Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de firmware geupgrade heb, kun je dan nog naar de oude situatie terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-08-2023
@Harrybarry jazeker, gewoon kwestie van de stock rom terug te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
mendax schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:55:
Goeiedag, ik heb net mijn galaxy tab p7500 via deze link geflashed, daarbij ging alles zonder problemen.
Nu is de tab echter al een 20 tal minuten bezig met de eerste boot.
Moet ik mij zorgen beginnen maken of is dit normaal gedrag?
En wat zou eventueel een oplossing kunnen zijn?
Dank bij voorbaat :)

edit: Ter verduidelijking, hij zit "vast" bij het samsung logo waarbij de achtergrond achter de letters altijd oplicht/wegfade.

edit 2: opgelost door factory settings te selecteren
En wat abour battery drain? Sommige klagen erover anderen weer niet, wat niet wil zeggen dat ze het niet hebben.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ik heb vanaf dag 1 (ook op HC) al een vorm van battery drain. Nog eens een betere stats app downloaden wie de dader is. De horizontale lijnen die ik hier zie, heb ik nog nooit gehad.

Ook zo knullig: bij de waarschuwing batterij laag gaat het lockscreen aan. En blijft aan... zo gaat die accu wel snel ja.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het licht van mijn scherm op half gezet .....tja, het is behelpen.....maar het werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
Senor Sjon schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:42:
Ik heb vanaf dag 1 (ook op HC) al een vorm van battery drain. Nog eens een betere stats app downloaden wie de dader is. De horizontale lijnen die ik hier zie, heb ik nog nooit gehad.

Ook zo knullig: bij de waarschuwing batterij laag gaat het lockscreen aan. En blijft aan... zo gaat die accu wel snel ja.
L2-hsic proces veroorzaakt dat bij ICS. Het is een kernel wakelock issue, dus programma's verwijderen heeft er geen invloed erop. Google er maar wat op, dan word je zoveel wijzer dat niemand nog echt een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
micheldenhaag schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:47:
[...]

L2-hsic proces veroorzaakt dat bij ICS. Het is een kernel wakelock issue, dus programma's verwijderen heeft er geen invloed erop. Google er maar wat op, dan word je zoveel wijzer dat niemand nog echt een oplossing heeft.
Ik heb/had er ook last van, en ben van alles aan het proberen (dat op XDA staat). Afgelopen nacht 1% drain gehad, maar is nog te vroeg om conclusie te trekken of het door dit of dat komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
H92! schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

Ik heb/had er ook last van, en ben van alles aan het proberen (dat op XDA staat). Afgelopen nacht 1% drain gehad, maar is nog te vroeg om conclusie te trekken of het door dit of dat komt :)
Voor mij is het een soort toevalstreffer als het zonder drain gaat. Ik denk dat ik een laatste getweakte HC rom erop ga zetten. Zelfde snelheid, geen drain (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mendax schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:17:
@Harrybarry jazeker, gewoon kwestie van de stock rom terug te flashen.
Ik ben een groentje, bedoel je de fabrieksinstellingen terugzetten door de twee knoppen in te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:50:
Ik ben een groentje, bedoel je de fabrieksinstellingen terugzetten door de twee knoppen in te drukken?
Neen, stock Rom downloaden en deze flashen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Brad Pitt schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:54:
[...]

Neen, stock Rom downloaden en deze flashen.
Of even wachten totdat de update via ota of kies beschikbaar wordt in mijn geval.
Neem aan dat als je update via ota of kies dat je geen battery drain kan verwachten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik heb overigens toch nog de update gekregen. Grote vooruitgang wel, alleen wel erg traag met de hele update.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ondertussen heb ik een paar keer kunnen testen wat het effect van de taskmanager is. Als ik niks doe, heb ik 1-3% battery drain in ongeveer 10 uur. Sluit ik alles af en gooi ik het geheugen leeg, dan heb ik geen drain; of hij is zo laag dat 10 uur liggen minder dan 1% kost.

Ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Hallo allemaal,sinds kort in het bezit van een galaxy tab 2 GT-P5110 en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben..er is echt wel een vraag waar ik mee zit.
De tab zou beschikken over 1 gb werkgeheugen maar als ik dit bij taskmanager na kijk dan zie ik maar 687,27 ram staan..waar is de andere 323,73 heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik zou je niet met zekerheid kunnen vertellen waar het andere geheugen heen is, maar 687 MB is een normale hoeveelheid om in die taskmanager weergegeven te worden. Ik denk dat de hardware (vidoechip, etc) geheugen gebruikt, net zoals een integrated kaart op een laptop of moederbord ook van het hoofdgeheugen vreet.

Die 687 is dan hetgeen dat overblijft, en wat door Android en applicaties gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:57
Ik ben aan het kijken voor een extra kabel voor m'n samsung galaxy tab 10.1V op dealextreme. Maar zijn de oplaadkabels gelijk voor alle galaxy tabs? Of is er nog een verschil in? Ik kan het niet zo direct vinden.

@hieronder, thankx!

[ Voor 5% gewijzigd door Tarkin op 23-10-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:59:
Ik ben aan het kijken voor een extra kabel voor m'n samsung galaxy tab 10.1V op dealextreme. Maar zijn de oplaadkabels gelijk voor alle galaxy tabs? Of is er nog een verschil in? Ik kan het niet zo direct vinden.
De aansluitingen van de tablets 10.1. zijn allemaal het zelfde.
Je kunt die kabel gerust bestellen. Heb er zelf ook al ééntje besteld. Werkt prima en stukken goedkoper dan de originele Samsung kabels.
En worden ook nog kosteloos verzonden.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een memory stick aansluit op de USB-poort dan kan ik één foto bekijken maar ik kan niet "doorbladeren" om de andere foto's te bekijken. Is dat wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:35:
Als ik een memory stick aansluit op de USB-poort dan kan ik één foto bekijken maar ik kan niet "doorbladeren" om de andere foto's te bekijken. Is dat wel mogelijk?
Installeer QuickPic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is snel!! En het werkt prima. :) _/-\o_

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendax
  • Laatst online: 12-08-2023
En wat abour battery drain? Sommige klagen erover anderen weer niet, wat niet wil zeggen dat ze het niet hebben.
Ik heb sinds mijn vorige post dus ICS op mijn Galaxy Tab.
Ik vindt het zelf een significante verbetering tegenover 3.2.
En van battery drain heb ik werkelijk nog niets gemerkt en ik ben nogal een hevige gebruiker (6u per dag makkelijk).
Nu nog uitzoeken hoe ik moet rooten en we zijn helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
*Knip*

Doe zelf eens moeite, hier is het topic niet voor bedoeld.

[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 25-10-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:52

Audione0

Strijdt der titanen

Crossposten is niet nodig en ook niet toegestaan. Het is allemaal na te lezen in Het algemeen beleid

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 25-10-2012 11:01 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Zie je iets wat hier niet thuis hoort, gebruik dan de "Rapporteer" link bovenaan het topic, ga niet zelf reageren.

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 25-10-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Even ter verduidelijking. Zie je iets wat hier niet thuis hoort, gebruik dan de "Rapporteer" link bovenaan het topic. Het neerplempen van vragen zonder enige inzet is nergens op het forum toegestaan, ook hier niet. Ook het op de man spelen is niet nodig & toegestaan.
Hier weer ontopic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Gisteren wilde ik eens een koptelefoon aansluiten op mijn nieuwe tab 2 maar liep tegen een probleem aan..als ik hem erin steek dan krijg ik zacht geluid aan alleen de linker kant en als ik dan draai en een beetje ermee beweeg dan kraakt hij en krijg ik na een beetje friemelen wel geluid aan beide kanten..iemand nog tips hiervoor?of moet ik toch terug gaan en hem laten repareren? Ben hem dan alleen weer meteen een tijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Weet je zeker dat het aan de Tab ligt en niet aan de koptelefoon? Ik heb dit namelijk ook met mijn iPod en de orignele iPod oordopjes van 4 jaar oud. Als ik de oordopjes van mijn Tab :+ gebruik dan heb ik nergens last van.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met JB versie 4.1.2. op de Galaxy tab 10.1 ?
Zie onderstaande link voor meer informatie.

http://galaxytabhacks.com...y-tab-10-1-android-4-1-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Rambie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:17:
Gisteren wilde ik eens een koptelefoon aansluiten
Ik neem aan dat de originele oordopjes een stekker hebben met 4 aansluitmogelijkheden, dus incl. microfoonconnectie. Een koptelefoon heeft 3 aansluitingen, en dat past niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Headset (dus inclusief microfoon) gebruikt alleen een extra 'ring' voor de mic aansluiting. Als je een gewone 3,5 mm koptelefoon gebruikt dan werkt dat prima. De aansluitingen voor massa, links en rechts geluid zijn namelijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:41:
Iemand al ervaring met JB versie 4.1.2. op de Galaxy tab 10.1 ?
Zie onderstaande link voor meer informatie.

http://galaxytabhacks.com...y-tab-10-1-android-4-1-2/
Ja, loopt prima.
Maar deze is op mijn tab nog sneller. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1953915
Echt de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een samsung tab 2 10.1 gekocht. (Ik hoop dat ik nu wel in het goede forum zit.) Zelf heb ik ook een iPhone 4 en mijn vrouw een Nokia C03. Nu is het zo dat deze vrij simpele en goedkope Nokia ik eenvoudig foto's en video's kan versturen naar de tablet via bluetooth.

Maar helaas gaat dat met de geavanceerde iPhone niet... Hoe krijg ik nu dus foto's en video's eenvoudig van mijn iphone op mijn android tablet?

Ik kan via een jailbreak op mijn iphone een app installeren waardoor ik via bluetooth bestanden kan versturen, maar die kost €5,00 en ik weet niet zeker of dat werkt. En wellicht zijn er betere alternatieven.

edit:
Het antwoord lijkt dropbox te zijn. Werkt eigenlijk hetzelfde als fotostream op iOS, helaas op iOS moet je wel zelf dropbox zo af en toe opstarten, want multitasking kent iOS niet!

[ Voor 13% gewijzigd door Timo002 op 29-10-2012 20:22 . Reden: antwoord toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkie1
  • Laatst online: 29-01-2023
Probeer eens met dropbox/google drive/skydrive etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Google drive geprobeerd, maar die verkleind de foto's en video's als ik ze upload vanaf mijn iphone. Dus dat is geen optie.

SugarSync doet hetzelfde.

Dropbox nog niet geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkie1
  • Laatst online: 29-01-2023
misschien iets van instelllingen...orginele formaat behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
mikkie1 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:16:
misschien iets van instelllingen...orginele formaat behouden?
Als die instelling er was had ik hem zeker gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een connection kit gekocht , maar heb het idee dat de accu nu sneller leeg gaat , terwijl ik de muis heb uitgezet en alle programma's heb afgesloten , klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:17:
Heb een connection kit gekocht , maar heb het idee dat de accu nu sneller leeg gaat , terwijl ik de muis heb uitgezet en alle programma's heb afgesloten , klopt dat ?
komt waarschijnlijk door ICS 4.0.4. daar zit een bug in. Heeft niets met je connection kit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micheldenhaag schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:15:
[...]

komt waarschijnlijk door ICS 4.0.4. daar zit een bug in. Heeft niets met je connection kit te doen.
Dus ik kan hier verder nog niks aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
idd. officieel niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
heeft er iemand een goed alternatief voor "S planner" want dat vind ik toch niet zo'n prettig tooltje en synt ook niet zo lekker...

daarnaast heb ik 2 exchange accounts erin zitten en een aantal andere (waaronder FB)

waardoor ik in de agenda 3 accounts zie met mijn email adres en 2 met mijn zakelijk email adres terwijl het zakelijke adres er toch echt maar 1x in staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Reloader schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:16:
heeft er iemand een goed alternatief voor "S planner" want dat vind ik toch niet zo'n prettig tooltje en synt ook niet zo lekker...

daarnaast heb ik 2 exchange accounts erin zitten en een aantal andere (waaronder FB)

waardoor ik in de agenda 3 accounts zie met mijn email adres en 2 met mijn zakelijk email adres terwijl het zakelijke adres er toch echt maar 1x in staat...
Je kan eens proberen met de google agenda app uit de play store, deze is eignelijk dezelfde als de stock van ics.
S planner is een beetje aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
thanks! ziet er naar mijn mening inderdaad beter uit en heb nu meteen geen dubbele accounts meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de het icoontje voor de schermafbeeldingen van de Tab 10.1 uit te schakelen, regelmatig wordt er perongeluk op gedrukt en wij gebruiken het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Timo002 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 08:58:
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een samsung tab 2 10.1 gekocht. (Ik hoop dat ik nu wel in het goede forum zit.) Zelf heb ik ook een iPhone 4 en mijn vrouw een Nokia C03. Nu is het zo dat deze vrij simpele en goedkope Nokia ik eenvoudig foto's en video's kan versturen naar de tablet via bluetooth.

Maar helaas gaat dat met de geavanceerde iPhone niet... Hoe krijg ik nu dus foto's en video's eenvoudig van mijn iphone op mijn android tablet?

Ik kan via een jailbreak op mijn iphone een app installeren waardoor ik via bluetooth bestanden kan versturen, maar die kost €5,00 en ik weet niet zeker of dat werkt. En wellicht zijn er betere alternatieven.

edit:
Het antwoord lijkt dropbox te zijn. Werkt eigenlijk hetzelfde als fotostream op iOS, helaas op iOS moet je wel zelf dropbox zo af en toe opstarten, want multitasking kent iOS niet!
Dat is een Apple 'feature'.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:20:
Is het mogelijk om de het icoontje voor de schermafbeeldingen van de Tab 10.1 uit te schakelen, regelmatig wordt er perongeluk op gedrukt en wij gebruiken het nooit.
Na de ICS update kan je kiezen wat die knop moet worden. Ik heb hem niet bij de hand.

Battery drain is wel heftig. Apps killen en laten liggen zorgt ervoor dat ie binnen 2 dagen leeg is zonder activiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:20:
Instellingen - display - snel starten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Werkende oplossing ICS 4.0.4 batterydrain voor P7500 (en misschien ook P7510?):

Als je last heb van het kernel wakelock L2-hsic batterydrain probleem (de kans is groot) gaat je tab (processor) bij uitschakelen niet in DeepSleep en is je accu in 2 dagen standby leeg.
De Stiffmeister heeft iets gemixed met een Chinese en 'Europese' rom.
Ik heb (zonder eerst de Chinese te flashen want zal al op 4.0.4) zijn rom op mijn tab gezet met CWM en heb sindsdien geen last meer van batterydrain. _/-\o_

Dus als je niet bang bent om een 'vreemde rom' te installeren, doe dan de Stiffmeister rom. Ik heb geen fabrieksreset gedaan (alleen maar wipe en dalvik), waardoor al mn apps en instellingen gewoon bewaard bleven.

Try it yourself: http://www.android-hilfe....0-4-a-32.html#post4264405

Na installatie leek het wel alsof mn tab bij activiteit alleen maar op 1Ghz draaide, maar dat bleek ook na een reboot niet meer het geval. Ik verbruik nu 2% accu per dag in standby. Netjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Mensen ik zie dat er een Samsung ICS update beschikbaar is voor de P7510 van mijn moeder (FOTA of Kies), maar ik kan nergens vinden of die update een factory reset met het bijbehorende wissen van alle apps en data die er op staan betekent.

Heeft iemand de update (nogmaals: niet door te flashen, maar gewoon van Samsung) al geprobeerd en kan mij vertellen in hoeverre hij lijdt tot dataverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
NinjaTuna schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:43:
Mensen ik zie dat er een Samsung ICS update beschikbaar is voor de P7510 van mijn moeder (FOTA of Kies), maar ik kan nergens vinden of die update een factory reset met het bijbehorende wissen van alle apps en data die er op staan betekent.

Heeft iemand de update (nogmaals: niet door te flashen, maar gewoon van Samsung) al geprobeerd en kan mij vertellen in hoeverre hij lijdt tot dataverlies?
nee, alle data en apps blijven bij OTA behouden. Echter krijg je er met 99% zekerheid gratis batterydrain bij en is de tab elke 2 dagen leeg. Dus bezint voor ge begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Netjes...
Bedankt voor de info, ik wacht wel op de volgende update :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micheldenhaag schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:48:
[...]

nee, alle data en apps blijven bij OTA behouden. Echter krijg je er met 99% zekerheid gratis batterydrain bij en is de tab elke 2 dagen leeg. Dus bezint voor ge begint!
huh?
dat is bij mij net opgelost?

Als ik hem nu een week niet gebruik blijft de grafiek recht. Voorheen was hij altijd na 1 week leeg, bij geen gebruik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:03:
[...]

huh?
dat is bij mij net opgelost?

Als ik hem nu een week niet gebruik blijft de grafiek recht. Voorheen was hij altijd na 1 week leeg, bij geen gebruik dan.
Dan mag je jezelf gelukkig prijzen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H92! schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:06:
[...]

Instellingen - display - snel starten :-)
Helaas staat bij mij onder: "Instellingen - display" geen 'snelstarten' bij.
(Het is de GT-P5110 en ik bedoel het pictogram op de systeembalk.)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:56:
[...]

Helaas staat bij mij onder: "Instellingen - display" geen 'snelstarten' bij.
(Het is de GT-P5110 en ik bedoel het pictogram op de systeembalk.)
Dit is de draad over GT 10.1 en niet over de Tab 2. Dat maakt het verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

micheldenhaag schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:27:
[...]

Dit is de draad over GT 10.1 en niet over de Tab 2. Dat maakt het verschil!
Dit is de draad over de GT 10.1 en de GT 10.1 2; wijs anders even het topic aan voor de Tab 2 ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
BtM909 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:41:
[...]

Dit is de draad over de GT 10.1 en de GT 10.1 2; wijs anders even het topic aan voor de Tab 2 ;)
Volgens mij is die hier niet.

Alhoewel er veel overeenkomsten zijn, zijn er onder de motorkap behoorlijk wat verschillen. Daarom is er op XDA ook een eigen sectie voor: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1596
Ik ga er vanuit dat hier alleen P7500 en P7510 tabs worden besproken.
En als iemand me wil corrigeren graag, ik ken ook niet alle bijzonderheden van elk tabje.

[ Voor 15% gewijzigd door micheldenhaag op 01-11-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 10:30

Franko P.

Hit it.

Even een klein vraagje betreffende de Galaxy Tab 2.
Hoe "oudere mensen vriendelijk" is deze?

Mijn moeder heeft mij de opdracht gegeven om te gaan kijken voor een tablet.
Wat wil ze ermee doen:

Msn messenger.
Internetten.
Youtube.
Emailen.

Nu heb ik het eea nagezocht en twijfel nu tussen de ipad en de galaxy tab 2.
Zijn bovenstaande dingen goed te doen op een Galaxy Tab 2? En dan vooral, hoe gebruiksvriendelijk is het allemaal? Mijn moeder kan prima overweg met een laptop, maar hoe dat met een tablet gaat lopen is mij nog niet duidelijk.
Iemand die ervaring heeft met beide tablets (ipad/galaxy tab) die hier iets zinnigs over kan vertellen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Franko P. schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:42:
Even een klein vraagje betreffende de Galaxy Tab 2.
Hoe "oudere mensen vriendelijk" is deze?

Mijn moeder heeft mij de opdracht gegeven om te gaan kijken voor een tablet.
Wat wil ze ermee doen:

Msn messenger.
Internetten.
Youtube.
Emailen.

Nu heb ik het eea nagezocht en twijfel nu tussen de ipad en de galaxy tab 2.
Zijn bovenstaande dingen goed te doen op een Galaxy Tab 2? En dan vooral, hoe gebruiksvriendelijk is het allemaal? Mijn moeder kan prima overweg met een laptop, maar hoe dat met een tablet gaat lopen is mij nog niet duidelijk.
Iemand die ervaring heeft met beide tablets (ipad/galaxy tab) die hier iets zinnigs over kan vertellen?
Ik ben zeker geen Apple fan maar zou voor je moeder een iPad2 halen. Die voldoet aan je eisen, is overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Android is uitgebreider, echter daarvoor heeft je moeder m niet nodig.

iPad2 nu 333 bij GekkenhuisMediamarkt.... sla je slag zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
"Haal voor oudere mensen maar beter een iPad."

Die zin komt me echt de neus uit. Mijn pa van 72, die tot vorig jaar rond deze tijd nog nooit iets had aangeraakt dat op een computer leek, is zeker een uitzondering omdat hij wel met een Android-tablet (Asus Transformer) kan werken?

OK, hij installeert zelf geen applicaties en wijzigt geen instellingen behalve geluid en helderheid, maar dat zou op een iPad gegarandeerd niet anders zijn geweest.

Zijn activiteiten zijn:

YouTube
Internet
Wikipedia
Google Earth
Weer-sites zoals Buienradar uitpluizen
Oude Bob Ross afleveringen kijken die ik op een HDD heb gezet die aan de router hangt
NOS teletekst en Ziggo TV als hij geen zin heeft om naar de TV te lopen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Katsunami op 03-11-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:32

Snippertje

Light up your life

Kan iemand de frontpage filmpje in 720p in chrome vloeiend spelen? Ze stotteren ontzettend op mijn tab, 360p werkt wel prima.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Snippertje schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:04:
Kan iemand de frontpage filmpje in 720p in chrome vloeiend spelen? Ze stotteren ontzettend op mijn tab, 360p werkt wel prima.
in de stock 4.0.4. browser gaat dat bij mij zonder problemen. zowel embedded en/of fullscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn moeder 69 jaar en me pa 73 werken gemakkelijk met de tab 10.1 .. ook de gs2 is geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hdmi adapter gekocht om mijn 10.1v aan te sluiten via hdmi maar deze werkt niet. Power kabel ook aangesloten, diverse tv's geprobeerd, andere hdmi kabel niks werkt. Ligt dit aan mijn tab of aan de adapter of?

Mogelijk iemand een andere oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:53:
Ik heb een hdmi adapter gekocht om mijn 10.1v aan te sluiten via hdmi maar deze werkt niet. Power kabel ook aangesloten, diverse tv's geprobeerd, andere hdmi kabel niks werkt. Ligt dit aan mijn tab of aan de adapter of?

Mogelijk iemand een andere oplossing? :)
Ik heb deze adapter vorige week ook net aangeschaft. Werkt bij mij prima. Ik heb de Galaxy Tab 7510.
Werkt inderdaad alleen maar als je hem ook aansluit op de netspanning via de oplader.
Misschien eens proberen bij iemand die ook een Galaxy Tab heeft.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 15:32
Hier eindelijk ook de update naar ICS. Voor zij die wachten een goede tip: Roep "Na ist genoeg geweest, k doen et zelf wel me ne rom" naar je tablet en surf naar XDA. TADAAAA er zal zich magisch een ICS update aanbieden.

Coincidence much?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Jormungandr schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:32:
Hier eindelijk ook de update naar ICS. Voor zij die wachten een goede tip: Roep "Na ist genoeg geweest, k doen et zelf wel me ne rom" naar je tablet en surf naar XDA. TADAAAA er zal zich magisch een ICS update aanbieden.

Coincidence much?
En zelfs veel meer...!........

Bijv. Kelly Bean / cm 10
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1953915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 12:56
Ik ben op zoek naar een paar accessoires voor de Galaxy Tab 2 10.1 voor in de auto.

Ik wil een kabeltje en een auto-lader.
Nu zie ik verschil in de laders voor in de auto, de ene heeft 1A (1000mA) output, en de andere heeft 2A (2000mA) output.

De 2A output is maarliefst 2 keer zo duur (niks keer niks is nog steeds niks :+ ), maar laadt de tablet hier ook echt sneller op?

En dan een kabeltje, zodat ik niet steeds het originele kabeltje hoeft te gebruiken, maar gewoon een kabeltje in de auto heb liggen. Is deze daarvoor geschikt? (Ik denk het wel.) http://dx.com/p/flat-usb-...cm-length-147985?item=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
yannickie111 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:14:
Ik ben op zoek naar een paar accessoires voor de Galaxy Tab 2 10.1 voor in de auto.

Ik wil een kabeltje en een auto-lader.
Nu zie ik verschil in de laders voor in de auto, de ene heeft 1A (1000mA) output, en de andere heeft 2A (2000mA) output.

De 2A output is maarliefst 2 keer zo duur (niks keer niks is nog steeds niks :+ ), maar laadt de tablet hier ook echt sneller op?

En dan een kabeltje, zodat ik niet steeds het originele kabeltje hoeft te gebruiken, maar gewoon een kabeltje in de auto heb liggen. Is deze daarvoor geschikt? (Ik denk het wel.) http://dx.com/p/flat-usb-...cm-length-147985?item=100
Met een 1A lader laadt de tab niet op. Je moet wel een 2A dingetje kopen. Als je op Ebay bestelt ben je goedkoper uit en heb je gelijk alles in 1 keer voor tab en telefoon:

http://www.ebay.com/itm/M...ables&hash=item519ff65d20

http://www.ebay.com/itm/4...ables&hash=item2a23caa7a7

...in 3 weken in huis from HongKong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik heb al die 2A van DX gekocht.
Die kabel van DX is goedkoper dan die van eBay?

Kun je vertellen waarom de tab niet laadt met 1A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
yannickie111 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:53:
Ik heb al die 2A van DX gekocht.
Die kabel van DX is goedkoper dan die van eBay?

Kun je vertellen waarom de tab niet laadt met 1A?
Het amperage van de accupack in je tab heeft een hogere drempelwaarde om te kunnen opladen.
Bovendien moet de tab bij gelijktijdig gebruik en aangesloten op adapter ook opladen. Met een 1A ladertje is dat sowieso niet mogelijk.

Dat kabeltje van ebay heeft een schakelaartje waardoor je ook met USB van je pc je tab op kunt laden. Dat werkt niet met het standaard kabeltje, dat kun je op USB van een pc alleen maar voor data overdracht gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door micheldenhaag op 07-11-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
micheldenhaag schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:24:
[...]
Het amperage van de accupack in je tab heeft een hogere drempelwaarde om te kunnen opladen.
Bovendien moet de tab bij gelijktijdig gebruik en aangesloten op adapter ook opladen. Met een 1A ladertje is dat sowieso niet mogelijk.
Ik had gedacht dat met een 1A ding de Tab gewoon minder snel op zou laden. En dat hij daarom nutteloos is, omdat de Tab misschien wel meer stroom verbruikt, met GPS, scherm en alles vol aan. Maar met die van 2A, die al onderweg is vanuit Hong Kong, gaat dat wel lukken.
Dat kabeltje van ebay heeft een schakelaartje waardoor je ook met USB van je pc je tab op kunt laden. Dat werkt niet met het standaard kabeltje, dat kun je op USB van een pc alleen maar voor data overdracht gebruiken.
Het kabeltje zal alleen gebruikt worden in de auto (om op te laden dus). Dus dan ga ik gewoon voor de kabel van DX. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
als ik mijn Galaxy Tab 10.1 uit standby haal pakt hij nooit mijn Wifi signaal. Hij wil ook niets scannen. Ik moet dan handmatig wifi aan en weer uitzetten, voordat hij verbinding wil maken. Is hier iets tegen te doen?

update: ik zit op de officiele ICS rom.

[ Voor 9% gewijzigd door draakhoofd op 12-11-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
draakhoofd schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:39:
als ik mijn Galaxy Tab 10.1 uit standby haal pakt hij nooit mijn Wifi signaal. Hij wil ook niets scannen. Ik moet dan handmatig wifi aan en weer uitzetten, voordat hij verbinding wil maken. Is hier iets tegen te doen?
Dit had ik met Android 3.2 ook, maar na de update van ICS is het voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
H92! schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:50:
[...]

Dit had ik met Android 3.2 ook, maar na de update van ICS is het voorbij ;)
ik zit ook op ICS, het was bij mij even weg, maar nu heb ik het probleem dus weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnen nu en een maand een tablet aanschaffen en ik neig het meest naar deze tablet. Alleen doordat er geen (normale) HDMI ingang inzit knap ik er toch een beetje op af. Ik ben van plan veel media erop te bekijken, dus dan is het formaat wel ideaal (beter dan een 9,7). Is die HDMI ingang nou iets waardoor ik me tegen moet laten houden (dan zou ik waarschijnlijk voor één van de goedkopere merken gaan, die dual core van Kruidvat of iets dergelijks), want ik las wel iets over een kabel die je ervoor kunt kopen, maar aan welk bedrag moet ik dan denken en is ie misschien goedkoop op Ebay te scoren? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
draakhoofd schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:39:

update: ik zit op de officiele ICS rom.
Je hebt bij de (geavanceerde) instellingen wel aangevinkt dat wifi altijd aan moet blijven, ook bij scherm-uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:03:
Ik wil binnen nu en een maand een tablet aanschaffen en ik neig het meest naar deze tablet. Alleen doordat er geen (normale) HDMI ingang inzit knap ik er toch een beetje op af. Ik ben van plan veel media erop te bekijken, dus dan is het formaat wel ideaal (beter dan een 9,7). Is die HDMI ingang nou iets waardoor ik me tegen moet laten houden (dan zou ik waarschijnlijk voor één van de goedkopere merken gaan, die dual core van Kruidvat of iets dergelijks), want ik las wel iets over een kabel die je ervoor kunt kopen, maar aan welk bedrag moet ik dan denken en is ie misschien goedkoop op Ebay te scoren? Alvast bedankt!
Is een Asus Transformer TF300 niet een betere keus dan?
Ik heb zowel de Tab als de TF201 (vergelijkbaar met TF300), en de Tab is een behoorlijk stuk slomer. Verder loopt Samsung maanden achter met het uitrollen van updates, en zit er op de Tab meer bloatware geïnstalleerd. Enige voordeel van de Tab is misschien de lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grootma schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:55:
[...]

Is een Asus Transformer TF300 niet een betere keus dan?
Ik heb zowel de Tab als de TF201 (vergelijkbaar met TF300), en de Tab is een behoorlijk stuk slomer. Verder loopt Samsung maanden achter met het uitrollen van updates, en zit er op de Tab meer bloatware geïnstalleerd. Enige voordeel van de Tab is misschien de lagere prijs.
Dankjewel voor je reactie! Maar die is me toch echt iets te duur. Rond de 200 euro was eigenlijk mijn max, maar zou voor de Tab misschien wel een uitzondering willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:01:
[...]

Dankjewel voor je reactie! Maar die is me toch echt iets te duur. Rond de 200 euro was eigenlijk mijn max, maar zou voor de Tab misschien wel een uitzondering willen maken.
Jammer!
Is 7" groot genoeg voor je? Dan zou je de Nexus 7 kunnen overwegen. Is weer wat goedkoper dan de Tab, maar draait rondjes om de Tab vwb snelheid en andere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grootma schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:21:
[...]

Jammer!
Is 7" groot genoeg voor je? Dan zou je de Nexus 7 kunnen overwegen. Is weer wat goedkoper dan de Tab, maar draait rondjes om de Tab vwb snelheid en andere specs.
Nee, dat is me helaas te klein. Ik wil echt voor een 10.1 inch of eventueel 9.7 inch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:26:
[...]

Nee, dat is me helaas te klein. Ik wil echt voor een 10.1 inch of eventueel 9.7 inch gaan.
Ga in elk geval nooit voor de SONY Tablet S (de eerste). Dat is echt een rampending. Het enige dat daaraan functioneert is het handvat om hem uit het raam te gooien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micheldenhaag schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:03:
[...]

Ga in elk geval nooit voor de SONY Tablet S (de eerste). Dat is echt een rampending. Het enige dat daaraan functioneert is het handvat om hem uit het raam te gooien _/-\o_
Haha nou dankjewel voor het advies, gelukkig was ik daar sowieso nog niet op uitgekomen, maar zal het onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:09:
[...]

Haha nou dankjewel voor het advies, gelukkig was ik daar sowieso nog niet op uitgekomen, maar zal het onthouden!
Kijk ook eens naar de Note 10.1. Met cashback actie van Samsung (€ 75 retour) is hij voor rond de € 375 te krijgen.

Ik ben mezelf ook aan het orienteren voor een 10.1 tablet. Maar ik kom telkens op de Note uit ook al heeft deze geen dedecated HDMI en USB uitgang, maar hier zijn verlooptjes voor te koop (USB ongeveer 3 dollar, en HDMI 30 dollar). Waarom ik hierop uitkom is dat de Galaxy tablets front facing speakers hebben. Dat is zo ultiem, dan hoor ik het eindelijk het beste ipv degene die voor of naar me zit.
Voor het prijsverschil met de Tab zou ik het niet laten.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 23:41

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:03:
Is die HDMI ingang nou iets waardoor ik me tegen moet laten houden (dan zou ik waarschijnlijk voor één van de goedkopere merken gaan, die dual core van Kruidvat of iets dergelijks), want ik las wel iets over een kabel die je ervoor kunt kopen, maar aan welk bedrag moet ik dan denken en is ie misschien goedkoop op Ebay te scoren? Alvast bedankt!
Als je even terugzoekt in het forum zul je links vinden naar sites die voor een paar euro USB connectors verkopen. Er zijn tweakers die dit besteld hebben en het schijnt nog te werken ook. Wellicht is er op die sites ook een HDMI connector te koop voor pak-hem-beet een tientje of zo.

Je weet hoop ik wel dat apparaten zoals van de Kruidvat mogelijk zo goedkoop zijn vanwege mindere kwaliteit onderdelen (lees:accu)?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Bestaat er een connector om een UTP kabel aan de TAB te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ongetwijfeld, maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord. Maar waarom zou je dat willen?

Ik ben blij dat ik de tab 10.1 zo goedkoop heb kunnen krijgen, maar los kopen? Nee. Daar is ie mij te langzaam voor en met de battery drain in ICS is het ook geen feest. Altijd als je dat ding pakt voor de tvgids is ie leeg.

Je kan toch gewoon streamen naar TV (als die ook op het netwerk zit) of een mediaplayer? Daar heb je geen HDMI voor nodig. USB zou handig zijn, maar ik heb de bestanden op mijn nas staan en als ik die onderweg wil hebben, dan kopieer ik de boel naar de tab zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Senor Sjon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:19:
Daar is ie mij te langzaam voor en met de battery drain in ICS is het ook geen feest. Altijd als je dat ding pakt voor de tvgids is ie leeg.
Vaag. Heb een Tab8.9 en dus vrijwel dezelfde hardware en ding kan ik met gemak een maand laten liggen en dan zit er nog steeds ruim voldoende juice in. Snelheid is ook erg okay imho. Doet niet onder voor SGS2 i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 23:41

P_Tingen

omdat het KAN

VAnTurenhout schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:31:
Bestaat er een connector om een UTP kabel aan de TAB te hangen?
Volgens het xda-forum niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:36:
[...]

Vaag. Heb een Tab8.9 en dus vrijwel dezelfde hardware en ding kan ik met gemak een maand laten liggen en dan zit er nog steeds ruim voldoende juice in. Snelheid is ook erg okay imho. Doet niet onder voor SGS2 i.i.g.
Als ergens een probleem in zit, dan heb ik dat ongetwijfeld. :P Eindelijk heb ik de SGS2 zo dat ie niet meer reboot, maar daar had Samsung ook bijna een jaar voor nodig. Nu bij de tab weer een ander probleem dus. En de SGS2 is echt vele male sneller. Op de Tab heb ik dan niet eens zoveel staan, maar het voelt nou niet echt snappy aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Senor Sjon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:52:
Eindelijk heb ik de SGS2 zo dat ie niet meer reboot, maar daar had Samsung ook bijna een jaar voor nodig. Nu bij de tab weer een ander probleem dus. En de SGS2 is echt vele male sneller. Op de Tab heb ik dan niet eens zoveel staan, maar het voelt nou niet echt snappy aan.
Zo te horen draai jij alles stock/unrooted/etc. Daar heb ik geen ervaring mee, zeer tevreden over custom spul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben me aan het oriënteren op een Tab 2 10.1. In reviews komt vaak de beperkte snelheid van het ding aan bod. Zo zou het switchen tussen apps niet zo lekker gaan.

In welke mate lossen custom roms dit probleem op? De standaard ROM die Samsung meelevert zou tamelijk bloated zijn.
Zijn er voorbeelden van apps of dingen die traag / niet gaan en waar jullie je aan ergeren?

Ik wil 'm voor basiszaken (wat browsen, mail, filmpjes kijken, simpele apps) gebruiken en het lijkt me voor een prijs van 315 euro wel een goede deal voor een 10,1" tablet met goed scherm, laag gewicht, goede accuduur en een microsd slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:09:
[...]

Je hebt bij de (geavanceerde) instellingen wel aangevinkt dat wifi altijd aan moet blijven, ook bij scherm-uit?
Nope, maar dit zou ook niet hoeven toch? Wifi staat gewoon aan als ik het scherm weer aanzet, maar het functioneert dan niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
draakhoofd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:08:
Nope, maar dit zou ook niet hoeven toch? Wifi staat gewoon aan als ik het scherm weer aanzet, maar het functioneert dan niet meer...
Proberen kan geen kwaad toch? Kost allemaal "nul" accu hoor, Wifi staat hier ook altijd aan (> maand dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
Hallo,

Ik kom er gisteren tot mijn schrik achter bij de melding

"Samsung GT-P5110 Dit item is niet compatibel met uw apparaat."

Dat mijn Tab 2 10.1 niet compatibel is met de Apps die ik er op wil draaien!
Van de racespellen kan ik het me nog voorstellen, maar zelfs de Campinggids werkt niet!

Is dit te verhelpen en dan het liefst zonder te rooten, of heb ik de miskoop van het jaar?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkkk1972 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 07:25:
Hallo,

Ik kom er gisteren tot mijn schrik achter bij de melding

"Samsung GT-P5110 Dit item is niet compatibel met uw apparaat."

Dat mijn Tab 2 10.1 niet compatibel is met de Apps die ik er op wil draaien!
Van de racespellen kan ik het me nog voorstellen, maar zelfs de Campinggids werkt niet!

Is dit te verhelpen en dan het liefst zonder te rooten, of heb ik de miskoop van het jaar?.....
Welke campinggids bedoel je?
Heb bij mij 4.04 draaien met de blameitonsamsung patch, draait geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:40:
Ik ben me aan het oriënteren op een Tab 2 10.1. In reviews komt vaak de beperkte snelheid van het ding aan bod. Zo zou het switchen tussen apps niet zo lekker gaan.

In welke mate lossen custom roms dit probleem op? De standaard ROM die Samsung meelevert zou tamelijk bloated zijn.
Zijn er voorbeelden van apps of dingen die traag / niet gaan en waar jullie je aan ergeren?

Ik wil 'm voor basiszaken (wat browsen, mail, filmpjes kijken, simpele apps) gebruiken en het lijkt me voor een prijs van 315 euro wel een goede deal voor een 10,1" tablet met goed scherm, laag gewicht, goede accuduur en een microsd slot.
Ik heb hem zelf nu zo'n anderhalve maand en gebruik hem in principe voor dezelfde doeleinde en ik moet zeggen dat het een verademing is. Ik raak mijn laptop haast niet meer aan thuis. Het apparaat kan inderdaad soms wat traag reageren, maar dit levert geen grote ergernissen op, gezien de doeleinden waar ik hem voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Heeft iemand hier ervaring met een Galaxy Tab 2 10.1 aansluiten op een HDTV? Met MHL?

Ik kan alleen kabeltjes van 40+ euro vinden, en dat is toch wel een beetje teveel van het goede? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:30:
[...]

Welke campinggids bedoel je?
Heb bij mij 4.04 draaien met de blameitonsamsung patch, draait geweldig.
Bedankt voor je snelle antwoord!

Ik bedoelde de anwb campinggids 1

Wat bedoel je met een blameitonsamsung patch?

die moet ik ook hebben geloof ik :P

• micheldenhaag
yannickie111 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:35:
Heeft iemand hier ervaring met een Galaxy Tab 2 10.1 aansluiten op een HDTV? Met MHL?

Ik kan alleen kabeltjes van 40+ euro vinden, en dat is toch wel een beetje teveel van het goede? :?
dit is het P7500/7510 GALAXY TAB 10.1 forum > TAB 2 is echt andere koek! :*)

• yannickie111
micheldenhaag schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:18:
[...]

dit is het P7500/7510 GALAXY TAB 10.1 forum > TAB 2 is echt andere koek! :*)
Voor zover ik weet is dit topic voor de Tab 10.1 en de Tab 2 10.1 :+
Pagina: 1 ... 46 ... 56 Laatste