Je kan zelf doen wat je wilt.
Je begint een missie vaak op de crime-scene of vanuit het bureau. Vaanf deze plek vind je vaak aanwijzinggen die vervolgens leiden tot een nieuwe locatie denk aan getuigen, een rijbewijs, een bonnetje van een aankoop, een kentekenplaat
Ben je klaar met verhoren/onderzoek dan zoek je in jouw notebook een nieuwe locatie op en ga je daar heen. Ondertussen krijg je vaak politieoproepen op de radio, deze mag je negeren. Je beslist zelf hoe je naar je nieuwe locatie gaat.
Ik vind wel dat je redelijk snel door de missies heen loopt (ik heb net die missie afgerond met de filmset, missie 7 geloof ik). Die laatste was al een stuk langer dan die daarvoor, en ik hoop dat de missies nu wat moeilijker en uitdagender worden, kan iemand dit bevestigen?
Je bent behoorlijk vrij om te gaan en staan, maar minder vrij als bv GTA waar je regelmatig meerdere missies/verhaal lijnen open had staan, je bent in LA Noire echt gebonden aan je missie en de locaties die je ontdekt hebt, ook kan je op straat niet iemand neerschieten.

auto's kan je wel allemaal pakken. De speelstijl zoals lopen, vechten en rijden is wel in de GTA syle.