Heb je bij Instellingen-->Lezen--> "Home" al als voorpagina geselecteerd?AlphaWierie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:09:
Zelf ben ik ook zo een 2 dagen bezig met Wordpress. Ik ben een website aan het maken voor mijn Thaiboks school die over een maand open gaat.
Op zich gaat alles redelijk soepel, maar zit vast bij 1 onderdeel.
website: www.mtutrecht.nl (grid thema)
In het ''Home screen'' zie je dus staan ''welkom bij muay thai utrecht'' echter staat dit in een bericht vorm (er moet eerst op geklikt worden) en wil dit graag als een vaste text hebben. (een echte welkoms scherm dus)
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg??, bij de de editor pages zie ik namelijk nergens de tab ''home'' staan. alleen de tabs die ik zelf heb gemaakt ( trainers, openingstijden ect)
Mischien dat de maker van de Theme het weg heeft gewerkt?
Hier zit het probleem nou juist. in de lijst staat de ''home'' dus niet bij.. zowel bij voor als eind pagina niet..Kavish schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:13:
[...]
Heb je bij Instellingen-->Lezen--> "Home" al als voorpagina geselecteerd?
Het lijkt net alsof de Home pagina weg is gewerkt in het thema ofzo?
Je moet hem wel zelf eerst aanmaken onder Pages.AlphaWierie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:18:
Hier zit het probleem nou juist. in de lijst staat de ''home'' dus niet bij.. zowel bij voor als eind pagina niet..
Daar kun je eenvoudig achterkomen door een ander thema te proberen.Het lijkt net alsof de Home pagina weg is gewerkt in het thema ofzo?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Er is dus geen Home pagina aangemaakt. maar er staat dus wel een in de site...8088 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:22:
[...]
Je moet hem wel zelf eerst aanmaken onder Pages.
[...]
Daar kun je eenvoudig achterkomen door een ander thema te proberen.
Nu heb ik een pagina gemaakt ''Home test'' en deze ingesteld als begin pagina. dit werkt dus goed.
Maar hoe krijg ik dan de Home (die ik niet zelf heb aangemaakt) weg.. aangezien ik deze nergens zie staan.
edit:
Ik zie op internet staan dat in veel themes de ''home'' knop hardcode is en dus niet weg kan... weer opzoek naar een ander thema denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door AlphaWierie op 20-06-2011 18:33 ]
Als je nu gewoon een custom menu aanmaakt, en daar de default homepage niet in opneemt is je probleem ook opgelost.AlphaWierie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:27:
[...]
Er is dus geen Home pagina aangemaakt. maar er staat dus wel een in de site...
Nu heb ik een pagina gemaakt ''Home test'' en deze ingesteld als begin pagina. dit werkt dus goed.
Maar hoe krijg ik dan de Home (die ik niet zelf heb aangemaakt) weg.. aangezien ik deze nergens zie staan.
edit:
Ik zie op internet staan dat in veel themes de ''home'' knop hardcode is en dus niet weg kan... weer opzoek naar een ander thema denk ik.
Ze doen gewoon aan database shardingNog een grappig weetje trouwens: op wordpress.com kun je zelf een wordpress blog aanmaken, maar deze multi-blog support is een beetje een hack, aangezien hiervoor dagelijks 20.000 extra tabellen voor worden gemaakt .

Ik zie dat je inmiddels het probleem opgelost hebt met je "home" pagina, zou echter wel als aanrader geven je permalinks te veranderen.AlphaWierie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:09:
Zelf ben ik ook zo een 2 dagen bezig met Wordpress. Ik ben een website aan het maken voor mijn Thaiboks school die over een maand open gaat.
Op zich gaat alles redelijk soepel, maar zit vast bij 1 onderdeel.
website: www.mtutrecht.nl (grid thema)
....
Dus van: http://mtutrecht.nl/?p=123 naar http://mtutrecht.nl/2011/06/sample-post/. Zoekmachines kunnen daar meer mee namelijk
Ik heb al een tijdje mijn eigen site draaien op WordPress. Elke dag kreeg ik 20+ comments allemaal spammers die zeggen dat ze je artikel super interessant vonden... terwijl het om filmpjes gaat.
Sinds gisteren eindelijk een werkende captcha zien te bemachtigen en uhh... weg spam
Sinds gisteren eindelijk een werkende captcha zien te bemachtigen en uhh... weg spam
Android developer & dürüm-liefhebber
Misschien handiger om er even bij te zetten welke captcha je dan precies bemachtigd hebt... (linkje)?Mavamaarten schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:12:
Ik heb al een tijdje mijn eigen site draaien op WordPress. Elke dag kreeg ik 20+ comments allemaal spammers die zeggen dat ze je artikel super interessant vonden... terwijl het om filmpjes gaat.
Ik gebruik deze plugin bij klanten waar veel comments gebruikt worden: http://wordpress.org/exte...si-captcha-for-wordpress/. Werkt simpel, maar heel effectiefEegee schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:38:
[...]
Misschien handiger om er even bij te zetten welke captcha je dan precies bemachtigd hebt... (linkje)?
Spam? Wasda?Mavamaarten schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:12:
Dit in tegenstelling tot de bijbehorende forums, waar spambots helaas dagelijks langskomen,

Weet iemand trouwens een mooie plugin om onder je posts een RSS, Facebook, Twitter, DIGG en Stumbleupon link/plaatje te laten zien (beetje sociale share media)? Ik gebruik nu Social Network Sharer, de enige die ik kon vinden, maar die plugin is nogal lelijk.
Edit:
Arrgg, nu AddThis gevonden, ziet er een stuk beter uit, maar ik wil 'm eigenlijk stoppen in de whitespace die ik bij een singlepost hebben na de tag informatie van de post maar voor de comments, maar hoe ik ook door de sourcecode lees van die plugin, ik zie nergens hoe deze plugin zich in de pagina plaatst, dus hij blijft maar boven de tag info staan, erg iritant...
Edit:
Arrgg, nu AddThis gevonden, ziet er een stuk beter uit, maar ik wil 'm eigenlijk stoppen in de whitespace die ik bij een singlepost hebben na de tag informatie van de post maar voor de comments, maar hoe ik ook door de sourcecode lees van die plugin, ik zie nergens hoe deze plugin zich in de pagina plaatst, dus hij blijft maar boven de tag info staan, erg iritant...
[ Voor 42% gewijzigd door roy-t op 25-06-2011 22:19 ]
Volgens mij kan je in de loop de volgende code gebruikenroy-t schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:39:
Weet iemand trouwens een mooie plugin om onder je posts een RSS, Facebook, Twitter, DIGG en Stumbleupon link/plaatje te laten zien (beetje sociale share media)? Ik gebruik nu Social Network Sharer, de enige die ik kon vinden, maar die plugin is nogal lelijk.
Edit:
PHP:
1
| <?php do_action( 'addthis_widget' ); ?> |
Hey Greenfielt, bedankt voor de tip, ik zal morgen eens kijken of ik daar verder mee kom.
Ik gebruik SexyBookmarks van Shareaholic:roy-t schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:39:
http://wordpress.org/extend/plugins/sexybookmarks/

[ Voor 17% gewijzigd door PdeBie op 27-06-2011 16:04 ]
Inmiddels ben ik een groot van van Wordpress geworden. Ik heb uit een andere website een aantal posts geïmporteerd. Deze posts moeten allemaal bewerkt worden.
Het vervelende is echter, dat wanneer ik een posts bewerkt heb, weer terugkom in het default posts overview. Inclusief de eerste pagina en zonder eerder gekozen sorteringen (bijv. alfabetisch)
Is hiet wat aan te doen? Of zijn er wellicht andere editors beschikbaar om dit proces wat makkelijker en overzichtelijker te maken?
Het vervelende is echter, dat wanneer ik een posts bewerkt heb, weer terugkom in het default posts overview. Inclusief de eerste pagina en zonder eerder gekozen sorteringen (bijv. alfabetisch)
Is hiet wat aan te doen? Of zijn er wellicht andere editors beschikbaar om dit proces wat makkelijker en overzichtelijker te maken?
Maar vergeet niet dat de Akismet dienst officieel niet gratis voor alle gebruikers is. Ze hebben een aantal pakketten, waarbij je ook kunt kiezen om te doneren voor het personal pakket.YopY schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:59:
[...]
Spam? Wasda?heb zelf Akismet (volgens mij zit dat standaard in Wordpress), en die heeft ondertussen (na iets van... 3 / 4 jaar?) ongeveer 45.000 spam-comments tegengehouden (tegenover ~5000 legitieme comments). Heb er geen omkijken naar.
Ik zou er voor kiezen om een post te bewerken in een nieuw tabje (cmd of ctrl + click op titel). Ben je klaar? Saven en tabje sluiten en je bent weer bij het overzicht van de posts, inclusief sorteringen.GenetiX schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:50:
Inmiddels ben ik een groot van van Wordpress geworden. Ik heb uit een andere website een aantal posts geïmporteerd. Deze posts moeten allemaal bewerkt worden.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 05:54 ]
Dat is nog een aardig idee. Ik zal het meenemen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 05:51:
Ik zou er voor kiezen om een post te bewerken in een nieuw tabje (cmd of ctrl + click op titel). Ben je klaar? Saven en tabje sluiten en je bent weer bij het overzicht van de posts, inclusief sorteringen.
WordPress 3.2 "George Gershwin" is nu beschikbaar! Het is lang geleden dat ik zo enthousiast was over een WordPress update. Nu een aantal productie websites al over zijn, zijn de snelheidsverbeteringen pas echt goed merkbaar. Samen met alle op de voorgrond aanwezige wijzigingen, is dit een prima update!
Ik ben heel benieuwd, ik ga zo eens updaten!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Had gisteren geupdate, m'n site bleef prima draaien maar kwam ineens niet meer op m'n WP-admin (blank page).Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:49:
WordPress 3.2 "George Gershwin" is nu beschikbaar! Het is lang geleden dat ik zo enthousiast was over een WordPress update. Nu een aantal productie websites al over zijn, zijn de snelheidsverbeteringen pas echt goed merkbaar. Samen met alle op de voorgrond aanwezige wijzigingen, is dit een prima update!
Mocht je dit probleem ook hebben hernoem dan tijdelijk je pluginsmap naar bijv. "plugins_temp" en herlaad je WP-admin. Als je er dan weer in zit gewoon weer de map terugzetten naar "plugins" en een voor een je plugins heractiveren, kost even wat tijd maar bij mij werkte het uiteindelijk weer.
Ik had bij een klant ook ineens wat vaags met een plugin. Showtime Slideshow was als random image programma voor op de frontpage, en voor op andere pagina's kleine thumbnails in een vlak.
Nu met javascript voor de homepage een random image bij het verversen/openen van de pagina.
Alleen voor de gewone pagina's zoek ik nog wat sjieks eigenlijk... Iemand een idee?
Nu met javascript voor de homepage een random image bij het verversen/openen van de pagina.
Alleen voor de gewone pagina's zoek ik nog wat sjieks eigenlijk... Iemand een idee?
Verwijderd
Iemand een optie / mogelijkheid / suggestie voor mij hoe ik standaard HD youtube filmpjes kan plaatsen?
Heb de HD-link al(lang) gepakt maar tevergeefs. Enige oplossing die ik vond is een abonnement te nemen
bij VIMEO+.
Heb de HD-link al(lang) gepakt maar tevergeefs. Enige oplossing die ik vond is een abonnement te nemen
bij VIMEO+.
Daar is de hd parameter voor. Maar zoals daar te lezen valt zijn er meer bijkomstige voorwaarden.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik maak ook met veel plezier gebruik van wordpress. Het thema wat ik gebruik (Graphene) heeft een 'slider' welke de eerst 5 berichten laat zien (is in te stellen). Onder die slider wil ik de andere berichten ook laten zien alleen niet die in de slider staan.
Wanneer ik kies om de laatste berichten te tonen wordt onder de slider alle berichten getoond (dus ook die in de slider). Is er een mogelijkheid om aan te geven welke berichten er getoond moeten worden. Is hoopte dat het op te lossen was met shortcodes, maar ben de juiste nog niet op het spoor gekomen.
Wanneer ik kies om de laatste berichten te tonen wordt onder de slider alle berichten getoond (dus ook die in de slider). Is er een mogelijkheid om aan te geven welke berichten er getoond moeten worden. Is hoopte dat het op te lossen was met shortcodes, maar ben de juiste nog niet op het spoor gekomen.
ben bezig met het verkennen van wordpress, eerste indruk is zeer goed, je kan veel en het is overzichtelijk. Op het moment de Polished look (google maar goed) aan het gebruiken en die is zeer mooi. Gaf me direct inspiratie voor een logo, dus die er ook maar op
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik ga ook over naar wordpress.
Alleen heb ik nu nog een html site draaien op mijn url. Die moet blijven draaien tot de hele wordpress site klaar is.
Als ik nu een wordpress installatie doe in de root (waar de html site ook staat). Geeft dat dan geen problemen? Kan ik gewoon de WP site bewerken en dan later de url laten redirecten naar de WP site?
Of moet ik de html site ergens anders onderbrengen, daar de url naar laten redirecten en de WP opbouwen in de root?
Of moet ik de WP site in een folder zetten en hem daar installeren? Geeft dat later geen problemen dat je dat ziet in de url?
questions questions
Alleen heb ik nu nog een html site draaien op mijn url. Die moet blijven draaien tot de hele wordpress site klaar is.
Als ik nu een wordpress installatie doe in de root (waar de html site ook staat). Geeft dat dan geen problemen? Kan ik gewoon de WP site bewerken en dan later de url laten redirecten naar de WP site?
Of moet ik de html site ergens anders onderbrengen, daar de url naar laten redirecten en de WP opbouwen in de root?
Of moet ik de WP site in een folder zetten en hem daar installeren? Geeft dat later geen problemen dat je dat ziet in de url?
questions questions
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
@dread
De 2 in root plaatsen zal problemen opleveren, je kunt je wordpress installatie onderbrengen in een subdir. Als je hem later verhuisd zul je een paar aanpassingen moeten uitvoeren. In je databank zul je wp_options vinden, in de column option_name vind je: 'siteurl' en 'home' daar zul je de url moeten aanpassen. Ook wel opletten is het feit dat sommige plugins etc het absolute pad zullen opslaan en dat dit mogelijk conflicteerd met je installatie.
De 2 in root plaatsen zal problemen opleveren, je kunt je wordpress installatie onderbrengen in een subdir. Als je hem later verhuisd zul je een paar aanpassingen moeten uitvoeren. In je databank zul je wp_options vinden, in de column option_name vind je: 'siteurl' en 'home' daar zul je de url moeten aanpassen. Ook wel opletten is het feit dat sommige plugins etc het absolute pad zullen opslaan en dat dit mogelijk conflicteerd met je installatie.
Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?
En, maar dan hang ik onwijze de developer-nerd uit: eigenlijk zou je zoiets altijd op een andere (niet publieke) locatie moeten knutselen.
Die paden wijzigen gaat inderdaad eenvoudig zat.
{signature}
Of je installeert zelf een server zoals xampp op windows, past je hosts (C:\Windows\System32\drivers\etc) bestand aan + httpd-vhosts.conf (C:\xampp\apache\conf\extra) en je hebt een simpele dev omgeving. Of je maakt een nieuwe map aan waar je een .htaccess bestandje in kunt plaatsen om de toegang af te dwingen mits een wachtwoord.Voutloos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:37:
En, maar dan hang ik onwijze de developer-nerd uit: eigenlijk zou je zoiets altijd op een andere (niet publieke) locatie moeten knutselen.Die paden wijzigen gaat inderdaad eenvoudig zat.
Ben zelf ook bezig met Wordpress puur omdat hun admin panel mooi in elkaar steekt en de beveiliging ook erg goed uitgewerkt is. Heb het een en ander toch aangepast aangezien het open source is. Als iemand vragen heeft voor het een en ander dan hoor ik het graag. Wordpress wordt meer dan enkel een blog site.
Af en toe gaat 't toch nog eens de mist in qua beveiliging, onlangs wordpress.com gehackt, onlangs een paar plugins die aangetast waren, onlangs nog een paar gaten in wordpress. (3.1.3 sql injecties wp-admin/edit-tags.php?taxonomy=link_category&orderby=[SQL injection]&order=[SQL injection])Reflow schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:15:
Ben zelf ook bezig met Wordpress puur omdat hun admin panel mooi in elkaar steekt en de beveiliging ook erg goed uitgewerkt is. Heb het een en ander toch aangepast aangezien het open source is. Als iemand vragen heeft voor het een en ander dan hoor ik het graag. Wordpress wordt meer dan enkel een blog site.
Klopt! maar vergelijk het eens met joomlaPrecision schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:15:
[...]
Af en toe gaat 't toch nog eens de mist in qua beveiliging, onlangs wordpress.com gehackt, onlangs een paar plugins die aangetast waren, onlangs nog een paar gaten in wordpress. (3.1.3 sql injecties wp-admin/edit-tags.php?taxonomy=link_category&orderby=[SQL injection]&order=[SQL injection])
Verwijderd
Na verschillende zoekacties op Google hoop ik dat jullie me met het volgende kunnen helpen. Er bestaan plugins die een RSS feed kunnen omzetten naar een post, wat erg handig is als je van verschillende sites de updates consolideert op je site. Nu ben ik op zoek naar het volgende:
Bestaat er een plugin of manier om een bepaalde url zo te fetchen dat je deze als post kunt importeren en of aanpassen?
Misschien vragen jullie je af waarom en het idee klinkt ook niet echt als creatie van originele websites op die manier, maar voor een volgend project ben ik op zoek naar zo iets.
Zoekacties als: url fetch to post in Wordpress of iets dergelijks brengen me elke keer naar plugins die dit kunnen voor rss feeds.
Bestaat er een plugin of manier om een bepaalde url zo te fetchen dat je deze als post kunt importeren en of aanpassen?
Misschien vragen jullie je af waarom en het idee klinkt ook niet echt als creatie van originele websites op die manier, maar voor een volgend project ben ik op zoek naar zo iets.
Zoekacties als: url fetch to post in Wordpress of iets dergelijks brengen me elke keer naar plugins die dit kunnen voor rss feeds.
Gaat het om de URL of om de content? rexCrawler lijkt bruikbaar, maar 't is me niet duidelijk wat je precies wilt tonen en in hoeverre dit geautomatiseerd moet worden.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:41:
Verwijderd
Bedankt, ik ga het eens bekijken!8088 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:29:
[...]
Gaat het om de URL of om de content? rexCrawler lijkt bruikbaar, maar 't is me niet duidelijk wat je precies wilt tonen en in hoeverre dit geautomatiseerd moet worden.
Verwijderd
Helaas waren er teveel bijkomstigheden en heb maar een abo / subscription genomen bij8088 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:29:
Daar is de hd parameter voor. Maar zoals daar te lezen valt zijn er meer bijkomstige voorwaarden.
VIMEO (HD) / plus. Werkt goed allemaal nu, thanks voor de input.
Ik gebruik al een tijdje Wordpress voor mijn eigen blog. Zeer tevreden mee. Redelijk wat gewerkt met open source als closed source cms-en en blogtools, maar WP is qua UX onovertrefbaar.
Ik ben nu bezig met een nieuwe site. Normaal trek ik voor sites Joomla van de plank. Maar nu wil ik het eens in Wordpress doen (als CMS). Ik dacht; daar zijn tig tutorials voor maar valt nog vies tegen.
Heb je speciale templates nodig of is dat met 3.x opgelost en kan ik gewoon met pages in de weer?
Ik ben nu bezig met een nieuwe site. Normaal trek ik voor sites Joomla van de plank. Maar nu wil ik het eens in Wordpress doen (als CMS). Ik dacht; daar zijn tig tutorials voor maar valt nog vies tegen.
Heb je speciale templates nodig of is dat met 3.x opgelost en kan ik gewoon met pages in de weer?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik had gehoord dat in de vorige computer totaal een artikel was met 10 goeie tips voor Wordpress. Iemand die dit gezien of gelezen heeft of misschien zelf het blad heeft?
@Jazzper, je kunt prima werken met de standaard templates. Ik zelf maak volledig eigen templates maar dat hoeft niet perse.
@Jazzper, je kunt prima werken met de standaard templates. Ik zelf maak volledig eigen templates maar dat hoeft niet perse.
ja met de standaard templates ook CMS achtige setting?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik weet niet precies wat je wilt doen, maar je kunt de pagina links instellen, welke pagina je als hoofdpagina wilt, etc etc. Verder kun je iets uitgebreidere dingen zoals van een pagina met post, de recentste post op de index pagina laten weergeven niet vanuit wordpress zelf doen. Dat moet ik de template.
mijn schoonpa heeft 3 vintage auto's.
Wat ik wil is 3 pages (auto1, 2, 3). Daaronder komen subpages als foto's, restauratie, specs, etc.
In Joomla is dat 3x klikken klaar.
ik heb zitten experimenteren met Wordpress en templates, maar vind dat de templates het niet echt lekker ondersteunen. Sommige templates hebben een hoofdnavigatie bovenaan met dropdown menu. Dat gaat al aardig. Ik experimenteer nog wel even verder. (ik denk dat ik linkerkolom heel klassiek menu wil (zeg 1/3e) en 2/3e rechts content.)
Wat ik wil is 3 pages (auto1, 2, 3). Daaronder komen subpages als foto's, restauratie, specs, etc.
ik heb zitten experimenteren met Wordpress en templates, maar vind dat de templates het niet echt lekker ondersteunen. Sommige templates hebben een hoofdnavigatie bovenaan met dropdown menu. Dat gaat al aardig. Ik experimenteer nog wel even verder. (ik denk dat ik linkerkolom heel klassiek menu wil (zeg 1/3e) en 2/3e rechts content.)
Verwijderd
In Wordpress doe ik dat in 5 klikken, maar met Joomla ben ik er 3 dagen mee bezigJazzper schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:46:
mijn schoonpa heeft 3 vintage auto's.
Het is maar wat je gewend bent, maar mijn ervaring is dat klanten (lees: totaal geen verstand van internet) Wordpress prettiger vinden werken vanwege de simpele opzet van het admin panel.
Ik neem aan dat je nu "standaard" thema's gebruikt van het internet, want deze zijn vaak niet geoptimaliseerd voor de laatste versie van Wordpress.Jazzper schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:46:
Wanneer je het standaard thema gebruikt (nu TwentyTwelve) en simpelweg de CSS aanpast, dan kom je al een heel eind met het maken van je eigen ding. Daarnaast is de opzet van een eigen thema relatief simpel vergeleken met Joomla (IMHO), dus hiermee experimenteren zal zeker geen kwaad doen.
Afgelopen weekend heb ik in twee avonden een website voor een vereniging in elkaar kunnen klussen, wat dat betreft geen klachten van mij over WordPress.
Wat me wel flink tegenviel, was het overzetten van de site van dev naar productie. De database export/import moest praktisch met de hand gebeuren, en alle interne links kloppen niet meer (het domein bij een interne link wordt hard opgeslagen in de pagina). De export/import site functie van WP zelf deed het niet veel beter.
Is het met WP echt zo moeilijk om lokaal te ontwikkelen en de site dan naar productie te pushen? Of zijn daar wel trucs voor te vinden?
Wat me wel flink tegenviel, was het overzetten van de site van dev naar productie. De database export/import moest praktisch met de hand gebeuren, en alle interne links kloppen niet meer (het domein bij een interne link wordt hard opgeslagen in de pagina). De export/import site functie van WP zelf deed het niet veel beter.
Is het met WP echt zo moeilijk om lokaal te ontwikkelen en de site dan naar productie te pushen? Of zijn daar wel trucs voor te vinden?
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Verwijderd
Ik ben bang dat WP helaas niet erg handig is voor een dev/prod setup.
Alle URI's (zowel links als afbeeldingen en documenten) worden hard opgeslagen in de database, inclusief de volledige URL.
In het verleden had ik daar een plugin voor geschreven, welke een export maakte van de database zonder de harde paden (str_replace url => %url%) en bij het importen weer terugzette (afhankelijk van de nieuwe URL).
Maar door de wijzigingen in de code en de vele plugins die ik gebruik(te) ben ik hiermee gestopt en ontwikkel ik tegenwoordig gewoon live of maak ik een regeltje aan in m'n host bestand om WP te voor de gek te houden.
Over het algemeen is het enige wat je lokaal wilt bouwen is het thema en die heeft er geen last van. Net als de instellingen van bijvoorbeeld PostTypes en Widgets; ook deze maken geen gebruik van vaste paden.
De content is, in mijn ogen, iets wat je gewoon in de productie versie moet doen. Dus eigenlijk zou je er geen last van moeten hebben.
Alle URI's (zowel links als afbeeldingen en documenten) worden hard opgeslagen in de database, inclusief de volledige URL.
In het verleden had ik daar een plugin voor geschreven, welke een export maakte van de database zonder de harde paden (str_replace url => %url%) en bij het importen weer terugzette (afhankelijk van de nieuwe URL).
Maar door de wijzigingen in de code en de vele plugins die ik gebruik(te) ben ik hiermee gestopt en ontwikkel ik tegenwoordig gewoon live of maak ik een regeltje aan in m'n host bestand om WP te voor de gek te houden.
Over het algemeen is het enige wat je lokaal wilt bouwen is het thema en die heeft er geen last van. Net als de instellingen van bijvoorbeeld PostTypes en Widgets; ook deze maken geen gebruik van vaste paden.
De content is, in mijn ogen, iets wat je gewoon in de productie versie moet doen. Dus eigenlijk zou je er geen last van moeten hebben.
Zo makkelijk vind ik dat niet; ik vind het een beetje achterhaald concept dat er iets als een url van je site in de database wordt opgeslagen. Op mijn thuisserver moet ik eigenlijk altijd via het internet op mijn Wordpress-installatie, ook als ik er lokaal of binnen netwerk naartoe wil, omdat het anders van buiten mijn netwerk niet werkt.Voutloos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:37:
En, maar dan hang ik onwijze de developer-nerd uit: eigenlijk zou je zoiets altijd op een andere (niet publieke) locatie moeten knutselen.Die paden wijzigen gaat inderdaad eenvoudig zat.
Read the code, write the code, be the code!
Met die paden wijzigen bedoelt hij wel de entries in de wordpress options tabel onder de key 'site' en 'home' en niet de paden in hyperlinks in de content van posts/pages. Die twee paden zijn < 10 seconden aangepast maar helaas gaat het wat lastiger voor de content. Jammer dat wordpress daar geen placeholder voor gebruikt (daar moet het filtersysteem toch gebruikt kunnen worden..).wackmaniac schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:16:
[...]
Zo makkelijk vind ik dat niet; ik vind het een beetje achterhaald concept dat er iets als een url van je site in de database wordt opgeslagen. Op mijn thuisserver moet ik eigenlijk altijd via het internet op mijn Wordpress-installatie, ook als ik er lokaal of binnen netwerk naartoe wil, omdat het anders van buiten mijn netwerk niet werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door C0rnelis op 25-07-2011 18:22 ]
In dit soort gevallen doe ik een mysqldump.
Daarna met een texteditor die "search and replace" ondersteunt alle oude url's in een keer wijzigen.
Oude database weggooien, een nieuwe aanmaken en de dumpfile importeren.
Daarna met een texteditor die "search and replace" ondersteunt alle oude url's in een keer wijzigen.
π-♭
Ik zou de volgorde van oude database weggooien omdraaien en die helemaal op het einde zettenDiGyPh0 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:42:
In dit soort gevallen doe ik een mysqldump.
Dan maak je toch gewoon een dev omgeving zoals ik eerder zei, voor posts maakt het ook niet echt. Bij de posts heb ik gemerkt dat gewoon naar instellingen -> permalinks en daar nog eens op opslaan klikken helpt bij die hard url (Ik weet nog dat ik zo een probleem had opgelost van die url's maar dat ik geen tijd had om het uit te zoeken, nog steeds niet gedaan, denk ik nu). Waarom wil je er eigenlijk buiten je netwerk om aan kunnen? Als het echt nodig is voeg je toch een extra regeltje aan je hosts bestand toe?wackmaniac schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:16:
Zo makkelijk vind ik dat niet; ik vind het een beetje achterhaald concept dat er iets als een url van je site in de database wordt opgeslagen. Op mijn thuisserver moet ik eigenlijk altijd via het internet op mijn Wordpress-installatie, ook als ik er lokaal of binnen netwerk naartoe wil, omdat het anders van buiten mijn netwerk niet werkt.
[ Voor 53% gewijzigd door Precision op 27-07-2011 10:49 ]
*excuus voor lege post
*
[ Voor 96% gewijzigd door Precision op 27-07-2011 10:49 ]
Verwijderd
Bij voorbaat mijn excuses als dit het verkeerde topic is voor mijn vraag... Mijn naam is Josephine en ik ben voor een website die ik in wordpress wil maken, op zoek naar een soort module/plugin waarbij bezoekers in een grote searchbox een suggestie kunnen doen als link of tekst plus hun naam en e-mailadres kunnen achterlaten. Bij het klikken op post moet de pagina zichzelf verversen en de geplaatste reactie bovenaan toegevoegd worden op de lange lijst. Denk aan een soort... wensput met daaronder de lijst wensen.
Visueel zoiets http://svpply.com/ (zonder die sidebar met tekst en opties die je aan en uit kan vinken) maar dan gemixt met dit http://www.dontfeartheinternet.com/ zodat je dan in die banner/vlag/witte lijn je suggestie kan doen.
Snapt iemand wat ik bedoel? Enig idee if dit iets is waar ik gebruik kan maken van iets dat al bestaat?
Visueel zoiets http://svpply.com/ (zonder die sidebar met tekst en opties die je aan en uit kan vinken) maar dan gemixt met dit http://www.dontfeartheinternet.com/ zodat je dan in die banner/vlag/witte lijn je suggestie kan doen.
Snapt iemand wat ik bedoel? Enig idee if dit iets is waar ik gebruik kan maken van iets dat al bestaat?
Misschien wel ik ook wel eens wat laten zien aan andere mensen? Je staat nu een workaround te bedenken voor een probleem dat helemaal niet zou moeten bestaan in mijn optiek. Dat is mijn punt. Dit gaat trouwens ook op als je met meerdere mensen lokaal ontwikkelt op eenzelfde centrale database. Ik begrijp de keuze vanuit Wordpress wel; je hebt nu geen issues met websites die niet in de root van een domein draaien of juist in een submap, maar het had best iets flexibeler gemogen.Precision schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:37:
[...]
Dan maak je toch gewoon een dev omgeving zoals ik eerder zei, voor posts maakt het ook niet echt. Bij de posts heb ik gemerkt dat gewoon naar instellingen -> permalinks en daar nog eens op opslaan klikken helpt bij die hard url (Ik weet nog dat ik zo een probleem had opgelost van die url's maar dat ik geen tijd had om het uit te zoeken, nog steeds niet gedaan, denk ik nu). Waarom wil je er eigenlijk buiten je netwerk om aan kunnen? Als het echt nodig is voeg je toch een extra regeltje aan je hosts bestand toe?
Read the code, write the code, be the code!
Je hoeft volgens mij die url (guid) niet aan te passen als je je wordpress installatie verhuisd, althans ik heb er al een 5-tal verhuisd en het nooit hoeven te doen, misschien dat de config bij jou anders is. Wat wel aangepast moet worden is die 'siteurl' en 'home' in de 'wp_options' table.wackmaniac schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:06:
[...]
Misschien wel ik ook wel eens wat laten zien aan andere mensen? Je staat nu een workaround te bedenken voor een probleem dat helemaal niet zou moeten bestaan in mijn optiek. Dat is mijn punt. Dit gaat trouwens ook op als je met meerdere mensen lokaal ontwikkelt op eenzelfde centrale database. Ik begrijp de keuze vanuit Wordpress wel; je hebt nu geen issues met websites die niet in de root van een domein draaien of juist in een submap, maar het had best iets flexibeler gemogen.
En dus alle interne links die je hebt gelegd binnen je pagina's, of het binnen berichten ook aangepast moet worden weet ik zo niet.Precision schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:54:
[...]
Je hoeft volgens mij die url (guid) niet aan te passen als je je wordpress installatie verhuisd, althans ik heb er al een 5-tal verhuisd en het nooit hoeven te doen, misschien dat de config bij jou anders is. Wat wel aangepast moet worden is die 'siteurl' en 'home' in de 'wp_options' table.
Gelukkig werkt het admin gedeelte nog wel als je je site verhuist (en je die twee parameters verandert idd).
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
ehm nee? Dan maak je je interne links niet op de goede manier...zwippie schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:01:
[...]
En dus alle interne links die je hebt gelegd binnen je pagina's, of het binnen berichten ook aangepast moet worden weet ik zo niet.
{signature}
Ok, ik maak ze 'gewoon' met de 'link invoegen' button in de editor. Er is een betere manier, begrijp ik? Want wat dat betreft kies ik nu de standaard WP manier om het te doen lijkt me.Voutloos schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:55:
[...]
ehm nee? Dan maak je je interne links niet op de goede manier...
Ik werk trouwens met versie 3.2.1 en heb er nog maar twee avondjes mee zitten stoeien.
Weet iemand nog een leuke plugin voor een forum in je WordPress?
PHPBB is niet echt wat ik zoek, en VBulleting krjg ik niet op mijn server door de database die je moet veranderen... Dus zoek ik een betere oplossing als die er is...
Bedankt!
PHPBB is niet echt wat ik zoek, en VBulleting krjg ik niet op mijn server door de database die je moet veranderen... Dus zoek ik een betere oplossing als die er is...
Bedankt!
An a day keeps the doctor away.
http://bbpress.org/ en http://vanillaforums.org
[ Voor 42% gewijzigd door spaceninja op 02-08-2011 00:03 ]
Ahh thanks, ziet er goed uit en heb hem al geinstalleerd, maar helaas kan ik de pagina van het forum niet vinden... 
Weet iemand hoe deze [] heet die je op je pagina moet zetten?
Je doelt op BBCode? En, AFAIK, is die van GoT, mocht je daar op doelen, redelijk uniek en uitgebreid en beter t.o.v. het "origineel"HardCoreGamer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:13:
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Jep die bedoel ik, maar omdat BBPress in WordPress zit vind ik het makkelijker.
En die BB code bestaat niet van BBPress dus moet je het met de link doen. Nu kan dat niet omdat ik die link niet in mijn WordPress menu krijg...
Dan kan ik wel een code als hieronder erin gooien, maar dan als je naar de pagina gaat, wordt hij ge redirect naar de volgende pagina. Wat weer veel tijd kost aangezien je 2x een pagina moet laden...
Edit: Momenteel heb ik een thema op mijn WordPress, en wanneer ik een opdracht ga zoeken krijg ik deze error:
Fatal error: Call to undefined function get_the_search_query() On line 12
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Helaas heb ik geen verstand van PHP *Zo goed wetend dat ik dit kan oplossen)
Het gaat om deze ''Line 12 - 13'
Dit is de hele Top_info.php
Mijn thema heet InStyle... Ik kan op Google ook een resultaten vinden, tja een forum, maar daar moet je betaald lid van zijn....
Linkje: https://www.elegantthemes...01d541d910be118a4f59eef89
En die BB code bestaat niet van BBPress dus moet je het met de link doen. Nu kan dat niet omdat ik die link niet in mijn WordPress menu krijg...
Dan kan ik wel een code als hieronder erin gooien, maar dan als je naar de pagina gaat, wordt hij ge redirect naar de volgende pagina. Wat weer veel tijd kost aangezien je 2x een pagina moet laden...
code:
1
| <meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://yourdomain.com/forums"> |
Edit: Momenteel heb ik een thema op mijn WordPress, en wanneer ik een opdracht ga zoeken krijg ik deze error:
Fatal error: Call to undefined function get_the_search_query() On line 12
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Helaas heb ik geen verstand van PHP *Zo goed wetend dat ik dit kan oplossen)
Het gaat om deze ''Line 12 - 13'
code:
1
2
| $et_page_title = __('Search results for','InStyle') . get_the_search_query(); } elseif (is_category()) { |
Dit is de hele Top_info.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php $et_tagline = ''; if( is_tag() ) { $et_page_title = __('Posts Tagged "','InStyle') . single_tag_title('',false) . '"'; } elseif (is_day()) { $et_page_title = __('Posts made in','InStyle') . ' ' . get_the_time('F jS, Y'); } elseif (is_month()) { $et_page_title = __('Posts made in','InStyle') . ' ' . get_the_time('F, Y'); } elseif (is_year()) { $et_page_title = __('Posts made in','InStyle') . ' ' . get_the_time('Y'); } elseif (is_search()) { $et_page_title = __('Search results for','InStyle') . get_the_search_query(); } elseif (is_category()) { $et_page_title = single_cat_title('',false); $et_tagline = category_description(); } elseif (is_author()) { global $wp_query; $curauth = $wp_query->get_queried_object(); $et_page_title = __('Posts by ','InStyle') . $curauth->nickname; } elseif ( is_single() || is_page() ) { $et_instyle_settings = maybe_unserialize( get_post_meta($post->ID,'et_instyle_settings',true) ); $et_page_title = get_the_title(); $et_tagline = $et_instyle_settings['et_fs_description']; } ?> <h1 class="category-title"><?php echo $et_page_title; ?></h1> <?php if ( $et_tagline <> '' ) { ?> <p class="category-tagline"><?php echo $et_tagline; ?></p> <?php } ?> |
Mijn thema heet InStyle... Ik kan op Google ook een resultaten vinden, tja een forum, maar daar moet je betaald lid van zijn....
Linkje: https://www.elegantthemes...01d541d910be118a4f59eef89
[ Voor 78% gewijzigd door iApp op 02-08-2011 01:28 ]
Het spijt me zeer maar dit moest ik 4x lezen voor ik er hout van kon snijdenHardCoreGamer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:36:
Jep die bedoel ik, maar omdat het van WordPress is ziet BBPress voor mij toch een stuk beter uit...
Maar opzich is die code er niet maar moet je ernaar linken...
Dan kan ik wel zo'n code erin gooien, maar als je pagina eindelijk geladen is kan hij weer...
Dus heeft iemand een tip om je page te linken naar een andere url zonder gebruik van HTML zoals deze code?
code:
1 <meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://yourdomain.com/forums">

Waarom zou je zo'n "redirect pagina" maken? Waarom link je niet rechtstreeks naar http://yourdomain.com/forums
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ja dat bedoel ik ook, maar hoe wou je dat maken in het menu bovenaan je WordPress?
En soms denk je sneller dan je blind typt... Irritant soms.
[ Voor 28% gewijzigd door iApp op 02-08-2011 01:39 ]
Gebruik je de standalone versie van bbPress naast WordPress? Dan is er een mooi Integration With WordPress document, wat precies omschrijft wat jij wilt.HardCoreGamer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 01:26:
Ja dat bedoel ik ook, maar hoe wou je dat maken in het menu bovenaan je WordPress?
De bbPress 2.0 plugin is echter ook aanstaan en die zal volledig als plugin, binnen WordPress werken. Daarbij hoef je de integratie dus niet meer zelf te doen, plus de plugin werkt netjes met Custom Post Types. Op dit moment in een 'niet officiële' release candidate versie, maar de verwachting is dat hij ongeveer tegelijk met BuddyPress 1.5 gelanceerd gaat worden. BuddyPress 1.5 is net toe aan haar eerste beta, dus ik geef het nog een maandje tot we bij de echte stabiele releases zijn.
/me moet de startpost maar weer eens updaten. Op de todo lijst voor dit weekend.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 08:01 ]
Ik heb zelf een WordPress geinstalleerd via mijn Hosting, met Instrallatron. Die maaksels de databases aan, ideaal voor mij. Overigens heb ik BBPress geïnstalleerd via plugin en niet als standalone.
Maar mijn vraag is nu, is er een plugin waarmee je een link in je menubalk van WordPress kan zetten?
En iemand een idee waarom ik niet kan zoeken met mijn thema? Zie 3 posts hierboven.
Maar mijn vraag is nu, is er een plugin waarmee je een link in je menubalk van WordPress kan zetten?
En iemand een idee waarom ik niet kan zoeken met mijn thema? Zie 3 posts hierboven.
Mijn vraag is dan: probeer je zelf ook nog iets? Dit is niet het wordpress support forum, we verwachten wel wat inzet hier.HardCoreGamer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:08:
Maar mijn vraag is nu, ...
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Wat dacht jij? Dat ik niks zelf doe? Mijn vraag was ook waar ik het forum dan kon vinden aangezien ik geen link had... Ju zoek ik alleen een plugin die ik zelf niet kan vinden. En mijn andere vraag is een PHP kwestie waar ik helaas weinig van af weet, en aangezien ik ook niks op Google kan vinden vraag ik het maar hier. 
Edit: Ik ben al voorzien van een 'Page link to' plugin.
Maar nu nog de reden waarom ik niet kan zoeken...
?
Edit 2: Search heb ik uit de thema gesloopt, als vervanging heb ik nu een Google search in mijn website, en dat werkt zelfs nog wat beter!
Edit: Ik ben al voorzien van een 'Page link to' plugin.
Maar nu nog de reden waarom ik niet kan zoeken...
Edit 2: Search heb ik uit de thema gesloopt, als vervanging heb ik nu een Google search in mijn website, en dat werkt zelfs nog wat beter!
[ Voor 29% gewijzigd door iApp op 02-08-2011 17:10 ]
Je kunt een 'Custom Link' aanmaken in een WordPress menu. In de instellingen van de bbPress plugin kun je instellen onder welke link de forums beschikbaar moeten zijn.HardCoreGamer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:08:
Mocht het in eerste instantie niet werken, kun je even de instellingen van de permalinks flushen.
Voor ons voetbalelftal ben ik bezig met een simpele site dat makkelijk te beheren moet zijn. Ik heb klein beetje onderzoek gedaan en daar is uitgekomen dat Wordpress in combinatie met de volgende plugin mij het meeste aanspreekt (http://wordpress.org/exte...jax-easy-attendance-list/)
Deze plugin is dan ook gemaakt voor een sportclub om attendency te meten en spelers zich te laten inschrijven voor een training/wedstrijd. Precies wat ik zoek.
Nu heb ik een Wordpress installatie aangemaakt op mijn server en de pluginfolder geupload naar de server in de correcte map. In het dashboard van Wordpress > plugin heb ik ook de plugin geactiveerd maar ik krijg nergens een link naar de plugin zelf zodat ik iets kan aanmaken
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Wauw, maker van de plugin heeft al gereageerd op mijn email. Blijkbaar staan de settings van de plugin onder ... settings in het dashboard!
Deze plugin is dan ook gemaakt voor een sportclub om attendency te meten en spelers zich te laten inschrijven voor een training/wedstrijd. Precies wat ik zoek.
Nu heb ik een Wordpress installatie aangemaakt op mijn server en de pluginfolder geupload naar de server in de correcte map. In het dashboard van Wordpress > plugin heb ik ook de plugin geactiveerd maar ik krijg nergens een link naar de plugin zelf zodat ik iets kan aanmaken

Wauw, maker van de plugin heeft al gereageerd op mijn email. Blijkbaar staan de settings van de plugin onder ... settings in het dashboard!
[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 04-08-2011 23:20 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik heb een probleempje met een website die ik moet maken. Degene voor wie ik de website maakt wil dat afhankelijk van wel of niet ingelogd zijn bepaalde menuitems worden weergegeven, of juist niet. Ik weet hoe je de content op de pagina zelf niet, of juist wel kan laten weergeven:
Dat werkt ook goed. Hoe voorkom ik alleen dat de bewuste pagina ook wordt weggelaten in het menu als de gebruiker niet is ingelogd?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php if ( is_user_logged_in() ) { echo '$content!'; } else { echo 'errormelding'; } ?> |
Dat werkt ook goed. Hoe voorkom ik alleen dat de bewuste pagina ook wordt weggelaten in het menu als de gebruiker niet is ingelogd?
Door aan wp_list_pages() de juiste argumenten mee te geven.
edit: het hoeft niet per se die functie te zijn. Als je maar de juiste argumenten aan de functie die je gebruikt meegeeft.
edit: het hoeft niet per se die functie te zijn. Als je maar de juiste argumenten aan de functie die je gebruikt meegeeft.
[ Voor 51% gewijzigd door 8088 op 17-08-2011 13:10 ]
Na heel wat zoeken heb ik helaas nog niet gevonden wat ik zocht..
Is er een plug-in te vinden zodat ik als ik bijvoorbeeld 100 foto's in een bericht wil zetten deze niet allemaal handmatig 1 voor 1 moet toevoegen maar dat ik gewoon een lijst selecteer deze upload en meteen in me bericht kan plaatsen?
Is er een plug-in te vinden zodat ik als ik bijvoorbeeld 100 foto's in een bericht wil zetten deze niet allemaal handmatig 1 voor 1 moet toevoegen maar dat ik gewoon een lijst selecteer deze upload en meteen in me bericht kan plaatsen?
Wat ik in Joomla deed als ik veel foto's wilde uploaden was de files renamen naar blabla1 blabla2 blabla3 en dan met een macro in notepad++ de html laten maken. Misschien een beetje omslachtig, maar het werkte altijd goed. Nadeel is wel dat er dan 100 foto's worden geladen, wat lang kan duren.
Verder kan ik aardig wat vinden op google als ik zoek op 'bulk image add wordpress'.
http://www.google.nl/sear...=bulk+image+add+wordpress
Verder kan ik aardig wat vinden op google als ik zoek op 'bulk image add wordpress'.
Zou je dat iets verder willen specificeren?8088 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:01:
Door aan wp_list_pages() de juiste argumenten mee te geven.
Heb het inderdaad al gevonden.. Volgende keer wat beter zoeken denk ikHenkEisDS schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:27:
Wat ik in Joomla deed als ik veel foto's wilde uploaden was de files renamen naar blabla1 blabla2 blabla3 en dan met een macro in notepad++ de html laten maken. Misschien een beetje omslachtig, maar het werkte altijd goed. Nadeel is wel dat er dan 100 foto's worden geladen, wat lang kan duren.
Voorbeeldje:Beatboxx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:46:
Zou je dat iets verder willen specificeren?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <div id="menu"> <ul> <?php if ( is_user_logged_in() ) { wp_list_pages(); } else { wp_list_pages('exclude=3,7,31' ); } ?> </ul> </div> |
http://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_list_pages
Danku =D
EDIT:
In de sidebar.php staat:
Wat moet ik precies veranderen
EDIT:
In de sidebar.php staat:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ... <?php ob_start();?><?php echo theme_get_menu(array( 'source' => theme_get_option('theme_vmenu_source'), 'depth' => theme_get_option('theme_vmenu_depth'), 'class' => 'art-vmenu' ) ); ?> <?php theme_wrapper('vmenu', array('title' => __('Vertical Menu', THEME_NS), 'content' => ob_get_clean())); ?> ..... |
Wat moet ik precies veranderen

[ Voor 100% gewijzigd door Beatboxx op 17-08-2011 14:05 ]
EDIT:8088 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:58:
[...]
Voorbeeldje:PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 <div id="menu"> <ul> <?php if ( is_user_logged_in() ) { wp_list_pages(); } else { wp_list_pages('exclude=3,7,31' ); } ?> </ul> </div>
http://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_list_pages
als ik daar dit van maak:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php ob_start();?><?php echo theme_get_menu(array( 'source' => '<?php if ( is_user_logged_in() ) { wp_list_pages(); } else { wp_list_pages('exclude=3,7,31' ); } ?> ' ?> 'depth' => theme_get_option('theme_vmenu_depth'), 'class' => 'art-vmenu' ) ); ?> |
krijg ik:
"Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ')' in ..../sidebar-default.php on line 11"
Dat komt omdat je kennis van PHP nihil is. En dit lijkt me dan ook meer een PHP issue dan een Wordpress issue. Lees je even in de basis syntax van PHP, open en start tags bijv.Beatboxx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:55:
[...]
EDIT:
als ik daar dit van maak:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 <?php ob_start();?><?php echo theme_get_menu(array( 'source' => '<?php if ( is_user_logged_in() ) { wp_list_pages(); } else { wp_list_pages('exclude=3,7,31' ); } ?> ' ?> 'depth' => theme_get_option('theme_vmenu_depth'), 'class' => 'art-vmenu' ) ); ?>
krijg ik:
"Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ')' in ..../sidebar-default.php on line 11"
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Geen idee, ik ken de functie theme_get_menu niet.
Logisch, je hebt er een zootje van gemaaktBeatboxx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:55:
Heb ik al gedaan=D Ik heb de afgelopen twee weken "PHP 6 basiscursus" aandachtig doorgenomen.
Als ik er nu nog een keer naar kijk zie ik dat er inderdaad vrij weinig van klopt. Ik heb echter alleen geen ervaring met wordpress, noch met php. Net zoiets als wel autolessen hebben gehad, maar niet kunnen autorijden;)
Ik heb nu dit ervan gemaakt, komt imho beter in de richting....
Nu krijg ik dat de if onverwacht is.
Vervolgens zette ik onderstaande verhaaltje in test.php, en verandere ik source in test.php
EDIT: Berichtje was nog niet af.
Dat levert geen errors op, en het menu wordt correct geladen. Als ik echter uitlog blijft de pagina ledenlijst staan. De pagina verwijst naar <url>/ledenlijst/
Als ik er nu nog een keer naar kijk zie ik dat er inderdaad vrij weinig van klopt. Ik heb echter alleen geen ervaring met wordpress, noch met php. Net zoiets als wel autolessen hebben gehad, maar niet kunnen autorijden;)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php ob_start();?> <?php echo theme_get_menu(array( 'source' => if ( is_user_logged_in() ) { wp_list_pages(); } else { wp_list_pages(exclude = 3,7,31 ); } ' 'depth' => theme_get_option('theme_vmenu_depth'), 'class' => 'art-vmenu' ) ); ?> |
Nu krijg ik dat de if onverwacht is.
Vervolgens zette ik onderstaande verhaaltje in test.php, en verandere ik source in test.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php if ( is_user_logged_in() ) { wp_list_pages(); } else { wp_list_pages('exclude=Ledenlijst' ); } ?> |
EDIT: Berichtje was nog niet af.
Dat levert geen errors op, en het menu wordt correct geladen. Als ik echter uitlog blijft de pagina ledenlijst staan. De pagina verwijst naar <url>/ledenlijst/
[ Voor 8% gewijzigd door Beatboxx op 17-08-2011 15:24 ]
Even kort tussendoor, Wordpress is (voor mij) vergeleken met Drupal/Joomla echt een geweldig systeem!
http://no-illusions.nl/ekb/wordpress
Ben ik nu aan het afronden, gaat erg goed.
http://no-illusions.nl/ekb/wordpress
Ben ik nu aan het afronden, gaat erg goed.
[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 17-08-2011 15:30 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
't Is nog steeds dezelfde (groffe) fout: je plaatst op een willekeurig moment (hier tijdens het opbouwen van een array) een if statement. Scrummies tip met betrekking tot het leren van de (basis)syntax is zeker niet onterecht.Beatboxx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:19:
Van de link die ik eerder plaatste:Dat levert geen errors op, en het menu wordt correct geladen. Als ik echter uitlog blijft de pagina ledenlijst staan. De pagina verwijst naar <url>/ledenlijst/
Hieruit, en uit het voorbeeld dat ik je eerder gaf, kun je concluderen dat het om numerieke ids gaat.Define a comma-separated list of Page IDs to be excluded from the list
Dus, ik mag op deze plek geen if-statements zetten? Ook niet in een aparte file?
Imho is het page-id van die pagina 47. Het url als ik naar pagina's-->de bewuste pagina ga:
xxxxxxxx/wordpress/wp-admin/post.php?post=47&action=edit
Imho is het page-id van die pagina 47. Het url als ik naar pagina's-->de bewuste pagina ga:
xxxxxxxx/wordpress/wp-admin/post.php?post=47&action=edit
Bij het aanroepen van een functie, array() in jouw specifieke geval, kun je inderdaad niet zomaar een if statement neerplempen. Maar dit gaat behoorlijk off topic, want het heeft niets met WordPress te maken.Beatboxx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:39:
Dus, ik mag op deze plek geen if-statements zetten? Ook niet in een aparte file?
Maar hoe moet ik het dan doen? En anders open ik wel een nieuw topic
Een nieuw topic hiermee gaat je niet helpen, dat gaat op slot. Je probleem is gebrek aan programmeerkennis. Hiermee wil ik dit stukje helpdesken binnen dit topic ook afsluiten.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ben bezig met m'n eerste Wordpress project, een simpele site met pagina's, nieuws en nog een aantal onderdelen. De home-pagina, tekstpagina's en het nieuws gaat allemaal prima, evenals het stijlen en customizen van van alles en nog wat. Maar ik heb nu een tweetal extra modules nodig.
Het gaat om een "sponsoren"-module, waar ik een simpele overzichtspagina wil tonen met telkens een logo, bedrijfsnaam en website-url. Deze wil ik dan ook in de footer van elke pagina terug laten komen. Sponsors hebben geen eigen detailpagina, alleen een overzicht. Zou mooi zijn als ik in de admin-omgeving een item "sponsoren" zou hebben in het linkermenu, waar de beheerder dan de lijst kan bijhouden.
En daarnaast: Projecten. Is een module die functioneel lijkt op het nieuws (blog), dus met telkens een volledige opgemaakte pagina + titel, waar ik een totaaloverzicht van kan tonen, en een preview-widget op de home-pagina. En in plaats van een enkele datum zou er een begin- en einddatum moeten komen. Dan het overzicht verdelen in huidige, toekomstige en afgeronde projecten o.i.d.
Nu heb ik begrepen dat ik hiervoor Custom Post Types kan gebruiken, of een CMS-plugin Pods. Beide schijnen leuk te werken, met elk z'n eigen voor- en nadelen. Iemand advies over hoe ik dit aan zou moeten pakken?
Het gaat om een "sponsoren"-module, waar ik een simpele overzichtspagina wil tonen met telkens een logo, bedrijfsnaam en website-url. Deze wil ik dan ook in de footer van elke pagina terug laten komen. Sponsors hebben geen eigen detailpagina, alleen een overzicht. Zou mooi zijn als ik in de admin-omgeving een item "sponsoren" zou hebben in het linkermenu, waar de beheerder dan de lijst kan bijhouden.
En daarnaast: Projecten. Is een module die functioneel lijkt op het nieuws (blog), dus met telkens een volledige opgemaakte pagina + titel, waar ik een totaaloverzicht van kan tonen, en een preview-widget op de home-pagina. En in plaats van een enkele datum zou er een begin- en einddatum moeten komen. Dan het overzicht verdelen in huidige, toekomstige en afgeronde projecten o.i.d.
Nu heb ik begrepen dat ik hiervoor Custom Post Types kan gebruiken, of een CMS-plugin Pods. Beide schijnen leuk te werken, met elk z'n eigen voor- en nadelen. Iemand advies over hoe ik dit aan zou moeten pakken?
[ Voor 43% gewijzigd door geert1 op 20-08-2011 21:05 ]
Ik ben in bezit van een Wordpress website, en vind hem vrij sloom gaan... Wat kan ik hieraan dien? Ik heb meerdere malen met mijn webhosting over gehad, en die zegt dat hij er niks aan kan doen.
Iemand tips wat ik eraan kan doen? Zijn er speciale plugins voor eventueel?
En nog een vraag: als ik naar Wordpress websites ga en ik klik een afbeelding aan, verschijnt dat in een mooi, Java denk ik, schermpje weergegeven. Iemand een idee welke plugin dit is? Op de websites waar je dat kan zien is bijvoorbeeld iPhoneClub...
En nog een vraag: als ik naar Wordpress websites ga en ik klik een afbeelding aan, verschijnt dat in een mooi, Java denk ik, schermpje weergegeven. Iemand een idee welke plugin dit is? Op de websites waar je dat kan zien is bijvoorbeeld iPhoneClub...
Vrij sloom? Sja waarschijnlijk heb je een redelijk zware layout, of foto's die niet verkleind zijn of wat dan ook.
Veel plugins vertragen de boel ook dus.
Veel plugins vertragen de boel ook dus.
Javascript bedoel je zeker. Waarschijnlijk praat je over jQuery lightBox. klikjeHardCoreGamer schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:46:
Ik ben in bezit van een Wordpress website, en vind hem vrij sloom gaan... Wat kan ik hieraan dien? Ik heb meerdere malen met mijn webhosting over gehad, en die zegt dat hij er niks aan kan doen.
Ghehe
Haal je site eens door YSlow/Pagespeed heen of beide in 1 keer op http://gtmetrix.com. Als je hier veel rood/lage scores ziet is de kans aanwezig dat de traagheid (niet alleen) door WordPress komt.HardCoreGamer schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:46:
Een tip die bij mij wel heeft geholpen, maar mogelijk bij jou niet van toepassing: ik werk aan een wordpress installatie die %postname% als permalink had. Dit maakt het laden een stukje trager dan wanneer je bijvoorbeeld /%year%/%postname% gebruikt. Op de een of andere manier werden pagina's hier bij mij sneller geladen. Dit beinvloed enkel de uiteindelijke link in de adresbalk van posts. Pagina's hebben dit niet en posts zijn nog steeds te bereiken onder domein/postname, maar worden dan doorgestuurd naar domein/jaar/postname.
Hierna vond ik het nog steeds traag en mijn host beweerde dat het op een van de snelste en niet-zo-heel-drukke server draaide en dat haast niet aan hen kon liggen. Ik heb een kopie van de site toen ondergebracht bij een andere host die minder functies aanbood (daarom stapte ik ook niet over naar deze host) en die laadde veel sneller. Toen is de website verplaatst naar een andere serverlocatie en inmiddels is de site zo'n 0.5 - 1.5 seconde sneller geworden! Als je je host verdenkt moet je dus even tijdelijk een andere host zoeken en vergelijken, het liefst dus op een host op een andere locatie. Wellicht dat ook jouw host verschillende servers heeft in het land en jouw website kan verplaatsen.
Je kan via geotrace kijken waar jouw website's server staat. Die van mij stond in zuid-limburg en ik heb nu een server in het midden van het land.
[ Voor 3% gewijzigd door C0rnelis op 20-08-2011 22:19 ]
Zonder te weten waar 't aan ligt valt daar niets zinnigs over te zeggen. Server load (http of database), slow queries, shitload aan afbeeldingen...meten = weten.HardCoreGamer schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:46:
Wat kan ik hieraan dien?
Dat kun je in de broncode zien.Iemand een idee welke plugin dit is?
Ik weet niet of je het zo bedoelt, maar qua snelheid zal dat binnen Nederland nauwelijks uitmaken en in de meeste gevallen binnen Europa ook niet. Als je het echt slecht treft scheelt het misschien 20 milliseconden per request.C0rnelis schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:14:
Je kan via geotrace kijken waar jouw website's server staat. Die van mij stond in zuid-limburg en ik heb nu een server in het midden van het land.
[ Voor 26% gewijzigd door 8088 op 20-08-2011 22:50 ]
Ik heb een tijd een server in duitsland gehad maar dat schoot toch niet zo op. Regelmatig traag en duurde voordat ie reageerde.
Dat kan, maar dat hoeft niet met de geografische afstand te maken te hebben. Ik test voornamelijk op een bak in Duitsland (lekker goedkoop), en heb wat de latency betreft niets te klagen: die ligt 5ms hoger dan naar Tweakers.net (25ms vs 30ms). Totaal niet noemenswaardig dus
Bedankt voor de plugin @Joospieboy!
@C0rNelis, bedankt voor je tips. Ik verdenk mijn hosting al zeker een tijdje, maar wanneer ik een simpele HTML script erop zet laadt hij al binnen de seconde...
De plaats van mijn hosting kon ik niet vinden. Ik zit zelf bij Webruimtehosting.nl, misschien dat iemand ervaring bij hem heeft... Overigens praat ik over mijn homepagina, en heb ik mijn URL Indexing op archieven staan...
@C0rNelis, bedankt voor je tips. Ik verdenk mijn hosting al zeker een tijdje, maar wanneer ik een simpele HTML script erop zet laadt hij al binnen de seconde...
De plaats van mijn hosting kon ik niet vinden. Ik zit zelf bij Webruimtehosting.nl, misschien dat iemand ervaring bij hem heeft... Overigens praat ik over mijn homepagina, en heb ik mijn URL Indexing op archieven staan...
Momenteel is dit *snip* hem... Heb de homepage veranderd naar alleen het woord welkom en de achtergrond, bovenaan het menu staat er ook 'Photo's' en dat was mijn homepage. Merk niet echt een snelheid verschil tussen beide pagina's...
Wat ik wel moet zeggen, en dat klinkt misschien wel heel dom, maar als ik mijn hosting mail over dit probleem, wat ik meerdere malen heb gedaan, lijkt de website ineens wel sneller te zijn geworden... Net alsof hij de snelheid van zijn server aan het afknijpen is...
Wat ik wel moet zeggen, en dat klinkt misschien wel heel dom, maar als ik mijn hosting mail over dit probleem, wat ik meerdere malen heb gedaan, lijkt de website ineens wel sneller te zijn geworden... Net alsof hij de snelheid van zijn server aan het afknijpen is...
[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 21-08-2011 14:20 ]
Wat een zooi 
Je pagina is ruim 4MB groot, laadt 33 (!!) .js bestanden (waaronder een hoop lightbox-achtige zooi en 3 ervan geven een 404) en weigert volledig te laden met JavaScript ingeschakeld. Voordat je bij je host aanklopt zou ik toch echt eerst zelf een grote schoonmaak houden.

Je pagina is ruim 4MB groot, laadt 33 (!!) .js bestanden (waaronder een hoop lightbox-achtige zooi en 3 ervan geven een 404) en weigert volledig te laden met JavaScript ingeschakeld. Voordat je bij je host aanklopt zou ik toch echt eerst zelf een grote schoonmaak houden.
En hoe moet ik dit gaan houden?
Ik zal zo eens een lijst van al mijn plugins maken...
Edit: dit zijn ze alle 23:
Advertisement Management
Akismet
Awesome Flickr Gallery
bbPress
bbPress Post Toolbar
Contact Form 7
Custom Admin Branding
Faster Image Insert
Flickr Zoom Badge
Google Analytics for WordPress
Google Website Optimizer for WordPress
Google XML Sitemap for Images
Google XML Sitemaps
jQuery Lightbox
Login LockDown
Page Links To
Really Simple CAPTCHA
Visitor Maps and Who's Online
WP-Ban
WP-PageNavi
WP-Protect
WP eStore
WP Paypal Donation
Ik zal zo eens een lijst van al mijn plugins maken...
Edit: dit zijn ze alle 23:
Advertisement Management
Akismet
Awesome Flickr Gallery
bbPress
bbPress Post Toolbar
Contact Form 7
Custom Admin Branding
Faster Image Insert
Flickr Zoom Badge
Google Analytics for WordPress
Google Website Optimizer for WordPress
Google XML Sitemap for Images
Google XML Sitemaps
jQuery Lightbox
Login LockDown
Page Links To
Really Simple CAPTCHA
Visitor Maps and Who's Online
WP-Ban
WP-PageNavi
WP-Protect
WP eStore
WP Paypal Donation
[ Voor 74% gewijzigd door iApp op 20-08-2011 23:35 ]
Let op:
~[html]Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. Het WordPress topic is primair bedoeld als discussieplatform, niet als vraagbaak en quickfix desk.~[/html]
~[html]Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. Het WordPress topic is primair bedoeld als discussieplatform, niet als vraagbaak en quickfix desk.~[/html]