Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15
Correlizer maar eens voorgedragen in het "new projects" forum van DC-Vault. Lijkt lekker stabiel, korte WU's, en kan mooi in de plaats van Wief :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Doordat ik wat projecten uit ging proberen, heb ik nu een waslijst aan projecten in BOINC staan, bij elk maar een paar puntjes, ziet er niet uit eigenlijk 8)7 .

Lattice werk lijkt alweer op te zijn.

@Bio1ogics
Goed bezig op GIMPS, daar vallen nog veel Vaultpunten te halen!

@DigiK-oz
Prima plan, misschien wordt het wel het hunt project van maart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komen er ook wat reacties op het Correlizer voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:56:
Hopelijk komen er ook wat reacties op het Correlizer voorstel.
Zullen ze het ongeldige url probleem eerst moeten aanpakken.
Zolang je geen account kunt aanmaken e.d. weinig zinvol.

Komt blijkbaar traag op gang dat account aanmaken en ook niet via "create an account" op Participate maar de bovenstaande url.

Zal eens kijken wat een paar uurtjes oplevert.

[ Voor 23% gewijzigd door MAB The Frisian op 14-02-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt op de Correlizer site? Via FireFox krijg ik melding dat hun "security certificate" niet geldig is. Maar aangezien ik daar geen creditcardgegevens ga opslaan, heb ik maar even een uitzondering aangemaakt. Ik geloof niet dat dat veel kwaad kan met DC-projecten. In je account kan je http in plaats van https selecteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
Ik denk dat het certificaat op de site is verlopen/niet verlengd. Het leuke van correlizer zijn de kleine WU's. 9 minuten maar, dus die lopen wel lekker op m'n laptop die maar sporadisch aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
De stats van POEM doen nog steeds een beetje raar, vandaag ook weer veel teams met minpunten.

Voor de liefhebbers van Milkyway@home:
Vanmiddag (14/02 16:00) tot 15/02 04:00 DUBBELE credits op MW, vanwege de problemen met de oude server (inmiddels hebben ze een nieuwe die het veel beter zou moeten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de 6970 tijdig binnen is kan ik hem daar wel even laten proefdraaien. :)

Over GPUGRID: Ik heb een aantal veranderingen doorgevoerd dat het aantal computation errors sterk verminderd:
- onderklokken: mijn 560 Ti staat nu op 800 MHz ipv 822 (specs) of 900 factory OC, dit vertraagt de WU's weinig daar alle WU's toch al geen 99% belasting trekken
- fan hoger gezet en voltage naar beneden gegooid: de GPU is 63 °C nu.
Op de sporadische error na lopen de meeste taken probleemloos.

@Victor: De kaart is binnen. Daar jij denk ik het best bekend bent met MW. Waar kan ik een recente app_info.xml scoren (voor tweemaal app op GPU)?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:14:
Als de 6970 tijdig binnen is kan ik hem daar wel even laten proefdraaien. :)

@Victor: De kaart is binnen. Daar jij denk ik het best bekend bent met MW. Waar kan ik een recente app_info.xml scoren (voor tweemaal app op GPU)?
Hier zijn alle Windows 64bit apps voor MW te vinden:
http://www.arkayn.us/forum/index.php?action=downloads;cat=13
Je kunt de v0.82 of v1.02 gebruiken. (0.82 gaat er waarschijnlijk binnenkort uit) v1.02 gebruikt een soort OpenCL wrapper, zodat het ook op de 79xx serie werkt, maar zou niet langzamer moeten zijn op 69xx (heb geen verschil gemerkt althans).
In de zip zit al een app_info, daarin hoef je alleen de
code:
1
2
3
4
<coproc>
<type>ATI</type>
<count>1</count>
</coproc>

te wijzigen naar 0.5 voor 2 taken tegelijk (of 0.25 voor 4 taken tegelijk). 2 taken tegelijk is meer dan voldoende, 1 taak geeft al 99% load, de 2de is handig zodat tijdens het opstarten en afsluiten van de taak (~ 10 sec) de GPU belast blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah dank! 10 sec opstarten/afsluiten? Dan kan ik beter 3 of 4 taken simultaan draaien en hopen dat ze netjes spreiden. Zo even dubbele punten scoren en morgen CC optimaliseren. :)
Waarom zijn die taken zo verschrikkelijk klein bij MW?

Overigens die nieuwe geheugenmodules doen het wel, ik had stofvlokken in de sloten. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:40:

Voor de liefhebbers van Milkyway@home:
Vanmiddag (14/02 16:00) tot 15/02 04:00 DUBBELE credits op MW, vanwege de problemen met de oude server (inmiddels hebben ze een nieuwe die het veel beter zou moeten doen).
Ben het aan het draaien en inderdaad dubbele credits. De cv verwarming op deze kamer maar uitgezet aangezien nu de gpu verwarming loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:06:
Ah dank! 10 sec opstarten/afsluiten? Dan kan ik beter 3 of 4 taken simultaan draaien en hopen dat ze netjes spreiden. Zo even dubbele punten scoren en morgen CC optimaliseren. :)
Waarom zijn die taken zo verschrikkelijk klein bij MW?
Heb het even getest:
1 WU tegelijk: 61 sec per taak (122 sec voor 2 taken)
2 WU's tegelijk: 115 sec voor 2 taken
Voordeel van 2 taken tegelijk draaien is dus 7/122 sec = +/- 5,5%
Weliswaar minder dan ik dacht, maar toch 15k extra per dag.

De taken bij MW zijn inderdaad kort (klein vind ik ze niet met 130MB in memory).
Wat ik er van begrijp doet MW ongeveer het volgende:
Een taak bestaat uit set parameters, waarmee de CPU/GPU een verdeling van sterren maakt in een fictieve ruimte. Deze verdeling van sterren in een ruimte wordt vergeleken met data van het Sloan Digital Sky Survey. Daaruit volgt een "fitness" (hoe goed de data overeenkomen). Bij een goede fitness maakt MW nieuwe taken aan met parameters die dicht in de buurt zitten van de taak die afgerond is, bij (hele) slechte fitness nieuwe taken met willekeurige parameters. Hiermee proberen ze een model te maken die weergeeft hoe onze Melkweg andere dwergsterrenstelsel heeft opgeslokt. Daarnaast is het mogelijk dat het model inzicht geeft in de distributie van 'dark matter' in onze melkweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

Pyrus

Hardknock life

Vanavond maal ik op m'n GPU een paar uur wat Milkyways er door. Eventjes snel die dubbele punten scoren! Niet dat een uur of 8 gpu tijd nou zo'n grote indruk gaat maken, maar alles is meegenomen toch? :)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdikkeme, -0-0-0- sprint mij er toch uit met 2 cipressen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:32:
Verdikkeme, -0-0-0- sprint mij er toch uit met 2 cipressen. :)
2x 5850's (1 x stock + 1 x Toxic editie) FTW :) Gisteren helaas niet zoveel gebruik kunnen maken van de dubbele punten, ik heb nog een tijdje bf3 zitten spelen. Maar ik sta wel een beetje te kijken van vandaags output zover, volgens digik-oz zijn pagina bijna 300.000 vandaag. Zoveel punten had ik niet verwacht.

Heb je nu alleen de 6970 draaien op MW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja enkel de 6970 op stock, hij is al weer terug naar CC. Op CC doet tie ongeveer tweemaal zoveel als de oude 5770, ik hoopte op meer.

Edit: Voor de liefhebbers een kijkje in de Nvidia-keuken:
http://en.expreview.com/2...e-up-unearthed/20836.html
Eh schijnt fake te zijn. :|

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Als Correlizer vault-project wordt wil ik die wei wel even begrazen.

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:21:
Ja enkel de 6970 op stock, hij is al weer terug naar CC. Op CC doet tie ongeveer tweemaal zoveel als de oude 5770, ik hoopte op meer.
Alleen naar de specs kijkend klopt het wel ongeveer dat 1x6970 = 2x5770
5770: 800 shaders (VLIW5) + 128bit memory interface GDDR5
6970: 1536 shaders (VLIW4) + 256bit memory interface GDDR5
Bijna dubbel zoveel shaders, dubbele memory interface.

Zelf ben ik dik tevreden met mijn 6950 (gekocht feb 2011), ik had één van de laatste modellen waarbij de shaders geunlocked konden worden (1408->1536), dus 10% cadeautje van AMD :D . Heb er een paar dagen #1 computer op POEM mee gestaan en tot dusver 25M op MW mee gehaald. Daarnaast nog wat uitstapjes naar GIMPS, CC en RC5-72 waar ik ook niet slecht sta. Kortom ik ben eigenlijk dik tevreden met deze kaart, maar als ik dan de benchmarks van de 79xx zie gaat het toch wel weer een beetje kriebelen :P . Ik wacht even Bold zijn 7970 af, hoop dat hij even proefkonijn wilt spelen :+ . Ik wil eerst wel eens wat resultaten zien van 79xx op MW, CC, GIMPS en natuurlijk heel belangrijk POEM >:) .

Verwijderd

^^Als het goed is komt 'ie vandaag binnen *O*

Verwijderd

We zijn benieuwd ook vooral naar de prestatie. Ikzelf sla de 7000 generatie maar over. Welgeteld is er maar één project waar de 79xx-kaarten goed kunnen presteren en dat is POEM. Het andere project dat enkel OpenCL gebruikt voor AMD-kaarten is beter af met nV-kaarten. Krijg toch het idee dat dit een behoorlijke misser is van AMD. Hun eigen standaard (CAL) om zeep helpen, OpenCL omarmen dat het zwaar aflegt tegen de CUDA-standaard van de concurrentie.

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:07:
Welgeteld is er maar één project waar de 79xx-kaarten goed kunnen presteren en dat is POEM. Het andere project dat enkel OpenCL gebruikt voor AMD-kaarten is beter af met nV-kaarten.
Neem aan dat je hiermee doelt op GIMPS?
Hoewel ik de stap van AMD uit wel begrijp, ben ik het met je eens dat dit voor de DC-ers mogelijk niet zo voordelig uit pakt. Maarja, AMD/ATI is altijd wel een beetje de underdog geweest betreft de projecten waar de kaarten ondersteund worden.

Even een opsomming (niet per sé voor Iconized, meer in het algemeen) CUDA draait alleen/beter op:
- Einstein
- Seti
- Distrrtgen
- PG
- GPUGRID
- GIMPS
En iets minder op:
- RC5-72
- MW
- CC

Terwijl er veel minder ATI/AMD projecten zijn:
- MW
- CC
- RC5-72
- POEM
en mindere mate:
- GIMPS
- PG

Eigenlijk hebben we gewoon meer GPU hunters nodig :D.

Verwijderd

Voor de Vault is het idd veel beter om een Nvidia te kopen. Terwijl als ik de aankopen van de hunters erop nalees lijkt het wel of ik de enige ben die een snelle Nvidia heeft gekocht. De rest is blijkbaar toch geneigd om voor ATI te kiezen

Verwijderd

Mijn motivatie de laatste tijd is één machine te configureren dat op elk project aardig kan presteren maar dat het qua stroomconsumptie bescheiden blijft. De 5770 heb ik ergens eind oktober of begin november 2009 gekocht. Grote teleurstelling toen ik er achter kwam dat de kaart geen dubbele precisie ondersteunde zodat een aantal projecten buiten bereik bleven. De 560 Ti vorig jaar aangeschaft, qua prestatie zit die tegen de 570 maar doet dit met minder juice, opende de weg naar de CUDA-projecten. De 5770 is nu dan vervangen voor een meer dan een jaar oude, snellere versie. Even afwachten welke opvolgers Nvidia gaat uitbrengen.

Verwijderd

Op GPUGrid gaat het nu trouwens erg goed nu HansR de boel is komen versterken. Dat gaat wel een aantal plekjes opleveren :-)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:47
Helaas heeft mijn pc de geest gegeven dus voorlopig even geen punten van mijn kant voor de vault meer...

;w

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 16-02-2012 13:51 ]

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:19:
Voor de Vault is het idd veel beter om een Nvidia te kopen. Terwijl als ik de aankopen van de hunters erop nalees lijkt het wel of ik de enige ben die een snelle Nvidia heeft gekocht. De rest is blijkbaar toch geneigd om voor ATI te kiezen
Vind het zo zonde om nu een nieuwe Nvidia aan te schaffen, volgens de geruchten komt in april de 6xx serie en als eerste het mainstream model (GTX660). Maar dit zijn, zoals ik al zei, geruchten. Uiteraard sta ik natuurlijk altijd open voor een leuk dealtje (zoals iedereen hier waarschijnlijk). Had pas al even in de V&A gekeken, kwam ik dit tegen V&A GTX570, helaas te mooi om waar te zijn, want die woont in België en aan de reacties te zien reageert die niet. Dus dat vertrouw ik niet helemaal. Dus ik blijf nog even kijken en koopjes jagen ;) .

Verwijderd

Volgens diezelfde geruchten zou hij eerste 4e kwartaal 2011 komen :-)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

VictordeHolland schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:11:
[...]

Vind het zo zonde om nu een nieuwe Nvidia aan te schaffen, volgens de geruchten komt in april de 6xx serie en als eerste het mainstream model (GTX660). Maar dit zijn, zoals ik al zei, geruchten. Uiteraard sta ik natuurlijk altijd open voor een leuk dealtje (zoals iedereen hier waarschijnlijk). Had pas al even in de V&A gekeken, kwam ik dit tegen V&A GTX570, helaas te mooi om waar te zijn, want die woont in België en aan de reacties te zien reageert die niet. Dus dat vertrouw ik niet helemaal. Dus ik blijf nog even kijken en koopjes jagen ;) .
Bij mij staat dat hij in Velp woont, bij Arnhem.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• VictordeHolland
Cow_tipping schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:37:
[...]

Bij mij staat dat hij in Velp woont, bij Arnhem.
Dan heb ik heel scheel zitten te kijken 8)7, nieuwe bril nodig denk ik B) .

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Misschien moet ik dan snel maar even toeslaan, op de terugweg. Misschien moet ik nu maar eens naar huis gaan. :+
Nah, die 5770 bevalt me nog goed genoeg. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• VictordeHolland
Xaverius schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:00:
Misschien moet ik dan snel maar even toeslaan, op de terugweg. Misschien moet ik nu maar eens naar huis gaan. :+
Nah, die 5770 bevalt me nog goed genoeg. :)
Ga je gang hoor ;)
Het is niet dat ik nu een (extra) kaart nodig heb, ik moet eigenlijk ook een klein beetje om de stroomrekening denken, gelukkig duurt het nog even voordat die weer in de brievenbus valt :P .

Verwijderd

Wellicht iets betrouwbaardere info over Kepler:
http://www.tomshardware.c...ce-GTX-670-680,14691.html

1536 CUDA cores :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
DigiK-oz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:07:
Correlizer maar eens voorgedragen in het "new projects" forum van DC-Vault. Lijkt lekker stabiel, korte WU's, en kan mooi in de plaats van Wief :)
Ze vragen nog positieve reacties op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
En Wieferich is er uit :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjelddy1
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
--

[ Voor 100% gewijzigd door kjelddy1 op 17-02-2012 16:46 . Reden: nvm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel een aardig cadeautje voor de teams die daar beduidend lager stonden maar toch geen verlies.

Ik heb nu toch een project gevonden: TheSkyNet
Het werkt via Java. Ik had gelijk al installatieproblemen. Beter oude Java (alle Java versies) eerst verwijderen en een versie installeren die nieuwer is dan 1.6 update 9 (laatste versie is 1.7u2). Nu komen er eigenaardigheden aan het licht, de gewone installer creëert 1 client als service. Wil je meer clients opstarten dan moet je theSkyNet icon activeren, dit start je browser op. Via via (Nereus Server Status -> Join as an applet/Join with Java Webstart) kun je meerdere clients opstarten. Dit ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o1qJC.jpg

Voordat de clients ook daadwerkelijk beginnen te werken duurt even. Ik vermoed dat de client eerst data ophaalt. De CPU wordt niet intensief gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i8IT7.jpg

In principe kan je max 1 client per (HT) core opstarten, meer processen worden gekilled. Er lijkt nog genoeg voor verbetering vatbaar. Iets anders wat me niet geheel zint, dat ze niet verklaren de opgedane kennis ook openbaar te publiceren. Overigens ik heb daar al een "Dutch Power Cows" alliantie aangemaakt. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skynet? Daar doe ik niet aan mee...wil echt niet bijdragen aan WW03 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat de bedoelingen van de Aussies een stuk vreedzamer zijn dan de mensheid termineren. :)
Als je browsed door de resources op hun site, ze hebben megaplannen. Als dat allemaal lukt dan kan het project groter worden dan Seti, Einstein en Milkyway bij elkaar.

Wil iemand van de crew een account aanmaken daar zodat ik de admin en leader status kan overgooien?

Edit: Na enige overpeinzingen, moet ik concluderen dat het allemaal te mooi lijkt om waar te zijn. Goed verzorgde website (zoals Ecologyfund) maar bepaalde info mist, namelijk wat voert die client uit?
Ik heb wat vragen gesteld op het forum aldaar...
Overigens Team Ninja, Team Norway, the KWSN en Ars Technica al gevonden daar in de alliantieladder.
Niet alles is onzin: http://www.itnews.com.au/...s-probe-data-vendors.aspx
In dat artikel wordt theSkyNet niet genoemd

Edit2: Het begint er meer en meer op te lijken dat DC-crunchers een doel worden van oplichters.
http://www.computerworld....59/theskynet_comes_alive/

Het lijkt er meer op dat er geen werk is op het moment maar je krijgt 1 credit per 15 minuten door online te zijn. Op het forum aldaar las ik dat als er werk is dat je héél veel data gaat downloaden. De topkraker vk5fj aldaar postte: Monthly Downloads: 249203.08 MB Je krijgt ook 1 credit per 15 MB. Dan vraag ik me alleen nog af wat de CPU aan het uitvoeren was. Genoeg kinderziektes met dit project. Overigens die SKA-grid is pas in 2025 volledig operationeel. Nu wordt er data van andere telescopen verwerkt.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Voor diegenen die graag Majestic12 willen draaien en nog op zoek zijn naar een nieuwe router; Asus heeft dan eindelijk hun nieuwste router uitgebracht met intern 256Mb geheugen, de dual band RT-N66U.
http://www.asus.com/Networks/Wireless_Routers/RTN66U.

Ik zit zelf te wachten tot mijn huidige router (RT-N16) kapot gaat en ik weer een nieuwe moet/mag kopen. Met zijn 150 Euro vind ik hem nog iets te duur om mijn stapel ongebruikte routers met 1 op te hogen.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Dat skynet, ik ben er net even doorheen gevlogen qua info lezen (laat, wil naar bed) maar zag geen concrete informatie staan. Een mooi blabla verhaal, dat wel. Dat forum, zie ik daar overheen of moet je daarvoor inloggen... Gevonden, alleen voor geregistreerden.

[ Voor 9% gewijzigd door Xaverius op 19-02-2012 23:25 ]

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je hebt een account nodig om het forum te kunnen zien. Ikzelf kreeg op een gegeven moment het idee dat het een scam was maar dat was na de nodige spiritualiën. Inderdaad mooi blabla verhaal maar niks concreets. Ook de hele opzet lijkt niet erg aantrekkelijk voor DC-crunchers. Maar project is nog in een beta fase zo wellicht wordt het beter.

Een groep van mensen blijft nog actief op PSP-PRP in een gedeelte van maart. Maar voor ieders die weer eens gezamenlijk wil hunten, noem een project. Victor heeft al Correlizer genoemd. Dat project is nog geen onderdeel van de Vault maar het is goed mogelijk dat het binnenkort wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man,man,man zeg....ik krijg m'n 7970 pas medio maart geleverd! :( :F

XFX heeft z'n voorraad niet op orde.

Vervelend is dat er een compleet nieuw systeem aan die kaart gekoppeld zit.
Nou ja, om de economie nog maar eens een impuls te geven heb ik dan nog maar een 7950 erbij besteld die dan wel snel leverbaar is.

Ik kom eraan Victor, het duurt alleen effe wat langer dan gedacht :P B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
hahahaha _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Nog een 7950 erbij? Mischien moet ik Victor gaan helpen. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:51:

Nou ja, om de economie nog maar eens een impuls te geven heb ik dan nog maar een 7950 erbij besteld die dan wel snel leverbaar is.

Hij is helemaal dol geworden. :+

Ik ga nog even wachten tot we huurders hebben gevonden voor ons 2e huis. Dan kan ik meteen een Ivy bridge systeem met Kepler videokaartje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, niet dolgeworden, maar wel het besef dat GPGPU de toekomst is voor DC.
Ik zal dan ook langzamerhand m'n CPU park terug gaan brengen met de hoeveelheid Watt's die
het grafische geweld gaat opslokken.
Wat wel fijn aan deze nieuwe kaartjes is, is dat als je ze niet gebruikt, ze ook zo goed als geen stroom
verbruiken. Ik verbruik nu denk ik zomaar 500 Watt per uur aan idle draaiende grafische kaartjes.
Da's op jaarbasis toch snel dik 4000 kwh wat zomaar niet gebruikt wordt.
Ik moet er nog even op studeren, maar ik ga denk ik al m'n PC's uitrusten met basiskaartjes uit de 7000-serie, zelfs de PC's die on-die GPU's hebben. Ik vermoed dat die nog meer verbuiken dan een add-on GPU tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:51:

Kun je ze niet vragen of ze het systeem (zonder de 7970) alvast verzenden en de 7970 naleveren? Als ik het zo hoor en zie ben je inmiddels vaste klant bij hen :+ .

Niet getreurd, ik houd de troon nog wel even warm, hij zit eigenlijk best comfortabele :9 .

Misschien vraag ik Robert ten Brink wel om een hulplijn >:) :
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/weekend_miljonairs_hulplijnen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zijn er trouwens non-boinc GPU projecten (naast Folding@Home) die zo gestart kunnen worden om nog een beetje productief te zijn voor DPC nu Wieferich uit de vault is?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bold_Seeker: Mag ik iets aandragen? Ik weet dat je een hekel hebt aan Nvidia maar de huidige trend laat zien dat AMD de race voor GPU-computing al verloren heeft. Ze kunnen natuurlijk een enorme comeback maken maar dat is niet te verwachten in een paar jaar. Onderwijl zijn er een aantal projecten die voor DPC van belang zijn die veel beter uit zijn met Nvidia-kaarten.

POEM, een uitsltuitend AMD-GPU--project nu. We hebben bijna 9900 Vault-punten op dit project, daar kun je nog een dijk van GPU-power tegenaan gooien maar er valt maximaal nog 100+ punten te verdienen.

Een project waar we relatief laag staan en waar AMD-kaarten werken is GIMPS. De AMD-applicatie maakt gebruik van OpenCL. Die standaard is ten minste 30% trager dan de oudere CAL-standaard van AMD/ATI en de CUDA-kaarten zijn hier heer en meester.

GPUGRID ondersteunt alleen Nvidia-kaarten op het moment en als er ooit een AMD-applicatie uitkomt presteert die waarschijnlijk een heel stuk slechter.

Dan zijn er nog Collatz Conjecture en MilkyWay@Home. Hier presteren AMD/ATI-kaarten met CAL het beste, zonder CAL met OpenCL presteert een 7970 waarschijnlijk maar een fractie beter als de 6970. Beide projecten hebben overigens echt een enorme kraakpower nodig om daar een succesvolle hunt te houden.

En dan is er nog PrimeGrid, hier is voornamelijk CUDA zinvol.

@Wiethoofd: Meerdere zelfs, via de prpnet-client kan je ook Wieferich doen bij Primegrid of de diverse andere priemgetallenprojecten daar. Dan zijn er nog PSP-PRP, DPAD, RC5-72, Seventeen Or Bust, OGR-27, Dimes en Majestic-12.
Oh eh non BOINC GPU-projecten, GIMPS. Mfaktc voor Nvidia en Mfakto voor ATI.
http://mersenneforum.org/forumdisplay.php?f=92
Edit: GIMPS is niet erg gemakkelijk om snel aan te slingeren, RC5-72 heeft ook een GPU-client maar qua Vault is dat project niet zo interessant.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Tja, ik ben inderdaad een ATI fan qua graphics. Momenteel wordt het ware potentieel van de 7900-serie inderdaad nog niet aangeboord, maar wie weet hoe snel het gaat? Nu al zie je bijvoorbeeld op Milkyway dat een 7970 een GTX280 weet te verslaan als de OPEN CL-gemanipuleerde versie van het nvidea programma gebruikt wordt. Dat is dan dus een niet geoptimaliseerd programma voor ATI.

Ik geloof in het feit dat als de hardware er is, de programmatuur er uiteindelijk goed gebruik van gaat maken.
Het kan effe duren, maar open CL zal ook voor ATI goed gaan werken op termijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPC_groenlo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-12-2024

DPC_groenlo

A.k.a Nexxis

GTX280, is dat al niet een heel oud ding?

vlgs http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

zit daar nogal wat verschil in qua power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bold_Seeker: Ik ben daar niet zo zeker van. Het succes van een bepaalde standaard wordt mede bepaald hoe dat in de hardware is geïmplanteerd. Bij grafische kaarten is dat zeer ingewikkeld. GPU's zijn ontworpen om heel veel parallelle berekeningen uit te voeren zodat een beeldscherm met 1920 bij 1080 beeldpunten ook 30 maal per seconde of meer gevuld kan worden met beeld. Voor GPU-computing moet er een soort van kernel zijn die in staat is de vele berekeningen, die parallel kunnen worden uitgevoerd, uit te smeren over de kaart.

ATI was in het verleden succesvoller op CC en MilkyWay met CAL omdat hun standaard daar bepaalde bewerkingen beter ondersteunde. Nvidia was succesvoller op andere projecten met CUDA. De 6000 serie kaarten van ATI/AMD (Cayman) ondersteunen CAL maar vertonen gebreken ten opzichte van de 5000 serie kaarten (Cypress) in met name dubbele precisie flops (verreist meer onderzoek). Mijn nieuwe AMD-kaart doet tweemaal zoveel werk op CC maar op GIMPS met Mfakto (OpenCL) is de winst slechts 60%. Nu heeft AMD OpenCL omarmt en voor deze standaard is er al helemaal geen hardware optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Ach, misschien dat het binnenkort allemaal C++ op de GPU: http://webwereld.nl/analy...ar-gpu-s-en-clusters.html

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Bio1ogics

Logisch toch?

Zo, mijn nieuwe bakkie is up&running, dual hex-core :9 . Kan helaas alleen niet stress-testen met prp gezien http://pgllr.mine.nu/PRPNet/ eruit ligt :? Nog andere sites waar de client gedown'ed kan worden?

Net nog even het draadje doorgelezen; het meest is wel duidelijk, (master.ini aanpassen etc) maar is het nou wel of niet nuttig om die avx versie te draaien? Ik zit op Win7 64bit.

[ Voor 11% gewijzigd door Bio1ogics op 21-02-2012 08:41 ]

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
@Bio1ogics avx is afhankelijk van de gebruikte processoren, die moeten avx ondersteunen, bijv nw sandy bridge (maar ja die gaat niet op een dual socket dus das zal hem niet zijn) check dus ff de spec van je procs. Als het kan zeker doen is vele malen sneller (tot 30%)

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Sandy Bridge E is wel dual socket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@Cow maar is daar al een xeon versie van, je kunt toch niet een SBE in een 2p stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Biologics: Lijst van Sandy Bridge systemen:
Wikipedia: Sandy Bridge
Ik weet niet of die lijst compleet is, blijft Wikipedia.
http://pgllr.mine.nu/PRPNet/ is verouderd, client is te vinden op:
http://uwin.mine.nu/PRPNet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Wie gaat dan ook naar pgllr... Oh ja, de clientlink in de TEAM is aangepast. :+

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

hmm, SBE Xeons komen q1 2012 pas uit volgens CPUworld.
Dan zullen het wel Westmeres zijn en daar draait AVX inderdaad niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door Cow_tipping op 21-02-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Bio1ogics

Logisch toch?

Dank allen. Xeon E5645, dus geen SB. Client is binnen, net als een flink zootje updates, gaat dus nog efkes duren.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Zo'n Xeon processor zou nog een goeie update zijn voor mijn i7 920.
Hopelijk komen de SB Xeons snel uit en wordt ebay overstroomd met aanbiedingen.

* Cow_tipping droomt weer lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:24:
Volgens diezelfde geruchten zou hij eerste 4e kwartaal 2011 komen :-)
Inmiddels dus weer wat meer nieuwe 'geruchten' over kepler.
nieuws: 'Nvidia's 670Ti wordt sneller dan de GTX 580'

De GTX670ti (wat dus de opvolger wordt van de gtx560ti) zou 1536 cuda cores krijgen. Ter vergelijking, de GTX580 heeft er 512. De kloksnelheden van de cuda cores zijn echter bij de kepler gelijk aan de core snelheid, terwijl dat bij de 5xx-serie nog 2x de core snelheid was.
Al met al is dus wel de verwachting dat de 670ti al sneller zal zijn dan de 580, laat staan als later ook nog de echte highend serie komt.
Ik ben benieuwd, ik zie een aanvulling op mijn 580 aankomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat zeer waarschijnlijk ook met verminderd stroomverbruik. 4 maal zoveel cores als mijn huidige kaart de 560 Ti (384). Die gaat maar een korte levensduur hebben, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Cow_tipping schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:36:
Zo'n Xeon processor zou nog een goeie update zijn voor mijn i7 920.
Hopelijk komen de SB Xeons snel uit en wordt ebay overstroomd met aanbiedingen.

* Cow_tipping droomt weer lekker weg.
Single socket zijn al uit (niet echt boeiende CPU's), laatste wat ik hoorde was dat de multi-socket in maart zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste verslag over theSkyNet: Doel van het project is het DC-platform te worden van een nog te bouwen netwerk van nieuwe, modernere telescopen. Deze gaan gebouwd worden in Australia/Nieuw Zeeland of in Zuid-Afrika. Het netwerk is pas in 2025 volledig operationeel. Op het moment is het project zeer bèta en de gebruikte data, als er werk is, komt van andere telescopen volgens hun website.

De cliënt gebruikt Java en maakt verbinding met een Cloud server. Werk wordt automatisch opgehaald maar je kan volstrekt niet zien wat de cliënt uitvoert. De standaard installer stelt één cliënt in als service (Windows) en andere moeten handmatig worden opgestart. Voorlopig alleen support voor Windows en Apple. Elke Java-instance gebruikt 500+ MB.

Het doel van de mensen daar Down Under is om een grote kudde computers te verzamelen die braaf verbinding hebben en geduldig wachten totdat er werk is. Om dit te bewerkstelligen geven ze 1 credit per 15 minuten voor een connectie. Je mag 1 connectie hebben per (hyper threaded) core. Om dit te controleren voert de cliënt benchmarks uit als er werk is en ook als er geen werk is. Als er werk is, gaat je computer veel data ophalen. Als je een "fair use policy" hebt of een andere limiet van je verkeer kan je in de problemen komen. In bedrijf schijnt de CPU-belasting laag te zijn.
Dit plaatje zijn benchmarks want er was geen werk toen ik het uittestte.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i8IT7.jpg

Als er wel werk is, wordt je extra beloond en krijg je 1 credit per 15 MB verwerkte data.
Ik vind het persoonlijk een absoluut onaantrekkelijke benadering, wellicht bedenken ze zich.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
1 core (i5-2500k @ 4.5Ghz) geeft op PSP omgerekend 5400 punten per 24 uur (met AVX).
1 core op skynet zou 79GB moeten downloaden en verwerken per 24 uur om evenveel punten te krijgen. 8)7

nu geeft PSP wel veel punten, maar toch, beetje vaag project dat skynet..

[ Voor 17% gewijzigd door Qazwaplol op 21-02-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja en het topteam aldaar, genaamd "@United Kingtom", heeft meer dan 2 miljoen punten bij elkaar gesprokkeld. Als mensen op het forum vragen: "Wat voert de cliënt uit?" Krijg je een antwoord dat verwijst naar:
http://www.theskynet.org/resources/data :? :|

Edit: Er zijn wel meer aanwijzingen dat het een scam kan zijn. Een persoon van het project die actief is op het forum is een vrouw, genaamd Kirsten. Niet dat ik vrouwonvriendelijk wil overkomen. Ook de top individuele kraker, genaamd vk5fj, is actief op het forum.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* Morgen komt nieuwe 2600K met 7950 GPU binnen!
Ben zo benieuwd hoe dat nieuwe speeltje het gaat doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:42:
Tsja en het topteam aldaar, genaamd "@United Kingtom", heeft meer dan 2 miljoen punten bij elkaar gesprokkeld. Als mensen op het forum vragen: "Wat voert de cliënt uit?" Krijg je een antwoord dat verwijst naar:
http://www.theskynet.org/resources/data :? :|

Edit: Er zijn wel meer aanwijzingen dat het een scam kan zijn. Een persoon van het project die actief is op het forum is een vrouw, genaamd Kirsten. Niet dat ik vrouwonvriendelijk wil overkomen. Ook de top individuele kraker, genaamd vk5fj, is actief op het forum.
Kan je enige aanwijzing tonen dat het hier om een scam zou gaan? De argumenten die je namelijk noemt (vrouw in het team, top cruncher actief op het forum) klinken namelijk als flut-argumenten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welnu, de top kraker heeft een zeer onwaarschijnlijke naam. Een naam die niet voorkomt bij BOINCstats en bij http://stats.free-dc.org/ kan ik het nu niet checken daar die site down is. Verder ben ik er van overtuigt dat er vrouwen actief zijn in distributed computing maar mijn empathie zegt me dat ze waarschijnlijk een neutrale naam gebruiken om niet te onthullen dat ze vrouw zijn.

Ik heb meerdere jaren MMORPG's gespeeld en geleerd dat het dit betekent:
Many Men Online Role Playing Girls

@Bold_Seeker: Gratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
getsie, een van mijn pompen heeft het begeven, gelukkig is mijn loop redundant. Moet wel weer ff een nieuwe in gpu;s worden nu 60c ipv 45....... Wordt weer een hoop kluseen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Ze moeten die "ongeldige" url van correlizer eerst maar eens bereikbaar maken voordat ik mijn koetjes weer in die wei zet.

Op m'n Samsung Galaxy S geen probleem met die url.

[ Voor 17% gewijzigd door MAB The Frisian op 22-02-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Een url die Op de ene pc wel werkt en de andere niet?
Dat kan verschillende oorzaken hebben:
- proxy of script instellingen
- DNS server
- Firewall
- hosts file

Is correlizer te pingen vanaf de pc die moeilijkheden heeft, of kun je verbinding maken door het ip-adres te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Na, als je naar "my account" gaat loop je tegen een invalid certicate aan:
svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de uses an invalid security certificate.
The certificate is not trusted because the issuer certificate is not trusted.
(Error code: sec_error_untrusted_issuer)
Diginotar? >:) Anyway, ze moeten er wel wat aan doen lijkt me.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@bold zie dat er bij mijn leverancier wel weer 18 msi 7970's zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:32:
.
Een groep van mensen blijft nog actief op PSP-PRP in een gedeelte van maart. Maar voor ieders die weer eens gezamenlijk wil hunten, noem een project. Victor heeft al Correlizer genoemd. Dat project is nog geen onderdeel van de Vault maar het is goed mogelijk dat het binnenkort wordt toegevoegd.
Misschien SIMAP? Biedt waarschijnlijk zoals gewoonlijk werk voor 7 a 10 dagen. 2 plekjes is haalbaar en misschien is zelfs TN te pakken. SIMAP is dankbaar werk voor een hunt omdat de je behaalde plek lang in stand blijft door het beperkte aanbod van WU's op SIMAP.

Daarnaast is het misschien wel aardig voor de PSP mensen om na einde SIMAP weer in een nieuwe verse hunt te stappen vol onderlinge competitie.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik zie het als nadeel dat er maar 7 tot 10 dagen werk is op SIMAP. Als we zoals gewoonlijk een maand willen hunten op 1 project dan gaat dat dus niet.
Overigens heb ik niet zoveel in te brengen want mijn snelste koe is uit de roulatie voor minimaal 2 weken...
Maar ik hoop wel ergens in maart weer aan te sluiten.

Heb wel paar dualcores beschikbaar indien het een boinc project is.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 22-02-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Cow_tipping schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:34:
Een url die Op de ene pc wel werkt en de andere niet?
Dat kan verschillende oorzaken hebben:
- proxy of script instellingen
- DNS server
- Firewall
- hosts file

Is correlizer te pingen vanaf de pc die moeilijkheden heeft, of kun je verbinding maken door het ip-adres te gebruiken?
http://svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de/correlizer is niet te pingen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het is natuurlijk niet de bedoeling om te gaan hunten op Correlizer als het nog niet zeker is dat het in de Vault gaat komen, dat zou zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MAB: Je krijgt wel een IP-adres?
code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\>nslookup svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de
Server:  google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

Non-authoritative answer:
Name:    svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de
Address:  129.206.243.117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zat ff bij Correlizer te kijken maar hebben momenteel helemaal geen werk?
Is dat geen voorwaarde voor de Vault?

Edit: ah 15 minuten later en er is weer werk.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 22-02-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe 7950 draait inmiddels op POEM :9
Indrukwekkende scores: GPU load is 42% voor 4 taken die simultaan lopen.
Het monster knaagt 4 wu's in 28,5 minuten er doorheen.
M'n 4850 deed er ruim 6 keer zo lang over (ongeveer 180 minuten)
GPU coretemp is 49 graden.

Ik ben zeker tevreden! :Y
Nu nog effe stoeien met meer dan 4 wu's om te kijken of de load nog wat omhoog kan.
Wordt vervolgd, maar eerst effe een paar dagen rustig indraaien. Van het weekend gaan we eens experimenteren.
Zijn er al avonturies die verschillende combi's geprobeerd hebben met een snelle ATI kaart?
Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: als ik 6 cores belast met PSP, dan valt de GPU load terug naar 11%....Hmpf da's minder.
Pas als ik alle 8 cores vrijgeef aan BOINC, dan pakt de GPU 42% load. Elke core minder is meteen
een daling van de GPU load. Toch vreemd als er binnen BOINC staat dat elke wu 25% GPU en 50% van een CPU gebruikt. Dan zouden er toch 6 CPU's over moeten blijven voor andere werk.

Beetje zonde om een 8 core systeem zo magertjes te gebruiken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook dit proberen: 2 POEM-taken elk een HT-core, 2 HT-cores vrijhouden en 4 PSP-PRP-taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:56:
Je kan ook dit proberen: 2 POEM-taken elk een HT-core, 2 HT-cores vrijhouden en 4 PSP-PRP-taken.
Ok, dat zal ik eens effe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
De 7950 is gewoon een monster waar POEM en BOINC nog niet goed overweg mee kunnen.
Wat gebeurt er als je 8 taken tegelijk doet, oftewel 1 per HT-core, heb je dan hogere CPU/GPU load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:20:
De 7950 is gewoon een monster waar POEM en BOINC nog niet goed overweg mee kunnen.
Wat gebeurt er als je 8 taken tegelijk doet, oftewel 1 per HT-core, heb je dan hogere CPU/GPU load?
Ik had 2 taken a 21 minuten --> ongeveer 6 per uur. @ 31% GPU load (alle CPU's vrij)
Nu heb ik 5 taken a 33 minuten --> ongeveer 9 a 10 per uur. @ 46% GPU load (alle cpu's vrij)

Ik laat 'm daar maar effe op staan, het is nu bedtijd :z morgen weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm die POEM-app schaalt niet goed met snellere kaarten bezijden het feit dat het een belachelijke hoeveelheid CPU-resources nodig heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:39:
Hmm die POEM-app schaalt niet goed met snellere kaarten bezijden het feit dat het een belachelijke hoeveelheid CPU-resources nodig heeft.

Hoe kreeg je het voor elkaar Victor om 450k per dag te scoren? Noeste arbeid of een CreditNew-exploit? :p ;)
Een beetje van beide, al ben ik altijd een voorstander voor fixed credits geweest indien het mogelijk is.
In de 'goede' tijden deed ik 5 taken per uur (+/-125 per dag), toen kreeg je nog 3000+ punten per taak, dus inderdaad 450k per dag met soms een uitschieter naar boven of beneden. Dat was wel met 4-6 taken tegelijk en gaf 95% GPU load. Ik draaide er toen geen andere projecten naast (behalve DIMES of MJ12) dus alle cores waren nagenoeg vrij voor POEM. Af en toe had ik er dubieuze taken tussen zitten die om onbekende reden 4+ uur over deden, maar die gaven dan vaak ook veel meer credits. Die waren volgens mij meer het gevolg van een POEM of OpenCL bug, dan dat de taken daadwerkelijk anders/langer waren. De laatste tijd heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad. Waar ik nog wel steeds last van heb is dat POEM soms de taken niet rapporteert. Met een handmatige update gaat het dan weer goed, maar het zorgt er wel voor dat ik de ene dag 140k (20 feb) doe en de andere dag 532k (21 feb) :? .

Als Bold nu 10 taken per uur kan doen, is dat 240 taken per dag => 240x2925 => ~700k
Niet slecht als je het mij vraagt, maar 46% GPU load is niet veel. Zit nog aardig wat potentieel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:46:
@MAB: Je krijgt wel een IP-adres?
code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\>nslookup svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de
Server:  google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

Non-authoritative answer:
Name:    svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de
Address:  129.206.243.117
Niet van deze url http://svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de/correlizer/

Verwijderd in "DC-Vault Topic - Deel 6"

Krijg dan m'n eigen ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Victor: Maar als de GPU-belasting niet omhoog kan op die 7950 dan blijft de score laag. Ik kan hier slechts droogzwemmen. Voor niet tijdig rapporteren heb ik een oplossing gevonden inmiddels, een cc_config.xml bestand in de BOINC data-folder:
code:
1
2
3
4
5
<cc_config>
    <options>
        <report_results_immediately>1</report_results_immediately>
    </options>
</cc_config>

Er zijn vele mogelijkheden hiermee: http://boinc.berkeley.edu/wiki/Client_configuration
MilkyWay was er niet zo blij mee daar ze erg korte WU's hebben.

@MAB: Een nslookup lukt alleen met domain names, eventueel met www. ervoor daar dat weer een soort subdomain is.
nslookup http://svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de/correlizer lukt niet.
nslookup svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de/correlizer lukt niet.
nslookup svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de lukt tenzij je DNS-instellingen niet goed zijn.

Maar lukt ping 129.206.243.117?
Je kan het IP-adres ook als (een verkortte) URL gebruiken in een browser.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lQZuG.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 00:04 ]

• MAB The Frisian
time out bij opdracht en 100% verlies.

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:29
@Bold_Seeker:

Anders probeer je toch eens GIMPS?

Verwijderd

MOmax schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:15:
@Bold_Seeker:

Anders probeer je toch eens GIMPS?
GIMPS levert geen BOINC cobblestones op en bovendien moet ik eerst Victor verslaan op POEM :P

Dat gaat wel lukken denk ik, want net werd de 7970 geleverd B) B-)

• amberjr
Nice, had je een msi besteld dan? die zag ik op voorraad van de week :) veel plezier

Verwijderd

amberjr schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:29:
Nice, had je een msi besteld dan? die zag ik op voorraad van de week :) veel plezier
Nopes, ik heb gek gedaan en heb een XFX Radeon HD 7970 Black Edition kaart gekocht.
Kan ik er qua gaming voorlopig weer tegenaan :+ en leuk natuurlijk voor de puntjes op DC.

Verwijderd

Heb je al beter resultaat met de 7950 op POEM?
Heb je wel eens gehoord van de BOFH? >:)
Een paar posts verder kunnen we nog steeds niet uitsluiten of je DNS-configuratie niet goed is of dat de DNS-server die je gebruikt, corrupt is. Maar het lijkt erop dat het verkeer naar de Correlizer-site geblokkeerd wordt. De mogelijke oorzaak heeft Cow_tipping al beschreven in een post eerder.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment wordt het "7970 slagschip" voorzien van de meest recente drivers. :)
Straks horen jullie meer over de prestaties.
Pagina: 1 ... 26 ... 68 Laatste