• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb sinds Maart 2012 een Archos G9 101 G9 (http://tweakers.net/product/308161/archos-g9-101-g9/reviews/) maar ik vind hem een 7.5 waard vanwege een paar minpunten,

Batterij is snel op
Start langzaam op, als die eenmaal is opgestart doet hij het wel prima maar als er veel applicaties openstaan (zoals Facebook) dan wordt hij wat trager.

Ik ben al een tijdje nieuwsgierig naar de Samsung Galaxy Tab 10.1 en heb hiervoor een paar vragen.

Hoe snel start deze Samsung Galaxy Tab op ? Mijn Archos start langzaam op (duurt wel 2-3 minuten voordat ik er echt mee kan werken. Ik krijg natuurlijk direct facebook meldingen, Plume widget start op . En natuurlijk hoeveel nieuwe berichten ik heb gekregen.

Kan ik alle apps hierop draaien ? Op mijn Archos kan ik sommige apps niet draaien zoals GTA3 Vice City, Xbox Smartglass , De Sims™ FreePlay en deze wil ik heel graag draaien.

Is het geheugen hierop uit te breiden? Ik kom heel veel geheugen tekort op mijn Archos omdat deze maar 8 GB heb en niet is uit te breiden waardoor ik niet al mijn spellen kan spelen, moet steeds spellen verwijderen en dan weer downloaden.

Ik zie dat deze Samsung Galaxy Tab wel Android 4.1 heeft, mijn archos heeft android 4.0

De Archos en Samsung Tablet hebben allebei 1 GHZ aan kloksnelheid.

Mijn vraag dus ? Is de Samsung Galaxy Tab beter voor de dingen die ik wil of moet ik bij mijn archos blijven? Alvast bedankt _/-\o_

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 12:28

The Adder

Happy racing from Holland

Hallo Rockvee2,

Ik heb sinds 2011 een Archos G9 80 turbo 1.2Ghz en sinds een paar maanden een Galaxy Tab2 10.1 op 1Ghz

Je schrijft dat de Tab 4.1 zou draaien, zou ik graag ook hebben (ivm de multi user en kiosk mode) echter officieel draait de Tab2 op 4.0.3, en Samsung heeft nog niet aangegeven wanneer er een update komt. Mijn Archos draait op de laatste update van Archos, als ik wel heb, 4.0.25

Wat betreft algemene snelheid/response merk ik dat de Tab2 wat spoeler draait, en vooral qua scherm is er een groot verschil.

Wat betreft de grafische snelheid valt de Tab2 erg tegen. De archos werkt soepel en schokt niet, terwijl de Tab2 regelmatig schokt, vooral bij zware grafische apps. We werken veel met Flash (ja werkt ook onder 4.0!), en daar is het verschil enorm. De Tab2 komt bij lange na niet bij de Archos.

Ook zijn er bij de Tab2 veel extra toeters en bellen geïnstalleerd, met vooral voor ons (we willen in Kiosk mode draaien) het vervelende feit dat de samsung/status bar aan de onderzijde niet uit te schakelen is, maar dat is over het algemeen niet het probleem.

Ik wil hier niet zeggen dat de Tab2 langzaam is, het is gewoon een goede tablet gezien de prijs, echter de Archos die gelijk geprijst is, is grafisch gewoon sneller.

Dus mijn advies zou zijn, blijf gewoon bij je Archos of kijk uit naar de Archos Platinum 97 HD (quad core!)

P.S. beide tablets zijn trouwens via microSD uit te breiden.
P.S.P. wat mij erg bevalt is bij Archos de vele aansluitingen en dat deze ook oplaadt tijdens het ontwikkelen van Apps.

[ Voor 6% gewijzigd door The Adder op 16-02-2013 21:31 ]

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
The Adder schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:28:
Hallo Rockvee2,

Ik heb sinds 2011 een Archos G9 80 turbo 1.2Ghz en sinds een paar maanden een Galaxy Tab2 10.1 op 1Ghz

Je schrijft dat de Tab 4.1 zou draaien, zou ik graag ook hebben (ivm de multi user en kiosk mode) echter officieel draait de Tab2 op 4.0.3, en Samsung heeft nog niet aangegeven wanneer er een update komt. Mijn Archos draait op de laatste update van Archos, als ik wel heb, 4.0.25

Wat betreft algemene snelheid/response merk ik dat de Tab2 wat spoeler draait, en vooral qua scherm is er een groot verschil.

Wat betreft de grafische snelheid valt de Tab2 erg tegen. De archos werkt soepel en schokt niet, terwijl de Tab2 regelmatig schokt, vooral bij zware grafische apps. We werken veel met Flash (ja werkt ook onder 4.0!), en daar is het verschil enorm. De Tab2 komt bij lange na niet bij de Archos.

Ook zijn er bij de Tab2 veel extra toeters en bellen geïnstalleerd, met vooral voor ons (we willen in Kiosk mode draaien) het vervelende feit dat de samsung/status bar aan de onderzijde niet uit te schakelen is, maar dat is over het algemeen niet het probleem.

Ik wil hier niet zeggen dat de Tab2 langzaam is, het is gewoon een goede tablet gezien de prijs, echter de Archos die gelijk geprijst is, is grafisch gewoon sneller.

Dus mijn advies zou zijn, blijf gewoon bij je Archos of kijk uit naar de Archos Platinum 97 HD (quad core!)

P.S. beide tablets zijn trouwens via microSD uit te breiden.
P.S.P. wat mij erg bevalt is bij Archos de vele aansluitingen en dat deze ook oplaadt tijdens het ontwikkelen van Apps.
Heel erg bedankt om je mening hierover te geven en dat we dezelfde tablets hebben. Ik ga eens uitkijken naar de Archos Platinum 97 HD :)

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Officiële JB 4.1.2 voor de Tab 2 p5110 is uit : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2137870

Andere volgen ook snel verwacht ik.

Gewoon een hint. ;)

Verwijderd

Zal is tijd worden ...

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:06
Dat berichtje is gepost op 7 februari. Hadden we dan al niet wat moeten horen over de update?

Ik heb ook nog geen melding gehad over een beschikbare OTA update.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Dat komt omdat 4.1.2 in Nederland nog niet is uitgebracht door Samsung. Die uitrol gebeurt geleidelijk en Samsung is nu eenmaal niet de snelste met dit soort dingen. Op sammobile kun je precies nakijken welke landen al aan de beurt zijn geweest.

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-11 20:45

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn P7510 wordt steeds trager en traager en traaaaaager.

Gisteren heb ik van de ruim 200(!) apps die mijn dochter heeft geïnstalleerd er zo ongeveer de helft afgehaald, maar het wordt er niet veel beter op. Als ik controleer wat er draait aan achtergrondprocessen lijkt het mee te vallen (stuk of 10 zo uit mijn hoofd). Ik heb meuk opgeschoond en heb 5Gb vrij.

Een pagina openen in Chrome duurt zo een halve minuut. Lijkt me niet normaal. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Toestel is niet geroot en draait met ICS.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-11 11:17

Wurtul

simon says.....

Wat je kunt doen is op XDA kijken of er ook een nieuwe versie beschikbaar is voor jouw tablet en deze via Odin installeren.

Ik heb deze week de link van LCD_Viewer gebruikt om mijn Galaxy Tab 2 10.1 te updaten naar de laatste versie.
Tablet uitschakelen en in download mode opstarten en daarna via Odin de nieuwste versie erop zetten.
Ik merk dat de tablet veel sneller is geworden en dit geldt ook voor Chrome.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
P_Tingen schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:21:
Mijn P7510 wordt steeds trager en traager en traaaaaager.

Gisteren heb ik van de ruim 200(!) apps die mijn dochter heeft geïnstalleerd er zo ongeveer de helft afgehaald, maar het wordt er niet veel beter op. Als ik controleer wat er draait aan achtergrondprocessen lijkt het mee te vallen (stuk of 10 zo uit mijn hoofd). Ik heb meuk opgeschoond en heb 5Gb vrij.

Een pagina openen in Chrome duurt zo een halve minuut. Lijkt me niet normaal. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Toestel is niet geroot en draait met ICS.
Ik heb de tab1 10.1 (P7500), maar die is ook retetraag hoor. Vooral een tabje openen in dolphin is geen feest. De ene keer wel, de andere keer niet. Soms moet je 5x hetzelfde linkje kiezen voor openen in een nieuw tabblad. Ik ben er al met al niet heel kapot van. Ook zit ik nog met de drainbug (in 2 dagen plat). Ik ben nog te lui geweest voor de custom ROMs, maar echt blij word je er niet van. Helemaal als je ziet wat ooit de prijs was.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 21:42
Wat je er fabrieks af op krijgt ben ik ook niet helemaal gelukkig mee. Vorige week een P5110 gekocht wifi +3G . Alleen al die onzin waar je dood mee wordt gegooid door samsung. Cut the crap.. Is CM10 wel goed te doen?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ja kweenie. Volgens techtastic ziet het er goed uit.

Ik ben er zelf ook wel ongeveer rijp voor. Dat trage gedoe ben ik wel klaar mee. Alleen: is je tablet dan daarna automatisch geroot? En zo ja, werken Rabobank app en Ziggo tv-app dan nog steeds?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:24

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik gebruik zelf CM9 op mijn Tab 2 10.1 WiFi, werkt geweldig.

Wellicht ga ik binnenkort eens upgraden naar CM10.

Je moet hem eerst rooten voor je CM er überhaupt op kunt zetten... Rabobank en Ziggo apps weet ik niet, ik gebruik de Rabo app alleen op mijn (niet geroote) Galaxy SII met officiële Samsung-firmware. (Is een zakelijke telefoon en die ga ik dus niet rooten...)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

De Ziggo app werkt niet als je Tab geroot is. Maar dat is makkelijk te omzeilen d.m.v. Hide my Root of als je SuperSu gebruikt even "Enable Superuser" uitvinken. De Rabobank app zal het op die manier ook wel gewoon doen (niet getest werkt gewoon zonder trucjes).

CM10.1 werkt over het algemeen prima op de Tab. Het enige nadeel vind ik de multi-user support. Daardoor heb ik alle bestanden dubbel staan op de interne SD (/storage/emulated/0 en /storage/emulated/legacy) terwijl er geen extra user is aangemaakt. Het zijn overigens geen symlinks en zo kom je dus sneller ruimte tekort.

[ Voor 8% gewijzigd door Tuxinator op 27-02-2013 16:19 ]

• Chadi
Multi user support lijkt me geweldig :)

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Met multi-user support is op zich niets mis, maar die dubbele bestanden - ondanks dat er op mijn tablet maar één user is - vind ik minder. Je raakt in no time door je ruimte heen als alle bestanden op de interne SD klakkeloos verdubbelt worden. Er zijn genoeg topics over te vinden op internet, maar dé oplossing heb ik nog niet echt gevonden.

• Chadi
Tuxinator schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:58:
Met multi-user support is op zich niets mis, maar die dubbele bestanden - ondanks dat er op mijn tablet maar één user is - vind ik minder. Je raakt in no time door je ruimte heen als alle bestanden op de interne SD klakkeloos verdubbelt worden. Er zijn genoeg topics over te vinden op internet, maar dé oplossing heb ik nog niet echt gevonden.
Ik neem aan dat je prive bestanden niet verdubbeld worden? Dan kan je toch uit de voeten met een 32GB SD card erbij? Ik heb sowieso niet echt veel bestanden op mijn Tablet omdat iedereen erop zit. Als ik een user account kan maken die die dingen wel scheidt dan kan ik hem ook voor andere dingen gebruiken.

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Chadi schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:51:
Ik neem aan dat je prive bestanden niet verdubbeld worden?
Daar lijkt het dus wel op, en dat is juist het probleem. Ik kan de logica er niet van inzien.
Maar ik kijk 't nog wel even aan en anders begin ik eens met een schone lei. Eens kijken of dan ook weer alles wordt verdubbeld.

Is al opgelost. Soms moet ik echt eens beter uit m'n doppen kijken. Het wordt blijkbaar tijd voor Hans Anders. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tuxinator op 03-03-2013 15:53 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11 20:23
Misschien leuk om te weten, Saturn heeft momenteel de Galaxy Tab 2 10.1 voor 274 euro in de dagaanbieding en daar gaat dan nog de 50 euro cashback vanaf. Nettoprijs is dan 224 euro:

http://www.saturn.nl/mcs/shop/dagdeal.html

BCC is overigens meegegaan:

http://www.bcc.nl/samsung-p5110.html

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 21:16
Mr Magic schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:49:
Misschien leuk om te weten, Saturn heeft momenteel de Galaxy Tab 2 10.1 voor 274 euro in de dagaanbieding en daar gaat dan nog de 50 euro cashback vanaf. Nettoprijs is dan 224 euro:

Dat is een hele mooie aanbieding!

Verwijderd

Hey
Ik maak op mijn laptop gebruik van Picasa 3 om mijn digitaal fotos te bewaren in albums met muziek?
Kan ik dit programma ook met geluid op mijn Samsung tab2 10.1 16gb installeren ?
Hoe kan ik dan eventueel albums van mijn laptop overzetten naar het tablet ?
met dank.

• qu63
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 23:22
Mr Magic schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:49:

Heb em daar vanmiddag gehaald :)

Wel jammer dat de accesoires die ik mee wilde nemen niet meededen aan de actie, die heb ik dus maar terug gelegd.. O.a. een cover + toetsenbord van €199,95... Nou kwam ik er net via de pricewatch achter dat ie voor €69,85 te koop is, dus dat was een goeje keuze! pricewatch unsorted: Kensington Keyfolio Pro 2 Universal (10.1 Tablets) Android

Heb al even gezocht (maar niets gevonden), maar weet iemand een manier om (een map van) SkyDrive of Dropbox te syncen naar de Tab2? Alle apps die ik vond deden dit alleen handmatig.. Ik upload namelijk de foto's van mijn Nokia 808 PureView automatisch naar SkyDrive (en via m'n laptop synct ie dat ook naar Dropbox) maar ik wil ze ook graag kunnen delen via bijvoorbeeld Instagram. Dan zou de automatische koppeling met Skydrive/Dropbox wel handig zijn..

Zijn er nog andere must have's aan apps of accesoires?

-edit- Ik mis wel flash btw, de UPC Horizon site werkt nu niet.. Dit installeren werkte iig niet.. Flash-probleem is opgelost :) Nu nog live tv kunnen kijken via de site..

[ Voor 9% gewijzigd door qu63 op 04-03-2013 00:46 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Werken de gewone apps niet dan?
Google Play: Dropbox
Google Play: SkyDrive

[ Voor 31% gewijzigd door P_Tingen op 04-03-2013 10:59 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Astro File Manager kan je ook linken aan cloud storage...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 17:13
Vraagje, ik ben ook in het bezit van de Galaxy Tab2 10.1, wat me laatst opvalt is dat hij soms zo ontzettend traag word dat alles heel schokkerig verloopt. Niet gewoon langzaam, maar dat er bijna niks op te doen is, het enige wat daartegen helpt is het restarten van de tablet. Het lijkt willekeurig voor te komen, vooral op de momenten dat ie uit slaapstand komt, alleen niet iedere keer.

Iemand anders hier die hetzelfde probleem heeft? Ik zag dat een paar postjes terug iemand een vergelijkbaar probleem had, maar de contacten widget waarover werd gesproken gebruik ik op geen van mijn homescreens.

Geen mega probleem, irritant dat wel, maar goed. Ben nu ook aan het wachten op de 4.1 upgrade in de hoop dat dat nog wat verbeteringen meebrengt voor de tab2. Heb de tab overigens via een vergelijkbare actie bij de mediamarkt gekocht. Tot zo ver wel tevreden mee, alleen het bovenstaande probleem zorgt voor wat irritatie.

edit: even wat info toegevoegd

[ Voor 7% gewijzigd door icratox op 05-03-2013 05:29 ]

• Hmmbob
  • Laatst online: 07-11 19:51
Ik heb sterk het gevoel dat dit aan de ROM ligt; na het rooten en flashen van CM10.1 nightly werkt mijn Tab vele malen soepeler.

Sometimes you need to plan for coincidence

• RommelD
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Eeen snel vraagje, ik zie dat de Tab 2 10.1 maar een 0.3 MP camera heeft aan de voorkant. Werkt dit goed met skype of is het een te lage camera hiervoor?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• qu63
Ze werken wel, maar er wordt niets lokaal opgeslagen bij mijn weten.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

qu63 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:18:
Dat is toch ook de bedoeling bij cloud storage?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

qu63 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:18:
[...]

Tenzij je ze als favorite kenmerkt, maar dat is in principe alleen bedoeld voor een aantal bestanden (lees: niet te doen als je veel documenten altijd lokaal wilt hebben).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• qu63
Mx. Alba schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:35:
[...]

Dat is toch ook de bedoeling bij cloud storage?
Op de pc worden de bestanden wel gedownload zodat je ook zonder actieve internetverbinding de beschikking hebt over de documenten. Iedere x minuten checkt SkyDrive/Google Drive/Dropbox of er wijzigingen zijn en download deze. Dit wil ik dus ook op mijn Tab, liefst in door mij geselecteerde mappen.
BtM909 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:51:
[...]

Tenzij je ze als favorite kenmerkt, maar dat is in principe alleen bedoeld voor een aantal bestanden (lees: niet te doen als je veel documenten altijd lokaal wilt hebben).
Helaas kan je alleen bestanden faven, geen mappen. Ik wil gewoon de map "foto's" aanvinken, maar dat werkt niet..
Of ik kijk verkeerd..

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee klopt, dat zeg ik toch ook :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• qu63
BtM909 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:17:
Nee klopt, dat zeg ik toch ook :P
Niet letterlijk :P
Wilde alleen aangeven dat ik die optie dus inderdaad al bekeken had ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hier dan: https://forums.dropbox.com/topic.php?id=55224 Komt er hopelijk snel aan...

Je hebt nu ook wel gratis tools die eea voor je kunnen doen Google Play: Folder Downloader for Dropbox, maar ik weet niet hoe die omgaat met syncen en duplicates (en ik lees dat ie relatief traag is).

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

RommelD schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:16:
Eeen snel vraagje, ik zie dat de Tab 2 10.1 maar een 0.3 MP camera heeft aan de voorkant. Werkt dit goed met skype of is het een te lage camera hiervoor?
Kan iemand die de Tab heeft verifiëren dat de frontwebcam voldoende is om normaal te skypen?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• qu63
BtM909 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:19:
Hier dan: https://forums.dropbox.com/topic.php?id=55224 Komt er hopelijk snel aan...

Je hebt nu ook wel gratis tools die eea voor je kunnen doen Google Play: Folder Downloader for Dropbox, maar ik weet niet hoe die omgaat met syncen en duplicates (en ik lees dat ie relatief traag is).
Als ik die beschrijving lees dan moet ik het nog wel handmatig syncen, helaas. iig even gestempt op https://www.dropbox.com/v...n-android-just-like-on-pc Hij staat alleen al open sinds 2010, en het schijnt nog niet echt geïmplementeerd te zijn ;(

Zag daar in de reacties ook DropSync. Zo te lezen kan je maar 1 map syncen, maar dat is voor mij voldoende :)

Vanavond maar even proberen!

• qu63
RommelD schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:20:
[...]

Kan iemand die de Tab heeft verifiëren dat de frontwebcam voldoende is om normaal te skypen?
Wat is normaal skypen? Ja je kan elkaar zien, nee je kan niet het aantal haren op iemand bovenlip tellen..

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

qu63 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:41:
[...]

Wat is normaal skypen? Ja je kan elkaar zien, nee je kan niet het aantal haren op iemand bovenlip tellen..
Oftewel, het is geen gemis dat er maar een 0.3MP camera aan de voorkant zit voor skype?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat moet je zelf maar beoordelen... Je gaat toch niet je koop af laten hangen wat een random stranger hier op 't forum vertelt? 7(8)7

If so, het is een fantastische camera en ik heb gewoon full HD kwaliteit ;)

Serieus: je mag best wat meer moeite doen; jij bent de enige die kan beoordelen of jij de kwaliteit acceptabel vind, dus ga naar een shop en maak wat self-shots met de frontcamera.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Als ik mij niet vergis is dit een topic met users die vragen stellen en hun ervaringen delen. Oftewel, als ik vraag naar jullie ervaringen met de Camera en of deze in jullie ogen geschikt is voor skype, is dat een normale vraag.

Dus serieus, je mag ook wat vriendelijker zijn en jouw gebruikservaring delen...

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:13
Om kwart over 10 stel je een vraag die je zelf in een winkel in 20 seconden kunt checken, die push je om 12.20 nog eens en vervolgens vind je het vreemd dat je geen serieus antwoord krijgt?

Op Tweakers wordt verwacht dat je zelf wat onderzoek doet voordat je hier zomaar een vraag stelt (en pusht)..

On topic: Veel on-board webcams in laptops zijn 1.3 MP, als de kwaliteit je daarvan niet bevalt, dan zal dit niet veel beter zijn :-D.

Overigens.. de specificaties die ik kan vinden, oa hier op tweakers zeggen dat de front cam 2 MP is: pricewatch: Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Zwart

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RommelD schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:56:
Als ik mij niet vergis is dit een topic met users die vragen stellen en hun ervaringen delen. Oftewel, als ik vraag naar jullie ervaringen met de Camera en of deze in jullie ogen geschikt is voor skype, is dat een normale vraag.

Dus serieus, je mag ook wat vriendelijker zijn en jouw gebruikservaring delen...
Waar ben ik precies onvriendelijk?

Als je dan toch een normale vraag stelt, dan zal ik wel normale antwoorden geven:
• Aangezien dit een groot topic is met eigenlijk allemaal kleine topicvraagjes, dan mag je deze ook gewoon aanhouden voor vragen: Het algemeen beleid #quickstart

• Je komt met een vraag die niet eens goed gebaseerd is op de juiste specs, dus het feit dat je die feiten niet op een rijtje hebt, geeft al aan dat je weinig zelfinzet hebt getoond. Doe je dat wel, dan kunnen we je gerichter antwoorden geven op een vraag die eigenlijk alleen jij kan beantwoorden.

Het algemeen beleid #verbodenanders
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Misschien niet de antwoorden die je verwacht, maar dat zorgt ervoor dat het hier niet een slappe afhaalchinees van problemen en oplossingen wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 05-03-2013 15:13 ]

• The Adder

The Adder

RommelD schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:56:
Ben ik helemaal met je eens, ik heb een (snelle) afbeelding toegevoegd van een snapshot van de frontcamera. Ik gebruik de tablet niet om te skypen dus dat kan ik niet beoordelen. Ik hoop dat je met de afbeelding enig idee krijg van de kwaliteit. P.S. zowel de front als de back camera zijn zonder autofocus en in het donker houdt het snel op.

suc6!

[ Voor 5% gewijzigd door The Adder op 05-03-2013 17:49 ]

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

• qu63
RommelD schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:32:
[...]

Oftewel, het is geen gemis dat er maar een 0.3MP camera aan de voorkant zit voor skype?
Wil je dat de ander je neusharen kan tellen? Dan ja.

Wil je een videosollicitatie houden? Dan zou ik voor een losse (5mp oid) camera gaan.

Wil je je gezicht laten zien aan familie en vrienden als je op vakantie bent? Prima te doen.

• The Adder

The Adder

BtM909 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:12

• Je komt met een vraag die niet eens goed gebaseerd is op de juiste specs, dus het feit dat je die feiten niet op een rijtje hebt, geeft al aan dat je weinig zelfinzet hebt getoond. Doe je dat wel, dan kunnen we je gerichter antwoorden geven op een vraag die eigenlijk alleen jij kan beantwoorden.

Misschien niet de antwoorden die je verwacht, maar dat zorgt ervoor dat het hier niet een slappe afhaalchinees van problemen en oplossingen wordt.
Ik volg deze lijst al geruime tijd en echt veel gebeurt er niet, dus de kans dat het een slappe afhaalchinees wordt lijkt mij tamelijk overdreven. RommelID heeft gewoon een normale vraag gesteld die je uit de specs (al of niet juist) niet direct kan halen. Het lijkt mij heel redelijk en ook logisch om op deze lijst ervaringen van anderen te vragen. Hetzelfde gebeurde vanmorgen over Cloud storage.

Ik denk dat we moeten uitkijken een 'elite lijst' te worden waar niemand meer iets durft te vragen....

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

The Adder schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:34:
[...]

Ik volg deze lijst al geruime tijd en echt veel gebeurt er niet, dus de kans dat het een slappe afhaalchinees wordt lijkt mij tamelijk overdreven. RommelID heeft gewoon een normale vraag gesteld die je uit de specs (al of niet juist) niet direct kan halen. Het lijkt mij heel redelijk en ook logisch om op deze lijst ervaringen van anderen te vragen. Hetzelfde gebeurde vanmorgen over Cloud storage.

Ik denk dat we moeten uitkijken een 'elite lijst' te worden waar niemand meer iets durft te vragen....
Merci, The Adder.

Zoals eerder te lezen waren dus de specs niet overal hetzelfde (op pricewatch stond 2 MP, op de verschillende webshops 0.3 MP), dus ja ik had hier wel zelf onderzoek naar gedaan maar dat gaf dus tegenstrijdige antwoorden en de Samsung website gaf zelfs helemaal geen detail hierover...

Ik ben al jaren member van Tweakers, maar zat altijd meer in de Computer onderdelen/overclock topics, en hier was het dus normaal om gebruikerservaringen te vragen zonder dat mensen je direct op je huid zitten en naar de winkel sturen (wellicht werken sommige mensen zoveel uur overdag/'s avonds zodat ze geen mogelijkheid hebben om langs de winkel te gaan...)

Maar The Adder, hiermee kan ik voort. Ik ga hem gewoon bestellen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 02:20

Martinspire

Awesomeness

Is er eigelijk al enig idee wanneer de Android 4.1 en 4.2 updates naar de Tab 2 10.1 komen? Ik kijk regelmatig het nieuws door en dit forum, maar kan het nergens vinden. Ik weet wel dat er roms te downloaden zijn, maar die zijn volgens mij allemaal nog in ontwikkeling (geen stable in ieder geval) en ik denk ook niet dat mijn ouders dat met hun tablet willen laten doen.

Omdat we met 3 man dat ding toch wel afwisselend gebruiken lijkt me vooral de 4.2 update wel erg zinvol. Maar daar zie ik dus maar weinig van verschijnen. 4.1 was al wel op de oude tab, maar de nieuwe tab nog niet. Ik vraag me alleen af of dat nog lang gaat duren. Heb zelf verder geen Android dus ben er niet helemaal bekend mee hoe dat daarop gaat, maar ik had verwacht toch al wel een update toe te kunnen passen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• qu63
qu63 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:27:
[...]

Als ik die beschrijving lees dan moet ik het nog wel handmatig syncen, helaas. iig even gestempt op https://www.dropbox.com/v...n-android-just-like-on-pc Hij staat alleen al open sinds 2010, en het schijnt nog niet echt geïmplementeerd te zijn ;(

Zag daar in de reacties ook DropSync. Zo te lezen kan je maar 1 map syncen, maar dat is voor mij voldoende :)

Vanavond maar even proberen!
DropSync doet precies wat ik wil :Y *O*

• icratox
Martinspire schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:45:
Is er eigelijk al enig idee wanneer de Android 4.1 en 4.2 updates naar de Tab 2 10.1 komen? Ik kijk regelmatig het nieuws door en dit forum, maar kan het nergens vinden. Ik weet wel dat er roms te downloaden zijn, maar die zijn volgens mij allemaal nog in ontwikkeling (geen stable in ieder geval) en ik denk ook niet dat mijn ouders dat met hun tablet willen laten doen.

Omdat we met 3 man dat ding toch wel afwisselend gebruiken lijkt me vooral de 4.2 update wel erg zinvol. Maar daar zie ik dus maar weinig van verschijnen. 4.1 was al wel op de oude tab, maar de nieuwe tab nog niet. Ik vraag me alleen af of dat nog lang gaat duren. Heb zelf verder geen Android dus ben er niet helemaal bekend mee hoe dat daarop gaat, maar ik had verwacht toch al wel een update toe te kunnen passen.
Voor zover ik weet is er nog geen datum dat de upgrades hier worden gepusht. Ben er zelf ook op aan 't wachten nu, hopelijk fixen die een aantal problemen die ik heb met de tab2.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-11 17:46

Sherlock

No Shit

Martinspire schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:45:
Ik gebruik (sinds de aanschaf een kleine twee maanden geleden) CM10 nightly met 4.2 vanwege de multi user support en ik moet zeggen dat het verdomd stabiel is. Wordt gebruikt door mijn vrouw, mijn twee kinderen en door mezelf en het gaat echt prima. Heel af en toe krijgt één van de andere gebruikers (die niet dezelfde rechten hebben als ik) een melding over "iets van thema's" (weet het niet uit mijn hoofd en kan het niet opzoeken hier) maar dat is een kwestie van OK klikken en verder geen probleem.

Ik was er een beetje huiverig voor in het begin, maar als ik de verhalen hier lees over dat de Tab zo traag is met de stock rom dan ben ik alleen maar blij dat ik CM er meteen op gezet heb.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Sherlock schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:22:
[...]
Ik gebruik (sinds de aanschaf een kleine twee maanden geleden) CM10 nightly met 4.2 vanwege de multi user support en ik moet zeggen dat het verdomd stabiel is. Wordt gebruikt door mijn vrouw, mijn twee kinderen en door mezelf en het gaat echt prima. Heel af en toe krijgt één van de andere gebruikers (die niet dezelfde rechten hebben als ik) een melding over "iets van thema's" (weet het niet uit mijn hoofd en kan het niet opzoeken hier) maar dat is een kwestie van OK klikken en verder geen probleem.

Ik was er een beetje huiverig voor in het begin, maar als ik de verhalen hier lees over dat de Tab zo traag is met de stock rom dan ben ik alleen maar blij dat ik CM er meteen op gezet heb.
Ook geen apps die het niet doen of zeuren over rootrechten? Ik ben wat huiverig ivm Rabo- en Ziggo-app.

• icratox
Sherlock schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:22:
[...]

Ik ga er toch eens naar kijken, moet zeggen dat ik er zelf ook wel wat huiverig voor ben maar ik lees dat er veel goede ervaringen zijn met CM. Ben nog even van plan te wachten tot de upgrade word gepusht en test die dan even uit, daarna eens kijken naar CM.

Qua prestaties van de tablet, merk je veel verschil tussen de stock rom en de CM rom? Ben daar toch wel eens benieuwd naar.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-11 17:46

Sherlock

No Shit

P_Tingen schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:37:
[...]

Ook geen apps die het niet doen of zeuren over rootrechten? Ik ben wat huiverig ivm Rabo- en Ziggo-app.
Heb beiden nog niet geprobeerd (heb ook geen Ziggo dus waarschijnlijk kan ik die ook niet testen?) maar ben nog geen apps tegengekomen die niet werkten. Rabo kan ik binnenkort wel even proberen als je wil.
icratox schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:14:
[...]
Qua prestaties van de tablet, merk je veel verschil tussen de stock rom en de CM rom? Ben daar toch wel eens benieuwd naar.
Daar kan ik niks over zeggen omdat ik de stock er eigenlijk meteen afgegooid heb.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Hmmbob
  • Laatst online: 07-11 19:51
Rabo werkt prima (geen idee waarom je denkt dat dat niet zo zou zijn) en Ziggo klaagt wel over je gerootte tab, maar dat is eenvoudig te omzeilen door in je superuser / supersu app even tijdelijk te "unrooten" (kwestie van aan-/uitvinken in de instellingen) voor het gebruik van de Ziggo app, dan werkt het uitstekend.

Overigens heb ik pas ook iets over de app "hide my root" gelezen, maar daar heb ik me verder niet in verdiept.

Qua prestaties heb ik vooral in het home-screen de indruk dat de tablet veel meer responsive is; bij de stock ROM ging scrollen moeizaam terwijl met CM10 het homescherm over het beeld zoeft. Verder weinig verschil imho.

[ Voor 20% gewijzigd door Hmmbob op 06-03-2013 14:45 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

P_Tingen schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:37:
Ik ben wat huiverig ivm Rabo- en Ziggo-app.
Daar had je het een paar berichten eerder ook al over. Toen gaf ik al aan dat de Ziggo app met een trucje gewoon werkt, en de Rabo app het zonder omwegen doet. Geloof je me niet of zo? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tuxinator op 06-03-2013 15:01 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Tuxinator schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:59:
[...]
Daar had je het een paar berichten eerder ook al over. Toen gaf ik al aan dat de Ziggo app met een trucje gewoon werkt, en de Rabo app het zonder omwegen doet. Geloof je me niet of zo? :)
Typisch gevalletje oeps. Even gemist 8)7

* P_Tingen zit het wel hoog...

• Chadi
Werkt bij jullie de camera wel op de P5100 (wifi /3G) na ene update naar de CM10 M2

Edit: Na reboot doet hij het opeens wel weer. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Chadi op 09-03-2013 17:29 ]

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Ik heb gisteren een Tab 2 gekregen maar ik vraag me af welke apps daar nu leuk voor zijn. Ik speel graag spelletjes maar niet van die facebook achtige dingen waar je vrienden moet uitnodigen en vol met mircotransacties. Call me old fashioned maar ik betaal liever de volle pot in het begin dan continue te moeten bijbetalen.
Ik had ook gehoord van mensen dat er zo sites bestaan waar je elke dag een betalende app gratis of met korting kan downloaden, kan iemand mij zo één of een paar sites aanwijzen?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Letsnow schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:01:
Ik heb gisteren een Tab 2 gekregen maar ik vraag me af welke apps daar nu leuk voor zijn. Ik speel graag spelletjes maar niet van die facebook achtige dingen waar je vrienden moet uitnodigen en vol met mircotransacties. Call me old fashioned maar ik betaal liever de volle pot in het begin dan continue te moeten bijbetalen.
Ik had ook gehoord van mensen dat er zo sites bestaan waar je elke dag een betalende app gratis of met korting kan downloaden, kan iemand mij zo één of een paar sites aanwijzen?
Wat ik zelf heel leuke spelletjes vind die in die categorie passen:

Eufloria HD
Osmos HD

Van beide is er volgens mij een gratis versie met alleen de eerste levels.

• Letsnow
Net de trailers bekeken en dit lijken inderdaad zeer toffe spelletjes, ik ga die Eufloria zeker eens proberen!

Nu dat ik al een strategy game heb om te proberen kent er iemand een goede sim game? Citybuilding, farming, managing, allemaal goed maar zonder die social shit en zonder een dag te moeten wachten om dingen te bouwen. (Indien het niet te vinden is dan koop ik gewoon sim city voor op mijn laptop maar zou liever op mijn tablet kunnen spelen, is handiger in bed ;) )

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Misschien is de laatste Humble bundle wat voor je. voor $6,65 heb je zes games (zowel android als windows) en met een beetje mazzel wordt er nog wel een bonusgame aan de bundle toegevoegd.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk anders even hier:
- Google Play & Tablet Optimized Apps - deel 2
- Google Play & Androidapps - Deel 18
(oudere delen: Topicreeks: Android Software & Discussie)

• icratox
Klein vraagje, op de Tab1 was het mogelijk de 'screenshot' knop linksonder te vervangen door bijvoorbeeld een knop naar je app drawer. Is deze optie ook aanwezig op de Tab2? Bij de Tab2 kan ik namelijk deze optie totaal niet terug vinden, wat ik wel jammer vind. Vond het vrij handig op de Tab1.

Daarnaast zocht ik ook naar een optie waarbij je als je je tablet aan de oplader hangt, je screen hoe dan ook aan blijft staan ipv dat ie uitgaat na maximaal 30 minuten. Nu kon ik deze optie op de Tab 1 vinden, na wat zoeken, bij de developer opties. Helaas is deze zelfde optie niet te vinden op de Tab 2.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 01:08
Iemand al de 50 euro mogen ontvangen op zijn rekening? Ik heb het 13-02 verstuurd maar nog altijd niks van vernomen, ook geen mail voor de 3 maanden digitaal kranten.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Euuh, waarvoor? Is er een cashback-actie geweest ofzo?

• Cyclonic
BtM909 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:46:
Euuh, waarvoor? Is er een cashback-actie geweest ofzo?
Jup cashback actie van feb to april :p

http://www.samsung.com/nl...elegraaf-magazines-actie/

• Sempy
  • Nu online
Cyclonic schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:32:
Iemand al de 50 euro mogen ontvangen op zijn rekening? Ik heb het 13-02 verstuurd maar nog altijd niks van vernomen, ook geen mail voor de 3 maanden digitaal kranten.
18 februari verstuurd en 7 maart een mail ontvangen dat het geld binnen 2 weken wordt overgemaakt + codes voor de gratis abonnementen.

• Cyclonic
Sempy schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:33:
[...]

18 februari verstuurd en 7 maart een mail ontvangen dat het geld binnen 2 weken wordt overgemaakt + codes voor de gratis abonnementen.
Heb het geld vandaag ontvagen, maar geen codes 8)7

• qu63
Cyclonic schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:53:
[...]

Heb het geld vandaag ontvagen, maar geen codes 8)7
Vandaag de envelop verzonden, eens kijken wanneer ik alles binnen heb :)

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Alles binnen, geld en codes :-)

• marc36
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
Hier ook de codes + geld ontvangen en alles ruim binnen 2 weken na (digitaal) indienen bij Samsung.

• qu63
marc36 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:08:
Hier ook de codes + geld ontvangen en alles ruim binnen 2 weken na (digitaal) indienen bij Samsung.
Digitaal indienen? Ik moest de streepjescode van de box pulken (uiteindelijk maar uitgeknipt, dat ding scheurde) en het opsturen naar Maastricht!

• Sempy
  • Nu online
Iemand die hier succesvol dat abonnement bij Bruna heeft kunnen claimen? De telegraaf was geen enkel probleem, maar die Bruna-app blijft maar mekkeren dat de code ongeldig is (zowel in hoofd- als kleine letters en ongeacht keuze van tijdschrift). Heb Samsung maar een mailtje om een nieuwe key gestuurd.

• mendax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-08-2023
Hallo, ben een tijdje niet meer bezig geweest met roms.
Wat zou je mij nu kunnen aanraden voor als rom? liefst natuurlijk een zo nieuw mogelijke android versie.
Draai nu nog altijd 4.04 op mijn Tab 1 (3g).
Alvast bedankt!

• marc36
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
qu63 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:49:
[...]

Digitaal indienen? Ik moest de streepjescode van de box pulken (uiteindelijk maar uitgeknipt, dat ding scheurde) en het opsturen naar Maastricht!
Sorry, was niet volledig in mijn verhaal hierboven. Mijn aanvraag was 50% digitaal. Had het aanmeldformulier + faktuur ingestuurd, maar had de voorwaarden niet goed gelezen. :z Werd toen via de mail benaderd omdat de barcode er niet bij zat en volgens Samsung was mijn serienummer niet correct. :?

Barcode en serienummer digitaal (via foto en pdf) aangeleverd. Dit werd geaccepteerd en toen had ik binnen een week de codes voor de Telegraaf, het tijdschrift in mijn mailbox en het geld op m'n rekening. :)

• qu63
marc36 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:37:
[...]

Sorry, was niet volledig in mijn verhaal hierboven. Mijn aanvraag was 50% digitaal. Had het aanmeldformulier + faktuur ingestuurd, maar had de voorwaarden niet goed gelezen. :z Werd toen via de mail benaderd omdat de barcode er niet bij zat en volgens Samsung was mijn serienummer niet correct. :?

Barcode en serienummer digitaal (via foto en pdf) aangeleverd. Dit werd geaccepteerd en toen had ik binnen een week de codes voor de Telegraaf, het tijdschrift in mijn mailbox en het geld op m'n rekening. :)
Hmm, op mijn formulier stond expliciet dat een kopie van de barcode niet voldoende was!

Nu heb ik dus een kapotte doos.. (:P) Ach, als ik em wil verkopen dan is ie toch al zo oud dat 'origineel in doos' etc niet meer boeit..

• Letsnow
Voor de belgen onder ons is er momenteel een actie om een gratis cover te krijgen. Ik ga vandaag mijn documenten opsturen en hopen dat ik hem binnenkort binnenkrijg :)

• icratox
Sorry voor de bump, had geen reactie gekregen maar hoopte dat iemand me verder kon helpen met het probleem dat ik eerder in het topic had gemeld (citaat beneden).
icratox schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:57:
Klein vraagje, op de Tab1 was het mogelijk de 'screenshot' knop linksonder te vervangen door bijvoorbeeld een knop naar je app drawer. Is deze optie ook aanwezig op de Tab2? Bij de Tab2 kan ik namelijk deze optie totaal niet terug vinden, wat ik wel jammer vind. Vond het vrij handig op de Tab1.

Daarnaast zocht ik ook naar een optie waarbij je als je je tablet aan de oplader hangt, je screen hoe dan ook aan blijft staan ipv dat ie uitgaat na maximaal 30 minuten. Nu kon ik deze optie op de Tab 1 vinden, na wat zoeken, bij de developer opties. Helaas is deze zelfde optie niet te vinden op de Tab 2.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op je Tab 2 kan je toch gewoon in dev opties scherm aanlaten tijdens opladen aanvinken?

En is dit niet het "issue" mbt de screenshot knop:
Update: After the ICS update for this device, the process for taking a screenshot has changed. The button has been removed. Now you will have to Power and Volume Down at the same time.
of
Open Settings> Display> Quick Launch. You can now change or remove the screenshot shortcut entirely.

[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 19-03-2013 02:30 ]

• icratox
BtM909 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 02:21:
Op je Tab 2 kan je toch gewoon in dev opties scherm aanlaten tijdens opladen aanvinken?

En is dit niet het "issue" mbt de screenshot knop:

[...]

of

[...]
Dit is inderdaad ook wat ik dacht, en zo is het ook precies op de Galaxy tab 1, op welke ik het dus zo had ingesteld. Het vreemde is alleen dat op mijn Tab2 deze opties dus niet eens bestaan. Ik heb de Tab1 en Tab2 naast elkaar gelegd, en het grappige was dat deze developer optie, en deze opties in de 'Display' en 'Developer' tab niet aanwezig waren op de Tab2 waar ze er wel waren op de Tab1. Vandaar dat ik zo in de war ben :P

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-11 21:11
Hebben jullie een postzegel gedaan op de envelop voor de Galaxy Tab 50 euro retour actie? Je kan het naar een antwoordnummer sturen (geen postzegel dus) maar in de voorwaarde staat

Inzendingen die te laat en/of onvoldoende gefrankeerd en/of incompleet verzonden zijn, worden niet in behandeling genomen.

Beetje raar

• Sempy
  • Nu online
Dit staat er op voor mensen die net over de grens wonen en die vanuit Duitsland of Belgie wel moeten betalen om naar dit (niet-internationale) antwoordnummer te verzenden.

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-11 21:11
Oké, bedankt voor je antwoord.

Ik heb inmiddels ook al een book cover voor m'n Tab besteld en ook een screenprotector. Echt jammer dat die er al niet op zat (er zat een soort van protector op maar met logo's etc. er op). Het er op zetten van de screenprotector gaat echt een ramp worden, ik kan dat dus echt niet :N :P

• Señor Sjon
  • Laatst online: 06-11 09:54
Of gewoon geen protector? Wat ga je ermee doen? Hier verlaat dat ding de woonkamer nauwelijks en hij zit in zo'n flinterdunne Samsung cover.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• icratox
Devrim schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:47:
Oké, bedankt voor je antwoord.

Ik heb inmiddels ook al een book cover voor m'n Tab besteld en ook een screenprotector. Echt jammer dat die er al niet op zat (er zat een soort van protector op maar met logo's etc. er op). Het er op zetten van de screenprotector gaat echt een ramp worden, ik kan dat dus echt niet :N :P
Kost mij ook steeds behoorlijk wat moeite :P Na een aantal keer die velletjes erop zetten krijg je het wel door.

Heb tijdens een eerdere actie bij de MediaMarkt meteen een 'Starters-pakket' erbij gekocht. Had een Book cover, screen protector, pen, schoonmaakvloeistof en 8gb mini-sd kaartje erin voor een flinke korting. Volgens mij was het totaalbedrag van dat pakket iets van 35 euro. Als je kijkt wat de book-covers alleen al soms kosten.

Ik zou het echter niet weten of deze pakketten nog altijd worden verkocht en of dat specifiek bij deze mediamarkt was.

[ Voor 14% gewijzigd door icratox op 21-03-2013 16:13 ]

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:57

EektheMan

DPC

Vraagje voor de vakantiegangers. Ik zit nu in moskou en zie dat de tab 2.0 een software update heeft binnengetrokken van 129mbtjes. Ik had zelf eerder mijn tab geupdate naar 4.1.1 dus dit zal waarschijnlijk...hoop ik een hogere versie zijn. Maaaaarrrrrr.....loop ik nu de kans dat ik ineens met een Russische versie zit als ik de update uitvoer?
Ik ga zelf even op onderzoek uit, maar stel de vraag eerst even hier omdat ik nu voor even een internet connectie heb. Voor je het weet zit ik weer op WEP en is zoeken geen optie meer. Hoop dat julliehet door de vingers kunnen zien deze keer dat ik geen vooronderzoek heb gedaan.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• icratox
EektheMan schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:38:
Vraagje voor de vakantiegangers. Ik zit nu in moskou en zie dat de tab 2.0 een software update heeft binnengetrokken van 129mbtjes. Ik had zelf eerder mijn tab geupdate naar 4.1.1 dus dit zal waarschijnlijk...hoop ik een hogere versie zijn. Maaaaarrrrrr.....loop ik nu de kans dat ik ineens met een Russische versie zit als ik de update uitvoer?
Ik ga zelf even op onderzoek uit, maar stel de vraag eerst even hier omdat ik nu voor even een internet connectie heb. Voor je het weet zit ik weer op WEP en is zoeken geen optie meer. Hoop dat julliehet door de vingers kunnen zien deze keer dat ik geen vooronderzoek heb gedaan.
Ik zal ff op mijn eigen tab kijken, die heeft namelijk nog geen update gehad naar 4.1 en ben er op aan het wachten. Ik laat het je even weten of ik binnen NL nu ook de update gepusht krijg (hoop het wel)

Edit: OTA krijg ik geen update binnen, helaas zou ik verder niet durven te zeggen of je een Russische firmware erop krijgt ga je toch door met de upgrade.

[ Voor 7% gewijzigd door icratox op 21-03-2013 19:24 ]

• EektheMan

EektheMan

DPC

Dank icratox. Misschien neem ik vanavond de gok. Mijn Russisxh is niet wat het moet zijn, maar mijn vrouw spreekt het aardig. Hopelijk kan ze me eventueel uit de brand helpen. Zodra ik weer internet heb laat ik weten hoe het is afgelopen en welke versie ik nu eigenlijk gepushed heb gekregen. Jammer dat je daarover niet geinformeerd wordt eigenlijk. Toi toi tolstoj voor mezelf dan maar....die was flauw zeg....

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met de nieuwste CM10 .1 ROM (versie 20130319 NIGHTLY) op de tablet.
Met deze ROM krijg je dan de Jelly Bean versie 4.2.2 op je tablet.
Moet er ook een nieuwe recovery worden geinstalleerd?
Ik heb er nu CWM recovery 5.5.0.4 op staan.

Ik hoor graag jullie ervaringen...

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

EektheMan schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:05:
Dank icratox. Misschien neem ik vanavond de gok. Mijn Russisxh is niet wat het moet zijn, maar mijn vrouw spreekt het aardig. Hopelijk kan ze me eventueel uit de brand helpen. Zodra ik weer internet heb laat ik weten hoe het is afgelopen en welke versie ik nu eigenlijk gepushed heb gekregen. Jammer dat je daarover niet geinformeerd wordt eigenlijk. Toi toi tolstoj voor mezelf dan maar....die was flauw zeg....
Is het voor die ROMS niet zo dat ze altijd alle talen bevatten, maar adhv je instellingen bepalen welke taal getoond moet worden?

Ik heb ooit zelf een stock rom van Ierland op mijn tab gezet maar de interface is altijd in het Nederlands geweest

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Klopt, alleen in sommige gevallen willen er nog extra applicaties opzitten of juist niet :)

• EektheMan

EektheMan

DPC

Pffff posten vanuit Rusland is niet gemakkelijk.Bij de meeste providers krig ik een IP ban. Anyways....
Kreeg dus de update naar 4.12 binnen. Taal noch apps gaven problemen. Dus mocht je niet graag met ROMs werken kun je nu alvast beginnen met het ompraten van je partner om niet naar zonnig Honolulu te gaan, maar naar even zonnig Moskou. Dat er een - voor de 20 staat zou ik nog even voor je houde :D

Oh....begint ie weer updates binnen te trekken. Ben benieuwd. Zullen vast de updates voor de apps zijn.

Dank voor dd comments. Jullie hadden gelijk.

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33
EektheMan schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:17:
Pffff posten vanuit Rusland is niet gemakkelijk.Bij de meeste providers krig ik een IP ban. Anyways....
Kreeg dus de update naar 4.12 binnen. Taal noch apps gaven problemen. Dus mocht je niet graag met ROMs werken kun je nu alvast beginnen met het ompraten van je partner om niet naar zonnig Honolulu te gaan, maar naar even zonnig Moskou. Dat er een - voor de 20 staat zou ik nog even voor je houde :D

Oh....begint ie weer updates binnen te trekken. Ben benieuwd. Zullen vast de updates voor de apps zijn.

Dank voor dd comments. Jullie hadden gelijk.
Mooi, ik ga over een maandje naar Frankrijk en dan kan hem daar updaten.

• qu63
qu63 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:11:
[...]

Vandaag de envelop verzonden, eens kijken wanneer ik alles binnen heb :)
Vrijdag de codes binnengekregen, meteen maar een abo op de Quest genomen. Mocht er iemand nog 3 maanden de Televaag willen, je mag mijn code hebben: SNGC6QT7D

Binnen 2 weken zal die €50 teruggestort worden, we zullen t zien :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
qu63 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:11:
Vrijdag de codes binnengekregen, meteen maar een abo op de Quest genomen. Mocht er iemand nog 3 maanden de Televaag willen, je mag mijn code hebben: SNGC6QT7D
De code voor de Telegraaf is gebruikt en uiteraard hartelijk dank !!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-11 09:17
Ik wil mijn tab gebruiken met een Bluetooth toetsenbord. Heeft iemand hier ervaring mee, en soja, wat voor toetsenbord raden jullie aan?

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik heb hier een Logitech K810 toetsenbord en die werkt vlekkeloos op mn Galaxy Tab 10.1 :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33
http://www.vandenberg-tel...-bluetooth-keyboard-case/

Ik heb het nog weinig gebruikt. Je kan de tab erin klikken. Bluetooth werkt goed.
Toetsenbord is redelijk, geen topkwaliteit.
Zie ook youtube filmpje.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-11 09:17
The_Cyberspace schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:25:
Ik heb hier een Logitech K810 toetsenbord en die werkt vlekkeloos op mn Galaxy Tab 10.1 :)
Waarom is die zo stervens duur? :X :X

• qu63
Roel1966 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:27:
[...]

De code voor de Telegraaf is gebruikt en uiteraard hartelijk dank !!
Graag gedaan!
Pagina: 1 ... 49 ... 56 Laatste