Vind dat het nog vrij lang duurt, 3 maanden, en nog niet word gepusht hier binnen Nederlandhakuin schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:47:
[...]
Mooi, ik ga over een maandje naar Frankrijk en dan kan hem daar updaten.
Weet iemand hoe je dat vergrootglas linksboven kan verwijderen? De google quick search app heb ik al verwijderd en nu zit ik dus met een knopje dat niks doet 

Ben ik ook benieuwd naar ja.. En ook naar hoe dat onderste Samsung-menu weg is te krijgenDevrim schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:51:
Weet iemand hoe je dat vergrootglas linksboven kan verwijderen? De google quick search app heb ik al verwijderd en nu zit ik dus met een knopje dat niks doet
[afbeelding]
In de stock rom is dat niet mogelijk, ik zou zeggen een andere launcher te installeren via google play. Bijvoorbeeld Nova of Apex. Ze zien er ook nog eens beter uit, geven je veel mogelijkheden om te customizen en werken een stuk vloeiender/vlotter.
Ik maak zelf gebruik van de betaalde versie van Nova, Nova Prime. Erg tevreden, beide op mijn S3 en Tab2.
Ik maak zelf gebruik van de betaalde versie van Nova, Nova Prime. Erg tevreden, beide op mijn S3 en Tab2.
Zie op de site http://www.sammobile.com/firmwares/ dat vanaf november 2012 al de 4.1.1 update wordt aangeboden (via Kies) voor de P5110 voor bepaalde landen. Inderdaad heel raar dat dit zo enorm lang moet duren voor Nederlandicratox schreef op maandag 01 april 2013 @ 03:58:
[...]
Vind dat het nog vrij lang duurt, 3 maanden, en nog niet word gepusht hier binnen Nederland
Voor Italië is er zelfs een update naar 4.0.4 geweest pas in december 2012. Deze 4.0.4 update is zelfs helemaal niet gepusht in Nederland, wel weer in België.
[ Voor 16% gewijzigd door TVL op 04-04-2013 12:06 ]
Hmm, leuke alternatieven, maar van mij mag ie eigenlijk helemaal weg. Ik gebruik maar een handvol apps, en die staan bijna allemaal altijd open..icratox schreef op donderdag 04 april 2013 @ 00:33:
In de stock rom is dat niet mogelijk, ik zou zeggen een andere launcher te installeren via google play. Bijvoorbeeld Nova of Apex. Ze zien er ook nog eens beter uit, geven je veel mogelijkheden om te customizen en werken een stuk vloeiender/vlotter.
Dat was ook snel, het geld is binnen!qu63 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:11:
[...]
Vrijdag de codes binnengekregen, meteen maar een abo op de Quest genomen. Mocht er iemand nog 3 maanden de Televaag willen, je mag mijn code hebben: SNGC6QT7D
Binnen 2 weken zal die €50 teruggestort worden, we zullen t zien
Via nova weet ik iniedergeval zeker dat je de gehele bar bovenaan het scherm, vergrootglas inclusief de app drawer knop kunt verbergen. Verwijderen helaas niet, dan had ik dat hier in de stock rom ook al gedaan
Neemt me net iets te veel plaats in.
en @tomvdlee: Ik had niet eens in de gaten dat hij al sinds november vorig jaar werd gepusht binnen een aantal landen, dat maakt het alleen nog maar vreemder aangezien we nu al in April 2013 zitten. Ze nemen de tijd...
en @tomvdlee: Ik had niet eens in de gaten dat hij al sinds november vorig jaar werd gepusht binnen een aantal landen, dat maakt het alleen nog maar vreemder aangezien we nu al in April 2013 zitten. Ze nemen de tijd...
heey mede Tweakers,
Ik heb even een vraagje. Heb ongeveer 2 weken geleden een Galaxy Tab2 10.1 aangeschaft. Helemaal blij ermee echt een top ding! alleen 1 nadeel heb een hele tijd video's ermee gekeken alleen sinds een week freezed hij telkens op video's van hetzelfde format. en vervolgens krijg ik de melding dat de video niet afgespeeld kan worden. Wie weet wat ik hiermee aan kan?
Bedankt in ieder geval
Ik heb even een vraagje. Heb ongeveer 2 weken geleden een Galaxy Tab2 10.1 aangeschaft. Helemaal blij ermee echt een top ding! alleen 1 nadeel heb een hele tijd video's ermee gekeken alleen sinds een week freezed hij telkens op video's van hetzelfde format. en vervolgens krijg ik de melding dat de video niet afgespeeld kan worden. Wie weet wat ik hiermee aan kan?
Bedankt in ieder geval
Een betere video player installeren. Ik gebruik zelf Dice Player, die kan echt alles aan. Gratis verkrijgbaar in de Play Store.schenkjeremy schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:03:
heey mede Tweakers,
Bedankt in ieder geval
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Bedankt voor je snelle reactie @Albantar, Helaas heb ik dit al geprobeerd maar hij freezed echt gewoon random of loopt in slow-mo. Dice player, MXPlayer etc al uitgeprobeerd 
Mx. Alba schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:17:
[...]
Een betere video player installeren. Ik gebruik zelf Dice Player, die kan echt alles aan. Gratis verkrijgbaar in de Play Store.
Ik merk bij mijn Tab 2 dat ik hem 1x in de 2 à 3 weken moet restarten want dan wordt video playback wat schokkerig. Heel vreemd, maar ja, een reboot op z'n tijd doet 'm goed. Maar ik neem aan dat jij dat ook al hebt geprobeerd?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
haha uiteraard heb ik dit al geprobeerd toevallig gister al, maarja dat zal misschien wel een bugfix zijn voor de next update voor de rest doet de tab wat ie moet doen haha thanks voor de hulp in ieder geval! en uiteraard je quick replies!
Hier net zo met mijn Tab2, met enige regelmaat werkt de videospeler niet meer, na een reboot weer wel. Heb al een andere videospeler geïnstalleerd, maar dat werkt niet voor video's in de browser (zowel standaard browser als Chrome). Vind het toch niet fijn dat ik hem (gemiddeld 1 x per week) moet rebooten.Mx. Alba schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:43:
Ik merk bij mijn Tab 2 dat ik hem 1x in de 2 à 3 weken moet restarten want dan wordt video playback wat schokkerig.
De omgeving van de mens is de medemens.
Ik kom nog even terug op de update naar 4.1.2 die ik in het buitenland OTA heb ontvangen voor mijn Tab 2 (P5110). Er zijn inderdaad applicaties/functies toegevoegd die me eerder niet waren opgevallen. Maar het kan ook zijn dat ik ze gewoon gemist heb.BtM909 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:01:
Klopt, alleen in sommige gevallen willen er nog extra applicaties opzitten of juist niet
Tot zoverre ontdekt :
- Smart stay (onder Settings => Display): Houdt het scherm uit de slaapstand zolang de Tab registreerd dat je ernaar kijkt. In de applicatietray verschijnt een icoon van een oogje. Wit: Jouw oog is gedetecteerd. Groen, bezig met scannen. Indien je oog niet wordt gevonden komt er een melding en wordt het scherm na 3 seconden uitgeschakeld.........dit werkt vooral des avonds niet altijd even prettig. Discriminatie tegenover kattenoogjes misschien?
- Google Settings, spreekt voor zich
- Paper artist: Leuke app waarmee je filters op bv je foto's kunt plaatsen. Een mooie nude wordt ineens kunst en dus acceptabel voor je vriendin ;-)
- Group Play: Kun je met andere Tabs/Android devices die op een specifiek WiFi punt aangemeld zijn zaken als Documenten, foto's en muziek delen.
- Google+ Widget
- Memo Widget
- Google Cards, informeerd over de verwachte reistijd naar je werk e.a. frequent bezochte plekken. Voetbaluitslagen, weer, leuke dingetjes in de omgeving etc. Maar waarschuwd ook wanneer je vliegtuig vertrekt (merk dat zodra ik een search heb gedaan naar een bepaalde vlucht en dit ook naar mijn gmail verstuurd heb, dat Google Cards aanneemt dat ik deze vlucht geboekt heb).
edit: oh ja, ook in deze versie lukt het niet om die irritante mini-apps drawer te verwijderen.
[ Voor 3% gewijzigd door EektheMan op 12-04-2013 11:22 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Kun je nog merken dat hij sneller/soepeler loopt?EektheMan schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:18:
[...]
Ik kom nog even terug op de update naar 4.1.2 die ik in het buitenland OTA heb ontvangen voor mijn Tab 2 (P5110). Er zijn inderdaad applicaties/functies toegevoegd die me eerder niet waren opgevallen. Maar het kan ook zijn dat ik ze gewoon gemist heb.
Tot zoverre ontdekt :
- Smart stay (onder Settings => Display): Houdt het scherm uit de slaapstand zolang de Tab registreerd dat je ernaar kijkt. In de applicatietray verschijnt een icoon van een oogje. Wit: Jouw oog is gedetecteerd. Groen, bezig met scannen. Indien je oog niet wordt gevonden komt er een melding en wordt het scherm na 3 seconden uitgeschakeld.........dit werkt vooral des avonds niet altijd even prettig. Discriminatie tegenover kattenoogjes misschien?
- Google Settings, spreekt voor zich
- Paper artist: Leuke app waarmee je filters op bv je foto's kunt plaatsen. Een mooie nude wordt ineens kunst en dus acceptabel voor je vriendin ;-)
- Group Play: Kun je met andere Tabs/Android devices die op een specifiek WiFi punt aangemeld zijn zaken als Documenten, foto's en muziek delen.
- Google+ Widget
- Memo Widget
- Google Cards, informeerd over de verwachte reistijd naar je werk e.a. frequent bezochte plekken. Voetbaluitslagen, weer, leuke dingetjes in de omgeving etc. Maar waarschuwd ook wanneer je vliegtuig vertrekt (merk dat zodra ik een search heb gedaan naar een bepaalde vlucht en dit ook naar mijn gmail verstuurd heb, dat Google Cards aanneemt dat ik deze vlucht geboekt heb).
edit: oh ja, ook in deze versie lukt het niet om die irritante mini-apps drawer te verwijderen.
In vergelijking met de stock zoals die in NL geleverd wordt is ie significant sneller. Bij bv het bladeren tussen de vijf homescreen tabs haperde de oude stock nog wel eens. Nu is daar niets meer van te merken. Alle apps starten iets sneller op en vertonen geen haperingen meer.
Mocht Sammy de update niet snel in NL uitbrengen zou ik zeker overwegen om zelf handmatig de update uit te voeren. Of als je dat niet wil......een vakantiebestemming uitzoeken waar de update al is doorgevoerd ;-)
Mocht Sammy de update niet snel in NL uitbrengen zou ik zeker overwegen om zelf handmatig de update uit te voeren. Of als je dat niet wil......een vakantiebestemming uitzoeken waar de update al is doorgevoerd ;-)
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Dat laatste lijkt me de beste optieEektheMan schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:24:
In vergelijking met de stock zoals die in NL geleverd wordt is ie significant sneller. Bij bv het bladeren tussen de vijf homescreen tabs haperde de oude stock nog wel eens. Nu is daar niets meer van te merken. Alle apps starten iets sneller op en vertonen geen haperingen meer.
Kan ik um legaal updaten zonder hem te hoeven rooten?
En dit is natuurlijk niet aan de praat te krijgen voor de "oude" tabs? (ik heb de p7510)
... en gaat over tot de orde van de dag
Geen idee, je kunt officiële versies wel downloaden. Maar je zult wel Odin moeten gebruiken om het te installeren. Heb ik zelf ook eerder gedaan en toch gewoon nu de OTA van een nieuwe versie ontvangen. Geen probleem dus.speedmetal35 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:31:
[...]
Kan ik um legaal updaten zonder hem te hoeven rooten?
Ik heb geen idee hoor, maar ik gooi het gewoon in de groep: Wat als je je Access Point/router/modem een IP van een Open Proxy geeft uit bv Rusland. Kun je Kies dan verleiden tot het binnentrekken van een update?
Zal ik me eens in verdiepen. Thanks.EektheMan schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:45:
[...]
Geen idee, je kunt officiële versies wel downloaden. Maar je zult wel Odin moeten gebruiken om het te installeren. Heb ik zelf ook eerder gedaan en toch gewoon nu de OTA van een nieuwe versie ontvangen. Geen probleem dus.
Ik heb geen idee hoor, maar ik gooi het gewoon in de groep: Wat als je je Access Point/router/modem een IP van een Open Proxy geeft uit bv Rusland. Kun je Kies dan verleiden tot het binnentrekken van een update?
Succes, kijk even op pagina's 187 en 188. Daar kun je de nodige info en links vinden. Vast ook nog wel meer in dit draadje, maar deze weet ik toevallig.
Pagina's zijn subjectief aan aantal PPP
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Heb een proxy ingesteld op mijn tablet, maar kan hem zo niet verleiden tot een update. Moet hem eigenlijk op mijn modem instellen maar weet niet of dat kan.EektheMan schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:05:
[...]
Succes, kijk even op pagina's 187 en 188. Daar kun je de nodige info en links vinden. Vast ook nog wel meer in dit draadje, maar deze weet ik toevallig.
[ Voor 4% gewijzigd door speedmetal35 op 14-04-2013 21:12 ]
De mijne draait weer op P5110XWALD2, maar daar wordt geen update voor aangeboden.
Heb een tijdje op de 4.1.1 UK firmware gedraaid (P5110XXCLK7) en dat voelde een stuk soepeler aan, dus ik kan niet wachten op de Nederlandse update.
Zie op XDA de officiele 4.1.2 roms verschijnen, dus ik hoop dan maar dat ze voor Nederland meteen de 4.1.2. update aanbieden. Anders kunnen we nog wel even wachten vrees ik.
Heb een tijdje op de 4.1.1 UK firmware gedraaid (P5110XXCLK7) en dat voelde een stuk soepeler aan, dus ik kan niet wachten op de Nederlandse update.
Zie op XDA de officiele 4.1.2 roms verschijnen, dus ik hoop dan maar dat ze voor Nederland meteen de 4.1.2. update aanbieden. Anders kunnen we nog wel even wachten vrees ik.
Ik vind dat het echt veel te lang duurt voordat de update binnenkomt.. Andere tablets hebben al lang een update gehad (zoals kruidvat tablet die hier ook door het huis zwerft) en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben daarmee! Samsung doe je werk!
Vond het ook echt te lang duren dat Samsung de update officieel uitbracht. Heb nu de update handmatig via Odin gedaan en gelijk ook maar geroot. Nieuwe versie loopt gelijk een stuk smoother, snap er niets van dat het zo lang moet duren voordat Samsung de update uitbrengt. Updaten en rooten is trouwens zo gepiept.
Welke handleiding heb je gevolgd?TVL schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 00:28:
Vond het ook echt te lang duren dat Samsung de update officieel uitbracht. Het nu de update handmatig via Odin gedaan en gelijk ook maar geroot. Nieuwe versie loopt gelijk een stuk smoother, snap er niets van dat het zo lang moet duren voordat Samsung de update uitbrengt. Updaten en rooten is trouwens zo gepiept.
Ben steeds meer geneigt om Cyanogenmod op de Galaxy Tab 2 te gaan proberen, vraag me af waar die 6 maanden delay voor nodig is. Kan me niet voorstellen dat ze al die tijd eraan aan het werken zijn om hem klaar te maken voor andere releases. Paar maandjes kan ik wel begrijpen, maar 6 maanden vind ik wel erg veel. (gaat over de JB release voor de Galaxy Tab 2)
[ Voor 6% gewijzigd door icratox op 20-04-2013 22:59 ]
Ach, vor de Tab 10.1 kwam de ICS update pas na de release van Android JB uit, dus het kan nog erger. 
Samsung is wat dat betreft erg traaaag...
Samsung is wat dat betreft erg traaaag...
Ik heb hier informatie vandaan gehaald om te updaten en te rooten:
http://www.teamandroid.co...y-bean-official-firmware/
Verwijderd
Heb sinds vandaag een galaxy tab 2 10.1 maar nu wil ik apps downloaden uit de play store, maar die starten niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen??
Verwijderd
Wat bedoel je precies met 'die starten niet'? Wat doe je precies (stap voor stap) en waar gaat het fout?Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:21:
Heb sinds vandaag een galaxy tab 2 10.1 maar nu wil ik apps downloaden uit de play store, maar die starten niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen??
Kun je de apps wel downloaden en installeren?
Geven de apps bij opstarten een foutmelding?
Verwijderd
Ze geven geen foutmelding, maar als je de download start dan blijf dat blauwe balkje hangen. Normaal zie je dan vrij snel de percentages die beginnen te lopen, maar nu blijft die daarvoor hangen. Hij begint als het ware gewoon niet met het binnenhalen van de app.Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:09:
[...]
Wat bedoel je precies met 'die starten niet'? Wat doe je precies (stap voor stap) en waar gaat het fout?
Kun je de apps wel downloaden en installeren?
Geven de apps bij opstarten een foutmelding?
Verwijderd
Ok het is al gefixd. Na de router even uit en aan te hebben gezet doet hij het ineens wel. Vind het vrij raar aangezien ik wel internet op de tablet had.Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:46:
[...]
Ze geven geen foutmelding, maar als je de download start dan blijf dat blauwe balkje hangen. Normaal zie je dan vrij snel de percentages die beginnen te lopen, maar nu blijft die daarvoor hangen. Hij begint als het ware gewoon niet met het binnenhalen van de app.
Ik probeer .mkv bestanden af te spelen op mijn tab 2. In deze .mkv bestanden zitten ook subtitles. Met de standaard video player krijg ik geen subtitles en ik kan er ook geen kiezen.
Ik heb de VLC android app gedownload en daar krijg ik wel subtitles (moet deze wel eerst selecteren). Echter, de video schokt heel erg of je ziet veel blokjes.
Ik heb daarna MX Player gedownload en daar heb ik wel goed beeld, maar weer geen optie tot subtitles.
Heeft iemand tips?
Ik heb de VLC android app gedownload en daar krijg ik wel subtitles (moet deze wel eerst selecteren). Echter, de video schokt heel erg of je ziet veel blokjes.
Ik heb daarna MX Player gedownload en daar heb ik wel goed beeld, maar weer geen optie tot subtitles.
Heeft iemand tips?
Mx play heeft wel degelijk subtitles. Zowel intern instelbaar, als extern via srt bestand. Heeft je srt bestand wel exact dezelfde filename?
Yippie kayak, other buckets!
De subtitles zitten ingebakken in de .mkv file. Het is dus ook één bestand. Er is geen .srt.
[ Voor 10% gewijzigd door Nfear op 27-04-2013 15:43 ]
Kijk es bij de settings van mxplayer! Staat gewoon erbij hoor! Intern en extern aan/uit te zetten
[ Voor 7% gewijzigd door elpino.rv op 27-04-2013 20:03 ]
Het heeft geholpen
Bedankt!
[ Voor 197% gewijzigd door Nfear op 28-04-2013 15:52 ]
Sorry voor de dubbelpost, maar er zit immers al een dagje tussen.
Ik kijk bij de specificaties op de Samsung website en ik zie dat de bijgeplaatste geheugen maximaal 32GB mag zijn. Ik heb rond gezocht en ik heb gevonden dat sommige gebruikers probleemloos een kaart met een groter capaciteit kunnen gebruiken. Waarom wordt er dan maximaal 32GB aangegeven?
Ik kijk bij de specificaties op de Samsung website en ik zie dat de bijgeplaatste geheugen maximaal 32GB mag zijn. Ik heb rond gezocht en ik heb gevonden dat sommige gebruikers probleemloos een kaart met een groter capaciteit kunnen gebruiken. Waarom wordt er dan maximaal 32GB aangegeven?
Verwijderd
Omdat ze dat getest hebben en dus kunnen garanderen. Sommige 64mb kaartjes kunnen misschien problemen geven, maar dan hoef je niet te komen klagen...NoFearz schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:09:
Waarom wordt er dan maximaal 32GB aangegeven?
Verwijderd
Ik heb een andere tablet gekocht en had de keybord dock voor de tablet 8.9 alleen past die niet meer voor de 10.1, nu staat er in het boekje dat de gleider, (waar je de tablet inzet) vervangen kan worden...
Weet iemand waar je die kan bestellen en evt. een snelle levertijd heeft?
alvast bedankt !
Weet iemand waar je die kan bestellen en evt. een snelle levertijd heeft?
alvast bedankt !
En nog steeds wachten op officiele nl JB upgrade voor galaxy tab 2 10.1
idd ik dacht ik kijk nog eens in dit topic of hij al uit is... maar helaas!LongJoy1980 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:30:
En nog steeds wachten op officiele nl JB upgrade voor galaxy tab 2 10.1
Slechte zaak samsung!!!
Verwijderd
Als ik mijn tablet ga gebruiken, dan gaat de tablet altijd, automatisch, eerst naar google play om 1 of ander spel te installeren.
Hoe kom ik daarvan af. Welke instelling moet wijzigen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 16:42 ]
Ik ben een review aan het schrijven van de Samsung Galaxy Tab 2 (en de nexus 7 en de Asus Tf300), weet iemand hoe ik de touchwizz interface gescreenshot krijg???
Als ik de screenshot knop gebruik (links onder) dan klapt het menu linksonder namelijk eerst in.
edit: Met veel moeite is de standaard combo gelukt (power+volume down).
Mis ik iets bij deze lijst unieke features:
Polaris 4.0 (tf300 3.5)
Samsung Keyboard heeft ook schrijfherkenning
touchwizz heeft custom menu voor wifi/gps/rotate rechtsonderin
touchwizz popup menu met o.a. calculator die over je scherm heen valt
Als ik de screenshot knop gebruik (links onder) dan klapt het menu linksonder namelijk eerst in.
edit: Met veel moeite is de standaard combo gelukt (power+volume down).
Mis ik iets bij deze lijst unieke features:
Polaris 4.0 (tf300 3.5)
Samsung Keyboard heeft ook schrijfherkenning
touchwizz heeft custom menu voor wifi/gps/rotate rechtsonderin
touchwizz popup menu met o.a. calculator die over je scherm heen valt
[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 19-05-2013 21:35 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik weet het niet zeker, maar het klinkt als automatisch bijwerken. Ik werd flauw van al dat ge-update en heb het uitgezet. Tablet draait nu ook wat soepeler. Maar dat komt misschien ook wel omdat mijn dochter zo'n 200 spelletjes had geinstalleerd (!)Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:41:
Als ik mijn tablet ga gebruiken, dan gaat de tablet altijd, automatisch, eerst naar google play om 1 of ander spel te installeren.
Verwijderd
Automatisch bijwerken heb ik ook uit staan. Maar er word altijd een nieuw spel aangeboden.P_Tingen schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:36:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar het klinkt als automatisch bijwerken. Ik werd flauw van al dat ge-update en heb het uitgezet. Tablet draait nu ook wat soepeler. Maar dat komt misschien ook wel omdat mijn dochter zo'n 200 spelletjes had geinstalleerd (!)
Ik heb geen spellen zelf geïnstalleerd en ben de alleen gebruiker van de tablet
Welke spellen zijn dat dan? Als het spellen van dezelfde maker zijn, is het alleen een kwestie van uitzoeken of je toevallig iets van die maker op je tablet hebt staan. Grote kans dat die er dan voor verantwoordelijk is.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:31:
[...]
Automatisch bijwerken heb ik ook uit staan. Maar er word altijd een nieuw spel aangeboden.
Ik heb geen spellen zelf geïnstalleerd en ben de alleen gebruiker van de tablet
Verwijderd
Het zijn spellen Candy Crush Saga, ik zie nu ook dat veel van candy Crush verwijst naar facebook .P_Tingen schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:52:
[...]
Welke spellen zijn dat dan? Als het spellen van dezelfde maker zijn, is het alleen een kwestie van uitzoeken of je toevallig iets van die maker op je tablet hebt staan. Grote kans dat die er dan voor verantwoordelijk is.
Mogelijk dat, dat er iets mee te maken heeft.
Ik heb ondertussen op mijn tab-1 de stoute schoenen aangetrokken en CM10 geïnstalleerd.
Over de overstap van Android 3.2 naar JellyBean was is sceptisch, zo'n waanzinnige verbetering vond ik het ook weer niet, maar dit is echt een verademing. De tablet loopt een stuk soepeler en Android 4.2 is mooi. Echt mooi. Ik vroeg me de laatste tijd al af of ik niet beter een iPad had kunnen kopen, maar nu weet ik weer zeker dat ik een goede beslissing heb genomen; hij loopt als een warm mes door de boter.
De hele operatie viel behoorlijk mee en was binnen het uur gepiept. De meeste tijd ging op aan alles toch nog een keer goed doorlezen, checken en wachten tot alle apps weer geïnstalleerd waren, het eigenlijke werk stelt niet eens veel voor. Voor zover ik kan zien werkt alles. Ik ben nog geen gekke dingen tegengekomen. Voor wie het nog niet gedaan heeft en twijfelt: gewoon doen.
Had ik al gezegd dat 4.2.1 mooi is?
Over de overstap van Android 3.2 naar JellyBean was is sceptisch, zo'n waanzinnige verbetering vond ik het ook weer niet, maar dit is echt een verademing. De tablet loopt een stuk soepeler en Android 4.2 is mooi. Echt mooi. Ik vroeg me de laatste tijd al af of ik niet beter een iPad had kunnen kopen, maar nu weet ik weer zeker dat ik een goede beslissing heb genomen; hij loopt als een warm mes door de boter.
De hele operatie viel behoorlijk mee en was binnen het uur gepiept. De meeste tijd ging op aan alles toch nog een keer goed doorlezen, checken en wachten tot alle apps weer geïnstalleerd waren, het eigenlijke werk stelt niet eens veel voor. Voor zover ik kan zien werkt alles. Ik ben nog geen gekke dingen tegengekomen. Voor wie het nog niet gedaan heeft en twijfelt: gewoon doen.
Had ik al gezegd dat 4.2.1 mooi is?
Heerlijk idd! Voornamelijk de multi user support rulez!
Vergeet niet een betere kernel te installeren! Scheelt veel batterij verbruik, helemaal in standby.. 1 procent per 10uur ofzo! Heb zelf de A1 kernel incl. weer de tablet ui. Vond dat minder bij 4.2.x
Vergeet niet een betere kernel te installeren! Scheelt veel batterij verbruik, helemaal in standby.. 1 procent per 10uur ofzo! Heb zelf de A1 kernel incl. weer de tablet ui. Vond dat minder bij 4.2.x
Kun je dat iets uitgebreider toelichten? * Hmmbob spitst de oortjes...
Sometimes you need to plan for coincidence
De kernel bedoel je?Groentenboer schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:27:
Kun je dat iets uitgebreider toelichten? * elpino.rv spitst de oortjes...
Die kun je installeren op de stock Android en op cm10.x (2 verschillende versies te downloaden).
Kernel is simpel gezegd de drivers (wifi, scherm etc) en hij regelt ook de CPU freq etc. Dus valt veel sneldheid en/of batterij winst te halen.
Ik heb gekozen voor de A1 kernel, maar er zijn er misschien nog wel meer.. Las goede verhalen of deze, dus heb niet verder gezocht. Ik vind hem tot nu toe erg goed qua batterij verbruik. Vroeger deed ik mijn tab na gebruik uitzetten vanwege toch wel veel verbruik in idle, maar dat doe ik nu niet meer.
Dus check xda, download de juiste kernel en flashen via recovery.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1833136
Als je de tablet ui bedoelt, dat je die weer terug wilt in cm10.1 dan moet je dezelfde post bekijken. Kijk even welke cm10.1 nightly je precies hebt en download de juiste ergens in die thread. Bijna elke nightly heeft een andere zip nodig helaas. Ook flashen via recovery.
De tablet ui mods staan ook in andere threads daar, verschillen weet ik niet. Ik gebruik deze voor de huidige cm10.1 20130513 nightly:
http://forum.xda-develope...p=41339264&postcount=1740
[ Voor 21% gewijzigd door elpino.rv op 24-05-2013 09:39 ]
* P_Tingen snapt het nog niet helemaal.
Met "Tablet UI", bedoel je daarmee een andere look & feel? En wat heb ik nu dan? "Phone UI"?
Heb je ook screenshots van de verschillen?
Met "Tablet UI", bedoel je daarmee een andere look & feel? En wat heb ik nu dan? "Phone UI"?
Verwijderd
https://www.google.nl/sea...&oe=utf-8&channel=suggestP_Tingen schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:34:
Thanks. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er verschillende UI's waren

Ik ga niet over naar tablet-ui. Ik vond het juist wel prettig dat het nu net zo is als mijn telefoon. Als ik het goed lees is dat ook precies de reden dat Google dit gedaan heeft. Het is alleen even wennen met de buttons aan de onderkant. Deze staan nu gecentreerd ipv aan de linkerkant.
Maar net als met Windows, ben ik opgehouden met er al teveel aan te wijzigen. Het is in de regel makkelijker om aan de veranderingen te wennen dan iedere keer hemel en aarde bewegen om het er net zo uit te laten zien als je vorige OS.
Want probeer Windows 8 maar eens het uiterlijk te geven van Windows 3.11 ...
Die andere kernel is misschien nog wel interessant. Ik lees iets over overclocken van CPU en GPU. Lijkt me dat de tablet daardoor ook sneller aan zal voelen. Maar eens even kijken wat de "A1 kernel" toevoegt aan CM.
Je hebt gelijk dat je je eigen beter kan aanpassen, dat is wel het handigste, want ik moet bij elke CM update weer zo'n mod gaan zoeken om de tablet ui terug te krijgen.P_Tingen schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:00:
[...]
Thanks. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er verschillende UI's waren![]()
Ik ga niet over naar tablet-ui. Ik vond het juist wel prettig dat het nu net zo is als mijn telefoon. Als ik het goed lees is dat ook precies de reden dat Google dit gedaan heeft. Het is alleen even wennen met de buttons aan de onderkant. Deze staan nu gecentreerd ipv aan de linkerkant.
Aan de andere kant, ik vond het meteen een flinke achteruitgang.. 2 zwarte balken (dus minder info op je scherm) terwijl het makkelijk op 1 balk past op zo'n tablet. Ook de knoppen gecentreerd vond ik maar niks.. zat vaak te browsen en dan met mijn linkerhand snel op back drukken.. heb er 2 dagen mee gezeten en kon niet wennen.. Heb nog even gespeeld met de in CM ingebakken 'full screen' (ben ff de officiele benaming vergeten) en pie controls, maar dat vond ik ook niks.
Ik denk inderdaad dat die verschillende layouts erg smaakafhankelijk zijn... Ik vind de originele werking (met twee balken dus) prettig. Notificaties boven, waar ik ze ook verwacht.
Ik heb sinds gisteravond Android 4.2.2 op de tab 1 staan, de laatste Nightly. Maar ik ervaar het niet als een verbetering. Een stuk trager dan de 4.0.4 die ik van Samsung erop had staan. Alles laadt een stuk trager, scrollen tussen schermen gaat schokkerig, het keyboard klapt steeds weg het typen. Jammer, ik had veel verwacht van jelly bean (ook al is het een niet-officiële rom). Maar dit is niet bruikbaar. Ik kijk het nog een weekje aan, anders gauw weer terug naar ICS.
Vreemd, bij mij het tegenovergestelde.zwelgh schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:20:
Ik heb sinds gisteravond Android 4.2.2 op de tab 1 staan, de laatste Nightly. Maar ik ervaar het niet als een verbetering. Een stuk trager dan de 4.0.4 die ik van Samsung erop had staan. Alles laadt een stuk trager, scrollen tussen schermen gaat schokkerig, het keyboard klapt steeds weg het typen. Jammer, ik had veel verwacht van jelly bean (ook al is het een niet-officiële rom). Maar dit is niet bruikbaar. Ik kijk het nog een weekje aan, anders gauw weer terug naar ICS.
Probeer anders de A1 kernel nog even, zie een paar posts hierboven.
Dat t keyboard weg klapt bij sommige apps is bekend. Ik heb er overigens geen last van, maar het schijnt dat slechte enkele apps dit hebben.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2074202
"
Known Issues (copied from droidbasement):
...
-P4*:If you use the standard GAPPS (from goo), the keyboard will close if typed on for 2 or 3 letters quickly in succession, if you use Google Search, Messaging and/or Gtalk (there could be more). This is a GAPPS library issue. Install a third party keyboard (Swiftkey 3 works ok) and switch to it. This does not affect Browser, System, etc (stock KB works fine there). The GAPPS from wingray don’t appear to exhibit this behavior from brief feedback (make sure your system is cleaned out using the latest recovery (format system), prior to installing the rom and gapps if you had the set from goo installed prior (it has also been reported that data needed to be wiped as well to rid of the residuals)): http://forum.xda-developers.com/show...postcount=3553
...
"
Tip: Galaxy Tablet Case voor 5 euro bij de action voor Note 10.1 en tab 2 10.1.
Staat op internet voor 15 euro bij diverse webshops.
Staat op internet voor 15 euro bij diverse webshops.
Geen verstand van, maar mijn versie is 4.2.1 en heeft nergens problemen mee. Wel heb ik gelijk weer het Hackers Keyboard geinstalleerd. (let op: mening-alarm) Deze is VEEL beter dan de standaard keyboardrommel die erop zit. HK heeft net zo'n layout als een fysiek toetsenbord.zwelgh schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:20:
Traagheid kan ik niet onderschrijven. Integendeel; mijn tab (ook v1) is veel en veel soepeler nu.
Inderdaad, ook ik merk een significante verbetering. Is alles wel goed gegaan met het flashen? Inclusief wipe's enzo?
Ik zou het gewoon nog een keer opnieuw flashen.
Ik zou het gewoon nog een keer opnieuw flashen.
Het flashen ging goed, daarvoor ook Wipe Data/Factory Reset uitgevoerd. Of moet na flashen ook nog e.e.a. gereset/wiped worden?
Het keyboard probleem is verholpen door auto spelling uit te zetten:
go to settings -> language & input then click on settings icon next to Android Keyboard (AOSP)
under text correction, set 'auto-correction' to 'off' and set 'show correction options' to 'always hide'.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002918
Niet helemaal ideaal, maar het keyboard werkt weer.
De A1 kernel flashen kan ik nog proberen. Deze kan ik nu alsnog flashen, of moet ik overnieuw beginnen?
Als dat niet helpt wil ik nog een eerdere versie van Nightly proberen, van JB 4.2.1.
Het keyboard probleem is verholpen door auto spelling uit te zetten:
go to settings -> language & input then click on settings icon next to Android Keyboard (AOSP)
under text correction, set 'auto-correction' to 'off' and set 'show correction options' to 'always hide'.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002918
Niet helemaal ideaal, maar het keyboard werkt weer.
De A1 kernel flashen kan ik nog proberen. Deze kan ik nu alsnog flashen, of moet ik overnieuw beginnen?
Als dat niet helpt wil ik nog een eerdere versie van Nightly proberen, van JB 4.2.1.
kernel kun je gewoon flashen zonder opnieuw te beginnen. Gewoon in recovery menu.zwelgh schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:48:
Voorlopig blijf ik lekker hangen op CM9 denk ik. Bevalt me goed en ik hou inderdaad wel van die specifieke tablet-interface met de knopjes linksonderin onder duimbereik.
Qua toetsenbord gebruik ik zowel op mijn Galaxy SII als op mijn Galaxy Tab 2 het toetsenbord SwiftKey. De nieuwste versie heeft ook hun eigen versie van Swype, wat zij Flow noemen, maar ik typ er eigenlijk altijd mee. Dit keyboard heeft twee grote voordelen t.o.v. andere toetsenborden die ik heb geprobeerd:
1) Zeer goede zelflerende autocorrect, autocomplete en autopredict - maar hij laat altijd drie opties zien: precies dat wat je hebt getypt (links), de beste hit uit autocorrect/-complete/-predict (midden) en een tweede optie uit autocorrect/-complete/-predict (rechts). Als je op spatie drukt selecteert hij automatisch de middelste maar het is heel makkelijk om een van de andere opties te kiezen door er gewoon op te drukken.
2) Ondersteunt tot drie talen tegelijk. Ik kan dus zonder de taal te switchen Nederlands, Frans en Engels typen, wat een verademing.
Qua toetsenbord gebruik ik zowel op mijn Galaxy SII als op mijn Galaxy Tab 2 het toetsenbord SwiftKey. De nieuwste versie heeft ook hun eigen versie van Swype, wat zij Flow noemen, maar ik typ er eigenlijk altijd mee. Dit keyboard heeft twee grote voordelen t.o.v. andere toetsenborden die ik heb geprobeerd:
1) Zeer goede zelflerende autocorrect, autocomplete en autopredict - maar hij laat altijd drie opties zien: precies dat wat je hebt getypt (links), de beste hit uit autocorrect/-complete/-predict (midden) en een tweede optie uit autocorrect/-complete/-predict (rechts). Als je op spatie drukt selecteert hij automatisch de middelste maar het is heel makkelijk om een van de andere opties te kiezen door er gewoon op te drukken.
2) Ondersteunt tot drie talen tegelijk. Ik kan dus zonder de taal te switchen Nederlands, Frans en Engels typen, wat een verademing.
ik wil een tablet gaan kopen... ik twijfel nog tussen een iPad en een Samsung tablet... ik koop in ieder geval een 3G versie...
nu wil ik ook perse whatsapp op het tablet hebben... op de iPad schijnt dit te kunnen met een jailbreak.. maar dat wil ik liever niet... hoe zit het bij de samsung tablet? kun je daar, als je een 3G versie hebt, gewoon whatsapp installeren? (graag een reactie uit eigen ervaring en niet uit de "er is 3g, "dus het moet kunnen"-aanname
Ik weet niet of het kan, maar even een vraag:P.O. Box schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:33:
[...]
ik wil een tablet gaan kopen... ik twijfel nog tussen een iPad en een Samsung tablet... ik koop in ieder geval een 3G versie...
nu wil ik ook perse whatsapp op het tablet hebben... op de iPad schijnt dit te kunnen met een jailbreak.. maar dat wil ik liever niet... hoe zit het bij de samsung tablet? kun je daar, als je een 3G versie hebt, gewoon whatsapp installeren? (graag een reactie uit eigen ervaring en niet uit de "er is 3g, "dus het moet kunnen"-aanname).... of moet je dan ook de boel hacken?
Ga je op de tablet een eigen SIM kaart doen met een UNIEK telefoonnummer? Of ga je zo'n duo-sim constructie doen en heb je dus 2 SIM kaarten met hetzelfde telefoonnummer? Bij de laatste kun je zeker problemen verwachten..
Bij de google play zie ik hetvolgende als ik naar whatsapp ga:
Deze app is compatibel met een aantal van uw apparaten.
[vinkje] Telfort LGE Nexus 4
[kruisje] Samsung GT-P7500 - Dit item is niet compatibel met uw apparaat.
[vinkje] HTC HTC Runnymede
Oftewel, het kan standaard NIET (ik heb de TAB 1, 3G versie).
Vast wel een hack voor te vinden.. maar deze hoeft natuurlijk NIET moeilijk te zijn.. misschien zelfs een truuk zonder te rooten. Google ff zou ik zeggen.
Deze app is compatibel met een aantal van uw apparaten.
[vinkje] Telfort LGE Nexus 4
[kruisje] Samsung GT-P7500 - Dit item is niet compatibel met uw apparaat.
[vinkje] HTC HTC Runnymede
Oftewel, het kan standaard NIET (ik heb de TAB 1, 3G versie).
Vast wel een hack voor te vinden.. maar deze hoeft natuurlijk NIET moeilijk te zijn.. misschien zelfs een truuk zonder te rooten. Google ff zou ik zeggen.
Download de laatste build direct van hun eigen website: http://www.whatsapp.com/android/
Ik heb zelf de GT-P7500 (Tab 1 met 3g) zonder root, werkt prima. Kennis heeft de GT-P5100 (Tab 2 met 3g) zonder root, ook geen probleem. Ondanks dat er "Tablet devices are not supported" op de site staat.
Ik heb zelf de GT-P7500 (Tab 1 met 3g) zonder root, werkt prima. Kennis heeft de GT-P5100 (Tab 2 met 3g) zonder root, ook geen probleem. Ondanks dat er "Tablet devices are not supported" op de site staat.
[ Voor 41% gewijzigd door Barkrukhenkie op 29-05-2013 18:00 ]
Zo van de week ook ff een tab aangeschaft ( P 5100 ).
Van SamMobile de Duitse vodaphone JB firmware gedownload en gelijk geroot.
De wederhelft heeft de P 5110 in originele staat.
Moet eerlijk zeggen, de ooooh en de wauw gevoelens die ik wel eens lees op XDA zijn aardig overdreven.
Het werkt, net als ICS lekker vlot met hier en daar wat opsmuck.
Als het de moeite loont? ach de tijd zal het leren.
Moet eerlijk zeggen, de ooooh en de wauw gevoelens die ik wel eens lees op XDA zijn aardig overdreven.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Welke Android versie is dat dan? Ik heb laatst mijn tab-1 omgezet naar CM10.1 en dat vind ik wel van wauwestijnAmadeus1966 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:30:
Zo van de week ook ff een tab aangeschaft ( P 5100 ).
Dat is de;
GT-P5100 Germany (Vodafone) 2013 April 4.1.2 P5100BUDMD1 P5100VFGDMD1
en de onderstaande link heb ik gevolgd om te rooten
http://genius-tips.com/ho...y-bean-official-firmware/
Voor wat Whatsapp betreft, deze heb ik gewoon kunnen downloaden en werkt gewoon.
Voor alleen de wifi uitvoeringen heb ik ooit eens een tut geschreven......doch dient je toestel wel geroot te zijn.
Whatsapp op alleen een wifi only tablet;
http://www.androidworld.n...-plaatsen.html#post356375
en de onderstaande link heb ik gevolgd om te rooten
Voor wat Whatsapp betreft, deze heb ik gewoon kunnen downloaden en werkt gewoon.
Voor alleen de wifi uitvoeringen heb ik ooit eens een tut geschreven......doch dient je toestel wel geroot te zijn.
Whatsapp op alleen een wifi only tablet;
http://www.androidworld.n...-plaatsen.html#post356375
Hm. 4.1.2. dus. Nou ja, misschien ben ik wat eerder onder de indruk.
De overgang van 3.2 naar 4.0 vond ik niet heel bijzonder. Van 4.0 naar 4.2 vind ik wel een hele verbetering al moet ik nu soms zoeken omdat instellingen verplaatst zijn.
De overgang van 3.2 naar 4.0 vond ik niet heel bijzonder. Van 4.0 naar 4.2 vind ik wel een hele verbetering al moet ik nu soms zoeken omdat instellingen verplaatst zijn.
Ik had gisteren ook even de Jelly bam rom..............
Maar daar crashte hij al op de touchwiz launcher en op de excanceserver.
Nou dan ben ik er al gauw klaar mee.
Dus ben ik even aan het "shoppen'' geweest bij SamMobile en kwam deze versie tegen.
Enige nadeel?
Er zaten een paar spelletjes bij in begrepen, maar die waren gewoon te verwijderen.
Maar daar crashte hij al op de touchwiz launcher en op de excanceserver.
Nou dan ben ik er al gauw klaar mee.
Dus ben ik even aan het "shoppen'' geweest bij SamMobile en kwam deze versie tegen.
Enige nadeel?
Er zaten een paar spelletjes bij in begrepen, maar die waren gewoon te verwijderen.
[ Voor 10% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-05-2013 23:36 ]
Inmiddels heb ik de tablet met de A1 kernel geflashed. Inderdaad: nu merk ik verschil. Lekker snel en soepel! Het enige waar ik tot nu toe nog tegenaanloop is het volume wat vrij zacht is op de hoogste stand (bij muziek, youtube, etc) en het automatisch draaien van het scherm laat steeds ongeveer 2 a 3 seconden op zich wachten. Erg lastig. Enig idee hoe die 2 issues zijn te fixen?
elpino.rv schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:52:
[...]
Vreemd, bij mij het tegenovergestelde.
Probeer anders de A1 kernel nog even, zie een paar posts hierboven.
Dat t keyboard weg klapt bij sommige apps is bekend. Ik heb er overigens geen last van, maar het schijnt dat slechte enkele apps dit hebben.
"
Known Issues (copied from droidbasement):
...
-P4*:If you use the standard GAPPS (from goo), the keyboard will close if typed on for 2 or 3 letters quickly in succession, if you use Google Search, Messaging and/or Gtalk (there could be more). This is a GAPPS library issue. Install a third party keyboard (Swiftkey 3 works ok) and switch to it. This does not affect Browser, System, etc (stock KB works fine there). The GAPPS from wingray don’t appear to exhibit this behavior from brief feedback (make sure your system is cleaned out using the latest recovery (format system), prior to installing the rom and gapps if you had the set from goo installed prior (it has also been reported that data needed to be wiped as well to rid of the residuals)): http://forum.xda-developers.com/show...postcount=3553
...
"
Dat is deze romVerwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:23:
Welke versie heb je dan gevonden?
Heb je ook een link voor die versie?
http://www.hotfile.com/dl...P5100VFGDMD1_VD2.zip.html
en deze tut heb ik gevolgd voor de root
[ Voor 29% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-05-2013 23:41 ]
Voor de p7510 is hier een handleiding. Deze heb ik ook gevolgd en ik vind deze nieuwe Android heerlijk om mee te werken.Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:00:
Ik ben in het bezit van een P-7510.
daar is deze update dus niet voor.
Toch bedankt.
Qua "legale" eh originele update komt ik niet verder dan 4.0.4
Model: GT-P7510
Country: Italy
Version: Android 4.0.4
Changelist: N/A
Build date: N/A
Product Code: ITV
PDA: P7510XWMPE
CSC: P7510OXXMPB
MODEM: P7510XWMPE
Model: GT-P7510
Country: Italy
Version: Android 4.0.4
Changelist: N/A
Build date: N/A
Product Code: ITV
PDA: P7510XWMPE
CSC: P7510OXXMPB
MODEM: P7510XWMPE
Verwijderd
Nee, en als het aan Samsung ligt zul je voorlopig niet (en misschien wel nooit) verder komen... Zelfde probleem voor mijn P7500. Samsung is echt waardeloos waar het gaat om updates van hun apparaten, vooral de oudere apparaten. Het lijkt wel of ze liever hebben dat mensen elk jaar een nieuw device kopen, dan dat ze updates moeten uitbrengen voor 'oude' devices.
Idd, ze zijn zeker niet de snelste qua updates.
Als je iets gedaan wilt hebben moet je het volgens mij nog steeds echt zelf doen.
Maar met wat zoek en lees werk kan je gelukkig een eind komen.
Zit zelf ook vaak te sprokkelen bij XDA, maar het blijft toch altijd voorzichtig zijn met die gasten.
Ik hecht niet te veel waarde aan al die ows en aahs
Ik kom zelf van een Archos 80g9 tablet af.
Oké appels en peren, maar wat ze daar wel voor elkaar hebben is dat ze een mooie schone Android op hun tablets hebben.
Nog maar te zwijgen van hun mediaspeler.
Zou graag gewoon een mooie schone ( maagdelijke ) JellyB rom willen zien en niet ééntje met allerhande tweaks.
Key Lime Pie zal helemaal wel een utopie zijn.
misschien dit eens in de gaten houden ;-)
http://androidlegend.com/...ith-aokp-rom-android-4-1/
Als je iets gedaan wilt hebben moet je het volgens mij nog steeds echt zelf doen.
Maar met wat zoek en lees werk kan je gelukkig een eind komen.
Zit zelf ook vaak te sprokkelen bij XDA, maar het blijft toch altijd voorzichtig zijn met die gasten.
Ik hecht niet te veel waarde aan al die ows en aahs
Ik kom zelf van een Archos 80g9 tablet af.
Oké appels en peren, maar wat ze daar wel voor elkaar hebben is dat ze een mooie schone Android op hun tablets hebben.
Nog maar te zwijgen van hun mediaspeler.
Zou graag gewoon een mooie schone ( maagdelijke ) JellyB rom willen zien en niet ééntje met allerhande tweaks.
Key Lime Pie zal helemaal wel een utopie zijn.
misschien dit eens in de gaten houden ;-)
http://androidlegend.com/...ith-aokp-rom-android-4-1/
[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-06-2013 00:13 ]
Bij de volume zit een bug (sowieso met meerdere gebruikers, misschien ook al met 1 gebruiker, dat weet ik niet). Even volume '-' doen totdat hij helemaal uit staat, dan weer volume '+'. Hij is op 1 of andere manier een referentie punt kwijt ofzo zodat hij denkt dat hij al op z'n hardst staat bij CM10.1.zwelgh schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:25:
Inmiddels heb ik de tablet met de A1 kernel geflashed. Inderdaad: nu merk ik verschil. Lekker snel en soepel! Het enige waar ik tot nu toe nog tegenaanloop is het volume wat vrij zacht is op de hoogste stand (bij muziek, youtube, etc) en het automatisch draaien van het scherm laat steeds ongeveer 2 a 3 seconden op zich wachten. Erg lastig. Enig idee hoe die 2 issues zijn te fixen?
[...]
Hopelijk komt er nog een fix voor.
Automatisch draaien weet ik niet. Vind het zelf juist prettig dat hij niet te snel gaat.
Hier kun je misschien wel antwoorden vinden:
Kon de verleiding niet weerstaan. Bij mediamarkt kost de tab 2 nu 251 euro. Na de 50 cash back zal hij totaal maar 201 Euro kosten. Zojuist gehaald, mooi ding.
[ Voor 6% gewijzigd door Baze op 03-06-2013 13:29 ]
Ik zou zeggen, direct CyanogenMod 9 erop zetten. Die heb ik er ook op, loopt als een trein.Baze schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:27:
Kon de verleiding niet weerstaan. Bij mediamarkt kost de tab 2 nu 251 euro. Na de 50 cash back zal hij totaal maar 201 Euro kosten. Zojuist gehaald, mooi ding.
(Of CM10 natuurlijk maar het schijnt dat men bij die versie de "tablet interface" heeft laten varen waardoor je de Home en Back knoppen in het midden hebt zitten ipv in de linker onderhoek, wat ik voor tablets niet echt optimaal vind.)
Die tablet interface is heel makkelijk terug te krijgen met een MOD. Enig nadeel is dat als je update naar een nieuwe nightly je misschien weer een nieuwe MOD nodig hebt, maar ik ga er niet van uit dat je elke nightly gaat installeren en dat je een maand of meer bij 1 release blijft.Mx. Alba schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:57:
[...]
Ik zou zeggen, direct CyanogenMod 9 erop zetten. Die heb ik er ook op, loopt als een trein.
(Of CM10 natuurlijk maar het schijnt dat men bij die versie de "tablet interface" heeft laten varen waardoor je de Home en Back knoppen in het midden hebt zitten ipv in de linker onderhoek, wat ik voor tablets niet echt optimaal vind.)
Ik vind CM10.1 echt een must voor als je thuis met meerdere mensen aan 1 tablet gaat werken. Die multi-user support is echt super goed. Iedere user z'n eigen background, apps, instellingen, save-games, facebook, email etc etc..
Ter info, apps die je bij meerdere users installeert worden maar 1x opgeslagen in het geheugen. Het is dus niet zo dat als je dezelfde app bij verschillende users zet dit dubbel ruimte kost. Natuurlijk wel de opgeslagen data, deze is voor iedere user apart en krijg je dus wel dubbel qua ruimte.
Bedankt voor de tip. Ik ga me even inlezen over wat die mods inhouden.Mx. Alba schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:57:
[...]
Ik zou zeggen, direct CyanogenMod 9 erop zetten. Die heb ik er ook op, loopt als een trein.
Zo, gisteravond even bezig geweest om die miniapp drawer kwijt te raken.
Op zich wel een leuke optie, doch tik hem steeds te pas en te onpas aan.
De verantwoordelijke daarvoor zit in //systems/framework en heet "minimode.jar".
Deze kan je verwijderen ( maar dan is ie voorgoed weg ) of verplaatsen/hernoemen ( dan kan je altijd weer terug ).
Je toestel heeft wel root nodig.
Op zich wel een leuke optie, doch tik hem steeds te pas en te onpas aan.
De verantwoordelijke daarvoor zit in //systems/framework en heet "minimode.jar".
Deze kan je verwijderen ( maar dan is ie voorgoed weg ) of verplaatsen/hernoemen ( dan kan je altijd weer terug ).
Je toestel heeft wel root nodig.
Na een anderhalve dag de standaard stock firmware te hebben geprobeerd, irriteerde ik mij toch mateloos aan de sloomheid en de haperingen. Vandaag met odin versie 4.1.2 erop te hebben gezet. Wat een verademing. Hij werkt nu voor mij lekker soepel en vlot. Hoewel ik wel geloof dat het met cm9 of 10 nog sneller zal zijn, durf ik het nu nog niet aan, ivm evt moeilijkheden bij garantie. En hij werkt voor mij vlot genoeg zo.
zit zelf ook te twijfelen aan deze tablet, zekers nu deze in de aanbieding is bij de mediamarkt. Vriend van mij heeft deze nu een maandje alleen vind hem traag en sloom reageren.
Deze is nu nog 100% standaard. Wat is er nu aan te doen om deze sneller te krijgen, nieuwe software erop?
Deze is nu nog 100% standaard. Wat is er nu aan te doen om deze sneller te krijgen, nieuwe software erop?
Kort antwoord: ja. Ik heb er zelf CyanogenMod 9 op, verscheidene tweakers zijn ook heel tevreden met CM10. Heerlijk snel. Deze tablet is zeker niet de beste op de markt maar wel een goede tablet voor die prijs - mits je hem wat tweaktNorinco schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:23:
zit zelf ook te twijfelen aan deze tablet, zekers nu deze in de aanbieding is bij de mediamarkt. Vriend van mij heeft deze nu een maandje alleen vind hem traag en sloom reageren.
Grappige opmerking, zekers op tweakers.net hahaha
maar dat gaat eigenlijk min of meer op voor alle tablets en smartphones.
Wat voor de ene traag is, is voor een ander acceptabel.
Ik heb ook een archos 80g9 en die doet zeker niet onder aan deze.
Alleen het browsen ging belabberd traag, dat was voor mij eigenlijk ook de doorslag om
voor de Samsung te gaan.
Mijn wederhelft heeft de P5110 met de stock Ics, maar gaat aardig vlot.
Geen lag geen geouwehoer, alles werkt gewoon goed.
Trouwens bij mijn tablet ook.
Doch ik mag daarin tegen weer graag pielen.
Dus een JB rom en natuurlijk gelijk geroot.
Maar gevoelsmatig moet ik zeggen dat hij niet sneller is geworden.
Naar mijn gevoel is dat min of meer gelijk gebleven.
Het brengt mij in ieder geval niet de owh en de aaahhh gevoel wat ik op diverse fora lees.
Wat wel een indruk op mij gemaakt heeft is de Gps, nagenoeg direct een fix en zuiver.
En wat ik min of meer weer vind tegenvallen is de stroom verbruik.
Na een dag gebruik moet de tab alweer aan het infuus, en dat was met de Archos dus niet.
Die kan rustig twee dagen zonder ( nou oke anderhalf dag dan....) .
Ok dus Cyanmod is dus een firmware niet geschreven door Samsung. Dus het is niet een kale andriod. Maar moet je dat je tab eerst rooten? en wat is het voordeel van een cyanmod t.o.v. stock?
Wat ik heb gedaan is wel de officiële firmware van Samsung, maar dan de buitenlandse versie omdat die voorlopen op Nederland. Dan hoef je niet te rooten (wel zelf flashen). Naar mijn mening is de overgang van ics naar jelly bean duidelijk merkbaar in snelheid. Vergeleken met de ipad 3 van mijn vriendin doet de tab 2 met jelly bean het niet veel onder qua performance en dat voor een behoorlijk prijsverschil.Norinco schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:51:
Ok dus Cyanmod is dus een firmware niet geschreven door Samsung. Dus het is niet een kale andriod. Maar moet je dat je tab eerst rooten? en wat is het voordeel van een cyanmod t.o.v. stock?
Cyanogenmod is geen officiele firmware van samsung. Voordeel is dat je meer opties hebt om je tablet te tweaken en (nog) snellere performance t.o.v. stock ics of jelly bean.
na een dag?!?!?! Dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen.. ja als ik 8 uur lang film ga kijken of ga gamen misschien.. Wat doe je ermee dan?Amadeus1966 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:23:
[...]
En wat ik min of meer weer vind tegenvallen is de stroom verbruik.
Na een dag gebruik moet de tab alweer aan het infuus, en dat was met de Archos dus niet.
Die kan rustig twee dagen zonder ( nou oke anderhalf dag dan....) .
Thuis heb ik een asus transformer 101 (tegra 2) ik kan nu aan een nieuwe tab2 10.1 komen
(door een actie kost ie 140,- en ik krijg ook 140,- voor de transformer)
Maar kan iemand inschatten of ik voor of achteruit ga?
De Transformer voldoet eigenlijk prima (qua specs), maar met standaard asus rom een beetje laggy, dus zit er nu een andere rom (based on cm10) op, maar deze is ook niet superstabiel
Deze samsung heeft weer zo'n gare touchwiz waar ik geen fan van ben, nu lees ik positieve verhalen van cm9 op dit toestel, is dat relatief of draait hij echt foutloos en dus geen problemen met geluid over Bleutooth stereo bijv.
Wat is wijsheid?
(door een actie kost ie 140,- en ik krijg ook 140,- voor de transformer)
Maar kan iemand inschatten of ik voor of achteruit ga?
De Transformer voldoet eigenlijk prima (qua specs), maar met standaard asus rom een beetje laggy, dus zit er nu een andere rom (based on cm10) op, maar deze is ook niet superstabiel
Deze samsung heeft weer zo'n gare touchwiz waar ik geen fan van ben, nu lees ik positieve verhalen van cm9 op dit toestel, is dat relatief of draait hij echt foutloos en dus geen problemen met geluid over Bleutooth stereo bijv.
Wat is wijsheid?
www.casarodriguillo.com
Wat doe ik er mee?elpino.rv schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 07:41:
[...]
na een dag?!?!?! Dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen.. ja als ik 8 uur lang film ga kijken of ga gamen misschien.. Wat doe je ermee dan?
mailen, internetten, online spelletje wordfeud, uurtje video en hooguit een uurtje een spelletje ( op dit moment carmagedon ).
Uiteraard Gps, Bt en 3G uit.
Tijdspanne, sochtends een uurtje, smiddags een kleine twee uur en savonds een drie tot vier uur.
Dus best wel veel sapverbruik.
Misschien eens kijken naar een ander rommeke...........
Genoeg te kiezen, maar welke.................zucht.
http://get.cm/?device=p5100
[ Voor 11% gewijzigd door Amadeus1966 op 06-06-2013 12:20 ]