Draai nu stock ICS op m'n P7500, maar op m'n Galaxy S al vrij lang CM9 nightlies. Ben dus wel benieuwd naar CM op de Tab, alleen welke kan ik het best nemen: CM9 of CM10? De versies van pershoot lijken qua bugs op hetzelfde niveau te zitten dus daaruit maak ik op dat ik net zo goed voor 10 kan gaan. Iemand ideeën/ervaringen?
Cm9 heeft inmiddels alle drivers/libs van de stock gekregen, alles zou dus gewoon moeten werken. Cm10 is JellyBean, kans is groot dat het nog niet allemaal werkt. Al zullen ze best ver zijn, check ff de changelogs op de Xda topics.crispo schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 05:16:
Draai nu stock ICS op m'n P7500, maar op m'n Galaxy S al vrij lang CM9 nightlies. Ben dus wel benieuwd naar CM op de Tab, alleen welke kan ik het best nemen: CM9 of CM10? De versies van pershoot lijken qua bugs op hetzelfde niveau te zitten dus daaruit maak ik op dat ik net zo goed voor 10 kan gaan. Iemand ideeën/ervaringen?
"Find what you love and let it kill you"
Heb mijn Tab 10.1 verkocht en nu een Tab 2 10.1 alleen nog weinig custom ROM's voor te vinden.
Iemand al een custom ROM op zijn Tab 2 10.1 (of zal ik keihard een nieuw topic aanmaken?)
Iemand al een custom ROM op zijn Tab 2 10.1 (of zal ik keihard een nieuw topic aanmaken?)
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Aangezien dit topic niet zo hard loopt zou ik nig niet een nieuwe openen en gewoon deze gebruiken. Heeft de Tab 2 eigenlijk veel verschil met de Tab 1? Ik heb er toen naar gezocht maar kon niet echt een groot verschil vinden.Ballebek schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:10:
Heb mijn Tab 10.1 verkocht en nu een Tab 2 10.1 alleen nog weinig custom ROM's voor te vinden.
"Find what you love and let it kill you"
Kan een microSD kaart in en heeft een OMAP ipv een Tegra2 chipset waardoor ie vlekkeloos 1080p kan afspelen zonder haperingen.
Deze twee waren voor mij ook gelijk de redenen om te "upgraden" (fatsoenlijk 720p Mkv's afspelen).
Edit: Ik ga eens op ROM's jacht.
Deze twee waren voor mij ook gelijk de redenen om te "upgraden" (fatsoenlijk 720p Mkv's afspelen).
Edit: Ik ga eens op ROM's jacht.
[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 23-08-2012 19:28 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Sinds vanmorgen de nieuwste CM10 Nightly Build (20120824) met aangepaste kernel (underclock naar 150Mhz, overclock naar 1,38Ghz cpu / 380Mhz gpu ondemand) draaien en ik ben zeer positief tov de stock ROM! Waar de stock soms vervelend haperde merk ik daar met CM10 niets van, mede dankzkj Jelly Bean misschien(?).
Ik was altijd erg tevreden met Touchwiz maar nu blijkt zonder toch wel fijner te zijn en ook al die standaard Samsung rommel waar ik niks mee deed ben ik vanaf.
Ik was altijd erg tevreden met Touchwiz maar nu blijkt zonder toch wel fijner te zijn en ook al die standaard Samsung rommel waar ik niks mee deed ben ik vanaf.
ik heb mijn tablet wel geroot(ook gecheckt) maar ik kan geen custom roms flashen. Elke keer zegt die: installing zip from SD success. Maar vervolgens loopt hij nog gewoon op 3.2
Welke custom rom probeer je te installeren?timmert26 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:45:
ik heb mijn tablet wel geroot(ook gecheckt) maar ik kan geen custom roms flashen. Elke keer zegt die: installing zip from SD success. Maar vervolgens loopt hij nog gewoon op 3.2
Ik probeerde CM10 JB beta erop te zetten, toen die niet lukte een andere JB versie. Heb hem nu wel weten te flashen met een andere ICS rom
Hallo
Vraagje ik heb geprobeerd om mijn tab van een andere rom te voorzien. Ik heb hem geroot en nu wil ik er een andere rom opzetten, echter hij is nadat ik dat heb geprobeerd teruggezet naar de fabrieks instellingen.
Ik heb nu drie verschillende ROMs geprobeerd nadat er staat dat de installation succesfull was start ik hem opnieuw op en blijkt er niets te zijn veranderd.
Ik heb geen idee wat er fout gaat. Heb alles via de guides op het XDA forum gedaan, nergens komen ook errors te staan.
Nog een tweede vraag, in de fabrieksinstelligen is de Market weg. Nu moet dat natuurlijk Play zijn maar hoe krijg ik dat icoontje weer op me startscherm?
vast bedankt voor de hulp.
Vraagje ik heb geprobeerd om mijn tab van een andere rom te voorzien. Ik heb hem geroot en nu wil ik er een andere rom opzetten, echter hij is nadat ik dat heb geprobeerd teruggezet naar de fabrieks instellingen.
Ik heb nu drie verschillende ROMs geprobeerd nadat er staat dat de installation succesfull was start ik hem opnieuw op en blijkt er niets te zijn veranderd.
Ik heb geen idee wat er fout gaat. Heb alles via de guides op het XDA forum gedaan, nergens komen ook errors te staan.
Nog een tweede vraag, in de fabrieksinstelligen is de Market weg. Nu moet dat natuurlijk Play zijn maar hoe krijg ik dat icoontje weer op me startscherm?
vast bedankt voor de hulp.
Flash je met Odin of CWM recovery?
En welke roms heb je geprobeerd?
En heb je wel Gmail en bijv. Maps nog?
Want volgens mij ben je je Google apps kwijt, moet je even opnieuw installeren.
Dit doe je in je recovery.
En welke roms heb je geprobeerd?
En heb je wel Gmail en bijv. Maps nog?
Want volgens mij ben je je Google apps kwijt, moet je even opnieuw installeren.
Dit doe je in je recovery.
[ Voor 33% gewijzigd door Oxellaar op 23-09-2012 21:17 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Bedankt voor je reactie
Inmiddels is het gelukt had idd de google apps niet geinstalled en idg 1 foute rom en 1 die het niet deed geprobeerd
Beetje verder gekeken dan me neus lang is en alles werkt naar behoren
Inmiddels is het gelukt had idd de google apps niet geinstalled en idg 1 foute rom en 1 die het niet deed geprobeerd
Beetje verder gekeken dan me neus lang is en alles werkt naar behoren
Even topic af stoffen....
Sinds enkele dagen is er wat mij betreft een bijna perfecte jelly bean (cm 10) custom rom voor de gt 10.1
Voor de liefhebbers..... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1787399.
Via droidbasement de laatste rom downloaden http://droidbasement.com/db-blog/ en installeren met de laatste gapps.....
Jazzespresso op Xda-forum
"I have Galaxy Tab 10.1 US wifi - P7510 version, so following steps based on my tab specs.
Before I do any of steps below, I copied following files to my tablet
cm-10-20121017-EXPERIMENTAL-p4wifi.zip
gapps-jb-20121011-signed.zip
US_LPL_4.0.4_bootloader.zip
================================================== ====
1- Reboot your tab into recovery
2- Make full back up in cwm (I have CWM-based Recovery v.6.0.1.1)!
3- After backup finishes, let's reboot your tab (select reboot now).
4- Make sure you can able connect your tab to your PC (or Mac) and your Odin (ver 1.85) can recog. your tab.
5- Disconnect your tab from PC, and reboot your tab into recovery
6- Select Wipe data/factory reset - this makes big differences guys,so make sure you do that
7- Select Wipe cache partition
8- Go to advance and select wipe dalvik cache
-- Odin Steps--
9- Now, reboot your tab, but hold power and V Down button during the boot, and release power button right after you see Samsung logo!
10- Once you are on downloading mode, select download mode (click V Up to select)
11- Once you are on downloading mode, connect your tab to your PC and start Odin.
12- Select correct bootloader file from DB (for my case it is p4wifi folder, US_LPL_4.0.4_bootloader.zip - unzip it, and you should see 4.0.4_bootloader.tar.md5),
and select Bootloader option in Odin (I have seen some cases that people do select PDA instead of bootloader options!!)
13- Click bootloader option, find your bootloader file you downloaded, and select start. When it finishes your tablet will reboot.
14- After flashed the bootloader, I did not let my tab fully reboot, instead I shut down and went back to download mode again since I need to flash recovery CWM (even if my version should be good enough, i decided the use preshoot's recommendation)
15. Like flashing bootloader steps with odin, I flashed recovery recovery.tar.md5 (make sure you select PDA in Odin), end of this step, tablet will boot, however, i again did not let me tablet fully booted, instead I shut it down )pressing power for several secs), and then when it is about the powering up, I pressed power and V up button together, I went back to downloading mode, and this time I select recovery, instead of download mode.
You should be now in CWM-based Recovery v6.0.1.5
17- In recovery, flashed cm-10-20121017-EXPERIMENTAL-p4wifi.zip
18- In recovery, flashed gapps-jb-20121011-signed.zip
19. Reboot
================================================== =======================
HERE ARE MY OBSERVATIONS:
I have been playing around this release since yesterday. I am also watching this thread closely too. I know a few people reported HD YouTube issue, so that's the first thing I checked, in my case it played HD video nicely, no lag (only the buffering since it is downloading it over wifi).
It is so nice to see both cam front and back working now, so i can say welcome to skype video. I slightly tried Skype video with my brother, it worked fine, but it is a little slow, not laggy, but seems slow. i know some reported about HD video recording, I did not try that yet.
A few people also posted about playing games laggy, slow - did not try big games CPU/GPU intensive games, but checked couple of them, played couple mins, did not see any issue, but again I guess you need to play the games for couple hours and see the results. If someone tried, please report it back here
Some people also reported about screen flickering - you guys need to give special attention what preshoot advice: flash the correct bootloader. I did not notice that on my tablet.
So far only issue I see on my tablet is touch sensitiveness, when I click home, or app drawer on Nova/Default launcher, etc, it takes couple of secs of thinking, touch responsiveness seem like a bit off, I meant slow or it just does not registers the touch response right away. I am not sure why. Of course, this issue of touch responsiveness kinda kills JB's butter smoothness, because of that my tablet does not quite feels like JB's buttery smoothness going on.
Before I flashed cm-10-20121017-EXPERIMENTAL-p4wifi ROM, I was on 09-08-12.12-36-jellybean-alpha-p4wifi release (see [ROM][JB][AOSP][ALPHA] Android 4.1.1 - Jelly Bean - [GT-P7510][SCH-I905]), and its touch responsiveness was much better, felt much smoother than this latest CM10 - I am not sure why, maybe I am missing something or maybe I did something wrong
I just thought I should share this and maybe some of you find above notes useful and helpful."
Sinds enkele dagen is er wat mij betreft een bijna perfecte jelly bean (cm 10) custom rom voor de gt 10.1
Voor de liefhebbers..... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1787399.
Via droidbasement de laatste rom downloaden http://droidbasement.com/db-blog/ en installeren met de laatste gapps.....
Jazzespresso op Xda-forum
"I have Galaxy Tab 10.1 US wifi - P7510 version, so following steps based on my tab specs.
Before I do any of steps below, I copied following files to my tablet
cm-10-20121017-EXPERIMENTAL-p4wifi.zip
gapps-jb-20121011-signed.zip
US_LPL_4.0.4_bootloader.zip
================================================== ====
1- Reboot your tab into recovery
2- Make full back up in cwm (I have CWM-based Recovery v.6.0.1.1)!
3- After backup finishes, let's reboot your tab (select reboot now).
4- Make sure you can able connect your tab to your PC (or Mac) and your Odin (ver 1.85) can recog. your tab.
5- Disconnect your tab from PC, and reboot your tab into recovery
6- Select Wipe data/factory reset - this makes big differences guys,so make sure you do that
7- Select Wipe cache partition
8- Go to advance and select wipe dalvik cache
-- Odin Steps--
9- Now, reboot your tab, but hold power and V Down button during the boot, and release power button right after you see Samsung logo!
10- Once you are on downloading mode, select download mode (click V Up to select)
11- Once you are on downloading mode, connect your tab to your PC and start Odin.
12- Select correct bootloader file from DB (for my case it is p4wifi folder, US_LPL_4.0.4_bootloader.zip - unzip it, and you should see 4.0.4_bootloader.tar.md5),
and select Bootloader option in Odin (I have seen some cases that people do select PDA instead of bootloader options!!)
13- Click bootloader option, find your bootloader file you downloaded, and select start. When it finishes your tablet will reboot.
14- After flashed the bootloader, I did not let my tab fully reboot, instead I shut down and went back to download mode again since I need to flash recovery CWM (even if my version should be good enough, i decided the use preshoot's recommendation)
15. Like flashing bootloader steps with odin, I flashed recovery recovery.tar.md5 (make sure you select PDA in Odin), end of this step, tablet will boot, however, i again did not let me tablet fully booted, instead I shut it down )pressing power for several secs), and then when it is about the powering up, I pressed power and V up button together, I went back to downloading mode, and this time I select recovery, instead of download mode.
You should be now in CWM-based Recovery v6.0.1.5
17- In recovery, flashed cm-10-20121017-EXPERIMENTAL-p4wifi.zip
18- In recovery, flashed gapps-jb-20121011-signed.zip
19. Reboot
================================================== =======================
HERE ARE MY OBSERVATIONS:
I have been playing around this release since yesterday. I am also watching this thread closely too. I know a few people reported HD YouTube issue, so that's the first thing I checked, in my case it played HD video nicely, no lag (only the buffering since it is downloading it over wifi).
It is so nice to see both cam front and back working now, so i can say welcome to skype video. I slightly tried Skype video with my brother, it worked fine, but it is a little slow, not laggy, but seems slow. i know some reported about HD video recording, I did not try that yet.
A few people also posted about playing games laggy, slow - did not try big games CPU/GPU intensive games, but checked couple of them, played couple mins, did not see any issue, but again I guess you need to play the games for couple hours and see the results. If someone tried, please report it back here
Some people also reported about screen flickering - you guys need to give special attention what preshoot advice: flash the correct bootloader. I did not notice that on my tablet.
So far only issue I see on my tablet is touch sensitiveness, when I click home, or app drawer on Nova/Default launcher, etc, it takes couple of secs of thinking, touch responsiveness seem like a bit off, I meant slow or it just does not registers the touch response right away. I am not sure why. Of course, this issue of touch responsiveness kinda kills JB's butter smoothness, because of that my tablet does not quite feels like JB's buttery smoothness going on.
Before I flashed cm-10-20121017-EXPERIMENTAL-p4wifi ROM, I was on 09-08-12.12-36-jellybean-alpha-p4wifi release (see [ROM][JB][AOSP][ALPHA] Android 4.1.1 - Jelly Bean - [GT-P7510][SCH-I905]), and its touch responsiveness was much better, felt much smoother than this latest CM10 - I am not sure why, maybe I am missing something or maybe I did something wrong
I just thought I should share this and maybe some of you find above notes useful and helpful."
[ Voor 92% gewijzigd door jolobe op 21-10-2012 21:19 ]
Zijn inderdaad wat issues met de back cam, bovenkant beeld van een HD opname is in grijswaarden. Verder is deze build bij mij echt heel goed. Touch responsiveness is ook prima.
Zijn er nog mensen met tips voor een goede custom Rom voor de gt 10.1?
Mijn huidige Rom : CM 10 p4wifi 20123010.
Werkt prima met nog enkele onvolkomenheden: geen geluid sopcast, Veelte app crasht in HD .
Mijn huidige Rom : CM 10 p4wifi 20123010.
Werkt prima met nog enkele onvolkomenheden: geen geluid sopcast, Veelte app crasht in HD .
Ik heb zelf sinds gisteren een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi en daar heb ik meteen CM9 op gezet. Wat een verademing. Niets van de traagheid waarvan men de Tab 2 met de Samsung Android beticht. Ik ben er heel blij mee.
Wat zou het nut zijn van er een bèta CM10 op zetten? Ik ben dan wel een tweaker, maar van mijn smart phone (Samsung Galaxy SII, ongeroot, standaard Samsung Android ICS erop) en mijn tablet verwacht ik gewoon dat ze het doen met een minimum aan frustraties, zoals het een consumptieproduct betaamt. Ik zit echt niet te wachten op de bugs die er uiteraard nog in een bèta zitten...
Wat zou het nut zijn van er een bèta CM10 op zetten? Ik ben dan wel een tweaker, maar van mijn smart phone (Samsung Galaxy SII, ongeroot, standaard Samsung Android ICS erop) en mijn tablet verwacht ik gewoon dat ze het doen met een minimum aan frustraties, zoals het een consumptieproduct betaamt. Ik zit echt niet te wachten op de bugs die er uiteraard nog in een bèta zitten...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Het werkelijke nut is misschien niet zo groot; in ieder geval helemaal bij met de laatste CM10. Daarnaast draait ik ondertussen de ... ik denk 10e nightly sinds de eerste release en het is ondertussen behoorlijk stabiel. Waar ik in het begin geregeld mijn WiFi na het uitzetten niet meer aan kreeg en alle Google apps weigerde te werken heb ik nu eigenlijk geen functionaliteit meer die NIET werkt.[b]Albantar schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:09
Proberen en anders terug naar CM9 kan ook! ;-)
And.... Rise from the dead....!
Ik heb een vraag
.
Heeft er iemand ervaring met de 4.3/Cm10.2 builds voor de Gtab 10.1? Ik draai nu nog de officiële cm10.1 maar heb op mijn S4 gemerkt dat 4.3/cm10.2 een stuk soepeler loopt en dat zou voor mijn tabje ook geen kwaad kunnen ^^.
Ik heb een vraag
Heeft er iemand ervaring met de 4.3/Cm10.2 builds voor de Gtab 10.1? Ik draai nu nog de officiële cm10.1 maar heb op mijn S4 gemerkt dat 4.3/cm10.2 een stuk soepeler loopt en dat zou voor mijn tabje ook geen kwaad kunnen ^^.
Zojuist mijn tablet ff geroot na de laatste android update (4.1.2) Ik werd gek van die apps die zomaar uit zichzelf opstarten (google play bv.) Nu kan ik TB tenminste weer gebruiken.
Ik dacht dat ik alles goed had uitgezocht en voorbereid maar het was toch even peentjes zweten. Ik heb deze pagina (http://androidjinn.com/ro...-official-firmware.html/2) gebruikt maar bij het rebooten bleef de tablet hangen!
Gelukkig vond ik via google een tar file van Chainfire die het via odin wel deed.
Nu loopt alles weer. Ik heb eigenlijk nog geen idee wat er nu precies fout ging?
Ik dacht dat ik alles goed had uitgezocht en voorbereid maar het was toch even peentjes zweten. Ik heb deze pagina (http://androidjinn.com/ro...-official-firmware.html/2) gebruikt maar bij het rebooten bleef de tablet hangen!
Gelukkig vond ik via google een tar file van Chainfire die het via odin wel deed.
Nu loopt alles weer. Ik heb eigenlijk nog geen idee wat er nu precies fout ging?
Ik had mijn tab ook geroot met deze tool, en ook bootloop op Samsung logo.mariconjo schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:17:
Zojuist mijn tablet ff geroot na de laatste android update (4.1.2) Ik werd gek van die apps die zomaar uit zichzelf opstarten (google play bv.) Nu kan ik TB tenminste weer gebruiken.
Maar na een volledige wipe liep alles weer gesmeerd.
Zijn er nog mensen die CM op hun Tab2 hebben gezet?
Moet zeggen dat de snelheid een heel flink stuk verbetert, maar ik heb geen geluid bij MKV's, wat in de standaard rom wel werkte... Erg jammer, want verder heb ik niets te klagen!
Moet zeggen dat de snelheid een heel flink stuk verbetert, maar ik heb geen geluid bij MKV's, wat in de standaard rom wel werkte... Erg jammer, want verder heb ik niets te klagen!
Om maar even mezelf te quotenlexvandoef schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:46:
And.... Rise from the dead....!
Ik heb een vraag.
De Ganbarou versie komt ook het dichts in de buurt van hoe 'officieel' CM10.2, andere wallpapers en bootanimatie (beide weer terug veranderd naar standaard cm10.2
Het bevalt wel en ik kan deze ook aanraden!
Kun je ook eens een mkv proberen in BS player?
Ik speel mijn mkv's af met Dice player, werkt perfect! Heb je dat al eens geprobeerd?MikeyMan schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:48:
Kun je ook eens een mkv proberen in BS player?
Jawel! Toch vreemd... Bs/mx player deden het met de stock rom prima!
Het kan zijn dat mx player standaard de verkeerde methode kiest. Je kunt voor zowel video als audio kiezen of het software of hardware matig ge-decode moet worden. Misschien stond hij bij stock eerst op software matig en met CM op hardware matig (met een codec die de tab niet aankon).
Ik draai nu al een aantal weken dus 4.3 op mijn tab en het werkt echt super! Ik heb denk nog nooit zo'n soepel tabje gehadlexvandoef schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:13:
[...]
Om maar even mezelf te quoten. Ik draai sinds gisteren dus een CM10.2/Android 4.3 rom op mijn galaxy tab. De Ganbarou versie die op XDA te vinden is. Waarom juist die? Ik heb de versie van AAcount geprobeerd (kon me niet vinden in die brakke tablet layout die daar in zit) en nog een andere versie met wat een SGT7 framework in de rom, maar die vond ik te laggy en slechter dan de officiele CM10.1 nightly die ik draaide.
De Ganbarou versie komt ook het dichts in de buurt van hoe 'officieel' CM10.2, andere wallpapers en bootanimatie (beide weer terug veranderd naar standaard cm10.2), een statistiek appje van de ontwikkelaar en geen beschikking over CM-account. Nou daar kan ik prima mee leven
. Hij lijkt echt een stukje soepeler te draaien en snappier te reageren met 4.3 dan met 4.2.2.
Het bevalt wel en ik kan deze ook aanraden!
Batterijduur is echt perfect ook trouwens! In gebruik gewoon normaal (ong 10% per uur bij browsen of film kijken) en als ik hem een paar dagen niet gebruik dan is het verbruik minder dan 0.1% per uur. Super standbytijd dus!
Als media en internet consumptie tab dus echt heel fijn
Overigens sloop ik de Ganbarou apps er zelf weer uit en gooi ik bijvoorbeeld de CMwallpaper app weer terug in de zip. Beetje eigen smaakje er aan geven
Installeer je dat via CWM? Ik heb nu CM 10.1 nightly draaien, overgeklokt. Gaat allemaal prima, maar het kan altijd beter 
Edit: ik vraag weer te snel. Deze pagina lijkt de pagina te zijn die je bedoelt. Klopt dat?
Edit: ik vraag weer te snel. Deze pagina lijkt de pagina te zijn die je bedoelt. Klopt dat?
[ Voor 42% gewijzigd door P_Tingen op 14-10-2013 08:16 ]
... en gaat over tot de orde van de dag
Heb je bezwaar om deze door jou aangepaste ROM te delen? Ik hou me graag aanbevolenlexvandoef schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:25:
[...]
Overigens sloop ik de Ganbarou apps er zelf weer uit en gooi ik bijvoorbeeld de CMwallpaper app weer terug in de zip. Beetje eigen smaakje er aan geven.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Beste forumlezers,
Is het mogelijk mijn Samsung tablet tab10.1 GT-P7500 te upgraden van de huidige software 4.0.4 naar de software 4.4.x en indien mogelijk waar kan ik dan vinden hoe ik dat moet doen?
Mocht het niet mogelijk zijn naar 4.4.x te upgraden, naar welke goed werkende en hoogste of recentste software kan ik dan wel upgraden en waar kan ik eveneens vinden hoe dat moet?
Blijft de taal van het toestel dan Nederlands? Komt de lay-out dan overeen met een originele Samsung tablet die op die hogere softawre draait? Kan je dan verder alle apps uit Google Play gebruiken?
Dank bij voorbaat voor uw tips en info.
R.
Is het mogelijk mijn Samsung tablet tab10.1 GT-P7500 te upgraden van de huidige software 4.0.4 naar de software 4.4.x en indien mogelijk waar kan ik dan vinden hoe ik dat moet doen?
Mocht het niet mogelijk zijn naar 4.4.x te upgraden, naar welke goed werkende en hoogste of recentste software kan ik dan wel upgraden en waar kan ik eveneens vinden hoe dat moet?
Blijft de taal van het toestel dan Nederlands? Komt de lay-out dan overeen met een originele Samsung tablet die op die hogere softawre draait? Kan je dan verder alle apps uit Google Play gebruiken?
Dank bij voorbaat voor uw tips en info.
R.
[ Voor 4% gewijzigd door ronan op 08-03-2014 00:32 ]
Kijk eens bij cyanogenmod... Nog geen stable, maar de nightlies werken best prima!
En aanvulling:
- draait idd goed (je krijgt zelfs extra features zoals multi user support),
- interface is iets kaler dan samsungs eigen firmware (maar dus ook sneller omdat Samsung touchwiz er niet op staat),
- heeft gewoon multi language, ook NL
- heeft gewoon google play (in gapps pakket)
- tip: installeer ook de A1 kernel
Lijkt in begin mss moeilijk om het erop te zetten maar dat valt echt wel mee!
- draait idd goed (je krijgt zelfs extra features zoals multi user support),
- interface is iets kaler dan samsungs eigen firmware (maar dus ook sneller omdat Samsung touchwiz er niet op staat),
- heeft gewoon multi language, ook NL
- heeft gewoon google play (in gapps pakket)
- tip: installeer ook de A1 kernel
Lijkt in begin mss moeilijk om het erop te zetten maar dat valt echt wel mee!
beste allemaal,
wij hebben ook de P 7500 wifi + 3G (10.0) tablet, op verschillende fora zoals xda dev staan allerlei roms maar niet duidelijk wordt is welke rom er goed werkt..
iemand die een goede tip heeft zodat we de tablet naar een recentere android build kunnen flashen?
wij hebben ook de P 7500 wifi + 3G (10.0) tablet, op verschillende fora zoals xda dev staan allerlei roms maar niet duidelijk wordt is welke rom er goed werkt..
iemand die een goede tip heeft zodat we de tablet naar een recentere android build kunnen flashen?
Met vriendelijke groet,
Om dit topic maar weer even op gang te brengen:
Ik draai momenteel Nameless Rom (is Android 4.4.4) op mijn GT-P7500. Dit draait op zicht goed. Momenteel heeft deze rom nog wel last van een video glitch. Met name in Youtube, Netflix ook wel maar een stuk minder.
Ik draai momenteel Nameless Rom (is Android 4.4.4) op mijn GT-P7500. Dit draait op zicht goed. Momenteel heeft deze rom nog wel last van een video glitch. Met name in Youtube, Netflix ook wel maar een stuk minder.
Gisteren mij Tab2 geroot en nu van plan alle onnodige en onnutige apps te verwijderen om te zorgen dat hij weer beter en sneller gaat werken.
Is het slim om een andere rom te flashen of levert het verwijderen van de apps voldoence snelheid op. Als ik het topic bekijk denk ik dat ik me met een andere rom tijd bespaar en een beter resultaat krijg maar is ingewikkelder dan via Titanium apps te verwijderen.
Wat is jullie advies?
Edit: Inmiddels heb ik zoveel mogelijk apps bevroren of uitgeschakeld, hopelijk is dit voldoende.
Is het slim om een andere rom te flashen of levert het verwijderen van de apps voldoence snelheid op. Als ik het topic bekijk denk ik dat ik me met een andere rom tijd bespaar en een beter resultaat krijg maar is ingewikkelder dan via Titanium apps te verwijderen.
Wat is jullie advies?
Edit: Inmiddels heb ik zoveel mogelijk apps bevroren of uitgeschakeld, hopelijk is dit voldoende.
[ Voor 11% gewijzigd door Papillon57 op 20-10-2015 08:42 ]
Om te beginnen mijn excuse "for beating a dead horse" oftewel om een oud topic op te graven maar vond geen recentere...
Gisteren een Galaxy Tab2 10.1 op de kop getikt, zou er graag een custom rom op zetten. Dit is trouwens een GT-P5110.
Ik zie dat er een aantal roms in de omloop zijn zelfs een 5.1 (omnirom) van teamandroid.
Iemand ervaring met deze rom? Of is het genoeg om de CM mod te doen? Tab draait nu 4.2.2.
Alvast mijn dank!
Gisteren een Galaxy Tab2 10.1 op de kop getikt, zou er graag een custom rom op zetten. Dit is trouwens een GT-P5110.
Ik zie dat er een aantal roms in de omloop zijn zelfs een 5.1 (omnirom) van teamandroid.
Iemand ervaring met deze rom? Of is het genoeg om de CM mod te doen? Tab draait nu 4.2.2.
Alvast mijn dank!
It is never to early to start RTFM
Verwijderd
Goede dag allemaal.
Ook deze jongen wil ff stof afblazen in deze forum,over de tab p7500.
Ik zie zoveel filmpjes en uitleg in het engels voorbij komen.
Dat ik er geen bal meer van snap.
Mijn tab draaid nog op 4.0.4.
En wil hem graag updaten,want wil programma's zoals kodi laten draaien,maar android 4.0.4 ondersteund dit niet.
Kan aub iemand mijn helpen,hoe ik dit duidelijk moet doen,welke versie momenteel werkt.
gewoon a tot met z.
waar ik het moet downloaden.
alvast super bedankt voor de aandacht
Ook deze jongen wil ff stof afblazen in deze forum,over de tab p7500.
Ik zie zoveel filmpjes en uitleg in het engels voorbij komen.
Dat ik er geen bal meer van snap.
Mijn tab draaid nog op 4.0.4.
En wil hem graag updaten,want wil programma's zoals kodi laten draaien,maar android 4.0.4 ondersteund dit niet.
Kan aub iemand mijn helpen,hoe ik dit duidelijk moet doen,welke versie momenteel werkt.
gewoon a tot met z.
waar ik het moet downloaden.
alvast super bedankt voor de aandacht
Tja nog steeds op Android 4...
Weet iemand een goede site om verder te komen?
Thanks
Weet iemand een goede site om verder te komen?
Thanks
It is never to early to start RTFM