Doodgaan van de PC Markt

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:06:
Weer een oogklep van mij, ik ging er vanuit dat wij veel meer geld genereerden omdat onze maandelijkse fees hoger liggen. Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee hoe het in Azië aan toe gaat, maar welke MMORPGS draaien er goed in de USA behalve WOW? een game als LOTR is toch marginaal (en F2P)?
Goed in termen van WoW zal je niet snel zien, maar vergeet niet dat de totale omzet van WoW wel verdeelt moet worden over de verschillende continenten, daar is niet bijzonder veel informatie over. Maar er zijn genoeg 'winstgevende' games zoals Gravity (Rose, Reqium en nog 1), NCsoft (aion, CoH, lineage 1/2), Nexon (Maple, Vindictus, Combat Arms), ESTsoft (Cabal), zo even wat games te noemen die ik al jaren speel en bedrijven erachter winstgevend zijn. Dat natuurlijk naast de 'europees bekende' games zoals LOTR, WH, DND, AoC. Ook zijn er genoeg publishers in Europa/USA die goed draaien, Frogster, Aeria, iJJi, alaplaya, Webzen, Gamigo en waarschijnlijk nog een paar die ik vergeet. In principe alles wat in Europa uitkomt, is er al in USA en draait met nagenoeg dezelfde successen (vergeet niet zuid amerika, daar zit ook een flinke bron van inkomsten).

Azie is een wereld apart, de meeste games die in USA/EU via publishers komen, zijn gemaakt in Azie, HAN, Perfect World, EST, NCsoft, HAN, Asiasoft/Triggersoft, noem ze maar op. Die draaien dus 'dubbel' winst, de game uit hun eigen continent, maar dan ook nog de licentie voor USA/EU.

Het zijn absoluut geen oogkleppen, de MMO wereld is gewoon bizar groot, het gros ervan hoor je nooit van in Europa.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 01-03-2011 15:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

haarbal schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:19:
Er zijn een aantal genres die alleen goed op de pc te doen zijn, sim(racing) en mmorpgs. Total war en starcraft zal je ook niet zo snel zonder muis willen spelen. ArmaII is ook alleen pc.
Hoezo zijn (sim)racers alleen op pc goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 20:54
-RazieL- schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:21:
[...]

Hoezo zijn (sim)racers alleen op pc goed te doen?
Ik zei sim(racers).

En ik weet niet of jij veel simracers op de consoles kent maar ik ken alleen race pro, en dat is niet bepaald een doorslaand succes volgens mij. Echte flighsims heb ik ook niet gezien op de consoles.

Al zou het allemaal wel kunnen natuurlijk, maar het probleem dat de controller niet meer volstaat duikt al snel op. Stuurtjes zijn nog wel redelijk ingeburgerd, maar hotas sticks bepaald niet.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:05
Gisteren hebben we kunnen lezen dat Steam ook een TV/console interface gaat krijgen. Afhankelijk hoe ze het gaan implementeren kan dit een groot succes worden.

Als ze voor elkaar krijgen dat:
- mijn pc boven kan blijven staan
- ik mijn controller beneden kan gebruiken
- beeld zonder lange kabels op de TV kan worden getoond

Dan zijn bijna alle nadelen van een PC ten opzichte van de console verdwenen. En ik weet zeker dat voor veel console gamers dit een reden is weer aan de PC te beginnen, vooral omdat de consoles inmiddels snel verouderen. De early adopters zijn wel weer toe aan iets nieuws zeg maar...

Ik hoop dat het dan ook meer gaat zijn dan alleen een software upgrade om navigatie mogelijk te maken met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op op de titel terug te komen.

Uiteindelijk zal de pc-markt zoals die we nu kennen niet meer bestaan.

In de toekomst zal er 1 appraraat komen die alle goede eigenschappen van een console combineerd met die van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:45:

In de toekomst zal er 1 appraraat komen die alle goede eigenschappen van een console combineerd met die van de pc.
Je bedoelt een pc? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming zal binnen 10 jaar allemaal op je tv gaan en dan streaming vanaf een game cloud.
Je ziet het nu al komen met onlive, waarbij wij europeanen net als met hdtv gemiddeld 3 tot 5 jaar achter zullen gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe kan maar goed hoe dit apparaat eruit ziet.

Vind het nu krom dat er miljarden worden uitgegeven aan huidige concurrentie terwijl dit geld beter kan worden gebruikt om 1 ultieme systeem te maken waarop gewoon alle behoeftes voor de pc gamer en de console gamer en desnood de mobiele gamer worden voorzien.

Wishfull thinking misschien ooit ooit in de verre toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Je zult in mijn optiek juist eerder een verspreiding zien ipv 1 apparaat.

Je ziet nu juist dat mensen ipv alles op de PC doen hun behoefte spreiden
- browsen via tablet
- gamen via console
- mobiele apps via smartphone
- zakelijk werken met een laptop
- navigatie met tomtom
- etc
Hierdoor wordt de behoefte voor de PC dan ook kleiner

Je gaat naar een situatie waarbij vrijwel elk apparaat online kan, en afhankelijk van het doel en formaat van het apparaat zal daar wel/niet op gegamed worden. Sommige apparaten zullen andere apparaten dan weer 'opeten' (denk aan navigatiesoftware via smartphones)

Een service (ala Steam/XBLA/PSN) is dan de overkoepelende factor. Wat Steam nu doet is in feite de PC weer een extra functie meegeven, namelijk die van home console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:21
Gisteren op de cebit.... Hal 23, een complete PC-gaming hal van Intel (en wat subsponsors)... PC gaming is zo levend als het maar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 11:03

TheTeek

TheTeek

Als PC gamer hebben we een groot voordeel, de grote namen als intel, Nvidia ATI en Microsoft hebben allen baat bij een gezonde PC-game markt.
Daarom de sponsering van PC games met een Nvidia of intel reclame banner, games for windows is niet voor niets door Microsoft in het leven geroepen.
Die heeft de standarisatie van de PC-gaming industrie behoorlijk goed voor elkaar en dat wordt alleen maar beter.
Uiteraard zijn er ook nadelen, OpenGL krijgt haast geen voet aan de grond op de PC-game markt, maar voor ons PC-gamer zit er veel nieuws in het vat, ik ben ook een speler van het eerste uur, zoals de topic starter heel veel Ravenshield gespeeld.
Nu al weer een tijd BC2 en uitkijkend naar BF3, voorlopig komen er genoeg leuke games aan, nadeel blijft het steeds weer moeten investeren in hardware, maar gevolg is wel dat je als PC-gamer getrakteerd word met de mooiste graphics op game gebied!!

zo slecht gaat het gelukkig niet (meer) met de PC-games, er komt nog steeds genoeg leuk spul uit.
Eenig nadeel, alles is tegenwoordig internet gebasseerd, je kan geen LAN-party meer organiseren zonder een internet verbinding en dat vind ik zelf toch wel heel erg jammer!

(edit: typo)

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

haarbal schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:07:
[...]

Ik zei sim(racers).

En ik weet niet of jij veel simracers op de consoles kent maar ik ken alleen race pro, en dat is niet bepaald een doorslaand succes volgens mij. Echte flighsims heb ik ook niet gezien op de consoles.

Al zou het allemaal wel kunnen natuurlijk, maar het probleem dat de controller niet meer volstaat duikt al snel op. Stuurtjes zijn nog wel redelijk ingeburgerd, maar hotas sticks bepaald niet.
Die bedoel ik ja. Op de consoles heb je bv GT en Forza (ja, dat vind jij vast geen simracers ;) ), maar verder verschijnen er sowieso weinig simracers, op zowel de consoles als op de pc. En qua besturing zijn de consoles sowieso niet minder voor race-games. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CafeFrappe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2023
Caeruleus schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:40:
Call me a nep-tweaker maar ik game op de Xbox 360 omdat de prijs van een Xbox gelijk is aan de prijs van een fatsoenlijke videokaart (en daar komt de rest van de pc dan nog bij)
Ik heb het apparaat 3 jaar geleden gekocht en me nog nooit druk hoeven maken over upgrades, virussen, vastlopers en andere ellende. Ik wil gewoon spelen op dat ding, daarbij is hij ook nog aangesloten op mijn 37" tv en kan ik op de bank zitten gamen.
Zelfde geldt voor mij, alleen game ik nu exclusief op m'n pc. Ook heb ik thuis geregeld een (kleine) lanparty.
Uiteindelijk wil ik maar 1 ding:Gewoon gamen en verder geen (voormij) onnodig gedoe erbij.
Wat mij persoonlijk opvalt is:Hoe ouder een game, hoe makkelijker in gebruik, vooral als ik het betreffende spel in een lan wil gaan spelen.
Vroeger was 't gewoon een kwestie van installeren, patchen en gaan met die banaan.
Later kwamen daar de installatie codes bij, daarna die cd beveiligingen (moest je de originele cd's in je cdrom drive hebben), maar dat was allemaal wel te doen (alleen lastig als je een cd'tje te kort kwam).

Maar nu gaat het steeds meer met "Online moeten zijn om een spel offline te kunnen spelen" en met dingen als STEAM en zo. Dit is voor mij vooral een hoop extra gekloot. Heb 1 keer ooit per ongeluk een STEAM spel gekocht, nou dat doe ik dus nooit meer!

Als ik tegenwoordig een spel wil kopen, onderzoek ik van tevoren of het gebruiksgemak van dat spel aan mijn behoefdes voldoet.
Al is een spel nog zo leuk, zodra er "STEAM" of "Online activation required" of iets dergelijks op staat, koop ik 't gewoon niet meer!

Ik kan heel goed begrijp[en dat de meesten dit anders zullen zien, maar ik vind het zelf juist leuk om zelf (oude) computers te bouwen en uit te proberen en met STEAM of online activation is me dat te veel gekloot.
TheTeek schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:36:
Als PC gamer hebben we een groot voordeel, de grote namen als intel, Nvidia ATI en Microsoft hebben allen baat bij een gezonde PC-game markt.
Er is nog een groot voordeel voor pc gaming: Modding!
Ik vind 't zelf altijd leuk om met modding tools een eigen "touch" te geven aan de games die ik in m'n lan speel :)

[ Voor 10% gewijzigd door CafeFrappe op 16-03-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 20:54
-RazieL- schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:44:
[...]

Die bedoel ik ja. Op de consoles heb je bv GT en Forza (ja, dat vind jij vast geen simracers ;) ), maar verder verschijnen er sowieso weinig simracers, op zowel de consoles als op de pc. En qua besturing zijn de consoles sowieso niet minder voor race-games. Vandaar mijn vraag.
Ik bedoelde sims in het algemeen (je heb zelfs een farming sim 8)7 ). en ja, forza en gt zijn geen sims, al is gt4 wel nice.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Doodgaan van de markt zie ik niet zo snel gebeuren.
Er worden nog zat centjes verdient aan console ports.
Deze verloedering zal zich wel verder doorzetten als de overige ontwikkelaars (blizzard) enz. overstag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

maxers1973 schreef op maandag 04 april 2011 @ 06:57:
Er worden nog zat centjes verdient aan console ports.
Dat betwijfel ik. Waarom komt een GTA IV dan pas een jaar later uit voor de pc en een Red Dead Redemption helemaal niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
CafeFrappe schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:15:
[...]

Zelfde geldt voor mij, alleen game ik nu exclusief op m'n pc. Ook heb ik thuis geregeld een (kleine) lanparty.
Uiteindelijk wil ik maar 1 ding:Gewoon gamen en verder geen (voormij) onnodig gedoe erbij.
Wat mij persoonlijk opvalt is:Hoe ouder een game, hoe makkelijker in gebruik, vooral als ik het betreffende spel in een lan wil gaan spelen.
Vroeger was 't gewoon een kwestie van installeren, patchen en gaan met die banaan.
Later kwamen daar de installatie codes bij, daarna die cd beveiligingen (moest je de originele cd's in je cdrom drive hebben), maar dat was allemaal wel te doen (alleen lastig als je een cd'tje te kort kwam).

Maar nu gaat het steeds meer met "Online moeten zijn om een spel offline te kunnen spelen" en met dingen als STEAM en zo. Dit is voor mij vooral een hoop extra gekloot. Heb 1 keer ooit per ongeluk een STEAM spel gekocht, nou dat doe ik dus nooit meer!

Als ik tegenwoordig een spel wil kopen, onderzoek ik van tevoren of het gebruiksgemak van dat spel aan mijn behoefdes voldoet.
Al is een spel nog zo leuk, zodra er "STEAM" of "Online activation required" of iets dergelijks op staat, koop ik 't gewoon niet meer!

Ik kan heel goed begrijp[en dat de meesten dit anders zullen zien, maar ik vind het zelf juist leuk om zelf (oude) computers te bouwen en uit te proberen en met STEAM of online activation is me dat te veel gekloot.

[...]

Er is nog een groot voordeel voor pc gaming: Modding!
Ik vind 't zelf altijd leuk om met modding tools een eigen "touch" te geven aan de games die ik in m'n lan speel :)
Sorry voor de late reactie maar wat is er mis met Steam? Alle spellen op steam kan je ook gewoon offline spelen, alleen de allereerste keer moet je even inloggen in het Steam-netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Als je een ultieme PC ervaring wilt, dan zou de juiste aktie zijn voor ALLE PC gamers om hun portomonee dicht te houden voor ontwikkelaars die halfbakken console ports uitbrengen en alleen te openen voor games die uitgebracht worden door PC toegewijde ontwikkelaars

Alles wat ik kan doen is dit verkondigen,maar dat voelt als praten tegen een muur,als ik zie hoe gretig mensen zijn om te stemmen met hun portomonee in die richting waar PC gaming met een neerwaarde spiraal heengaat.

Ik vind het belachelijk op elk vlak waar we nu zijn,met in mijn achterhoofd wetende waar technologie nu is op ons PC platform vergeleken met consoles.We zouden toch games moeten kunnen krijgen die alles wat nu mogelijk is op consoles compleet doen vervagen als de highend pc's totaal benut zouden worden.

Maar dat is niet het geval,dus als iemand iemand zoekt om de schuld te geven dan zouden die moeten kijken naar het koopgedrag van hun vrienden[wie ze kunnen beinvloeden] en aan zichzelf.

Denk er aan! Waar we naar toe gaan op gaming gebied.. of het nu console of pc is,de kassa's en de ideal betalings opties zijn de stemlokalen van onze generatie games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
maxers1973 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:10:
Als je een ultieme PC ervaring wilt, dan zou de juiste aktie zijn voor ALLE PC gamers om hun portomonee dicht te houden voor ontwikkelaars die halfbakken console ports uitbrengen en alleen te openen voor games die uitgebracht worden door PC toegewijde ontwikkelaars

Alles wat ik kan doen is dit verkondigen,maar dat voelt als praten tegen een muur,als ik zie hoe gretig mensen zijn om te stemmen met hun portomonee in die richting waar PC gaming met een neerwaarde spiraal heengaat.

Ik vind het belachelijk op elk vlak waar we nu zijn,met in mijn achterhoofd wetende waar technologie nu is op ons PC platform vergeleken met consoles.We zouden toch games moeten kunnen krijgen die alles wat nu mogelijk is op consoles compleet doen vervagen als de highend pc's totaal benut zouden worden.

Maar dat is niet het geval,dus als iemand iemand zoekt om de schuld te geven dan zouden die moeten kijken naar het koopgedrag van hun vrienden[wie ze kunnen beinvloeden] en aan zichzelf.

Denk er aan! Waar we naar toe gaan op gaming gebied.. of het nu console of pc is,de kassa's en de ideal betalings opties zijn de stemlokalen van onze generatie games.
Hoeveel mag een spel voor jou kosten?

De kosten voor een game zijn momenteel al hoog, maar de omzet wil jij verminderen door minder afzetkanalen te laten gebruiken en daarbovenop wil je ook nog eens meer programmeertijd erin gestoken hebben zodat het beter op jouw platform uitkomt.

Enige vraag die ik dan heb is : Hoeveel mag een game voor jou kosten? Want met de huidige prijzen/concurrentie/afzet red je simpelweg jouw wensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat de laatste tijd echt uit voor pc gaming.
Vooral ook omdat de consoles nu echt verouderen en het verschil met de pc steeds groter word.

Ik heb mijn pc tegelijk op mijn monitor en mijn flatscreen aangesloten dus ik kan switchen tussen achter mijn buro zitten of op de bank gamen.

En ik heb een hele goede gaming toetsenbord en muis de G19 toetsenbord en de G700 muis.
Voor achter de tv gebruik ik mijn wireless xbox controller geprogrameerd met xpadder zodat ik de controller ook als muis kan gebruiken binnen windows en dingen aan kan klikken.
En ik draai windows ultimate 64 bit wat ook een hele verbetering is.
En ik heb een G27 race stuur.

Voor mij is het verschil zo groot met mijn ps3 en xbox dat ik er echt serieus aan denk om de nieuwe ps4 en de nieuwe xbox maar over te slaan en verder te gaan met pc gaming.
Voor de prijs van een nieuwe console koop ik denk ik liever een upgrade voor mijn pc zodat ik niet achter blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik op de E3 van dit jaar nog nooit zoveel PC content heb gezien in eerdere jaren. De PC markt is waar het innovatieve betalingsmodel te vinden is wat op de consoles nogal mist. Op consoles betalen we met z'n alle nog het volle pond voor de games en DLC terwijl Steam altijd leuke acties en aanbiedingen heeft.

Als je mij een 1,5 tot 2 jaar geleden had gezegd dat de PC markt aan het sterven was dan had ik het misschien gelooft maar nu denk ik juist, vooral met de overgang van console generaties, dat de PC markt aan het groeien is. Kijk alleen al naar de Starcraft II content op Youtube en Twitch etc..

Ik speel zelf mijn games ook nog altijd vooral op de PS3 maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 12:39 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:39:
Ik moet zeggen dat ik op de E3 van dit jaar nog nooit zoveel PC content heb gezien in eerdere jaren.
Dan heb je heel goed opgelet want ik vond het heel karig.

Komt ook omdat de media bijna alleen maar bericht over de consoles, en de pc games compleet negeert.
Bij de awards die na de beurs worden gegeven hebben ook aleen maar console games gewonnen. Terwijl Planetside 2 ook wel een award had verdiend imo. Xcom heeft 'best PC game' gewonnen terwijl ie multiplatform is |:(

Stond pas geleden een mooi stukje over op PC Gamer:
http://www.pcgamer.com/20...doesnt-care-about-the-pc/

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09
Feit is wel dat heel veel games op PC getoond werden op de E3, omdat dat er veel beter uitziet. De PC heeft zeker niet de voorkeur van de gamemakers, maar het heeft wel de technische voorsprong en dat merk je nu wel.

Als de nieuwe consoles uit gaan komen dan is de PC die voorsprong voorlopig weer even kwijt, maar je ziet nu wel dat de PC meer zieltjes aan het winnen is, omdat de huidige consoles toch wel oud aan het worden zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
De PC markt wordt om de 3 a 4 jaar dood verklaart. Zie om de zoveel tijd ook wel dit topic bovendrijven. Ik denk dat we deze discussie na 15 jaar wel kunnen afsluiten met. PC gaat niet dood en zal het voorlopig ook niet gaan.

Tijd voor een nieuwe invalshoek in deze discussie: De populariteit van consoles houdt de ontwikkeling op PC gebied tegen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 19:38

M2M

medicijnman

Postius schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:56:
Tijd voor een nieuwe invalshoek in deze discussie: De populariteit van consoles houdt de ontwikkeling op PC gebied tegen.
agreed.

Na hopeloze console ports (GTA anyone?) heeft de markt er nog weinig van geleerd. Er wordt nog steeds geen geheugen benut en als een single GPU setup elke game op 3MP resolutie met twee vingers in zijn neus prima af kan handelen waar een slome quadcore van AMD nog niet voor de helft benut wordt is het echt tijd om de boel eens op te schroeven.

Tijd voor een revolutie zoals vroeger met DOOM, of recenter met far cry en crysis. Games die tijdens release niet op de hoogste instellingen te spelen waren, zoals het hoort. En als je nu crysis nog eens aanslingert doet het echt niet onder voor de zut die tegenwoordig op de markt is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:23
M2M schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:29:
[...]

agreed.

Na hopeloze console ports (GTA anyone?) heeft de markt er nog weinig van geleerd. Er wordt nog steeds geen geheugen benut en als een single GPU setup elke game op 3MP resolutie met twee vingers in zijn neus prima af kan handelen waar een slome quadcore van AMD nog niet voor de helft benut wordt is het echt tijd om de boel eens op te schroeven.

Tijd voor een revolutie zoals vroeger met DOOM, of recenter met far cry en crysis. Games die tijdens release niet op de hoogste instellingen te spelen waren, zoals het hoort. En als je nu crysis nog eens aanslingert doet het echt niet onder voor de zut die tegenwoordig op de markt is.
Ik heb echt geen flauw idee wat je allemaal zegt, lees je eigen post nog eens goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Hij bedoelt mee dat je tegewoordig met een kaartje van 200 euro met gemak bijna elke game op max settings kan spelen.

Het is zelfs zo ver dat laptop als alienware in de goedkoopste uitvoering (met de AMD 7xxx kaart) games als battlefield 3 op ultra, met reso op full hd kan spelen.

Omdat games vaak worden geport zijn ze zwaarder maar niet per se mooier, zoals het al gezegd is GTA 4 is zwaarder dan crysis maar die laatste is mooier, de reden is omdat crysis speciaal voor de pc gemaakt is en gta 4 geport is van de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avioto schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:48:
[...]
Dan heb je heel goed opgelet want ik vond het heel karig.
Je moet inderdaad wel beter opletten om het te zien omdat je wordt doodgegooid met alle console games.

En over het punt dat Console gaming PC gaming tegenhoud ben ik het niet mee eens. Grafisch heb je natuurlijk een punt. Maar dat is niet echt iets wat ik als belangrijk beschouw in een game. Een game kan er nog zo goed uitzien maar doodsaai zijn, of in een RPG waar het verhaal zo saai/slecht is dat het je aandacht niet behoud.

Als je het zo gaat bekijken dan zou de Nes/Sega Megadrive/Snes dit in het verleden ook gedaan hebben wat niet het geval was/is ondanks de populariteit van deze consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

M2M schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:29:
[...]

agreed.

Dat is een problematische houding: zoiets kost bakken geld en verdien je niet zomaar terug, zeker niet op het PC platform.
De meest lucratieve markt momenteel lijken toch wel de indie games te zijn. Deze hebben vaak fantastische en innoverende gameplay, zijn puur voor PC gemaakt en maken gewoon gebruik van bestaande libraries.
Je hebt goede games en je hebt techdemos. Ik denk dat dit topic meer over goede games gaat :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Ligt er toch maar net aan wat voor een spel je speelt?

Ik weet niet of je eens een MMORPG op je Xboxje / PS3 gespeeld hebt? Ik ben sinds Rock&Roll racing (console overigens) verslingerd aan bijna Blizzard spellen die ze gereleased hebben.

De laatste releases die ze uitbrachten zijn niet verkrijgbaar op console en staan hoog in de rankings als fastest selling game ever.

Ik heb zelf een PS3 voor BR afspelen en incidenteel een potje Wipeout HD >:) of MW. Leuk voor 30minuten... voor PC (Mac) games gebruik ik mijn 27" iMac (i7, 16GB, SSD, 2GB Graphics) Werkt prima voor SC2, DiabloIII en Quake 3.

What else do we need in life... :9~

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 14:32

Flappiewappie

Hier nog meer

Definieer "dood gaan van de markt" eens met z'n allen voordat dit soort discussies gestart worden.

Als indicators heb ik nu voorbij zien komen; Goeie nieuwe titels, nieuwe titels, prijzen van titels, titels gepresenteerd op een beurs, investeringen van 3rd parties in titels, verkoopcijfers en innovativiteit.

Persoonlijk denk ik dat gezien het verleden, dat de PC markt altijd nog wel titels zal houden (denk aan minecraft, RPGs, MMORPG, simulaties en (hardcore) shooters). Dit zijn echter bijna niche markten vs de mainstream games. In mijn ogen gaat de PC markt dus niet dood, maar bloeien de consoles naar veel meer mainstream waar het "grote" geld ook zit. Voordeel daarvan is is dat kwaliteit niet altijd gepaard gaat met geld. Concluderend dat zolang er PC's zullen zijn, zal er op gegamed worden.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Minecraft is zeker weten heel leuk, echter wat betreft het "doodgaan" (gebeurt niet) van de PC markt kan ik 1 reden opnoemen waardoor het zou kunnen gebeuren, namelijk door slechte console port die je PC resources kapot vreten maar geen bal (in mijn ogen) uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Laatst online: 16-02-2022
Flappiewappie schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:08:
Definieer "dood gaan van de markt" eens met z'n allen voordat dit soort discussies gestart worden.

Als indicators heb ik nu voorbij zien komen; Goeie nieuwe titels, nieuwe titels, prijzen van titels, titels gepresenteerd op een beurs, investeringen van 3rd parties in titels, verkoopcijfers en innovativiteit.

Persoonlijk denk ik dat gezien het verleden, dat de PC markt altijd nog wel titels zal houden (denk aan minecraft, RPGs, MMORPG, simulaties en (hardcore) shooters). Dit zijn echter bijna niche markten vs de mainstream games. In mijn ogen gaat de PC markt dus niet dood, maar bloeien de consoles naar veel meer mainstream waar het "grote" geld ook zit. Voordeel daarvan is is dat kwaliteit niet altijd gepaard gaat met geld. Concluderend dat zolang er PC's zullen zijn, zal er op gegamed worden.
Wat dacht je dan van al die abonnees die maandelijks hun €12,99 overmaken voor het spelen van hun spelletje. Dat inkomsten model verdient verre weg veel meer dan conventioneel kopen.

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja? Ik heb geen abbonnementen en geef veel meer dan 13e per maand uit aan spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:22:
Oh ja? Ik heb geen abbonnementen en geef veel meer dan 13e per maand uit aan spellen.
Wat heeft dat ermee te maken?

Hij zegt dat een spel waarvoor je €13 per maand betaald meer oplevert dan een spel waar je één keer €60 voor betaald. En daar kan je weinig tegenin brengen, in het geval van World of Warcraft tenminste. Dat spel heeft namelijk al jáááren miljoenen abonnees die per jaar veel meer dan €60 uitgeven aan dat ene spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Hahn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Hij zegt dat een spel waarvoor je €13 per maand betaald meer oplevert dan een spel waar je één keer €60 voor betaald. En daar kan je weinig tegenin brengen,
Behalve dan dat het aantal spellen dat winst maken met deze formule op 1 hand te tellen zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Daarom dat ik ook alleen WoW noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Laatst online: 05-10 19:56
Sinds steam er is met vaak leuke aanbiedingen geef ik weer wat vaker geld uit aan games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Hij zegt dat een spel waarvoor je €13 per maand betaald meer oplevert dan een spel waar je één keer €60 voor betaald. En daar kan je weinig tegenin brengen, in het geval van World of Warcraft tenminste. Dat spel heeft namelijk al jáááren miljoenen abonnees die per jaar veel meer dan €60 uitgeven aan dat ene spel.
Het ligt er aan hoe je het bekijkt. Kijk je vanuit de grote uitgever die mij tien spellen per jaar verkoopt. Of kijk je vanuit de studio die twee jaar bezig is voor 1 spel. Mij lijkt het logischer om vanuit de uitgever te kijken omdat die bepaalt welk spel wanneer uitkomt omdat hij op de meeste knikkers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Voor echte max settings in bf3 (wel op een 2550-1440 scherm) heb ik er toch eenn 2e gtx580 bijgezet.

Maar inderdaad, zonder consoles zouden games een stuk mooier zijn nu!

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Binnenkort brengt Microsoft de nieuwe Xbox uit. Een relatief goedkope, kleine, stille standaard PC met Windows 8 in samenwerking met de nieuwe Steam interface voor consoles (via controller te bedienen). Hierdoor komt alles samen. Deze standaard PC (Xbox '8') vormt de standaard configuratie waar games voor worden gemaakt op 1080p 30/60 fps. Wellicht backwards compatible met Xbox (maar ik weet niet of het technisch mogelijk is)

Overige bestaande desktops/laptops blijven gewoon hetzelfde kunnen als deze nieuwe Xbox maar zullen beter/minder performen dan de default (afhankelijk van de specs).
Met deze Xbox weten kopers dat ze de komende jaren geen upgrade nodig hebben. Na x jaar komt er een nieuwe versie wat vanaf dan de standaard is, net als de huidige console cyclus.
PC en Xbox zijn samengesmolten in een hybride vorm en blijft de PC markt relevant en is de game markt gegarandeerd voor MS de komende jaren. Xbox gamers blij (Console experience met extra's), PC gamers blij (Steam usage + geen gare ports), developers blij (elke Xbox titel is een PC titel)

Bovenstaande is geen feit, maar een blik in de door mij gewenste toekomst. PC markt gaat niet dood, maar evolueert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

SeamusXanthus schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:42:
...

Bovenstaande is geen feit, maar een blik in de door mij gewenste toekomst. PC markt gaat niet dood, maar evolueert.
Ok het zullen dan minder gare ports zijn, maar er is nog steeds een grote kans dat de spellen versimpeld blijven. uitzonderingen daargelaten, zal dat met een hybride console niet snel veranderen. Het publiek waar ze op richten veranderd namelijk niet zo snel mee.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Pagina: 1 2 3 Laatste