Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:01:
[...]
Leuke app, eens kijken of ik hem kan gebruiken.
Wat me wel opvalt is dat je niet alle Modern-UI elementen terug laat komen. De titel van het recept kun je bijvoorbeeld wel wat groter maken.
De uitlijning van de zoektekst en de naam van het gerecht bij de zoekresultaten zou ik ook gewoon links uitlijnen. Mogelijk ook een zoek-knop bij die pagina toevoegen.
Eerlijk gezegd vind ik het onzin dat alle apps 'Modern-UI' moeten zijn. Wat betekent dat eigenlijk? Dat alle apps er hetzelfde uit moeten zien? Dat lijkt me niet.Volgens mij betekent Modern-UI namelijk dat je bijvoorbeeld geen iconen uit het echte leven pakt en die in je app gebruikt. En dat er geen gradients worden gebruikt. En natuurlijk dat het gewoon goed ontworpen is.
Ik ben het wel met je eens dat het ontwerp nog niet mooi genoeg is. Maar goed, ik heb dit in twee avonden in elkaar geknutseld dus er is nog niet veel denkwerk aan te pas gekomen

Ik ga hier dus zeker nog even goed over nadenken en neem je punten dus ook zeker mee!!
In de tekst zie ik verder nog wat � icoontjes aan wat doet vermoeden dat er een encoding probleem is (mogelijk van iso naar utf gedaan?)
Ik weet dat dit probleem er is en is vrij eenvoudig om te lossen. Ik vond het echter niet erg genoeg om de app nu al te publishen.
Ook snap ik niet waarom je de bovenkant wit hebt gelaten, dan een groen blok en daaronder weer wit. Maak dan de hele bovenkant groen. Bovendien is bij de zoekpagina als ik het tekstvak activeer de groene achtergrond ineens wat hoger waardoor de uitlijning op de pagina niet mooi werkt. Net als dat de groene knoppen op die pagian iets te hoog zijn (of maak ze aan de onderkant wat langer).
Dit is inderdaad al aangepast. En dat het groene vlak naar onderschiet ook, dat werd veroorzaakt doordat de appbar geminimaliseerd was. Daarom had ik dat bij de receptenpagina maar groot gelaten

Tijdens het zoeken zie je de puntjes in het midden verschijnen. Dat kan op zich wel maar ze verdwijnen onder de afbeelding. Bovendien is het niet direct duidelijk dat ie aan het zoeken is als je al resultaten hebt. Misschien onder/boven de tekstbox plaatsen.
Dat de puntjes nog doorgaan klopt niet. Als het goed is verdwijnt deze (althans, bij mij). Zou je dit straks nog eens kunnen testen? Overigens is deze in de volgende versie idd naar boven verhuist.
De menubalk is aan de onderkant bij de receptpagina te hoog. Je hebt daar geen iconen in staan maar toch is er wel de ruimte voor. Even wat omlaag zetten dus.
Als laatste zou ik bij de "over deze app"-pagina ook even je email-adres clickable maken of een knop van toevoegen. Is namelijk wat gebruiksvriendelijker.
De menubalk was zo hoog omdat er anders layout-problemen zouden optreden. Ik heb nu overigens alles in Grids geplaatst dus is al veel beter. Daarnaast komen hier straks natuurlijk die functies in waar ik het al over had.
Ik zal idd even een emailknop maken!
Ik weet niet wat je er verder nog aan toe gaat voegen. Ook weet ik niet wat je precies met de data kunt doen. Stappen weergeven in cijfers bij de instructies kan mogelijk wel handig zijn, alsmede misschien een begrippenlijst. Of je ingredienten nog wat opdelen in de grote ingrediënten (vlees, groente) met de kleine dingen (saus, kruiden, olie). Of een variatie-tip erbij. Of nog een paar zoek-filters (soort gerecht, regio, bereidingstijd, ingrediënten die iemand met diabetes of lactose niet mag hebben, prijs, etc) en misschien een overzichtspagina waar je wat gerechten neerzet die je niet zo op hoeft te zoeken om wat inspiratie op te doen of waar je elke week nieuwe gerechten in zet voor de afwisseling. En misschien is het nog leuk om daarbij ook categoriën te maken met "student", "meat lover", "veganist", etc.

En natuurlijk zouden enkele kook-plaatjes het geheel wat aantrekkelijker maken dan alleen witte of groene vlakken.
Goede punten, ik zal er een aantal uithalen!!
Over het laatste puntje: het klopt niet dat er geen kook-plaatjes zijn. Dit kan te maken hebben met een slechte 3G verbinding of met een slechte AH site. Maar dit hoort niet! Er horen plaatjes in die vlakjes

In ieder geval een goed begin en hoop dat je wat aan deze feedback hebt
Mocht ik wat negatief klinken, dan is dat niet mijn bedoeling. Ik vind het prachtig dat er steeds meer mooie en handige Nederlandse apps bij komen en zie dit ook wel uitgroeien tot een must-have 
Haha negatief is niet het goede woord, je helpt me om die app beter te krijgen, ik zou je dus moeten bedanken! Dus bij deze bedankt!
Ik hoop idd dat deze snel tot volwaardig niveau komt. Het belangrijkste vind ik dat de app zich straks gaat gedragen alsof de app continue aanstaat, een soort multitasking dus. Ik heb zo'n bloedhekel aan apps die weer helemaal opnieuw opstarten, net als OV9292. Heb je net je reis uitgezocht, druk je per ongeluk opnieuw op de app ipv met multitasking. Reis weg.