingen) kunnen doorgeven? Kan via een post hier of via DM.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Als je toch met de openingspost bezig bent, kun je meteen Wieferich@Home even verplaatsen naarXaverius schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:12:
Ik heb even een drietal projecten aan de TS toegevoegd maar de omschrijvingen zijn nog niet optimaal ben ik bang. Zou iemand naar de projectomschrijvingen van Cosmology, Docking en NFS willen kijken en eventuele aanpassingen (en vertalingen) kunnen doorgeven? Kan via een post hier of via DM.
"projecten uit de Vault verwijderd"
en bij "GPU-projecten" AQUA@home verwijderen (= inactief) en POEM@home (ATI/AMD) toevoegen
Edit: GIMPS helemaal vergeten, die heeft ook een GPU client voor
Nvidia : versie 0.18 http://www.mersenneforum.org/mfaktc/
ATI/AMD: versie 0.10p1 http://mersenneforum.org/...hp?p=283147&postcount=288
[ Voor 15% gewijzigd door VictordeHolland op 05-03-2012 13:04 ]
Ik kan op werkdagen niet toveren.
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Maar wonderen verricht je direct?
Ik ga het stukje verwijderd denk ik verwijderen, voegt niet zoveel toe en dan edit het wat makkelijker. 
Edit: done!
Hebben mensen de drie nieuw toegevoegde projecten (Cosmology, Docking en NFS) al doorgespit?
Hebben mensen de drie nieuw toegevoegde projecten (Cosmology, Docking en NFS) al doorgespit?
[ Voor 33% gewijzigd door Xaverius op 05-03-2012 18:48 ]
Stop de verwelking!
De vertaling/beschrijving van Cosmology lijkt me prima, zo staat het ook op hun website. Het stukje van NFS hoeft wat mij betreft alleen vertaald te worden, anders wordt het waarschijnlijk toch te wiskundig.Xaverius schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:40:
Ik ga het stukje verwijderd denk ik verwijderen, voegt niet zoveel toe en dan edit het wat makkelijker.
Voor Docking@home lijkt me een vertaling hiervan redelijk het doel van het project te weerspiegelen:
"Docking@Home is a project that perform scientific calculations that aid in the creation of new and improved medicines. Before new drugs can be produced for laboratory testing, researchers must create molecular models and simulate their interactions to reveal possible candidates for effective drugs. This simulation is called docking."
Bron
Zoiets?
Docking@Home is een project dat wetenschappelijke berekeningen uitvoert om nieuwe of verbeterde medicijnen te vinden. Voordat nieuwe medicijnen in het laboratorium getest kunnen worden, creeren onderzoekers moleculaire modellen en simuleren ze interacties om te zien of er mogelijke kandidaten tussen zitten voor effectieve medicijnen. Deze simulaties noemen we Docking.
Docking@Home is een project dat wetenschappelijke berekeningen uitvoert om nieuwe of verbeterde medicijnen te vinden. Voordat nieuwe medicijnen in het laboratorium getest kunnen worden, creeren onderzoekers moleculaire modellen en simuleren ze interacties om te zien of er mogelijke kandidaten tussen zitten voor effectieve medicijnen. Deze simulaties noemen we Docking.
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
@Bio1ogics
Lijkt me prima vertaling, ik zeg ctrl+C, ctrl+V
.
Het viel mij ook op dat er nogal wat projecten missen in de lijst op pagina 1, zijn deze vergeten of is er een reden voor?
Deze staan er volgens mij (nog) niet tussen:
SZTAKI desktop Grid
SIMAP
Lattice
GPUGRID (alleen Nvidia GPUs)
QMC@home
RNA world
Lijkt me prima vertaling, ik zeg ctrl+C, ctrl+V
Het viel mij ook op dat er nogal wat projecten missen in de lijst op pagina 1, zijn deze vergeten of is er een reden voor?
Deze staan er volgens mij (nog) niet tussen:
SZTAKI desktop Grid
SIMAP
Lattice
GPUGRID (alleen Nvidia GPUs)
QMC@home
RNA world
Die overige projecten zullen binnenkort toegevoegd worden, ik zal even kijken of ik omschrijvingen kan vinden en kan vertalen (SZTAKI heeft niet echt een omschrijving op de website bv.)
Verder heb ik vanavond theskynet even geïnstalleerd, vreemd programma... Geen idee of ik nu de browser moet open laten voor die applet. En het installeren was even apart, ik moest JRE installeren terwijl er over java gesproken wordt...
Verder heb ik vanavond theskynet even geïnstalleerd, vreemd programma... Geen idee of ik nu de browser moet open laten voor die applet. En het installeren was even apart, ik moest JRE installeren terwijl er over java gesproken wordt...
Stop de verwelking!
Prima en een project waar ik mijn koetjes wel in de wei wil zetten.Bio1ogics schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:22:
Zoiets?
Verwijderd
Java Runtime Engine, dacht ik zo of was het environment, het programma is dan in de java programmeertaal geschreven , maar heeft de JRE nodig om te draaienXaverius schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:01:
Die overige projecten zullen binnenkort toegevoegd worden, ik zal even kijken of ik omschrijvingen kan vinden en kan vertalen (SZTAKI heeft niet echt een omschrijving op de website bv.)
my 2 cent, ben nog niet wakker
Er wordt gevraagd of je de 64-bit versie kan installeren, standaard staat bij iedereen die Java heeft de 32-bit versie geinstalleerd.Xaverius schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:01:
Nee, ik had 64-bit geïinstalleerd, daarna 32-bit (beide gewoon Java) en er gebeurde niks, pas na de installatie van JRE kon er geïnstalleerd worden. Of ik snap de uitleg niet op de pagina, of ze moeten gewoon de pagina aanpassen dat je JRE moet installeren...
Stop de verwelking!
Heb voor de grap even een excelsheet gemaakt met daarin het aantal Vaultpunten per User. (met de actieve Vault hunters).
Vaultpunten per User
Sta je er nog niet bij, maar vind je dat je er wel bij hoort, DM me even en ik zet je er ook bij.
Voor de meeste projecten klopt het aardig, behalve voor POEM en GIMPS, doordat daar pas kort GPUs gebruikt worden, geven die projecten in deze sheet extreem veel Vaultpunten aan een sommige users.
Kun je uit de sheet halen hoe actief iemand is met hunten? Uhm, eigenlijk niet.
Wat kun je dan wel met deze sheet? Eigenlijk helemaal niets
Vaultpunten per User
Sta je er nog niet bij, maar vind je dat je er wel bij hoort, DM me even en ik zet je er ook bij.
Voor de meeste projecten klopt het aardig, behalve voor POEM en GIMPS, doordat daar pas kort GPUs gebruikt worden, geven die projecten in deze sheet extreem veel Vaultpunten aan een sommige users.
Kun je uit de sheet halen hoe actief iemand is met hunten? Uhm, eigenlijk niet.
Wat kun je dan wel met deze sheet? Eigenlijk helemaal niets
hmz nou zeg, heb ff een paar weken geen pc en sta er gelijk niet bij
Arjant2 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:24:
hmz nou zeg, heb ff een paar weken geen pc en sta er gelijk niet bij
Nu met Arjant2
Verwijderd
En Elteor dan? 
Maar mooi overzicht, dit zou best gebruikt kunnen worden als basis voor DPC-Vaultbadges, alleen is er niet één database met alle benodigde informatie.
Maar mooi overzicht, dit zou best gebruikt kunnen worden als basis voor DPC-Vaultbadges, alleen is er niet één database met alle benodigde informatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 19:34 ]
Neem aan dat iedereen die meedoet aan Vault-projecten in deze lijst zou moeten komen te staan ?
Wordt een mooie uitgebreide lijst in dat geval.
Wordt een mooie uitgebreide lijst in dat geval.
ikke ook (al ben ik de laatste tijd weer wat minder actief)
Ik was maar wat aan het prutsenVerwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:19:
Eh ik liet maar een ballonnetje op. Zoiets is niet handmatig doenlijk.
Het voornaamste probleem is dat het in excel is

Misschien dat Digi-K er iets mee kan
Edit: heb hem even geupload op google docs, kan iedereen zelf even prutsen en hoef ik niet telkens een nieuwe screenshot te maken en te uploaden
Vaultpunten per User google docs
[ Voor 18% gewijzigd door VictordeHolland op 06-03-2012 21:12 ]
Verwijderd
^^ Ik snap het plaatje niet helemaal, maar ik zie wel dat ERBrouwer de #1 op ABC@Home van me overgenomen heeft
En uh ik maakte maar een geintje. Lijkt me een crime om handmatig te doen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:19:
Eh ik liet maar een ballonnetje op. Zoiets is niet handmatig doenlijk.
Wel handig om je eigen bijdrage in het geheel te zien moet ik zeggen.
Is wel te doen maar kost verschrikkelijk veel tijd, ook gelet op de evt. dagelijkse verschuivingen, en vwb je eigen bijdrage : ook dat zie je pas als alle deelnemers verwerkt zijn.Arjant2 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:41:
[...]
En uh ik maakte maar een geintje. Lijkt me een crime om handmatig te doen.
Wel handig om je eigen bijdrage in het geheel te zien moet ik zeggen.
Nee, lijkt me een dagtaak.
@ V : Iig bedankt voor de moeite.
Dat mis ik wel een beetje, niet zozeer het vaultpunten gedeelte.
Vind boincstats.com heerlijk, al m'n boinc projecten mooi overzichtelijk bij elkaar. Maarja daar zitten de niet boinc projecten weer niet bij.
Dan heb je wel free-dc waar alles in staat, maar daar kan je geen overzicht krijgen over alle projecten
Vind boincstats.com heerlijk, al m'n boinc projecten mooi overzichtelijk bij elkaar. Maarja daar zitten de niet boinc projecten weer niet bij.
Dan heb je wel free-dc waar alles in staat, maar daar kan je geen overzicht krijgen over alle projecten
Verwijderd
Tsja http://stats.free-dc.org/stats.php?page=index heeft zijn gebreken maar is wel leuk browsen daar. Vandaag kwam ik erachter dat ze ook een categorie "Vaios" hebben. Schijnt een categorie te zijn met rare projecten. Nog niet kunnen achterhalen welke projecten daartoe behoren maar ik scoor er niet slecht.
Hier staan een aantal rare categorieën beschreven:Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 01:38:
Tsja http://stats.free-dc.org/stats.php?page=index heeft zijn gebreken maar is wel leuk browsen daar. Vandaag kwam ik erachter dat ze ook een categorie "Vaios" hebben. Schijnt een categorie te zijn met rare projecten. Nog niet kunnen achterhalen welke projecten daartoe behoren maar ik scoor er niet slecht.
http://www.free-dc.org/fo...1833-Triggls-Vaios-Clanks
Verwijderd
Oh oké:
Word ik niet veel wijzer van.
Edit: Soms moet ik zaken wat laten inzinken en dan begrijp ik het pas, deze categorie bevat de nummers één tot en met vier van eerste mensen in teams die zich inschrijven voor nieuwe (of nog onbekende) projecten.
Eh google createdaterank...vaios are #projects where your createdaterank is < 5
Word ik niet veel wijzer van.
Edit: Soms moet ik zaken wat laten inzinken en dan begrijp ik het pas, deze categorie bevat de nummers één tot en met vier van eerste mensen in teams die zich inschrijven voor nieuwe (of nog onbekende) projecten.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 02:40 ]
Uhm als ik de opzet zo bekijk dan hoeven niet alle deelnemers verwerkt te zijn om je eigen bijdrage te zien.MAB The Frisian schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:17:
[...]
Is wel te doen maar kost verschrikkelijk veel tijd, ook gelet op de evt. dagelijkse verschuivingen, en vwb je eigen bijdrage : ook dat zie je pas als alle deelnemers verwerkt zijn.
Nee, lijkt me een dagtaak.
@ V : Iig bedankt voor de moeite.
Zo te zien zijn de vaultpunten die dpc heeft in totaal uitgedrukt ten opzichte van het aantal reguliere credits op dat project. X credits per vaultpunt. Dus als user A dan Y credits heeft gehaald op een project dan is dat Y/X*aantal vaultpunten per credit. Dus op zich wel aardige benadering.
Of begrijp ik de de berekening verkeerd?
Wat ik bedoel is dat je misschien de algemene plaatsing kunt zien maar verschillen tov alle andere onder en boven jou geplaatse deelnemers niet.
[ Voor 6% gewijzigd door MAB The Frisian op 07-03-2012 12:03 ]
Ik hoop het weekend mijn koe terug te hebben en dan ga ik weer een weekendje gas geven
Verwijderd
Er is een vroege bèta uit van Prime95 die AVX-instructies ondersteunt, interessant voor mensen met een Intel Sandy Bridge processor:
http://mersenneforum.org/showthread.php?t=16535
Zowel GIMPS als SoB maken gebruik van deze applicatie.
Edit: Alternatieve downloadlocatie: http://mersenneforum.org/gimps/
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 17:40 ]
Ik gebruik versie 27.3 nu al zo'n 3 weken. Geschatte prestatiewinst is net als bij Primegrid zo'n 20-50%. Het probleem met de 1155 SB-CPU's is dat de geheugenbandbreedte de langzame factor is geworden. Bij SB-E (vanwege quad-channel) speelt dat probleem niet. Maar goed, deze versie werkt prima!Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:34:
Er is een vroege bèta uit van Prime95 die AVX-instructies ondersteunt, interessant voor mensen met een Intel Sandy Bridge processor:
Verwijderd
Edit: never mind
GPUGRID heeft nieuwe taken: NATHAN_FAX3
Deze duren super lang helaas. De eerste hier duurde bijna 40 uur met een GTX 560 Ti (384 cores), geen 24 uur bonus maar een schrale 95.125 credit.
Er bestaat een SWAN_SYNCH truc:
http://www.gpugrid.net/forum_thread.php?id=2901
GPUGRID heeft nieuwe taken: NATHAN_FAX3
Deze duren super lang helaas. De eerste hier duurde bijna 40 uur met een GTX 560 Ti (384 cores), geen 24 uur bonus maar een schrale 95.125 credit.
Er bestaat een SWAN_SYNCH truc:
http://www.gpugrid.net/forum_thread.php?id=2901
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 18:06 ]
Op het forum van DC-VAULT staat een poll over de mogelijke toevoeging van Correlizer...en gezien de stand nu (8 voor, 0 tegen) is er grote kans dat correlizer binnenkort wordt toegevoegd. Misschien een leuk project om na de stampede op te hunten 
AT heeft er nog nul-komma-nul punten
[ Voor 8% gewijzigd door DigiK-oz op 12-03-2012 17:51 ]
Whatever
Tja het niet-hebben van een team kost je dan opeens ruim 9k punten, dus daar gaan ze binnen een week wat aan doen
Dat wij intussen al aardig bezig zijn is mooi (er zijn totaal 200 teams met punten), dus daar kunnen we straks nog eens meespelen. Top-10 betekent 2 miljoen punten atm, dat is te doen.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Verwijderd
Als de toevoeging samenvalt me de puntenverwerking voor Qazwaplol bij PSP.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 20:43 ]
Dat duurt wel lang, ja
Virtueel zijn we al een plekkie gestegen....
Whatever
Ik had nog eens gevraagd in pms of er iets geregeld kan worden, maar momenteel is Ltd de enige die de scores kan verwerken van de "handmatige" wu's van Qaz.
Aangezien Ltd vrijwel geen tijd heeft vanwege zijn bezigheden met z'n eigen werk komt hier momenteel niets van terecht. De enige andere die dit zou kunnen doen is de oprichter van het project, maar die laat al enige tijd niets van zich horen.
Aangezien Ltd vrijwel geen tijd heeft vanwege zijn bezigheden met z'n eigen werk komt hier momenteel niets van terecht. De enige andere die dit zou kunnen doen is de oprichter van het project, maar die laat al enige tijd niets van zich horen.
Oh well, ooit komt het vast wel goed. Gasten als ltd schijnen ook een leven te hebben
Whatever
Eensch.DigiK-oz schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:59:
Op het forum van DC-VAULT staat een poll over de mogelijke toevoeging van Correlizer...en gezien de stand nu (8 voor, 0 tegen) is er grote kans dat correlizer binnenkort wordt toegevoegd. Misschien een leuk project om na de stampede op te hunten
Andere mogelijke projecten zijn: yoyo, RNA, Enigma, Collatz en NFS. (volgens de lijst: http://digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx)
Ik denk dat Correlizer de snelste punten geeft... we krijgen daar vermoedelijk nu 7k puntjes, dat kunnen we met een paar weken kraken ophogen tot ruim boven de 9k
Snel verdiend.
Verwijderd
Ik hoor het wel wat men wil gaan doen. Ben gister dom geweest en heb me nog een nieuw speeltje aangeschaft. Ik wilde eigenlijk wachten totdat Ivy B. is gearriveerd maar mijn ogen werden te groot en Ivy B.-E laat nog zeker een jaar op zich wachten. Vooralsnog geen behuizing, harde schijf, blu-ray speler of een goede voeding, het wordt booten vanaf USB-stick.
Edit: Het project DNA@home lijkt geheel te zijn verdwenen of wellicht wordt het verhuisd.
Edit: Het project DNA@home lijkt geheel te zijn verdwenen of wellicht wordt het verhuisd.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 22:37 ]
Het lijkt er op dat Czech national team een stampede op Poem houdt.
Met 139 flushende users gaan ze opeens erg hard en gaan steeds maar sneller. Ons zijn ze inmiddels als voorbij en Cruncher Junkies bij de volgende update ook.
Met 139 flushende users gaan ze opeens erg hard en gaan steeds maar sneller. Ons zijn ze inmiddels als voorbij en Cruncher Junkies bij de volgende update ook.
Inderdaad, rond 8 maart zijn er bij DNA geen nieuwe punten meer bijgekomen dus sindsdien ligt het waarschijnlijk al plat. Wellicht een gebakken server?
Stop de verwelking!
DNA@home is nu hier te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:11:
Ze hebben sinds een paar weken een nieuwe web adres. Maar nog steeds weinig tot geen werk.
Thanks voor de info 8_ball, stats weer tot leven geschopt
Whatever
Hoelang duurt zo'n stemming? Komt de beslising nog op tijd nu er wat vraagtekens bij Doking zijn onstaan bij het stampede topic?DigiK-oz schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:59:
Verwijderd
Geen idee hoe lang deze nog gaat duren maar voor de stampede lijkt me het te laat. 15-0 inmiddels 
Als AT niet gaat reageren komen we wel in een wat rustiger vaarwater. Totdat H opdoemt of zo.
Als AT niet gaat reageren komen we wel in een wat rustiger vaarwater. Totdat H opdoemt of zo.
Zolang het BOINC is, gaat AT er gewoon voor, zo was het ook min of meer bij RNA World.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:40:
Krijgen we dit jaar ook weer een Vault-Hunters team voor de stampede?
[ Voor 11% gewijzigd door VictordeHolland op 15-03-2012 13:36 ]
Wie heeft er een tip?
Heb een lading machines waarbij ik geen nieuwe boincprojecten mag toevoegen, maar bestaande projecten kunnen we gewoon updaten. Als ik de wizzard start en het project kies gaat ie proberen te verbinden (nog voor je account moet opgeven) maar daar blijft ie steken.
internet explorer staat met een proxyserver ingesteld, en als ik het boinc netwerkverkeer controleer neemt boinc automatisch die proxysettings over. Maar als ik in IE instel dat er geen proxy gebruikt moet worden blijft boinc nog steeds via de proxy praten (ook na herstart). In boinc zelf is helemaal geen proxy ingesteld.
Nou heb ik al een paar keer zitten klooien, maar krijg boinc niet zover dat ik weer een project kan toevoegen.
Kan ik misschien een project toevoegen door een selectie van de project xml files van een andere host over te nemen? dat ik die hele wizzard kan omzeilen.
(anders wordt 't stampede met maar 2 machines
)
Heb een lading machines waarbij ik geen nieuwe boincprojecten mag toevoegen, maar bestaande projecten kunnen we gewoon updaten. Als ik de wizzard start en het project kies gaat ie proberen te verbinden (nog voor je account moet opgeven) maar daar blijft ie steken.
internet explorer staat met een proxyserver ingesteld, en als ik het boinc netwerkverkeer controleer neemt boinc automatisch die proxysettings over. Maar als ik in IE instel dat er geen proxy gebruikt moet worden blijft boinc nog steeds via de proxy praten (ook na herstart). In boinc zelf is helemaal geen proxy ingesteld.
Nou heb ik al een paar keer zitten klooien, maar krijg boinc niet zover dat ik weer een project kan toevoegen.
Kan ik misschien een project toevoegen door een selectie van de project xml files van een andere host over te nemen? dat ik die hele wizzard kan omzeilen.
(anders wordt 't stampede met maar 2 machines

[ Voor 21% gewijzigd door Qazwaplol op 15-03-2012 17:41 ]
Wat is het resultaat van :
Als daar een proxy staat, een command prompt starten als administrator, en dan:
Aangenomen dat het WIN7 bakken zijn, voorheen was het commando PROXYCFG
code:
1
| netsh winhttp show proxy |
Als daar een proxy staat, een command prompt starten als administrator, en dan:
code:
1
| netsh winhttp reset proxy |