Hmm over die ATI 7970, de zaak waar ik hem geboekt had, zei levering 2-3 werkdagen, volop voorraad bij leverancier. Deze zaak vroeg de nodige euro's meer dan de concurrentie zonder voorraad. Na twee dagen krijg ik mailtje levering circa 29 feb. Oké heb de order gewijzigd in een ander merk waarvan die zaak zei, levering 2-3 werkdagen, volop voorraad bij leverancier. Ze hebben nog een dag en dan annuleer ik de opdracht, dit is meer oplichterij.
In de tussentijd wat meer info over de ATI 7970 gelezen. Het is een fantastische kaart, zeker voor gaming. Snelste single GPU op het moment, lager stroomverbuik dan een GTX 570 maar absoluut geen leuk prijsje op het moment. Haantje de voorste zijn is nooit verstandig.

Voor DC zijn er wel wat nadelen. ATI/AMD hangt de CAL-support in de wilgen, deze kaart ondersteund enkel OpenCL. OpenCL is in vergelijking 30% trager dan CAL. Ik vermoed dat die compilers nog verder geoptimaliseerd moeten worden want 30% is teveel trager. Maar zoals je bij GIMPS kan zien een top ATI met OpenCL legt het af tegen een middenmotor Nvidia met CUDA. Evengoed de toekomst is dus de platformonafhankelijke OpenCL-standaard.
Edit: De stand van zaken wat betreft DC-projecten:
- POEM gebruikt OpenCL dus dat moet werken.
- GIMPS gebruikt OpenCL, zelfde verhaal.
- CC heeft al een aparte executable klaargezet voor de 7970 die via een app_info.xml moet worden gerund.
- Milkyway heeft ook een app_info.xml-oplossing.
- Folding schijnt te moeten werken.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 09-02-2012 15:28
]