Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef42 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:55:
[...]

Welke GPU('s) gebruik je op POEM en onder welke instellingen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik gebruik 2 4850's
De ene loopt met 2 wu's tegelijk op een dual core bak (2 x 0,5 ATI + 2 x 0,5 CPU), de andere loopt met 4 wu's tegelijk op een i7 2600 (4 x 0,25 ATI + 4 x 0,5 CPU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:54
kjelddy1 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:00:

PS hoe zorg je dat die wieferich niet elke keer opstart ? (bij pc opstart )
Kijk in msconfig onder opstartprogramma's, daar zou je Wieferich kunnen uitvinken.
____________________________________________________________________________________________

POEM gaat lekker _/-\o_ 'k zit nu bijna op 1.4M met een average van 111.000.
De top 40 computers is al binnen handbereik. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Stef42 op 10-01-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kjelddy1: We doen POEM qua GPU-hunt en vooralsnog Wieferich als CPU-project.

Ik heb even de weekcijfertjes opgeteld bij Wieferich.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OAUdV.jpg
Zie dat tweakers te brede plaatjes niet leuk vindt. :)

Van de vorige hunt hebben we geen weekcijfers meer maar als indicatie:
\[DC-Vault] december/januari hunt : Wieferich@Home
Bij de vorige hunt begonnen we met 27/84.
We zullen dus ook moeten compenseren voor de sterk verminderde output van de andere teams, willen we nog een serieuze poging wagen.

Edit: Wellicht zit er dus een week vertraging in de bepaling van de credit per taak. Als de creditbepaling gebaseerd is op aantal actieve clients dan is het tij niet meer te keren, ben ik bang.

Edit2: Ander onderwerp:
Elandiro schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:58:
Voor de geinteresseerden: http://www.primegrid.com/forum_thread.php?id=3912&nowrap=true#46393

Een snelheidswinst van 20%-50% is wel een groot verschil. Werkt wel alleen op Linux 64 en MacIntel momenteel. :o }:O
Quote is uit PrimeGrid thread, gaat over nieuwe versie van LLR.exe. Daar we sowieso weer PSP-PRP gaan doen in de nabije toekomst. Wachten op binary of kan iemand dat compileren voor Win?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Ik zou voor beide even wachten, en bijvoorbeeld de ABC-hunt even doorzetten. Daar is nog veel te winnen, en dan kunnen we daarna een gerichte keuze maken voor de andere projecten. Als Wieferich een shutdown krijgt, of er nog maar weinig puntjes te halen zijn (waardoor 'ons inhalen' ook een hele grote klus wordt voor andere teams) lijkt het me niet verstandig om daar nog veel energie in te steken. Een nieuwe LLR zal alleen maar sneller zijn dan de vorige, ik denk dat ik em eens ga testen zodra de huidige tests erdoor zijn :D
(Freeze_XJ draait Linux_64)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja maar aangezien sommigen toch nog graag een hunt doen op Wieferich. Het is nu of nooit meer, denk ik. Mocht mijn vermoeden over de credit juist zijn dan ligt de credit van volgende week al vast en zal circa 14/54 (schatting) bedragen. Alles wat we deze week uitvoeren op W. bepaalt de credit over twee weken.

Edit: Door middel van een kleine rekensom de schatting wat nauwkeuriger gekregen, blijft vooralsnog koffiedik kijken daar het gebaseerd is op niet bewezen assumpties.

Edit2 @Freeze:
This has been tested on Intel Sandy Bridge but should also work on AMD Bulldozer. Currently, these are the only two CPU's that support AVX.
Heeft met je Phenom2 waarschijnlijk geen zin.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Mijn output op POEM is even wat minder, er is bij mij een lamp doorgebrand en we hadden bijna brand. De electra kabels zijn helemaal zwart geschroeid :'O . Met de schrik vrijgekomen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef, goed dat het bij wat zwart geblakerde kabels is gebleven! Niet te veel vermogen op een stekkerdoos zetten (of groep). Ik heb hier voor mijn computerapparatuur, één zware stekkerdoos die ook beveiligt tegen kleine Voltage-schommelingen op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Met veel plezier zou ik je #1 positie willen overnemen. Ik had helaas nog lang niet het hoge gemiddelde terwijl het ding al 24/7 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het was niet de groep waar mijn computer op zit. Maar eigenlijk had mijn aardlek van die groep meteen door moeten slaan toen het spotje en de fitting niet goed contact maakte, maar ik zag de vonken 10 seconden lang gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:37:
Mijn output op POEM is even wat minder, er is bij mij een lamp doorgebrand en we hadden bijna brand. De electra kabels zijn helemaal zwart geschroeid :'O . Met de schrik vrijgekomen dus...
Oh man, dat is schrikken zeg!
Ik heb zelf een aparte zware groep in m'n meterkast laten aanleggen, speciaal voor m'n computers.
Er zitten ook speciale zware stoppen en een extra aardlekschakelaar in.

Qua stekkerdozen heb ik ook speciale dingen met overspanningbeveiliging erop.
Verder alles netjes verdeeld, zodat geen enkel blok meer dan 4 PC's van stroom voorziet.

Ik hoop zoiets nooit me te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:13:
Het was niet de groep waar mijn computer op zit. Maar eigenlijk had mijn aardlek van die groep meteen door moeten slaan toen het spotje en de fitting niet goed contact maakte, maar ik zag de vonken 10 seconden lang gaan!
Je zou de aardlek-schakelaar even moeten controleren. De meeste hebben een knopje dat een lekstroom genereert dat de schakelaar moet activeren. Maar aangezien je 10 seconden hebt lopen kijken naar vonken, was er geen lek maar een veel te grote stroom die liep op die groep (niet hoog genoeg zodat de stop doorslaat). Dat verklaart dan ook de zwarte kabels.

Mocht je elektronische stoppen hebben, dan moet je ook die wantrouwen. Als je oude keramieke stoppen hebt, maar vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DigiK-oz: Misschien wordt het toch tijd voor een nieuw DC Vault topic. In het verleden postte je ook wekelijks een top tien van projecten waar we het laagste staan. Met enige regelmaat een nieuw topic, waarin valt te lezen wat significant is en wat niet, kan geen kwaad denk ik.

Zowel SIMAP als Lattice zijn niet meer erg interessant voor ons qua Vault-punten, tenzij je het een erg leuk project vindt natuurlijk. Daarentegen Enigma heeft werk op het moment. Niet dat ik zeg, we moeten nu allen Enigma gaan doen! Ik kan me zo voorstellen dat sommige mensen door de bomen het bos niet meer kunnen zien omdat sommigen waaronder ikzelf te veel dingen roepen. Wellicht hebben we te veel kapiteins op het schip? Ik wil me wel beperken tot cijferanalyses en trendopmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B8NLq.jpg
Zo zag het er dus uit...

Maar ik ben het met Iconized eens, misschien wordt het wel eens tijd voor een deel. Zo staat [H] in de openingspost nog op #10, ;) En verder staat er in de OP volgens mij ook nog niets vermeld over GPU GIMPS en POEM, misschien ook wel relevant.

Edit: Voor GPU GIMPS Mfakto (ATI/AMD client) is er een nieuwe versie online gezet v10.1:
Linkje

[ Voor 20% gewijzigd door VictordeHolland op 10-01-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:13:

Edit2: Ander onderwerp:

[...]

Quote is uit PrimeGrid thread, gaat over nieuwe versie van LLR.exe. Daar we sowieso weer PSP-PRP gaan doen in de nabije toekomst. Wachten op binary of kan iemand dat compileren voor Win?
Zo te zien is hier een binary voor windows. Iemand met Sandy Bridge of Bulldozer CPU die het wil testen op PSP-PRP?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Ben nu vol qua cpu op poem, tenzij één core geen kwaad zou kunnen.

[ Voor 84% gewijzigd door Stef42 op 10-01-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor PSP-PRP moet je je als nieuwe gebruiker eerst aanmelden op hun gedeelde forum:
http://mersenneforum.org/showthread.php?t=2692&page=3

Edit: Heb 1 test lopen nu. Ben bang dat mijn POEM-score morgen knudde is. :)

code:
1
2
3
Starting Proth prime test of 222113*2^13026021+1
Using all-complex AVX Core2 type-3 FFT length 1280K, Pass1=256, Pass2=5K, a = 3
222113*2^13026021+1, bit: 20000 / 13026038 [0.15%].  Time per bit: 14.344 ms.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Hier op een 2500k lijkt het ook te werken:

PSP op PRPnet 4.3.5 en normale LLR:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cvMmm.png

PSP op PRPnet 5.0.3 met AVX:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NQkYG.png

Nu kan ik me herinneren dat je time per bit mocht vergelijken als de units min of meer even gelijk zijn:
152267*2^12540243+1 stnd 13.235
152267*2^13026003+1 AVX 11.225
152267*2^13025859+1 AVX 10.781

AVX is dus sneller (en dit terwijl de units van AVX zelfs iets complexer zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
PG versus Wieferich@Home:
ElMath is a sitting duck. Project staff provides almost no feedback to contacs, apllication developement and efficiency is slow or nowhere.
I've provided recents information in czech boinc forum and that PG/PRPNet is approcing fast :-)
Feedback from boincers (that are/were active in Wieferich@home) is that it would be no harm that W@home will go off and PG is going large.
EN, gepost op 7 januari (dus al weer 3 dagen geleden):
The next milestone is 1e16 for Wieferich and 15e14 for Wall-Sun-Sun. Hopefully that will happen in the next few days.
Aangezien Wieferich@Home in de 9e15 range bezig is, zijn ze dus ondertussen al wel ingehaald door PG, die begonnen zijn bij 3,4E15 en nu ongeveer op 1E16 zitten....

172 Vault punten zijn leuk, maar om nou helemaal zinloos werk te gaan doen? PSP lijkt dan, zeker voor Sandy Bridge eigenaars, een veel betere keuze (zeker zolang de jongens van [H} en AT de nieuwe client nog niet in beeld hebben)

[ Voor 12% gewijzigd door DigiK-oz op 10-01-2012 23:34 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PG heeft vanaf de reeks 90000e11 dubbele werkeenheden (elke test wordt tweemaal uitgevoerd), vandaar dat ze nu iets trager gaan:
http://prpnet.mine.nu:13000/

Ik ben ook voor om terug te gaan naar PSP-PRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
DigiK-oz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:19:
172 Vault punten zijn leuk, maar om nou helemaal zinloos werk te gaan doen? PSP lijkt dan, zeker voor Sandy Bridge eigenaars, een veel betere keuze (zeker zolang de jongens van H en AT de nieuwe client nog niet in beeld hebben)
Het zou mij niets verbazen als de harde jongens mee zitten te lezen....

Na wat updates gedaan te hebben en kort de AVX LLR getest te hebben ben ik Inmiddels weer over op naar mijn vertrouwde POEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Moeten we het hier hebben over het nut van een project als we het voor de stand in de vault doen?
TN doet bewust niks meer op Wieferich want ze vinden het een rukproject, maarja, dat kun je makkelijk zeggen zolang je eerste staat.
Een tijdje met de [h]arde jongens spelen vind ik ook leuker, maar dan mogen ze van mij best dichterbij zijn gekomen.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Cow_tipping schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:51:
Moeten we het hier hebben over het nut van een project als we het voor de stand in de vault doen?
Wat mij betreft niet :) Maar afgezien van onze effort zou ik er veel voor voelen om een topic hierover te openen op het vault forum. En ik sluit niet uit dat dat toch wel gebeurt, bijvoorbeeld door [H], en dan is het straks allemaal voor de kat zijn jeweetwel ;)

Mijn statssite ligt op zijn reet, hele datacenter van hoster is fucked up

[ Voor 8% gewijzigd door DigiK-oz op 11-01-2012 00:00 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Het nut van het project is iets dat iedereen voor zichzelf zal moeten uitmaken, maar het nut van kraken op een project dat mogelijk verwijderd wordt lijkt me wel iets interessants voor dit topic. Als Wieferich in een maandje of 2 obsolete wordt, dan betwijfel ik of het lang in de vault blijft... Het gaat dan in elk geval een discussie van MJ12-achtige proporties opleveren.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is je verhuizing verlopen Cow_tipping?

Die vraag hiervoor, als Bold_Seeker zijn CPU-power op W. zet, wil ik het nog wel aanzien tot aanstaande maandag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verhuizing verliep voorspoedig, dank je.

Helaas hebben we gewisseld van computerkamer en master bedroom, en nu heb ik (tijdelijk) geen vaste netwerkaansluiting voor mijn compu. 7(8)7 (zal mj12 client niet leuk vinden)
Tijdelijk maar even WiFi en huilen waarom ik niet gewoon elke kamer een netwerkaansluiting heb gegeven.
(ook al kosten die dingen 150 euro per stuk bij nieuwbouw)

Verder is het nadeel van een groot huis hebben dat je normale trekveer voor kabels te trekken niet lang genoeg meer is. Morgen even een langere halen zodat ook de HTPC en computer beneden alvast wel kunnen worden aangesloten.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
De 'project authors' van wief gemaild wat de status van 't project is.
Als ik maandag nog geen reactie heb start ik wel een project removal op dc-vault forum.

Laatste teken van leven op de wief site/forum was oktober 2010...

[ Voor 53% gewijzigd door Qazwaplol op 11-01-2012 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja....ik zit net in de overgang naar Wief en dan spreken we over het laten verwijderen van het project. :F

Ik ga terug naar ABC en wacht wel af hoe het loopt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Eventueel kan ik wel iemand toevoegen in de TEAM zodat de OP aangepast kan worden, of als iemand in een kort stukje de uitleg kan geven dat ik het zelf copy/paste. :)

We zijn met de wiki al wat verder gekomen maar de verwachte rust (en dus tijd over daarvoor) rond de kerstdagen viel wat tegen, de website zelf is wel al geupgrade op een testlocatie. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
output zal bij mij voorlopig vandaag droevig zijn, internet ligt er uit thus :(
@bold, als jij niet overgaat dan zullen we ook niet weten of echt meer werk, meer punten oplevert

[ Voor 38% gewijzigd door amberjr op 11-01-2012 08:47 ]

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Ik heb even snel wat testjes gedaan met de nieuwe AVX build > 2500k @4Ghz
Eerst 18min. gemiddeld, met AVX: 11min. 40% winst gemiddeld.
Ongeveer 15% hogere temperaturen en 25% meer stroomverbruik (slap gemeten in Realtemp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
hier weer een PRPnet update. Kleine bugfix en nu inclusief de windows AVX versie van LLR

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjelddy1
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
zo te horen gaat wieferich niet zo goed meer dan mijn cpu maar even op poem laten runnen totdat we een ander project hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:01
Ik ben nog steeds op ABC en zo te lezen blijf ik daar nog wel even ;)
BTW we zijn SETI NL voorbij !

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 11-01-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar...wat gaan we nu doen?
Januari nog maar effe ABC doen en dan in feb over op PSP?
Of willen we nu al over op PSP?

Iets anders misschien?
Graag wel een duidelijke koers plotten, anders wordt het allemaal wat los zanderig.

Ik ben trouwens die AVX client van PSP aan het tgesten in combinatie met dat PSP tooltje van Digik-oz.
De tasks blijven op "initializing" staan.

Werkt die PSP tool wel met de laatste versie van de client?
Ik draai die windows CPU avx versie op een 2600K, dus die moet AVX hebben toch?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Yep, mits je Windows 7 SP1 heeft geinstalleerd. Lager dan SP1 heeft geen AVX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Cow_tipping schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:17:
Verhuizing verliep voorspoedig, dank je.

Helaas hebben we gewisseld van computerkamer en master bedroom, en nu heb ik (tijdelijk) geen vaste netwerkaansluiting voor mijn compu. 7(8)7 (zal mj12 client niet leuk vinden)
Tijdelijk maar even WiFi en huilen waarom ik niet gewoon elke kamer een netwerkaansluiting heb gegeven.
(ook al kosten die dingen 150 euro per stuk bij nieuwbouw)

Verder is het nadeel van een groot huis hebben dat je normale trekveer voor kabels te trekken niet lang genoeg meer is. Morgen even een langere halen zodat ook de HTPC en computer beneden alvast wel kunnen worden aangesloten.
Late reactie maar ik zag je post nu pas. Welcome to the club! In ons nieuwbouw stapten we wat laat in en moeste beslissingen snel genomen worden. Later bedacht ik met pas dat een netwerkaansluiting wel handig zou zijn... Zelfde als een kraantje in de achtertuin... En 20m trekveer is toch heel normaal tegenwoordig? >:)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Ik ben net overgeschakeld op ABC, en denk dat ik weer overga naar PSP als het daar nodig is. Wat mij betreft is het zo ook goed, als PSP straks ook een Phenom-client heeft ga ik wel even kijken of ik daar meer effect heb. Echter als straks daar de Zandbruggen heersen heb ik er weinig meer te zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik heb weer een paar Lattice WU's binnen gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef42 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:26:
Yep, mits je Windows 7 SP1 heeft geinstalleerd. Lager dan SP1 heeft geen AVX.
Ok, ik heb win7 sp1 draaien; ik heb die LLR-regel met AVX erin actief staan in de configuratie.
Moet er nog iets in de BIOS aan gezet worden om die AVX functie actief te maken?

Kan iemand anders effe de prpclient config postem voor AVX?

Ben nu maar effe terggevallen op de standaard LLR client, die doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:10:
Ik ben trouwens die AVX client van PSP aan het tgesten in combinatie met dat PSP tooltje van Digik-oz.
De tasks blijven op "initializing" staan.

Werkt die PSP tool wel met de laatste versie van de client?
Ik draai die windows CPU avx versie op een 2600K, dus die moet AVX hebben toch?
Hmmm, net even getest met die AVX LLR, en alles lijkt te werken? Draai je wel llravx (check task manager), of heb je nog andere servers aktief staan in prpclient.ini waardoor je nu voor een ander project aan het werk bent? Voor sommige andere projecten werkt de progress indicator inderdaad (nog) niet.

Dus, check prpclient.ini of je:
- alleen de PSP servers aktief hebt staan, en de .ini ook laten updaten in je prpclient-x directories
code:
1
2
3
4
// The following servers are from the Prime Sierpinski Project
// These servers are external to PrimeGrid.
server=PSPfp:50:1:www.psp-project.de:8100
server=PSPdc:50:1:www.psp-project.de:8101

- en, voor de AVX CPUs :
code:
1
2
//llrexe=llr.exe
llrexe=llravx.exe

Maar misschien laat die AVX client andere progress-regels zien als er daadwerkelijk een AVX-processor wordt gebruikt. Kun je die AVX LLR ff draaien zonder PSPRUN (dus gewoon prpclient met het handje starten) en dan een screenshotje maken van het dos-boxje waarin de voortgang wordt vermeld (iets van x.xx% done staat er dan in)?
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:10:
Maar...wat gaan we nu doen?
Januari nog maar effe ABC doen en dan in feb over op PSP?
Of willen we nu al over op PSP?

Iets anders misschien?
Graag wel een duidelijke koers plotten, anders wordt het allemaal wat los zanderig.
Wat mij betreft is Wieferich exit for now. De PG client is honderden (!) keren zo snel, en ze hebben Wief al ingehaald, dus wief doet momenteel redundant (zinloos) werk. De admin reageert niet op zijn forum en/of op andere manieren waarop PG heeft geprobeerd hem te bereiken. Ik zie Wief binnen een maand uit de Vault duvelen.

Ik stel dan ook voor om ABC ook in januari te blijven doen, we pakken daar nog steeds lekker puntjes. En met een schuin oog kijken naar PSP, want [H] nadert in rap tempo.

[ Voor 34% gewijzigd door DigiK-oz op 12-01-2012 09:47 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De AVX LLR lijkt hier wel twee maal zo snel te werken. Verwacht vanavond de WU af te hebben. Overigens de versie van hier http://www.bc-team.org/downloads.php?cat=7 is niet dezelfde als in de officiële prpnet-distributie.

POEM heeft server maintenance aangekondigd voor vrijdag maar op het moment is de server al niet meer bereikbaar. http://boinc.fzk.de/poem/forum_thread.php?id=646#5215

Edit: Hmm is de tweede keer dat Wieferich me met een kater achter laat. :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Toen ik zag dat de available units omlaag ging heb ik snel nog even extra WU's gedownload voor POEM. Een half uur later ging die offline. Wel apart, want de downtime zou pas morgen zijn. Heb nu 30 units extra, maar over iets meer dan een uur staat de 5970 niks meer te doen.

Misschien even op Milkyway inzetten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
@Iconized
Wat is het verschil tussen de LLR AVX versies dan?

@Stef42
In heb over een goede 3 uur ook geen POEM werk meer. Ik heb ook altijd wel een zwak voor Milkyway, hoewel het voor de Vault weliswaar interessanter is om GPU GIMPS te doen :P . Op Milkyway kun je die 5970 wel aardig laten zweten gok ik zo, ik ken geen spel of DC project waar mijn 6950 warmer wordt dan op MW ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My bad, is dezelfde versie (in verkeerde folder gekeken). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
GIMPS is wel een goede, daar deed ik eerst met mfaktc. Werkt mfakto hetzelfde, dus met een worktodo.txt file? Anders slinger ik die wel even aan zodra poem is gestopt. Draait nu nog een klein halfuurtje.

Victor, zo kan je weer een kleine voorsprong opbouwen, volgens mij is je #1 positie niet lang meer je gegund..

[ Voor 38% gewijzigd door Stef42 op 12-01-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
@stef MW vindt de 5970 idd erg lekker, wordt ie overigens niet koud of warm van ;)

mfakto kun je met 2 taken per gpu doen, je moet dan wel per instance aangeven welke gpu die moet draaien
zo uit mijn hoofd iets van mfakto -d.....(en dan 0 of 1) hiervoor kun je vier losse mappen met werk aanmaken
ik had een batchfile hiervoor zag er zo uit:
cd\mfakt3
mfakto -d 1

[ Voor 63% gewijzigd door amberjr op 12-01-2012 17:53 ]

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Stef42 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:24:
GIMPS is wel een goede, daar deed ik eerst met mfaktc. Werkt mfakto hetzelfde, dus met een worktodo.txt file? Anders slinger ik die wel even aan zodra poem is gestopt. Draait nu nog een klein halfuurtje.

Victor, zo kan je weer een kleine voorsprong opbouwen, volgens mij is je #1 positie niet lang meer je gegund..
Tsja, tegen het geweld van 2 of meer GPU's kan ik niet tegenop :) . Het valt me nog reuze mee, ik had eerlijk gezegd wel gedacht dat ik na een paar dagen al van de troon gestoot zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Je hebt het verrassend goed gedaan qua gemiddelde met een single gpu. Nu bijna een halve week 24/7 maar ik zit nog pas op 150.000 average. Duurt zo lang. Komt ook omdat vanwege de slechte ''schaalbaarheid'' van de poem.app dat een dual-gpu niet veel sneller maakt als een single gpu.

EDIT: net op tijd, ik krijg weer nieuwe units voor poem

[ Voor 10% gewijzigd door Stef42 op 12-01-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi buffer op twee dagen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Hoeveel krijg je er dan? Ik zette vandaag de buffer op 10 dagen, kreeg er maar 33 (nog geen 12u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar 28, we kunnen weer vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg sinds vandaag deze melding bij Poem

12-1-2012 18:55:01 | Poem@Home | Bericht van de server:: Het app_info.xml bestand vermeldt geen bruikbare versie van POEM++.

Krijg nog wel POEM taken en punten voor mijn taken

Heb geen Poem op de cpu lopen, slaat die melding daarop?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Die melding krijg ik ook 3x per ongeveer 24u. Feitelijk probeert boinc cpu taken te krijgen, terwijl dat niet werkt door de app_info.xml. Is eigenlijk een bug aangezien in mijn geval cpu gebruiken uit staat op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja app_info.xml is eigenlijk een onding. Stelt je in staat om je eigen applicatie en/of andere configuratie te gebruiken voor een project. Ergens toch zeer onwenselijk dat (wetenschappelijk) werk op deze wijze eenvoudig gecorrumpeerd kan worden. Mocht je meerdere applicaties draaien van een bepaald project dan moet er voor elke applicatie informatie staan in die xml. Een voorbeeld voor PrimeGrid:
http://www.primegrid.com/...id=2742&nowrap=true#27034 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank Stef, vond het ook al maf omdat ik op de site ook cpu uit heb staan, maar nu snap ik het. En sjemig wat een xml bestand, ziet er erg gebruikersvriendelijk uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
12-01-12 20:31:50 | Poem@Home | Sending scheduler request: To fetch work.
12-01-12 20:31:50 | Poem@Home | Reporting 2 completed tasks, requesting new tasks for ATI
12-01-12 20:31:51 | Poem@Home | Scheduler request completed: got 7 new tasks
:D :D
Gewoon voor de zekerheid nog een keer refreshen, misschien krijgen jullie er ook nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles ingesteld zoals beschreven.
Na start van PSP runner blijft de voortgang op 0,00 staan.
Prpclient text file van client1 geeft aan:

[2012-01-12 21:09:31 W(] PRPNet Client application v5.0.4 started
[2012-01-12 21:09:31 W(] User name xxxxxxx at email address is xxxxxxxx
[2012-01-12 21:09:32 W(] PSPfp: Getting work from server www.psp-project.de at port 8100
[2012-01-12 21:09:33 W(] PSPfp: PRPNet server is version 4.0.6

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn scherm met AVX LLR ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
222113*2^13026021+1, bit: 12690000 / 13026038 [97.42%].  Time per bit: 12.451 ms
222113*2^13026021+1, bit: 12700000 / 13026038 [97.49%].  Time per bit: 12.590 ms
.

Wellicht dat PSPrunner het niet kan uitlezen. Heb je gekeken naar de taskmanager, is het proces llravx actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:24:
Mijn scherm met AVX LLR ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
222113*2^13026021+1, bit: 12690000 / 13026038 [97.42%].  Time per bit: 12.451 ms
222113*2^13026021+1, bit: 12700000 / 13026038 [97.49%].  Time per bit: 12.590 ms
.

Wellicht dat PSPrunner het niet kan uitlezen. Heb je gekeken naar de taskmanager, is het proces llravx actief?
Nee, bij mij is de pfgw64 actief en m'n dos scherm ziet er zo uit:

[2012-01-12 21:27:16 W(] PRPNet Client application v5.0.4 started
[2012-01-12 21:27:16 W(] User name xxxxx at email address is xxxxxxxxxxx

PRP: 168451*2^13032468+1 1/13032485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oké, alle applicaties in je prpclient.ini uitvinken of weggooien (behalve llrexe=llravx.exe) zoals pfgwexe=pfgw64.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ok, zal ik effe doen, brb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Maar...maar....PSP-PRP servers geven toch alleen LLR werk uit, of ben ik gek? Ik zou toch maar even checken of je wel van de goede servers werk ophaalt.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[2012-01-12 21:35:17 W(] PRPNet Client application v5.0.4 started
[2012-01-12 21:35:17 W(] User name xxxxxxx at email address is xxxxxxxxxxx

Starting Proth prime test of 225931*2^13032392+1
Using all-complex AVX Core2 type-3 FFT length 1280K, Pass1=256, Pass2=5K, a = 3

:) dat is beter :Y

Het was niet duidelijk dat je dus alle andere engines moet uitcommentarieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:36:
Maar...maar....PSP-PRP servers geven toch alleen LLR werk uit, of ben ik gek? Ik zou toch maar even checken of je wel van de goede servers werk ophaalt.
De enige servers die ik nu heb aan staan zijn:

server=PSPfp:50:1:www.psp-project.de:8100
server=PSPdc:50:1:www.psp-project.de:8101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Dan snap ik er geen reet meer van :) Maar het draait nu, daar gaat het om!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat prpclient de pfgw app prefereert boven de onbekende llravx app. En pfgw kan prima gebruikt worden voor PSP-PRP maar is helaas trager, bij hogere basisgetallen (3n of hoger) is die app sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
VictordeHolland schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:34:
[...]

:D :D
Gewoon voor de zekerheid nog een keer refreshen, misschien krijgen jullie er ook nog een paar.
Volgens mij gebeurt het volgende:

12-1-2012 21:37:18 | Poem@Home | Requesting new tasks for ATI
12-1-2012 21:37:20 | Poem@Home | Scheduler request completed: got 0 new tasks
12-1-2012 21:37:20 | Poem@Home | No tasks sent
12-1-2012 21:37:20 | Poem@Home | Bericht van de server:: Het app_info.xml bestand vermeldt geen bruikbare versie van POEM++

enkel wanneer er geen gpu taken zijn. Eerst kon ik namelijk 7 taken krijgen, daarna begon ie met die melding. Direct daarna nogmaals. Kijk ik op de site, onder Server Status is er bijna of 0 werk voor de OpenCL versie. De server is dus eigenlijk leeg maar maakt wel constant nieuwe tasks aan. Het zal nu alleen heel moeilijk worden om een buffer op te bouwen (output morgen). }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wiethoofd: De W-hunt gaat niet door helaas. Waarom kom je niet fijn met de rest van ons mee hunten op andere projecten, nieuwe avonturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:34:
@Wiethoofd: De W-hunt gaat niet door helaas. Waarom kom je niet fijn met de rest van ons mee hunten op andere projecten, nieuwe avonturen?
Misschien is hij bang voor ons :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:34:
Beetje een zinkend schip verlaten :o :Y)

* Wiethoofd doet op z'n dedicated DC-bak wel wat er nodig is. Op m'n main PC komt BOINC er nooit meer op, dramaprogsel :r

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige repliek daarover: "Ik was niet de kapitein, maar DPC was bezig met een sloep en we gingen roeien en we merkten dat de stroom tegen on was. Qua BOINC ben ik het met je eens, het is een teringapplicatie. Gelukkig is de DC-Vault een stuk groter dan BOINC. We gaanbin neneen maa ndover op psp denkik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:05:
Hier op een 2500k lijkt het ook te werken:

Nu kan ik me herinneren dat je time per bit mocht vergelijken als de units min of meer even gelijk zijn:
152267*2^12540243+1 stnd 13.235
152267*2^13026003+1 AVX 11.225
152267*2^13025859+1 AVX 10.781

AVX is dus sneller (en dit terwijl de units van AVX zelfs iets complexer zijn)
Ik draai met 8 (HT) cores 22.339, dus dat is aardig consistent met jouw waarnemingen.

Omdat Wief nu een no-go is en ik ABC wel weer effe gezien heb, ga ik toch maar versneld over naar PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Victor: zorg je ervoor dat je de #1 op POEM alvast een beetje netjes opruimt?

--> Radeon 7970 Black edition is besteld! B-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:18:
[...]

Ik draai met 8 (HT) cores 22.339, dus dat is aardig consistent met jouw waarnemingen.

Omdat Wief nu een no-go is en ik ABC wel weer effe gezien heb, ga ik toch maar versneld over naar PSP.
Qaz, je moet nu wel snel die punten inleveren anders gaat BS er weer vandoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:50:
@Victor: zorg je ervoor dat je de #1 op POEM alvast een beetje netjes opruimt?

--> Radeon 7970 Black edition is besteld! B-) :P
Ik wil de pret niet bederven maar volgens het forum was de GPU-belasting op een 7970 maar grofweg 30%.
Het geeft veel potentieel, maar wordt niet gebruikt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Stef42 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Ik wil de pret niet bederven maar volgens het forum was de GPU-belasting op een 7970 maar grofweg 30%.
Het geeft veel potentieel, maar wordt niet gebruikt. :|
Niet zo heel gek, dat ding heeft powerrrrr. Vergeet niet dat de POEM GPU app pas minder dan een maand oud is en ze nog geen tijd hebben gehad om die te optimaliseren. Daarnaast doet een 7970 het verder alleen op Milkyway@home met de Nvidia OpenCL app (ja, dat klinkt heel vreemd, maar toch is het zo, kijk maar op het MW forum ;) ), de admin daar heeft een 7970 besteld om er een nieuwe app voor de schrijven. Collatz geeft een error binnen een paar seconden. RC5-72 en GPU-GIMPS heb ik nog niets over gelezen, maar het zou mij niets verbazen als die het ook nog niet doen. De nieuwe Next Generation Core (NGC) in de 7970 is waarschijnlijk de boosdoener.

Edit: Voor Milkyway wordt het echt een beest, bijna een verdubbeling t.o.v. de 5xxx serie ^^.
5870: 544 GFLOPS Double Precision
6970: 675 GFLOPS Double Precison
7970: 947 GFLOPS Double Precision

[ Voor 9% gewijzigd door VictordeHolland op 13-01-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Cow_tipping schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:12:
[...]

Qaz, je moet nu wel snel die punten inleveren anders gaat BS er weer vandoor. ;)
van de week al gedaan moet genoeg zijn om de 5 miljoen mijlpaal te halen, admin zou het uiterlijk zaterdag importeren.
inmiddels ook weer alle wief hosts teurg op psp gezet.

de llravx gaat als een speer, helaas maar 1 host die het kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen de tijd dat die 7970 geleverd is, zal er al wel het nodige gedaan zijn om het maximale eruit te halen.
Ik ga ervan uit dat het zomaar nog 2 weken kan duren voordat ik 'm in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Uhm, ligt het aan mij of zijn de units bij ABC ineens veel langer geworden?
Van 2,5 uur naar 6 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ABC units kunnen wel eens van grote wisselen, althans in het verleden. Had er soms sommige tussen van 12+ uur. Je krijgt wel je punten voor je cpu tijd, max 1000 punten was het toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Oke dan hebben ze blijkbaar weer een paar van die grote jongens uitgegeven want inderdaad heb ik er ook 1 die al meer dan 7 uur bezig is met pas 77% op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Nog veel teams in the halen bij ABC deze komende 5 dagen.
http://www.digik-oz.nl/dc...rce=Team&project=67&id=28

[ Voor 4% gewijzigd door Cow_tipping op 13-01-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
En toen was er geen poem-gpu werk meer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef42 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:17:
En toen was er geen poem-gpu werk meer :|
Ik stel voor dat je dat enorme beest van je uitzet, dan blijft er nog wat over voor m'n zielige 4850 gpu-tjes :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Heb er nog snel twee WU's kunnen wegkapen :) Iedereen zit nu natuurlijk te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Dan heb je meer geluk dan ik, ik de hele middag al niets meer gehad ='( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag dat je me had ingehaald Stef met POEM en nu heb ik nog maar 1 unit in de wacht staan. Zo kan ik je natuurlijk nooit achterhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Dan gaat de pc vannacht maar een keer uit, voor het eerst sinds een week :)
Ik zie morgenochtend wel of er nieuw werk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Okay, wat is er uitgegaan?
Overall Team Position: (Down 2) 5
Overall Team Score: (Down 9,988.783936) 325,221.598399

Lama, ik zie dat we bij RC5 ineens weg zijn... Vast een glitch in de stats...

[ Voor 26% gewijzigd door Xaverius op 14-01-2012 00:10 ]

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Stef42 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:15:
Dan gaat de pc vannacht maar een keer uit, voor het eerst sinds een week :)
Ik zie morgenochtend wel of er nieuw werk is ;)
Die kaart kan altijd nog GIMPS draaien. :)

En inderdaad DPC, Rechenkraft, Free-DC, Bulgaria en team Fuzion zijn allemaal hun RC5 punten in de Vault kwijtgeraakt. Zal wel gefikst worden bij de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Jups, we zijn alweer 10.005 punten gestegen in de Vault vandaag. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjelddy1
  • Niet online
heej ik heb nog een vraagje :)
sinds kort doe ik ook mee aan DC en in het begin(2 weken geleden) zat mijn temperatuur van cpu (i5 2400) constand rond de 70 graden na +- 5 uur draaien. (stock cooler). toen ik gister na een paar uur draaien keek zat de temp rond de 75 graden en vandaag kruipt hij naar de tachtig op (weer na 4-5 uur draaien), iemand enig idee wat het kan veroorzaken ?
ps hij draait nu ABC@home (als er taken zijn) en anders primegrid)
alvast bedankt :)
Kjeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

@kjelddy1 :: Je probleem is 100% continue cpu belasting met de stock-cooler. Je oplossing is een aftermarket cpu-cooler die efficienter de warmte afvoert (denk aan merken als Scythe, Noctua en andere die in de pricewatch staan )
Ten tweede ZET DIRECT JE PC UIT bij 75+ graden!!!!!!! De stelregel is dat je CPU eigenlijk nooit warmer mag worden dan 65 graden... en je GPU niet warmer dan 100 graden

[ Voor 24% gewijzigd door Camulos op 14-01-2012 16:00 . Reden: typo ]

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjelddy1
  • Niet online
ik had hem voor de zekerheid toen hij 75 + was ook uitgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Check of de 4 pinnen van de cooler wel allemaal vast zitten.

Wat is temperatuur na een uur aanstaan? Als het na een uur nog redelijk is ligt het probleem meer bij de airflow in de kast dan de CPU cooler (extra casefan?).

met een betere CPU cooler moet het een stuk koeler blijven, maar de stock intel cooler zou een niet overclockte CPU ook aan moeten kunnen. Maar als de warme lucht de behuizing niet uit komt zal zelfs een aftermarket cooler maar beperkt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14

Pyrus

Hardknock life

Camulos schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:12:
@kjelddy1 :: Je probleem is 100% continue cpu belasting met de stock-cooler. Je oplossing is een aftermarket cpu-cooler die efficienter de warmte afvoert (denk aan merken als Scythe, Noctua en andere die in de pricewatch staan )
Ten tweede ZET DIRECT JE DC UIT bij 75+ graden!!!!!!! De stelregel is dat je CPU eigenlijk nooit warmer mag worden dan 65 graden... en je GPU niet warmer dan 100 graden
Niet boven de 65? Dan had geen enkele van mijn pc's het lang overleefd :X

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjelddy1
  • Niet online
misschien kan het aan de airflow liggen in mijn kast (gigabyte GZ-X2) want de achterste fan voel ik amper blazen,(zelf zachter dan mijn 550wat voeding als dat wat zegt ?). de kast heeft op de sidepanel ook een soort van koker zitten die dan ter hoogte van de cpu stock cooler, ik heb even met een papiertje gechecked in dit blijkt de inlaat te zijn.
net even getest na +-30min uten word de temp al 75 graden.
ik ga zo waarschijnlijk even mij kast open doen om te kijken naar die pinnen en de fans.
jammer genoeg zit een beetje krap bij kas dus een nieuwe cpu cooler komt of fans komen niet even zomaar. (of ik moet m'n ouder op een of andere manier overhalen).

KJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camulos schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:12:

ZET DIRECT JE DC UIT bij 75+ graden!!!!!!! De stelregel is dat je CPU eigenlijk nooit warmer mag worden dan 65 graden... en je GPU niet warmer dan 100 graden
Mwah ik vind dit toch wel erg kort door de bocht hoor. Er is geen stelregel, alleen de regel die vanuit AMD/INTEL opgelegd wordt (thermal throttling) als de CPU oververhit dreigt te raken.

De gemiddelde moderne CPU kan prima op 80+ graden draaien hoor, ik heb ze zelf op 99 graden gehad, maar dat is wel erg veel.

Als CPU's zo snel warm worden, dan kan het ook zijn dat de cooler niet echt goed op de CPU aangesloten zit. Dat merk je dan pas als je de CPU het vuur aan de schenen legt bij hoge load.
Omdat ik mijn machines voor DC gebruikt en ze 24x7 laat lopen op 100% belasting, heb ik per definitie aftermarket coolers erop zitten. Niet goed koop, maar wel prettig voor lage temps.
Mijn I7 6500K bakken draaien full load (en met PSP is dat nog een tandje erger) 65 graden @ 4.4 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:43:
[...]
Er is geen stelregel, alleen de regel die vanuit AMD/INTEL opgelegd wordt (thermal throttling) als de CPU oververhit dreigt te raken.
..
Omdat ik mijn machines voor DC gebruikt en ze 24x7 laat lopen op 100% belasting, heb ik per definitie aftermarket coolers erop zitten. Niet goed koop, maar wel prettig voor lage temps.
Inderdaad.. daar had ik de 65 graden graden vandaan geplukt ^^ Uiteraard heb je gelijk dat nieuwe CPU's wel wat aankunnen.. Maar bij continue hitte van 75+ graden kun je wel permanente schade krijgen aan je CPU's, en dat zou natuurlijk wel erg jammer zijn als je het relatief simpel kan voorkomen.
Een goede airflow + After market CPU koeler is IMO een vereiste als je 24/7 DC draait.

Als 1 van mijn CPU's over de 70 graden heen gaat met een uurtje OCCT (benchmark tool) draaien, dan gaat er wel een tandje bij qua koeling, zoals :extra (case)fan(s) en/of andere koeler.

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

hangt ook helemaal van je type processor af. een i7 920 mag bijvoorbeeld 100 graden worden, heb hem als m'n koeler vol zat met stof al eens op 95 gehad, toen ik daar achter kwam toch de stofzuiger d'r maar eens opgezet, scheelde 35 graden :X :) .

[ Voor 5% gewijzigd door jpiwf op 14-01-2012 17:38 ]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Pagina: 1 ... 21 ... 68 Laatste