Ik kan online dergelijke producten alleen vinden voor de Tab P1000 en de iPad. Weet iemand of je ook dergelijke achterkanten (nep-leer stickers) kunt krijgen voor de Tab 10.1? Ik vind de achterkant aan de gladde kant en wil zoiets er op plakken:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
KlikkerdeklikHan schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:07:
Ik ben op zoek naar een andere achterkant voor mijn Galaxy Tab 10.1
Ik kan online dergelijke producten alleen vinden voor de Tab P1000 en de iPad. Weet iemand of je ook dergelijke achterkanten (nep-leer stickers) kunt krijgen voor de Tab 10.1? Ik vind de achterkant aan de gladde kant en wil zoiets er op plakken:
[afbeelding]

[ Voor 20% gewijzigd door Pe Nis op 28-03-2012 18:36 ]
Ook het updaten van apps gaat niet meer. Waarschijnlijk vanwege een update die ik niet kan uitvoeren.
Ik krijg erg de neiging om zelf maar eens te kijken of ik een update kan plaatsen want van Samsung nog Vodafone hoef je iets te verwachten qua updates.
Zijn er meer mensen hier die de 10.1V zelf hebben geroot en een update hebben geplaatst?
10 ton staal...verticaal!!!
Welke browser gebruik je? En heb je dat ook met andere browsers, zoals SkyFire of FireFox?Goochie schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:50:
Als ik bijvoorbeeld de site van de Telegraaf wil openen, knalt deze 8 van de 10 keer eruit.
Het Samsung Galaxy Tab 10.1 Custom Rom TopicZijn er meer mensen hier die de 10.1V zelf hebben geroot en een update hebben geplaatst?
[ Voor 22% gewijzigd door Han op 19-03-2012 10:16 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik heb inderdaad meerdere browsers gebruikt maar bij op de een of andere manier blijft het buggie. Ik noem de browser eigenlijk als voorbeeld want ook bijvoorbeeld WinAmp is zo buggy als het maar zijn kan. En zo zijn er wel meer apps die gewoon niet lekker werken op de 10.1V. Vandaar hoop ik dat, met een upgrade, het allemaal wat beter loopt.Han schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:14:
[...]
Welke browser gebruik je? En heb je dat ook met andere browsers, zoals SkyFire of FireFox?
Bedankt voor je link, had ik eigenlijk zelf kunnen zoeken...

10 ton staal...verticaal!!!
http://www.malaysiandiges...us-transformer-tf101.html
Doe eens een factory reset?Goochie schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:38:
[...]
Ik heb inderdaad meerdere browsers gebruikt maar bij op de een of andere manier blijft het buggie. Ik noem de browser eigenlijk als voorbeeld want ook bijvoorbeeld WinAmp is zo buggy als het maar zijn kan. En zo zijn er wel meer apps die gewoon niet lekker werken op de 10.1V. Vandaar hoop ik dat, met een upgrade, het allemaal wat beter loopt.
Bedankt voor je link, had ik eigenlijk zelf kunnen zoeken...
Ik ga mezelf even quoten (met name dat tweede stukH92! schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:17:
Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is, maar zit ICS er nu echt aan te komen?
http://www.malaysiandiges...us-transformer-tf101.html
Zou het toch morgen zijnBtM909 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:29:
19e in de UK (volgens Sammy's FB page)... Mmmm, zou NL een dag eerder of later verschijnen?

[ Voor 34% gewijzigd door BtM909 op 19-03-2012 19:29 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Heb ook een 10.1v en heb de ICS rom van Isi-mobile op XDA erop gezet... Alsof ik een nieuwe tab heb ! Echt een aanrader en het root proces is ongelooflijk simpelGoochie schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:50:
Ik ben 1 van die 'sukkels' die een 10.1V heeft gekocht. Er staat nu een versie op die redelijk buggie is. Als ik bijvoorbeeld de site van de Telegraaf wil openen, knalt deze 8 van de 10 keer eruit.
Ook het updaten van apps gaat niet meer. Waarschijnlijk vanwege een update die ik niet kan uitvoeren.
Ik krijg erg de neiging om zelf maar eens te kijken of ik een update kan plaatsen want van Samsung nog Vodafone hoef je iets te verwachten qua updates.![]()
Zijn er meer mensen hier die de 10.1V zelf hebben geroot en een update hebben geplaatst?
Trouwens, ik geloof dat de 3.2 update klaar is volgens Vodafone Australia.
Naja, we hebben nog 11 uur
Ik kan nergens jou bron vinden. Maar helaas is er niet veel nieuws over icsBtM909 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:43:
Shit, ik wou dat ik gelijk zou krijgen....:/
Naja, we hebben nog 11 uur(als we de westkust van Amerika als deadline pakken
)
Wees niet getreurd, als Samsung het netzo gaat doen als bij de Asus en zijn Transformer TFT101, dan heb je algauw liever geen update... een groot drama is dat aan het worden.H92! schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:07:
[...]
Ik kan nergens jou bron vinden. Maar helaas is er niet veel nieuws over ics
Maar even een vraagje die hier wel thuis hoort, is er naast een HDMI converter ook een component off s-video converter voor de Galaxy Tab, om deze aan een Plasma scherm te hangen (dit scherm heeft helaas geen HDMI aansluitingen).
[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 22-03-2012 18:36 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
En waar baseer jij dat op?jolobe schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:38:
Gaat hem (binnenkort) niet worden met een officiele update naar ics...............

Het is al de 25ste.BtM909 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:26:
[...]
Doe eens een factory reset?
[...]
Ik ga mezelf even quoten (met name dat tweede stuk)
[...]
Zou het toch morgen zijn![]()
Tja, dat krijg je met geruchten helaas... Er staan nog steeds artikelen dat het uitrollen al begonnen is en het gebeurd ook gefaseerd, maar helaas hebben die sites geen gelijk gekregen
As we speak krijg ik ook een timeout op het checken op updates
[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 25-03-2012 16:14 ]
Wachten we met z'n allen rustig af.BtM909 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:13:
[...]
Tja, dat krijg je met geruchten helaas... Er staan nog steeds artikelen dat het uitrollen al begonnen is en het gebeurd ook gefaseerd, maar helaas hebben die sites geen gelijk gekregen
As we speak krijg ik ook een timeout op het checken op updates

Als ik naar "mijn bestanden" gaat dan krijg ik maar niet de mappen te zien die ik op het apparaat heb staan. Ik heb al andere bestandbeheer apps geprobeerd, maar deze doen het ook niet. Als ik probeer met kies te syncen dan duurt dit ook vreselijk lang. Net of de interne geheugenkaart niet aan te spreken is.
MTP initialisatie duurt ook vreselijk lang en sterker nog, soms helemaal niet. Ik heb al de drivers opnieuw geinstalleerd, maar alle standaard procedures mogen niet werken.
Iemand suggesties?
Edit:
Ik heb het gevonden.. Dat ik hier nooit eerder op gekomen ben.. Ben al een paar weken aan het klooien.
Ik heb daarnet een originele rom erop geknald en daarna weer een custom, en toen was het probleem verholpen
[ Voor 20% gewijzigd door Audione0 op 26-03-2012 08:56 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Verwijderd
Verwijderd
Ja, zeker nog een maand of 3. Eerder is er al verteld dat de update voor Samsung Note ook in het tweede kwartaal gaat komen. Vergeet niet.. Als de update wordt vrijgegeven dat wij als klein Nederland van de tig landen bij de laatste 5 staan. Het vrijgegeven van de update gaat natuurlijk per land via Kies. Dus als je bij de eerste wil behoren die de update op zijn tablet heeft staan zal je echt straks via Odin de firmware moeten installeren. En als je echt niet wil wachten zal je alvast naar een Custom Rom kunnen als je daar enige kennis van hebtQueros schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:20:
Gaat dat nog lang duren?!
http://www.nu.nl/gadgets/...artphones-en-tablets.html ik ben benieud of dit alleen Google devices zijn of ook andere fabrikanten.
De Transformer op ICS 4 is één groot drama (zie: ASUS Eee Pad Transformer Prime topic) en de iPad is natuurlijk een geheel ander verhaal qua interface etc, niet te vergelijken, apple met perenQueros schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:20:
Nja wat betreft de kennis, zal ik daar wel uitkomen.. ik ben van plan en tabje te gaan halen vandaag...maar zit nu toch even naar andere opties te kijken voor de tab...mja dan kom je al snel op de transformer uit óf zo'n ipad:(
Sowieso, als ik kijk naar de tweedehands prijzen van de Galaxy Tab 10.1 dan heb je prima bang for the bucks in vergelijking met de Transformer. Ik ga zelf wel een Transformer (700) halen, maar pas in november van dit jaar. Dit omdat ik een tablet met Windows 8 wil die ook als laptopvervanger kan dienen. Zelf kan ik prima uit de voeten met Android, maar thuis willen ze graag een Windows omgeving houden.
[ Voor 3% gewijzigd door Han op 29-03-2012 12:20 ]
Persoonlijk heb ik ook liever een goed functionerende release waar ik wat langer op heb moeten wachten dan een afgeraffelde release met allerlei problemen.
Al die personen die krampachtig reageren op het uitblijven van ICS voor de Tab 10.0 kunnen toch hun genoegen halen uit de ICS 4 Custom Roms voor de Tab 10.1.
Ik probeer de internetsnelkoppelingen op het startscherm in te stellen. Lukt nog niet. Het is het normale startscherm en dan 1 naar links. (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen). Is dit een app ofzo die er standaard opstaat? En hoe heet die app dan?
Kan ik ergens ook wat tips lezen over wat wel en wat niet handig is met de Tab?
... en gaat over tot de orde van de dag
Als je meer basics van android wil weten, kun je misschien het best een ebook voor dummies ergens vandaan halen (of mij dm'en, ik heb nog wel iets voor je liggen).
Verwijderd
Wat weerhoudt je ervan om het gewoon te proberen? ;-) De meeste apps zijn gewoon beschikbaar voor alle Android-apparaten (telefoons en tablets), maar dat is niet altijd het geval. Gewoon een kwestie van uitproberen dus!Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:36:
Hoi ik heb pas deze tablet gekocht en ben nog eigenlijk een noob wat dat betreft. Nou heb ik de vraag of die apps voor android die je bij google play ziet op zowel je mobieltje als je tablet draaien want dat is mij nog niet duidelijk.
Verwijderd
Verwijderd
Wat een onzin... de transformer Prime heeft drie issues die voor velen niet spelen en die ook lijken te worden opgelost.Han schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:20:
[...]
De Transformer op ICS 4 is één groot drama (zie: ASUS Eee Pad Transformer Prime topic)
1. Wifi is zwak dankzij de plaatsing van de antenne. Dit is absoluut waar, maar de meeste mensen krijgen gewoon overal verbinding. Sterker nog, signaal meters geven aan dat na de laatste update de Prime net zo goed is als andere devices.
2. Bluetooth+wifi tesamen werkt niet lekker. Lijkt een beperking van de hardware te zijn.
3. GPS via sateliet doet het bij sommigen/velen niet of slecht. Even los van het feit of je het al dan niet nodig hebt (het hoort het uiteraard te doen), na de laatste update gaat het bij velen beter en sowieso is niet duidelijk hoe wijdverbreid dit issue is.
Er is ook iets fundamenteels dat de prime voor heeft op de Samsung: paardenkrachten. Flash op Tegra 2 is kielekiele (probeer sesamstraat.nl, filmpjes fullscreen
Ik zelf zou in ieder geval lekker wachten op de nieuwe batch modellen van de grote spelers, want Tegra2 is gewoon niet snel genoeg.
Verwijderd
Hij heeft het dan ook over de Transformer 1, waarop ICS wel degelijk een drama is; in elk geval op een aantal revisies.
Off topic :Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 07:48:
Wat een onzin... de transformer Prime heeft drie issues die voor velen niet spelen en die ook lijken te worden opgelost.
1. Wifi is zwak dankzij de plaatsing van de antenne. Dit is absoluut waar, maar de meeste mensen krijgen gewoon overal verbinding. Sterker nog, signaal meters geven aan dat na de laatste update de Prime net zo goed is als andere devices.
2. Bluetooth+wifi tesamen werkt niet lekker. Lijkt een beperking van de hardware te zijn.
3. GPS via sateliet doet het bij sommigen/velen niet of slecht. Even los van het feit of je het al dan niet nodig hebt (het hoort het uiteraard te doen), na de laatste update gaat het bij velen beter en sowieso is niet duidelijk hoe wijdverbreid dit issue is.
Er is ook iets fundamenteels dat de prime voor heeft op de Samsung: paardenkrachten. Flash op Tegra 2 is kielekiele (probeer sesamstraat.nl, filmpjes fullscreen), dit trekt de Tegra3 wel.
Ik zelf zou in ieder geval lekker wachten op de nieuwe batch modellen van de grote spelers, want Tegra2 is gewoon niet snel genoeg.
Om er heel even op in te gaan wat de Prime betreft vind ik het persoonlijk eigenlijk not done dat zowel GPS als Wifi niet optimaal werkt bij een tablet van bijna 600 euro, ongeacht dan wat voor cpu erin zit en hoeveel z.n. paardekrachten het tablet heeft.
Daarbij zoals al geschreven doelde hij niet op de Asus Transformer Prime maar op de Asus Transformer 1 en daar zijn inderdaad best wel wat problemen bij. Nu wil ik dat ook wel wat nuanceren door erbij te schrijven dat het een kwestie is geweest dat Asus te snel wilde zijn met het lanceren van ICS.
Wat betreft het niet krachtig genoeg zijn van de Tegra 2 en dan kijkende naar de Samsung Galaxy Tab 10.1 ligt het niet zozeer aan de kracht en flash van de Tegra 2 zelf. Het grote euvel bij de Samsung is veel meer die schil die ze bovenop Honycomb gezet hebben en dat vertraagd gewoon de boel te zeer.
Ik heb zelf even een Samsung Galaxy Tab 10.1 in bezit gehad en ondanks het zondermeer goede scherm heb ik hem toch maar teruggestuurd omdat ie te traag was. In vergelijk met andere Tegra 2 tablets die wel goed presteerden viel mij dit gewoon erg tegen en vooral wat betreft PDF bestanden lezen.
Dus eigenlijk zou Samsung er verstandig aan doen die hele Touchwiz achterwege te laten ondanks dat het er wel netjes uit ziet, maar het doel word voorbij gestreeft. Misschien als er een Tegra 3 versie komt van de Tab dat dan die Touchwiz niet meer storend is en het dan wel een goede combinatie zal worden.
Maar enfin het ligt er in elk geval niet direct aan dat de Tegra 2 niet goed presteert maar het veel meer ligt aan allerlei aanpassingen die de fabrikanten zo nodig willen toepassen. Als dan nog de mogelijkheid er was dit uit te schakelen had ik minder moeite ermee, maar dan moet je een tablet al gaan rooten en een custom rom gaan gebruiken.
Verwijderd
Ik poste niet zomaar uit de heup, ik volgde zijn link naar de Prime pagina. Hou er rekening mee dat ook de Prime een upgrade heeft ondergaan (niet echt dramatisch).[b][message=37961774,noline]
Hij heeft het dan ook over de Transformer 1, waarop ICS wel degelijk een drama is; in elk geval op een aantal revisies
Eens... maar drama? Drama suggereert onwerkbaar, een slechtere ervaring als de Samsung tab... en dat, dat is echt absoluut nonsense. En ja, ik heb zowel een Transformer Prime, transformer 1 en een Galaxy Tab 10.1 ter beschikking via mijn werk.Roel1966 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:30:
[...]
[i]Off topic :
Om er heel even op in te gaan wat de Prime betreft vind ik het persoonlijk eigenlijk not done dat zowel GPS als Wifi niet optimaal werkt bij een tablet van bijna 600 euro, ongeacht dan wat voor cpu erin zit en hoeveel z.n. paardekrachten het tablet heeft.
Ik beantwoorde een post waarin het leek te gaan over de Prime, hij linkte direct naar dat topic. Anderen hebben het inderdaad over de slechte ICS update van de originele Transformer, maar daar ging blijkbaar noch deze post, noch mijn antwoord over.Daarbij zoals al geschreven doelde hij niet op de Asus Transformer Prime maar op de Asus Transformer 1 en daar zijn inderdaad best wel wat problemen bij. Nu wil ik dat ook wel wat nuanceren door erbij te schrijven dat het een kwestie is geweest dat Asus te snel wilde zijn met het lanceren van ICS. [/i]
Mocht dat niet zo zijn dan had er beter gelinkt moeten worden
Ik heb zowel de Samsung als de originele Transformer uitgebreid getest. Tegra 2 trekt geen full screen flash. Zoals je vast weet is Honeycomb op de Asus vanilla. En nee, ICS maakt het niet beter.Wat betreft het niet krachtig genoeg zijn van de Tegra 2 en dan kijkende naar de Samsung Galaxy Tab 10.1 ligt het niet zozeer aan de kracht en flash van de Tegra 2 zelf. Het grote euvel bij de Samsung is veel meer die schil die ze bovenop Honycomb gezet hebben en dat vertraagd gewoon de boel te zeer.
En voordat je denkt dat ik hier Samsung zit te bashen, dit is gewoon advies geboren uit zowel mijn ervaringen als reviews en fora. Zeker op dit moment is het kiezen voor Tegra2 een keuze die minpunten heeft die Tegra3 absoluut veel minder bezit. Je koopt een tablet met een processor die gewoon teleurstelt terwijl er zeer binnenkort goedkope tablets komen met veel capabeler processoren (Tegra3, nieuwe Snapdragons).
Zelfs als je voor budget gaat is dat wel iets wat je moet meenemen: zaken als Flash, toch selling points tov de iPad, vragen gewoon veel power. Als je die dingen niet nodig hebt... waarom dan niet een iPad1 of 2? Snel, erg goede prijs prestatie verhouding, bugfree.
Ik heb rationeel voor Android gekozen, namelijk mijn kinderen willen flash sites (Sesamstraat) bekijken op schoot van papa. Voor mij, hoe lachwekkend dat ook moge zijn, was dat de reden om pas tot koop over te gaan toen ik een tablet had getest die dit inderdaad kon. Zowel de Transformer vanilla als de Samsung Tab 10.1 (en 8.9) trekken dit niet.
Maar om terug te gaan naar Samsung: ik ben zwaar in de markt voor de Note 10.1 Mijn vrouw maakt profesionele animaties en moet daarvoor vaak schetsen maken. Er is een Thinkpad met digitzier, maar dat is weer een Tegra2 (en geen wacom). De Note krijgt een Wacom en een rappe Snapdragon.
Ik ben benieuwd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 23:02 ]
Je spreekt van een Tegra 2 cpu maar er zijn 4 varianten van de Tegra 2 cpu met verschillende kloksnelheden, maar het is ook niet de kracht die de Tegra 2 mist. Het punt is veel meer dat Tegra 2 cpu's bepaalde encoders missen waardoor bepaalde videoformaten niet afgespeeld kunnen worden.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:55:
Ik heb rationeel voor Android gekozen, namelijk mijn kinderen willen flash sites (Sesamstraat) bekijken op schoot van papa. Voor mij, hoe lachwekkend dat ook moge zijn, was dat de reden om pas tot koop over te gaan toen ik een tablet had getest die dit inderdaad kon. Zowel de Transformer vanilla als de Samsung Tab 10.1 (en 8.9) trekken dit niet.
Maar goed ik denk dat het te zeer offtopic gaat worden om er nog verder op in te gaan wat betreft een Tegra 2 cpu, ondanks dan dat mijn nieuwe tablet geen Tegra 2 heeft ( Xoom 2 ) waarmee ik zonet even die Sesamstraat site heb uitgeprobeerd en vloeiend af speelt.
Nu is flash voor mij ook niet zo belangrijk want ik surf maar zelden met het tablet en gebruik het hoofdzakelijk voor het lezen van stripboeken en pdf files, waarbij mij de Samsung Tab heel erg tegen viel. Het duurde lang eer de pdffile ingeladen was en daarna nog schokkend wanneer ik van pagina naar pagina wilde scrollen.
Overigens heb ik dit met diverse apps uitgetest waaronder ook betaalde apps maar dat mocht niet baten op de Samsung Tab, en frapant genoeg lopen dezelfde pdffiles met dezelfde apps op de Xoom 2 wel vloeiend. Hetzelfde was ook zo bij de Asus TF1 geen probleem terwijl die Tegra 2 is, dus die schil er omheen bepaald veel.
[ Voor 24% gewijzigd door Roel1966 op 01-04-2012 01:19 ]
Dan vraag ik me af of een 'custom rom' dit wellicht op zou lossen, zover ik weet is de Galaxy Tab 10.1 t.o.v. andere tabs uit hetzelfde tijdperk vrij krachtig als je enkel zou kijken naar de hardware.Roel1966 schreef op zondag 01 april 2012 @ 01:15:
[...]
Je spreekt van een Tegra 2 cpu maar er zijn 4 varianten van de Tegra 2 cpu met verschillende kloksnelheden, maar het is ook niet de kracht die de Tegra 2 mist. Het punt is veel meer dat Tegra 2 cpu's bepaalde encoders missen waardoor bepaalde videoformaten niet afgespeeld kunnen worden.
Maar goed ik denk dat het te zeer offtopic gaat worden om er nog verder op in te gaan wat betreft een Tegra 2 cpu, ondanks dan dat mijn nieuwe tablet geen Tegra 2 heeft ( Xoom 2 ) waarmee ik zonet even die Sesamstraat site heb uitgeprobeerd en vloeiend af speelt.
Nu is flash voor mij ook niet zo belangrijk want ik surf maar zelden met het tablet en gebruik het hoofdzakelijk voor het lezen van stripboeken en pdf files, waarbij mij de Samsung Tab heel erg tegen viel. Het duurde lang eer de pdffile ingeladen was en daarna nog schokkend wanneer ik van pagina naar pagina wilde scrollen.
Overigens heb ik dit met diverse apps uitgetest waaronder ook betaalde apps maar dat mocht niet baten op de Samsung Tab, en frapant genoeg lopen dezelfde pdffiles met dezelfde apps op de Xoom 2 wel vloeiend. Hetzelfde was ook zo bij de Asus TF1 geen probleem terwijl die Tegra 2 is, dus die schil er omheen bepaald veel.
Zoals je zegt.. de schil om Android heen zorgt voor dit probleem. Ik moet toegeven dat ik ook vaak wat teleurgesteld ben over de kwaliteit van de firmware die Samsung meegeleverd heeft. Echter wacht ik geduldig af tot Android ICS officieel op de Tab 10.1 uitkomt, omdat ik geen risico wil lopen in de periode dat ik nog garantie heb op dit dure apparaat
[LTS][MTS][HTS]
Dat vraag ik mij ook af. Nergens echt vermeld nog.erwinb schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:20:
Weet iemand ook wanneer de opvolger voor de Samsung 10.1 uit komt, de Galaxy Tab 2 (10.1).
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Bedankt alvast
Hiermee kun je media streamen naar de meeste DLNA-compatibele afspeel apparaten (ik 'throw' geregeld media naar mijn Bravia; als alle apparaten nou gewoon met .mkv bestanden overweg zouden kunnen...)
Verwijderd
Galaxy Tab 10.1, 8.9, Xoom1 en TF1. Misschien lukt het je met de Xoom2 met de Motorola Chip, maar met Tegra2 is het gewoon niet te doen. Ik snap niet waarom je dit in twijfel trekt als je het niet eens hebt getest met Tegra2
En schil of niet, het maakt zodra je in de applicatie zelf zit niet of nauwelijks verschil. Dit is net zo'n bakerpraatje dat ICS veel soepeler zou zijn.. een developer van Google heeft al aangegeven dat ICS niet of nauwelijks soelaas biedt omdat de meeste issues hardware matig zijn.
Terug naar mijn advies: Hou er rekening mee dat de tablets van vorig jaar, inclusief de Samsungs, hardware matig trager zijn en dat dit bij standaard taken (surfen) merkbaar is. Kan je daar mee leven kan je nu relatief goedkoop een tablet scoren, maar neem het wel mee in je beslissingen.
Volgens mij is er niets af te dingen op dit advies....

Verwijderd
Wat een onzin! Ik kan zowel 720p en 1080p films/series prima afspelen hoor!. HBO Go werkt ook voortreffelijk op mijn tablet (is ook HD). Het enige probleem is dat je de film wel naar het juiste formaat en instellingen moet omzetten met een software-programma (Any DVD Converter Pro bijv). Het is gewoon een (de)coderingsprobleem. De tegra 2-chip kan gewoon niet zo goed met enkele (soorten)codecs omgaanVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 07:25:
Sorry, laatste post hierover: Met geen enkel Tegra2 tablet hebben we de filmpjes vlot full screen kunnen spelen:
Galaxy Tab 10.1, 8.9, Xoom1 en TF1. Misschien lukt het je met de Xoom2 met de Motorola Chip, maar met Tegra2 is het gewoon niet te doen. Ik snap niet waarom je dit in twijfel trekt als je het niet eens hebt getest met Tegra2Ik heb hier geen belang om hier onzin te verkopen... het is gewoon een test die ik (en een collega) uitgebreid hebben uitgevoerd.
En schil of niet, het maakt zodra je in de applicatie zelf zit niet of nauwelijks verschil. Dit is net zo'n bakerpraatje dat ICS veel soepeler zou zijn.. een developer van Google heeft al aangegeven dat ICS niet of nauwelijks soelaas biedt omdat de meeste issues hardware matig zijn.
Terug naar mijn advies: Hou er rekening mee dat de tablets van vorig jaar, inclusief de Samsungs, hardware matig trager zijn en dat dit bij standaard taken (surfen) merkbaar is. Kan je daar mee leven kan je nu relatief goedkoop een tablet scoren, maar neem het wel mee in je beslissingen.
Volgens mij is er niets af te dingen op dit advies....
Na het omzetten ook bijv. Dice Player, MX Video Player gebruiken om de film/serie af te spelen deze maken ook gebruiken van een tegra2 plugin om de gpu beter aan te spreken.
Een film afspelen is voor het apparaat een stuk makkelijker dan een enorm goed grafische game zoals Shadowgun, MC3. Daarnaast is het vrij makkelijk om het apparaat ook op 1,4GHZ te laten lopen wat de prestaties met z'n 30 percent ten goede komt (mag hier enkel in dit topic niet over praten). Daarnaast hebben diverse reviews al bewezen dat de tablet een stuk sneller presteert met ICS (Zie xda-developers (Custom Roms). Dit komt ook door de hardwarematige GPU versnelling en de verbeterde programmatuur.
Hoezo niet? Tweakers.net toch?Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:57:
[...]
Een film afspelen is voor het apparaat een stuk makkelijker dan een enorm goed grafische game zoals Shadowgun, MC3. Daarnaast is het vrij makkelijk om het apparaat ook op 1,4GHZ te laten lopen wat de prestaties met z'n 30 percent ten goede komt (mag hier enkel in dit topic niet over praten). Daarnaast hebben diverse reviews al bewezen dat de tablet een stuk sneller presteert met ICS (Zie xda-developers (Custom Roms). Dit komt ook door de hardwarematige GPU versnelling en de verbeterde programmatuur.
Hier dezelfde ervaring. Sesamstraat, uitzendinggemist, kpn ITV, films, alles speelt vloeied af. De internet verbinding is eigenlijk de enige beperking, op zolder hapert de stream wel eens, maar met een range extender is dat ook opgelost.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:57:
[...]
Wat een onzin! Ik kan zowel 720p en 1080p films/series prima afspelen hoor!. HBO Go werkt ook voortreffelijk op mijn tablet (is ook HD). Het enige probleem is dat je de film wel naar het juiste formaat en instellingen moet omzetten met een software-programma (Any DVD Converter Pro bijv). Het is gewoon een (de)coderingsprobleem. De tegra 2-chip kan gewoon niet zo goed met enkele (soorten)codecs omgaan
Ben nog geen film tegen gekomen die een krachtigere processor nodig had, dus ik snap de ophef niet helemaal.
Wat zijn volgens jou dan de juiste instellingen, ben der ook wel eens mee bezig geweest maar ben nog een beetje zoekende welke instellingen ik het best kan gebruiken hiervoor?Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:57:
[...]
Wat een onzin! Ik kan zowel 720p en 1080p films/series prima afspelen hoor!. HBO Go werkt ook voortreffelijk op mijn tablet (is ook HD). Het enige probleem is dat je de film wel naar het juiste formaat en instellingen moet omzetten met een software-programma (Any DVD Converter Pro bijv). Het is gewoon een (de)coderingsprobleem. De tegra 2-chip kan gewoon niet zo goed met enkele (soorten)codecs omgaan
Na het omzetten ook bijv. Dice Player, MX Video Player gebruiken om de film/serie af te spelen deze maken ook gebruiken van een tegra2 plugin om de gpu beter aan te spreken.
Maar hoe doe ik dat dan? Heeft ps3 dlna?nobleone schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:57:
Volgens mij is 'Allshare' een standaard app op de Tab 10.1.
Hiermee kun je media streamen naar de meeste DLNA-compatibele afspeel apparaten (ik 'throw' geregeld media naar mijn Bravia; als alle apparaten nou gewoon met .mkv bestanden overweg zouden kunnen...)
Gelukt, bedankt voor de info.
Ik heb het nog niet uitgebreid getest maar het lijkt wel wat schokkerig te gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door vincentc op 03-04-2012 06:37 ]
Verwijderd
Ik heb het vanmiddag weer getest,no way dat je die filmpjes fullscreen kan spelen. Sorry, onze av heeft de 8.9, 10.1 en tf.sikman schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:11:
[...]
Hier dezelfde ervaring. Sesamstraat, uitzendinggemist, kpn ITV, films, alles speelt vloeied af. De internet verbinding is eigenlijk de enige beperking, op zolder hapert de stream wel eens, maar met een range extender is dat ook opgelost.
Ben nog geen film tegen gekomen die een krachtigere processor nodig had, dus ik snap de ophef niet helemaal.
Ik ben er wel klaar mee. Tegra2 is megagoed, fullscreenflash, nu zelfs 1080p... welterusten,;)

Hier speelt ook alles vloeiend af 10.1 3G. Misschien heb je teveel actieve achtergrondapps die het vloeiend afspelen belemmerd?ptol schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:04:
Hm, ik heb het gisteren ook getest op mijn standaard Tab 10.1, en bij mij speelt het ook allemaal vloeiend af op fullscreen
Hallo, ik ben ook geinterreseerd. Hoe heb je dit gedaan?vincentc schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:25:
[...]
Maar hoe doe ik dat dan? Heeft ps3 dlna?
Gelukt, bedankt voor de info.
Ik heb het nog niet uitgebreid getest maar het lijkt wel wat schokkerig te gaan.
Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.
Ik krijg het niet voor mekaar overigens: 1080p in mkv, stock rom met verschillende spelers geprobeerd.
Groetjes, FaceDown.
Ik ben sinds vorige week ook in het bezit van een Tab 7.7 erg fijn apparaat! Echter, sinds gisteren blijft hij hangen op het Samsung Bootlogo (na het installeren van juice defender vermoed ik), tablet draaide op de Tweaked Stock for GT-P6800 Version 1.1 rom
Daarom via Odin heb ik een flash gedaan met de stock recovery van Austria, pit van Austria, echter blijft hij nog steeds hangen op het samsung logo
Wie oh wie heeft een idee hoe dit kan?
Dit topic gaat over de 10.1. Bovendien wordt crossposten niet op prijs gesteld.
Groetjes, FaceDown.
Wellicht sla ik de plank compleet mis, maar volgens mij gaat 1080p nooit vloeiend lopen. 1080p heeft een resolutie nodig van 1920x1080 px. De tablet heeft 'maar' 1280x800 px. Of je ziet maar een deel van de film of er moet gedownsized worden, wat dan weer extra rekenkracht vergt. Nogmaals, misschien complete nonsens wat ik hier schrijf, maar ben benieuwd naar de reacties.FaceDown schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:43:
Mensen die beweren dat 1080p vloeiend wordt afgespeeld: welke codec gebruiken jullie, welke file container, welke app en staat de file op de tab zelf? Let wel, gedownsized streamen telt niet als 1080p!
Ik krijg het niet voor mekaar overigens: 1080p in mkv, stock rom met verschillende spelers geprobeerd.
Met een cpu/gpu die krachtig genoeg is kan het natuurlijk, dan downsized de processor het bronmateriaal. Volgens mij is de 10.1 daar niet krachtig genoeg voor. Wat sommigen misschien doen is de 1080p content streamen, vanaf bijvoorbeeld een PC. Dan downsized de PC (realtime) naar 1024xnogwat en krijgt de tab dus veel minder data te verwerken. Dat is dan ook NIET hetzelfde als 1080p afspelen.begetolo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:50:
[...]
Wellicht sla ik de plank compleet mis, maar volgens mij gaat 1080p nooit vloeiend lopen. 1080p heeft een resolutie nodig van 1920x1080 px. De tablet heeft 'maar' 1280x800 px. Of je ziet maar een deel van de film of er moet gedownsized worden, wat dan weer extra rekenkracht vergt. Nogmaals, misschien complete nonsens wat ik hier schrijf, maar ben benieuwd naar de reacties.
Groetjes, FaceDown.
Je kunt hiermee gewoon een 'stream' of bestand openen en iMediashare selecteren in de popup. Je gaat dan met de TV naar de 'DLNA/Stream' (hoe het ook heet) en selecteert wat je wilt afspelen Video/Audio/Photo - selecteert 'Now playing' en voila video op de TV.
Zelf gebruik ik dit voor b.v. tv aflevering (xvid/x264) en speel ze zo af via wlan. Tot nu toe werkt eigenlijk alles perfect soms kan het even duren voordat het 'ingelezen?' is want dan kreeg ik een melding 'unsupported file' maar na nog een keer klikken doet hij het wel. Kwaliteit is gewoon ok voor afleveringen van 340-540MB per stuk.
Het werkt ook als ik b.v. over mijn netwerk browse en dan files selecteer.
En over dat flash verhaal, ik kijk zowel filmpjes via Youtube.com / Southpark.nl / e.a. en via de Youtube app heel afentoe krijg ik bij bepaalde websites (Angryjoe/gametrailers.com) de melding 'not optimised for mobile playback' ofzo maar dat is eigenlijk alleen bij de wat oudere.
Tot nu toe eigenlijk geen problemen ondervonden. Alleen met b.v. de Gifdump van Skoften.net restart de browser, picdumps en 9gag werken weer wel goed. Ik ben wat dat betreft zeer tevreden over mijn Tab 10.1 ookal had ik graag zo'n mooi 'klap/dock' toetsenbord gehad als bij de Asus Terminator ipv de bluetooth of 'dock' optie, nu heb ik gewoon de USB dongle met een gaar usb keyboard, de BT toetsenborden zijn mij nog te duur in NL.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Wat is jullie ervaring met apps die de batterijduur te verlengen (of claimen). De app JuiceDefender is wel via de appstore te krijgen.
Is dat wat? Is het onzin? Zijn er betere? Zoals Easy Battery Saver bijvoorbeeld? Of een van de 88 miljoen anderen?
[ Voor 19% gewijzigd door P_Tingen op 04-04-2012 15:51 ]
... en gaat over tot de orde van de dag
[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 06-04-2012 01:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
jammer, had verwacht dat hij er eerder zou zijn. Ben benieuwd wat het met de tab gaat doenH92! schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:39:
Nog minimaal een maand waarschijnlijk. De nieuwe Tab is uitgesteld vanwege ICS (terwijl je op previews ziet dat er al ICS op zit???), dus ICS op de 10.1 is ook pas op zijn vroegst begin mei.
Ik ben benieuwd wat er eerder is, ICS of mijn bestelling van de MediaMarktVerwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:04:
[...]
jammer, had verwacht dat hij er eerder zou zijn. Ben benieuwd wat het met de tab gaat doen
Heb tijdens de Tablet Media een Tab 10.1 besteld met de originele Samsung hoes, maar helaas had Media Markt hem niet op voorraad in de webshop (stond volgens de site in bestelling en zou binnen 1-3 dagen verzonden worden).
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de tab. Lang zitten wikken en wegen welke tablet ik zou nemen (er waren veel kandidaten), maar uiteindelijk toch maar voor de Samsung gegaan. Ik had kunnen wachten op de volgende serie tables (zoals de Acer 510), maar die zijn toch weer wat duurder (en toen werd ook gesproken over dat de opvolger van de galaxy ook maar dualcore zou zijn en dus geen Tegra 3) en ik verwacht niet dat de prijzen van de oude series direct zullen zakken. En aangezien ik nogal ongeduldig ben heb ik toch maar een bestelling geplaatst
Vooral het Gorilla Glass ga ik plezier van hebben. Ben zuinig op mijn spullen (vooral de schermen), maar tevens ook redelijk lomp. Een beetje een stevig display is daarom wel gewenst.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

720P video van een "standaard" mkv en de "standaard" mp4 SD videos speelt deze toch gewoon perfect af? Dat doet de Samsung Galaxy S wel gewoon. Iets minder grote resolutie, maar toch.
Ook leuk trouwens dat er straks controller support zit in Android 4. Mooie controller in ontwikkeling. Hopelijk worden veel game makers gepushed hier gebruik van te maken.
Zijn nieuwe games nog steeds te spelen op deze iets oudere Tab? Blijft dat nog even zo(kristallen bol)?
Yippie kayak, other buckets!
Kan iemand dat bevestigen of juist tegenspreken?
Zijn er mensen met MKV 2 channels problemen, of juist 6 channels?
Ook is er voor MX Speler, een aparte codec download. Misschien werkt alles dan wel.
Nouja, dat is wel raar omdat mijn galaxy S wel goed 720p meestal. Daar speel ik trouwens vaker MP4 (x264+AAC stereo) op SD kwaliteit mee af en dat vind ik prima kwaliteit op zo'n klein scherm.
Als jullie dat doen op die kwaliteit, is het dan nog acceptabel?
Dit is de enige werkende oplossing die ik ben tegengekomen:timmert26 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:34:
elke keer als ik mijn tab aan de pc doe, verbind die wel en kan ik wel bestanden uitwisselen. Maar samsung KIES kan zich niet verbinden met mijn tabletiemand enig idee hoe dit kan ?
Laat even weten of het heeft gewerktzoenvisje schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:00:
Ik moest mijn Tab (op aanrader van Samsung zelf) verbinden met een andere pc met Kies en vervolgens weer met mijn eigen pc. Ik geloofde niet dat het zou werken maar dat deed het dus wel. Sinds dien geen problemen meer gehad.
Als ik de tablet aanzet (vanuit standby) duurt het vervolgens best lang voordat hij weer verbinding met de router heeft. Meestal duurt dit een dikke minuut. Ik gebruik de tablet bijna alleen maar thuis, dus 99% van de tijd moet hij verbinding maken met dezelfde router. Ik had verwacht dat het verbinden met een bekende router wel veel sneller kon.
Hoe lang duurt dit bij jullie? Is er een manier om dit te versnellen? Kan ik bijvoorbeeld iets aan de router instellen?
War bij mijn SGS werkt, is WIFI uit zetten, en dan meteen weer aan. Dan heb ik binnen 3 seconden verbinding. Gebruik daar dan een quick switch voor. Ik merk dat mijn telefoon niet direct verbinding heeft met een thuisnetwerk als ik net binnen ben in dat huis. En dan is dit een snelle manier.Homer.J schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:47:
Ik heb sinds kort een Galaxy Tab 10.1 (WiFi), en ben daar erg tevreden over. Ik heb alleen één ergernisje: om de batterij te sparen, heb de tablet zo ingesteld dat hij de wifi verbinding verbreekt als het scherm op slaapstand gaat. Volgens mij is dit de default instelling.
Als ik de tablet aanzet (vanuit standby) duurt het vervolgens best lang voordat hij weer verbinding met de router heeft. Meestal duurt dit een dikke minuut. Ik gebruik de tablet bijna alleen maar thuis, dus 99% van de tijd moet hij verbinding maken met dezelfde router. Ik had verwacht dat het verbinden met een bekende router wel veel sneller kon.
Hoe lang duurt dit bij jullie? Is er een manier om dit te versnellen? Kan ik bijvoorbeeld iets aan de router instellen?
Hopelijk heb je hier iets aan.
edit: Oh sorry ik las verkeerd, jij hebt je Wifi al uit staan.
hier te vinden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1547778
[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 11-04-2012 00:01 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Afgelopen vrijdag zou 3.2.1 komen naar de 10.1v.
Nog voor iemand hem heeft is het weer afgeblazen wegens "configuration issue".
Niet te geloven.
http://community.vodafone...11/highlight/true/page/46
Heb ik ook, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=21118106 staan meer mensen met dat probleem.Homer.J schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:47:
Ik heb sinds kort een Galaxy Tab 10.1 (WiFi), en ben daar erg tevreden over. Ik heb alleen één ergernisje: om de batterij te sparen, heb de tablet zo ingesteld dat hij de wifi verbinding verbreekt als het scherm op slaapstand gaat. Volgens mij is dit de default instelling.
Heb met de samsung helpdesk gemaild: kreeg eerst dat het aan het wifi netwerk lag (ondanks dat ik er 3 verschillende heb geprobeerd) toen kreeg ik als antwoord dat ik een reset moest doen d.m.v. "U kunt voor de harde reset bellen naar de code *2767*3855# " op een wifi only tablet
Heb zelf een reset gedaan via Android en via de boot menu optie, niets helpt helaas.. zeer vervelend probleem.
Bron: http://www.nu.nl/gadgets/...erlandse-galaxy-s-ii.htmlAndroid 4.0, of ICS, is de nieuwste versie van het mobiele besturingssysteem van Google. Het is een combinatie van de huidige smartphone- en tabletversie. ICS zal draaien op beide apparaten en moet de beste features van de twee versies samenvoegen.
Ook de Galaxy Note en Galaxy Tab 8.9 en 10.1 zullen volgens Samsung ‘snel’ een update krijgen. Wanneer deze exact gepland staat, is echter niet bekend.
Hier wordt 3.2 aangegeven. De Asus Transformer van mijn vader gaf 3.2.1 aan (maar die heeft ondertussen al ICS).H92! schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:23:
Wat is trouwens de recenste versie van de 10.1 3G? Ik hoor soms dat dat 3.2.1 is, maar ik kom niet verder dan 3.2.
Verwijderd
Tevens het niet of veelal nauwlijks kunnen spelen van het facebook spel "Bubble wich saga' was ook een reden om retour te gaan. Ik wacht op de Acer A510...
Verwijderd
Helaas een rode slapende/dode pixel.
Run nu wat pixel fixers/animatie series met veel flitsen etc, hopen dat ie wakker wil worden.
Anders maar weer terug en wachten op een nieuwe
Merk eigenlijk dat ik hem vooral gebruik om lekker op de bank beetje mee op internet te zitten, werkt fijner dan een laptop of smartphone.
Misschien ook leuk als een paar mensen hun homescreen posten, dan kan ik wat inspiratie op doen. Team viewer werkt trouwens wel erg fijn om ook even vanaf de bank de PC te bedienen.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Super! Bedankt! Dat maakt een enorm verschil inderdaad. Waar ik vroeger een dikke minuut moest wachten of wifi verbinding, heb ik nu binnen een paar seconden een verbinding door wifi uit en aan te zetten.[b][message=38021881,noline]Je kunt wel sneller verbinden door het wifi-pictogram in het settings-venster onder de klok uit en aan te zetten.
Toch wel vreemd dat deze workaround nodig is...
Ik heb de Wifi verbinding gewoon always on staan, sindsdien geen gezeur meer met traag/geen verbinding krijgen en hij gaat naar mij idee nog net zo lang mee. +/- 8 uur zit er gemiddeld 2 uurtjes per avond mee op de bank.easydisk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:28:
[...]
Heb ik ook, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=21118106 staan meer mensen met dat probleem.
Heb met de samsung helpdesk gemaild: kreeg eerst dat het aan het wifi netwerk lag (ondanks dat ik er 3 verschillende heb geprobeerd) toen kreeg ik als antwoord dat ik een reset moest doen d.m.v. "U kunt voor de harde reset bellen naar de code *2767*3855# " op een wifi only tablet![]()
Heb zelf een reset gedaan via Android en via de boot menu optie, niets helpt helaas.. zeer vervelend probleem.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
De tv gids app van veronica is een aanrader, en ook de programma gemist apps.Snippertje schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:54:
Hoe gebruiken jullie je tablet? Ik gebruik hem zo af en toe in de trein om te internetten of om pdf's je te lezen. Maar ik ben nog op zoek naar een beetje goede applicaties speciaal voor tablets, die ervoor zorgen dat ik de tablet anders ga gebruiken.
Merk eigenlijk dat ik hem vooral gebruik om lekker op de bank beetje mee op internet te zitten, werkt fijner dan een laptop of smartphone.
Misschien ook leuk als een paar mensen hun homescreen posten, dan kan ik wat inspiratie op doen. Team viewer werkt trouwens wel erg fijn om ook even vanaf de bank de PC te bedienen.