Via gsmwijzer betaal ik €90,- meer voor het toestel, dus dat is voor mij helaas geen optie. Dat wordt dus afwachten...asennamm schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:25:
[...]
Kreeg bij KS van Vodafone eergisteren hetzelfde verhaal en in de winkel ook. Niet te bestellen.
Dus toen maar via gsmwijzer besteld en nu maar afwachten wanneer hij wordt geleverd.
Wat providers nu gaan doen ze weten ook dat er veel mensen ziijn die een gs2 willen ze proberen mensen te winnen door de prijs te verscherpen.
Burp
Nee, dat gaan providers niet doen. Die zullen in het begin met dure abonnementen komen. Dit zien we ook.
gemiddelde 2 jaars abonnement, waar je niets bij hoeft bij te betalen, kost al snel meer dan 30 euro per maand.
Bedrijven willen alle room kunnen afromen (opbrengst/winst maximaliseren) Daarvoor zullen ze prijsdiscriminatie toepassen.
Dit betekent dat ze met een hoge prijs zullen beginnen. Een deel van de mensen zal een gunstigere prijs afwachten, maar een andere deel zal niet kunnen wachten en ondanks de hoge prijs een abonnement afsluiten. Gelijkelijk aan zullen de providers de prijs omlaag halen om andere mensen over de streep te trekken.
Voorbeeld:
zonder prijsdiscriminatie: Abonnement kost 25 per maand (2 jaar). Geen aanschafkosten verder.
5000 mensen kopen het meteen. Opbrengst is dan 25*24*5000= 3 000 000
met prijsdiscriminatie: Abonnement kost eerst 35 euro per maand (2 jaar) + 100 euro aanschafkosten. 1500 mensen nemen een abonnement. Na een tijdje pas verlagen de providers de prijzen. Abo wordt dan 25 per maand. 3000 mensen zullen dit abonnement afsluiten.
totaal 35*24*1500+1500*100 + 25*3000*24 = 1 260 000 + 150 000 + 1 800 000 = 3 210 000
Bij prijsdiscriminatie raak je misschien potentiële klanten kwijt die door tijdsdruk niet kunnen wachten en pre-paid of een 2e hand Iphone kopen.
In mijn rekenvoorbeeld raken de providers hierdoor 500 klanten kwijt. Dat is dus 10% minder klanten.
Ondanks het kwijtraken van 10% van de klanten zijn de opbrengsten bij prijsdiscriminatie (met 210 000) hoger dan bij jouw "scherpe prijzen"
gemiddelde 2 jaars abonnement, waar je niets bij hoeft bij te betalen, kost al snel meer dan 30 euro per maand.
Bedrijven willen alle room kunnen afromen (opbrengst/winst maximaliseren) Daarvoor zullen ze prijsdiscriminatie toepassen.
Dit betekent dat ze met een hoge prijs zullen beginnen. Een deel van de mensen zal een gunstigere prijs afwachten, maar een andere deel zal niet kunnen wachten en ondanks de hoge prijs een abonnement afsluiten. Gelijkelijk aan zullen de providers de prijs omlaag halen om andere mensen over de streep te trekken.
Voorbeeld:
zonder prijsdiscriminatie: Abonnement kost 25 per maand (2 jaar). Geen aanschafkosten verder.
met prijsdiscriminatie: Abonnement kost eerst 35 euro per maand (2 jaar) + 100 euro aanschafkosten. 1500 mensen nemen een abonnement. Na een tijdje pas verlagen de providers de prijzen. Abo wordt dan 25 per maand. 3000 mensen zullen dit abonnement afsluiten.
totaal 35*24*1500+1500*100 + 25*3000*24 = 1 260 000 + 150 000 + 1 800 000 = 3 210 000
Bij prijsdiscriminatie raak je misschien potentiële klanten kwijt die door tijdsdruk niet kunnen wachten en pre-paid of een 2e hand Iphone kopen.
In mijn rekenvoorbeeld raken de providers hierdoor 500 klanten kwijt. Dat is dus 10% minder klanten.
Ondanks het kwijtraken van 10% van de klanten zijn de opbrengsten bij prijsdiscriminatie (met 210 000) hoger dan bij jouw "scherpe prijzen"
Als het om geld gaat zijn ze heel slim.....
Ik heb hem afgesloten bij algebeld ivm verlenging Telfort 200 plus internet.
Bijbetalen incl. Rembours 331. Foon is 319.
Ik heb hem afgesloten bij algebeld ivm verlenging Telfort 200 plus internet.
Bijbetalen incl. Rembours 331. Foon is 319.
[ Voor 59% gewijzigd door spanx op 29-04-2011 23:48 ]
Damn it's good 2b a Tweaker!
Niet zeker of het hier al gemeld maar expansys zegt 2 mei:
http://www.expansys.nl/sa...-ii-eu-black-16gb-209416/
Op smartphoneshop.nl staat nog steeds 20 mei. Zal wel ergens in het midden liggen en dus week 19 worden.
En dan ben ik vrij!
Op smartphoneshop.nl staat nog steeds 20 mei. Zal wel ergens in het midden liggen en dus week 19 worden.
En dan ben ik vrij!
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Doe nou niet net alsof je ons even gaat vertellen hoe het zit. Vodafone gooit anderhalve week nadat de SII ge pre-order kan worden (en nog nauwelijks bij Vodafone zelf) een actie van 50% korting erin het in het eerste jaar van je abonnement.yur400 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:43:
Nee, dat gaan providers niet doen. Die zullen in het begin met dure abonnementen komen. Dit zien we ook.
Voorbeeld:
Nou als ik op je link klik staat er gewoon 8 dagen hoor. kortom 6 mei.AtlAntA schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 00:00:
Niet zeker of het hier al gemeld maar expansys zegt 2 mei:
En dan ben ik vrij!
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Daar stond ie maandag ook al op
... Wel gemakkelijk, je laat die 8 dagen staan totdat er een definitieve datum bekend is.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik had er vanochtend al een keer op geklikt en toen stond er echt 2 Mei. AtlAntA heeft/had het goed gezien, alleen is het nu dus weer veranderdl3art schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 08:32:
[...]
Nou als ik op je link klik staat er gewoon 8 dagen hoor. kortom 6 mei.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Ik heb de knoop doorgehakt.
Zojuist besteld bij GSMwijzer een GSII + BSW200.
Ga weer terug naar mijn ouwe nummer
Maten worden daar gek van l0l.
Al in al gaat het me 645 euro kosten, 26,90 per maand.
(da's inclusief een stapje terug naar BSW150 na 12 maanden à 20 euro boete).
Fingers crossed now
Zojuist besteld bij GSMwijzer een GSII + BSW200.
Ga weer terug naar mijn ouwe nummer
Al in al gaat het me 645 euro kosten, 26,90 per maand.
(da's inclusief een stapje terug naar BSW150 na 12 maanden à 20 euro boete).
Fingers crossed now
[ Voor 0% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 30-04-2011 09:38 . Reden: Rekenfout :P ]
In Duitsland zeggen ze overal week 20, in Engeland roept iedereen 6 mei, dus ik neem aan dat de leveringen ergens daartussen indedaad op gang komen en week 19 lijkt dan toch te kloppen zoals men hier roept.
Nu alleen maar hopen dat er genoeg geleverd wordt. Als ik namelijk nog een maand moet wachten ben ik bang dat ik de Sensation koop.
Nu alleen maar hopen dat er genoeg geleverd wordt. Als ik namelijk nog een maand moet wachten ben ik bang dat ik de Sensation koop.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
En dat zou zielig zijnPhusebox schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:46:
Als ik namelijk nog een maand moet wachten ben ik bang dat ik de Sensation koop.
Ik denk dat als jij de SGS2 koopt met een scheef oog naar de Sensation blijft kijken en/of andersom.
Juist! Ik ga die site van expansys ook niet meer in de gaten houden. Komt in mijn optiek onprofessioneel over om de verwachte leverdatum zo vaak te veranderen.Golf2vr6 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:19:
[...]
Ik had er vanochtend al een keer op geklikt en toen stond er echt 2 Mei. AtlAntA heeft/had het goed gezien, alleen is het nu dus weer veranderd
Jammer dat er zo veel onduidelijkheid bestaat over de werkelijke uitleveringen.... Maarja zal ook deels marketing en deels mensen niet teleur te stellen mocht hij alsnog niet direct verkrijgbaar zijn.
Rustig aan. Vanwaar je onaardige toon?hans180 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 05:11:
[...]
Doe nou niet net alsof je ons even gaat vertellen hoe het zit. Vodafone gooit anderhalve week nadat de SII ge pre-order kan worden (en nog nauwelijks bij Vodafone zelf) een actie van 50% korting erin het in het eerste jaar van je abonnement.
Dat heet marketing. Sommige mensen trappen daar snel in. Ze zien 50% korting en happen meteen toe.
Hierbij wordt het tweede jaar vergeten dat, naar mijn mening, veel te duur is.
Even een voorbeeld om mijn gelijk te bewijzen.
Zo betaal jij voor het "actietarief" meer dan 650 euro. Jij bent overtuigd dat die 650 euro een eerlijke prijs is.
Ik niet. Ik zal daarom nog wachten op een betere actie. Deze zullen ook gewoon komen weet ik uit ervaring. Getuige mijn aanschaf van de Galaxy S1 voor 406 euro inc. 2 jaar internet en 130min/sms per maand.
Dit is dus prijsdiscriminatie. Jij hebt je prijs voor een product (650 euro) en ik heb mijn prijs voor een product (410 euro).
Als je dat idd betaald hebt, dan ben je voorlopig niet toe aan de SII.yur400 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:42:
[...]
Zo betaal jij voor het "actietarief" meer dan 650 euro. Jij bent overtuigd dat die 650 euro een eerlijke prijs is.
Ik niet. Ik zal daarom nog wachten op een betere actie. Deze zullen ook gewoon komen weet ik uit ervaring. Getuige mijn aanschaf van de Galaxy S1 voor 406 euro inc. 2 jaar internet en 130min/sms per maand.
Tenzij je nu de knip wilt trekken voor een kaal toestel.
De aanbiedingen worden beter, sure.
Maar vind de deal van nu meer dan ok.
Als nu nog iets langer wacht kan je de SGS1 nog goedkoper krijgen.... alle technische apparaten die ouder worden, worden ook goedkoper...duh!yur400 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:42:
[...]
Rustig aan. Vanwaar je onaardige toon?
Dat heet marketing. Sommige mensen trappen daar snel in. Ze zien 50% korting en happen meteen toe.
Hierbij wordt het tweede jaar vergeten dat, naar mijn mening, veel te duur is.
Dit is dus prijsdiscriminatie. Jij hebt je prijs voor een product (650 euro) en ik heb mijn prijs voor een product (410 euro).
Zo... ook ik heb de SGS II gisteren bij de smartphoneshop besteld. Ben benieuwd of ik nog binnen de eerste 1000 pre-orders val ivm het Galaxy S II Essential Pack ter waarde van €60,-.
Je zou aannemen van wel... aangezien het nog op de website staat.
Dat had ik dus ook en dus gisteren het contract voor bel+sms+web 200 op de bus gedaan naar gsmwijzer.MyrddinLXXIIX schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:48:
[...]
Als je dat idd betaald hebt, dan ben je voorlopig niet toe aan de SII.
Tenzij je nu de knip wilt trekken voor een kaal toestel.
De aanbiedingen worden beter, sure.
Maar vind de deal van nu meer dan ok.
Jouw idee om na een jaar terug te gaan naar b+s+w 150 vind ik trouwens wel een goeie, had ik nog niet aan gedacht. Thanx voor de tip.
Waarom wordt er zo kinderachtig gereageerd? "duh!" ?Golf2vr6 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:01:
[...]
Als nu nog iets langer wacht kan je de SGS1 nog goedkoper krijgen.... alle technische apparaten die ouder worden, worden ook goedkoper...duh!
Ik schrijf iets over marktwerking en mensen voelen zich direct op hun tenen getrapt.
Over apparaten die goedkoper worden:
Dit is niet oneindig. Anders zouden fabrikanten verlies maken bij elk verkocht exemplaar.
Verder is de grootste prijsdaling een maand na release. Dit komt doordat de vraag voor en bij release heel hoog is. Veel vraag = Hoge prijs. Later zal de vraag afnemen en hiermee de prijs snel dalen.
Verwijderd
Ligt er aan wat je met oneindig bedoelt. Mp3 spelers krijg je nu bij elk pak melk terwijl 10 jaar geleden je zo'n dikke 100 euro moest neerleggen voor een zelfde Mp3 speler. In die zin is het wel oneindig. Zo is dat met elk elektronisch product. Het verschil tussen de high-end producten van toen en nu is dan weer een stuk kleiner. Er blijven altijd "top of the bill" producten bestaan en daar zal altijd de hoofdprijs voor betaald moeten worden. Alleen ook dát verschil is kleiner in vergelijking met vroeger.yur400 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:42:
[...]
Over apparaten die goedkoper worden:
Dit is niet oneindig. Anders zouden fabrikanten verlies maken bij elk verkocht exemplaar.
Maar er bestaat ook nog zoiets als je product goedkoop op de markt introduceren om veel vraag te creëren. Eenmaal die vraag gecreëerd kunnen ze de prijs omhoog doen omdat ze de consumenten lekker gemaakt hebben.yur400 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:42:
[...]
Verder is de grootste prijsdaling een maand na release. Dit komt doordat de vraag voor en bij release heel hoog is. Veel vraag = Hoge prijs. Later zal de vraag afnemen en hiermee de prijs snel dalen.
En als je het nou eens beredeneerd. De SGSII is nu al voor 469 euro los te kopen. Dat is nu al goedkoper dan de SGSI vorig jaar bij introductie. terwijl dat de SGSII, ook al is het een jaar later, nu boordevol nieuwe technieken zitten die de concurrentie (voorlopig nog) niet heeft. De SGSII is bij lancering een meer high-end toestel dan dat de SGSI in zijn tijd was en toch weet Samsung de prijs zo laag te houden.
Ik denk dat ze gewoon een populaire positie in de markt willen innemen en het toestel met een kleine winstmarge op de markt zetten.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 13:06 ]
Ik heb in het LG Optimus 2x speed topic gelezen dat toen het toestel net uit was het beter bij de 'winkel om de hoek' verkrijgbaar was dan bij de diverse webshops e.d.
Zou dit bij de samsung ook zo kunnen zijn en zo ja waarom?
Zou dit bij de samsung ook zo kunnen zijn en zo ja waarom?
Waar staat dit op de website? Ik vind dat echt niet terug, zag het enkel in de video review van coolblue.Tuur86 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:13:
Zo... ook ik heb de SGS II gisteren bij de smartphoneshop besteld. Ben benieuwd of ik nog binnen de eerste 1000 pre-orders val ivm het Galaxy S II Essential Pack ter waarde van €60,-.
hier:glennl schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 16:18:
[...]
Waar staat dit op de website? Ik vind dat echt niet terug, zag het enkel in de video review van coolblue.
http://www.smartphoneshop.../samsung-galaxy-s-ii.html
Betaal je dat pakket nu niet zelf aangezien hij daar ook 60 euries duurder is???
Njah eigenlijk wel inderdaadGolf2vr6 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:23:
Betaal je dat pakket nu niet zelf aangezien hij daar ook 60 euries duurder is???
Is dit hier al gedeeld?
http://www.samsunghub.com...-will-release-in-mid-may/
P.S: zou wel graag een antwoord willen op mijn vraag hierboven..
http://www.samsunghub.com...-will-release-in-mid-may/
Zou daar ook graag een antwoord op hebben.AtlAntA schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:45:
Maar denk niet dat er iets zinnigs over te zeggen valt momenteel.
Omdat winkels misschien geen pre-orders aannemen zou dat idd zo kunnen zijn, bij de webshops is de eerste levering(en) zo weer weg richting pre-orders.
Maar over een maandje kunnen we je ongetwijfeld iets definitiefs vertellen
Nou ja als ie maar in week 19 uitkomt dan kan ik vast wel op tijd bij de winkel zijn.MyrddinLXXIIX schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:52:
[...]
Zou daar ook graag een antwoord op hebben.
Maar denk niet dat er iets zinnigs over te zeggen valt momenteel.
Omdat winkels misschien geen pre-orders aannemen zou dat idd zo kunnen zijn, bij de webshops is de eerste levering(en) zo weer weg richting pre-orders.
Maar over een maandje kunnen we je ongetwijfeld iets definitiefs vertellen
Vandaag even bij the PhoneHouse binnen gelopen en daar werd mij eind mei mede gedeeld. Heb hier elders gelezen dat PhoneHouse meestal beetje later is met toestellen.
Achja geduld is een schone zaak.. Maar geen makkelijke!
Hij is inderdaad zo'n 40 euro duurder dan bij algebeld.nl. Dus heb ik nog steeds zo'n €20,- voordeel.Golf2vr6 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:23:
Tevens vind ik de service (contractafhandeling aan de deur, in mijn geval op m'n werk) zeer goed geregeld bij de smartphoneshop. Wat mij betreft wel een paar euro meer waard.
Tevens al eens ervaringen gehad op het gebied van garantie afhandeling bij een coolblue shop en hier ben ik ook uiterst positief over.
Kortom.... van die paar euro meer lig ik dan niet wakker.
Ik ben al wat minder ongeduldig gewordenAtlAntA schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:18:
[...]
Nou ja als ie maar in week 19 uitkomt dan kan ik vast wel op tijd bij de winkel zijn.
Vandaag even bij the PhoneHouse binnen gelopen en daar werd mij eind mei mede gedeeld. Heb hier elders gelezen dat PhoneHouse meestal beetje later is met toestellen.
Achja geduld is een schone zaak.. Maar geen makkelijke!![]()
Al verheug ik me uiteraard nog steeds op de SGS II, nog niet echt negatieve dingen gezien aan dit toestel, lijkt bijna perfect te zijn
Vraag me af wat de levertijd zou zijn als je niet pre-ordert, bij CoolBlue moet je dan namelijk op voorhand betalen heb ik begrepen, en dan kan je het niet in de winkel gaan afhalen, ik zou dus liever wachten totdat ik het ook in de winkel kan gaan halen en betalen, zou dit een week later zijn dan als je zou pre orderen? Of zou het wel eens een verschil van een maand ofzo kunnen worden?
Daarom heb ik dat ook een pagina eerder gevraagd. In het LG optimus 2x speed topic waren er mensen die het toestel gewoon uit de winkel haalden terwijl er ook mensen waren die al een paar weken voor de release hadden ge preordered en nog niks binnen hadden. Dit kwam vooral doordat de webshops steeds heel weinig voorraad binnen kregen.Jo... schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:39:
[...]
Ik ben al wat minder ongeduldig gewordenBen begonnen met een PC samen te stellen, dus heb weer wat anders om me op te verheugen
Al verheug ik me uiteraard nog steeds op de SGS II, nog niet echt negatieve dingen gezien aan dit toestel, lijkt bijna perfect te zijn
Vraag me af wat de levertijd zou zijn als je niet pre-ordert, bij CoolBlue moet je dan namelijk op voorhand betalen heb ik begrepen, en dan kan je het niet in de winkel gaan afhalen, ik zou dus liever wachten totdat ik het ook in de winkel kan gaan halen en betalen, zou dit een week later zijn dan als je zou pre orderen? Of zou het wel eens een verschil van een maand ofzo kunnen worden?
Ja, sorry, volg dit topic niet meer zo héél actiefAtlAntA schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:44:
[...]
Daarom heb ik dat ook een pagina eerder gevraagd. In het LG optimus 2x speed topic waren er mensen die het toestel gewoon uit de winkel haalden terwijl er ook mensen waren die al een paar weken voor de release hadden ge preordered en nog niks binnen hadden. Dit kwam vooral doordat de webshops steeds heel weinig voorraad binnen kregen.
Maar oké, dan ga ik niet pre-orderen, en moest ik hem dan pas een paar dagen later kunnen kopen, is dat ook geen ramp natuurlijk
Mijn ervaring met de coolblue shops is dat ze ruime voorraad hebben. Toen ik ruim een jaar geleden de htc desire pre-orderde werd deze op de afgesproken datum geleverd. De chauffeur wist mij toen nog te vertellen dat ze niets anders uitleverde die dag, alleen maar HTC desires.Jo... schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:51:
[...]
Ja, sorry, volg dit topic niet meer zo héél actief
Maar oké, dan ga ik niet pre-orderen, en moest ik hem dan pas een paar dagen later kunnen kopen, is dat ook geen ramp natuurlijk
Verwijderd
zo net ook maar eens de s2 besteld bij studentmobiel
eerste jaar 17,25 2de 34,50 (vodafoon B+S+W 200) en toestelprijs van 33 euro (totaal 685,45)
vind ik best netjes.
Met een beetje geluk krijgt iedereen die hem in april heeft besteld ook deze netwerkactie.
Nu kan het wachten echt beginnen
eerste jaar 17,25 2de 34,50 (vodafoon B+S+W 200) en toestelprijs van 33 euro (totaal 685,45)
vind ik best netjes.
Met een beetje geluk krijgt iedereen die hem in april heeft besteld ook deze netwerkactie.
Nice 4youVerwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 00:58:
zo net ook maar eens de s2 besteld bij studentmobiel
vind ik best netjes.
Offtopic: Het is Vodafone, niet Vodafoon
Ik heb de knoop ook maar doorgehakt. Met die nieuwe aanbieding van Vodafone werd het wel heel aantrekkelijk.
BSW 200 en 33 euro bijbetalen bij studentenmobiel
BSW 200 en 33 euro bijbetalen bij studentenmobiel
Hmm en toch weiger ik nog steeds een 2 jarig abonnement. Het kan in een jaar zo snel gaan dat ik me daar niet aan wil vastleggen.
Er vanuitgaande dat de telefoon na een jaar nog wel 200-250 waard is; zijn mijn gemiddelde maandlasten maar een paar euro meer dan over 2 jaar uitgespreid.
Er vanuitgaande dat de telefoon na een jaar nog wel 200-250 waard is; zijn mijn gemiddelde maandlasten maar een paar euro meer dan over 2 jaar uitgespreid.
Yep, ik ben 2 keer in de boot gegaan met een toestel en 2 jaar abo. Met de N97 was/is het echt een ramp. Toestel is nu ook nog maar 50 a 80 euro waard. De n97 heeft vorig jaar zomer ook zijn laatste firmware update gehad. Samengevat, de N97 was een miskoop. (sorry ik moest mijn frustraties over dat @#@$ ding ff kwijt).Phusebox schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:56:
Hmm en toch weiger ik nog steeds een 2 jarig abonnement. Het kan in een jaar zo snel gaan dat ik me daar niet aan wil vastleggen.
Ik verwacht eigenlijk niet dat dit met de SGS2 ook het geval zal zijn, mar ik heb voor mezelf besloten dat ik alleen nog 1 jaar abo's neem. Ik begrijp ook dat niet iedereen een paar honderd euro heeft liggen voor een toestel en dat een 2 jaar abo (lees gespreid betalen) dan makkelijker is.
Ik moest nu 266 euro bijbetalen en hoop over een jaar 200/250 euro voor mijn sgs2 te vangen.
Ik zie net dat als ik het abo nu wil bestellen 305 euro zou moeten bijbetalen bij algebeld??
[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 01-05-2011 10:29 ]
En daarom heb ik altijd gewoon een simonly abonnement en koop ik mijn toestellen los. Lekker goedkoop abonnement en je kan een toestel kopen wanneer je wil. Zo had ik mijn htc Desire los gekocht en na een jaar weer doorverkocht voor 265 euro. Zo ben je niet echt veel, zo niet misschien wel goedkoper uit dan als je een toestel + abonnement neemt.
Heb nu mijn telfort abonnement verlengt met 2 jaar:
- 300 min voor €6,75
- 100 sms voor €1,95
- surf & mail de eerste jaar de eerste 4 maanden van €9,95 voor €4,95 het tweede jaar 12 maanden van €9,95 voor €4,95.
Betaal ik dus max per maand €18,65 en minimaal €13,95 (tenzij ik over mn bundel heen ga natuurlijk).
- 300 min voor €6,75
- 100 sms voor €1,95
- surf & mail de eerste jaar de eerste 4 maanden van €9,95 voor €4,95 het tweede jaar 12 maanden van €9,95 voor €4,95.
Betaal ik dus max per maand €18,65 en minimaal €13,95 (tenzij ik over mn bundel heen ga natuurlijk).
Toestel is 500, plus je simonly dan kom je op 668. Eenjarig abo met telefoon kun je voor 600 hebben.l3art schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:21:
En daarom heb ik altijd gewoon een simonly abonnement en koop ik mijn toestellen los. Lekker goedkoop abonnement en je kan een toestel kopen wanneer je wil. Zo had ik mijn htc Desire los gekocht en na een jaar weer doorverkocht voor 265 euro. Zo ben je niet echt veel, zo niet misschien wel goedkoper uit dan als je een toestel + abonnement neemt.
- 300 min voor €6,75
- 100 sms voor €1,95
Klopt, maar is dat ook met het abo dat ik wil???Phusebox schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:27:
[...]
Toestel is 500, plus je simonly dan kom je op 668. Eenjarig abo met telefoon kun je voor 600 hebben.
489
Het is ook eigenlijk niet de bedoeling om als je een los toestel koop om die na een jaar weer te verkopen. Is al onderzocht/uitgerekend dat je met 2 jaar beter af bent met simonly dan toestel met abonnement. Goed dat ik dan zo ben, dat ik bijna nooit aan de twee jaar kom is weer wat anders
Persoonlijk heb ik ook liever dat mijn maandelijkse kosten wat lager zijn. Plus ik vind het gewoon een hoop simpeler om te verlengen met een goedkoop simonly abonnement en niet elke keer uit te hoeven zoeken waar ik met welk toestel het goedkoopste ben.
[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 01-05-2011 19:39 ]
Vergeet de verzendkosten niet
Ik zit ook te kijken voor een galaxy S2. Ik wacht even de aanbieding van vodafone morgen af.
Ik heb nu een simonly van telfort, deze verloopt pas 13-08-2011.
Hoe zit het precies als ik een abonnement met toestel neem bij vodafone en de ingangsdatum van 13-08 opgeef?
- Krijg ik dan gelijk het toestel al en gaat het abonnement 13-08 dan pas lopen?
- Of krijg ik dan ook pas echt 13-08 het toestel?
Hoe zit het precies als ik een abonnement met toestel neem bij vodafone en de ingangsdatum van 13-08 opgeef?
- Krijg ik dan gelijk het toestel al en gaat het abonnement 13-08 dan pas lopen?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Verwijderd
Je toestel na een jaar verkopen kan je ook doen als je een 2-jarig BSW abonnement hebt. Ik zie het probleem niet.
Ik ga nu 24 maanden lang gemiddeld 25,875 ((17,25 + 34,50)/2) euro per maand betalen. En er komen nog de verzendkosten, prijs van de telefoon en aansluitkosten bij. Als ik over één jaar besluit mijn SGSII te verkopen voor zo'n 225 euro en dan koop ik bijvoorbeeld de SGSIII
voor 500 euro, dan heb ik nog wel steeds mijn BSW abonnement. Dan ben ik wel weer 275 euro extra kwijt maar heb ik wel een nieuwe telefoon. Moet ik hem misschien nog simlock vrij maken voor 10 euro. Komen nog de kosten voor het verzenden van SGSIII bij. Kom ik in twee jaar tijd op een totaal uit van (25,875*24 + 6,95 + 33 + 25 + 275 + 10 + 6,95) 977,90 euro.
Als je nu een telefoon los koopt voor 500 euro + 2 jaar lang een sim-only a 15 euro per maand dan zit je na 2 jaar op (489 + 6,95 + 15*24) 860 euro. Verkoop je je SGSII en koop je een SGSIII moet je weer 275 euro + 6,95 bijleggen. Kom je uit op een totaal van 1137,90 euro.
Of mis ik nou iets cruciaals met het rekenen? Want dat sim-only duurder is en dat het verschil zo groot is, lijkt me sterk.
Ik ga nu 24 maanden lang gemiddeld 25,875 ((17,25 + 34,50)/2) euro per maand betalen. En er komen nog de verzendkosten, prijs van de telefoon en aansluitkosten bij. Als ik over één jaar besluit mijn SGSII te verkopen voor zo'n 225 euro en dan koop ik bijvoorbeeld de SGSIII
Als je nu een telefoon los koopt voor 500 euro + 2 jaar lang een sim-only a 15 euro per maand dan zit je na 2 jaar op (489 + 6,95 + 15*24) 860 euro. Verkoop je je SGSII en koop je een SGSIII moet je weer 275 euro + 6,95 bijleggen. Kom je uit op een totaal van 1137,90 euro.
Of mis ik nou iets cruciaals met het rekenen? Want dat sim-only duurder is en dat het verschil zo groot is, lijkt me sterk.
Even uitgaande van dezelfde aanbiedend die Vodafone nu al een paar jaar op rij heeft:Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:04:
Je toestel na een jaar verkopen kan je ook doen als je een 2-jarig BSW abonnement hebt. Ik zie het probleem niet.
Ik ga nu 24 maanden lang gemiddeld 25,875 ((17,25 + 34,50)/2) euro per maand betalen. En er komen nog de verzendkosten, prijs van de telefoon en aansluitkosten bij. Als ik over één jaar besluit mijn SGSII te verkopen voor zo'n 225 euro en dan koop ik bijvoorbeeld de SGSIIIvoor 500 euro, dan heb ik nog wel steeds mijn BSW abonnement. Dan ben ik wel weer 275 euro extra kwijt maar heb ik wel een nieuwe telefoon. Moet ik hem misschien nog simlock vrij maken voor 10 euro. Komen nog de kosten voor het verzenden van SGSIII bij. Kom ik in twee jaar tijd op een totaal uit van (25,875*24 + 6,95 + 33 + 25 + 275 + 10 + 6,95) 977,90 euro.
Toestel: 270 + 4x 17,25 + 8x 34,50 = 615 (1e jaar)
Verkoop toestel voor 225 na 1 jaar, bestel weer nieuw abo met toestel
Toestel: 270 + 4x 17,25 + 8x 34,50 = 615 (2e jaar)
Maar na het eerste jaar krijg je 225 terug: dus betaal je € 1005 over 2 jaar, met elk jaar een nieuw toestel en nieuw abo.
Komt dus bijna op hetzelfde neer idd, waarbij 2 jarig abo goedkoper is. Enige nadeel is dat je het tweede jaar de volle mep voor je abo betaald, maar goed.
Het abonnement gaat in de 13 augustus maa zodra nummerbehoud is goedgekeurd krijg jij je toestel al. Is meestal binnen een week.Masterkale1 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:03:
Ik zit ook te kijken voor een galaxy S2. Ik wacht even de aanbieding van vodafone morgen af.
Verwijderd
Heb vorige week een abbo afgesloten bij gsmwijzer , betaal het eerste jaar 28,50.
En nu betaal je ineenkeer 19.75 , oplichters..
Waarschijnlijk via vodafone. Is dus gewoon netwerk aktie.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:00:
Heb vorige week een abbo afgesloten bij gsmwijzer , betaal het eerste jaar 28,50.
Verwijderd
Ja maar ik betaal dus nu over een jaar 105 euro meer?Golf2vr6 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:03:
[...]
Waarschijnlijk via vodafone. Is dus gewoon netwerk aktie.
Dan annuleer je je bestelling toch? Je zit vast nog binnen de 7 dagen na afsluiten van het contract.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:00:
Een prijsverlaging is niet hetzelfde als oplichting..Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:04:
[...]
Ja maar ik betaal dus nu over een jaar 105 euro meer?
Wet Koop op Afstand.
[ Voor 37% gewijzigd door brama op 01-05-2011 14:06 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
Is dit mogelijk dan?brama schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:04:
[...]
Dan annuleer je je bestelling toch? Je zit vast nog binnen de 7 dagen na afsluiten van het contract.
Edit : heb 21-4 de bestelling geplaatst en op 26-4 het contract terug gestuurd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 14:06 ]
Thnx voor de info.. Jammer dat ik de 17de al op vakantie ga anders had ik me kunnen vermaken op het vliegveld etc met de telefoon. Voorlopig nog maar een maandje met m`n K800ialwaysleft schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:15:
[...]
Het abonnement gaat in de 13 augustus maa zodra nummerbehoud is goedgekeurd krijg jij je toestel al. Is meestal binnen een week.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Zijn er nog mensen bij hun keuze een vergelijking maken tussen betalen per minuut of per seconde?
Nou, ik wel. Abonnementen waarbij per naar boven afgeronde minuut wordt afgesnoept van je belminuten vallen per direct af.
Een abonnement waarbij pas na de eerste minuut per seconde wordt afgerekend, vind ik iets minder erg maar nog steeds naaierij; ik bel minstens een paar keer per dag met 'gesprekken' als: "Ik loop nú naar de hoofdingang dus zie je daar", "ik ben wat later thuis" of: "Ik ben nú onderweg naar huis dus tot zo".
Met dat betalen per minuut zou je je bijna gedwongen voelen om VOIP te gebruiken...
Een abonnement waarbij pas na de eerste minuut per seconde wordt afgerekend, vind ik iets minder erg maar nog steeds naaierij; ik bel minstens een paar keer per dag met 'gesprekken' als: "Ik loop nú naar de hoofdingang dus zie je daar", "ik ben wat later thuis" of: "Ik ben nú onderweg naar huis dus tot zo".
Met dat betalen per minuut zou je je bijna gedwongen voelen om VOIP te gebruiken...
Ik zie nu dat hij bij expansys wel 594euro kost. Was dit eerst niet veel minder?
Verwijderd
Expansys is zo, zij hebben geen voorraad.AtlAntA schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:58:
Ik zie nu dat hij bij expansys wel 594euro kost. Was dit eerst niet veel minder?
Welke abbo's/sim-only blijven dan over? Voor zover ik nu kan zien is alles afgerekend per minuut en afgerond naar boven???nobleone schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:37:
Nou, ik wel. Abonnementen waarbij per naar boven afgeronde minuut wordt afgesnoept van je belminuten vallen per direct af.
Ik totaal niet. Internet vind ik veel belangrijker. Vandaar dat ik voor Hi heb gekozen (extreem: 7,2 + 2gb)..ini schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:10:
Zijn er nog mensen bij hun keuze een vergelijking maken tussen betalen per minuut of per seconde?
[ Voor 9% gewijzigd door Golf2vr6 op 01-05-2011 18:21 ]
Ik zie bij Vodafone gewoon per minuut staan, zowel abbo als sim. Oh, en ik zie dat Ben vanaf één minuut wel per seconde afrekent. Maar de vaste kosten vallen in totaal dan ook net weer wat hoger uit.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:24:
Vodafone rekent toch per seconden af? Heb er geeneens bij nagedacht.
[ Voor 25% gewijzigd door .ini op 01-05-2011 18:30 ]
Zie ik het nu verkeerd of is de SGS II in combinatie met de I-plan 150 1-jarig abonnement het goedkoopste van eenjarige contracten. Je betaalt 3 maanden lang 24,95 = 74,85 euro. Vervolgens 9 maanden lang 29,95 = 269,55 euro. Bijbetaling: 255 euro. Totaal: 74,85 + 269,55 + 255 = 599,40 euro. Prijs SGS II los = 489 euro. Kosten voor abbo: 599,40 - 489 = 110,40 euro / 12 maanden = 9,20 euro.
Via welke tussenhandelaar wou je het dan bestellen?Joosie200 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:03:
Zie ik het nu verkeerd of is de SGS II in combinatie met de I-plan 150 1-jarig abonnement het goedkoopste van eenjarige contracten. Je betaalt 3 maanden lang 24,95 = 74,85 euro. Vervolgens 9 maanden lang 29,95 = 269,55 euro. Bijbetaling: 255 euro. Totaal: 74,85 + 269,55 + 255 = 599,40 euro. Prijs SGS II los = 489 euro. Kosten voor abbo: 599,40 - 489 = 110,40 euro / 12 maanden = 9,20 euro.
Gsmwijzer.nl heeft die 'aanbieding'.wmnone schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:29:
[...]
Via welke tussenhandelaar wou je het dan bestellen?
Als ik echter puur kijk naar mijn abonnement kom ik hier op uit:Phusebox schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:32:
[...]
Even uitgaande van dezelfde aanbiedend die Vodafone nu al een paar jaar op rij heeft:
Toestel: 270 + 4x 17,25 + 8x 34,50 = 615 (1e jaar)
Verkoop toestel voor 225 na 1 jaar, bestel weer nieuw abo met toestel
Toestel: 270 + 4x 17,25 + 8x 34,50 = 615 (2e jaar)
Maar na het eerste jaar krijg je 225 terug: dus betaal je € 1005 over 2 jaar, met elk jaar een nieuw toestel en nieuw abo.
Komt dus bijna op hetzelfde neer idd, waarbij 2 jarig abo goedkoper is. Enige nadeel is dat je het tweede jaar de volle mep voor je abo betaald, maar goed.
Toestel los met sim-only voor twee jaar
24x6,95= 166,80 (300 belminuten)
24x1,95= 046,80 (100 sms)
16x4,95= 079,20 (16 maanden korting op internet)
08x9,95= 079,60 (8 maanden normaal tarief internet)
------------------+
372,40
489,00
------------------+
861,40
Verlenging met toestel (gsmwijzer.nl genomen als voorbeeld)
09x14,95= 134,55 (korting op belbundel)
15x29,95= 449,25 (normaal tarief belbundel)
24x04,95= 118,80 (100 sms)
09x04,95= 044,55 (korting internet)
15x09,95= 149,25 (normaal tarief)
------------------+
896,40
130,00
------------------+
1026,40
Kortom verschil van 165 euro. Waarbij sim-only in het voordeel is.
Goed dit is dan een berekening puur op het abonnement dat ik zelf heb, en met de kanttekening dat ik niet alle aanbieders met elkaar vergeleken hebben.
Het is dus maar net wat voor abonnement iemand wil icm de SGS2 wat voor hem of haar dus voordeliger is.
Bij Expansys staat er nu dit:
Beschikbaarheid:
Verwachte uitkomst datum 02 mei 11
Beschikbaarheid:
En ze hebben de prijs ook maar wat omhoog gedaan €594,99glennl schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:31:
Beschikbaarheid:
/edit: dit was een paar post geleden ook al gemeld
[ Voor 10% gewijzigd door Golf2vr6 op 01-05-2011 21:42 ]
Zal KPN ook met een actie komen?
Op de website staat hij al geruime tijd onder "aanbiedingen" maar je kan hem niet bestellen / pre-orderen.
kpn.com
Op de website staat hij al geruime tijd onder "aanbiedingen" maar je kan hem niet bestellen / pre-orderen.
kpn.com
Mogen ze wel eens bijwerken 1ghz, nfc......ApOE schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:51:
Zal KPN ook met een actie komen?
kpn.com
Even een educated guess wat betreft afgeronde belminuten:
Als je gemiddelde beltijd 2,5 minuut is, dan betaal je gemiddeld 3 minuten. Dus dat is +20%. Dat wil zeggen dat je met een abbo van zeg 300 minuten eigenlijk 250 minuten krijgt. Ter vergelijking scheelt je dit in totaalkosten (2jr) al snel 150 euro, zeker als je hierdoor ook nog eens over je bundel belt. Dan is een abbo dat 100 euro meer kost maar afrekent per seconde toch de voordeligste?
Klopt toch... of maak ik een denkfout?
Als je gemiddelde beltijd 2,5 minuut is, dan betaal je gemiddeld 3 minuten. Dus dat is +20%. Dat wil zeggen dat je met een abbo van zeg 300 minuten eigenlijk 250 minuten krijgt. Ter vergelijking scheelt je dit in totaalkosten (2jr) al snel 150 euro, zeker als je hierdoor ook nog eens over je bundel belt. Dan is een abbo dat 100 euro meer kost maar afrekent per seconde toch de voordeligste?
Goh dit is je vandaag eerder ook al overkomen. Beetje last van Koninginnedag/nacht?Golf2vr6 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:38:
[...]
En ze hebben de prijs ook maar wat omhoog gedaan €594,99
/edit: dit was een paar post geleden ook al gemeld
Slightly ontopic dan maar:
Was vandaag even in de mediamarkt en daar was alles netjes op merk/typenummer gesorteerd. Op het einde had je de galaxy s (i9000) en daarnaast de armani editie (i9010) en daarnaast was een leeg vakje..
Dat klopt. Maar kun je mij vertellen bij welke provider je nog meer afrekend per seconde buiten t-mobile I-plan?.ini schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:57:
Even een educated guess wat betreft afgeronde belminuten:
Overigens is het bij vodafone ook zo dat je eerst je nieuwe minuten op belt en dan pas de oude
En ze hebben het maar weer eens veranderd:glennl schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:31:
Beschikbaarheid:
Beschikbaarheid: Op voorraad bij onze leverancier - 6 Dagen
totaal niet betrouwbaar als het zo vaak veranderd......
Levert hun wel veel clicks op.......
Levert hun wel veel clicks op.......
Dat staat er bij mij al dagen in het order overzicht (begonnen met 9 dagen, inmiddels idd op 6 dagen). Dat terwijl de site idd wisselende dingen aangaf. Ik ga er maar vanuit dat wat op mijn 'order tracking' pagina staat klopt, en die die telt nog lekker af vooralsnog!Golf2vr6 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:58:
[...]
En ze hebben het maar weer eens veranderd:
Beschikbaarheid: Op voorraad bij onze leverancier - 6 Dagen
Dat meen je niet, eerste je nieuwe minuten? Mogen ze dat uberhaupt wel?s.v.seters schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:55:
[...]
Dat klopt. Maar kun je mij vertellen bij welke provider je nog meer afrekend per seconde buiten t-mobile I-plan?
Overigens is het bij vodafone ook zo dat je eerst je nieuwe minuten op belt en dan pas de oudeZe zijn daar bij vodafone qua voorwaarden echt slecht bezig...
Pff... we gaan echt lekker achteruit in Nederland. Ik wil geen Vodafone vanwege de enorme afzetterspraktijken en belabberde voorwaarden, en met andere netwerken heb ik geen bereik op veel plaatsen.
Jeej, lang leve technologische vooruitgang.
Al deze veranderingen zijn voor mij waarschijnlijk toch wel een reden om bij vodafone weg te gaan. Ondanks dat ik vodafone altijd de meest prettige provider heb gevonden. Maar vooral de minuten naar boven afronden en de nieuwe minuten eerst gebruiken zijn mij in het verkeerde keelgat geschoten. En dan vergeet ik eigenlijk nog de afgeschafte F.U.P. wat betreft het internet...Phusebox schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:01:
[...]
Dat meen je niet, eerste je nieuwe minuten? Mogen ze dat uberhaupt wel?
Pff... we gaan echt lekker achteruit in Nederland. Ik wil geen Vodafone vanwege de enorme afzetterspraktijken en belabberde voorwaarden, en met andere netwerken heb ik geen bereik op veel plaatsen.
Jeej, lang leve technologische vooruitgang.
Vodafone
Dan kan ik er nog wel 1 noemen: In de voorwaarden staat al 2 jaar dat SMSoIP niet is toegestaan.s.v.seters schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:04:
[...]
Al deze veranderingen zijn voor mij waarschijnlijk toch wel een reden om bij vodafone weg te gaan. Ondanks dat ik vodafone altijd de meest prettige provider heb gevonden. Maar vooral de minuten naar boven afronden en de nieuwe minuten eerst gebruiken zijn mij in het verkeerde keelgat geschoten. En dan vergeet ik eigenlijk nog de afgeschafte F.U.P. wat betreft het internet...
Vodafone
Maar ja, KPN en T-Mobile hebben dezelfde voorwaarden...
Ja, maar helaas heb ik geen andere keus. Ik lees alleen maar slechte verhalen over T-mobile qua bereik in Limburg. KPN is nog redelijk qua bereik maar gewoon onbetaalbaar qua abo kosten.s.v.seters schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:04:
[...]
Al deze veranderingen zijn voor mij waarschijnlijk toch wel een reden om bij vodafone weg te gaan. Ondanks dat ik vodafone altijd de meest prettige provider heb gevonden. Maar vooral de minuten naar boven afronden en de nieuwe minuten eerst gebruiken zijn mij in het verkeerde keelgat geschoten. En dan vergeet ik eigenlijk nog de afgeschafte F.U.P. wat betreft het internet...
Vodafone
T-mobile Iplan heeft niet dezelfde voorwaarden. Hier betaal je alleen de eerste minuut daarna seconden. Zoals het al jaren is/was bij elke provider. Daarnaast wel onbeperkt internet (voor wat dat waard is bij die snelheid na 1 gb)prutser387 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:06:
[...]
Dan kan ik er nog wel 1 noemen: In de voorwaarden staat al 2 jaar dat SMSoIP niet is toegestaan.
Maar ja, KPN en T-Mobile hebben dezelfde voorwaarden...
Dat SMSoIP wordt volgens mij helemaal niet gebruikt, of zit ik er nu helemaal naast? Ik kan iig geen applicatie noemen die dit gebruikt.
Dan heb je inderdaad geen keus.Phusebox schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:07:
[...]
Ja, maar helaas heb ik geen andere keus. Ik lees alleen maar slechte verhalen over T-mobile qua bereik in Limburg. KPN is nog redelijk qua bereik maar gewoon onbetaalbaar qua abo kosten.
Hopen dat het allemaal wel mee valt met de kosten dan...
[ Voor 23% gewijzigd door slvans op 02-05-2011 09:20 . Reden: Anders dubbele post ]
Hier een beetje hetzelfde (meestal wel bereik met t-mobile, maar weinig 3g). Ik heb nu voor Hi gekozen. Voorwaarden zijn misschien nog wel slechter dan bij vodafone. Hier neem je helemaal niks mee naar de volgende maand. Nu maakt mij dit niet zoveel uit omdat ik de minuten niet zo belangrijk vind. Wat ik veel belangrijker vind is inet met goede dekking, snelheid en een limiet die hoger licht dan 1gb. Ik krijg nu 7,2 met 2gb. Dit heb ik bij geen andere provider kunnen vinden. (geen limiet en drama snelheid na 1gb is geen optie)Ik heb denk ik ook op tijd besteld bij algebeld, want het toestel is nu 40 euro duurder bij mijn gekozen abo?Phusebox schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:07:
[...]
Ja, maar helaas heb ik geen andere keus. Ik lees alleen maar slechte verhalen over T-mobile qua bereik in Limburg. KPN is nog redelijk qua bereik maar gewoon onbetaalbaar qua abo kosten.
Ja, maar wat betaal je dan bij Hi? 40-50 euro per maand (aangezien internet al 15 euro is).Golf2vr6 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:29:
[...]
Hier een beetje hetzelfde (meestal wel bereik met t-mobile, maar weinig 3g). Ik heb nu voor Hi gekozen. Voorwaarden zijn misschien nog wel slechter dan bij vodafone. Hier neem je helemaal niks mee naar de volgende maand. Nu maakt mij dit niet zoveel uit omdat ik de minuten niet zo belangrijk vind. Wat ik veel belangrijker vind is inet met goede dekking, snelheid en een limiet die hoger licht dan 1gb. Ik krijg nu 7,2 met 2gb. Dit heb ik bij geen andere provider kunnen vinden. (geen limiet en drama snelheid na 1gb is geen optie)Ik heb denk ik ook op tijd besteld bij algebeld, want het toestel is nu 40 euro duurder bij mijn gekozen abo?
Daarnaast vond ik Hi/KPN ook een drama, geen ontvangstbevestiging sms, hopeloze klantenservice etc.
Ik heb ook Hi en als je een sms verstuurd zie je toch een tekentje (ik dacht een uitroepteken) bij een smsje staan als de sms niet verstuurd kon worden. Dit was in ieder geval bij mijn desire zo.Phusebox schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:38:
[...]
Ja, maar wat betaal je dan bij Hi? 40-50 euro per maand (aangezien internet al 15 euro is).
Daarnaast vond ik Hi/KPN ook een drama, geen ontvangstbevestiging sms, hopeloze klantenservice etc.
Hi online 25 + extreem inet (7,2+2gb), 1 jaar:Phusebox schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:38:
[...]
Ja, maar wat betaal je dan bij Hi? 40-50 euro per maand (aangezien internet al 15 euro is).
telefoon: 266,00
abo: 12 x 22,45 = 269,40
3 x 5,00 = 15,00
9 x 17,50 = 157,50
aansluit: 24,95
verzend: 7,50
totaal: 740,35
(maandkosten: 3 x 27,45 + 9x 39,95)
Ik heb meer op de totaalkosten van 1jaar gelet dan maandlasten btw. Zoals ik al aangaf in een eerdere post moet je nu 305euro bijleggen voor de sgs2 ipv 266euro.
Een goede klantenservice ben ik nog nergens tegengekomen en sms ontvangstbevestiging gebruik ik niet.
Als een sms verstuurd is wil nog niet zeggen dat hij ook aankomt. Al heb ik dat nog maar 1 keer meegemaakt en dat was vanuit het buitenland.BPP schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:44:
[...]
Ik heb ook Hi en als je een sms verstuurd zie je toch een tekentje (ik dacht een uitroepteken) bij een smsje staan als de sms niet verstuurd kon worden. Dit was in ieder geval bij mijn desire zo.
[ Voor 36% gewijzigd door Golf2vr6 op 02-05-2011 11:08 ]
Hmm ja toestel is nu duurder EN de korting is nog maar 3 maanden ipv 12 maanden.Golf2vr6 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:47:
[...]
Hi online 25 + extreem inet (7,2+2gb), 1 jaar:
telefoon: 266,00
abo: 12 x 22,45 = 269,40
3 x 5,00 = 15,00
9 x 17,50 = 157,50
aansluit: 29,95
verzend: 7,50
totaal: 745,35
[...]
Wanneer zal de actie van Vodafone online komen dan? Iemand die daar wat meer van weet of?
Die is al online, heb 'm zaterdag al met die voorwaarden besteld bij gsmwijzer (12 mnd 50% korting).mobileleon schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:54:
Wanneer zal de actie van Vodafone online komen dan? Iemand die daar wat meer van weet of?
Alleen zullen nog niet alle shops de site aangepast hebben.
De kortingen van Hi verschillen per site. Bij sommige krijg je 3 maanden op inet en bellen. Bij andere weer een jaar. Alleen verschillen de kortingen per site. Het totaal van de korting is op alle sites hetzelfde. Bij algebeld geld de korting het hele jaar op online 25 voor 22,45 en 3 maanden kotring op inet extreem. Ik geloof dat belsimpel (dacht dat die het was) 3 maanden op online 25 en inet extreem 1 jaar voor 5 euro per maand.Phusebox schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:51:
[...]
Hmm ja toestel is nu duurder EN de korting is nog maar 3 maanden ipv 12 maanden.
Op jaar basis kwam het allemaal op dezelfde korting/totaalprijs uit. Gewoon van alle sites ff tabbeltje maken om te vergelijken wat je zelf fijner vindt.
[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 02-05-2011 09:58 ]
Algebeld geeft ook maar 3 maanden korting hoor, Hi zelf ook dus denk dat het overal wel hetzelfde is.Golf2vr6 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:56:
[...]
De kortingen van Hi verschillen per site. Bij sommige krijg je 3 maanden op inet en bellen. Bij andere weer een jaar. Alleen verschillen de kortingen per site. Het totaal van de korting is op alle sites hetzelfde. Bij algebeld geld de korting het hele jaar op online 25 voor 22,45 en 3 maanden kotring op inet extreem. Ik geloof dat belsimpel (dacht dat die het was) 3 maanden op online 25 en inet extreem 1 jaar voor 5 euro per maand.
Op jaar basis kwam het allemaal op dezelfde korting/totaalprijs uit. Gewoon van alle sites ff tabbeltje maken om te vergelijken wat je zelf fijner vindt.
OkMyrddinLXXIIX schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:56:
[...]
Die is al online, heb 'm zaterdag al met die voorwaarden besteld bij gsmwijzer (12 mnd 50% korting).
Alleen zullen nog niet alle shops de site aangepast hebben.
In de loop van vandaag. Maar de Galaxy S2 zal er pas over 3 weken opstaan, zodra die te leveren is.mobileleon schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:03:
[...]
Ok, wanneer zal de site van vodafone aangepast worden of gaat dat niet gebeuren?
Nee hoor 12 maanden online 25 voor 22,45 ipv 25,00 en 3 maanden 12,50 extra korting op extreem inet.Phusebox schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:00:
[...]
Algebeld geeft ook maar 3 maanden korting hoor, Hi zelf ook dus denk dat het overal wel hetzelfde is.
Bij belsimpel (als ik het goed heb) 3 maanden hi25 voor 22,45 9 maanden voor 25,- en 12 maanden extreem inet voor 5,-
edit: ik ga even kijken waar het was en hoe en wat zeg maar.
[ Voor 21% gewijzigd door Golf2vr6 op 02-05-2011 10:14 ]
SGSII staat er toch allang op ?? http://www.vodafone.nl/sh...ele-telefoons/sku51870036alwaysleft schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:07:
[...]
In de loop van vandaag. Maar de Galaxy S2 zal er pas over 3 weken opstaan, zodra die te leveren is.
Ok want op belsimpel kan ik het niet vinden. Thanks.Golf2vr6 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:08:
[...]
Nee hoor 12 maanden online 25 voor 22,45 ipv 25,00 en 3 maanden 12,50 extra korting op extreem inet.
Bij belsimpel (als ik het goed heb) 3 maanden hi25 voor 22,45 9 maanden voor 25,- en 12 maanden extreem inet voor 5,-
edit: ik ga even kijken waar het was en hoe en wat zeg maar.
Joah alleen hebben ze ff de prijs 100 euro omhoog gegooid ?macweeds schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:09:
[...]
SGSII staat er toch allang op ?? http://www.vodafone.nl/sh...ele-telefoons/sku51870036
[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2011 10:15 ]
Waarschijnlijk gsmwijzer dan. lolPhusebox schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:15:
[...]
Ok want op belsimpel kan ik het niet vinden. Thanks.
[...]
Joah alleen hebben ze ff de prijs 100 euro omhoog gegooid ?
Belsimpel geeft alleen 12 maanden korting op hi 25 voor 22,45 en niet op inet extreem, maar wel het toestel voor 268,00
Was dus gsmwijzer die ik bedoelde:
http://www.gsmwijzer.nl/g...ternet=112&provider_id=11
Mja, ik zit nu nog vast aan een 2-jarig Flex sim only bij T-Mobile. Maar daar neem je onbeperkt je overgehouden tegoed mee, na 1e minuut betaal je per seconde. Dat internet snelheid niet denderend is, ze doen niet moeilijk met een of andere vage fup/limiet. En alles gaat uit hetzelfde beltegoed: of dat nu bellen/smsen/internetten is. Zelfs in het buitenland! Ik heb geeneens een internetbundel, gebruik daar gewoon mijn eigen tegoed voorPhusebox schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:18:
[...]
Vergeet je voor het gemak even de slechtere voorwaarden die meestal aan sim-only zitten, zoals niet meenemen van je overgebleven minuten, afrekenen per minuut, lagere limiet of snelheid internet.
Ik kan niet 1 sim-only abo vinden voor een redelijke prijs dat voldoet aan de eisen.
Spijtige though: ze zijn ermee gekapt het nog langer aan te bieden sinds afgelopen januari.
Zit zelf nog steeds in dubio: gewoon deze sim only blijven aanhouden of niet. Want het is super relaxed, heb nu al 70 euro beltegoed en elke maand wordt het meer minus een beetje maandelijks gebel/gesms/internetten. Geen abbo dat hier tegen op kan. Betaal maandelijks 15 euro en krijg 30 euro beltegoed. Dat ik dan de volle pond moet lappen voor een nieuw toestel.. so be it. Aan de andere kant is gespreid betalen voor je toestel natuurlijk fijner, hence de populariteit van abbo's
Ja 5 euro per maand omdat ze internet (10 euro) al bij de abo prijs hebben opgeteldGolf2vr6 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:19:
[...]
Waarschijnlijk gsmwijzer dan. lol
Belsimpel geeft alleen 12 maanden korting op hi 25 voor 22,45 en niet op inet extreem, maar wel het toestel voor 268,00
Was dus gsmwijzer die ik bedoelde:
http://www.gsmwijzer.nl/g...ternet=112&provider_id=11
Je verwacht geen pre-orders dus?alwaysleft schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:07:
[...]
In de loop van vandaag. Maar de Galaxy S2 zal er pas over 3 weken opstaan, zodra die te leveren is.
Prijzen zijn idd aangepast bij vodafone.
En de SII staat er nu ook op, een zeer recente aanvulling.
Let op:
Dit topic is GEEN dumpbak voor van alles en nog wat, daarom worden dit soort replies verwijderd:
-Oneliners zonder enige vorm van inzet.
-Slowchat.
-Replies als "ik heb em ook" of "ik heb em besteld".
Het is niet toegestaan om naar kortingcodes en/of personeelsnummers te vragen!
Dit topic is GEEN dumpbak voor van alles en nog wat, daarom worden dit soort replies verwijderd:
-Oneliners zonder enige vorm van inzet.
-Slowchat.
-Replies als "ik heb em ook" of "ik heb em besteld".
Het is niet toegestaan om naar kortingcodes en/of personeelsnummers te vragen!