Het grote WordPress topic

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Schakel ze allemaal uit, en schakel ze vervolgens een voor een in. Iets selectiever worden kan trouwens ook geen kwaad.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
8088 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:47:
[...]

Ik weet niet of je het zo bedoelt, maar qua snelheid zal dat binnen Nederland nauwelijks uitmaken en in de meeste gevallen binnen Europa ook niet. Als je het echt slecht treft scheelt het misschien 20 milliseconden per request.
In mijn geval scheelde het wel zo veel. Er werd mij verteld dat de configuratie van de servers hetzelfde zijn. Later is ook verteld dat de server in limburg vooral voor zuiden van het land / Duitsland is. Overigens was er ook een duidelijk verschil in het aantal hops: 11 nu en 19 eerder. Wellicht dat er gewoon een trage/drukke router tussen zat. Ik weet alleen dat ik blij ben met het snelheidsverschil sinds de verhuizing van server a naar b :)

@Hardcoregamer: ik ben het helmaal eens met 8088. Dit is zeker geen wordpress issue. Je wilt of te nimmer een frontpage hebben van 8.6 MB!! (Met 404's anders was het nog meer ook.., maargoed een 404 zorgt ook voor vertraging)

[ Voor 12% gewijzigd door C0rnelis op 20-08-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

8088 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:32:
Wat een zooi :X

Je pagina is ruim 4MB groot, laadt 33 (!!) .js bestanden (waaronder een hoop lightbox-achtige zooi en 3 ervan geven een 404) en weigert volledig te laden met JavaScript ingeschakeld. Voordat je bij je host aanklopt zou ik toch echt eerst zelf een grote schoonmaak houden.
Met hem idd, mijn website is maar een paar kb. :P

Slechte host als ze zelf niet met zo een opmerkingen kwamen. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Maar wat moet ik doen om die 4MB kleiner te maken!?
Check mijn website *snip* en vertel...

[ Voor 92% gewijzigd door RobIII op 21-08-2011 14:16 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Minder uploaden.

Heb je de tip van C0rnelis met betrekking to YSlow/Pagespeed al opgevolgd? Daarmee worden de vertragende factoren een stuk duidelijker. Een beetje eigen inzet kan geen kwaad.
C0rnelis schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:46:
Overigens was er ook een duidelijk verschil in het aantal hops: 11 nu en 19 eerder. Wellicht dat er gewoon een trage/drukke router tussen zat.
Een minder gunstige route naar de server kan inderdaad wel schelen, maar op zulke relatief korte afstanden staat dat staat meestal los van de geografische locatie.
Joopieboy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:47:
Slechte host als ze zelf niet met zo een opmerkingen kwamen. ;)
Met hun prijzen (2GB opslagruimte + 50GB bandbreedte voor €0,62 per maand) zou ik bij de zoveelste klant die klaagt over snelheid ook niet verder kijken dan de load van de server zelf.

[ Voor 26% gewijzigd door 8088 op 20-08-2011 23:55 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Heb ik gedaan, en het is al een stukje sneller geworden maar nog niet genoeg...
Link van de test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
Zorg om te beginnen dat je pagina uberhaupt goed laad: fix je 404's.
Optimaliseer je afbeeldingen of gooi ze weg. Ik denk dat er weinig mensen belang hebben bij een slideshow op de achtergrond als je iets aan het lezen bent. Leuk dat het kan, maar is het nodig? Zeker je frontpage wil je zo snel mogelijk laden!

Kijk bijvoorbeeld naar http://gtmetrix.com/reports/photo.gamergames3d.nl/zkAfsrsI voor meer tips (als beginpunt!). Kijk naar de punten die bovenaan staan en kijk ook eens naar de timeline. De tijd is niet per se accuraat voor een bezoeker uit nederland, maar je haalt de vertragende factoren er snel genoeg uit.

Wat je ook doet is ontzettend veel afbeeldingen en css laden die niet eens op de frontpage gebruikt worden.

Dit alles is echter niet WordPress specifiek, dus ik vraag me af of je dit hier wilt doen..

edit: die site analyseert.. het versnelt je website niet voor je, dat is jouw taak ;)

[ Voor 20% gewijzigd door C0rnelis op 21-08-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Pas op of ik roep een mod :P

[ Voor 9% gewijzigd door 8088 op 21-08-2011 00:49 . Reden: edit: was natuurlijk een grapje, maar dan zal ik het ook verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
8088 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:06:
[...]

Pas op of ik roep een mod :P
Vooruit, weggehaald :+, punt blijft dat het erop lijkt dat Gamer weinig tot geen kennis van optimalisatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb er wel kennis over, het punt is is dat ik momenteel niet weet wat het beste voor me'n site is. Ik heb nu W3 Total Cache geinstalleerd, dat maakt het nog een stukje sneller. :)

Edit: van die 4MB pageload heb ik nu 1,55 MB kunnen maken. :D

[ Voor 15% gewijzigd door iApp op 21-08-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:12:
Ik heb er wel kennis over, het punt is is dat ik momenteel niet weet wat het beste voor me'n site is.
En daarom is YSlow zo handig. Die komt met allerlei adviezen en uitleg. En min of meer hetzelfde wordt op gtmetrix.com getoond.

[ Voor 8% gewijzigd door 8088 op 21-08-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:12:
Ik heb er wel kennis over, het punt is is dat ik momenteel niet weet wat het beste voor me'n site is. Ik heb nu W3 Total Cache geinstalleerd, dat maakt het nog een stukje sneller. :)

Edit: van die 4MB pageload heb ik nu 1,55 MB kunnen maken. :D
W3 Total Cache is inderdaad een geweldige plug-in, maar waarschijnlijk moet je je cache clearen want ik krijg nu naast de 404's ook 400's en het laden duurt alsnog 10 seconden voor 2.7 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Page load time 5 seconden! 500 KB groot is de site nu :)
Als iemand even een kijkje wilt nemen op deze YSlow site, wat kan ik er nog aan verbeteren?

Edit: vaag, ik had net een score van 5 sec, nu een van 8 sec... :S

[ Voor 72% gewijzigd door iApp op 21-08-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
5 seconden is nog steeds traag en ik zie 900 kb. Enkel de achtergrond is al 2x 405kB (een jpeg van 2400x1600pixels..). Ja, je laadt die 2 keer!

Gebruik de timeline zoals ik al eerder had voorgesteld of installeer YSlow in Firefox. http://gtmetrix.com/reports/photo.gamergames3d.nl/ZZk6GOjP tabje timeline: rood = ernstig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:26:
Als iemand even een kijkje wilt nemen op deze YSlow site, wat kan ik er nog aan verbeteren?
Dat staat er toch?
Leverage browser caching
Avoid bad requests
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Als ik nu kijk,
Kan ik niet veel meer doen, of jullie moeten nog tips geven...?
En met dingen als: Specify a Vary: Accept-Encoding header
Hoe los ik dat op met WordPress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
Kijk nu eens naar de timeline! Nog steeds 4x een 404 naar javascript bestanden... Dit kan al snel 2 - 3 seconden schelen. En je download nog steeds 2x de achtergrond (IMG_3888-Custom.jpg).. ook weer 0.4 seconden.

Die melding krijg je niet weg gok ik. Die bestanden worden door een externe server (dus niet jouw WordPress) verstuurd naar de client.

[ Voor 64% gewijzigd door C0rnelis op 21-08-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:04:
Als ik nu kijk,
Ik zie nog steeds 'Avoid bad requests' staan, iets waar hier al meerdere keren op gehamerd is.
Niet. De bestanden waarop het slaat worden niet door jou gehost, dus kun je daar niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:26:
Page load time 5 seconden! 500 KB groot is de site nu :)

Edit: vaag, ik had net een score van 5 sec, nu een van 8 sec... :S
5 seconden is alsnog ranzig traag hoor, langer dan 1 seconde is al te lang om fatsoenlijk te kunnen surfen. Ga jij maar eens op een site surfen waarbij je bij elke pagina 5 seconden moet wachten, dat wordt na 3 pagina's al bloedirritant.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:04:
Als ik nu kijk,
Mooie foto's :)

[ Voor 166% gewijzigd door lordsnow op 17-11-2011 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Hahn, wat doe ik eraan?
Ik kan nog een en ander fixen, maar minder dan 3 sec lukt mij denk ik niet...

@LordSnow, ik moest vlug even een pagina in elkaar knutselen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:24:
@Hahn, wat doe ik eraan?
Snellere host nemen? 3 seconden is alsnog niet te doen, zijn zat onderzoeken waaruit blijkt dat veel bezoekers al afhaken als het langer dan een seconde ofzo duurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Voor een pagina van 600kB met dynamische content in een shared hosting omgeving vind ik een paar seconden wel acceptabel, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:24:
@Hahn, wat doe ik eraan?

@LordSnow, ik moest vlug even een pagina in elkaar knutselen. ;)
Minder dan 3 seconden moet geen enkel probleem zijn wanneer je de 404's oplost :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hoe moet ik het oplossen?
Het fout zit in mijn plugin eStore.
Ik hem de eStore even uit gezet maar dat helpt niet, hij moet van de server...
Het is een belangrijk iets voor mijn inkomsten, dus de plugin moet blijven.

Wat kan ik dan doen om deze 404 error's te laten verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Niet verwijzen naar bestanden die niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
8088 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:28:
Voor een pagina van 600kB met dynamische content in een shared hosting omgeving vind ik een paar seconden wel acceptabel, hoor.
Ik niet. Technisch gezien is het misschien niet zo slecht, maar als ik een URL intyp of aanklik, dan moet 'ie er gelijk staan, niet 3 seconden later. GoT en T.net zijn ook niet de lichtste sites, maar die laden altijd dik binnen de seconde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Opgelost, toch plugin uitzetten en dan W3 legen...
Snelheid is nu 6 sec, er kan nu echt niks meer af!
+ Dit plugin moet weer gefixed worden...

Edit: de website loopt heerlijk snel!
De eerste keer op de website komen kan even duren, daarna gaat hij binnen de sec over naar een andere pagina. Dankzij W3 total cache!

Ik neem mijn woorden terug... :|

[ Voor 44% gewijzigd door iApp op 21-08-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
De onload is bij mij nu 1.77 seconden. Met nog steeds een 0.5 vertraging door de belachelijk grote achtergrond en het feit dat het 2x wordt geladen al kan ik niet vinden waarom.
HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:36:
+ Dit plugin moet weer gefixed worden...

Edit: de website loopt heerlijk snel!
De eerste keer op de website komen kan even duren, daarna gaat hij binnen de sec over naar een andere pagina. Dankzij W3 total cache!
Als ik op photo's druk heb ik zelfs een tijd van 24!! seconden. Geen succes dus. Je hebt ook weer de 404's zie ik. Zoek op die javascript bestanden in je code en haal ze eruit of plaats ze waar ze verwacht worden..

[ Voor 68% gewijzigd door C0rnelis op 21-08-2011 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:32:
[...]

Ik niet. Technisch gezien is het misschien niet zo slecht, maar als ik een URL intyp of aanklik, dan moet 'ie er gelijk staan, niet 3 seconden later. GoT en T.net zijn ook niet de lichtste sites, maar die laden altijd dik binnen de seconde hier.
GoTs serverpark is ook niet echt te vergelijken met het shared hosting account van HardCoreGamer en kost wel iets meer dan € 0,62 per maand. Bovendien nemen foto's nu eenmaal meer bandbreedte in beslag dan wat stukjes tekst. Drie seconden is echt niet exceptioneel voor een site als van HardCoreGamer. Uiteraard kan het sneller, maar daarmee stijgen ook de kosten.
C0rnelis schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:40:
Met nog steeds een 0.5 vertraging door de belachelijk grote achtergrond en het feit dat het 2x wordt geladen al kan ik niet vinden waarom.
Waar zie je dat die afbeelding twee keer geladen wordt?

[ Voor 17% gewijzigd door 8088 op 21-08-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik betaal 30 per jaar... ;)
Heb 3GB ruimte en 97GB Bandwidth per jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
8088 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:41:
[...]

GoTs serverpark is ook niet echt te vergelijken met het shared hosting account van HardCoreGamer en kost wel iets meer dan € 0,62 per maand. Bovendien nemen foto's nu eenmaal meer bandbreedte in beslag dan wat stukjes tekst. Drie seconden is echt niet exceptioneel voor een site als van HardCoreGamer. Uiteraard kan het sneller, maar daarmee stijgen ook de kosten.
Thumbnails gebruiken en iéts meer uitgeven aan fatsoenlijke hosting, zeker als 'ie aangeeft er geld mee te verdienen, lijkt me geen gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
8088 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:41:
[...]

[...]

Waar zie je dat die afbeelding twee keer geladen wordt?
YSlow in mijn firefox. Niet op die site's timeline inderdaad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:43:
[...]
Thumbnails gebruiken en iéts meer uitgeven aan fatsoenlijke hosting, zeker als 'ie aangeeft er geld mee te verdienen, lijkt me geen gek idee.
Dat ik aangeef er geld mee te verdienen, wat is die Google Adsense nou weer?
Nee dat is niks, ik denk dat ik zo'n 50 euro per jaar uit de website weet te melken...
Ik heb geen idee, heb sinds juni Google Ads en heb tot nu toe 18 euro verdiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:43:
Een thumbnail als achtergrond staat zo raar. Wat fatsoenlijke hosting betreft ben ik het met je eens. Voor € 2,50 per maand kun je niet veel verwachten.
C0rnelis schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:45:
YSlow in mijn firefox. Niet op die site's timeline inderdaad. :?
Vreemd, ik zie het hier ook niet in YSlow (3.0.4 + Firebug 1.8.1 + Firefox 6.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
8088 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:47:
[...]

Vreemd, ik zie het hier ook niet in YSlow.
Heel raar. Het staat niet in mijn firefox 4's yslow maar wel in mijn 3.6 :o Zal een glitch zijn. Moet 'm maar eens updaten denk ik.

En thumnails dan bijvoorbeeld op de photo's pagina. edit: Dat lijken al thumbnails te zijn :/ Dat is nu gemiddeld snel een 1.5 seconde per afbeelding gok ik.

[ Voor 21% gewijzigd door C0rnelis op 21-08-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:36:
:X Met 6 seconden krijg je er niks meer af?

Je hebt nog steeds geen browser caching voor tenminste een aantal files en er staan nog steeds verwijzingen naar niet-bestaande files. Je hebt je verschillende javascripts nog niet in één file gecombineerd. Je images zijn niet gecomprimeerd opgeslagen. En zo kan ik er nog wel een paar noemen die ook gewoon in je YSlow-rapport staan.

[ Voor 38% gewijzigd door NMe op 21-08-2011 02:01 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@NMe, ik kan er nu niks meer aan doen. Alles is zo snel als maar kan, mijn hosting is het probleem nu.
Het enige probleem is: als ik mijn hosting mail, wat een enorm snelle service is, dan zeg ik dat ik op zijn snelste server sta... Dat kan gewoon weg niet!

En als ik hem mail met mijn website is zo sloom, zeg thij dat hij snel loopt, en later kijk ik, en is hij inderdaad een aantal sec's sneller! Kan hij de bandwidth speed afknijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
8088 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:47:
[...]

Een thumbnail als achtergrond staat zo raar. Wat fatsoenlijke hosting betreft ben ik het met je eens. Voor € 2,50 per maand kun je niet veel verwachten.
Hoeveel grote/bekende sites ken jij die een grote image (100+ KB) gebruiken als achtergrond? Ik zou er geen kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 02:01:
En als ik hem mail met mijn website is zo sloom, zeg thij dat hij snel loopt, en later kijk ik, en is hij inderdaad een aantal sec's sneller! Kan hij de bandwidth speed afknijpen?
Dat heet nou caching.

En er is niks slechters voor een site dan dit:
De volgende verzoeken retourneren 404/410-reacties. Corrigeer de onderbroken links of verwijder de verwijzingen naar deze niet-bestaande bronnen.

http://photo.gamergames3d...query.cookie.js?ver=3.2.1
http://photo.gamergames3d...box-0.5.pack.js?ver=3.2.1
http://photo.gamergames3d...ry.tools.min.js?ver=3.2.1
Dit heeft overigens allemaal helemaal niks meer te maken met WordPress en is bovendien behoorlijk basic. Ik mag toch aannemen dat iedereen die ook maar even nadenkt doorheeft dat grote files en links naar niet-bestaande bestanden een site gruwelijk vertragen. Als je dit verder wil bespreken, doe het dan maar in een los topic, maar dan wel graag eentje waarin je je aan de quickstart houdt. Je maakt je er hier wel erg makkelijk vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb eStore uitgezet, dan is dat probleem opgelost, en dat scheelt 2 sec... Dat moet nog gefixed worden (Aangezien ik deze plugin moet houden), zal morgen eens Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 02:03:
Hoeveel grote/bekende sites ken jij die een grote image (100+ KB) gebruiken als achtergrond? Ik zou er geen kunnen noemen.
Ik ook niet. En ik zie ook niet waarom dat hier relevant zou zijn, aangezien we het hier niet over een grote/bekende site hebben. Zoals ik al eerder aangaf gaat je vergelijking grote/bekende site versus hobbysite mank. Beide dienen een andere doelgroep en beide hebben andere middelen ter beschikking en voor beide gelden verschillende prioriteiten.

[ Voor 4% gewijzigd door 8088 op 21-08-2011 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
8088 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 02:29:
[...]

Ik ook niet. En ik zie ook niet waarom dat hier relevant zou zijn, aangezien we het hier niet over een grote/bekende site hebben. Zoals ik al eerder aangaf gaat je vergelijking grote/bekende site versus hobbysite mank. Beide dienen een andere doelgroep en beide hebben andere middelen ter beschikking.
Als zelfs de grote sites (die het wel aan zouden kunnen) het niet doen, dan moet je het als kleine al helemaal niet doen. Dát is wat er relevant aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Als de doelgroep, de middelen en de prioriteiten hetzelfde waren had ik je gelijk gegeven. Maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hij wil z'n site sneller maken 8)7 Maar wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

What's next? CDN aanpraten voor z'n thumbnails omdat grote/bekende sites dat ook gebruiken?

HardCoreGamer wil inderdaad zijn site sneller maken, niet andermans concept kopiëren. Het is volledig aan hem hoe 'ie z'n site aankleedt en wat 'ie daarvoor inlevert. Het is vast al tot 'm doorgedrongen dat grote bestanden vertragend werken, maar als hij die desondanks wil behouden en een balans tussen snelheid en grootte vindt is daar toch niets mis mee? Zolang 'ie daarna maar niet zeurt over traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat doet hij dus wel, want hij had het alweer over klagen bij zijn host terwijl hij zelf nog dingen niet in orde had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Inderdaad, maar ik denk dat 'ie 't met ons eens is dat dat iets te voorbarig was :) Er valt nog een hoop winst te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Met WP eStore kan ik nog wat winst behalen, enig probleem is dat ik niet weet hoe ik die 404 error oplos... Het bestand is er niet, dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dus laat er niet naar verwijzen of zorg dat 'ie er wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb deze plugin niet gemaakt, laat staan dat ik weet in welke PHP file hij verwijst naar dit bestand... Ik ben ook geen PHP techneut, enkel redelijk ervaren met CMS en HTML. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
Gebruik eens de basisfunctionaliteit zoeken (als je dit niet online kan, doe dit dan lokaal) en gezond verstand. Als je een verwijzing ziet naar domein/wp-content/plugins/naam-plugin/js/bestand.min.js en die bestaat niet dan haal je of de verwijzing weg en kijk je of het nog steeds werkt (wat in sommige gevallen mogelijk is als dit bijvoorbeeld om een standaard jquery library gaat als deze al door wp of een andere plugin wordt geladen) of je zoekt dat bestand op (bijv. in google) en je kopieert het bestand naar die plek. Daarvoor hoef je echt geen door-en-door techneut te zijn.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. Het WordPress topic is primair bedoeld als discussieplatform, niet als vraagbaak en quickfix desk.

[ Voor 12% gewijzigd door C0rnelis op 21-08-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^
Modbreak:En daarmee is het gehelpdesk ook nu afgelopen

@HardCoreGamer: als je geen php kent dan leer je 't maar net als ieder ander. Je bent hier schandalig goed en uitgebreid geholpen en nu is 't klaar. Dit is inmiddels de tweede keer dat je dit topic hiervoor gebruikt. Een volgende vraag mag je, net als ieder ander, in een eigen topic zetten inc. eigen inzet etc. etc. zoals beschreven in onze quickstart.

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 21-08-2011 14:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bedankt voor jullie hulp, zo te zien mag ik weer eens niet verder geholpen worden door Rob de derde...
Mijn website heeft nu een page load van 8 seconden zonder Wp eStore... Tips mocht baten,maar dat mag niet.
Thanks ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:02:
Bedankt voor jullie hulp, zo te zien mag ik weer eens niet verder geholpen worden door Rob de derde...
Mijn website heeft nu een page load van 8 seconden zonder Wp eStore... Tips mocht baten,maar dat mag niet.
Thanks ^^
Ga nou niet de calimero uithangen, je hebt ondanks de topicwarning lang (en vaak) genoeg misbruik kunnen maken van dit topic. Jij bent degene die zich niet aan de afspraak (topicwarning) houdt, ga dan niet lopen jammeren als je (veel te laat, dat is je geluk geweest) op de vingers getikt wordt.
Als je graag geholpen wil worden open je, zoals ik zei, maar een eigen topic. Is dat, of een basistutorial PHP, WordPress of whatnot doornemen, teveel moeite dan moet je je eens afvragen of je de site niet beter kunt uitbesteden.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 21-08-2011 14:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hierbij mijn laatste woorden over dit geheel:
Ik heb toch maar WP Estore uit gezet, definitief, en hij loopt nu sneller.
Volgens YSlow is de site nog erg langzaam, omdat de plugin nog wel op mijn host staat, maar naar mijn mening loopt hij al sneller. Alhoewel ik de plugin wel op mijn host wil laten staan, en daarover zal ik dan nog wel eens Googelen of een topic zoals hierboven wordt aangegeven voor openen. O-)

Edit: Plugin eraf gegooid, conclusie: Pageload van 3,8 seconden! :D
Prima te doen nu, ben er blij mee... Zal wel eens met mijn webhosting over de snelheid over leggen... En of hij geen beter pakket voor me heeft. (Dus geen pakket met meer GB en bandwidth, maar meer snelheid :) )

[ Voor 25% gewijzigd door iApp op 21-08-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beetje verdiepen in de zaken, zoals Roblll ook al zei. Als alles je voorgekouwd word is het ook niet meer leuk. ;)
En je moet het toch zelf leren uiteindelijk. Je hebt iig al veel tips gehad, dus doe er je voordeel mee.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Heeft iemand hier tips voor een goede (Nederlandse) hosting provider voor een nieuw op te zetten WP site? Ik heb onder andere yourhosting gevonden, maar weet niet of dat nou een goede provider is?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 16:21
Phusebox schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:03:
Heeft iemand hier tips voor een goede (Nederlandse) hosting provider voor een nieuw op te zetten WP site? Ik heb onder andere yourhosting gevonden, maar weet niet of dat nou een goede provider is?
Kijk eens aan www.antagonist.nl. Daar kan je met 1 klik Wordpress installeren (mbv Installatron).

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Phusebox schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:03:
Dat lijkt me eigenlijk meer een vraag voor in Internetproviders en Hosting

Er is niks dermate speciaal aan Wordpress dat je er een speciaal type hosting voor nodig hebt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Woy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:20:
[...]
Dat lijkt me eigenlijk meer een vraag voor in Internetproviders en Hosting

Er is niks dermate speciaal aan Wordpress dat je er een speciaal type hosting voor nodig hebt.
Niet helemaal waar. Bij sommige hosting providers kan je tegen file ownership issues aanlopen binnen wordpress. Het is dan bijvoorbeeld niet zomaar mogelijk om vanuit het admin panel bijv je theme files aan te passen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
M a r c o schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:22:
[...]

Niet helemaal waar. Bij sommige hosting providers kan je tegen file ownership issues aanlopen binnen wordpress. Het is dan bijvoorbeeld niet zomaar mogelijk om vanuit het admin panel bijv je theme files aan te passen.
Dat is natuurlijk geen Wordpress issue, maar zal je bij alle PHP applicaties die dingen met files willen doen hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

KPN kan ik sowieso afraden. Die draaien op een oude versie van MySQL waardoor je de laatste versie van Wordpress niet kan installeren.

Dat is gelijk een algemene tip: check ff de requirements van Wordpress en van eventuele hosts die je op het oog hebt.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• Phusebox
Ok bedankt voor de aanwijzingen, ik ga nog even verder zoeken.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wordpress vraagje 1:
Ik heb een probleem. Mijn wordpress testsite heeft een deel in het menu nieuws, waar ik posts maak als berichten. Deze hebben de categorie 2011 die een sub is van nieuws. In het menu is er dan nieuws met uitklap 2011. Als ik op nieuws klik krijg ik overzicht van al het nieuws, met de categorie 2011 namelijk. (om dubbel te voorkomen)
Ook heb ik een deel met pagina's. Een categorie eigenlijk die uitklapt met subartikelen/pages. Om zo'n uitklapcategorie te maken zonder categorie als 2011 moet hoofdmenuitem een page zijn. Nu wil ik die page doorlinken naar een overzicht van alle subpage's onder de ene categorie. Dat kan enkel met posts. Dus wil ik nieuwsberichten doorlinken naar page. Gaat om testsite (geen spam, tis een testsite, toch?) wordpress.fwest98.nl
Ik heb dus dat Subtest als parent doorlinkt naar overzicht van alle posts met categorie (verborgen) subtest. Een post moet doorlinken naar de daadwerkelijke page die ook als sub van de parent in het menu staat. Enkel, de meta tag van de post wordt ook in de home en in de overzichtpagina van subtest geladen waardoor die beiden doorsturen naar die page.

/ingewikkeld

Vraag:
Hoe zorg ik dat een post doorlinkt naar een page zonder dat ie die meta tag laadt in de overzichtpagina van de categorie van die post? (waardoor overzichtpagina dus doorlinkt)
Of kan ik ook de content van de page in overzicht zetten door een soort van iframe? (o hee, de post is een iframe waarin de page wordt geladen, maar hoe krijg ik dan enkel de tekst?)

vraag 2:
Hoe krijg ik de selector van de pagina (in het menu, die blauwe pijl) ipv onderin bovenaan de rij items?

vraag 3:
Hoe maak je de volgorde in de navbar zelf ingesteld ipv de huidige manier?

vraag 4:
oja...
hoe kan je de auteur van posts ipv hostingingesteld (rare naam) naar andere naam zetten?

vraag 5:
hoe zorg je ervoor dat een post niet wordt geladen op home? ik zie t niet, heb polished theme

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 25-08-2011 21:30 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Phusebox
Heb net wp geïnstalleerd met Installatron. Geïnstalleerd in de root omdat de site allleen maar de wp blog zal bevatten. Echter krijg ik alleen de melding van de provider dat er geen pagina is?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Phusebox schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:47:
Heb net wp geïnstalleerd met Installatron. Geïnstalleerd in de root omdat de site allleen maar de wp blog zal bevatten. Echter krijg ik alleen de melding van de provider dat er geen pagina is?
miscchien home/index.html latem staan?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Phusebox
F.West98 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:50:
[...]

miscchien home/index.html latem staan?
Ik heb niets anders gedaan dan inloggen op mijn hosting account en wp installeren. Meer niet?
Heb niks verwijderd of wat dan ook.

Handmatig naar index.php gaan werkt ook niet, krijg standaard provider melding dat er nog geen pagina is.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 25-08-2011 22:06 ]

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Kijk dan even in de directory waar je website zou moeten staan. Meestal is dat iets als ~/www of ~/public_html. Dit heeft echter niets met WordPress te maken en kun je eenvoudig zelf oplossen door de handleiding van je control panel door te nemen of je provider te raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Zo, ik heb eindelijk de overstap gemaakt van Joomla op Wordpress! Ik vind Joomla in principe een mooi systeem maar er zit standaard teveel bij wat ik niet nodig heb of aangepast moet worden. Ook vind ik eigen templates maken voor Wordpress een stuk simpeler dan voor Joomla. Ik zal af en toe nog wel met Joomla werken, maar vind het nu al veel fijner om met Wordpress te spelen. Custom fields en post thumbnails vind ik echt een geniale uitkomst en zijn voor mij nu onmisbaar geworden. Ook het feit dat je makkelijk je eigen functies kan schrijven in vorm van plugins of als onderdeel van je template vind ik fantastisch. Ik hoef voor de meeste projecten nauwelijks een externe plugin te gebruiken. En dan heb ik nog niet eens iets gezegd over de fantastische codex die geen vraag onbeantwoord laat, nou ja bijna dan..

Ik heb nu een aantal blogs die allemaal gebouwd waren in Joomla. Deze worden nu allemaal samengevoegd tot één Wordpress site. Aangezien deze blogs al een aantal jaren bestaan weten we nu ook precies wat we willen bouwen, en maken we veelvuldig gebruik van custom fields en alle slimme taxonomie mogelijkheden die wordpress biedt. Tot nu toe gaat het bouwen echt fantstisch, echter ik ben nu tegen een probleem op gelopen en ondanks dat dit geen helpdesk topic is, hoop ik toch dat iemand een idee heeft.

Wat ik wil is eigenlijk heel simpel:
De site heeft een aantal hoofd onderwerpen (dit zijn op dit moment custom taxonomies)
  • Boter
  • Kaas
  • Eieren
en een aantal categorieën
  • Interviews
  • Reviews
  • Winkels
Een post is altijd gerelateerd aan één of meerdere onderwerpen en één of meerdere categorieën.
Ik wil dat de bezoeker een hoofd onderwerp kan selecteren door middel van een dropdown, en dat vervolgens alle content gefilterd is op dit onderwerp totdat de gebruiker de filter veranderd of uitzet(of op 'alle' zet). Dus ook wanneer men via het menu navigeert of een tag aanklikt bij een single post, moet het resultaat een query zijn van de geselecteerde filter+geselecteerde tag/categorie.
Op dit moment kan men een hoofd onderwerp selecteren, maar als men een categorie of tag aanklikt veranderd de taxonomie gewoon en staat de filter dus weer uit (uiteraard). In mijn gedachten gang zou ik dus eigenlijk voor de betreffende query moeten detecteren welk hoofd onderwerp op dit moment geselecteerd staat, en daarna met behulp van if statements de juiste query doen. Klopt dat een beetje? En weet iemand hoe je kan detecteren welk hoofd onderwerp geselecteerd is? Zou ik daarvoor met cookies moeten werken? _/-\o_ Voor degene die me hierbij kan helpen ;)

@f.west98 - ik begrijp je eerste 2 vragen niet helemaal. Vooral van de eerste weet ik nou niet precies wat je probeert te bereiken!
3 - Maak onder 'appearance->menus' een nieuw menu aan en stel dit vervolgens zelf samen. Als het goed is ondersteunt je template in ieder geval standaard één menu positie. Zo niet, zal je die zelf moeten toevoegen - http://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_nav_menu
4 - verander onder Users de gebruikersnaam, of voeg een nieuwe gebruiker toe en verander per post de auteur
5 - Tenzij anders aangegeven worden standaard de laatste posts weergegeven. Onder 'settings->reading' kan je dit veranderen naar een statische pagina. Nu zou je een statische pagina kunnen aanmaken met een custom pagina-template met daarin een zelf gebouwde WP query / Loop, of je kan de loop in de index van je template aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
Phusebox schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:52:
[...]

Ik heb niets anders gedaan dan inloggen op mijn hosting account en wp installeren. Meer niet?
Heb niks verwijderd of wat dan ook.

Handmatig naar index.php gaan werkt ook niet, krijg standaard provider melding dat er nog geen pagina is.
Als je zelf een index.html aanmaakt werkt dat dan wel? Mogelijk is er een index instelling die enkel index.html en niet index.php herkent? (kan ingesteld worden bij webserver instellingen/htaccess override..)

edit: Of misschien heb je een rewrite in je htaccess dat alles wordt doorverwezen naar iets anders, zelfs als het bestand echt bestaat. In dat geval probeert de server de index.php in een andere map te vinden dan jij verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door C0rnelis op 03-09-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:51
Ik heb een heel groot probleem: ik run een tweetalige website (www.solarwebsite.nl), maar de laatste en komende tijd schrijf ik bijna alleen maar Engelstalige berichten. De NL pagina zag er daardoor wat kaal uit. Met mijn domme hoofd besloot ik daarom maar om het WordPress address (URL) en Site address (URL) in het General Settings tab te veranderen in www.solarwebsite.nl/en.

Nu wordt mijn site niet meer goed weergegeven (geen style sheet), maar het ergste is dat ik de Wordpress editor ook niet meer in kan.

Ik heb geen SSH toegang (shared hosting), maar ik kan via een webinterface wel bij de database en via FTP wel bij alle losse files.

Weet iemand in welke file deze setting bewaard wordt? Ik weet me geen raad.... :'(

-edit-

Phew, opgelost. Mijn Linux/PHP/database guru wist nog een maniertje en mijn website doet het weer. Dit heeft me een paar dagen van mijn leven gekost, dat is zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenH op 12-10-2011 14:53 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb ik ook een keer per ongeluk gedaan, kon mooi overnieuw alles in elkaar fixen (niet veel werk maar goede les)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
MrVegeta schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:17:
Heb ik ook een keer per ongeluk gedaan, kon mooi overnieuw alles in elkaar fixen (niet veel werk maar goede les)
Ik zit net voor een enorme verwachte piek in bezoekers aantallen, en ik viel bijna flauw toen ik doorkreeg dat ik er niet meer in kon.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

JeroenH schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:36:
Ik heb een heel groot probleem: ik run een tweetalige website (www.solarwebsite.nl), maar de laatste en komende tijd schrijf ik bijna alleen maar Engelstalige berichten. De NL pagina zag er daardoor wat kaal uit. Met mijn domme hoofd besloot ik daarom maar om het WordPress address (URL) en Site address (URL) in het General Settings tab te veranderen in www.solarwebsite.nl/en.

Nu wordt mijn site niet meer goed weergegeven (geen style sheet), maar het ergste is dat ik de Wordpress editor ook niet meer in kan.

Ik heb geen SSH toegang (shared hosting), maar ik kan via een webinterface wel bij de database en via FTP wel bij alle losse files.

Weet iemand in welke file deze setting bewaard wordt? Ik weet me geen raad.... :'(

-edit-

Phew, opgelost. Mijn Linux/PHP/database guru wist nog een maniertje en mijn website doet het weer. Dit heeft me een paar dagen van mijn leven gekost, dat is zeker.
Heb je een specifieke oplossing voor het Multilanguage gebeuren? Ik heb dit ooit ook eens gedaan maar ik vond het al snel een groot zootje worden om bij te houden met nieuwe content. Er zijn tal van plugins natuurlijk, maar welke is nou goed en hoe los je het anders op (2 WP's ... /nl & /en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zijn hier trouwens mensen die ervaring hebben met de koppeling met social media? Met nadruk op hyves en twitter. Ik gebruik zelf nogal eens de functie met posts vanuit Wordpress, maar als dat op een een of andere manier goed en gemakkelijk gekoppeld kan worden zou dat heel erg fijn zijn.

En als er mensen zijn die nog andere dingen kennen, of tips hebben, heel erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Bernardo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:15:
[...]

Heb je een specifieke oplossing voor het Multilanguage gebeuren? Ik heb dit ooit ook eens gedaan maar ik vond het al snel een groot zootje worden om bij te houden met nieuwe content. Er zijn tal van plugins natuurlijk, maar welke is nou goed en hoe los je het anders op (2 WP's ... /nl & /en)?
Alle taal opties / plugins van wordpress hebben na en voordelen die hier al erg mooi worden samengevat; http://codex.wordpress.org/Multilingual_WordPress.
@joopieboy, ik neem aan dat je het hebt over 't automatisch posten van nieuwe posts op twitter bijv? Ik gebruik daar twitterfeed voor - http://twitterfeed.com/. Hyves doe ik sowieso al een tijd niets meer mee dus daar durf ik niets over te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16

Rhapsody

In Metal We Trust

WPML is een aanrader voor multilingual WordPress. Helaas moet je er sinds korte tijd voor betalen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bernardo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:15:
Ja, ik gebruik qTranslate. Werkt al ruim twee jaar probleemloos voor mij, is makkelijk in gebruik. Wordt ook goed onderhouden, binnen een week (een enkele keer twee) na WP-update is er altijd ook een qTranslate update.

Het enige minpunt wat ik kan bedenken is dat het volgens mij door één persoon wordt onderhouden, dus als die er een keer mee ophoudt of onder een bus komt dan zijn alle qTranslate-gebruikers bij de eerstvolgende WP-update die iets verandert waar qT niet mee om kan gaan föcked.
Rhapsody schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:56:
WPML is een aanrader voor multilingual WordPress. Helaas moet je er sinds korte tijd voor betalen.
Ik zie dat dat US$30 voor de basisversie kost (die voor mij voldoende zou zijn denk ik) of US$80 voor de uitgebreide versie. Ik ga daar in de toekomst toch eens over nadenken. Mijn website is belangrijk voor me, en die is voor de continuiteit afhankelijk van één Chinese programmeur. Bij een betaalde oplossing ben je ook nooit 100% of het bedrijf volgend jaar nog bestaat, maar ik heb daar in ieder geval een zekerder gevoel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

Op het moment heb ik een website met wordpress. Hier is al een theme op geinstalleerd e.d. en de website is online. Nu wil ik een andere theme installeren. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om naast het bestaande theme een andere theme te gebruiken, zodat ik deze alvast kan opbouwen e.d. en dan later in 1x online zet.
Is dit mogelijk? Zoja hoe gaat het in zijn werking?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
In je weergave / thema's zit gewoon een voorbeeld knop wanneer je een theme upload. Maar handiger is gewoon even op wordpress op je computer te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Inmiddels draait onze WP site al meer dan een maand en moet ik zeggen dat ik best enthousiast ben over het pakket; alhoewel er zeker nog dingen beter kunnen aan de site. Al met al zit er toch nog een hoop customizen in... (www.level30.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

GerritGekke schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:44:
Op het moment heb ik een website met wordpress. Hier is al een theme op geinstalleerd e.d. en de website is online. Nu wil ik een andere theme installeren. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om naast het bestaande theme een andere theme te gebruiken, zodat ik deze alvast kan opbouwen e.d. en dan later in 1x online zet.
Is dit mogelijk? Zoja hoe gaat het in zijn werking?
Naast het thema in je huidige installatie draaien gaat niet. Dus extra wp ergens neerzetten, lokaal is meest handig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nedra schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:43:
@joopieboy, ik neem aan dat je het hebt over 't automatisch posten van nieuwe posts op twitter bijv? Ik gebruik daar twitterfeed voor - http://twitterfeed.com/. Hyves doe ik sowieso al een tijd niets meer mee dus daar durf ik niets over te zeggen
Dankjewel voor je tip, dan ga ik daar eens mee aan de slag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Neefdave schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:51:
In je weergave / thema's zit gewoon een voorbeeld knop wanneer je een theme upload. Maar handiger is gewoon even op wordpress op je computer te draaien.
Dat dat weet ik, dan kan je `m even bekijken. Maar dan neemt ie de bestaande berichten paginas e.d. allemaal over in het voorbeeld. Maar ik wil naast mijn bestaande website met thema een andere thema gaan opbouwen. En dus ook nieuwe pag. cat. ber. e.d. allemaal aanmaken.
En als de nieuwe Thema dan klaar is deze actief zetten en de oude thema (met ber. cat etc etc) verwijderen. Is dit mogelijk?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

JeroenH schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:08:
[...]

Ja, ik gebruik qTranslate. Werkt al ruim twee jaar probleemloos voor mij, is makkelijk in gebruik. Wordt ook goed onderhouden, binnen een week (een enkele keer twee) na WP-update is er altijd ook een qTranslate update.

Het enige minpunt wat ik kan bedenken is dat het volgens mij door één persoon wordt onderhouden, dus als die er een keer mee ophoudt of onder een bus komt dan zijn alle qTranslate-gebruikers bij de eerstvolgende WP-update die iets verandert waar qT niet mee om kan gaan föcked.

[...]

Ik zie dat dat US$30 voor de basisversie kost (die voor mij voldoende zou zijn denk ik) of US$80 voor de uitgebreide versie. Ik ga daar in de toekomst toch eens over nadenken. Mijn website is belangrijk voor me, en die is voor de continuiteit afhankelijk van één Chinese programmeur. Bij een betaalde oplossing ben je ook nooit 100% of het bedrijf volgend jaar nog bestaat, maar ik heb daar in ieder geval een zekerder gevoel over.
Bedankt voor de tips! Hier ga ik eens even verder mee als ik er tijd voor hebben XD

Nu eerst een template voor een klant afmaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

GerritGekke schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:19:
[...]

Dat dat weet ik, dan kan je `m even bekijken. Maar dan neemt ie de bestaande berichten paginas e.d. allemaal over in het voorbeeld. Maar ik wil naast mijn bestaande website met thema een andere thema gaan opbouwen. En dus ook nieuwe pag. cat. ber. e.d. allemaal aanmaken.
En als de nieuwe Thema dan klaar is deze actief zetten en de oude thema (met ber. cat etc etc) verwijderen. Is dit mogelijk?
Ja maar niet binnen die originele WP installatie met dat 'oude' thema. Maak je nieuwe thema online in submap of offline met XAMP oid. Als die klaar is kopieer je de hele meuk naar de goede map. Importeer je gegevens via WP import/export (pages, posts, etc) dan inrichten en klaar. Je kan ook de database exporteren/importeren, dan staan meen ik de instellingen e.d. allemaal al goed.

Ik moet binnenkort ook beginnen met een multi-language website, ga denk ik met WPML aan de gang. Vind 80 dollar voor unlimited websites wel meevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 18-10-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Vos schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:13:
Ik moet binnenkort ook beginnen met een multi-language website, ga denk ik met WPML aan de gang. Vind 80 dollar voor unlimited websites wel meevallen.
Inderdaad, misschien hier zakelijk ook wel aantrekkelijk. Even afwachten natuurlijk, want we maken niet veel meertalige websites eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Vos schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:13:
[...]

Ja maar niet binnen die originele WP installatie met dat 'oude' thema. Maak je nieuwe thema online in submap of offline met XAMP oid. Als die klaar is kopieer je de hele meuk naar de goede map. Importeer je gegevens via WP import/export (pages, posts, etc) dan inrichten en klaar. Je kan ook de database exporteren/importeren, dan staan meen ik de instellingen e.d. allemaal al goed.
Bedankt voor de tip, ik zal er eens even naar gaan kijken.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm, ik was bezig met een site voor een klant maar die wil nu graag zijn site in Wordpress hebben.

http://no-illusions.nl/projecten/vullers/
Maar ik heb zoiets nog niet gemaakt in Wordpress. Een theme maken is allemaal prima enzo maar hoe zorg je ervoor dat die verschillende content vakken invulbaar zijn?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Betreffende de homepagina. Ik hang meestal losse pagina's onder home. Dan kan je ze apart stijlen en apart invullen via WP.

Je hebt ook plugins die zeg maar kolommen maken of 2 div's naast elkaar, kan ook een oplossing zijn. Dan kan je soms vanuit 1 pagina blijven werken.

Een andere mogelijkheid is nog een stuk html in de html editor te gooien. Als je bijv. 2 div's naast elkaar hebt floaten. Dan schakel je naar de WYSIWYG editor en kan je gewoon de tekst bewerken. Maar is veel gevoeliger voor menselijke fouten/verkeerde handelingen.

[ Voor 70% gewijzigd door Vos op 21-10-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Zojuist heb ik een thema gedownload en die kan je hier vinden http://wordpress.site5.net/boldy/
Ik vroeg mij af hoe je het grijze gebied waar dat grote plaatje instaan kan verkleinen. Want wanneer ik die website in 1024 bekijk, dan zie ik alleen die banners. Heb de css al aangepast, maar kan het niet vinden. Kan iemand een hint geven in welk stukje code ik het een en ander moet aanpassen?

[ Voor 20% gewijzigd door AOC op 22-10-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, echt een hele blonde vraag, maar krijg kan mijn nieuwe WP config niet voltooien
(kan niet bij de DB komen).

Doe ik nou wat verkeerd? Waarom staat er bij DB type MySQL? :+ Alles is zó toch
goed ingevuld of of of?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XJAoQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja ik weet niet wat de instellingen van jouw hoster zijn, daar zou je eens naar moeten kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, ben niet zo thuis in dat SQL-gebeuren. Maar gaat om een 2008 webserver die elders
gehost wordt. Daar heb ik PHP, SQL etc op geinstalleerd. Database aangemaakt in de
management studio genaamd "Wordpress". User aangemaakt + wachtwoord (wp-sqlsrv),
WP gedownload en in de map wwwroot gezet en dáár rechten voor IUSR opgezet. En
Directory Browsing aangezet. Als ik naar localhost/wp-sqlsrv ga krijg ik netjes dat ik 'm
moet configureren alleen krijg ik in die dropdown box alleen iets voor MySQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:32:
Ehm, ben niet zo thuis in dat SQL-gebeuren. Maar gaat om een 2008 webserver die elders
gehost wordt. Daar heb ik PHP, SQL etc op geinstalleerd. Database aangemaakt in de
management studio genaamd "Wordpress". User aangemaakt + wachtwoord (wp-sqlsrv),
WP gedownload en in de map wwwroot gezet en dáár rechten voor IUSR opgezet. En
Directory Browsing aangezet. Als ik naar localhost/wp-sqlsrv ga krijg ik netjes dat ik 'm
moet configureren alleen krijg ik in die dropdown box alleen iets voor MySQL.
Aangepaste WordPress versie gebruiken...
http://wordpress.visitmix...g-wordpress-on-sql-server

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even checken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Mensen, ik kom gister een irritante bug tegen in WP. Als een normale author bijvoorbeeld een Youtube filmpje bij een bericht wil embedden, dan lukt dit niet. Wanneer de pagina opgeslagen word verdwijnt de hele embed code uit het bericht, echter wanneer een superadmin met alle rechten deze zelfde code plaatst dan blijft de code wel gewoon staan. Hoe zit dit precies? Ik hoorde dat dit een bekende WP bug was? Ligt niet aan de browser die gebruikt word, puur aan WP zelf...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar tevergeefs. Krijg 'm nog steeds niet aan de praat. Beetje gegoogled, zooi weggesodemieterd
en met deze tutorial aan de slag gegaan, :F. http://techsugar.wordpres...-5-using-sql-server-2008/
Op zich alles kunnen doorlopen, ik moet alleen dit nog doen:
Import Extensions into PHP Using PHP Manager
1.Go into PHP Manager and select Enable or Disable an Extension.
2.Select php_sqlsrv_53_nts_vc9.dll and click Enable in the Actions pane. This allows for PHP to communicate with a SQL Server database.
Alleen bij het starten van PHP_win.exe/PHP krijg ik weer een lekkere reeks aan modules ofzo die
ie nodig heeft. Kan ik die gewoon allemaal disablen in PHP.ini of? Had ook al een melding van
OCI.DLL, die heb ik al weggehaald door Oracle te installeren en toe te voegen aan system envt.

Ben ik nu zo dom en omslachtig aan het doen? :X
No log handling enabled - turning on stderr logging
Cannot find module (IP-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (IF-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (TCP-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (UDP-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (HOST-RESOURCES-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMPv2-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMPv2-SMI): At line 0 in (none)
Cannot find module (NOTIFICATION-LOG-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (UCD-SNMP-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (UCD-DEMO-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-TARGET-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (NET-SNMP-AGENT-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (DISMAN-EVENT-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-VIEW-BASED-ACM-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-COMMUNITY-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (UCD-DLMOD-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-FRAMEWORK-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-MPD-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-USER-BASED-SM-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-NOTIFICATION-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMPv2-TM): At line 0 in (none)
Dank wederom
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Let op:
~[html]Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. Het WordPress topic is primair bedoeld als discussieplatform, niet als vraagbaak en quickfix desk.~[/html]