https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Eerst maar eens zien of Ars reageert op onze aktie.
Is dan weer jammer, de admin van Wieferich lijkt sowieso niet meer zo aktief te zijn, forum vol spam etcPlease note that PrimeGrid will coordinate with Wieferich@Home so as not to impede upon their active ranges. Emails were sent last month so that we could establish search ranges (no response yet).
Whatever
Daarbij komt, als PG inderdaad er over heen walst, zoals het er nu op lijkt, komt er een tweede vraag.
Als PG over 1,5 week al op het zelfde niveau zit als Wieferich dan is al het werk wat daarna gedaan wordt bij Wieferich zinloos, aangezien PG straks al veel verder is.
Ik weet niet hoeveel mensen dat werk dan willen blijven doen ook al zit het in de Vault?
Voor mezelf sprekend, ook al zit het in de Vault, ik ga geen werk doen wat zinloos is.
gisteren 18
vandaag 73
gaat dadelijk wel lekker denk ik met ons
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35275606
Het is wachten op aanstaande maandag.

Onder, m'n eigen gtx460. Niets vergeleken met die 5970.

Even installeren en dan kan poem beginnen.
Maar goed te zien dat ie in 1 stuk is aangekomen
Draait alles al wel op beide gpu's van de 5970? En ik had het gezegd he dat ie groot was(Kan ik dat ook nog eens ergens over zeggen
[ Voor 74% gewijzigd door amberjr op 04-01-2012 20:04 ]
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
amberjr schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:51:
uit ervaring: Alles lijkt klein in vergelijking met de 5970
Maar goed te zien dat ie in 1 stuk is aangekomen
Draait alles al wel op beide gpu's van de 5970? En ik had het gezegd he dat ie groot was(Kan ik dat ook nog eens ergens over zeggen) Zet je nog een foto van je rig hier?
BOINC herkende beide GPU's goed, dat was het probleem niet. 1 WU per GPU zorgde voor een belasting van ongeveer 45% op de GPU's. Daarna 2 tegelijk op één GPU, dat zorgde voor ongeveer 60% load (zie hieronder).

Daarna heb ik het script gepakt van pagina 75 in dit topic, die van 8. Dat zorgde er ook voor dat 8 taken per GPU worden gedaan. (zie hieronder).

Dat had een gering effect, gemiddelde load op beide GPU's is 64%, het CPU gebruik is gestegen van ongeveer 50% (2 units per GPU) naar 75 (8 units per GPU).
De komende dagen ga ik nog kijken hoe ik het beste de 5970 kan laten draaien. 8 is sowieso te veel voor de GPU, het totaal aantal units is dan al 16 tegelijkertijd. Wat ik al wel ondervond is dat naarmate de runtime langer is het puntenaantal niet lineair mee stijgt, iets boven lineair. Altijd mooi, deze avond ongeveer 50.000 punten gekregen voor Poem

En als laatste, foto van de rig op dit moment.

Dat ga ik heel snel veranderen

Verwijderd
ps Victor congratz met p1, hoop werk verricht
[ Voor 7% gewijzigd door amberjr op 04-01-2012 23:59 ]
Bij mij (en ook bij Iconized??? ) levert meer dan 4 tegelijk geen extra GPU belasting op, enkel meer CPU belasting. Maar je kunt er natuurlijk altijd een beetje mee experimenteren.Stef42 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:07:
[...]
De komende dagen ga ik nog kijken hoe ik het beste de 5970 kan laten draaien. 8 is sowieso te veel voor de GPU, het totaal aantal units is dan al 16 tegelijkertijd.
Zo zie ik het graag!En als laatste, foto van de rig op dit moment.
[afbeelding]
Edit: SIMAP heeft weer werk.
Verwijderd
Nu twee taken simultaan op één ht-core en één ht-core vrij en de GPU-belasting is hoger dan met 4 taken in oude config. Ook geen bevroren taken meer.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 02:33 ]
De PC is bijna helemaal stil, afgezien van de voeding die een beetje ratelt.
Zodra één GPU even geen werk had, zag ik dit:

De CPU wordt niet 100% gebruikt, maar toch lijkt de CPU een bottleneck te vormen.
[ Voor 38% gewijzigd door Stef42 op 05-01-2012 11:15 ]

http://www.elmath.org/ind...ber&id_user=0113193002D14
[ Voor 18% gewijzigd door Cow_tipping op 05-01-2012 12:00 ]
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Ik heb met BOINC7 geen problemen om WCG er naast te draaien, probeer die anders eens. Gaat het dan nog mis dan zou het gewoon ook aan je PC kunnen liggen.Stef42 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:20:
Het enige probleem wat ik nog tegenkwam, die nieuwe boinc client die is vereist werkt totaal anders als versie 6.xx.xx. Probleem is dat andere projects of geen punten geven of errors maken bij uploaden. Ben ik wel verplicht om bij poem te blijven
De PC is bijna helemaal stil, afgezien van de voeding die een beetje ratelt.
Zodra één GPU even geen werk had, zag ik dit:
[afbeelding]
De CPU wordt niet 100% gebruikt, maar toch lijkt de CPU een bottleneck te vormen.
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
En ik dan?Cow_tipping schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:00:
Ik zag dat Bold Seeker VIP van de week is bij Wieferich.
[afbeelding]
http://www.elmath.org/ind...ber&id_user=0113193002D14
Zie kopje: Congratulates for currently best members hier voor meer VIP's
Verwijderd
http://www.elmath.org/index.php?id=list_view_member
Ik kreeg vandaag de eindafrekening van gas- en kWh-gebruik.
2.375 kWh opgeslurpt vorig jaar en ik krijg geld terug.
2.375 in totaal over het hele jaar, of is die 2.375 alleen het verbruik van het DC gedeelte?Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:32:
Als het een beetje meezit Bold_Seeker kun je nog voor 1 overall gaan:
Anders doen wij het thuis toch wel heel erg slecht met 8.000-10.000 KWh per jaar....
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Weet opzich ook wel waar het vandaan komt:jpiwf schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:01:
ach, niet te vaak wassen, je stofzuiger vooral lekker in de kast laten staan en geen koelkast, want je gaat toch elke dag naar de supermarkt en je bent zo een paar duizend kwh kwijt![]()
Electrische vloerverwarming in badkamer
Electrische oven en kookplaat
Amerikaanse vriezer
Koelkast
Wasmachine + droger + vaatwasser
Voor en Hoofdversterker, Plasma TV, en ga zo maar door....
Owja, die was ik bijna vergetenStef42 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:27:
...Een pc die 24/7 draait...
Verwijderd
......ok daar wordt ik wel een beetje stil van....Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:32:
Als het een beetje meezit Bold_Seeker kun je nog voor 1 overall gaan:

Ik verbruik bijna 10x zoveel als jij doet iconized

Duidelijk merkbaar dat ik dit jaar een paar maanden GPU's heb gebruikt als stookkachels.
Morgen wordt m'n 2500k geleverd

[ Voor 35% gewijzigd door Qazwaplol op 05-01-2012 20:32 ]
Verwijderd
Meteen maar een nieuwe besteld. Om GPUGrid wat meer power te geven heb ik er een GTX590 bij besteld
Verwijderd
Ghehehe, wat ben jij nou kwijt aan stroom ERBrouwer?Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:28:
Helaas een van mijn PC (Q6600) is gecrashed.
Meteen maar een nieuwe besteld. Om GPUGrid wat meer power te geven heb ik er een GTX590 bij besteld
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:28:
Helaas een van mijn PC (Q6600) is gecrashed.
Mijn x2 4400 vervangen door een Ivy bridge straks zal ook geen verbetering opleveren want dan komt daar ook een goede videokaart in.
Maar eerst komende zondag verhuizen naar een 2 onder een kap nieuwbouw. En als ik daarna nog geld overhoud (2 huizen op naam

Misschienmoeten we zevoorbij laten alsze beloven ook AT enTN inte halen. Danhebben wijbij wief meertijd.
Toch blijven het hele dure puntjes op PSPCow_tipping schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:46:
De [H]arde jongens beginnenweer gas tegeven op PSP.
Misschienmoeten we zevoorbij laten alsze beloven ook AT enTN inte halen. Danhebben wijbij wief meertijd.

Verwijderd
Ik heb nog eens naar de verrichtingen van de PG Wieferich client en de elmath Wieferich client gekeken en de grootte van de werkeenheden:
PG 62066e11 - 62067e11 minder dan een uur
W 9178812e9 - 9178813e9 duurt een paar uur
Misschien met zijn allen nog eens goed over nadenken, ik sluit me wel aan met wat men wil doen.
Misschien bij de vault aankaarten, Wieferich is outdated en traag, er is een beter,sneller alternatief, eens kijken of de vault admins kontakt kunnen krijgen? Het zou zonde zijn om te hunten op iets wat gedoemd is te nokken binnenkort.
Whatever
Betwijfel of dat gaat werken, tenzij wij AT al voorbij zijn. In dat geval is TN wel zo dichtbij dat ze er waarschijnlijk voor gaan. Desnogwelteplus sta ik die 340 punten liever niet af, daar moeten we bij andere projecten hard voor werken. PSP blijft nog wel even in de vault denk ik, maar Wieferich heeft z'n langste tijd wel gehad, of tenminste, dat hoop ik. Het zijn vrij dure punten daar, maar voorlopig kunnen we er ook op gokken dat het eruit gaat, en elders power inzetten. Mocht het blijven, dan komen we alsnog terug.Cow_tipping schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:46:
De [H]arde jongens beginnenweer gas tegeven op PSP.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
De puntjes @ PSP zijn duur, en :
die gaan nog even niet ophouden....quote: forum HardOCPI'm helping out on PSP. With any luck we should be able to snag 4th place and 357 Vault points within a month or so.
[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 06-01-2012 15:47 ]
Whatever
Gewoon de opties aan het verkennen. Eerst maar eens kijken wat de punten @Wief doen komende maandag.....
Whatever
edit: Wil ook best terug naar psp, duurt even lang en levert meer op
[ Voor 22% gewijzigd door amberjr op 06-01-2012 16:33 ]
Verwijderd
Edit: Stef lukt al een beetje op POEM?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 16:51 ]
Verwijderd
Het maakt natuurlijk niet heel veel uit, want een switch is zo gemaakt als dat nodig is; dan kan ik 'm "RAID" functie weer eens gebruiken
Wat mij betreft dus ga ik over naar Wieferich en dan maar eens kijken of we vlot die 1 miljoen dicht kunnen lopen.
Verwijderd
Als iemand anders een berichtje de ruimte wil insturen op het Wieferich-forum wil posten.
Edit: Toevalligerwijs is er net ook een post aangemaakt op team-ninja-forum voor het starten van de klok voor het project Spinhenge (al meer dan een maand geen werk).
Edit2: Ik doe het liever niet eigenlijk (post op teamnf). Mijn mening over Wieferich is wel duidelijk, ik zie geen nut om daar te kraken behalve dan voor Vault-punten. Maar ik wil anderen niet teleurstellen.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 17:55 ]
Dat gaat prima! De eerste 250.000 punten zijn binnen! Ik hoop wel dat de dev's op POEM zeer snel een betere client uitbrengen (één die minder CPU opvreet, of is dat een AMD probleem?)Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:30:
Laten we in ieder geval iets beslissen voordat Bold_Seeker zijn park heeft overgeheveld.
Edit: Stef lukt al een beetje op POEM?
Op de 5970 van amberjr krijg ik de GPU's maar niet hoger dan gemiddeld 65% load. Op het poem-forum werd gezegd door een user: verklaring 1:) dat de gpu het 'voorwerk' voor de CPU doet en daarbij gebruik maakt van het geheugen van de pc, i.p.v. het geheugen op de GPU zelf. Verbetering 2.) met OpenCL 1.2 kan partitionering plaatsvinden op de GPU, iets anders dan bij BOINC nu het geval is. Dat zou de load omhoog kunnen helpen.
In beide gevallen zal het gezien de snelheid van de ontwikkelaars bij poem nog lang duren.

Verwijderd
Ik heb iets gepost op tnf en de nadruk gelegd op aankijken of W@H nog iets van plan is of iets gaat doen. Op W@H forum kan ik niet posten.
Verwijderd
Gebruik je het script dat eerder is gepost? Het enige wat ik erin veranderd heb is max 2 cpu en average 2 cpu. Dan start hij nog steeds 4 taken en die doen er zo'n 1 uur en 15 min over per taak. Maar dit is wel het enige wat draait op de pc, ik heb er nu even geen andere projecten naast draaien.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 19:26 . Reden: kleine toevoeging ]
Goed dat je het aankaart maar er zitten een aantal verschillen tussen ons. Ten eerste zijn het twee GPU's die moeten worden gevoed en heb ik nog niet de kans gehad om langdurig boinc te draaien (nu ongeveer 8uur per dag). Ik probeer zeer spoedig naar 24/7 te gaan, zij het dat de voeding niet stil genoeg is (wordt nog aan gewerkt) (moet er ook nog kunnen slapenVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:23:
Stef je moet meer punten uit die kaart kunnen krijgen dan wat je nu krijgt in theorie. Ik heb 1 5850 stock draaien in combo met een q9650 en ik heb als ik naar de stats kijk op digik-oz zijn pagina heb ik vandaag al zo'n 100.000 meer dan jij gedraaid terwijl ik nog een uur of 2-3 Boinc uit had staan om bf3 te spelen. Ik heb ook een constant load van rond de 63% op mijn videokaartje.
Gebruik je het script dat eerder is gepost? Het enige wat ik erin veranderd heb is max 2 cpu en average 2 cpu. Dan start hij nog steeds 4 taken en die doen er zo'n 1 uur en 15 min over per taak. Maar dit is wel het enige wat draait op de pc, ik heb er nu even geen andere projecten naast draaien.
Momenteel draai ik 4 taken simultaan (2 per GPU) die ieder op dit moment 45 min draaien. Ik gebruik het script en heb al meerdere aanpassingen gemaakt. Heb al 16 taken simultaan gebruikt maar de load gaat daarvan simpelweg niet omhoog. CPU load veranderd dan ook niet zo gek veel.
Zoals ik net al noemde een aantal posts eerder ligt het 'm deels ook in de manier waarop poem@home werkt. Op het poem-forum kwam er een user die beweerde dat het systeem geheugen door de GPU wordt gebruikt i.p.v. het videogeheugen. Zou best waar kunnen zijn, dat geheugen een bepaalde bottleneck vormt.
Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag, misschien kan het nog beter
Verwijderd
Geen flauw idee, daar kijk ik niet naarVerwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:26:
[...]
Ghehehe, wat ben jij nou kwijt aan stroom ERBrouwer?
FixedVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:54:
[...]
Geen flauw idee, daar kijk ik niet meer naar
Slapen? Dat doe je maar op je werkStef42 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:36:
[...]
Goed dat je het aankaart maar er zitten een aantal verschillen tussen ons. Ten eerste zijn het twee GPU's die moeten worden gevoed en heb ik nog niet de kans gehad om langdurig boinc te draaien (nu ongeveer 8uur per dag). Ik probeer zeer spoedig naar 24/7 te gaan, zij het dat de voeding niet stil genoeg is (wordt nog aan gewerkt) (moet er ook nog kunnen slapen)
Denk dat je 24/7 toch wel iets tussen de 400k en 600k aan punten moet kunnen pakken. En daarmee ook de #1 daily (die ik met plezier aan je af sta). Voor de #1 overall, daar zul je voor moeten strijden, die krijg je niet zomaar
Heb er ook een paar ontvangen, de laatste 2 zijn nu bezig. Niet zo best voor je POEM@home performance kan ik je vertellen.Cow_tipping schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 01:19:
En er zijn weer lattice wu's
POEM WU voordat Lattice werk begon:
3,178.18 920.39 3,068.71
POEM WU nadat Lattice werk begon:
3,980.05 1,372.14 3,709.86
Er vanuit gaande dat het ongeveer dezelfde WUs zijn, duren ze nu dus ongeveer 10 minuten langer. Het rare is dat CreditNew mij wel evenredig meer punten geeft????
Conclusie: CreditNew

Edit: Uptime: 58:15:08:55 en dan durven mensen te beweren dat windows niet stabiel is.....
[ Voor 7% gewijzigd door VictordeHolland op 07-01-2012 08:32 ]
Verwijderd
#1 VictordeHollander 255,477.47 4,694,884
Stop de verwelking!
VictordeHolland schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:25:
Top computers POEM@home:
#1 VictordeHollander 255,477.47 4,694,884
![]()
Ik hoop straks een tweede plaats te krijgen, vanaf vandaag 24/7!
[ Voor 10% gewijzigd door Stef42 op 07-01-2012 21:58 ]
Top Overall member op POEM@home (totale credits) is momenteel:Stef42 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:58:
[...]
Uiteindelijk nummer 1! Volgens mij ben jij ook bijna nummer 1 overall top member, niet waar?!
Ik hoop straks een tweede plaats te krijgen, vanaf vandaag 24/7!
Hi-Octane met 102M credits, oftewel, 4x onze totale productie als DPC tot nu toe, dat is dus nog een heeeeel eind weg. Voor de Top 30 heb je binnenkort al 10M nodig, dus zelfs dat is misschien iets te enthousiast.
Niet zo min over je eigen koetje, waarschijnlijk haal je de #1 daily van DPC wel.
Edit: Lattice heeft nu 1:50 nog 1400 WUs beschikbaar, even snel op update drukken dus!
[ Voor 24% gewijzigd door VictordeHolland op 08-01-2012 01:50 ]
Die average lijn gaat wel heel langzaam omhoog. Sinds donderdag begonnen: average 57.000 total: 670.000
Verwijderd
Mopper modus....die jonge lui ook met hun snelle GPU's...effe snel punten pakken alsof het niets isStef42 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 08:33:
Ik bedoelde eigenlijk computer met het meeste aantal punten, dat ben jij nu toch ook (of bijna)? My bad.
Die average lijn gaat wel heel langzaam omhoog. Sinds donderdag begonnen: average 57.000 total: 670.000
In de goede oude tijd was je 1 jaar bezig om 35.000 puntjes op SETI bijeen te sprokkelen met een
paar single core bakken en nu?? Huh, 1 snel kaartje en ze zijn meteen de koning...

Ghehehe, het is jullie gegund hoor, alleen is het voor mij best wel effe slikken om te zien
dat een nieuwe generatie GPU-owners mijn eigen score waarvoor ik vele maanden lang heb gecrunched, in enkele dagen aan gort zie slaan.
Maar ja, in de DC wereld is stilstand absoluut achteruitgang.
Moet me toch maar eens gaan orienteren op de aanschaf van een paar 7970 kaartjes
Heeft Vault hier wat aan en waar kan ik anders even een kaartje parkeren ?
En dan het liefst met een eenvoudige client.
[ Voor 10% gewijzigd door MAB The Frisian op 08-01-2012 13:48 ]
Verwijderd
http://www.digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx
GIMPS: Trial factoring via Mfaktc (Nvidia) of Mfakto (ATI), lastige client, niet BOINC.
GPUGRID: Nvidia, BOINC
Collatz Conjecture: BOINC, ATI presteert hier het beste.
POEM: BOINC, op het moment alleen geschikt voor ATI, wordt gewerkt aan Nvidia-app, niet zo lastig.
@Bold_Seeker: Niet een combi van Nvidia en ATI?
Gelijk maar even de stats van de eerste week in januari van de GPU-hunt op POEM.
Stef42 en -0- bestormen het overall-klassement.
Een mooie 7 miljoen punten in totaal.
De rek is er met nog een weekje wel uit denk ik.
Ben benieuwd hoeveel aandacht dit project krijgt in de toekomst.
POEM@Home hitparade van zaterdag 07 januari 2012 over 7 dagen.
flushers : 27/75 (36 %)
Users weekly
![]() | |||||
# | +/- | weekly | name | overall | # |
1 | (![]() | 2.383.884,45 | VictordeHollander | 4.820.853,30 | (1) |
2 | (![]() | 1.249.920,66 | Bold_Seeker | 4.199.888,51 | (2) |
3 | (![]() | 1.236.595,93 | iconized | 2.309.169,42 | (4) |
4 | (![]() | 1.089.082,35 | -0- | 1.150.407,34 | (8) |
5 | (![]() | 464.141,45 | Stef42 | 464.141,45 | (12) |
6 | (![]() | 290.915,55 | Nexxis | 590.564,35 | (11) |
7 | (![]() | 192.366,36 | Los Alcoholicos | 742.049,85 | (9) |
8 | (![]() | 153.348,15 | 8_ball | 1.263.072,49 | (7) |
9 | (![]() | 83.989,61 | Marcel | 84.610,24 | (27) |
10 | (![]() | 20.464,05 | tuxnl | 1.573.981,10 | (5) |
11 | (![]() | 2.352,07 | Empie | 235.256,77 | (15) |
12 | (![]() | 887,31 | Confuzer | 680.462,72 | (10) |
13 | (![]() | 310,53 | martijn | 230.353,90 | (16) |
14 | (![]() | 280,76 | DNRutze | 280,76 | (72) |
15 | (![]() | 278,87 | ERBrouwer | 127.298,99 | (22) |
16 | (![]() | 182,21 | Adaap | 182,21 | (74) |
17 | (![]() | 119,74 | marten | 10.745,82 | (47) |
18 | (![]() | 113,60 | [DPC]Division_Brabant | 10.542,29 | (50) |
19 | (![]() | 105,08 | Bio1ogics | 352.395,98 | (14) |
20 | (![]() | 81,21 | pingwim | 46.429,14 | (32) |
21 | (![]() | 79,67 | Arnold | 132.904,62 | (21) |
22 | (![]() | 77,12 | Energya | 146.688,84 | (19) |
23 | (![]() | 70,31 | Remko | 8.841,95 | (52) |
24 | (![]() | 53,26 | Kjeld | 53,26 | (76) |
25 | (![]() | 51,29 | Dennis | 2.016,44 | (63) |
26 | (![]() | 47,95 | Cronenborgh | 115.593,54 | (23) |
27 | (![]() | 17,10 | f.smits | 3.856,73 | (59) |
More... |
Users overall
![]() | |||||
# | +/- | overall | name | weekly | # |
1 | (![]() | 4.820.853,30 | VictordeHollander | 2.383.884,45 | (1) |
2 | (![]() | 4.199.888,51 | Bold_Seeker | 1.249.920,66 | (2) |
3 | (![]() | 3.015.346,48 | Team_Elteor_Borislavj | 0,00 | (![]() |
4 | (![]() | 2.309.169,42 | iconized | 1.236.595,93 | (3) |
5 | (![]() | 1.573.981,10 | tuxnl | 20.464,05 | (10) |
6 | (![]() | 1.290.851,37 | NGS | 0,00 | (![]() |
7 | (![]() | 1.263.072,49 | 8_ball | 153.348,15 | (8) |
8 | (![]() | 1.150.407,34 | -0- | 1.089.082,35 | (4) |
9 | (![]() | 742.049,85 | Los Alcoholicos | 192.366,36 | (7) |
10 | (![]() | 680.462,72 | Confuzer | 887,31 | (12) |
11 | (![]() | 590.564,35 | Nexxis | 290.915,55 | (6) |
12 | (![]() | 464.141,45 | Stef42 | 464.141,45 | (5) |
13 | (![]() | 368.399,18 | Team_Kwakende_kip | 0,00 | (![]() |
14 | (![]() | 352.395,98 | Bio1ogics | 105,08 | (19) |
15 | (![]() | 235.256,77 | Empie | 2.352,07 | (11) |
16 | (![]() | 230.353,90 | martijn | 310,53 | (13) |
17 | (![]() | 163.107,84 | Zlatorog | 0,00 | (![]() |
18 | (![]() | 149.577,73 | Jorn | 0,00 | (![]() |
19 | (![]() | 146.688,84 | Energya | 77,12 | (22) |
20 | (![]() | 142.610,50 | Freeze_XJ | 0,00 | (![]() |
21 | (![]() | 132.904,62 | Arnold | 79,67 | (21) |
22 | (![]() | 127.298,99 | ERBrouwer | 278,87 | (15) |
23 | (![]() | 115.593,54 | Cronenborgh | 47,95 | (26) |
24 | (![]() | 98.283,76 | bagger | 0,00 | (![]() |
25 | (![]() | 96.443,86 | Joris Spekreijse | 0,00 | (![]() |
26 | (![]() | 86.298,74 | Marcel | 83.989,61 | (9) |
27 | (![]() | 86.228,65 | Cow_tipping | 0,00 | (![]() |
28 | (![]() | 77.607,52 | [DPC]DeApen | 0,00 | (![]() |
29 | (![]() | 71.060,86 | Tielemans | 0,00 | (![]() |
30 | (![]() | 67.285,29 | Flying_pizza | 0,00 | (![]() |
More... |
Teams weekly
![]() | |||||
# | +/- | weekly | name | overall | # |
1 | (![]() | 32.296.574,58 | Planet 3DNow! | 316.796.597,96 | (1) |
2 | (![]() | 23.034.213,04 | Team Norway | 58.440.735,90 | (8) |
3 | (![]() | 13.484.234,69 | SETI.Germany | 77.478.113,47 | (6) |
4 | (![]() | 9.431.155,25 | BOINC.Italy | 34.224.363,72 | (12) |
5 | (![]() | 7.417.803,54 | BOINC@Poland | 30.647.546,44 | (14) |
6 | (![]() | 7.053.216,53 | Dutch Power Cows | 25.152.625,82 | (19) |
7 | (![]() | 6.704.823,33 | BOINC@MIXI | 10.687.923,70 | (35) |
8 | (![]() | 5.778.853,51 | L'Alliance Francophone | 96.318.248,84 | (5) |
9 | (![]() | 5.533.481,06 | [H]ard|OCP | 16.004.174,14 | (22) |
10 | (![]() | 5.127.966,51 | Cruncher Junkies | 25.692.082,40 | (18) |
11 | (![]() | 4.541.086,67 | Team Musketeers | 12.990.102,25 | (30) |
12 | (![]() | 3.368.231,91 | France | 14.177.725,08 | (26) |
More... |
Teams overall
![]() | |||||
# | +/- | overall | name | weekly | # |
1 | (![]() | 316.796.597,96 | Planet 3DNow! | 32.296.574,58 | (1) |
14 | (![]() | 30.647.546,44 | BOINC@Poland | 7.417.803,54 | (5) |
15 | (![]() | 29.892.084,45 | Nordlichter | 8.468,42 | (88) |
16 | (![]() | 29.877.768,65 | SETI.USA | 2.313.743,18 | (16) |
17 | (![]() | 26.633.627,17 | Czech National Team | 1.574.450,12 | (19) |
18 | (![]() | 25.692.082,40 | Cruncher Junkies | 5.127.966,51 | (10) |
19 | (![]() | 25.152.625,82 | Dutch Power Cows | 7.053.216,53 | (6) |
20 | (![]() | 21.912.876,91 | Charity Team | 2.535,16 | (131) |
21 | (![]() | 16.445.223,83 | Zirconia | 0,00 | (![]() |
22 | (![]() | 16.004.174,14 | [H]ard|OCP | 5.533.481,06 | (9) |
23 | (![]() | 14.453.231,04 | Predictor @ Germany | 32.525,28 | (60) |
24 | (![]() | 14.402.140,49 | The Knights Who Say Ni! | 739.246,01 | (30) |
More... |
Nieuwe users
![]() | |||||
Stef42 | 464.141,45 | ||||
DNRutze | 280,76 | ||||
Adaap | 182,21 | ||||
Kjeld | 53,26 |
Mijlpalen
![]() | |||||
Bold_Seeker | 4.000.000 | ||||
VictordeHollander | 4.000.000 | ||||
iconized | 2.000.000 | ||||
-0- | 1.000.000 | ||||
Los Alcoholicos | 700.000 | ||||
Nexxis | 500.000 | ||||
Stef42 | 400.000 | ||||
Marcel | 80.000 | ||||
Dennis | 2.000 | ||||
DNRutze | 250 | ||||
Adaap | 100 | ||||
Kjeld | 50 |
When do we get them
![]() | |||||
Czech National Team | 1,89 | ||||
Cruncher Junkies | 1,96 | ||||
Nordlichter | 4,71 | ||||
BOINC Synergy | 6,23 | ||||
SETI.USA | 6,98 | ||||
Teddies | 14,69 | ||||
Ars Technica | 24,14 | ||||
BOINC@AUSTRALIA | 40,19 | ||||
Rechenkraft.net | 56,56 | ||||
KIT- Karlsruhe Institute of Technology | 103,85 |
Bron
POEM@Home project site

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 15:17 ]
http://www.digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx
GIMPS: Trial factoring via Mfaktc (Nvidia) of Mfakto (ATI), lastige client, niet BOINC.
GPUGRID: Nvidia, BOINC
Collatz Conjecture: BOINC, ATI presteert hier het beste.
POEM: BOINC, op het moment alleen geschikt voor ATI, wordt gewerkt aan Nvidia-app, niet zo lastig"
Moet ik hierbij kijken naar de Vault Position of naar een andere kolom (misschien uitleg kolomlezen)?
In het eerste geval kan ik ze beide wel zo laten grazen.
OK, nu beide kaartjes op MW@H en laat even 1 GG wuutje lopen voor info.
[ Voor 8% gewijzigd door MAB The Frisian op 08-01-2012 19:55 ]
Verwijderd
Dan lijkt met een Nvidia-kaart GPUGRID het nuttigste (uitgaande van een eenvoudige client).
Op Seti het minste, maar Vault-nut is ook niet alles, je moet een project ook leuk vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 18:04 ]
thuispc: wief + boinc (had nog 1 cpdn job lopen) = crashes. wief alleen geen probleem
psp host: wief + psp = memory violations van wief client.
hoop dat wief geen probleem meer heeft op m'n psp host als ie alleen draait. anders blijft mijn bijdrage beperkt.
Verwijderd
Een aantal weken W, ons met 50-100k boven AT parkeren daarna met rasse schreden naar meneer Sierpinski. Mocht AT gaan verdedigen afhaken en naar Sierpinski. Ieders die geen zin heeft in beide projecten blijft op abc of zo. De Sierpinski-vaart kan ook nog wel 2 maanden duren en dan is de jaarlijkse stampede alweer een feit, mocht die weer in april plaatsvinden.
We staan daar nu #27 met 10,5M.
Stel we doen 15M in een stamp:
Dan zouden we eindigen op #13
=14 plaatsen à 10,34 punten = 144 punten voor de Vault
Verwijderd
Ten aanzien van die grafische kaarten...ik ben zeer benieuwd naar de prestaties van die nieuwe 7970 kaart op GPU computing gebied. Ik kan er helaas nog maar weinig over terugvinden.
Ik ben wel erg AMD-minded qua GPU's, dus ik zal geen Nvidia kaart aanschaffen.
@Victor --> altijd goed om the vault onder de aandacht te brengen van een breder publiek en een stampede op een project die goed meedoet voor de vault zou echt super zijn!
Verwijderd
kijk, dat klinkt goedStef42 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:23:
AMD's 7970 wordt zoals in sommige reviews te lezen valt een 'GPGPU-beest'. Wat we daarvan gaan terug zien krijgen we vanaf morgen. Ben best benieuwd wat het zal opleveren. Hij is in een aantal gevallen niet veel langzamer dan een HD6990.
Daarmee kan ik jou dan weer van katoen geven op POEM

Nou maar hopen dat de beschikbaarheid van deze kaart een beetje ok is.
Ik was eerst in de veronderstelling dat men Vault als geheel als 1 project wilde beschouwen en dus niet maar 1 Vault-project pakken. Derhalve mijn reactie MAB The Frisian in "DC Vault-projecten leuk voor een 2012 stampede*"VictordeHolland schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:17:
Over de stampede, moeten we dat draadje over mogelijke deelname van Vaultprojecten aan de stamp niet weer eens een bump geven? Docking lijkt mij daarvoor nog steeds een mooie kandidaat. Korte WU's (+/-1 uur), lage geheugen eisen (<100MB) , vrijwel altijd werk en hoewel het niet veel vaultpunten geeft kunnen we daar wel aardig stijgen. Bovendien is het medisch, waardoor het meestal meer belangstelling krijgt dan bijvoorbeeld wiskundige projecten.
We staan daar nu #27 met 10,5M.
Stel we doen 15M in een stamp:
Dan zouden we eindigen op #13
=14 plaatsen à 10,34 punten = 144 punten voor de Vault
Hierbij dan de Boinc-projecten en de GPU-projecten selecteren voor de Stampede waarbij de experts voor aanvang aangeven welk(e) projecten meedoen op dat moment.
Voor wat betreft de flexibele grazers onder ons zouden de experts dan misschien tijdig kunnen aangeven waar op welk moment gegraasd moet worden om zoveel mogelijk produktie te verwezenlijken dmv project hoppen.
Weet niet of dat zinvol is voor de periode van een maand maar dan vernemen we dan wel.
Ook is een tabel vwb de produktie per cpu/gpu misschien zinvol om de koetjes daar in de wei te zetten waar ze het meest produceren.
Maar uit andere reacties proef ik dat er 1 Vault-project wordt aangewezen waarop geboost moet worden. Misschien dat er dan 1 cpu-project EN 1 gpu-project moet worden gekozen ?
Verwijderd
Over die 7970, meest interessante lijkt me de prijs, Verder heeft het een max wattage-gebruik van 300W (bij heftig overklokken). Hmm bij een bescheiden prijs is onderklokken altijd een optie.
Ik weet niet of ik ff ruim €500 een bescheiden prijs vindt. Ik denk wel dat die kaarten makkelijker zijn met lastige clients omdat je maar met 1 gpu per kaart te maken hebt
En ik zie dat mijn good old 5970 het lekker doet op POEM mooi werk stef
[ Voor 13% gewijzigd door amberjr op 08-01-2012 22:52 ]
De kaart is al aangekondigd, morgen is de launch dus ik denk dat de beschikbaar vrij goed is (AMD heeft aangegeven veel voorraad te hebben bij de echte lancering). Overigens heb ik die 5970 maar tijdelijk, zodra het weer terug gaat naar amberjr zit m'n productie op 0.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:39:
[...]
kijk, dat klinkt goed
Daarmee kan ik jou dan weer van katoen geven op POEM![]()
Nou maar hopen dat de beschikbaarheid van deze kaart een beetje ok is.
Die kaart doet het prima nu 24/7. Over een aantal uur ga ik al door de 1M grens heen.amberjr schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:51:
^^ Hmm bij een bescheiden prijs is onderklokken altijd een optie.
Ik weet niet of ik ff ruim €500 een bescheiden prijs vindt. Ik denk wel dat die kaarten makkelijker zijn met lastige clients omdat je maar met 1 gpu per kaart te maken hebt
En ik zie dat mijn good old 5970 het lekker doet op POEM mooi werk stef
Heb net even gekeken op Alternate, volgens hun site is de 7970 op voorraad voor 599 EUR van de betere merken linkje (hoop dat de link het doet)
Dus toch wel iets meer dan 500
Edit: Inmiddels staat die wel in de pricewatch en op Alternate is die toch wel erg duur in vergelijking met andere sites.
[ Voor 13% gewijzigd door VictordeHolland op 09-01-2012 16:17 ]
week1: 11/41
week2: 8/28
meer werk gedaan maar minder punten?
[ Voor 57% gewijzigd door Qazwaplol op 09-01-2012 06:41 ]
GPUGrid had een wu van 4:48uur welke na 11:47 dus een berekeningsfout gaf ???????
Geen idee waar die wu te bekijken.
Maar gewoon weer even MW@H.
CL_INVALID_COMMAND_QUEUE ineens ? Maar herstarten.
[ Voor 9% gewijzigd door MAB The Frisian op 09-01-2012 07:56 ]
Verwijderd
Tsja hmm, wat communistische agogie:Qazwaplol schreef op maandag 09 januari 2012 @ 06:37:
punten @ wieferich
Kameraden, dankzij uw gedane arbeid afgelopen week waarvoor u 11 en 40 punten kreeg, behaagt het ons u deze week te belonen met 8 en 28 punten.
WTF...."Vroegah" gingen de punten omhoog bij meer wekelijkse produktieQazwaplol schreef op maandag 09 januari 2012 @ 06:37:
punten @ wieferich

Dit schiet dus niet op, als we echt gaan hunten daalt het nog veel harder dan?
Whatever
daar wordt ik niet blij van
[/ego]
Wat gaat er nu gebeuren als we doorgaan, een bak extra power erop mikken en, bijvoorbeeld, het aantal WU's per CPU nog eens verdubbelen? Hebben we dan volgende week 4 en 14 punten per WU? Zo wordt het effect van een hunt wel erg minimaal
Whatever
Whatever
Verwijderd
Number of points (old versions of client) 6
Number of points (actual version of client) 8
Number of points (old versions of client) 23
Number of points (actual version of client) 28
Wat is nou waarheid?
Ik wil het nog wel effe een weekje geven, komende week komt mijn stal er zo langzamerhand bij en dan nog
maar eens kijken of de puntjes omhoog gaan.
De punten zijn dus een 30% gezakt t.o.v. vorige week.
Whatever
Verwijderd

Toch ga ik een weekje op Wief zitten om te zien wat er gebeurd.

Whatever
@pyrus, klopt primegrid doet 't zelfde werk in een fractie van de tijd.
Verwijderd
We zitten gewoon erg goed op 1 lijn hier binnen de huntgroep

Geen vervelende opmerkingen of mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen; het is
gewoon "chill" hier op het Vault forum

Mocht Wief inderdaad vrekkig om blijven gaan met de puntjes, dan switch ik inderdaad over naar
PSP met de CPU's en blijven de GPU's wel op POEM doorknallen.
Welke GPU('s) gebruik je op POEM en onder welke instellingen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:36:
Saamhorigheid heet dat Qaz!
We zitten gewoon erg goed op 1 lijn hier binnen de huntgroep![]()
Geen vervelende opmerkingen of mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen; het is
gewoon "chill" hier op het Vault forum![]()
Mocht Wief inderdaad vrekkig om blijven gaan met de puntjes, dan switch ik inderdaad over naar
PSP met de CPU's en blijven de GPU's wel op POEM doorknallen.
word het nou wieferich primegrid PSP(?) POEM of toch iets anders ?
eerst ff mijn config zodat ik niet dingen ga doen die niet kunnen
i5 2400
gtx 550ti
draai hem zo'n 8 uur per dag, weekend natuurlijk meer.
wat zou handig zijn om voor mij te draaien om jullie zo veel mogelijk te supporten en zelf natuurlijk want puntjes te sprokkelen.
want focussen op één project lijkt me toch handiger dan 5 projecten tegelijkertijd laten afwisselen
alvast bedankt voor het advies
Kjeld AKA KJ
PS hoe zorg je dat die wieferich niet elke keer opstart ? (bij pc opstart )