thx!Jegorex schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:23:
http://www.mmogames.com/g...-closed-beta-key-giveaway
Hier kun je keys krijgen.
Ik ben intussen erg geinteresseerd geraakt in Tera. PvP in MMO's heb ik altijd vet gevonden. Nu lijkt het dat Tera qua mechanics op dit vlak interessanter is dan GW2. Waarom walst GW2 over Tera heen qua gameplay in het algemeen?IngamerX schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:21:
[...]
Maar goed, daar valt allemaal nog mee te leven, en verder lijkt die game echt dope te worden. Het ding is alleen dat als je deze game naast GW2 neer zet GW2 er overheen walst. Zowel in grafisch opzicht (alhoewel ik de sfeer in Tera persoonlijk wel wat vetter vind, I like fantasy), als qua gameplay in het algemeen.
Combat weet ik niet. Ik heb toch het idee dat combat in Tera wel wat vetter is, maar GW2 heeft een veel beter PvP systeem met bijvoorbeeld RvR.
Qua combat gaat GW2 nog enorm stuk verder, Tera is zegmaar de MMO evolutie van de eerdere 'action combat' games zoals Vindictus of Ninth (met Chaos als arena voorganger), ze brengen deze combat naar world-combat. Maar het blijft wel hangen op het concept van quests, voortgang en skillsysteem, je haalt nog steeds je quests op bij een NPC, je skills leer je nog steeds per lvl/rank. Plus dat gear nog steeds 'epic lootz' systeem heeft, het is gewoon andere insteek dan GW2, daarnaast heeft GW natuurlijk een enorm grote aanhang (NCsoft/A.net heeft deze keer wel flink wat geadverteerd).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb een betakey, maar ik heb het al opgegeven voordat ik het spel heb kunnen starten.
Ik heb die downloader minstens 14 uur lopen draaien, wel eens waar in background, maar geen enkele andere grote download was bezig. Na die 14 uur was hij nog maar halverwege. Sorry hoor, maar dat kan in de tegenwoordige tijd echt niet...
Ik heb die downloader minstens 14 uur lopen draaien, wel eens waar in background, maar geen enkele andere grote download was bezig. Na die 14 uur was hij nog maar halverwege. Sorry hoor, maar dat kan in de tegenwoordige tijd echt niet...
Verwijderd
Ben nu de client aan het downloaden... althans poging wagen tot.
Zie af en toe piekjes naar de 360kB/s maar over het algemeen is het niet aan te slingeren... in dit tempo duurt het nog wel een week
Wat dat betreft kunnen ze nog een voorbeeld nemen aan Trion. Meerdere malen de digitale Rift client gedownload met 16MB/s.
Mag toch zeker hopen dat er een resume functie in de launcher zit als je hem afsluit. Als die morgen weer opnieuw begint met downloaden ben ik er al compleet klaar mee voordat ik uberhaubt een keer heb ingelogd.
Zie af en toe piekjes naar de 360kB/s maar over het algemeen is het niet aan te slingeren... in dit tempo duurt het nog wel een week
Wat dat betreft kunnen ze nog een voorbeeld nemen aan Trion. Meerdere malen de digitale Rift client gedownload met 16MB/s.
Mag toch zeker hopen dat er een resume functie in de launcher zit als je hem afsluit. Als die morgen weer opnieuw begint met downloaden ben ik er al compleet klaar mee voordat ik uberhaubt een keer heb ingelogd.
Zelf had ik daar geen last van toen in de game had gedownload. Mijn snelheid lag tussen de 5 en 15 MB/s.
Maar wees niet getreurd vandaag om 15.00 kun je pas spelen dus heb je nog even om te downloaden hahaha.
Maar wees niet getreurd vandaag om 15.00 kun je pas spelen dus heb je nog even om te downloaden hahaha.
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo
Snap niet dat mensen dit vergelijken met GW2, dit is een totaal andere game en het probeert niet eens anders/beter te zijn dan GW2. Ook zie ik comments dat mensen liever wachten op GW2 maar dat kan nog wel 3-4 maanden duren voordat deze uitkomt. In de tussentijd vermaak ik mij prima met Tera.
Ook las ik hier een comment dat GW2 kwa combat verder was dan Tera, dit is niet waar, het is niet verder maar anders. In GW2 tab/click-target je vijanden nog steeds net zoals in WoW en een spell kan niet missen. In Tera kan je alle skills die iemand op je af gooit dodgen/ontwijken en moet je die zelf ook mikken zoals in een FPS. Het lijkt in die zin meer op een 3th person action game zoals Darksiders of God of War.
Tera zal ook nooit een gear grind worden zoals WoW is/was en hierdoor is het een perfect spel voor mensen die maar een aantal uren per week willen gamen. Zelf ga ik dit spel sowieso spelen totdat GW2 er is en misschien tijdens GW2 er naast spelen aangezien dit geen time sink is zoals WoW.
EDIT: voor de mensen met problemen met de downloader, zet P2P sharing uit.
Ook las ik hier een comment dat GW2 kwa combat verder was dan Tera, dit is niet waar, het is niet verder maar anders. In GW2 tab/click-target je vijanden nog steeds net zoals in WoW en een spell kan niet missen. In Tera kan je alle skills die iemand op je af gooit dodgen/ontwijken en moet je die zelf ook mikken zoals in een FPS. Het lijkt in die zin meer op een 3th person action game zoals Darksiders of God of War.
Tera zal ook nooit een gear grind worden zoals WoW is/was en hierdoor is het een perfect spel voor mensen die maar een aantal uren per week willen gamen. Zelf ga ik dit spel sowieso spelen totdat GW2 er is en misschien tijdens GW2 er naast spelen aangezien dit geen time sink is zoals WoW.
EDIT: voor de mensen met problemen met de downloader, zet P2P sharing uit.
[ Voor 3% gewijzigd door gebruikerfz1 op 13-04-2012 09:06 ]
Damnit.... 18kb/s.... More then seven days left.... zucht
@ gebruikerfz1
Als ik je dus goed begrijp zal Tera gaan game worden waar je minimaal 4 uur per dag aan moet besteden om daar goed in te worden of meer profeit te hebben dan dat iemand maar een keer in de 4 dagen speeld ?
Zoals ik mijn eigen kan herinneren speelde in vroeger Maplestory, dat speelde ik dan 12 uut op een dag en was je weer 1 of 2 lvl's verder. Ook het hunten van gears en dergelijke was daar belangrijk. Het scrollen ervan en geluk hebben dat die bepaalde scroll goed viel.
Dus met andere woorden is Tera meer een fun MMO dan iets anders. Krijg meer het gevoel dat als we dadelijk lvl 60 zullen zijn. dat je als je hiervoor 1 week full time aan zit bent. En dat iedereen uiteindelijk de zelfde wapens heeft met de zelfde stats ?
Als ik je dus goed begrijp zal Tera gaan game worden waar je minimaal 4 uur per dag aan moet besteden om daar goed in te worden of meer profeit te hebben dan dat iemand maar een keer in de 4 dagen speeld ?
Zoals ik mijn eigen kan herinneren speelde in vroeger Maplestory, dat speelde ik dan 12 uut op een dag en was je weer 1 of 2 lvl's verder. Ook het hunten van gears en dergelijke was daar belangrijk. Het scrollen ervan en geluk hebben dat die bepaalde scroll goed viel.
Dus met andere woorden is Tera meer een fun MMO dan iets anders. Krijg meer het gevoel dat als we dadelijk lvl 60 zullen zijn. dat je als je hiervoor 1 week full time aan zit bent. En dat iedereen uiteindelijk de zelfde wapens heeft met de zelfde stats ?
Als er te weinig variatie is in de drops van de end-content, dan wel. In overige gevallen zal je op lvl60 geen (noem eens wat) bezerker zien die dezelfde gear heeft.nitrodesign schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:16:
Download ging hier trouwens met volle snelheid, weer helemaal up to date voor morgen
Erm, nee. GW2 heeft geen tab-click, maar een lock systeem, net zoals archer ook gebruikt. In GW2 kan je juist spells en aanvallen ontwijken, tijdens de 'roll' die je doet, kan ook tijdelijk niets je raken.gebruikerfz1 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:05:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
http://tera.enmasse.com/new-launch-features
Ze hebben voor de EU en US release het spel veel meer gestreamlined door questen toe te voegen waardoor je niet meer hoeft te grinden om te levellen, er zijn altijd genoeg questen om te doen. Het levellen zelf gaat ook best snel, op een zondag ben ik van level 1 naar level 23 geleveld met mijn Slayer tijdens Beta.
Ook zijn er meer dungeons in het spel gezet, bosses droppen meer loot en ook is het enchanten van items makkelijker geworden, je kan bepaalde wapens tot 9x enchanten en in de Korean versie kan een enchant falen en hierdoor verlies je al je eerder aangebrachte enchants, dit krijgen wij gelukkig niet. Enchanten nam ook altijd een zelfde type wapen van het zelfde item level op dus voordat jij je endgame wapen volledig had geenchant was je wel een aantal weken verder mits je mazzel had met fails.
Het spel draaid ook niet om endgame PVE maar meer om PVP in de vorm van war declarations tegen een andere guild. Ook zit er een heel politiek systeem in waardoor jij als speler regent van een gebied kan zijn maar dit kost ontzettend veel support van mede spelers die zullen moeten questen en pvp'en om jouw status hoog te houden. Ook kan je je guild levellen door daily questen te doen (pvp en pve) en wanneer guildmembers dit niet doen valt je guild terug in levels en heb je geen acces tot beter gear en mounts.
Hier zie je duidelijk dat hij een target heeft geselecteerd (zoals in wow) en dat zijn character automatisch meedraaid tijdens een attack, niks zelf richten dus. Je hebt gelijk met de dodge maar dat is meer een cooldown die je af en toe gebruikt, tijdens die "roll" die 1sec duurd ben je immune tegen alle attacks. In Tera kan een goede Archer voorspellen waar de vijand heen zal dodgen/bewegen en hier een skill heen kunnen schieten.
Ze hebben voor de EU en US release het spel veel meer gestreamlined door questen toe te voegen waardoor je niet meer hoeft te grinden om te levellen, er zijn altijd genoeg questen om te doen. Het levellen zelf gaat ook best snel, op een zondag ben ik van level 1 naar level 23 geleveld met mijn Slayer tijdens Beta.
Ook zijn er meer dungeons in het spel gezet, bosses droppen meer loot en ook is het enchanten van items makkelijker geworden, je kan bepaalde wapens tot 9x enchanten en in de Korean versie kan een enchant falen en hierdoor verlies je al je eerder aangebrachte enchants, dit krijgen wij gelukkig niet. Enchanten nam ook altijd een zelfde type wapen van het zelfde item level op dus voordat jij je endgame wapen volledig had geenchant was je wel een aantal weken verder mits je mazzel had met fails.
Het spel draaid ook niet om endgame PVE maar meer om PVP in de vorm van war declarations tegen een andere guild. Ook zit er een heel politiek systeem in waardoor jij als speler regent van een gebied kan zijn maar dit kost ontzettend veel support van mede spelers die zullen moeten questen en pvp'en om jouw status hoog te houden. Ook kan je je guild levellen door daily questen te doen (pvp en pve) en wanneer guildmembers dit niet doen valt je guild terug in levels en heb je geen acces tot beter gear en mounts.
YouTube: Yogscast - Guild Wars 2: Ranger SpotlightSinergyX schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:28:
[...]
Erm, nee. GW2 heeft geen tab-click, maar een lock systeem, net zoals archer ook gebruikt. In GW2 kan je juist spells en aanvallen ontwijken, tijdens de 'roll' die je doet, kan ook tijdelijk niets je raken.
Hier zie je duidelijk dat hij een target heeft geselecteerd (zoals in wow) en dat zijn character automatisch meedraaid tijdens een attack, niks zelf richten dus. Je hebt gelijk met de dodge maar dat is meer een cooldown die je af en toe gebruikt, tijdens die "roll" die 1sec duurd ben je immune tegen alle attacks. In Tera kan een goede Archer voorspellen waar de vijand heen zal dodgen/bewegen en hier een skill heen kunnen schieten.
[ Voor 24% gewijzigd door gebruikerfz1 op 13-04-2012 09:34 ]
Je 'ziet', maar heb je het ook gespeeld? Leuke discussie, maar zonder iets gespeeld te hebben en uitgaan van een paar filmpjes, niet echt discussie-waardig. En 'zoals in wow'? Nee, die 2 staan wel bizar ver uit elkaar wat betreft combat.
Dat vind ik wel jammer helaas fan van items enchanten zoals in l2, Aion,gebruikerfz1 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:29:
Ook zijn er meer dungeons in het spel gezet, bosses droppen meer loot en ook is het enchanten van items makkelijker geworden, je kan bepaalde wapens tot 9x enchanten en in de Korean versie kan een enchant falen en hierdoor verlies je al je eerder aangebrachte enchants, dit krijgen wij gelukkig niet.
in l2 was je wapen kapot als je geen blessed scroll had, Aion ging die -1 punt eraf als het fout ging.
Het leuke aan het enchant systeem is dat een lager wapen die hoog gechant is toch nog goed kan preseteren.
LOL EU: InXzitoWeTrust
Dat vind ik niet want dat betekent dat als jij vet veel moeite heb gedaan voor een goed wapen mensen met een lag wapen nog steeds sterker kunnen zijn. Dan moet je gewoon een spel maken waar iedereen level 1 blijft en het gewoon alleen om gear en irl skill draaitXzito schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:52:
[...]
Dat vind ik wel jammer helaas fan van items enchanten zoals in l2, Aion,
in l2 was je wapen kapot als je geen blessed scroll had, Aion ging die -1 punt eraf als het fout ging.
Het leuke aan het enchant systeem is dat een lager wapen die hoog gechant is toch nog goed kan preseteren.
Ik dacht dat enchants nog steeds konden falen in de Westerse client? En tot +12 konden gaan?
Het hele lux/enchant systeem is net wat mij aanspreekt. Je kan perfect mee zonder max enchant, maar er is toch onderscheid o.a. door wapen gloed op de hoogste enchant levels.
Tera, GW2 en Diablo III... Het gaat nog leuk worden
Het hele lux/enchant systeem is net wat mij aanspreekt. Je kan perfect mee zonder max enchant, maar er is toch onderscheid o.a. door wapen gloed op de hoogste enchant levels.
Tera, GW2 en Diablo III... Het gaat nog leuk worden
Je kan zeker weten wel tabben van monster naar monster in GW2 met elke class, dit irriteerde mij mateloos na TERA gespeelt te hebben. Je kan ook niet ECHT dodgen in GW2 als in je doet een stap aan de kant en de aanval mist dit is vooral goed te merken bij long ranged attacks... Bij TERA is dit ook zo bij long ranged attacks maar dan moet de tegenstander wel op je locken met een skill.SinergyX schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:49:
Je 'ziet', maar heb je het ook gespeeld? Leuke discussie, maar zonder iets gespeeld te hebben en uitgaan van een paar filmpjes, niet echt discussie-waardig. En 'zoals in wow'? Nee, die 2 staan wel bizar ver uit elkaar wat betreft combat.
[ Voor 8% gewijzigd door h2bzeit op 13-04-2012 14:13 ]
I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.
Hij of zij kan toch ook veel moeite gedaan hebben voor zijn echants ?. Als persoon A nou een zieke raid of dungeon heeft gedaan voor zijn wapen dan zou het koopen van enchant items een kleine moeite zijn.Ricmaniac schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:57:
[...]
Dat vind ik niet want dat betekent dat als jij vet veel moeite heb gedaan voor een goed wapen mensen met een lag wapen nog steeds sterker kunnen zijn. Dan moet je gewoon een spel maken waar iedereen level 1 blijft en het gewoon alleen om gear en irl skill draait
Voor persoon B is het high risk high reward kans op zijn wapen te verliezen of sterker temaken.
IN mmo's is skill moelijk temetten omdat het neer komt op class vershcil , items , ping ,
dat laatste argument is ook niet weer. kijk maar naar darkfallXzito schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:32:
[...]
Hij of zij kan toch ook veel moeite gedaan hebben voor zijn echants ?. Als persoon A nou een zieke raid of dungeon heeft gedaan voor zijn wapen dan zou het koopen van enchant items een kleine moeite zijn.
Voor persoon B is het high risk high reward kans op zijn wapen te verliezen of sterker temaken.
IN mmo's is skill moelijk temetten omdat het neer komt op class vershcil , items , ping ,
#1 de ms verschild nog van de speler naar de serverRicmaniac schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:46:
[...]
dat laatste argument is ook niet weer. kijk maar naar darkfall
#2 in darkfall heb je weliswaar geen lvl's maar wel skill lvl wadoor je aanvalstekker wordt door het gebruiken ervan. Dit creëert een verschil tussen oldtimers en nieuweren.
Als je nou darkfall eens had opgestart dan had je het gezien ^^
[ Voor 7% gewijzigd door Xzito op 13-04-2012 16:21 ]
Er is ook een verschill in skill in FPS games onder old timers en nieuwelingen. Er is altijd een verschil op een bepaalde manier.Xzito schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:19:
[...]
#1 de ms verschild nog van de speler naar de server
#2 in darkfall heb je weliswaar geen lvl's maar wel skill lvl wadoor je aanvalstekker wordt door het gebruiken ervan. Dit creëert een verschil tussen oldtimers en nieuweren.
I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.
Je hebt geen gear in TERA? (overigens is wow helemaal geen gear grind, gear is geen doel maar slechts een middel).Tera zal ook nooit een gear grind worden zoals WoW is/was en hierdoor is het een perfect spel voor mensen die maar een aantal uren per week willen gamen.
Ik heb het even kunnen spelen, fantastische graphics imho maar het lijkt me weer een pvp mmo (en die markt lijkt me aardig verzadigd inmiddels).
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Oth2bzeit schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:21:
[...]
Er is ook een verschill in skill in FPS games onder old timers en nieuwelingen. Er is altijd een verschil op een bepaalde manier.
Als ik cod haal en tegen iemand speel die al lvl 70 is. hoef ik allen de map te leren echter wordt cod belist met wie de snelste reflex heeft en de aim. ( Perks geven een klein voordeel) Echter maakt dit.
Het verschil in een shooter wordt belist door de reflex en de aim.
In een mmo is het class , gear , spec , ping ,
Hoe zijn perks anders dan gear/class/spec? (nog nooit CoD gespeelt, ik heb de games op de 360 maar ik speel die meuk nooit )Xzito schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:30:
[...]
Ot
Als ik cod haal en tegen iemand speel die al lvl 70 is. hoef ik allen de map te leren echter wordt cod belist met wie de snelste reflex heeft en de aim. ( Perks geven een klein voordeel) Echter maakt dit.
Het verschil in een shooter wordt belist door de reflex en de aim.
In een mmo is het class , gear , spec , ping ,
Je moet richten in TERA dus daar komt reflex en aim wel aan te pas.
MMORPG skill en FPS skill zijn toch wel 2 andere dingen het was een voorbeeld.
[ Voor 18% gewijzigd door h2bzeit op 13-04-2012 16:46 ]
Hebben wij al een server geclaimed waarop iedereen gaat spelen?
Weet niet of ie al gepost is geweest maar hier kan je nog keys krijgen voor dit weekend :
http://www.incgamers.com/Giveaway/36/tera-eu-cbt5-key-giveaway---beta-starts-friday-13-april
Ik heb er zelf nog juist eentje gescoord, geen idee hoeveel er nog zijn.
Have fun
http://www.incgamers.com/Giveaway/36/tera-eu-cbt5-key-giveaway---beta-starts-friday-13-april
Have fun
Thanks! Deze werkt nog! 'Even' download en dan testen!OmegaOne schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:41:
Weet niet of ie al gepost is geweest maar hier kan je nog keys krijgen voor dit weekend :
Have fun
is wel 20 gb download en was niet zo'n stabiele en snelle verbinding bij mij een paar weken terug toen ik invite voor CB3 had. Van donderdag tot dinsdag stond ie op...
Ja ik zie het, kom net thuis, 12% WTF! Dit is wel een heel slecht tekenOmegaOne schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:15:
is wel 20 gb download en was niet zo'n stabiele en snelle verbinding bij mij een paar weken terug toen ik invite voor CB3 had. Van donderdag tot dinsdag stond ie op...
Verwijderd
2 dagen verder en zit nu op een ongelooflijke18%
Ben er al half klaar mee voordat ik begonnen ben...

Ben er al half klaar mee voordat ik begonnen ben...
installatie was hier met 5MB/sec toch bizar snel klaar
Verwijderd
donwload system is op p2p "torrent stijl"gebaseerd.
check maar in de launcher settings. kan je upload ook uitzetten. ook handig af en toe
vandaar dat de dl's nu sneller gaan dan aanvankelijk
check maar in de launcher settings. kan je upload ook uitzetten. ook handig af en toe
vandaar dat de dl's nu sneller gaan dan aanvankelijk
Heel apart dit. Bij het begin van de installatie wordt aangegeven dat je 25Gb vrij moet hebben. Ben nu al meer dan een dag aan het downloaden en krijg ineens de melding dan mn schijf (60gb SSD) vol zit. check ik de Tera map, issie al 40Gb. 
edit1
oh blijkbaar moet ie 22gb nog een keer uitpakken. Handig systeem.
Heb em nu naar mn andere schijf gezet, krijg de melding: download configuration failed.
misschien ff een download pad wijzigen ergens....maar waar?
edit2
na 3x opnieuw opgestart te hebben blijkt de launcher het toch te begrijpen.
de aanhouder wint in dit geval
edit1
oh blijkbaar moet ie 22gb nog een keer uitpakken. Handig systeem.
Heb em nu naar mn andere schijf gezet, krijg de melding: download configuration failed.
misschien ff een download pad wijzigen ergens....maar waar?
edit2
na 3x opnieuw opgestart te hebben blijkt de launcher het toch te begrijpen.
de aanhouder wint in dit geval
[ Voor 43% gewijzigd door Bartjeuhz op 14-04-2012 12:36 ]
Steam: CatBearCow
Het is overigens niet aan te raden de US client te downloaden. Dan kan je weer overnieuw beginnen haha

Steam: CatBearCow
Hij deed er hier gewoon 3 uur over, geen klachten dus. Ben nu lvl 8 en de combat style is zeker een verbetering alleen is het nog niet echt uitdagend moeilijk. Het zou allemaal wat sneller mogen.
Je zegt het zelf.. je bent nog maar lvl 8... zodra je richting endgame gaat veranderd er veel
Dit was inderdaad een flinke download waarbij meer ruimte nodig was op de lokale schijf dan voorzien. Kan me voorstellen dat dit een struikelblok is voor sommigen. Daarbij kreeg had ik meteen met een ander probleem te maken waarbij de launcher crasht op het moment dat je probeert in te loggen. Gelukkig was dit relatief simpel te verhelpen door de launcher in compatibiliteitsmodus (WinXP service pack 3) te runnen met Administrator aangevinkt. Ook dat is al niet heel handig, maargoed er hangt ook niet voor niks nog het woordje béta aan.
Ondanks een wat lastig begin is de eerste indruk van het spel zelf wel boven gemiddeld. Alles doet aardig robuust en kwalitatief aan en ik heb het gevoel dat er goed is nagedacht over de besturing. Een mooie genuanceerde review vond ik toch wel deze welke de spijker redelijk op de kop slaat.
Ondanks dat ik mmo-land een beetje had opgegeven denk ik dat ik deze toch maar eens in de gaten ga houden.
Ondanks een wat lastig begin is de eerste indruk van het spel zelf wel boven gemiddeld. Alles doet aardig robuust en kwalitatief aan en ik heb het gevoel dat er goed is nagedacht over de besturing. Een mooie genuanceerde review vond ik toch wel deze welke de spijker redelijk op de kop slaat.
Ondanks dat ik mmo-land een beetje had opgegeven denk ik dat ik deze toch maar eens in de gaten ga houden.
Het startgebeid tot lvl10 kan je na ene tijdje vrij snel doorvliegen, je weet dan precies de volgorde van de quests en kan je daar diverse dingen mee mixen. (zo kan je die repeatable quest van 6 stones paar keer doen tijdens wat andere quests, toch weer paar 1000 exp
)
ik ben nu lvl 11 en ben volgens mij bijna klaar met het startgebied. Ik ben voor mn gevoel 1x getest en heb er toch wel 3 tot 4 uur in zitten. Het is nog een beetje saai dus, al zie ik zeker potentie in het vechtsysteem en ben benieuwd waar het heen gaat. Vanavond nog even spelen dus.
Wat een vette game is dit toch zeg
Na het spelen van de beta kan ik echt niet meer wachten op de launch
Op welke server gaan de tweakers?
Na het spelen van de beta kan ik echt niet meer wachten op de launch
Op welke server gaan de tweakers?
Arborea zit ik op.
Maar laat maat weten of er een NL guild komt die ook daadwerkelijk actief bezig gaat worden.
Maar laat maat weten of er een NL guild komt die ook daadwerkelijk actief bezig gaat worden.
same,Ricmaniac schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:12:
Westonia waarschijnlijk
IN het weekend wel even vermaakt met het spelen van een slayer weer naar 15 glvled en wat pvp gedaan en deuls. heb der zin in
Ik hoop alleen dat de kwaliteit van de chat, en de daaraan gekoppelde spelers, toch nog wel een bijzonder stuk omhoog gaat, dit is ronduit WoW-chat.
Wat ik mijn zelf afvraag is, in hoeverre is de beta gepresenteerd ten opzichte van de gehele game ?
Ik kan mijn zelf voorstellen dat ze maar 50% van de gehele game nog maar hebben laten zien. Of zit ik dan op het verkeerde spoor ?
Ik kan mijn zelf voorstellen dat ze maar 50% van de gehele game nog maar hebben laten zien. Of zit ik dan op het verkeerde spoor ?
De game in dat opzicht is zo goed als compleet, de game bestaat immers al een tijdje, enkel de vertaling naar engels is gemaakt vanuit de koreaanse versie (plus wat getweak voor de engelse 'voorkeuren').
Natuurlijk kon je een deel niet niet zien, daar je een lvl cap had. Dat opzicht zijn er nog enorm veel dungeons, skills en zones die je na lvl38 zou kunnen zien.
Natuurlijk kon je een deel niet niet zien, daar je een lvl cap had. Dat opzicht zijn er nog enorm veel dungeons, skills en zones die je na lvl38 zou kunnen zien.
Maar ook meer over de items en dergelijk, bijvoorbeeld dat er meer bestaat dan alleen standaard wapens. dus dat je iemand kunt slaan met een tennis racket of dergelijke
. Maar ook als je in je profile kijkt, kon je zien dat je nog geen underwear of dergelijke kon kopen/drops.
Vanuit daar mijn vraag of er dan nog meerdere dingen achterwege zijn gelaten tot de release.
Vanuit daar mijn vraag of er dan nog meerdere dingen achterwege zijn gelaten tot de release.
Een aantal screenshots van internet en een aantal van mijzelf, allemaal ingame

gebruikerfz1 schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Doe eens op 1920x1080 linken?gebruikerfz1 schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:07:
..
Die eerste is erg mooi als bureaublad achtergrond.
Laatste beta is geweest, over krap 2 weken gaan ze live
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 16-04-2012 15:24 ]
aub in 1920x1080
http://i.imgur.com/pUkPe.jpg
EDIT: shit verkeerde, nee de eerste is niet van mijzelf en die heb ik ook niet in die resolutie helaas.
EDIT: shit verkeerde, nee de eerste is niet van mijzelf en die heb ik ook niet in die resolutie helaas.
[ Voor 52% gewijzigd door gebruikerfz1 op 16-04-2012 15:44 ]
Ik zit er inderdaad naast, er komen nog 1 beta:
OBT
19.04.2012-24.04.2012
Character wipe
PCC (naam reserveringsmoment)
26.04.2012-27.04.2012
Head Start
28.04.2012-02.05.2012
Launch
03.05.2012
OBT
19.04.2012-24.04.2012
Character wipe
PCC (naam reserveringsmoment)
26.04.2012-27.04.2012
Head Start
28.04.2012-02.05.2012
Launch
03.05.2012
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 16-04-2012 16:10 ]
Wanneer komt de name reservation voor pre-orders? de US kunnen dat al sinds afgelopen vrijdag.
Grafische stijl is dik in orde. Ziet er tegelijk realistisch uit, maar ook iets cartoonesk (chars) dan.
Dus open beta upcoming?
Dus open beta upcoming?
Zie bericht van SinergyX ^^Hurtebise schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:16:
Grafische stijl is dik in orde. Ziet er tegelijk realistisch uit, maar ook iets cartoonesk (chars) dan.
Dus open beta upcoming?
Deze game 5 beta gespeeld en tjonge wat een beest van een game is dit 
Verschillende classes gespeeld om de feeling te krijgen en mijn keuze word een Warrior.
Open beta ga ik zelf niet doen aangezien ik al 5 betas heb gespeeld en ik anders zoiets heb van hier gaan we weer bij release.
Weet iemand toevallig al hoe de servers gaan heten bij release toevallig? ik had zelf al gegoogled maar kwam alleen op de name server website met daarop 3 servers die vernoemd gaan worden door de fans maar lijkt mij niet dat het bij 3 servers blijft.
Verschillende classes gespeeld om de feeling te krijgen en mijn keuze word een Warrior.
Open beta ga ik zelf niet doen aangezien ik al 5 betas heb gespeeld en ik anders zoiets heb van hier gaan we weer bij release.
Weet iemand toevallig al hoe de servers gaan heten bij release toevallig? ik had zelf al gegoogled maar kwam alleen op de name server website met daarop 3 servers die vernoemd gaan worden door de fans maar lijkt mij niet dat het bij 3 servers blijft.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Er is een wedstrijd geweest waar fans de namen van 3 servers mochten bepalen (voor elke taal een server).
Over de namen van andere servers is nog niks bekend.
Over de namen van andere servers is nog niks bekend.
Toch jammer dat er weinig publiciteit voor deze game is. Van het weekend voor het eerst gespeeld en ik was zéér onder de indruk. Zowel grafisch, bestuurtechnisch als hoe vloeiend de game loopt. Vooral het richten voor aanvallen en de skills op linker- en rechtermuisknop werkt heerlijk. Ook healing is super leuk uitgewerkt met deze nieuwe manier van besturing. Het is dat ik GW2 al gekocht heb maar anders had ik deze game zeker gekocht! Wie weet...
Heb GW2 ook al gekocht maar aangezien de release daarvan nog onzeker is en de verwachting is dat GW2 nog wel 4maanden kan duren ga ik in die tijd Tera spelen, spel zelf is maar 35 eu en die 13 eu per maand kan ik wel missen.
Dit spel zou toch revolutionair mooi zijn? ik vind het er niet beter uitzien dan Age of Conan ofzogebruikerfz1 schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:35:
aub in 1920x1080

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
heb zelf aardig wat tijd in aOc zitten , echter is tera mooie dan aoc , zowel de combat is veel soepeler.Dakreal schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:22:
[...]
Dit spel zou toch revolutionair mooi zijn? ik vind het er niet beter uitzien dan Age of Conan ofzo
YouTube: Tera Online - Gameplay - Max settings 1080 dit geeft meschien een beter idee
YouTube: Tera is Beautiful - Watch in 1080p for eyegasm
YouTube: Tera Online Tour with Steparu 01 Mid Westonia Region 1080p
[ Voor 9% gewijzigd door Xzito op 16-04-2012 19:01 ]
Screens op de vorige pagina zeker niet gezien... Ik zou zeggen probeer het spel zelf in de volgende open Beta. Een vriend van mij was ook enthousiast, hij speeld op de koreaanse servers en ik zat altijd Tera af te kraken zodra hij er over begon maar toen hij mij een beta key gaf heb ik het ook geprobeert en ik ben nu helemaal om.
Ik heb De Vliegende Hollanders al een aantal keren voorbij horen/zien komen. "Steely" heeft ook al een aantal filmpjes op youtube gezet. Heb al een reactie geplaatst over in welke server ze actief gaan worden.nitrodesign schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:13:
Arborea zit ik op.
Ik hoop dat het een PvP server gaat worden.
To be continued...
Verwijderd
Welke game vinden jullie mooier? Tera of Guild Wars? Van wat ik heb gezien scheelt het weinig. Afgezien van de mooie particle effects van guild wars.
http://tera.enmasse.com/launch-scheduleKadardar schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:41:
...
Eigenlijk wel info voor op de startpagina niet?
PvE | PvP | RP-PvE |
Arachnaea | Basilisk Crag | Celestial Hills |
Blightwood | Jagged Coast | |
Dragonfall | Valley of Titans | |
Freeholds | ||
Frost Reach | ||
Serpentis Isle |
[ Voor 54% gewijzigd door nemo55 op 16-04-2012 22:33 ]
Dat is moeilijk te zeggen.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:18:
Welke game vinden jullie mooier? Tera of Guild Wars? Van wat ik heb gezien scheelt het weinig. Afgezien van de mooie particle effects van guild wars.
Ik denk dat de graphics van guild wars wel wat mooier en beter zijn (textures, schaduwen, planten/bomen, physics, belichting etc). Maar de fantasy setting, art style, blooming en skill effecten van Tera zijn mooier/gaver. Op de één of andere manier zijn oosterse games gewoon cooler. Dat je zo'n vette personage hebt met een vette armor, vette bouw, vette wapens, vette skills, gewoon die hele attitude. Zo'n personage in guild wars met een schild en mace loopt er bij als een kromme brulaap. Of een necromancer met een lapje staf op z'n barst. Ook een mage kan vette shoulder pads hebben hoor!
Maar goed, toch is het moeilijk. Guild Wars bied eigenlijk een totaal nieuw concept wat betreft gameplay, dus er kan nog niet echt geoordeeld worden. Van Tera is al duidelijk dat die game een geslaagde game en meer dan een waardige opvolger van Lineage 2 en Aion samen is.
Oh en damn Tera doet me echt een beetje denken aan Final Fantasy: YouTube: Tera is Beautiful - Watch in 1080p for eyegasm
Alleen jammer dat het p2p is. Ik vind 120 euro gemiddeld per jaar erg veel.
[ Voor 12% gewijzigd door IngamerX op 16-04-2012 23:06 ]
@ingamerX dat hangt er natuurlijk af hoeveel maanden je tegelijk koopt.
Als je het terug rekent betekend dat je iets meer dan één biertje in de week moet laten staan. dat heb ik er wel over. daarnaast ben ik wel blij dat het P2P is
Als je het terug rekent betekend dat je iets meer dan één biertje in de week moet laten staan. dat heb ik er wel over. daarnaast ben ik wel blij dat het P2P is
Verwijderd
Is enmasse niet voor NA?nemo55 schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:24:
[...]
http://tera.enmasse.com/launch-schedule
Eigenlijk wel info voor op de startpagina niet?
PvE PvP RP-PvE Arachnaea Basilisk Crag Celestial Hills Blightwood Jagged Coast Dragonfall Valley of Titans Freeholds Frost Reach Serpentis Isle
Ja enmasse is NA , europe helaas door Frogster
idd enmasse is NA. Misschien dat de namen van servers het zelfde blijven maar dan liever natuurlijk het bericht van EU
Verwijderd
wat is jullie gedachten trouwens over de pvp en pve servers.
Ik ben zelf een pvp persoon maar ik ben bang dat hier het zelfde gaat gebeuren als bijv in aion. high lvlers die lowbies ganken en het ergste imo dat als je met een worldboss bezig bent dat je gezergd word en je boss word gestolen. (had daar ook een vid van gezien)
Ik neig daarom nu meer naar een pve server
Ik ben zelf een pvp persoon maar ik ben bang dat hier het zelfde gaat gebeuren als bijv in aion. high lvlers die lowbies ganken en het ergste imo dat als je met een worldboss bezig bent dat je gezergd word en je boss word gestolen. (had daar ook een vid van gezien)
Guild wars 2 heeft soms wat overkill aan particals, zeker necromancer is soms echt gokken wtf er nu allemaal op je scherm zit. Andere kant ademt die hele game een ziekelijk mooie sfeer uit met enorm veel oog voor detail. Tera is clean, enorm kleurrijk en grote sceneries. Animaties zijn voor beide games erg goed (al gaat het springen bij GW iets beter).Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:18:
Opzich PvP kan heel leuk zijn maar het belangrijkste in PvP servers is dat je al met een groep erheen moet gaan en daar dan uit eindelijk groepen bij elkaar gaat krijgen en een soort van bondschap met elkaar aangaat.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:30:
wat is jullie gedachten trouwens over de pvp en pve servers.
Je zou ook moeten kijken naar wat jij als end-game vooral wilt doen en daar je keuze uitmaken
Ik zelf ben niet heel erg tevreden over world pvp in welke game dan ook door de ganks. Soms word levellen je dan gewoon simpelweg onmogelijk gemaakt.
Daarvoor zou ik dan toch een PvE server kiezen en eventueel een PvP Battleground guild ingaan (als die er komen of maken). Natuurlijk is het wel zo dat je op PvP servers meer ervaren mensen tegenkomt voor PvP.
De keuze is aan jou dus om misschien met een groep te gaan zodat je in ieder geval een soort counter hebt tegen ganks op de pvp servers. want ja een par levellers hogere speler kan iemand simpel ganken. maar sta je met 3 man dan sla hem gewoon dood. Teamwork is power op PvP servers
Ik heb tijdens de beta in deze guild gezeten. Eerste opzicht wel een leuke guild alleen met de laatste beta was er iemand meer online maar een aantal. Maar zoals ik mijn zelf kan herinneren gaat De Vliegende Hollander voor een PvP server. En zou er iemand die zichzelf zou aanmelden voor een PVE server te leaden.pelgrom schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:13:
[...]
Ik heb De Vliegende Hollanders al een aantal keren voorbij horen/zien komen. "Steely" heeft ook al een aantal filmpjes op youtube gezet. Heb al een reactie geplaatst over in welke server ze actief gaan worden.
Ik hoop dat het een PvP server gaat worden.
To be continued...
Maar ik zoek bij de release een actieve NL of EU guild.
Zit op mn werk hier en vroeg me af of er een death penalty is in dit spel?
Ook zag ik ingame dat je van channel kan switchen per server, zit dit ook in de retail versie? want dan is het ontkomen aan meerdere ganks wel makelijk
Ook zag ik ingame dat je van channel kan switchen per server, zit dit ook in de retail versie? want dan is het ontkomen aan meerdere ganks wel makelijk
Deathpenalty bestaat uit de kans dat de crystals kapot kunnen gaan en dan moet je nieuwe kopen. Crystals geven bepaalde bonussen zoals runspeed, mana regen of meer hp. Je hebt ook crystals die je bijv hp regen geven wanneer je een knockdown krijgt. Ze breken niet altijd en de meeste crystals kan je bij de vendor kopen.HerrProx schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:52:
Zit op mn werk hier en vroeg me af of er een death penalty is in dit spel?
Ja channel switchen kan ook in retail, dus als je geganked wordt gewoon naar een andere channel gaat. Zo ga ik sowieso de eerste paar dagen in de rustigere channels zitten om sneller te kunnen levellen.
Het kan zijn dat ik iets gemist heb, maar hoe gaat het precies in zijn werk met de pre-order package & koop van het echte spel?
Ik heb nu voor 5€ die pre-order package gekozen, en heb met alle CBT's meegedaan.
Maar als ik nu het volledige spel wil kopen, dan moet ik de volle prijs betalen, omdat wanneer je het koopt het nog niet meteen met je account gekoppeld wordt (je krijgt net zoals bij de pre-order, puur de key toegestuurd die je moet invullen).
Nou staat er bij de pre-order package:
Ik heb nu voor 5€ die pre-order package gekozen, en heb met alle CBT's meegedaan.
Maar als ik nu het volledige spel wil kopen, dan moet ik de volle prijs betalen, omdat wanneer je het koopt het nog niet meteen met je account gekoppeld wordt (je krijgt net zoals bij de pre-order, puur de key toegestuurd die je moet invullen).
Nou staat er bij de pre-order package:
Moet ik dus tot release wachten, en dat er dan een manier komt om die 5 euro korting te krijgen?Price will count toward the purchase of a full version from this shop.
You can upgrade to the full version after release using discounted upgrade packages.
Klopt inderdaad, bij release kan je een upgrade kopen die iets goedkoper is dan de huidige full-client.
Ik neem aan dat ze richting release daar nog wat extra informatie over geven, als je even niet oplet betaal dus 5 euro dubbel (als je na de CBT-pack dus een full-client koopt).
Ik neem aan dat ze richting release daar nog wat extra informatie over geven, als je even niet oplet betaal dus 5 euro dubbel (als je na de CBT-pack dus een full-client koopt).
[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 17-04-2012 12:46 ]
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp gaat het grote deel van de NL community naar Westonia?
Is het jullie ook opgevallen dat potjandorie elke class in het spel gewoon leuk is om te spelen? maakt het lastig om te kiezen.
Is het jullie ook opgevallen dat potjandorie elke class in het spel gewoon leuk is om te spelen? maakt het lastig om te kiezen.
Ik kies bij name-reservation wel op welke server ik ga zitten, maak desnoods meerdere characters op verschillende servers aan, zie ik uiteindelijk wel waar ik ga spelen, al zal het grote kans zijn dat het een PVE server wordt.
Ik heb tot nu toe Lancer, Warrior en Sorcerer gespeeld moet wel zeggen dat ik lancer een stuk minder leuk vond dan warrior bijvoorbeeld. En denk ook dat warrior mijn main class word.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:15:
Dus als ik het goed begrijp gaat het grote deel van de NL community naar Westonia?
Is westonia een pvp of pve server?
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 17-04-2012 13:25 ]
nd ik
Ga denk in retail toch maar met mijn Lancer verder maar Berserker en zeer zeker de Mystic ook enorm leuk om te spelen. Mystic levelt bizar snel.
Maar ja de andere classes waren ook erg leuk, slayer met name
Ga zeker spelen op PVE server. Absoluut geen zin in dom te ganken of om geganked worden
Lol, dat is precies mijn gedachte.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:15:
Ga denk in retail toch maar met mijn Lancer verder maar Berserker en zeer zeker de Mystic ook enorm leuk om te spelen. Mystic levelt bizar snel.
Maar ja de andere classes waren ook erg leuk, slayer met name

Ga zeker spelen op PVE server. Absoluut geen zin in dom te ganken of om geganked worden
FUMES et CARNES
In mijn ogen word tera echt een beast van een PvP game. hou er sowieso van om mensen te ownen en te denken dat ik dus beter ben dan andere ;p k zal het meer spelen voor PvP aspect.
Hoe zit het nu met de verschillen tussen pvp en pve server? Op een pvp server bestaat geen world pvp? Dat kan dan alleen met guild vs guild declarations en 10vs10 (en later bg's). Want opzich is pvp wel tof zolang er maar geen groot level verschil in zit. En ik wil later ook geen spijt hebben dat ik niet op een pvp server begonnen ben.
Enige waar open world pvp vervelend bij is is het levellen, maar aangezien je toch snel leveld in Tera ga ik denk ik wel voor een pvp server. En wanneer ik een leuke guild vind zijn er vast wel guildy's die de gankers willen aanpakken
Enige waar open world pvp vervelend bij is is het levellen, maar aangezien je toch snel leveld in Tera ga ik denk ik wel voor een pvp server. En wanneer ik een leuke guild vind zijn er vast wel guildy's die de gankers willen aanpakken
[ Voor 9% gewijzigd door gebruikerfz1 op 17-04-2012 13:31 ]
Mystic en priest doen het beide aardig goed, nagenoeg geen downtime.Iusedto schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:24:
Lancer maak ik voor de parties, Serker voor de solozut, denk dan nog een ranger als DPS.
Op level 12 of 14 krijgen priest een bijzonder sterke skill, wel in melee range helaas, maar hierdoor kunnen ze erg snel levellen.
Verwijderd
Westonia is bij de CBT's iig een pvp server.. Ik denk dat ik toch voor een sorcerer ga. De burst endgame is erg hoog en je moet toch slim spelen om te winnen. I like!
ja dat vind ik zo sick aan casters.. dat je gewoon echt skills nodig hebt om hard te zijnVerwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:16:
Westonia is bij de CBT's iig een pvp server.. Ik denk dat ik toch voor een sorcerer ga. De burst endgame is erg hoog en je moet toch slim spelen om te winnen. I like!
Kijk vooruit naar pvp server survival of the fittest :-D , zit iemand mij beesten te tagen gewoon outlaw aan en die man doode
Als ik het goed begrijp komt er een "open beta test"?
De start datum voor de open beta test zal: 19-04-2012 tot en met 24-04-2012 zijn?
Heb je dan de mogelijkheid om Tera online gewoon te downloaden en te spelen zonder speciale key te krijgen per email?
Wil graag deze game proberen voordat ik hem bestel.
De start datum voor de open beta test zal: 19-04-2012 tot en met 24-04-2012 zijn?
Heb je dan de mogelijkheid om Tera online gewoon te downloaden en te spelen zonder speciale key te krijgen per email?
Wil graag deze game proberen voordat ik hem bestel.
Wou eigenlijk geen MMO's meer spelen maar na dit weekend heb ik toch wel weer zin om te spelen. 
Ik zag in beeld staan dat je een paard kon krijgen vanaf lvl 20, maar ik zag lui op een paard die lvl 11 waren. Weet iemand hier daar wat vanaf?
En tot welk lvl gaat het spel en hoeveel instances zijn er? en is er al iets bekend over de endgame?
Ik zag in beeld staan dat je een paard kon krijgen vanaf lvl 20, maar ik zag lui op een paard die lvl 11 waren. Weet iemand hier daar wat vanaf?
En tot welk lvl gaat het spel en hoeveel instances zijn er? en is er al iets bekend over de endgame?
Zodra je in Velika aankomt krijg je een quest waarmee je je paard op kunt halen, dit kan vanaf level 10 al. Momenteel is de level cap 60.
Tera nieuws van vandaag:
Improved Early Play
We've fine-tuned your first sessions in TERA to deliver maximum action and get your journey off to a rapid start.
Tired of games that start you in an out-of-the-way village where the chieftain wants you to collect coconuts in the jungle? TERA's new playable prologue starts you right in the middle of the action: a beachhead under assault by demonic forces. It's not just a cutscene—you'll be fighting big-ass monsters within minutes, learning the controls as you go.
The thrills don't stop when you leave the prologue behind. We've adjusted the storyline quests throughout the first 20 levels to challenge you as they reveal more of TERA's deep lore. The boss monsters in particular got upgrades they can't wait to test out...on you!
Feature at a Glance
Playable Prologue: You become part of a beach landing gone awry. Can you save your allies and prevent a military disaster?
Badder Bosses: New tactics and deadlier attacks from early-level foes. You'll earn those levels.
Quest Variety: Dozens of new quests that take TERA far beyond repetitive "hunt," "gather," and "deliver" tasks, and reveal the world's rich history and cultures.
http://tera.enmasse.com/n...ature-improved-early-play
Improved Early Play
We've fine-tuned your first sessions in TERA to deliver maximum action and get your journey off to a rapid start.
Tired of games that start you in an out-of-the-way village where the chieftain wants you to collect coconuts in the jungle? TERA's new playable prologue starts you right in the middle of the action: a beachhead under assault by demonic forces. It's not just a cutscene—you'll be fighting big-ass monsters within minutes, learning the controls as you go.
The thrills don't stop when you leave the prologue behind. We've adjusted the storyline quests throughout the first 20 levels to challenge you as they reveal more of TERA's deep lore. The boss monsters in particular got upgrades they can't wait to test out...on you!
Feature at a Glance
Playable Prologue: You become part of a beach landing gone awry. Can you save your allies and prevent a military disaster?
Badder Bosses: New tactics and deadlier attacks from early-level foes. You'll earn those levels.
Quest Variety: Dozens of new quests that take TERA far beyond repetitive "hunt," "gather," and "deliver" tasks, and reveal the world's rich history and cultures.
http://tera.enmasse.com/n...ature-improved-early-play
US Tera, let daar wel op 
Zie nog geen nieuws aan de Euro kant dat wij dit ook krijgen
sowieso. ik voel precies hetzelfde daarbijXzito schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:53:
Kijk vooruit naar pvp server survival of the fittest :-D , zit iemand mij beesten te tagen gewoon outlaw aan en die man doode
Volgens mij krijgen wij precies hetzelfde als wat US Tera krijgt toch?SinergyX schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:04:
US Tera, let daar wel op