... en gaat over tot de orde van de dag
Even afkloppen, maar mijn Tab heeft daar gelukkig (voor zover ik kan zien) geen last van (nog geen test gedaan omdat ik bang ben er toch 1 te vinden, wat niet weet wat niet deert zeg ik maar). Hoe zit het eigenlijk met de pixel garantie? Vaak weigert men op 1 pixel een apparaat terug te nemen. Je kunt je misschien herroepen op de regels dat je binnen 7 dagen mag terugsturen, maar op basis van 1 pixel een apparaat terugnemen zal men buiten die regel niet snel doen.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:31:
Vannochtend tab binnengekregen.
Helaas een rode slapende/dode pixel.
Run nu wat pixel fixers/animatie series met veel flitsen etc, hopen dat ie wakker wil worden.
Anders maar weer terug en wachten op een nieuwe
Zonde... Ik ben wel in mijn nopjes. Ik moet zeggen dat de bediening inderdaad niet al te soepel is. Ik moet soms best hard drukken voor een actie (harder dan op mijn Omnia), maar afgezien van dat vind ik hem redelijk goed werkenVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:49:
...Tab teruggebracht. Werkte niet lekker 'soepel' , ondanks dat hij vers uit de doos kwam.
Tevens het niet of veelal nauwlijks kunnen spelen van het facebook spel "Bubble wich saga' was ook een reden om retour te gaan. Ik wacht op de Acer A510...
Wel viel me op dat het scherm "stroef" lijkt te zijn. Als ik iets versleep op mijn bureaublad lijkt alsof ik soms wat stroevere stukjes (weerstand) op het scherm tegenkom. Is dat nieuwigheid, misschien nog wat plak/statische resten van de beschermfolie die erop zat? Als ik naar het scherm kijk zie ik niets bijzonders. Op mijn omnia heb ik daar namelijk weinig last van, maar het viel het me op. Ik weet niet meer of mijn telefoon dat in het begin ook had, maar inmiddels glijdt mijn vinger daar zonder probleem overheen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon te voorzichtig ben met het ding
Zijn er overigens mensen die bij de release van Windows 8 hun tab willen omzetten naar Windows 8. Lijkt mij best een interessante optie
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Gaat helaas niet lukken... De Tab 10.1 voldoet niet aan de minimale eisen van Windows 8.Gertjan. schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:54:
Zijn er overigens mensen die bij de release van Windows 8 hun tab willen omzetten naar Windows 8. Lijkt mij best een interessante optie
Bron: nieuws: Microsoft publiceert hardware-eisen voor Windows 8-tabletsMicrosoft heeft een lijstje met eisen gepubliceerd waarop de minimale specificaties voor Windows 8-tablets zijn vermeld. Zo moeten apparaten minimaal over een resolutie van 1366x768 pixels beschikken en 10GB opslagruimte bevatten.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Han schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:03:
[...]
Gaat helaas niet lukken... De Tab 10.1 voldoet niet aan de minimale eisen van Windows 8

Zonde. Beetje een nare eis, want een pc of netbook kan ook een lagere resolutie hebben...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Tip: er is nu ook een app voor.P_Tingen schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:23:
[...]
Voornamelijk net als jij voor gemakkelijk surfen, mail lezen en rss feeds bekijken.
Daarnaast is een snelkoppeling naar Wezelkrozum om live tv te kunnen kijken ook erg handig.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Donders! Heb ik dat gemist. Waar? Namen en rugnummers graag!Snippertje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:58:
[...]Tip: er is nu ook een app voor.
Is het deze?
Daar kon je toch geen TV mee kijken? Wat ik begrepen had is dat gewoon een grote EPG app.P_Tingen schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:31:
[...]
Donders! Heb ik dat gemist. Waar? Namen en rugnummers graag!
Is het deze?
Nou dat hoef ik niet op 10.1" te zien, daar heb ik al een 37" voor
Verwijderd
Reageert niet als hij wordt opgeladen, of als ik m met mn computer verbind.
Probleem kan zijn dat de oplaadkabel kapot is , en de tablet leeg maar dat is moeilijk te controleren.
enige suggesties wat ik nu kan doen? (op terug na de winkel gaan na)
Verwijderd
ik wil vanavond een witte Tab 10.1 bestellen, met 3G.
Maar, zijn er verschillende versies van?
Ik las hier iets over een 10.1V en in de pricewatch zie ik ook een 10.1N
Verwijderd
10.1N is een aangepaste versie voor duitsland door de patent rechtzaken met apple. Ziet er iets anders uit, verder is die hetzelfde.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:42:
Even een vraagje,
ik wil vanavond een witte Tab 10.1 bestellen, met 3G.
Maar, zijn er verschillende versies van?
Ik las hier iets over een 10.1V en in de pricewatch zie ik ook een 10.1N
10.1V is speciaal van vodafone, de normale versie ziet er stukken beter uit, en is ook redelijk wat nieuwer... 10.1V is geen aanrader.
Verwijderd
Nu nog een webshop vinden die de 10.1 3G in t wit heeft, incl EFC-1B1N case / standaard in het wit en een docking station
Case sowieso op Ebay ofzo kopen, scheelt je weer €30,-Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:47:
Ok, dus beste is een 10.1 zonder toevoegingen
Nu nog een webshop vinden die de 10.1 3G in t wit heeft, incl EFC-1B1N case / standaard in het wit en een docking station
Waarom een case en een docking station? Als je die case koopt, moet je elke keer de tab eruit halen als je hem in de docking wilt doen. Je kunt ook met de case de tab rechtop laten staan.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:47:
Ok, dus beste is een 10.1 zonder toevoegingen
Verwijderd
zo vaak zal de tab niet uit de docking worden genomen.
en ik bestel liever alles in een keer bij een goede shop dan via ebay. scheelt weer gedoe haha
Dit is waarvoor ik de tablet heb gekocht. 75% van mijn gebruik valt hieronder. De rest is Youtube en wat spelletjes.Snippertje schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:54:
Hoe gebruiken jullie je tablet? Ik gebruik hem zo af en toe in de trein om te internetten of om pdf's je te lezen.
Mijn oma (ze is btw nog best goed bij op het gebied van techniek

Alleen nu is ze bang dat ze dadelijk haar laptop niet meer gaat gebruiken (wat ze zonde vindt

De vraag zelf:
Waarom zou ze het wel moeten doen en waarom niet?
Alvast bedankt galaxy tab tweakers
Grillmeister
Voor 250, of desnoods 200 krijg je het wel verkocht als het niet in de smaak valt. Mocht de laptop in ongebruik vallen, dan verkoop je die. Gratis tablet. Misschien vindt ze het tablet wel prettig voor Internet en de laptop voor andere dingen. Ik zou niet uitgebreid verscheidene mails beantwoorden met een tablet bijvoorbeeld, zeker niet als er attachments in moeten.
Grillmeister
Die prijs gaat dus wel droppen naar aanleiding van deze actieRoofTurkey schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:33:
Ik zie net dat ze in de V&A voor minstens 250 weg gaan, dus ik ga haar dan toch maar aanraden het wel te doen(gratis tablet proberen voor haar, perfect
).
Overigens, wat is KIES een gedrocht zeg

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
De Tab 10.1 is bijna end-of-live. In juli zal de nieuwe Note 10.1 tablet van Samsung in de winkel liggen, die waarschijnlijk een quadcore processor zal krijgen. Dan zal de prijs van de 'oude' tab 10.1 drastisch dalen. Er zullen de aankomende maanden mooie aanbiedingen voorbij komen om de oude voorraad Tabs op te makenBtM909 schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:46:
Die prijs gaat dus wel droppen naar aanleiding van deze actie
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Eerlijk gezegd zou ik zelf bijna zeggen van dat ze voor die 250 euro dat zeker moet doen want zoals al eerder geschreven kan ze het tablet naderhand nog met gemak voor die aankoopprijs weer verkopen. Maar in de praktijk gezien denk ik met haar gebruik dat het ergens een beetje onnodig is voor wat zij ermee doet.RoofTurkey schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:08:
De vraag zelf:
Waarom zou ze het wel moeten doen en waarom niet?
Alvast bedankt galaxy tab tweakers!
Op zowel het tablet als op de laptop kan ze precies hetzelfde hetzij dan wel dat het tablet gewoon een kleiner scherm heeft maar wel des te mobieler. Als het weer eens wat warmer weer word zal ze sneller het tablet pakken en buiten in de tuinstoel het krantje gaan lezen dan dat ze de laptop pakt.
Maar ik persoonlijk zou zeggen dan dat ze het gewoon eens uit probeerd wat haar het beste bevalt en dan kan ze alsnog kiezen naderhand.
Ik had KIES heel even erop gezet maar ik zie het nut er niet van in en het zette zelfs mijn hele laptop op zijn kop. Het is dus inderdaad echt een gedrocht en een slap aftreksel van Itunes voor de Apple en dan werkt Itunes toch nog wel wat stabieler.
[ Voor 17% gewijzigd door Roel1966 op 15-04-2012 14:17 ]
Nee. Als je naar de website gaat dan krijg je daar een link. Nu tablet niet bij me, maar zal vanavond even kijken.P_Tingen schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:31:
[...]
Donders! Heb ik dat gemist. Waar? Namen en rugnummers graag!
Is het deze?
Heet ziggo tv wezelkrozum.
[ Voor 3% gewijzigd door Snippertje op 15-04-2012 18:26 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Diverse dingen geprobeerd met de compatibility settings, maar dat mocht ook niet helpen. Uiteindelijk vond ik een klein forumpostje op internet met de oplossing... In de .config moest ik de .NET 4.0 sleutel weghalen..

Maar goed het werkt... Nog niet veel mee gedaan, maar het start in ieder geval
Tenenkrommend hoe slecht de software van sommige leveranciers is... Komop .net 4.0 is er ook al een tijdje, net als 64bit, daar test je toch op

Weet iemand trouwens hoe je de naam van de tablet kunt aanpassen? Ik heb wel de Bluetooth naam gevonden en de naam als ik hem met Windows verbind (gewoon F2/rename in explorer), maar het toestel blijft in de Play store bijvoorbeeld nog steeds P7500 (of iets in die vorm) heten. Het is maar een klein iets, maar wil graag dat mijn tablet in de namingscheme past van de rest van mijn apparaten
Kun je daar wat meer over vertellen of een link plaatsen naar de bewuste forumpost?.Gertjan. schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:24:
[...]
Diverse dingen geprobeerd met de compatibility settings, maar dat mocht ook niet helpen. Uiteindelijk vond ik een klein forumpostje op internet met de oplossing... In de .config moest ik de .NET 4.0 sleutel weghalen..
Van de ene op de andere dag wil onze tablet niet meer verbinden met Kies en krijg ik de melding dat er een service op de tablet niet gestart kan worden.
Op zich niet zo'n probleem omdat de tablet gewoon benaderbaar is via explorer maar de eventuele update naar ICS schijnt alleen via Kies mogelijk te zijn en dan wordt het wel een probleem.
Het probleem dat ik had zorgde er voor dat ik Kies niet eens opgestart kreeg. Hij bleef hangen op een zwart scherm en kreeg uiteindelijk een overflow-exception. Kan het artikel niet meer vinden, maar als je in de applicatie directory kijkt (dus in de program files) zie je een aantal .exe.config bestanden staan.ninjazx9r98 schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:42:
[...]
Kun je daar wat meer over vertellen of een link plaatsen naar de bewuste forumpost?
Van de ene op de andere dag wil onze tablet niet meer verbinden met Kies en krijg ik de melding dat er een service op de tablet niet gestart kan worden.
In een aantal configs staat een lijst met .net versies die zijn toegestaan. Toen ik 4.0 weghaalde kwam ik in ieder geval wel verder. Uiteraard wel even een backupje trekken
Heeft daarna overigens een aantal keer connecten gekost om ook te koppelen met Windows.
Ik word tegenwoordig overigens wel redelijk gefrustreerd van brakke software

Volgens mij zat er ook een connectiehulp in de tool. Die heb ik een paar keer gedraaid en toe pakte hij mijn verbinding pas op. Anders een keertje een reboot van je tablet proberen, doet soms ook wonderenOp zich niet zo'n probleem omdat de tablet gewoon benaderbaar is via explorer maar de eventuele update naar ICS schijnt alleen via Kies mogelijk te zijn en dan wordt het wel een probleem.
Ik krijg dus (wat ik ook probeer) geen enkele connectie tussen de Tab en m'n Win7 x64. Heb hem maar weer geuninstalled.Gertjan. schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:24:
[...]
viel mij ook al op. Ding trok mijn Windows 7 x64 over de zeik... Ding bleef op een zwart scherm hangen
Diverse dingen geprobeerd met de compatibility settings, maar dat mocht ook niet helpen. Uiteindelijk vond ik een klein forumpostje op internet met de oplossing... In de .config moest ik de .NET 4.0 sleutel weghalen..![]()
Maar goed het werkt... Nog niet veel mee gedaan, maar het start in ieder gevalMisschien nuttig bij de ICS update

Onderin de Play Store kan je klikken op "My Orders & Devices" of hier klikken https://play.google.com/store/accountWeet iemand trouwens hoe je de naam van de tablet kunt aanpassen? Ik heb wel de Bluetooth naam gevonden en de naam als ik hem met Windows verbind (gewoon F2/rename in explorer), maar het toestel blijft in de Play store bijvoorbeeld nog steeds P7500 (of iets in die vorm) heten. Het is maar een klein iets, maar wil graag dat mijn tablet in de namingscheme past van de rest van mijn apparaten
Voor de verandering ben ik blij dat Google niet alles automatisch van je wilt weten
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Dat gebeurt alleen:BtM909 schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:46:
Die prijs gaat dus wel droppen naar aanleiding van deze actie
1. Deze actie duurt "voor altijd", zodat de prijs van het tablet voor sommigen lager wordt
2. Al deze tablets komen massaal op de tweedehands markt
Als het een kortstondige actie is en de tablets worden niet verkocht, dan zal het wel meevallen.
[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 15-04-2012 17:50 ]
Je moet denken wat je wilt, maar de opvolgers staan te wachten. Kijk maar naar andere merken wat er gebeurde toen de opvolger werd gereleasedKatsunami schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:50:
[...]
Dat gebeurt alleen:
1. Deze actie duurt "voor altijd", zodat de prijs van het tablet voor sommigen lager wordt
2. Al deze tablets komen massaal op de tweedehands markt
Als het een kortstondige actie is en de tablets worden niet verkocht, dan zal het wel meevallen.
Hoezo end of life? Het nieuwe besturingssysteem ics komt eraan en waar de meeste mensen hem voor gebruiken is en blijft hij nog steeds perfect.Han schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:05:
[...]
De Tab 10.1 is bijna end-of-live. In juli zal de nieuwe Note 10.1 tablet van Samsung in de winkel liggen, die waarschijnlijk een quadcore processor zal krijgen. Dan zal de prijs van de 'oude' tab 10.1 drastisch dalen. Er zullen de aankomende maanden mooie aanbiedingen voorbij komen om de oude voorraad Tabs op te maken
Lang niet iedereen heeft een snellere of op sommige punten iets verbeterde versie nodig, het zijn de fabrikanten die je er gek mee maken. Of het moeten features zijn die echt bijzonder zijn, maar kijk maar naar de ipad3 ik zie echt niet voldoende redenen om je ipad 2 in te moeten ruilen voor een ipad 3.
De Tab 10.1 zal niet meer geproduceerd worden wanneer de opvolger op de markt komt. Daarom zal de Tab 10.1 binnenkort end-of-life zijn. ICS heeft hier weinig mee te maken.Le_Freak ! schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:58:
Hoezo end of life? Het nieuwe besturingssysteem ics komt eraan en waar de meeste mensen hem voor gebruiken is en blijft hij nog steeds perfect.[....]
Bij de iPad is de verbetering wel direct zichtbaar, namelijk een veel beter scherm. Bij de Galaxy Tab II zie ik niet echt voordelen. Ik had gelezen dat ze hem geen Quadcore meegaven (en dus waarschijnlijk dezelfde hardware heeft als deze). Het enige wat ik kon vinden dat verschilde waren de ondersteuning van sd-kaarten en usb in de behuizing en een ICS out-of-the-box. Acer update zijn model wel behoorlijk, namelijk door hem een Tegra 3 mee te geven (welke overigens qua adviesprijs niet ver boven de Tab 1 ligt).Le_Freak ! schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:58:
[...]
Hoezo end of life? Het nieuwe besturingssysteem ics komt eraan en waar de meeste mensen hem voor gebruiken is en blijft hij nog steeds perfect.
Lang niet iedereen heeft een snellere of op sommige punten iets verbeterde versie nodig, het zijn de fabrikanten die je er gek mee maken. Of het moeten features zijn die echt bijzonder zijn, maar kijk maar naar de ipad3 ik zie echt niet voldoende redenen om je ipad 2 in te moeten ruilen voor een ipad 3.
Beetje karig van Samsung als je het mij vraagt. SD/USB ondersteuning koop je nu voor 20 euro (als je de originele van Samsung wil).
Maar goed, de prijzen zullen altijd dalen en soms moet je gewoon een aanbieding zien te pakken. Ik heb mijn tab inclusief de originele samsung hoes tijdens de MM Tablet Mania gekocht, de prijs van de tablet was wat hoger dan de laagste in de pricewatch, maar door de korting op de hoes is het alsnog een goedkoop setje geworden
Ander vraagje, ik zoek een tool om met mijn Tab te kunnen RDP-en naar een Windows machine. Er staat in de markt redelijk wat op dat gebied, maar geen enkele gratis tool lijkt NLA te ondersteunen. De gene die roepen het wel te hebben varieren van een paar euro to 24 euro in aanschaf. Iemand een tip voor een goede RDP client? Hij moet kunnen rdp-en naar een Windows 7 en Server 2008R2 machine (beide met NLA).
Volgens komt de nieuwe Tab weldegelijk met een QuadCore processor, de Exynos 4412-soc processor die ook in de Galaxy S3 komt.Gertjan. schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:13:
Bij de iPad is de verbetering wel direct zichtbaar, namelijk een veel beter scherm. Bij de Galaxy Tab II zie ik niet echt voordelen. Ik had gelezen dat ze hem geen Quadcore meegaven (en dus waarschijnlijk dezelfde hardware heeft als deze). Het enige wat ik kon vinden dat verschilde waren de ondersteuning van sd-kaarten en usb in de behuizing en een ICS out-of-the-box. Acer update zijn model wel behoorlijk, namelijk door hem een Tegra 3 mee te geven (welke overigens qua adviesprijs niet ver boven de Tab 1 ligt).[....]
nieuws: 'Samsung gaat Note 10.1-tablet van quadcoreprocessor voorzien'Samsung zou van plan zijn om de Galaxy Note 10.1-tablet te voorzien van een quadcoreprocessor, terwijl het apparaat werd aangekondigd met een dualcoreprocessor. Het inbouwen van nieuwe hardware zou de release vertragen.
De voornaamste reden voor het kiezen van een quadcoreprocessor in plaats van de aangekondigde Exynos-dualcoreprocessor op 1,4GHz, is om de competitie met Apples nieuwe iPad aan te gaan, zo claimt de Koreaanse site IPD MK. De keuze voor een vierkernige soc zorgt er wel voor dat de release enigszins wordt vertraagd: deze zou nu in juni plaatsvinden. Het is nog onduidelijk om welke chip het precies gaat, maar waarschijnlijk is het de door Samsung zelf ontwikkelde Exynos 4412-soc. Deze draait op een kloksnelheid van 1,5GHz per core.
Ow, dan wisselt dat ook met enige regelmaat... Tijdje geleden werd er nog beweerd dat er een dual-core in zou zitten.Han schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:32:
[...]
Volgens komt de nieuwe Tab weldegelijk met een QuadCore processor, de Exynos 4412-soc processor die ook in de Galaxy S3 komt
[...]
nieuws: 'Samsung gaat Note 10.1-tablet van quadcoreprocessor voorzien'

Je hebt het daar overigens over de note. De note is toch een andere serie, ik dacht dat ze naast de nieuwe tab ook de note 10.1 gingen uitbrengen, maar dat dat meer de budget lijn zou worden ofzo?
Ik heb lang zitten twijfelen om te wachten op de nieuwe serie tablets, maar door de wisselende berichten over de nieuwe tab toch maar niet gedaan. Daarnaast vond ik het een beetje een "risico" om te gaan voor een totaal nieuwe serie als de A510 met de Tegra3, bij een bestaand model zijn de kinderziektes er een beetje uit. Daarnaast ben ik van nature nogal ongeduldig, dus wachten op nieuwe dingen is niet mijn hobby
Kon bij de huidige tablets al door de bomen het bos niet meer zien
Wat ik bedoel te zeggen is dat de tablet nog net zo goed is als hij was en met het nieuwe besturingssysteem net zo goed te gebruiken is voor alles wat je ermee wilt doen.Han schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:21:
[...]
De Tab 10.1 zal niet meer geproduceerd worden wanneer de opvolger op de markt komt. Daarom zal de Tab 10.1 binnenkort end-of-life zijn. ICS heeft hier weinig mee te maken.
Dat zijn we gewend toch, als hij maar komt en of hij nou in juni of september komt maakt mij niet uit.Katsunami schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:10:
Het blijft maar de vraag wanneer ICS voor de Tab 10.1 uitkomt, en hoe goed het gaat werken. Meestal is de Tab 10.1 3G nog veel later; eerlijk gezegd verwacht ik daarvoor ICS niet voor (eind) juni.
Ze heeft hem vandaag opgehaald, alleen ze begreep het niet goed en heeft hem meteen hier gedropt (zodat ik hem startklaar maak en er zelf ook even mee kan spelen*quote*
Ze heeft hem zojuist besteld en zou hem morgen moeten kunnen ophalen bij KPN (vanwege succes was hij uitverkocht)![]()
Ik zal haar ervaringen met de Tab 10.1 hier waarschijnlijk zaterdag of zondag posten
[ Voor 64% gewijzigd door RoofTurkey op 18-04-2012 15:54 ]
Grillmeister
Ik snap niet welke briljante geest dit bedacht heeft. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar ik heb dus werkelijk geen idee of dat ding nou knippert als teken dat hij aan het downloaden is, dat alles goed gaat en ik me vooral geen zorgen moet maken, of dat hij knippert als teken dat het allemaal niet helemaal jofel verloopt.
HIj is nou een half uur bezig. Is dit normaal?
In deze modus is er geen internet verbinding, denk dat hij aan het wachten is op input van je d.m.v. de +/- voule en/of aan uit knop.P_Tingen schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:39:
Mijn Tab is nu - volgens hemzelf - aan het updaten. Ik zie een Android robot in beeld en daarnaast een soort sigarettendoosje met een gele pijl die eruit komt. Het doosje knippert.
Ik snap niet welke briljante geest dit bedacht heeft. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar ik heb dus werkelijk geen idee of dat ding nou knippert als teken dat hij aan het downloaden is, dat alles goed gaat en ik me vooral geen zorgen moet maken, of dat hij knippert als teken dat het allemaal niet helemaal jofel verloopt.
HIj is nou een half uur bezig. Is dit normaal?
Welke halve zool verantwoordelijk is voor deze user interface zouden ze ook wel eens op een cursus mogen sturen.....
De Note 10.1 gaat Samsungs high-end tablet worden en de Tab 2 (7 en 10.1) wordt een 'instapmodelletje'....Gertjan. schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:41:
[...]
De note is toch een andere serie, ik dacht dat ze naast de nieuwe tab ook de note 10.1 gingen uitbrengen, maar dat dat meer de budget lijn zou worden ofzo?
...maar naar de laatste geruchten verluidt wel óók met een quadcore processor!
Die stylus/headset van de Note is trouwens precies de gadget die ik sinds 2003 al in gedachte had maar aangezien dit een Galaxy Tab topic is, dat even terzijde...
Ze heeft hem vandaag opgehaald, alleen ze begreep het niet goed en heeft hem meteen hier gedropt (zodat ik hem startklaar maak en er zelf ook even mee kan spelen*quote*
Ze heeft hem zojuist besteld en zou hem morgen moeten kunnen ophalen bij KPN (vanwege succes was hij uitverkocht)![]()
Ik zal haar ervaringen met de Tab 10.1 hier waarschijnlijk zaterdag of zondag posten
Grillmeister
Ik ook. Sterker nog, ik heb er een. Maar voor de minder technisch onderlegde medehuisgenoot denk ik soms wel eens dat een iPad2 handiger was geweest, want daar is de UI naar mijn gevoel toch iets simpeler en dan ook sneller te begrijpen.RoofTurkey schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:55:
[...]Maar aan het einde van de dag zou ik eerder een Tab 10.1 kopen dan een iPad 2 [...]
Dat gezegd kan mijn oma nu wel op het eerste (/middelste) bureaublad meteen het weer zien (in ons dorp), wat op de iPad niet kan en wat ze wel elke dag wil 'checken'. Ook ziet ze meteen een slideshow van allerlei foto's van de familie (voordat een leek een slideshow heeft gestart op een iPad ben je ook al dagen verderP_Tingen schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:38:
[...]
Ik ook. Sterker nog, ik heb er een. Maar voor de minder technisch onderlegde medehuisgenoot denk ik soms wel eens dat een iPad2 handiger was geweest, want daar is de UI naar mijn gevoel toch iets simpeler en dan ook sneller te begrijpen.

Grillmeister
Jij hebt een hippe oma, dat is zeker!RoofTurkey schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:29:
[...] Voor mijn oma (en tweakers) is de Tab gewoon veel beter geschikt
Verwijderd
Vergelijk je zo niet appels met peren? Mijn i3 laptop is ook sneller dan de Galaxy Tab, maar zijn ook beide gemaakt met een ander doelVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:49:
Wanneer komt ICS nou uit? Met name browsen is zo traag vergeleken met mij Windows 8 tablet (Acer W500)dat ik mijn Galaxy Tab 10.1 alleen nog gebruik om boeken te lezen.
Ben nu met de Tab eindelijk op het punt dat hij een "plekje inneemt in mijn leven". Heb hem nu ingericht zodat ik er mee uit de voeten kan. Accounts die relevant zijn zijn gekoppeld en apps die nuttig lijken staan erop.
Was overigens positief verbaasd over de accu-duur van de tablet. Ik heb een week op een volle accu kunnen werken. Iedere avond keek ik even een gedownload filmpje (TED(x), voor de mensen die geintereseerd zijn in wetenschap, psychologie en inspirerende verhalen zeker een aanrader om de app te downloaden) en las ik wat nieuws en een boek. Zelfs met het downloaden van de filmpjes heeft mijn accu het toch een week volgehouden. Overigens gaat na gebruik de WiFi en meldingen uit, hij ligt namelijk naast het bed, best irritant als je dan een nieuwbrief ontvangt
Is er eigenlijk ook een lijstje met "must-have" apps (liefst specifiek voor tablets)? Er zijn wel wat lijstjes voor telefoons, maar telefoon apps zijn niet altijd even mooi op een tablet (iemand al WordFeud gekeken op een 10.1" scherm

thx
If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?
http://www.galaxytab10-1....tab-10-1-mogelijk-in-mei/ mogelijk in meiVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:49:
Wanneer komt ICS nou uit? Met name browsen is zo traag vergeleken met mij Windows 8 tablet (Acer W500)dat ik mijn Galaxy Tab 10.1 alleen nog gebruik om boeken te lezen.
Grillmeister
Dat kun je als technisch persoon niet goed bepalen heb ik gemerkt. Mijn vader heeft nog nooit een computer gebruikt of eerder een tablet in handen gehad, maar met de Transformer was hij na een paar tips zo vertrokken. Eigenlijk veel sneller dan ik had verwacht. Maar ja, misschien heb ik een overintelligente vaderP_Tingen schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:38:
Ik ook. Sterker nog, ik heb er een. Maar voor de minder technisch onderlegde medehuisgenoot denk ik soms wel eens dat een iPad2 handiger was geweest, want daar is de UI naar mijn gevoel toch iets simpeler en dan ook sneller te begrijpen.
Mijn ouders weten na 4-5 nog steeds niet hoe hun iMac werktKatsunami schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:21:
[...]
Dat kun je als technisch persoon niet goed bepalen heb ik gemerkt. Mijn vader heeft nog nooit een computer gebruikt of eerder een tablet in handen gehad, maar met de Transformer was hij na een paar tips zo vertrokken. Eigenlijk veel sneller dan ik had verwacht. Maar ja, misschien heb ik een overintelligente vader
Grillmeister
Verwijderd
proces is onverwacht gestopt.
com.sec.android.app.samsungapps.una
geforceerd afsluiten?
Heeft iemand hier een oplossing voor ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 23:30 ]
Verwijderd
http://www.miniinthebox.c...xy-tab-zwart_p245212.html
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 15:56 ]
Het is een kwetsbare constructie, ik had liever een 'plattere' oplossing gezien die bijwijze van naar de achterkant van je pad verhuist. Op de USB adapter kun je ook muizen/toetsenborden aansluiten (als ze niet teveel stroom vragen). en eventuele andere apparaten.
Toetsenbord werkt goed maar je moet je tab onderste boven neerzetten of een 'speciale' stand hebben.
Ik ben nog geen mooie (goedkope) Bluetooth keyboards tegen gekomen. Muis heb ik wel en gebruik ik redelijk vaak met mijn keyboard welke zeer handig is voor mails te tikken (of forum posts).
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
Deze http://fotos.marktplaats....1gyFhpI2seqfLs9e7Xg==.jpg werkt perfect met usb stick, hd met externe voeding, muis en toetsenbord.........Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:51:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik denk dat ik hem voor die prijs toch maar even ga uitproberen, is het niets dan kan ik later evengoed voor wat anders kijken.
Verwijderd
Interessant! Waar kan je die kopen?jolobe schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:33:
[...]
Deze http://fotos.marktplaats....1gyFhpI2seqfLs9e7Xg==.jpg werkt perfect met usb stick, hd met externe voeding, muis en toetsenbord.........
Als iemand nog meer goede ervaringen heeft met USB adapters inclusief koop-link van jouw type zou dat heel interessant zijn. Chinese webwinkel is ook niet verkeerd. Je haalt zo 1 van de grote nadelen weg uit de review op de FP!
icm met NTFSMount (root-tool) kan je dan ook NTFS sticks benaderen!
Yippie kayak, other buckets!
http://computer-software....wbplzg%3D&fta_ind=13&fs=1jmk schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:23:
[...]
Interessant! Waar kan je die kopen?
Als iemand nog meer goede ervaringen heeft met USB adapters inclusief koop-link van jouw type zou dat heel interessant zijn. Chinese webwinkel is ook niet verkeerd. Je haalt zo 1 van de grote nadelen weg uit de review op de FP!
icm met NTFSMount (root-tool) kan je dan ook NTFS sticks benaderen!
http://news.softpedia.com...-US-Carriers-266178.shtml
Weet niet precies wat het betekent, maar er staat nog maar weer eens dat de ICS update voor de Galaxy Tab 10.1 er toch echt nog komt.... Ergens dit jaar... Echt veel nieuws dus niet, mja... het is in ieder geval een update.
Laat maar... Stond op 13 maart al hier en hier
[ Voor 27% gewijzigd door Kama op 24-04-2012 16:02 ]
drs. Kama
Sommige zeggen wel dat USB niet meer zou werken.
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1185282&page=42
[ Voor 16% gewijzigd door abusimbal op 24-04-2012 16:41 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 26-04-2012 10:04 ]
[ Voor 9% gewijzigd door crispo op 26-04-2012 15:11 ]
Wordt de P7500 wel in de USA (los) verkocht? Ik zie wel provider specifieke versies van de 8.9 en 10.1 in de lijst staan.Katsunami schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:03:
De P7500 is dus de 3G-versie. Hoewel ik niet zit te springen om een update, zou ik het zeker niet netjes vinden als Samsung besluit om de Wifi-versie wel te upgraden, maar de (veel) duurdere 3G-versie niet.
Helaas zegt dit nog niets over de Tab. Ze hebben het over 'sommige' apparaten die vandaag al de update krijgen. Daarmee doelen ze waarschijnlijk op de Galaxy S II. De Tab zal iig binnen dit kwartaal de update krijgen, maarja dat wisten we eigenlijk alH92! schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:33:
In Canada zijn ze begonnen met ics :-)
http://www.androidpolice....-way-now-is-your-carrier/
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Mijn vraag aan jullie: Waar gebruiken jullie de tablet zoal voor?
Verwijderd
uitzending gemist en rtl gemist.Hunter23 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:42:
Heb mijn tablet nu bijna een jaar. In het begin helemaal verslaafd aan het hebbedingetje. Maar begin me de laatste tijd steeds meer af te vragen waarvoor ik hem heb. Wil hem liever niet verkopen omdat ik hem deels heb gekregen, maar stof liggen happen is helemaal zonde.
(TV kijken) tussen haakjes omdat ziggo hier dwarsligt.
the sims freeplay
browsen
krant lezen
eigenlijk alles wat ik vroeger op een laptop deed.
ik overweeg net om mijn laptop te verkopen gezien ik die al dik 3 maandne niet meer heb aangehad.
bedoel, waar gebruik je nog een laptop voor?
gamen doe je op je desktop, de rest op de tablet.
Dat heb juist met de tablet. Gebruik hem zo nu en dan even snel voor het internet. Zeer snel alleen niet altijd handig. Een laptop zou ik dan eventueel nog gebruiken voor school/werk dingetjes. Dingen zoals virtualiseren en het "zwaardere" werk kan eventueel nog op een laptop.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:44:
[...]
uitzending gemist en rtl gemist.
(TV kijken) tussen haakjes omdat ziggo hier dwarsligt.
the sims freeplay
browsen
krant lezen
eigenlijk alles wat ik vroeger op een laptop deed.
ik overweeg net om mijn laptop te verkopen gezien ik die al dik 3 maandne niet meer heb aangehad.
bedoel, waar gebruik je nog een laptop voor?
gamen doe je op je desktop, de rest op de tablet.
agendaHunter23 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:42:
e-reader
mail checken (privé + werk)
facebooken
spelletje
foto's laten zien
tv gids
nieuws checken
tweakers checken
soundhound (wat is dat voor liedje)
notities
boodschappenlijstje
todo lijstje
Als ik snel even iets op wil zoeken en ik geen zin heb om van de bank te komenHunter23 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:42:
[LTS][MTS][HTS]
Inmiddels geinstalleerd, CWM ROM Manager 5.0.0.6 wil Recovery installeren. Echter via de root is CWM Recovery 4.0.0.4 er al opgezet. Kan ik overschrijven? Iemand ervaring mee? Alvast bedankt.
[ Voor 40% gewijzigd door Pe Nis op 05-05-2012 09:49 ]
Het lukt mij ook alleen na omzetten met bijvoorbeeld Handbrake of XMedia Recode en dan nog blijft het behelpen met subs (losse .srt).serdadu schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:26:
Vraagje, hebben jullie een MKV player (liefst gratis) die het ook doet? ik probeer nu al met twee apps een mkv te kijken maar zonder succes
Volgens de Samsung site heeft de Tab2 wél standaard MKV afspeelmogelijkheden...
...eerst zien, dan geloven denk ik dan maar.
nu wil ik hem rooten maar nu loop ik tegen probleempje aanbij de laatste stap ik clockworkmod (doormiddel van aan/uitknop en volume -
krijg ik een scherm wat out of sync is .. heel raar alles doet het maar ineen out of sync en net of je naar een oude beeldbuis tv loopt te kijken..?
Enig idee iemand..?
Heb foto bij xda staan topic root tablet
[ Voor 13% gewijzigd door spykes22 op 05-05-2012 12:58 ]
Er is een custom rom topic waarin jou probleem al door andere mensen is vermeld en beantwoord..spykes22 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:45:
Ik heb mij galaxy tab 10.1 net nieuw perfect ding
nu wil ik hem rooten maar nu loop ik tegen probleempje aanbij de laatste stap ik clockworkmod (doormiddel van aan/uitknop en volume -
krijg ik een scherm wat out of sync is .. heel raar alles doet het maar ineen out of sync en net of je naar een oude beeldbuis tv loopt te kijken..?
Enig idee iemand..?
Heb foto bij xda staan topic root tablet
Het Samsung Galaxy Tab 10.1 Custom Rom Topic
Kijk is rechts boven, in deze pagina....spykes22 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:20:
en heb je een link waar ik moet zoeken....
[ Voor 17% gewijzigd door Emiel1984 op 05-05-2012 14:28 ]
[LTS][MTS][HTS]
[ Voor 77% gewijzigd door spykes22 op 05-05-2012 19:30 ]
Het bevalt me prima, als ik keek naar de goedkopere tablets zie ik zeker wel verschil van kwaliteit en design is ook wel netjes van deze.
Maar heb probleempje met ClockWorkMod.. Bij mij flikkertje de scherm hele tijd (zeg maar beeld knalt van boven naar beneden en dat zo 10x in een seconde), zeer vervelend om te gebruiken en om te lezen wat je selectie is. Is dit een bekende probleem? Valt daar ook wat mee te doen?
Dat was trouwens ook hier te vinden: FaLc0n in "Het Samsung Galaxy Tab 10.1 Custom Rom Topic"
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Bedankt, ja ik kon niet de juiste Engelse benaming voor vindenThe_Cyberspace schreef op zondag 06 mei 2012 @ 08:12:
Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1555984
Dat was trouwens ook hier te vinden: FaLc0n in "Het Samsung Galaxy Tab 10.1 Custom Rom Topic"
Zal eens kijken naar je links
Zie dat idd diegene die in die andere topic vroeg ook niet de juiste woorden had gebruikt hehe.
Edit: Ja die link die je gaf werkt, ik ben er hartstikke blij mee bedankt!
[ Voor 17% gewijzigd door V-rg op 06-05-2012 14:00 ]
Verder maakt mijn laadsnoer slecht contact, alleen bij naar beneden buigen van de stekker wil ie laden.
Dat wordt weer een retourtje Mediamarkt, na het vervangen van het scherm (newtonringen). Al met al blijkt het behoorlijke baggerkwaliteit die tab.
Groetjes, FaceDown.
Na de wehkamp actie eindelijk de 8.9, 10.1 Wifi 10.1 3G ontvangen.
De relatieve traagheid t.o.v. de S2 valt mij wel op. Ik heb de meeste animaties nu uitgezet en dat helpt wel. Verder is bv. XDA-fora openen een ramp, maar op andere sites niets aan de hand.
Ach, ik heb ook een netbook; en op de bank is een tablet toch wat relaxter.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het apparaat werkt perfect, alleen wil het mobiele internet nog niet werken. Ook in een oude simlockvrije telefoon werkt het niet, dus het ligt iig niet aan de Galaxy Tab. Het mobiel internet abbo zal nog wel niet geactiveerd zijn.
De eerste indruk is erg goed, vergeleken met mijn iPad 1 is de Galaxy toch wel erg snel. Zeker met het renderen van zwaardere websites en bij 3D spellen is het verschil groot.
De animaties gaan wel niet zo vloeiend als in iOS, maar dat wordt al gezegd in de reviews.
En gewoon via USB data/muziek/video's overzetten op de Galaxy Tab is
Samsung Kies is wel een brak gedrocht zeg.

Ik bedoel: Op een i5 760 met 8 GB RAM nog traag en hakkelend draaien, en mijn geheugengebruik naar ruim 3 GB opjagen... Kom op zeg.
Edit: En dat programma werkt ook nog eens totaal niet...

Hoe vaak ik mijn Tab ook loshaal en opnieuw verbind, Kies kan er nooit contact mee maken.
Gelukkig zijn er alternatieven om een backup van mijn contacten, data en instellingen te maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Richub op 08-05-2012 08:28 ]
en als zometeen ics 4.0 uit komt kan ik dan gewoon update kiezen en dan is de tab weer "standaard"..?
word bij een update via de tab het apparaat weer normaal terug gezet..? of wat gebeurt er dan..?
instelling> toestelinfo> software-update .....
Heb ik inmiddels ook gevonden. Is idd een goede tip, bedankt.crispo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:52:
@Richub: als het alleen gaat om backup van contacten, instellingen etc. kan je ook kijken naar Kies Air, dat werkt wel goed en over wifi.