POEM@home heeft nu weer even een buffer van 200+ taken, dus snel even refreshen
Heb er weer 30 binnengehaald, meer wilt ie niet
Genoeg om m'n plek in de top 20 te kunnen behouden, ik kom er aan VictordeHollander!
BTW: de WU's lijken sinds vandaag langer te duren. Van 45 min. naar 65/70 min.
Genoeg om m'n plek in de top 20 te kunnen behouden, ik kom er aan VictordeHollander!
[ Voor 23% gewijzigd door Stef42 op 19-01-2012 22:10 ]
Komt dat niet doordat je er 12 tegelijk doet?Stef42 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:53:
Heb er weer 30 binnengehaald, meer wilt ie niet![]()
@stef let the 5970 work for its money
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Zes tegelijkertijd. Ik zie nu pas dat er vannacht iets mis ging, internetverbinding gone..VictordeHolland schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:01:
[...]
Komt dat niet doordat je er 12 tegelijk doet?
6 per GPU core of 6 in totaal? Ik doe er sinds gisteren namelijk ook 6 tegelijk, is beter voor mijn puntjes ^^. Met 6 tegelijk is de runtime ongeveer 50 minuten en krijg ik 2500 punten per WU, terwijl met 4 tegelijk (41 minuten) ik maar iets van 1700-2000 kreeg.Stef42 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:21:
[...]
Zes tegelijkertijd. Ik zie nu pas dat er vannacht iets mis ging, internetverbinding gone..
6 in totaal, 3 per GPU. Taken liepen tot zo net ongeveer 75/80 minuten waarvoor ik gemiddeld 4000 punten kreeg. Ik zal zometeen weer even nieuwe aanzetten, kijken wat er gebeurd.
Overigens heb ik een nieuwe kast besteld, een Silencio 550. Ik kan de computer niet door de nacht laten draaien omdat het teveel lawaai maakt. Wat extra stille casefans + deze kast = stilte. (En nee, het wordt zelfs nu in een dichte kast nog teveel lawaai maar wel koel).
Overigens heb ik een nieuwe kast besteld, een Silencio 550. Ik kan de computer niet door de nacht laten draaien omdat het teveel lawaai maakt. Wat extra stille casefans + deze kast = stilte. (En nee, het wordt zelfs nu in een dichte kast nog teveel lawaai maar wel koel).
Het is al een mooie strijd aan het worden bij PSP met onze [H]arde vrienden. Kom jij ook nog Amber voor de nekslag?
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Ben langzaam onderweg 1 koe draait al rest volgt met dag of 2
Op dit moment gaan we ongeveer even [H]ardCow_tipping schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:52:
Het is al een mooie strijd aan het worden bij PSP met onze [H]arde vrienden. Kom jij ook nog Amber voor de nekslag?
* DigiK-oz kijkt liever omhoog
Ars staat nog steeds stil, als dat zo blijft, én we maken februari PSP-hunt-maand, kan het erg leuk worden!
Whatever
Ik wil wel PSP doen in Feb
Iconized had me dit ook al gevraagd
Not just an innocent bystander
Verwijderd
Ahhhhh....1 van m'n 2600K's is overleden
Ik heb de GPU al geswitched, het geheugen al getest, de schijf al helemaal gechecked, de BIOS instellingen aangepast naar default, systeemherstel gedaan, teruggegaan naar eerder herstelpunt, maar de BSOD's blijven komen, eigenlijk direct nadat ik ingelogd ben (binnen 1 minuut)
Heeft iemand nog suggesties wat ik eventueel nog kan proberen?
Anders moet ik dus wat nieuwe hardware bestellen om verder te kunnen pinpointen.
Output is dus helaas iets lager dan normaal!

Ik heb de GPU al geswitched, het geheugen al getest, de schijf al helemaal gechecked, de BIOS instellingen aangepast naar default, systeemherstel gedaan, teruggegaan naar eerder herstelpunt, maar de BSOD's blijven komen, eigenlijk direct nadat ik ingelogd ben (binnen 1 minuut)
Heeft iemand nog suggesties wat ik eventueel nog kan proberen?
Anders moet ik dus wat nieuwe hardware bestellen om verder te kunnen pinpointen.
Output is dus helaas iets lager dan normaal!
Verwijderd
Ah bah, zegt de BSOD iets zinnigs? Of zoiets van een hardware error heeft plaatsgevonden?
Er zijn nog heel veel mogelijkheden wat er mis kan zijn: voeding, mobo, cpu...
CPU naar een andere mobo overzetten? En hopen dat het niet de CPU is.
[ Voor 31% gewijzigd door EektheMan op 20-01-2012 18:26 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
BSOD geeft weinig extra info en Microsoft zegt dat ze het issue niet kunnen verhelpen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:17:
Ah bah, zegt de BSOD iets zinnigs? Of zoiets van een hardware error heeft plaatsgevonden?
Ik kan dus nu alleen nog maar componenten gaan vervangen en kijken de PC dan weer normaal gaat
draaien. Ik hoop dan nog wel dat ik het defecte component weer kan retour zenden naar leverancier.
De componenten die je noemt zijn precies de 3 componenten die ik nu zal moeten aanschaffen vrees ik.
Nou ja, dan heb ik in ieder geval wat reserve onderdelen
@Bold: Probeer een linux distro (zo'n knoppix ding)! Dan weet je zo of het je CPU is of gewoon aan Windows ligt.
Edit:
- Als je PC vast blijft hangen na windows.. -> Windows format (niet herstel, gewoon complete format)
- Als je gewoon kunt knoppixen (linux start up dingetje).. dan ligt het dus niet aan je CPU.. het is nogal vreemd dat je CPU het gewoon doet, tot BSOD na windows start krijgt
- Heb je je CPU overclocked? Zet hem weer op normaal
- Safe boot windows, zorg dat er niets anders draait dan het minimum en doe een test met PI (1M) etc
Edit:
- Als je PC vast blijft hangen na windows.. -> Windows format (niet herstel, gewoon complete format)
- Als je gewoon kunt knoppixen (linux start up dingetje).. dan ligt het dus niet aan je CPU.. het is nogal vreemd dat je CPU het gewoon doet, tot BSOD na windows start krijgt
- Heb je je CPU overclocked? Zet hem weer op normaal
- Safe boot windows, zorg dat er niets anders draait dan het minimum en doe een test met PI (1M) etc
[ Voor 66% gewijzigd door Camulos op 20-01-2012 18:30 ]
Verwijderd
errrr...da's nogal een operatie en die andere bakken draaien als een zonnetje, daar ga ik niet aan prutsen.EektheMan schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:26:
CPU naar een andere mobo overzetten? En hopen dat het niet de CPU is.
Wellicht is het wel een idee om met alle reserveonderdelen anders nog maar een nieuwe 2600K bak in elkaar te zetten
Verwijderd
Hmz....die bak bevat toch alleen maar een kale win7 install + wat DC spul.Camulos schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:27:
@Bold: Probeer een linux distro (zo'n knoppix ding)! Dan weet je zo of het je CPU is of gewoon aan Windows ligt
Ik kan nog wel effe proberen om te formatteren en het OS opnieuw erop te zetten; ga ik doen!

Verwijderd
Is het de bak is die je nieuwe zware GPU heeft gehost dan moet je je voeding echt wantrouwen.
@bold zijn je bakken gelijk qua hardware? andere optie is een schijf eruit van een werkende bak en die in je "probleembak" hangen, scheelt je een fresh install in geval het niet nodig is. En weet of het windws of iets anders is sub6 ermee
Verwijderd
Ghehe, tijdens de re-install van Win7 klapte de PC er alweer uit. Het ligt dus zeker niet aan het OS.
Ik heb nu net nog een voedinkje gevonden met zo'n 8 pins plug eraan; die ga ik er nu maar eens inzetten; kijken of dat het probleem is. Ik vermoed zelf van wel dus....
Wel vervelend voor Victor en Stef, want bij m'n zoektocht naar die PSU kwam ik ook nog een 3e 4850 GPU tegen! Die hangen we er ook meteen maar effe bij voor wat extra POEM geweld
De 7970 komt pas rond begin feb, dus dat duurt nog effe.
Ik heb nu net nog een voedinkje gevonden met zo'n 8 pins plug eraan; die ga ik er nu maar eens inzetten; kijken of dat het probleem is. Ik vermoed zelf van wel dus....
Wel vervelend voor Victor en Stef, want bij m'n zoektocht naar die PSU kwam ik ook nog een 3e 4850 GPU tegen! Die hangen we er ook meteen maar effe bij voor wat extra POEM geweld
De 7970 komt pas rond begin feb, dus dat duurt nog effe.
't is wel mooi dat je toch weer aan de gpu's zit
Verwijderd
Ik hoop voor je dat het de voeding is. Btw die GPU's kun je beter in je traagste PC's zetten want die leveren toch het minste CPU-werk op. Het was wel opvallend dat die 4850's van je het echt niet zo slecht doen op POEM.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 21:47 ]
Zolang POEM genoeg WUs heeft gaat het best lekkàh daar, het is inmiddels toch weer ruim een week geleden dat ik 300k op een dag heb gehaald.
Uhmm, interessant. Zodra de nvidia app werkt kan ik nog een 460gtx bijzetten. Zo niet, misschien toch is zoeken naar een goedkoop AMD kaartje
Verwijderd
Ik denk niet dat POEM een Nvidia-app gaat klaarzetten. Ze hebben nu al meer dan voldoende aandacht van ATI-krakers en hun capaciteit hebben ze onlangs moeten uitbreiden door de enorme toestroom van krakers.
Klopt, ik zie dat ook niet zo snel gebeuren. Misschien iemand hier geinteresseerd om een gtx460 te ruilen voor een AMD kaart (van soortgelijke waarde?) De gpu van amberjr kan ik natuurlijk niet voor eeuwig houden

Ik hoop dat je hem nog even mag houden van Amberjr, ik houd wel van een beetje onderlinge competitieStef42 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:20:
Klopt, ik zie dat ook niet zo snel gebeuren. Misschien iemand hier geinteresseerd om een gtx460 te ruilen voor een AMD kaart (van soortgelijke waarde?) De gpu van amberjr kan ik natuurlijk niet voor eeuwig houden
Heb nog wel een ATI 3870 liggen, maar daar doe je het niet voor denk ik
Je kunt eventueel je 460 op GPUgrid, GPU GIMPS of PrimeGrid zetten, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al uitgevonden. Of natuurlijk even afwachten en misschien dat er ooit toch een NVidia app voor POEM komt.
Leuk al die hoofdletters bij die afkortingen
[edit] Ik wil zelf in de nabije toekomst wel weer een NVidia kaartje voor PG (ik val daar bijna uit de top 30) en GPUgrid gaan doen, maar dat komt wel als ik bij POEM niet meer op #1 sta.
[ Voor 10% gewijzigd door VictordeHolland op 20-01-2012 22:43 ]
Verwijderd
Nou, de swap van PSU heeft niet geholpen.
Bij herinstallatie van Win7 liep de PC weer krakend vast bij de 1e keer startup van windows.
Gewoon een freeze tijdens de display van het startup logo van windows en dan niets meer.
Blijft het mobo en de CPU over.
To be continued...
Bij herinstallatie van Win7 liep de PC weer krakend vast bij de 1e keer startup van windows.
Gewoon een freeze tijdens de display van het startup logo van windows en dan niets meer.
Blijft het mobo en de CPU over.
To be continued...
heeft mobo toevallig een aparte sata contoller voor extra poorten naast wat de chipset standaard levert?
dan is dat nog iets om te proberen, hdd op poort van andere controller.
en volgens mij begint TN wakker te worden op psp, het is niet langer alleen opyrt die werk verzet.
en volgens mij begint TN wakker te worden op psp, het is niet langer alleen opyrt die werk verzet.
[ Voor 22% gewijzigd door Qazwaplol op 20-01-2012 23:09 ]
Toevallig geen OCZ ssd erin zitten? Ik hoop dat je de oorzaak kan vinden, jammer als een gloednieuwe pc voor problemen zorgt.
Verwijderd
Ik heb alle opties uitgeprobeerd, inclusief het wisselen van SATA-connectie.
Maar het feit dat de PC echt "freeze-ed" duidt toch wel op het feit dat de CPU of het mobo ineens ermee uitscheiden.
Ik heb maar een nieuwe CPU + mobo besteld, het is de enige manier om echt zekerheid te krijgen waar het
incident nou zit.
Dan heb ik wel weer extra kosten gemaakt, maar beter dit dan een gloednieuwe PC die stof staat te vangen.
Ik hoop wel dat Azerty het defecte component RMA wil nemen.
Maar het feit dat de PC echt "freeze-ed" duidt toch wel op het feit dat de CPU of het mobo ineens ermee uitscheiden.
Ik heb maar een nieuwe CPU + mobo besteld, het is de enige manier om echt zekerheid te krijgen waar het
incident nou zit.
Dan heb ik wel weer extra kosten gemaakt, maar beter dit dan een gloednieuwe PC die stof staat te vangen.
Verwijderd
Ah steinrar is inmiddels ook ontwaakt:Qazwaplol schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:02:
heeft mobo toevallig een aparte sata contoller voor extra poorten naast wat de chipset standaard levert?
http://tools.1up.no/psp/stats/
Ik heb ook een defect asus moederbord gehad. Al tijdens de installatie van windows kwam er een freeze, alleen in de bois gebeurde het niet. Bleek uiteindelijk dus kaduuk.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:17:
Ik heb alle opties uitgeprobeerd, inclusief het wisselen van SATA-connectie.
incident nou zit.
Maar, je hebt nieuwe onderdelen besteld.. Zelfs wanneer azerty ze RMA aanmeld krijg je gewoon nieuwe onderdelen terug, die geven toch geen geld terug?
Iemand ervaring met BOINC 7.0.8?
Zijn er enige verbeteringen t.o.v. 7.0.3?
Zijn er enige verbeteringen t.o.v. 7.0.3?
Verwijderd
Ik denk dat er eerder verslechteringen zijn te verwachten. De BOINC-programmeurs worden compulsiever en compulsiever. Behalve CreditNew willen ze ons waarschijnlijk nog andere dingen door de strot douwen.
Tip voor POEM@home:
Buffer verhogen naar 10 dagen!
Buffer verhogen naar 10 dagen!
Met 150 taken per dag heb ik dus toch mooi even genoeg voor 3 dagen ^^In uitvoering (436)
[ Voor 3% gewijzigd door VictordeHolland op 21-01-2012 00:02 ]
Damn wat is google translate toch goed, alleen jammer dat het forum van TN een spook stad is.
Gisteren 457k op één GPU
, wat zal vandaag brengen
?

Zelfs met buffer op 10 dagen zegt ie vrolijk: 'not requesting new tasks'. Boinc versie 7.08.
Verwijderd
Hoe stabiel is die LLRAVX app eigenlijk?
Ik heb nu op een 2e 2600K systeem een freeze gehad waardoor er 8 wu's die al 2 dagen onderweg waren naar de knoppen zijn gegaan.
Hebben anderen hier ook vervelende ervaringen mee? Ik draai op al m'n 2600's op 4.4 Ghz, da's toch niet echt superhoog of zo.
Ik heb nu op een 2e 2600K systeem een freeze gehad waardoor er 8 wu's die al 2 dagen onderweg waren naar de knoppen zijn gegaan.
Hebben anderen hier ook vervelende ervaringen mee? Ik draai op al m'n 2600's op 4.4 Ghz, da's toch niet echt superhoog of zo.
Verwijderd
Ik heb wel eens crashes hier met een combinatie van bepaalde programma's. Onlangs met 6 x Wieferich + 2 x POEM + GPUGRID en onderwijl een video bekijken. Dan gooi ik het voltage wat omhoog, dit Asrock board heeft 5 loadlines voor het voltage. Nu draai ik 4 x PSP-PRP, GPUGRID, Colatz Conjecture (HT uit) en dat gaat goed op 4,6 GHz en standaard voltage.
Kan zijn dat door de zwaarte van llravx je voltage wat omhoog moet. Als je het goed wilt uittesten:
http://www.softpedia.com/...marks/IntelBurnTest.shtml
Kan zijn dat door de zwaarte van llravx je voltage wat omhoog moet. Als je het goed wilt uittesten:
http://www.softpedia.com/...marks/IntelBurnTest.shtml
De oude PSP client was altijd al een van de zwaarste belastingen voor een CPU. Deze nieuwe is misschien/waarschijnlijk nog zwaarder dus kan eerder tot instabiliteitsproblemen of oververhitting leiden.
Een freeze levert ook niet echt informatie op over wat de oorzaak van een probleem is, maar misschien heb je iets aan het progje: http://www.resplendence.com/whocrashed
Een freeze levert ook niet echt informatie op over wat de oorzaak van een probleem is, maar misschien heb je iets aan het progje: http://www.resplendence.com/whocrashed
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
m'n 2500k draaide ook stabiel op 4.5 GHz, maar met avx wordt ie nog zwaarder belast en crashte. heb net als iconized voltage wat moeten verhogen.
Het geheugengebruik van POEM is de laatste tijd wel enorm toegenomen. Eerst was iedere WU goed voor 189MB x 6 = 1,13GB. Nu zie ik sommige met 400MB, 350MB en 270MB. Totaal geheugengebruik door POEM: zo'n 1,7GB
[ Voor 3% gewijzigd door Stef42 op 21-01-2012 14:53 ]
Zelfde verhaal hier, de avx belast de cpu duidelijk anders/meer bij mij was een 4,5 ook niet meer stabiel. Het het een tijdje getest met de boinc variant zeg maar moest toen ook terug naar 4.3 (geen zin om met voltage te klooien )
Verwijderd
ok, bedankt voor de feedback! Ik zal ook wel wat terugklokken als PC's het niet meer trekken.
Ik zie trouwens dat het een [H]arde noot wordt om te kraken...we need more powerrrr
Ik zie trouwens dat het een [H]arde noot wordt om te kraken...we need more powerrrr

bold, doe je bewust zoveel secondpass workunits?
in verleden mee zitten klooien maar 't geeft minder punten per uur.
Ach weet je voorlopig mis ik hem niet en anders krijg je wat bold ook had, "Hee ik heb hier opeens nog een werkeloze 4850 liggenStef42 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:20:
en over psp ik ben langzaam onderweg, heb er nu 12 cores opstaan (i5's) rest volgt nog ff een plekkie bij cosmo kan het niet laten

[ Voor 12% gewijzigd door amberjr op 21-01-2012 17:44 ]
nee niet vergeten, jullie zullen het zonder mij moeten doen even
Damned. Dat wordt dus een vrij kansloze missie dan...
Helaas!
Helaas!
Verwijderd
Errr...iemand heeft gezegd dat ik 50-50 moest invullen.Qazwaplol schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:58:
bold, doe je bewust zoveel secondpass workunits?
Als dat teveel scheelt...ik ga wel over naar 100 - 0
Amberjr
geen PG challenge?
Volgende wel weer?
Wij zullen je iig wel weer paar
laten grazen ^^

Volgende wel weer?
Wij zullen je iig wel weer paar
Spinhenge is uit de Vault gezet, hierdoor verliezen we 7 punten op Team Norway maar lopen we wel 54 punten in op Ars. En Rusty heeft het Wieferichtopic gekickt, nu is het wachten op reacties van andere teams.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Bij Wief het zoveel mogelijk op het feit gegooid dat de admins nergens te bekennen zijn, verwacht daar een betere reactie op dan dat primegrid nu ook wieferich werk doet.Xaverius schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:23:
Spinhenge is uit de Vault gezet, hierdoor verliezen we 7 punten op Team Norway maar lopen we wel 54 punten in op Ars. En Rusty heeft het Wieferichtopic gekickt, nu is het wachten op reacties van andere teams.
Hmm als ik het antwoord geef loop je nog harder bij me vandaan...Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:09:
Errr...iemand heeft gezegd dat ik 50-50 moest invullen.
Als dat teveel scheelt...ik ga wel over naar 100 - 0

Het verschil in punten tussen firstpass (psp-project.de:8100) en doublecheck (psp-project.de:8101)

Het scheelt dus best veel, bij m'n 2500k loopt 't op tot 2560 punten per dag.
Dus ik zou zeggen hou het op:
server=PSPfp:100:1:www.psp-project.de:8100
server=PSPdc:0:1:www.psp-project.de:8101
Dan wordt de doublecheck alleen als backup gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Qazwaplol op 22-01-2012 18:25 . Reden: Toevallig net het een doublecheck workunit met lage credits gebruikt voor vergelijking, plaatje bijgewerkt verschil is kleiner maar nog steeds aanwezig ]
Verwijderd
^^b Staat nu zo ingesteld.
Het idee dat je persoonlijk belang boven het belang van DPC stelt zeg...
Na februari ga ik weer weg bij PSP, als je dan nog effe doorzet, dan heb je de #1 zo weer te pakken.
Het idee dat je persoonlijk belang boven het belang van DPC stelt zeg...
Na februari ga ik weer weg bij PSP, als je dan nog effe doorzet, dan heb je de #1 zo weer te pakken.
Hier nu ook even 1 core op PSP gezet.. straks na de PG-challenge zal ik 1 koe permanent erop zetten.
Moet nog ff wachten tot ik toegevoegd ben aan het team.
Moet nog ff wachten tot ik toegevoegd ben aan het team.
nee zo gaat het lekker 
OUT:237019*2^13053742+1 is not prime. Proth RES64: 3B3902228DB3D9AF Time : 161610.611 sec.
:ERR:[2012-01-21 23:32:03 W(] Total Time: 12:43:33 Total Tests: 1 Total PRPs Found: 0
ERR:[2012-01-21 23:32:04 W(] pspfp: Returning work to server www.psp-project.de at port 8100
ERR:[2012-01-21 23:32:04 W(] pspfp: INFO: Test for 237019*2^13053742+1 was ignored. Candidate and/or test was not found
ERR:[2012-01-21 23:32:04 W(] pspfp: INFO: 0 of 1 test results were accepted
hoe kan dat, ik haal mijn werk op en dan blijken er 2 niet geldig te zijn
OUT:237019*2^13053742+1 is not prime. Proth RES64: 3B3902228DB3D9AF Time : 161610.611 sec.
:ERR:[2012-01-21 23:32:03 W(] Total Time: 12:43:33 Total Tests: 1 Total PRPs Found: 0
ERR:[2012-01-21 23:32:04 W(] pspfp: Returning work to server www.psp-project.de at port 8100
ERR:[2012-01-21 23:32:04 W(] pspfp: INFO: Test for 237019*2^13053742+1 was ignored. Candidate and/or test was not found
Verwijderd
Vage melding; uit welk bestandje haal je dat?
Zal ik ook eens even rondsnorren of ik dergelijke meldingen ook kan vinden.
Ik heb dezelfde meldingen her en der gevonden:
[2012-01-18 17:33:11 W(] PSPfp: 222113*2^12529181+1 is not prime. Residue 81071C7E30C8681F
[2012-01-18 17:33:11 W(] Total Time: 95:14:26 Total Tests: 1 Total PRPs Found: 0
[2012-01-18 17:33:11 W(] PSPfp: Returning work to server www.psp-project.de at port 8100
[2012-01-18 17:33:12 W(] PSPfp: INFO: Test for 222113*2^12529181+1 was ignored. Candidate and/or test was not found
[2012-01-18 17:33:12 W(] PSPfp: INFO: 0 of 1 test results were accepted
De vraag is: krijg je dan wel punten ervoor?
Weet iemand waar je per PC je results kunt bekijken?
Zal ik ook eens even rondsnorren of ik dergelijke meldingen ook kan vinden.
Ik heb dezelfde meldingen her en der gevonden:
[2012-01-18 17:33:11 W(] PSPfp: 222113*2^12529181+1 is not prime. Residue 81071C7E30C8681F
[2012-01-18 17:33:11 W(] Total Time: 95:14:26 Total Tests: 1 Total PRPs Found: 0
[2012-01-18 17:33:11 W(] PSPfp: Returning work to server www.psp-project.de at port 8100
[2012-01-18 17:33:12 W(] PSPfp: INFO: Test for 222113*2^12529181+1 was ignored. Candidate and/or test was not found
[2012-01-18 17:33:12 W(] PSPfp: INFO: 0 of 1 test results were accepted
De vraag is: krijg je dan wel punten ervoor?
Weet iemand waar je per PC je results kunt bekijken?
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 11:58 ]
uit psprun.log
Ik zou bijna denken dat het dubbele taken waren ofzo de andere twee die ik eerdrer ophaale gaven geen problemen
en nee je krijgt er dus geen punten voor dat viel nu op omdat ik op die twee zat te wachten
Ik zou bijna denken dat het dubbele taken waren ofzo de andere twee die ik eerdrer ophaale gaven geen problemen
en nee je krijgt er dus geen punten voor dat viel nu op omdat ik op die twee zat te wachten
[ Voor 26% gewijzigd door amberjr op 22-01-2012 12:21 ]
Ik zit met een geweldig probleem: boinc aan (geen internetverbinding, kan niet uploaden, report werkt niet) > boinc uit (gewoon internet) > boinc aan (eerste 10 seconden werkt uploaden, uploaden stopt) weer geen internet.
Hoe los ik dit nou weer op?
Hoe los ik dit nou weer op?
Was dit misschien nog een oude wu van de vorige keer dat je mee deed, of heb je folder gekopieerd gehad?amberjr schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:50:
nee zo gaat het lekker
Ik heb dit zelf niet gehad als ik mijn logs thuis bekijk, maar ik gooi hier ook altijd de candidate (Zxxxxxx) weg voordat ik PSP hervat na tijdje afwezigheid.
ik heb de mappen weggehaald zelfs, en daarna opnieuw aangemaakt met de avx versie van de llr exe erin, er zaten dus naar mijn weten geen taken meer in.
Misschien de admin van PSP vragen om verduidelijking?
@Stef42
Hoewel dit voor mij natuurlijk een kans is om op je uit te lopen vind ik het niet zo fijn voor je
, DPC gaat natuurlijk boven eigen belang
.
Welke BOINC versie gebruik je?
Router al eens opnieuw aan-en-uit gezet, of blokkeert een virusscanner misschien BOINC data verkeer? PC opnieuw opstarten wil ook nog wel eens helpen, verder zou ik het ook niet weten.
@Stef42
Hoewel dit voor mij natuurlijk een kans is om op je uit te lopen vind ik het niet zo fijn voor je
Welke BOINC versie gebruik je?
Router al eens opnieuw aan-en-uit gezet, of blokkeert een virusscanner misschien BOINC data verkeer? PC opnieuw opstarten wil ook nog wel eens helpen, verder zou ik het ook niet weten.
Ik weet nog niet wat er aan de hand is. Momenteel gebruik ik versie 7.0.2. Nog steeds loopt de schedular niet lekker en nu dit weer. Ik heb nog zo'n 30 taken te gaan, die niet willen uploaden. Ik ga eens de router herstarten, misschien dat het helpt.
EDIT 1: het is niet de router, noch de netwerkkaart. Ik heb alle taken in de wacht geannuleerd
EDIT 1: het is niet de router, noch de netwerkkaart. Ik heb alle taken in de wacht geannuleerd
[ Voor 16% gewijzigd door Stef42 op 22-01-2012 15:07 ]
Verwijderd
@amberjr: Even aankaarten op het Mersenne-forum lijkt me ook het beste. Het is van het zotte om een taak te krijgen die dan geen credit krijgt na x dagen rekenen. De toebedeelde taken zijn ook hier lezen:
http://psp-project.de:8100/pending_tests.html
http://psp-project.de:8101/pending_tests.html
Als die taken niet gereserveerd worden, zou iemand met een snellere machine ze kunnen kapen in theorie.
@Stef42: Hoe groot is de remaining tijd voor nog niet opgestarte taken in je takenlijst?
Er zijn er meer met problemen:
http://boinc.fzk.de/poem/forum_thread.php?id=659
Edit: Ik speel op PrimeGrid ook met een app_info.xml. De standaard <flops>1E11</flops> instelling zorgt ervoor dat de te verwachte looptijd geheel verkeerd berekent wordt.

Gevolg dat er onvoldoende taken worden opgehaald voor de ingestelde werkbuffer.
http://psp-project.de:8100/pending_tests.html
http://psp-project.de:8101/pending_tests.html
Als die taken niet gereserveerd worden, zou iemand met een snellere machine ze kunnen kapen in theorie.
@Stef42: Hoe groot is de remaining tijd voor nog niet opgestarte taken in je takenlijst?
Er zijn er meer met problemen:
http://boinc.fzk.de/poem/forum_thread.php?id=659
Edit: Ik speel op PrimeGrid ook met een app_info.xml. De standaard <flops>1E11</flops> instelling zorgt ervoor dat de te verwachte looptijd geheel verkeerd berekent wordt.

Gevolg dat er onvoldoende taken worden opgehaald voor de ingestelde werkbuffer.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 19:36 ]
Met versie 7.0.2 lukte het aardig om een buffertje op te bouwen. Het gekke is dit: als ik zelf op project bijwerken druk krijg ik het volgende: 'not reporting or requesting new tasks'. Even later gaat boinc zelf: 'requesting new tasks for ATI, got 2 new tasks'. Het lijkt dus wanneer ik zelf wil bijwerken boinc niks wilt doen.
Tevens wanneer alle taken van poem klaar waren kon ik gewoon internetten en uploaden. Zodra er weer één WU start stop het internet + boinc kan niet verbinden etc. BOINC ga ik zo even verwijderen en 7.0.3 erop. Kijken hoe dingen dan lopen. Langzamerhand vind ik boinc toch wel een * * programma.
Het kan ook zijn dat de poem app niet goed werkt. Toen ik zocht op internet was er ooit een project waarbij een verkeerde (bug) versie van een app werkt gebruikt die internettoegang tegenhield. Het lijkt me alleen niet plausibel bij poem omdat ik het al bijna drie weken goed heb gedraaid...
Tevens wanneer alle taken van poem klaar waren kon ik gewoon internetten en uploaden. Zodra er weer één WU start stop het internet + boinc kan niet verbinden etc. BOINC ga ik zo even verwijderen en 7.0.3 erop. Kijken hoe dingen dan lopen. Langzamerhand vind ik boinc toch wel een * * programma.
Het kan ook zijn dat de poem app niet goed werkt. Toen ik zocht op internet was er ooit een project waarbij een verkeerde (bug) versie van een app werkt gebruikt die internettoegang tegenhield. Het lijkt me alleen niet plausibel bij poem omdat ik het al bijna drie weken goed heb gedraaid...
[ Voor 19% gewijzigd door Stef42 op 22-01-2012 16:41 ]
Ik zie de taak van amberjr er inderdaad tussen staan op http://psp-project.de:8100/pending_tests.html en de deadline was nog lang niet verstreken. (deadline 28 dagen of 672 uur)
[ Voor 16% gewijzigd door Cow_tipping op 22-01-2012 16:42 ]
Hehe, goed bezig @ Cosmo Amberjr
Waren wel verleidelijk die plekken winst van het laaghangende fruit?
Spinhenge is uit de vault zie ik, levert ons ten opzichte van AT toch weer een paar tientallen punten op.
Spinhenge is uit de vault zie ik, levert ons ten opzichte van AT toch weer een paar tientallen punten op.
Whatever
Verwijderd
Ik zie hem er niet tussen staan en als het resultaat reeds bekend is, hoort die er ook niet tussen te staan. Maar zoals ik al zei als een snoodaard taken kaapt, de userid is uit die lijst te halen. Ook de clientid maar niet je e-mail adres.Cow_tipping schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:41:
Ik zie de taak van amberjr er inderdaad tussen staan op http://psp-project.de:8100/pending_tests.html en de deadline was nog lang niet verstreken. (deadline 28 dagen of 672 uur)
Je hebt gelijk iconized. Hij staat er niet tussen.
Ik had alleen naar het grondtal gekeken van de candidate, maar die is niet uniek natuurlijk.
Ik had alleen naar het grondtal gekeken van de candidate, maar die is niet uniek natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Cow_tipping op 22-01-2012 18:01 ]
ja kon die paar plekkies niet nog langer laten liggen, de 980 blijft nog ff op cosmo de rest is/gaat bijna over op pspDigiK-oz schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:22:
Hehe, goed bezig @ Cosmo AmberjrWaren wel verleidelijk die plekken winst van het laaghangende fruit?
Hmm kon gister met moeite maar 1 dag vinden in de stats waar iemand 1 doublecheck WU geflusht had om te kijken hoeveel punten je er voor krijgt. Blijkt dat nou net een WU te zijn geweest met weinig punten, heb het plaatje aangepast. Het verschil firstpass/doublecheck is kleiner dan eerst aangegeven maar nog steeds aanwezig.
Ik draaide alleen double-check tot vandaag, op 6 (non-AVX,offline dus een buffertje) cpu-tjes. Domweg omdat die zooi zo langzaam is en ik mezelf graag dagelijks in de stats terug zie. Net mijn .ini aangepast om voor de first-pass te gaan.
Whatever
@iconized: alleen als POEM taken lopen valt de internetverbinding weg.
Ik weet nog wel van het draaien van mfaktc i.c.m. boinc dat het internet lang moest laden. Met enkel de gpu's belast heb ik nu helemaal geen internet meer. Ik snap er niks meer van..
Ik weet nog wel van het draaien van mfaktc i.c.m. boinc dat het internet lang moest laden. Met enkel de gpu's belast heb ik nu helemaal geen internet meer. Ik snap er niks meer van..
had op gpugrid ook weer es een moooie taak 9 uur bezig 0% =>> Cancel dus
nee, het enige wat ik nog ga proberen is de netwerkkaart verplaatsen, naar een ander PCI slot. Je weet het maar nooit...Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:00:
Heb je een cc_config.xml actief?
Verwijderd
En met helemaal geen internet bedoel je ook je browser werkt niet?
Hmm als je een losse NIC hebt in een PCI-slot, dan zou het vele verkeer naar de GPU de communicatie kunnen verbreken met de NIC in theorie. Wellicht driver updaten.
Inventarisatie van het probleem:
- Als BOINC actief is met POEM GPU-taken valt internet weg
- Is er nog een link tussen NIC en modem/router?
- werkt ping ip-adres van je router?
Je zult stapsgewijs mogelijke oorzaken moeten elimineren.
edit: Victor jouw credit @ POEM.
Hmm als je een losse NIC hebt in een PCI-slot, dan zou het vele verkeer naar de GPU de communicatie kunnen verbreken met de NIC in theorie. Wellicht driver updaten.
edit: Victor jouw credit @ POEM.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 20:17 ]
Wow, dat is wel een hele lange dan...amberjr schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:39:
had op gpugrid ook weer es een moooie taak 9 uur bezig 0% =>> Cancel dus
Die heb ik nog niet voorbij zien komen.
Uhm, het plaatsen van de wifi-kaart één PCI slot naar boven en alles werkt weer prima!Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:05:
En met helemaal geen internet bedoel je ook je browser werkt niet?
Toch wel gek dat het daardoor niet werkte. De videokaart is alles wat er nog extra in zit, die werkt op het PCI-express x16 slot..
Verwijderd
Gedeeld slot dat een IRQ conflict kan opleveren? Dacht dat dat problemen waren van 10 jaar geleden of zo.
IRQ issue's, poeh laatste keer dat ik me dat kan herineren was met een systeem met zowel ISA als PCI (en een voodoo2... WOOT).
Sinds de 12.1 drivers doe ik ruim 150 taken per dag, het duurde even een dag, maar de credits passen zichzelf aan. Krijg dus gewoon weer 2800-3000 punten per taak
Ik heb alles weer 'up and running' op POEM. Ben er nu ook eindelijk achter waarin hij steeds geen taken binnenhaalde. In global_prefs_override.xml staan twee lijntjes m.b.t. de schedular. Minimum aantal dagen aan werk en maximaal aantal extra dagen werk. Minimum was 0, max was 10. Na minimum op 2 gezet begon ie gelijk nieuw werk te vragen, at last
Verwijderd
Nice! Ik heb even een 2nd pass testje gedaan, job opgehaald op eigen naam en onder een andere naam weer ingeleverd. Lukt niet gelukkig, punten kwamen bij mezelf terecht. Eh gaat over PSP-PRP.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 11:28 ]
Verwijderd
Na veel test en probeerwerk heb ik die gare 2600K toch weer aan de praat gekregen
Geen idee of het ding stabiel zal blijven, maar ik wilde nu in eerste instantie effe POEM erop draaien
met die 3e GPU die ik heb.
Nou ben ik effe kwijt hoe het ook alweer ging met dir app_info.xml
Ik dacht dus: poem als project toevoegen, effe wachten totdat alle bestanden gedownload zijn, daarna BOINC effe stoppen, app_info.xml toevoegen aan dir en klaar is Kees.
Maar dat werkte niet, dus heb ik een project reset gedaan. Nu wil ie geen spullen meer downloaden en staat alleen de app_info.xml nog in de poem dir.
Suggesties?

Geen idee of het ding stabiel zal blijven, maar ik wilde nu in eerste instantie effe POEM erop draaien
Nou ben ik effe kwijt hoe het ook alweer ging met dir app_info.xml

Ik dacht dus: poem als project toevoegen, effe wachten totdat alle bestanden gedownload zijn, daarna BOINC effe stoppen, app_info.xml toevoegen aan dir en klaar is Kees.
Maar dat werkte niet, dus heb ik een project reset gedaan. Nu wil ie geen spullen meer downloaden en staat alleen de app_info.xml nog in de poem dir.
Suggesties?
In boinc eerst POEM@Home toevoegen aan projectlist (als je dat nog niet gedaan had). Zorg even dat je de app_info.xml verwijderd uit programdata folder. Vraag om nieuw werk, die je dan gelijk kan annuleren (zet je buffer even heel laag). Nu wordt de open_cl.app gedownload. Wanneer je al het werk hebt geannuleerd of natuurlijk gewoon hebt uitgevoerd kan je de app_info.xml invoegen. Doe je dit terwijl er nog werk in de queue staat raak je dat kwijt!Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:20:
Na veel test en probeerwerk heb ik die gare 2600K toch weer aan de praat gekregen![]()
Nou ben ik effe kwijt hoe het ook alweer ging met dir app_info.xml![]()
Suggesties?
Sluit boinc even af, voeg app_info.xml in, herstart boinc. Als het goed is zal ie nu werk binnenhalen. Let vooral niet op de volgende lijn: 23-1-2012 15:45:16 | Poem@Home | Bericht van de server:: Het app_info.xml bestand vermeldt geen bruikbare versie van POEM++.
De server geeft die melding als er geen GPU werk is en automatisch je CPU werk wil geven > app_info.xml heeft daarvoor geen codestuk, vandaar de melding. Succes!
BTW: op welke GPU's crunch je? 4850 x 3?
BTW 2: het kan zijn dat GPU werk heel sporadisch beschikbaar is, de server maakt niet snel genoeg nieuwe WU's aan. Wanneer alles goed draait zou ik even het volgende bestand aanpassen:
Computer > zoeken naar: global_prefs_override. Bestand openen en de lijn: minimum amount of work (of iets dergelijks) veranderen naar 2.000000 Met veel refreshen kom je er dan wel
EDIT: hieronder, veel makkelijker.
[ Voor 12% gewijzigd door Stef42 op 23-01-2012 16:30 ]
Verwijderd
Of hier app downloaden: http://www.bc-team.org/do....php?view=detail&df_id=38
En in de project folder van POEM gooien.
En in de project folder van POEM gooien.
Verwijderd
Hij doet 't
De PC draait nu wel op stock snelheden.
Nou ja, beter iets dan niets zeg ik dan maar en voor POEM zijn dat toch weer extra puntjes erbij!
Nu nog die 7970 binnen krijgen en dan... gaan we Victor eens even hunten!

De PC draait nu wel op stock snelheden.
Nou ja, beter iets dan niets zeg ik dan maar en voor POEM zijn dat toch weer extra puntjes erbij!
Nu nog die 7970 binnen krijgen en dan... gaan we Victor eens even hunten!
Ik zie geen reden om te klagen over het aantal WU's dat je van POEM@home krijgt, heb er 340 in de queue staan ^^.
@Bold
Happy hunting
!
@Bold
Happy hunting
Verwijderd
^^ effe alvast voor mijn informatie: hoe doe je dat?
Buffer op 10 werkdagen zetten?
Is dat een speciale regel in de xml-file of kun je dat gewoon onder je account op POEM doen?
Is dat een speciale regel in de xml-file of kun je dat gewoon onder je account op POEM doen?
Is een beetje trickie, zie ook mijn bovenstaande post. Ik moest global_prefs_override aanpassen om een buffer te 'bouwen'.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:10:
^^ effe alvast voor mijn informatie: hoe doe je dat?
Je opent dit bestand:
C:\ProgramData\BOINC\global_prefs_override.xml
En past daarin aan:
<work_buf_min_days>2.000000</work_buf_min_days> <work_buf_additional_days>10.000000</work_buf_additional_days>
Je kan desgewenst ook min = 10 maken. Dit was voor mij de enige manier om het werkend te krijgen aangezien 10 dagen additional work op de site geen ruk uitmaakte.
Oja, daarna: BOINC > Geavanceerd > Lokale voorkeur inlezen (global_prefs_override.xml).
C:\ProgramData\BOINC\global_prefs_override.xml
En past daarin aan:
<work_buf_min_days>2.000000</work_buf_min_days> <work_buf_additional_days>10.000000</work_buf_additional_days>
Je kan desgewenst ook min = 10 maken. Dit was voor mij de enige manier om het werkend te krijgen aangezien 10 dagen additional work op de site geen ruk uitmaakte.
Oja, daarna: BOINC > Geavanceerd > Lokale voorkeur inlezen (global_prefs_override.xml).
[ Voor 11% gewijzigd door Stef42 op 23-01-2012 17:21 ]
Verwijderd
^^ Oh da's hetzelfde als je voorkeuren aanpassen in de BOINC manager: Projectbeheer --> Verwerkings voorkeuren --> Netwerkgebruik.
Aangepast, eens kijken hoe het werkt.
Nog effe terugkomend op je vraag: ik heb nu inderdaad 3x 4850 draaien en straks komt daar nog een 7970 bij.
Dan gaat er wel het equivalent aan CPU-Watts vanaf, want dubbel draaien met mijn park loopt richting de 25000 Kwh /pj en dat is me wat te gortig allemaal.
Aangepast, eens kijken hoe het werkt.
Nog effe terugkomend op je vraag: ik heb nu inderdaad 3x 4850 draaien en straks komt daar nog een 7970 bij.
Dan gaat er wel het equivalent aan CPU-Watts vanaf, want dubbel draaien met mijn park loopt richting de 25000 Kwh /pj en dat is me wat te gortig allemaal.
Lijkt me ook. Met nu een maandje 24/6-7 draaien belast ik de energierekening met zo'n 80,- extra. Terwijl ik niet betaal voel ik me toch een beetje schuldig