Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Direct access, geen proxy.
Ook reset gedaan maar blijft dan alsnog de wizzard gelijk afbreken.

In boinc eventlog staat dan alleen dit:
15-3-2012 17:51:22 | | Fetching configuration file from http://www.cosmologyathome.org/get_project_config.php

Maar die url kan ik zelf wel gewoon oproepen, dus snap ook niet dat boinc dat niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die proxy server werkt wel? Via cc_config.xml kan je BOINC juist instellen de proxy te gebruiken:
http://boinc.berkeley.edu/wiki/Client_configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Proxy servers werken, zitten 2000 man op te werken. Maar kan ook gewoon zonder proxy met internet verbinden maar op de een of andere manier snapt boinc dat niet ofzo. <-- als ik een wireshark capture doe zie ik dat die het via de proxy opvraagt ook al staat dat niet ingesteld in boinc.

Punt is alleen wel dat die alleen maar kerberos authenticatie gebruikt, en boinc kan met alle protocollen overweg behalve kerberos.

Ook als ik wat toevoeg via 'boinccmd --attach_project' werkt het niet, komt dan wel in de lijst te staan maar initialiseert niet.

Zal eens de nieuwste client proberen

[ Voor 56% gewijzigd door Qazwaplol op 15-03-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat op de Berkely site ook iets van dit:
<proxy_info>
[ <no_proxy>list of hostnames for which proxy not used</no_proxy> ]
</proxy_info>
Vanaf versie 6.6.12

Verder handmatig project toevoegen door bestanden over te gooien kan. Neem schone installatie, voeg project toe, kopieer de xml-bestanden (wellicht ook andere bestanden) die zijn toegevoegd aan de BOINC data root en de project folder in projects. Edit: Liefst zonder WU's. :)

Edit: Waarschijnlijk zijn de twee xml-bestanden account_...xml en master_...xml al voldoende. De project folder wordt wel aangemaakt na (her)start BOINC.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
bingo, host nu m'n eigen HTTP proxy en als ik boinc instel dat ie die moet gebruiken werkt 't.
Zit wel aan een limiet van 3 gelijktijdige connecties maar dat maakt niet uit, wat grotere buffer.

Yey }:O
Thanks voor 't mee denken

(alleen de xml's overzetten werkte ook niet, dan ging het fout met het downloaden)

[ Voor 58% gewijzigd door Qazwaplol op 15-03-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
VictordeHolland schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 01:35:
[...]
Krijgen we dit jaar ook weer een Vault-Hunters team voor de stampede?
Bump :P

Doen er nog Vault Hunter/Raiders mee aan de stamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:58
Ik doe wel mee, maar aangezien mijn enige 24/7 bak geen Docking Wu's wil eten zal mijn bijdrage minimaal zijn :(

Een vault hunters team is bijna traditie geworden, dus als iemand dat wil aanmelden in het topic, joinen de die-hards vast wel. Ik iig wel :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel voor een Vaulthunters team voor de stampede :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe ook wel mee met de vaulthunters, hopelijk heb ik dan een nieuw koetje dat ik in kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^welkom bij de winnaars! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor moois wordt het -O-O-O-?

Overigens heeft H nu ook een hunt op Docking. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
H gaat de #1 niet lang vast houden gok ik, als ik kijk dat er alleen al gisteren 15 nieuwe DPC leden zich voor Docking hebben gemeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
ze zijn hun #1daily al kwijt >:)

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:27:
Wat voor moois wordt het -O-O-O-?
Ik hou mijn voeding, videokaarten, kast. koeling etc maar a.s.maandag of dinsdag wordt dit besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X79A-GD45€ 183,90€ 183,90
1Intel Core i7 3930K Boxed€ 494,90€ 494,90
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 260,99€ 260,99
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.031,74

Misschien dat ik een ander moederbord (MSI X79A-GD65 (8D)) kies, moet er nog verder over lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:45
Ik probeer minimaal bij te dragen aan de hint: één i7-920 (maar niet 24/7).
Zal me zeker aansluiten bij de nog op te richten VH groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^Welkom bij de VH MOmax :w

Volgens mij gaan we aardig goed met het aantal VH leden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij een ander team, kraak al een heel jaar met jullie. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:46:
[...]

Ik hou mijn voeding, videokaarten, kast. koeling etc maar a.s.maandag of dinsdag wordt dit besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X79A-GD45€ 183,90€ 183,90
1Intel Core i7 3930K Boxed€ 494,90€ 494,90
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 260,99€ 260,99
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.031,74

Misschien dat ik een ander moederbord (MSI X79A-GD65 (8D)) kies, moet er nog verder over lezen.
Das een lekker beesje.
Kun je er weer een jaartje oc wat tegenaan.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:52:
Ik zit bij een ander team, kraak al een heel jaar met jullie. :P ;)
+1 :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@-O-O-O-: Dat is mooi spul, op 5 GHz zetten en de quad channel memory laten werken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de badge op WCG is op zak, nu weer terug naar PSP om daar toch de punten te pakken voordat de stampede begint. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

wow, dat heb je snel gedaan.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, best wel bizar dat ik in 18 dagen ruim 2 jaar computertijd er doorheen jaag. 8)7
En dan had ik nog 34 cores op andere zaken staan.
Ben echt benieuwd hoeveel puntjes ik ga halen bij de stampede; dan gooi ik ook POEM uit en dan komen er
nog 16 cores extra bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjelddy1
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
het is jammer dat correlizer geen tasks meer heeft , had graag daar nog wat puntjes gecrunched voordat de stampende begint.

[ Voor 6% gewijzigd door kjelddy1 op 18-03-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Iemand hier al ervaringen met de nieuwe AMD drivers 12.2?
Zo ja, is er verbeteringen voor OpenCL (en POEM) en/of andere projecten?

Zag net dat Amberjr de POEM weide ook gevonden heeft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel geen proefkonijn meer met nieuwe Nvidia of AMD drivers, tenzij ik problemen heb. :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L7DCn.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@victor klopt is wel lastig wakker houden die poem taken, mar goed buffer op 10 en maar bijwerken. werk overigens met 12.2 nu maar weet dus niet of het sneller of langzamer werkt. Ik dacht mn 570 setje is aan het drogen en icm mn rog IV extreme Z die het na een 5 maanden weer drogen weer doet. Dan maar ff de 5970 erin alle beetjes helpen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Heb net Dotsch/UX (Linux met BOINC) even op een USB stick gezet om een C2D 7400 die ik pas van een vriend gekregen heb aan de praat te krijgen voor de stampede. En het lijkt te werken :) . De Docking taken zijn na 1 uur nu op 35%, dus het is alleen nog even afwachten of ze straks valideren. In de Linux distro zit CUDA ook al ingebakken dus de 9600GT die in de PC in zit doet CW sieve taakjes :) .

@Amberjr
Dat heb ik dan gemist zeker? Is je watercooling gaan lekken :-( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Nee dat niet maar ik vond dat het weer eens anders moest, en schijnbaar bij het navullen toch geknoeid. probleem zit hem in of SB of de 570's. Acht tijdje laten liggen en dan werkt het wel weer.
Even iets anders: die poem handel is, zoals al door velen beschreven een rare. Op de 5970 kom ik met de dual gpu's niet verder dan 120% usage (van de 200%) als er op gpu 1 drie taken draaien dan pakt die 70% en de tweede gpu pakt dan met maar twee taken 50% draai ik vier taken op beide dan is het bij beide iets van 60% en een uur bezeg per taak. weird maar even goed genoeg voor ongeveer 4 tot 5 honderd k per dag(mits de taken blijven komen.
Maar goed ga nu eerst ff windows reinstallen. Later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Da's best nog wel een goede load vergeleken met m'n 79xx kaarten.
De 7950 haalt 48% met 4 taken en 8 cpu's in gebruik.
De 7970 haalt 33% met 5 taken en 6 cpu's in gebruik.

Het grappige is dat het niet uitmaakt qua GPU: beiden doen evenveel qua punten: allebei 600K

Jammer inderdaad dat POEM zo "duur" is qua gebruik van CPU's, ik hoop echt dat open CL snel verbeterd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
amberjr schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:15:
Nee dat niet maar ik vond dat het weer eens anders moest, en schijnbaar bij het navullen toch geknoeid. probleem zit hem in of SB of de 570's. Acht tijdje laten liggen en dan werkt het wel weer.
Even iets anders: die poem handel is, zoals al door velen beschreven een rare. Op de 5970 kom ik met de dual gpu's niet verder dan 120% usage (van de 200%) als er op gpu 1 drie taken draaien dan pakt die 70% en de tweede gpu pakt dan met maar twee taken 50% draai ik vier taken op beide dan is het bij beide iets van 60% en een uur bezeg per taak. weird maar even goed genoeg voor ongeveer 4 tot 5 honderd k per dag(mits de taken blijven komen.
Maar goed ga nu eerst ff windows reinstallen. Later
Gewoon 3 taken per GPU doen, 6 in totaal. Dat werkt het best op je videokaart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het lijkt er op dat ik 3 koeien tot mijn beschikking heb voor de stamp, aangezien de C2D met Dotsch/UX op een USB stick ook werkt:
2500k @4,0
C2Q 9300 @stock
C2D 7400 @3,2

http://docking.cis.udel.e...sts_user.php?userid=41082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Victor: Nice, Ik ben bang dat mensen denken dat die Dotsch-distro erg ingewikkeld is maar het is een eitje.

Het idee om cloud computing in te zetten is toch wel raar maar als het gratis is:
http://www.hpcloud.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 15:21

Elrond-NL

Kluizenaar?

hmm, heb gisteren als test Docking even aangezwengeld. De tests draaien prima krijg alleen geen resultaten geupload (elke upload poging strand bij 16kb). Zijn er hier meer die daar problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:12

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Hier is alles OK (de ene WU die ik per ongeluk deed dan :p) Misschien tijdelijk hikje?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
De server van Docking gaat het zwaar krijgen met de kudde op hol geslagen koeien. Is het de crew nog gelukt om contact te krijgen met de admins van Docking of er genoeg werk is voor april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:12

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
We wachten nog op antwoord.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DOA mogen ontvangen. Asrock mobo doet helemaal niets, nente, nada. :(
Het zou in theorie ook de CPU kunnen zijn maar die zat in een verzegeld doosje en mobo niet.
Ik word altijd erg chagrijnig van dit soort zaken, ik ga maar in een hoekje van de kamer zitten kniezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 02:18:
@Victor: Nice, Ik ben bang dat mensen denken dat die Dotsch-distro erg ingewikkeld is maar het is een eitje.

Het idee om cloud computing in te zetten is toch wel raar maar als het gratis is:
http://www.hpcloud.com/
Dat HP Cloud gebeuren is wel heel erg makkelijk. Als test had ik op WCG voor een weekje 20cores ter beschikking, dan vliegen de punten binnen. Het is alleen de vraag of het 'verantwoord' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@iconized :( bummer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elrond-NL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:37:
hmm, heb gisteren als test Docking even aangezwengeld. De tests draaien prima krijg alleen geen resultaten geupload (elke upload poging strand bij 16kb). Zijn er hier meer die daar problemen mee hebben?
Nope maar is dat met je i7 of een andere machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL

Elrond-NL

Kluizenaar?

me i7. Heb ondertussen wel wat pakketjes geupload via tor, maar dan download ie weer niks :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
mmmmh maar weer es geen werk voor poem staat ie weer een paar uur stil, en het ging zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
amberjr schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:12:
mmmmh maar weer es geen werk voor poem staat ie weer een paar uur stil, en het ging zo goed
Heb je "verbind elke ... dagen" op 2 of 3 staan? = min buffer die BOINC probeert vast te houden in v7.0.3
en de extra werkbuffer op bijvoorbeeld 7 dagen staan? = eigenlijk max buffer in v7.0.3
Heb namelijk zelf nog ruim 200 taken in de queue en Bold heeft volgens mij ook weinig issues met een tekort aan taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
heb 7.020 mischien ligt het daar aan, de minimum buffer staat op 5 dagen en max op 10, krijg zo nu en dan 1 soms 2 taken binnen. zal later vandaag eens v703 installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
amberjr schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:39:
heb 7.020 mischien ligt het daar aan, de minimum buffer staat op 5 dagen en max op 10, krijg zo nu en dan 1 soms 2 taken binnen. zal later vandaag eens v703 installeren
Toch is het raar, 7.0.20 is nieuwer, je zou verwachten dat die beter werkt, maar zoals wel vaker bij BOINC gaat dat niet altijd op 8)7.
Als ik bij de top 20 computers van POEM kijk, zie ik dat er maar 2 van de 20 zijn die 7.0.20 gebruiken, de rest allemaal eerdere versies.

Edit: Mocht je 7.0.3 niet meer kunnen vinden, stuur dan even een DM, ik heb de installer nog op HDD staan, dan upload ik hem wel even voor je.

[ Voor 10% gewijzigd door VictordeHolland op 20-03-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:43
Elrond-NL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:37:
Yes dat probleem heb ik gister ook op een pc gehad.
Na een reboot van het systeem leverde hij wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 7.x.x versie heeft een afgeknepen werkbuffer. Nieuwe beveiliging van BOINC want wij maken er zoveel misbruik van. :| Wellicht beter laatste stabiele versie van 6.x.x proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
POEM werkt enkel bij BOINC versies vanaf 7.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar Docking werkt ook met versie 5.8.16. :)

Overigens oudere versies zijn nog te vinden bij Berkely:
http://boinc.berkeley.edu/dl/

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:17:
Overigens oudere versies zijn nog te vinden bij Berkely:
http://boinc.berkeley.edu/dl/
Dat is wel een handige link! Heb ik meteen even opgeslagen voor het geval dat ik weer eens BOINC moet downgraden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ik ga later deze week proberen om één Amazon EC2 instance (free tier) aan te slingeren met Docking. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@stef poem doet het ook prima met 6.xx maar dan moet je zelf het project via het adres toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
huuuh?! Dus wel knap stom, ik was in de veronderstelling dat v7 nodig was. Al dat gekloot met die nieuwe versie had eigenlijk niet gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit me niet lekker dat Docking een probleem heeft met oudere CPU's en we derhalve eerst mensen enthousiast maken en vervolgens teleurstellen daar hun puter het niet wil doen. Een verzoek aan éénieder om mee te denken of te helpen de oorzaak te vinden.

Inventarisatie probleem
1. De Docking applicatie werkt niet op systemen met oudere CPU's (Core2 serie CPU's en bijbehorende chipsets) in combinatie met Win7 32 of 64 bits. Dezelfde systemen kunnen het wel doen met XP, Vista of een Linux-distro. De Docking-applicatie (32 bits) is voor Intel x86, x64 en AMD exact dezelfde:
http://docking.cis.udel.e...armm34_6.23_windows_amd64
http://docking.cis.udel.e...m34_6.23_windows_intelx86
http://docking.cis.udel.e...rmm34_6.23_windows_x86_64
2. De applicatie blijft hangen op 0%, ook heb ik 1% gelezen door Itsalwaysme. Door observatie bij mijn eigen systeem, dat geen problemen heeft met Docking, is me opgevallen dat de applicatie eerst initialiseert, vervolgens begint het docking-proces maar WU geeft dan al 1% voltooiing aan. De beestjes met problemen blijven hangen in het initialisatieproces lijkt me.
3. Er zijn genoeg meldingen van up- en downloadproblemen met Docking, dit zou gerelateerd kunnen zijn.

Bovenstaande geeft me genoeg vertrouwen dat er een oplossing bestaat. We moeten echter eerst te weten komen welk (sub)proces of systeem-DLL het probleem veroorzaakt. Vervolgens is het wellicht slechts een kwestie van een hotfix installeren of een workaround verzinnen. Een app_info.xml behoort tot de mogelijkheden, die heb ik hier al aan de praat gekregen.

Ook moet ik benadrukken dat de behandeling van het netwerkverkeer aan de Docking-zijde niet goed zit. Ik vraag de serverstatus op en krijg met tussenpozen van minuten via een F5 dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rROPV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hmRhg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/koRkD.jpg

Lijkt dat de Docking-server de sessies door elkaar gooit. Niet dat ik opeens toegang had tot de account van andere mensen. De initiële serverstatuspagina was al een uur of zo oud toen ik dit waarnam.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:34:
Inventarisatie probleem
1. De Docking applicatie werkt niet op systemen met oudere CPU's in combinatie met Win7 32 of 64 bits. Dezelfde systemen doen het wel met XP, Vista of een Linux-distro.
Windows Vista & Windows 8 (zowel 32 als 64-bit) waren voor mij ook geen oplossing. Linux (zowel install als LiveCD wel), dus Vista is zeker geen (gegarandeerde) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
het 'oude cpu's' is nog verder te specificeren: het is volgens mij alleen de core2 serie cpu en bijbehorende chipset waar het probleem optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijgewerkt en vraagje aan Vipeax: Was dat een verse Vista installatie die niet via Windows Update is bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Beide, ja. Was overigens wel maar een laptopje met een T6500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
zelf met een E8500, win7 32bit, volledig geupdate.
getest de nieuwste chipset drivers maar geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proficiat Qaz. :)

Morgen maar verder denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Gefeliciteerd Qazwaplol!

Heb het 0% issue op een bak (Win7 64) waarvan de processor zich identificeert als Pentium(R) Dual-Core E5400. Ben nog van alles aan het proberen, maar so far : niks. Procmon trace, ding in debuigger, nog geen duidelijkheid :(

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 23:08
*O* *O* *O* Gefeliciteerd Qazwaplol! *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvroosmalen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 16:35
Qazwaplol schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:53:
het 'oude cpu's' is nog verder te specificeren: het is volgens mij alleen de core2 serie cpu en bijbehorende chipset waar het probleem optreed.
Het is denk ik wel iets lastiger, want op mijn Mobile Core2 Duo T9600 met Win7 64 werkt Docking gewoon prima. Misschien is het probleem alleen bij de desktop variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mijn laptop met Core2duo P8400 processor en w7x64 heeft ook problemen.

CPU: Penryn processor
Mobo: GM45/47 chipset

als je een makkelijk overzicht wil van de verschillende cpu's/mobo's/chipsets kun je verzoeken om iedereen een CPU-Z html uitdraai te maken van de machines met win7x64. Dan kan snel een overzicht worden gemaakt en misschien het doorslaggevend verschil worden gevonden.

voorbeeld van CPU-Z uitdraai: http://www.4shared.com/document/7jKz7gXB/file.html

[ Voor 59% gewijzigd door Cow_tipping op 21-03-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een allerlaatste poging gedaan. Een XP x86 VM aangeslingerd en BOINC geïnstalleerd. Ik had een network package capture lopen via Wireshark en Process Explorer van Sysinternals was actief. De laatste is een heel mooi tooltje om te kunnen zien waar je CPU-cycles aan worden verbruikt en welke processen en subprocessen allemaal actief zijn. Vervelende van 32 bits systeemprocessen op een 64 bits Windows systeem, ze zijn verstopt als conhost.exe.
Ik kreeg alleen weer geen werk binnen en er was wel werk. Ik geef het op. Op een machine die het euvel heeft kan nog via een cc_config.xml gedebugged worden, zie: http://boinc.berkeley.edu/wiki/Client_configuration
Dingen zoals <file_xfer_debug>, <http_debug>, <http_xfer_debug>, <state_debug>, <task_debug>, etc.

Edit: Correlizer heeft gelukkig weer werk, veel werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Over 7 dagen gaan we Ars voorbij op PSP-PRP. (ook al zijn we dat virtueel al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
MOmax schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:14:
Ik ga later deze week proberen om één Amazon EC2 instance (free tier) aan te slingeren met Docking. Iemand nog tips?
't Makkelijkst bleek een Windows Instance te zijn. Eén E5430 @ 2,66 GHz core - jeeej. 't Werkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel cores? Ik heb mezelf aangemeld voor de HP-cloud. Kreeg van de week een e-mailtje dat ze me hadden geprobeerd te bellen om te vragen naar mijn businessplan. Hmm dit geeft me dan toch een oplichtersgevoel om een dienst gratis uit te proberen waar ik in de toekomst toch niet voor wil betalen. Dus eh, laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL

Elrond-NL

Kluizenaar?

bij mij werkt het uploaden van docking pakketjes nog steeds alleen via tor, maar gelukkig doen de downloads het nu ook via tor. Dus mijn docking problemen zijn opgelost (hetzij provisorisch). Nu nog over een dag of 8 een team kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Mijn bevindingen op een bak waar docking blijft hangen:

De applicatie initialiseert op zich ok, TOT het moment waarop het de juiste directories (met name het nummer van de SLOTS directory) van BOINC zou moeten doorkrijgen (als ik de docs goed begrijp via Interprocess Communication (IPC). Dan duikt het een loop in (het is dus nog NIET bezig met het eigenlijke werk).

Op een bak waar het wel werkt zie ikexact dezelfde routines doorlopen worden in een debugger/procmon, maar i.p.v. te hangen krijgt het proces daar keurig een slots directory nummertje toegewezen en gaat aan de slag.

Dus de communicatie tussen het BOINC proces en het Docking proces werkt niet jofel (IPC vermoedelijk). Gezocht, maar geen bekende issues gevonden m.b.t. oudere C2D systemen, anders dan het probleem van Docking.

Iemand briljante ideeen? Data execution prevention brakkig misschien?

* DigiK-oz probeert en prutst nog wat verder

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:45:
Hoeveel cores? Ik heb mezelf aangemeld voor de HP-cloud. Kreeg van de week een e-mailtje dat ze me hadden geprobeerd te bellen om te vragen naar mijn businessplan. Hmm dit geeft me dan toch een oplichtersgevoel om een dienst gratis uit te proberen waar ik in de toekomst toch niet voor wil betalen. Dus eh, laat maar.
Ja, ik heb me ook aangemeld voor die HP Cloud. En ben volkomen eerlijk over mijn toepassing, dus ik zie geen bezwaar. Telefonische check is inmiddels achter de rug - t is nu de vraag of ze me toelaten. Wachten dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:20:
Mijn bevindingen op een bak waar docking blijft hangen:

De applicatie initialiseert op zich ok, TOT het moment waarop het de juiste directories (met name het nummer van de SLOTS directory) van BOINC zou moeten doorkrijgen (als ik de docs goed begrijp via Interprocess Communication (IPC). Dan duikt het een loop in (het is dus nog NIET bezig met het eigenlijke werk).

Op een bak waar het wel werkt zie ikexact dezelfde routines doorlopen worden in een debugger/procmon, maar i.p.v. te hangen krijgt het proces daar keurig een slots directory nummertje toegewezen en gaat aan de slag.

Dus de communicatie tussen BOINC en Docking werkt niet jofel (IPC vermoedelijk). Gezocht, maar geen bekende issues gevonden m.b.t. oudere C2D systemen, anders dan het probleem van Docking.

Iemand briljante ideeen? Data execution prevention brakkig misschien?

* DigiK-oz probeert en prutst nog wat verder
Het verkeer naar Docking via een proxy routeren en http1.0 afdwingen? (via alweer een cc_config.xml)
code:
1
2
3
4
5
<cc_config>
    <options>
        <http_1_0>1</http_1_0>
    </options>
</cc_config>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik heb zo ongeveer alle CC_CONFIG opties al aan gehad :( En het gaat om de communicatie tussen het BOINC proces en het Docking proces op de PC zelf (post iets verduidelijkt).

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 22-03-2012 18:00 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poe daar houdt mijn hobbykennis op ben ik bang maar nog een ideetje, een heel erg oude BOINC-versie gebruiken zoals 5.8.16 want alles aan Docking is oud.

DEP uitzetten? geekswithblogs.net

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Voor diegene die zich voor HP cloud services hebben opgegeven, hier nog een goede guide:
http://www.overclock.net/...-cloud-services-free-beta

Het is namelijk command-line only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

@MOmax: Ik heb een tijdje lang Amazon EC2 Free Tier laten draaien met Primegrid.. Hoewel dit al een jaartje terug was... was de performance DRAMATISCH.. denk low-end CPU met 1 core (dus 1 taak per keer), denk opgevoerde Atom core.
De beschrijving die ze zelf geven is dat de EC2 free tier 1 core heeft die vergelijkbaar is met een 2GHz geklokte core.
Verwacht dus geen wonderen ^^, aan de andere kant kan het je zomaar een paar duizend punten per jaar opleveren GRATIS :D

EDIT: Ik ben trouwens erg benieuwd naar de HP-cloud, hoor daar veel goede dingen over. Ook ga ik eens de Rackspace trial uitproberen (vanaf 2 april ofc)
@Stef: Goede tutorial ^^

[ Voor 16% gewijzigd door Camulos op 22-03-2012 18:29 ]

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
De HP cloud waren Xeon processors, volgens mij van de 1ste generatie Core-i op, wat ik zo zag in de computer beschrijving, 2,66Ghz. Het probleem met cloud-computing is dat cores virtueel worden toegekend aan gebruikers. Hiermee heeft, zoals in de tutorial staat aangeven, men niet altijd volle beschikking over een core. Hierdoor lijkt performance soms sterk tegen te vallen.

Overigens is op HP de limiet gesteld op 20GB aan totaal RAM. Het is dus handig om 10 x 2 core systemen te maken, die ieder 2GB geheugen hebben. Je kan namelijk max. 20 cores aansturen. In vergelijking met m'n eigen 2500K was de HP Cloud op WCG ongeveer 30% langzamer.

Wat wel onthouden moet worden, HP Cloud services blijft niet voor eeuwig gratis. Ik verwacht nog hooguit een half jaar vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Bio1ogics

Logisch toch?

Zo, ik trek nog even door naar 1 mil op PRP (of misschien net even Elrond voorbij :P ) en dan maar eens kijken hoe lang ik #2 kan blijven op Docking. Ik vermoed niet zo heul erg lang meer...

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Camulos schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:27:
@MOmax: Ik heb een tijdje lang Amazon EC2 Free Tier laten draaien met Primegrid.. Hoewel dit al een jaartje terug was... was de performance DRAMATISCH.. denk low-end CPU met 1 core (dus 1 taak per keer), denk opgevoerde Atom core.
De beschrijving die ze zelf geven is dat de EC2 free tier 1 core heeft die vergelijkbaar is met een 2GHz geklokte core.
Verwacht dus geen wonderen ^^, aan de andere kant kan het je zomaar een paar duizend punten per jaar opleveren GRATIS :D

EDIT: Ik ben trouwens erg benieuwd naar de HP-cloud, hoor daar veel goede dingen over. Ook ga ik eens de Rackspace trial uitproberen (vanaf 2 april ofc)
@Stef: Goede tutorial ^^
Ik wilde een Majestic client laten draaien op deze cloud. Ben benieuwd wat de netwerk performance is van zo'n oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee reviews van de GTX 680:
http://www.tomshardware.c...ew-benchmark,3161-14.html
http://www.brightsideofne...-a-new-hope.aspx?pageid=4

Tweede link van Arjant2. Dubbel precisie is duidelijk een drama maar ook met opzet afgeknepen door Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:51:
Twee reviews van de GTX 680:
http://www.tomshardware.c...ew-benchmark,3161-14.html
http://www.brightsideofne...-a-new-hope.aspx?pageid=4

Tweede link van Arjant2. Dubbel precisie is duidelijk een drama maar ook met opzet afgeknepen door Nvidia.
Gelukkig gebruiken alleen GFN (op PrimeGrid) en MW dubbele precisie , dus er is nog hoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrond-NL

Elrond-NL

Kluizenaar?

Bio1ogics schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:51:
Zo, ik trek nog even door naar 1 mil op PRP (of misschien net even Elrond voorbij :P ) en dan maar eens kijken hoe lang ik #2 kan blijven op Docking. Ik vermoed niet zo heul erg lang meer...
Huh, wat?!?
Mij zomaar uit de top 10 willen gooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Camulos schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:27:
Ook ga ik eens de Rackspace trial uitproberen (vanaf 2 april ofc)
Verkapte "ik ga zachtjes aan de 1e dag."? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Elrond-NL schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:05:
[...]

Huh, wat?!?
Mij zomaar uit de top 10 willen gooien :(
lol
Laat ik het zo zeggen. er lopen nu nog 12 PRPs, de meeste zullen na het weekend wel klaar zijn, en ik wou maandag overgaan op Docking. Dus ik zie wel hoe ver over de mil ik kom.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biologics die dual Xeon van je gaat echt als een speer overigens. Heeft die machine tripple memory channel of zo?

Ikzelf was trouwens wat toe aan vers gras als aanvulling op die uitgedroogde bamboestokken van PSP. Heb HT aangeslingerd en dankzij DigiK-oz' PSPrunner draait er nu per core 1 x PSP en 1 x Correlizer. Werkt perfect, zonder HT presteerde elke core +/- 2,7 % per uur, nu iets van 2,4 % per uur op PSP. De apps gebruiken nogal verschillende instructies.

Edit: Hmm dat kan niet, waarschijnlijk moet de popup stat van PSPrunner zich nog aanpassen.

Edit2: Een dag later is het stabiel op circa 2,15 %.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Ben erg tevreden idd. 24x7 met 12x PRP en GIMPS op de gtx460, kan verder mijn werk doen en geen centje last van herrie. 48 GB geheugen helpt trouwens ook.
Dell levert dus ook wel eens goed spul !

Ben er alleen nog steeds niet aan toegekomen op eens flink op te schalen om te zien (horen) hoe ver de koe wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Bij mij lopen de laatste 4 psp taken op het offline gedeelte, als die klaar zijn stuur ik weer een batch op en wacht tot dat alles wat ik verzonden heb ook geimporteerd is voordat ik weer verder ga met PSP-PRP. Met de laatste batch erbij staan er dan 587 wu's te wachten (zo'n 3,3 miljoen punten).

Komende week eens kijken of ik ze kan ombouwen naar boinc zonder boinc te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Qazwaplol op 23-03-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zijn er nog echte CPU projecten (en dus geen mix waar een enkele GPU evenveel doet als een heel farm aan CPU power) waar jullie nog aardig wat punten kunnen pakken? Misschien dat ik nog wel even bij kan draaien na de stampede.

Oh en @ERBrouwer, ik ben zo jaloers op je:
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/03K8r63323z273.png
Zelf draai ik o.a. met een:
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/0399H42923327s.png
en een dual hexa-core setup op die clocksnelheid is gewoon :9~. Van 't werk of (OS laat me denken van niet, stroom en aanschaf kosten van wel :P) is ie van jou? Die bak zal wel aardig wat gekost hebben (~4000?). O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 23-03-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Even toekomst muziek (prijzen moeten eerst nog wel een stuk zakken)

http://www.zercom.eu/inde...ts.view&product_id=156072
Asus P9X79 | 90-MIBHE0-G0AAY00Z

http://www.zercom.eu/inde...ts.view&product_id=157125
Intel Core i7 3930K Boxed | BX80619I73930K

http://www.zercom.eu/inde...ts.view&product_id=119880
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | CML8GX3M2A1600C9 2x 8gb

Is dit een zinnige combo?
ik heb niet zoveel verstand van geheugen (hoeveel bankjes moet je vullen/latency/volts ed.)

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vipeax: Er is al een voorstel gedaan om na de stampede Correlizer te doen. Project is nog geen onderdeel van de DC-Vault maar binnenkort waarschijnlijk wel. Nederlands project van de Erasmus Universiteit.

@DPCquatar: Die chipset voor de i7 3930k (en dus elk moederbord voor die CPU) werkt met quad channel memory. Je moet ten minste 4 gelijke geheugen modules hebben. En modules waarmee het mobo wil samenwerken.

@Qazwaplol: BOINC zonder BOINC? Dan zul je haast eigen software moeten gaan schrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Nou, ik ben toegelaten tot de HP Cloud. :) Ik zal de hier genoemde tutorials eens gaan proberen ..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vipeax

Ik zou zeggen ABC@home

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 02:59:
@Qazwaplol: BOINC zonder BOINC? Dan zul je haast eigen software moeten gaan schrijven.
Wel BOINC, maar met een vleugje Qazwaplol eroverheen O-)

Had bij de WCG stampede al een keer de BOINC installer aangepast zodat gelijk de settings zoals remote access en het project erin zaten. Dus de .msi draaien en thats it, verder geen handmatige handelingen om het project toe te voegen ofzo.

Maar wil deze keer eigenlijk gewoon zoals bij PSP-PRP een mapje hebben die ik ergens neer kan gooien en boinc kan starten.

[edit]
zucht, wat zit BOINC toch vaag in elkaar.

Volgens de wiki kan je het stuk <proxy_info> gevolgd door alle proxysettings toevoegen aan cc_config.xml. Niet dus, dat wordt vrolijk genegeerd. Maar werkt wel als je het in client_state.xml zet (daar wordt het ook opgeslagen als je via de GUI proxy settings insteld). Maarja, documenteer dat dan ipv te zeggen dat het in cc_config.xml moet.

Anyway, sleur-en-pleur BOINC is klaar en de client is nog maar 6 ipv 20 MB, niet dat ik om ruimte verlegen zit ;)
Laat april maar beginnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Qazwaplol op 24-03-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Hier heb ik nog 4 Lattice WU's lopen op de Q9300, alle vier zijn nu (na ongeveer 32 uur) pas op 30-32% 8)7 . Gaat dus nog wel iets van 3 dagen duren. Ga ze mooi niet pauzeren of afbreken, Lattice is zo onstabiel als de pest met checkpoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Nu online

EektheMan

DPC

Ik zie een plekje winst in de Biological And Medical Science categorie *O*

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:26

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ongetwijfeld het eerste resultaat van de Stampede.

Op Docking zullen we nog wel wat meer stijgen; met een beetje mazzel zelfs voorbij Ars en Norway. :*)

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gister weer eens met een zoektocht bezig naar onbekende projecten. Dit resulteert meestal in het vinden van zeer vage ondernemingen zoals "Ciência Em Sua Casa". Wat zoveel betekent als wetenschap in je huis, met dank aan Google vertalingen. Project schijnt Wilson priemgetallen te zoeken. Wellicht is het de beta van een zelfde project dat loopt bij ibercivis, applicatie heeft dezelfde naam "Mr. Wilson".

Of deze: Volpex@UH. Als het toegevoegd is, staat er "Server for testing Bolpex" in BOINC. De applicatie heet "New Folding 1.91", een taak ging honderden uren duren maar crashte gelukkig al vrij snel met een "Error while computing". :D

Vond een zooitje projecten waar Dutch Power Cows al was aangemaakt maar er geen nieuwe leden worden toegelaten tot het team (of uitgezet door het project):
- Mersenne@home, founder DPC Crew
- DG@Putra, founder DPC Crew
- SAT@home, founder DPC Crew

Ook gevonden een stuk of 6 projecten waar ik nu de founder ben. :D
Wat we al niet doen voor Vaios. :)

Edit: Een project gevonden waar de DPC-founder iemand uit Polen is. :|
Ik ga denk ik maar eens alle founder-projecten van een uniek paswoord voorzien...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Crack schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:00:
Ongetwijfeld het eerste resultaat van de Stampede.

Op Docking zullen we nog wel wat meer stijgen; met een beetje mazzel zelfs voorbij Ars en Norway. :*)
Yup, maar voorbij AT/TN zullen we niet komen.
Bij 7 plaatsen winst op docking worden we 7de in de bio/medical categorie
Bij 17 plaatsen winst op docking worden we 6de in de bio/medical categorie
Bij 18 plaatsen winst op docking worden we 5de in de bio/medical categorie

Maar die laatste 2 zullen we niet in de buurt van komen, denk dat 15 plaatsen winst bij docking de max is.

Maar als correlizer toegevoegd wordt kunnen we wel weer een sprongetje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
quote: DC-Vault forum admin over Correlizer
OK.. So it seems this should be added.. I will get around to it soon.
Zie ik daar een kandidaat voor de mei-hunt? :P

Whatever

Pagina: 1 ... 28 ... 68 Laatste