Doodgaan van de PC Markt

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:23
Een echte pc gamer zorgt dat zijn pc up to date is,en daar zijn echt geen duizenden euro's voor nodig.

Wat zou het fijn zijn om met de mogelijkheden van vandaag een Battlefield game te krijgen zonder de vervuilende invloeden van consoles. Nee vriendelijke mede-tweakers niet bf3/bfbc2.0 daar heb ik de hoop al opgegeven geloof me met pijn in mijn gamers hart 1942/bf2 :-(
Maar Ik heb een tip voor de puristen "War of Tanks" de ontwikkelaars zijn "nog" niet vergald door het grote console geld. Geniet en enjoy!

[ Voor 12% gewijzigd door MaXeRs op 20-02-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Volgens mij is steam het perfecte voorbeeld om het tegendeel te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel vermaak ik mij enorm met heel veel PC games. Deze markt is helemaal niet aan het doodgaan. Er zijn allerlei nieuwe games die ik speel. Mijn ps3 ligt iig meer stof te happen dan mijn pc. Wat gamen betreft vermaak ik mij ook meer op de pc moet ik zeggen. Gamen op de ps3 is leuk in de kamer met wat vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat de discussie zinloos is als de 500 pond gorilla in de hoek wordt vergeten/niet mag worden genoemd. Een omgekeerd bewijs wordt wel gegeven
_Dune_ schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:50:
[...]

Klopt inderdaad hier geef ik je dan ook volledig gelijk in, zeker de laatste regel Blizard doet het uitstekend.
Waarom is Blizzard zo rijk en kan het zich permiteren kwaliteit te leveren?

Doordat ze piraterij compleet buiten spel hebben gezet.

1. De cashcow, WOW is niet te pirateren, het is subscription based.
2. Starcraft 2 is geen vergelijkbare cashcow en kent geen betaalde subscription, maar het spel is eigenlijk nauwelijks interresant zonder battlenet. Pirateren is in te perken.

Subscription based gaming is de enige oplossing die lijkt te werken. Niet voor niets dat grote MMO's wel de funding krijgen voor een release.

Overigens nog een verklaring waarom piraterij iets harder aankomt dan vroeger (diskette tijd): De investeringen liggen hoger en er moet dus een goede Return on investment zijn... anders doen er geen geldschieters (uitgevers en/of banken) mee.

Daarnaast is het veel lastiger om als startup de gaming industrie in te stappen. Vroeger gingen ook erg veel gaming studios kapot.. maar konden 2-4 fanatieke code kloppers op een zolderkamer ook zomaar een wereld game produceren (denk aan Star Control 2).

Tegenwoordig is dat gewoon veel lastiger. Een startup zal toch snel zich op java en handhelds/mobiles storten. Als dat werkt wordt je opgeslokt door een studio en kan je andere markten betreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Ik denk dat je Blizzard onderschat.
Ze waren al succesvol en gekend voor kwaliteit lang voordat WoW gemaakt werd....

Trouwens je argument niet te pirateren klopt ook niet. Neem hier maar eens een kijkje:
http://www.xtremetop100.com/world-of-warcraft

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:01:
Dat valt reuze mee. Alleen als je een winkel in Nederland binnen loopt, zoals de FRS, betaal je gewoon de hoofdprijs. Ik heb hier nu nog 30 spellen liggen voor de 360 (waren er meer, rest verkocht) en deze zijn bijna allemaal 40,- of minder geweest, ook voor de nieuwe titels.

Nadeel is er ook, aangezien het een week duurt voor je het spel binnen hebt.
Dat geldt natuurlijk voor spellen op de PC net zo goed, die zijn ook aanzienlijk goedkoper in het buitenland. Ik moet toch zeggen dat eigenlijk altijd wel de PC versie goedkoper te krijgen is dan de consoleversies, met een verschil tussen de 5 en 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Een grappige afbeelding die hier wel gepast is :p

Afbeeldingslocatie: http://www.dula.tv/blog/wp-content/uploads/2009/05/consolechartyr2yb63272359.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lolzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Er is een optie vergeten! 'Do you have too much money? ---> Buy all!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhalix schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:25:
Er is een optie vergeten! 'Do you have too much money? ---> Buy all!'
Die valt onder de 'no friends at all' catagorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

-AzErTy- schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:18:
Ik denk dat je Blizzard onderschat.
Ze waren al succesvol en gekend voor kwaliteit lang voordat WoW gemaakt werd....
En toch is diablo 2 een van de meest gepirateerde games die ooit op lanparties gespeeld zijn. Uw punt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Het punt is dat ik het met deze statement gewoon niet eens ben:
"Blizzard heeft piraterij buiten spel gezet is daardoor rijk geworden en kan hierdoor kwaliteit leveren"

Mijn punt is dat Blizzard al heel succesvol was en topkwaliteit kon afleveren op momenten dat piraterij al welig tierde zoals jij zelf aangeeft met diablo 2. Dus piraterij en inkomsten zijn niet zo absoluut als hij het in zijn statement stelt.

Quality sells, de laatste tijd zijn developpers dit vergeten en wordt het argument piraterij misbruikt om eigen falen te verdoezelen. De zoveelste port of nummertje zoveel uit een serie waarbij er 0.0 verandering is in de gameplay, daar ben ik en ik denk velen met mij niet bereidt voor te betalen.
Ik geef zelf toe héél veel games eerst te "testen" en toch heb ik een zeer uitgebreide legale gamescollectie en wat valt op? Praktisch al mijn legale games hebben op gamerankings een score >88%.

Trouwens (privé) lanparties? Wordt daar ooit een legale game gespeeld?

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
De meeste mensen met een console hechten er minder waarde aan als je niet alle AA en FSAA e.d. op zijn hoogst kunt zetten.
Het is het principe, spel erin en gamen maar.

Bij een PC is het de eerste keer, alle grafische instellingen verhogen, en dan ook nog fine-tunen vaak om het beste eruit te halen. En je zit niet zo snel met 4-man achter een pc'tje om even een potje te gaan racen e.d.

Het is het gemak van de console wat zon sterk punt is. En bij bijvoorbeeld de PS3 heb je ook nog een Blu-ray speler, en een internet browser erop zitten voor weinig geld. Ik ken genoeg oudere mensen die een PS3 hebben gekocht omdat er een blu-ray speler opzit, en dat hun kind er ook van kan genieten d.m.v. de spelletjes.

De Pc-markt zal niet zo snel doodgaan, er blijft altijd een markt voor. Sommige mensen hebben liever dat ene spel op de pc omdat je dan met muis en toetsenbord kunt spelen. Maar de console markt rukt toch wel heel snel op,

Zucht...

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

SgtElPotato schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:30:
De meeste mensen met een console hechten er minder waarde aan als je niet alle AA en FSAA e.d. op zijn hoogst kunt zetten.
De meeste mensen met een pc hechten er weinig waarde aan of je alle AA en FSAA e.d. op zijn hoogst kunt zetten. De meeste mensen zijn al blij als ze uberhaupt de nieuwste games kunnen spelen ;)

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Boeboe schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:40:
[...]

En toch is diablo 2 een van de meest gepirateerde games die ooit op lanparties gespeeld zijn. Uw punt?
En hoeveel kopen er daarna direct diablo2?
Weet zeker dat dat een hoger percentage betreft dan een hoop andere games.

Diablo2 is geen reet aan op lan only.

Blizzard loopt trouwens echt al lang mee en ik vind eigenlijk dat WoW mij nog het minste aanspreekt.
Als diablo3 niet subscription based word, dan schieten ze zich behoorlijk in de voeten.
Dan gaan ze zeker merken aan de WoW fees die dan minder worden afgenomen.
Veel spelers komen immers van diablo2 af.

[ Voor 28% gewijzigd door Sinned123 op 24-02-2011 11:43 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Sinned123 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:41:
[...]

Blizzard loopt trouwens echt al lang mee en ik vind eigenlijk dat WoW mij nog het minste aanspreekt.
Als diablo3 niet subscription based word, dan schieten ze zich behoorlijk in de voeten.
Diablo 2 behoort nog steeds tot een van de betere verkopende games, zo nu en dan steekt het weer de kop op in de charts.

Daarnaast denk ik niet dat diablo 3 subscription based zal worden, diablo heeft toch een heel andere intentie dan WoW wat dat betreft. En zonder subs zal het spel meer dan genoeg revenue opleveren voor blizzard, in dat geval mogelijk wel meer dan dat ze met subs zouden kunnen bereiken. Zeker als veel mensen het direct via hun eigen battle.net store aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik game al jaren niet meer op de PC. In 2006 voor het laatst denk ik, LAN party op zolder met 6 PC's en dan Call of Duty en dat soort games. Nu speel ik alleen nog maar op de 360 en PS3, de Wii hapt stof.

Ik heb wel een degelijke HTPC op mijn TV aangesloten in de woonkamer, maar de voordelen van de 360 (Xbox Live met vrienden, fijne controller, spel erin en gaan) weegt zwaarder.

Enige dat ik écht mis op de consoles zijn point and click adventures, bij uitstek perfect op de PC. Gray Matter is nu ook op de 360 beschikbaar, maar point and click gaat toch prettiger met een muis ;)

Ga er echter niet de PC voor gebruiken..de DS(i) voldoet ook prima voor dat genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-AzErTy- schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:11:
Het punt is dat ik het met deze statement gewoon niet eens ben:
"Blizzard heeft piraterij buiten spel gezet is daardoor rijk geworden en kan hierdoor kwaliteit leveren"

Mijn punt is dat Blizzard al heel succesvol was en topkwaliteit kon afleveren op momenten dat piraterij al welig tierde zoals jij zelf aangeeft met diablo 2. Dus piraterij en inkomsten zijn niet zo absoluut als hij het in zijn statement stelt.

Quality sells, de laatste tijd zijn developpers dit vergeten en wordt het argument piraterij misbruikt om eigen falen te verdoezelen. De zoveelste port of nummertje zoveel uit een serie waarbij er 0.0 verandering is in de gameplay, daar ben ik en ik denk velen met mij niet bereidt voor te betalen.
Ik geef zelf toe héél veel games eerst te "testen" en toch heb ik een zeer uitgebreide legale gamescollectie en wat valt op? Praktisch al mijn legale games hebben op gamerankings een score >88%.

Trouwens (privé) lanparties? Wordt daar ooit een legale game gespeeld?
Je bent aan het kersenplukken in mijn post. Ik zal het verwerpen met een statement uit mijn post en een toevoeging.

1. Vroeger waren budgetten kleiner: Overigens nog een verklaring waarom piraterij iets harder aankomt dan vroeger (diskette tijd): De investeringen liggen hoger en er moet dus een goede Return on investment zijn... anders doen er geen geldschieters (uitgevers en/of banken) mee. Ja, ook in de Diablotijd (CD tijd^^) waren de budgetten en productiewaarden lager dan nu.
2. Ik durf ijskoud te stellen dat jouw statement dat er in de tijd van Diablo2 even veel werd gepiratereerd compleet flauwekul is. En ja, ik heb argumenten die je niet kan verwerpen :) Luister en huiver: Diablo2=2000. Bittorrent 2001. Feiten zijn van die rottige zaken. En dan ga ik niet eens in dat zelfs BT even tijd nodig had populair te worden.

Ik vind het ook wel speciaal dat je je eigen piraterij goedpraat met game-rankings. Diefstal van een lelijke fiets is toch net zo erg als die van een mooie?

Oh ja... piraterij is geen diefstal omdat het niet gaat om een "lost sale" of dat er iets uit een huis wordt ontvreemd :O

Kijk ik zal de laatste zijn die zegt dat kwaliteit niet telt. Maar dat piraterij de grote sloper is is gewoon erg lastig te ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Diablo en WOW zijn echt niet te vergelijken, het seen is een MMo, het ander is een multiplayer hack and slash. Als je met 8 man diablo speelt is het wss wel een volle sessie.

Bovendien zou Diablo met subscription model zou waarschijnlijk niet lopen.

Ze zullen BNet de drager moeten maken en dat zal ze wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd, de PC game markt is al jaren aan 't afsterven, maar doodgaan doet hij net niet.
Er zijn IMHO wel enkele duidelijke oorzaken dat de PC markt toch wel kleiner aan t worden is:

-Het grote voordeel van de PC (het relatief makkelijke upgraden) is tevens een groot nadeel.
Programmeer een spel op een Xbox of PS, en hij doet het op iedere Xbox of PS.
Bij de PC kan je als game-programmer niet uitgaan van 1 vast model, want bijna iedereen heeft andere Hardware/Drivers/OS.
Al die kleine verschillen kosten programmeerwerk (en dus geld cq winst).

-Zolang grote gamestudios eerder games laten evolueren ipv te revolutioneren trekt je geen tot weinig nieuwe klanten aan (iemand die aan Fifa2008 niks vond zal niet ineens 50€ neertellen voor Fifa 2011, want het spel is op de graphics en wat namen na gelijk aan de oudere versie.
Zo is men IMO ook jarenlang teveel bezig geweest met de eyecandy, het is misschien mooi dat Fifa2011 bv bijna real-life graphics heeftzien is, zolang het spel eigenlijk qua gameplay niet beter is als de allereerste Fifa is het eigenlijk triest wat men in 15 jaar tijd heeft weten te bereiken (niks dus, eigenlijk op beter beeld en geluid na)

10-15 jaar terug kwamen er veel meer revolutionaire spellen uit, die qua graphics misschien niet superieur waren, maar waar wel uren goede gameplay in zat (Syndicate, Theme Park, Settlers 1 bv)
Dat waren spellen waarvoor mensen overstag gingen, om ook een GamePC te nemen, en zulke spellen zie je tegenwoordig niet veel meer uitkomen, het is bijna allemaal al eens gedaan, in een iets andere vorm, met iets mindere graphics, en is er eens een keer een uitschieter qua gameplay brengt de ontwikkelaar hem ook uit op een console.Die spellen zorgen er voor dat de diehard wel weer een game koopt, maar je krijgt met zulke spellen geen mensen achter de WII, Xbox of PS3 vandaan.

Zo heb ik puur voor GT5 een PS3, maar ik ken niemand die een game-pc koopt vanwege 1 bepaald PC spel, wat niet op een console te doen is (heel misschien Flight Simulator, maargoed)

-Piraterij, ook al zo'n stokpaardje van een hoop mensen.
Vroeger werd er op de C64 al lustig gekopieert, en ten tijde van de PS1 was het al niet veel anders.
Natuurlijk kost piraterij geld (en dus gaan ontwikkelaars minder geld uitgeven aan revolutie ipv evolutie)maar daar heeft iedere console ook onder.Het is net als in de muziek, de platenbazen roepen om het hardst dat piraterij de muziek kapot maakt, maar ze hebben helaas het lef niet om toe te geven dat de muziek tegenwoordig allemaal dezelfde autotuned crap is.Vroeger lag je dagen van tevoren al voor de FRS voor "Thriller" of de nieuwe van Madonna, nu download je liever want de huidige muziek is voor 't merendeel gewoon troep.
Dan is het makkelijk om piraterij de schuld te geven ipv toe te geven dat je 13 in een dozijn bandje baggermuziek maakt die nog geen 5€ waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

[...]

Diablo 3 wordt niet subcriptions based, dat is al een jaar of 2 bekend.
Overigens is het echt niet zo dat alle toekomstige Diablo 3 spelers ook WoW spelen. Zelf heb ik tot 6 maanden na launch vanilla WoW gespeeld en er zullen nog wel meer zijn die het helemaal niet gespeeld hebben :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 08:20:
[...]

Je bent aan het kersenplukken in mijn post. Ik zal het verwerpen met een statement uit mijn post en een toevoeging.

1. Vroeger waren budgetten kleiner: Overigens nog een verklaring waarom piraterij iets harder aankomt dan vroeger (diskette tijd): De investeringen liggen hoger en er moet dus een goede Return on investment zijn... anders doen er geen geldschieters (uitgevers en/of banken) mee. Ja, ook in de Diablotijd (CD tijd^^) waren de budgetten en productiewaarden lager dan nu.
2. Ik durf ijskoud te stellen dat jouw statement dat er in de tijd van Diablo2 even veel werd gepiratereerd compleet flauwekul is. En ja, ik heb argumenten die je niet kan verwerpen :) Luister en huiver: Diablo2=2000. Bittorrent 2001. Feiten zijn van die rottige zaken. En dan ga ik niet eens in dat zelfs BT even tijd nodig had populair te worden.

Ik vind het ook wel speciaal dat je je eigen piraterij goedpraat met game-rankings. Diefstal van een lelijke fiets is toch net zo erg als die van een mooie?

Oh ja... piraterij is geen diefstal omdat het niet gaat om een "lost sale" of dat er iets uit een huis wordt ontvreemd :O

Kijk ik zal de laatste zijn die zegt dat kwaliteit niet telt. Maar dat piraterij de grote sloper is is gewoon erg lastig te ontkennen.
Hahaha, bitorrent? In de periode pré 2001 waren 95% van de games niet eens beveiligd dus even in de cd writer en het kopietje is gemaakt. Toen had je niet een deftige crack nodig, gewoon een lettertje vervangen en de cd check was omzeilt. Er staan mij toch nog taferelen voor ogen op de middelbare school dat er mensen met 20 cd'tjes in de rugzak de laatste nieuwe game uitdeelden....
Worst case scenario de hele klas legt 1€ er wordt 1 game gekocht en degene met de cd writer kopieert voor de rest dat hoe is dat minder erg?

Ander voorbeeldje praktisch alle games pré ~2000 kan je gewoon integraal de copy/pasten dus op lan parties was het ook een geshare van jewelste.

Doen alsof piraterij niet significant was voor bittorrent is naïef, het enige dat bittorrent gedaan is, is alles duidelijk zichtbaar en traceerbaar maken.

En goedpraten? Ik geef net aan dat ik alle spellen die ik effectief speel ook gekocht worden dus wat is het probleem :? Ik doe enkel de vaststelling dat de games die gespeeld worden door mij blijkbaar door proffesionele reviewers als goed bestempeld worden. Als een game binnen de ~30minuten er niet in slaagt om te boeien dan is het enkele richting naar de prullenbak maar ja als jij per sé wilt roepen dat iedere download=piraterij=schade=gemiste inkomsten, dan doe je maar :)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-AzErTy- schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:29:
[...]

Hahaha, bitorrent? In de periode pré 2001 waren 95% van de games niet eens beveiligd dus even in de cd writer en het kopietje is gemaakt. Toen had je niet een deftige crack nodig, gewoon een lettertje vervangen en de cd check was omzeilt. Er staan mij toch nog taferelen voor ogen op de middelbare school dat er mensen met 20 cd'tjes in de rugzak de laatste nieuwe game uitdeelden....
Worst case scenario de hele klas legt 1€ er wordt 1 game gekocht en degene met de cd writer kopieert voor de rest dat hoe is dat minder erg?
Je bent behoorlijk ver heen als je een cd-copier net zo makkelijk vindt als Kazzaa/Bittorrent. Werkelijk, ik ben sprakeloos.
Ander voorbeeldje praktisch alle games pré ~2000 kan je gewoon integraal de copy/pasten dus op lan parties was het ook een geshare van jewelste.

Doen alsof piraterij niet significant was voor bittorrent is naïef, het enige dat bittorrent gedaan is, is alles duidelijk zichtbaar en traceerbaar maken.
Uitdaging: Wij verspreiden een bestand aan 1000 man verspreid over de wereld, ik geef je cd copiers en DHL. Ik neem Bittorrent.

Ik hoop toch echt dat je je nu een beetje achter je oren krabt en het verschil ziet?

Tsja, discussieren is o zo lullig als iemand feiten gebruikt in plaats van zomaar iets roept.
En goedpraten? Ik geef net aan dat ik alle spellen die ik effectief speel ook gekocht worden dus wat is het probleem :?
Ik koop ook alles op de proef, dat is compleet normaal ;w

Nee hoor, hoe kom ik erbij dat je piraterij goedpraat? |:(
Ik doe enkel de vaststelling dat de games die gespeeld worden door mij blijkbaar door proffesionele reviewers als goed bestempeld worden. Als een game binnen de ~30minuten er niet in slaagt om te boeien dan is het enkele richting naar de prullenbak maar ja als jij per sé wilt roepen dat iedere download=piraterij=schade=gemiste inkomsten, dan doe je maar :)
Jij bent de moeder Theresa onder piraten, de meeste die ik ken peinzen er niet over voor hun muziek of software te betalen.

Ik heb alleen een vraag: hoe noem je dan piraterij wel? Reclame door gratis demo's? WOW... wat een geweldig idee _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 09:13:

-Piraterij, ook al zo'n stokpaardje van een hoop mensen.
Vroeger werd er op de C64 al lustig gekopieert, en ten tijde van de PS1 was het al niet veel anders.
P2P changed the game.
Natuurlijk kost piraterij geld (en dus gaan ontwikkelaars minder geld uitgeven aan revolutie ipv evolutie)maar daar heeft iedere console ook onder.
De NDS gaat inderdaad naar de knoppen. Games worden al niet meer in Europa uitgebracht. Daarentegen de PS3 is regiovrij en tot voor kort onkraakbaar.

Los daarvan, console hacken is meestal iets lastiger: PS1 moest worden omgebouwd, PS3 mag niet meer online. Het gebeurt absoluut op grote schaal, maar het is bij lange na niet zo simpel als voor de PC waar de gebruiker meestal niets hoefde te doen behalve het torrentje binnen te trekken.
Het is net als in de muziek, de platenbazen roepen om het hardst dat piraterij de muziek kapot maakt, maar ze hebben helaas het lef niet om toe te geven dat de muziek tegenwoordig allemaal dezelfde autotuned crap is.Vroeger lag je dagen van tevoren al voor de FRS voor "Thriller" of de nieuwe van Madonna, nu download je liever want de huidige muziek is voor 't merendeel gewoon troep.
Dan is het makkelijk om piraterij de schuld te geven ipv toe te geven dat je 13 in een dozijn bandje baggermuziek maakt die nog geen 5€ waard is.
1. Jij vindt het goed om te pirateren als het mindere kwaliteit is? Wie bepaalt kwaliteit? Jij? Is het gappen van lelijke spullen minder erg?
2. Appels en Peren. De gameindustrie lijkt niet op de platenindustrie. Er zijn heel erg weinig cash cows in de gameindustrie, terwijl dat bij de platenindustrie wel zo is. Zo ook het aantal bronnen van inkomsten: onvergelijkbaar.

Er zijn verdomd weinig game bedrijven die het overleven, laat staan die puissant rijk worden (is het niet opvallend dat de enige die dat echt haalt, Blizzard is die Bnet tot antipiraterij hub heeft gemaakt?). Startups gaan vrijwel altijd kapot en piraterij kan daarbij alleen maar negatief werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battlefield 3 = nieuwe PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:47:
[...]

Je bent behoorlijk ver heen als je een cd-copier net zo makkelijk vindt als Kazzaa/Bittorrent. Werkelijk, ik ben sprakeloos.
Hallo, het ging om het tijdperk 1997-2001 als voorbeeld om aan te geven dat piraterij toen ook al belachelijk eenvoudig was en please als je een cd met de hand in je cd writer duwen en het knopje burn copy duwen moeilijker vindt dan je favoriete torrentsite opzoeken en de zooi unrarren etc tja dan verschillen we daar toch van mening.
Uitdaging: Wij verspreiden een bestand aan 1000 man verspreid over de wereld, ik geef je cd copiers en DHL. Ik neem Bittorrent.

Ik hoop toch echt dat je je nu een beetje achter je oren krabt en het verschil ziet?

Tsja, discussieren is o zo lullig als iemand feiten gebruikt in plaats van zomaar iets roept.
[...]
Feiten? Dat BT in 2001 op de markt kwam boeit niet dat is mijn punt. Je kreet P2P changed the game is ook bull.
Neem als voorbeeld de PS1, die werd verkocht van 1996-2006 vanaf de introductie van modchips ergens rond 1998 explodeerde de piraterij lang voordat er bittorrent bestond.

Zoals Biohazard al aangeeft zelfs in de tijd van de Commodore en daarvoor was er al piraterij, zelfs in die mate dat de markt eronder leed.
Maar ja als jij weigert in te zien dat piraterij in de (pc)markt iets is van alle tijden en zeker niet zo recent als jij wil doen uitschijnen het zij zo.
Ik koop ook alles op de proef, dat is compleet normaal ;w

Nee hoor, hoe kom ik erbij dat je piraterij goedpraat? |:(
Nochtans is het in vele sectoren inderdaad zo dat je op proef koopt, in vele sectoren heb je ook herroepingsrecht zonder opgave van redenen....

En weet je ook de motivatie achter dat recht?
Omdat de consument vooraf geen mogelijkheid heeft een goed te zien of te testen.

Belangrijke bron en zeer interessante post van Arnoud Engelfriet:
http://blog.iusmentis.com...ijn-en-geen-zichttermijn/

Want je koopt voor 45+€ iets waar je maar van moet veronderstellen dat het jou zal bevallen? Reviews etc zijn gekleurd, geven nooit het volledige beeld en rara de laatste tijd zijn er bitter weinig demo's dus wat doe je dan? En dan mag jij van mij piraat gaan roepen en zeggen dat het illegaal is, ik zal er mijn slaap niet om laten.
Jij bent de moeder Theresa onder piraten, de meeste die ik ken peinzen er niet over voor hun muziek of software te betalen.

Ik heb alleen een vraag: hoe noem je dan piraterij wel? Reclame door gratis demo's? WOW... wat een geweldig idee _/-\o_ .
De belangrijkste factor is niet omdat het gratis is, dat is imho een misconceptie. Piraterij is een inherent gevolg van menselijke luiheid. Als games pakweg 5€ kosten zal je zien dat er geen kat (de die-hard klaploper daargelaten) nog iets download. Kijk naar steam, heel vaak zijn er aanbiedingen waar games echt praktisch worden weggegeven oa met weekend deals etc. Steam is mede hierdoor de absolute marktleider atm.

Een ander punt achter piraterij is het gebrek aan koopkracht bij de doelpopulatie. De doelpopulatie is meestal sub 25jaar om niet te zeggen ~14-16 jaar gemiddeld. De loze kreet:"Ja maar je steelt toch niet als je er het geld niet voor hebt" gaat mede dankzij onze cultuur steeds minder op vind ik. Langs alle kanten worden jongeren erop gewezen en een dure gsm en een mp3 speler en een console en insert movie, insert music collectie te hebben. Je hoeft geen hogere wiskunde gedaan te hebben om in te zien dat onze cultuur mede dankzij peer pressure er dus op gemodelleerd is om piraterij te promoten. En op welke van de genoemde "levensbehoeften" van de tiener zou hij/zij kunnen besparen denk je?

Trouwens hoe zie jij een succesverhaal als Minecraft?

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

-AzErTy- schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:58:
[...]
Zoals Biohazard al aangeeft zelfs in de tijd van de Commodore en daarvoor was er al piraterij, zelfs in die mate dat de markt eronder leed.
Maar ja als jij weigert in te zien dat piraterij in de (pc)markt iets is van alle tijden en zeker niet zo recent als jij wil doen uitschijnen het zij zo.
Piraterij is van alle tijden, maar de kosten om een game te maken zijn wel waanzinnig veel gestegen. Tot het punt dat de meeste games amper voldoende verkopen om uit de kosten te geraken, vaak zelfs niet. En piraterij is dan plots een HEEL groot probleem.

Daarom dat Minecraft een "succesverhaal" is. Een miljoen euro is veel, maar als je met een team van 50 mensen 2 jaar aan een game moet werken stelt dat niets voor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 09:13:Zo is men IMO ook jarenlang teveel bezig geweest met de eyecandy, het is misschien mooi dat Fifa2011 bv bijna real-life graphics heeftzien is, zolang het spel eigenlijk qua gameplay niet beter is als de allereerste Fifa is het eigenlijk triest wat men in 15 jaar tijd heeft weten te bereiken (niks dus, eigenlijk op beter beeld en geluid na)
Je merkt geen verschil tussen fifa96 en fifa 2011? :X
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 09:13:Het is net als in de muziek, de platenbazen roepen om het hardst dat piraterij de muziek kapot maakt, maar ze hebben helaas het lef niet om toe te geven dat de muziek tegenwoordig allemaal dezelfde autotuned crap is.Vroeger lag je dagen van tevoren al voor de FRS voor "Thriller" of de nieuwe van Madonna, nu download je liever want de huidige muziek is voor 't merendeel gewoon troep.
Vroeger was alles beter. Tegenwoordig is alle muziek kut en vroeger was alle muziek geweldig ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
@Boeboe: Dit is imho 1 van de beste artikels ooit geschreven over het onderwerp gamedevelopment en de immer stijgende kosten:
http://www.firingsquad.co...e_development/default.asp

Er staan zeer mooi in uitgelegd waarom de huidige manier van ontwikkelen gedoemd is om te falen binnen afzienbare tijd. Het is te uitgebreid om hier even snel samen te vatten maar iedereen die wat tijd over heeft en iets boeiend wil lezen ga je gang :)

De kosten stijgen en je zit met steeds afnemende return on investment waardoor je risico toeneemt, moet je als industrie zijnde je dan niet afvragen wat er fout loopt en actie ondernemen? Dan bedoel ik dus de -echte-achterliggende problemen en niet de piraterij die het falen van het development systeem gewoon sneller blootlegt.

De laatste alinea uit het artikel wil ik wel even quoten:

Finally, there is evidence of gamer fatigue. Gamers are becoming more choosy with games, the pressure for more innovation is there. However, innovation is hard. It was easy in 1993 when the risk/reward ratio was absolutely there (remember that $300,000 cost and 300,000 copies sold being a “hit”?), and when new ideas were relatively simple and plentiful. It's also much easier to communicate a vision to a 20-man team, which is more flexible and less prone to inertia or falling into side projects than a 200-man team will be.

Perhaps the solution is going Wii – simpler, cheaper, smaller games.

The next few years should be fascinating, if a bit scary.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-AzErTy- schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:58:

Feiten? Dat BT in 2001 op de markt kwam boeit niet dat is mijn punt. Je kreet P2P changed the game is ook bull.
Neem als voorbeeld de PS1, die werd verkocht van 1996-2006 vanaf de introductie van modchips ergens rond 1998 explodeerde de piraterij lang voordat er bittorrent bestond.

Waar zeg ik dat piraterij nieuw is? Oh nee, dat zeg ik juist niet, dat verzin je... maar wat wel duidelijk is, is dat jij weigerd het kwantitatieve probleem in te zien. Ik weet wel waarom, het maakt je positie compleet onhoudbaar.

Wat je ook nblijft negeren (en iemand anders wijst je er ook op) is dat ontwikkelkosten veel hoger zijn. Banken willen een goede ROI zien anders heb je pech.
Nochtans is het in vele sectoren inderdaad zo dat je op proef koopt, in vele sectoren heb je ook herroepingsrecht zonder opgave van redenen....

En weet je ook de motivatie achter dat recht?
Omdat de consument vooraf geen mogelijkheid heeft een goed te zien of te testen.
Ja? Deze sector kent dat niet. Dat is misschien jammer, maar het is net als in het verkeer: Voorrang krijg je, dat mag je niet nemen.

Dat is namelijk ook eentje die je al op honderd kilometer ziet aankomen; piraterij als een moderne vorm van Robin Hood, als "putting it to the man".
Belangrijke bron en zeer interessante post van Arnoud Engelfriet:
http://blog.iusmentis.com...ijn-en-geen-zichttermijn/

Want je koopt voor 45+€ iets waar je maar van moet veronderstellen dat het jou zal bevallen? Reviews etc zijn gekleurd, geven nooit het volledige beeld en rara de laatste tijd zijn er bitter weinig demo's dus wat doe je dan? En dan mag jij van mij piraat gaan roepen en zeggen dat het illegaal is, ik zal er mijn slaap niet om laten.
Leuke bron. Ik heb er deze: Ik zie NDS games die niet naar Europa komen.

Dat jij geen slaap verliest is me allang duidelijk toen je aan begon te geven dat je slechte games mag pirateren. Dat er mensen keihard voor werken interreseert je geen moer. Jij spaart ff lekker 45 euro uit.. dat is veel belangrijker dan iemands brood.
De belangrijkste factor is niet omdat het gratis is, dat is imho een misconceptie. Piraterij is een inherent gevolg van menselijke luiheid. Als games pakweg 5€ kosten zal je zien dat er geen kat (de die-hard klaploper daargelaten) nog iets download. Kijk naar steam, heel vaak zijn er aanbiedingen waar games echt praktisch worden weggegeven oa met weekend deals etc. Steam is mede hierdoor de absolute marktleider atm.
Lees dit even, je snapt dan wel dat ik nu echt heel erg zit te lachen om jouw posts. Het is niet omdat het gratis is, het ligt aan het gemak, daarom is een prijsverlaging de oplossing...
Een ander punt achter piraterij is het gebrek aan koopkracht bij de doelpopulatie. De doelpopulatie is meestal sub 25jaar om niet te zeggen ~14-16 jaar gemiddeld. De loze kreet:"Ja maar je steelt toch niet als je er het geld niet voor hebt" gaat mede dankzij onze cultuur steeds minder op vind ik. Langs alle kanten worden jongeren erop gewezen en een dure gsm en een mp3 speler en een console en insert movie, insert music collectie te hebben. Je hoeft geen hogere wiskunde gedaan te hebben om in te zien dat onze cultuur mede dankzij peer pressure er dus op gemodelleerd is om piraterij te promoten. En op welke van de genoemde "levensbehoeften" van de tiener zou hij/zij kunnen besparen denk je?
Ik heb maar even vet gedrukt waar jouw hele verhaal om draait. Dat je dit een loze kreet vind is tekenend. Je bent dus voor diefstal. Duidelijk.... de hedendaagse jeugd blijkbaar ook... op zich wel humoristisch omdat de jeugd erg rechts denkt. Normen en waarden, stadscommando's ten spijt, in werkelijkheid is stelen te verantwoorden. O-)

Ok genoeg gelachen _/-\o_ Tijd voor Inhoudelijke billekoek:

Leuke statistiek. Hoe kom je erbij van de doelpopulatie? Laat eens wat cijfers zien. laten we dan ook eens kijken wat het gemiddeld te besteden inkomen van de hedendaagse jeugd is. Er wordt meer gewerkt dan toen ik tiener was.

Laat ik duidelijk zijn, piraterij wordt ook volop door 30ers en 40ers gedaan. Gratis is gewoon veel prettiger, dan hou je meer geld over.
Trouwens hoe zie jij een succesverhaal als Minecraft?
Dat is een mooi voorbeeld van een prima concept en virale marketing. Duidelijk is dat 9 developers (waarvan 2 inhuur) bepaald niet slecht is voor een Indie studio.

Wat je alleen niet ziet zijn de studios die het niet redden. Dat is op zich prima en zeker niet zielig, maar een succesverhaal is niet het bewijs dat piraterij geen gigantisch probleem is.

Als je wil stellen dat dit de oplossing is voor piraterij ben ik benieuwd hoe je een spel als pak hem beet Mass Effect zou willen distribueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ACE, klopt, maar puur om de nieuwste eye candy te kunnen draaien, niet omdat BF3 qua gameplay nu zo wereldschokkend vernieuwend is.

@ Raziel, qua gameplay niet echt, natuurlijk qua graphics e.d wel, maar als je bijvoorbeeld al 2009 oid hebt, is het dan nog de moeite waard om 2011 te nemen.IMO niet.

Tushinki.
Ik zeg niet dat piraterij mag als de game qua kwaliteit niet goed is, maar ik kan me best voorstellen dat mensen die Fifa 2010 legaal hebben gekocht voor 2011 denken, die download ik even.
Zolang gamestudio's maar blijven voortborduren op oude concepts is de drempel om te kopieren voor veel mensen een stuk lager, tenminste dat denk ik zelf.

Muziek en games is inderdaad niet te vergelijken, als je het vanuit jouw perspectief bekijkt, maar er is een reden waarom ik bijvoorbeeld Hitzone3423 kopieer, en "Final Frontier"van Maiden legaal heb.
En ik denk dat veel mensen zo redeneren, namelijk iets wat je ECHT wil koop je, iets waarvan je denkt "meh"
haal ik binnen.
Zolang ik voor elke lege DVD of CD een bedrag betaal aan "de thuiskopie" krijg ik zowieso een vieze smaak in mijn mond.Aan de ene kant mag je wel dokken voor een lege DVD waarop je wat word documenten back-upped, aan de andere kant mag kopieren niet, want dat kost de gameindustrie geld.

Zolang de gameindustrie zelf geen innovatieve manier vind om piraterij tegen te gaan, maar wel een hoop geld investeert in "onkraakbare"kopieerbeveiliging nummer 523 doen ze zelf ook wel wat fout.
Waarom lukt het , een voorheen relatief kleine studio, als Blizzard wel om iets te vinden, en een gigant als EA niet??

Je verhaal over hogere ontwikkelkosten lijkt me eerlijk gezegd ook een beetje onzin, ieder genre game is al tig jaar terug ontwikkelt, dus lijkt mij juist da tontwikkelkosten gedaald zijn (want even de nieuwe tattoo van vd Wiel programmeren in Fifa 2011 kost echt geen tonnen)De gameindustrie zelf is jaren terug al laks geworden, en daar plukken ze nu de wrange vruchten van.

Ik ben wel met je eens dat piraterij voor de PC industrie makkelijker is als voor de console's,en dat het internet piraterij wat makkelijker heeft gemaakt, maar om alles daar op af te schuiven is erg kort door de bocht.
Vroeger kocht je een kopie voor 5€ van iemand die in het wereldje zat, nu download je hem zelf. (maar beide manieren leveren de game-industrie niks op, dus qua opbrengsten voor hen zit er geen tot weinig verschil in)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:41:

Tushinki.
Ik zeg niet dat piraterij mag als de game qua kwaliteit niet goed is, maar ik kan me best voorstellen dat mensen die Fifa 2010 legaal hebben gekocht voor 2011 denken, die download ik even.
Zolang gamestudio's maar blijven voortborduren op oude concepts is de drempel om te kopieren voor veel mensen een stuk lager, tenminste dat denk ik zelf.
Niet jij, maar Azerty is van mening dat stelen mag als kwaliteit laag is of als je geen geld hebt |:(
Zolang ik voor elke lege DVD of CD een bedrag betaal aan "de thuiskopie" krijg ik zowieso een vieze smaak in mijn mond.Aan de ene kant mag je wel dokken voor een lege DVD waarop je wat word documenten back-upped, aan de andere kant mag kopieren niet, want dat kost de gameindustrie geld.
Dit is niet gerelateerd. Als ik een spel maak krijg ik geen geld van Buma, dat gaat naar de muziek industrie.
Zolang de gameindustrie zelf geen innovatieve manier vind om piraterij tegen te gaan, maar wel een hoop geld investeert in "onkraakbare"kopieerbeveiliging nummer 523 doen ze zelf ook wel wat fout.
Waarom lukt het , een voorheen relatief kleine studio, als Blizzard wel om iets te vinden, en een gigant als EA niet??
Dit is natuurlijk niet gek, Blizzard heeft dit probleem kunnen/moeten aanpakken op het moment dat ze ook puissant veel geld hadden.
Je verhaal over hogere ontwikkelkosten lijkt me eerlijk gezegd ook een beetje onzin, ieder genre game is al tig jaar terug ontwikkelt, dus lijkt mij juist da tontwikkelkosten gedaald zijn (want even de nieuwe tattoo van vd Wiel programmeren in Fifa 2011 kost echt geen tonnen)De gameindustrie zelf is jaren terug al laks geworden, en daar plukken ze nu de wrange vruchten van.
Ga naar het artikel wat Azerty post, dan zie je hoeveel geld je nodig hebt.

Vergeet niet hoeveel die FIFA licentie kost.
Ik ben wel met je eens dat piraterij voor de PC industrie makkelijker is als voor de console's,en dat het internet piraterij wat makkelijker heeft gemaakt, maar om alles daar op af te schuiven is erg kort door de bocht.
Vroeger kocht je een kopie voor 5€ van iemand die in het wereldje zat, nu download je hem zelf. (maar beide manieren leveren de game-industrie niks op, dus qua opbrengsten voor hen zit er geen tot weinig verschil in)
Het zijn niet allemaal "lost sales"... ja, ja. Tuurlijk zal iemand die 500 games download ze nooit allemaal hebben gekocht, maar die bewijslast kan je niet bij de industrie leggen. Er zijn lost sales... en dat ze die proberen in te dammen is logisch. Als je ziet dat sterke games op de NDS niet hierheen komen in verband met piraterij dan kan je er wel van uitgaan dat er "iets" aan de hand is.

Overigens... games zijn niet duur (zeker niet te vergelijken met muziek). Vroeger kostte een spel 100 gulden (C64). Als je inflatie erover heen trekt zijn die prijzen tegenwoordig lager. (Lage schatting: 1% inflatie, dat is een factor 1.35 over dertig jaar) .

PC spel 40 euro-> euro=2.25 gulden -> Dus ipv 135 gulden betalen we 90 gulden.

En dat is met een zeker te lage inflatie en een iets te hoge euro (werkelijk was het rond de 2.15 volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Ok piraterij is dus van alle tijden daar zijn we het over eens. Jij beweert echter dat dankzij de introductie van P2P er opeens een dermate groot probleem is dat het opeens als een deus ex machina de hele markt om zeep helpt.
Waarbij enkel modellen die piraterij buiten spel zijn in de trand van bnet en mmorpg's de oplossing zijn.

Dat de absolute aantallen illegale downloads stijgen zal ik niet ontkennen, echter lijk jij geen rekening te houden met globalisering. De markt voor games is op de tijd 2000 tot nu ook enorm toegenomen. De game die jij anno 1996 op je zolderkamer programmeerde kan nu dankzij het internet worden gedistribueerd aan 100'den miljoenen potentiële kopers. Dus terwijl de absolute piraterij op dit moment hoogtij viert blijf ik van mening dat dit ongeveer dezelfde relatieve hoeveelheid is ten opzichte van vroeger.

Het argument (voor zover dit relevant is in de discussie?) over stijgende ontwikkelkosten staat los van piraterij an sich. Het is toch niet omdat iemand 100milj€ in een game investeert dat die game het daarom ook waard is te kopen? Zoals ik al zij het risico wordt hoger en de return on investment kleiner, het enige dat piraterij doet is dit probleem sneller duidelijk maken.
Als een ontwikkelteam historisch in 2000 uit 25 man bestaat en nu uit 10* meer omdat alles gecompliceerder wordt, gaat het in 2020 dan uit 800 man bestaan? <--doodlopend straatje uiteindelijk zit je tegen een limiet aan.
In het artikel staat ook duidelijk aangegeven waarom sequels zo populair zijn, het meeste werk is gedaan en we moeten maar hier en daar iets aan passen een nieuw effectje, nieuw karakter en done. Dat gaat dus steeds minder goed werken hoor...
Dat jij geen slaap verliest is me allang duidelijk toen je aan begon te geven dat je slechte games mag pirateren.
Pardon, ik stel dat ik iedere game die me niet aan staat per direct naar de prullenbak verwijs en die worden dus ook niet gespeeld, verder doe ik nergens uitspraken dat jij mij continu in het piratenhoekje wilt duwen vind ik best wel ;( Ik geef mijn mening waarom piraterij mijn inziens populair is en in welke leeftijdsgroep ik denk dat het vooral voorkomt en de reden hiervoor.

Wat is jouw antwoord:
"Tijd voor Inhoudelijke billekoek" en dan met 0.0 argumenten komen en schreeuwen dat je een bron wilt 8)7

Ook deze comment:
Niet jij, maar Azerty is van mening dat stelen mag als kwaliteit laag is of als je geen geld hebt |:(

Dit is helemaal niet mijn mening, ik -denk- alleen dat luiheid en gebrek aan geld de redenen zijn voor piraterij.

Ooit gehoord van dit: Wikipedia: Advocaat van de duivel

Om toch met enige feitelijke argumentatie te komen:

Over mijn claim ivbm doelpopulatie:
http://managementfunda.co...ng-targeting-positioning/

De highlights voor Rockstar:
- The data used in the report was collected via an online survey in which 16,670 respondents ages six to 44 (who currently own video game systems, portable and console) were targeted.
- The fact is 45 percent of heavy/hardcore gamers are actually in the 6-17 age groups.
- And almost a third of the Avid Console Gamer segment (which represents the largest group) are between the ages of six and 17.
- Kids, and specifically teens, are vital to the health of this industry. They’re the people who have more free time on their hands, and therefore more time to play games.

http://www.theesa.com/fac..._Essential_Facts_2010.PDF

Highlights en bedenkingen:
- gemmidelde leeftijd is 34 in 2009 (bedenking, het begrip games is héél breed genomen dus van de bomma die dokter X' braintraining opzet tot vrouwen van middelbare leeftijd die bejeweled spelen :+ het gemiddelde voor de non-casual zal dus waarschijnlijk aanzienlijk lager liggen.)
CoD, WoW en consorten zijn duidelijk op een jonger, mannelijk publiek gericht.
- De meeste games worden gekocht door mensen van ~40jaar (Mijn punt zij hebben het geld ervoor)

Uit een wat ouder npd report;
http://www.qj.net/psp/new...y-360-wii-owners-too.html

-For the Young Heavy segment, however, there's an inclination to play more on PlayStation Portables and Nintendo DSes. Waarom zou dit zijn :X

Over de inkomsten van adolescenten, wederom moeilijk om hier heldere info over te vinden:
De enige (oude) bron die ik kan vinden die algemeen beschikbaar is en geen klauwen met geld kost.
http://6aa7f5c4a9901a3e1a...ments.com/pdf/vol-714.pdf

In 1996 50% van de 12-18 jarigen verdient gemiddeld ~20.70$ (standaarddeviatie 33.50) per week (recent data anno 2011 sugereert eerder 50$)

Daarvan gaat:
Food, Drink, and Snac 4.49$
Clothing & Personal Care 5.45$
Entertainment 5.90$
Saving 3.98$

Conclusie toen: First, there is some evidence indicating that most of the adolescents' discretionary income would be spent on recreation and luxury items, and second, there is virtually little evidence that adolescents practice or even appreciate saving.

Met de hier genoemde getallen per week en het feit dat ze zo weinig sparen is het geen wonder dat jongeren vaak over gaan tot piraterij (het feit dat zij vaak bij hun thuis het meest technisch onderlegd zijn even achterwege latend)

Dit is mijn laatste post over dit onderwerp, ben de materie beu onderhand.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

-AzErTy- schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:13:
Perhaps the solution is going Wii – simpler, cheaper, smaller games.

The next few years should be fascinating, if a bit scary.[/i]
Laat de Wii nu juist de minst succesvolle zijn :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-AzErTy- schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:18:

[...]

Pardon, ik stel dat ik iedere game die me niet aan staat per direct naar de prullenbak verwijs en die worden dus ook niet gespeeld, verder doe ik nergens uitspraken dat jij mij continu in het piratenhoekje wilt duwen vind ik best wel ;( Ik geef mijn mening waarom piraterij mijn inziens populair is en in welke leeftijdsgroep ik denk dat het vooral voorkomt en de reden hiervoor.
Het is altijd lullig dat ik je oude posts opnieuw kan oprakelen. Dat maakt je standpunt zo onhoudbaar.
De loze kreet:"Ja maar je steelt toch niet als je er het geld niet voor hebt" gaat mede dankzij onze cultuur steeds minder op vind ik.
Duidelijk vind jij het een loze kreet. Ik lees door naar de uitspraak... dus jij vind dat "Ja maar je steelt toch niet als je er het geld niet voor hebt" een loze kreet is.

Dus als ik jou het piraten hoekje indruk en vindt dat je piraterij(zelfs diefstal in dit geval) goedpraat ligt dat toch echt aan je eigen wilde uitspraken.
Wat is jouw antwoord:
"Tijd voor Inhoudelijke billekoek" en dan met 0.0 argumenten komen en schreeuwen dat je een bron wilt 8)7
Ik kom niet met kwantitatieve claims. Sterker nog, voordat ik wat zei over P2P heb ik de jaartallen van BT en Kazaa gecontroleerd t.o.v. Diablo2. Ik zoek het eerst uit in geval ik er naast zou zitten.
Ook deze comment:

Dit is helemaal niet mijn mening, ik -denk- alleen dat luiheid en gebrek aan geld de redenen zijn voor piraterij.

Ooit gehoord van dit: Wikipedia: Advocaat van de duivel
Je laat twee dingen door elkaar lopen:

1. Je stelt dat je slechte games mag pirateren omdat je ze toch weggooit.
2. Je stelt dat diefstal niet verwerpelijk is.

Dat zijn twee claims, als je wil zal ik ook de eerste weer oprakelen, maar ik neem aan dat je zelf ook wel omhoog kan scrollen.
Om toch met enige feitelijke argumentatie te komen:

Over mijn claim ivbm doelpopulatie:
http://managementfunda.co...ng-targeting-positioning/

De highlights voor Rockstar:
- The data used in the report was collected via an online survey in which 16,670 respondents ages six to 44 (who currently own video game systems, portable and console) were targeted.
- The fact is 45 percent of heavy/hardcore gamers are actually in the 6-17 age groups.
- And almost a third of the Avid Console Gamer segment (which represents the largest group) are between the ages of six and 17.
- Kids, and specifically teens, are vital to the health of this industry. They’re the people who have more free time on their hands, and therefore more time to play games.

http://www.theesa.com/fac..._Essential_Facts_2010.PDF

Highlights en bedenkingen:
- gemmidelde leeftijd is 34 in 2009 (bedenking, het begrip games is héél breed genomen dus van de bomma die dokter X' braintraining opzet tot vrouwen van middelbare leeftijd die bejeweled spelen :+ het gemiddelde voor de non-casual zal dus waarschijnlijk aanzienlijk lager liggen.)
CoD, WoW en consorten zijn duidelijk op een jonger, mannelijk publiek gericht.
- De meeste games worden gekocht door mensen van ~40jaar (Mijn punt zij hebben het geld ervoor)

Uit een wat ouder npd report;
http://www.qj.net/psp/new...y-360-wii-owners-too.html

-For the Young Heavy segment, however, there's an inclination to play more on PlayStation Portables and Nintendo DSes. Waarom zou dit zijn :X

KNIP

Conclusie toen: First, there is some evidence indicating that most of the adolescents' discretionary income would be spent on recreation and luxury items, and second, there is virtually little evidence that adolescents practice or even appreciate saving.

Met de hier genoemde getallen per week en het feit dat ze zo weinig sparen is het geen wonder dat jongeren vaak over gaan tot piraterij (het feit dat zij vaak bij hun thuis het meest technisch onderlegd zijn even achterwege latend)

Dit is mijn laatste post over dit onderwerp, ben de materie beu onderhand.
Ik pak mijn post er maar even bij:
Leuke statistiek. Hoe kom je erbij van de doelpopulatie? Laat eens wat cijfers zien.
En wat blijkt... je claim is niet goed waar te maken, de gemiddelde gamer is ouder. Dat rockstar in wil zetten op jongeren is voor rockstar leuk in verband met hun strategie, maar de markt is ouder.

Ik zal het toelichten: Aldi zet in op de laagste inkomens. Andere juist supermarkten niet. De markt zal iets onder Modaal liggen. Aldi is geen bewijs dat de doelgroep de lagere inkomsten is. De markt daarentegen is een indicatie dat dit gemiddeld genomen iets hoger zal liggen bij de gemiddelde supermarkt (geen direct bewijs, maar economisch logisch). Dan vertroebelen we dit weer doordat het slim is op jonger te mikken omdat mensen zich graag jong voelen etc. etc. etc. Bovendien wordt het boodschappen mandje bepaalt door de jongsten van het gezin.

Betreft je claim over Pop-cap games: In de Hogescholen en Universiteiten stikt het van de spelers van deze games. Ik twijfel enorm of het het gemiddelde zo hard omlaag haalt als je denkt. Dit is alleen zo lastig te bewijzen.

En dat is dus mijn punt: claimen dat de doelgroep zo jong is is haast niet te bewijzen, ik denk dat deze ouder is. Jij draagt cijfers aan die zonder problemen voor beide kanten ammo aanleveren _/-\o_
laten we dan ook eens kijken wat het gemiddeld te besteden inkomen van de hedendaagse jeugd is. Er wordt meer gewerkt dan toen ik tiener was.
Een post over Amerikaanse jongeren zegt in dit geval niets, maar dat verwijt ik je niet, daar heb ik zelf om gevraagd, dat heb je niet aangedragen. Zonder in dit geval naar je uit te halen; dit is iets teveel appels en peren. Wij hebben minimum jeugdloon, beperking jeugd werktijden, meer dwang om naar school te gaan.

Bovendien is er een verschil in uitgaven patroon tussen Europa en USA jongeren. Geen auto's maar brommers(leeftijd 16-18 afhangend van de staat), meer mobiele telefonie in Europa(dat kan al gelijk getrokken zijn), jongeren in Europa kunnen naar het cafe (konden^^) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:23:
[...]

Dat vind ik een flinke uitspraak :)

Volgens mij is Nintendo wel degelijk de succesvolste geweest, zelfs als de totale inkomsten onder de hand lager liggen:

Laten we aannemen dat de kosten voor Sony, MS en Nintendo hetzelfde waren. Dit is zeker niet zo, maar dit is in dit geval eigenlijk irrelevant*

De WII liep verreweg het snelst in het begin, dit betekend dat Nintendo het snelst uit de kosten was (de grootste cash flow, hoogste ROI). Dat is belangrijker dan de totale opbrengsten, immers dit is waar investeerders naar kijken. Zonder investeerders is het lastig werken (hier is MS een lastig geval, maar laten we MS als intern investeerder zien).

*
Kosten zijn lastig te berekenen. Nintendo is zeker het goedkoopst, maar ze hadden ook verreweg het minste geld. Voor Nintendo is het core business (do or die), voor de anderen is dit minder het geval. Financierings getallen (interest) zal dan ook afwijken, dat tikt allemaal aan.

Bovendien is er de kans dat Nintendo de meeste kennis moest inhuren, ze zijn immers de kleinste. Daarentegen is het weer gebaseerd op de GC wat het wer goedkoop maakt, maar de XBOX is weer een veredelde PC... etc. etc. etc. Lastig dus^^.

Wat dan blijft is de cashflow en dat is eigenlijk waar het altijd om draait (cash is king). En daar is Nintendo de winnaar. Ze waren heel snel uit de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snel uit de kosten komen staat nog niet gelijk aan 'succes'. Dat zij de console is relatief korte tijd winstgevend konden maken is leuk, maar dat zegt relatief niets over de games zelf.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
SinergyX schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:23:
[...]

Die quote gaat dus niet letterlijk over het games gaan uitbrengen op de Wii maar over "– simpler, cheaper, smaller games"

Dat zie je niet alleen bij de Wii. Ook bij de X-Box en Playstation kun je nu online tal van "simpler, cheaper, smaller games" kopen. Op de PC heb je ze ook via Steam. De marktleider in dat soort games is mijns inziens Apple met hun iOS platform. We hebben het dan over 'dingetjes' als Angry Birds maar ook games als Infinity Blade (http://www.epicgames.com/infinityblade/) zijn simpeler, goedkoper en kleiner.

Dat soort games speel je sneller uit, maar ze kosten ook niet zoveel. Op zich best wel vermakelijk wanneer we meer die kant op gaan.

(en Wii mag dan wel voor 3rd party developers zijn tegen gevallen, voor zelf Nintendo was het een groot succes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zijn 2 games, 2 games waar je directe tegenhangers hebt qua 'full size' games (randoms, Black Ops, SC2), dat je niet kan zeggen dat iets meteen de oplossing voor de toekomst is. Zeker de iOS games zijn meer voor 'on the road' dan dat het echt voor de gamers is, dat zou eerder een nieuwe markt voor gamedevelopers zijn, dan dat het een toekomstbeeld is waar het heen gaat qua gaming. Maarja, er staat ook 'perhaps'.. inderdaad, mischien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:58:
Snel uit de kosten komen staat nog niet gelijk aan 'succes'. Dat zij de console is relatief korte tijd winstgevend konden maken is leuk, maar dat zegt relatief niets over de games zelf.
Ho, stop. Dat heeft uiteraard alles te maken met succes. In de economische wereld is snel uit de kosten komen de enige terzake doende factor.

- De games die in het begin voor de WII uitkwamen verkochten ook prima, weer goed voor de ROI van die bedrijven.
- Nintendo's winstgevendheid straalt door op de industrie ook al omdat ze ook uitgever zijn.

No money=No games.

- Als jij 1 mln investeert in een spel en je hebt het er in 2 jaar uit, ik investeer een half miljoen en ik heb het er in 1 jaar uit dan ben ik veel en veel interessanter voor geldschieters=> Meer geld voor komende games etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoelang hebben Sony en Microsoft geld moeten bijleggen op hun consoles? Welke 3 platformen hebben de 'beste games' klaar staan? Wii komt daar amper tot helemaal niet meer voor.

Maar dit gaat over de PC markt, simpel gezegt: simpler, cheaper, smaller games is nu _niet_ de oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 28-02-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:31:
Hoelang hebben Sony en Microsoft geld moeten bijleggen op hun consoles? Welke 3 platformen hebben de 'beste games' klaar staan? Wii komt daar amper tot helemaal niet meer voor.
Amper is wellicht redelijk accuraat.. maar de momenteel hoogst genoteerde game bij Gamespot is voor de WII.
Maar dit gaat over de PC markt, simpel gezegt: simpler, cheaper, smaller games is nu _niet_ de oplossing.
Dat vind ik weer een hele grote uitspraak. Dit kan je niet goed onderbouwen. In deze heeft Azerty absoluut een punt met Minecraft. Juist daar zit de kans voor kleinere studios en voor vernieuwende spel concepten.

Want hoe je het wendt of keert, de huidige budgetten zijn een enorm probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
-AzErTy- schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:13:
@Boeboe: Dit is imho 1 van de beste artikels ooit geschreven over het onderwerp gamedevelopment en de immer stijgende kosten:
http://www.firingsquad.co...e_development/default.asp.[/i]
'It was easy in 1993 when the risk/reward ratio was absolutely there (remember that $300,000 cost and 300,000 copies sold being a “hit”?), and when new ideas were relatively simple and plentiful.'

Waarom niet terug naar hoe het in 1993 was dan?

Slaat het artikel de plank niet mis door te suggereren dat een fundamenteel andere koers onvermijdelijk is? Op het moment dat de productie te ingewikkeld wordt stapt een publisher/developper toch gewoon over op een kleiner budget?

[ Voor 28% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 28-02-2011 14:13 ]

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:56:
Dat vind ik weer een hele grote uitspraak. Dit kan je niet goed onderbouwen. In deze heeft Azerty absoluut een punt met Minecraft. Juist daar zit de kans voor kleinere studios en voor vernieuwende spel concepten.

Want hoe je het wendt of keert, de huidige budgetten zijn een enorm probleem.
1 game is geen toekomstperspectief, je moet maar steeds een nieuw concept kunnen bedenken en uiteindelijk droogt dat op (kijk maar naar die 1012 varianten op tetris of zo'n castle siege). Minecraft an sich (net als angry birds en meat boy) is een behoorlijk succes, maar het red niet een compleet gameplatform of uberhaubt de gameindustrie.

Je kan de gameindustrie namelijk niet als '1 groep' kenmerken en daar een oplossing voor bedenken, shooters zijn geen racers, rpg'ers zijn geen rts'ers, elke groep heeft zijn eigen voorkeur en eisenpakket. Met de evolutie zijn op diverse gebieden de eisen te hoog geworden om er nog een 'simpel goedkope game' voor te bouwen, een A2 racer tegen NFS/GT/etc werkt al lange tijd niet meer.

Vanuit RTS zie je echter wel weer een signaal komen dat ze liever 'back to basic' gaan, daar hebben ze mogelijk nog een markt maar die wordt relatief gedomineerd door de jongens met het meeste geld en grootste aanbod (EA, Blizzard), enkel weten daar nog iets in te vinden zoals de DOTA variant (maar die draait op basis van een mega-budget game).

Je kan simpelweg niet zeggen voor de complete industrie dat 1 oplossing dé oplossing voor alles is, elke markt en elk platform zal puur gericht op zijn spelers de betere oplossing moeten zoeken. Mijn uitspraak klopt daarmee, je kan niet voor de hele PC markt zeggen dat dat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:44:
[...]

KNIP

Je kan simpelweg niet zeggen voor de complete industrie dat 1 oplossing dé oplossing voor alles is, elke markt en elk platform zal puur gericht op zijn spelers de betere oplossing moeten zoeken. Mijn uitspraak klopt daarmee, je kan niet voor de hele PC markt zeggen dat dat de oplossing is.
Het is niet de hele oplossing, maar het is wel een oplossing voor een deel van het probleem; namelijk start-ups. Je nuancering is dus correct, maar zoals je het de eerste keer neerzette gaf je aan dat het uberhaupt geen oplossing is (je benadrukte niet ipv de).

Betreft de AAA titels: Ik denk dat vrijwel alle sports (dus ook racing) naar de console gaat en dat FPS wel eens snel kan volgen. Het gat zit hem in de RTS en MMO's waar een toetsenbord+muis een must is.

Dus de A2 racer vs NFS vergelijking kan weleens redelijk leeg zijn als NFS niet of als late port naar de PC komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powersmoker schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:05:
[...]

'It was easy in 1993 when the risk/reward ratio was absolutely there (remember that $300,000 cost and 300,000 copies sold being a “hit”?), and when new ideas were relatively simple and plentiful.'

Waarom niet terug naar hoe het in 1993 was dan?

Slaat het artikel de plank niet mis door te suggereren dat een fundamenteel andere koers onvermijdelijk is? Op het moment dat de productie te ingewikkeld wordt stapt een publisher/developper toch gewoon over op een kleiner budget?
Het roer omgooien is heel problematisch.

Je kan geen EA tot angry birds/mine craft developer omzetten. Dat soort acties gaan onherroepelijk heel erg veel pijn doen: resizing, ontslag, faillissementen.

Met een klein, agile team een nieuwe koers bewandelen is natuurlijk veel simpeler en goedkoper dan het bijsturen van een moloch. Helaas is de PC game industrie afhankelijk van die drie molochen (EA, Activision en Ubisoft). Als een (divisie) van die drie kapseist gaan allerlei developers mee en zal een deel van de titels wegvallen. Voordat dat gat weer is opgevuld duurt wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

En Valve/Steam natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

PC Gaming Market Grew 20% in 2010

After years of hearing that PC gaming is dead, here's an almost impossible-sounding countervoice, as the PC Gaming Alliance and market research firm DFC Intelligence publish a report indicating the PC Gaming market grew 20% last year, with digital download growth and expansion in China seeing the industry reach $16.2 billion in revenue.

'The report points out China as the "largest and fastest growing market for PC games" after hitting a record $4.8 billion for 2010. "Mature" game markets like Korea, Japan, United States, United Kingdom, and Germany grew a total of 19 percent last year to generate $7.3 billion.

(...)

"The spotlight has definitely shifted back to the PC game market," claims PCGA president and Intel analyst Matt Ployhar. "A few of the biggest factors fueling this movement are innovative business models making games more accessible with digital distribution, free to play, and online; along with game formats embracing the shifts occurring in the evolution of the PC ecosystem to remain more profitable.'

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Digitial Distribution is ook een van de redenen waarom mijn portemonee makkelijker open gaat voor PC games. Veelal zien we dat de prijs van deze cd-key-only-games lager ligt dan de fysieke games. Logisch, gezien er minder geld hoeft gestoken te worden in transport en het bedrukken van de media. Vaak moet een distributeur "risico" nemen met het aantal games dat besteld moet worden. Ga ik nou 50.000 exemplaren van Starcraft 2 bestellen voor mijn zaak, of 25.000? Bij digitale distributie heb je daar niets mee te maken.

Zo heb ik al deze maand 3 spellen gekocht die er nog niet eens zijn, omdat de Digitale Disctributieprijs aantrekkelijk is (portal 2, Crysis 2 en AC:B). De "ik wil graag een doosje en boekje erbij" prijs ligt tegen de 50 euro aan, terwijl deze 3 titels voor 3 tientjes per stuk hun weg naar mijn Steam/EA downloader account maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Zo zie je maar hoe ver perceptie en realiteit van elkaar af kunnen liggen.

Dit is ook het gevolg van 0,0 aandacht voor de PC vanuit de media. Ik zag laatst een lijst van exclusive PC games die dit jaar uit gingen komen. Echt ontelbaar veel titels kwamen eraan. Natuurlijk niet allemaal topgames, maar er zullen vele leuke tussen zitten. Denk maar niet dat deze games door gamesites worden opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Kom je natuurlijk weer terug op de vraag wat er wordt verstaan onder pc-games. Want de discussies over "pc gaming is dood" gaat vaak over de "gewone games". Daarin weet de pc zich niet echt meer te onderscheiden zoals vroeger. In dat rapport zullen bijvoorbeeld ook wel alle flash-sites worden meegenomen. En wat betreft mmorpg's is de pc wél groot. En inderdaad voor de media is de launch van een nieuwe grote game veel interessanter een langlopende game zoals wow of die flash-spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Raport moet dus nog uitkomen, ben inderdaad benieuwd waar die cijfers precies uit bestaan.
The PCGA will share the full Horizons report, which was conducted by DFC Intelligence, with all PCGA members next week after the Game Developers Conference

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Er zijn een aantal genres die alleen goed op de pc te doen zijn, sim(racing) en mmorpgs. Total war en starcraft zal je ook niet zo snel zonder muis willen spelen. ArmaII is ook alleen pc.

Dit soort titels zorgt dat mensen een redelijke gpu in hun pc willen hebben, en als er genoeg mensen met een redelijke gpu zijn is er ook geld te verdienen aan suffe fps'en, dus worden die ook wel geport.

wel jammer dat rainbow six en ghost recon het onderspit hebben moeten delven. Dat waren vroeger echt geniale spellen.

[ Voor 4% gewijzigd door haarbal op 01-03-2011 10:20 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:27:
Zo zie je maar hoe ver perceptie en realiteit van elkaar af kunnen liggen.
Inderdaad! Dat is behoorlijk verbluffend nieuws. Ik moet toegeven dat ik wel heel erg benieuwd ben waar al dat geld vandaan komt, want behalve Blizzard kan ik niet zo snel super verkopende games noemen (maar dat zijn mijn oogkleppen^^).

Zou er echt veel met Flash worden verdiend? Dat lijkt me toch ook een sterk verhaal. Of tellen ze advertentie verdiensten mee?

MMORPGS kan het toch ook niet zijn, WOW bestaat al jaren (groei in Westen waar het meest per maand wordt gedokt is er echt wel uit) en alle andere MMORPGS gaan kapot of moeten free to play gaan inpassen (DCU is een 2011 game).

En ja, digitale distributie is een enorme oplossing, maar tot nog toe is het niet echt voordeliger (wel lekker snel). Aan de andere kant kan digitaal wel goed op prijs concurreren met de traditionele outlets, vermoedelijk gaat dat harder dan de koopjes zoekers die online speuren naar deals (zoals velen onder ons).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:06:
MMORPGS kan het toch ook niet zijn, WOW bestaat al jaren (groei in Westen waar het meest per maand wordt gedokt is er echt wel uit) en alle andere MMORPGS gaan kapot of moeten free to play gaan inpassen (DCU is een 2011 game).
MMO's zijn nog steeds still going strong, ons 'westen' heeft amper invloed in de totale inkomsten van de MMO wereld. Enige wat europa recent heeft gekregen is Rift en DCU, terwijl USA er al in iedergeval 4 meer heeft, Azie gaat daar met zeker 10 overheen. Maar ook F2P kan een enorme bron van inkomsten zijn, Maple draait al jaren op F2P (cashshop) en is daarin zo'n beetje de meest succesvolle ooit (naast Perfect World).

Uit 2009, door diezelfde PC Gaming Alliance:
http://www.videogamer.com...evenue_is_11_billion.html
Massively Multiplayer Online Games (MMOGs) are the leading products for both revenue and profits. Several Asian MMOGs are generating over $100 million in annual revenue after 5+ years on the market. World of Warcraft is generating over $1 billion in annual revenue. The Lich King expansion to World of Warcraft outsold its predecessor. In 2008, two major new subscription MMOGs (Warhammer Online and Age of Conan) sold over 1 million units at retail.
Flash games lijken ook mee te lopen:
Casual games have developed into an entire sub-segment led by large industry portals such as Electronic Arts’ Pogo, Yahoo, MSN, Big Fish, Real Networks and others. These top portals can now generate well over $100 million in annual revenue from casual PC games.
Maar hebben dus absoluut geen groot aandeel.

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 01-03-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
gravitone schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:35:
Na deze 6 pagina's tenenkrommend te hebben gelezen en alleen maar dezelfde infantiele argumenten tegen te komen die ik 20 jaar geleden al in de power unlimited tegenkwam zal ik toch maar eens proberen wat constructievere reacties te plaatsen.

BLABLABLA
Haha jij dacht ik kom het die kleuters hier even vertellen. Met je veel te diepgaande informatie die er eigenlijk niet toe doet. Resultaat: iedereen negeert je post maar. Sorry maar ik lig echt in een deuk! Je concentreert je alleen op een aspect. Een aspect (graphics/performance) waar veel mensen, onder andere ik, gewoon schijt aan hebben. En die nonchalance waarmee je post gevuld is maakt het alleen maar amusanter dat iedereen behalve ik hem negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:14:
[...]

MMO's zijn nog steeds still going strong, ons 'westen' heeft amper invloed in de totale inkomsten van de MMO wereld. Enige wat europa recent heeft gekregen is Rift en DCU, terwijl USA er al in iedergeval 4 meer heeft, Azie gaat daar met zeker 10 overheen. Maar ook F2P kan een enorme bron van inkomsten zijn, Maple draait al jaren op F2P (cashshop) en is daarin zo'n beetje de meest succesvolle ooit (naast Perfect World).
Weer een oogklep van mij, ik ging er vanuit dat wij veel meer geld genereerden omdat onze maandelijkse fees hoger liggen. Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee hoe het in Azië aan toe gaat, maar welke MMORPGS draaien er goed in de USA behalve WOW? een game als LOTR is toch marginaal (en F2P)?
Flash games lijken ook mee te lopen:

Maar hebben dus absoluut geen groot aandeel.
Dat hangt er vanaf hoe je dat leest. Als dat het totaal is is het een relatief klein aandeel. Maar ik lees het dat er portals zijn die elk meer dan 100MLN omzetten. Het lijkt me wel erg veel, dus misschien heb je gelijk :)

Nog een interessante: Doen poker sites e.d. ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:51:
Nix mis met de pc markt tegenwoordig. Het valt zelfs op dat het sterker word de laatste tijden.
Teminste zo ervaar ik het, genoeg leuke games te krijgen en het doet niet onder de consoles.
Om maar aan te geven dat er mensen zijn die het blijkbaar goed zien ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:06:
Weer een oogklep van mij, ik ging er vanuit dat wij veel meer geld genereerden omdat onze maandelijkse fees hoger liggen. Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee hoe het in Azië aan toe gaat, maar welke MMORPGS draaien er goed in de USA behalve WOW? een game als LOTR is toch marginaal (en F2P)?
Goed in termen van WoW zal je niet snel zien, maar vergeet niet dat de totale omzet van WoW wel verdeelt moet worden over de verschillende continenten, daar is niet bijzonder veel informatie over. Maar er zijn genoeg 'winstgevende' games zoals Gravity (Rose, Reqium en nog 1), NCsoft (aion, CoH, lineage 1/2), Nexon (Maple, Vindictus, Combat Arms), ESTsoft (Cabal), zo even wat games te noemen die ik al jaren speel en bedrijven erachter winstgevend zijn. Dat natuurlijk naast de 'europees bekende' games zoals LOTR, WH, DND, AoC. Ook zijn er genoeg publishers in Europa/USA die goed draaien, Frogster, Aeria, iJJi, alaplaya, Webzen, Gamigo en waarschijnlijk nog een paar die ik vergeet. In principe alles wat in Europa uitkomt, is er al in USA en draait met nagenoeg dezelfde successen (vergeet niet zuid amerika, daar zit ook een flinke bron van inkomsten).

Azie is een wereld apart, de meeste games die in USA/EU via publishers komen, zijn gemaakt in Azie, HAN, Perfect World, EST, NCsoft, HAN, Asiasoft/Triggersoft, noem ze maar op. Die draaien dus 'dubbel' winst, de game uit hun eigen continent, maar dan ook nog de licentie voor USA/EU.

Het zijn absoluut geen oogkleppen, de MMO wereld is gewoon bizar groot, het gros ervan hoor je nooit van in Europa.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 01-03-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

haarbal schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:19:
Er zijn een aantal genres die alleen goed op de pc te doen zijn, sim(racing) en mmorpgs. Total war en starcraft zal je ook niet zo snel zonder muis willen spelen. ArmaII is ook alleen pc.
Hoezo zijn (sim)racers alleen op pc goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
-RazieL- schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:21:
[...]

Hoezo zijn (sim)racers alleen op pc goed te doen?
Ik zei sim(racers).

En ik weet niet of jij veel simracers op de consoles kent maar ik ken alleen race pro, en dat is niet bepaald een doorslaand succes volgens mij. Echte flighsims heb ik ook niet gezien op de consoles.

Al zou het allemaal wel kunnen natuurlijk, maar het probleem dat de controller niet meer volstaat duikt al snel op. Stuurtjes zijn nog wel redelijk ingeburgerd, maar hotas sticks bepaald niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Gisteren hebben we kunnen lezen dat Steam ook een TV/console interface gaat krijgen. Afhankelijk hoe ze het gaan implementeren kan dit een groot succes worden.

Als ze voor elkaar krijgen dat:
- mijn pc boven kan blijven staan
- ik mijn controller beneden kan gebruiken
- beeld zonder lange kabels op de TV kan worden getoond

Dan zijn bijna alle nadelen van een PC ten opzichte van de console verdwenen. En ik weet zeker dat voor veel console gamers dit een reden is weer aan de PC te beginnen, vooral omdat de consoles inmiddels snel verouderen. De early adopters zijn wel weer toe aan iets nieuws zeg maar...

Ik hoop dat het dan ook meer gaat zijn dan alleen een software upgrade om navigatie mogelijk te maken met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op op de titel terug te komen.

Uiteindelijk zal de pc-markt zoals die we nu kennen niet meer bestaan.

In de toekomst zal er 1 appraraat komen die alle goede eigenschappen van een console combineerd met die van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:45:

In de toekomst zal er 1 appraraat komen die alle goede eigenschappen van een console combineerd met die van de pc.
Je bedoelt een pc? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming zal binnen 10 jaar allemaal op je tv gaan en dan streaming vanaf een game cloud.
Je ziet het nu al komen met onlive, waarbij wij europeanen net als met hdtv gemiddeld 3 tot 5 jaar achter zullen gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe kan maar goed hoe dit apparaat eruit ziet.

Vind het nu krom dat er miljarden worden uitgegeven aan huidige concurrentie terwijl dit geld beter kan worden gebruikt om 1 ultieme systeem te maken waarop gewoon alle behoeftes voor de pc gamer en de console gamer en desnood de mobiele gamer worden voorzien.

Wishfull thinking misschien ooit ooit in de verre toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Je zult in mijn optiek juist eerder een verspreiding zien ipv 1 apparaat.

Je ziet nu juist dat mensen ipv alles op de PC doen hun behoefte spreiden
- browsen via tablet
- gamen via console
- mobiele apps via smartphone
- zakelijk werken met een laptop
- navigatie met tomtom
- etc
Hierdoor wordt de behoefte voor de PC dan ook kleiner

Je gaat naar een situatie waarbij vrijwel elk apparaat online kan, en afhankelijk van het doel en formaat van het apparaat zal daar wel/niet op gegamed worden. Sommige apparaten zullen andere apparaten dan weer 'opeten' (denk aan navigatiesoftware via smartphones)

Een service (ala Steam/XBLA/PSN) is dan de overkoepelende factor. Wat Steam nu doet is in feite de PC weer een extra functie meegeven, namelijk die van home console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
Gisteren op de cebit.... Hal 23, een complete PC-gaming hal van Intel (en wat subsponsors)... PC gaming is zo levend als het maar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 11:09

TheTeek

TheTeek

Als PC gamer hebben we een groot voordeel, de grote namen als intel, Nvidia ATI en Microsoft hebben allen baat bij een gezonde PC-game markt.
Daarom de sponsering van PC games met een Nvidia of intel reclame banner, games for windows is niet voor niets door Microsoft in het leven geroepen.
Die heeft de standarisatie van de PC-gaming industrie behoorlijk goed voor elkaar en dat wordt alleen maar beter.
Uiteraard zijn er ook nadelen, OpenGL krijgt haast geen voet aan de grond op de PC-game markt, maar voor ons PC-gamer zit er veel nieuws in het vat, ik ben ook een speler van het eerste uur, zoals de topic starter heel veel Ravenshield gespeeld.
Nu al weer een tijd BC2 en uitkijkend naar BF3, voorlopig komen er genoeg leuke games aan, nadeel blijft het steeds weer moeten investeren in hardware, maar gevolg is wel dat je als PC-gamer getrakteerd word met de mooiste graphics op game gebied!!

zo slecht gaat het gelukkig niet (meer) met de PC-games, er komt nog steeds genoeg leuk spul uit.
Eenig nadeel, alles is tegenwoordig internet gebasseerd, je kan geen LAN-party meer organiseren zonder een internet verbinding en dat vind ik zelf toch wel heel erg jammer!

(edit: typo)

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

haarbal schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:07:
[...]

Ik zei sim(racers).

En ik weet niet of jij veel simracers op de consoles kent maar ik ken alleen race pro, en dat is niet bepaald een doorslaand succes volgens mij. Echte flighsims heb ik ook niet gezien op de consoles.

Al zou het allemaal wel kunnen natuurlijk, maar het probleem dat de controller niet meer volstaat duikt al snel op. Stuurtjes zijn nog wel redelijk ingeburgerd, maar hotas sticks bepaald niet.
Die bedoel ik ja. Op de consoles heb je bv GT en Forza (ja, dat vind jij vast geen simracers ;) ), maar verder verschijnen er sowieso weinig simracers, op zowel de consoles als op de pc. En qua besturing zijn de consoles sowieso niet minder voor race-games. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CafeFrappe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2023
Caeruleus schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:40:
Call me a nep-tweaker maar ik game op de Xbox 360 omdat de prijs van een Xbox gelijk is aan de prijs van een fatsoenlijke videokaart (en daar komt de rest van de pc dan nog bij)
Ik heb het apparaat 3 jaar geleden gekocht en me nog nooit druk hoeven maken over upgrades, virussen, vastlopers en andere ellende. Ik wil gewoon spelen op dat ding, daarbij is hij ook nog aangesloten op mijn 37" tv en kan ik op de bank zitten gamen.
Zelfde geldt voor mij, alleen game ik nu exclusief op m'n pc. Ook heb ik thuis geregeld een (kleine) lanparty.
Uiteindelijk wil ik maar 1 ding:Gewoon gamen en verder geen (voormij) onnodig gedoe erbij.
Wat mij persoonlijk opvalt is:Hoe ouder een game, hoe makkelijker in gebruik, vooral als ik het betreffende spel in een lan wil gaan spelen.
Vroeger was 't gewoon een kwestie van installeren, patchen en gaan met die banaan.
Later kwamen daar de installatie codes bij, daarna die cd beveiligingen (moest je de originele cd's in je cdrom drive hebben), maar dat was allemaal wel te doen (alleen lastig als je een cd'tje te kort kwam).

Maar nu gaat het steeds meer met "Online moeten zijn om een spel offline te kunnen spelen" en met dingen als STEAM en zo. Dit is voor mij vooral een hoop extra gekloot. Heb 1 keer ooit per ongeluk een STEAM spel gekocht, nou dat doe ik dus nooit meer!

Als ik tegenwoordig een spel wil kopen, onderzoek ik van tevoren of het gebruiksgemak van dat spel aan mijn behoefdes voldoet.
Al is een spel nog zo leuk, zodra er "STEAM" of "Online activation required" of iets dergelijks op staat, koop ik 't gewoon niet meer!

Ik kan heel goed begrijp[en dat de meesten dit anders zullen zien, maar ik vind het zelf juist leuk om zelf (oude) computers te bouwen en uit te proberen en met STEAM of online activation is me dat te veel gekloot.
TheTeek schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:36:
Als PC gamer hebben we een groot voordeel, de grote namen als intel, Nvidia ATI en Microsoft hebben allen baat bij een gezonde PC-game markt.
Er is nog een groot voordeel voor pc gaming: Modding!
Ik vind 't zelf altijd leuk om met modding tools een eigen "touch" te geven aan de games die ik in m'n lan speel :)

[ Voor 10% gewijzigd door CafeFrappe op 16-03-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
-RazieL- schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:44:
[...]

Die bedoel ik ja. Op de consoles heb je bv GT en Forza (ja, dat vind jij vast geen simracers ;) ), maar verder verschijnen er sowieso weinig simracers, op zowel de consoles als op de pc. En qua besturing zijn de consoles sowieso niet minder voor race-games. Vandaar mijn vraag.
Ik bedoelde sims in het algemeen (je heb zelfs een farming sim 8)7 ). en ja, forza en gt zijn geen sims, al is gt4 wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Doodgaan van de markt zie ik niet zo snel gebeuren.
Er worden nog zat centjes verdient aan console ports.
Deze verloedering zal zich wel verder doorzetten als de overige ontwikkelaars (blizzard) enz. overstag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

maxers1973 schreef op maandag 04 april 2011 @ 06:57:
Er worden nog zat centjes verdient aan console ports.
Dat betwijfel ik. Waarom komt een GTA IV dan pas een jaar later uit voor de pc en een Red Dead Redemption helemaal niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
CafeFrappe schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:15:
[...]

Zelfde geldt voor mij, alleen game ik nu exclusief op m'n pc. Ook heb ik thuis geregeld een (kleine) lanparty.
Uiteindelijk wil ik maar 1 ding:Gewoon gamen en verder geen (voormij) onnodig gedoe erbij.
Wat mij persoonlijk opvalt is:Hoe ouder een game, hoe makkelijker in gebruik, vooral als ik het betreffende spel in een lan wil gaan spelen.
Vroeger was 't gewoon een kwestie van installeren, patchen en gaan met die banaan.
Later kwamen daar de installatie codes bij, daarna die cd beveiligingen (moest je de originele cd's in je cdrom drive hebben), maar dat was allemaal wel te doen (alleen lastig als je een cd'tje te kort kwam).

Maar nu gaat het steeds meer met "Online moeten zijn om een spel offline te kunnen spelen" en met dingen als STEAM en zo. Dit is voor mij vooral een hoop extra gekloot. Heb 1 keer ooit per ongeluk een STEAM spel gekocht, nou dat doe ik dus nooit meer!

Als ik tegenwoordig een spel wil kopen, onderzoek ik van tevoren of het gebruiksgemak van dat spel aan mijn behoefdes voldoet.
Al is een spel nog zo leuk, zodra er "STEAM" of "Online activation required" of iets dergelijks op staat, koop ik 't gewoon niet meer!

Ik kan heel goed begrijp[en dat de meesten dit anders zullen zien, maar ik vind het zelf juist leuk om zelf (oude) computers te bouwen en uit te proberen en met STEAM of online activation is me dat te veel gekloot.

[...]

Er is nog een groot voordeel voor pc gaming: Modding!
Ik vind 't zelf altijd leuk om met modding tools een eigen "touch" te geven aan de games die ik in m'n lan speel :)
Sorry voor de late reactie maar wat is er mis met Steam? Alle spellen op steam kan je ook gewoon offline spelen, alleen de allereerste keer moet je even inloggen in het Steam-netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Als je een ultieme PC ervaring wilt, dan zou de juiste aktie zijn voor ALLE PC gamers om hun portomonee dicht te houden voor ontwikkelaars die halfbakken console ports uitbrengen en alleen te openen voor games die uitgebracht worden door PC toegewijde ontwikkelaars

Alles wat ik kan doen is dit verkondigen,maar dat voelt als praten tegen een muur,als ik zie hoe gretig mensen zijn om te stemmen met hun portomonee in die richting waar PC gaming met een neerwaarde spiraal heengaat.

Ik vind het belachelijk op elk vlak waar we nu zijn,met in mijn achterhoofd wetende waar technologie nu is op ons PC platform vergeleken met consoles.We zouden toch games moeten kunnen krijgen die alles wat nu mogelijk is op consoles compleet doen vervagen als de highend pc's totaal benut zouden worden.

Maar dat is niet het geval,dus als iemand iemand zoekt om de schuld te geven dan zouden die moeten kijken naar het koopgedrag van hun vrienden[wie ze kunnen beinvloeden] en aan zichzelf.

Denk er aan! Waar we naar toe gaan op gaming gebied.. of het nu console of pc is,de kassa's en de ideal betalings opties zijn de stemlokalen van onze generatie games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
maxers1973 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:10:
Als je een ultieme PC ervaring wilt, dan zou de juiste aktie zijn voor ALLE PC gamers om hun portomonee dicht te houden voor ontwikkelaars die halfbakken console ports uitbrengen en alleen te openen voor games die uitgebracht worden door PC toegewijde ontwikkelaars

Alles wat ik kan doen is dit verkondigen,maar dat voelt als praten tegen een muur,als ik zie hoe gretig mensen zijn om te stemmen met hun portomonee in die richting waar PC gaming met een neerwaarde spiraal heengaat.

Ik vind het belachelijk op elk vlak waar we nu zijn,met in mijn achterhoofd wetende waar technologie nu is op ons PC platform vergeleken met consoles.We zouden toch games moeten kunnen krijgen die alles wat nu mogelijk is op consoles compleet doen vervagen als de highend pc's totaal benut zouden worden.

Maar dat is niet het geval,dus als iemand iemand zoekt om de schuld te geven dan zouden die moeten kijken naar het koopgedrag van hun vrienden[wie ze kunnen beinvloeden] en aan zichzelf.

Denk er aan! Waar we naar toe gaan op gaming gebied.. of het nu console of pc is,de kassa's en de ideal betalings opties zijn de stemlokalen van onze generatie games.
Hoeveel mag een spel voor jou kosten?

De kosten voor een game zijn momenteel al hoog, maar de omzet wil jij verminderen door minder afzetkanalen te laten gebruiken en daarbovenop wil je ook nog eens meer programmeertijd erin gestoken hebben zodat het beter op jouw platform uitkomt.

Enige vraag die ik dan heb is : Hoeveel mag een game voor jou kosten? Want met de huidige prijzen/concurrentie/afzet red je simpelweg jouw wensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat de laatste tijd echt uit voor pc gaming.
Vooral ook omdat de consoles nu echt verouderen en het verschil met de pc steeds groter word.

Ik heb mijn pc tegelijk op mijn monitor en mijn flatscreen aangesloten dus ik kan switchen tussen achter mijn buro zitten of op de bank gamen.

En ik heb een hele goede gaming toetsenbord en muis de G19 toetsenbord en de G700 muis.
Voor achter de tv gebruik ik mijn wireless xbox controller geprogrameerd met xpadder zodat ik de controller ook als muis kan gebruiken binnen windows en dingen aan kan klikken.
En ik draai windows ultimate 64 bit wat ook een hele verbetering is.
En ik heb een G27 race stuur.

Voor mij is het verschil zo groot met mijn ps3 en xbox dat ik er echt serieus aan denk om de nieuwe ps4 en de nieuwe xbox maar over te slaan en verder te gaan met pc gaming.
Voor de prijs van een nieuwe console koop ik denk ik liever een upgrade voor mijn pc zodat ik niet achter blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik op de E3 van dit jaar nog nooit zoveel PC content heb gezien in eerdere jaren. De PC markt is waar het innovatieve betalingsmodel te vinden is wat op de consoles nogal mist. Op consoles betalen we met z'n alle nog het volle pond voor de games en DLC terwijl Steam altijd leuke acties en aanbiedingen heeft.

Als je mij een 1,5 tot 2 jaar geleden had gezegd dat de PC markt aan het sterven was dan had ik het misschien gelooft maar nu denk ik juist, vooral met de overgang van console generaties, dat de PC markt aan het groeien is. Kijk alleen al naar de Starcraft II content op Youtube en Twitch etc..

Ik speel zelf mijn games ook nog altijd vooral op de PS3 maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 12:39 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:39:
Ik moet zeggen dat ik op de E3 van dit jaar nog nooit zoveel PC content heb gezien in eerdere jaren.
Dan heb je heel goed opgelet want ik vond het heel karig.

Komt ook omdat de media bijna alleen maar bericht over de consoles, en de pc games compleet negeert.
Bij de awards die na de beurs worden gegeven hebben ook aleen maar console games gewonnen. Terwijl Planetside 2 ook wel een award had verdiend imo. Xcom heeft 'best PC game' gewonnen terwijl ie multiplatform is |:(

Stond pas geleden een mooi stukje over op PC Gamer:
http://www.pcgamer.com/20...doesnt-care-about-the-pc/

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Feit is wel dat heel veel games op PC getoond werden op de E3, omdat dat er veel beter uitziet. De PC heeft zeker niet de voorkeur van de gamemakers, maar het heeft wel de technische voorsprong en dat merk je nu wel.

Als de nieuwe consoles uit gaan komen dan is de PC die voorsprong voorlopig weer even kwijt, maar je ziet nu wel dat de PC meer zieltjes aan het winnen is, omdat de huidige consoles toch wel oud aan het worden zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
De PC markt wordt om de 3 a 4 jaar dood verklaart. Zie om de zoveel tijd ook wel dit topic bovendrijven. Ik denk dat we deze discussie na 15 jaar wel kunnen afsluiten met. PC gaat niet dood en zal het voorlopig ook niet gaan.

Tijd voor een nieuwe invalshoek in deze discussie: De populariteit van consoles houdt de ontwikkeling op PC gebied tegen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

Postius schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:56:
Tijd voor een nieuwe invalshoek in deze discussie: De populariteit van consoles houdt de ontwikkeling op PC gebied tegen.
agreed.

Na hopeloze console ports (GTA anyone?) heeft de markt er nog weinig van geleerd. Er wordt nog steeds geen geheugen benut en als een single GPU setup elke game op 3MP resolutie met twee vingers in zijn neus prima af kan handelen waar een slome quadcore van AMD nog niet voor de helft benut wordt is het echt tijd om de boel eens op te schroeven.

Tijd voor een revolutie zoals vroeger met DOOM, of recenter met far cry en crysis. Games die tijdens release niet op de hoogste instellingen te spelen waren, zoals het hoort. En als je nu crysis nog eens aanslingert doet het echt niet onder voor de zut die tegenwoordig op de markt is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
M2M schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:29:
[...]

agreed.

Na hopeloze console ports (GTA anyone?) heeft de markt er nog weinig van geleerd. Er wordt nog steeds geen geheugen benut en als een single GPU setup elke game op 3MP resolutie met twee vingers in zijn neus prima af kan handelen waar een slome quadcore van AMD nog niet voor de helft benut wordt is het echt tijd om de boel eens op te schroeven.

Tijd voor een revolutie zoals vroeger met DOOM, of recenter met far cry en crysis. Games die tijdens release niet op de hoogste instellingen te spelen waren, zoals het hoort. En als je nu crysis nog eens aanslingert doet het echt niet onder voor de zut die tegenwoordig op de markt is.
Ik heb echt geen flauw idee wat je allemaal zegt, lees je eigen post nog eens goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Hij bedoelt mee dat je tegewoordig met een kaartje van 200 euro met gemak bijna elke game op max settings kan spelen.

Het is zelfs zo ver dat laptop als alienware in de goedkoopste uitvoering (met de AMD 7xxx kaart) games als battlefield 3 op ultra, met reso op full hd kan spelen.

Omdat games vaak worden geport zijn ze zwaarder maar niet per se mooier, zoals het al gezegd is GTA 4 is zwaarder dan crysis maar die laatste is mooier, de reden is omdat crysis speciaal voor de pc gemaakt is en gta 4 geport is van de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avioto schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:48:
[...]
Dan heb je heel goed opgelet want ik vond het heel karig.
Je moet inderdaad wel beter opletten om het te zien omdat je wordt doodgegooid met alle console games.

En over het punt dat Console gaming PC gaming tegenhoud ben ik het niet mee eens. Grafisch heb je natuurlijk een punt. Maar dat is niet echt iets wat ik als belangrijk beschouw in een game. Een game kan er nog zo goed uitzien maar doodsaai zijn, of in een RPG waar het verhaal zo saai/slecht is dat het je aandacht niet behoud.

Als je het zo gaat bekijken dan zou de Nes/Sega Megadrive/Snes dit in het verleden ook gedaan hebben wat niet het geval was/is ondanks de populariteit van deze consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

M2M schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:29:
[...]

agreed.

Dat is een problematische houding: zoiets kost bakken geld en verdien je niet zomaar terug, zeker niet op het PC platform.
De meest lucratieve markt momenteel lijken toch wel de indie games te zijn. Deze hebben vaak fantastische en innoverende gameplay, zijn puur voor PC gemaakt en maken gewoon gebruik van bestaande libraries.
Je hebt goede games en je hebt techdemos. Ik denk dat dit topic meer over goede games gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Ligt er toch maar net aan wat voor een spel je speelt?

Ik weet niet of je eens een MMORPG op je Xboxje / PS3 gespeeld hebt? Ik ben sinds Rock&Roll racing (console overigens) verslingerd aan bijna Blizzard spellen die ze gereleased hebben.

De laatste releases die ze uitbrachten zijn niet verkrijgbaar op console en staan hoog in de rankings als fastest selling game ever.

Ik heb zelf een PS3 voor BR afspelen en incidenteel een potje Wipeout HD >:) of MW. Leuk voor 30minuten... voor PC (Mac) games gebruik ik mijn 27" iMac (i7, 16GB, SSD, 2GB Graphics) Werkt prima voor SC2, DiabloIII en Quake 3.

What else do we need in life... :9~

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Definieer "dood gaan van de markt" eens met z'n allen voordat dit soort discussies gestart worden.

Als indicators heb ik nu voorbij zien komen; Goeie nieuwe titels, nieuwe titels, prijzen van titels, titels gepresenteerd op een beurs, investeringen van 3rd parties in titels, verkoopcijfers en innovativiteit.

Persoonlijk denk ik dat gezien het verleden, dat de PC markt altijd nog wel titels zal houden (denk aan minecraft, RPGs, MMORPG, simulaties en (hardcore) shooters). Dit zijn echter bijna niche markten vs de mainstream games. In mijn ogen gaat de PC markt dus niet dood, maar bloeien de consoles naar veel meer mainstream waar het "grote" geld ook zit. Voordeel daarvan is is dat kwaliteit niet altijd gepaard gaat met geld. Concluderend dat zolang er PC's zullen zijn, zal er op gegamed worden.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Minecraft is zeker weten heel leuk, echter wat betreft het "doodgaan" (gebeurt niet) van de PC markt kan ik 1 reden opnoemen waardoor het zou kunnen gebeuren, namelijk door slechte console port die je PC resources kapot vreten maar geen bal (in mijn ogen) uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Laatst online: 16-02-2022
Flappiewappie schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:08:
Definieer "dood gaan van de markt" eens met z'n allen voordat dit soort discussies gestart worden.

Als indicators heb ik nu voorbij zien komen; Goeie nieuwe titels, nieuwe titels, prijzen van titels, titels gepresenteerd op een beurs, investeringen van 3rd parties in titels, verkoopcijfers en innovativiteit.

Persoonlijk denk ik dat gezien het verleden, dat de PC markt altijd nog wel titels zal houden (denk aan minecraft, RPGs, MMORPG, simulaties en (hardcore) shooters). Dit zijn echter bijna niche markten vs de mainstream games. In mijn ogen gaat de PC markt dus niet dood, maar bloeien de consoles naar veel meer mainstream waar het "grote" geld ook zit. Voordeel daarvan is is dat kwaliteit niet altijd gepaard gaat met geld. Concluderend dat zolang er PC's zullen zijn, zal er op gegamed worden.
Wat dacht je dan van al die abonnees die maandelijks hun €12,99 overmaken voor het spelen van hun spelletje. Dat inkomsten model verdient verre weg veel meer dan conventioneel kopen.

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja? Ik heb geen abbonnementen en geef veel meer dan 13e per maand uit aan spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:22:
Oh ja? Ik heb geen abbonnementen en geef veel meer dan 13e per maand uit aan spellen.
Wat heeft dat ermee te maken?

Hij zegt dat een spel waarvoor je €13 per maand betaald meer oplevert dan een spel waar je één keer €60 voor betaald. En daar kan je weinig tegenin brengen, in het geval van World of Warcraft tenminste. Dat spel heeft namelijk al jáááren miljoenen abonnees die per jaar veel meer dan €60 uitgeven aan dat ene spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Hahn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Hij zegt dat een spel waarvoor je €13 per maand betaald meer oplevert dan een spel waar je één keer €60 voor betaald. En daar kan je weinig tegenin brengen,
Behalve dan dat het aantal spellen dat winst maken met deze formule op 1 hand te tellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Daarom dat ik ook alleen WoW noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Laatst online: 11-09 18:55
Sinds steam er is met vaak leuke aanbiedingen geef ik weer wat vaker geld uit aan games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Hij zegt dat een spel waarvoor je €13 per maand betaald meer oplevert dan een spel waar je één keer €60 voor betaald. En daar kan je weinig tegenin brengen, in het geval van World of Warcraft tenminste. Dat spel heeft namelijk al jáááren miljoenen abonnees die per jaar veel meer dan €60 uitgeven aan dat ene spel.
Het ligt er aan hoe je het bekijkt. Kijk je vanuit de grote uitgever die mij tien spellen per jaar verkoopt. Of kijk je vanuit de studio die twee jaar bezig is voor 1 spel. Mij lijkt het logischer om vanuit de uitgever te kijken omdat die bepaalt welk spel wanneer uitkomt omdat hij op de meeste knikkers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Voor echte max settings in bf3 (wel op een 2550-1440 scherm) heb ik er toch eenn 2e gtx580 bijgezet.

Maar inderdaad, zonder consoles zouden games een stuk mooier zijn nu!

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Binnenkort brengt Microsoft de nieuwe Xbox uit. Een relatief goedkope, kleine, stille standaard PC met Windows 8 in samenwerking met de nieuwe Steam interface voor consoles (via controller te bedienen). Hierdoor komt alles samen. Deze standaard PC (Xbox '8') vormt de standaard configuratie waar games voor worden gemaakt op 1080p 30/60 fps. Wellicht backwards compatible met Xbox (maar ik weet niet of het technisch mogelijk is)

Overige bestaande desktops/laptops blijven gewoon hetzelfde kunnen als deze nieuwe Xbox maar zullen beter/minder performen dan de default (afhankelijk van de specs).
Met deze Xbox weten kopers dat ze de komende jaren geen upgrade nodig hebben. Na x jaar komt er een nieuwe versie wat vanaf dan de standaard is, net als de huidige console cyclus.
PC en Xbox zijn samengesmolten in een hybride vorm en blijft de PC markt relevant en is de game markt gegarandeerd voor MS de komende jaren. Xbox gamers blij (Console experience met extra's), PC gamers blij (Steam usage + geen gare ports), developers blij (elke Xbox titel is een PC titel)

Bovenstaande is geen feit, maar een blik in de door mij gewenste toekomst. PC markt gaat niet dood, maar evolueert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

SeamusXanthus schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:42:
...

Bovenstaande is geen feit, maar een blik in de door mij gewenste toekomst. PC markt gaat niet dood, maar evolueert.
Ok het zullen dan minder gare ports zijn, maar er is nog steeds een grote kans dat de spellen versimpeld blijven. uitzonderingen daargelaten, zal dat met een hybride console niet snel veranderen. Het publiek waar ze op richten veranderd namelijk niet zo snel mee.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Pagina: 1 2 3 Laatste