Goed in termen van WoW zal je niet snel zien, maar vergeet niet dat de totale omzet van WoW wel verdeelt moet worden over de verschillende continenten, daar is niet bijzonder veel informatie over. Maar er zijn genoeg 'winstgevende' games zoals Gravity (Rose, Reqium en nog 1), NCsoft (aion, CoH, lineage 1/2), Nexon (Maple, Vindictus, Combat Arms), ESTsoft (Cabal), zo even wat games te noemen die ik al jaren speel en bedrijven erachter winstgevend zijn. Dat natuurlijk naast de 'europees bekende' games zoals LOTR, WH, DND, AoC. Ook zijn er genoeg publishers in Europa/USA die goed draaien, Frogster, Aeria, iJJi, alaplaya, Webzen, Gamigo en waarschijnlijk nog een paar die ik vergeet. In principe alles wat in Europa uitkomt, is er al in USA en draait met nagenoeg dezelfde successen (vergeet niet zuid amerika, daar zit ook een flinke bron van inkomsten).Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:06:
Weer een oogklep van mij, ik ging er vanuit dat wij veel meer geld genereerden omdat onze maandelijkse fees hoger liggen. Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee hoe het in Azië aan toe gaat, maar welke MMORPGS draaien er goed in de USA behalve WOW? een game als LOTR is toch marginaal (en F2P)?
Azie is een wereld apart, de meeste games die in USA/EU via publishers komen, zijn gemaakt in Azie, HAN, Perfect World, EST, NCsoft, HAN, Asiasoft/Triggersoft, noem ze maar op. Die draaien dus 'dubbel' winst, de game uit hun eigen continent, maar dan ook nog de licentie voor USA/EU.
Het zijn absoluut geen oogkleppen, de MMO wereld is gewoon bizar groot, het gros ervan hoor je nooit van in Europa.
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 01-03-2011 15:25 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.