Ok piraterij is dus van alle tijden daar zijn we het over eens. Jij beweert echter dat dankzij de introductie van P2P er opeens een dermate groot probleem is dat het opeens als een deus ex machina de hele markt om zeep helpt.
Waarbij enkel modellen die piraterij buiten spel zijn in de trand van bnet en mmorpg's de oplossing zijn.
Dat de absolute aantallen illegale downloads stijgen zal ik niet ontkennen, echter lijk jij geen rekening te houden met globalisering. De markt voor games is op de tijd 2000 tot nu ook enorm toegenomen. De game die jij anno 1996 op je zolderkamer programmeerde kan nu dankzij het internet worden gedistribueerd aan 100'den miljoenen potentiële kopers. Dus terwijl de absolute piraterij op dit moment hoogtij viert blijf ik van mening dat dit ongeveer dezelfde relatieve hoeveelheid is ten opzichte van vroeger.
Het argument (voor zover dit relevant is in de discussie?) over stijgende ontwikkelkosten staat los van piraterij an sich. Het is toch niet omdat iemand 100milj€ in een game investeert dat die game het daarom ook waard is te kopen? Zoals ik al zij het risico wordt hoger en de return on investment kleiner, het enige dat piraterij doet is dit probleem sneller duidelijk maken.
Als een ontwikkelteam historisch in 2000 uit 25 man bestaat en nu uit 10* meer omdat alles gecompliceerder wordt, gaat het in 2020 dan uit 800 man bestaan? <--doodlopend straatje uiteindelijk zit je tegen een limiet aan.
In het artikel staat ook duidelijk aangegeven waarom sequels zo populair zijn, het meeste werk is gedaan en we moeten maar hier en daar iets aan passen een nieuw effectje, nieuw karakter en done. Dat gaat dus steeds minder goed werken hoor...
Dat jij geen slaap verliest is me allang duidelijk toen je aan begon te geven dat je slechte games mag pirateren.
Pardon, ik stel dat ik iedere game die me niet aan staat per direct naar de prullenbak verwijs en die worden dus ook niet gespeeld, verder doe ik nergens uitspraken dat jij mij continu in het piratenhoekje wilt duwen vind ik best wel

Ik geef
mijn mening waarom piraterij mijn inziens populair is en in welke leeftijdsgroep ik denk dat het vooral voorkomt en de reden hiervoor.
Wat is jouw antwoord:
"Tijd voor Inhoudelijke billekoek" en dan met 0.0 argumenten komen en schreeuwen dat je een bron wilt
Ook deze comment:
Niet jij, maar Azerty is van mening dat stelen mag als kwaliteit laag is of als je geen geld hebt
Dit is helemaal niet mijn mening, ik -denk- alleen dat luiheid en gebrek aan geld de redenen zijn voor piraterij.
Ooit gehoord van dit:
Wikipedia: Advocaat van de duivel
Om toch met enige feitelijke argumentatie te komen:
Over mijn
claim ivbm doelpopulatie:
http://managementfunda.co...ng-targeting-positioning/
De highlights voor Rockstar:
- The data used in the report was collected via an online survey in which 16,670 respondents ages six to 44 (who currently own video game systems, portable and console) were targeted.
- The fact is 45 percent of heavy/hardcore gamers are actually in the 6-17 age groups.
- And almost a third of the Avid Console Gamer segment (which represents the largest group) are between the ages of six and 17.
- Kids, and specifically teens, are vital to the health of this industry. They’re the people who have more free time on their hands, and therefore more time to play games.
http://www.theesa.com/fac..._Essential_Facts_2010.PDF
Highlights en bedenkingen:
- gemmidelde leeftijd is 34 in 2009 (bedenking, het begrip games is héél breed genomen dus van de bomma die dokter X' braintraining opzet tot vrouwen van middelbare leeftijd die bejeweled spelen

het gemiddelde voor de non-casual zal dus waarschijnlijk aanzienlijk lager liggen.)
CoD, WoW en consorten zijn duidelijk op een jonger, mannelijk publiek gericht.
- De meeste games worden gekocht door mensen van ~40jaar (Mijn punt zij hebben het geld ervoor)
Uit een wat ouder npd report;
http://www.qj.net/psp/new...y-360-wii-owners-too.html
-For the Young Heavy segment, however, there's an inclination to play more on PlayStation Portables and Nintendo DSes. Waarom zou dit zijn
Over de
inkomsten van adolescenten, wederom moeilijk om hier heldere info over te vinden:
De enige (oude) bron die ik kan vinden die algemeen beschikbaar is en geen klauwen met geld kost.
http://6aa7f5c4a9901a3e1a...ments.com/pdf/vol-714.pdf
In 1996 50% van de 12-18 jarigen verdient gemiddeld ~20.70$ (standaarddeviatie 33.50) per week (recent data anno 2011 sugereert eerder 50$)
Daarvan gaat:
Food, Drink, and Snac 4.49$
Clothing & Personal Care 5.45$
Entertainment 5.90$
Saving 3.98$
Conclusie toen: First, there is some evidence indicating that most of the adolescents' discretionary income would be spent on recreation and luxury items, and second, there is virtually little evidence that adolescents practice or even appreciate saving.
Met de hier genoemde getallen per week en het feit dat ze zo weinig sparen is het geen wonder dat jongeren vaak over gaan tot piraterij (het feit dat zij vaak bij hun thuis het meest technisch onderlegd zijn even achterwege latend)
Dit is mijn laatste post over dit onderwerp, ben de materie beu onderhand.