Wow, wat een game!
Deze nacht uitgespeeld, en ik ben nog altijd verbaasd. Deze zit gegarandeerd in mijn top 5 meest geliefde games ooit.
Het detail in de wereld is ongelofelijk.
- Als je een auto ramt, stapt de bestuurder uit en begin die te manken.
- Als iemand in je arm schoot, komt er bloed van onder je mouw
- Je ziet de rook aan het plafond hangen
- Alle naamplaatjes enzovoort op muren en bureau's zijn in high res (ook die die niet relevant zijn voor het verhaal)
- Zeer veel plaatsen in de wereld zijn high resolution, zelfs de hekken van huisjes waar je nooit moet gaan. Daarnaast zijn die hekjes ook niet gewoon copycats van die ernaast, maar zijn ze echt verschillend.
- Wapens reloaden is realistisch. Bij de Thompson bijvoorbeeld zie je hem echt het wapen in twee buigen.
- Je character gaat trapje voor trapje de trap op.
- In de Hall of Records moet je echt gebruik maken van een authentieke altitude/longitude tracker en een ouderwets rekenmachine met een hendel.
- Je hoort ruis op de lijn als je dispatch belt.
- Je voetstappen klinken anders afhankelijk van waar je bent
- Er is een museum waar echt nog redelijk high resolution beeldjes en schilderijen in staan
- Je ziet scheuren in bepaalde opritten, door het verslijten.
Echt, ik kan blijven doorgaan. Maar dit vind ik echt subliem allemaal. Het is niet te verwonderen dat Rockstar de uitgever is. Terug prachtig werk.
Feit is dat ik niet gewoon een huis in liep en op mijn muis begon te rammen, om zo snel clues te vinden. (Plus, ik heb de hints uit staan. Alleen gaat wel de hintmuziek uit als ik alles heb gevonden) Ik bestudeer echt het huis van top tot teen, puur voor de sfeer.

Je leert echt nog bij over hoe alles eruit zag vroeger.
Vooral de laatste missies zijn leuk omdat een groot complot ontrafelt wordt, waarvan je sinds het begin van de game al fragmenten over zag.
En dan de allerlaatste missie! Ik denk dat dit de tweede of derde keer ooit was dat ik bijna emotioneel werd met bepaalde game characters. Dit is echt uniek.
Ik zou gerust 50 euro betaald hebben voor deze game.
Straks ben ik nog van plan al die Film Reels te zoeken in de stad (mbv de LA Noire Wikia). Gewoon dus wat cruisen met wat auto's die ik nog niet heb geprobeerd. Daarbij wat mooie '40s muziek. En dan ontdekken.
Jammer genoeg is Team Bondi niet meer, maar Rockstar heeft de rechten voor LA Noire, dus ik hoop echt echt echt dat er een vervolg komt.
Mijn enigste minpunt: buiten clues en ondervragingen, mocht er wat meer variatie. Ik heb wel over de helft van de side missions gedaan, maar er mocht nog wat meer zijn. Die side missions waren wel leuk omdat er soms geschoten moest worden.
Ik heb de game tot ongeveer de helft gespeeld zonder een andere game aan te raken. Daarna was ik het toch even beu en begon ik Rage uit te spelen. Toen dat gereed was, begon ik terug LA Noire. Die heb ik dan in 1 ruk volledig tot einde gespeeld.
Damn, LA Noire en z'n '40s sfeer
[
Voor 23% gewijzigd door
Asgaro op 17-07-2012 13:59
]