Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:47

EektheMan

DPC

Ik heb TThrottle en BoincTasks lopen.
TThrottle geeft goed aan wat de max temps zijn voor je machientje en je kunt zelf instellen welke temps je acceptabel vindt (kun je ook de geluidsproductie een beetje onder controle houden).

Anyways voor mijn oude laptop leest ie het volgende uit wat toch wel behoorlijk boven de 65C uitkomt voor zo'n oud beestje. Advies van 65C zal vast op een Amerikaans juridisch veilig niveau gesteld zijn.

Processor: Type: P7350, Stepping: M0, Kernen: 2
Processor: Max Temperatuur Behuizing: 90.0 °C, Max Vermogen 25.0W

nvidia: Temperatuur 79 °C, max Temperatuur 127 °C
nvidia: GeForce 9200M GS

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpiwf schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:37:
hangt ook helemaal van je type processor af. een i7 920 mag bijvoorbeeld 100 graden worden, heb hem als m'n koeler vol zat met stof al eens op 95 gehad, toen ik daar achter kwam toch de stofzuiger d'r maar eens opgezet, scheelde 35 graden :X :) .
Heel herkenbaar verhaal :Y
Die 920's kunnen inderdaad wel een stootje hebben; na (waarschijnlijk) een paar dagen op 99 graden
gelopen te hebben, kwam ik erachter dat de prestaties terugliepen. Dat kwam omdat de throttling erop zat
en de CPU teruggeklokt werd door het systeem.
Maar goed, dat is inmiddels alweer bijna 2 jaar geleden en het besstje snort nog steeds goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Het blijft een beetje hengelen naar POEM WU's, zijn er nu zoveel extra clients bij gekomen of staat de WU generator gewoon een standje lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gisteravond Primegrid aangezet en draai nu weer sinds een paar uur weer POEM, maar echt veel POEM wu's krijg ik ook niet. Ik heb er nu 4 in de wacht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik POEM maar even uit zet. Welkom terug Eek!

Edit: Volgens BOINCstats zijn er steeds meer gegadigden bij POEM:
Afbeeldingslocatie: http://boincstats.com/charts/chart_uk_poem_project_new_credits.gif

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik krijg tegenwoordig ook lang niet zoveel punten meer per WU als eerst, of ben ik daarin de enige:
Runtime CPU time Credits
2,497.41 1,333.84 1,594.54
Terwijl ik een hele poos bijna 3k aan punten per WU kreeg.

Edit: Gevonden, de credits zijn inderdaad aangepast (was ook wel te verwachten eigenlijk)
linkje naar post POEM mod over credit issue

[ Voor 33% gewijzigd door VictordeHolland op 14-01-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope niet hier: http://boinc.fzk.de/poem/results.php?userid=31901
Maar de credit is te hoog naar mijn gevoel. Op CC kan ik circa 90k per dag doen met mijn 5770 met 99% GPU-belasting en op POEM 190k met 75+% GPU-belasting. Wel is de looptijd van de WU's sterk wisselend.

Ben je weer geswitched naar 4 taken simultaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:13:
Nope niet hier: http://boinc.fzk.de/poem/results.php?userid=31901
Maar de credit is te hoog naar mijn gevoel. Op CC kan ik circa 90k per dag doen met mijn 5770 met 99% GPU-belasting en op POEM 190k met 75+% GPU-belasting. Wel is de looptijd van de WU's sterk wisselend.

Ben je weer geswitched naar 4 taken simultaan?
"Geen toegang" ;)

Ik doe al bijna sinds het begin 4 taken tegelijk, maar vandaag zijn de credits bij mij in een paar uur van 3000 naar ongeveer 1500 gegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door VictordeHolland op 14-01-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CreditNew van BOINC regelt zichzelf langzaam in naar je daadwerkelijke prestatie. Bij een nieuwe WU-batch begint het alleen weer opnieuw (volgens iemand op POEM-forum). Wellicht heb ik nog oude WU's en ook heb ik nog steeds vastzitters af en toe. Niet vreemd met 6 x ABC, 1 x GPUGRID en 2 x POEM, ik moet waarschijnlijk nog een core vrijhouden wil ik dat voorkomen.

Edit: Ik denk dat er iets anders aan de hand is in jouw situatie. De credit is evenredig met de looptijd op korte termijn, op de lange termijn kickt de CreditNew in. Ik vermoed dat bij je laatste taak er niet 4 simultaan liepen zodat de looptijd bekort was en zo ook de credit want die is nog steeds gebaseerd op 4 taken simultaan. Eh lang verhaal kort, CreditNew is FUBAR.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Is trouwens bij jullie ook de Free-DC stats site down?

http://stats.free-dc.org/stats.php?page=index

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjelddy1
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
yup voor mij iig wel.
ik heb nu ook ff tthrottel aan staan op 70 graden zodat hij daar niet meer boven komt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:54
Er zijn weer genoeg WU's voor mij om de nacht door te komen op poem. Vandaag nauwelijks output gehad, gaat het gemiddelde ook zo snel naar beneden. Credits zijn ongeveer 20~30% afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens dit: http://boinc.fzk.de/poem/server_status.php
Is het alweer op, frappant om te zien dat er nog steeds erg veel CPU-krakers zijn.
Sorry maar dat lijkt me sinds de introductie van de GPU-app volkomen zinloos.

Edit: free-dc.org is hier ook down en:
http://www.downforeveryoneorjustme.com/free-dc.org

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

haha goeie, die kende ik nog niet.
Ben net over van onsneteindhoven naar upc met heel veel netwerkgekloot, dus ik wist niet 100% zeker of dit aan mijn eigen instellingen lag. Het kloten is om de Thomson TWG870 in bridge mode te krijgen zodat ik mijn Asus router met Tomato firmware weer fatsoenlijk kan gebruiken. (voor Majestic12) Natuurlijk is bridge mode uit de firmware gehaald en moet je veel trucs uithalen om dit alsnog voor elkaar te krijgen..

[ Voor 46% gewijzigd door Cow_tipping op 15-01-2012 00:32 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:16

Bio1ogics

Logisch toch?

Zo, het echoot een beetje bij PSP van de dump van Qazwaplol !
_/-\o_

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Laatst online: 01-08-2024
En Qaz heeft nu p1 congrazt, helaas is bold bezig om weer psp te draaien dus..........

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dat is een beste dump Qaz _/-\o_

Gefeliciteerd met de #1 op PSP!

Voor het grotere doel zit het er wel in dat ik je in de komende dagen ergens weer tegenkom :|
Ik gun je die #1 echt van harte, maar ja, we willen nu ook toch eens zoden aan de dijk zetten hier
op dit project.
In ieder geval de [H]-tjes even terug op hun plek zetten en wellicht als de groepen boven ons niet of nauwelijks reageren, doordrukken naar de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Lekker Qaz!
Als het primality testen iets eenvoudiger was zouden we wat vaker mensen kunnen zien die een megaflush als deze uitvoeren, Dat is tenslotte ooi het visitekaartje van DPC geweest, totdat de Boinc projecten en Folding roet in het eten gingen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Op poem blijven de nieuwe WU's uit, dus zitten de GPU's nu te sukkelen op twee WU's.

Ik denk dat ik mfakto maar aanslinger, alleen weet ik niet welk ''argument'' ik moet gebruiken om het op gpu 0 of 1 te laten werken... Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
C:\GIMPS\mfaktc>mfaktc-win-64.exe -h
mfaktc v0.17-Win Copyright (C) 2009, 2010, 2011  Oliver Weihe (o.weihe@t-online.de)
This program comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details see COPYING.
This is free software, and you are welcome to redistribute it
under certain conditions; see COPYING for details.

Usage: mfaktc-win-64.exe [options]
  -h                     display this help and exit
  -d <device number>     specify the device number used by this program
  -tf <exp> <min> <max>  trial factor M<exp> from 2^<min> to 2^<max> and exit
                         instead of parsing the worktodo file
  -st                    run builtin selftest and exit

options for debuging purposes
  --timertest            run test of timer functions and exit
  --sleeptest            run test of sleep functions and exit

-d 0 voor GPU 1
-d 1 voor GPU 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

holllaaaaa }:O }:O }:O
_/-\o_ Qazwaplol *O*

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Kunnen we Distributed Computering niet tot onze geloofsovertuiging maken, misschien dat we dan net als in Zweden (bij filesharing) fiscale voordelen krijgen :P .

@Qaz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
VictordeHolland schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:22:
Kunnen we Distributed Computering niet tot onze geloofsovertuiging maken, misschien dat we dan net als in Zweden (bij filesharing) fiscale voordelen krijgen :P .

@Qaz _/-\o_
hahahaha, dat zou pas leuk zijn. Nieuwe hardware voor een zacht prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Congatz met de #1 @ PSP, Qazwaplol! _/-\o_ d:)b

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
amberjr schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:49:
@stef MW vindt de 5970 idd erg lekker, wordt ie overigens niet koud of warm van ;)

mfakto kun je met 2 taken per gpu doen, je moet dan wel per instance aangeven welke gpu die moet draaien
zo uit mijn hoofd iets van mfakto -d.....(en dan 0 of 1) hiervoor kun je vier losse mappen met werk aanmaken
ik had een batchfile hiervoor zag er zo uit:
cd\mfakt3
mfakto -d 1
@stef zooals een paar pagina's geleden geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Ik heb via de command line dit geprobeerd:

C:\Users\X\Desktop\mfakto\mfakto-x64.exe -d 1, gebruikt ie alsnog GPU1.

Uiteindelijk argument -d 2 gebruikt, toen begon ie op GPU2. Ik dacht altijd: GPU1=0 GPU2=1, schijnbaar bij dit programma niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
je moet 4 lsse batch files aanmaken twee met d0 en 2 met d1 zal ff kijken of ik ze nog heb ergens
dus 4 mappen met mfakto handel erin
dus mfakt 1,mfakt2,mfakt3 en mfakt4 en vervolgens via een batchfile de mfakto -d0( -d1) starten in de desbetreffende map

[ Voor 47% gewijzigd door amberjr op 15-01-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Is al gelukt, er draaien tijdelijk 4 mfakto command-lines. Misschien gooi ik de GTX460 er nog even bij voor extra power!!! Enige probleem is dat het misschien gaat conflicteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
in theorie moet dat kunnen, moet je alleen wel met de mfaktc werken voor de 460.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
@bold, ik zal hem voor je warmhouden tot je de stek weer terug komt eisen ;)
Cow_tipping schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:56:
Lekker Qaz!
Als het primality testen iets eenvoudiger was zouden we wat vaker mensen kunnen zien die een megaflush als deze uitvoeren, Dat is tenslotte ooi het visitekaartje van DPC geweest, totdat de Boinc projecten en Folding roet in het eten gingen gooien.
MF's blijven leuk jammer inderdaad dat het nu bijna zeldzaam is geworden, nog steeds trots op m'n nr4 flush bij climateprediction.

[ Voor 77% gewijzigd door Qazwaplol op 15-01-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog felicitaties Qaz!

Aangezien we binnenkort een Hvertrappelactie hebben, heb ik de zin of de onzin van HT met llr en llravx getest. Ik begon met de HT-uit-testen en gebruikte een worktodo met tweemaal dezelfde som: 224027 * 2 ^ 273967 + 1 Dat is de kleinst gevonden priem door PSP-PRP (leuk vind ik ook eens een priem ;)). Het viel op dat de pc toch wel erg veel tijd nodig heeft om alle taken op te starten. Nu haalt dat als hyper threading uit staat niet veel uit, maar voor de HT-tests heb ik de som driemaal laten uitvoeren en alleen het middelste resultaat meegenomen in de berekeningen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HLeC2.jpg

Met llr is HT minder dan 10% efficiënter en met llrarx wordt het haast verwaarloosbaar. Zonder HT is overklokken eenvoudiger overigens. Ik zou deze test eigenlijk moeten herhalen met een zwaardere som maar daar heb ik geen zin in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zeg, wel een significant verschil tussen LLR en LLRAVX .
Goed gebruik van nieuwe technologie; voor hetzelfde geld meer werk kunnen doen, daar wordt ik wel blij van :Y
Eens kijken of zich dit de komende maand(en) ook vertaald in goede scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

Natuurlijk is het een mooie opgave om deze nieuw gevonden powers van AVX meteen te testen in de aankomende primegrid challenge d:)b
Daarom nodig ik de Vault-hunter heren uit om weer eens wat Cow-Power te demonstreren tijdens de PPS-LLR challenge die begint op 23 januari @19:00 (Nederlandse tijd).. tot en met de 28e, 19:00 uur.

PPS-LLR maakt ook gebruik van de LLR-AVX en werkt onder BOINC, meer info in deze thread (bestandjes downloaden, app.xml inladen, BOINC herstarten en *BAM* 33% sneller op PPS-LLR).

Einde van dit reclame bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ben blij dat Bold zijn parkje heeft ge-upgrade naar Sandy Bridge. Dat is wel een enorme winst voor toch al zo'n formidabele output.
Ik ben benieuwd naar de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Pfff, hoevaak heeft primegrid dan wel niet een challenge? Het lijkt wel of er elke week een challenge is...
Overigens, mooie google ad reclame hier bij mij! :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QDrAVrOfOrVzvMkABqxuQBaJ/full.jpg

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

@Xaverius :: Gemiddeld 9 per jaar : http://www.primegrid.com/challenge/challenge.php, Lol @ Advertentie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Camulos op 16-01-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:16

Bio1ogics

Logisch toch?

Ik zit ook even naar de nieuwe prpclient (win64-gpu) te kijken; er staat nu een regel "teamid= " in de .ini file. Die is volgens mij nieuw (in ieder geval voor mij :+ )
Moet die ingevuld worden (neem aan van wel) en wat is dan ons teamid ?

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teamid=Dutch_Power_Cows

Maar je kan ook Mickey_Mouse invullen daar de userid bepaalt waar de punten naar toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
De Poem@home server begint nu weer een aardige buffertje op te bouwen (GPU taken), dus de liefhebbers kunnen weer vol aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Ik kan je aanraden om de AMD drivers te updaten naar 12.1, minder CPU belasting.
Bij 2 taken per GPU ging de total runtime van 47min. naar 34min. Dan zal je puntenaantal per GPU afnemen, maar ik heb nu 6 taken in totaal lopen. Totaal zal het weer 47min. per WU zijn, maar het totaal per 24u moet hoger zijn. Snappen we het nog?! :) Ik ga het vandaag nog even narekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah Wieferich geeft nu 9/32 punten per taak. :+
Ben blij dat we afgehaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Of steeds maar 1 weekje wieferich tussendoor doen als de scores hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Cow_tipping schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:29:
Of steeds maar 1 weekje wieferich tussendoor doen als de scores hoog zijn.
Als ik eerdere berichten lees is Wieferich allang achterhaald. Het is toch totaal niet nuttig om daar energie in te steken, al is het maar voor een paar punten? (Dat is iig mijn mening, ik respecteer meningen van anderen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Stef42 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:48:
Ik kan je aanraden om de AMD drivers te updaten naar 12.1, minder CPU belasting.
Bij 2 taken per GPU ging de total runtime van 47min. naar 34min. Dan zal je puntenaantal per GPU afnemen, maar ik heb nu 6 taken in totaal lopen. Totaal zal het weer 47min. per WU zijn, maar het totaal per 24u moet hoger zijn. Snappen we het nog?! :) Ik ga het vandaag nog even narekenen.
Goede Tip :Y
Mfakto geeft ook 10% extra performance met de 12.1 drivers

Nu 95% GPU belasting met POEM en 4 taken *O*
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/homRS.png

[ Voor 8% gewijzigd door VictordeHolland op 16-01-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:00:
[...]

Nu 95% GPU belasting met POEM en 4 taken *O*
De hamvraag is nu: gaan je taken ook sneller met 95% GPU belasting en zo ja, hoeveel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ja, de taken zijn een stuk sneller
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PvQpC.png
Voor:3.501,46 sec = 58 min
Na: 2.508,94 sec = 42 min

Maar ik krijg wel veel minder punten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder credit voor meer doen, lijkt Wieferich wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
In principe zouden de punten hetzelfde moeten blijven.
Sneller naar 100% > minder punten per WU > meer WU's per 24 = (ongeveer) hetzelfde puntenaantal per dag.
Ik had ook even een sheetje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm226/step4life/Tweakers/excel.png

Ik heb het maar met een aantal WU's vergeleken maar ik zou er op vooruit moeten gaan.
Helaas gooit de server met de schaarse WU's nog roet in het eten. :P

EDIT: Rechts onderin moet zijn: Situatie 6 WU per GPU.

[ Voor 6% gewijzigd door Stef42 op 16-01-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Even voor de afwisseling een DPCH van PSP-PRP er tussendoor.
We zien namelijk dat op teamniveau de strijd toch wel begint los te barsten. de harde jongens gaan nu met vernieuwd elan de strijd aan om wat plaatsen te stijgen. En ook TN begint de laatste paar dagen continu output te leveren. Zijn ze al bang voor deze 2 opstomende teams?
Binnen DPC zien we dat Bold als 2e de 5 miljoen mijlpaal mag afhalen. Ik vrees dat deze ook via het water vervoerd moet worden gezien zijn lengte. De mijlpane van victor en Stug kunnen deze nog 'gewoon' bij het laadstation afhalen.

Prime Sierpinski Problem - PRP hitparade van maandag 16 januari 2012
flushers : 5/33 (15 %)
Users daily
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-dailynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)90.471,45Bold_Seeker5.007.167,96(2)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)29.832,43StugIII513.410,72(13)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)23.249,15Cow_tipping2.684.786,87(3)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif3)22.431,53Qazwaplol5.142.738,36(1)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)17.692,78VictordeHollander512.916,87(14)
More...

Users overall
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-overallnamedaily#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)5.142.738,36Qazwaplol22.431,53(4)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)5.007.167,96Bold_Seeker90.471,45(1)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.684.786,87Cow_tipping23.249,15(3)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.847.181,88DigiK-oz0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.223.534,31Amberjr0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.098.523,88Tielemans0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)896.587,07Freeze_XJ0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)861.356,41Elrond[NL]0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)769.879,20iconized0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)628.315,18MOmax0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)591.623,94Owen_Reece0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)556.382,85Schrik0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)513.410,72StugIII29.832,43(2)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)512.916,87VictordeHollander17.692,78(5)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)426.201,96Bio1ogics0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)399.520,52emphasis0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
17(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)357.142,61balachmar0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
18(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)217.671,31DinKeyToy0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
19(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)215.261,05Xaverius0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
20(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)121.726,30Xorsist0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
21(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)115.873,91Cpt00Kirk0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
22(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)113.869,47Jive0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
23(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)108.744,36Arjant20,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
24(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)101.529,59Nickbogerd.nl0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
25(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)70.044,70Jarno0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
26(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)49.606,86noordvogel0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
27(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)40.465,37white_panther0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
28(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)40.169,21AzErTy0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
29(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)37.990,60Elteor0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
30(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)23.329,16[eNeRGy]0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
More...

Teams daily
#+/-dailynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)223.518,10[H]ard|OCP18.040.896,66(5)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)183.677,33Dutch Power Cows24.803.366,77(3)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)33.312,22Team Norway46.494.431,52(1)
More...

Teams overall
#+/-overallnamedaily#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)46.494.431,52Team Norway33.312,22(3)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)38.676.156,49Ars Technica Team Prime Rib0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)24.803.366,77Dutch Power Cows183.677,33(2)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)20.233.599,60Team-Goobee.org0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)18.040.896,66[H]ard|OCP223.518,10(1)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)8.105.060,01Free-DC0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)7.814.377,68Rechenkraft.net - Germany0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)5.029.148,97Asimetrik Paralel0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.586.038,81Team Ninja0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.538.441,60The Knights Who Say Ni!0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.304.383,02XtremeSystems0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.629.009,13AMD Users0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
More...

Mijlpalen
Bold_Seeker5.000.000
StugIII500.000
VictordeHollander500.000

When do we get them
Ars Technica Team Prime Rib60,46
Team Norway109,69

Bron
Prime Sierpinski Problem - PRP project site

Afbeeldingslocatie: http://www.digik-oz.nl/tempimages/dpc_Prime%20Sierpinski%20Problem%20-%20PRP1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een rare knik in de grafiek Qazwaplol! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 22:43
Ik heb in 'm huidige setip van PSP alleen alle llr.exe's vervangen dor de AVX variant (gerenamed naar llr.exe). Draait verder prima, of echt te upgraden naar de volledig nieuwe versie van PRPNet Client application v5.0.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
@MOmax
Ik heb ook nog PRP 5.0.3 draaien met de AVX llr.exe , maak mijn huidige taken af en dan begin ik met nieuwe taken in 5.0.4. Ik heb daarvoor de stop-asap-option code 6 gebruikt, de client maakt dan de lopende taken af en sluit zichzelf daarna af.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// stopasapoption= tells the client that it needs to be shutdown automatically,
// i.e. without a CTRL-C.  It is evaluated after each test is completed.
// It should be 0 upon startup.
// The accepted values are:
//    0 - Continue processing work units
//    2 - Return completed work units and abandon the rest
//    3 - Return completed work units (keep the rest)
//    6 - Complete all work units and return them
//    7 - Complete all work units then shut down (do not report completed work)
stopasapoption=6

(vergeet ook niet even de update.bat te draaien nadat je dingen in de master.ini gewijzigd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:57:
Alweer een rare knik in de grafiek Qazwaplol! ;)
nog even en dan zitten we aan de juiste kant van de streep (hoe heet zo'n ding ook alweer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Qazwaplol schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:05:
[...]

nog even en dan zitten we aan de juiste kant van de streep (hoe heet zo'n ding ook alweer)
Ik noem het meestal een schaalonderbreking, maar er zal vast wel een fancy naam voor zijn ;) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

break indicator of breuklijn. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
breakevenpoint, anyone?!

Als straks de volgende statsupdate van poem ingaat stap in binnen in de top 20 computers :)

[ Voor 66% gewijzigd door Stef42 op 17-01-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
teach us more oh wise tipper of cows _O_

[ Voor 6% gewijzigd door Qazwaplol op 17-01-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat de jobs die PSP-PRP ons stuurt een minder rooskleurige winst laten zien met llravx dan in mijn test met die erg kleine rekensom. Lijkt nog steeds iets van 20-25% winst te geven, toch ook al erg mooi. Heb gepoogd te cheaten: WolframAlpha
Maar neen. :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Weet iemand misschien een manier waarop ik kan zorgen dat mijn GPU werk blijft verrichten ook als POEM even geen werk heeft (zoals nu), maar zodra POEM wel weer werk heeft meteen weer verder gaat (en dus stopt met het andere project).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
VictordeHolland schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:35:
Weet iemand misschien een manier waarop ik kan zorgen dat mijn GPU werk blijft verrichten ook als POEM even geen werk heeft (zoals nu), maar zodra POEM wel weer werk heeft meteen weer verder gaat (en dus stopt met het andere project).
Volgens bestaat zo iets niet. En zelfs als zoiets zou bestaan zou het programma dat ervoor moet zorgen het niet begrijpen aangezien de server CPU taken gaat sturen i.p.v. GPU taken.

Het makkelijkste is om een grote buffer te maken. Zelfs wanneer er bijna geen werk beschikbaar is, gewoon iedere 10 seconden op bijwerken drukken. Binnen een aantal minuten heb je zo weer tig taken voor je GPU. Zo doe ik het in ieder geval, helaas werkt het op het moment niet zo lekker :P (0 tasks avaiable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een backup project instellen door de resoucre share op 0 te zetten, sommige projecten laten dit echter niet toe. Dan in BOINC "switch between tasks" op 1 min zetten of lager. Dit gaat niet goed werken als je maar 3 (of 2 of 1) POEM-taken hebt in plaats van 4.

Edit: Hmm te ingewikkeld wat je wil. Sowieso teruggaan naar 2 x POEM lijkt me handiger met WU-tekort.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Terug gaan naar 2 zou niets moeten uitmaken, toch? De WU tijd wordt korter per WU waardoor de buffer nog steeds even snel leeg is i.v.m. 4 taken per GPU.

BTW: dat constant vragen voor nieuw werk werkt ook niet echt lekker, ik zit alleen maar naar rode lijntjes te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft te maken met credit. Als BOINC ingesteld staat op 4 taken simultaan en je hebt er maar 3 of 2 dan gaat je credit hard naar beneden daar die ingesteld staat op 4 taken simultaan. Het lijkt alsof BOINC die credit factor instelt onder de xml-conditie wanneer de taak wordt gedownload. Taak uitgevoerd, conditie anders? Jammer dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Uhmmm, interessant. Zal ik eens naar gaan kijken in de komende dagen. Nu heb ik de hele tijd zitten refreshen, heb ik een buffer zegt ie op een gegeven moment: not requesting new tasks. What? Ik heb de buffer op 9 dagen staan en nog haalt boinc maar 12 taken naar binnen als wachtrij. Beetje jammer zo.

Ik heb iig genoeg voor nog 2 uur, morgenochtend zie ik wel of er nog nieuwe units zijn gedownload. Heb iig genoeg WU's gekaapt bij andere users vandaan. De top 20 staan op drie na bijna droog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Je kunt altijd een parallel (niet Boinc) project draaien voor de GPU. (geen idee of bij GPU de projecten elkaars resources fatsoenlijk delen)
Voor de CPU gaat dit in ieder geval wel zo. Waarbij het ene (backup project) soms nog een iets lagere prioriteit heeft dan het hoofdproject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
hangt denk ik heel erg van het project af, gpugrid propt de 1GB geheugen van m'n kaarten helemaal vol. dan is er niet echt plek voor een 2de project.

[tempoteam speech] het waren 2 heerlijke dagen [/tempoteam speech]
bold heeft de troon weer overgenomen bij psp _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ sorry!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Het is maar een verschil van 4000 punten, en het gaat wel om een plek in de top 10.
Dusse, vechten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe PC is binnen.
Er komen dus weer iets meer punten van mijn kant (ABC; .GPUGrid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Wat heb je voor moois?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

In ieder geval iets met een gtx590 er in.
En wat zou een goede vervanging zijn voor een Q6600? Een 2700k op zijn minst toch? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Heb hem al gevonden bij abc....... Nice ERBrouwer ;) Vooral die vid krt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi speuleding, ERBrouwer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom ik terug blijkt er standaard een of ander energieschema geinstalleerd te zijn. Dat schiet niet echt op crunchen in de slaapstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, Win7 standaard installatie zet je pc in slaapstand als je tig minuten niet je toetsenbord of muis aanraakt.
All hail the mighty compulsive Windows programmers. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:13:
Oh ja, Win7 standaard installatie zet je pc in slaapstand als je tig minuten niet je toetsenbord of muis aanraakt.
All hail the mighty compulsive Windows programmers. :D
Wel makkelijk bitchen op windows zo. Mac en linux doen precies hetzelfde. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Ik heb het Wieferichtopic op het Team Ninja forum ook gevonden. In dat onderdeel kijk ik vrijwel nooit omdat daar normaal alleen die automatische updatetopics in staan. Heb maar even een reactie achtergelaten.
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=50641

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de PC nu op 5 GHZ draaien. Kan de 2600K nog veel hoger, of is dit wel een redelijke snelheid?
Temp full load zo rond 70C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank Xaverius, de reden dat ik het daar postte: De andere subfora hebben andere (lees verkeerde) functies. Inderdaad de bot daar ontzenuwde mijn post qua nieuwswaardigheid maar het is vaak genoeg gelezen. Ungelovende van Team Normay heeft iets geplaatst op het elmath.org-forum.

@ERBrouwer: Dat haal ik niet O.O, zit nu op 4,6 GHz. Als ik hoger wil, moet ik een betere koeling hebben. Maar abc is makkelijk, probeer PSP-PRP. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@ERBrouwer 5.0 is een heel behoorlijke, maar idd probeer es cosmo, of psp 24/7 te draaien. Uiteindelijk komen de meesten bij4.4 uit (zonder teveel geklooi) en dan maakt water, zoals ik, of lucht met goede koeler niet zo heel veel uit. Moet trouwens hierwel bij vermelden dat je systemboard ook meeteld in hoe makkelijk een specifieke chip te oc'en is. bv mijn 2600k draaide op de asus 4.9 zonder problemen met mijn gigabyte is dat max 4.4. Weet je het blijft trail en error indeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Doe dan wel PSP met llravx, het gebruik van die avx intructieset maakt het nog even wat zwaarder.

Over Wieferich, ben nog een stapje verder gegaan en een removal topic aangemaakt.
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=50705

Kwa puntentelling maakt het in de top5 geen zak uit, dus daar zal geen gezeik over komen (zoals bij MJ12 het geval was). al zorgt het er wel voor dat free-dc een plek stijgt ten koste van AMD users.

Iemand nog interesse in server memory?
Heb nog 16GB DDR2 REG ECC en 12GB DDR2 ECC FB liggen.

[ Voor 64% gewijzigd door Qazwaplol op 19-01-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amberjr: heb idd goed moederbord gekocht (Asus Maximus IV Extreme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
yep thats the one, die van mij kon alleen niet tegen water :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
amberjr schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:48:
yep thats the one, die van mij kon alleen niet tegen water :(
In dat geval moet je de "scuba" uitvoering hebben :Y O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik had zelf ook eens een barstje in de plexi window van het waterblok. Videokaart en moederbord meteen kaduuk dus.
Er valt toch wel iets te zeggen voor die kant en klaar waterkoelers als de Corsair H100.
Nu nog zo'n setje wat ook op de videokaart past en klaar is Klara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer wat Lattice binnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Dit zullen sommigen van de crunchers vast wel interessant vinden!
nieuws: Intel biedt cpu-overklokgarantie

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Cow_tipping schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:14:
Ik had zelf ook eens een barstje in de plexi window van het waterblok. Videokaart en moederbord meteen kaduuk dus.
Er valt toch wel iets te zeggen voor die kant en klaar waterkoelers als de Corsair H100.
Nu nog zo'n setje wat ook op de videokaart past en klaar is Klara.
die zijn er::
http://www3.pny.com/GTX-5...BUNDLEfont-P3016C470.aspx

edit: toch lonken de 3960k en de nieuwe rampage IV ondertussen weer naar me ;). Had mezelf beloofd voorlopig ff nix met mijn hardware te doen...............

[ Voor 13% gewijzigd door amberjr op 19-01-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
POEM heeft al een tijdje geen werk meer beschikbaar, ik ga even overschakelen naar GIMPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

amberjr schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:12:
[...]

die zijn er::
http://www3.pny.com/GTX-5...BUNDLEfont-P3016C470.aspx

edit: toch lonken de 3960k en de nieuwe rampage IV ondertussen weer naar me ;). Had mezelf beloofd voorlopig ff nix met mijn hardware te doen...............
Tsja, dan liever zoiets; http://www.coolitsystems....products/gpu-coolers.html
Hoef je niet voor elke nieuwe videokaartgeneratie een nieuwe waterkoeler te kopen.
Nu nog de combo die wel de CPU als GPU onder 100% kan koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@Cow die ken ik ook ja,, overigens is die pny er ook met twee coolers eraan zodat je idd cpu en gpu koelt met 1 rad schijnt wel goed te werken zijn ook wel reviews van op het net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amberjr schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:12:
[...]

De 2011 serie is mooi, zit er ook naar te kijken. Het enige wat ik minder vind is het hoge verbruik wat ik lees. Maar eerst de auto een grote beurt + apk en dan zien wat er over blijft voor de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel een paar maanden geduld. Als de Ivy Bridge uitkomt kijk wel even naar de performancewinst in vergelijking tot wat ik nu heb. Als het goed is, moeten de mobos voor 2500k, 2600k en 2700k geschikt zijn voor de Ivy Bridge (na een BIOS-flash waarschijnlijk). Wellicht dan ook maar gelijk waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:29:
Ik heb nog wel een paar maanden geduld. Als de Ivy Bridge uitkomt kijk wel even naar de performancewinst in vergelijking tot wat ik nu heb. Als het goed is, moeten de mobos voor 2500k, 2600k en 2700k geschikt zijn voor de Ivy Bridge (na een BIOS-flash waarschijnlijk). Wellicht dan ook maar gelijk waterkoeling.
Weet je dat zeker? Volgens mij is daar nogal wat onduidelijkheid over (bij mij iig). Ik las tussen het CES nieuws hier op tweakers.net dat de Z77 (Ivy-bridge) moederbord backwards compatible zijn met Sandy Bridge. Nu ben ik benieuwd op de P67/Z68 chipsets wel de Ivy Bridge kunnen ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tomshardware.c...therboards-support-bridge
Afwachten maar, geen PCI-e 3.0 lijkt me niet zo'n ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:58
Ah het is dus nu vrij kansloos om ERbrouwer proberen in te halen op PG... sjips.

Edit: Onze vrienden van [H] komen ons vandaag op GPUGRID voorbij, zelfs het nieuwe systeem van ERbrouwer kan ons daar niet bij helpen helaas.

[ Voor 47% gewijzigd door Arjant2 op 19-01-2012 16:52 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 68 Laatste