HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.461 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: chinese
De vraag was van kiddyl
Werkt in Hangzhou China... :)
linkje naar artikel
Verzending is 10 yuan...

Of 25 Yuan met EMS. Binnen China is dat he? Met een Chinese postbode.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
10 yuan maar, voor dat gewicht ?
Dat lijkt me wel heel sterk....?

edit:
Ow binnen China :P
Maar ik wil natuurlijk weten wat het kost om hier te krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door B_FORCE op 04-03-2011 02:34 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
B_FORCE schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 02:06:
Dat lijkt me wel heel sterk....?
Chinezen zijn heel sterk! Geen max 28kg per persoon limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:51:
Kiddyl, ik zou eens naar de kleine Qinpu speakers kijken. Volgens 6-Moons zijn die helemaal niet slecht. En niet te groot en niet duur. Bijvoorbeeld deze.
[afbeelding]
VF 3.2 Speakers
[afbeelding]
VF3.2 mark II

De tweeter is een ringradiator, zeer goed. Het woofertje is nogal klein, daarom zou ik er wel de sub bij doen.
Na wat zoeken eindelijk deze speakers gevonden. Daarna ook de Qinpu A1.0X versterker gevonden die mij ook wel interessant lijkt omdat ik daar eerder al een review ergens heb gelezen. Kwa prijs zitten ze nu net iets hoger dan vrouwlief aanvaardbaar vind. Ik ga nu eerst met een klein budget beginnen en haar warm maken voor beter geluid. Dit gaat een leuk traject worden van steeds betere spullen. We luisteren nu naar hele brakke PC speakers en/of laptop speakers :F

Heb nu eerste setje een Kef C series boekenplank speakers gekocht die ook daadwerkelijk op een boekenplank geplaatst gaan worden :) . De TA2021 versterker wordt de Muse M21 en de DAC ben ik nog steeds niet uit. Een USB DAC lijkt mij wel handig want dan kan de netbook die nu al downloadserver/printerserver/opslagserver is ook als muziek server dienen. Netbooks zijn trouwens echt prima dingetjes. Verbruik is maar 10W en doet bijna alles wat ik wil nu behalve overklokken ondanks een hardware mod.

Ik heb nu een USB DAC nodig en heb een strict budget. De Muse Mini Dac is interessant. Verder nog een FreeSong USB DAC gevonden die geen voeding nodig heeft omdat die van USB wordt ontrokken. De DAC die hier wordt genoemd met de Wolfson chip is net iets te duur, maar is die echt veel beter?

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Verwacht nul,nul echte bas in een degelijke huiskamer van de speakertjes hoor.
Daar zijn ze echt veel te klein voor.

Ik zou eerder voor een degelijke boekenplank gaan.
Minimaal 5,25" of anders met subje.
Dat laatste geeft alleen echt veel te veel problemen met een beetje fatsoenlijke koppeling satellieten-subwoofer.

In die Qinpu speakertjes zit gewoon Peerless en vifa spul.
Ik vind zelf de kosten hoog voor wat ze neer kunnen zetten.
Een compacte boekenplank met een Peerless SDS134 is kwalitatief al zo gigantisch veel beter.

(aangezien Peerless -> Tymphany inmiddels uit China komt moet het niet zo moeilijk zijn om daar iets fraais te vinden)

Een TA2021 hoeft trouwens ook amper iets te kosten.

[ Voor 40% gewijzigd door B_FORCE op 04-03-2011 06:11 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:51
Geen matches
mace schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:15:
[...]

Klonk het zo: "Goedemiddag, TNT Post. Wilt U even tekenen?" :?
* KillaZ mompelt iets met wijsneus :>
Even zonder dollen, dat kleine kastje klinkt echt prima. Zelfs het laag had hij weinig moeite mee.

offtopic:
Weet je wat hij echt zei: "Kunt u even betalen?" Ik had op dinodirect een ipod dock voor 9 euro besteld, samen met de TA2021 destijds. Dat pakketje is onderschept (niet zo heel vreemd, aangezien ze het wrappen in plastic waar groot "Dinodirect.com" op staat) en ik kreeg een brief of ik een factuur met de waarde van de inhoud kon opsturen, aangezien ze deze niet konden bepalen. Ik dacht "Prima, invoerrechten....zoveel % van die 9 euro + verzenden", moest ik 17 euro extra betalen. Sinds wanneer zijn invoerrechten 80% van het bedrag?

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 04-03-2011 08:34 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
KillaZ schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:33:
Even zonder dollen, dat kleine kastje klinkt echt prima. Zelfs het laag had hij weinig moeite mee.
B)
Sinds wanneer zijn invoerrechten 80% van het bedrag?[/ot]
Zijn ze niet, maar TNT rekent 12.50 "administratiekosten". :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:02
Geen matches
he ]eep misschien lees ik er overheen hoor, ,maar heb je toevallig al zicht op wanneer de Groupbuy verder gaat? (als in wanneer denk je dat er versterkers gaan komen :D??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat kan ik nu echt nog niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik haak af voor de groupbuy. Door een ebay onhandigheidje is er al een onderweg voor me.
De shop waar ik mn DACje kocht had de Muse ook staan, ik wilde even kijken of ik nog wat kon besparen op verzendkosten door ze samen te kopen, maar hing er aan vast voor ik t in de gaten had.
Nou ja, ik wilde die versterker toch al een tijdje hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
franssie schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:47:
[...]

Sorry maar welk component van je DAC verwacht je dat verbetert met het inspelen? De condensators wellicht maar dan heb je slechte. Een DAC is een DAC, geen luidspreker, het ding DACt, niet meer en niet minder 8)7
of hap ik ergens op - vast wel
Ivm dat inspelen verwacht ikzelf het eigenlijk ook niet maar op het HT forum hadden een paar mensen het erover dat hij na een tijdje beter klinkt, of het was hun gemoedstoestand bij het luisteren, kan ook.
Ik denk dat de Metrum DAC mij bevalt omdat het een NOS dac is, die had ik nog niet gehoord.
Misschien de enige dac waarmee ik deze metrum nog mee zou willen gaan vergelijken is een Eastern Electric tube DAC. Maar langs de andere kant verwacht ik er niet zoveel van want ik heb al enkele DAC's bij mij thuis de revue zien passeren en daar leer je uit. De eerste impressies van de Metrum ivg met de MHZS CD88G is dat de metrum iets natureler klinkt, iets zachter, de CD88G deed een tandje bij in het hoog maar in mijn setup kwam dit niet over als beter. In hoeverre de CD88G klinkt als een 88E of 33 weet ik niet, er zal wel verschil zijn, wie weet klinkt de goedkopere MHZS33 voor ene persoon beter dan de veel duurdere CD88G, who knows. En dan is het verschil met de Metrum dac misschien miniem of misschien in het nadeel van de Metrum. Luisteren is zoals altijd de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 08:41
Geen matches
KillaZ schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:33:
[...]

offtopic:
Weet je wat hij echt zei: "Kunt u even betalen?" Ik had op dinodirect een ipod dock voor 9 euro besteld, samen met de TA2021 destijds. Dat pakketje is onderschept (niet zo heel vreemd, aangezien ze het wrappen in plastic waar groot "Dinodirect.com" op staat) en ik kreeg een brief of ik een factuur met de waarde van de inhoud kon opsturen, aangezien ze deze niet konden bepalen. Ik dacht "Prima, invoerrechten....zoveel % van die 9 euro + verzenden", moest ik 17 euro extra betalen. Sinds wanneer zijn invoerrechten 80% van het bedrag?
Mooi ding hè die Muse. Wel vreemd dat je invoerrechten moet betalen. Volgens mij blijf je ruim onder het bedrag waar je vrijstelling voor hebt toch?

Zag op de site van audiopaul.nl nog een leuk stukje proza over de Aurum Cantus modellen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Balboa schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:36:
Mooi ding hè die Muse. Wel vreemd dat je invoerrechten moet betalen. Volgens mij blijf je ruim onder het bedrag waar je vrijstelling voor hebt toch?
Klopt, hij hoefde ook geen invoerrechten te betalen, enkel BTW. ;)

Als je het zelf meeneemnt in het vliegtuig o.i.d is het BTW-vrij tot een euro of 400 geloof ik, maar via de post is dat niet zo, dan moet je vanaf (meen ik) 20 euro al BTW betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Geen matches
Balboa schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:36:
[...]

Zag op de site van audiopaul.nl nog een leuk stukje proza over de Aurum Cantus modellen.
Ik wil deze ook proberen, maar mevrouw vond ze dus veel te duur en als ik naar de prijzen kijk van de NL-se dealers ben ik blij dat ik in China zit (niet alles in China is zo goed hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Is 2200 yuan voor de Leisure 2 te duur? Ik had nml ook nog wel een ander voorstel, dat is Ho's LS3/5a replica. Dat is een oud ontwerp (zelf had ik de echte Rogers) die zeer goed klinken in een kleinere kamer. Het is een beroemd ontwerp voor de BBC uit 1975 waar een hele fanbase van is en waarvan men hem dus ook goed weet na te maken. Maar dan zit je ook aan die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Geen matches
Die Aurum Cantus' is iets duurder dan genoemd, maar ook niet veel duurder. De prijzen in Europese shops is echt heel hoog. Ik blijf nu met de hele set rond 1000 yuan! Ach ja, ik vind het allemaal wel best. Alles is beter dan de gare computer speakers en we wonen ook in een niet al te groot huurhuis op dit moment. Pas in het najaar of volgend jaar pas een echte set is nu afgesproken.

Vrouwen zijn apart. Ze houden bijvoorbeeld van glimmende dingen die veel duurder zijn en zijn dan bijna niet voor rede vatbaar, maar een goede set audio is weer teveel. Ik kan gelukkig voor die 1000 yuan nog wat samenstellen, maar in NL is dat nooit gelukt. 2dehands is hier trouwens niet populair.

Als iemand een setje Aurum Cantus wilt hebben dan ben ik bereid die op te sturen nadat ik hem een maand heb getest. Die test is nodig om de kwaliteit te bepalen voor verzenden zodat je zeker bent dat er geen defecten zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-08 09:35
Geen matches
Ik heb sinds vandaag een DAC uit china aangesloten en wat een verbetering ten opzichte van de onboard Realtek-chip :D

Het betreft deze DAC: http://cgi.ebay.nl/Mini-H...ain_0&hash=item3cb2f51b1d samen met een Marantz PM4001OSE en Klipsch Synergy F3 speakers.

De meest simpele test met volume vol open op de versterker zonder input produceert significant minder ruis dan voorheen. Omdat mijzelf niet als audiofiel zou classificeren kan ik nu niet gaan smijten met allerlei geluids-beschrijvende termen, maar ik merk wel wanneer ik nu een FLAC-nummer afspeel dat gewoon beter klinkt.

Vooral in het hoge gebied klinkt het nu beter, je hoort de Hi-Hat nu bijvoorbeeld ook beter. Deze aankoop was zijn 50 euro zeker waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik krijg op met netvlies enorm veel DACjes met diverse prijs categorieën.

Wat ik mij afvraag is wat zijn nu werkelijk goede dac's zonder erin te moeten solderen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben met een soldeerbout(je) geboren :+
Ik zag trouwen ook de Mus dac werd verkocht met ic voetjes.

http://www.ioffer.com/i/m...ction-nos-dac-b-147683115.

Waar ik zelf ooit over twijfelde waren twee dac's
Heb ze beiden gekocht eerst de Zhaolu en 10 maanden later de Zero.
De zero Dac met OPA627 en Zhaolu D3 uitgerust met de uA741 beiden hebben oversampling.
Ze klinken beiden geweldig, waarbij de Zero het heel goed doet met plaatsing en diepte deze gebruik ik voor mij media speler.
En de Zhaolu meer gebruik voor Klassiek en Jazz ook deze heeft tevens een geweldige plaatsing staat tussen mijn Cd-speler

Hier wat reviews

http://www.head-fi.org/fo...dac-headphone-amp-pre-amp

http://www.audiophilia.co...reviews/liteandzhaolu.htm

Wat mij wel opval in dit topic over HiFi uit China, dat heel veel mensen gelijk in de weer gaan met dac's.
Dit waarschijnlijk uit pure nieuwsgierigheid, maar misschien dat het investeren in betere bekabeling veel meer effect heeft!
Ik zie soms foto's van prachtige audio met daar tussen kabels waar ik nog geen eens mijn schoenen mee zou strikken.
Je kunt natuurlijk een prachtige dac kopen, en daar lekker in wroeten met je soldeerbout, maar misschien kun je beter investeren in goede bekabeling en dan kijken naar een DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb mijn kabels prima voor elkaar hoor. Het vervelende is alleen dat zo gauw als er iemand over kabels begint er 30 man overheen vallen met allemaal redenen waarom dat aantoonbaar geen verschil maakt en anderen die beginnen over kabelonderzettertjes en andere audio-voodoo wat uiteindelijk leidt tot totale chaos en ruzie. Daarom staat in de startpost een verwijzing naar het 'zilveren kabels door elfjes in maanlicht' topic (op zich al een belediging van de liefhebbers die het verschil wel horen).
Huishoudelijke mededeling:
Dit topic is niet bedoeld voor discussie over voodoo-praktijken, kabeldiscussies, et cetera. Daar is het topic zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 beter geschikt voor.
Je hebt gelijk over het dacje; dat is idd een andere versie, m01 ipv 01. Maar heb je ook gezien dat de voetjes (die totaal geen nut hebben want het gaat toch juist om 4x de TDA1543) niet het enige verschil zijn? Er zit een 8412 ipv een 9001 input in, andere layout, andere componenten, geen koeler op de chips.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen matches
Even inhaken op dat samenkopen verhaal voor ]eep.

sk.net is een prima plek om inkoopacties te organiseren. Toen de stekker uit IA's getrokken werd hier heeft laupro vanuit hier een site gericht en inkoopacties opgezet. Die heeft jarenlang prima gewerkt. Na wat voorvallen heeft de oude IA crew een eigen site opgezet en dat is samenkopen.net en dat werkt redelijk tot goed. Ik zou me er eens aanmelden en er rondklikken; het is in ieder geval een mooie centrale plaats met tweakers achtergrond.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Je heb helemaal gelijk ]eep, we praten niet over kabels!

Die puurheid, het genieten van een goed geluid, muziek beleven tot in de kern van je ziel.
Dit hoeft echt geen duizenden euro’s te kosten, ik ken mensen die hebben een installatie staan waar je bijna een huis van kunt kopen, maar de factor waar het om draait is velen malen minder dan iemand met een installatie van +/- 2000 euro.
Het is het pure genieten, en het werkelijk luisteren naar het geluid uit jouw speakers wat je trommelvliezen doen strelen.

We zijn toch allemaal met spelen en proberen groot geworden, is het niet heerlijk om te prutsen en als het dan verkeerd gaat je je 10x voor je kop ramt.

Officeel moet je een dac natuurlijk niet over USB 1 of 2 laten lopen.
Dit is te langzaam en heeft te weinig bandbreedte.
Alle goede studio converters werken met firewire 400 of 800 (dus niet op USB 1 of 2).
Ik verwacht dat nieuwe generatie studio ad/da converters over het nieuwe Thunderbolt van Apple en Intel (10 Gbps) gaan lopen.

En ja ik heb ze ook beluisterd van €12.000 met vele ingangen en 6 trafo’s, maar ik ben daar te nuchter voor, en moet daar altijd spontaan om lachen, dat wordt natuurlijk niet gewaardeerd maar dat is dan erg jammer.

Mooie betaalbare Dac’s zijn:
  • Cambridge Audio DacMagic
  • Beresford TC 7510 / 7520
Je heb dan werkelijk iets goeds in handen!
Maar kost je tussen de 300 a 400 euro, dat is anders dan €100 of €160.
Bovendien ben ik ook gek om alles eruit er halen wat erin zin, vaak ben je dan wel weer meer kwijt aan euro’s, maar de fun factor is wel vele malen hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Tja, wij praten hier over dingen die je voor een zeer lage prijs zelf uit China kunt importeren. Anders heette het hier wel haifai.enel.

Ik ken iemand die bij de importeur Denon heeft gewerkt (penhold) en die wist me te vertellen dat de tuner die ze ooit eens hebben uitgebracht bejubeld werd door de vakpers. Het enige wat ze hadden gedaan was een OEM bordje uit Duitsland in een kastje zetten. Verder niets.

Hiermee wil ik zeggen dat je niet al te vast moet geloven in een "echte" Beresford en een goedkoper Chinees alternatief moet omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Beresford is nog wel een geinig voorbeeld want die koopt ook gewoon een chinese DAC, modificeert hem een beetje en verkoopt hem dan voor meer geld door,..

Er was iemand die hem had opengeschroefd en plaatjes had gepost van de binnenkant van de beresford en het "origineel" maar meneer Beresford heeft dat forumtopic laten verwijderen. :P

Edit : Ze komen hier vandaan: http://www.technolink.com.tw/

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 07-03-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:28

Gotez

42

mace schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:09:
Beresford is nog wel een geinig voorbeeld want die koopt ook gewoon een chinese DAC, modificeert hem een beetje en verkoopt hem dan voor meer geld door,..

Er was iemand die hem had opengeschroefd en plaatjes had gepost van de binnenkant van de beresford en het "origineel" maar meneer Beresford heeft dat forumtopic laten verwijderen. :P

Het zijn overigens wel aardige dacjes. Maar voor hetzelfde geld haal je uit China veel beter spul. Zeker de CA Dac vind ik ernstig overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:09:

Dat is wel echt kansloos zeg :')

Ze hebben bij die beresford tc-7510 niet eens de moeite genomen om het uiterlijk te veranderen. Hij ziet er gewoon exact hetzelfde eruit! Ik wou net gaan lachen met de prijzen maar dat valt helaas wel mee. Ze zijn nagenoeg gelijk. jammer

Maar goed heleboel westerse bedrijfjes doen dit en dat is nog een reden waarom ik gewoon niet in hifi geloof. Eigenlijk moet je bij aankoop van hifi niet naar de huidige prijzen kijken want dat gaat bij hifi niet op omdat de hele markt gebaseerd is op kwakzalverij. Maar je gewoon op nul beginnen en de prijzen vergelijken met dat van ander apparatuur zoals tv's, computers etc.

Mijn iphone kostte bijvoorbeeld ongeveer 600 euro en dan is het eigenlijkt gewoon achterlijk om dat zelfde bedrag aan mijn aurum cantus speakers te geven. Gewoon voor een doosje waar geluidjes uitkomt. Van 600 euro kun je ook behoorlijke tv's en laptops kopen. Maar als een iphone NU voor 2000 euro verkocht zou worden dan breekt gelijk de hel los. Maar goed specs van een iphone of een laptop kun je meten en vergelijken met de concurrentie. Jammer genoeg kun je dat niet met hifi doen en het wordt nog moeilijker gemaakt omdat iedereen altijd positieve reviews geeft. Zelden een negatieve review gelezen. Het is gewoon kwakzalverij. Zelfs chinese hifi begint nu gauw duur te worden terwijl prijzen van ander apparatuur juist dalen. Gewoon omdat ze zien dat het toch gekocht wordt.

Maar goed ik zeg maar niet al te veel want misschien als ik later teveel geld verdien dat ik dan ook dure hifi ga kopen. Voorlopig hou ik het bij t-ampjes en moet ik het nu maar doen met die ac's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 14:09
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:59:
[...]

Mijn iphone kostte bijvoorbeeld ongeveer 600 euro en dan is het eigenlijkt gewoon achterlijk om dat zelfde bedrag aan mijn aurum cantus speakers te geven. Gewoon voor een doosje waar geluidjes uitkomt. Van 600 euro kun je ook behoorlijke tv's en laptops kopen. Maar als een iphone NU voor 2000 euro verkocht zou worden dan breekt gelijk de hel los. Maar goed specs van een iphone of een laptop kun je meten en vergelijken met de concurrentie.
En de onderdelen van de iPhone 3GS kosten bij elkaar $ 178,96. http://news.cnet.com/8301...240-64.html?tag=mncol;txt
Made in China, dus de uiteindelijke kosten zullen niet erg hoog zijn.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
He Jeep, ben je al weer uitgespeeld met de Muse DAC ? zag een gemodde Muse voorbij komen op hifi.nl.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ja. Dat moet Jiep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Die is al bijna verkocht ja. >:)
Ik heb er wel een 'andere' prijs bijgezet (geen 'onder ons' prijs) die wat minder uit de toon valt tussen de rest van het spul. Ik ben er tenslotte ook heel wat uurtjes mee bezig geweest voordat ie zo goed klonk als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:56
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:59:
[...]
Mijn iphone kostte bijvoorbeeld ongeveer 600 euro en dan is het eigenlijkt gewoon achterlijk om dat zelfde bedrag aan mijn aurum cantus speakers te geven.
Hoi allen, leuk topic dit. Ik bezit sinds een maand of wat een Xonar D1 geluidskaartje (voor 35 in geopende verpakking aangeschaft) op een oud Denon midisetje (wel champagnekleurig) en ik heb op 31 december een paar Sonus Fabers type toy in huis gehaald. Dat kostte 650 euro (uitvoering met notenhout was iets van 300 duurder, dat maar niet gedaan). Dit staat in mijn woonkeuken.
Ik had een iPhone kunnen kopen, maar die speakers geven rust en gaan hopelijk 10 jaar mee. Dat is per jaar minder dan die iPhone. Ik wil maar zeggen, speakers daar verandert niet zo heel veel in, dat is wat mij betreft een investering waard.

los van mijn reactie, meteen mijn ervaring en vraag:
Mijn ervaring met een Xonar kaartje van 35 euro tweedehands en bovenstaande wel dure speakers op een matige maar wel discreet opgebouwde versterker (MOSfetjes denk ik): Het geheel klinkt heerlijk, verschil tussen MP3 320 - FLAC 44.1 en - 24bit/96 kHz ervaar ik als heerlijk rustig, luchtig en mooi gescheiden van elkaar klinkende bronnen, ook als er meerdere instrumenten/stemmen zijn blijft het geluid kloppen. Tikken in het hoog klinken ook lekker kort. Fasegedrag is heerlijk, erg genuanceerd/strak en als de opname daar gebruik van maakt ook leuk bij elektronische muziek.
Wel zoek ik nog een fatsoenlijke 3,5mm jack naar 2xtulp kabel (komt nu voor 1 euro van elektronica online..). Schande he.

Andere plannen, en relevant voor dit topic:
Mijn huiskamer vraagt me zachtjes om ook wat moois, en dan via Ethernet zonder PC. Een doos met Ethernet, fijne afstandsbediening, en misschien een losse DAC. Er komt een Quad 405 en Martin Logans Aereus op. uit de tijd dat het nog wat mocht kosten; nu gaat dat bedrag ook op aan PC's, harddisks, NAS, mediatank, en energie voor netwerk en downloadapparaten. Suggesties.. welkom. Sonos heb ik gezien, mooi, beetje duur en Ethernet/WiFi schijnt proprietary te zijn. Via collega over Squeezebox, Philips Streamium en Teac gehoord. Wat gebruikt men hier? Kan je voor 200 euro een Ethernet met AB doos plus DAc kopen?

Of is een (gebruikte) mediatank als HDX-1000 (Popcorn hour A110 kloon), of een WD live streamkastje van 50 euro oid, i.c.m. een goede DAC een betere oplossing voor audiofiel en gezin samen?

Groet, Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Ik ga zelf voor een Xtreamer Ultra als hij uitkomt met XBMC er op en een USB-DAC voor uitvoer.
Kosten: 200~250 euro waarschijnlijk, maar dat komt omdat het feitelijk gewoon een PC is.

http://www.xtreamer.net/Ultra/

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 07-03-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
Ik denk dat ik nog maar zo'n mini DACje koop... Binnen 12u verkocht

Ik hou ook niet van proprietary. Een echt pc-tje kan toch veel meer en is altijd te upgraden. Of een klein netboekje met windows. Niet dat windows nou zo geweldig is, maar vanwege de stuurprogramma's voor bv een Musiland.
Ik heb ook ergens een barebone gezien met een touchscreen (Lian Li?). Maar dat gaat de prijs al snel omhoog.
De geluidskwaliteit die ik nu haal met mijn laptop is fenomenabel. ;)
En evt een flinke usb HD voor de opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jeep :Zoiets zat ik ook te bedenken voor je. Leukere handel dan een groupbuy ?

Goed gaan in ieder geval !

@Evert, ik denk graag een beetje met je mee. Ben sinds een maand of 3 met een squeezebox Touch aan het hobbyen. Mooi ding wat erg goed kan klinken, maar ook een net niet apparaat. Als je alles uit het beestje wilt halen blijft er weinig van de functionaliteit over,hij kan niks met beelden, en vervelender nog voor mij, ook niks met youtube, VPRO's luisterpaal of andere streams.

Hoe de volgende opzet eruit moet zien ben ik nog niet uit voor mezelf. Bediening via een tablet, server in de meterkast, via ethernet en hdmi naar geluid en beeld. Koppeling ethernet/dac kan ik me nog niks bij voorstellen, en ook niet of een server achtig ding goed genoeg is om beelden naar mn tv te sturen, of is dan een mooie beeldkaart een vereiste ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
Geen matches
mace schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:50:
Ik ga zelf voor een Xtreamer Ultra als hij uitkomt met XBMC er op en een USB-DAC voor uitvoer.
Kosten: 200~250 euro waarschijnlijk, maar dat komt omdat het feitelijk gewoon een PC is.

http://www.xtreamer.net/Ultra/
Vraag: Prijs is zeker voor alleen de Xtreamer; Wat zou je aan die DAC gaan uitgeven, denk je?
Of hoop je dat de HD audio voorlopig volstaat? (Dit kan Sonos niet, dus goede suggestie!)

Aanvulling: Ziet er mooi uit die Xtreamer; jammer dat ie niet geheel passief is gekoeld, en is USB2 geen probleem? Ik las ergens iets dat dit niet snel genoeg zou zijn, mijn wenkbrouwen gingen er wel bij omhoog toen ik dit las. HD audio doet nk geen 3Mbit/s namelijk. Wikipedia zegt: USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed);; USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed);; USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed);; USB 3.0: 5 Gbit/s (super speed; 2009). Dus USB 2 zou moeten kunnen qua snelheid. Of speelt er iets anders misschien? 't Zal toch niet de stroom zijn?

[ Voor 47% gewijzigd door EvertSchut op 07-03-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
EvertSchut schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:53:
[...]

Vraag: Prijs is zeker voor alleen de Xtreamer; Wat zou je aan die DAC gaan uitgeven, denk je?
Of hoop je dat de HD audio voorlopig volstaat? (Dit kan Sonos niet, dus goede suggestie!)

Aanvulling: Ziet er mooi uit die Xtreamer; jammer dat ie niet geheel passief is gekoeld, en is USB2 geen probleem? Ik las ergens iets dat dit niet snel genoeg zou zijn, mijn wenkbrouwen gingen er wel bij omhoog toen ik dit las. HD audio doet nk geen 3Mbit/s namelijk. Wikipedia zegt: USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed);; USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed);; USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed);; USB 3.0: 5 Gbit/s (super speed; 2009). Dus USB 2 zou moeten kunnen qua snelheid. Of speelt er iets anders misschien? 't Zal toch niet de stroom zijn?
Ja klopt, prijs is alleen voor de Xtreamer. Als DAC zou ik graag een musiland monitor 02 willen gebruiken, maar volgens mij werkt die niet onder linux dus dat moet ik nog even zien. Die zijn iets van 100 euro geloof ik.

Er zit op de xtreamer ook alleen toslink op dus die gaat ook niet hoger dan 48KHz, dus dan zit je al vast aan HDMI. Hopelijk kan daar nog het e.e.a. gemod worden zodat je op z'n minst coax-uit kan krijgen, dan kan je tot 24/192. Achja, 99% van wat ik luister is toch gewoon redbook (16/44,1).

Hoe kom je erbij dat USB2.0 te langzaam zou zijn??? Volgens mij gaat dat prima hoor. Zelfs met 8-kanaals 24/192 uncompressed kom je niet boven de 40 mbit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Evert.

De eerste winst is te behalen bij je Martin Logans door clarity caps of mundorf condensatoren er in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sinds wanneer vergelijken we hier een stel speakers met een mobiele telefoon? Misschien kunnen we ook nog even de prijzen van staafmixers vergelijken met die van CD-spelers... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:28

Gotez

42

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:38:
Sinds wanneer vergelijken we hier een stel speakers met een mobiele telefoon? Misschien kunnen we ook nog even de prijzen van staafmixers vergelijken met die van CD-spelers... :/
Dat gaat prima toch, vergelijken kan altijd ;)

Sterker nog, niet alleen vergelijken op prijs, maar ook draaisnelheid, vermogen, stroomverbruik, gebruikte materialen en bedieningsgemak.

Misschien een briliant businessplan, een vergelijkingssite waar je alles met alles kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Ik wil mijn magnetron graag vergelijken met mijn internetabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ben inmiddels aan het genieten van mijn Muse M20 + mini Tangent speakertjes, maar... het genieten wordt 's avonds wat minder, wanneer ik mijn halogeenlampjes erbij aanzet. Wat specifieker: het zijn 12V halogeenlampjes met een dikke zware trafo ervoor (niet elektronisch dus) en daarvoor een (goedkope) dimmer. Wanneer ik die half gedimd aanzet en de Muse aan heb staan (en de geluidsbron uit) hoor ik een sterke zoem uit de speakers (zo te zien moet ik eigenlijk ratel zeggen). Hebben jullie een suggestie welke component ik zou moeten vervangen om dit te voorkomen? Ik gok op een betere voeding voor de Muse; wat ik nu heb is een klein 14V/4A dingetje dat de verkoper erbij leverde. (Uit die voeding zelf komt overigens ook een vervelend piepje... heb van iemand de suggestie gekregen dat ik hem open moet maken en de spoel vastkitten maar daar ben ik een beetje huiverig voor.)

edit: de zoem wordt overigens sterker wanneer ik het volume van de Muse verder opendraai. Dit doet mij dan weer vermoeden dat de storing niet uit de voeding komt maar over de signaaldraad.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:39
Geen matches
dit doet me sterk denken aan mijn halogeen lamp met zware voedingen erin.

mijn voeding maakt zon sterk magnetisch veld dat zelfs mijn beelscherm er op mee gaat knipperen

wat je dus meot doen is de trafo van je lamp zeer goed scheiden van de audio kabels en apparatuur.

het beste zou zelfs een ander stopcontact zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Komt door de dimmer. Vervang de dimmer voor een betere of doe er een netfilter voor.

edit: wat ook goed helpt is om lampjes met een lager wattage erin te doen en dan de dimmer meer open draaien, zelfde lichtopbrengst, minder storing. Uiteraard kan je je spotjes dan niet meer zoveel licht laten geven als eerst dus moet je voor jezelf bepalen of je dat wilt. (c.q. jezelf vragen hoe vaak je je dimmer voluit zet, als het antwoord nooit of nauwelijks is... goed je snapt het wel)

[ Voor 70% gewijzigd door mace op 08-03-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
Geen matches
Storing hier is in de basis een Elekromagnetische compatibiliteit- vraagstuk. Simpel: je hebt een bron, medium en ontvanger, voor gewenste maar ook voor ongewenste signalen.
Ontvanger: Ik zie dat de versterker mogelijk een zelfbouwprintje betreft. Ik zie ook een versie met metalen behuizing. Een metalen behuizing is aan te raden als je zelf wat hebt gebouwd, houdt stroring via lucht tegen . Via de DC-ingang: Zit er bijv. een ferrietkraal/ontstoorspoel bij de DC ingang? Of bij zelfbouw: Hoe voed je de versterker, met en externe adapter, of een ingebouwde trafo/psu? Ontstoor dit, zowel op 220V en de DC lijn (ferrietkralen in plus leiding bij DC entree IN je behuizing, waarna C's van bijv. 10nF en 1 uF over de DC lijnen). Misschien kan je wat simpeler, zonder solderen, het DC snoer vlak voor je versterker een par keer door om een ferrietkraal heen slaan, zo'n kraal die je open kan slan dus dan hoeft de stekker van je voeding er niet af.
Medium: indien van mogelijk zet de versterker op een andere groep, en uit buurt van dimmer.
En bron: koop een andere dimmer of evt ontstoor deze, is wel 22V dus klooien zou ik alleen doen als je er verstand van hebt. Bovenstaand idee van lichtere lampen is ook praktisch idee.
Succes!

@ Vinz98: waar koop ik die clarity caps of mundorf condensatoren, is dat 'n kwestie van achterkant eruitschroeven en vervangen of parallel zetten oid?

[ Voor 10% gewijzigd door EvertSchut op 08-03-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
Geen matches
mace schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:03:
[...]
Ja klopt, prijs is alleen voor de Xtreamer. Als DAC zou ik graag een musiland monitor 02 willen gebruiken, maar volgens mij werkt die niet onder linux dus dat moet ik nog even zien. Die zijn iets van 100 euro geloof ik.

Er zit op de xtreamer ook alleen toslink op dus die gaat ook niet hoger dan 48KHz, dus dan zit je al vast aan HDMI. Hopelijk kan daar nog het e.e.a. gemod worden zodat je op z'n minst coax-uit kan krijgen, dan kan je tot 24/192. Achja, 99% van wat ik luister is toch gewoon redbook (16/44,1).

Hoe kom je erbij dat USB2.0 te langzaam zou zijn??? Volgens mij gaat dat prima hoor. Zelfs met 8-kanaals 24/192 uncompressed kom je niet boven de 40 mbit uit.
Hoi Mace, die Xtreamer betekent dat voor muziek luisteren je een monitor (beeldscherm) moet aansluiten, zie je nog mogelijkheden met een streamer met ingebouwd display? Ik heb nu even een Philips NP1100 geleend: dat levert wel afstandsbediening en beeldscherm, maar helaas max 320 kbps, geen flac (en niet erg handig apparaat). Levert geen video uit ook. Maar wel Coax uit voor audio AD conversie. Als ik het goed begrijp zou zoiets, maar dan met FLAC en HD audio ivm coax al heel wat kunnen zijn. Ken je zoiets?
(In software zoals Twonky moet ik me nog verdiepen... best complex. Ander keertje over doorgaan.)

Dank je voor de info over toslink, je moet het maar weten. Dat coax dus hier beter is voor bitrate!

We zijn het eens over USB, ik dacht ook al dat het goed genoeg moest zijn, ik kon er zelf ook geen reden voor vinden waarom niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Je vervangt ze.
Je schroeft de basskast aan de achterkant open. Laat de schroeven er nog een centimeter inzitten dan kun je het plankje mooi eruittrekken. Maak een paar foto's van het wisselfilter. Schrijf de waardes op van de dikke elko's. Surf naar capsandcoils en bestel ze. Nadat je ze binnen hebt gekregen soldeer je ze er in en zet ze aan elkaar en/of de print vast met een hete lijmpistool.

Het inspelen duurt enkele dagen. Je zult er erg van genieten. Ik heb het nl ook gedaan.

Als netfilter kan ik de Belkin pure AV aanbevelen, deze kost echt een habbekrats tov al die prachtige merken.
[edit] ik zie net dat ze niet meer te krijgen zijn. Ik heb de PF50, kostte toen 325 euro. Dan weet je wanneer je pootje gelicht wordt bij apparaten van 1500 euro...(PS Audio)

Succes

[ Voor 27% gewijzigd door vinz98 op 08-03-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Uhm, Caps en Coils levert geen caps en coils meer. Eh, dat wil zeggen, Crafty is gestopt met het kleine spul omdat het teveel tijd kost. Tony Gee/ TG Acoustics zou de Janzen onderdelen verder doen, Rumoh voert de ClarityCaps verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
EvertSchut schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:02:
Hoi Mace, die Xtreamer betekent dat voor muziek luisteren je een monitor (beeldscherm) moet aansluiten, zie je nog mogelijkheden met een streamer met ingebouwd display? Ik heb nu even een Philips NP1100 geleend: dat levert wel afstandsbediening en beeldscherm, maar helaas max 320 kbps, geen flac (en niet erg handig apparaat). Levert geen video uit ook. Maar wel Coax uit voor audio AD conversie. Als ik het goed begrijp zou zoiets, maar dan met FLAC en HD audio ivm coax al heel wat kunnen zijn. Ken je zoiets?
(In software zoals Twonky moet ik me nog verdiepen... best complex. Ander keertje over doorgaan.)
Jazeker, logitech squeezebox. Er zijn verschillende modellen van, ik ben zelf meer voor de duet maar ik denk dat de Touch wel wat voor je is want die heeft een groot scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.wifimedia.eu/catalog/images/sbtouch2.jpg

http://www.logitech.com/n...usic-systems/devices/5745
Eurootje of 250.
Dank je voor de info over toslink, je moet het maar weten. Dat coax dus hier beter is voor bitrate!
No prob. Het hangt van de apparatuur af, in theorie zouden er toslink transmitters en recievers moeten zijn die 192KHz moeten kunnen maar in de praktijk heb ik ze nog niet gezien.

[/quote]We zijn het eens over USB, ik dacht ook al dat het goed genoeg moest zijn, ik kon er zelf ook geen reden voor vinden waarom niet..
[/quote] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Vanwege dat je een scherm nodig hebt stelde ik voor om te kijken naar een 7" of 8" touchscreen. Dat moet ergens tussen de €50 en €100 kosten. Ik kan er zelf iig wel een gebruiken. Als je die op een windows pc-tje aansluit kun je alle kanten op.

offtopic:
Ik heb trouwens net nog maar 2 dacjes besteld. De onderdelen voor modificatie heb ik nog liggen. Op Taobao zijn ze niks goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Hey Jeep waar heb je destijds je musiland monitor 02 gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bedankt voor de suggesties over de dimmer-storing. Maar ik blijk ze toch niet nodig te hebben: het probleem doet zich alleen voor als de geluidsbron, nl. mijn computer, ook echt uit staat. (en waarom dan de versterker nog aan laten?) Zodra het OS draait, is de ratel weg.
offtopic:
Bonuspunten voor wie mij uit kan leggen waarom de ratel er nog is tijdens het booten. Mijn beperkte intuïtie voor elektotechniek kan nog bevatten dat een signaaldraad die nergens mee verbonden is gevoelig is voor storing. Maar ik zou denken dat dat ophoudt zodra er spanning op het moederbord komt (met geïntegreerde geluidskaart). Of zet het OS de geluidskaart apart aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Na een paar maanden gebruik is de Squeezebox touch wat mij betreft een achterhaald concept, wat des ondanks verassend goed kan klinken.
Jeep's voorstel voor een touchscreen en een PC/server op de achtergrond lijkt mij veel interessanter.

Nadelen Touch :
Bediening via beeldschermpje en afstandsbediening is niet echt handig, uiteindelijk bedien ik het ding bij voorkeur vanaf een laptop.
Het is geen zelfstandig apparaat, uiteindelijk draait er toch ergens een NAS/server/ PC mee voor de opslag van gegevens. Ook Squeezebox Server, het besturingsprogramma van de Touch draait vanaf die externe bron.
Verder is het toch wel een beperking dat het ding niks met beelden kan, maar ook niet met bijvoorbeeld VPRO's luisterpaal.
Ook een betere voeding schijnt nog veel goeds op te kunnen leveren, hoewel ik dat zelf nog niet heb ondervonden.
Bovenal, ik heb gemerkt dat de Touch beter gaat klinken als je m minder te doen geeft. Externe DAC, Ethernet ipv draadloos netwerk, software mods die hoorbaar effect hebben maar de functies van de Touch behoorlijk kortwieken. In de optimale setup wordt volumeregeling en beeldscherm softwarematig afgeschakeld.

Wat je al met al overhoud is een apparaatje wat signalen omzet van ethernet naar SPDIF/digitale coax, aangestuurd door extern draaiende software, bestuurd met smartphone/tablet/laptop oid, wat nog niet alles kan wat je ervan zou willen. Dat moet handiger kunnen, misschien ook wel goedkoper

Aan de andere kant, Muziek vanaf mijn laatste CD speler, een Highend Akai van 20 jaar oud, heeft me nooit zo kunnen boeien als muziek vanaf mijn platenspeler.
Mn nu setup met de Touch daarentegen, ethernet kabel vanaf router, software mods en een eenvoudig zelfbouw DACje, klinkt (jammer genoeg) een stuk beter dan mn platendraaier. Er zit volgens mij dus wel muziek in het formaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik denk dat zo'n Squeezebox vooral handig is als je geluid in meerdere kamers wilt hebben. Je hebt dan je muziekcollectie op een centrale plek (de server) en kan het overal afspelen (en bedienen), al naar gelang gesynchroniseerd of niet. Je hoeft hiervoor niet eens meerdere Squeezeboxes te hebben; er is ook een "softsqueeze" client die dezelfde functionaliteit biedt op de computer.
Het gemak van de Squeezebox hangt er wel vanaf of je toch al een server hebt die continu aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
Persoonlijk heb ik (nog) geen noodzaak om 24/7 een server te laten draaien voor onder andere streaming audio. De gebruiksperiode is voor mij te kort. Wat mij persoonlijk een mooie oplossing lijkt is een (120e-150e) China Tablet aan de muur gekoppeld aan een USB DAC en HD. Blijft het ook nogeens ontopic, alhoewel zo'n SqueezeBox ook wel uit China zal komen. Even kijken wat (nu) de mogelijkheden zijn om zo'n apparaat over USB te laten werken. BT is ook goed, maar de bandbreedte is nog te laag.

Edit: Er blijkt nog geen ready-to-go of ready-to-compile oplossing voor USB uit. Ik vind dit wel interessant. Mocht iemand hier ook interesse in hebben dan hoor ik dat graag. Ik wil dit wel aan de praat krijgen op een China pad.

[ Voor 29% gewijzigd door Oyster op 09-03-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Geluid in meerdere kamers? Ik heb geluid in de WOONkamer. Dat zegt toch al genoeg? Ik heb geen last van constipatie dat ik daar muziek voor nodig heb hoor. :+

Ik heb mijn Musiland gewoon van Ebay voor een totaal van €104, met een luxe euro-stekker (shuko) eraan.
Afbeeldingslocatie: http://thumbs4.ebaystatic.com/m/modAfILGtnyaMuopsv4ZU-w/140.jpg
deze

Wat je voor een servertje ook kunt doen ipv een touchscreen is een pc-achtig iets en daar een draadloos tobo met muisballetje bij van bv Dealextreme. Dan kun je ook film kijken met surroundgeluid etc..
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantined/25408-thumb-3581cc65-e9c6-4c60-9190-fdc3a7c64a24-80x64.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Geen matches
Ik heb nu ook een setje staan waar weer hoorbaar geluid uit komt. Het setje bestaat nu uit een Muse M21 EX2 en een Muse Mini USB DAC aangesloten op een paar speakers die helaas klonen zijn van andere speakers. De prijs was te goed om waar te zijn, maar niet onmogelijk als het echt een restpartij was. Nu blijkt dat de kast Chinees is, maar de drivers wel echt (als kunnen ze dat ook wel namaken). Het klinkt in ieder geval vele malen beter dan computer speakertjes.

De Muse's zijn zeer goed voor hun prijs, al moet er uiteindelijk wel iets zwaarders komen voor de versterker. Het volume is niet heel hoog nu, maar dat is ook niet nodig. Voor films mist het nog wel iets in ieder geval. Ben in ieder geval tevreden al had ik eigenlijk langere speaker kabels moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een tip over wireless streamen. Je kunt een airport express gebruiken. Werkt echt ontiechelijk makkelijk en hij doet al het geluid wat maar vanuit je pc komt. Ik stream altijd deuntjes vanaf mijn laptop en af en toe geluid van een film. Het maakt niet uit wat voor formaat het is. Maar het is ook gewoon ongelofelijk dat ik rond kan lopen of op de wc zitten met mijn iphone en ter plekke deuntjes van mijn iphone naar de airport express kan sturen. Het werkt allemaal zo ontiechelijk soepel en makkelijk. En aan gezien ik altijd een wifi router nodig heb en deze altijd aan staat, is het gewoon 2 vliegen in een klap slaan. Dit is wel een van de betere investeringen die ik in mijn leven heb gedaan. Ik gebruik hem al meer dan een jaar zonder problemen. Een minpuntje is de lag die je hebt als je liedjes wilt veranderen. En gebrek aan goede third-party software. Wat er nu allemaal is is ondermaats, maar het werkt wel. Als je ubuntu draait kun je maar pulseaudio kijken, die optie heb ik niet maar lijkt mij ontzettend wel handig voor als software

Airplay begint nu de standaard te worden voor wireless streaming. Heleboel hi-fi producenten zoals marantz etc beginnen deze standaard te implementeren in hun receivers. Je kunt zelfs video streamen met dit protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:25:
Dit is wel een van de betere investeringen die ik in mijn leven heb gedaan.
Waar was je precies niet tevreden over dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Oyster schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:32:
[...]

Waar was je precies niet tevreden over dan?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Heb je het over de airport express? Want daar ben ik wil redelijk tevreden mee. Op die minpuntje na dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:58:
Bedankt voor de suggesties over de dimmer-storing. Maar ik blijk ze toch niet nodig te hebben: het probleem doet zich alleen voor als de geluidsbron, nl. mijn computer, ook echt uit staat. (en waarom dan de versterker nog aan laten?) Zodra het OS draait, is de ratel weg.
offtopic:
Bonuspunten voor wie mij uit kan leggen waarom de ratel er nog is tijdens het booten. Mijn beperkte intuïtie voor elektotechniek kan nog bevatten dat een signaaldraad die nergens mee verbonden is gevoelig is voor storing. Maar ik zou denken dat dat ophoudt zodra er spanning op het moederbord komt (met geïntegreerde geluidskaart). Of zet het OS de geluidskaart apart aan?
Zolang de chip niet geinitialiseerd is heeft hij een hoge uitgangsimpedantie. Hij zweeft als het ware.

De oplossing heet 'bleeders':

Plaats een weerstand van 1k (evt. in serie met een 100n MKT condensator als er ook DC staat) tussen signaal en aarde en de impedantie is ook in uitgeschakelde toestand laag genoeg om al te veel instraling te voorkomen,

offtopic:
En wat betreft die vergelijkingssite: Ik zou graag mijn uitvaartverzekering willen vergelijken met het portret van de koningin van Marte Rohling

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:56:
Zolang de chip niet geinitialiseerd is heeft hij een hoge uitgangsimpedantie. Hij zweeft als het ware.

De oplossing heet 'bleeders':

Plaats een weerstand van 1k (evt. in serie met een 100n MKT condensator als er ook DC staat) tussen signaal en aarde en de impedantie is ook in uitgeschakelde toestand laag genoeg om al te veel instraling te voorkomen,
Wow, niet alleen een uitleg maar zelfs een oplossing. Best interessante materie moet ik zeggen, dit zelf sleutelen aan elektronica. Ik zou er graag wat meer van willen weten. Weet je misschien een goed inleidend boek hierover? (dat ook uitlegt waarom schakelingen werken zoals ze werken) Ben op zich niet bang voor vergelijkingen maar mijn kennis blijft nu steken bij de basisvergelijkingen van weerstand, condensator en spoel. Voor zover ik het begrijp is impedantie een soort weerstand tegen veranderingen van stroom (en daarom van toepassing op wisselstroom en signalen). Maar wat ingangs- of uitgangsimpedantie is weet ik niet en daar zou ik graag wat intuïtie voor willen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: commerciele
offtopic:
Ingangsimpedantie: De schijnbare weerstand van een ingang, bij commerciele audioapparatuur meestal 10k of meer
Uitgangsimpedantie: De schijnbare weerstand van een uitgang, bij commeciele audioapparatuur meestal 100 Ohm of minder

Spoelen en condensatoren hebben een schijnbare weerstand die lineair afhangt van de frequentie. Als je bedenkt dat de impedantie van een spoel voor frequentie 0 ook 0 is, en van een condensator bij frequentie 0 oneindig is, schrijf je de formules zo op (1/(2πfC), resp 2πfL). De impedatie in beide gevallen in imaginair, staat dus 90 graden gedraaid op een 'resistieve' impedantie. En dus moet je resistieve en bv. capacitieve impedantie als vectoren optellen.

Kabels, met name coax, kan je zien als een netwerk van spoelen, weerstanden en condensatoren, en hebben dus ook een impedantie. Bij hoge frequenties (MHz+) dienen de ingangs-/uitgangs- en kabelimpedantie aan elkaar gelijk te zijn, anders krijg je reflecties en staande golven. Verliezen en storingen dus. Bij lage frequenties (100KHz-) kiest men meestal voor hoge ingangsimpedantie en lage uitgangsimpedantie, omdat de impedantie van de kabel bij die frequenties toch bijna 0 is.

Goede boeken? Pff. Ik heb er een ooit een HTS opleiding voor gevolgd, meer dan 30 jaar geleden. Sindsdien heb ik me niet echt met cursusmateriaal op elementair niveau bezig gehouden. Is er niet iets als 'Electronica voor dummies?' Sowieso wordt electronica steeds meer als lego, gewoon blokjes stapelen. De meeste 'applicatie ingenieurs' weten ook niet meer hoe het van binnen allemaal werkt, en ontwerpen gebeurt meer aan de hand van spice-achtige simulatoren dan dat men nog over specifieke kennis beschikt. Ik spreek uit ervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 17:26 . Reden: Pi kan je ook schrijven als Pi! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Geen matches
Tsja we hebben alle modder die we konden gooien nu opgemaakt, dus we zijn best vriendjes :+. *;

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Boudewijn schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:40:
Tsja we hebben alle modder die we konden gooien nu opgemaakt, dus we zijn best vriendjes :+. *;
Nou!, ik hou me DAC vast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Go ahead, you just made my day :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ha die Bronco , welcome back !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik had trouwens wel iets te melden. Ik moest even mijn cd-speler openmaken, want ik had per ongeluk iets losgetrokken. Het was me opgevallen dat het HK-dcje op de optische ingang hardstikke mooi stil is, maar met de elektrische ingang vanaf het voedingsbord wel stoorde. Conclusie: het ligt dus niet aan het dacje zelf.

Toen zag ik dat het zwarte aarde draadje naast het signaaldraadje ook los was (gegaan?). Ik dacht al dat het daardoor kwam. Aansluiten aan het voedingsbord gaf minder krakelend geluid (analoge ruis zoals van de buisjes), maar meer witte ruis. Toen meteen aan het aardpunt op het mhzs dacbord aangesloten en voila. Stil. Stiller dan de ruis op de cd.

Dus om het HK-dacje stil te krijgen: probeer alleen de signaaldraad (vanaf punt 'dit'op pcbA) voor gegevensoverdracht, en aard het bordje direct aan het aardpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Mijn MHZS z'n loopwerk is ook niet helemaal jofel meer, maar ik heb geen tijd gehad om er naar te kijken nog,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 09:32
Geen matches
Hallo :)

Ik ben maar een leek op het gebied van audio, maar ik vroeg me af of iemand deze versterker kent, de SMSI SA-36.
Dit een versterker op basis van een class D TA2024.

Mijn vraag is, is dit een goede koop voor €55? Mijn oom heeft hem laatst aangeschaft en ik moet toch wel zeggen dat ik onder de indruk was van het geluid (in combinatie met EPOS M12.2 speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
De SMSL bedoel je zeker. Heb je het topic al gelezen? Zijn wel een paar posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogey_21
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
Geen matches
@bronco2011 Had 1,5 jaar geleden ongeveer hetzelfde met mijn mhzs 33, toen had Jeep iets geroepen over het lintkabeltje, dat aan het loopwerk, of die zit goed vastzit. Deze heb ik aangeduwd en sindsdien draait hij gewoon weer. Enkele maanden geleden deed hij weer raar, opnieuw aangeduwd en wederom werkt hij weer. Blijkbaar gaat door het in en uitschuiven van de cd-lade dingetjes loszitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:12:
@mace, niet fijn om te horen. Welke klachten/problemen kom je tegen? Het liefst zou ik een compleet nieuwe unit willen incl. alle mechanisch delen. Ik heb nog wel een laser/servo-unit liggen die ik destijds van Koifarm heb gekocht.
Slecht lezen, zoeken, overslaan etc..

Ik moet hem nog onder handen nemen want ik heb er mooie FT-3 teflon condensatoren inzitten maar door de plaatsing (het zijn joekels) pikken ze storing op, dus de PIO's moeten er weer in. :)

Jammer want die FT-3's zijn toch wel de mooiste condensatoren die ik in mijn MHZS heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
HotFix schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:15:
Mijn vraag is, is dit een goede koop voor €55? Mijn oom heeft hem laatst aangeschaft en ik moet toch wel zeggen dat ik onder de indruk was van het geluid (in combinatie met EPOS M12.2 speakers)
Dan hebben we toch al een antwoord?

Ik heb 'm overigens ook en vind het een geweldig apparaatje. Klinkt super (bij mij aan een setje Yamaha NX-E700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
HotFix schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:15:
Hallo :)

Ik ben maar een leek op het gebied van audio, maar ik vroeg me af of iemand deze versterker kent, de SMSI SA-36. Dit een versterker op basis van een class D TA2024.

Nee, een 2024 klinkt veel te mager. Deze is ook te duur ook. En je moet heel goed opletten welke chip er nu uiteindelijk in zit omdat er meerdere type SA36 zijn. Je hebt de SA36, de SA36, de SA36a en de SA36a. En dan heb je ze met en zonder voeding. Welke voeding... Er is daar heel veel onduidelijkheid in. Ik heb er al een ruzie over gehad met iemand.Geen valkuilen maar drijfzand. :X
Als je even geduld hebt bestel ik een andere SMSL (2020 en 2021) mee (ik wil ze toch proberen).

Ik heb ook nog een Topping TP21 2021 staan. Die blaast je gegarandeerd uit je sokken. :P Voor een fractie meer heb je dan echt een betere.
Moet je me wel ff mailen voor de IA. Zie mijn profiel.
Ik loop een beetje achter want ik moest ineens heel snel meer dacjes hebben.

Die MHZS lijkt soms net een ouderwetse pc, van toen ze nog niet zo stabiel waren. Ik was gisteren klaar met solderen en toen pakte het laatje ook niet. Hij pakte de cd niet en na open doen wilde de la met geen mogelijkheid de laatste 2cm dicht. Het leek wel of ik de kap er te strak opgeschroefd zat en hij ergens tegenaan kwam.
Waar ik ook last van had is dat ie na het aanzetten een enorm kabaal maakte. Hij was zijn tandwielen aan het poetsen net als een auto die verkeerd schakelt. Dat kwam blijkbaar door het dacje. Als ik hem namelijk op liet starten en dan pas de stroom naar het dacje inprikte ging het feilloos. Het dacje zat ongeaard aan de zijkant van de kast geplakt. Nu ik hem geaard heb is het goed. Het zal mij daarom niet verbazen als het iets met aarding te maken heeft.

Als het iets mechanisch is dan zou er een tandwieltje kapot moeten zijn, of dat hij ergens aanloopt. Als dat niet zo is moet er ergens een probleem zijn met de servo signalen. Gewoon kijken wat ie nou precies doet met de kast open.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
pfff. Hebben jullie ook zo'n hekel aan die mensen die gaan lowballen op je advertentie? Dat ze de helft bieden van de vaste vraagprijs en bijdehand gaan lopen doen als je er op reageert?
Of misschien was het linkje naar voordeelmuis dat ik stuurde iets te confronterend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 08:41
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:53:
pfff. Hebben jullie ook zo'n hekel aan die mensen die gaan lowballen op je advertentie? Dat ze de helft bieden van de vaste vraagprijs en bijdehand gaan lopen doen als je er op reageert?
Of misschien was het linkje naar voordeelmuis dat ik stuurde iets te confronterend O-)
Wat staat er dan in dat linkje Jeep? >:)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik zet vaak neer: vaste prijs, geen koopjesjagers. Dat helpt meestal wel.
Als ik een beetje sjacherijnig ben zet ik ook: geen zeurmailtjes svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nou, zo moeizaam als het ampje gaat, zo lekker loopt het dacje. Komt zeker door de goede review van de NOS dac op hifi punt en el. Wel lache, krijg je een mailtje op vrijdagavond/nacht van 'de koop gaat niet door', (ik van "huh? welke koop ook alweer?" Wie is u? :? Is er iemand alvast aan een gezellig weekend begonnen?) Na twee mailtjes toch kunnen overtuigen. :Y Maarja, hij is ook best erg goed na de mod. 1e klant is iig erg tevreden.

@Balboa,
ja kweenie. Kejje nie lese dan? B)
Was ook wel een tikkie flauw. Meer zeg ik niet want hij leest ook mee. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:53:
ik biet 10 euro kom em vanaaf ophale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 14:15
Geen matches
Ik speel mijn digitale muziek (flac, 320kbs mp3) af met een philips streamium naar mijn NAD C340 stereoversterker. Ik heb via ebay een simpele DAC gekocht om te kijken of dat voor mij hoorbare kwaliteitsverschil oplevert (experimentje zeg maar). Het betreft deze:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...=280640780476&refid=store

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/0/7/1/9/7/7/webimg/423004107_tp.jpg

De philips streamium NP2500 heeft digitale uitgang die naar de DAC gaan:

Afbeeldingslocatie: http://img.prijsvergelijk.nl/images/mediaspeler/philips-np2500.jpg
Nu heb ik een vraag: Voor de DAC moet een 12V voedingsadapter bij komen (wordt niet bijgeleverd), hoeveel amperage moet deze leveren? En hebben jullie concrete adapters/voedingen die goed geschikt hiervoor zijn, zonder teveel te kosten?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Even gekeken, er zitten niet veel meer in dan een paar chips. Ik gok op 300 mA. Neem 0.5 dan zit je zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:43
Geen matches
vinz98 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:17:
Even gekeken, er zitten niet veel meer in dan een paar chips. Ik gok op 300 mA. Neem 0.5 dan zit je zeker goed.
voor de versterkertjes van smsl raden ze een 2A 12v adapter aan. dit betreft een DAC dus ergens tussen 330 mA en 2A zou moeten voldoen. http://cgi.ebay.nl/SMSL-S...2561ef3d43#ht_2947wt_1141

de minivertsterkers van smsl zitten ook in zo'n klein kastje, leveren een max vermogen van 2x20W (classe T). erg leuk voor je computersetje en wat deftigere speakers dan de plastic setjes van logitech etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Geen matches
Ik heb de SMSL SA-S3 (TA2021B 55e incl 14v 4A voeding) al een paar weken, prima apparaatje, prima value for money, maar zoals jullie de Muse beschrijven, moet die toch nog beter zijn. Plaatsing is bij de SMSL heel goed, net als detail in het laag, maar ik vind hem te forward, en misschien accentueert hij het hoog teveel. Ik zou de SMSL zeker niet als "warm" beschrijven.

[ Voor 5% gewijzigd door W0153R op 13-03-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Ik de Muse anders ook niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
'Eerlijk' vind ik een goede omschrijving voor het geluid. Soms hoor je details die je nog niet op een CD had gehoord, en eigenlijk liever ook niet wilt horen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Wat je aan de SMSL eventueel zou kunnen veranderen om het scherpe randje er af te halen is andere uitgangscondensatoren. Ik kan niet zien wat er in zit (Vishay Roederstein? die zijn wèl goed). Maar daar kun je misschien net een scherp randje mee afhalen.

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/bluericewin/s3bo.jpg
Trouwens, kan iemand mij vertellen wat die 2 kleine instel potmetertjes net achter de volume potmeter doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Dan moet je even een foto van de andere kant van de print maken/zoeken, zo kun je zien hoe ze aangesloten zijn.

Ze zitten een beetje in lijn met de metaalfilm weerstanden die naar de chip gaan met het koelblok. Ik vermoed dat het (omdat ik geen kristal zie zitten) frequentie fijnregeling moet zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door vinz98 op 14-03-2011 08:45 . Reden: change of mind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zit al even te wachten op muse dac en versterker, onderweg uit China, dus alle tijd om flink te fantaseren/filosoferen over die dingen.
Is het, in de combinatie 1543 DAC en M21 versterker niet een beetje dubbelop om zowel in de dac als in de versterker koppelcondensatoren te gebruiken ?
Of is dit voor mn beurt praten en moet ik eerst maar een tijdje naar schema's van die dingen gaan staren ?

Edit: net drukte een postbode me een pakje uit Hongkong in mn handen. Minidac it is, wat een kleintje :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Gys, je hebt wel gelijk, maar ik zou het toch niet zomaar zonder meer doen. Iemand op headfi heeft de uitgangscondensators er helemaal uit gehaald (uit de dac dus) omdat die ook al in zijn versterker zaten (als ingangs-). Klankmatig ging het er weer een stap op vooruit. De vraag is alleen: waar hoort ie? in de uitgang van het ene apparaat of de ingang van het andere? Ze zitten er natuurlijk wel met een reden.
Pragmatische aanpak zou zijn; stop er daar 1 in waar de je ruimte hebt voor de beste cap. Maar als je de componenten gaat wisselen, waar zit ie dan?

Vinz, wat bedoel je precies met 'frequentie fijnregeling'? Je ziet dit nml in heel veel t-ampjes, ook de Muse. Heb ik daarvoor een oscilloscoop nodig om dat in te regelen?

Ik ga trouwens toch maar aan het modden met de ampjes; de caps die er in zitten zijn prima, maar het moet stukken beter kunnen. MKT>MKP. Of PiO als ik de ruimte heb. Het PCB is zo gemaakt dat er verschillende maten op passen. Er kan zeker wel iets groters in. In eerste instantie maar eens Wima MKP10 proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Vinz, wat bedoel je precies met 'frequentie fijnregeling'? Je ziet dit nml in heel veel t-ampjes, ook de Muse. Heb ik daarvoor een oscilloscoop nodig om dat in te regelen?
Oh wat dom van me, ik was in de veronderstelling dat het een DAC was. Nu realiseer ik me dat er dan natuurlijk nooit een volumeknop op kan zitten...Heel erg blond van me...Had ik nu maar cup DD..Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nog een vraag, ik krijg het ineens heel erg warm...

Ik dacht even een paar caps over de input caps te zetten. Netjes gesoldeerd. Goed gekeken. Toch is er iets goed fout. Ik krijg nu gelijkspanning op de uitgang. Hoe kan dat nou? Ik snap er echt niks van.

Ik heb ze gelijk weer af gehaald, maar uiteraard is het probleem gelijk gebleven. Als het relais er af gaat, tak tak, gelijkspanning. Ik moet iets teveel verwarmd hebben, of iets geraakt. Maar wat?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die instelpotjes, zullen die niet met balans tussen de kanalen te maken hebben, fijnregeling ipv. balansknop ?
Jeep, hoeveel gelijkspanning meet je op de uitgang ? millivolts, of de volle voedingsspanning ?

@Jeep, ik ga eerst maar eens luisteren naar de minidac voor ik dingen drastisch ga veranderen. Eerste indruk is wel aardig, maar niet beter dan mn huidige TDA1305 DACje. Meer digitaal vermoeiend, stereobeeld meer tussen de luidsprekers. Wel wat steviger in het laag. Eerst maar eens een tijdje laten werken, ben wel benieuwd of er nog dingen hoorbaar veranderen. Kastje wordt amper warm trouwens, las op het headfi forum dat dat nogal eens een probleem was.

Het klinkt trouwens wel logisch voor me dat als koppelcondensatoren het geluid zo duidelijk kunnen beinvloeden, je er niet meer dan nodig is van moet gebruiken. Dus als er andere manieren zijn om te voorkomen dat er gelijkspanning bij je luidsprekers terecht komt, graag.

Edit: Muse loopt nu een half dagje warm. Het zou door dat ene biertje kunnen komen van vanavond, maar t ding begint me langzaam te boeien. Geluid begint ballen te krijgen, en het plaatje wordt iets breder. Lekker ! Het "digitale" gevoel van het eerste uur is ook wat weggezakt. Nu Wino op mn oren, amerikaanse lompe gitaargod, dat werkt wel :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 01:15:

[afbeelding]
Trouwens, kan iemand mij vertellen wat die 2 kleine instel potmetertjes net achter de volume potmeter doen?
twee mogelijkheden:

1 de versterkingsfactor van de versterker (RF/RI) zie ook de datasheet

2 de gelijkspannings component op de uitgang zie als voorbeeld de tk2050 datasheet waar dit in staat daar al deze tripath's volgens het zelfde principe werken zal dit naar alle waarschijnlijkheid ook voor de andere tripaths werken

http://www.datasheetcatalog.com/tripath/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Vandaag (eindelijk) de Topping TP20 Mark2 van Dino ontvangen , eerste luister indrukken zijn niet slecht met name in het middengebied en het laag vind ik hem beter klinken dan de Topping TP21 .Hij haalt wel niet de finesse en detaillering van mijn Jolida JD 1501D hybride versterker maar ja daar is de prijs natuurlijk ook naar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Geen matches
Ik had beloofd een update te posten als het pakketje met de "PCM2706 CS4398 USB DAC kit' binnen was gekomen.
Alles was prima verpakt, niks op aan te merken. Ik ben zaterdag meteen begonnen met solderen, helaas was de punt van mijn soldeerbout net te groot om een beetje lekker SMD's te solderen. Bij het derde pootje meteen twee aan elkaar gesoldeerd :X Deze week dan maar even een andere bout of andere punt halen.. :+

Als je een goede bout en een loepje hebt is het erg goed te doen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
Ik soldeer 0603 leds (foto na), met als het moet dit. De truck is dit. :)
Pagina: 1 ... 3 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.