Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amberjr schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:07:
oooooooh jeuk, ROG x79 bordje op voorraad en jaaa de 3930k ook( de 3960x is wel beetje erg prijzig) dat zou 12x psp met avx kunnen zijn ..................(@4.4 ofzo :) )
Of 6 x PSP @4,6? :p
Maarre leuk dat je een nieuw systeem hebt. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
of 8x psp en een quadcore over om te gamen ;)
de taken op mijn 980 duren namelijk wel eeeeerrrrrrg lang ongeveer 10% per dag met ht aan ;(

[ Voor 51% gewijzigd door amberjr op 02-02-2012 14:06 ]

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Alles nog goed hier? Ja? Mooi zo! :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik denk dat je voor PSP-PRP hyper threading beter kan uitzetten.
Ik heb gister nog even die test herhaalt (2^332192831-1) met Prime95. Prime95 is trager! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:37:
Er staan 3 van die long runs in dat overzichtje. :p

Ben zelf nog aan het vogelen of ik die computing errors kan oplossen.
En over welke GTX460 hebben we het dan ? Ivm de lange graastijd.

M'n GTX460SC768 verorbert zo'n standaard wu sneller dan m'n GTX460FTW1024 maar krijgt ook minder credits zie ik net.
Bij de longrun wu is het andersom maar dan zijn de wu's wel verschillend.

FTW - Nathan/1:53/21.27% (glt=8:50uur) tegen SC - Gianni/5:07/29.08% (glt=17:50uur)

We zien wel.

[ Voor 27% gewijzigd door MAB The Frisian op 02-02-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Let wel bij vergelijken dat er 2 verschillende WU's binnen de longruns zijn "Nathan" en "Gianni" (je krijgt ze at random). De gianni's doen er het langst over.

Maar gewoon proberen, zolang een longrun binnen de 24 uur klaar is heeft het voordeel. Wat langer kan ook, maar zit je tegen de 30 uur aan dan leveren de korte wu's meer op.

[ Voor 25% gewijzigd door Qazwaplol op 02-02-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De computing errors bij GPUGRID kunnen ook worden veroorzaakt door een te hoge (fabrieks)overklok. Mijn 560 Ti heeft standaard een 900 Mhz core clock, volgens standaard specs is 822 MHz de norm. Ik laat het eens een paar dagen op 800 Mhz lopen met 1600 MHz shader clock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:44:
De computing errors bij GPUGRID kunnen ook worden veroorzaakt door een te hoge (fabrieks)overklok. Mijn 560 Ti heeft standaard een 900 Mhz core clock, volgens standaard specs is 822 MHz de norm. Ik laat het eens een paar dagen op 800 Mhz lopen met 1600 MHz shader clock.
Terwijl die van mij nu lopen op 920 ipv 850 en 845 ipv 763 zonder voltage verhoging.
Zorg er wel voor dat ze niet te heet worden, max. 70°.

En BAM, berekeningsfouten !
Zag dat het geheugenverbruik ineens boven de 800MB stond terwijl dat normaal rond de 400MB is.
Dus even herstarten en daar komen de berekeningsfouten.

http://www.gpugrid.net/results.php?userid=84577

Zit nu steeds boven de 800MB terwijl de SC mooi op ruim 400MB blijft. Klopt dat wel ?
Zou de FTW daarom sneller dan de SC zijn omdat ie wel die 800MB+ heeft ?

Die FTW doet er eerst 4 goed, met een longrun en dan is het gebeurd ?

[ Voor 35% gewijzigd door MAB The Frisian op 03-02-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15
Voor de GIMPS Mfakto hunters heb ik mijn pruts-skills maar weer eens uit de kast gehaald en een GUI gemaakt voor Mfakto. Geen command windows meer :)

Enigzins getest, maar met 1 GPU. Feedback gezocht van multi-GPU systemen. Verder nog lang niet af, maar het begin is er. Suggesties welkom. Het ding is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.digik-oz.nl/images/MfaktGUI.png

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:09
Ik heb GPUGRID ook maar weer eens aangeslingerd.
Overigens nog geen berekeningsfouten tegengekomen (nog nooit eigenlijk volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg waarschijnlijk toch te danken aan een te hoge overklok. Stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb. Hmm eigenlijk wel maar ik had meer dan één probleem. De hardware acceleratie in FireFox liet met regelmaat de display driver crashen. Dat was meestal ook het einde voor wat dan ook CUDA-proces. Tijdje core clock van GPU op 400 MHz gehad en de memory clock op 1 GHz maar de display driver bleef crashen. Met de laatste beta drivers lijkt dat nu verholpen.

@DigiK-oz: Werkt die ook voor mfaktc?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:33:
@DigiK-oz: Werkt die ook voor mfaktc?
Nog niet, hij start specifiek een mfakto proces. Daarnaast heb ik geen idee hoe de output van mfaktc er uitziet. Als je de output van het command-window kan DM-en (vanaf start tot ongeveer 10 minuten later) kan ik het ding ook wel voor Mfaktc geschikt maken.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mfaktc executable even hernoemt naar mfakto-x64.exe. En het werkt grotendeels al.
De hoefijzer geeft CPU-gebruik aan?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KzYdAm.jpg
De namen van de executables:
mfaktc-win-32.exe
mfaktc-win-64.exe
De checkpoint file:
M57931693.ckp
57931693 is de exponent. Mfaktc maakt elke minuut een checkpoint (default).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Die lange jongens doen het wel lekker kwa credits :9

Standaard WU (FTW) doet zo'n 2100/uur en de verlengde ruim 4150/uur. Bijna een verdubbeling.

Bij de SC is het ruim 1390/uur tegen ruim 3200/uur. Dikke verdubbeling.

[ Voor 62% gewijzigd door MAB The Frisian op 03-02-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:01:
Ik heb de mfaktc executable even hernoemt naar mfakto-x64.exe. En het werkt grotendeels al.
De hoefijzer geeft CPU-gebruik aan?
Ok, verse versie online, kiezen tussen mfaktc/mfakto.Niet getest :)

Hoefijzer zou de processing-rate moeten zijn. Heb jij een beest van een GPU draaien dat het ding 200+ M/sec draait? Mijn oude gebakkie doet 75M/seconde) of is de output van mfaktc wat de rate betreft anders?

En met meerdere GPUs, moet je mfaktc dan ook bijvoorbeeld "-d 2" als parameter geven om de 2e GPU te gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door DigiK-oz op 03-02-2012 11:39 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betrapte me zelf erop dat ik niet de laatste versie van Mfaktc gebruikte (was 0.17 nu 0.18).
Ik heb je alsnog even de output gedm-ed. Er gaan hier nog wat dingen fout. De opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/25lVh.jpg

In 1 staat Mfakto, in 2 Mfaktc, ik heb een ATI en een Nvidia in mijn systeempje.
Zo willen echter geen van beide starten (met laatste GUI-versie) en beide tegelijk starten is ook leuk.
Voor het geval dat mensen meerdere Nvidia GPU's in een systeem hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Usage: mfaktc-win-32 [options]
  -h                     display this help and exit
  -d <device number>     specify the device number used by this program
  -tf <exp> <min> <max>  trial factor M<exp> from 2^<min> to 2^<max> and exit
                         instead of parsing the worktodo file
  -st                    run builtin selftest (1557 testcases) and exit
  -st2                   run builtin selftest (all testcases) and exit
  -v <number>            set verbosity (min = 0, default = 1, max = 2)

options for debuging purposes
  --timertest            run test of timer functions and exit
  --sleeptest            run test of sleep functions and exit

-d 1 voor GPU0 en -d 2 voor GPU1...

Edit: Als ik alle PSP-testen even uitzet haalt de Nvidia 560 Ti 230+ M/s. Met een snellere CPU zou dat nog verder omhoog kunnen. De bottleneck is de CPU, geldt ook voor alle Nvidia kaarten die nog sneller zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
I see, mfakto en mfaktc op 1 systeem, nooit aan gedacht 8)7

Een verse versie online, met een soort van autodetect per directory. Als het ding mfakto vindt, gebruikt hij die. Zo niet gebruikt hij mfaktc (hoop ik, kan het niet testen). Versienummer niet gewijzigd. Please try again.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
DigiK-oz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:22:
En met meerdere GPUs, moet je mfaktc dan ook bijvoorbeeld "-d 2" als parameter geven om de 2e GPU te gebruiken?
Ja, de verdere werking van mfakto en mfaktc is in mijn ervaring gelijk, Je kunt zelfs (zoals ik als eens eerder melde) door gebruik van subdirs(alla psp) meerdere taken per gpu starten.

Wel mooi dat je daar mee bezig bent _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste versie gelijk maar aan een vuurdoop onderworpen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EAGRnm.jpg

In deze opstelling zijn 3 volledige cores bezig de GPU's van werk te voorzien. :D
Eerste is Mfakto, tweede en derde Mfaktc. De checkpoints worden gemist bij Mfaktc.
Mfaktc maakt geen gebruik van de backup feature dat Mfakto wel heeft (M57931693.ckp.bu).
Maar al wel prachtig resultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
368 M/s 8)7 _/-\o_

Mfakto geeft een melding in de output als er een checkpoint wordt geschreven, daardoor wordt het gedetecteerd. Kennelijk doet mfaktc dit niet (of net weer een iets andere melding?).

Anyhow, blij dat het nu redelijk werkt. Ga er niet meer verder aan sleutelen nu, tijd om weekend te vieren :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even bekeken maar Mfaktc maakt geen melding over de checkpoint zoals Mfakto dat doet, niet met PrintMode=1 of PrintMode=0.

Ja weekend, even wat bier in huis halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Bier? Whisky! 20% korting nog deze week. :)
POEM heeft deze week al even geen WU'tjes binnengehaald voor mijn GPU misschien dat ik zondag even overschakel naar iets anders. Tja, dan zit ik pas weer achter mijn PC... :+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
In boinc bij m'n cpu projecten cpu-use op 75% gezet om 1 cpu vrij te maken voor GPUGRID.
Daarnaast iets gelezen over SWAN_SYNC value: 0 .
Iemand iets zinnigs daarover vwb effect etc. ?

Voor de test SWAN maar even toegevoegd. Afwachten wat het reslutaat wordt.

Sjips, bijna klaar en dan weer een berekeningsfout "Energies have become nan".

De FTW maar even op MW@H gezet, de SC gaat prima terwijl ook die een aardige OC heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door MAB The Frisian op 03-02-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik draai op CPU momenteel primegrid op 100% en op de GPU draai ik GPUGRID. Ik weet niet of het sneller gaat als ik een core vrij maak voor GPUGRID?
Ik heb overigens niet het idee dat mijn gputaken langzaam draaien ofzo.
Ik krijg momenteel alleen maar NATHAN units binnen en die draaien allemaal rond de 14.000seconden per unit en tevens foutloos.

[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 03-02-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAB ik hou het vooralsnog op een te hoge OC. Vermoedelijk is GPUGRID minder vergefelijk dan andere projecten voor (te) hoge OC's. Hun apps zijn ontwikkeld met CUDA 3.1 en dat is ook niet de meest stabiele versie.

@amberjr: Wil graag een kiekje zien van je 3 x 570 rig met MfaktGUI. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Ook de mfaktgui even gedraait,

2x 550ti. gui in een map, 2 submappen met beide mfaktc.
Als ik aangeef dat ie 1 GPU mag gebruiken start ie beide clients op, bij 2 GPU's start ie maar 1 client.

Als ik ook kijk, start hij met mfaktc met "-d 1" denk dat ie de 2de client start met -d 2. Dit zou echter 0 en 1 moeten zijn (0=eerste GPU, 1=tweede GPU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik baseerde me op info die hier eerder geplaatst is door anderen. Heb zelf een eenvoudige Nvidia-GPU. Zo kan het niet testen. Maar stel je hebt een 6750 (ATI) en een 590 (Nvidia). De laatste telt als 2 GPU's. Dan heb je 3 GPU's. Het programma moet onderscheid maken tussen beide.

Stel ik heb een snelle 6-core Intel (no HT), met bovenstaand voorbeeld (6750 + 590) wil ik 2 cores zetten op de 6750 en 2 cores voor GPU0 van de 590 en 2 cores voor GPU1 van de 590. In totaal 2 Mfakto en 4 Mfaktc processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:36:
MAB ik hou het vooralsnog op een te hoge OC. Vermoedelijk is GPUGRID minder vergefelijk dan andere projecten voor (te) hoge OC's. Hun apps zijn ontwikkeld met CUDA 3.1 en dat is ook niet de meest stabiele versie.

@amberjr: Wil graag een kiekje zien van je 3 x 570 rig met MfaktGUI. :)
Heb m'n FTW weer op stock (850) gezet - voor m'n gevoel maakt het ook niet echt veel uit kwa produktie - , SWAN_SYNC=0 en een core volledig vrijgemaakt om de produktie verder zoveel mogelijk te optimaliseren.
De SC graast nog steeds lekker op 835.

[ Voor 3% gewijzigd door MAB The Frisian op 03-02-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
Die MfaktGUI lijkt me wel interessant. Maar hoe begrijpt het programma welke GPU die moet gebruiken (d 1 en d 2)? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...

Je moet denk ik nog steeds zelf werk toevoegen in de worktodo.txt file neem ik aan?!

[ Voor 22% gewijzigd door Stef42 op 03-02-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Stef42 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:47:
Die MfaktGUI lijkt me wel interessant. Maar hoe begrijpt het programma welke GPU die moet gebruiken (d 1 en d 2)? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...

Je moet denk ik nog steeds zelf werk toevoegen in de worktodo.txt file neem ik aan?!
Momenteel zit er nog niks slims in. Als je aangeeft 2 GPUs te willen gebruiken, start het ding de eerste directory met GPU1, de tweede met GPU2, eventueel derde weer met GPU1, etc. Wil ik nog even wat slimmers op verzinnen voor degenen met zowel ATI en Nvidia in 1 systeem. Maar ik moet nog even kijken hoe ik het beste de GPUs kan detecteren.

Bijhouden van worktodo en results nog steeds handmatig, ja. Kan ik wel inbouwen, maar de ontwikkelaars van mfaktc/mfakto zijn hier ook mee bezig, en verwachten op korte termijn automatisch ophalen/versturen te implementeren.
Qazwaplol schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:05:
Ook de mfaktgui even gedraait,

2x 550ti. gui in een map, 2 submappen met beide mfaktc.
Als ik aangeef dat ie 1 GPU mag gebruiken start ie beide clients op, bij 2 GPU's start ie maar 1 client.

Als ik ook kijk, start hij met mfaktc met "-d 1" denk dat ie de 2de client start met -d 2. Dit zou echter 0 en 1 moeten zijn (0=eerste GPU, 1=tweede GPU).
Ik start inderdaad vanaf -d 1. Zal morgenavond het ding vertellen dat-ie vanaf 0 moet beginnen :) Maar voor zover ik nu ff gauw kan zien begint mfakto wel bij 1, dus weer verschil tussen mfakto en mfaktc?

[ Voor 40% gewijzigd door DigiK-oz op 04-02-2012 15:24 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Het is een stuk lastiger dan psprun ;)

Kan in de readme/forums niets vinden over hoe die GPU's telt. Want buiten het verschil mfakto/mfaktc om, haalt ie een lijst op met alle GPU's of alleen degene die compatible zijn?

In het geval van ATI/Nvidia door elkaar, krijg je dan "-d 0" en "-d 1" (of 1 en 2) of moet het dan 2 keer "-d 0" (of 1) zijn.

Of gewoon de user zelf de -d laten kiezen middels een dropdown box ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Nog steeds niet stabiel terwijl de SC de 1ste 3 zonder problemen deed en zelfs oced van 763 naar 835.

De stand is nu 8 - 15. Niet al te best.

De SC ook maar even naar stockspeed.

Dan heb ik nog een boinc vraag : Als ik op mijn account pages geen beperkingen opleg aan m'n gpu en daarna de lokale voorkeuren wis geeft berichten toch "suspend work if non-boinc cpu load exceeds 25%" aan.
Snap ik dus niet.

[ Voor 49% gewijzigd door MAB The Frisian op 04-02-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Bij 2 GPU's is: GPU1 = d 1; GPU2 = d 2

Dat is bij mfakto zo, mfaktc zou ik dan even moeten testen of ook daar deze telling van toepassing is.

[ Voor 58% gewijzigd door Stef42 op 04-02-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Of te wel,
Mfakto: GPU1=1, GPU2=2
Mfaktc: GPU1=0, GPU2=1

Lekker handig dat ze niet beide op dezelfde manier tellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine test hier, Nvidia is GPU0, ATI is GPU1.
code:
1
2
3
C:\GIMPS\MfaktGUI\1>mfakto-x64 -d 2
...
Select device - Error: Only 1 devices found. Cannot use device 2 (bad parameter to option -d).

code:
1
2
3
4
C:\GIMPS\MfaktGUI\2>mfaktc-win-64 -d 1
...
cudaSetDevice(1) failed
  cudaGetLastError() returned 10: invalid device ordinal

code:
1
2
3
4
5
6
C:\GIMPS\MfaktGUI\2>mfaktc-win-64 -d 0
...
CUDA device info
  name                      GeForce GTX 560 Ti
  compute capability        2.1
...

Good old offset conflict. :D
Overigens zowel "mfakto-x64 -d 0" als "mfakto-x64 -d 1" starten de ATI op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:13:
Met de naderende stampede zouden we naar mijn idee alleen Docking moeten voordragen als kandidaat-project. BOINC, dus makkelijk, en veel te halen voor ons.
Vergeten hier op te reageren maar beter laat dan nooit.:
Ik weet niet hoe de crew het wil gaan aanpakken. Hopelijk beginnen ze snel met de aanloop. Geschikte projecten lijken me nu: PSP-PRP, Docking, yoyo, NFS, ABC, QMC en Cosmology
http://www.digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx

Van bovenstaand lijstje levert PSP-PRP de meeste punten op voor de Vault, Docking is een goede tweede. PSP-PRP en NFS zijn de twee projecten waar een eerste plaats te behalen valt (ook leuk). Afwachten of we idd een project kunnen voordragen of dat alle geschikte Vault-projecten gaan meedingen in een stemmingsronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Lekker, die GPU nummering :(

Er kunnen dus theoretisch systemen zijn met 2 x ATI en 2 x Nvidia? Waarbij het een soort van "random" is welke GPU welk nummer krijgt? En zelfs bij 1 x Nvidia en 1 x ATI is niet duidelijk welke nummers ik moet gebruiken (als in, is de ATI de eerste of de Nvidia)?

Na ja, dan moet ik maar GPUs gaan detecten. In ieder geval,voor degenen met meerdere Nvidia kaarten heb ik vast een versie gebakken die voor Nvidia met 0 begint te tellen. Alleen nog wat verzinnen voor degenen met 2+ kaarten en mixed-brand. Hoop dat die wel in de minderheid zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door DigiK-oz op 05-02-2012 17:30 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Ik heb momenteel nog de AMD 5970 en een GTX460. Dus GPU1 (AMD), GPU2 (AMD) GPU3 (NVIDIA).

Buitenom MfakGUI kwam ik erachter dat zodra ik mfaktc/mfakto aanzet op de Nvidia GPU/AMD GPU het internet totaal niet meer werkt. Mfaktc/Mfakto uit en het werkt meteen weer. Ik heb WiFi via een usb stick. Ik snap er niks van. Pingen van website's lukt met 25/50% packetloss.. :?

Waarschijnlijk is het moederbord de limiterende factor (P8P67 vanilla). Officieel heeft ie een PCI-e x16 2.0 en een PCI-e x16 x1 1.1 slot. Wanneer ik USB3 en de twee PCI-e x1 sloten uitschakel wordt het als volgt:
PCI-e x16 2.0 @x16
PCI-e x16 1.1 @x4

Misschien door het beperkte aantal lanes dat de WiFi dongle niet meer werkt, terwijl muis/toetsenbord (beide USB) nog gewoon werken.

[ Voor 49% gewijzigd door Stef42 op 05-02-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik heb maar eens een vraag op mersenneforum geprakt in het mfakto topic. Voorlopig werkt mfaktgui op single-brand systemen voor zover ik kan zien, de rest moet maar even op dat antwoord wachten.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:28:
Er kunnen dus theoretisch systemen zijn met 2 x ATI en 2 x Nvidia? Waarbij het een soort van "random" is welke GPU welk nummer krijgt? En zelfs bij 1 x Nvidia en 1 x ATI is niet duidelijk welke nummers ik moet gebruiken (als in, is de ATI de eerste of de Nvidia)?
Lijkt me dat de nummering wordt bepaald door de slots waarin de kaarten steken. Opvallend in mijn testje dat de Nvidia niet werd gedetecteerd door Mfakto terwijl het wel OpenCL compatibel is. In Stef's geval:
Ik heb momenteel nog de AMD 5970 en een GTX460. Dus GPU1 (AMD), GPU2 (AMD) GPU3 (NVIDIA).
Als de 5970 de primaire adapter is (PCI-e slot 0) en de 460 de secundaire:
GPU0 Mfakto -d 1
GPU1 Mfakto -d 2
GPU2 Mfaktc -d 0
Ik begin liever te tellen bij 0. Theoretische gevallen met 4 of meer GPU's zijn in het bezit van mensen die Folding doen. ;)

Alhoewel keek vanochtend nog even bij de GPUGRID-topcomputers:
http://www.gpugrid.net/top_hosts.php 7(8)7

Edit: Je kan ook een andere benadering hanteren. Het programma start op, het scant de folders voor executables. Daarna creëert het een overzicht met Mfaktc- en Mfakto-clients en biedt het de gebruiker de mogelijkheid om zelf de d-waarde in te vullen en de clients afzonderlijk op te starten of te stoppen.
Overigens om eerlijk te zijn lijkt me die CP-check niet echt zinvol maar een functie die aangeeft hoeveel taken je nog in de worktodo.txt hebt, voordat je nieuwe taken moet aanmaken, wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Grrr, ook bij ATI lijkt bij de -d optie 0 en 1 hetzelfde te zijn. Dus maar een snelle poging gewaagd om je suggestie te implementeren : het programma probeert de juiste configuratie te bepalen, maar zet deze in een updown ding zodat het nog aan te passen is voor het starten. Afzonderlijk starten/stoppen zit er nog niet in. Wil iemand met meerdere GPUs en meerdere mfakt* directories testen? Hier te vinden. Graag screenshots bij eventuele foutjes indien mogelijk. Geen haast, ben pas donderdag in staat om te fixen.

De CP check kan je gebruiken als je de boel gaat stoppen, mfakto doet maar eens in de 5 minuten een checkpoint, dus als je ziet dat dat 4.5 minuten geleden is kan je besluiten even te wachten :). Ik zal een soort "delayed stop" inbakken die dit automagisch regelt.

Aantal taken in worktodo.txt en results.txt ga ik toevoegen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké even kort getest, met instelling 1 GPU:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MS25jm.jpg

Met instelling 2 GPU's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DBltim.jpg

Instelling 3 GPU's gaf hetzelfde resultaat als 2.
Eerste is Mfakto, 2 en 3 zijn Mfaktc.
Die delayed stop, ik neem aan dat SendSignal dat voor de PSPrunner doet?

@MAB: Ik ben nog verder aan het testen op GPUGRID. Zoiets van schone installatie geloof ik niet zo in. Maar gister heb ik de fanspeed op manual gezet en wat verhoogt zodat de temp nu niet boven de 67 °C komt, was 69-70 °C. Vooralsnog geen computing errors sindsdien maar ik wacht af. Lijkt me toch raar dat 2 graden verschil de stabiliteit verhoogt. Deze GPU-chip moet tot 100 °C kunnen in theorie.

Nog een mededeling van huishoudelijke aard, ik heb ook een nieuw speuleding gekocht. Met een beetje geluk is die sneller binnen dan Bold_Seeker's. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
@icon, das de oude versie.

@digik, 2x Nvidia 550Ti werkt nu perfect
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.rietveld/Erik/mfaktgui%200.1.2.png
wel handmatig nog de cpu affinity vast gezet, bij de default doe maar wat van windows varieerde gpu load tussen de 80% en 94%. bij vast zetten bleef het constant 94%

disclaimer: gpuload zit er niet in, zelf in de screenshot gezet zodat het plaatje zo klein mogelijk kan. Voordat iemand gaat zeggen "hey, bij mij laat ie de gpu load niet zien" zegt ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Qazwaplol op 07-02-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh, die versie stond nog niet online toen ik checkte maar wel een nieuwere versie van 0.1.1 (39k ipv 37k) :'(

Toevoeging:
Met 1 GPU:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NrdIDm.jpg

Met 2 GPU's kreeg ik deze error:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sVQDt.jpg

Na herstart met 2 GPU's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Gg2eNm.jpg

De score van de ATI is gehalveerd, ik geloof niet dat dat waar is (GPU load was 97-99%).
Laat me het weten als dat beter getest moet worden.
Edit: Oorzaak was een rogue Mfakto-client die niet was afgesloten.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Wil, naast m'n beide GTX460's, nog een ATI kaart aanschaffen voor ATI-gerichte projecten maar mag niet teveel centen kosten.
Iemand een lijstje waarop ik kan checken wat de diverse kaarten aan credits bijeen grazen ?

Zat zelf te denken aan een 5770 of een 6850/6870.

Zou misschien nog kunnen als ik de vrouw lief aankijk.

[ Voor 60% gewijzigd door MAB The Frisian op 08-02-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
MAB The Frisian schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:20:
Wil, naast m'n beide GTX460's, nog een ATI kaart aanschaffen voor ATI-gerichte projecten maar mag niet teveel centen kosten.
Iemand een lijstje waarop ik kan checken wat de diverse kaarten aan credits bijeen grazen ?

Zat zelf te denken aan een 5770 oid.
Op overclock.net staat onder BOINC een zeer complete lijst waarin verschillende GPU's zijn verwerkt met puntenaantallen etc. Hier is de link: http://www.overclock.net/...c-cpu-gpu-wu-times-points

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wat info toegevoegd. >:)
Uhm :/

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm over die ATI 7970, de zaak waar ik hem geboekt had, zei levering 2-3 werkdagen, volop voorraad bij leverancier. Deze zaak vroeg de nodige euro's meer dan de concurrentie zonder voorraad. Na twee dagen krijg ik mailtje levering circa 29 feb. Oké heb de order gewijzigd in een ander merk waarvan die zaak zei, levering 2-3 werkdagen, volop voorraad bij leverancier. Ze hebben nog een dag en dan annuleer ik de opdracht, dit is meer oplichterij.
In de tussentijd wat meer info over de ATI 7970 gelezen. Het is een fantastische kaart, zeker voor gaming. Snelste single GPU op het moment, lager stroomverbuik dan een GTX 570 maar absoluut geen leuk prijsje op het moment. Haantje de voorste zijn is nooit verstandig. :)
Voor DC zijn er wel wat nadelen. ATI/AMD hangt de CAL-support in de wilgen, deze kaart ondersteund enkel OpenCL. OpenCL is in vergelijking 30% trager dan CAL. Ik vermoed dat die compilers nog verder geoptimaliseerd moeten worden want 30% is teveel trager. Maar zoals je bij GIMPS kan zien een top ATI met OpenCL legt het af tegen een middenmotor Nvidia met CUDA. Evengoed de toekomst is dus de platformonafhankelijke OpenCL-standaard.

Edit: De stand van zaken wat betreft DC-projecten:
- POEM gebruikt OpenCL dus dat moet werken.
- GIMPS gebruikt OpenCL, zelfde verhaal.
- CC heeft al een aparte executable klaargezet voor de 7970 die via een app_info.xml moet worden gerund.
- Milkyway heeft ook een app_info.xml-oplossing.
- Folding schijnt te moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Dat zat er wel in, dat ATI/AMD geen geld meer willen investeren in een eigen platform (CAL/Brook/Stream, of hoe het ook mag heten), nu er een open standaard is. POEM heeft ons wel laten zien dat OpenCL het zo slecht nog niet doet op ATI/AMD, ik moet wel welliswaar 4 taken tegelijk draaien, maar dan toch 95% GPU load. Ook hebben we gezien dat de drivers een grote rol spelen, Catalyst 12.1 gaf 10-20% extra performance met OpenCL t.o.v. de versie daarvoor.

Welke projecten hebben nu eigenlijk ondersteuning voor de 79xx serie?
Edit: zie hierboven

[ Voor 9% gewijzigd door VictordeHolland op 09-02-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
on a side note: gpugrid ondersteund nu ook ait's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Victor wat late edit van mijn kant. Wellicht is er ook een oplossing voor de Moo! Wrapper maar dat project zal ik nooit runnen.

@ambjerjr: Ehh ben bang dat ze bedoelen dat je je ATI's voor GPUGRID moet inzetten om bitcoins te genereren die naar hun gaan.
http://www.gpugrid.org/forum_thread.php?id=2839

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Inderdaad, had ik ook gelezen van GPUGRID maar dat is dus inderdaad niet op GPUGRID zelf maar op een ander nieuw project waar zij dan bitcoins mee verdienen. Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar keer achter mijn oor gekrabd en order maar gewijzigd naar een 6970, stomme bevliegingen. :D
Met CAL-support had ik de 7970 wel graag willen hebben. Zonder, hmm het gaat op zijn minst een jaar duren voordat OpenCL volwassener wordt (eerder jaren) en onderwijl doen de topkaarten uit de 5000 en 6000 series het beter op de ATI-projecten.

Edit: Om nog maar niet te praten over hoe lang het gaat duren voordat de diverse projecten goede OpenCL-code hebben ontwikkeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Oke, ik heb even wat GPU-info nodig van de mensen met "moeilijke" configuraties (mixed ATI/Nvidia) voor MfaktGUI. Ik heb nu opencl gpu-detectie ingebouwd, maar wil even wat voorbeelden om de boel te verifieren.

Zouden een paar mensen die zo'n mixed config hebben mijn progsel clinfo even willen downloaden, runnen, en de output naar mij DM-en (of hier posten, maar het wordt een beetje topicvervuiling zo), samen met een beschrijving van je GPU config? Als dit allemaal werkt kan ik mfaktgui ook op lastige configuraties goed laten bepalen welke GPU er gebruikt moet/kan worden.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach zo lijkt het topic ook wat actiever, moet kunnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Platform : NVIDIA CUDA
Detected devices :
GeForce GTX 560 Ti=8961504
Platform : AMD Accelerated Parallel Processing
Detected devices :
Juniper=474447296
       Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz=490642272

Edit: Het zou me niet verbazen als ik de enige ben met een hybride GPU-PC binnen DPC. :D
Eh oef ik ben Stef vergeten. o.O

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Jij hebt dus 1 AMD (welke?), en 1 Nvidia GPU? Is 1 van die twee nog een dual-GPU-kaart? Ik zie dat de ATI helaas weinig info geeft, Nvidia geeft tenminste nog het type kaart.

Ben nu ook nieuwsgierig naar configs met meerdere ATI-kaarten, en met dual-GPU op 1 kaart.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvdia 560 Ti (single)
ATI 5770 (single), deze kaart heeft codename "Juniper"

Bij de topcomputers van CC (http://boinc.thesonntags.com/collatz/top_hosts.php) zie je ook voornamelijk dat soort namen staan: Cypress (58xx), Cayman (68xx of 69xx)
Uit de series nummering kun je helaas ook niet achterhalen om welke kaart het gaat. Juniper duidt zowel de 5750 als de 5770.

Edit: Anderzijds ik geloof dat elke dubbel uitgevoerde GPU een benaming laat zien (in BOINC-server overzichten) van de enkel uitgevoerde GPU x 2, zie Stef op POEM:
http://boinc.fzk.de/poem/hosts_user.php?userid=42480

Edit2: En dan vind ik weer een uitzondering, ERBrouwer's nieuwste speeltje:
http://www.gpugrid.net/show_host_detail.php?hostid=115950

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Ik wil clinfo wel even draaien maar alles wat ik krijg is een leeg venster. Ik doe vast iets fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Nou, je kan eigenlijk niks fout doen. Starten en je krijgt een command windows voor je, bij mij en iconized met output. Op een toets hakken en het ding sluit af. Dus ik vermoed dat mijn clinfo ergens de mist in gaat met jouw config. Ben nou ook niet bepaald een OpenCL expert dus waarom dit nou weer is, geen idee. Ik ga nog wel verder zoeken wat er mis kan zijn.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Ik klik inderdaad op clinfo.exe maar het scherm blijft zwart, verder geen output niks.

Reinstall van drivers heeft het verschil gemaakt. Milkyway taken begonnen namelijk opeens computation errors te geven.

Hier de output:

code:
1
2
3
4
5
Platform: AMD Accelerated Parallel Processing
Detected devices :
Cypress=454190912
Cypress=453396000
            Intel<R> Core<TM> i5-2500K CPU @ 3.30GHz=466507856

[ Voor 74% gewijzigd door Stef42 op 09-02-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Bij mij een makkelijke config, maar toch.
code:
1
2
3
4
Detected devices :
GeForce GTX 550 Ti=451139552
GeForce GTX 550 Ti=451139632

Wat is eigenlijk die waarde achter de device? veranderd bij iedere keer dat je het draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Qazwaplol schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:48:
Bij mij een makkelijke config, maar toch.
code:
1
2
3
4
Detected devices :
GeForce GTX 550 Ti=451139552
GeForce GTX 550 Ti=451139632

Wat is eigenlijk die waarde achter de device? veranderd bij iedere keer dat je het draait.
Thanks. De waarde is.....geen idee, ik hoopte op een device identifier :) Heb er nu maar de driver versie van gemaakt.

@Stef, ik heb een nieuwe versie neergezet, kun je die even opnieuw downloaden en kijken of je nu wat info krijgt?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
code:
1
2
3
4
5
Platforms found : 1
Platform 0 : AMD Accelerated Parellel Processing
Cypress with driver version CAL 1.4.1664 (VM)
Cypress with driver version CAL 1.4.1664 (VM)
            Intel<R> Core <TM> i5-2500K CPU @ 3.30GHz with driver version 2.0

Overigens, ik weet nog of dat bekend was, de gtx460 was al uit het systeem. Door een gebrek aan lanes liep het niet snel en was de internetverbinding constant dood bij gebruik van mfaktc.

[ Voor 28% gewijzigd door Stef42 op 09-02-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
POEM had ik i.v.m. de server upgrade even op geen nieuw werk gezet, met Milkyway als back-up project. Maar na een uur gewerkt te hebben kom ik er net achter dat die al een halve dag niets meer staat te doen. Met de melding:

"GPU lacks necessary double precision extension"
Nou BOINC, mijn 6950 heeft mooi wel DP, dus niet zeuren.

Nu zag ik op het fora van MW dat er een nieuwe app is, wat waarschijnlijk de oorzaak van het hele probleem is.
De app kun je niet los van de MW pagina downloaden, maar wel via:
http://www.arkayn.us/foru...downloads;sa=view;down=59
Nu alleen nog een geschikte app_info....de vorige heb ik per ongeluk weggegooid toen ik geupgrade heb naar BOINC v7.0.3 .

Edit: het werkt inmiddels alweer, er zat gewoon een werkende app_info in de zip file 8)7

14 februari 16:00 - 15 februari 04:00 (UTC +1) dubbele credits op MW :P
http://milkyway.cs.rpi.edu/milkyway/forum_thread.php?id=2761

[ Voor 14% gewijzigd door VictordeHolland op 09-02-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
drie maal de 570 dan werkt ie wel maar op zoals voorheen 50% dubbeletaken lijkt ook goed te gaan, ik krijg dan 6 regels te zien in de GUi maar, bij 3 of 6 taken geen processor usage,
Afbeeldingslocatie: http://i1128.photobucket.com/albums/m497/mncjr/mfaktgui.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmm, dat is nog de versie die bij Nvidia ook bij 1 begint te tellen. Morgen (o nee, het is al vrijdag zie ik :), dus vandaag) zet ik een nieuwe online. Hierin zit wat GPU detectie, ben benieuwd of het dan wel goed gaat. Eventueel kan je dan de -p parameter bijstellen in de GUI.

Wat gebruik jij voor de -d parameters als je de drie (of 6) handmatig start?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Stef42 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:09:
Milkyway taken begonnen namelijk opeens computation errors te geven.
Zit je wel bij DPC op MW? Ik zie je namelijk niet in de stats van DigiK-oz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
ik gebruik vanaf de 0 -d 0, -d 1 en -d 2 vervolgens vanuit twee verschillende mappen, mtfakt1 en mfakt1_1 enz, opstarten en dan heb ik er 6 anders maar 50% gebruik GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een poll geopend op het team-ninja-forum om het lot van Wieferich@Home te bepalen.
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=50824

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
en gaat hard ook, 8 voor verwijdering, 0 tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over MfaktGUI 0.1.3: Alles werkt goed hier. Ik neem aan dat de "todo" prognose zich baseert op de bestandsgrootte van de worktodo.txt?
"Factor=FAC6888371C5FA3EB8F136F1501B8C64,56680831,71,72" levert een "todo" op van 1, maar ik je kan deze taak ook als "Factor=56680831,71,72" schrijven (todo = 0).

Zojuist even de nieuwe geheugenmodules geïnstalleerd (al een tijdje geleden geRMA-ed). Daarna geeft systeem aan dat de HDD kaduuk is. Nog een keer opstarten, geen beeld meer en systeem komt niet door het bootproces. :| Nieuwe modules eruit, systeem doet het weer, pffff. Maar wat is dit voor onzin, mij nieuwe defecte geheugenmodules toesturen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:45:
Over MfaktGUI 0.1.3: Alles werkt goed hier. Ik neem aan dat de "todo" prognose zich baseert op de bestandsgrootte van de worktodo.txt?
"Factor=FAC6888371C5FA3EB8F136F1501B8C64,56680831,71,72" levert een "todo" op van 1, maar ik je kan deze taak ook als "Factor=56680831,71,72" schrijven (todo = 0).
Klopt, ik wil niet steeds de file openen om het aantal regels te bekijken, dit zit dan mogelijk mfakto in de weg, of jou als je regels wilt toevoegen. Dus het is maar een grove schatting.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
NRG moet nog wel even aan stabiliteit van hun app werken, mochten ze kans willen maken om in de Vault te komen.

De WU die ik kreeg, heeft al 3x "Fout tijdens bewerking"
http://boinc.med.usherbro...workunit.php?wuid=1671374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
hij ziet er nu zo uit, incl de info dat eea wel werkt
Afbeeldingslocatie: http://i1128.photobucket.com/albums/m497/mncjr/mfaktcgui.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Looking good so far:
Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm226/step4life/Tweakers/mfakGUI.jpg

EDIT: Volgens mij heeft MfakGUI nog niet helemaal door wanneer de taken klaar zijn. Ze blijven beide (wanneer klaar) staan op 99,89 en 99,94. Mfakto-x64.exe is dan allang afgesloten.

[ Voor 45% gewijzigd door Stef42 op 10-02-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:17:
NRG moet nog wel even aan stabiliteit van hun app werken, mochten ze kans willen maken om in de Vault te komen.
Heb ook wel eens gekeken naar leuke nieuwe toevoegingen aan de Vault want de tendens de laatste tijd is een verarming.

Heb 4 projecten in het vizier:
http://aerospaceresearch.net/constellation/
http://svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de/correlizer/
http://boinc.med.usherbrooke.ca/nrg/ (reeds bekend)
http://dg.imp.kiev.ua/slinca/

Edit: Alle BOINC, hmm een niet BOINC alternatief:
http://euler.free.fr/faq.htm Euler, wordt al gewrapped door Yoyo@home.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:22:
[...]

Heb ook wel eens gekeken naar leuke nieuwe toevoegingen aan de Vault want de tendens de laatste tijd is een verarming.

Heb 4 projecten in het vizier:
http://aerospaceresearch.net/constellation/
http://svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de/correlizer/
http://boinc.med.usherbrooke.ca/nrg/ (reeds bekend)
http://dg.imp.kiev.ua/slinca/

Edit: Alle BOINC, hmm een niet BOINC alternatief:
http://euler.free.fr/faq.htm Euler, wordt al gewrapped door Yoyo@home.
Vind het lastig om te bepalen welke projecten geschikt zouden zijn voor de Vault, heb vandaag een berg projecten toegevoegd, maar sommige geven giga WUs.
Slinca: 32 uur+ ?
Test4Theory: 24 uur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Hmm... soms draaf ik wat door...

Vandaag de bedoeling m'n intel atom systeem te upgraden met een I5-655k die ik over had nadat ik m'n hoofdpc geupgrade had. Oude systeem helemaal uit elkaar gesloopt, wil ik het nieuwe gaan inbouwen maar ging niet. Even vergeten dat m'n atom in een mini-itx kast zat en dat hoe graag je het ook wilt daar geen atx moederbord in kwijt kunt. |:(

Had nog wel een 19" 1U server behuizing liggen en met wat modificaties paste alles daar wel in ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.rietveld/Erik/P1000575-small.jpg

Wel weer een extra machine op PSP }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Qazwaplol schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:29:
Hmm... soms draaf ik wat door...

Vandaag de bedoeling m'n intel atom systeem te upgraden met een I5-655k die ik over had nadat ik m'n hoofdpc geupgrade had. Oude systeem helemaal uit elkaar gesloopt, wil ik het nieuwe gaan inbouwen maar ging niet. Even vergeten dat m'n atom in een mini-itx kast zat en dat hoe graag je het ook wilt daar geen atx moederbord in kwijt kunt. |:(

Had nog wel een 19" 1U server behuizing liggen en met wat modificaties paste alles daar wel in ;)
[afbeelding]

Wel weer een extra machine op PSP }:O
En de Q9300 heeft ook nog een tweede leven gekregen hier :) .

[offtopic]
Heb niet zoveel tijd gehad voor OC-en, ik stoot tegen een muur op bij meer dan 350MHz bus (333 standaard) op het mobo. Voltages verhogen, dingen uitzetten in de bios, maakt allemaal niets uit. Dus dat geeft max CPU van 2.625Mhz (2.500 standaard). De 8800GTS overclocken ging beter, van 513-792-1188 (core-mem-shader) naar 702-1026-1782 Link screenhot, stabiel genoeg om 3Dmark05 te draaien. Inmiddels zit er een 9800GTX+ in, die de afgelopen week op PG heeft gegraasd Link, weliswaar niet zo interessant voor de Vault, maar natuurlijk beter dan verstoffen op een zonder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Check dit even heel snel: credits poem

11 MILLOEN VOOR ÉÉN WU. OMG!!

Ze geven aan op de site dat het een foutje is en volgende week omlaag zal gaan. Ik ga er ook eentje proberen te pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat was een heel gedoe om die defecte PC weer aan de praat te krijgen.
Het bleek uiteindelijk het mobo te zijn die de BSOD's veroorzaakte.

Zit nog steeds te wachten op m'n 7970....*zucht*'

Nou ja, in ieder geval wel weer extra power op POEM en 6 extra cores voor PSP erbij! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Stef42 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:54:
Check dit even heel snel: credits poem

11 MILLOEN VOOR ÉÉN WU. OMG!!

Ze geven aan op de site dat het een foutje is en volgende week omlaag zal gaan. Ik ga er ook eentje proberen te pakken :P
We gaan hier toch geen AQUA praktijken krijgen mag ik hopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Het is in ieder geval niet normaal. Hij heeft er net weer één ingeleverd goed voor 10 miljoen punten. Wtf....
Hij gebruikt versie 7.0.3. Overigens zijn er maar twee die dit puntenaantal krijgen. Ik kreeg er net één die wel 2x zoveel punten gaf: ±4600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:20:Vind het lastig om te bepalen welke projecten geschikt zouden zijn voor de Vault, heb vandaag een berg projecten toegevoegd, maar sommige geven giga WUs.
Slinca: 32 uur+ ?
Test4Theory: 24 uur ?
NRG kan ik het nut niet van bepalen (ik heb er de expertise niet voor, project kan heel nuttig zijn.) maar dat project was al onder de aandacht gebracht.

Constellation, lijkt allemaal nogal vaag. Die trackjack-app mag iemand anders zich over uitspreken.
Maar zoiets als dit: YouTube: 28c3: Building a Distributed Satellite Ground Station Network - A Call To Arms _O- Er wordt melding van gemaakt op het forum daar.
Of dit: http://aerospaceresearch....n/forum_thread.php?id=154 >:)

Correlizer lijkt nuttig maar ook hier heb ik geen expertise. De keren dat ik checkte, hadden ze altijd voldoende werk en ze publiceren de resultaten. Is een Nederlands project overigens van de Erasmus universiteit.

SLinCA moet duidelijk nog een en ander vertalen en toevoegen. Ze hebben werk, ze publiceren en ook hier mag iemand anders zich uitlaten over het wetenschappelijke nut.

@DigiK-zo: Ik geloof dat verversing van de stats stil staat, overigens staat dit ook aan voor ufluids.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Gelukkig, POEM gaat over op fixed credits:
Switching to fixed credits
As we discovered an overgranting for our resent workunits, we decided to change our credit system to fixed credits on Monday. All overestimated credit points will be normalized.
We apologise for the trouble caused.

The credits will be set as follows:

firstdrug: 80.8275865915366
gpucrystal: 2925.23047140266
rigiddock: 113.608330044946
barrelcompare: 20.6341535290809
Ik hoop nu nog dat ze de credits van afgelopen dagen snel terug veranderen, 391.981.673 credits (team Cruncher Junkies) in één dag op POEM is natuurlijk niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch prijzenswaardig dat ze het zo lang geprobeerd hebben, het werkend te krijgen met CreditNew maar uiteindelijk zegeviert het gezond verstand. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Niet echt normaal nee, iedereen zal er wel iets op achteruit gaan denk ik (qua punten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De punten stonden absoluut niet in verhouding met het werkelijk gedane werk, niet onderling tussen de GPU's en al helemaal niet tot het werk wat nog steeds met de CPU's wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat mijn gemiddelde vanaf 22 januari geleidelijk aann het zakken is.
Kreeg ik de 22e gemiddeld nog bijna 80K voor een 4850, nu is dat gezakt naar
74.5K
Vind ik nog steeds bizar veel voor 1 dagje crunchen met een verouderde GPU :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Hmm zo te zien zal ik op POEM flink wat puntjes minder krijgen omdat ik in het begin geen core had vrijgegeven voor POEM. Dat kostte flink wat tijd waardoor je bij punten voor tijd je wel evenredig veel kreeg maar bij punten per WU dus niet. :|

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar toch een hernieuwde vraag, wat is jullie mening over:
- Correlizer?
- SLinCA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:10:
Maar toch een hernieuwde vraag, wat is jullie mening over:
- Correlizer?
- SLinCA?
Correlizer is o.a. van het Erasmus MC, laat ik nu student aan de Erasmus zijn :P , weliswaar bedrijfseconomie, maar toch =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Beide projecten zien er goed uit, slinca heeft de meeste info op wikipedia staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Over Euler, die is al eerder uit de Vault gekicked: http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=47155
Zijn de projecten al uit alfa/alpha-fase? Zolang de WU's maar stabiel komen en het project ook stabiel lijkt kan je altijd een topic starten. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Stef42 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:23:
Looking good so far:
EDIT: Volgens mij heeft MfakGUI nog niet helemaal door wanneer de taken klaar zijn. Ze blijven beide (wanneer klaar) staan op 99,89 en 99,94. Mfakto-x64.exe is dan allang afgesloten.
Yup, zag ik ook net. Working on it :)

Zal van genoemde projekten eens kijken of ze stats leveren....ja dus, we staan 175e en 60e ;)

Correlizer : vrij korte WU's, checkpoint iedere minuut d:)b
SLinCA : WU's van dagen doorlooptijd, checkpoints werken (nog) niet, zie ook hun forum :N

[ Voor 17% gewijzigd door DigiK-oz op 12-02-2012 21:49 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
DigiK-oz schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:51:
[...]

Yup, zag ik ook net. Working on it :)

Zal van genoemde projekten eens kijken of ze stats leveren....ja dus, we staan 175e en 60e ;)
MfaktGUI begint wel correct met tellen wanneer meerdere units in het worktodo.txt bestand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Lattice heeft weer werk!

#175 op Correlizer, daar ga ik maar eens iets aan doen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan...op POEM worden wat correcties doorgevoerd: -843 miljoen voor de Cruncher junkies 8)7
Staan ze weer netjes onder ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Bio1ogics

Logisch toch?

Zo! Zuurverdiende GIMPS punten zijn binnen *O*

Maar die gaan we waarschijnlijk vlot weer inleveren door Prime-Piepen, die er 1x in de zoveel dagen aardig wat uitgooit -O-

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjelddy1
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik zit al een tijdje op ABC en was op zoek naar nieuwe projecten, ben nu maar overgestap op correlizer :P lekker korte WU's :) net iets wat ik zocht :P

[ Voor 15% gewijzigd door kjelddy1 op 13-02-2012 16:29 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 68 Laatste