Iemand ervaring met de Overcome ROM? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1275751
Ik twijfel tussen die en Paris V5
Ik twijfel tussen die en Paris V5
Anoniem: 239914
Dat komt omdat er in de tab een Tegra 2 chip in zit die geen mkv af kan spelen, althans niet hardware matig. Je hebt wel 3e partij sofware die het wel mogelijk maakt een plaatje te laten zien. Alleen soepel afspelen gaat dan niet. Dan zou je toch het filmpje om moeten zetten naar een extensie die de tab wel hardware matig kan renderen, wat zich dan uit naar een soepeler plaatje.Mystic Spirit schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:23:
Ik heb sinds dit wwekend ook de Galaxy Tab in huis. Dus direct op zoek naar custom roms![]()
Eerste wat mij namelijk op viel is dat ik niet normaal een 720p mkv af kan spelen terwijl mijn Galaxy S daar helemaal geen moeite mee heeft. Is dit iets wat één van custom roms wel goed doet? En wat raden jullie me dan aan?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Dus een andere rom gaat geen oplossing bieden voor dit probleem.... Bijzonder trouwens dat de tegra 2 geen MKV aankan. Volgens mij staat er in de officiele claims van nvidia dat er h.264 support zit op de tegra 2. Dan zou een h.264 mkv toch gewoon moeten werken?Audione0 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:32:
[...]
Dat komt omdat er in de tab een Tegra 2 chip in zit die geen mkv af kan spelen, althans niet hardware matig. Je hebt wel 3e partij sofware die het wel mogelijk maakt een plaatje te laten zien. Alleen soepel afspelen gaat dan niet. Dan zou je toch het filmpje om moeten zetten naar een extensie die de tab wel hardware matig kan renderen, wat zich dan uit naar een soepeler plaatje.
Buiten dat heeft de tab een resolutie van 1280x800 wat veel zwaarder voor de chip te renderen is dan de resolutie van je telefoon die "maar" 800x480 is?
[ Voor 14% gewijzigd door Mystic Spirit op 14-11-2011 16:32 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ben benieuw naar je review over de batterij duur. Heb zelf de 8.9 als batterij goed blijft, zal ik kijken voor een rom die hem ook overclocked.Audione0 schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:11:
Ik heb een paar .MOV trailers(appel site) in 720p die het bij mij gewoon goed doen. Dus de tab is er krachtig genoeg voor..
Ik gebruik MX player met de losse tegra2 codec pack die vanaf de market te downloaden zijn..
Ligt dit er ook niet aan welke player je hiervoor gebruikt? Kan me voorstellen dat MoboPlayer er anders mee omgaat als bijvoorbeeld een andere...Mystic Spirit schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:18:
Ik heb nu wat wisselend resultaat. Bepaalde mkv's doen het wel goed anderen niet. De mkv's die het niet goed doen geremuxd naar m4v doen het ook niet, maar gerecode naar mv4 doen het wel.
Kortom er is nog wat uitzoekwerk aan de winkel.... Toch maar eens kijken wat het resultaat is met een custom rom en kom ik bij mijn originele vraag terug welke rom raden jullie mij aan?
Klopt, maar in dit geval is er geen verschil. Alle geprobeerde players geven hetzelfde resultaat. Ik heb MoboPlayer, DICE, MX en de standaard video speler geprobeerd. Allemaal geven ze hetzelfde resultaat.Dwazer schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:04:
[...]
Ligt dit er ook niet aan welke player je hiervoor gebruikt? Kan me voorstellen dat MoboPlayer er anders mee omgaat als bijvoorbeeld een andere...
BSplayer is tegenwoordig ook een goed, zo niet beter alternatief.Mystic Spirit schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:34:
[...]
Klopt, maar in dit geval is er geen verschil. Alle geprobeerde players geven hetzelfde resultaat. Ik heb MoboPlayer, DICE, MX en de standaard video speler geprobeerd. Allemaal geven ze hetzelfde resultaat.
[ Voor 12% gewijzigd door Mystic Spirit op 15-11-2011 21:12 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Megapaul op 22-11-2011 00:01 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Thx voor de link. Maar Ik zocht echter stock 3.1.crispo schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:48:
Versie 3.2 is net uit, P7500XWKK4: LINK of LINK2
Is dit wat je zocht?
Dit ligt helemaal aan TouchWiz. De Transformer of Sony S hebben hier bijvoorbeeld geen last van.kazuka schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:36:
Ik vind de Honeycomb releases tot nu toe erg sluggish aanvoelen als ik het vergelijk met mijn iPad2. Veel haperingen tijdens navigeren.
Klopt het dat Honeycomb geen gebruik maakt van hardware acceleration voor de GUI maar dat ICS dat wel doet? Lijkt me dat dat al veel kan schelen in performance.
Touchwiz UX is voor mij wel een vereiste vanwege de MDM API's die daarin zitten. Maar ik dacht dat Android ICS deze ook standaard ingebouwd gaat krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door zAo op 22-11-2011 12:21 ]
Heb inmiddels een nieuwe Tab gekregenMegapaul schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:34:
Als ik mijn Tab nu op kies aansluit (met stock 3.1) dan krijg ik dus dit te zien:
PDA:KG9 PHONE: KG7 CSC: KG3 (PHN)
en bij toestel info krijg ik dit te zien:
[afbeelding]
Klopt de CSC code?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
210667
[ Voor 78% gewijzigd door markmart33 op 29-01-2012 09:16 . Reden: Ik het het verplaatst naar het andere topic. ]
Is er ondertussen iemand die een ICS build heeft geprobeerd op galaxy tab en ervaringen wil delen? Anders kan ik de komende week misschien een poging wagen.Novi schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:49:
Op xda is een ICS 4.0 custom rom verschenen. Zogenaamde Kang build aangezien de porters de source code van Cyanogen gebruiken. Ikzelf wacht nog even totdat Cyanogen zelf een rom uitbrengt. Maar voor degende die willen experimenteren:
Klik hier
De camera werkt niet met deze rom
[ Voor 6% gewijzigd door Empo op 02-02-2012 21:10 ]
Nog meer mensen met ics-ervaring ? (Gezien diverse berichten zou een officiele update door Samsung nog lang op zich kunnen laten wachten......)kazuka schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:31:
Jep. ik heb een build van begin januari uitgeprobeerd en het ziet er zeker veelbelovend uit. Het loopt allemaal een stuk soepeler en vloeiender, dat zeker. Aantal dingen werken nog niet (Camera, HD video content) en het is de vraag hoe soepel ICS nog is als Samsung zijn Touchwiz UX gaat integreren maar ik vond het zeker een stap voorwaarts t.o.v. 3.2.
Ik ben alleen wel teruggegaan naar de Samsung 3.2 rom omdat ik de tablet zakelijk gebruik en anders niet m;n MDM API's kan gebruiken (encryptie, zakelijke email, etc)
De laatste officiele berichtgeving vanuit Samsung is volgens mij nog steeds dat in Q1 de Galaxy lijn een ICS update krijgt. Maar dat het te lang duurt ben ik wel met je eens.jolobe schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:02:
[...]
Nog meer mensen met ics-ervaring ? (Gezien diverse berichten zou een officiele update door Samsung nog lang op zich kunnen laten wachten......)
Voor mij begint het......210667 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:07:
Dan houdt het voor mij dus ook op. Misschien dat er nog een ander is die behulpzaam kan zijn
Duidelijk, bedankt.Mystic Spirit schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:38:
1) Nieuwste CWM gebruiken is voor sommige roms een must. Dus ik zou het wel doen. Geen extra nandrois backup nodig.
2) Nandroid backup blijft gewoon staan tenzij je met odin een repartition etc gaat doen
3) Ja dat zou wel moeten werken. Als het niet werkt is er ook altijd een manier om met odin terug te flashen naar stock en dan werkt het zeker.
Heb meer dan een half uur gewacht en heb nu alles nog een keer gedaan. Ik wacht inmiddels al weer 10 minuten, dus volgens mij gaat daar toch iets mis.Mystic Spirit schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:09:
Zou niet zo lang moeten duren dat je en een post kan doen en wachten op een reply. Als het nu nog steeds zo is, even rebooten en kijken wat er gebeurd. Anders overnieuw beginnen.
Anoniem: 405230
Hallo, Waar heb je de custom rom van KANG weggehaald? Is deze ook in het nederlands ?Stephan4kant schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:37:
Ik heb ook de custom rom van KANG erop gezet, maar hij blijft hangen op een animatie (blauw Android-poppetje op een skateboard). Moet ik gewoon lang afwachten of gaat er iets mis?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1461240Anoniem: 405230 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:26:
[...]
Hallo, Waar heb je de custom rom van KANG weggehaald? Is deze ook in het nederlands ?
Anoniem: 405230
Is deze rom ook geschikt voot P7510 ( WiFi model ) ?Stephan4kant schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:00:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1461240
En ik heb 'm inmiddels aan de praat. Je kunt ook de Nederlandse taal instellen, hoewel niet alles vertaald is.
Ik heb 'm op de wifi only. Als je dat topic gewoon even leest hoef je niet steeds op mijn antwoorden te wachten ;-)Anoniem: 405230 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:51:
[...]
Is deze rom ook geschikt voot P7510 ( WiFi model ) ?
[ Voor 42% gewijzigd door Bruzski op 11-04-2012 01:18 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Super, enorm bedankt! Ik heb youtube en google aardig af zitten struinen voor ik hier mijn vraag stelde maar kennelijk de verkeerde zoektermen gebruikt
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
[ Voor 9% gewijzigd door Pe Nis op 08-05-2012 19:02 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Oxellaar op 20-06-2012 21:45 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1554982Oxellaar schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:42:
Iemand enig idee?
Nickname does not reflect reality
[ Voor 20% gewijzigd door Oxellaar op 20-06-2012 23:16 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
[ Voor 67% gewijzigd door M-Opensource op 02-08-2012 07:14 ]
"Find what you love and let it kill you"
Cm9 heeft inmiddels alle drivers/libs van de stock gekregen, alles zou dus gewoon moeten werken. Cm10 is JellyBean, kans is groot dat het nog niet allemaal werkt. Al zullen ze best ver zijn, check ff de changelogs op de Xda topics.crispo schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 05:16:
Draai nu stock ICS op m'n P7500, maar op m'n Galaxy S al vrij lang CM9 nightlies. Ben dus wel benieuwd naar CM op de Tab, alleen welke kan ik het best nemen: CM9 of CM10? De versies van pershoot lijken qua bugs op hetzelfde niveau te zitten dus daaruit maak ik op dat ik net zo goed voor 10 kan gaan. Iemand ideeën/ervaringen?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Aangezien dit topic niet zo hard loopt zou ik nig niet een nieuwe openen en gewoon deze gebruiken. Heeft de Tab 2 eigenlijk veel verschil met de Tab 1? Ik heb er toen naar gezocht maar kon niet echt een groot verschil vinden.Ballebek schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:10:
Heb mijn Tab 10.1 verkocht en nu een Tab 2 10.1 alleen nog weinig custom ROM's voor te vinden.
Iemand al een custom ROM op zijn Tab 2 10.1 (of zal ik keihard een nieuw topic aanmaken?)
[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 23-08-2012 19:28 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Welke custom rom probeer je te installeren?timmert26 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:45:
ik heb mijn tablet wel geroot(ook gecheckt) maar ik kan geen custom roms flashen. Elke keer zegt die: installing zip from SD success. Maar vervolgens loopt hij nog gewoon op 3.2
[ Voor 33% gewijzigd door Oxellaar op 23-09-2012 21:17 ]
[ Voor 92% gewijzigd door jolobe op 21-10-2012 21:19 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Het werkelijke nut is misschien niet zo groot; in ieder geval helemaal bij met de laatste CM10. Daarnaast draait ik ondertussen de ... ik denk 10e nightly sinds de eerste release en het is ondertussen behoorlijk stabiel. Waar ik in het begin geregeld mijn WiFi na het uitzetten niet meer aan kreeg en alle Google apps weigerde te werken heb ik nu eigenlijk geen functionaliteit meer die NIET werkt.[b]Albantar schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:09
Wat zou het nut zijn van er een bèta CM10 op zetten? Ik ben dan wel een tweaker, maar van mijn smart phone (Samsung Galaxy SII, ongeroot, standaard Samsung Android ICS erop) en mijn tablet verwacht ik gewoon dat ze het doen met een minimum aan frustraties, zoals het een consumptieproduct betaamt. Ik zit echt niet te wachten op de bugs die er uiteraard nog in een bèta zitten...
Ik had mijn tab ook geroot met deze tool, en ook bootloop op Samsung logo.mariconjo schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:17:
Zojuist mijn tablet ff geroot na de laatste android update (4.1.2) Ik werd gek van die apps die zomaar uit zichzelf opstarten (google play bv.) Nu kan ik TB tenminste weer gebruiken.
Nu loopt alles weer. Ik heb eigenlijk nog geen idee wat er nu precies fout ging?
Om maar even mezelf te quotenlexvandoef schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:46:
And.... Rise from the dead....!
Ik heb een vraag.
Heeft er iemand ervaring met de 4.3/Cm10.2 builds voor de Gtab 10.1? Ik draai nu nog de officiële cm10.1 maar heb op mijn S4 gemerkt dat 4.3/cm10.2 een stuk soepeler loopt en dat zou voor mijn tabje ook geen kwaad kunnen ^^.
Ik speel mijn mkv's af met Dice player, werkt perfect! Heb je dat al eens geprobeerd?MikeyMan schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:48:
Kun je ook eens een mkv proberen in BS player?
Ik draai nu al een aantal weken dus 4.3 op mijn tab en het werkt echt super! Ik heb denk nog nooit zo'n soepel tabje gehadlexvandoef schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:13:
[...]
Om maar even mezelf te quoten. Ik draai sinds gisteren dus een CM10.2/Android 4.3 rom op mijn galaxy tab. De Ganbarou versie die op XDA te vinden is. Waarom juist die? Ik heb de versie van AAcount geprobeerd (kon me niet vinden in die brakke tablet layout die daar in zit) en nog een andere versie met wat een SGT7 framework in de rom, maar die vond ik te laggy en slechter dan de officiele CM10.1 nightly die ik draaide.
De Ganbarou versie komt ook het dichts in de buurt van hoe 'officieel' CM10.2, andere wallpapers en bootanimatie (beide weer terug veranderd naar standaard cm10.2), een statistiek appje van de ontwikkelaar en geen beschikking over CM-account. Nou daar kan ik prima mee leven
. Hij lijkt echt een stukje soepeler te draaien en snappier te reageren met 4.3 dan met 4.2.2.
Het bevalt wel en ik kan deze ook aanraden!
[ Voor 42% gewijzigd door P_Tingen op 14-10-2013 08:16 ]
... en gaat over tot de orde van de dag
Heb je bezwaar om deze door jou aangepaste ROM te delen? Ik hou me graag aanbevolenlexvandoef schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:25:
[...]
Overigens sloop ik de Ganbarou apps er zelf weer uit en gooi ik bijvoorbeeld de CMwallpaper app weer terug in de zip. Beetje eigen smaakje er aan geven.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
[ Voor 4% gewijzigd door ronan op 08-03-2014 00:32 ]
Met vriendelijke groet,
[ Voor 11% gewijzigd door Papillon57 op 20-10-2015 08:42 ]
It is never to early to start RTFM
Anoniem: 759225
It is never to early to start RTFM
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq