Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Verwijderd
Ik bestel dus nooit meer bij belsimpel uit principe, omdat ze je voorliegen.
Dus die ga ik zo ff ophalen
Ik heb verder geen mail of veranderde order status gehad sinds het doen van de verlenging.
[ Voor 18% gewijzigd door Red Baron op 21-07-2011 13:05 ]
Hatsiekidee!
Verwijderd
Zit nu bij Hi, maar daar ga ik sowieso weg omdat je daar je minuten niet meer mee kan nemen naar de volgende maand. Zou een 1 jarig abonnement nemen omdat ik vaak na 1 jaar uitgekeken ben op een toestel, maar als ik over 1 jaar veel meer voor veel minder data verbruik moet betalen is dat misschien niet zo verstandig. Want als ik na 1 jaar mijn abonnement door laat sudderen kan ik beter voor 2 jaar afsluiten zodat ik nu geen 211 euro hoef te betalen.
Ik wil een B+S+W 450 abonnement, wat is wijsheid?
Donderdag waren deze papieren binnen en ging m'n telefoon ook al de deur uit. Deze heb ik net ontvangen met een simkaart waarop een ander nummer staat
Ik ga van vodafone prepaid over naar T-mobile abbo.
Kan ik dat doosje nu losmaken en die simkaart gebruiken of gaat hier nog even overheen? Ik kan nu met mijn oude simkaart nog bellen en sms'en dus het lijkt me dat het nog overgezet moet worden ofzo? Hier heb ik geen bericht of niks van gehad.
Verwijderd
Nu heb ik 1 vraag: iemand een idee wanneer mijn abonnement nu eigenlijk ingaat? Niet dat ik zometeen ineens nog 100 euro moet bijbetalen omdat ik zonder abonnement heb zitten internetten
Wat is gebruikelijk? Gaat het abonement in zodra je je telefoon binnenkrijgt, of pas bij de 1e van de volgende maand?
Ik wel nu:Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:35:
heeft iemand ervaring bij belnu.nl???
Gisteren besteld: GT-I9100 i.c.m. Vodafone BSW 200. Moest €69 voor het toestel en €4,95 voor de verzending betalen.
Vanmorgen werd het bij mij thuis afgeleverd!
Ik heb een geldige code gebruikt (niet op internet te vinden). Het probleem was vooral dat de GSII al een tijd van de site was gehaald; het was de enige telefoon uit het directsales-aanbod die ik wilde hebben. Had hem eerder al besteld met een ongeldige code, werd afgekeurd, net als bij veel anderen. Daarna een geldige code verkregen, de GSII was toen echter verdwenen... Had het geluk dat-ie vorige week gedurende erg korte tijd weer even op de site verscheen. Vrijwel meteen nadat ik besteld had, verdween-ie weer.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:56:
August66, heb jij een geldige kortingscode gebruikt bij je directsales order? Of gewoon iets willekeurigs ingevuld net als voorheen mogelijk was?
Eén nadeel: ding is branded. Auto-brightness is buggy, fix is beschikbaar, maar daarvoor ben ik nu afhankelijk van Vodafone ipv Samsung.
[ Voor 48% gewijzigd door august66 op 23-07-2011 15:15 ]
Volgens veel webshops krijg je hem de volgende dag binnen, maar hoe betrouwbaar is dit?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 20:35 ]
http://tweakers.net/shopreview/NeutraleGast schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:14:
Ik wil een los sgs2 bestellen, maar ga woensdag op vakantie. Wat is jullie ervaring met levertijden van webshops? En welke webshop raden jullie aan?
Volgens veel webshops krijg je hem de volgende dag binnen, maar hoe betrouwbaar is dit?
Verwijderd
Ik heb vorige week voor de zekerheid nog met Vodafone gebeld (ik ga ook over van Ben naar Vodafone) en ze zeiden dat zij alles regelen. Op de dag dat je nummer wordt omgezet doet je Ben-simkaart het opeens niet meer en dan doet je nieuwe Vodafone simkaart het een tijdje later.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:35:
Ik heb een vraagje over het omzetten van mijn huidige provider Ben naar Vodafone. Als ik kies voor nummerbehoud, zegt Vodafone dan mijn oude abonnement op en hoef ik dan in principe niets te doen, behalve wachten tot m'n nieuwe simkaart actief is?
Wel gvd!
Ik ga straks langs de winkel, even dik stennis trappen.
Willen ze soms geen klanten bij Vodafone?
Betekent dit dat de order onderweg is naar mijn huis of wat?
Pas na opspelen zei de winkelmanager me toe, op persoonlijke titel rond te gaan bellen en een toestel voor me te gaan regelen. Vòòr 1 augustus en op de voorwaarden zoals die 11 juli golden en niet die per 1/8.
Belt me eind vd dag terug, ben benieuwd.
Dus hoop voor je dat je hem krijgt.
Heb ook het idee dat ze me traineren tot na 1 augustus.
Wat een lutsers.
Mijn twijfel is namelijk tussen het Vodafone Bel+SMS+WEB 200 abonnement en het I-150 abonnement van Tmobile. Qua kosten zijn de abonnementen nagenoeg gelijk, maar het I-150 abonnement heeft onbeperkt internet en het Vodafone abonnement heeft 1GB datalimiet. Het I-150 abonnement levert echter minder belminuten en SMS'jes. Misschien nog wel het belangrijkste is dat het I-150 abonnement 7,2MBPS internet heeft tegenover de 3,6MBPS van Vodafone. Welke provider levert het snelste internet en welke provider heeft de beste landelijke dekking?
Nu heb ik dus enkele vragen:
- Welke abonnement (Vodafone BSW 200 of Tmobile I-150) kan ik het beste nemen?
- Kan Tmobile of Vodafone besluiten het datalimiet tijdens het abonnement te verlagen, waarvan ik dus ook de dupe wordt? Of staat het datalimiet vast gedurende de 2 jaars contractperiode?
- Heb je garantie van Tmobile of Vodafone zelf of van de webshop waar je de telefoon hebt gekocht (studentmobiel bijvoorbeeld)? Oftewel, kan ik bij een defecte telefoon langs de Tmobile- of Vodafone-shop?
Asboluut nu het nog kan Vodafone nemen, heb hier in het zuiden des lands meer bereik qua 3g internet met Vodafone. Vodafone is qua bereik nog altijd een flinke stap beter dan T-MobileBB333 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:02:
Ik ben ook van plan om de Galaxy S2 te nemen, alleen ik heb nog enkele vragen over de telefoon.
Mijn twijfel is namelijk tussen het Vodafone Bel+SMS+WEB 200 abonnement en het I-150 abonnement van Tmobile. Qua kosten zijn de abonnementen nagenoeg gelijk, maar het I-150 abonnement heeft onbeperkt internet en het Vodafone abonnement heeft 1GB datalimiet. Het I-150 abonnement levert echter minder belminuten en SMS'jes. Misschien nog wel het belangrijkste is dat het I-150 abonnement 7,2MBPS internet heeft tegenover de 3,6MBPS van Vodafone. Welke provider levert het snelste internet en welke provider heeft de beste landelijke dekking?
- Kan Tmobile of Vodafone besluiten het datalimiet tijdens het abonnement te verlagen, waarvan ik dus ook de dupe wordt? Of staat het datalimiet vast gedurende de 2 jaars contractperiode?
- Heb je garantie van Tmobile of Vodafone zelf of van de webshop waar je de telefoon hebt gekocht (studentmobiel bijvoorbeeld)? Oftewel, kan ik bij een defecte telefoon langs de Tmobile- of Vodafone-shop?
Vodafone rekent af per minuut en Tmobile per seconde dus belminuten ontlopen elkaar minder dan het lijkt. Aan de andere kant heeft Vf wel sms-verdubbelaar, zodat je bij Vf 2x zo veel sms-jes kan versturen.BB333 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:02:
Ik ben ook van plan om de Galaxy S2 te nemen, alleen ik heb nog enkele vragen over de telefoon.
Verbaast me dat je zegt dat abonnementen ongeveer evenveel kosten. Volgens mij kost Vf BSW +G2 ongeveer 650 voor 2 jaar en Tmob zo'n 125 euro meer = 5E/mnd verschil.
Onbeperkt Inet bij Tmob is als al vaker genoemd na 1GB heel traag (64/64 ipv 7200/...) en je mag dan tegen betaling van 10 euro de snelheid weer op oude niveau zetten. Wat je merkt van verschil 3600 van Vf en 7200 van Tmob durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar vermoed in de praktijk vrij weinig.
Kortom in combinatie met betere dekking lijkt me Vf beste optie.
Kans dat voorwaarden tijdens contractsduur worden gewijzigd is klein leren de ervaringen uit het verleden (maar geen 100% garantie voor de toekomst). Je kan altijd je contract direct beeindigen als ze voorwaarden aanpassen en dat risico zullen Vf en Tmob niet nemen (want je mag die mooie GII gewoon houden).
Garantie: je hebt 2 jaar garantie van Samsung. Je kan naar elk willekeurig servicepunt van Samsung gaan gedurende de komende 2 jaar en als je je factuur laat zien (soms hoeft dat niet eens en kijken ze adhv IMEI of je nog garantie hebt) wordt hij kosteloos gemaakt (als het defect tenminste onder garantie valt). Ze hebben mijn in Duitsland gekochte Samsung ook gewoon gerepareerd in NL service-punt zonder dat factuur hoefde te laten zien.
Succes met doorhakken van de knoop: je hebt nog 4 dagen!
https://spreadsheets.goog...hkey=CM2AyfID&hl=nl#gid=0MrBB schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:39:
Verbaast me dat je zegt dat abonnementen ongeveer evenveel kosten. Volgens mij kost Vf BSW +G2 ongeveer 650 voor 2 jaar en Tmob zo'n 125 euro meer = 5E/mnd verschil.
Als deze sheet nog klopt scheelt het een ~€30.
[ Voor 10% gewijzigd door Nivk op 26-07-2011 15:31 ]
Verwijderd
Dus als je overstapt naar Vodafone, bel ze dan nog even een paar dagen later om te kijken of er niet iets mis is gegaan. Anders moet je wéér een week wachten..
Krijg een geen access melding als ik sheet probeer te openen.Nivk schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:41:
[...]
https://spreadsheets.goog...mMFRsTXdJcVV0U3c&hl=en_US
Als deze sheet nog klopt scheelt het een ~€30.
BSW 200 wordt door verschillende aanbieders met gratis GII aangeboden: 12*34.50 + 12*17.25 + 24.50 = 645.50.
T-mobile I-150 kost 21*29.50 + 30 = 649.50. Telefoon kost nog 38 (bij GSMwijzer, bij meeste andere aanbieders stuk meer).
Verschil dus inderdaad minder dan ik dacht: maar 42 euro. (of eigenlijk 44, want bij GSMwijzer betaal je 7 euro verzendkosten, terwijl je bij bv belsimpel voor Vodafone optie met 645.50 + 5 Euro verzendkosten betaalt)
Ik had op kiesmobiel.nl gekeken, maar die rekende de drie maanden gratis van T-mobile niet mee
Ben sowieso nog op zoek naar goede vergelijkingssite voor mobiel + abo die alle kortingen etc goed meeneemt. Ook Tweakers pricewatch neemt kortingen niet mee, voor zover ik kan zien, en geeft dus een onjuist beeld.
Vind ik niet, als je na de limiet van VF nog iets wil doen heb je geen andere keus dan bij te betalen. Bij T-Mobile weliswaar erg lage snelheid na de limiet, maar de lichtere taken kunnen er nog mee gedaan worden. Denk dat de dubbele snelheid in de meeste gevallen wel merkbaar is, maar zal inderdaad niet erg veel schelen.Nivk schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:41:
Onbeperkt Inet bij Tmob is als al vaker genoemd na 1GB heel traag (64/64 ipv 7200/...) en je mag dan tegen betaling van 10 euro de snelheid weer op oude niveau zetten. Wat je merkt van verschil 3600 van Vf en 7200 van Tmob durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar vermoed in de praktijk vrij weinig.
Kortom in combinatie met betere dekking lijkt me Vf beste optie.
Verwijderd
Ja, want je accepteert de voorwaarden van dát moment. Ik heb 13 juli besteld en krijg het pas over paar dagen, dus had het voor de zekerheid even nagevraagd.sambalbaj schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:36:
als je voor 1 augustus aanvraagt met nummerbehoud bij Vodafone, zit je dan nog in de oude datatarieven ook al vind de daadwerkelijke portering pas na die datum plaats?
Je quote mij maar er klopt niets vanStance schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:20:
Vind ik niet, als je na de limiet van VF nog iets wil doen heb je geen andere keus dan bij te betalen. Bij T-Mobile weliswaar erg lage snelheid na de limiet, maar de lichtere taken kunnen er nog mee gedaan worden. Denk dat de dubbele snelheid in de meeste gevallen wel merkbaar is, maar zal inderdaad niet erg veel schelen.
Nu doet hij het wel lijkt mij...MrBB schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:50:
Krijg een geen access melding als ik sheet probeer te openen.
Verwijderd
By the way... ik krijg mijn toestel, via Belnu overigens, pas als VF alles heeft overgekregen van Simyo en heeft toegewezen en weet ik 't allemaal. Ik neem aan dat mijn abbo dan al ongeveer in gaat. Mocht dat bij jou ook het geval zijn, dan maakt het allemaal niet zoveel uit.
Heel veel verder dan dat kan ik je niet helpen, omdat ik nu in dit gedeelte van het bestellen zit en verder gewoonweg niets afweet van de normale gang van zaken. Bel eventueel die gasten op, of bel/mail een andere webshop om te vragen of het ook zo gaat. Ik denk dat 't niet veel van elkaar verschilt.
O ja, voor jou en wellicht ook voor andere mensen die willen bestellen bij Belnu: het ziet er allemaal gelikt uit, maar ik krijg af en toe het idee dat de mensen achter de zaak geen echte ondernemers zijn. De telefooncentrale was gisteren wel bereikbaar, maar ik werd gewoon in de wacht gezet terwijl ik me niet kan voorstellen dat rond dat tijdstip het spitsuur is (17:30-17:45, etens- of reistijd) om vervolgens geholpen te worden door iemand die nogal depri overkomt. Op zich niet heel erg, want de antwoorden waren op zich wel goed, maar zeker niet prettig om een uur mee aan de lijn te hangen.
Verwijderd
Alleen ik heb 't zondag verstuurd, maandag meteen een mail dat het ontvangen en correct was alleen nog steeds geen bericht over verzending o.i.d. Dat voor 19:00 besteld volgende dag in huis gaat dus ook niet op.
-edit- Komt dus waarschijnlijk door het doorvoeren van nummerbehoud. Dat mogen ze er wel fftjes bij zetten, denk niet de enigste ben die daar mee misleid is.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 18:44 ]
Zoals ik eerder postte: afgelopen vrijdag deed ik bij Belnu een bestelling met verlenging bij Vodafone en zaterdagochtend zat ik al met de S2 te spelen.BB333 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:39:
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het wordt bestellen bij of Belnu, of Studentmobiel of Belsimpel. Allen bieden ze het abonnement het goedkoopst aan. Als ik dit http://kassa.vara.nl/vraa...gen-voorwaarden-vodafone/ mag geloven, vrees ik dat ik weinig kans maak nu ik pas de 31ste terug ben van vakantie. Ik kan simpelweg niet eerder papieren opsturen, enkel digitaal door een foto te maken, maar dat wordt denk ik niet geaccepteerd.
Contract kan je uitprinten, ondertekenen, inscannen en terugmailen met een kopie van je legitimatiebewijs.
Faxen kan ook dus om al het moderne van de S2 te compenseren heb ik dat maar gedaan.
Kreeg gelijk een statuswijzigingsmailtje van Belnu waarin werd gemeld dat alles in orde was ontvangen.
31e is zondag. Ik denk niet dat er dan iemand van webwinkel aanwezig is om papieren op tijd naar Vf te sturen en bij Vf zal al helemaal niemand aanwezig zijn.BB333 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:31:
Dankjullie wel voor de reacties. Dan ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de Vodafone-versie. 1 vraagje nog, waarom heb ik nog 4 dagen (nu nog 3) om de telefoon te bestellen? Kan ik niet de 31ste bestellen (als ik terug ben van vakantie) of ga ik dan pech hebben? Anders bestel ik nu gewoon. Overigens, als vergelijkingssite gebruik ik gsminfo.nl, rekent kortingen ook mee (@MrBB)
Bij b.v. Belsimpel staat op de site expliciet uiterlijk vrijdag 29/7 om 15.30 bestellen (http://www.belsimpel.nl/a...lack/Bel-SMS-Web200-2jaar). Zal bij andere webwinkels ook zo werken, dus ik zou risico zeker niet nemen om tot zondag te wachten!
Mijn ervaring (met gsmwijzer.nl) is dat je direct na het invullen van je gegevens op de website een contract toegestuurd krijgt. Dat moet je dan ondertekend met kopie van ID + bankafschrift terugsturen.MrBB schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:27:
[...]
31e is zondag. Ik denk niet dat er dan iemand van webwinkel aanwezig is om papieren op tijd naar Vf te sturen en bij Vf zal al helemaal niemand aanwezig zijn.
Op dat contract staan je voorwaarden, dus als je dat contract voor 1 augustus binnen hebt, heb je het voor de huidige voorwaarden. Het contract was bij mij 10 dagen geldig, dus je kunt het nu al aanvragen en pas over een paar dagen terugsturen.
Ik kreeg mijn contract op zaterdagavond toegestuurd, dus ik vermoed dat alles geautomatiseerd is en dat je zondag de 31e ook nog kunt aanvragen (als je dat durft te riskeren).
Verwijderd
Uw aanvraag is helaas niet direct goedgekeurd door Vodafone. Dit betekent dat het 2-3 dagen langer zal duren voordat uw aanvraag wordt goedgekeurd of definitief wordt afgewezen.
-.-'
Gebeld: het was goedgekeurd, maar ze hadden tijd nodig....
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 14:06 ]
I see red pixels.
Ik had als ik het goed had ergens gelezen dat telefoons bij verlengen van het contract in 2 dagen geleverd worden, echter heb ik nog steeds niets gehoord of gezien.
wel zie ik op mijnvodafone pagina dat het nieuwe contract per direct ingegaan is.
helaas mijn oude telefoon kan niet op internet dus heb ik er zo niets aan.
Bij de orderstatus staat nog steeds
Orderstatus:
order is verified and fulfillment is in progress
Laatst gewijzigd: 22-07-2011 20:11:14
Meer info:
Niet beschikbaar
Niet echt netjes van vodafone om mensen zo in de wacht te zetten.
Wat is jullie ervaring met bestellen van nieuwe telefoon i.v.m. verlegen contract via mijnvodafone.
Ik heb precies hetzelfde.spraycan schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:44:
Ik heb mijn SGS2 op 22 juli besteld via de site van Vodafone zelf (abonnement verlenging).
Ik had als ik het goed had ergens gelezen dat telefoons bij verlengen van het contract in 2 dagen geleverd worden, echter heb ik nog steeds niets gehoord of gezien.
wel zie ik op mijnvodafone pagina dat het nieuwe contract per direct ingegaan is.
helaas mijn oude telefoon kan niet op internet dus heb ik er zo niets aan.
Bij de orderstatus staat nog steeds
Orderstatus:
order is verified and fulfillment is in progress
Laatst gewijzigd: 22-07-2011 20:11:14
Meer info:
Niet beschikbaar
Niet echt netjes van vodafone om mensen zo in de wacht te zetten.
Wat is jullie ervaring met bestellen van nieuwe telefoon i.v.m. verlegen contract via mijnvodafone.
Ook rond die tijd besteld. (20-07)
Ik heb contact gehad met de klantenservice (het 0,45 cent per gesprek nummer)
Deze vertelde mij dat de telefoons pas per 02-08 verwacht werden.
Echter is GLS vandaag aan de deur geweest met een pakketje van Vodafone..
Haal hem morgen op bij een afhaalpunt. Neem aan dat dat de S2 moet zijn
Ook ik heb nog dezelfde status op internet..
Trouwens er staat ook op de statuspagina het volgende:
"Momenteel ondervinden we een kleine storing aan dit systeem. Het kan zijn dat uw orderstatus niet correct wordt weergegeven. De door ons verstuurde e-mails bevatten wel actuele statusinformatie. Onze excuses voor het ongemak."
[ Voor 10% gewijzigd door Hoyden op 27-07-2011 20:34 ]
Verwijderd
Ik hoop dat ik 'm voor het weekend heb, maar ik zal wel hetzelfde antwoord krijgen als jij dat de toestellen pas 2 augustus verwacht worden.
Had jij trouwens wel emails gekregen over de vordering van je bestelling of ook dat niet?
Niks.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:27:
Dan ben ik benieuwd wanneer ik 'm ga ontvangen. Heb ook de 20e mijn abonnement verlengt met de galaxy s2. Heb al 'n keer 'n mail gestuurd, omdat ik er aan de telefoon niet doorkwam, maar daar heb ik nooit antwoord op gehad. Als er vandaag niets komt ga ik nog maar 'n keer proberen te bellen.
Ik hoop dat ik 'm voor het weekend heb, maar ik zal wel hetzelfde antwoord krijgen als jij dat de toestellen pas 2 augustus verwacht worden.
Had jij trouwens wel emails gekregen over de vordering van je bestelling of ook dat niet?
Geen reactie op mail en op de chatfunctie heb ik 2 uur zitten wachten zonder succes.
Het bellen ging ook niet echt lekker. Heb wel 3 verschillende nummers geprobeerd maar uiteindelijk iemand te spreken gehad..
[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 28-07-2011 10:08 ]
Gister hebben mijn broer en ik allebei via belnu.nl vodafone verlengt. (1x een Galaxy s2, en 1x een Desire s), allebei zijn ze al verzonden, dus heb verder tot nu toe niets aan te merken op die zaak..
If good's on the left, then I'm sticking to the right.
Vreemd, daar zal ik hem gratis krijgen... (overstap van T-Mobile) bij een twee jarig abo.. Of neem je een 1 jarig?Speedsmile schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:46:
Voor de twijfelaars; bij belnu.nl hebben ze nog steeds de beste aanbieding voor vodafone verlenging en de galaxy s2, 69 euro bij betalen bij het BSW-200 abbo. (De desire gratis bij BSW-150 verlenging)
Gister hebben mijn broer en ik allebei via belnu.nl vodafone verlengt. (1x een Galaxy s2, en 1x een Desire s), allebei zijn ze al verzonden, dus heb verder tot nu toe niets aan te merken op die zaak..
Excuss, ik zit op belsimpel te kijken..
[ Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 28-07-2011 11:07 ]
Ik zou het zeer op prijs stellen.
Lees hier dat ze daar ook alweer uitverkocht zijn...PixellBox schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:26:
Vraagje, Heeft iemand nog een code voor de Vodafone Directsales?
Maar niemand een code?
hoe heb ik mijn SII het snelst?
Zou bij verlenging bij Vodafone binnen 2 wekdagen verstuurd worden maar was al 5 werkdagen. Buiten ontvangstbevestiging verder ook geen bericht gehad vooraf.
Verlenging is daar duurder dan een nieuw abonnement?Speedsmile schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:46:
Voor de twijfelaars; bij belnu.nl hebben ze nog steeds de beste aanbieding voor vodafone verlenging en de galaxy s2, 69 euro bij betalen bij het BSW-200 abbo. (De desire gratis bij BSW-150 verlenging)
Dat is wel vaker zo toch ?Nivk schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:05:
[...]
Verlenging is daar duurder dan een nieuw abonnement?
[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 28-07-2011 15:00 ]
Volgens mij altijd zo...helaas vinden de providers je niet meer belangrijk als je eenmaal bij hun zit....
terwijl een verlenging eigenlijk ook gewoon een nieuw contract is...

[ Voor 30% gewijzigd door Speedsmile op 28-07-2011 15:14 ]
If good's on the left, then I'm sticking to the right.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 16:35 ]
is die maand niet de gewoon de standaardopzegtijd bij Ben? Daar is het altijd maandelijks opzegbaar en geen jaarcontracten. Hebben ze ergens een paar dagen nodig in het proces dan zit je gelijk al aan meer dan een maand.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:27:
Het overzetten van m'n nummer van Ben naar Vodafone duurt meer dan een maand! Dat is toch niet normaal? Bij m'n vorige abonnement duurde het misschien een week.
Verwijderd
stuur me even een pm.PixellBox schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:26:
Vraagje, Heeft iemand nog een code voor de Vodafone Directsales?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 15:40 ]
Mits je toestel simlock-vrij is, moet je huidige sim-kaart gewoon werken (vraag me af of er überhaupt gelockte GSII's verkocht worden, maar dat terzijde). Ik begrijp uit je vraag dat je op het moment (bij je oude abonnement) geen databundel hebt; in dat geval moet je er inderdaad voor zorgen dat-ie geen 3G-verbinding maakt. Misschien worden de instellingen voor dataverbinding wel automatisch in je nieuwe telefoon gezet, daar moet je even goed op letten (dat-ie daardoor dus niet alsnog verbinding maakt).Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:39:
..maar het contract gaat pas de 29e van augustus in. Ik kan dus in principe mijn huidige sim-kaart gewoon in de S2 plaatsen en er mee bellen? Zolang ik niet op 3G kost het me niets extra, toch? En kan ik 'm wel gewoon updaten via wifi?
En via WiFi kun je inderdaad wel gewoon 'spelen'
Ik heb mijn S2 gebruikt met mijn oude prepaidkaart totdat nummerbehoud omgezet was. Hij kon niet eens op 3G met die prepaidkaart. Met Wifi kun je intussen gewoon al alles doen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:39:
Goed, ik krijg mijn telefoon dus volgende week, maar het contract gaat pas de 29e van augustus in. Ik kan dus in principe mijn huidige sim-kaart gewoon in de S2 plaatsen en er mee bellen? Zolang ik niet op 3G kost het me niets extra, toch? En kan ik 'm wel gewoon updaten via wifi?
jaVerwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:13:
Whatsapp gaat ook werken op wifi?
Het zal mn eerste smartphone worden, dus heb nog geen inzicht in hoeveel mb ik per maand zal verbruiken.
Klopt, ook al wordt er her en der nog flink geadverteerd met de oude abonnementen van VF (bijv. door studentmobiel.nl en gsmwijzer.nl). Deze zijn echter niet meer af te sluiten. Vanaf vandaag worden de nieuwe abonnementen aangeboden...ninc schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:02:
Ben aan het kijken voor een 2-jarig abonnement, alleen dacht dat ik tot 5 augustus de tijd had om nog een contract af te sluiten met Vodafone, maar dat is dus al morgen.
Bijvoorbeeld: Bel+SMS+Web 2 jaar 150, 150 belminuten of sms en 300 mb per maand voor 30,50 waarvan je het eerste jaar 21,50 betaald. Toestel kost dan ook nog 126 euro. Valt mij nog eensziens mee, maar de kortingen zijn dus wel minder geworden, maar denk dat ik het wel ga redden met 300 mb per maand, ook al heb ik nooit mobiel geinternet.HenkDePoema schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:50:
[...]
Klopt, ook al wordt er her en der nog flink geadverteerd met de oude abonnementen van VF (bijv. door studentmobiel.nl en gsmwijzer.nl). Deze zijn echter niet meer af te sluiten. Vanaf vandaag worden de nieuwe abonnementen aangeboden...
Tegen belachelijke prijzen en met absurd lage databundels (vanwege de nieuwe "de-promoot de smartphone" abo's), maar goed, dat was geen onderdeel van deze boodschap
Kun je nog beter de sim-only pakken en de telefoon los kopen zeg:
Sim only 500min/sms + 600MB € 16,79
Telefoon ca € 475,- ofwel over 24 maanden € 19,80 p/mnd
Totaal ca. € 36,60 per maand.
Dit itt de € 36,85 voor het 450/900/400 abo met telefoon.
[ Voor 35% gewijzigd door Danny the dog op 03-08-2011 15:02 . Reden: Prijsvergelijking toegevoegd ]
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Yup, had het net ook gezien. Ik had eerst eigenlijk begrepen dat een 'goedkoop' abonnement (bijv. 150 min/sms) een lage datalimiet van 250 mb (ofzo) zou krijgen en dat de duurdere abo's (zoals die met 450 'units') een datalimiet van 900 mb zouden krijgen. De laffe 400 mb is wel erg krap, zeker voor zo'n duur abonnement.Danny the dog schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:53:
[small]Tegen belachelijke prijzen en met absurd lage databundels
Ik snap echt niet waar die ontzettend krappe limieten opeens vandaan komen.. ik dacht dat de toekomst voor ons lag en niet achter ons...
Ook ik heb er nog van geprofiteerd.. had al 'ns opgemerkt (net als anderen hier) dat de Engelstalige friendsfamily-site af en toe verschilde van de NL-variant; half juli stond de GSII gedurende een paar minuten weer op de Engeltalige site en heb 'm toen meteen met 450/900 voor €27.50 besteld ('t ging mij om de minuten:).Danny the dog schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:20:
Ik heb gelukkig een maandje terug een "ouderwets" abo afgesloten voor € 19,75 per maand, gedurende 24 maanden met 275min/550sms/1GB mét Desire S. Ben echt blij dat ik die knoop toen binnen de paar uur dat die beschikbaar was door heb gehakt zeg..
Nu hield ik de site nog in de gaten voor mijn vriendin, die zo'n Galaxy toch ook wel erg mooi vindt, en dacht naar aanleiding van het Tweakers-bericht over de nieuwe VF-abonnementen dat de nieuwe duurdere abo's aardig vergelijkbaar met de oude zouden zijn.
(nieuws: Vodafone verlaagt datalimieten en komt met roaming-abonnement)
De prijzen van de GSII-abo's waren kort voor augustus al met ongeveer een tientje verhoogd, deal was al een stuk minder gunstig, maar nu is het in't geheel niet interessant meer.
Ik voel een "vroeger was alles beter" momentje opkomen....
*mijmert*Danny the dog schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:56:
Ik voel een "vroeger was alles beter" momentje opkomen....![]()
'n Bof dat wij nu nog twee jaar vooruit kunnen;) Tegen die tijd heeft Vodatel vast een Galaxy S XIV voor zeuven yen per jaar.

Student + Web 25
Belminuten 170
of SMS 340
Mobiel internet 1 GB
Prijs per maand € 32,45
Actietarief per maand € 16,23
Looptijd actietarief 9 mnd
Samsung i9100 Galaxy S II
€ 124,-
Hierbij staat vermeld dat het mobiel internet 1 GB is, na limiet 0,05euro per MB en snelheid 3600/384 kbps. Hoe kan Hi dan nog 1GB aanbieden terwijl alle andere providers gaan krimpen aangezien ze van KPN zijn.
Hi zit op het netwerk van KPN, en zal dus overal goede dekking hebben, want met T-Mobile had ik steeds geen goede dekking in Zuid-Limburg, iemand die hier ervaringen mee heeft (gsm,mobiel internet)
Wel raar dat je op studentenmobiel wel met de studentenkorting kunt bestellen, maar op de Hi site zelf niet.
Inderdaad.. tegen die tijd krijg je bij Liberfone mss wel onbeperkt internet, tegen donatie van een nier ofzoaugust66 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:00:
[...]
*mijmert*
'n Bof dat wij nu nog twee jaar vooruit kunnen;) Tegen die tijd heeft Vodatel vast een Galaxy S XIV voor zeuven yen per jaar.
/
Alle gekheid op een stokje: de data abonnementen zullen echt verruimd moeten worden in de toekomst, net zoals de snelheden van de vast verbindingen steeds omhoog zullen gaan... Je een Ferrari verkopen en je vervolgens 5 liter benzine geven per maand schiet natuurlijk niet op...
Ok.. de politiek heeft er ook al zn vraagtekens bij.. goede zaak
[ Voor 13% gewijzigd door Danny the dog op 03-08-2011 16:52 ]
omdat hi pas per september duurdere prijzen krijgtninc schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:02:
quote:
Student + Web 25
Belminuten 170
of SMS 340
Mobiel internet 1 GB
Prijs per maand € 32,45
Actietarief per maand € 16,23
Looptijd actietarief 9 mnd
Samsung i9100 Galaxy S II
€ 124,-
Hierbij staat vermeld dat het mobiel internet 1 GB is, na limiet 0,05euro per MB en snelheid 3600/384 kbps. Hoe kan Hi dan nog 1GB aanbieden terwijl alle andere providers gaan krimpen aangezien ze van KPN zijn.
Hi zit op het netwerk van KPN, en zal dus overal goede dekking hebben, want met T-Mobile had ik steeds geen goede dekking in Zuid-Limburg, iemand die hier ervaringen mee heeft (gsm,mobiel internet)
Wel raar dat je op studentenmobiel wel met de studentenkorting kunt bestellen, maar op de Hi site zelf niet.
Verwijderd
Moeders kan verlengen maar wil haar huidige mobiel gewoon houden. Ik heb dus geluk dat ik naar wat anders kan kijken.
Echter mijn moeder wil geen data bundel of wat dan ook er bij afsluiten alleen bellen en smsen voor rond de 30 p/m.
Waar kan ik nu de beste deal maken ik kom hier voor geen meter uit.
Je moeder kan waarschijnlijk het beste sim only afsluiten afhankelijk van haar begedrag. Zelf vind ik Hollandsnieuwe erg aardig omdat buitenbundel tarief niet hoger is dan bundel tarief. Je kan abo afstemmen op gemiddeld verbruik ipv maximaal gebruik. Met de 275 min/sms optie is ze ongeveer 10/mnd kwijt. Let wel op: ze hebben de slechtste klantenservice ter wereld. Van de 24x20=480 die ze bespaart koop jij mooie GS2! Zie pricewatch en evt V&A of marktplaats.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:33:
Kort;
Moeders kan verlengen maar wil haar huidige mobiel gewoon houden. Ik heb dus geluk dat ik naar wat anders kan kijken.
Echter mijn moeder wil geen data bundel of wat dan ook er bij afsluiten alleen bellen en smsen voor rond de 30 p/m.
Waar kan ik nu de beste deal maken ik kom hier voor geen meter uit.
Volgens mij ben je voor abo met toestel in jou/jullie geval altijd duurder uit dan met los toestel en sim only.
Als ik kijk op de site van Hollandsnieuwe, vraag ik me af hoe ik dit moet opvatten:MrBB schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:02:
[...]
Je moeder kan waarschijnlijk het beste sim only afsluiten afhankelijk van haar begedrag. Zelf vind ik Hollandsnieuwe erg aardig omdat buitenbundel tarief niet hoger is dan bundel tarief.
Betekent dat dat 1 WhatsApp berichtje je meteen 100KB van je bundel kost? Dat zijn nl geen leuke grapjes...alle gesprekken worden naar boven afgerond op hele minuten. Mobiel internet wordt afgerond per 100 KB.
Is een ingewikkeld verhaal met sessies die wel of niet worden afgesloten... Ik weet niet of als je kort na elkaar paar berichtjes stuurt of dat dan 1 sessie is,of dat elk berichtje aparte sessie is... Hangt van techniek van WhatsApp of zelfs van je telefoon als ik website van HN mag geloven. Ben helemaal eens dat het sowieso zeer onvoordelige manier van afrekenen van data is.Danny the dog schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:19:
[...]
Als ik kijk op de site van Hollandsnieuwe, vraag ik me af hoe ik dit moet opvatten:
[...]
Betekent dat dat 1 WhatsApp berichtje je meteen 100KB van je bundel kost? Dat zijn nl geen leuke grapjes...
Maar omdat de moeder van Ipho toch geen data gebruikt, maakt het voor haar in ieder geval niets uit.
Zie verder HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic
en ook
https://klantenservice.ho...en.aspx?FreeSearch=sessie
Opzich wel een goeie aanbieding imo. Alleen wil ik geen T-Mobile meer...maar misschien interessant voor anderen
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Verwijderd
Ja dat heb ik mijn moeder al 100 keer verteld maar als die het prima vind zo, dan kan ik toch beter een nieuwe telefoon zien te scoren als ze toch zo'n abonnement houd? Jullie begrijpen denk ik de vraag niet.MrBB schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:02:
[...]
Je moeder kan waarschijnlijk het beste sim only afsluiten afhankelijk van haar begedrag. Zelf vind ik Hollandsnieuwe erg aardig omdat buitenbundel tarief niet hoger is dan bundel tarief. Je kan abo afstemmen op gemiddeld verbruik ipv maximaal gebruik. Met de 275 min/sms optie is ze ongeveer 10/mnd kwijt. Let wel op: ze hebben de slechtste klantenservice ter wereld. Van de 24x20=480 die ze bespaart koop jij mooie GS2! Zie pricewatch en evt V&A of marktplaats.
Volgens mij ben je voor abo met toestel in jou/jullie geval altijd duurder uit dan met los toestel en sim only.
Ik moet gewoon een bellen en smsen abonnement van rond de 30/35 euro en daar een galaxy s2 bij zien te krijgen voor me zelf.
Klikkerdeklik
Of via de personeelsaanbieding van Vodafone, maar goed, da's alleen voor mensen die er ook echt rechtmatig gebruik van mogen maken.
[ Voor 22% gewijzigd door Danny the dog op 04-08-2011 14:56 ]
Jammer dat er geen hout (meer) klopt van de prijzen in de pricewatch...Danny the dog schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:54:
Ook al vind ik het echt zielig voor je moeder, maar via de pricewatch kun je die selectie gewoon maken...
Klikkerdeklik
Volgens mij heb je hier meer aan: http://www.gsminfo.nl/mob.../Galaxy-S-II/aanbiedingen
Telfort 400 is enige in lijstje zonder data met gratis GS2, maar nadeel is dat SMSjes niet inbegrepen zijn en kost nog eens 3€/25of 5€/100 per maand. Je kan ook Telfort 300 nemen; is 20*8=160 euro goedkoper en komt met kleinste sms-bundel komt op 28/maand, maar daar betaal je dan wel nog 54 euro bij voor de GS2.
Als je moeder net zo veel belt/SMSt als de mijne (weinig dus) zou ik gewoon de T-mobile I-200 nemen. Kost 30/maand en alles is inbegrepen (ook data, maar dat hoeft je moeder niet te weten ;-) ). Alternatief is iets duurdere Vodafone BSW 250 van 33/mnd.
Sorry, daarvan was ik niet op de hoogte... (dacht toch altijd dat de T.net PW erg betrouwbaar was)MrBB schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:46:
[...]
Jammer dat er geen hout (meer) klopt van de prijzen in de pricewatch...
Wat je ook kunt doen: koop de S2 los, schrijf hem af over de looptijd van het abo (24 maand) en verzorg je moeder een sim-only van ca € 11,- per maand. Dan heb je alle bewegingsvrijheid van de wereld
Uitgaande van je gestelde € 30,- p/mnd --> 30 - (459/24) = 10,875
Momenteel wacht ik een week op mijn toestel en ben nog wel benieuwd hoe lang dit kan gaan duren, omdat ik van het personeel in de winkel ook niet veel wijzer word.
[ Voor 7% gewijzigd door Ewald ! op 05-08-2011 14:42 ]
Verwijderd
Die is goed ja dankje zal het van deze kant eens bekijkenMrBB schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:46:
[...]
Jammer dat er geen hout (meer) klopt van de prijzen in de pricewatch...
Volgens mij heb je hier meer aan: http://www.gsminfo.nl/mob.../Galaxy-S-II/aanbiedingen
Telfort 400 is enige in lijstje zonder data met gratis GS2, maar nadeel is dat SMSjes niet inbegrepen zijn en kost nog eens 3€/25of 5€/100 per maand. Je kan ook Telfort 300 nemen; is 20*8=160 euro goedkoper en komt met kleinste sms-bundel komt op 28/maand, maar daar betaal je dan wel nog 54 euro bij voor de GS2.
Als je moeder net zo veel belt/SMSt als de mijne (weinig dus) zou ik gewoon de T-mobile I-200 nemen. Kost 30/maand en alles is inbegrepen (ook data, maar dat hoeft je moeder niet te weten ;-) ). Alternatief is iets duurdere Vodafone BSW 250 van 33/mnd.
Verwijderd
Dit topic is GEEN dumpbak voor van alles en nog wat, daarom worden dit soort replies verwijderd:
-Oneliners zonder enige vorm van inzet.
-Slowchat.
-Replies als "ik heb em ook" of "ik heb em besteld".
Het is niet toegestaan om naar kortingcodes en/of personeelsnummers te vragen!