Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met de Overcome ROM? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1275751

Ik twijfel tussen die en Paris V5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb sinds dit wwekend ook de Galaxy Tab in huis. Dus direct op zoek naar custom roms :)

Eerste wat mij namelijk op viel is dat ik niet normaal een 720p mkv af kan spelen terwijl mijn Galaxy S daar helemaal geen moeite mee heeft. Is dit iets wat één van custom roms wel goed doet? En wat raden jullie me dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239914

Afgelopen weekend de 3.2 geinstalleerd. (de Task650 versie in Engels / Hebreeuws) Draait prima. Een stuk smoother dan de 3.1.
Ik heb ergens gelezen dat de 3.2 nu ook via Kies binnenkomt? Heeft iemand deze al binnen? Welke versie is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 19:50

Audione0

Strijdt der titanen

Mystic Spirit schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:23:
Ik heb sinds dit wwekend ook de Galaxy Tab in huis. Dus direct op zoek naar custom roms :)

Eerste wat mij namelijk op viel is dat ik niet normaal een 720p mkv af kan spelen terwijl mijn Galaxy S daar helemaal geen moeite mee heeft. Is dit iets wat één van custom roms wel goed doet? En wat raden jullie me dan aan?
Dat komt omdat er in de tab een Tegra 2 chip in zit die geen mkv af kan spelen, althans niet hardware matig. Je hebt wel 3e partij sofware die het wel mogelijk maakt een plaatje te laten zien. Alleen soepel afspelen gaat dan niet. Dan zou je toch het filmpje om moeten zetten naar een extensie die de tab wel hardware matig kan renderen, wat zich dan uit naar een soepeler plaatje.

Buiten dat heeft de tab een resolutie van 1280x800 wat veel zwaarder voor de chip te renderen is dan de resolutie van je telefoon die "maar" 800x480 is?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Audione0 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:32:
[...]

Dat komt omdat er in de tab een Tegra 2 chip in zit die geen mkv af kan spelen, althans niet hardware matig. Je hebt wel 3e partij sofware die het wel mogelijk maakt een plaatje te laten zien. Alleen soepel afspelen gaat dan niet. Dan zou je toch het filmpje om moeten zetten naar een extensie die de tab wel hardware matig kan renderen, wat zich dan uit naar een soepeler plaatje.

Buiten dat heeft de tab een resolutie van 1280x800 wat veel zwaarder voor de chip te renderen is dan de resolutie van je telefoon die "maar" 800x480 is?
Dus een andere rom gaat geen oplossing bieden voor dit probleem.... Bijzonder trouwens dat de tegra 2 geen MKV aankan. Volgens mij staat er in de officiele claims van nvidia dat er h.264 support zit op de tegra 2. Dan zou een h.264 mkv toch gewoon moeten werken?

Edit:
Heb even wat verder gezocht en het lijkt erop dat de videospeler niet begrijpt dat een .mkv hetzelfde bevat als een .mp4 (alleen andere container) en het daardoor softwarematig laat decoden ipv harwarematig. Als je dus 720p, h.264, .mp4 zou ingeven zou het wel moeten werken. Straks eens testen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mystic Spirit op 14-11-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 19:50

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb een paar .MOV trailers(appel site) in 720p die het bij mij gewoon goed doen. Dus de tab is er krachtig genoeg voor..

Ik gebruik MX player met de losse tegra2 codec pack die vanaf de market te downloaden zijn..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinceXEvil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 10:56
Audione0 schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:11:
Ik heb een paar .MOV trailers(appel site) in 720p die het bij mij gewoon goed doen. Dus de tab is er krachtig genoeg voor..

Ik gebruik MX player met de losse tegra2 codec pack die vanaf de market te downloaden zijn..
Ben benieuw naar je review over de batterij duur. Heb zelf de 8.9 als batterij goed blijft, zal ik kijken voor een rom die hem ook overclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb nu wat wisselend resultaat. Bepaalde mkv's doen het wel goed anderen niet. De mkv's die het niet goed doen geremuxd naar m4v doen het ook niet, maar gerecode naar mv4 doen het wel.

Kortom er is nog wat uitzoekwerk aan de winkel.... Toch maar eens kijken wat het resultaat is met een custom rom en kom ik bij mijn originele vraag terug welke rom raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:24
Mystic Spirit schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:18:
Ik heb nu wat wisselend resultaat. Bepaalde mkv's doen het wel goed anderen niet. De mkv's die het niet goed doen geremuxd naar m4v doen het ook niet, maar gerecode naar mv4 doen het wel.

Kortom er is nog wat uitzoekwerk aan de winkel.... Toch maar eens kijken wat het resultaat is met een custom rom en kom ik bij mijn originele vraag terug welke rom raden jullie mij aan?
Ligt dit er ook niet aan welke player je hiervoor gebruikt? Kan me voorstellen dat MoboPlayer er anders mee omgaat als bijvoorbeeld een andere... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dwazer schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:04:
[...]

Ligt dit er ook niet aan welke player je hiervoor gebruikt? Kan me voorstellen dat MoboPlayer er anders mee omgaat als bijvoorbeeld een andere... :)
Klopt, maar in dit geval is er geen verschil. Alle geprobeerde players geven hetzelfde resultaat. Ik heb MoboPlayer, DICE, MX en de standaard video speler geprobeerd. Allemaal geven ze hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:50
Mystic Spirit schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:34:
[...]

Klopt, maar in dit geval is er geen verschil. Alle geprobeerde players geven hetzelfde resultaat. Ik heb MoboPlayer, DICE, MX en de standaard video speler geprobeerd. Allemaal geven ze hetzelfde resultaat.
BSplayer is tegenwoordig ook een goed, zo niet beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Heb BSplayer nu ook even getest. Moet zeggen dat die het beste resultaat geeft tot nog toe, maar ook deze vertoont dezelfde problemen als de rest. Het vreemde is dat een gerecode file die nog steeds 720p is maar ongeveer de helft de kleiner gecompressed het prima doet maar het origineel niet. Kan het aan de lees snelheid van de ssd liggen?

Misschien toch rom met lag-fix proberen.

Edit:
leessnelheid is niet het probleem. Heb de lan functie van BSplayer gebruikt met het zelfde resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Mystic Spirit op 15-11-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:08
Heeft iemand een download linkje voor de stock rom van de (Nederlandse) p7500?
Ksn het niet vinden op het www.

Pda: KG9
Phone: KG7
CSC: KG3 (PHN)

[ Voor 12% gewijzigd door Megapaul op 22-11-2011 00:01 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:34
Versie 3.2 is net uit, P7500XWKK4: LINK of LINK2

Is dit wat je zocht?

[ Voor 22% gewijzigd door crispo op 22-11-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
crispo schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:48:
Versie 3.2 is net uit, P7500XWKK4: LINK of LINK2

Is dit wat je zocht?
Thx voor de link. Maar Ik zocht echter stock 3.1.

Het zit namelijk zo ik had mijn tab geroot, cwm erop en een backup gemaakt.
Daarna heb ik een andere kernel erop gezet.
Echter ik wilde weer terug naar stock ivm een defect.
Backup teruggezet echter de backup is geroot. Heb superuser en alle verwijzingen daarna met root explorer verwijderd. en daarna rootexpolorer zelf verwijderd.
Ook heb ik natuurlijk de CWM recovery verwijderd en de stock recovery erop gezet.

Nu begreep dat ik volgens XDA dat ik 1 stap fout heb gedaan.
Ik had namelijk CWM moeten flashen met odin.
Dan een nandroid backup maken.
En vervolgens rooten enz...

Nog een andere vraag ik ben nu deze rom aan het downloaden:
GT-P7500_SEB_P7500XWKK4_P7500OXXKK3_P7500XXKK2 (van de 2e link)
Mijn vraag veranderd je CSC code ook als je deze rom installeerd of maakt deze gebruik van multi csc?
Met mijn Samsung S1 en S2 kan ik heel makkelijk zien dmv *#1234# in te toetsen met de dailer om te zien wat de firmware is.
Als ik mijn Tab nu op kies aansluit (met stock 3.1) dan krijg ik dus dit te zien:
PDA:KG9 PHONE: KG7 CSC: KG3 (PHN)

en bij toestel info krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/277260.jpg

Klopt de CSC code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vind de Honeycomb releases tot nu toe erg sluggish aanvoelen als ik het vergelijk met mijn iPad2. Veel haperingen tijdens navigeren.

Klopt het dat Honeycomb geen gebruik maakt van hardware acceleration voor de GUI maar dat ICS dat wel doet? Lijkt me dat dat al veel kan schelen in performance.

Touchwiz UX is voor mij wel een vereiste vanwege de MDM API's die daarin zitten. Maar ik dacht dat Android ICS deze ook standaard ingebouwd gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27

zAo

GPLv2 Fanboy

kazuka schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:36:
Ik vind de Honeycomb releases tot nu toe erg sluggish aanvoelen als ik het vergelijk met mijn iPad2. Veel haperingen tijdens navigeren.

Klopt het dat Honeycomb geen gebruik maakt van hardware acceleration voor de GUI maar dat ICS dat wel doet? Lijkt me dat dat al veel kan schelen in performance.

Touchwiz UX is voor mij wel een vereiste vanwege de MDM API's die daarin zitten. Maar ik dacht dat Android ICS deze ook standaard ingebouwd gaat krijgen.
Dit ligt helemaal aan TouchWiz. De Transformer of Sony S hebben hier bijvoorbeeld geen last van.

Ik ben erg benieuwd in hoeverre de CM9 build hier last van heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door zAo op 22-11-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Megapaul schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:34:
Als ik mijn Tab nu op kies aansluit (met stock 3.1) dan krijg ik dus dit te zien:
PDA:KG9 PHONE: KG7 CSC: KG3 (PHN)

en bij toestel info krijg ik dit te zien:
[afbeelding]

Klopt de CSC code?
Heb inmiddels een nieuwe Tab gekregen :)
En de CSC code klopt:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/277378.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 19:30

Snippertje

Light up your life

Heb nu mijn tab geroot en wil er een custom rom opzetten. Weet alleen niet welke er allemaal geschikt zijn voor het 3G model.

Weet iemand een snelle custom rom? Standaard is de tab namelijk zo enorm traag (haperingen in interface). Ik vond deze: http://galaxytabhacks.com...ab-10-1-2800-on-quadrant/

Maar kan niet vinden of deze ook op 3G werkt.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Roms waarbij staat P7500 zijn de roms die geschikt zijn voor de Tab wifi/3G. Kijk voor roms op het XDA-forum, daar staan er verschillende. Echt super-snelle roms zijn er niet echt. Waar je winst in kan halen is het flashen van een alternatieve kernel en de processor overclocken. Ook hier staat veel over op XDA

En, staar je vooral niet blind op benschmarks...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:50
Op xda is een ICS 4.0 custom rom verschenen. Zogenaamde Kang build aangezien de porters de source code van Cyanogen gebruiken. Ikzelf wacht nog even totdat Cyanogen zelf een rom uitbrengt. Maar voor degende die willen experimenteren:
Klik hier

De camera werkt niet met deze rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:44
Ik het het verplaatst naar het andere topic.

[ Voor 78% gewijzigd door markmart33 op 29-01-2012 09:16 . Reden: Ik het het verplaatst naar het andere topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Novi schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:49:
Op xda is een ICS 4.0 custom rom verschenen. Zogenaamde Kang build aangezien de porters de source code van Cyanogen gebruiken. Ikzelf wacht nog even totdat Cyanogen zelf een rom uitbrengt. Maar voor degende die willen experimenteren:
Klik hier

De camera werkt niet met deze rom
Is er ondertussen iemand die een ICS build heeft geprobeerd op galaxy tab en ervaringen wil delen? Anders kan ik de komende week misschien een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jep. ik heb een build van begin januari uitgeprobeerd en het ziet er zeker veelbelovend uit. Het loopt allemaal een stuk soepeler en vloeiender, dat zeker. Aantal dingen werken nog niet (Camera, HD video content) en het is de vraag hoe soepel ICS nog is als Samsung zijn Touchwiz UX gaat integreren maar ik vond het zeker een stap voorwaarts t.o.v. 3.2.

Ik ben alleen wel teruggegaan naar de Samsung 3.2 rom omdat ik de tablet zakelijk gebruik en anders niet m;n MDM API's kan gebruiken (encryptie, zakelijke email, etc) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Die HD video content is wel een dingetje voor mij.... Misschien nog maar even wachten op een release die dat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 11:28
Ik probeer de volgende kernel erop te flashen om 1.4Ghz te draaien. Ik flash het via stock recovery maar geen succes.

10.1 3G, Touchwiz UX (HC 3.2 (stock); GT-P7500):
boot-cm_2636.4_p4_ux_hc32-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-010912.zip:
Download: boot-cm_2636.4_p4_ux_hc32-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-010912.zip

galaxy tab p7500 3g xwkl1

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Empo op 02-02-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
kazuka schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:31:
Jep. ik heb een build van begin januari uitgeprobeerd en het ziet er zeker veelbelovend uit. Het loopt allemaal een stuk soepeler en vloeiender, dat zeker. Aantal dingen werken nog niet (Camera, HD video content) en het is de vraag hoe soepel ICS nog is als Samsung zijn Touchwiz UX gaat integreren maar ik vond het zeker een stap voorwaarts t.o.v. 3.2.

Ik ben alleen wel teruggegaan naar de Samsung 3.2 rom omdat ik de tablet zakelijk gebruik en anders niet m;n MDM API's kan gebruiken (encryptie, zakelijke email, etc) ;)
Nog meer mensen met ics-ervaring ? (Gezien diverse berichten zou een officiele update door Samsung nog lang op zich kunnen laten wachten......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

jolobe schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:02:
[...]

Nog meer mensen met ics-ervaring ? (Gezien diverse berichten zou een officiele update door Samsung nog lang op zich kunnen laten wachten......)
De laatste officiele berichtgeving vanuit Samsung is volgens mij nog steeds dat in Q1 de Galaxy lijn een ICS update krijgt. Maar dat het te lang duurt ben ik wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Het duurde mij in ieder geval te lang. Ik ben inmiddels over op AOKP milestone 3. Ik heb eerst build 27 geprobeerd, maar die deed het niet goed.

Mijn eerste ervaringen met AOKP zijn goed. De camera werkt nog niet, maar verder werkt het wel lekker vlot. Ik zal nog even kijken of ik de komende dagen wat meer roms wil proberen. Ik zal mijn ervaringen hier in ieder geval delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
210667 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:07:
Dan houdt het voor mij dus ook op. Misschien dat er nog een ander is die behulpzaam kan zijn
Voor mij begint het......

heb mijn tablet geroot, cwm eropgezet ( cwm 4.0.0.4.,dec 2011)
Nandroid back up gemaakt.
Wil graag custom rom er op zetten (Galaxy Task 14 , xda of cm9 ics 10.1 Wifi)
Inmiddels is er een nieuwe CWM uit cwm 5027.

Vragen:
- moet ik deze laatste cwm erop zetten , nieuwe nandroid backup maken en dan custom rom flashen zetten of gaat het ook met de oude geinstalleerde cwm versie?
- blijft de nandroid backup op de tab staan, ook als je data, cache , dalvik wiped , of moet ik hem ook op pc backuppen?
- is het werkelijk zo dat , als de custom rom mij niet bevalt en ik de nandroidbackup terugzet ik regulier kan updaten naar ICS (als deze er komt........) ?

Graag jullie advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

1) Nieuwste CWM gebruiken is voor sommige roms een must. Dus ik zou het wel doen. Geen extra nandrois backup nodig.
2) Nandroid backup blijft gewoon staan tenzij je met odin een repartition etc gaat doen
3) Ja dat zou wel moeten werken. Als het niet werkt is er ook altijd een manier om met odin terug te flashen naar stock en dan werkt het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
Mystic Spirit schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:38:
1) Nieuwste CWM gebruiken is voor sommige roms een must. Dus ik zou het wel doen. Geen extra nandrois backup nodig.
2) Nandroid backup blijft gewoon staan tenzij je met odin een repartition etc gaat doen
3) Ja dat zou wel moeten werken. Als het niet werkt is er ook altijd een manier om met odin terug te flashen naar stock en dan werkt het zeker.
Duidelijk, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 10:45
Sind dit weekend ook een tab(16GB) direct de custom 4.03 rom erop gezet van KANG, draait als een trein tijdelijk zonder Camera kan ik wel leven, een stuk sneller dan 3.2.

Iemand ervaring met CM9 ten opzichte van KANG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 13:17
Ik heb ook de custom rom van KANG erop gezet, maar hij blijft hangen op een animatie (blauw Android-poppetje op een skateboard). Moet ik gewoon lang afwachten of gaat er iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Zou niet zo lang moeten duren dat je en een post kan doen en wachten op een reply. Als het nu nog steeds zo is, even rebooten en kijken wat er gebeurd. Anders overnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Mystic Spirit schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:09:
Zou niet zo lang moeten duren dat je en een post kan doen en wachten op een reply. Als het nu nog steeds zo is, even rebooten en kijken wat er gebeurd. Anders overnieuw beginnen.
Heb meer dan een half uur gewacht en heb nu alles nog een keer gedaan. Ik wacht inmiddels al weer 10 minuten, dus volgens mij gaat daar toch iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405230

Stephan4kant schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:37:
Ik heb ook de custom rom van KANG erop gezet, maar hij blijft hangen op een animatie (blauw Android-poppetje op een skateboard). Moet ik gewoon lang afwachten of gaat er iets mis?
Hallo, Waar heb je de custom rom van KANG weggehaald? Is deze ook in het nederlands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Anoniem: 405230 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:26:
[...]
Hallo, Waar heb je de custom rom van KANG weggehaald? Is deze ook in het nederlands ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1461240

En ik heb 'm inmiddels aan de praat. Je kunt ook de Nederlandse taal instellen, hoewel niet alles vertaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405230

Stephan4kant schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:00:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1461240

En ik heb 'm inmiddels aan de praat. Je kunt ook de Nederlandse taal instellen, hoewel niet alles vertaald is.
Is deze rom ook geschikt voot P7510 ( WiFi model ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Anoniem: 405230 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:51:
[...]

Is deze rom ook geschikt voot P7510 ( WiFi model ) ?
Ik heb 'm op de wifi only. Als je dat topic gewoon even leest hoef je niet steeds op mijn antwoorden te wachten ;-)

De camera werkt helaas niet. Voordeel vind ik vooral dat ik Chrome nu kan installeren. Ook heb ik Youtube nog niet aan de praat gekregen, maar daar ga ik vanmiddag nog wel even mee puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb nu ook een aantal dagen een KANG build van CM9 draaien en moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben. Loopt soepel battery life is ook goed. Dus het ziet er allemaal veelbelovend uit. Ben benieuwd naar de finals van CM9. Dat moeten goede roms gaan worden.

Heb nog niet naar de camera of YouTube gekeken, maar zal dat vanavond eens even doen. Kijken wat ik voor resultaten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

Bruzski

watte ??

ik heb meerdere CM9 / milestone / kang builds geprobeerd maar die van Coffeebeans werkt voor mij het beste!! draait egt supervlot!!! ik heb alleen wel de trebuchet launcher vervangen voor de apex 1.05 launcher, werkt nu een tikkeltje sneller en voelt nog prettiger! :) cam werkt alleen nog niet maar das kwestie van tijd ;)

CM9 Kangs WIFI 2012.04.08 by Coffeebeans 8)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1547778

@Mystic Spirit
battery life rulezz inderdaad!! lol _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Bruzski op 11-04-2012 01:18 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 17:10
Hallo allemaal,

Ik heb een witte P7510 zojuist voorzien van CWM Recovery en krijg bij het laden van de Recovery modus een onleesbaar scherm met flikkeringen. Met heel veel moeite kan ik de CWM Recovery opties lezen maar durf eigenlijk niet op deze basis verder te gaan met het rooten van de tablet :(

Ik heb verschillende CWM Recovery versies geprobeerd waaronder de varianten uit de topic start (in de 4 en 5 reeks) maar allemaal geven ze hetzelfde resultaat: een onleesbaar scherm dat flikkert.

Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen? Zelf heb ik dit nog niet eerder gezien.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaLc0n
  • Laatst online: 27-04 17:10
Super, enorm bedankt! Ik heb youtube en google aardig af zitten struinen voor ik hier mijn vraag stelde maar kennelijk de verkeerde zoektermen gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
De termen 'flickering' 'cwm' en 'recovery' hadden je denk ik naar de oplossing kunnen leiden, maar hier de vraag stellen kan natuurlijk ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik heb dit gehad met de tablet van m`n vriendin, had de guide hier op tweakers gevolgd en kreeg toen dat probleem. Met de guide op XDA was het probleem niet.

Wat mij opviel is dat op de tablet van m`n vriendin android versie 3.2 draaide en op de mijne 3.1 voordat ik begon met rooten etc. etc.. Voor mijn tablet heb ik de guide hier op tweakers gevolgd zonder problemen.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Ik heb net een CM9 nightly geïnstalleerd. De beschrijving staat op Google+

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Heb op XDA onderstaand bericht gemeld. Nog geen reactie. Dan maar eens hier proberen 8) :

Dear all,

Recently I rooted my Galaxy Tab P7510 (XWKL1) [WiFi] with Odin via PC. Now I want to make a full backup of my firmware and want to install CWM ROM Manager v5.0.0.6 which I also use on my Galaxy S2. However, I'm not sure if CWM ROM Manager v5.0.0.6 does it's job as well on a Tab 10.1 with Android 3.2 as on a Galaxy S2. I have a few questions (I did not get the right answers after searching this forum). I hope you folks can help me out:

I rooted the Tab 10.1 via the procedure and files given in http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1239185. After that I upgraded the CWM Recovery to v5.5.04 via the procedure given in http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1239185. Everything went well.

To make create and manage ROM backups, I bought ROM Manager 5.0.0.6 Premium and installed onto my Tab P7510. However, when I want to make a ROM backup, the program asks me to install the Recovery. I select "Galaxy Tab" and continue. However, at the end of the installation, I get an error "An error occurred while attempting to run privileged commands". I know this is not a new issue. Is my root incomplete? I'm looking for an exact procedure how to solve this. Thanks in advance for your help.

SOLVED (myself 8) ):
I updated the Superuser from version 2.3 to 3.0.7 (using binary and CWM Recovery). Then I reran ROM Manager, and where I usually got the above mentioned error, I got a Superuser request to allow the program to continue. Selected yes and ROM Manager did its job!

[ Voor 9% gewijzigd door Pe Nis op 08-05-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:00
Ik ga een eerdere vraag van mij in het gewone Galaxy Tab topic nu hier stellen:

Ik heb 'n vraag over mijn Galaxy Tab (GT-P7500):

Ik heb 'm geroot, en er clockworkmod opgezet om eens te kijken wat de custom roms doen die er voor deze Tab zijn. Uiteindelijk blijken deze nog zo buggy te zijn dat ik steeds weer terug ging naar de stock rom die er al op zat.

Nu wil ik de root eraf hebben, en ook clockworkmod zodat de tab weer is zoals hij uit de fabriek kwam.

Alleen kom ik er via XDA en google niet uit. Ook kan ik mijn versie (XXKL3) van de stock rom niet terugvinden als .img om die via Odin terug te zetten. Op deze pagina geeft een zoekopdracht naar XXKL3 geen resultaat.
Op XDA vind ik eigenlijk alleen unroot guides voor de GT-P7510 en verder bar weinig over mijn GT-P7500.

Weet een van jullie hoe ik mijn Tab weer in de orginele staat terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@hierboven:

Heb je geen nadroid backup gemaakt van het origineel?

Sinds kort een Tab...
Een GT-P7510

Probeer hem te rooten, gaat hetzelfde als bij mijn SGS, dus zou een makkie moeten zijn.
Heb met odin cwm_4.0.0.4-sam-tab-10.1 erop gezet en dat gaat allemaal goed.
Alleen zodra ik in recovery kom knippert mijn scherm als een gek, kan niets bedienen.
Kan wel, maar zie niet waar ik op druk.

Heb CWM 5.x.x.x al geprobeerd, maar zelfde resultaat.
Iemand enig idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Oxellaar op 20-06-2012 21:45 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
8)7 jemig, blind paard dat ik ben.

Wel gezocht, niet gevonden.

Bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door Oxellaar op 20-06-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
Mijn tab is inmiddels weer terug in orginele staat, dankzij een collega op m'n werk. Het kostte hem wel flink wat gevloek omdat 90% van de guides voor de P7510 is geschreven. Uiteindelijk heeft hij wel de juiste stock rom gevonden en op mijn tab teruggezet.

Ben verder gewoon tevreden met mijn tab, dus klooi ik er niet meer mee. Hij is wel geroot, dus dingen als Adfree kan ik wel draaien. :) Nu nog wachten tot ICS uitkomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-03 19:35

Fitz

Vincent! We happy?

Ik draai nu sinds een paar dagen CM9 op de tab 10.1 wifi. Wat een verademing zeg! het enige dat niet werkt is de camera (gebruikte ik toch nooit) maar verder werkt alles heerlijk vloeiend en snel met veel minder vastlopers dan op de standaard rom. Het maakt mij nu niet meer uit uit wanneer de echte ICS rom komt, ik blijf bij deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De eerste Jelly Bean ROM is intussen ook beschikbaar, nog wel in alpha stage: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1765254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die JB ROM werkt fantastich (24-07 versie). Alleen de gallery synct bij mij niet met Google. Verder is het echt een gigantisch verschil ten opzichte van de stock HC ROM die ik gebruikte. Ik dacht altijd dat de hardware niet meer kon dan wat de stock ROM liet zien, maar dat was een behoorlijk foute aanname :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Ik draai al sinds mei CyanogenMod CM9 (ICS) nightlies, en dat is zoals Fitz zegt een verademing. Het is net alsof je een ander device hebt, zo soepel draait alles ineens.

Daarnaast zijn er al experimental builds van Jelly Bean. Tegen de tijd dat Samsung de officiele ICS ROM uitbrengt is JB misschien al verkrijgbaar.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben dit weekend overgestapt van AOSP naar de CM10 build, werkt net zo goed. Zitten nog wel een aantal bugs in maar voor een dergelijke release is dat ook niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 21:02
Lees dat gister de officiele 4.0.4 ROM is uitgekomen: http://www.androidworld.n...onnen-nog-niet-nederland/

Eindelijk :D

ROMs
Infamous 2 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1808257)
The Beginning (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1808015)

!!! Let op, dit zijn custom roms, dus reeds rooted/deodexed/etc !!!

(edit) Heb inmiddels de Infamous 2 draaien op m'n tab. Alles werkt prima, inclusief camera. Helaas is de stock rom toch echt veel minder soepel en snappy dan de Cyanogenmod build die reeds beschikbaar was. Ik blijf hier even bij omdat de camera+skype handig is op vakantie, maar wat snelheid betreft ben ik verre van tevreden.

[ Voor 67% gewijzigd door M-Opensource op 02-08-2012 07:14 ]

"Find what you love and let it kill you"

• crispo
Draai nu stock ICS op m'n P7500, maar op m'n Galaxy S al vrij lang CM9 nightlies. Ben dus wel benieuwd naar CM op de Tab, alleen welke kan ik het best nemen: CM9 of CM10? De versies van pershoot lijken qua bugs op hetzelfde niveau te zitten dus daaruit maak ik op dat ik net zo goed voor 10 kan gaan. Iemand ideeën/ervaringen?

• M-Opensource
crispo schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 05:16:
Draai nu stock ICS op m'n P7500, maar op m'n Galaxy S al vrij lang CM9 nightlies. Ben dus wel benieuwd naar CM op de Tab, alleen welke kan ik het best nemen: CM9 of CM10? De versies van pershoot lijken qua bugs op hetzelfde niveau te zitten dus daaruit maak ik op dat ik net zo goed voor 10 kan gaan. Iemand ideeën/ervaringen?
Cm9 heeft inmiddels alle drivers/libs van de stock gekregen, alles zou dus gewoon moeten werken. Cm10 is JellyBean, kans is groot dat het nog niet allemaal werkt. Al zullen ze best ver zijn, check ff de changelogs op de Xda topics.

• Uberprutser
Heb mijn Tab 10.1 verkocht en nu een Tab 2 10.1 alleen nog weinig custom ROM's voor te vinden.
Iemand al een custom ROM op zijn Tab 2 10.1 (of zal ik keihard een nieuw topic aanmaken?)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• M-Opensource
Ballebek schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:10:
Heb mijn Tab 10.1 verkocht en nu een Tab 2 10.1 alleen nog weinig custom ROM's voor te vinden.
Iemand al een custom ROM op zijn Tab 2 10.1 (of zal ik keihard een nieuw topic aanmaken?)
Aangezien dit topic niet zo hard loopt zou ik nig niet een nieuwe openen en gewoon deze gebruiken. Heeft de Tab 2 eigenlijk veel verschil met de Tab 1? Ik heb er toen naar gezocht maar kon niet echt een groot verschil vinden.

• Uberprutser
Kan een microSD kaart in en heeft een OMAP ipv een Tegra2 chipset waardoor ie vlekkeloos 1080p kan afspelen zonder haperingen.

Deze twee waren voor mij ook gelijk de redenen om te "upgraden" (fatsoenlijk 720p Mkv's afspelen).

Edit: Ik ga eens op ROM's jacht. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 23-08-2012 19:28 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Sinds vanmorgen de nieuwste CM10 Nightly Build (20120824) met aangepaste kernel (underclock naar 150Mhz, overclock naar 1,38Ghz cpu / 380Mhz gpu ondemand) draaien en ik ben zeer positief tov de stock ROM! Waar de stock soms vervelend haperde merk ik daar met CM10 niets van, mede dankzkj Jelly Bean misschien(?).

Ik was altijd erg tevreden met Touchwiz maar nu blijkt zonder toch wel fijner te zijn en ook al die standaard Samsung rommel waar ik niks mee deed ben ik vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:13
ik heb mijn tablet wel geroot(ook gecheckt) maar ik kan geen custom roms flashen. Elke keer zegt die: installing zip from SD success. Maar vervolgens loopt hij nog gewoon op 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
timmert26 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:45:
ik heb mijn tablet wel geroot(ook gecheckt) maar ik kan geen custom roms flashen. Elke keer zegt die: installing zip from SD success. Maar vervolgens loopt hij nog gewoon op 3.2
Welke custom rom probeer je te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:13
Ik probeerde CM10 JB beta erop te zetten, toen die niet lukte een andere JB versie. Heb hem nu wel weten te flashen met een andere ICS rom :)

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 22:20
Hallo

Vraagje ik heb geprobeerd om mijn tab van een andere rom te voorzien. Ik heb hem geroot en nu wil ik er een andere rom opzetten, echter hij is nadat ik dat heb geprobeerd teruggezet naar de fabrieks instellingen.

Ik heb nu drie verschillende ROMs geprobeerd nadat er staat dat de installation succesfull was start ik hem opnieuw op en blijkt er niets te zijn veranderd.

Ik heb geen idee wat er fout gaat. Heb alles via de guides op het XDA forum gedaan, nergens komen ook errors te staan.

Nog een tweede vraag, in de fabrieksinstelligen is de Market weg. Nu moet dat natuurlijk Play zijn maar hoe krijg ik dat icoontje weer op me startscherm?

vast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Flash je met Odin of CWM recovery?
En welke roms heb je geprobeerd?

En heb je wel Gmail en bijv. Maps nog?
Want volgens mij ben je je Google apps kwijt, moet je even opnieuw installeren.
Dit doe je in je recovery.

[ Voor 33% gewijzigd door Oxellaar op 23-09-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 22:20
Bedankt voor je reactie

Inmiddels is het gelukt had idd de google apps niet geinstalled en idg 1 foute rom en 1 die het niet deed geprobeerd

Beetje verder gekeken dan me neus lang is en alles werkt naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
Even topic af stoffen....

Sinds enkele dagen is er wat mij betreft een bijna perfecte jelly bean (cm 10) custom rom voor de gt 10.1
Voor de liefhebbers..... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1787399.
Via droidbasement de laatste rom downloaden http://droidbasement.com/db-blog/ en installeren met de laatste gapps.....

Jazzespresso op Xda-forum

"I have Galaxy Tab 10.1 US wifi - P7510 version, so following steps based on my tab specs.

Before I do any of steps below, I copied following files to my tablet
cm-10-20121017-EXPERIMENTAL-p4wifi.zip
gapps-jb-20121011-signed.zip
US_LPL_4.0.4_bootloader.zip

================================================== ====
1- Reboot your tab into recovery
2- Make full back up in cwm (I have CWM-based Recovery v.6.0.1.1)!
3- After backup finishes, let's reboot your tab (select reboot now).
4- Make sure you can able connect your tab to your PC (or Mac) and your Odin (ver 1.85) can recog. your tab.
5- Disconnect your tab from PC, and reboot your tab into recovery
6- Select Wipe data/factory reset - this makes big differences guys,so make sure you do that
7- Select Wipe cache partition
8- Go to advance and select wipe dalvik cache

-- Odin Steps--
9- Now, reboot your tab, but hold power and V Down button during the boot, and release power button right after you see Samsung logo!
10- Once you are on downloading mode, select download mode (click V Up to select)
11- Once you are on downloading mode, connect your tab to your PC and start Odin.
12- Select correct bootloader file from DB (for my case it is p4wifi folder, US_LPL_4.0.4_bootloader.zip - unzip it, and you should see 4.0.4_bootloader.tar.md5),
and select Bootloader option in Odin (I have seen some cases that people do select PDA instead of bootloader options!!)
13- Click bootloader option, find your bootloader file you downloaded, and select start. When it finishes your tablet will reboot.
14- After flashed the bootloader, I did not let my tab fully reboot, instead I shut down and went back to download mode again since I need to flash recovery CWM (even if my version should be good enough, i decided the use preshoot's recommendation)
15. Like flashing bootloader steps with odin, I flashed recovery recovery.tar.md5 (make sure you select PDA in Odin), end of this step, tablet will boot, however, i again did not let me tablet fully booted, instead I shut it down )pressing power for several secs), and then when it is about the powering up, I pressed power and V up button together, I went back to downloading mode, and this time I select recovery, instead of download mode.

You should be now in CWM-based Recovery v6.0.1.5

17- In recovery, flashed cm-10-20121017-EXPERIMENTAL-p4wifi.zip
18- In recovery, flashed gapps-jb-20121011-signed.zip
19. Reboot
================================================== =======================

HERE ARE MY OBSERVATIONS:

I have been playing around this release since yesterday. I am also watching this thread closely too. I know a few people reported HD YouTube issue, so that's the first thing I checked, in my case it played HD video nicely, no lag (only the buffering since it is downloading it over wifi).

It is so nice to see both cam front and back working now, so i can say welcome to skype video. I slightly tried Skype video with my brother, it worked fine, but it is a little slow, not laggy, but seems slow. i know some reported about HD video recording, I did not try that yet.

A few people also posted about playing games laggy, slow - did not try big games CPU/GPU intensive games, but checked couple of them, played couple mins, did not see any issue, but again I guess you need to play the games for couple hours and see the results. If someone tried, please report it back here

Some people also reported about screen flickering - you guys need to give special attention what preshoot advice: flash the correct bootloader. I did not notice that on my tablet.

So far only issue I see on my tablet is touch sensitiveness, when I click home, or app drawer on Nova/Default launcher, etc, it takes couple of secs of thinking, touch responsiveness seem like a bit off, I meant slow or it just does not registers the touch response right away. I am not sure why. Of course, this issue of touch responsiveness kinda kills JB's butter smoothness, because of that my tablet does not quite feels like JB's buttery smoothness going on.

Before I flashed cm-10-20121017-EXPERIMENTAL-p4wifi ROM, I was on 09-08-12.12-36-jellybean-alpha-p4wifi release (see [ROM][JB][AOSP][ALPHA] Android 4.1.1 - Jelly Bean - [GT-P7510][SCH-I905]), and its touch responsiveness was much better, felt much smoother than this latest CM10 - I am not sure why, maybe I am missing something or maybe I did something wrong

I just thought I should share this and maybe some of you find above notes useful and helpful."

[ Voor 92% gewijzigd door jolobe op 21-10-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marlamin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11-2024

marlamin

SteamDB ontwikkelaar

Zijn inderdaad wat issues met de back cam, bovenkant beeld van een HD opname is in grijswaarden. Verder is deze build bij mij echt heel goed. Touch responsiveness is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
Zijn er nog mensen met tips voor een goede custom Rom voor de gt 10.1?
Mijn huidige Rom : CM 10 p4wifi 20123010.
Werkt prima met nog enkele onvolkomenheden: geen geluid sopcast, Veelte app crasht in HD .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb zelf sinds gisteren een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi en daar heb ik meteen CM9 op gezet. Wat een verademing. Niets van de traagheid waarvan men de Tab 2 met de Samsung Android beticht. Ik ben er heel blij mee.

Wat zou het nut zijn van er een bèta CM10 op zetten? Ik ben dan wel een tweaker, maar van mijn smart phone (Samsung Galaxy SII, ongeroot, standaard Samsung Android ICS erop) en mijn tablet verwacht ik gewoon dat ze het doen met een minimum aan frustraties, zoals het een consumptieproduct betaamt. Ik zit echt niet te wachten op de bugs die er uiteraard nog in een bèta zitten... :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Laatst online: 23-03 13:13

Coreantes

But you can call me 'Core'...

[b]Albantar schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:09
Wat zou het nut zijn van er een bèta CM10 op zetten? Ik ben dan wel een tweaker, maar van mijn smart phone (Samsung Galaxy SII, ongeroot, standaard Samsung Android ICS erop) en mijn tablet verwacht ik gewoon dat ze het doen met een minimum aan frustraties, zoals het een consumptieproduct betaamt. Ik zit echt niet te wachten op de bugs die er uiteraard nog in een bèta zitten... :)
Het werkelijke nut is misschien niet zo groot; in ieder geval helemaal bij met de laatste CM10. Daarnaast draait ik ondertussen de ... ik denk 10e nightly sinds de eerste release en het is ondertussen behoorlijk stabiel. Waar ik in het begin geregeld mijn WiFi na het uitzetten niet meer aan kreeg en alle Google apps weigerde te werken heb ik nu eigenlijk geen functionaliteit meer die NIET werkt.

Proberen en anders terug naar CM9 kan ook! ;-)

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 23:53
And.... Rise from the dead....!

Ik heb een vraag :).

Heeft er iemand ervaring met de 4.3/Cm10.2 builds voor de Gtab 10.1? Ik draai nu nog de officiële cm10.1 maar heb op mijn S4 gemerkt dat 4.3/cm10.2 een stuk soepeler loopt en dat zou voor mijn tabje ook geen kwaad kunnen ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Zojuist mijn tablet ff geroot na de laatste android update (4.1.2) Ik werd gek van die apps die zomaar uit zichzelf opstarten (google play bv.) Nu kan ik TB tenminste weer gebruiken.
Ik dacht dat ik alles goed had uitgezocht en voorbereid maar het was toch even peentjes zweten. Ik heb deze pagina (http://androidjinn.com/ro...-official-firmware.html/2) gebruikt maar bij het rebooten bleef de tablet hangen!
Gelukkig vond ik via google een tar file van Chainfire die het via odin wel deed.
Nu loopt alles weer. Ik heb eigenlijk nog geen idee wat er nu precies fout ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:21
mariconjo schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:17:
Zojuist mijn tablet ff geroot na de laatste android update (4.1.2) Ik werd gek van die apps die zomaar uit zichzelf opstarten (google play bv.) Nu kan ik TB tenminste weer gebruiken.
Nu loopt alles weer. Ik heb eigenlijk nog geen idee wat er nu precies fout ging?
Ik had mijn tab ook geroot met deze tool, en ook bootloop op Samsung logo.
Maar na een volledige wipe liep alles weer gesmeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er nog mensen die CM op hun Tab2 hebben gezet?

Moet zeggen dat de snelheid een heel flink stuk verbetert, maar ik heb geen geluid bij MKV's, wat in de standaard rom wel werkte... Erg jammer, want verder heb ik niets te klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
lexvandoef schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:46:
And.... Rise from the dead....!

Ik heb een vraag :).

Heeft er iemand ervaring met de 4.3/Cm10.2 builds voor de Gtab 10.1? Ik draai nu nog de officiële cm10.1 maar heb op mijn S4 gemerkt dat 4.3/cm10.2 een stuk soepeler loopt en dat zou voor mijn tabje ook geen kwaad kunnen ^^.
Om maar even mezelf te quoten :P. Ik draai sinds gisteren dus een CM10.2/Android 4.3 rom op mijn galaxy tab. De Ganbarou versie die op XDA te vinden is. Waarom juist die? Ik heb de versie van AAcount geprobeerd (kon me niet vinden in die brakke tablet layout die daar in zit) en nog een andere versie met wat een SGT7 framework in de rom, maar die vond ik te laggy en slechter dan de officiele CM10.1 nightly die ik draaide.

De Ganbarou versie komt ook het dichts in de buurt van hoe 'officieel' CM10.2, andere wallpapers en bootanimatie (beide weer terug veranderd naar standaard cm10.2 :P), een statistiek appje van de ontwikkelaar en geen beschikking over CM-account. Nou daar kan ik prima mee leven :). Hij lijkt echt een stukje soepeler te draaien en snappier te reageren met 4.3 dan met 4.2.2.

Het bevalt wel en ik kan deze ook aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je ook eens een mkv proberen in BS player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
MikeyMan schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:48:
Kun je ook eens een mkv proberen in BS player?
Ik speel mijn mkv's af met Dice player, werkt perfect! Heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga ik straks gelijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Top :), werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jawel! Toch vreemd... Bs/mx player deden het met de stock rom prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:47
Het kan zijn dat mx player standaard de verkeerde methode kiest. Je kunt voor zowel video als audio kiezen of het software of hardware matig ge-decode moet worden. Misschien stond hij bij stock eerst op software matig en met CM op hardware matig (met een codec die de tab niet aankon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
lexvandoef schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:13:
[...]

Om maar even mezelf te quoten :P. Ik draai sinds gisteren dus een CM10.2/Android 4.3 rom op mijn galaxy tab. De Ganbarou versie die op XDA te vinden is. Waarom juist die? Ik heb de versie van AAcount geprobeerd (kon me niet vinden in die brakke tablet layout die daar in zit) en nog een andere versie met wat een SGT7 framework in de rom, maar die vond ik te laggy en slechter dan de officiele CM10.1 nightly die ik draaide.

De Ganbarou versie komt ook het dichts in de buurt van hoe 'officieel' CM10.2, andere wallpapers en bootanimatie (beide weer terug veranderd naar standaard cm10.2 :P), een statistiek appje van de ontwikkelaar en geen beschikking over CM-account. Nou daar kan ik prima mee leven :). Hij lijkt echt een stukje soepeler te draaien en snappier te reageren met 4.3 dan met 4.2.2.

Het bevalt wel en ik kan deze ook aanraden!
Ik draai nu al een aantal weken dus 4.3 op mijn tab en het werkt echt super! Ik heb denk nog nooit zo'n soepel tabje gehad :). Het typen gaat ook beter omdat ik geen toetsenbord lag meer ervaar. Het enige wat niet verbeterd is is de I/O van het geheugen. Dat gaat nog redelijk traag en merk je goed bij het installeren van apps. Maar dat is tegelijkertijd ook de enige keer dat ik het merk, tenzij ik voor de lol ga benchmarken, maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan.

Batterijduur is echt perfect ook trouwens! In gebruik gewoon normaal (ong 10% per uur bij browsen of film kijken) en als ik hem een paar dagen niet gebruik dan is het verbruik minder dan 0.1% per uur. Super standbytijd dus!

Als media en internet consumptie tab dus echt heel fijn :). Games speel ik ook maar meer in de categorie Angry Birds en Cut the Rope, geen heftige graphics dingen dus.
Overigens sloop ik de Ganbarou apps er zelf weer uit en gooi ik bijvoorbeeld de CMwallpaper app weer terug in de zip. Beetje eigen smaakje er aan geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:13

P_Tingen

omdat het KAN

Installeer je dat via CWM? Ik heb nu CM 10.1 nightly draaien, overgeklokt. Gaat allemaal prima, maar het kan altijd beter :)

Edit: ik vraag weer te snel. Deze pagina lijkt de pagina te zijn die je bedoelt. Klopt dat?

[ Voor 42% gewijzigd door P_Tingen op 14-10-2013 08:16 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:02

ST10©DE

Dus.............

lexvandoef schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:25:
[...]

Overigens sloop ik de Ganbarou apps er zelf weer uit en gooi ik bijvoorbeeld de CMwallpaper app weer terug in de zip. Beetje eigen smaakje er aan geven :).
Heb je bezwaar om deze door jou aangepaste ROM te delen? Ik hou me graag aanbevolen 8)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01-2024
Beste forumlezers,
Is het mogelijk mijn Samsung tablet tab10.1 GT-P7500 te upgraden van de huidige software 4.0.4 naar de software 4.4.x en indien mogelijk waar kan ik dan vinden hoe ik dat moet doen?
Mocht het niet mogelijk zijn naar 4.4.x te upgraden, naar welke goed werkende en hoogste of recentste software kan ik dan wel upgraden en waar kan ik eveneens vinden hoe dat moet?
Blijft de taal van het toestel dan Nederlands? Komt de lay-out dan overeen met een originele Samsung tablet die op die hogere softawre draait? Kan je dan verder alle apps uit Google Play gebruiken?
Dank bij voorbaat voor uw tips en info.
R.

[ Voor 4% gewijzigd door ronan op 08-03-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk eens bij cyanogenmod... Nog geen stable, maar de nightlies werken best prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:47
En aanvulling:
- draait idd goed (je krijgt zelfs extra features zoals multi user support),
- interface is iets kaler dan samsungs eigen firmware (maar dus ook sneller omdat Samsung touchwiz er niet op staat),
- heeft gewoon multi language, ook NL
- heeft gewoon google play (in gapps pakket)

- tip: installeer ook de A1 kernel

Lijkt in begin mss moeilijk om het erop te zetten maar dat valt echt wel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 15:18

Jheroen

Jheroen

beste allemaal,

wij hebben ook de P 7500 wifi + 3G (10.0) tablet, op verschillende fora zoals xda dev staan allerlei roms maar niet duidelijk wordt is welke rom er goed werkt..

iemand die een goede tip heeft zodat we de tablet naar een recentere android build kunnen flashen?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:19
Om dit topic maar weer even op gang te brengen:
Ik draai momenteel Nameless Rom (is Android 4.4.4) op mijn GT-P7500. Dit draait op zicht goed. Momenteel heeft deze rom nog wel last van een video glitch. Met name in Youtube, Netflix ook wel maar een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09-2023
Gisteren mij Tab2 geroot en nu van plan alle onnodige en onnutige apps te verwijderen om te zorgen dat hij weer beter en sneller gaat werken.
Is het slim om een andere rom te flashen of levert het verwijderen van de apps voldoence snelheid op. Als ik het topic bekijk denk ik dat ik me met een andere rom tijd bespaar en een beter resultaat krijg maar is ingewikkelder dan via Titanium apps te verwijderen.
Wat is jullie advies?

Edit: Inmiddels heb ik zoveel mogelijk apps bevroren of uitgeschakeld, hopelijk is dit voldoende.

[ Voor 11% gewijzigd door Papillon57 op 20-10-2015 08:42 ]

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Om te beginnen mijn excuse "for beating a dead horse" oftewel om een oud topic op te graven maar vond geen recentere...

Gisteren een Galaxy Tab2 10.1 op de kop getikt, zou er graag een custom rom op zetten. Dit is trouwens een GT-P5110.

Ik zie dat er een aantal roms in de omloop zijn zelfs een 5.1 (omnirom) van teamandroid.

Iemand ervaring met deze rom? Of is het genoeg om de CM mod te doen? Tab draait nu 4.2.2.

Alvast mijn dank!

It is never to early to start RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 759225

Goede dag allemaal.
Ook deze jongen wil ff stof afblazen in deze forum,over de tab p7500.
Ik zie zoveel filmpjes en uitleg in het engels voorbij komen.
Dat ik er geen bal meer van snap.
Mijn tab draaid nog op 4.0.4.
En wil hem graag updaten,want wil programma's zoals kodi laten draaien,maar android 4.0.4 ondersteund dit niet.
Kan aub iemand mijn helpen,hoe ik dit duidelijk moet doen,welke versie momenteel werkt.
gewoon a tot met z.
waar ik het moet downloaden.
alvast super bedankt voor de aandacht _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Tja nog steeds op Android 4...

Weet iemand een goede site om verder te komen?

Thanks

It is never to early to start RTFM

Pagina: 1 2 Laatste