• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:03

Het Samsung Galaxy Tab 10.1 Custom Rom Topic

Intro

Dit topic is bedoeld om de Samsung Galaxy Tab 10.1 Custom Rom's te bespreken.

Discussies over accessoires, Prijzen en Algemene Vragen over de tablet zijn hier niet op hun plaats.

Dit topic is zo opgesteld dat enige kennis van zaken vanzelfsprekend zijn. Bekijk de handleidingen, lees ze goed door en indien het dan nog steeds onduidelijk is, kan er altijd iets nagevraagd worden.

We kennen allen de regels op het furm, maar zal ze nog een keer benoemen:
  • Heb je een vraag? Zoek eerst, dan pas posten met zoveel mogelijk info
  • Het gebruik van de beschreven methoden, software (ROM's, Roots, CFW's etc.), websites, thema's e.d. is op EIGEN RISICO!
  • Help elkaar waar nodig
  • DM mij bij een aanpassing op de OP
  • Hou het gezellig *O*
  • Lijst met begrippen: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Terminology
Inhoudsopgave
Specificaties

Het is mogelijk om op beide versies van de Tab een custom roms te installeren. Ja, dit betekend zowel de witte als de zwarte versie. Let alleen wel goed op: Niet elke Custom Rom is geschikt voor beide versies. Kijk goed indien je een Rom uitzoekt, of deze geschikt is voor jouw tablet.
Terug naar de inhoudsopgave

How to's

De belangrijkste stap om een nieuwe rom erin te flashen, is eerst het openzetten van jouw Samsung Galaxy Tab 10.1 middels een root. Een goede website waar je How To's terug kunt vinden, is Galaxytab Hacks. In de diverse video's en stappen is te zien hoe dit in zijn werk gaat. Filmpje staat tevens in de Youtube sectie

In een beknopt overzicht zal ik laten zien hoe dit het beste aan te pakken.

Een aantal basis begrippen:

BOOTLOADER MODE

Zet het apparaat uit. Houd vervolgens de power + volume-knop buttons (de knop dichter bij de power knop) ingedrukt totdat er twee pictogrammen verschijnen. Het linker icoon (box) is de Recovery Mode en de rechter (Android robot) is de Download Mode. Gebruik vol. naar beneden om vervolgens navigeren vol. up te selecteren.

DOWNLOADING MODE

Tik op volume omhoog wanneer de Android-robot icoon actief is. U ziet het downloaden van verschijnen onder het pictogram.

RECOVERY MODE

Vol. omhoog / omlaag om te navigeren naar boven of naar beneden en uit-knop te selecteren.

Odin

Alles wat te maken heeft met het flashen van een nieuwe Rom, begint bij Odin. Odin is een applicatie wat ervoor zorgt dat er een andere Firmware in geplaatst wordt. Hiermee verschaf je jezelf SuperUser rechten waarna het installeren van de Clockwork Mod mogelijk wordt.

Versienummer kan verschillen

!!WARNING!!

Met Odin KUN je jouw Tablet serieus schade aan doen! Wees daarom altijd voorzichtig en lees je goed in met het uitzoeken/downloaden van de te flashen bestanden. De exacte uitleg wordt ook in deze Youtube Handleiding duidelijk gemaakt.

Beknopte stappen:
  1. Connect de Tablet aan het werkstation;
  2. Zet je Tablet in de "DOWNLOAD" modus;
  3. Odin 1.85 starten (Odin MOET een geel vakje krijgen met een "COM Connection", anders is er geen connectie met jouw Tablet);
  4. Vink "PDA" aan (LAAT DE REST DEFAULT STAAN!!) en selecteer de file: "recovery-cwm_4.0.0.4-sam-tab-10.1.tar.md5" en druk op "START". Hiermee flash je de Clockwork MOD 4.0.0.4 in je tablet;
  5. Reboot je tablet (als ie dat al niet zelf doet);
  6. Aan je werkstation verbinden en kopieer de file: "Samsung_Galaxy_Tab_10.1_root.zip" naar de ROOT van de SDCard;
  7. Restart je Tablet met de buttons "POWER + VOL. DOWN" (die zit direct naast de power button) totdat de Tablet herstart en je daarna in de Menu optie komt: "DOWNLOAD/RECOVERY";
  8. "VOL. DOWN" om de "RECOVERY MODE" te kiezen en druk op "VOL. UP" om deze te starten. Hiermee kom je in de Clockwork Mod Recovery 4.0.0.4 software;
  9. Met de "VOL. UP/DOWN" kun je door het menu heen lopen. Kies voor de optie: "INSTALL UPDATE FROM SDCARD" en druk op de "POWER" -button;
  10. Vanuit deze menu optie, kies voor: "CHOOSE ZIP FROM SDCARD" en druk op de "POWER" -button;
  11. Vanuit hier, navigeer naar de net naar je Tablet gekopieerde ZIP file: "Samsung_Galaxy_Tab_10.1_root.zip" en druk op de "POWER" -button om deze te selecteren;
  12. In het volgende menu, kies voor: "YES - INSTALL ..." en druk op de "POWER" -button voor een apply;
  13. Bij gereed, kies voor: "REBOOT NOW"
  14. Indien een succes, heb je nu een Samsung Galaxy Tab 10.1 met een ROOT.
Vanaf dit punt is het mogelijk om de Custom Rom naar wens te installeren (mits geschikt natuurlijk voor JOUW versie van de Tablet)

Clockwork

ClockworkMod is een programma wat gebruikt wordt om de verschillende ROM's te installeren. Ook geeft deze App de mogelijkheid om een volledige system backup/restore uit te voeren.

Clockwork Mod Recovery Menu

Niet op het versie nummer letten, menu is hetzelfde als in 4.0.0.4/5.0.2.3
  • Reboot system now --> Reboot het systeem;
  • Apply update from SDcard --> Updates uitvoeren vanaf de SDCard;
  • Wipe Data/ Factory Reset --> Altijd uitvoeren voor- en nadat er een nieuwe Rom geflashed is. Hiermee wordt voorkomen dat er oude bestanden (die niet geschikt zijn met de nieuwe Rom) blijven staan en vreemde foutmeldingen generen;
  • Wipe cache partition --> Ongeveer een lite version van hierboven. Zal niet altijd nodig zijn, maar beter gedaan te hebben dan te vergeten;
  • Install zip from SDcard --> Installatie van de SDCard om nieuwe Rom's te installeren;
  • Back up and Restore --> Bestaat uit 2 onderdelen:
  • -Backup --> Maakt een Back-up van ALLE programmatuur op je tablet en plaatst deze in de "clockwork" -folder, rechtstreeks op de ROOT van de SDCard;
  • -Restore --> Hiermee kan er een eerder gemaakte Back-up Restored worden vanuit boven genoemde folder;
  • Mounts and Storage --> Optie om de Tablet met de computer te connecten. Ook mogelijk om bestanden te beheren wanneeer in deze modus;
  • Advanced --> De optie: "Dalvik Cache" staat hieronder: Benodigd om deze te "clearen" bij het flashen van een nieuwe Rom;
  • Power Off --> Lijkt me een duidelijke optie :)

ROM Reviews

Er komen dagelijks nieuwe ROM's en updates uit.

Task650 & Phantom's "In Paris V4" IS LIVE! (KME) Wifi ONLY 10/9!

Een ROM die gemaakt is door 2 users van het XDA forum en de handen ineen geslagen hebben. De voorlopige aanpassingen die bekend zijn op het forum:

Features
• Custom Theme by Task650 (Awesome lockscreen in my opinion)
• Rooted
• Deodexed
• Debloated
• Advanced Power Menu w/Hide the Status Bar Mod
• Selectable Browser User Agent
• Build.prop tweaks
• Added SpareParts for HoneyComb (To really speed things up, open SpareParts and set Window & Transition Animations to FAST!!!)
• Updated Superuser.apk
• Updated to latest market (its really fast!)
• Updated BusyBox
• RAM optimizations/scripts
• Speed optimizations/scripts
• Memory optimization/scripts
• SD Card speed tweak
• Battery auto-calibration script (Thanks to seo)
• Zipaligned
• Zipalign on boot (for user applications on data partition)
• init.d scripts (BusyBox run-parts) support
• Added Ad-Hoc Support
• Added some new Notification ringtones
• Probably a bunch more that I'm forgetting to say...only 3 hours of sleep!!!

Changelog "In Paris V4"
• Fixed short bootanimation(It was a little too short)
• Added Full Screen Toggle to Extended Power Menu
• New SuperUser added back in.(It works with no issues now)
• Theme has been updated(Transparencies added to status bar settings)
• packaged with Stock Kernel(You guys can flash Pershoots if you want)
• Cleaned up the whole system so you should have no issues.
• Unnecessary Scripts taken out that might have been causing issues.
• There's more but I'm lazy and I'm at work so I don't have the time!

Eigen bevindingen tot nu toe:
Pro's:
• Snelle ROM
• Accu op te laden via USB
• Superuser op eigen Tablet
Con's
• Ben ze nog niet tegen gekomen :)

FAQ

Q: Is mijn Tab geschikt voor een root?
A: Ja, mits je de juiste software erbij zoekt. Een nieuwe Rom voor een P7500 zal NIET op een P7510 werken (en visa versa)

Downloads

Even in afwachting van de Modjes of dit mag. Sectie wel alvast toegevoegd :)

Complete Oplevering:
Deze .zip file bevatten alle besproken bestanden:
code:
1
2
3
4
Odin v1.85
Clockwork Mod 4.0.0.4
USB Driver
Samsung_Galaxy_Tab_10.1_root

Er staan meer bestanden in de zip file, maar die zijn voor nu niet nodig.

Indien de URL veranderd of je krijgt vreemde bestanden binnen, let me know!

ClockworkMod 4.0.0.4:
Meegenomen in bovenstaande URL

ClockworkMod 5.0.2.3:
Inmiddels is er een nieuwe versie uit gekomen: 5.0.2.3. Deze (voor Odin) is hier te downloaden.

Foto's

Worden nog toegevoegd :)

Forums

Een goed forum m.b.t. het flashen, is die van XDA. Hier worden met regelmaat nieuwe ROM's geplaatst en de bijbehorende handleidingen

Youtube

Er zijn verschillende video's te vinden op Youtube. Een van de makkelijkste (en goed te bekijken), is deze:

Versie nummer kan verschillen. Dit hoeft de werking van de te flashen Rom niet te beinvloeden mits anders vermeldt door de maker.

Overig

Alle info m.b.t. dit onderwerp, wordt veel uitgebreider besproken in dit topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1171089

Changelog
  • 04-10-2011: Eerste Opmaak
  • 27-10-2011: Aanpassing OP

• Dwazer
Gereserveerd -1-

• Dwazer
Gereserveerd -2-

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Netjes..;)

• Dwazer

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03 06:58
TOP!!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Mooi topic! Ik ben nu nog niet van plan om op mijn Tab een custom rom te zetten, maar mocht Samsung over de updates te lang doen, dan komt er zeker een custom rom op. We zullen zien hoe snel Samsung is :)

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 22:13
Mooi begin. :)

Draai (In Paris V4) en ben er erg over te spreken, maar ben ook benieuwd naar ICS.

• Ponzi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 21:10
Ha, mooi topic :) !

Volgens mij werkt dit allemaal niet op de 10.1v... Als ik dit topic zo zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1079781

Moet je met een 10.1v eerst de bootloader openzetten (die van mij stond al open) en dan die guide van hierboven volgen. Daar komt geen odin aan te pas? Voor de rest lijkt het mij dan hetzelfde: ClockworkMod Recovery eropzetten (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1080028), en dan via fastboot de zips in de sdcard folder plaatsen en booten en de rom laden?

Sorry als ik heel dwaas overkom, maar dit is de eerste keer dat ik iets dergelijks doe. Ik heb op XDA al die topics al gelezen, maar geraak er niet al te wijzer uit. De volgorde van werken lijkt mij alleszins: bootloader unlock > fastboot aan het werken krijgen > root krijgen > rom erop zetten. Nu snap ik niet 100% wat ClockworkMod Recovery en Odin daarmee te maken hebben?

Edit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1232664
Ah, hier staat dat het iets anders werkt: unlock > fastboot > root > ClockworkMod > rom.

[Voor 7% gewijzigd door Ponzi op 29-10-2011 10:24]

• 210667
  • Niet online
De 10.1v is inderdaad verschillend. De 10.1v kan met een gelockte bootloader geleverd zijn. Mocht de bootloader niet gelocked zijn dan kan je gewoon de handleiding zoals die in de OP staat volgen.

Voor zover mij bekend zijn alle 10.1 tabs voorzien van een ge-unlockte bootloader dus is de stap 'unlocken' niet nodig.

Verder is het belangrijk dat de drivers zijn geïnstalleerd voor je de tab gaat rooten. Dat mis ik nog in de OP. De drivers zijn het makkelijkst te installen, door KIES te installeren. Dus eerst KIES installeren. Pc rebooten, zelf heb ik na de reboot van de pc KIES weer verwijderd en ben toen pas gaan rooten. Dit omdat KIES redelijk zit te trutten..;)

• Ponzi
Edit: het rooten en flashen van een custom rom van mij 10.1v is gelukt... Waarom heb ik dat in Godsnaam niet eerder gedaan :) !?

[Voor 106% gewijzigd door Ponzi op 30-10-2011 17:49]

• Ponzi
Heb de 3.1 + Touchwiz rom er al weer afgegooid... Ik heb nog liever een buggy 3.0.1 versie dan het speelgoed dat Touchwiz is :) ! Hopelijk komen er relatief snelle stock ICS roms uit voor de 10.1v.

• Dwazer
Ponzi schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:03:
Heb de 3.1 + Touchwiz rom er al weer afgegooid... Ik heb nog liever een buggy 3.0.1 versie dan het speelgoed dat Touchwiz is :) ! Hopelijk komen er relatief snelle stock ICS roms uit voor de 10.1v.
Het is jammer dat je de Custom Rom vanuit de TS niet kan flashen.

Eenmaal in gebruik, ist een goeie Rom :)

• Ponzi
Die rom ziet er inderdaad goed uit, maar voor de 10.1v zijn er eigenlijk alleen maar "stock" 10.1 roms... Touchwiz is echt een nachtmerrie. Wat hebben ze toch met de menubalk vanonder gedaan? Die is zo grijs dat hij afleidt van al de rest én dan zit er nog eens een dock op waarvan je de applicaties niet eens kan aanpassen?

En vreemd genoeg gaat mijn tablet nu een pak sneller dan ervoor op de stock 3.0.1 rom... De browser gaat veel sneller en het swipen tussen de schermen ook. Kan dat te maken hebben met hem root maken?

• Dwazer
Ponzi schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:02:
Die rom ziet er inderdaad goed uit, maar voor de 10.1v zijn er eigenlijk alleen maar "stock" 10.1 roms... Touchwiz is echt een nachtmerrie. Wat hebben ze toch met de menubalk vanonder gedaan? Die is zo grijs dat hij afleidt van al de rest én dan zit er nog eens een dock op waarvan je de applicaties niet eens kan aanpassen?

En vreemd genoeg gaat mijn tablet nu een pak sneller dan ervoor op de stock 3.0.1 rom... De browser gaat veel sneller en het swipen tussen de schermen ook. Kan dat te maken hebben met hem root maken?
Welke Rom heb je erin gezet?

• Ponzi
Eerst had ik de ISI-rom genomen (3.1 van de 10.1 met TW), maar daarna heb ik terug gewoon de stock rom (10.1v) van Chainfire geflasht. Die hengelde vervolgens de laatste update van eind september binnen.

ISI: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1223131
Stock: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1083517

Het is echt opvallend hoeveel sneller mijn tab nu is, terwijl er toch gewoon stock 3.0.1 opstaat. Heb ook nog geen enkele FC gehad !

Wat ik mij nog afvroeg, is het mogelijk om deze kernel te flashen op een stock 3.0.1 installatie? http://droidbasement.com/db-blog/?p=2391
Er staat bij dat het voor de 10.1v geschikt is, maar is dat dan voor alle roms of enkel voor ISI en SEO? Ik zou graag eens experimenteren met overclocken en als ik mij niet vergis staat de kernel van Pershoot dat toe !

• 210667
  • Niet online
Die stock van Chainfire is prima. Gewoon houden.

Die kernel van Pershoot kan je flashen. Zorg wel dat je goede pakt van zijn site. Er staan er twee. Je moet die hebben met Touchwiz UX.:

10.1-Wifi, Touchwiz UX (OTA, GT-P7510):
boot-cm_2636.4_ux-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-102411.zip:
Download: boot-cm_2636.4_ux-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-102411.zip

Maak voor je gaat flashen eerst een nandroid-backup in de recovery. Mocht het fout gaan dan kan je altijd terug. Zelf gebruik ik setcpu voor de overclock

Op mijn 10.1 draait ook gewoon stock met Pershoots kernel op 1.4GHz...erg soepel allemaal....

[Voor 15% gewijzigd door 210667 op 01-11-2011 12:34]

• Ponzi
Dus de kernel van pershoot biedt geen voordelen boven de stock van Chainfire buiten een mogelijke overclock?

Mocht ik toch mijn 10.1v willen overclocken moet ik dan juist niet deze hebben?

10.1v (HC 3.1 (seo/isimobile; GT-P7100):
boot-cm_2636.4_p4-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-102411.zip:
Download: boot-cm_2636.4_p3-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-102411.zip

Maakt het uit dat die voor de SEO en ISI rom zijn of werkt die ook op de stock rom?

• 210667
  • Niet online
Je hebt gelijk wat de kernel-versie betreft. Had een verkeerde copy+paste gedaan. Je hebt een 7100..sorry voor het je op de verkeerde weg brengen.

Of Pershoot extra voordelen heeft boven die van Chainfire kan ik zo , 1, 2, 3 niet beamen. Zou je even moeten testen.

• Ponzi
Bedankt, dan test ik het meteen :) !

• 210667
  • Niet online
Maak een Nandroid -backup eerst...please..:-)

• Ponzi
Heb nu een Titanium backup genomen zodat, mocht er iets misgaan, ik gewoon via ODIN de stock kernel en rom opnieuw kan flashen en alles kan terug restoren via Titanium Backup.

Wat is het verschil met een Nandroid-backup?

• 210667
  • Niet online
Nandroid restored alle gegevens, zoals boot-image, kernel etc. Ik raad je echt aan om in de recovery een backup te maken.

Anoniem: 417573

Misschien een domme vraag, maar ik heb een SGT 10.1 (zonder V dus).
Is de GT-p7510 USB driver nu geschikt voor mijn P7500? Omdat er in de TS gesproken wordt dat (rom)software voor een P7510 niet gaat werken op een P7500 en vice versa of geldt dit alleen voor de rom (flashen etc)?

• Ponzi
Heb een Nandroid backup gemaakt :) .

Nu loop ik tegen een ander probleem aan: ik heb die zip van Pershoot via Clockworkmod recovery geïnstalleerd (install zip from sdcard), maar ik denk niet dat de kernel veranderd is? Bovendien kan ik bij SetCPU niet meer dan 1000mhz selecteren?

• 210667
  • Niet online
Ponzi schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:31:
Heb een Nandroid backup gemaakt :) .

Nu loop ik tegen een ander probleem aan: ik heb die zip van Pershoot via Clockworkmod recovery geïnstalleerd (install zip from sdcard), maar ik denk niet dat de kernel veranderd is? Bovendien kan ik bij SetCPU niet meer dan 1000mhz selecteren?
Heb je m geflashed vanuit de app CWM? Zo ja, flash de kernel vanuit de recovery. Dus reboot je phone in de recovery en flash dan de kernel. Controleer even in je 'about phone' welke kernel er nu op zit.
Anoniem: 417573 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:30:
Misschien een domme vraag, maar ik heb een SGT 10.1 (zonder V dus).
Is de GT-p7510 USB driver nu geschikt voor mijn P7500? Omdat er in de TS gesproken wordt dat (rom)software voor een P7510 niet gaat werken op een P7500 en vice versa of geldt dit alleen voor de rom (flashen etc)?
De drivers zijn voor beide tabs hetzelfde. Zelf heb ik de drivers geïnstalleerd door KIES te installen en na een pc-reboot KIES te verwijderen. De drivers blijven dan geïnstalleerd.

[Voor 37% gewijzigd door 210667 op 01-11-2011 13:50]

• Ponzi
Ik heb dit gedaan:

Clockworkmod: reboot to recovery. En dan heb ik "install zip from sdcard" geselecteerd en dan heb ik volgende zip geselecteerd:

10.1v (HC 3.1 (seo/isimobile; GT-P7100):
boot-cm_2636.4_p4-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-102411.zip:
Download: boot-cm_2636.4_p3-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-102411.zip

Is er ergens iets dat ik mis?

Sorry voor de onwetendheid trouwens :) !

• 210667
  • Niet online
Sorry is nergens voor nodig. Check even in /instellingen/toestel info wat er bij kernelversie staat

[Voor 3% gewijzigd door 210667 op 01-11-2011 13:52]

• Ponzi
Huidige kernel is 2.6.36.3 se.infra@SEI07-1. Dat is dezelfde als ik daarvoor al had?

Is wat ik deed alleszins al juist :) ?

• 210667
  • Niet online
Dan is de kernel dus niet geflashed. Wat voor meldingen kreeg je in je scherm toen je flashde

• Ponzi
Volgens mij dat alles gelukt was :) . Zal het nog eens proberen. Zal hier dadelijk aanpassen wat de tab zegt.

Edit: er komt te staan:
Extracting data files...
Extracting kernel files...
Installing kernel files...

Done !

Install from sdcard complete.

[Voor 43% gewijzigd door Ponzi op 01-11-2011 13:58]

• 210667
  • Niet online
Volgorde in de recovery is==> wipe dalvik, wipe cache, en dan de kernel flashen. Ik ga er wel vanuit dat je nog steeds root hebt en usb-debugging aangevinkt hebt.

Edit:

Dat moet m dus zijn..wat staat er nu in je kernelversie?

[Voor 17% gewijzigd door 210667 op 01-11-2011 14:01]

• Ponzi
Ik doe exact wat je zegt, maar hij wilt het niet flashen om een of andere reden :| ... Ochja, dan blijf ik er misschien beter af ! Hartelijk bedankt voor de moeite alleszins :) !

Edit: kernelversie is nog hetzelfde als hierboven. Bij SetCPU kan ik bovendien ook niet boven de 1000mhz gaan.

[Voor 24% gewijzigd door Ponzi op 01-11-2011 14:06]

• 210667
  • Niet online
Dan houdt het voor mij dus ook op. Misschien dat er nog een ander is die behulpzaam kan zijn

• Dwazer
Er is trouwens een nieuwe versie uit van [ROM]Task650 & Phantom's "In Paris V5"IS LIVE! (KME) Wifi ONLY 10/28 :)

Zal straks zien of ik hem kan flashen, post ik hier de bevindingen :)

• motogp
  • Laatst online: 06-06 22:13
Ik draai nu een dag of 3 de V5 en het loopt als een trein :)

Ik heb hem direct over V4 gegooid zonder de wipe van de cache, dalvik.
Ook geen wipe gedaan van de data/factory reset.
Je bent dus ook niks kwijt, alles is nog net zo als op V4(instellingen etc)

Pershoots Kernel zit er nu standaard in en hij loopt perfect op 1,2GHZ.
Had hier in met V4 wel problemen mee, liep niet lekker.

Er schijnen nog wel wat mensen problemen te hebben met Google+ maar dat gebruik ik toch niet.

Jammer dat het OTB niet zo geweldig loopt en je een andere ROM moet instaleren om een goede ervaring te hebben met deze Tab.
Maar nu erg happy met de tab. :)

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ga ook maar eens die Paris proberen, mijn tab heeft bij elke beweging een irritante lag, niet normaal.

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:32
Mijn Galaxy Tab is inmiddels ook voorzien van de "In Paris" Rom (v5).
En verder nog...
  • Met SetCpu overklokt tot 1,2ghz.
  • Met behulp van ScriptManager nu altijd mogelijk om op te laden via usb (aan pc).
  • Met SpareParts de animaties gezet op "fast".
Verder werkt de Rom prima, geen vastlopers (o.i.d) gehad tot nu toe.
Al met al, de tablet gaat nu als een trein (zeker t.o.v. stock). _/-\o_

Alleen de calendar app is traag tijdens het bladeren...
...maar dat zal aan de app liggen, helaas. Kent iemand een goed alternatief hiervoor?

Al met al, blij dat ik dit draadje heb gevonden :)

• Dwazer
Draai zelf nog de V4, bevalt erg goed tot nu toe :)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:25

Audione0

Strijdt der titanen

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met de Overcome ROM? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1275751

Ik twijfel tussen die en Paris V5

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 23:03

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb sinds dit wwekend ook de Galaxy Tab in huis. Dus direct op zoek naar custom roms :)

Eerste wat mij namelijk op viel is dat ik niet normaal een 720p mkv af kan spelen terwijl mijn Galaxy S daar helemaal geen moeite mee heeft. Is dit iets wat één van custom roms wel goed doet? En wat raden jullie me dan aan?

Anoniem: 239914

Afgelopen weekend de 3.2 geinstalleerd. (de Task650 versie in Engels / Hebreeuws) Draait prima. Een stuk smoother dan de 3.1.
Ik heb ergens gelezen dat de 3.2 nu ook via Kies binnenkomt? Heeft iemand deze al binnen? Welke versie is dit?

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Mystic Spirit schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:23:
Ik heb sinds dit wwekend ook de Galaxy Tab in huis. Dus direct op zoek naar custom roms :)

Eerste wat mij namelijk op viel is dat ik niet normaal een 720p mkv af kan spelen terwijl mijn Galaxy S daar helemaal geen moeite mee heeft. Is dit iets wat één van custom roms wel goed doet? En wat raden jullie me dan aan?
Dat komt omdat er in de tab een Tegra 2 chip in zit die geen mkv af kan spelen, althans niet hardware matig. Je hebt wel 3e partij sofware die het wel mogelijk maakt een plaatje te laten zien. Alleen soepel afspelen gaat dan niet. Dan zou je toch het filmpje om moeten zetten naar een extensie die de tab wel hardware matig kan renderen, wat zich dan uit naar een soepeler plaatje.

Buiten dat heeft de tab een resolutie van 1280x800 wat veel zwaarder voor de chip te renderen is dan de resolutie van je telefoon die "maar" 800x480 is?

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Audione0 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:32:
[...]

Dat komt omdat er in de tab een Tegra 2 chip in zit die geen mkv af kan spelen, althans niet hardware matig. Je hebt wel 3e partij sofware die het wel mogelijk maakt een plaatje te laten zien. Alleen soepel afspelen gaat dan niet. Dan zou je toch het filmpje om moeten zetten naar een extensie die de tab wel hardware matig kan renderen, wat zich dan uit naar een soepeler plaatje.

Buiten dat heeft de tab een resolutie van 1280x800 wat veel zwaarder voor de chip te renderen is dan de resolutie van je telefoon die "maar" 800x480 is?
Dus een andere rom gaat geen oplossing bieden voor dit probleem.... Bijzonder trouwens dat de tegra 2 geen MKV aankan. Volgens mij staat er in de officiele claims van nvidia dat er h.264 support zit op de tegra 2. Dan zou een h.264 mkv toch gewoon moeten werken?

Edit:
Heb even wat verder gezocht en het lijkt erop dat de videospeler niet begrijpt dat een .mkv hetzelfde bevat als een .mp4 (alleen andere container) en het daardoor softwarematig laat decoden ipv harwarematig. Als je dus 720p, h.264, .mp4 zou ingeven zou het wel moeten werken. Straks eens testen.

[Voor 14% gewijzigd door Mystic Spirit op 14-11-2011 16:32]

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb een paar .MOV trailers(appel site) in 720p die het bij mij gewoon goed doen. Dus de tab is er krachtig genoeg voor..

Ik gebruik MX player met de losse tegra2 codec pack die vanaf de market te downloaden zijn..

• PrinceXEvil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02-2022
Audione0 schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:11:
Ik heb een paar .MOV trailers(appel site) in 720p die het bij mij gewoon goed doen. Dus de tab is er krachtig genoeg voor..

Ik gebruik MX player met de losse tegra2 codec pack die vanaf de market te downloaden zijn..
Ben benieuw naar je review over de batterij duur. Heb zelf de 8.9 als batterij goed blijft, zal ik kijken voor een rom die hem ook overclocked.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb nu wat wisselend resultaat. Bepaalde mkv's doen het wel goed anderen niet. De mkv's die het niet goed doen geremuxd naar m4v doen het ook niet, maar gerecode naar mv4 doen het wel.

Kortom er is nog wat uitzoekwerk aan de winkel.... Toch maar eens kijken wat het resultaat is met een custom rom en kom ik bij mijn originele vraag terug welke rom raden jullie mij aan?

• Dwazer
Mystic Spirit schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:18:
Ik heb nu wat wisselend resultaat. Bepaalde mkv's doen het wel goed anderen niet. De mkv's die het niet goed doen geremuxd naar m4v doen het ook niet, maar gerecode naar mv4 doen het wel.

Kortom er is nog wat uitzoekwerk aan de winkel.... Toch maar eens kijken wat het resultaat is met een custom rom en kom ik bij mijn originele vraag terug welke rom raden jullie mij aan?
Ligt dit er ook niet aan welke player je hiervoor gebruikt? Kan me voorstellen dat MoboPlayer er anders mee omgaat als bijvoorbeeld een andere... :)

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dwazer schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:04:
[...]

Ligt dit er ook niet aan welke player je hiervoor gebruikt? Kan me voorstellen dat MoboPlayer er anders mee omgaat als bijvoorbeeld een andere... :)
Klopt, maar in dit geval is er geen verschil. Alle geprobeerde players geven hetzelfde resultaat. Ik heb MoboPlayer, DICE, MX en de standaard video speler geprobeerd. Allemaal geven ze hetzelfde resultaat.

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 12:33
Mystic Spirit schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:34:
[...]

Klopt, maar in dit geval is er geen verschil. Alle geprobeerde players geven hetzelfde resultaat. Ik heb MoboPlayer, DICE, MX en de standaard video speler geprobeerd. Allemaal geven ze hetzelfde resultaat.
BSplayer is tegenwoordig ook een goed, zo niet beter alternatief.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Heb BSplayer nu ook even getest. Moet zeggen dat die het beste resultaat geeft tot nog toe, maar ook deze vertoont dezelfde problemen als de rest. Het vreemde is dat een gerecode file die nog steeds 720p is maar ongeveer de helft de kleiner gecompressed het prima doet maar het origineel niet. Kan het aan de lees snelheid van de ssd liggen?

Misschien toch rom met lag-fix proberen.

Edit:
leessnelheid is niet het probleem. Heb de lan functie van BSplayer gebruikt met het zelfde resultaat.

[Voor 12% gewijzigd door Mystic Spirit op 15-11-2011 21:12]

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:16
Heeft iemand een download linkje voor de stock rom van de (Nederlandse) p7500?
Ksn het niet vinden op het www.

Pda: KG9
Phone: KG7
CSC: KG3 (PHN)

[Voor 12% gewijzigd door Megapaul op 22-11-2011 00:01]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 09:39
Versie 3.2 is net uit, P7500XWKK4: LINK of LINK2

Is dit wat je zocht?

[Voor 22% gewijzigd door crispo op 22-11-2011 09:48]

• Megapaul
crispo schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:48:
Versie 3.2 is net uit, P7500XWKK4: LINK of LINK2

Is dit wat je zocht?
Thx voor de link. Maar Ik zocht echter stock 3.1.

Het zit namelijk zo ik had mijn tab geroot, cwm erop en een backup gemaakt.
Daarna heb ik een andere kernel erop gezet.
Echter ik wilde weer terug naar stock ivm een defect.
Backup teruggezet echter de backup is geroot. Heb superuser en alle verwijzingen daarna met root explorer verwijderd. en daarna rootexpolorer zelf verwijderd.
Ook heb ik natuurlijk de CWM recovery verwijderd en de stock recovery erop gezet.

Nu begreep dat ik volgens XDA dat ik 1 stap fout heb gedaan.
Ik had namelijk CWM moeten flashen met odin.
Dan een nandroid backup maken.
En vervolgens rooten enz...

Nog een andere vraag ik ben nu deze rom aan het downloaden:
GT-P7500_SEB_P7500XWKK4_P7500OXXKK3_P7500XXKK2 (van de 2e link)
Mijn vraag veranderd je CSC code ook als je deze rom installeerd of maakt deze gebruik van multi csc?
Met mijn Samsung S1 en S2 kan ik heel makkelijk zien dmv *#1234# in te toetsen met de dailer om te zien wat de firmware is.
Als ik mijn Tab nu op kies aansluit (met stock 3.1) dan krijg ik dus dit te zien:
PDA:KG9 PHONE: KG7 CSC: KG3 (PHN)

en bij toestel info krijg ik dit te zien:

Klopt de CSC code?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vind de Honeycomb releases tot nu toe erg sluggish aanvoelen als ik het vergelijk met mijn iPad2. Veel haperingen tijdens navigeren.

Klopt het dat Honeycomb geen gebruik maakt van hardware acceleration voor de GUI maar dat ICS dat wel doet? Lijkt me dat dat al veel kan schelen in performance.

Touchwiz UX is voor mij wel een vereiste vanwege de MDM API's die daarin zitten. Maar ik dacht dat Android ICS deze ook standaard ingebouwd gaat krijgen.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 20:26

zAo

GPLv2 Fanboy

kazuka schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:36:
Ik vind de Honeycomb releases tot nu toe erg sluggish aanvoelen als ik het vergelijk met mijn iPad2. Veel haperingen tijdens navigeren.

Klopt het dat Honeycomb geen gebruik maakt van hardware acceleration voor de GUI maar dat ICS dat wel doet? Lijkt me dat dat al veel kan schelen in performance.

Touchwiz UX is voor mij wel een vereiste vanwege de MDM API's die daarin zitten. Maar ik dacht dat Android ICS deze ook standaard ingebouwd gaat krijgen.
Dit ligt helemaal aan TouchWiz. De Transformer of Sony S hebben hier bijvoorbeeld geen last van.

Ik ben erg benieuwd in hoeverre de CM9 build hier last van heeft.

[Voor 5% gewijzigd door zAo op 22-11-2011 12:21]

• Megapaul
Megapaul schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:34:
Als ik mijn Tab nu op kies aansluit (met stock 3.1) dan krijg ik dus dit te zien:
PDA:KG9 PHONE: KG7 CSC: KG3 (PHN)

en bij toestel info krijg ik dit te zien:
[afbeelding]

Klopt de CSC code?
Heb inmiddels een nieuwe Tab gekregen :)
En de CSC code klopt:

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:24

Snippertje

Light up your life

Heb nu mijn tab geroot en wil er een custom rom opzetten. Weet alleen niet welke er allemaal geschikt zijn voor het 3G model.

Weet iemand een snelle custom rom? Standaard is de tab namelijk zo enorm traag (haperingen in interface). Ik vond deze: http://galaxytabhacks.com...ab-10-1-2800-on-quadrant/

Maar kan niet vinden of deze ook op 3G werkt.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• 210667
  • Niet online
Roms waarbij staat P7500 zijn de roms die geschikt zijn voor de Tab wifi/3G. Kijk voor roms op het XDA-forum, daar staan er verschillende. Echt super-snelle roms zijn er niet echt. Waar je winst in kan halen is het flashen van een alternatieve kernel en de processor overclocken. Ook hier staat veel over op XDA

En, staar je vooral niet blind op benschmarks...:-)

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 12:33
Op xda is een ICS 4.0 custom rom verschenen. Zogenaamde Kang build aangezien de porters de source code van Cyanogen gebruiken. Ikzelf wacht nog even totdat Cyanogen zelf een rom uitbrengt. Maar voor degende die willen experimenteren:
Klik hier

De camera werkt niet met deze rom

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 20:26
Ik het het verplaatst naar het andere topic.

[Voor 78% gewijzigd door markmart33 op 29-01-2012 09:16. Reden: Ik het het verplaatst naar het andere topic.]

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Novi schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:49:
Op xda is een ICS 4.0 custom rom verschenen. Zogenaamde Kang build aangezien de porters de source code van Cyanogen gebruiken. Ikzelf wacht nog even totdat Cyanogen zelf een rom uitbrengt. Maar voor degende die willen experimenteren:
Klik hier

De camera werkt niet met deze rom
Is er ondertussen iemand die een ICS build heeft geprobeerd op galaxy tab en ervaringen wil delen? Anders kan ik de komende week misschien een poging wagen.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jep. ik heb een build van begin januari uitgeprobeerd en het ziet er zeker veelbelovend uit. Het loopt allemaal een stuk soepeler en vloeiender, dat zeker. Aantal dingen werken nog niet (Camera, HD video content) en het is de vraag hoe soepel ICS nog is als Samsung zijn Touchwiz UX gaat integreren maar ik vond het zeker een stap voorwaarts t.o.v. 3.2.

Ik ben alleen wel teruggegaan naar de Samsung 3.2 rom omdat ik de tablet zakelijk gebruik en anders niet m;n MDM API's kan gebruiken (encryptie, zakelijke email, etc) ;)

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Die HD video content is wel een dingetje voor mij.... Misschien nog maar even wachten op een release die dat oplost.

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 16:23
Ik probeer de volgende kernel erop te flashen om 1.4Ghz te draaien. Ik flash het via stock recovery maar geen succes.

10.1 3G, Touchwiz UX (HC 3.2 (stock); GT-P7500):
boot-cm_2636.4_p4_ux_hc32-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-010912.zip:
Download: boot-cm_2636.4_p4_ux_hc32-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-010912.zip

galaxy tab p7500 3g xwkl1

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

[Voor 6% gewijzigd door Empo op 02-02-2012 21:10]

• jolobe
kazuka schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:31:
Jep. ik heb een build van begin januari uitgeprobeerd en het ziet er zeker veelbelovend uit. Het loopt allemaal een stuk soepeler en vloeiender, dat zeker. Aantal dingen werken nog niet (Camera, HD video content) en het is de vraag hoe soepel ICS nog is als Samsung zijn Touchwiz UX gaat integreren maar ik vond het zeker een stap voorwaarts t.o.v. 3.2.

Ik ben alleen wel teruggegaan naar de Samsung 3.2 rom omdat ik de tablet zakelijk gebruik en anders niet m;n MDM API's kan gebruiken (encryptie, zakelijke email, etc) ;)
Nog meer mensen met ics-ervaring ? (Gezien diverse berichten zou een officiele update door Samsung nog lang op zich kunnen laten wachten......)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

jolobe schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:02:
[...]

Nog meer mensen met ics-ervaring ? (Gezien diverse berichten zou een officiele update door Samsung nog lang op zich kunnen laten wachten......)
De laatste officiele berichtgeving vanuit Samsung is volgens mij nog steeds dat in Q1 de Galaxy lijn een ICS update krijgt. Maar dat het te lang duurt ben ik wel met je eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Het duurde mij in ieder geval te lang. Ik ben inmiddels over op AOKP milestone 3. Ik heb eerst build 27 geprobeerd, maar die deed het niet goed.

Mijn eerste ervaringen met AOKP zijn goed. De camera werkt nog niet, maar verder werkt het wel lekker vlot. Ik zal nog even kijken of ik de komende dagen wat meer roms wil proberen. Ik zal mijn ervaringen hier in ieder geval delen.

• jolobe
210667 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:07:
Dan houdt het voor mij dus ook op. Misschien dat er nog een ander is die behulpzaam kan zijn
Voor mij begint het......

heb mijn tablet geroot, cwm eropgezet ( cwm 4.0.0.4.,dec 2011)
Nandroid back up gemaakt.
Wil graag custom rom er op zetten (Galaxy Task 14 , xda of cm9 ics 10.1 Wifi)
Inmiddels is er een nieuwe CWM uit cwm 5027.

Vragen:
- moet ik deze laatste cwm erop zetten , nieuwe nandroid backup maken en dan custom rom flashen zetten of gaat het ook met de oude geinstalleerde cwm versie?
- blijft de nandroid backup op de tab staan, ook als je data, cache , dalvik wiped , of moet ik hem ook op pc backuppen?
- is het werkelijk zo dat , als de custom rom mij niet bevalt en ik de nandroidbackup terugzet ik regulier kan updaten naar ICS (als deze er komt........) ?

Graag jullie advies...

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

1) Nieuwste CWM gebruiken is voor sommige roms een must. Dus ik zou het wel doen. Geen extra nandrois backup nodig.
2) Nandroid backup blijft gewoon staan tenzij je met odin een repartition etc gaat doen
3) Ja dat zou wel moeten werken. Als het niet werkt is er ook altijd een manier om met odin terug te flashen naar stock en dan werkt het zeker.

• jolobe
Mystic Spirit schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:38:
1) Nieuwste CWM gebruiken is voor sommige roms een must. Dus ik zou het wel doen. Geen extra nandrois backup nodig.
2) Nandroid backup blijft gewoon staan tenzij je met odin een repartition etc gaat doen
3) Ja dat zou wel moeten werken. Als het niet werkt is er ook altijd een manier om met odin terug te flashen naar stock en dan werkt het zeker.
Duidelijk, bedankt.

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:28
Sind dit weekend ook een tab(16GB) direct de custom 4.03 rom erop gezet van KANG, draait als een trein tijdelijk zonder Camera kan ik wel leven, een stuk sneller dan 3.2.

Iemand ervaring met CM9 ten opzichte van KANG?

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 08:56
Ik heb ook de custom rom van KANG erop gezet, maar hij blijft hangen op een animatie (blauw Android-poppetje op een skateboard). Moet ik gewoon lang afwachten of gaat er iets mis?

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Zou niet zo lang moeten duren dat je en een post kan doen en wachten op een reply. Als het nu nog steeds zo is, even rebooten en kijken wat er gebeurd. Anders overnieuw beginnen.

• StephanVierkant
Mystic Spirit schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:09:
Zou niet zo lang moeten duren dat je en een post kan doen en wachten op een reply. Als het nu nog steeds zo is, even rebooten en kijken wat er gebeurd. Anders overnieuw beginnen.
Heb meer dan een half uur gewacht en heb nu alles nog een keer gedaan. Ik wacht inmiddels al weer 10 minuten, dus volgens mij gaat daar toch iets mis.

Anoniem: 405230

Stephan4kant schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:37:
Ik heb ook de custom rom van KANG erop gezet, maar hij blijft hangen op een animatie (blauw Android-poppetje op een skateboard). Moet ik gewoon lang afwachten of gaat er iets mis?
Hallo, Waar heb je de custom rom van KANG weggehaald? Is deze ook in het nederlands ?

• StephanVierkant
Anoniem: 405230 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:26:
[...]
Hallo, Waar heb je de custom rom van KANG weggehaald? Is deze ook in het nederlands ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1461240

En ik heb 'm inmiddels aan de praat. Je kunt ook de Nederlandse taal instellen, hoewel niet alles vertaald is.

Anoniem: 405230

Stephan4kant schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:00:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1461240

En ik heb 'm inmiddels aan de praat. Je kunt ook de Nederlandse taal instellen, hoewel niet alles vertaald is.
Is deze rom ook geschikt voot P7510 ( WiFi model ) ?

• StephanVierkant
Anoniem: 405230 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:51:
[...]

Is deze rom ook geschikt voot P7510 ( WiFi model ) ?
Ik heb 'm op de wifi only. Als je dat topic gewoon even leest hoef je niet steeds op mijn antwoorden te wachten ;-)

De camera werkt helaas niet. Voordeel vind ik vooral dat ik Chrome nu kan installeren. Ook heb ik Youtube nog niet aan de praat gekregen, maar daar ga ik vanmiddag nog wel even mee puzzelen.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb nu ook een aantal dagen een KANG build van CM9 draaien en moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben. Loopt soepel battery life is ook goed. Dus het ziet er allemaal veelbelovend uit. Ben benieuwd naar de finals van CM9. Dat moeten goede roms gaan worden.

Heb nog niet naar de camera of YouTube gekeken, maar zal dat vanavond eens even doen. Kijken wat ik voor resultaten heb.

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 19:33

Bruzski

watte ??

ik heb meerdere CM9 / milestone / kang builds geprobeerd maar die van Coffeebeans werkt voor mij het beste!! draait egt supervlot!!! ik heb alleen wel de trebuchet launcher vervangen voor de apex 1.05 launcher, werkt nu een tikkeltje sneller en voelt nog prettiger! :) cam werkt alleen nog niet maar das kwestie van tijd ;)

CM9 Kangs WIFI 2012.04.08 by Coffeebeans 8)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1547778

@Mystic Spirit
battery life rulezz inderdaad!! lol _/-\o_

[Voor 42% gewijzigd door Bruzski op 11-04-2012 01:18]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:11
Hallo allemaal,

Ik heb een witte P7510 zojuist voorzien van CWM Recovery en krijg bij het laden van de Recovery modus een onleesbaar scherm met flikkeringen. Met heel veel moeite kan ik de CWM Recovery opties lezen maar durf eigenlijk niet op deze basis verder te gaan met het rooten van de tablet :(

Ik heb verschillende CWM Recovery versies geprobeerd waaronder de varianten uit de topic start (in de 4 en 5 reeks) maar allemaal geven ze hetzelfde resultaat: een onleesbaar scherm dat flikkert.

Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen? Zelf heb ik dit nog niet eerder gezien.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:11
Super, enorm bedankt! Ik heb youtube en google aardig af zitten struinen voor ik hier mijn vraag stelde maar kennelijk de verkeerde zoektermen gebruikt :)

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 09:39
De termen 'flickering' 'cwm' en 'recovery' hadden je denk ik naar de oplossing kunnen leiden, maar hier de vraag stellen kan natuurlijk ook altijd.

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik heb dit gehad met de tablet van m`n vriendin, had de guide hier op tweakers gevolgd en kreeg toen dat probleem. Met de guide op XDA was het probleem niet.

Wat mij opviel is dat op de tablet van m`n vriendin android versie 3.2 draaide en op de mijne 3.1 voordat ik begon met rooten etc. etc.. Voor mijn tablet heb ik de guide hier op tweakers gevolgd zonder problemen.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-04-2022

JayVee

shibby++!

Ik heb net een CM9 nightly geïnstalleerd. De beschrijving staat op Google+

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 20:41
Heb op XDA onderstaand bericht gemeld. Nog geen reactie. Dan maar eens hier proberen 8) :

Dear all,

Recently I rooted my Galaxy Tab P7510 (XWKL1) [WiFi] with Odin via PC. Now I want to make a full backup of my firmware and want to install CWM ROM Manager v5.0.0.6 which I also use on my Galaxy S2. However, I'm not sure if CWM ROM Manager v5.0.0.6 does it's job as well on a Tab 10.1 with Android 3.2 as on a Galaxy S2. I have a few questions (I did not get the right answers after searching this forum). I hope you folks can help me out:

I rooted the Tab 10.1 via the procedure and files given in http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1239185. After that I upgraded the CWM Recovery to v5.5.04 via the procedure given in http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1239185. Everything went well.

To make create and manage ROM backups, I bought ROM Manager 5.0.0.6 Premium and installed onto my Tab P7510. However, when I want to make a ROM backup, the program asks me to install the Recovery. I select "Galaxy Tab" and continue. However, at the end of the installation, I get an error "An error occurred while attempting to run privileged commands". I know this is not a new issue. Is my root incomplete? I'm looking for an exact procedure how to solve this. Thanks in advance for your help.

SOLVED (myself 8) ):
I updated the Superuser from version 2.3 to 3.0.7 (using binary and CWM Recovery). Then I reran ROM Manager, and where I usually got the above mentioned error, I got a Superuser request to allow the program to continue. Selected yes and ROM Manager did its job!

[Voor 9% gewijzigd door Pe Nis op 08-05-2012 19:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik ga een eerdere vraag van mij in het gewone Galaxy Tab topic nu hier stellen:

Ik heb 'n vraag over mijn Galaxy Tab (GT-P7500):

Ik heb 'm geroot, en er clockworkmod opgezet om eens te kijken wat de custom roms doen die er voor deze Tab zijn. Uiteindelijk blijken deze nog zo buggy te zijn dat ik steeds weer terug ging naar de stock rom die er al op zat.

Nu wil ik de root eraf hebben, en ook clockworkmod zodat de tab weer is zoals hij uit de fabriek kwam.

Alleen kom ik er via XDA en google niet uit. Ook kan ik mijn versie (XXKL3) van de stock rom niet terugvinden als .img om die via Odin terug te zetten. Op deze pagina geeft een zoekopdracht naar XXKL3 geen resultaat.
Op XDA vind ik eigenlijk alleen unroot guides voor de GT-P7510 en verder bar weinig over mijn GT-P7500.

Weet een van jullie hoe ik mijn Tab weer in de orginele staat terug kan krijgen?

Computers zijn ideaal om problemen op te lossen die je zonder computer helemaal niet hebt...

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@hierboven:

Heb je geen nadroid backup gemaakt van het origineel?

Sinds kort een Tab...
Een GT-P7510

Probeer hem te rooten, gaat hetzelfde als bij mijn SGS, dus zou een makkie moeten zijn.
Heb met odin cwm_4.0.0.4-sam-tab-10.1 erop gezet en dat gaat allemaal goed.
Alleen zodra ik in recovery kom knippert mijn scherm als een gek, kan niets bedienen.
Kan wel, maar zie niet waar ik op druk.

Heb CWM 5.x.x.x al geprobeerd, maar zelfde resultaat.
Iemand enig idee?

[Voor 8% gewijzigd door Oxellaar op 20-06-2012 21:45]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
8)7 jemig, blind paard dat ik ben.

Wel gezocht, niet gevonden.

Bedankt

[Voor 20% gewijzigd door Oxellaar op 20-06-2012 23:16]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Mijn tab is inmiddels weer terug in orginele staat, dankzij een collega op m'n werk. Het kostte hem wel flink wat gevloek omdat 90% van de guides voor de P7510 is geschreven. Uiteindelijk heeft hij wel de juiste stock rom gevonden en op mijn tab teruggezet.

Ben verder gewoon tevreden met mijn tab, dus klooi ik er niet meer mee. Hij is wel geroot, dus dingen als Adfree kan ik wel draaien. :) Nu nog wachten tot ICS uitkomt. ;)

Computers zijn ideaal om problemen op te lossen die je zonder computer helemaal niet hebt...

• Fitz
  • Laatst online: 06-06 21:35

Fitz

Vincent! We happy?

Ik draai nu sinds een paar dagen CM9 op de tab 10.1 wifi. Wat een verademing zeg! het enige dat niet werkt is de camera (gebruikte ik toch nooit) maar verder werkt alles heerlijk vloeiend en snel met veel minder vastlopers dan op de standaard rom. Het maakt mij nu niet meer uit uit wanneer de echte ICS rom komt, ik blijf bij deze!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De eerste Jelly Bean ROM is intussen ook beschikbaar, nog wel in alpha stage: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1765254

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die JB ROM werkt fantastich (24-07 versie). Alleen de gallery synct bij mij niet met Google. Verder is het echt een gigantisch verschil ten opzichte van de stock HC ROM die ik gebruikte. Ik dacht altijd dat de hardware niet meer kon dan wat de stock ROM liet zien, maar dat was een behoorlijk foute aanname :)

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-04-2022

JayVee

shibby++!

Ik draai al sinds mei CyanogenMod CM9 (ICS) nightlies, en dat is zoals Fitz zegt een verademing. Het is net alsof je een ander device hebt, zo soepel draait alles ineens.

Daarnaast zijn er al experimental builds van Jelly Bean. Tegen de tijd dat Samsung de officiele ICS ROM uitbrengt is JB misschien al verkrijgbaar.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben dit weekend overgestapt van AOSP naar de CM10 build, werkt net zo goed. Zitten nog wel een aantal bugs in maar voor een dergelijke release is dat ook niet zo gek.

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 17:07
Lees dat gister de officiele 4.0.4 ROM is uitgekomen: http://www.androidworld.n...onnen-nog-niet-nederland/

Eindelijk :D

ROMs
Infamous 2 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1808257)
The Beginning (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1808015)

!!! Let op, dit zijn custom roms, dus reeds rooted/deodexed/etc !!!

(edit) Heb inmiddels de Infamous 2 draaien op m'n tab. Alles werkt prima, inclusief camera. Helaas is de stock rom toch echt veel minder soepel en snappy dan de Cyanogenmod build die reeds beschikbaar was. Ik blijf hier even bij omdat de camera+skype handig is op vakantie, maar wat snelheid betreft ben ik verre van tevreden.

[Voor 67% gewijzigd door M-Opensource op 02-08-2012 07:14]

"Find what you love and let it kill you"

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee