Show je Apple topic |
![]() |
Het topic |
Wij Apple-eigenaren zijn trots op onze setups. We pimpen ons bureau (...of waar we ook werken) niet alleen met een shiny iMac, een stoere Mac Pro of een vintage G3, maar doen er ook nog eens alles aan om de juiste accessoires, de coolste gadgets en net dat kleine detail extra te regelen dat onze werkplek maakt tot één om jaloers op te zijn. Herken jij je hierin? Grijp dan snel je camera en post je set-up hier (nadat je de regels gelezen hebt). |
De regels |
Het "show je Apple computer" is een luchtig topic, maar in de Huiskamer ben je hier vooralsnog niet. Houd je daarom aan de volgende regels, dan blijft het gezellig en hoeven de moderators niet telkens je berichten te trashen: • Ga niet offtopic. Dit is een bureau pats draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Dat betekent niet dat je helemaal niks mag vragen over de setup van een ander, maar begin niet met vragen "welke mac moet ik kopen" enz. • Maak thumbnails. Gebruik eerst een programma als Photoshop, The Gimp, EasyCrop of een ander programma om een kleinere versie (max. 640 breed) van je foto te maken. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien. Dit doe je op de volgende manier: [url=URL_Orginele_plaatje_van_Desktop][afbeelding][/url] • Vertel wat over je Apple en misschien ook over de dingen er omheen. Meestal vinden mensen het interessant te weten wat voor randapperatuur er te zien is, of het fijn werkt zo en hoe je toch in godsnaam je bureau zo smerig hebt gekregen |
Vorige delen: |
Topicreeks: Het grote "show je Apple computer" topic Met dank aan MadMark, Alpha-Sphere, SyS_ErroR, Maximus, dawuss, NiTroXiuS, JottemJ, Spinvis en ipowermaccube voor hun inzet voor de vorige delen. |
En weer een nieuw deeltje!
Nog steeds mijn setup:

LapTuk
Edit: Oude foto, inmiddels geen 3G meer, maar een iPhone 4.
Nog steeds mijn setup:

LapTuk
Edit: Oude foto, inmiddels geen 3G meer, maar een iPhone 4.
Ik deel je mening. In de bestelling staat nu en 15" i7 hi-res antiglare, maar ik vind'm er een stuk minder mooi uitzien dan mijn oude, trouwe machine.daanieo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:39:
@zegato
Het design van die oudere MBP's is veel beter, vind je niet?

Wat zie je:
- Macbook Pro 2.26 (mid 2009)
- Samsung 2693HM
- Western Digital My Book Studio II 1TB
- Apple Wireless Keyboard
- Apple Magic Mouse
- iPhone 3GS 16GB
- Nokia 6300
Wat je niet ziet:
- Samsung LE32C530
- Humax 5000c
- Apple TV 2
- Samsung ML-1640
- iPhone 4 16GB (foto mee gemaakt)
Ik ben nog op zoek naar die cable clamps (in verschillende kleuren), iemand een linkje?
[ Voor 10% gewijzigd door new_born89 op 15-02-2011 11:00 ]
Deze bedoel je denk ik: CableDropnew_born89 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:54:
[afbeelding]
Wat zie je:
- Samsung 2693HM
- Apple Magic Mouse
- iPhone 3GS 16GB
- Nokia 6300
Wat je niet ziet:
- Samsung LE32C530
- Humax 5000c
- Apple TV 2
- Samsung ML-1640
Ik ben nog op zoek naar die cable clamps (in verschillende kleuren), iemand een linkje?
Hier mijn vernieuwde setup:

Wat zie je:
- iMac 27'', 3.06 GHz Core 2 Duo, 4GB, 1 TB HDD
- Apple Universal Dock
- Apple Remote (white, voor dock)
- Oud zakhorloge
- Twee horloges (één IWC horoge en één Nairui)
- Blackberry Bold 9700 (Over ong. 3 maanden vervangen door een iPhone 4 (5?))
- iPod Touch 3th Generation, 32 GB
- Apple Remote (voor Mac, VLC)
- Apple Magic Trackpad
- Castelijn & Beerens portemonnee
- Nikon Microlens (AF Micro Nikkor, 60 mm, 1:2.8 D)
- Logitech Z-5500 Digital Speaker set
- Remote voor Z-5500
- Freecom 1 TB Externe Harde Schijf (Time Machine) USB, Firewire 800/400 eSata
- Nieuwe bladmuziek (Just The Way You Are, Bruno Mars)
- Overige Stuff die ik niet op ga noemen
Wat zie je niet:
- Nikon D70 waar deze foto mee is genomen
Wallpaper is: http://interfacelift.com/...s/2465/leopard_stare.html
Zeg maar wat jullie ervan vinden

Wat zie je:
- iMac 27'', 3.06 GHz Core 2 Duo, 4GB, 1 TB HDD
- Apple Universal Dock
- Apple Remote (white, voor dock)
- Oud zakhorloge
- Twee horloges (één IWC horoge en één Nairui)
- Blackberry Bold 9700 (Over ong. 3 maanden vervangen door een iPhone 4 (5?))
- iPod Touch 3th Generation, 32 GB
- Apple Remote (voor Mac, VLC)
- Apple Magic Trackpad
- Castelijn & Beerens portemonnee
- Nikon Microlens (AF Micro Nikkor, 60 mm, 1:2.8 D)
- Logitech Z-5500 Digital Speaker set
- Remote voor Z-5500
- Freecom 1 TB Externe Harde Schijf (Time Machine) USB, Firewire 800/400 eSata
- Nieuwe bladmuziek (Just The Way You Are, Bruno Mars)
- Overige Stuff die ik niet op ga noemen
Wat zie je niet:
- Nikon D70 waar deze foto mee is genomen
Wallpaper is: http://interfacelift.com/...s/2465/leopard_stare.html
Wow, prachtige setup zeg! Zitten erg mooie dingen bij! (leuk klokje ook by the way!)RalphvR schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:56:
Hier mijn vernieuwde setup:
Dat is een iPod touch, die is net ietsje breder als de iPhoneJesseV schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:46:
@RalphvR
Aan je iPhone te zien lijkt de foto wel verbreed
gewoon nee.
@RalphvR:
heb je nu een plastic coating tegen je iMac zitten? Dat lijkt op de 4e foto nogal zo namelijk. Dusdanig reflecterend alu heb ik op Apple hardware nog niet gezien
heb je nu een plastic coating tegen je iMac zitten? Dat lijkt op de 4e foto nogal zo namelijk. Dusdanig reflecterend alu heb ik op Apple hardware nog niet gezien
Launching containers into space
Of zit de folie er nog op
nee, er zit geen folie of iets dergelijks op. ik weet ook niet hoe die reflectie zo komt
Maar in het echt is het zoals op de foto erboven (mat dus)
[ Voor 7% gewijzigd door RalphvR op 15-02-2011 13:54 ]
Eens!Zegato schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:35:
[...]
Ik deel je mening. In de bestelling staat nu en 15" i7 hi-res antiglare, maar ik vind'm er een stuk minder mooi uitzien dan mijn oude, trouwe machine.
Vooral het toetsenbord van de unibody vind ik erg jammer. Het oude toetsenbord, zoals van m'n PowerBook vroeger, was veel fijner.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
@ RalphvR: Kijk ik er nu overheen, of gebruik jij alleen maar een trackpad als muis?
Lijkt me toch niets achter een desktop..
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Ik gebruik ook alleen nog maar mijn trackpadBrammT schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:34:
@ RalphvR: Kijk ik er nu overheen, of gebruik jij alleen maar een trackpad als muis?
Ik vind het oude toetsenbord (zoals op de PowerBooks) wel mooier, maar inmiddels niet meer fijner. Ik bleef nog wel eens net aan de rand van een naastgelegen toets hangen, en dat is bij het nieuwe keyboard niet meer aan de orde. Ook was het oude keyboard iets meer 'mushy' imho. Toen ik in 2006 mijn 12" PowerBook verkocht en een zwarte MacBook kocht dacht ik dat het keyboard tegen zou gaan vallen. I was wrongCanaria schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:31:
[...]
Eens!
Vooral het toetsenbord van de unibody vind ik erg jammer. Het oude toetsenbord, zoals van m'n PowerBook vroeger, was veel fijner.
Nice set-up's..
mijne blijf maar het zelfde niet echt boeiend om weer te posten..
mijne blijf maar het zelfde niet echt boeiend om weer te posten..
In de zomer kan ik een 24 inch imac, 2.93ghz overnemen van mijn vader. En ik zit er ook aan te denken om een mac mini als media center te kopen. Dan post ik mn fotos!
idd, ik gebruik nog alleen maar een trackpad. Eerst had ik een Magic Mouse (kreeg ik bij de iMac) maar die vond ik niet prettig in gebruik. Ik kreeg wat last van mijn hand en hij kraste over het buro. Ook vind ik hem te zwaar klikken.BrammT schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:34:
daarna heb ik een muis van razer gehad (die had ik nog liggen). Maar deze stond echt niet mooi bij mijn mac. Ook was er geen goede software beschikbaar om bijv. de knoppen toe te wijzen.
Toen na de aankondiging van OSX Lion, waarin verteld werd dat lion meer met multitouch gestures ging doen, heb ik de trackpad gekocht, en ik ben er ontzettend blij mee! Beter dan welke muis ook, werkt lekker snel en veel minder vermoeiend voor je handen (na een tijdje oefenen)
Scheelt nog dat die trackpad zo groot is.. (In vergelijking met die van laptop's)
Verder uiteraard mooie spullen!
Verder uiteraard mooie spullen!
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Anoniem: 365539
Alvast even een cliffhangertje, voor mijn pic
, ik ga in de voorjaarsvakantie mijn bureau opknappen; Nieuw verfje, ophogen. En in het midden komt een mooi zwart Apple logo te staan. Picca's volgen..
Waarom zetten mensen 'wat je niet ziet' onder de beschrijving? Maak er een foto van of zet het er niet bij. Dit is echt zo 'ik heb ook nog 3 mac pro's, 3 iPhones, etc.' ... Beetje onzin als ik zo vrij mag zijn
Omdat het soms ook om de specs gaat--help schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:44:
Waarom zetten mensen 'wat je niet ziet' onder de beschrijving? Maak er een foto van of zet het er niet bij. Dit is echt zo 'ik heb ook nog 3 mac pro's, 3 iPhones, etc.' ... Beetje onzin als ik zo vrij mag zijn
Wat dat betreft is het wel leuk om het erbij te zetten.
Hij heeft het ook over wat je NIET ziet...timwijn schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:34:
[...]
Omdat het soms ook om de specs gaatNiet iedere iMac is hetzelfde en dat kan je nou helaas niet altijd aan alleen de buitenkant zien. Of bijv. of iets een iphone 3gs, of gewoon een 3g, etc.
Wat dat betreft is het wel leuk om het erbij te zetten.
Mijn mek bij zonlicht:

wat zie je op de foto:
-Troep
-Macbook White Unibody (late 09)
-iMac G4
-Troep

wat zie je op de foto:
-Troep
-iMac G4
-Troep
[ Voor 18% gewijzigd door Hoite op 16-02-2011 16:29 ]
Lekker kort.
Iemand anders gaf het ook al een keer aan in een ander topic; een macbook heeft geen touchscreenHoite schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:27:
Mijn mek bij zonlicht:
[afbeelding]
wat zie je op de foto:
-Troep
-iMac G4
-Troep

Leg dat je collega's maar eens uit..Brm-G schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:21:
[...]
Iemand anders gaf het ook al een keer aan in een ander topic; een macbook heeft geen touchscreen
Als je niet het risico wilt lopen dat je vingers ter plaatse geamputeerd worden, blijf je van mn scherm af. Mijn collega's snappen dat
Moest gisteren bij een bedrijf zijn om uitleg te geven over de iPad en Apple in zijn algemeen. Had tevens een MacBook Air 11" mee om te laten zien. Begint ie ook op het scherm te duwen: "is dit ook touchscreen"?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat was ik zelf.Brm-G schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:21:
[...]
Iemand anders gaf het ook al een keer aan in een ander topic; een macbook heeft geen touchscreen
En dat is inderdaad het probleem.
Lekker kort.
Als je je post kwijt bent, dan is dat omdat je post ENORM offtopic was. Het is geen babbelbox hier, maar een foto-topic, dus laten we ons weer bezig gaan houden met foto's.
Anoniem: 167755
In schril contrast met wat hier meestal wordt gepost, een foto van mijn werkplek. De examenperiode is net voorbij, dus je kan nagaan hoe het er hier toen moet hebben uitgezien. Foto is getrokken met een pas nieuwe Canon S95, maar zoals te zien heb ik hem helemaal nog niet onder de knie
Apple spulletjes zijn:
Late '08 Macbook
Apple Wireless Keyboard
iPod Touch 2G
Apple spulletjes zijn:
Late '08 Macbook
Apple Wireless Keyboard
iPod Touch 2G
Iemand een merk?Brm-G schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:46:
lol die mega iPhone hoofdtelefoon^^
[ Voor 11% gewijzigd door Vitruvius op 17-02-2011 22:20 ]
Anoniem: 167755
Haha, het is inderdaad de Fred 500xl. Een beetje duur voor het geluid dat eruit komt, maar ze zien er leuk uit
Speakers er uit en zelf andere betere speakers inplakkenAnoniem: 167755 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:35:
Haha, het is inderdaad de Fred 500xl. Een beetje duur voor het geluid dat eruit komt, maar ze zien er leuk uit
A Soldiers manual and a pair of boots.
Nee joh, da's gewoon metal
binnenkort maar eens een foto schieten van mijn zooi, zodra de nieuwe aanwinst binnen is.
Sja, hetzelfde vind ik van horloges en andere frutsels die overduidelijk voor de foto on display zijn gelegd. Natuurlijk bestaat een bureau niet alleen maar uit Apple spullen, maar je hoeft niet al je spullen waar je graag mee showt op zo'n foto bij elkaar te leggen.--help schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:44:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Precies. Een 'wat je niet ziet' sectie, mits enigszins relevant, kan juist een leuke toevoeging zijn. Een horloge collectie vind ik dan weer minder spannend. Ik ga ook niet mijn gehele messencollectie opnoemen in dit topicExirion schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:59:
[...]
Sja, hetzelfde vind ik van horloges en andere frutsels die overduidelijk voor de foto on display zijn gelegd. Natuurlijk bestaat een bureau niet alleen maar uit Apple spullen, maar je hoeft niet al je spullen waar je graag mee showt op zo'n foto bij elkaar te leggen.
Hierbij mijn setupje:

Wat je ziet:

Wat je ziet:
- iMac 21.5" 4GB i3 midden 2010 (instapmodel)
- Acer x193w 19" beeldscherm
- Apple Magic Mouse
- Senheiser HD201
- Casio fx-9860G
- Samsung corby txt
- M'n wiskunde huiswerk met bijbehorende spullen(potloot, pen, geodriehoek, passer etc.)
- Western Digital Elements 2TB
- Philips 32" HDTV
- Apple TV2
- PS3 + controller
- Boek Oeroeg(voor me boekenlijst
)
- Airport Express
- Sony Cybershot DSC-W350 (foto mee gemaakt)

Wat je ziet:
- iMac 27" i7 2,93 GHz - 12 GB RAM
- iPhone 4 16 GB
- Apple Magic Mouse
- S&S Steel Series mousepad
- Panasonic P42G10E
- Western Digital Elements 1 TB voor Time Machine backups
Je loopt zelf lang genoeg mee, om te weten dat dit niet de manier is om je mening te verkondigen. Als je het ergens niet mee eens bent, dan kun je een topic report maken of posten in het feedback topic. Maar het is niet de bedoeling om hier te gaan trollen, zo iets te forceren en vervolgens het hele topic te laten ontsporen.
[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 20-02-2011 10:38 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Sinds jaar en dag somt iedereen in dit topic altijd al alles op wat er te zien is, niet alleen Apple-spul, valt dat je nu pas op?

The devil is in the details.
Mijn punt is: als ie nou daadwerkelijk z'n Apple setup op de foto had gezet, dan was de foto een stukje verder ingezoomd geweest en waren de spullen op z'n bureau daadwerkelijk te zien geweest. Nu is het zo van: ja, ik zoomde maar een stuk uit zodat jullie ook m'n TV konden zien. Wat boeit die TV nou in dit topicHahn schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:13:
Sinds jaar en dag somt iedereen in dit topic altijd al alles op wat er te zien is, niet alleen Apple-spul, valt dat je nu pas op?

Als jij alleen maar Apple spul wilt zien kun je ook gewoon een kijkje nemen op apple.nl. Daar kun je alles in detail zien. iFixit.com voor de inhoud van de apparaten.Exirion schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:21:
[...]
Mijn punt is: als ie nou daadwerkelijk z'n Apple setup op de foto had gezet, dan was de foto een stukje verder ingezoomd geweest en waren de spullen op z'n bureau daadwerkelijk te zien geweest. Nu is het zo van: ja, ik zoomde maar een stuk uit zodat jullie ook m'n TV konden zien. Wat boeit die TV nou in dit topic
Ik vind het wel mooi al het spul, ik moet nog steeds mijn eigen nieuwe setup posten!
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Zal ik m'n lamp dan ook voor je aan de kant schuiven aangezien die niet van Apple is?
Ik snap je punt gerust, maar ik neem aan dat je onderhand wel weet hoe een iMac er van dichtbij uit ziet. Is het daarom niet leuker om te zien hoe de iMac gebruikt wordt in een kamer ipv een close-up van de iMac en iPhone?
Anyway, on met de foto's, want dat gezeur over de "Wat je niet ziet" sectie en "Dat is helemaal niet van Apple dus waarom staat het op de foto" bevorderd de kwaliteit van dit topic ook niet echt.
Anoniem: 258500
Vind laatstgeplaatste foto nog wel meevallen. Igv beter dan die gozer die zijn horloge en portomonee speciaal op de foto plaatst en het merk daarvan vermeld. Vraag me alleen af wat je met een iMac met 12gb RAM moet als hij alleen maar in de "slaapkamer" staat
Ik vraag me alleen af of het juist niet leuker is om een schilderijtje oid aan de muur te hangen, ik vind het nogal kaal allemaal.
Voor de duidelijkheid, de foto's zijn het belangrijkst. Het wordt vervelend dat er elke keer een discussie over moet zijn. Je mag hier je Apple producten showen en natuurlijk mag je dan ook wat andere dingen laten zien. Een uitgebreide beschrijving wordt daarnaast alleen maar gewaardeerd. Het is makkelijk om negatief te zijn, maar wees blij dat mensen de moeite nemen om een foto te maken, resizen en er wat over te vertellen.
Er is altijd ruimte voor discussie, maar niet in dit topic. Dus stuur een PM, maak een topic report of post in het feedback topic.
Er is altijd ruimte voor discussie, maar niet in dit topic. Dus stuur een PM, maak een topic report of post in het feedback topic.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ja wat is dat toch voor dommigheid, de eerste de beste aan wie ik mijn 11" macbook Air liet zien ging ook met z'n vingers op het scherm. Hallo, er zit een levensgroot toetsenbord en -trackpad onder...?Rivanov schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:01:
Moest gisteren bij een bedrijf zijn om uitleg te geven over de iPad en Apple in zijn algemeen. Had tevens een MacBook Air 11" mee om te laten zien. Begint ie ook op het scherm te duwen: "is dit ook touchscreen"?
Leuke setup! Gebruik je je iMac ook als Mediacenter voor de TV of zo?Jornn schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:54:
[afbeelding]
Wat je ziet:
- iMac 27" i7 2,93 GHz - 12 GB RAM
- iPhone 4 16 GB
- Apple Magic Mouse
- S&S Steel Series mousepad
- Panasonic P42G10E
- Western Digital Elements 1 TB voor Time Machine backups
Het ziet er idd wel een beetje kaal uit naar mijn mening, maar het is wel netjes en ordelijk zo natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Darkstar op 20-02-2011 12:33 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Klopt, ik had een WD Media Player Live, maar die heeft m'n vader "geleend" voor beneden. Dus nu via Displayport -> HDMI en dan de HDMI en een Jack naar m'n TV. Gaat prima.Darkstar schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:32:
[...]
Leuke setup! Gebruik je je iMac ook als Mediacenter voor de TV of zo?
Het ziet er idd wel een beetje kaal uit naar mijn mening, maar het is wel netjes en ordelijk zo natuurlijk
Omdat je de tweede bent die het een kale kamer vindt, hier een aanzicht van de andere kant van m'n kamer.
Die kant is wat drukker en "gezelliger", vandaar dat ik het aan de andere kant wat rustiger gehouden heb.

Meer Apple foto's!! 
In de woonkamer heb ik mijn 13" MacBook Pro (2,16GHz, 4GB). Deze gebruik ik met name om films en series af te spelen op mijn plasma-tv. Maar ook om fijn op de bank hangend te internetten e.d.

In de werkkamer heb ik een Mac Pro (2,66GHz, 18GB, ATI5770 en 6,15TB) met 30" ACD plus Wacom, Huey en Altec Lansing speakerset. Deze gebruik ik voor fotobewerken, server voor films e.d.

Ernaast staan twee WD FW800 externe disken, samen 3,5TB (voor backup en verdere opslag).

En ja, ik houd mijn tafel/bureau het liefst zo clean mogelijk. Ik heb genoeg troep en dat verdwijnt in lades of achter kastdeurtjes; out of sight, out of mind
In de woonkamer heb ik mijn 13" MacBook Pro (2,16GHz, 4GB). Deze gebruik ik met name om films en series af te spelen op mijn plasma-tv. Maar ook om fijn op de bank hangend te internetten e.d.

In de werkkamer heb ik een Mac Pro (2,66GHz, 18GB, ATI5770 en 6,15TB) met 30" ACD plus Wacom, Huey en Altec Lansing speakerset. Deze gebruik ik voor fotobewerken, server voor films e.d.

Ernaast staan twee WD FW800 externe disken, samen 3,5TB (voor backup en verdere opslag).

En ja, ik houd mijn tafel/bureau het liefst zo clean mogelijk. Ik heb genoeg troep en dat verdwijnt in lades of achter kastdeurtjes; out of sight, out of mind
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Mooie setup. Is de wallpaper van jouw hand?
Fucking mooi spul, maar volgens mij wil je ook niet weten hoeveel dat gekost heeft
Jaloers!Abbadon schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:33:
Meer Apple foto's!!
[afbeelding]
Enige reden waarom je 12 18GB in je Mac Pro nodig hebt?
[ Voor 8% gewijzigd door Lulukai op 20-02-2011 17:39 ]
.
Ik denk dat die (in totaal) 10TB aan storage, een 30" ACD en een groot wacom tablet er wel iets mee te maken hebben.ruyckske schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:39:
Enige reden waarom je 12 18GB in je Mac Pro nodig hebt?
Abbadon, zeer mooie setup!
En een mooie heldere kamer. Alleen ik vind die speakers afgrijselijk
En een mooie heldere kamer. Alleen ik vind die speakers afgrijselijk
Anoniem: 397018
Als ik vragen mag. Ben je zelfstandig of gebruik je die mac pro voor hobby ? Ben altijd geïnteresseerd waar zo'n machines voor gebruikt worden...
@Abbandon: mooie setup en vooral ook een erg mooi bureau! Zelf gemaakt?
Ziet er ook een ruimte uit met erg veel lichtinval. Komt heel mooi uit met de kleur van je bureau/muur/vloer!
Ziet er ook een ruimte uit met erg veel lichtinval. Komt heel mooi uit met de kleur van je bureau/muur/vloer!
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Eames Aluminium Chair! Vitra of ongeautoriseerde kopie?Abbadon schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:33:
Meer Apple foto's!!
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Cocytus op 20-02-2011 20:17 ]
Hobby. Dit is een Mac Pro 1.1, die heb ik al sinds eind 2006. Destijds met 20% korting gekocht. De 30" ACD heb ik eens van iemand overgenomen voor 55% van de nieuwprijs (plastic beschermfolie zat er nog op). Op die manier is het ook als hobby nog prima te doen 
Destijds zocht ik i.v.m. fotobewerken een computer die meer dan 4GB aankon en de Mac Pro was de voordeligste optie, zelfs goedkoper dan een zelfbouw pc. En voor alle computers geldt: meer geheugen is beter, zeker wanneer je 'm nooit uitzet en programma's nooit afsluit.
Bureau is een zeer stevige Ikea eettafel (200*80cm), maar deze hebben ze al jaren niet meer in het assortiment.
Destijds zocht ik i.v.m. fotobewerken een computer die meer dan 4GB aankon en de Mac Pro was de voordeligste optie, zelfs goedkoper dan een zelfbouw pc. En voor alle computers geldt: meer geheugen is beter, zeker wanneer je 'm nooit uitzet en programma's nooit afsluit.
Bureau is een zeer stevige Ikea eettafel (200*80cm), maar deze hebben ze al jaren niet meer in het assortiment.
Die mac pro's zien er eigenlijk fantastisch uit! Ze zien er altijd als nieuw uit...Abbadon schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:17:
Hobby. Dit is een Mac Pro 1.1, die heb ik al sinds eind 2006. Destijds met 20% korting gekocht. De 30" ACD heb ik eens van iemand overgenomen voor 55% van de nieuwprijs (plastic beschermfolie zat er nog op). Op die manier is het ook als hobby nog prima te doen
Anoniem: 258500
Gek he als je zo'n "blok aluminium" haast nooit hoeft te verplaatsenAnoniem: 397018 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:27:
[...]
Die mac pro's zien er eigenlijk fantastisch uit! Ze zien er altijd als nieuw uit...
Zo'n 30" Cinema of 27" LED Cinema lijkt me ook wel wat. Moet alleen nog een grotere buro aanschaffen
Ik bedoel het design, je ziet niet dat hij 5 jaar geleden ontwerpt is...Anoniem: 258500 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:03:
[...]
Gek he als je zo'n "blok aluminium" haast nooit hoeft te verplaatsen![]()
Zo'n 30" Cinema of 27" LED Cinema lijkt me ook wel wat. Moet alleen nog een grotere buro aanschaffen
Dat komt natuurlijk ook omdat de huidige Mac Pro's er nog vrijwel hetzelfde uitzien
Hadden de nieuwe Mac Pro's er anders uitgezien, dan had je dat waarschijnlijk niet gezegd 
Oude MacBook Pro's zien er nu ook nog best goed uit, maar omdat ik weet hoe de nieuwere versies eruit zien vind ik ze toch een beetje gedateerd.
Oude MacBook Pro's zien er nu ook nog best goed uit, maar omdat ik weet hoe de nieuwere versies eruit zien vind ik ze toch een beetje gedateerd.
Ik weet niet of je het weet, maar het is ontworpen i.p.v. ontwerpt. Niet dat het heel erg is of zo, maar het viel me gewoon op.Anoniem: 397018 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:31:
[...]
Ik bedoel het design, je ziet niet dat hij 5 jaar geleden ontwerpt is...
Ik ben zelf ook best jaloers op de setup van Abbadon, maar goed. We kunnen niet allemaal precies hetzelfde hebben, dan is het ook saai. Anders bestond dit topic ook niet, want dan was het niet meer interessant.
Tja, ieder zijn eigen mening natuurlijk maar ik vind de oude MBP's er toch wel een stuk strakker uitzien dan de huidige MBP's. Maar goed, aan de specificaties kun je zeker zien dat ze verouderd zijn.Hahn schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:32:
[ Voor 29% gewijzigd door syltheboy op 20-02-2011 22:05 ]
Mwoa.. een MBP Pro 15" van 3 jaar geleden heeft een 2,4 ghz Core2Duo.. Nog meer dan snel genoeg voor de meeste mensen. Nadeel is vaak de grafische kaart en beroerde batterij.syltheboy schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:01:
[...]
Tja, ieder zijn eigen mening natuurlijk maar ik vind de oude MBP's er toch wel een stuk strakker uitzien dan de huidige MBP's. Maar goed, aan de specificaties kun je zeker zien dat ze verouderd zijn.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Dat vroeg ik me ook al afJapsuh schreef op zondag 20 februari 2011 @ 09:43:
Ik vraag me alleen af of het juist niet leuker is om een schilderijtje oid aan de muur te hangen, ik vind het nogal kaal allemaal.
tikfouten? tjah..m..
Japsuh schreef op zondag 20 februari 2011 @ 09:43:
Antwoord daarop, hier
Anoniem: 322921
Oei, lekkere B&W speakers. Die 600 series zijn heel erg lekker! Zo te zien een 5.1 setje?
Welke versterker gebruik je? Zie ik een Harman Kardon of zit ik er dan compleet naast?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 322921 op 21-02-2011 18:31 ]
Anoniem: 338729
Haha grappig dat jij ook verlichting achter je mac hebt aangelegd. Heb het hier ook gedaan omdat mijn mac (midsummer 2010) echt een bak licht geeft, met led strips contrasteert het nu minder met de relatief zwarte achtergrond. Natuurlijk blijven Mac's Godlike, dus dat zou ook je reden kunnen zijnHier mijn vernieuwde setup:
Hij heeft niks aangelegd, z'n iMac staat voor een raamAnoniem: 338729 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:03:
[...]
Haha grappig dat jij ook verlichting achter je mac hebt aangelegd. Heb het hier ook gedaan omdat mijn mac (midsummer 2010) echt een bak licht geeft, met led strips contrasteert het nu minder met de relatief zwarte achtergrond. Natuurlijk blijven Mac's Godlike, dus dat zou ook je reden kunnen zijn
Anoniem: 151407
beetje crappy pic maar best i can do voor nu 

Mac Mini Late 2009 2.26 GHz
Upgraded naar 4 GB ram en kingston SSD V+100 96GB
Onder de Mac Mini een Iomega MiniMax 2 TB op FW 800
2x Samsung 21.5 inch led lcd schermen.
Standaard Wired keyboard en Magic muis.
iPhone 4 32 GB
iPad 3G 32 GB
Voor nu voldoende power voor wat ik ermee doe nog.
Denk dat ik upgrade bij nieuwe generatie/refresh imac+cinema
robberto thnx voor clear image

Mac Mini Late 2009 2.26 GHz
Upgraded naar 4 GB ram en kingston SSD V+100 96GB
Onder de Mac Mini een Iomega MiniMax 2 TB op FW 800
2x Samsung 21.5 inch led lcd schermen.
Standaard Wired keyboard en Magic muis.
iPhone 4 32 GB
iPad 3G 32 GB
Voor nu voldoende power voor wat ik ermee doe nog.
Denk dat ik upgrade bij nieuwe generatie/refresh imac+cinema
robberto thnx voor clear image
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 21-02-2011 19:55 ]
Als je je post mist, dan is deze in de Trashcan verdwenen. Dit topic is om foto's van je Apple-setup te showen, niet om wensenlijstjes te posten.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Welke App is dat op je iPad ?
gewoon nee.
Anoniem: 307608
Het is inderdaad een lockscreen die je via SSH op je iPad zet.
Typophone 4.
http://angelman8.deviantart.com/art/Typophone-4-175481865
Volgens mij moet je wel dan even de resolutie aanpassen.
Ik heb deze ook zeer lange tijd op mijn iPad gedraaid.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 307608 op 22-02-2011 10:54 ]
Is inderdaad Typophone 4 en jailbreak is vereist.
Bij deze de exacte link incl aangepast resolutie:
http://cj-caty.deviantart...hone-4-for-iPad-195872777
Anoniem: 356165
Klein vraagje, die app die jij gebruikt voor de klok op je bureaublad weer te geven. Hoe noemt die? (srr als dit hier niet de topic is om het te vragen)new_born89 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:54:
[afbeelding]
Wat zie je:
- Samsung 2693HM
- Apple Magic Mouse
- iPhone 3GS 16GB
- Nokia 6300
Wat je niet ziet:
- Samsung LE32C530
- Humax 5000c
- Apple TV 2
- Samsung ML-1640
Alvast bedankt
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 356165 op 22-02-2011 16:04 ]
[...]
Klein vraagje, die app die jij gebruikt voor de klok op je bureaublad weer te geven. Hoe noemt die? (srr als dit hier niet de topic is om het te vragen)
Alvast bedankt
offtopic:
Geektool zie http://blogof.francescomu...ipts-inspiration-gallery/
Geektool zie http://blogof.francescomu...ipts-inspiration-gallery/
GeektoolAnoniem: 356165 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:02:
[...]
Klein vraagje, die app die jij gebruikt voor de klok op je bureaublad weer te geven. Hoe noemt die? (srr als dit hier niet de topic is om het te vragen)
Alvast bedankt
Barthak: de materiele ik huilt van binnen. Prachtige verzameling spul! Mag ik vragen wat de voornaamste werkzaamheden zijn? Gezien de schermen zou ik zeggen iets met fotografie of web?
Welles
2x cinema display!! Jaloers, wish i had one...
Ik ben programmeur, deze collectie is om eerlijk te zijn het grootste gedeelte voor de heb. Ik heb de instelling: als je iets wilt hebben en het geld ervoor (over) hebt, gewoon doen.
Ik zit me een partij te zoeken hier maar krijg het niet gevonden. Heb het enigszins werkend maar in iphone resolutie.X-Z schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:22:
[...]
Is inderdaad Typophone 4 en jailbreak is vereist.
Bij deze de exacte link incl aangepast resolutie:
http://cj-caty.deviantart...hone-4-for-iPad-195872777
Om even tegengewicht te bieden aan de vele steriele setups hier in dit topic; mijn setup in mijn veel te krappe studentenkamer:

• MacBook Air 13.3" late 2010 - 2.13 GHz, 4 GB RAM, 256 GB SSD
• Apple Wireless Keyboard
• Iiyama ProLite B2409HDS
• Samsung Story 1.5 TB HDD
• Lompe bureaulamp die altijd in de weg staat
• Apple Universal Dock voor iPhone 4
• Technics SU-Z25 Versterker -25 euries in de kringloopwinkel- waarop 2 van deze speakers zijn aangesloten:

Let vooral op het perfecte kabelmanagement in de achtergrond.

• MacBook Air 13.3" late 2010 - 2.13 GHz, 4 GB RAM, 256 GB SSD
• Apple Wireless Keyboard
• Iiyama ProLite B2409HDS
• Samsung Story 1.5 TB HDD
• Lompe bureaulamp die altijd in de weg staat
• Apple Universal Dock voor iPhone 4
• Technics SU-Z25 Versterker -25 euries in de kringloopwinkel- waarop 2 van deze speakers zijn aangesloten:

Let vooral op het perfecte kabelmanagement in de achtergrond.
Ik ben erg benieuwd naar de lens die je hiervoor gebruikt hebt?
En als je dan toch bezig bent, zou je ook willen zeggen welke camera er aan die lens vast zit? *Ik ben niet nieuwsgierig :P*
Barthak schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:33:
Ik ben programmeur, deze collectie is om eerlijk te zijn het grootste gedeelte voor de heb. Ik heb de instelling: als je iets wilt hebben en het geld ervoor (over) hebt, gewoon doen.
offtopic:
Zwaar offtopic maar ik ben toch nieuwsgierig: wat voor programmeerwerk doe je? En wat voor tools/software gebruik je daarvoor? Verder een hele mooie setup, je mag er trots op zijn!
Zwaar offtopic maar ik ben toch nieuwsgierig: wat voor programmeerwerk doe je? En wat voor tools/software gebruik je daarvoor? Verder een hele mooie setup, je mag er trots op zijn!
5.1 idd. De versterker is een Denon 3805.Anoniem: 322921 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:31:
[...]
Oei, lekkere B&W speakers. Die 600 series zijn heel erg lekker! Zo te zien een 5.1 setje?
Welke versterker gebruik je? Zie ik een Harman Kardon of zit ik er dan compleet naast?
16-35 VR op een D700.gepeterd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:00:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar de lens die je hiervoor gebruikt hebt?
En als je dan toch bezig bent, zou je ook willen zeggen welke camera er aan die lens vast zit? *Ik ben niet nieuwsgierig :P*
Nee, ik ken helaas niemand met zo'n bella macchina. Plaat heb ik van de Maserati site hier, daar kun je afbeeldingen downloaden van een fatsoenlijk formaat (lees: enkele megapixels groot)mcdronkz schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:39:
Mooie setup. Is de wallpaper van jouw hand?
Dit topic is gesloten.
Let op:
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.