Dat zijn twee totaal verschillende apparaten. De in de startpost aangehaalde titel TAB II verwijst naar de tweede/derde generatie tabs van Samsung (10.1v en 10.1) na de originele 7" Galaxy Tab.yannickie111 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:53:
[...]
Voor zover ik weet is dit topic voor de Tab 10.1 en de Tab 2 10.1
Jouw TAB 2 is de vierde generatie Samsung tabs, vanwege Apple rechtszaken versneld ontwikkeld.
Om verwarring te voorkomen zou ik in jouw geval een Galaxy Tab 2 topic hier op tweakers starten.
Om moverende reden is er daarom op XDA ook een apart topic over: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1596
Sorry hoor, maar jij bepaalt niet of iets in een apart topic hoort of niet (ik overigens ook nietmicheldenhaag schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:55:
[...]
Dat zijn twee totaal verschillende apparaten. De in de startpost aangehaalde titel TAB II verwijst naar de tweede/derde generatie tabs van Samsung (10.1v en 10.1) na de originele 7" Galaxy Tab.
Jouw TAB 2 is de vierde generatie Samsung tabs, vanwege Apple rechtszaken versneld ontwikkeld.
Om verwarring te voorkomen zou ik in jouw geval een Galaxy Tab 2 topic hier op tweakers starten.
Om moverende reden is er daarom op XDA ook een apart topic over: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1596
Je komt met een antwoord op een vraag wat nergens op slaat en gewoon net zo relevant is voor de Tab 1 als Tab 2. Als je echt problemen hebt met posts of inhoud, dan kan je linksboven een Topic Report aanmaken (Rapporteer)!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Lijkt me niet zinvol.micheldenhaag schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:55:
[...]
Anyway, mijn originele vraag is nu wel weer een beetje ondergesneeuwd, klein kickje

yannickie111 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:35:
Heeft iemand hier ervaring met een Galaxy Tab 2 10.1 aansluiten op een HDTV? Met MHL?
Ik kan alleen kabeltjes van 40+ euro vinden, en dat is toch wel een beetje teveel van het goede?
Ik probeer gewoon het topic zuiver te houden. thats all. nhfBtM909 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:55:
[...]
Sorry hoor, maar jij bepaalt niet of iets in een apart topic hoort of niet (ik overigens ook niet), maar de tablets zijn hardware zo goed als hetzelfde en er draait tegenwoordig dezelfde versie van het OS.
Ik wil hier toch kort het volgende over zeggen: ik heb weinig geduld en heb veel met Apple producten gewerkt. Kocht uiteindelijk toch een Galaxy Tab 2 10.1 en had verwacht om een vloeiende tablet ervaring te krijgen. Wat een ellende: alle vermoedelijke pijnpunten die je hier aan haalt zijn ook daadwerkelijk de praktijk bij mij.sloth schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:40:
Ik ben me aan het oriënteren op een Tab 2 10.1. In reviews komt vaak de beperkte snelheid van het ding aan bod. Zo zou het switchen tussen apps niet zo lekker gaan.
In welke mate lossen custom roms dit probleem op? De standaard ROM die Samsung meelevert zou tamelijk bloated zijn.
Zijn er voorbeelden van apps of dingen die traag / niet gaan en waar jullie je aan ergeren?
Ik wil 'm voor basiszaken (wat browsen, mail, filmpjes kijken, simpele apps) gebruiken en het lijkt me voor een prijs van 315 euro wel een goede deal voor een 10,1" tablet met goed scherm, laag gewicht, goede accuduur en een microsd slot.
Afgelopen week uiteindelijk de marktplaats-advertentie gemaakt om het ding te verkopen...... maar toch nog eens even snel gekeken naar root+custom rom.
Wil niet meer van het ding af nu; draai CM10 nightly build (nog wel wat buggy soms), maar OMG! Alles vloeiend, betere batterij-management (blijkt een 4.0.x kernel probleempje te zijn, zit ook in de stock) en zelfs mijn WiFi is gewoon sneller/beter. Je snapt werkelijk waar niet waarom Samsung zulke zooi ooit op het ding heeft gezet.
Custom roms, zelfs voor simpele zaken als mail en browsen, vind ik een absolute must. De stock is bagger!
Ik denk dat het eerste wat ik ga doen is om er een custom ROM op te zetten als ik dat hier zo allemaal hoor.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Of dat standaard Android tablet behaviour is of CyanogenMod-gerelateerd weet ik niet, maar ik vind het geniaal. Ik laat hem nu gewoon even ratelen en straks hoef ik niet al mijn apps weer bij elkaar te zoeken.
[edit] Hij installert niet alle apps die ik op mijn vorige tablet had, maar alle apps die ik op mijn Samsung Galaxy SII heb; het kan dus ook iets Samsung-gerelateerds zijn?
[edit2] Deze tablet voelt (met CyanogenMod 9) in ieder geval 10x sneller dan mijn oude cherry tab, een verademing om mee te werken.
[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 29-11-2012 20:46 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Nou zie ik steeds meer verhalen opduiken van mensen die CM9 of 10 hebben geïnstalleerd en waarbij de tablet ineens achtentachtig keer zo soepel en snel is.
Ik ben een beetje sceptisch. Heeft iemand ook filmpjes of zo met een vergelijk van ICS met CM10 zodat ik kan zien hoe soepel het is?
En stel dat ik overga naar CM, worden dan alle apps (zoals bij Albantar) weer netjes geinstalleerd?
... en gaat over tot de orde van de dag
Ik heb dus meteen toen ik mijn Tab 2 gisteren binnen kreeg er CM9 op gezet omdat ik hier en elders al had gezien dat de performance van het originele systeem nogal wat te wensen overlaat. Echt vergelijken kan ik dus niet, maar ik vind dat hij met CM9 heel soepel draait. Switchen tussen apps gaat lekker vlot, browsen gaat heel snel, WiFi-verbinding is perfect, Youtube is heel snel. Terwijl op mijn oude tablet (een Cherry Mobility geval met een 1GHz single core en stock Android ICS) browsen en Youtube zo goed als onwerkbaar traag waren waardoor ik die tablet alleen maar gebruikte voor wat spelletjes en lokaal opgeslagen films.
Wat betreft dat automatisch weer alle apps downloaden en installeren - ik had het totaal niet verwacht... Ik had eerst mijn Samsung Galaxy SII, daaraan voegde ik die Cherry tablet toe maar daarop moest ik alle apps handmatig installeren. En nu dus de Samsung Galaxy Tab 2 met Cyanogenmod die volautomatisch alle apps die ik op mijn Galaxy SII heb ging downloaden en installeren na de eerste keer opstarten. Geen idee hoe het systeem werkt en ik durf dus ook niet te garanderen dat hij dat ook doet met de apps die je voorheen op de zelfde Galaxy Tab had als je er Cyanogenmod op zet.
Zelf zou ik trouwens CM9 aanraden. Ik zie veel positiefs over CM10 maar ook wat kanttekeningen (bugs) dus als je gewoon vooral een soepel werkende tablet wil hebben denk ik dat CM9 de beste keuze is.
Iemand een idee?
http://www.exportprive.co...ab-101-8806071525808.html
Of het ook wireless kan weet ik niet...
Ik ben er net achter dat het WiDi heet wat ik zoek, maar helaas dat kan hij niet.
Google Play: iMediaShare Lite
Ik heb er nog niet veel mee gedaan, maar het lijkt wel aardig te werken.
Verwijderd
Denk dat je eens moet kijken op galaxytabhacks.com , zef vind ik het allemaal iets vloeiender , heb trouwens niet echt last van bugs met cdm 10 , draai wel een nightly btw ... geinig dat ze gewoon updates uitrollen , zo was er een zaklamp functie die het niet deed ,update gedraait en ja hoor .. up and runningP_Tingen schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:47:
Omdat er veel ophef was over de verbeteringen in ICS heb ik dat er zelf op een zeker moment maar opgezet. En ja, het was wel een verbetering, maar het was nou ook weer niet zo dat ik - al radslagen makend - soppend van euforie over de straat rolde vanwege de waanzinnige verbeteringen in mijn Tab 1. Neuh.
Nou zie ik steeds meer verhalen opduiken van mensen die CM9 of 10 hebben geïnstalleerd en waarbij de tablet ineens achtentachtig keer zo soepel en snel is.
Ik ben een beetje sceptisch. Heeft iemand ook filmpjes of zo met een vergelijk van ICS met CM10 zodat ik kan zien hoe soepel het is?
En stel dat ik overga naar CM, worden dan alle apps (zoals bij Albantar) weer netjes geinstalleerd?
[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 30-11-2012 21:30 ]
Ik heb de volledige versie gekocht van iMediashare en het is die paar centen waard, regelmatig updates etc.P_Tingen schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:49:
Ik heb sinds kort op mijn tab de applicatie MediaShare Lite. Ik heb dan wel een Samsung TV, maar het zou met elke tv moeten werken, zoland die maar op hetzelfde netwerk zit.
Google Play: iMediaShare Lite
Ik heb er nog niet veel mee gedaan, maar het lijkt wel aardig te werken.
Bij mij gaat hij via mijn Samsung Blue Ray/receiver/surround combo ding (ben type nummer ff kwijt) en werkt als een trein, helaas krijg ik alleen youtube niet aan waar ik had gehoopt gewoon op 'play' te drukken en dus een mediashare popup te krijgen. Gelukkig zit er ook een youtube app in de receiver.
De meeste videos pakt hij gewoon en zet ze netjes door naar mijn receiver, ik heb hem niet op andere merken receivers/tv's getest dus helaas kan ik je daarmee niet helpen.
En ik was benieuwd of iemand hier al ervaring heeft met Jelly Bean op de 10.1 7500wifi/3g? Niet dat ik niet tevreden ben met ICS maar de accu lijkt steeds sneller leeg te gaan, waar hij eerst makkelijk een week met gemiddeld 1 a 2 uur gebruik per dag mee ging moet hij nu elke 3 dagen aan het voer. En dat Samsung heeft aangekondigd dat de GP-T7500? wifi/3g geen JB update gaat krijgen maar de Tab2 weer wel...
http://mashable.com/2012/...g-android-4-1-jelly-bean/
Dit vindt ik dus weer ruk, ik had al wel wat reviews gezien maar bij CM10 werkt de camera en 3g niet.
[ Voor 21% gewijzigd door prutser001 op 30-11-2012 21:11 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
Zijn er anderen die XBMC hebben geprobeerd op deze tablet?
Don
De Nederbelg !
Yup.Jellabie schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:55:
Mss een domme vraag, maar als ik hem flash naar cm10. Is die dan nog gewoon in het nederlands?
Nickname does not reflect reality
De Nederbelg !
Dat moet je uiteraard altijd doen voor zo'n ingreep ja!:-)Jellabie schreef op zondag 09 december 2012 @ 00:00:
Ah kijk, thx, dan weet ik morge weer wat te doen, best originele rom saven gok ik zo
Nickname does not reflect reality
De Nederbelg !
Eerst een full wipe gedaan? Anders blijven ze inderdaad hangen tijdens boot na het flashen...Jellabie schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:29:
Gek, de CM9 en CM10 blijven gewoon hangen tijdens het booten.
Ik zet enkel de CM op het intern geheugen omwille ik geen microSD bij de hand heb, maar dat mag geen probleem zijn lijkt mij?
"Select the option to Wipe data/factory reset.
Then select the option to Wipe cache partition. "
Dat heb ik iig gedaan.
[ Voor 30% gewijzigd door Jellabie op 09-12-2012 23:12 ]
De Nederbelg !

En dan met een reboot blijft hij hangen
Iemand ideën?
De Nederbelg !
Op een fotum het volgende gevonden:
Format cache, dalvik cache, format /system, factory reset.
Hierna rom opnieuw flashen en alles moet dan werken
En hierna werkte alles bij mij wel.
Had hem al een keer teruggestuurd ter reparatie, maar blijkbaar heeft dat ook niet gewerkt...
Volgens mij is het niet meer dan kabeltje in de tablet steken, kabeltje in de PC en gaan.
- Heb getracht Samsung Kies te installeren voor de drivers, dat lukt wel,maar het opstarten niet, want hij crasht instant. Dat probleem had ik hiervoor ook al bij mijn Galaxy S.
- Heb standalone Samsung USB Drivers geinstalleerd, werkte ook niet
- Vinkje USB Debug voor developers aan/uit helpt ook niks.
Ik wil er een Custom ROM opzetten, want ik ben redelijk klaar met de standaard versie. Traag, haperig, loopt snel vast, dus ik dacht ik probeer er een Custom ROM op te zetten, maarja, dan is het wel handig als je hem op de pc aan kunt sluiten.
Dus iemand een idee? Of heb ik gewoon een onwijs brakke tablet?
Rechtstreeks in de pc of via een hub?
Via een hub deed mijn tab ook wat lastig.
De Nederbelg !
De standaard vanuit de box geinstalleerde apps ben je echter wel kwijt. Ik wel in ieder geval bij de installatie van CM10. Van Polaris Office heb ik bijvoorbeeld met veel moeite nog weer een versie kunnen installeren, maar de ebook reader van Samsung heb ik nog niet gevonden. Of kan ik individuele apps vanuit de nandroid back up restoren? Dan zou ik graag horen hoe je dat doet.P_Tingen schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:02:
En je apps? Als je overstapt op CM worden die dan weer geinstalleerd? Dat weerhoudt me nu nml om de sprong te wagen....
Reden om de CM10 te proberen was om van de battery drain af te komen. Die lijk ik echter ook nog niet kwijt te zijn.

G3 doet het overigens wel gewoon bij de laatste versie van CM10 voor de 7500.
[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 11-12-2012 22:48 ]
De Nederbelg !
Dit is meer een aanbeveling dan een waarschuwing. Die standaard geinstalleerde meuk is nou net de reden dat ik over CM zit na te denken. Regelmatig raak ik net iets verkeerd het scherm en komen die touchwiz dingen weer naar boven. En 9 van de 10 keer wil ik dat niet. Een héééééééél enkele keer gebruik ik de rekenmachine die daar tussen zit.FirstIntro schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:54:
[...]
De standaard vanuit de box geinstalleerde apps ben je echter wel kwijt. Ik wel in ieder geval bij de installatie van CM10.
De meeste bloatware is idd irritant zoals die bol.com app die je niet kon verwijderen. Een paar functionele apps zoals dus de ebook reader en polaris office gebruik ik wel regelmatig.P_Tingen schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:01:
[...]
Dit is meer een aanbeveling dan een waarschuwing. Die standaard geinstalleerde meuk is nou net de reden dat ik over CM zit na te denken. Regelmatig raak ik net iets verkeerd het scherm en komen die touchwiz dingen weer naar boven. En 9 van de 10 keer wil ik dat niet. Een héééééééél enkele keer gebruik ik de rekenmachine die daar tussen zit.
In CM10 zit overigens gewoon een rekenmachine, dus daar hoef je het niet voor te laten :-). En het feit dat je root/terminal mogelijkheden hebt is toch ook wel erg handig begin ik te merken, al is het wel verstandig een beetje linux kennis te hebben voor je daar mee aan de slag gaat.
Ik ben nu wel vergeten welk format me wat gaf
Ik neem aan dat je dit doet via zo'n adapter? Van 30 pins naar USB/SD kaart?superiscch schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:50:
Ik heb een usb stick van 64GB gekregen van mn werk. Wordt deze grootte niet ondersteund? Bij de ene format krijg ik "Cannot Mount device", bij andere "Device is corrupt".
Ik ben nu wel vergeten welk format me wat gaf
Je kunt alleen USB-sticks gebruiken die FAT32 geformateerd zijn. NTFS wordt niet ondersteund.
Als je deze wel ondersteund wil hebben moet je aan de slag met het rooten van je Tab, en het flashen van custom roms.
Tot welke grootte wordt het ondersteund zonder rooten etc?
edit: via deze methode is het gelukt: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm
Bedankt voor de tip Jellabie
[ Voor 40% gewijzigd door superiscch op 12-12-2012 12:20 ]
Rechtstreeks, heb ook meerdere pc's geprobeerd nu.Jellabie schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:09:
Hoe sluit jij hem aan?
Rechtstreeks in de pc of via een hub?
Via een hub deed mijn tab ook wat lastig.
Ik zat de 1e keer ff te zoeken, maar bij mij wordt het geen 'standaard' drive (dus met letter), maar helemaal onderin in de verkenner zie je ergens 'GT-P7500' staan, die kun je uitklappen.. kijk je er niet gewoon over heen?Giel83 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:45:
Heeft iemand anders nog moeite om de tab aan de PC te verbinden?
Had hem al een keer teruggestuurd ter reparatie, maar blijkbaar heeft dat ook niet gewerkt...
Volgens mij is het niet meer dan kabeltje in de tablet steken, kabeltje in de PC en gaan.
Nee helaas.elpino.rv schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:02:
[...]
Ik zat de 1e keer ff te zoeken, maar bij mij wordt het geen 'standaard' drive (dus met letter), maar helemaal onderin in de verkenner zie je ergens 'GT-P7500' staan, die kun je uitklappen.. kijk je er niet gewoon over heen?
Zie alleen iets voor de bluetooth connectie voor m'n tablet, die werkt wel, maar nergens iets van een ander icoontje voor de harde schijf en ik heb echt 100x gekeken.
Ondertussen gemaild met Samsung, kijken wat zij zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Giel83 op 14-12-2012 15:46 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
De Nederbelg !
Heb even gekeken, maar heb geen idee welke ik moet hebben om stock te gaan.BtM909 schreef op maandag 17 december 2012 @ 01:24:
Kan je hem niet gewoon hier vanaf halen: http://www.samfirmware.com/?
Ik wil de Tab verkopen als een originele Samsung Tab 10.1 kaan iemand helpen?
in verband met zijn samsung galaxy s2? wat wil je nou doen?kristan schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:39:
Is het voor mijn vader mogelijk om deze tablet te gebruiken ivm zijn SGSII? Via bluetooth oid. het liefst dan ook nog icm een bluetooth toetsenbordje, niet al te moeilijk, want dan snapt hij het niet meer
Hoe bedoel je gebruiken ivm SGSII?kristan schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:39:
Is het voor mijn vader mogelijk om deze tablet te gebruiken ivm zijn SGSII? Via bluetooth oid. het liefst dan ook nog icm een bluetooth toetsenbordje, niet al te moeilijk, want dan snapt hij het niet meer
dan nog ff uitleggen wat je exact wil doen..kristan schreef op woensdag 19 december 2012 @ 07:25:
whoa, icm, in combinatie met, sorry
wilt hij foto's heen en weer kopiëren, settings/apps, bookmarks, emails etc?!?!
Als je bedoelt of je de SGSII op de tablet kan leggen: ja, andersom SGSII onder de tablet gaat niet lekker werken, ligt niet stabiel dan
[ Voor 33% gewijzigd door elpino.rv op 19-12-2012 09:03 ]
With hierboven ^^kristan schreef op woensdag 19 december 2012 @ 07:25:
Wat bedoel je nu....
Dam icm, in combinatie met betekent, tsja, zover rijkt mijn kennis der Nederlandsche taal ook nog wel in 6 VWO...
Nee dat mag niet lees de EULA er maar eens op na, er staat duidelijk in dat je geen SGS2 in combinatie met je SGT10.1 mag gebruikenkristan schreef op woensdag 19 december 2012 @ 07:25:

elpino.rv schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:58:
[...]
dan nog ff uitleggen wat je exact wil doen..
wilt hij foto's heen en weer kopiëren, settings/apps, bookmarks, emails etc?!?!
Als je bedoelt of je de SGSII op de tablet kan leggen: ja, andersom SGSII onder de tablet gaat niet lekker werken, ligt niet stabiel dan

Punt is dat mijn papa gek wordt van dat kleine schermpje, hij wil zijn tablet dus als een soort van laptop gebruiken, om de mails te beantwoorden die hij (ook op zijn telly) binnenkrijgt. Hij wil geen extra sim kaart aanschaffen, ik begrijp dat je je internet kan tetheren en ook via bluetooth je 3g sharen, maar ik vroeg me af of er ook een connectie is die verder gaat, aangezien het allebei samsung productjes zijn. Weet ik veel, een speciale app oid er voor om ze te koppelen aan elkaar?
Tetheren kan elke android via WIFI, gmail ontvangen is ook geen probleem.kristan schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:44:
Ja, nou oke dan,
Punt is dat mijn papa gek wordt van dat kleine schermpje, hij wil zijn tablet dus als een soort van laptop gebruiken, om de mails te beantwoorden die hij (ook op zijn telly) binnenkrijgt. Hij wil geen extra sim kaart aanschaffen, ik begrijp dat je je internet kan tetheren en ook via bluetooth je 3g sharen, maar ik vroeg me af of er ook een connectie is die verder gaat, aangezien het allebei samsung productjes zijn. Weet ik veel, een speciale app oid er voor om ze te koppelen aan elkaar?
Wat wil je dan nog meer koppelen? bellen met de tablet?
Ja gmail, maar het gaat dus om eigen host e-mail accounts, die staan geconfigureerd op z'n telly, maar ja even kijken of dat als de ene de mailbox dl't de ander het niet nalaat.Rmg schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:15:
[...]
Tetheren kan elke android via WIFI, gmail ontvangen is ook geen probleem.
Wat wil je dan nog meer koppelen? bellen met de tablet?
Maar ja, ik weet niet, ik dacht misschien wat meer koppel opties, misschien had Samsung wat leuks bedacht.
Zolang het imap mailboxen zijn gaat dat prima. Mijn gmail bv komt binnen op ik geloof 5 telefoons en tablets en laptops enzo, synchroniseert allemaal vanzelf. Met pop3 mailboxen is het wat lastiger (maar wie gebruikt dat nogkristan schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:22:
[...]
Ja gmail, maar het gaat dus om eigen host e-mail accounts, die staan geconfigureerd op z'n telly, maar ja even kijken of dat als de ene de mailbox dl't de ander het niet nalaat.
Weet niet of er speciale samsung apps zijn. Heb zelf een Samsung TAB en HTC telefoon.kristan schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:44:
Ja, nou oke dan,
Er zijn sowieso veel android apps om van de ene naar de andere android dingen te zenden. Begrijp uit je verhaal dat hij gmail gebruikt, dat werkt PERFECT. Ook de agenda (neem aan dat hij ook de gmail daarvoor gebruikt) gaat heerlijk.
Kijk even in de market wat er nog meer is. Weet dat er bv apps zijn om, als je een youtube filmpje hebt gevonden op het ene apparaat, deze te sturen naar een ander android apparaat.
Er is vast nog wel meer!
En 1 grote tip: gebruik chrome op beide apparaten!! Bookmarks gesynct maar ook als je op je SGS2 iets open hebt staan kun je deze heel snel openen op de TAB. Je ziet namelijk in chome welke sites je open hebt staan op andere devices.
Geen gmail, bedrijfsmail etc, ik vrees zelfs dat het pop 3 is hahaha. Ach ik laat het hem wel gewoon kopen, dan neem ik hem langzaam aan in beslagelpino.rv schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:43:
[...]
Weet niet of er speciale samsung apps zijn. Heb zelf een Samsung TAB en HTC telefoon.
Er zijn sowieso veel android apps om van de ene naar de andere android dingen te zenden. Begrijp uit je verhaal dat hij gmail gebruikt, dat werkt PERFECT. Ook de agenda (neem aan dat hij ook de gmail daarvoor gebruikt) gaat heerlijk.
Kijk even in de market wat er nog meer is. Weet dat er bv apps zijn om, als je een youtube filmpje hebt gevonden op het ene apparaat, deze te sturen naar een ander android apparaat.
Er is vast nog wel meer!
En 1 grote tip: gebruik chrome op beide apparaten!! Bookmarks gesynct maar ook als je op je SGS2 iets open hebt staan kun je deze heel snel openen op de TAB. Je ziet namelijk in chome welke sites je open hebt staan op andere devices.
thanks
http://www.bol.com/nl/p/b...2-zwart/9005000012323729/
Mooi stylish hoesje, werkt geweldig om de tablet rechtop te zetten onder allerlei verschillende hoeken. Het enige nadeel is dat de kabel er niet in kan als het hoesje is dichtgeklapt. Ik denk dat ik aan een schoenmaker ga vragen om een gat in de rug te maken zodat dat wel kan, dan is hij perfect!
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Als hij nog bezig is, dan staat daar een percentage.
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Gisteravond de nieuwe rom voor de P5110 (GT2 10.1) geflasht. Had ik ineens 4.2.1! Hmmm, wel erg snel en smooth, hoor... alleen jammer dat er weer wat bugs in zitten die voor 4.1.x opgelost waren, zoals het aantal homescreens en persistent google search bar. Hopelijk snel weer een paar nieuwe nightlies voor ik op vakantie ga.jolobe schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:16:
Voor de liefhebbers: jelly bean 4.2 (cm10.1) is er voor gt 10.1
http://droidbasement.com/db-blog/
Positieve dingen aan 4.2.1:
- nog sneller op de Galaxy Tab 2 10.1 dan ICS
- multiple user accounts
- beter lockscreen (soort van widgets met erg mooie animatie als je bv. muziek speelt)
- homescreen is ook iets handiger/kleiner en knoppen zijn wat handiger geplaatst (zoals back, home en app switcher)
Al met al weer een winst, vind ik!
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
Zal nog moeten wachten tot de nieuwe update (als die nog ooit komt) om te weten te komen of OTA's daadwerkelijk nog gepushed kunnen worden.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
! Step 0: Zorg dat je Tab voldoende energie heeft > 85%. Bricken kan wel gebeuren als het proces onderbroken wordt.
Step 4: De USB drivers: Zorg dat voordat je begint je Samsung Kies installeerd en dat Kies je tablet herkent heeft. De juiste drivers worden dan meteen geinstalleerd.
Step 6: Bij kleurde 2 vakjes geel. Als ik het me goed herinner 1 met COM poort 1 en de ander met poort 5.
Step 7: Hier nam ik met mijn dronken kop wat risico. Bricken is niet gemakkelijk dus mijn ongeduld en de alcohol nam het over van de voorzichtigheid.
Bij het uitpakken hield ik een .md5 bestand over. Bij PDA heb ik verwezen naar dit .md5 bestand. Ditzelfde had ik ook bij de overige willen doen (phone, cdc, pit), maar door de alcohol svergeten.
Step 8: Heb ik op de default instellingen gelaten. Stond goed geloof ik.
Step 9: Heb in Odin op start gedrukt. Dit duurde tussen de 5 en 10 minuten. COM poort 1 werd volledig afgehandeld door Odin, zichtbaar gemaakt door een groene progress balk. Het andere gele vak, COM 5, werd niet gedaan. In het uiteindelijke report stond succes 1/failed 1. Na wat zweetdruppels startte de Tab zonder problemen op. Heb hierover niets op het Net terug kunnen vind3n. Alleen posts over 0 successes.
Zou aardig zijn als mensen hun ervaring met Odin delen. Is 1 succes voldoende? Hadden jullie ook een failed...etc etc.
[ Voor 4% gewijzigd door EektheMan op 25-12-2012 16:09 . Reden: Step 0 toegevoegd ]
Dan heb je het toch juist goed gedaan? Je hebt ook maar twee bestanden (P5110XXCLK7_P5110OXACLK7_HOME.tar.md5 en SS_DL.dll). PIT, Bootloader, Phone en CSC moet je in dit geval dus gewoon leeglaten, en alleen het md5 bestand moet worden ingevuld bij PDA als ik het goed begrepen heb.EektheMan schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:04:
Bij het uitpakken hield ik een .md5 bestand over. Bij PDA heb ik verwezen naar dit .md5 bestand. Ditzelfde had ik ook bij de overige willen doen (phone, cdc, pit), maar door de alcohol svergeten.
Wel vreemd dat je die fail vermelding kreeg. Maar goed, ik zal er ergens deze week eens aan beginnen, ik was al in XP gedoken en Kies is geïnstalleerd en de tablet word herkent. Ik laat wel even weten hoe het gelopen is.
Edit: Vandaag de tablet geflashed. Helemaal probleemloos ging het niet. Odin bleef hangen bij de stap "SetupConnection". Google leverde genoeg resultaten op waaronder de tablet in een andere USB poort steken of Odin herstarten. Een andere USB poort had geen nut en wederom bleef Odin hangen. Odin herstarten gaf wel het gewenste resultaat, en nu verliep het flashen probleemloos. Inmiddels is 4.1.1 dus succesvol geïnstalleerd. In eerste instantie wel een kleine hartverzakking gehad, maar je moet er wat voor over hebben.
[ Voor 34% gewijzigd door Tuxinator op 27-12-2012 17:13 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Volgens mij is dit mogelijk met android 4.2.Sherlock schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:20:
Ik zit er sterk aan te denken om deze tablet aan te schaffen, maar kan je hier nu met meerdere accounts/gebruikers op werken? Ik las enkele posts hierboven dat dat inderdaad mogelijk is met één van de nieuwste updates, maar is dat al een officiële release?
Maar voor zover ik weet zitten hier nog wel haken en ogen aan. Zo kun je bijvoorbeeld niet op 2 verschillende accounts twitter (met verschillende accounts) gebruiken.
Dit soort functies komen er wel aan, maar zitten nog in de beginfase.
Dat is volgens mij ook mogelijk. (Eventueel met een custom 4.2 rom, maar dat hoeft geen probleem te zijn.)Sherlock schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:32:
Ah bedankt. Het gaat erom dat mijn vrouw en ik allebei onze email kunnen lezen en dat de kinderen een soort 'beveiligde' omgeving hebben waarbij ze voornamelijk spelletjes kunnen doen (en misschien nog Youtube oid). Ik begreep dat dat op bijvoorbeeld de Sony Experia tablet S wel mogelijk is.
Alleen het probleem zit er dus in dat je dezelfde app niet in 2 accounts kunt gebruiken met verschillende data.
Als je kinderen dus angry birds kunnen spelen, en jij wil het op jouw account een keer doen, dan ga je door met dezelfde speldata/scores.
Verwijderd
Ik heb pas een galaxytab 2 gekocht en heb hetzelfde probleem. Heb jij er inmiddels een oplossing voor gevonden?
Met vriendelijke groet,
Peter de Bruijn
Zojuist de nieuwste nightly, want de cm-10.1-20121226-NIGHTLY was redelijk kapot (kwa Trebuchet). Het homescreen e.d. werkte niet meer, plus bijvoorbeeld resizing en google search bar waren kapot (zie mijn eigen post hierboven).Coreantes schreef op maandag 24 december 2012 @ 08:29:
[...]
Gisteravond de nieuwe rom voor de P5110 (GT2 10.1) geflasht. Had ik ineens 4.2.1! Hmmm, wel erg snel en smooth, hoor... alleen jammer dat er weer wat bugs in zitten die voor 4.1.x opgelost waren, zoals het aantal homescreens en persistent google search bar. Hopelijk snel weer een paar nieuwe nightlies voor ik op vakantie ga.
Positieve dingen aan 4.2.1:
- nog sneller op de Galaxy Tab 2 10.1 dan ICS
- multiple user accounts
- beter lockscreen (soort van widgets met erg mooie animatie als je bv. muziek speelt)
- homescreen is ook iets handiger/kleiner en knoppen zijn wat handiger geplaatst (zoals back, home en app switcher)
Al met al weer een winst, vind ik!
Ondertussen is ook dat gefixt!
Weinig op aan te merken, ook op andere fora, naast dat er soms problemen zijn met de camera... wat gewoon een minder gebruikte functie voor mij is. Skype i.c.m. de camera gaat in ieder geval met deze build prima!
Klein irritatiepuntje van mezelf: ik heb een Samsung Dock. Met 4.1.2 ging automatisch de "Clock" app aan en direct in Night Mode. Handig, want staat naast me computer, dus gewoon een clock. Deze "Clock" hebben ze vervangen in 4.2.1 Jelly Bean en start dus niet meer automatisch op in de dock, noch gaat ie vanzelf in Night Mode. Wordt vast gefixt nog....

Verwijderd
Heb hem ook gecheckt maar ik vond hem juist te onstabiel , playstore werkte niet , de searchbar was niet te verwijderen , bleCoreantes schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:15:
[...]
Zojuist de nieuwste nightly, want de cm-10.1-20121226-NIGHTLY was redelijk kapot (kwa Trebuchet). Het homescreen e.d. werkte niet meer, plus bijvoorbeeld resizing en google search bar waren kapot (zie mijn eigen post hierboven).
Ondertussen is ook dat gefixt!Maakt de rom op de tablet op dit moment erg snel/leuk/interessant en wat mij betreft is de huidige cm-10.1-20121227-NIGHTLY stabiel genoeg voor dagelijks gebruik.
Weinig op aan te merken, ook op andere fora, naast dat er soms problemen zijn met de camera... wat gewoon een minder gebruikte functie voor mij is. Skype i.c.m. de camera gaat in ieder geval met deze build prima!
Klein irritatiepuntje van mezelf: ik heb een Samsung Dock. Met 4.1.2 ging automatisch de "Clock" app aan en direct in Night Mode. Handig, want staat naast me computer, dus gewoon een clock. Deze "Clock" hebben ze vervangen in 4.2.1 Jelly Bean en start dus niet meer automatisch op in de dock, noch gaat ie vanzelf in Night Mode. Wordt vast gefixt nog....
Ik heb gekeken bij controleren op updates, maar hij vindt niks? Heb nu nog 4.0?
Maar ook tuxinator geeft een link in zijn post hierboven. Veel flashplezier
Jij hebt 't dan waarschijnlijk over de 26 build. Zie ook mijn eerdere post, want daarin verweest ik naar de 23 en 26 build. Deze waren de eerste voor de tablet met 4.2.x en inderdaad redelijk kapot. De Trebuchet (o.a. search bar en homescreens) zijn in de build van gisterenmiddag (27) gefixt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:03:
[...]
Heb hem ook gecheckt maar ik vond hem juist te onstabiel , playstore werkte niet , de searchbar was niet te verwijderen , ble![]()
![]()
utooth audio streaming haperde , verder gekeken wat er nu eigenlijk voor winst was en dat vind ik pers erg magertjes dan , draai nu gewoon weer cm.10.1 , ga er van uit dat er van zelf een oficele nightly komt waar die problemen opgelost zijn , was wel leuk om te zien verder ....
Over de winst/toegevoegde waarde van Jelly Bean kan je discusseren en is erg persoonlijk. Het lijkt erop dat de meeste mensen met name de multiple user accounts erg interessant vinden. Daar kan ik me goed in vinden. Voor de mensen die de tablet lekker voor zichzelf gebruiken zie ik ook niet heel veel grote veranderingen nu, naast een iets andere homescreen indeling en wat andere status/task bars bovenin.
En die klok... ARGH!

Wat me wel opviel was dat er bij Kies in het eerste scherm (basisgegevens) bij "huidige firmwareversie" achter CSC (KOR) staat, dat zou na het flashen van de officiële UK ROM toch BTU moeten zijn? Dit heeft als resultaat dat Kies niet voor updates kan checken want die pikt KOR niet. Zijn er meer mensen die dit hebben?
De CSC veranderen bij een Samsung smartphone is vrij eenvoudig, bij een tablet kom ik er eigenlijk niet uit.
Edit: Laat maar. Deze app heeft de oplossing gebracht: Google Play: Samsung Galaxy S / S2 / S3 CSC
Er stond bij dat het alleen werkt voor de Galaxy S/S2/S3, maar het werkt blijkbaar ook op de Tab 2. Je bent wel alles kwijt aangezien er een reset wordt gedaan. Kies kan nu ook weer voor updates checken aangezien ik de CSC heb veranderd naar BTU.
[ Voor 31% gewijzigd door Tuxinator op 28-12-2012 20:42 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 28-12-2012 23:33 ]
Maar dit is dus echt een rom flashen? Zou deze update niet gewoon OTA of via kies moeten (kunnen) komen?EektheMan schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:39:
Yannicki111, oa via samfirmware en hier http://www.todroid.com/ho...ial-firmware-p5110zsclk6/
Maar ook tuxinator geeft een link in zijn post hierboven. Veel flashplezier
Yep. Uiteindelijk zal die update wel via Kies en OTA verschijnen, Samsung is alleen niet altijd de snelste met het uitbrengen van firmware en ik had in ieder geval geen zin om daarop te wachten.yannickie111 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:15:
Maar dit is dus echt een rom flashen? Zou deze update niet gewoon OTA of via kies moeten (kunnen) komen?
Als ik op sammobile.com kijk, dan hebben tot nu toe alleen Hong Kong, Taiwan, de UK en een gedeelte van Mexico de update van Samsung mogen ontvangen.
Probeer eens de MX player. Deze doet het voor mij erg goed op de tablet. Ik heb een hoge pet op van VLC, maar dan vooral als het gaat om desktop. Waar het mobiel betreft.... mwahMx. Alba schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:32:
Ik heb dus een Tab 2 10.1 met CM9 en ik loop daarmee tegen problemen aan bij het afspelen van MP4-bestanden. In de Media Player op Windows 7 doen ze het perfect, maar de standaard video player van de Tab 2 weigert ze. De VLC app (die in mijn ervaring vrijwel alles vreet) speelt ze wel maar met zeer slechte beeldkwaliteit. Ik heb verscheidene andere video player apps geprobeerd maar het beste wat ik daaruit kan krijgen is goed beeld maar geluid dat vele malen te langzaam wordt afgespeeld. Dus of helemaal niets, of zeer slecht beeld (VLC) of geen geluid (allerlei andere obscure players). Ik neem aan dat het simpelweg een codec-probleem is, maar is er dan echt geen app met een goede MP4-codec voor deze tablet?
Zag deze optie op een custom rom site en moest aan jouw probleem denken.Giel83 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:45:
Heeft iemand anders nog moeite om de tab aan de PC te verbinden?
- Heb getracht Samsung Kies te installeren voor de drivers, dat lukt wel,maar het opstarten niet, want hij crasht instant. Dat probleem had ik hiervoor ook al bij mijn Galaxy S.
- Heb standalone Samsung USB Drivers geinstalleerd, werkte ook niet
- Vinkje USB Debug voor developers aan/uit helpt ook niks.
Ik wil er een Custom ROM opzetten, want ik ben redelijk klaar met de standaard versie. Traag, haperig, loopt snel vast, dus ik dacht ik probeer er een Custom ROM op te zetten, maarja, dan is het wel handig als je hem op de pc aan kunt sluiten.
Kijk eens bij instellingen -> opslag.
Hier zit een knop of gebruik je de menu knop rechtsboven en dan kom je in een instellingen scherm met termen als MTP en PTP. MTP voor verbinden met pc staat bij mij aan.
Ps: heb zelf 10.1 met officiele rom 4.0.4
Ik heb een vraagje. Heb nu sinds 29 mei de galaxy S3 en sinds kort nu ook de Galaxy tab2 10.1.
Via internet heb ik een keer een BT keyboard gekocht en die werkt prima op beide apparaten. Sinds gisteren heb ik een Speedlink Snappy SL-6158 BT muis gekocht deze werkt wel op mijn S3, maar niet op mijn Tab2. Het apparaat koppelt prima op de Tab2 en ook de invoer is geselecteerd, maar toch krijg ik geen cursor. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik draai Jelly Bean via de originele update, heb namelijk een Franse tablet waar hij al voor gereleased is sinds 2 weken samen met een firmware upgrade.
Daarnaast heb ik nog een vraag. Ik heb foto's over gezet van mijn Canon EOS 450D, maar zodra de foto zich scherp heeft gesteld, wordt de foto helemaal wit en verdwijnt dus. Kan de tab2 deze resolutie niet aan? Als ik in zoom doet hij het wel en ook als ik de foto in bewerk modus zet.
Alvast bedankt voor jullie hulpl
Verwijderd
Coreantes schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:20:
[...]
Jij hebt 't dan waarschijnlijk over de 26 build. Zie ook mijn eerdere post, want daarin verweest ik naar de 23 en 26 build. Deze waren de eerste voor de tablet met 4.2.x en inderdaad redelijk kapot. De Trebuchet (o.a. search bar en homescreens) zijn in de build van gisterenmiddag (27) gefixt.
Over de winst/toegevoegde waarde van Jelly Bean kan je discusseren en is erg persoonlijk. Het lijkt erop dat de meeste mensen met name de multiple user accounts erg interessant vinden. Daar kan ik me goed in vinden. Voor de mensen die de tablet lekker voor zichzelf gebruiken zie ik ook niet heel veel grote veranderingen nu, naast een iets andere homescreen indeling en wat andere status/task bars bovenin.
En die klok... ARGH!
Jep ... die draaide ik ind .. toch weer ff gecheckt wat je zei en inderdaad loopt een stuk beter .. en nog beter is dat ze vandaag via de updates binnenkomen ..
Samsung mag dan zijn updates verwaarlozen , gelukkig is er cynogenmod ....
http://www.androidpolice....mobile-verizon-and-10-1v/
![]()
![]()
Is JB intussen al stabiel voor de Tab 2? Hoeft (nog) niet via OTA update, CyogenMod mag ook, maar werkt dat intussen stabiel? En werken die meerdere user accounts zoals je dat zou verwachten, dus bijvoorbeeld verschillende FB accounts mogelijk?Coreantes schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:20:
Helaas geen ervaringen met multiple user-accounts, maar volgens mij staat er hierboven/vorige pagina iets over het gebruik van één app door meerdere users en dat het niet altijd even goed werkt. Dat deel is, voor zover mijn beperkte kennis reikt, in een eerste fase.Sherlock schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:42:
[...]
Is JB intussen al stabiel voor de Tab 2? Hoeft (nog) niet via OTA update, CyogenMod mag ook, maar werkt dat intussen stabiel? En werken die meerdere user accounts zoals je dat zou verwachten, dus bijvoorbeeld verschillende FB accounts mogelijk?
[ Voor 3% gewijzigd door Coreantes op 31-12-2012 11:11 ]
Beste androidplayer is DICE, maar je moet er wel wat voor lappenMx. Alba schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:41:
MX Player heb ik al geprobeerd. Zeer goed beeld, maar het geluid wordt op halve snelheid afgespeeld dus een octaaf te laag en veeeeeel teeeeeee laaaaaangzaaaaaaaaaam terwijl het beeld wel op normale snelheid loopt. Niet echt nuttig dus.