Je heb helemaal gelijk ]eep, we praten niet over kabels!
Die puurheid, het genieten van een goed geluid, muziek beleven tot in de kern van je ziel.
Dit hoeft echt geen duizenden euro’s te kosten, ik ken mensen die hebben een installatie staan waar je bijna een huis van kunt kopen, maar de factor waar het om draait is velen malen minder dan iemand met een installatie van +/- 2000 euro.
Het is het pure genieten, en het werkelijk luisteren naar het geluid uit jouw speakers wat je trommelvliezen doen strelen.
We zijn toch allemaal met spelen en proberen groot geworden, is het niet heerlijk om te prutsen en als het dan verkeerd gaat je je 10x voor je kop ramt.
Officeel moet je een dac natuurlijk niet over USB 1 of 2 laten lopen.
Dit is te langzaam en heeft te weinig bandbreedte.
Alle goede studio converters werken met firewire 400 of 800 (dus niet op USB 1 of 2).
Ik verwacht dat nieuwe generatie studio ad/da converters over het nieuwe Thunderbolt van Apple en Intel (10 Gbps) gaan lopen.
En ja ik heb ze ook beluisterd van €12.000 met vele ingangen en 6 trafo’s, maar ik ben daar te nuchter voor, en moet daar altijd spontaan om lachen, dat wordt natuurlijk niet gewaardeerd maar dat is dan erg jammer.
Mooie betaalbare Dac’s zijn:
Je heb dan werkelijk iets goeds in handen!
Maar kost je tussen de 300 a 400 euro, dat is anders dan €100 of €160.
Bovendien ben ik ook gek om alles eruit er halen wat erin zin, vaak ben je dan wel weer meer kwijt aan euro’s, maar de fun factor is wel vele malen hoger!