• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 22:43
PSP lijkt me een prima idee.

Misschien: CPU: Docking@Home, POEM@Home, ABC@Home en GPU: GPUGRID.

Dit alles op basis van 100 cpu ingevuld op de bekende webpage...

[ Voor 3% gewijzigd door MOmax op 24-11-2011 09:30 . Reden: GPUGRID extra geaccentueerd. ]

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
MOmax schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:24:
[...]

PSP lijkt me een prima idee.

Misschien: CPU: Docking@Home, POEM@Home, ABC@Home en GPU: GPUGRID.

Dit alles op basis van 100 cpu ingevuld op de bekende webpage...
POEM@Home krijgt binnenkort ook een GPU client, dus daar zou ik niet te veel CPU tijd insteken.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:39
Inderdaad, POEM maar even niet. Hou ook Wieferich even in de gaten, daar zijn wat teams hun output aan het verhogen, en we weten wat dat kan doen met de punten per WU :9 . Is nu 12 en 37, maandag maar weer checken.

[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 24-11-2011 10:12 ]

Whatever

• MOmax
DigiK-oz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:11:
en we weten wat dat kan doen met de punten per WU
* MOmax weet dat dus niet
Hoe ga je ooit Vault punten binnenhalen op Wieferich? AT voorblij lukt niet lijkt me. IS het dan niet zinvoller om op ABC te gaan - waar we op plek 58 staan?

Verwijderd

Voordat we onze concollega's bij H op ideeën brengen: Naar mate detotale output bij Wie hogerwordt, wordener oplopend hoeveelheid punt en toegekend. Even google translatiecheck: Before we concollega at H's ideas on the market: In proportion to Who detotale output increases, the lowest amount of points and get the one assigned.

Doorgaan met PSP lijkt me geen slecht plan.

• MOmax
Ja, OK, maar is hetnu welof nietmakkelijk om Vault punten te scoren op Wie?
En wat is er mis met abc?

Verwijderd

Even wat lange termijn observaties, ik denk dat H zijn/haar zin heeft gezet op nog twee plaatsen winst bij PSP. Verder gaat AT in iets meer dan een maand een plaats pakken op DPAD, derhalve zakt onze voorsprong in de cat. fysische projecten in tot 55+ punten. De 2e plaats in de cat. overig zal wel niet houdbaar blijken te zijn, we worden bedreigd op MJ-12 en yoyo.

ABC is een goede keuze.

• MOmax
* MOmax is vasthoudend
Maar is hetnu welof nietmakkelijk om Vault punten te scoren op Wieferich?
Zo niet, waarom wordt dan de hele tijd toch genoemd?

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:01
Zal mijn GPU even paar dagen op GPUGRID zetten naast de CPU op PSP.
Wel weer even de overclock van mijn CPU halen eerst.

[ Voor 28% gewijzigd door Arjant2 op 24-11-2011 11:36 ]

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:40
Is GPU grid en Cpu grid ook mogelijk?

DPC Chef-kok :)

• Arjant2
hehe, GPUGRID is een project op Boinc, net als bijvoorbeeld Primegrid.
GPUGRID gebruikt Nvidiakaarten. Het is dus goed mogelijk om bijvoorbeeld je videokaart te laten werken aan GPU taken op GPUGRID en je CPU bijvoorbeeld op Primegrid te laten werken.
Er zijn ook projecten waar je goed met ATI/AMD kaarten kan werken.
Overigens kan je op Primegrid ook je videokaart laten werken (als je een beetje een recente videokaart hebt).

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:40
Arjant2 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:39:
hehe, GPUGRID is een project op Boinc, net als bijvoorbeeld Primegrid.
GPUGRID gebruikt Nvidiakaarten. Het is dus goed mogelijk om bijvoorbeeld je videokaart te laten werken aan GPU taken op GPUGRID en je CPU bijvoorbeeld op Primegrid te laten werken.
Er zijn ook projecten waar je goed met ATI/AMD kaarten kan werken.
Overigens kan je op Primegrid ook je videokaart laten werken (als je een beetje een recente videokaart hebt).
Oke, :) ik heb een redelijke recente kaart (5870 black) dus het is wel mogelijk?

DPC Chef-kok :)

• Arjant2
Die kaart kan je zeker inzetten bij bepaalde projecten.
Ik weet even niet welk project het beste is voor een AMD kaart (aangezien ik zelf al jaren Nvidia heb), maar er is hier vast iemand die je dat kan vertellen.
Primegrid moet in ieder geval kunnen (even op je accountpagina bij je voorkeuren instellen dat de AMD kaart ook gebruikt mag worden boven aan en bij PPS Sieve een vinkje zetten, die levert meeste punten op).

Overigens levert bij veel projecten de GPU veel meer punten op dan de CPU.

[ Voor 40% gewijzigd door Arjant2 op 24-11-2011 11:48 ]

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
@Xanquezer: gpugrid doet alleen nvidia, collatz, milkyway doen naar mijn weten zeker amd, gimps, dwz mfakto doet ook amd, is alleen iets meer werk dan bijvoorbeeld via boinc

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Verwijderd

MOmax schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:24:
* MOmax is vasthoudend
Maar is hetnu welof nietmakkelijk om Vault punten te scoren op Wieferich?
Zo niet, waarom wordt dan de hele tijd toch genoemd?
Ligt eraan of AT gaat verdedigen, zo niet dan is het verschil zo geslecht. Bij onze vorige poging, waren de nummer 1, 2 en 3 op dreef en TN liet zien waarom ze nu nummer 1 zijn en AT konden we ook niet voorbij.

• MOmax
* MOmax heeft een antwoord, thnx iconized
LatenwedaneenhoopteamsuitdagennodigenomonsaantevallenopWieferich...

Nou, ik denk dat we echt moeten oppassen voor [H] op Wiefrich (over 9024 dagen)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wieferich is een vreemd project, waar de score per unit af hangt van de hoeveelheid ingeleverd werk.
Dus hoe meer er wordt ingeleverd, hoe harder de score gaat. Oftewel, een wedstrijd is goed voor de overall score.

Of AT gaat verdedigen is nog maar de vraag want ik geloof niet dat zij nog zin hebben om voor de Vault iets te doen sinds de "ruzie" op het Vault forum.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14

Pyrus

Hardknock life

GPU omgezet van PG naar GPUGrid. Bij PG kan ik toch niet echt meer wat bereiken wat dat betreft. 1 plekje winst lukt nog wel, maar daarna moet ik mijn totaalscore meer dan verdubbelen voor +1 zeg +150%. Met een maximum output die praktisch gehalveerd is sinds ik begonnen ben dus 300%. Oftewel 2 jaar lang crunchen om mogelijk 2 plekjes te stijgen en te hopen dat er niemand met betere hardware voorbij komt stomen.... Neh, das niet zo interessant.

LinkedIn

• MOmax
Ah, welkom op GPUgrid - daar kan je inderdaad nog verschil maken.

• amberjr
nog ff paar honderd gimnps taken en ik ben ook weer bij gpugrid

• DigiK-oz
Volgens de POEM aankondiging komt de GPU client + taken vandaag :) Maar eens testen hou de punten zich verhouden CPU vs GPU.

Whatever

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14

Pyrus

Hardknock life

Hebben jullie er trouwens ook last van dat sommige projecten je GPU echt helemaal over de urine helpen?

GCW-sieve bij PG maakt m'n computer gewoon praktisch onbruikbaar, terwijl PPS Sieve van PG of GPUGrid niet te merken is. Zelfs niet als ik het vergeet uit te zetten tijdens een game.

LinkedIn

Verwijderd

Ja met Mfaktc (GIMSP) werkte alles zeer traag, video opstarten pc moet enkele seconden nadenken. Verschilt een beetje per applicatie.

@DigiK-oz: Helaas is die app voor linux. :(

• MOmax
Btw: is er iemand in staat om een simpele howto voor het gebruik van een 90 trial van Windows Azure te gebruiken voor bv boinc? Is dat mogelijk?

• VictordeHolland
Nog even over DIMES, (ja alweer)
Mijn Damn Small Linux clients blijven "Destination host didn't reply" geven, echter krijg ik toch de volledige punten, dus ga ik er voor het gemak even van uit dat het gewoon goed gaat.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

MOmax schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:42:
Btw: is er iemand in staat om een simpele howto voor het gebruik van een 90 trial van Windows Azure te gebruiken voor bv boinc? Is dat mogelijk?
Het lijkt mij dat de eerste 90 dagen van die trial gratis zijn, en dat je de rest gewoon moet betalen.
Ik kan op de een of andere manier niet met m'n live id inloggen daar. vreemde zaak.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik het morgen of zo even uit probeer, maar klinkt allemaal vaag cloud computing. MS ziet big $$ denk ik. Associatie met clouds, the sky is the limit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
trail is met maar 1 cpu op 1ghz, zet niet echt zoden aan de dijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Maakt voor Majestic-12 of dimes niet uit natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ja, dat zou wel een idee zijn: dimes op amazon ec2 of windows azure. Helaas is 't een beetje hoogdrempelige materie voor mij. Een creditcard is weer geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn GPU even op GPUGRID gezet voordat tie terug mag naar leverancier (waar is de faktuur??). Vraagje, is het normaal dat de GPU voor maar 80% belast wordt? En welke wu's zijn te preferen, acemdlong of acemd2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Rule of thumb bij GPUGRID: als je een acemdlong WU in rond de 24uur klaar hebt geeft dat de meeste punten. Anders de korte wu's

Zag dat je een 560Ti hebt, dan moeten de acemdlong wu's geen probleem zijn als ie 24*7 draait.

80% belasting is normaal, als je core vrij houdt zal het net onder de 90% zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah dank voor info, idd met een core vrij ging GPU-belasting naar 88-89 %. Ik probeer een acemdlong uit.

Edit: Is al bezig, BOINC en high priority, grrrr!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik draai inderdaad ook alleen maar de lange jongens.
Echter bij mij komt de GPU load niet boven de 60% uit, zelfs als ik PSP-PRP uit zet...
Dat vind ik toch wel erg weinig...
Maar zoals ik op het forum daar lees, schijnt dat normaal te zijn.
Voordeel is dat je je pc prima voor andere dingen kan gebruiken zonder lag, maar dat had ook met 80-90% gekund.

[ Voor 46% gewijzigd door Arjant2 op 25-11-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Is het niet mogelijk/toegestaan om op GPUGRID meerdere WUs tegelijkertijd te doen, zoals bij Milkyway@home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar seconden geleden, zie ik deze prestastie van GPUGRID:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FA5XU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Wat ben ik blij dat ik sinds een tijdje community advisor af ben voor de DC-vault. Het sfeertje daar wordt goed verziekt door het misgunnen en achterdochtigheid van bepaalde personen... Ik kom de laatste tijd niet eens meer op het forum, zie wel welke hunt we hebben en of ik er aan mee doe.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met enige verbazing gezien dat de oude ruzie weer oprakelde daar. Begon op het yoyo forum of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Even tussendoor, ik zit tijdelijk op Collatz met GPU, de server van Milkyway ligt er voor de verandering weer eens uit =/, hoevaak dat al niet gebeurd is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@amberjr: Als je klaar bent met GIMPS wil je ons dan op GPUGRID komen versterken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
zal ze van de week ff overzetten, die task blijven toch 6 maanden geldig en heb nog 5 maanden over, wel een hoop taks te doen nog maar dat komt later wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Overigens als cpu project op cosmo hebben we ook nog ff wat op te ruimen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt nog wat punten binnen te halen? Was geloof ik niet ieders lievelingsproject gezien de geheugen vereisten.

Heb zelf even een core op yoyo ecm gezet voor de laatste 2k5 punten voor een gold badge. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
ja dat bedoelde ik het "laaghangende fruit" het is idd wel een zwaar project voor je pc qua geheugen, ik zal er in ieder geval ff een tijde mijn 2600 op zetten.

yoyo das er ook zo een moet ik ook maar weer es wat op doen........ keuzes keuzes keuzes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collectief crunchen is nog steeds meest efficient.

Door ervaringen met GPUGRID de afgelopen dagen, plaatste ik deze post op het BOINC-forum:
http://boinc.berkeley.edu/dev/forum_thread.php?id=7100
Ik denk dat ik meer zin had in vertellen dat die task scheduler in BOINC gewoonweg FUBAR is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Wat betreft december, zullen we een maandje niet hunten? De WCG Christmas race gaat van start, misschien wel zo collegiaal om niet daarnaast nog een hunt te houden.

Een ieder kan natuurlijk voor zichzelf besluiten of hij naar WCG gaat of dat ABC/Docking/PSP/whatever beter voer is.

Hoewel, gezien het aantal races op de diverse projecten kunnen we dan maar zelden hunten :)

Over races gesproken, hebben wij de mogelijkheid om een project voor te dragen voor de stampede 2012? Daar mochten toch ook niet-officiele projecten voor worden voorgedragen? Dan zouden we ABC of Docking kunnen nomineren :9

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Ben nog wat RNA@home units aan het crunchen voor ik overga op WCG maar wat duren die wu's lang...
3 zitten al over de 100u en 1'tje daarvan zit daarmee nog maar op 20%.
Het zal zelfs kantje-boordje zijn om binnen de in lever tijd te blijven.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Zit hier nog op één grote RNA unit. Reeds 16% gedaan en dat nam 75 uur. IK ga deze maar eens uitzitten, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Bij RNA kon je geloof ik aangeven dat je wu er langer over ging doen en dan werd deze alsnog geteld. (en bruikbaar)
Ik weet niet welke stappen je daar voor moet doorlopen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvragen op het forum:
http://www.rechenkraft.ne...hp?f=75&t=10717&start=312
DigiK-oz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:10:
Over races gesproken, hebben wij de mogelijkheid om een project voor te dragen voor de stampede 2012? Daar mochten toch ook niet-officiele projecten voor worden voorgedragen? Dan zouden we ABC of Docking kunnen nomineren :9
De stampede dit jaar bewees wel dat projecten met een "human interest" goed scoren qua participatie. Docking lijkt me een goede kandidaat dan. De meeste mensen zullen niet zoveel hebben met een onbegrijpelijke abc-conjecture.

Edit: Docking schijnt ook bezig te zijn met CUDA-applicatie.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Bedankt voor de tip ivbm RNA@home.

Zouden we binnekort eens moeten kijken of er een aanvraag/gesprek gedaan/gehouden kan worden over welke projecten in 2012 in aanmerking komen voor de stampede?

Kwestie van niet opnieuw voor het voldongen feit te staan dat enkel de momenteel "officieel ondersteunde" projecten verkiesbaar zijn.
Terwijl er tal van interessante projecten zijn -zowel wetenschappelijk als voor de Vault- waar DPC wel onofficieel aan deelneemt of vertegenwoordigd is.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:08

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Wordt intern al over nagedacht ja, binnen de crew zijn we langzaamaan de regels van de stampede nog eens aan het bekijken, en de Vault-projecten hebben onze aandacht. Hoe een en ander precies ingevuld wordt staat nog open, goede ideeën blijven welkom ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Wat wordt verstaan onder "officieel ondersteunde" projecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officiële projecten moeten voldoende animo hebben en er moeten stats beschikbaar zijn.
De lijst: http://www.dutchpowercows.org/projecten/projecten
Wat is er gebeurd met Einstein@Home?

Dankzij de tags vrij snel teruggevonden, het draadje over komende stampedes:
Stampede; algemeen ideeënvergaartopic

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
dat zijn er wel weinig ja...
Waarvan een aantal al afvallen omdat het ook GPU projecten zijn, daar zet niemand zijn CPU op voor een stampede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 19:21

EektheMan

DPC

Sorry, ff tussendoor, SIMAP heeft weer taakjes. Het zijn er een stuk minder als de vorige maand. Slechts 7 dagen aan taken. Dus flink de buffers vol gooien.

Het is wel genoeg om een plekje te pakken.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
EektheMan schreef op donderdag 01 december 2011 @ 01:52:
Sorry, ff tussendoor, SIMAP heeft weer taakjes. Het zijn er een stuk minder als de vorige maand. Slechts 7 dagen aan taken. Dus flink de buffers vol gooien.

Het is wel genoeg om een plekje te pakken.
Das een goede, ik heb mijn buffer even volgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Ik kwam er gisteravond achter toen ineens de door bleef blazen terwijl ik PSP-PRP even uit had gezet. :)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Krijg nu net weer werk van lattice binnen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:16

Bio1ogics

Logisch toch?

*wrijft handen
Met een beetje geluk mag ik een nieuwe PC koe voor op mijn werk bestellen. Dual Xeon E5645 (2x6 cores+HT 8) met tenminste 24 GB staat op de wenslijst. Eens kijken hoe erg de baas daarvan schrikt :P

Ben nog aan het rondsnuffen voor een vette GPU; GTX580 lijkt me tot nu toe een fijn ding. Ik weet wel dat die Tesla en Quadro kaarten bestaan, maar van dat budget koop ik liever een heel systeem (4000 euro voor de Quadro 6000 wtf !)

Als er nog suggesties zijn wb CPU / GPU, dan hoor ik ze graag.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Bio1ogics schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:33:
*wrijft handen
Met een beetje geluk mag ik een nieuwe PC koe voor op mijn werk bestellen. Dual Xeon E5645 (2x6 cores+HT 8) met tenminste 24 GB staat op de wenslijst. Eens kijken hoe erg de baas daarvan schrikt :P

Ben nog aan het rondsnuffen voor een vette GPU; GTX580 lijkt me tot nu toe een fijn ding. Ik weet wel dat die Tesla en Quadro kaarten bestaan, maar van dat budget koop ik liever een heel systeem (4000 euro voor de Quadro 6000 wtf !)

Als er nog suggesties zijn wb CPU / GPU, dan hoor ik ze graag.
Een Quadro 6000 is toch gewoon een GTX580 met heel veel ECC memory en meer shaders die DP Floating Point berekeningen kunnen doen? Wat je zelf ook zegt, voor dat geld kun je ook 10x GTX570's kopen of een paar volledige game PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik krijg ook weer Lattice units binnen na een update.
Iedereen, Boinc starten en de buffer op 10 dagen zetten voordat je op update klikt bij Lattice.

wow 109 uur, op mijn i7 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lattice werk stroomt binnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Holy crap, inderdaad! Meteen geen vrij geheugen over om te gamen. Misschien toch eens upgraden naar 8GB...

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Handig om te vermelden denk ik ja. Ook al staat er geen nieuws op de Lattice website: http://boinc.umiacs.umd.edu/
Dit zijn toch de oude Garli 5.0.1 workunits van half oktober.
Bij mij vreten ze 750Mb per stuk op, dus houd hier rekening mee als je niet genoeg geheugen in je pc hebt.
Ik blij met 15gieg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
750MB, I wish... Hier zijn ze 1.1GB per stuk...

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaverius schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:02:
750MB, I wish... Hier zijn ze 1.1GB per stuk...
^^ confirmed --> wel leuk om te zien hoe het BOINC scherm bijna bitje voor bitje opgebouwd wordt op een quad core systeem met 4 Garli's en slechts 2 GB geheugen :O :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Kan even niet Latticen, m'n nieuwe mobo vindt 4 reepjes geheugen net even te veel :( PRP it remains dan maar...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hmm, commit size 1.1 gieg per stuk. Ik keek naar working set, maar da's niet de goeie.

Afbeeldingslocatie: http://www.upl.co/uploads/garli.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
tja en toen leek 8gb voor een quad opeens erg weing met nog een zootje vm's er bij :)

blijf overingens op deze manier wel aan het project hoppen.........

[ Voor 29% gewijzigd door amberjr op 03-12-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Ja inderdaad is het momenteel een beetje een gefragmenteerd gebeuren aan het worden.
Ik draai nu 4 verschillende dingen door elkaar heen.
Nou ja, vanaf volgende week heb ik alle bakkies wel over op ABC denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
en lattice is al weer op...... dat scheelt al 1 project, nu nog simap en beetje wgc en nog een paar pg dingen voor een badge en.... en..... en.....

edit: ik krijg elke keer weer zo'n jeuk van die paar plekjes bij cosmo(4 stuk binnen 4 ton) met een beetje power is dat in acht dagen te doen ik weet zijn maar 6,46p/p maar toch da's snel verdiend.

[ Voor 42% gewijzigd door amberjr op 03-12-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amberjr schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:04:
en lattice is al weer op...... dat scheelt al 1 project, nu nog simap en beetje wgc en nog een paar pg dingen voor een badge en.... en..... en.....

edit: ik krijg elke keer weer zo'n jeuk van die paar plekjes bij cosmo(4 stuk binnen 4 ton) met een beetje power is dat in acht dagen te doen ik weet zijn maar 6,46p/p maar toch da's snel verdiend.
Laten we in januari een dubbele hunt houden: cosmo voor de High Memory Systemen en dan nog een wat geheugenvriendelijker project voor de PC's met wat minder aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met onze current output op ABC, heeft het niet zoveel zin. Ik ga de WCG-kerstrace maar versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heb maar 6 Lattice wu's gekregen helaas.
Uiteraard worden deze wu's precies uitgegeven op vrijdagavond als ik niet meer bij de werkpc's kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:27:
Met onze current output op ABC, heeft het niet zoveel zin. Ik ga de WCG-kerstrace maar versterken.
Wat is er mis met de output op ABC? Veels te laag of hoog genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het door lage output weinig zin heeft, maar wat in het vat zit verzuurt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
De koeien zijn momenteel nogal verspreid.
Ik doe deze maand WCG en ABC.
Ik denk wel dat als Bold eenmaal op stoom is op ABC, wat binnen paar dagen wel gebeurd, we daar wel een flink eind kunnen komen.

[ Voor 47% gewijzigd door Arjant2 op 03-12-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bold moet z'n 5 zware bakken nog op ABC over zetten; er komt dus nog wel wat bij de huidige score.

Wat ik wel vind is dat elke PC mee telt bij de hunts die we doen, zelfs als het niet lijkt dat deze enige
zoden aan de dijk zet; met veel "kleine bijdrages" kunnen we als DPC nog steeds enorme scores behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Net geswitcht naar ABC, zijn toch al 160 anderen actief op WCG.

Wel aparte WU's, de een is na 3 minuten op 30% de ander na 10 minuten op 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hoe krijgen jullie die Lattice wu's toch zo snel klaar.
Bij mij gaat dat zo'n 100 uur duren. (i7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Cow_tipping schreef op zondag 04 december 2011 @ 00:08:
Wees blij ;), dat zijn veel puntjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cow_tipping schreef op zondag 04 december 2011 @ 00:08:
Je i7 doet het prima hoor! :Y
Ik heb nog zo'n 30 Lattice wu's op m'n i7's lopen die ook 80 tot 100 uur totale doorlooptijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal even een bronzen badge op WCG en kom ik dan terug naar ABC. Hmm opsplitsen van mijn cores geeft me altijd de indruk nergens goed te presteren. Op WCG ben ik met 4/8 cores niet eens goed voor een plaatsje in de dagelijkse top 30. :'(

Edit: Even wat gein, er bestaat een piraten project:
http://pirates.spy-hill.net/
DPC heeft er een team en 10 leden, arr matey you be crunching bollocks here. :D
Ik kan geen eens lid meer worden. :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Grote Lattice units (100uur) geven 1600 punten per stuk ongeveer.
Heb er 2 klaar op de i7, nog 3 te gaan.
Op de HTPC ging er 1 fout na 155.000 seconden en een beetje (da's ongeveer 2 dagen werk :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een minimalistic aantal topics actief via de RSS-feed. O.O

Anyway ik zit op 12,5 dagen op GO Fight Against Malaria's project @ WCG, zo vandaag ben ik terug op ABC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ik rond hier PSP af en zie af en toe wat SIMAP voorbij komen, maar dan ook vol op ABC. Ben benieuwd wat we voor elkaar gaan krijgen daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmm, Ars lijkt de Noren aan te gaan vallen op DPAD...Zou een mooi moment zijn voor ons om ze aan te vallen op een ander project (b.v. Wieferich) , dan moeten ze (beide!) gaan kiezen.

Helaas zitten we al in een semi-hunt (ABC), hebben SIMAP en Lattice wat werk, en is er de WCG kerstrace. Choices, choices.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Tja, er is idd een hoop keus. Challenges bij PG, kerstmarkt @ WCG, maandelijks werk voor SIMAP/Lattice, en iedereen rent weer als de spreekwoordelijke kip zonder kop achter van alles aan mét goeie argumenten - dat staat.
Ik wil wel meedoen op Wieferich, wie volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Voor Wieferich zouden we echt full throttle moeten gaan.
Hoe meer resultaten worden ingeleverd, hoe hoger de credit wordt. Dus 1 pctje laten doordraaien op Wieferich heeft geen zin tenzij er veel power op dit project staat van ons of andere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
True. Dus maar even uitstellen dan? Wieferich zou wel eens een lange-adem verhaal kunnen worden als Ars en/of de Noren ons niet voorbij willen laten...

De score per (complete) WU is al wel hoger dan vorige week (37 toen vs 45 nu) doordat een aantal teams hun produktie iets hebben opgeschroefd.

Aangezien we deze maand toch al, zoals MOmax al aangeeft, meer op kippen lijken dan op koeien, en momenteel geen duidelijke focus hebben, lijkt het me niet raadzaam om de aandacht nog verder te versnipperen door nóg een project te gaan doen. Maar op termijn is wieferich aan intressante om te jagen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat we Wieferich beter even kunnen laten, en ondertussen elders in de verdediging kunnen. De sloot punten die het oplevert is wellicht beter als stampede-project, dan hebben we echt grof schut, en dat hebben we nodig op belangrijke punten als PRP en Wieferich. Voorlopig lijken ABC en aanverwanten me betere keuzes, dan kunnen we in het nieuwe jaar vol van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Kunnen we niet een lijst samenstellen van Wief-hunters en er voor zorgen dat iemand (door b.v. DigiK-zo) via PM een week van te voren een duidelijk startmoment wordt doorgeeft?

1) DigiK-oz
2) MOmax
3) ...

Dit om het verrassingseffect zo groot mogelijk te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht op Wieferich totdat de concurrentie aan de bak gaat aldaar. Dan kan ik lekker meeliften op de puntenverhoging die zij daar realiseren. Ik vind het maar een stom systeem bij Wieferich, die ervoor zorgt dat koplopers erg gemakkelijk koploper kunnen blijven. Gewoon rustig afwachten totdat de concurrentie wat doet en dan heel gemakkelijk meeliften op de puntenverhoging.
Ze zouden dat gewoon op individuele basis moeten doen: als ik veel inbreng realiseer, dan krijg ik de "bonus" en niemand anders.

Ik blijf voor december op ABC draaien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Tot oud-en-nieuw heb ik het druk; thuis, werk, studie. Maar voorlopig heeft mijn koe nog genoeg gras in verschillende weiden:
Lattice gras is op
SIMAP
PRP-PSP

GigaPowerUier:
Collatz (1 dag voorraad)
Milkyway
GIMPS (2 dagen voorraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zo te zien gaan er al wat koetjes over naar ABC, de #1 in de daily gaan we vandaag waarschijnlijk al halen.

Edit: ah die #1 in de daily hadden we gisteren al.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 07-12-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is Wieferich een mooie test (voor later) om te kijken of de AT-koe nog loeien wil.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Even over GPUgrid: nog 9 dagen en we stijgen weer een plaatsje - dan gaan we AMD Users voorbij (iets om over na te denken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dit even melden, Skyrim + GPUGRID = computing errors. :'(
Verder geen last van abc.

Edit: AT is voorbij Free-DC.org op DPAD en zodoende pakken ze de 2e stek in de categorie fysische projecten.
http://dpad.qik.nl/

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
MOmax schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:08:
Even over GPUgrid: nog 9 dagen en we stijgen weer een plaatsje - dan gaan we AMD Users voorbij (iets om over na te denken :+ )
Damn, zou je denken dat we nu onderhand deze lui in onder onze hoeven hadden liggen, staan ze op >25 dagen afstand. Een weekje geleden gingen we harder... zit er weer iemand te sieven op PG ofzo?
Pagina: 1 ... 17 ... 68 Laatste