Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

micheldenhaag schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:10:
[...]

Beste androidplayer is DICE, maar je moet er wel wat voor lappen
Kwestie van even proberen en als het niet werkt refunden, ga ik dit weekeind eens proberen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apophisbe
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-08-2022
Hallo allen,

Ook ik heb me recent een samsung tablet 10.1 aangeschaft. Ik heb nu echter bij belgacom een simkaart besteld, en kreeg er vandaag eentje aan waar zo'n microsim nog bij in zit. Ik heb deze nu in mijn tablet gestoken, maar bij opstart zegt die nog steeds 'Geen SIM'. Ik heb snel ook even de sim uit mijn gsm van proximus geprobeerd maar die doet het evenmin. Ik denk dat de sim kaart wel juist zit (hij klikt toch vast dus..), die zit met het gouden stukje naar achter en het kleine hoekje af rechts onder. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Daar ik jaarlijks op verlof ga naar Griekenland en nu een samsung Tablet Galaxy Tab2 10.1 16 gb wifi+3g heb
zou ik deze natuurlijk graag mee nemen.
-Hoe kan ik bv een plaatsnaam en of richtingborden ,die enkel in de Griekse taal zijn aangegeven,in tikken op mijn tablet om gebruik te maken van bv de navigatie enz.?
Graag advies en of tips.
met dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Is het mogelijk om een gratis app te installeren op deze tablet(geen root), vanuit de play-store, en dan de APK op te slaan, om die APK vervolgens te kunnen sideloaden op mijn Nexus 7(wel root)?

De Tab is namelijk van een vriendin van mij(en ik kan het niet maken die te rooten) en ik heb een Nexus 7 waar glashart 2.0 wel op zal draaien met een paar aanpassingen maar hij is geblocked in de playstore. (omdat mijn Nexus 7 niet groot genoeg is 8)7 . 0,7" groter en het zou geen probleem zijn)

Ik kan ook op het hele internet geen APK vinden van Glashart 2. En de ontwikkelaar wil geen APK aan mij geven. Elders is de APK van het internet verwijderd.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
apophisbe schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:57:
Hallo allen,

Ook ik heb me recent een samsung tablet 10.1 aangeschaft. Ik heb nu echter bij belgacom een simkaart besteld, en kreeg er vandaag eentje aan waar zo'n microsim nog bij in zit. Ik heb deze nu in mijn tablet gestoken, maar bij opstart zegt die nog steeds 'Geen SIM'. Ik heb snel ook even de sim uit mijn gsm van proximus geprobeerd maar die doet het evenmin. Ik denk dat de sim kaart wel juist zit (hij klikt toch vast dus..), die zit met het gouden stukje naar achter en het kleine hoekje af rechts onder. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Wel de sim erin gedaan toen de tablet uit stond? Anders even opnieuw opstarten.
jmk schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:01:
Is het mogelijk om een gratis app te installeren op deze tablet(geen root), vanuit de play-store, en dan de APK op te slaan, om die APK vervolgens te kunnen sideloaden op mijn Nexus 7(wel root)?
Ja, bijvoorbeeld met titanium backup (root nodig) of ultimate backup apk opslaan en dan naar je Nexus kopieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is er iets bekend wat betreft een eventuele update naar Android 4.1 of 4.2?

Er zijn wel al geruchten en een voorlopige lijst van te updaten toestellen, waar de Tab 2 wel tussen staat, maar de Tab 1 (Wifi en 3G) niet. Ik zou het wel prettig vinden als ik een officiële 4.2.x update erop zou kunnen krijgen, maar het zal wel teveel gevraagd zijn voor een dergelijke "oude" tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apophisbe
H92! schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:04:
[...]

Wel de sim erin gedaan toen de tablet uit stond? Anders even opnieuw opstarten.
Uiteraard ook geprobeerd, maar maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

H92! schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:04:
Ja, bijvoorbeeld met titanium backup (root nodig) of ultimate backup apk opslaan en dan naar je Nexus kopieren :)
Oh fantastisch! :) Ik zie dat je met Ultimate Backup gratis een backup kan maken van een app en die kan emailen! Nog beter, hoef je niet eens een filemanager te gebruiken. 8)

Ik ben nu al 1,5 maand bezig om er achter te komen hoe ik aan de APK kom van Glashart 2. Als dit lukt ben ik zo blij als een kind. Ik denk dat ik dan ook even die backup ga sharen met andere Nexus 7 gebruikers die graag live TV willen kijken op hun tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Katsunami schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:22:
Is er iets bekend wat betreft een eventuele update naar Android 4.1 of 4.2?

Er zijn wel al geruchten en een voorlopige lijst van te updaten toestellen, waar de Tab 2 wel tussen staat, maar de Tab 1 (Wifi en 3G) niet. Ik zou het wel prettig vinden als ik een officiële 4.2.x update erop zou kunnen krijgen, maar het zal wel teveel gevraagd zijn voor een dergelijke "oude" tablet.
Tab2 gaat sowieso naar JB, ik heb de officiele release er namelijk al op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

micheldenhaag schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:10:
[...]

Beste androidplayer is DICE, maar je moet er wel wat voor lappen
DicePlayer is gratis joh, en werkt inderdaad perfect met die MP4-bestanden die ik met geen enkele andere player aan de praat kreeg. Bedankt voor de tip!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
Mx. Alba schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:02:
[...]

DicePlayer is gratis joh, en werkt inderdaad perfect met die MP4-bestanden die ik met geen enkele andere player aan de praat kreeg. Bedankt voor de tip!
Ik zie het nu ook dat hij gratis is. Waarschijnlijk met adds dan. Want ik heb betaalde adds vrije versie. Met wat trucage speelt hij ook DTS af. Maar dan moet je hier even wat verder lezen! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1769799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apophisbe
apophisbe schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:57:
Hallo allen,

Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Geen idee, ik heb een 'normale' sim en deze deed het gelijk Vodafone NL.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Laatst online: 01-10 08:30
Uhhh, tablet van flightmode afhalen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zover ik weet heeft de Tab 1 3G (P) geen microsimslot. Je moet dan een adapter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:31:
Daar ik jaarlijks op verlof ga naar Griekenland en nu een samsung Tablet Galaxy Tab2 10.1 16 gb wifi+3g heb
-Hoe kan ik bv een plaatsnaam en of richtingborden ,die enkel in de Griekse taal zijn aangegeven,in tikken op mijn tablet om gebruik te maken van bv de navigatie enz.?
Even zoeken in de playstore naar griekse keyboards?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Hallo
Graag advies en of tips.
met dank
Heb je al geprobeerd typisch Griekse plaatsen in te tikken en te kijken wat die doet? Kun je anders de settings ook niet omzetten naar Grieks en dat zo automatisch je toetsenbord wijzigt?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Of gewoon een lijstje erbij houden van het Griekse alfabet zodat je het gewoon kunt omzetten?

Α α > A a
Β β > B b / V v
Γ γ > G g
Δ δ > D d
Ε ε > E e
Ζ ζ > Z z
Η η > E e / I i
Θ θ > TH th
Ι ι > I i / J j
Κ κ > K k
Λ λ > L l
Μ μ > M m
(ΜΠ μπ) > (B b)
Ν ν > N n
Ξ ξ > X x
Ο ο > O o
Π π > P p
Ρ ρ > R r
Σ σ > S s
Τ τ > T t
Υ υ > U u (Y y)
Φ φ > PH ph (F f)
Χ χ > CH ch
Ψ ψ > PS ps
Ω ω > O o (OO oo)

En opletten dat wanneer een woord met een klinker begint er links boven die klinker altijd een accentje staat dat eruit ziet als een kleine "c" of omgekeerd. Als het een "c" is dan is dat in omschrijving een H voor de klinker, als hij omgekeerd is dan is er geen H voor. Zoals bij cΕλλασ -> Hellas.

(In Griekenland is dat nog best te doen, maar probeer het maar eens in landen waar men nog obscuurdere schriften gebruikt... Het zou mooi zijn als je een foto van een bord kon maken en dat in Google Maps kon gooien ofzo...)

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 07-01-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Alvast bedankt voor jullie advies.

FR1908,dit lijkt mij wel interessant

" Kun je anders de settings ook niet omzetten naar Grieks en dat zo automatisch je toetsenbord wijzigt?"

Daar ik nog een leek ben in deze materie(65j) kan iemand mij dit eens uitleggen ,of waar ik deze uitleg zou kunnen vinden ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Zijn die USB connection kits eigenlijk universeel (voor de tabs)? Dus zou je een kit die gemaakt is voor de tab1 ook voor de tab2 kunnen gebruiken?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 09:29
Sherlock schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:52:
Zijn die USB connection kits eigenlijk universeel (voor de tabs)? Dus zou je een kit die gemaakt is voor de tab1 ook voor de tab2 kunnen gebruiken?
van deze http://www.ebay.nl/itm/11..._trksid=p3984.m1439.l2649
doet de SD kaart interface het 100% zeker. Had m gekocht voor schoonma.
USB niet getest, kan het binnenkort wel doen, maar ik verwacht dat dit ook gewoon werkt, en anders ben je 1,80 kwijt :P

[ Voor 3% gewijzigd door elpino.rv op 08-01-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

elpino.rv schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:58:
[...]
USB niet getest, kan het binnenkort wel doen, maar ik verwacht dat dit ook gewoon werkt, en anders ben je 1,80 kwijt :P
Thanks, helaas heeft deze verkoper ze niet meer. Laagste prijs die ik verder vind is €5, ook nog wel een bedrag waar ik de gok voor zou willen wagen.

edit:
en natuurlijk wereldwijd zoeken. 8)7 oeps :o

[ Voor 5% gewijzigd door Sherlock op 08-01-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Sherlock schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:11:
[...]

Thanks, helaas heeft deze verkoper ze niet meer. Laagste prijs die ik verder vind is €5, ook nog wel een bedrag waar ik de gok voor zou willen wagen.
hier nog 1
http://www.ebay.nl/itm/US...2a198286c9#ht_3905wt_1397

of

http://www.ebay.nl/itm/US...rs_RL&hash=item27c0f4e0be

op ebay intikken: tab 10.1 otg connection kit
en natuurlijk wereld wijd zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 12:56
Ik heb zo'n adaptertje als hierboven ook gekocht.
De originele van samsung kost 30 euro, en die dingen uit china doen precies hetzelfde, alleen dan voor maar 2 euro. (en een maandje wachttijd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
[quote]apophisbe schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:08:
[...]

Niemand een idee?

Ik had daar ook problemen mee. Sim eruit, opnieuw starten, sim er weer in en goed inklikken. Toen deed ie het wel zonder duidelijke reden. Leek bijna of vodafone nog moest activeren, maar dat kan volgens mij het probleem niet zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 21:15
Mijn zus haar Tab2 10.1 (7510) is gevallen en scherm is gebarsten. Vermoedelijk is alleen het touchscreen kapot. Heeft iemand ervaring met of kennis van het laten vervangen van alleen het touchscreen? Wat zijn marktconforme prijzen kwa materiaal en reperatiekosten? Of iemand zelfs een tip voor een toko (omgeving) amersfoort?

En in hoeverre moet je nog letten op de kwaliteit van de vervangende unit?

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 11-01-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Hallo
Graag advies en of tips.
met dank
Ikzelf kan kiezen tussen Samsung standaard en een Russisch keyboard op mijn Tab2. Hier zijn applicaties voor in de Playstore. Ik neem aan, ook voor Grieks. Zoek eens op Greek keyboard.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de tab2 10.1 sinds en maand of drie naar volle tevredenheid. Echter, sinds vanmorgen crasht iedere app zodra ik het toetsenbord (samsung toetsenbord) wil gebruiken (toetsenbord start ook niet op).
Na wat speurwerk op internet kom ik er niet uit wat er precies aan de hand kan zijn en wat ik kan doen om dit probleem op te lossen.
Het enige wat ik tegenkom is dat het kennelijk een bekend probleem is bij de tab2 7.0. En dat de enige oplossing is een volledige reset van de tab.

Iemand die dit probleem herkent en/of andere suggesties voor me heeft, zodat ik het probleem zonder een reset op kan lossen? (de tab2 is niet geroot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:20
Je kan proberen om alle gegevens van het toetsenbord weg te gooien. Via instellingen naar "apps", tabblad "alles", "samsung-toetsenbord" en dan eerst "gedwongen stoppen" en dan "gegevens wissen".

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthas schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:30:
[...]

Ikzelf kan kiezen tussen Samsung standaard en een Russisch keyboard op mijn Tab2. Hier zijn applicaties voor in de Playstore. Ik neem aan, ook voor Grieks. Zoek eens op Greek keyboard.
Hey Arthas
Daar ik nog een leek ben in deze materie(65j) zou u mij dit eens kunnen uitleggen hoe dit dan praktisch in zijn werk gaat aub
mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:56:
Je kan proberen om alle gegevens van het toetsenbord weg te gooien. Via instellingen naar "apps", tabblad "alles", "samsung-toetsenbord" en dan eerst "gedwongen stoppen" en dan "gegevens wissen".
Bedankt.
Heb je tip opgevolgt, maar het heeft geen effect.
Andere keyboards geinstalleerd vanuit de playstore,
maar ook dit lost het probleem niet op.

...andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:58:
Daar ik nog een leek ben in deze materie(65j) zou u mij dit eens kunnen uitleggen hoe dit dan praktisch in zijn werk gaat aub
Ik neem aan dat je weet hoe je een app via de Play Store moet zoeken en installeren?
Als je het gewenste keyboard (Greek Keyboard, MultiLing Keyboard o.i.d.) hebt geïnstalleerd dan kun je wisselen tussen de keyboards door in Instellingen naar Taal en invoer > Toetsenborden en invoermethoden te gaan. Daar vink je het gewenste keyboard aan, en dat is alles.
Volgens dit topic zou het verwijderen van de inhoud van /data/clipboard het probleem oplossen. De Tab moet wel geroot zijn (kan je garantie kosten). Het veranderen van de permissies van de betreffende folder zou het probleem in de toekomst moeten voorkomen.

[ Voor 29% gewijzigd door Tuxinator op 12-01-2013 19:34 ]

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Tuxinator schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:21:
[...]

Ik neem aan dat je weet hoe je een app via de Play Store moet zoeken en installeren?
Als je het gewenste keyboard (Greek Keyboard, MultiLing Keyboard o.i.d.) hebt geïnstalleerd dan kun je wisselen tussen de keyboards door in Instellingen naar Taal en invoer > Toetsenborden en invoermethoden te gaan. Daar vink je het gewenste keyboard aan, en dat is alles.

[...]

....
Dit dus.

Op zich lijkt dit heel moeilijk, maar het enige dat gebeurt is dat bij het installeren je een ander stukje toetsenbord software krijgt. Deze zorgt er bij mij voor dat ik een knop naast de spatiebalk krijg (wereldbolletje, ook gebruikt voor emoticons) die dan tussen de toetsenbordindelingen schakelt. Verder zou ik zeggen, probeer het eens uit.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Mijn vader heeft ook zo'n mooi Galaxy Tab2 10.1

Hij heeft thuis DVD films op zijn computer staan en wil graag wat DVD films op zijn Tab overzetten voor als hij op vakantie gaat.

Kun je bestanden van 4.7 Gig overzetten op zijn 32 gig kaartje.
En kun je dan met juiste software DVD films erop kijken? Of moet je perse de films omzetten naar MP4 formaat wat veel tijd kost.

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuxinator schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:21:

[...]
Volgens dit topic zou het verwijderen van de inhoud van /data/clipboard het probleem oplossen. De Tab moet wel geroot zijn (kan je garantie kosten). Het veranderen van de permissies van de betreffende folder zou het probleem in de toekomst moeten voorkomen.
Tab is niet geroot. Heb hem maar volledig gereset.
Zou een alternatief toetsenbord installeren ervoor zorgen dat dit probleem niet nogmaals optreed?
Of kan ik gewoon het Samsung toetsenbord weer gaan gebruiken.
Niemand hier dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:43:
Zou een alternatief toetsenbord installeren ervoor zorgen dat dit probleem niet nogmaals optreed?
Of kan ik gewoon het Samsung toetsenbord weer gaan gebruiken.
Als ik de topics elders nalees, dan hebben mensen er na het installeren en gebruiken van een ander keyboard geen last meer van. Ik zou dus in ieder geval niet het Samsung keyboard blijven gebruiken, anders heb je kans dat je over een paar dagen weer kunt gaan resetten. Trouwens vreemd dat jij het probleem hebt met de 10.1 uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik heb vandaag mijn Galaxy Tab 10.1 mogen ontvangen na een cadeauactie van Samsung, We kochten een Samsung ES8000 en bij het registreren van de TV mochten we een cadeau uitzoeken.

Dit werd natuurlijk de Galaxy Tab 10.1 (omdat de Ipad 3 niet echt bevalt)

Na het installeren van wat apps zou ik het apparaat even aansluiten op mijn PC, en ik kreeg totaal niks te zien. Toen heb ik geprobeerd om hem op te laden via de Adapter en het USB kabeltje dat er bijgeleverd werd. hij doet gewoon helemaal niks. ik heb hem (nog) niet geroot, en ik heb een hardreset gedaan. ook heb ik het kabeltje gecontroleerd op breuken en de connector ziet er onbeschadigd uit.

Ik vrees toch echt dat het een hardware probleem is, en dat ik hem maar RMA moet sturen. (na al 3 weken wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 01:07
Voor de vakantie wil ik een aantal films meenemen. Maar welk formaat (frame size) is nou het beste?

Enerzijds dus goede kwaliteit, maar ook niet 4,7 gb groot.
Tips voor een converter tool zijn ook welkom. :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:12

zwelgh

-**-

Zowel mijn zus als mijn vader hebben in afgelopen weken een tab2 10.1 gekocht. Het valt mij op dat de tab2 een stuk minder soepel werkt dan de tab1 10.1 die ik heb (die ook nog eens meer apps en widgets heeft geinstalleerd staan).

Bij de tab2 werkt het touchscherm minder precies en alles gaat veel meer schokkerig. Zowel de tab1 als 2 draaien samsung android 4.0.4.

Hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Zosas schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:35:
Voor de vakantie wil ik een aantal films meenemen. Maar welk formaat (frame size) is nou het beste?

Enerzijds dus goede kwaliteit, maar ook niet 4,7 gb groot.
Tips voor een converter tool zijn ook welkom. :)
De resolutie van je Tab is 1280x800 dus ik zou ze omzetten naar dit formaat. En converters zijn er in overvloed te vinden op internet. Freemake video converter heb ik zelf wel een paar keer gebruikt en werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Sherlock schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:52:
elpino.rv schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:58:
[...]

ik heb het getest, en degene die ik heb gekocht voor m'n schoonma werkt perfect op de TAB 2! Zowel USB als SD kaart gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
zwelgh schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:11:
Zowel mijn zus als mijn vader hebben in afgelopen weken een tab2 10.1 gekocht. Het valt mij op dat de tab2 een stuk minder soepel werkt dan de tab1 10.1 die ik heb (die ook nog eens meer apps en widgets heeft geinstalleerd staan).

Bij de tab2 werkt het touchscherm minder precies en alles gaat veel meer schokkerig. Zowel de tab1 als 2 draaien samsung android 4.0.4.

Hebben meer mensen deze ervaring?
Ik kwam erachter dat bij mij de "bookmarks-widget" de schuldige was: als die op mijn homescreen stond ging alles schokkerig. Widget weg = schokken weg. Misschien helpt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Wat een belachelijke grap weer van Samsung.

Ik heb een Tab 10.1 en een Nexus 7. Beide adapters hebben een output van 5V en 2A, maar blijkbaar wilt de Tab niet opladen met de Nexus 7 oplader. Heeft samsung er weer iets ingebouwd dat alleen hun adapters werken of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 23:28
Hmm apart, ik heb voor onze development tablets (Tab 2 10.1) op het werk twee chinese usb laders en die doen het prima, dus ik vermoed dat er iets anders niet klopt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ze als specifiek voor de Galaxy Tab P5100 / P3100 verkocht werden, dus misschien hebben ze wel iets speciaals.

[ Voor 30% gewijzigd door Pavla op 24-01-2013 17:07 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Samsung had in de oude firmware iets zitten toch?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Pavla schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:03:
Hmm apart, ik heb voor onze development tablets (Tab 2 10.1) op het werk twee chinese usb laders en die doen het prima, dus ik vermoed dat er iets anders niet klopt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ze als specifiek voor de Galaxy Tab P5100 / P3100 verkocht werden, dus misschien hebben ze wel iets speciaals.
Ik had gevraagd aan een vriend om een adapter, maar hij zei dat zijn Tab 2 gewoon via USB laptop opgeladen werd. Bij de P7500/10 lukt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

elpino.rv schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:49:
ik heb het getest, en degene die ik heb gekocht voor m'n schoonma werkt perfect op de TAB 2! Zowel USB als SD kaart gedeelte.
Ik heb hem nu binnen, en bij mij werkt het ook, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik wil via SamMobile de nieuwe
GT-P7510 Netherlands 2012 September Android 4.0.4 P7510XWLP5 P7510PHNLP1

Installeren om zo stock te gaan en de tab te verkopen. Maar als ik dit download heb ik geen csc en pit bestand hoe kom ik daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertha781 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:06:
Ik wil via SamMobile de nieuwe
GT-P7510 Netherlands 2012 September Android 4.0.4 P7510XWLP5 P7510PHNLP1

Installeren om zo stock te gaan en de tab te verkopen. Maar als ik dit download heb ik geen csc en pit bestand hoe kom ik daar aan?
Als je de stock via Odin naar je tablet flasht is ie volgens mij weer zoals door de fabriek is afgeleverd.
je hebt geen andere bestanden nodig.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Gisteren CM10.1 nightly geflasht op de Tab 2 10.1, die werkt over het algemeen prima. Voorheen had ik de stock Jelly Bean erop (4.1.1 via sammobile), ik kan toch niet echt zeggen dat CM10.1 erg veel sneller is.

Ik heb trouwens gemerkt dat het microfoon volume erg laag is in CM10.1. Zijn er meer mensen die daar last van hebben, of die het even willen testen met een app zoals Easy Voice Recorder? Ik weet dat dat probleem bij andere apparaten speelt, maar van de Tab 2 10.1 kan ik weinig vinden. Als anderen er ook last van hebben dan weet ik tenminste dat ik het probleem niet hier hoeft te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 19:38
ok....Samsung Galaxy tab2 of Asus Transformer 300T....

Toch moeilijk kiezen. Lees dat de tab2 nogal traag is. Beeld wel iets mooier op de tab2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Nobrainer lijkt me, de 300T. Veel minder bloatware geïnstalleerd, veel sneller, vooral met de dock een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

pricewatch: Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Zwart = € 312
pricewatch: Asus Transformer Pad 300T WiFi 16GB Blauw = € 284

Dus de 300T is 30 euro goedkoper. Ik heb zelf een Tab-1, maar met dit verschil zou ik voor de Asus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik las ook dat de Tab 2 wat traag zou zijn, daarom heb ik er direct bij ontvangst CM9 op gegooid. Loopt als een tierelier, nooit spijt van gehad.

Toen ik hem kocht twijfelde ik ook tussen de Tab 2 en de Transformer maar ben toch voor de Tab 2 gegaan ook vanwege het feit dat ik zeer tevreden ben over mijn Galaxy SII en omdat ik de Tab 2 gewoon wat mooier vind.

Als je de specs vergelijkt is de Transformer inderdaad iets sneller (1,2GHz vs. 1GHz), en dus ook iets goedkoper... Oftewel, als je "iets" met Samsung hebt zou ik de Tab 2 aanraden. Heb je niets met Samsung en wil je gewoon de meeste hardware voor je geld, dan de Transformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 09:19
Voor de mensen die ooit een Galaxy Tab 10.1 hebben aangeschaft (bijv bij de wehkamp actie) en nog een hoes kunnen gebruiken, Ik kwam gisteren dit tegen: http://www.koopjeskampioe...-10-1-beschermhoes/p42375 De officiële lederen etui hoes van Samsung voor €1,30!! ipv. €20: http://tweakers.net/price...-leather-pouch-black.html

Heb deze zelf besteld en binnen gekregen en kan bevestigen dat het de officiële hoes is van Samsung. Dus mocht je nog een reserve hoes zoeken, doe er je voordeel mee! :) Wellicht dat deze ook wel geschikt is voor de Tab2 maar dat durf ik niet te zeggen...

Edit: prijs is inmiddels aangepast helaas...

[ Voor 18% gewijzigd door Virtual Reality op 07-02-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tab 2 is hetzelfde formaat, dus dat gaat wel passen :Y

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Mx. Alba schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:54:
Ik las ook dat de Tab 2 wat traag zou zijn, daarom heb ik er direct bij ontvangst CM9 op gegooid. Loopt als een tierelier, nooit spijt van gehad.

Toen ik hem kocht twijfelde ik ook tussen de Tab 2 en de Transformer maar ben toch voor de Tab 2 gegaan ook vanwege het feit dat ik zeer tevreden ben over mijn Galaxy SII en omdat ik de Tab 2 gewoon wat mooier vind.

Als je de specs vergelijkt is de Transformer inderdaad iets sneller (1,2GHz vs. 1GHz), en dus ook iets goedkoper... Oftewel, als je "iets" met Samsung hebt zou ik de Tab 2 aanraden. Heb je niets met Samsung en wil je gewoon de meeste hardware voor je geld, dan de Transformer.
Waarbij ik nog even het volgende wil opmerken: de TF300 heeft een quadcore, en de Tab een dualcore. Ik heb nagenoeg dezelfde tablets in huis, een TF201 ipv een TF300, maar dat scheelt niet veel. De TF300 loopt rondjes om de Samsung.
Verder is Asus maaaanden sneller met het uitbrengen van updates van Android. Hoe lang hebben we wel niet moeten wachten op de Android 4 update van Samsung??
Ook is er op de TF300 nauwelijks extra rommel geïnstalleerd, daar waar Samsung veel meer rotzooi heeft meegeleverd.
En ja, uiteraard kan je er CM op gooien, maar je bent dan gelijk je fabrieksgarantie kwijt. Aangezien we met ons bedrijf een kleine 15 Tab's hebben gekocht, kan ik je melden dat de fabrieksgarantie geen overbodige luxe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Stockrom is ook weer zo teruggezet en zakelijk is een andere discussie... Neem aan dat Albantar dat ding niet in 15-voud voor zakelijk gebruik heeft gekocht :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb hier een Tab 10.1 liggen en gebruik die eigenlijk vooral voor het kijken van series en het lezen van artikelen/comics/boeken. Nou besloten toch maar eens die update naar Android 4.0 te doen alleen ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Iedere keer geef ik KIES toestemming om de firmware te gaan updaten. Dan laat ik het programma een backup maken van een aantal gegevens die al staan aangevinkt. Dan haalt KIES de update binnen. Vervolgens krijg ik een venster waarin staat dat de upgrade wordt voorbereid. Vervolgens krijg ik een pop-up van Windows waarin ik Samsung toestemming moet toegeven door te gaan met de update. Waarna het scherm tevoorschijn komt waarin je de voortgang van de firmware-upgrade kunt zien. Echter verschijnt er dan iedere keer een pop-up in dat scherm met een reeks vage tekens waarbij ik alleen op bevestigen kan drukken. Als ik dat doe stopt meteen de update en kan je het riedeltje weer van vooraf aan herhalen. Iemand enig idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Waarom wil je per se KIES gebruiken, waarom doe je geen OTA update? KIES staat niet echt bekend om z'n gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Zal ik eens testen inderdaad.

[ Voor 88% gewijzigd door Linius op 07-02-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Echter verschijnt er dan iedere keer een pop-up in dat scherm met een reeks vage tekens waarbij ik alleen op bevestigen kan drukken[quote]

Hier exact dezelfde ellende. Ik dacht dat het aan mijn pas verworven pad lag.

Ik krijg toch een enorme hang naar het installeren van CM10 morgen.
Wat een rotapplicatie is dat KIES. Zelden zo een lompe, zware en instabiele applicatie gezien.

OTA udpate werkt ook niet. Ik zit nu vast aan 4.0.3 en kan met geen mogelijkheid naar 4.0.4.

OTA doets niks en via KIES krijg ik een taiwanese error melding te zien tijden het updaten. ( maar updaten ho maar. )

Mijn SGS2 doet het overigens vlekkeloos met CM10(Nightly build).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:12:
Wat een rotapplicatie is dat KIES. Zelden zo een lompe, zware en instabiele applicatie gezien.

OTA udpate werkt ook niet. Ik zit nu vast aan 4.0.3 en kan met geen mogelijkheid naar 4.0.4.

OTA doets niks en via KIES krijg ik een taiwanese error melding te zien tijden het updaten. ( maar updaten ho maar. )
Je hoeft niet vast te zitten aan 4.0.3. Je kunt altijd nog de Stock ROM van sammobile downloaden en met Odin flashen. Zelf even nakijken hoe het dan met je garantie zit.

Waarom werkt een OTA update niet? Krijg je een foutmelding? Is de Tab geroot? Ook zou je eens kunnen rebooten (kan soms wonderen doen) en kijken of het daarna lukt. Of eventueel een fabrieksreset en daarna nog eens 'n poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Het is me uiteindelijk wel gelukt. Zit nu op 4.04 in ieder geval. Komende van Honeycomb is het net alsof je weer een nieuwe tablet hebt. En de video applicatie die er standaard opzit werkt ook fijn, rockplayer er meteen afgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Heb sinds gisteren galaxy tab 2. Daar stond standaard stock rom 4.0.3 op. Eerst meteen CM 10.1 geïnstalleerd, was een stuk sneller, maar toen draaide mn scherm niet meer automatisch (ook niet na instellen automatisch draaien) als ik mn tablet draai..
Iemand enig idee wat ik nog moet doen? Op mn telefoon heb ik ook CM 10.1 en daar is het geen probleem..

Heb ondertussen maar stock rom 4.1.2 eropgezet, maar die is pokketraag vergeleken met CM 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tuxinator ( in chrono order )
"Verbinden met Server"
"Geen update beschikbaar"
( current android versie 4.0.3 )
Om volslagen gek van te worden, ik ben eigenaar van de tab, maar mag hem van samsung niet naar 4.0.4 brengen ( en dus meer/betere tablet maken).

@nebur
Ik gebruik daar een tooltje voor ( was bij mijn SGS2 ook ). " Autorotate switch" ook erg handig voor het lezen van emails in bed.

@Linius, hoe is het je gelukt? Met odin zeker?
Ik krijg allemaal blaat van samsung te horen dat mijn pad nog niet geschikt is voor de update....
Het is een galaxy pad 2 10.1 van 2 dagen oud en de 4.0.4 update is er pas sinds oktober 2012, dus ik ne pas snappez vous. De 4.0.3 is schokkerig en plakkerig traag, mijn SGS2 outperforms de TAB 2 op zijn sloffen.

" Ga er maar mee naar de samsung store... " hmmmmmmmmmm....

Ik krijg nu nog meer zin om er gewoon CM10 op te knallen..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
ja gtek, dat had ik dus ook, dat ik buiten 4.0.3 niks op die tab 2 kreeg van samsung (behalve custom flashen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:57:
Het is een galaxy pad 2 10.1 van 2 dagen oud
Gtek, in je eerdere bericht sprong je in op het verhaal van Linius waardoor ik ervan uit ging dat je een Tab 10.1 had. Aangezien je blijkbaar de Tab 2 10.1 hebt is het niet zo gek dat je nog op 4.0.3 zit en dat een OTA update aangeeft dat er geen update beschikbaar is. Er is helaas nog niets anders uitgebracht in Nederland door Samsung. 4.1.1 is wel onderweg maar wanneer die precies hier belandt is nog maar de vraag. Op sammobile.com kun je precies nagaan voor welk land welke firmware is uitgebracht.

[ Voor 17% gewijzigd door Tuxinator op 08-02-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
in servië is 4.1.2 al uit voor galaxy tab 2. die heb ik dus hier erop gezet

maar vind hem nog steeds traag. cyanogenmod is 10x sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Nebur86, geen idee waarom je het probleem met de schermrotatie hebt. Heb je de install guide van cyanogenmod.org aangehouden en ook een "wipe data/factory reset" uitgevoerd voor de installatie van CM? Hier werkt het overigens prima, het enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat het microfoon volume veel te laag is (nogmaals de vraag of iemand anders met de Tab 2 10.1 dat ook heeft).

[ Voor 9% gewijzigd door Tuxinator op 08-02-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Nou ja Gtek, je vraag richting mij is ook meteen beantwoord. Ik heb inderdaad de eerste Tab en jij dus de nieuwere versie. Bij mij was het overigens alsnog via KIES gelukt. Ik bleek een oude versie van KIES te hebben en na het programma te hebben geüpdatet ging de update van de Tab zelf ineens ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 21:09
Sinds vandaag ook de eigenaar van een Galaxy Tab 2! Werkt lekker, alleen sommige sites zegt die je moet flash 10 of hoger hebben, maar ik heb al 11 geinstalleerd.

En dit is via Chrome, als ik via de standaard browser die preinstalled stond ga surfen, dan heb ik deze problemen niet..

Tablet voelt wel lekker stevig aan, nog even een hoesje er bij scoren en dan kunnen we weer vooruit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

nieuwe rom voor de wifi n8010

N8010XXUCMA8_N8010RBTCMA4_DBT

http://www.hotfile.com/dl...N8010RBTCMA4_DBT.zip.html

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn Tab2 10.1 16 gb wifi+3g op vakantie in Kreta Griekenland willen gebruiken als GPS
Zou ik de gratis navigatie app Navfree hiervoor kunnen gebruiken ?
Is deze te downloaden op deze tablet ?
Graag advies en tips
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
JordyPSC schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:38:
Sinds vandaag ook de eigenaar van een Galaxy Tab 2! Werkt lekker, alleen sommige sites zegt die je moet flash 10 of hoger hebben, maar ik heb al 11 geinstalleerd.

En dit is via Chrome, als ik via de standaard browser die preinstalled stond ga surfen, dan heb ik deze problemen niet..

Tablet voelt wel lekker stevig aan, nog even een hoesje er bij scoren en dan kunnen we weer vooruit! :D
Chrome ondersteunt Flash niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds december 2012 eigenaar van een Samsung Note 10.1 Tot enige tijd geleden gingen kopiëren, knippen en plakken prima. Nu kan ik wel iets selecteren en aangeven dat ik het kopiëren of knippen wil, maar vervolgens kanis deze selectie niet meer plakken. Er verschijnt geen opties meer bovenin het scherm om dit te plakken. Het enige dat verschijnt is 1 blauw selectie vlakje waar ik de bewuste tekst wil plakken. Wat moet ik doen om het weer in orde te brengen? Mediamarkt zegt "gewoon fabrieksinstellingen terug zetten" Dit zie ik niet echt zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Met welke app speelt dat probleem zich af? Al eens onder Settings > Apps > [naam van app] de cache en data geleegd?

(Niet dat het veel uitmaakt, maar je zit trouwens in het verkeerde topic. Deze is voor de Note: [*klik*] :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Tuxinator op 11-02-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronkspike87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 12:54
Hallo
Graag advies en of tips.
met dank
Hoi Richard,

Ben zelf afgelopen jaar in Griekenland geweest. Je kunt gewoon de "normale" plaatsnaam gebruiken (staat overal op borden in 2 talen aangegeven) voor je navigatie. Ik heb zelf Sygic gebruikt op de Galaxy S2, werkte perfect! Ga je overigens met de auto naar Griekenland rijden? Hebben wij wel gedaan, snelweg via Belgrado en Macedonie is overigens prima (meeste stukken dan). Pas wel op voor corruptie (politie) in Servië en Macedonië!
PB me maar als je meer wilt weten, begint nogal offtopic te worden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronkspike87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 12:54
Heeft iemand informatie over wanneer de officiële 4.2 update komt voor de Tab2?
Kan nog geen datum vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Heb net de laatste nightly van Cyanogenmod erop gezet, maar dat draait dus effe veel soepeler dan de standaard ROM... Niet dat dit de vorige vraag beantwoord, maar misschien leuk om ook naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik heb sindskort een keyboard dock bij mijn Galaxy Tab 10.1 gekocht. Het bevalt redelijk goed, maar omdat ik een custom rom heb geïnstalleerd, werken niet alle knopjes. Het schijnt te kunnen werken als je de stock keyboard van Samsung installeert, maar dat is nog niet gelukt.

Een groter probleem is dat veel apps (waaronder Tweakers.net, Spotify, Podio) niet landscape werken. Kent iemand een oplossing om zo'n app toch op landscape te tonen? Dat niet alles goed werkt (rare verhoudingen, niet volledige breedte gebruikt) is niet zo'n groot probleem; alles is beter dan je hoofd scheef moeten houden ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Stephan4kant schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:06:
Ik heb sindskort een keyboard dock bij mijn Galaxy Tab 10.1 gekocht. Het bevalt redelijk goed, maar omdat ik een custom rom heb geïnstalleerd, werken niet alle knopjes. Het schijnt te kunnen werken als je de stock keyboard van Samsung installeert, maar dat is nog niet gelukt.

Een groter probleem is dat veel apps (waaronder Tweakers.net, Spotify, Podio) niet landscape werken. Kent iemand een oplossing om zo'n app toch op landscape te tonen? Dat niet alles goed werkt (rare verhoudingen, niet volledige breedte gebruikt) is niet zo'n groot probleem; alles is beter dan je hoofd scheef moeten houden ;-).
https://play.google.com/s...?q=screen+rotation&c=apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kan er zo niets over vinden maar komt er nog een update voor de GP-T7500? (Galaxy Tab 10.1 3G+Wifi) ja mag er van uit gaan dat als er voor de Tab2 een update komt er voor de '1' ook wel een zal komen?
Ik meen gelezen te hebben dat 4.1.1 er komt voor de Tab2?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Dankjewel, maar ik kan ook wel zoeken in de Play Store.

Heb al veel Apps geprobeerd, maar vrijwel geen enkele werkt. De meeste kunnen auto-rotate uitzetten (niets nieuws, maar nu met een widget of vanuit de status bar) en een enkele kan dat ook per app. Niet bijzonder dus.

De enige die bijv. de Tweakers-app ook landscape toont, is een betaalde: Google Play: Ultimate Rotation Control
Zijn er geen andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:02:
Ik kan er zo niets over vinden maar komt er nog een update voor de GP-T7500? (Galaxy Tab 10.1 3G+Wifi) ja mag er van uit gaan dat als er voor de Tab2 een update komt er voor de '1' ook wel een zal komen?
Ik meen gelezen te hebben dat 4.1.1 er komt voor de Tab2?
Een update die voor de Tab2 uit komt, hoeft zeker niet ook voor de Tab1 te komen... Kijk maar hoe lang het geduurd heeft voordat de update naar 4.0 uitrolde voor de Tab1. Toen werd de Tab2 al tijden verkocht met 4.0 er op.

Ik heb verschillende berichten gezien dat de Tab1 geen update naar 4.1 zal krijgen... Niet dat dat ooit zeker is, de enige die dat zeker weet is Samsung.

Verwijderd

Ik heb een Samsung Galaxy 10.1 (denk GT 7500) sinds vorige week.
Ik heb me laten wijsmaken dat er niet zo'n groot verschil is met de Tab 2. De Tab 2 zou iets sneller werken door de recentere Android. Bij mij staat er Android 3.2 op. Klopt dit?

Is er een update mogelijk van Android? Zoja, hoe? Bij automatische updates is er niets beshikbaar.
Is dit de moeite?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:11:
Ik heb een Samsung Galaxy 10.1 (denk GT 7500) sinds vorige week.
Ik heb me laten wijsmaken dat er niet zo'n groot verschil is met de Tab 2. De Tab 2 zou iets sneller werken door de recentere Android. Bij mij staat er Android 3.2 op. Klopt dit?

Is er een update mogelijk van Android? Zoja, hoe? Bij automatische updates is er niets beshikbaar.
Is dit de moeite?
De update is er en ja het is de moeite waard. Kijk maar even op de site van Samsung hoe en wat

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

ik kom op de volgende pagina terecht, maar zie nergens een nieuwe Android beschikbaar.
Weet iemand die staan?

http://www.samsung.com/be...ads?isManualDownload=true

Verwijderd

http://pages.samsung.com/ca/androidupgrade/English/

Maar dat lukt dus ook niet. Geen updates beschikbaar is de melding.

• Coen-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2023
Mensen hier die ervaring hebben met een Galaxy Tab 2 10.1 en een iPad (2, 3 of 4) en hoe doet de Galaxy het daartegenover van. Ik wil er graag ééntje kopen, maar ben benieuwd naar de snelheid vergeleken met een iPad.
Alvast dank.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30
Een iPad is echt op alle fronten sneller, vooral omdat hardware en software volledig op elkaar zijn afgesteld.

Is dat nou zo erg?
Mwah, ik heb beiden (Tab 10.1 en iPad 3) en ik zeg altijd: Het is het verschil tussen goed en beter.

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 19:41
Ik heb ook een Ipad 3 en een Galaxy tab 10.1
Richub schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:23:
Een iPad is echt op alle fronten sneller, vooral omdat hardware en software volledig op elkaar zijn afgesteld.
Helemaal mee eens!
Is dat nou zo erg?
Mwah, ik heb beiden (Tab 10.1 en iPad 3) en ik zeg altijd: Het is het verschil tussen goed en beter.
Helemaal mee oneens. Ik erger me sinds de aanschaf van de Galaxy tab kapot aan het verschil in snelheid. De Ipad is zo snappy met alles, terwijl ik bij de Galaxy tab continu even moet wachten op alles. Ik pak met tegenzin de Galaxy tab en met plezier de Ipad. Helaas is mijn vriendin meestal eerder bij de Ipad...

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Het verschil is natuurlijk dat je voor de prijs van 1 iPad3 2 Galaxy Tabs kunt kopen. Dus als je het geld er voor over hebt is een iPad een goede keuze... Maar als je de Tab een beetje inricht naar je zin (en dat is bij Android natuurlijk weer wat eenvoudiger) heb je er een prima apparaat aan.

Verwijderd

Richub schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:23:

Is dat nou zo erg?
Denk dat je een ipad 3 moet vergelijken met een note 10.1 ... die natuurlijk wel op 4.2.1 loopt ... slaat nergens op om een ipad 3 met een 8)7 tab 10.1 te vergelijken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2023
Oke, dan weet ik genoeg! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ja Android heeft met de komst van Project Butter(Vanaf 4.1) de achterstand op Apple wel op een heel belangrijk punt weggewerkt.

De kracht van Android(dat het veel meer open is, instelbaar is naar eigen wensen) komt nu ook veel beter tot zijn recht. Net als het met Apple al jaren zo was, reageert Android nu ook "meteen" als je iets doet.

Deze Tab 1 en Tab 2 zijn het dan net niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Ik heb een een Tab 10.1 (P7510) en een Note 10.1 (N8010). De Note maakt gehakt van de Tab. En dan draai ik nog ICS 4.0.4 op mijn Note en geen JB 4.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30
Pe Nis schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:54:
Ik heb een een Tab 10.1 (P7510) en een Note 10.1 (N8010). De Note maakt gehakt van de Tab. En dan draai ik nog ICS 4.0.4 op mijn Note en geen JB 4.1.2
No shit, Sherlock.. Niet kwaad bedoeld.

Nofi, maar daar vergelijk je een 1 GHZ dualcore met een 1.4 GHZ quadcore. Geen wonder dat die Note die Tab ver achter zich laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michielbaert schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:21:
[...]

Hoi Richard,

Ben zelf afgelopen jaar in Griekenland geweest. Je kunt gewoon de "normale" plaatsnaam gebruiken (staat overal op borden in 2 talen aangegeven) voor je navigatie. Ik heb zelf Sygic gebruikt op de Galaxy S2, werkte perfect! Ga je overigens met de auto naar Griekenland rijden? Hebben wij wel gedaan, snelweg via Belgrado en Macedonie is overigens prima (meeste stukken dan). Pas wel op voor corruptie (politie) in Servië en Macedonië!
PB me maar als je meer wilt weten, begint nogal offtopic te worden.. ;)
Hey Michiel
Bedankt voor je antwoord
Ik heb het volgende probleem: bij onze rondrit op Kreta ,komen we steeds op veel afgelegen plaatsen, waar de richtingwijzers en of plaats namen alleen in het Grieks staan aangegeven.
Pagina: 1 ... 48 ... 56 Laatste