Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

@all, Indien er nog restantjes van Lattice over zijn (nu zo'n 222), dan komen die vanavond rond middernacht beschikbaar. FF op update klikken dus en de buffer een beetje vrijhouden/vergroten.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:49:
[...]

Wel een beetje lastig upgraden als je OS maar 32 bits is.... :-(
Om nou voor 12 systemen ineens een Win7 OS aan te schaffen...dat is me wat te prijzig.
Linux is mijn ding totaal niet, dus...ik investeer de drie tientjes wel in 2 staatsloten en dan hoop ik de
hoofdprijs te winnen, zodat ik alsnog m'n OS-en kan upgraden :Y :+
V&A aangeboden: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G + Windows Home Server 2011 64Bit, 10 clients UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:06

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Cow_tipping schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:45:
Win7 OEM is ook een goede optie.
85 Euro ongeveer.
Jamadamagnie! OEM mag alleen bij een nieuwe PC geleverd worden... Dat dat niet gebeurt, tja, ik vind het hetzelfde als een gekraakte versie gebruiken, er wordt niet keurig betaald wat de producent verwacht.

Moet er wel bijzeggen dat een aantal non-BOINC programmas brak lopen op Linux :( Vooral van Wieferich had ik meer verwacht.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
FreezeXJ schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:44:
[...]

Jamadamagnie! OEM mag alleen bij een nieuwe PC geleverd worden... Dat dat niet gebeurt, tja, ik vind het hetzelfde als een gekraakte versie gebruiken, er wordt niet keurig betaald wat de producent verwacht.
Vind het meer een grijs gebied, het is niet helemaal legaal, maar ook niet zo illegaal als een gekraakte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De licentie voorwaarden van Microsoft zijn belachelijk IMO. Het komt er op neer dat je niet de eigenaar van een OS bent maar slechts het recht koopt het te gebruiken. Een en ander volgens mij ook in strijd met de Europese wetgeving aangaande consumentenbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:54
Tevens treed MS niet op tegen winkels die enkel OEM versies verkopen zonder hardware erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

De producent krijgt er in IMHO meer voor terug dan verwacht. Bij bv Dell koop je als bedrijf altijd de PC includief de OEM, maar die wordt nooit gebruikt. De meeste bedrijven hebben een Volume license.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Laatst online: 01-08-2024
hoe zeggen ze dat ook weer? Iets is beter dan niets?

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:12:
De licentie voorwaarden van Microsoft zijn belachelijk IMO. Het komt er op neer dat je niet de eigenaar van een OS bent maar slechts het recht koopt het te gebruiken. Een en ander volgens mij ook in strijd met de Europese wetgeving aangaande consumentenbescherming.
Tja, de regels die mijn bank stelt vind ik ook belachelijk. Enig idee wat er gebeurt als ik niet betaal? Dan is het simpel: mijnheer, we hebben hier een mooi contract (EULA), zullen we eens zien wat meneer de rechter daarvan vindt? En gelijk hebben ze. Als je het niet eens bent met wat Microsoft van je wil, moet je hun spullen niet gebruiken. (doe ik dus ook niet ;) ). Mocht de EU daar aanpassinkjes aan doen, dan is dat mooi meegenomen.

Overigens weet ik niet of in Nederland ook geldt dat als je 'misbruik' toelaat dat je het later niet nog strafbaar kunt stellen (OEM-verkoop).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Zolang computerzaken in Nederland gewoon OEM licenties verkopen voor windows7 zal het wel legaal zijn.
Dit is de enige manier ook om mij aan een Windows OS te krijgen, want een Retail versie is mij te duur als zelfbouwer.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 22:43
Zeggeh, het einde vd maand zit er weer aan te komen...
Wordt de nieuwe hunt inderdaad Psp-prp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Wat mij betreft wordt PSP inderdaad het huntproject van de maand, met dien verstande dat als we elders zwaar bedreigd worden, de mogelijkheid open staat om snel bij te springen.
Ik ben nu in ieder geval langzaamaan aan het overstappen naar PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een tweemaandse hunt een optie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cow_tipping schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:55:
Zolang computerzaken in Nederland gewoon OEM licenties verkopen voor windows7 zal het wel legaal zijn.
Dit is de enige manier ook om mij aan een Windows OS te krijgen, want een Retail versie is mij te duur als zelfbouwer.
Zelfbouwers zijn toppers! :Y
Ik doe niet anders en overal gewoon die OEM zooi erop. Lekker goedkoop.
Mijn farmpje zal langzaamaan over gaan op 64 bit.
Heb nu 2 Q6600's en m'n laatste oude AMD PC op de nominatie staan om uitgefaseerd te worden.
Effe wachten op 13e maand en dan.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:12:
Is een tweemaandse hunt een optie hier?
Jij wilt zeker team GooBee van de 3e plaatst stoten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Ik benwe lvoormi jngpu'sga anertoch uit binnenkort, alhoewel ik dat moment steeds weer uitstel. Maar dan kan alles op PSP en daarbij mocht [H] ons nog inhalen dan houden we in iedergeval de punten die we nu hebben

[ Voor 27% gewijzigd door amberjr op 27-10-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Die punten van mij op Lattice waren van een laptop waarbij de Boinc client verkeerd was ingesteld en dus de client alleen maar idle-de. (is dat een woord?)
Maar inderdaar, ik zag dat de deadline van deze wu's morgenochtend was, dus net op tijd gezien en gecruncht.
In ieder geval ga ik thuis alle pc's opnieuw opstarten zodat ik geen problemen krijg indien er weer een paar Garli's vrijkomen.
Als iedereen ook zijn Boinc client klaar zet om Lattice te ontvangen op alle pc's dan krijgen we misschien nog een paar units waarvan deadline verlopen is.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
@amberjj: wa aromz oude nde zeprijsgpukoeien uitdeweideg ehaald moet enwor den???
Ikhadecht tidee datzez ich pri maaan hetver makenwa ren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat even the koekeloeren op boincstats.com en zie dat er ook een boinc project is voor mersennepriems, niet gerelateerd aan gimps overigens. :|

http://mersenneathome.net/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@momax ende rest, baasjes drankbe hoefte moetook worden voorzien dus de elec. rekening moet ook meegerekend worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:09
Oke, PSP wordt het dus. Ik hou wel de BOINC clients in de aanslag met Lattice en Simap erin, de af-en-toe projecten. Eventueel een tweem aandelij ksehunt mochten we dat nodig hebben om een ple kkie tep akken

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Ik verwacht simap vanaf volgende week, begin van de nieuwe maand hebben ze nieuwe units als het goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetjewatzijndiegastenvan jeweetwel irritantzeg!
Zeknallen erineens heelwat puntenuit ophetgarnalenproject :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Das 'normaal', check de grafiek van de stats.
wekelijksespaaractie

[ Voor 21% gewijzigd door Qazwaplol op 28-10-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
das idd nix vreemds, moeten er bij mij nog ong 900 bij, deze week lopen we weer wat op ze uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz,met m'n CPU park zet ik niet veel zoden aan de dijk op het garnalenproject.
Nou ja, op het pietsnotproject kom ik beter uit de verf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met je park kun je absoluut een verschil betekenen. Werkt een en ander goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:33:
Met je park kun je absoluut een verschil betekenen. Werkt een en ander goed?
Volgens mij wel: ik zie dat ik 107,901.51 puntjes gekregen heb voor 16 ingeleverde PSP wu's. *O*
Die 2600K bakkies lusten die wu's rauw zeg! 1,30 % per uur doen ze.

Ik heb nu 40 cores die bezig zijn met een wu en daar komen er nog 32 bij zodra WCG af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
zag al dat het uitverkoop was bij je ;) De nieuwe 2500/2600 vinden ze idd wel erg lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
@Bold_Seeker: Lekker bezig, zeg!
{Edit] @Iedereen: Iedereen eigenlijk...

[ Voor 39% gewijzigd door MOmax op 29-10-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Is dat met of zonder HT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

errr...ik weet niet zeker of deze vraag voor mij is bestemd, maar ik draai alles met HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik ga morgen eens kijken of ik een VM van (DSLinux + DIMES) in VirtualBox aan de praat krijg, misschien kan het geheugen per client dan nog een stukje naar beneden. En anders is er altijd nog de 8GB die volgens Track-and-Trace nu bij de ophaallocatie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Zittener nogmensen onderderadar methetpietsnotproject? Mis toch weleenpaar nameninde lijst zeg maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Als ik een bestandje prpclient-4.3.5-windows.7z heb gedownload, is dat dan de actuele client?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
iksta als hetgoe gaatvolgende weekweer op'tlijstje.

@bold, was even nieuwschierig hoe die 2600 zich verhoudt met m'n 655k.

misschien weer eens tijd voor een upgrade. ben benieuwt wat de sandybridge-E serie gaat doen.

@xav, yup dat is de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qazwaplol schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:41:

misschien weer eens tijd voor een upgrade. ben benieuwt wat de sandybridge-E serie gaat doen.

Hey Qaz, nu maak je me wel nieuwsgierig...hoeveel % doet je 655k dan per uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
i5-655k @ 4.3Ghz (2c/2t) = 1,90% per uur (3.80% per uur totaal)
i5-655k @ 4.3Ghz (2c/4t) = 1% per uur (4% per uur totaal)
Xeon E5630 @ 2.5Ghz (4c/4t) = 1,60% per uur (6.4% per uur totaal)
Xeon E5630 @ 2.5Ghz (4c/8t) = 0,70% per uur (5.6% per uur totaal)
Opteron 285 @ 2.6Ghz (2c) = 0,70% per uur
Atom @ 1.6Ghz (2c/4t) = 0,07% per uur

Ook wel apart, bij m'n xeon bakken loont het om HT niet te gebruiken. Maar bij m'n i5 juist niet.

(die atom red het niet binnen de tijdslimiet dus die draait niet meer mee, was leuk geprobeerd :P )

[ Voor 157% gewijzigd door Qazwaplol op 30-10-2011 21:56 . Reden: Xenon = Xeon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
2500k@4.2 4c/4t net geen 2%
2400@3.1 4c/4t 1,6%
i7-980@3.9 2x gimps en 4xpsp doet 1,8%

[ Voor 55% gewijzigd door amberjr op 30-10-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Voor degenen die niet aan PSP kunnen meedoen of alleen tijd hebben om kleine WU's af te werken (+/- 1 uur per WU) SIMAP opend de hekken van een nieuwe weide WU's op Mon, Oct 31 (20:00 UTC), volgens mij 22:00 Benelux tijd.

Dit maal 600k aan units, flink meer dan de 260k van de vorige maand. Zal deze keer dus wat meer voor stijgers en dalers zorgen. SIMAP verwacht dat er 2 weken crunchtijd in gaat zitten.

PS. Team Norway gaat ons in een klein weekje voorbij op yoyo wat meer punten kost dan SIMAP op kan leveren. Aan de andere kant lijkt het haast onoverkomelijk dat TN daar een plek pakt op ons. No worries?

[ Voor 20% gewijzigd door EektheMan op 30-10-2011 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@qaz mhhh was niet echt meer wakker denk ik, en jij ook niet helemeel, lees nu pas XENON processor die moet toch met de snelheid van het licht gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Qazwaplol schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:41:

Een 6-core lijkt me wel lekker, maar volgens mij worden die erg duur in aanschaf. (en onderhoud ;) )
Ik wacht met m'n i7-920 te upgraden als de Ivy Bridge uitkomt. Een die-shrink naar 22nm moet wel een stuk koeler en zuiniger kunnen, danwel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwacht voorlopig maar niets van AMD overigens, die Bulldozer is een drama. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
amberjr schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:24:
@qaz mhhh was niet echt meer wakker denk ik, en jij ook niet helemeel, lees nu pas XENON processor die moet toch met de snelheid van het licht gaan :)
haha, whoops ;)
net ook 14 uur geslapen dus was inderdaad wel moe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
%$#%$#@(!#(*&#(!@(*&#)&*#@!(*@)#($!)(*$!@()*#)(*@$)(*@!)(*#@!)(*#$ hele dag garnalen uitslag van de 570's weg.......................................... ^%$5$&^%$#&^%$@&*!@#^%!@&*#%^!@&%^

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hoe krijg je dat voor elkaar? Verkeerde file weggemikt of zo? :(

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
batch file die die bestanden kopieert naar m'n server met een raak een toets aan om weer een leeg bestand erin te zetten. Sofar so good maar in windos stond bestand nog geselecteerd nogmaals enter en huppakee weg. geen res kopie in widows of op de server foetsie. En dan ben je een domme ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
EektheMan schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 02:22:
Voor degenen die niet aan PSP kunnen meedoen of alleen tijd hebben om kleine WU's af te werken (+/- 1 uur per WU) SIMAP opend de hekken van een nieuwe weide WU's op Mon, Oct 31 (20:00 UTC), volgens mij 22:00 Benelux tijd.

Dit maal 600k aan units, flink meer dan de 260k van de vorige maand. Zal deze keer dus wat meer voor stijgers en dalers zorgen. SIMAP verwacht dat er 2 weken crunchtijd in gaat zitten.

PS. Team Norway gaat ons in een klein weekje voorbij op yoyo wat meer punten kost dan SIMAP op kan leveren. Aan de andere kant lijkt het haast onoverkomelijk dat TN daar een plek pakt op ons. No worries?
Mooi, dat gaat op SIMAP 1 plaatsje winst opleveren, en misschien een aanloopje naar de volgende plek (die ver weg is). TN mag ons op yoyo inhalen lijkt me, met de hunt gaan we op termijn "iets" meer punten pakken. Knokken met TN is op dit moment geen handige move, zeker niet voor 15 puntjes.
amberjr schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:25:
batch file die die bestanden kopieert naar m'n server met een raak een toets aan om weer een leeg bestand erin te zetten. Sofar so good maar in windos stond bestand nog geselecteerd nogmaals enter en huppakee weg. geen res kopie in widows of op de server foetsie. En dan ben je een domme ...
Kan je misschien de boel redden met 1 of ander undelete tool?

[ Voor 18% gewijzigd door DigiK-oz op 30-10-2011 18:28 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk lukt dat amberjr maar in de toekomst zorg dat een dergelijk batch-script ook een reserve kopie ergens opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
probleem is dat ik de bestanden niet delete maar een leeg results.txt bestand er voor in de plaats kopieer......
Dacht redelijk veilig te zijn door een pauze erin te zetten voor het kopieer van het lege bestand en dat werkt ook wel. Ik moet alleen niet meteen weer op enter drukken maar m'n vinger gleedt uit. Voor zover ik weet kan ik de handel dan ook niet restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet iig niet straks de assignments te annuleren.
Voor de rest kan ik niet overzien hoe je een en ander hebt geautomatiseerd.

Edit: Wat kijk ik toch onvriendelijk, wordt tijd voor een nieuwe avatar. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Zou ze wel willen annuleren maar heb nu geen idee welke er fout zijn gegaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:09:
Vergeet iig niet straks de assignments te annuleren.
Voor de rest kan ik niet overzien hoe je een en ander hebt geautomatiseerd.

Edit: Wat kijk ik toch onvriendelijk, wordt tijd voor een nieuwe avatar. :)
Hier met een iets vriendelijker gezicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.promo-wholesale.com/Upfiles/Prod_k/Earthball-Man-With-Yellow-Arms---Evil-Eyes-Face_20090831133.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het wil mij niet lukken om de DSLinux + Java + DIMES in VirtualBox werkend te krijgen. Op één of andere manier wil DSL niet instaleren op een virtuele HDD, DSL in het RAM geheugen laden werkt wel, maar dan kan ik java niet instaleren. Maargoed, ik mag sowieso niet klagen met de score die ik de afgelopen dagen op DIMES haal.

Edit: Ben inmiddels toch een stap verder gekomen, DSL geinstaleerd op HDD, ben nu bezig met Java instaleren.

[ Voor 14% gewijzigd door VictordeHolland op 30-10-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geworsteld met Tiny Core Linux, kreeg zelfs de Dimes app gecompileerd zonder foutmeldingen (make en nogwat commando). Evengoed niet werken, linux vergt veel ervaring.

Edit: Ga mijn avatar niet veranderen van een charimatisch persoon naar een plastieke globe. :|

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Als het goed is heb ik Java nu ook geinstaleerd, maar als ik DIMES nu wil starten geeft die:
root@box:/usr/local/DIMES# ./agent.sh
Verifying JAVA_HOME... [OK]
Verifying Java Executable... [FAILED]
Error: Missing Java executable : /usr/local/jre1.6.0.29/bin/java
Naar welke executable zoekt DIMES?
java, jexec of een ander?

[ Voor 4% gewijzigd door VictordeHolland op 30-10-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De java binaries, waarschijnlijk dezelfde namen als met Windows.
Staat er überhaupt wat in die directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
in "jre1.6.0_29/bin" staan maar een paar bestanden, waaronder het bestand 'java', maar het zijn er niet zo veel (en groot) als bij windows, ik ga java wel even opnieuw proberen te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
ook een variabele JAVA_HOME aangemaakt die wijst naar je java folder?

wellicht helpt deze link van de overburen, werkt niet helemaal meer aangezien dit met oude versie gemaakt is maar princiepe is goed.
www.xtremesystems.org/for...or-VMWare-Player-a-how-to

d'r zwerft ook nog ergens een kant en klare dsl vm rond van nickboogerd (pagina of 30 terug ofzo). misschien heb ik hem ook nog ergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:30
Ik heb een kant en klare DSL ergens in dit topic staan. Daar draait de oudere versie van DIMES op. Dit omdat de nieuwe met geen mogelijkheid wou werken. Deze is gemaakt voor VMware en aan de hand van de handleiding die Qazwaplol had gepost ;) Kijk maar wat je ermee doet!

Zie nickb90 in "DC-Vault Topic - Deel 6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Ik weet niet of we nog op SIMAP zaten maar de WU's zijn weer beschikbaar, november batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 09:09

Bio1ogics

Logisch toch?

Heb me ook maar eens bij SIMAP aangemeld; 3 cores staan te knagen.

Klopt het dat het korte WU'tje zijn?

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Bio1ogics schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:48:

Gemiddeld bij mij is 30min. per WU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://psp-project.de:8100/pending_tests.html
La ate en watz onniger beel dzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Ziet er goed uit :) Hoelang duurt een WU trouwens ongeveer? Schiet niet op bij mij. Pas op 30% na heel wat uren. Hoelang zijn die dingen "houdbaar" trouwens? En wat is het gemiddeld aantal punten per WU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duur van een WU varieert nogal per CPU, ik heb HT aan dus gaat nog wat trager. Iets van 7k+ punten per 1st pass test, iets van 1k8+ punten per 2nd pass test. En de derde vraag:
Qazwaplol schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:28:
Ze verlopen na 672 uur of te wel 28 dagen.
Ik moest even terug browsen naar pagina 49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
OOhh was al een keer vermeld, sorry. Bedankt voor het opzoeken!

Zoveel punten per WU :| Wow. Ben inmiddels op 30%, zal nog wel 2 weken nodig hebben om het af te krijgen. Staat helaas niet dag en nacht aan.

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@amberjr --> Check RNA eens :P
Ghehehe, eindelijk is een van m'n MEGA RNA wu's gevalideerd!

:w @ #3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
@Bold
58k voor één wu 8)7 , nice!

Het is gelukt met DIMES op DSLinux ^^, voor de zekerheid houd ik ze voorlopig op 128MB RAM + 256MB swapfile. Toch de helft van de XP virtuele machientjes. Er zit nu ook 16GB RAM in, dus als ik wat tijd heb zou ik er nog een aantal bij kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede prestatie, gratz! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@bold :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
dus gij bent die van >500uur. Das een prestatie op zich :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
ff wat anders, als psp zo door gaat dan gaat het wel erg hard!!!! 200k+ op 1 dag !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Dat moet ook, als we een plekje willen pakken in november! 357 punten winst is toch wel een soort van lekker. 7M achter, 30 dagen=een target van 230K daily :9

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Ik ben nog aan het opwarmen op PSP B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Dacht al, wat zijn je scores toch laag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
VictordeHolland schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:40:
@Bold
58k voor één wu 8)7 , nice!

Het is gelukt met DIMES op DSLinux ^^, voor de zekerheid houd ik ze voorlopig op 128MB RAM + 256MB swapfile. Toch de helft van de XP virtuele machientjes. Er zit nu ook 16GB RAM in, dus als ik wat tijd heb zou ik er nog een aantal bij kunnen zetten.
Nais 16GB RAM kan je best wat VM's in draaien. Ikzelf draai 15 Tiny XP machine's (128ram per stuk geloof ik, zal vanmiddag controleren). Ik heb het gevoel dat de XP machine's net iets stabieler draaien als de Linux machine's. Dit omdat ze bij mij regelmatig uit gaan (als mijn computer uit gaat, elke dag dus).

Ben benieuwd wat je er maximaal uit gaat scoren per dag! Misschien kunnen we langzaam aan wat plekjes winnen op zo'n simpel project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Heb er inmiddels wel iets meer dan 15 draaien ;) , al lijken de DSLs wel minder punten per uur te doen dan de XPs, even afwachten dus. 50k per dag zou toch wel mogelijk moeten zijn.

Qazwaplol had een tijdje geleden toch ook een berg VMs draaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Jaah Qazwaplol en ik hadden beide flink wat VM's draaien. Ik heb toen wat testen gedaan:

Dit was een conclusie die ik trok:
Omgerekend naar MB ram heb je in DSL 30,125 punten per MB ram. Bij windows XP is het 32,307 punten per MB ram

Qazwaplol had het volgende:
Qazwaplol in "DC-Vault Topic - Deel 6"

Al met al lijkt windows xp een betere keuze qua prestatie. Bij DSL kan je het CPU gebruik verminderen door alle tabbladen weg te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
jaa, die goede oude tijd ( begin augustus) deed ik met alle vm's ook ruim een ton per dag ;)

zal binnenkort toch maar weer es een vm bakkie inrichten

[ Voor 24% gewijzigd door amberjr op 01-11-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Dat hoeft niet hoor :P Ik heb al moeite om mijn plekkie te verdedigen tegen al dat geweld :P Ik zal binnenkort is kijken of ik nog ergens wat machine's kan vinden waar ik het op kan zetten. Mijn pc zit nu wel aan zijn max. Is wat laptops en computers langsgaan om het te installeren en is kijken of ik de productie dan iets kan opvoeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Voor mij hoef je voorlopig nog niet bang te zijn, ik heb eerst nog een gat te dichten van 2,5M ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:32
Bio1ogics schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:48:

Hier een i7 en een oude dualcore die volle bak staan te stampen op SIMAP zolang er WU's zijn.
Hebben nog een miljoen punten in te halen voor we weer een plaatsje stijgen.
Ukraine zijn we vannacht voorbij gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 01-11-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Tkrew laatmieheg sno tad ioom, eheheh!

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha leuk dergelijke interactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Mijn interesse voor Majestic-12 was al laag geworden maar sinds ik weet dat je via Majestic-12 gewoon servers kan huren om zo veel URL's te crawlen komt dat project er echt niet meer bij mij op de PC!

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
benderweer op 't waarschijnlijkst priemsig bewijzen, nieuwe mammaplank Doutzen werk :)
'ns zienof dieq 6600 ookkan vliegen.

/me Freeze waves @ [H]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:32
Xaverius schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:35:
Tkrew laatmieheg sno tad ioom, eheheh!
OMG die moest ik toch ff goed bekijken voordat ik door had wat hier stond.
Niet te gek maken natuurlijk dan kunnen we het zelf niet meer lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaverius schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:40:
Mijn interesse voor Majestic-12 was al laag geworden maar sinds ik weet dat je via Majestic-12 gewoon servers kan huren om zo veel URL's te crawlen komt dat project er echt niet meer bij mij op de PC!
Er heeft zich inmiddels een vrij vervelende discussie hieromtrent ontvouwd op het team-ninjaforum. Achteraf gezien had ik beter niets kunnen posten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Wat een eikels daar zeg, ze schelden elkaar verrot over wel of niet MJ12 in de vault :(

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het ook gelezen, tis inderdaad modder gooien daar... Het is te belachelijk voor woorden om iemand ervan te beschuldigen dat ie M12 dr uit wil voor de vault. Dan kun je dus als nr 1 in de vault nooit meer een kritische noot laten horen zonder beschuldigd te worden van een dubbele agenda.

Ik heb M12 eruit gegooid omdat ik ineens geblocked werd door allerlei sites die mij als een of andere spam bot zagen (sites zoals slashdot en van research instituten/research journals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Alweer? Het is een riskant project inderdaad, en nu Alex echt geld gaat uitkeren was het te verwachten dat de pleuris weer uitbreekt, maar Alexc begint nu ook (onbewust?) olie op het vuur te gooien. Desnogwelteplus moet dit ook beleefd kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
grappig dat er meer zijn die dat verhaal hebben gelezen, Vond het nogal een schokkende discussie. conclusie lijkt me toch wel duidelijk voor iedereen, als het wil draaien ga je gang als niet, dan niet toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Natuurlijk is dat zo. Maar, als je enigzins hoog wilt komen/blijven in DC-Vault heb je die keuze eigenlijk niet. Zeker bij projecten die relatief veel opleveren per positie winst.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfffft, al dat gezeur op die forums...ik heb gewoon 2 nieuwe i7 2600K's bijgekocht om al die negatieve energie te compenseren :P :+
Helaas geen plekkies meer vrij op m'n switch dus er gaan 6 oude cores uit en 16 frisse cores erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:20
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:02:
pfffft, al dat gezeur op die forums...ik heb gewoon 2 nieuwe i7 2600K's bijgekocht om al die negatieve energie te compenseren :P :+
Helaas geen plekkies meer vrij op m'n switch dus er gaan 6 oude cores uit en 16 frisse cores erbij.
Dat is klasse. _/-\o_ :9~
Pagina: 1 ... 15 ... 68 Laatste