It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
V&A aangeboden: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G + Windows Home Server 2011 64Bit, 10 clients UKVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:49:
[...]
Wel een beetje lastig upgraden als je OS maar 32 bits is....![]()
Om nou voor 12 systemen ineens een Win7 OS aan te schaffen...dat is me wat te prijzig.
Linux is mijn ding totaal niet, dus...ik investeer de drie tientjes wel in 2 staatsloten en dan hoop ik de
hoofdprijs te winnen, zodat ik alsnog m'n OS-en kan upgraden![]()
Jamadamagnie! OEM mag alleen bij een nieuwe PC geleverd worden... Dat dat niet gebeurt, tja, ik vind het hetzelfde als een gekraakte versie gebruiken, er wordt niet keurig betaald wat de producent verwacht.Cow_tipping schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:45:
Win7 OEM is ook een goede optie.
85 Euro ongeveer.
Moet er wel bijzeggen dat een aantal non-BOINC programmas brak lopen op Linux
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Vind het meer een grijs gebied, het is niet helemaal legaal, maar ook niet zo illegaal als een gekraakte versie.FreezeXJ schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:44:
[...]
Jamadamagnie! OEM mag alleen bij een nieuwe PC geleverd worden... Dat dat niet gebeurt, tja, ik vind het hetzelfde als een gekraakte versie gebruiken, er wordt niet keurig betaald wat de producent verwacht.
Verwijderd
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Tja, de regels die mijn bank stelt vind ik ook belachelijk. Enig idee wat er gebeurt als ik niet betaal? Dan is het simpel: mijnheer, we hebben hier een mooi contract (EULA), zullen we eens zien wat meneer de rechter daarvan vindt? En gelijk hebben ze. Als je het niet eens bent met wat Microsoft van je wil, moet je hun spullen niet gebruiken. (doe ik dus ook nietVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:12:
De licentie voorwaarden van Microsoft zijn belachelijk IMO. Het komt er op neer dat je niet de eigenaar van een OS bent maar slechts het recht koopt het te gebruiken. Een en ander volgens mij ook in strijd met de Europese wetgeving aangaande consumentenbescherming.
Overigens weet ik niet of in Nederland ook geldt dat als je 'misbruik' toelaat dat je het later niet nog strafbaar kunt stellen (OEM-verkoop).
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Dit is de enige manier ook om mij aan een Windows OS te krijgen, want een Retail versie is mij te duur als zelfbouwer.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Verwijderd
Ik ben nu in ieder geval langzaamaan aan het overstappen naar PSP.
Verwijderd
Zelfbouwers zijn toppers!Cow_tipping schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:55:
Zolang computerzaken in Nederland gewoon OEM licenties verkopen voor windows7 zal het wel legaal zijn.
Dit is de enige manier ook om mij aan een Windows OS te krijgen, want een Retail versie is mij te duur als zelfbouwer.

Ik doe niet anders en overal gewoon die OEM zooi erop. Lekker goedkoop.
Mijn farmpje zal langzaamaan over gaan op 64 bit.
Heb nu 2 Q6600's en m'n laatste oude AMD PC op de nominatie staan om uitgefaseerd te worden.
Effe wachten op 13e maand en dan....
Verwijderd
Jij wilt zeker team GooBee van de 3e plaatst stoten?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:12:
Is een tweemaandse hunt een optie hier?
[ Voor 27% gewijzigd door amberjr op 27-10-2011 20:30 ]
Maar inderdaar, ik zag dat de deadline van deze wu's morgenochtend was, dus net op tijd gezien en gecruncht.
In ieder geval ga ik thuis alle pc's opnieuw opstarten zodat ik geen problemen krijg indien er weer een paar Garli's vrijkomen.
Als iedereen ook zijn Boinc client klaar zet om Lattice te ontvangen op alle pc's dan krijgen we misschien nog een paar units waarvan deadline verlopen is.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Ikhadecht tidee datzez ich pri maaan hetver makenwa ren!
Verwijderd
http://mersenneathome.net/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 00:38 ]
Whatever
Verwijderd
Zeknallen erineens heelwat puntenuit ophetgarnalenproject
wekelijksespaaractie
[ Voor 21% gewijzigd door Qazwaplol op 28-10-2011 21:56 ]
Verwijderd
Nou ja, op het pietsnotproject kom ik beter uit de verf
Verwijderd
Volgens mij wel: ik zie dat ik 107,901.51 puntjes gekregen heb voor 16 ingeleverde PSP wu's.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:33:
Met je park kun je absoluut een verschil betekenen. Werkt een en ander goed?

Die 2600K bakkies lusten die wu's rauw zeg! 1,30 % per uur doen ze.
Ik heb nu 40 cores die bezig zijn met een wu en daar komen er nog 32 bij zodra WCG af is.
{Edit] @Iedereen: Iedereen eigenlijk...
[ Voor 39% gewijzigd door MOmax op 29-10-2011 11:44 ]
Verwijderd
errr...ik weet niet zeker of deze vraag voor mij is bestemd, maar ik draai alles met HT.Qazwaplol schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:12:
Is dat met of zonder HT?
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
@bold, was even nieuwschierig hoe die 2600 zich verhoudt met m'n 655k.
misschien weer eens tijd voor een upgrade. ben benieuwt wat de sandybridge-E serie gaat doen.
@xav, yup dat is de laatste versie.
Verwijderd
Hey Qaz, nu maak je me wel nieuwsgierig...hoeveel % doet je 655k dan per uur?Qazwaplol schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:41:
iksta als hetgoe gaatvolgende weekweer op'tlijstje.
misschien weer eens tijd voor een upgrade. ben benieuwt wat de sandybridge-E serie gaat doen.
i5-655k @ 4.3Ghz (2c/4t) = 1% per uur (4% per uur totaal)
Xeon E5630 @ 2.5Ghz (4c/4t) = 1,60% per uur (6.4% per uur totaal)
Xeon E5630 @ 2.5Ghz (4c/8t) = 0,70% per uur (5.6% per uur totaal)
Opteron 285 @ 2.6Ghz (2c) = 0,70% per uur
Atom @ 1.6Ghz (2c/4t) = 0,07% per uur
Ook wel apart, bij m'n xeon bakken loont het om HT niet te gebruiken. Maar bij m'n i5 juist niet.
(die atom red het niet binnen de tijdslimiet dus die draait niet meer mee, was leuk geprobeerd
[ Voor 157% gewijzigd door Qazwaplol op 30-10-2011 21:56 . Reden: Xenon = Xeon ]
2400@3.1 4c/4t 1,6%
i7-980@3.9 2x gimps en 4xpsp doet 1,8%
[ Voor 55% gewijzigd door amberjr op 30-10-2011 00:49 ]
Dit maal 600k aan units, flink meer dan de 260k van de vorige maand. Zal deze keer dus wat meer voor stijgers en dalers zorgen. SIMAP verwacht dat er 2 weken crunchtijd in gaat zitten.
PS. Team Norway gaat ons in een klein weekje voorbij op yoyo wat meer punten kost dan SIMAP op kan leveren. Aan de andere kant lijkt het haast onoverkomelijk dat TN daar een plek pakt op ons. No worries?
[ Voor 20% gewijzigd door EektheMan op 30-10-2011 02:27 ]
Een 6-core lijkt me wel lekker, maar volgens mij worden die erg duur in aanschaf. (en onderhoudQazwaplol schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:41:
iksta als hetgoe gaatvolgende weekweer op'tlijstje.
Ik wacht met m'n i7-920 te upgraden als de Ivy Bridge uitkomt. Een die-shrink naar 22nm moet wel een stuk koeler en zuiniger kunnen, danwel sneller.
haha, whoopsamberjr schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:24:
@qaz mhhh was niet echt meer wakker denk ik, en jij ook niet helemeel, lees nu pas XENON processor die moet toch met de snelheid van het licht gaan
net ook 14 uur geslapen dus was inderdaad wel moe...
Whatever
Mooi, dat gaat op SIMAP 1 plaatsje winst opleveren, en misschien een aanloopje naar de volgende plek (die ver weg is). TN mag ons op yoyo inhalen lijkt me, met de hunt gaan we op termijn "iets" meer punten pakken. Knokken met TN is op dit moment geen handige move, zeker niet voor 15 puntjes.EektheMan schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 02:22:
Voor degenen die niet aan PSP kunnen meedoen of alleen tijd hebben om kleine WU's af te werken (+/- 1 uur per WU) SIMAP opend de hekken van een nieuwe weide WU's op Mon, Oct 31 (20:00 UTC), volgens mij 22:00 Benelux tijd.
Dit maal 600k aan units, flink meer dan de 260k van de vorige maand. Zal deze keer dus wat meer voor stijgers en dalers zorgen. SIMAP verwacht dat er 2 weken crunchtijd in gaat zitten.
PS. Team Norway gaat ons in een klein weekje voorbij op yoyo wat meer punten kost dan SIMAP op kan leveren. Aan de andere kant lijkt het haast onoverkomelijk dat TN daar een plek pakt op ons. No worries?
Kan je misschien de boel redden met 1 of ander undelete tool?amberjr schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:25:
batch file die die bestanden kopieert naar m'n server met een raak een toets aan om weer een leeg bestand erin te zetten. Sofar so good maar in windos stond bestand nog geselecteerd nogmaals enter en huppakee weg. geen res kopie in widows of op de server foetsie. En dan ben je een domme ...
[ Voor 18% gewijzigd door DigiK-oz op 30-10-2011 18:28 ]
Whatever
Verwijderd
Dacht redelijk veilig te zijn door een pauze erin te zetten voor het kopieer van het lege bestand en dat werkt ook wel. Ik moet alleen niet meteen weer op enter drukken maar m'n vinger gleedt uit. Voor zover ik weet kan ik de handel dan ook niet restoren.
Verwijderd
Voor de rest kan ik niet overzien hoe je een en ander hebt geautomatiseerd.
Edit: Wat kijk ik toch onvriendelijk, wordt tijd voor een nieuwe avatar.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 19:10 ]
Hier met een iets vriendelijker gezicht:Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:09:
Vergeet iig niet straks de assignments te annuleren.
Voor de rest kan ik niet overzien hoe je een en ander hebt geautomatiseerd.
Edit: Wat kijk ik toch onvriendelijk, wordt tijd voor een nieuwe avatar.

Edit: Ben inmiddels toch een stap verder gekomen, DSL geinstaleerd op HDD, ben nu bezig met Java instaleren.
[ Voor 14% gewijzigd door VictordeHolland op 30-10-2011 21:54 ]
Verwijderd
Edit: Ga mijn avatar niet veranderen van een charimatisch persoon naar een plastieke globe.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 20:31 ]
Naar welke executable zoekt DIMES?root@box:/usr/local/DIMES# ./agent.sh
Verifying JAVA_HOME... [OK]
Verifying Java Executable... [FAILED]
Error: Missing Java executable : /usr/local/jre1.6.0.29/bin/java
java, jexec of een ander?
[ Voor 4% gewijzigd door VictordeHolland op 30-10-2011 23:49 ]
Verwijderd
Staat er überhaupt wat in die directory?
wellicht helpt deze link van de overburen, werkt niet helemaal meer aangezien dit met oude versie gemaakt is maar princiepe is goed.
www.xtremesystems.org/for...or-VMWare-Player-a-how-to
d'r zwerft ook nog ergens een kant en klare dsl vm rond van nickboogerd (pagina of 30 terug ofzo). misschien heb ik hem ook nog ergens staan.
Zie nickb90 in "DC-Vault Topic - Deel 6"
Klopt het dat het korte WU'tje zijn?
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Gemiddeld bij mij is 30min. per WU.Bio1ogics schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:48:
Heb me ook maar eens bij SIMAP aangemeld; 3 cores staan te knagen.
Verwijderd
Ik moest even terug browsen naar pagina 49.Qazwaplol schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:28:
Ze verlopen na 672 uur of te wel 28 dagen.
Zoveel punten per WU
Bedankt voor de info!
Verwijderd
Ghehehe, eindelijk is een van m'n MEGA RNA wu's gevalideerd!

58k voor één wu

Het is gelukt met DIMES op DSLinux ^^, voor de zekerheid houd ik ze voorlopig op 128MB RAM + 256MB swapfile. Toch de helft van de XP virtuele machientjes. Er zit nu ook 16GB RAM in, dus als ik wat tijd heb zou ik er nog een aantal bij kunnen zetten.
Whatever
Nais 16GB RAM kan je best wat VM's in draaien. Ikzelf draai 15 Tiny XP machine's (128ram per stuk geloof ik, zal vanmiddag controleren). Ik heb het gevoel dat de XP machine's net iets stabieler draaien als de Linux machine's. Dit omdat ze bij mij regelmatig uit gaan (als mijn computer uit gaat, elke dag dus).VictordeHolland schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:40:
@Bold
58k voor één wu, nice!
Het is gelukt met DIMES op DSLinux ^^, voor de zekerheid houd ik ze voorlopig op 128MB RAM + 256MB swapfile. Toch de helft van de XP virtuele machientjes. Er zit nu ook 16GB RAM in, dus als ik wat tijd heb zou ik er nog een aantal bij kunnen zetten.
Ben benieuwd wat je er maximaal uit gaat scoren per dag! Misschien kunnen we langzaam aan wat plekjes winnen op zo'n simpel project!
Qazwaplol had een tijdje geleden toch ook een berg VMs draaien??
Dit was een conclusie die ik trok:
Omgerekend naar MB ram heb je in DSL 30,125 punten per MB ram. Bij windows XP is het 32,307 punten per MB ram
Qazwaplol had het volgende:
Qazwaplol in "DC-Vault Topic - Deel 6"
Al met al lijkt windows xp een betere keuze qua prestatie. Bij DSL kan je het CPU gebruik verminderen door alle tabbladen weg te klikken
zal binnenkort toch maar weer es een vm bakkie inrichten
[ Voor 24% gewijzigd door amberjr op 01-11-2011 12:06 ]
Hier een i7 en een oude dualcore die volle bak staan te stampen op SIMAP zolang er WU's zijn.Bio1ogics schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:48:
Heb me ook maar eens bij SIMAP aangemeld; 3 cores staan te knagen.
Hebben nog een miljoen punten in te halen voor we weer een plaatsje stijgen.
Ukraine zijn we vannacht voorbij gegaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 01-11-2011 12:37 ]
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Stop de verwelking!
'ns zienof dieq 6600 ookkan vliegen.
/me Freeze waves @ [H]
OMG die moest ik toch ff goed bekijken voordat ik door had wat hier stond.Xaverius schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:35:
Tkrew laatmieheg sno tad ioom, eheheh!
Niet te gek maken natuurlijk dan kunnen we het zelf niet meer lezen
Verwijderd
Er heeft zich inmiddels een vrij vervelende discussie hieromtrent ontvouwd op het team-ninjaforum. Achteraf gezien had ik beter niets kunnen posten.Xaverius schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:40:
Mijn interesse voor Majestic-12 was al laag geworden maar sinds ik weet dat je via Majestic-12 gewoon servers kan huren om zo veel URL's te crawlen komt dat project er echt niet meer bij mij op de PC!
Whatever
Verwijderd
Ik heb M12 eruit gegooid omdat ik ineens geblocked werd door allerlei sites die mij als een of andere spam bot zagen (sites zoals slashdot en van research instituten/research journals).
Whatever
Verwijderd
Helaas geen plekkies meer vrij op m'n switch dus er gaan 6 oude cores uit en 16 frisse cores erbij.
Dat is klasse.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:02:
pfffft, al dat gezeur op die forums...ik heb gewoon 2 nieuwe i7 2600K's bijgekocht om al die negatieve energie te compenseren![]()
![]()
Helaas geen plekkies meer vrij op m'n switch dus er gaan 6 oude cores uit en 16 frisse cores erbij.