Daar kan ik niets meer aan toevoegen.
Verwijderd
Gratz!
Trouwens de reden dat ik overstapte van Phenom oud naar i7 2600k was dat ik nog maar circa 1/50 per dag deed van Bold_Seeker's produktie. Ik hoop nog in je buurt te kunnen blijven.
Vervelend zeg 2 nieuwe i7 2600k's. Wordt tijd voor de jackpot volgende week, dan koop ik er ook wat bij
Tijd om gezamelijk stroom in te kopen
@bold vergeet je je windows niet
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Het ziet ernaar uit dat ik redelijk constant 100k per dag op DIMES kan doen. Wel vreemd dat de output van Cow_tippin' zo fluctueert daar ???
Cow krijgt zo nu en dan opeens 3 keer zoveel credits voor hetzelfde werk bij Dimes
* Qazwaplol is nog steeds jaloers
Laatst was er een opmerking over botjes en SPAM op de DPC-wiki. Nou dat was dus inderdaad het geval in plaats van dat ik dacht dat er nieuwe pagina's aangemaakt werden (misschien ook wel overigens) Ik heb de laatste versies teruggezet van de projectpagina's behalve die van PSP-PRP omdat daar in de laatste versies een afbeelding in de wiki stond en daar wilde de server nu niet meer aan beginnen met als gevolg dat er een foutmelding op de pagina kwam.
Je kan op dit moment die pagina alleen editten als je een bekende geregistreerde gebruiker bent. Ik hen de upgrade naar een nieuwe versie van het CMS in de agenda gezet en ga binnenkort lokaal testen, hopelijk kunnen we dan met een verbeterde ACL het in het CMS zelf doen ipv een verouderde wikiversie die niet geupgrade wil worden...
Je kan op dit moment die pagina alleen editten als je een bekende geregistreerde gebruiker bent. Ik hen de upgrade naar een nieuwe versie van het CMS in de agenda gezet en ga binnenkort lokaal testen, hopelijk kunnen we dan met een verbeterde ACL het in het CMS zelf doen ipv een verouderde wikiversie die niet geupgrade wil worden...
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Ik heb ook geen flauw idee waarom ik af en toe zulke hoge punten krijg voor al mijn Dimes VM's plus 1 service installatie op de laptop.Qazwaplol schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:57:
Cow krijgt zo nu en dan opeens 3 keer zoveel credits voor hetzelfde werk bij Dimes![]()
Ik weet wel dat ik er vanaf blijf zolang ze het zo blijven doen.
(jammer want ik heb iets te weinig HD ruimte voor mijn win2k installaties toegewezen, en nu loopt om de zoveel tijd de hard disk vol van de VM's en ik kan die niet aanpassen zonder windows eraf te gooien)
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Ik wil meer VMs!!!! maar ik heb (bijna) geen RAM meer over 
dus...
I NEED MORE RAM!!!
oww, wacht maar dat kan helemaal niet, mijn 4 slots zitten al vol =(.
dus...
I NEED MORE RAM!!!
oww, wacht maar dat kan helemaal niet, mijn 4 slots zitten al vol =(.
Het is af en toe ook best leuk om bovenaan te staan
.
Hoelang ga je dit nog volhouden?
Over een maand haal je me al in
Net zolang tot ik je voorbij bennickb90 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:29:
Hoelang ga je dit nog volhouden?Over een maand haal je me al in
Stiekem hoop ik dat ik een paar mensen wakker heb geschud, die nu ook weer VM's gaan starten en dat zo onze gezamenlijke output omhoog gaat
Als ik m'n i7-920 ga upgraden naar een 2600k oid dan ga ik er nog een stuk of 10 VM's bij draaien ja.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Uhmm, volgens mij hoort dit niet bij het rapporteren van manual results voor GIMPSPrimeNet Report Manual Result(s)
No factor lines found: 0
Mfaktc no factor lines found: 0
Mfakto no factor lines found: 39
Processing result: no fHTTP/1.1 502 Gateway Error
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Sat, 05 Nov 2011 17:28:02 GMT
Connection: close
Content-Length: 186
Content-Type: text/html
CGI Timeout
The specified CGI application exceeded the allowed time for processing. The server has deleted the process.
Gewoon je results nogmaals rapporteren voor de zekerheid. Dubbele results worden vanzelf gefilterd.
Whatever
Toch weer mooi 6 puntjes door DIMES een plekje omhoog te schoppen.
Tijd om onze eigen windmolens (we willen natuurlijk wel groene energie) te laten bouwen
[edit]
Beetje veel posts van mij in dit topic
Ik heb net het DC-vault forum gelezen en ik was (net als een paar anderen) niet echt gecharmeerd van het taalgebruik daar. Toch wilde ik even mijn ideeën/input geven op de discussie daar, zonder dat ik meteen wordt aangevallen. Voor degene die de discussie niet gelezen hebben, heel globaal samengevat de discussiepunten:
* Staan we commerciële projecten toe in de Vault?
Voorstanders: Ja, zolang ze maar toegevoegde waarde creëren voor de samenleving (in welk opzicht dan ook).
Tegenstanders: Nee, want dit forceert leden/teams die aan de Vault mee willen doen (en hoog in de ranking willen staan) om deze projecten te draaien, terwijl ze deze projecten liever niet draaien (of kunnen draaien).
2de discussiepunt:
* Moeten alle Vault projecten hun resultaten publiceren?
Voorstanders: Ja, de community heeft het mede mogelijk gemaakt dat die resultaten er zijn en iedereen heeft dus het recht om deze in te kunnen zien of te downloaden.
Tegenstanders: voor (sommige) projecten is het onrealistisch om van ze te verwachten dat zij alle resultaten publiceren wegens software/hardwarematige restricties ofwel dat de resultaten dusdanig technisch zijn dat de community er eigenlijk niets aan heeft.
Mijn mening/input:
Deze discussie kan eindeloos gevoerd worden zonder dat de community/projectadmins op één lijn komen te liggen. Daarom denk ik dat de oplossing niet gezocht moet worden in het compleet verwijderen (negatief woord) van projecten uit de Vault, maar in de creatie (positief woord
Voorbeelden van projecten die naar mijn mening in zo een categorie thuis zouden horen/ hebben gezeten: Lattice (heeft bijna nooit werk), AQUA (vroegah, is inmiddels natuurlijk helemaal gestopt), RNA (voordat het bij de officiele projecten kwam), MJ12 (obvious) en mogelijk zelfs DIMES.
Dat zijn mijn 2 centjes. Mochten de reacties hier nu positief zijn op dit idee (of een aanpassing hierop), dan mag iemand het uiteraard op het forum van DC-Vault posten zonder hiervoor mijn toestemming te vragen.
Verder wil ik nog even vermelden dat ik het erg jammer vind dat Beyond (actief DC-Vault lid van Ars Technica) en ander Ars Technica leden gestopt zijn met de Vault, mede dankzij een aantal mensen die dingen achter hun meningen/acties zochten die zo laag en kinderachtig zijn dat Ars niet verdient om zo afgeschilderd te worden. Dus dikke respect voor Beyond en de rest van AT
[ Voor 85% gewijzigd door VictordeHolland op 07-11-2011 01:30 ]
Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Maar iets dergelijks heb ik daar al eens voorgesteld (namelijk dat de Total score van een team niet bestaat uit ALLE projecten, maar dat de laagste 3 domweg niet meetellen. Zo kan ieder team projecten die ze niet bevallen weglaten zonder dat de ranking daaronder zal lijden. Zie mijn post op de het vault forum hierover.
Een paar reacties, sommige positief, sommige niet, en toen......werd het stil.
[ Voor 7% gewijzigd door DigiK-oz op 07-11-2011 09:35 ]
Whatever
Het lijkt mij een goed idee om de discussie op DC-Vault niet door individuele gebruikers te laten voeren, maar door vertegenwoordigers van de verschillende groepen. En dat nadat deze groepen eerst een eigen standpunt hebben ingenomen.
Maar ja, 't blijft jammer dat iets wat in beginsel just for fun was begonnen, nu zo'n bijsmaak begint te krijgen.
Maar ja, 't blijft jammer dat iets wat in beginsel just for fun was begonnen, nu zo'n bijsmaak begint te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door MOmax op 07-11-2011 09:57 . Reden: Typo's ]
Mijn gevoel is dat tema ninja niks wil veranderen aan de opzet van de DC-vault, dit op basis van eerdere discussies. Dus puur commerciele kunnen gewoon in de DC-vault zitten. Voor het zelfde gaat Ars nu zichzelf uit de lijst halen...
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
De hele discussie is voor mij als beginner niet geheel duidelijk (lees begrijpelijk).
Mijn punt is dat op een persoonlijke titel je moet kunnen doen/laten wat je zelf wilt. Echter in mijn geval is de extra stimulans die de "strijd" in de vault brengt wel een extra motivatie. Ik heb vorige week idd ook de discusie gelezen en was ook niet erg gecharmeerd van (naar het einde toe zeker) de toon van de discussie. Het nadeel in mijn ogen bij deze opzet is dat team ninja de vault heeft/beheerd en d.m.v. input van users hier wel of niet een aanpassing in maakt.
Met betrekking tot het middelen van score's moet je denk ik niet alleen de laagste weglaten eventueel maar dan ook de hoogste (kijk naar kunstschaatsen volgens mij) Anders kan een team idd zeggen ik laat drie projecten liggen maar dan heb je geen eerlijk beeld want die kunnen zich dan ergens anders vol op concentreren wat een nadeel geeft aan de andere deelnemers.
M.b.t. wel niet commercieel en zoals mj12 het uitkeren van een vergoeding voor de participants. Ach bij medisch is ook niet alles alleen maar non profit. Indien er een medicijn gevonden/gemaakt kan worden zal dat ook gebeuren dus wat is wel/niet commercieel.
Er is toch ook nog een soort f1 klassement voor de teams?
Voor mij geldt dat ik gewoon doe waar ik mijn energie in wil stoppen, binnen of buiten de vault. Maar ik denk ook dat je als team daar eerst een mening over moet hebben en dan 1 persoon dit moet laten verwoorden namens DPC. (het is niet dat we met z'n allen rond de tafel (kunnen) ziten)
Mijn punt is dat op een persoonlijke titel je moet kunnen doen/laten wat je zelf wilt. Echter in mijn geval is de extra stimulans die de "strijd" in de vault brengt wel een extra motivatie. Ik heb vorige week idd ook de discusie gelezen en was ook niet erg gecharmeerd van (naar het einde toe zeker) de toon van de discussie. Het nadeel in mijn ogen bij deze opzet is dat team ninja de vault heeft/beheerd en d.m.v. input van users hier wel of niet een aanpassing in maakt.
Met betrekking tot het middelen van score's moet je denk ik niet alleen de laagste weglaten eventueel maar dan ook de hoogste (kijk naar kunstschaatsen volgens mij) Anders kan een team idd zeggen ik laat drie projecten liggen maar dan heb je geen eerlijk beeld want die kunnen zich dan ergens anders vol op concentreren wat een nadeel geeft aan de andere deelnemers.
M.b.t. wel niet commercieel en zoals mj12 het uitkeren van een vergoeding voor de participants. Ach bij medisch is ook niet alles alleen maar non profit. Indien er een medicijn gevonden/gemaakt kan worden zal dat ook gebeuren dus wat is wel/niet commercieel.
Er is toch ook nog een soort f1 klassement voor de teams?
Voor mij geldt dat ik gewoon doe waar ik mijn energie in wil stoppen, binnen of buiten de vault. Maar ik denk ook dat je als team daar eerst een mening over moet hebben en dan 1 persoon dit moet laten verwoorden namens DPC. (het is niet dat we met z'n allen rond de tafel (kunnen) ziten)
Wat ik me afvraag he. MJ12 is een commercieel project. Echter krijg je er nu zelf ook geld voor terug. In hoeverre kan je dan nog spreken van een commercieel project? Voor mij valt een project onder commercieel als hun geld aan jou verdienen zonder er iets voor terug te krijgen.
Om ook mijn mening te geven over de lopende discussie. Van mij mogen een aantal projecten er gewoon tussenuit. Wat victor zegt, projecten met weinig tot geen werk. MJ12 aangezien deze dusdanig veel bandbreedte verbruikt dat niet iedereen een eerlijke kans heeft (belgie met datalimiet bijvoorbeeld). Dimes kan ook zo weg aangezien dat helemaal vaag is, je kan 1 client per PC maar als je virtueel gaat werken kan je ineens heel veel. Klopt ook niet helemaal.
Al met al denk ik dat de discussie op niets zal uitlopen. Alles blijft zoals het is. Ik denk dan ook dat iedereen gewoon moet doen wat hijzelf fijn vind. En als je beslist niet mee te doen aan een project moet je dat zelf weten.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen xD
Om ook mijn mening te geven over de lopende discussie. Van mij mogen een aantal projecten er gewoon tussenuit. Wat victor zegt, projecten met weinig tot geen werk. MJ12 aangezien deze dusdanig veel bandbreedte verbruikt dat niet iedereen een eerlijke kans heeft (belgie met datalimiet bijvoorbeeld). Dimes kan ook zo weg aangezien dat helemaal vaag is, je kan 1 client per PC maar als je virtueel gaat werken kan je ineens heel veel. Klopt ook niet helemaal.
Al met al denk ik dat de discussie op niets zal uitlopen. Alles blijft zoals het is. Ik denk dan ook dat iedereen gewoon moet doen wat hijzelf fijn vind. En als je beslist niet mee te doen aan een project moet je dat zelf weten.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen xD
Hoewel het idee mij bevalt, twijfel ik wel of dat de Vault ten goede komt. Voor de meeste teams zal het denk ik betekennen dat de scores van PSP-PRP, Wiechfried (of hoe je dat ook schrijft) en DPAD niet mee tellen, dit zijn echter niet de projecten waar mensen morale problemen mee hebben (meer gerelateerd dat ze niet BOINC zijn). Terwijl de opzet van de Vault juist is om de kleine/minder populaire projecten te ondersteunen. Stop je alleen de projecten waar mensen morale problemen mee hebben in een categorie en laat je de hoogste meetellen, dan kunnen teams er wel voor kiezen om bijvoorbeeld MJ12 niet te doen en zich te storten op DIMES (of andersom) of een ander project die in die categorie valt. In theorie zou het dus mogelijk zijn dat er meerdere teams een score van 10.000 hebben voor die categorie. Doet een team aan geen van de projecten in van het 'probleem' lijstje mee, dan is de impact voor de Vault ook minder groot. Stel dat er 3 projecten in de categorie zouden komen, dan was het maximale verschil eerst 30.000 en wordt dat nu teruggedrongen tot 10.000 .DigiK-oz schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:33:
Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Maar iets dergelijks heb ik daar al eens voorgesteld (namelijk dat de Total score van een team niet bestaat uit ALLE projecten, maar dat de laagste 3 domweg niet meetellen. Zo kan ieder team projecten die ze niet bevallen weglaten zonder dat de ranking daaronder zal lijden. Zie mijn post op de het vault forum hierover.
Maar zoals al eerder aangegeven door een aantal mensen: mensen houden niet van verandering.
Aangezien er op dit moment maar heel weinig teams op PSP, Wieferich etc zitten, vermoed ik dat het meer een gebrek aan interesse is van teams. Als er opeens 50 teams bijkomen op elk project, dan zal dat op PSP een ongelofelijke puntenstijging opleveren voor alles en iedereen, terwijl bij bijvoorbeeld Rosetta de impact 0 and void is. Daarnaast kun je nu in je uppie al een ton punten scoren op zo'n project, gewoon door je team aan te melden en een paar WUs te kraken. Easy as that.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat achteraf veranderingen aanbrengen problematisch zal blijken te zijn. Derhalve zullen we moeten leren leven met een MJ-12 enzo. We zullen denk ik veel beter moeten opletten bij nieuwe toevoegingen aan de Vault. Dat die discussie over commerciele projecten zo ontspoorde was daar er klaarblijkelijk nogal wat belangen meespelen. Een aantal mensen hebben dat project gesteund sinds de start en willen nu niet inzien dat het vooral geen variant is van Google. Ik begrijp ergens ook niet waarom het een DC-project is. Dat cluster van MJ-12 kan al die URL's ook zelf uitlezen.
Toevoeging: DigiK-oz, ik zie dat je EDGeS@Home hebt toegevoegd aan je statistiekenlijst. Ik had het project zelf ook al in het vizier. Is dit mogelijk een leuke toevoeging aan de Vault?
Toevoeging: DigiK-oz, ik zie dat je EDGeS@Home hebt toegevoegd aan je statistiekenlijst. Ik had het project zelf ook al in het vizier. Is dit mogelijk een leuke toevoeging aan de Vault?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 15:45 ]
Dimes: And the winner is........................................ COW_tipping
Ik hou het vault-forum in de gaten, en elk project wat wordt "genoemd" als mogelijk nieuw project voeg ik toe. Er is dus een topic daar over EdGes, en de reacties zijn vrij negatief momenteel.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:17:
Whatever
Mijn modem heeft het vanochtend begeven, na 8 jaar trouwe dienst te hebben gedaan en vele TB's aan data te hebben verzonden. Misschien werden de VMs en MJ12 toch een beetje te veel van het goede voor het oude ding. Heb nu een ander, maar het gaat wel even een paar dagen duren voordat ik weer op oorlogssterkte ben.
Dat is echt zo bizar, dat heeft hij altijd xD ik snap daar echt niets van. Maja goed voor DPC!amberjr schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:48:
Dimes: And the winner is........................................ COW_tipping
Is het met 1534 post niet eens tijd voor Deel 7?
De limiet van 1000 post per topic is al even losgelaten op GoT. Eerlijk gezegd zie ik zelf het nut van een nieuw topic pas in als de TS echt onder handen genomen moet worden.
Stop de verwelking!
Ik moet nog eens even goed naar ons thuisnetwerk kijken, want elk kwartier ligt het er een minuut uit. Nieuwe modem gaat zich dan herinitialiseren ofzo en dan werkt het weer.
Iemand idee wat de oorzaak daarvan is?
Misschien toch maar eens overstappen op een totaal packet van Ziggo..... (heb nu KPN internet en bellen en appart kabeltv abbo)
Hoe het er ongeveer uit ziet:
Telefoonkabel -> splitter -> modem -> router (incl draadloos) -> switch (optioneel voor LAN parties)
Misschien toch maar eens overstappen op een totaal packet van Ziggo..... (heb nu KPN internet en bellen en appart kabeltv abbo)
Telefoonkabel -> splitter -> modem -> router (incl draadloos) -> switch (optioneel voor LAN parties)
En dit is gekomen door de nieuwe router?
Heb je dit verschijnsel ook zonder de Dimes clienten of zonder andere internet intensieve programma's? (Dimes is helemaal niet zo intensief)
En als je de switch er tussenuit haalt?
Ik heb geen ervaring met KPN helaas.
Heb je dit verschijnsel ook zonder de Dimes clienten of zonder andere internet intensieve programma's? (Dimes is helemaal niet zo intensief)
En als je de switch er tussenuit haalt?
Ik heb geen ervaring met KPN helaas.
Verwijderd
Heb je zo'n witte Experia box? Die dingen zuigen namelijk big time.VictordeHolland schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:07:
Ik moet nog eens even goed naar ons thuisnetwerk kijken, want elk kwartier ligt het er een minuut uit. Nieuwe modem gaat zich dan herinitialiseren ofzo en dan werkt het weer.
Ik heb er 2 van gehad en bij alle twee had ik dezelfde verschijnselen die jij beschrijft.
Ik heb nu een Thompson modem eraan hangen, waar je een ei op kunt bakken qua warmteontwikkeling, maar hij weet de boel redelijk stabiel te houden. Ongeveer 1 keer per week een korte onderbreking gemiddeld.
Ik ga af van KPN, dat is zeker. Effe wachten totdat m'n abbo verloopt en dan: Ziggo here I come!

KPN: Ongeveer 8Mbit, doordat ik soort van in de polder woon, ver van een telefooncentrale. Zou wel een abonnement van 40Mbit kunnen nemen, maar dat is in de praktijk niet haalbaar over de telefoonlijn op die afstand.
Ziggo: Max 120 Mbit
(volgens Ziggo, geen idee hoe dit in de praktijk uitpakt), met HD zenders
Ziggo: Max 120 Mbit
Die Ziggo 120 Mbit abo's halen in de praktijk bijna altijd ook daadwerkelijk die snelheid.
Behalve bij mij
de infrastructuur is bij mij nog niet aangepast. Haal max iets van 40mb maar moet wel zeggen dat de aangeboden snelheid bij benadering bij ziggo altijd gehaald wordt. Dit integenstelling tot dsl waarbij je idd soms aanzienlijk minder sneldheid overhoud afhankelijk van de afstande tot centrale's ed
hier ook ziggo alles in 1 : vanaf kpn/planet gekomen maar het is een verademing, snelheid is altijd super ( heb wel de 10mbit versie)
Ik heb de 40Mb versie en haal rond de 38. Verschil wordt volgens mij door mijzelf veroorzaakt door dat de aansluiting niet helemaal lekker zit, maar geen zin die er helemaal weer af te halen.
Maar alles leuk en aardig, mijn internet is nog (steeds) niet helemaal gefixt =(.
Sinds de nieuwe modem (de vorige was op een ochtend ineens helemaal dood) is het één en al problemen. Inmiddels allerlei combinaties geprobeerd, maar telkens na verloop van tijd start de modem vanuit het niets opnieuw op (= 1 min geen verbinding). Zelfs met maar 1 PC direct op de modem vertoont die problemen na een paar uur flink downloaden (wat bovendien niet handig is want dan kan ik niet meer printen via het netwerk). Hang ik een switch of router eraan, gebeurt het veel vaker (elk uur minimaal 1x). Bovendien wordt de modem ook vrij warm, maarja dat werd onze vorige ook. Mijn conclusie is dus eigenlijk dat die modem de bandwidth gewoon niet aan kan (terwijl die rated is voor ADSL+ 24Mbit =/ ), tenzij iemand nog ideeën heeft over wat het zou kunnen zijn?
@Cow_tipping
Heb alle VM's al uit staan. Aan de router zitten nu 2 PC's, 1 Laptop en een netwerkprinter (ongewijzigd t.o.v. originele netwerk). De router deelt de IP's voor het netwerk uit (192.168.1.xxx) met uitzondering van de printer, die een vast IP heeft. De switch is eigenlijk meer een soort hub aangezien DHCP uit staat. Dus van een IP conflict is volgens mij ook geen sprake.
Sinds de nieuwe modem (de vorige was op een ochtend ineens helemaal dood) is het één en al problemen. Inmiddels allerlei combinaties geprobeerd, maar telkens na verloop van tijd start de modem vanuit het niets opnieuw op (= 1 min geen verbinding). Zelfs met maar 1 PC direct op de modem vertoont die problemen na een paar uur flink downloaden (wat bovendien niet handig is want dan kan ik niet meer printen via het netwerk). Hang ik een switch of router eraan, gebeurt het veel vaker (elk uur minimaal 1x). Bovendien wordt de modem ook vrij warm, maarja dat werd onze vorige ook. Mijn conclusie is dus eigenlijk dat die modem de bandwidth gewoon niet aan kan (terwijl die rated is voor ADSL+ 24Mbit =/ ), tenzij iemand nog ideeën heeft over wat het zou kunnen zijn?
@Cow_tipping
Heb alle VM's al uit staan. Aan de router zitten nu 2 PC's, 1 Laptop en een netwerkprinter (ongewijzigd t.o.v. originele netwerk). De router deelt de IP's voor het netwerk uit (192.168.1.xxx) met uitzondering van de printer, die een vast IP heeft. De switch is eigenlijk meer een soort hub aangezien DHCP uit staat. Dus van een IP conflict is volgens mij ook geen sprake.
Verwijderd
Tsja kan wellicht aan dit exemplaar liggen of aan de firmware. Wellicht kan je een nieuwere firmware installeren. Andere mogelijkheid je gebruikt een verkeerd protocol. Er zijn er nogal wat. Ik heb hier Tele2 en hun modem regelt zichzelf in, heb ik geen omkijken naar.
Hmm ander idee, door je vele werk op Dimes heb je de aandacht gekregen van een cracker die je lastig valt met dos attacks.
Edit: Laatste is natuurlijk wel een beetje vergezocht maar Dimes doet rare en onnodige dingen.

Per seconde vinden er 4 bursts van pings plaats, 50 in getal met een ttl van 1 tot en met 50. Dit zijn de zogenaamde measurements. Die ttl is een hop counter van aantal routers tussen je pc en de node/router die je pingt. De juiste ttl kan je ook vinden via een binaire zoekalgoritme met log2 50 pings en dan zijn er nog een paar ping herhalingen nodig. Ik kan me zo voorstellen dat niet alle ISP's Dimes leuk vinden.
Hmm ander idee, door je vele werk op Dimes heb je de aandacht gekregen van een cracker die je lastig valt met dos attacks.
Edit: Laatste is natuurlijk wel een beetje vergezocht maar Dimes doet rare en onnodige dingen.

Per seconde vinden er 4 bursts van pings plaats, 50 in getal met een ttl van 1 tot en met 50. Dit zijn de zogenaamde measurements. Die ttl is een hop counter van aantal routers tussen je pc en de node/router die je pingt. De juiste ttl kan je ook vinden via een binaire zoekalgoritme met log2 50 pings en dan zijn er nog een paar ping herhalingen nodig. Ik kan me zo voorstellen dat niet alle ISP's Dimes leuk vinden.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 01:21 ]
Verwijderd
HardOCP heeft zich inmiddels genesteld op een vijfde plaats. Ze doen precies wat wij deden namelijk kersen plukken (aka een Bold_Seeker uitspraak). Zal veel harder worden voor hun zo langzamerhand.
@Iconized
DIMES is inderdaad de boosdoener! Als ik meerdere instances van DIMES start denk mijn nieuwe modem dat hij onder een DoS attack ligt (logboek wordt helemaal vol gespammed). Eerst probeert die door middel van de firewall de 'aanval' af te slaan, maar na een paar minuten heeft die zoiets van "ga lekker zelf pingen ofzo, ik doe het niet meer voor je" dus voorlopig geen giga scores van DIMES meer voor mij.
Edit: Toch heeft [H] nog een lange weg te gaan, bijna 10k punten, en die punten worden natuurlijk steeds lastiger om binnen te halen.
DIMES is inderdaad de boosdoener! Als ik meerdere instances van DIMES start denk mijn nieuwe modem dat hij onder een DoS attack ligt (logboek wordt helemaal vol gespammed). Eerst probeert die door middel van de firewall de 'aanval' af te slaan, maar na een paar minuten heeft die zoiets van "ga lekker zelf pingen ofzo, ik doe het niet meer voor je" dus voorlopig geen giga scores van DIMES meer voor mij.
Edit: Toch heeft [H] nog een lange weg te gaan, bijna 10k punten, en die punten worden natuurlijk steeds lastiger om binnen te halen.
[ Voor 14% gewijzigd door VictordeHolland op 12-11-2011 08:34 ]
[H]eeft de troepen verplaatst naar yoyo waar ze TN en Ars, die met een eigen hunt bezig zijn, vandaag een poepje laten ruiken. Toch bewonderingswaardig. (echter, de bom van Qazwaplol op PSP valt in de buitencategorie)
edit: met zo'n actie kom je er wel: DC Commando Yoyo@home Give Away Entry Thread
edit: met zo'n actie kom je er wel: DC Commando Yoyo@home Give Away Entry Thread
[ Voor 25% gewijzigd door EektheMan op 12-11-2011 13:08 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
@VictordeHolland: Als je die firewall functie van je router kan uitschakelen is wellicht het probleem opgelost. Toen ik nog bij speednet zat had ik op een bepaald moment een eigen router gekocht met meer functionaliteit zoals een firewall met configureerbare opties. Ik heb dat mooi ingesteld dat de router me automatisch zou e-mailen in geval van verdacht verkeer. Volgende dag 200+ e-mails in mijn inbox en spamfolder.
Die apparaten zijn te stom om normaal van verdacht verkeer te onderscheiden.

Je mag ook wel gewoon Victor zeggen/typenVerwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:27:
@VictordeHolland: Als je die firewall functie van je router kan uitschakelen is wellicht het probleem opgelost. Toen ik nog bij speednet zat had ik op een bepaald moment een eigen router gekocht met meer functionaliteit zoals een firewall met configureerbare opties. Ik heb dat mooi ingesteld dat de router me automatisch zou e-mailen in geval van verdacht verkeer. Volgende dag 200+ e-mails in mijn inbox en spamfolder.Die apparaten zijn te stom om normaal van verdacht verkeer te onderscheiden.
De afgelopen dagen worden er toch niet echt geweldige scores op DIMES gezet door alle teams, dus is het ook niet zo een ramp dat ik het heb draaien.
Bij mij schakelen de dimes clients uit????? op m'n vm's. Dat had ik de vorige keer dat ik met vm's draaide niet ben er dus weer mee gestopt
Dat was bij mij ook! Alle clients in de VM's weer handmatig gestart, maar nog steeds niet de normale scores. Ws is er bij Dimes weer wat mis.
Bij mij ook (zowel VM als PC)! Ik dacht het is vast een vaut van mezelf. Maar de scores zijn idd verdacht laag VictordeHolland. Is al een draadje op het forum gestart.
Heb de recovery settings van de Dimes Agent service aangepast. Hopelijk is dat voldoende om het aan de praat te houden.
update: services aanpassen op de VM werkt
. Boel klapte eruit en even later werd de service opnieuw opgestart.
Heb de recovery settings van de Dimes Agent service aangepast. Hopelijk is dat voldoende om het aan de praat te houden.
update: services aanpassen op de VM werkt

[ Voor 14% gewijzigd door EektheMan op 13-11-2011 18:25 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
Zo ik heb inmiddels gemeld dat een geheugenmodule gaar was op het mersenneforum. Eigenlijk verwachtte ik scheldkanonnades maar twee mensen zijn zo vriendelijk de tests te herdoen. 
Edit: Gemist, een megaflush van de Apen op DPAD.
http://dpad.qik.nl/index.php?&date=2011-11-11

Edit: Gemist, een megaflush van de Apen op DPAD.
http://dpad.qik.nl/index.php?&date=2011-11-11
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 06:01 ]
Dimes clienten blijven automatisch stoppen. Wordt er een beetje simpel van.
1 of andere null reference exception in java. Benieuwd of ze dit ooit gaan fixen
Whatever
@Cow Tipping
Recovery settings aanpassen van de Dimes Agent Service werkt niet?
De Dimes Agent start ik niet meer op, het lijkt dan sneller te crashen. De service zelf valt volgens het log 1 maal per dag om. Maar er vallen geen gelijkenissen op tussen de crashtijden van Dimes op de VM en de PC.
Recovery settings aanpassen van de Dimes Agent Service werkt niet?
De Dimes Agent start ik niet meer op, het lijkt dan sneller te crashen. De service zelf valt volgens het log 1 maal per dag om. Maar er vallen geen gelijkenissen op tussen de crashtijden van Dimes op de VM en de PC.
Ah, dat zal de problemen met de Agent kunnen verklaren.1 of andere null reference exception in java. Benieuwd of ze dit ooit gaan fixen
[ Voor 20% gewijzigd door EektheMan op 15-11-2011 12:21 ]
Zo SIMAP is zo goed als op, ben met 3 cores pprrrrrrrpppppp bezig. Weet nog niet voor hoelang, ik wil binnenkort namelijk nog wat projecten voor persoonlijke stats doen.
Edit: Ik zie net dat de Sandy Bridge E gereleased is, maar ik gok dat wij crunchers daar weinig aan gaan hebben.
A ) 500 voor CPU + 200 voor moederbord = veel €
B ) TDP 130W + gigantisch moederbord = hoog energie verbruik = veel €
Terwijl de prestaties iets van +25% zijn t.o.v. 2600k, dus voor hetzelfde geld kun je beter 2x 2600k kopen en dan is het stroomverbruik waarschijnlijk ongeveer gelijk aan dat van 1x 3960K.
Edit: Ik zie net dat de Sandy Bridge E gereleased is, maar ik gok dat wij crunchers daar weinig aan gaan hebben.
A ) 500 voor CPU + 200 voor moederbord = veel €
B ) TDP 130W + gigantisch moederbord = hoog energie verbruik = veel €
Terwijl de prestaties iets van +25% zijn t.o.v. 2600k, dus voor hetzelfde geld kun je beter 2x 2600k kopen en dan is het stroomverbruik waarschijnlijk ongeveer gelijk aan dat van 1x 3960K.
[ Voor 55% gewijzigd door VictordeHolland op 15-11-2011 14:56 ]
Of je socket 1366 processor upgraden naar een 6 core. (2e hands Xeon op ebay voor ongeveer 400 Euro)
Maar ik denk dat mijn X2 4400 upgraden naar een 2600K inderdaad meer rendement oplevert.
Maar ik denk dat mijn X2 4400 upgraden naar een 2600K inderdaad meer rendement oplevert.
Verwijderd
De 2700k is ook een optie, waarschijnlijk ook beter overklokbaar dan de 2600k.
De Ivy Bridge kan wellicht interessant zijn;
Wikipedia: Ivy Bridge
De Ivy Bridge kan wellicht interessant zijn;
Wikipedia: Ivy Bridge
Tri-gate transistor technology (up to 50% less power consumption)
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 15:40 ]
nieuwe i7-980 is ook niet heel duur in verhouding met 2e hands xeon heb ik ook gedaan laatst. mag dan wel geen x zijn maar draait evengoed op 4.2
Ben toch wel een redelijke hw junkie maar een 3930k vindt ik als platform en winst tov 908&2600k toch wel beetje overpriced. Zat nu weer te denken aan een dual opteron setup met 2 nieuwe 6272 processoren (16c per cpu) maarja waar laat ik dat
Ben toch wel een redelijke hw junkie maar een 3930k vindt ik als platform en winst tov 908&2600k toch wel beetje overpriced. Zat nu weer te denken aan een dual opteron setup met 2 nieuwe 6272 processoren (16c per cpu) maarja waar laat ik dat
[ Voor 46% gewijzigd door amberjr op 15-11-2011 15:43 ]
Ik zou zeggen in een kamer waar wat extra verwarming welkom is. 
Volgens mij zijn de Phenoms niet de meest zuinige processors onder full load.
Volgens mij zijn de Phenoms niet de meest zuinige processors onder full load.
en als een asus barebone haalt en daar een niet "k" inzet een fles sterke drank
overigens hebben die opterons een tdp van 80w x2 is 160w vergeet niet dat een overclockte processor ook behoorlijk boven de nummers van hierboven zitten
overigens hebben die opterons een tdp van 80w x2 is 160w vergeet niet dat een overclockte processor ook behoorlijk boven de nummers van hierboven zitten
Je moet ook niet overklokken maar undervolten voor de beste WU/W-ratio... Alleen als je plaatsgebrek hebt zou je de boel moeten kietelen, maar dat kost je wel de stroomrekening. (heb het even hier uitgewerkt met m'n 1090T. 3.2Ghz - 4 Ghz is 25% power erbij, tegen 40% stroom erbij voor de gehele computer. Voor de losse CPU is dat nog veel ongunstiger)
Scheelt je overigens ook in geluid, en in koel-oplossingen
Scheelt je overigens ook in geluid, en in koel-oplossingen
[ Voor 8% gewijzigd door FreezeXJ op 15-11-2011 17:53 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Inderdaad, overklokken kan erg hard gaan qua stroomverbruik. Zie maar eens bij de 980X (6-core)
Maar je ziet ook dat de oude processor generatie (45nm) veel minder efficient is. (i7-950)
Maar je ziet ook dat de oude processor generatie (45nm) veel minder efficient is. (i7-950)

Verwijderd
Als je dan de resultaten en power consumptie van de AMD Bulldozer ziet dan ga je huilen. Ik heb goede hoop voor de Ivy Bridge die in 2012 het licht moet zien.
Over power gesproken, het wordt in de winter soms wat frisjes in mijn kamer.
* VictordeHolland zet GPU op Milkyway@home.
...
Zo, dat is al een stuk beter.
* VictordeHolland zet GPU op Milkyway@home.
...
Als je ook een leuke combo wil maken dan kom je op ebay ook nog wat leuk spul tegen.
Wat te denken van een dual 6 core Xeon systeem? (2x Xeon L5638 op een SuperMicro X8DTi)
Dat zijn 24 HT cores voor 620 euro. (en maar 2x TDP van 60 Watt)
http://www.ebay.nl/itm/Su...em35b6e3cb8f#ht_954wt_864
http://www.ebay.nl/itm/NE...m2c60708027#ht_964wt_1135
Wat te denken van een dual 6 core Xeon systeem? (2x Xeon L5638 op een SuperMicro X8DTi)
Dat zijn 24 HT cores voor 620 euro. (en maar 2x TDP van 60 Watt)
http://www.ebay.nl/itm/Su...em35b6e3cb8f#ht_954wt_864
http://www.ebay.nl/itm/NE...m2c60708027#ht_964wt_1135
Dat herken ik!VictordeHolland schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:00:
Over power gesproken, het wordt in de winter soms wat frisjes in mijn kamer.
* LightLuke zet GPU op Milkyway@home.
...
Verwijderd
@DigiK-oz: Ik heb een verzoek voor je PSPRunner. Wil nu cpu0-5 benutten voor PSP-PRP en cpu6-7 voor Mfaktc. Ik doe zelf ook enige reruns van mijn resultaten september-oktober, hoogst waarschijnlijk tijdverspilling overigens. Al mijn gevonden faktoren zijn door Primenet bevestigd.
Maar zoals het plaatje van Amber liet zien als één van de virtuele cores van cpu6-7 wordt gebruikt en de ander blijft onbelast dan werkt tie alsof HT uitstaat maar cpu0-5 gebruikt HT voor PSP-PRP dan. Nu heb ik dat geprobeerd met PSPRunner maar deze heeft een eigen willetje lijkt.
Kan het zodanig worden dat prpclient-1 gebruikt cpu0, prpclient-2 gebruikt cpu1..., alsjeblieft? Of nog mooier in te stellen per PSP-PRP client. Maar wil je niet opzadelen met veel werk, met 7 DOS-boxen en Prio werkt het nu ook.
Edit: Wellicht is dit nuttige info:
MSDN: Inheritance
Maar zoals het plaatje van Amber liet zien als één van de virtuele cores van cpu6-7 wordt gebruikt en de ander blijft onbelast dan werkt tie alsof HT uitstaat maar cpu0-5 gebruikt HT voor PSP-PRP dan. Nu heb ik dat geprobeerd met PSPRunner maar deze heeft een eigen willetje lijkt.
Kan het zodanig worden dat prpclient-1 gebruikt cpu0, prpclient-2 gebruikt cpu1..., alsjeblieft? Of nog mooier in te stellen per PSP-PRP client. Maar wil je niet opzadelen met veel werk, met 7 DOS-boxen en Prio werkt het nu ook.
Edit: Wellicht is dit nuttige info:
MSDN: Inheritance
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 01:25 ]
Ik kan van alles aanpassen
maar PSPrun heeft dat eigen willetje met een reden : hyperthreading. Net zoals jij die mfaktc in CPU 6 draait en 7 onbelast laat, zorgt PSPrun ervoor dat er, indien mogelijk, alleen op "echte" cores wordt gedraaid. Vandaar de volgorde 0,2,4,6,1,3,5,7 (op een 8-core bak, of 4 met HT). Als je dus minder dan 8 instances van PSP draait, zorgt dit voor een veel betere performance dan wanneer de boel gewoon op 0,1,2 etc zou worden ingesteld.
Je zou de optie "manage affinity" uit kunnen zetten, maar dan zal ook je CPU 7 worden gebruikt en dus je mfaktc in de weg gaan zitten.
Ik zal in PSPrun een optie bakken dat je het maximum aantal cpus kan instellen dat het ding mag gebruiken, dan kun je daar in jouw geval gewoon 6 invullen en dan laat hij cpu's 6 & 7 onbelast, en probeert de PSP processen slim te verdelen over 0 t/m 5. Maar dat gaat wel een dagje duren vermoed ik, vandaag waarschijnlijk geen tijd. Dus nog ff DOS-boxen verdragen
OF gewoon PSPrun gebruiken, na opstarten 1 minuut wachten (dan wordt pas de affinity gezet), en het volgende uitvoeren in powershell :
Je zou de optie "manage affinity" uit kunnen zetten, maar dan zal ook je CPU 7 worden gebruikt en dus je mfaktc in de weg gaan zitten.
Ik zal in PSPrun een optie bakken dat je het maximum aantal cpus kan instellen dat het ding mag gebruiken, dan kun je daar in jouw geval gewoon 6 invullen en dan laat hij cpu's 6 & 7 onbelast, en probeert de PSP processen slim te verdelen over 0 t/m 5. Maar dat gaat wel een dagje duren vermoed ik, vandaag waarschijnlijk geen tijd. Dus nog ff DOS-boxen verdragen
OF gewoon PSPrun gebruiken, na opstarten 1 minuut wachten (dan wordt pas de affinity gezet), en het volgende uitvoeren in powershell :
code:
1
2
3
4
| foreach ($p in get-process -name llr) { $p.processoraffinity=63 } |
[ Voor 10% gewijzigd door DigiK-oz op 16-11-2011 10:11 ]
Whatever
@Iionized : Nieuwe versie online, kun je aantal processors limiteren als je de affinity optie aan hebt staan. Jij mag beta-tester zijn, nauwelijks getest en pas morgen weer in staat om eventueel bugs te fixen 
Mogelijk moet je het ding een paar keer starten/stoppen en met de affinity spelen voordat het ding uberhaupt clients wil starten. Bij mij in ieder geval pas na een poging of 4
, zoek ik nog uit Laat ff weten hoe/wat bij jou?
Mogelijk moet je het ding een paar keer starten/stoppen en met de affinity spelen voordat het ding uberhaupt clients wil starten. Bij mij in ieder geval pas na een poging of 4
Whatever
Op SIMAP blijven we wéér net steken onder onze volgende roadkill
Kan iemand met een userid op het Dimes forum onderstaand daar even posten in het draadje "dimes switching itself off"?
Ik heb geen user daar (of weet password niet meer) en kan me ook niet aanmelden ivm stukke captcha

Kan iemand met een userid op het Dimes forum onderstaand daar even posten in het draadje "dimes switching itself off"?
Ik heb geen user daar (of weet password niet meer) en kan me ook niet aanmelden ivm stukke captcha
Log file entries show:
<record>
<date>2011-11-14T08:56:28</date>
<millis>1321257388284</millis>
<sequence>14499</sequence>
<logger>dimes</logger>
<level>SEVERE</level>
<class>dimes.scheduler.SchedulerTask</class>
<method>run</method>
<thread>13</thread>
<message>java.lang.NullPointerException
Agent exiting...
dimes.util.XMLUtil.getRootElement(XMLUtil.java:114)
dimes.scheduler.Parser.parse(Parser.java:124)
dimes.scheduler.OperationManager.handleResponse(OperationManager.java:52)
dimes.scheduler.Scheduler.handleResponse(Scheduler.java:105)
dimes.scheduler.Scheduler.handleIncomingScript(Scheduler.java:476)
dimes.scheduler.Scheduler.sendReceive(Scheduler.java:218)
dimes.scheduler.SchedulerTask.run(SchedulerTask.java:165)
java.util.TimerThread.mainLoop(Unknown Source)
java.util.TimerThread.run(Unknown Source)</message>
</record>
[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 18-11-2011 13:14 ]
Whatever
^^ gaat om dit topic http://www.netdimes.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=6963
Helaas ook geen account, en inderdaad erg handig een verplicht veld wat niet weer gegeven wordt.
Helaas ook geen account, en inderdaad erg handig een verplicht veld wat niet weer gegeven wordt.
ik doe nu ook mee!
Alleen hoe kan ik zien hoe ik bij de Dutch Power Cows zit?
gr
Alleen hoe kan ik zien hoe ik bij de Dutch Power Cows zit?
gr
DPC Chef-kok :)
Bij PrimeGrid zit je bij DPC zag ik , kun je checken op je eigen account-oagina daar. In de statistieken van DPC kom je vanzelf terecht zodra deze worden geupdate en je punten hebt verdiend.
[ Voor 40% gewijzigd door DigiK-oz op 18-11-2011 16:27 ]
Whatever
OkeDigiK-oz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:25:
Bij PrimeGrid zit je bij DPC zag ik , kun je checken op je eigen account-oagina daar. In de statistieken van DPC kom je vanzelf terecht zodra deze worden geupdate en je punten hebt verdiend.
Dankjewel!
ik zit er bij!
ik heb denk ik ook een verkeerd knopje ingedrukt...
Perongeluk verzoek gedaan om oprichter te worden... was niet helemaal de bedoeling. sorry
je kan beter even dit topic volgen, het Primegrid topic:
[PrimeGrid] hitparade van week 46
[PrimeGrid] hitparade van week 46
No problemo, die willigen we toch niet in.Xanquezer schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:31:
[...]
Perongeluk verzoek gedaan om oprichter te worden... was niet helemaal de bedoeling. sorry
Stop de verwelking!
Verwijderd
Dat zijn nuttige skills als je het juist aanwendt, zoals tig nieuwe teams aanmaken op MJ-12.Xanquezer schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:31:
Ehh vergeet dat, welkom in ieder geval.
Van de frontpage van POEM@home
Dat wordt binnenkort dus knokken met GPU daar.The GPU parts of POEM++ are mostly finished, we are now working on packaging everything to send it out. However there were many small issues due to the fact, that the OpenCL libraries cannot be statically linked. We think these are sorted out now. This pushed us back by about 1 week in our schedule. We are now estimating Thursday in one week (24.11) as the release date of the first OpenCL linux app. Thanks for waiting.
Verwijderd
Mijn 5770 maar terugzetten binnenkort, de 560 Ti mag terug naar de leverancier, heb voortdurend last van crashen van de display driver.
Het zit je ook niet mee hè? Eerst geheugenmodule kapot, nu dit.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:32:
Mijn 5770 maar terugzetten binnenkort, de 560 Ti mag terug naar de leverancier, heb voortdurend last van crashen van de display driver.
Moet wel ff wennen aan je nieuwe avatar, suc6 met je vid kaart
Verwijderd
Voor diegene die nog met Dimes worstelen:
http://www.boincsynergy.c...topic.php?p=121167#121167
PeteBroad is ook degene die het topic op het Dimes forum startte.
Edit: Oef mesage uit 2010 uhm.
http://www.boincsynergy.c...topic.php?p=121167#121167
PeteBroad is ook degene die het topic op het Dimes forum startte.
Edit: Oef mesage uit 2010 uhm.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 20:41 ]
Ik heb gisteren mijn Dimes clienten weer aangezwengeld, en ze draaien nu nog steeds!
Misschien was het server related en nu opgelost?
Verwijderd
Mijn oude koe ligt hier nog steeds stof te happen, mobo is beetje gaar, cpu is niet meer rendabel IMO. Maar wellicht heeft iemand nog iets aan de geheugenmodules:
2 x 2 GB PC2-6400
DDR2-800 Cl=5, 5, 5, 15
Dit type: pricewatch: GeIL Black Dragon GB24GB6400C4DC
Een Vault Hunter mag zich opgeven als je het idd kan gebruiken.
Edit: Ik verstuur en geef het gratis weg, als dat nog niet duidelijk was.
2 x 2 GB PC2-6400
DDR2-800 Cl=5, 5, 5, 15
Dit type: pricewatch: GeIL Black Dragon GB24GB6400C4DC
Een Vault Hunter mag zich opgeven als je het idd kan gebruiken.
Edit: Ik verstuur en geef het gratis weg, als dat nog niet duidelijk was.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 18:23 ]
Het lijkt er wel op. Vault hunters, start your Dimes agents!Cow_tipping schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:05:
Ik heb gisteren mijn Dimes clienten weer aangezwengeld, en ze draaien nu nog steeds!
Whatever
Ik draai DIMES niet meer virtueel ernaast. Elke keer de stats eruit. Kost mij teveel tijd om steeds op de DIMES te letten. Ook het in de slaapstand gaan van men computer duurde kei lang. Dus nu lekker vanaf 5 pc's ofzo DIMES en meer niet
Hmm... zo de GPU's maar weer op GPUGRID aan het werk zetten. Gaat een beetje de verkeerde kant op daar.
Zo, ook weer een plekkie winst bij GIMPS. Nog even een gaatje slaan en dan eens kijken waar de GPU naar toe gaat.
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Heb DIMES ook maar weer een slinger gegeven. Nieuwe modem teruggebracht, nieuwe voeding gekocht voor de oude modem (waar vind je tegenwoordig 15V 1000mA voedingen =/ ) en hij lijkt het weer te doen. Dat oude kreng gaat tenminste niet zeuren als 30xDIMES een paar keer gaat pingen. Toch blijft het bizar dat een 7 jaar oude modem het wel doet en een nieuwe problemen blijft geven....
Zo, de i7, de W3680 en mn laptop draaien weer PSP na de Primegrid challenge.
Hoe werkt psp?
is dat sneller?
is dat sneller?
Verwijderd
PSP-PRP is ook priemtesten die alleen met een andere client (niet BOINC) worden uitgevoerd. De "Leonids Challenge" ging over "321 Prime Search" met format 3 * 2n ± 1.
PSP houdt zich bezig met een conjecture van Sierpinski, getallen met format k * 2n + 1:
http://mersenneforum.org/showthread.php?t=2665
En je tweede vraag: PSP-PRP is nog zwaarder en duurt nog langer per werkeenheid.
De DC Vault is een apart klassement van een beperkt aantal projecten:
http://www.dc-vault.com/
De DPC-ers die zich hier inspannen worden ook wel de Vault hunters genoemd, vaak doen we elke maand weer iets anders.
PSP houdt zich bezig met een conjecture van Sierpinski, getallen met format k * 2n + 1:
http://mersenneforum.org/showthread.php?t=2665
En je tweede vraag: PSP-PRP is nog zwaarder en duurt nog langer per werkeenheid.
De DC Vault is een apart klassement van een beperkt aantal projecten:
http://www.dc-vault.com/
De DPC-ers die zich hier inspannen worden ook wel de Vault hunters genoemd, vaak doen we elke maand weer iets anders.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 15:10 ]
wat gaan we in december doen?
zelf blijf ik met het offline gedeelte voorlopig nog doorgaan met PSP-PRP. de rest gaat tot de kerst naar wcg voor de race aldaar.
zelf blijf ik met het offline gedeelte voorlopig nog doorgaan met PSP-PRP. de rest gaat tot de kerst naar wcg voor de race aldaar.
[ Voor 9% gewijzigd door Qazwaplol op 23-11-2011 22:11 ]