Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
DopeMasta, mocht je er nog eentje hebben, zou ik die wel in ontvangst willen nemen :) .

Ik neem trouwens aan dat er geen NDA aan die sneak preview hangt. (lijkt me nogal moeilijk te controlleren op deze schaal en ook beetje onzin gezien er al genoeg footage uit Azie rondzwerfd)
Hopelijk komt er dan sowieso wat fatsoenlijke, non-Koreaanse gameplay video's online, ik ben wel benieuwd hoe het met de 'solo/questing-ervaring' zit, of ze daar vooruitgang hebben geboekt ten opzichte van de 'Generic MMO Formula' net zoals GW2 dat van plan is te doen. (al dan niet op mindere schaal)

[ Voor 86% gewijzigd door SirNobax op 05-02-2012 12:09 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Vraagt niemand zich af hoe dit ooit kan gebeuren bij een spel wat al meer dan een jaar draait in Korea? Zou door het 'westernizen' ook de servercode flink veranderd zijn of hadden ze in Korea gewoon een stuk minder spelers. Je zou zeggen dat Bluehole toch al wat ervaring heeft opgedaan m.b.t. de scaling en capaciteit van de benodigde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
SirNobax schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:43:
Ik neem trouwens aan dat er geen NDA aan die sneak preview hangt.
Ze hebben al bekend gemaakt dat er vanaf nu geen NDA meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Bedankt voor de key DopeMasta! Nu afwachten wanneer het uberhaupt weer open gaat. :P

Is er toevallig een andere manier om de tera client te bemachtigen?

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL

PredNL

Help!

The sneak peek event planned for this weekend unfortunately has had to be cancelled. As we currently cannot foresee when we will be able to guarantee a smooth running of the event, there is no new date as of yet. We're working closely with the TERA developers at Bluehole to fix the remaining issues.

The cancellation was not due to load problems caused by the large number of potential players. Player numbers would have given us a look into possible issues within the scope of a stress test. Due to unforeseen reasons, problems arose already during the entry into the game world.

As soon as we have new information regarding a rescheduled event planning and once all technical issues have been resolved we will inform you on our website, in the forum and via the usual social media channels.

We apologize for the cancellation of the event and assure you that we are doing our utmost to provide all players access to TERA as soon as possible. We thank all TERA fans for their patience and understanding and hope to have positive news for you very soon.

@Facebook

:-(

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
Wat een amateurs @Frogster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Houd toch eens op Extace666.
Er is iets stuk gegaan en had het niks met de load op de servers te maken, als ik het zo lees is er iets stuk gegaan wat van te voren niet te voorzien was. Soms zijn dingen gewoon niet makkelijk en snel op te lossen.
Dat heeft niks te maken met de ervaring van Frogster zelf.

Vergeet niet dat Frogster zelf 1 van de grootste F2P games host die er is, namelijk Runes of Magic. Amateurs? I think not.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
Verderf schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:56:
Houd toch eens op Extace666.
Er is iets stuk gegaan en had het niks met de load op de servers te maken, als ik het zo lees is er iets stuk gegaan wat van te voren niet te voorzien was. Soms zijn dingen gewoon niet makkelijk en snel op te lossen.
Dat heeft niks te maken met de ervaring van Frogster zelf.

Vergeet niet dat Frogster zelf 1 van de grootste F2P games host die er is, namelijk Runes of Magic. Amateurs? I think not.
Al die F2P mmo's zijn puur bagger imo, Ook als je even googled zie je dat Frogster wel vaker issues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zolang ze launch datum halen, vind ik alles best :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ik ben juist blij dat de sneak peak event niet is door gegaan. Als dit pas bij de CBT naar voren was gekomen had het probleem een stuk groter geweest.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Verderf schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:42:
Ik ben juist blij dat de sneak peak event niet is door gegaan. Als dit pas bij de CBT naar voren was gekomen had het probleem een stuk groter geweest.
Dit.
Elk probleem dat ze nu tegenkomen hoeven we in elk geval niet meer te verwachten tijdens de komende betas en de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Jup, dat zeker. Al vraag ik me af hoe En Masse het zooitje wel beter laat draaien, per saldo is het dezelfde game.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Die hadden geen sneak peak event afgelopen weekend dus valt weinig over te zeggen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL

PredNL

Help!

Special testing today from 6-8pm, please read our announcement now! @Twitter

Bron

[ Voor 37% gewijzigd door PredNL op 07-02-2012 17:57 ]

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Bizar druk maar draait erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Inderdaad :) ook geen lag issues gehad terwijl de que vrij hoog was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 17:48
Vond het nog wel meevallen met de drukte. Het was iig goed speelbaar. Alleen voor die quest dat je die grote boom moet killen (Vekas?) stonden 50 mensen te wachten. Die heb ik dus overgeslagen.

De gameplay is lekker soepel en de wereld is kleurrijk zoals we van Koreaanse MMORPG's gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 11:03
Prachtspel! Meteen na de test een Collector's Edition pre-order geplaatst.
Het speelt lekker weg, laat de sneak peek + CBT's maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 12:44

Thermometer

Whoop Whoop!

Ixtli schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:48:
Prachtspel! Meteen na de test een Collector's Edition pre-order geplaatst.
Het speelt lekker weg, laat de sneak peek + CBT's maar komen.
Helemaal mee eens, niet verwacht dat het spel me zo kon overtuigen, maar de combat is echt geniaal. Leuk als tussendoortje wachtend op GW2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Dat is ook precies de reden waarom ik de game ga spelen, konden jullie met de sneakpeak ook maar 1 character aanmaken? Had graag nog die priest willen zien, die heb ik nog niet eerder gespeeld (andere classes wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
Ja SinergyX, één char per server. En als je die wilt verwijderen moet je 'n volledige week wachten voor perma delete. Maar gisteren waren er twee servers online, misschien nu nog steeds.
De test van gisteren liep normaal van 14:00 tot 18:00, Frogster heeft dit verlengd tot <onbekend>.

De échte sneak peek moet nog komen trouwens, dit zijn enkel testen voor de serverfixes van afgelopen weekend.

D3 en GW2 gaan aardig hun best moeten doen om me van Tera weg te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Die sneak van gisteren wist ik niet, best jammer dat ik die gemist heb :P

Ach ja, er komen er nog wel meer :)

GW2 ga ik absoluut spelen, 2 MMO's gelijktijdig zal ook geen probleem zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Ik wordt steeds nieuwsgieriger hiernaar...wil ook meedoen aan beta / sneak peek zodat ik een idee heb hoe het speelt :(
Enig idee hoe iemand nog mee kan doen met de sneak peek toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 17:48
Een key kopen op de website van TERA voor 5 euro.
Ik kon de test van afgelopen dinsdag ook spelen, dus ik denk dat 'ie ook geldt voor de sneak peek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

En hoelang zou je dan kunen spelen met die key? Als het nog maar voor 1 week is, is het een beetje zinloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Principe kan je dan alle sneak en beta's meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren tussen 20 & 22 GMT +1 een stresstest van de servers.
Servers gingen niet down, enkel van tijd tot tijd lagg door te veel mensen.
gedurende de 2 uur test waren 38 channels die op high stonden ( wel een goed idee die channels voor gemakkelijker te kunnen questen )

GM's die van tijd tot tijd de grap er in houden met een broadcast te doen van:
"To reduce lagg, press Alt + F4"

Ik had een high-elf priest zitten levelen. Welk een leuke Class, maar door de lagg in het begin was het onmogelijk te levelen aangezien men enigste spel dwars door de mobs ging.
Maar het party systeem is ideaal voor makkelijk quests te doen.
De eerste heal die ik op men priest had voor anderen te healen was een AOE heal die wel wat gewenning vraagt, maar toch een leuke class !

ook opgevangen dat misschien vanvond of morgen de closed beta zal beginnen.
Dus afwachten en hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Maar wat een QQ in de chat zeg, erg leuk om te lezen :P

Ik had ook een High elf priest, spelen best lekker. Zie een goede combinatie met een Bezerker, zeker later is er een gebied met enkel elites, daar zouden hun gewoon hard doorheen kunnen meppen. In de Koreaanse versie liepen wij vaak vast qua healing en latency.

Volgende test nog die laatste class testen (die andere support class), eens kijken hoe die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad,
mensen die constant neuten dat de server aan het laggen is.
Duidelijk hebben ze niet de info gelezen waarom de server online gaat ...
maja, chat op whisper zetten en gewoon lekker verder questen.

en de priest hun AOE attack is wel leuk voor te doen.
Constant +30 mobs achter mij en lekker aeo doden, als ze te dicht zijn, die skill doen dat je wa afstand tussen u en de enemy zet ( ook nog eens lekker aoe dmg ).
Dus de priest zal ik zeker als main gaan spelen.
Maar toch ook eens de andere classes testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Die cone attack bedoel je? Er is nog een class die precies dezelfde skill krijg, dacht ook met een pet.

Mijn main wordt absoluut Bezerker, speelde in Korea al geweldig (zeker als je de eerste skill met een 4x charge krijgt), plus de geweldige block ability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Eergister had ik meegedaan met de stresstest. Eigenlijk geen lag ervaren, behalve heel soms wat lagspikes, maar voor de rest liep alles soepel. De performance is nu (ookal is het de beta) echt fantastisch, ik draai met alles op z'n hoogst, met rond de 25fps (op een laptop, Asus G73-jh).

Mijn character was een Castanic Archer, en ben uiteindelijk tot level 10 gekomen. Fantastisch wanneer je die AOE skill kan kopen, het werkt echt ingenieus. Eerst moet je de skill gebruiken, dan mag je tot 5 targets marken door met je crosshair eroverheen te gaan (heel duidelijk worden de mobs groen) en dan nog een keer de skill gebruiken om een volley te lanceren. Dit in combinatie met een slow trap & desnoods een AOE kick die stunt, is echt super goed. Ook handig dat TERA zelf aangeeft wanneer een skill handig gebruikt kan worden na een andere.

Een voorbeeld hiervan is wanneer ik de leap back skill gebruik, waarbij ik een paar meter naar achter spring. Daarna komt er op het scherm de melding dat als ik op spatiebalk druk, ik automatisch de skill Penetrating shot (o.i.d.) doe. Deze heeft een casting time, dus is goed in combinatie te gebruiken met de leap back, zodat je niet interrupted wordt.

Al met al een erg goeie eerste indruk, en denk dat dit wel de game wordt om mij zoet te houden tot GW2 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Dit weekend word er ook weer getest las ik net. Tot maandag, dus kan eindelijk ook een beetje fantsoenlijk levellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Snel vraagje: komt er uberhaupt ook nog een open beta? Of worden het alleen sneak peaks waarvoor je moet betalen / closed beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrence, kan je dit eens copy - pasten naar mij?
Zit namelijk op werk waar entertainment geblocked wordt -.-

Wel jammer dat er na de beta alles wordt verwijderd.
Is wel eerlijk voor iedereen, maar wel wat jammer.

En ik weet niet of hij ooit open zal zijn. Aangezien het met monthly subscription is, kan het zijn dat ze enkel closed houden.
maar als je het wilt testen, koop dan gewoon de code die enkel voor de beta is ( 5 euro ).
Is niet veel geld, en je weet direct of het de moeite is voor te kopen of niet.

Was er wel van verschoten dat het 24gig is. ...
maar eenmaal je ingame bent, weet je waar al die gig's naar toe zijn.

Op highest resolution is het gewoon genieten van de omgeving !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
Er wordt getest van vandaag 12:00 GMT+1 tot maandagochtend.

Tera heeft een open beta periode van 19 tot 24 april.

"Die code die enkel voor beta is" is gewoon een preorder van het spel (zonder game time) die je ook toegang geeft tot de sneak peek en alle beta tests.

Alle info staat op de website van Tera Europe, meer bepaald op de community page.
Het is misschien geen slecht idee om eerst daar eens te gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Hele weekend dus open inderdaad :) Hopelijk kan je nu meer dan 1 character aanmaken :P
Starting Friday, 10th of February 2012 we’ll run a special weekend play test. For this special test we’ll offer two servers. Both servers will open at 13:00 / 1 pm CET/GMT +1.

All previously created and played characters will be deleted before this test happens. This test is part of our functional test series. This test happens to ensure a proper launch of our CBT during the next weekend.

Both servers are expected to stay open until Monday morning. We’ll announce the end of the test with a short notice ahead on our official twitter channel for TERA Europe. Please be aware that due to the nature of this test it might end earlier than currently announced.

Everyone with a valid key (sneak peek, CBT, pre-order) is able to participate at this test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
Slecht nieuws dan, nog steeds 1 char per server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Begin er allemaal toch niet aan ... reden vast wel bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
Welke reden is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

al die verslavingen aan mmo's zo zonde van zoveel levens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Ligt toch echt aan je zelf of je er verslaaft aan raakt of niet.

Helaas weer 1 per server, dan maar weer bezerker en archer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 12:42
Mijn download was maar even 200KB/s, dus maar even de p2p upload uitgezet.

hop weer 1.4 MB/s

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
Zo, gisteren ook de beta test key subscriptie aangekocht. Daarstraks even kunnen spelen tot level 4. Het valt zeker niet tegen. Vind het richten op je tegenstander ook wel goed te doen nog. Het speelt nu ook al goed weg. Geen last van lag oid.

Qua opzet lijkt het nog wel de zoveelste MMORPG maar ben tot nu toe blij verrast.

Ik kreeg wel een waarschuwing tijdens het installeren dat een mogelijk ongewenste toepassing was gevonden in de client. Dit was met Eset 4. Meerdere mensen last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen last gehad met installatie, alles ging vlot.

Leuk weekendje achter de rug.
priest kunnen levelen tot 22 en dan wat dungeons gedaan ( SB ).
Het healen kan wel tricky zijn. Vanaf ik 2 single target heals kort na elkaar gooide, dan had ik direct aggro op de boss. Dus dit gaan ze alleszins al mogen aanpassen, want anders is het niet te doen.
En als priest ben je veel te squishy, boss springt net naast je, BAM, dood...

En in pvp is een priest ook al niet veel. Even zitten dualen tegen een warrior en berserker.
warrior kan van op 5m mij al aanvallen, dus direct knockdown en dan zo goed als dood.
Bij een berserker is het iets beter, aangezien die echt dicht tegen je moet staan. Maar daar is het dan vanaf je 2 hits krijgt, ben je dood.
Dus priest 1 vs 1 is echt een ramp vind ik.
Maar in groups zal dit zeker leuk zijn.

En het is inderdaad wel jammer dag je 1 character per server kan maken. Ik kan snappen dat ze niet willen dat iedereen alles test, maar 2 characters is toch niet zo veel meer load?

Nu wachten tot de volgende test en terug opnieuw levelen.

Heb wel gemerkt dat in de hoofdstad je zo kon craften. Weet iemand wat het nut ervan is voor die starter quests ervan te doen? je steekt er 30-40k in en je krijgt 1k xp en 100 gold. ook niet echt de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Vergeet niet dat dit 'maar' op lvl22, priest krijgt op hogere lvl ook een 10sec (of 8 ) cooldown 'anti-knockdown' spell, AoE 18meter iedereen opstaan en 5sec immune.

De focus lag nu nog steeds op de server, niet zozeer op characters.

Toch apart, je hoorde continue dat priest traag en zwak was om te levelen, ik vloog door de mobs en quests heen. Mana charge en heal, nooit problemen, af en toe die aura HoT en even er doorheen lopen. Mijn Zerker heeft geen heal (ja, 1x in de 15sec), zonder potjes ging het een stuk trager.

[ Voor 55% gewijzigd door SinergyX op 13-02-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Laatst online: 02-08 07:38
WoKo schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:07:
Zo, gisteren ook de beta test key subscriptie aangekocht. Daarstraks even kunnen spelen tot level 4. Het valt zeker niet tegen. Vind het richten op je tegenstander ook wel goed te doen nog. Het speelt nu ook al goed weg. Geen last van lag oid.

Qua opzet lijkt het nog wel de zoveelste MMORPG maar ben tot nu toe blij verrast.

Ik kreeg wel een waarschuwing tijdens het installeren dat een mogelijk ongewenste toepassing was gevonden in de client. Dit was met Eset 4. Meerdere mensen last van gehad?
Hier ook met ESET, waarschuwing m.b.t. TERA.exe (Themida virus), schijnt een soort 'protectie' te zijn zodat je niet in de bestanden kan snuffelen o.i.d., kun je overigens wel bypassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=27286
De precieze data voor de CBT's en OBT's.

Vanaf 26-04 kan je je characternamen gaan registeren :)

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 13-02-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 13:43

nitrodesign

There is more joy on a ...

In een van den voorgaande posts zag ik staan dat er om de twee weken een CBT is, maar op de website staat elk weekend:

CBT 1
17.02.2012 - 19.02.2012

CBT 2
02.03.2012 - 04.03.2012

CBT 3
16.03.2012 - 18.03.2012

CBT 4
30.03.2012 - 01.04.2012

CBT 5
13.04.2012 - 15.04.2012

Character wipe

OBT
19.04.2012 - 24.04.2012

Character wipe

PCC
26.04.2012 - 27.04.2012

Head Start
28.04.2012 - 02.05.2012

Launch
03.05.2012

Kan niet wachten tot dat ik het kan spelen, Heb de beta key gekocht alleen helaas nog geen key ontvangen. Heb betaald met Paypal. Kan het zijn dat het daarom vertraging opleverd?

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
nitrodesign schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:15:
In een van den voorgaande posts zag ik staan dat er om de twee weken een CBT is, maar op de website staat elk weekend:

CBT 1
17.02.2012 - 19.02.2012

CBT 2
02.03.2012 - 04.03.2012

CBT 3
16.03.2012 - 18.03.2012

CBT 4
30.03.2012 - 01.04.2012

CBT 5
13.04.2012 - 15.04.2012

Character wipe

OBT
19.04.2012 - 24.04.2012

Character wipe

PCC
26.04.2012 - 27.04.2012

Head Start
28.04.2012 - 02.05.2012

Launch
03.05.2012

Kan niet wachten tot dat ik het kan spelen, Heb de beta key gekocht alleen helaas nog geen key ontvangen. Heb betaald met Paypal. Kan het zijn dat het daarom vertraging opleverd?
Mijn key kwam na 3 uurtjes met paypal betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Heb je je account ook geactiveerd? Ik moest eerst 1x inloggen om mijn 'login locatie' te bevestigen, kort daarna kreeg ik ook meteen de key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Nou eigenlijk is het zo, een maat van mij heeft hem 2x gekocht de BETA Mini. Omdat hij een paypal account heeft en ik niet. Maar ik neem aan dat het geen probleem is dat ik dan een van de 2 keys kan gebruiken?. Maar ik zal het even doorgeven dat hij zoals hierboven vermeld staat. Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn beta ook met paypal besteld, en geen delay ondervonden.
Heeft denk ik een half uurtje geduurd tegen dat ik het had

( best eens de spam folder bekijken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
nitrodesign schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:35:
Nou eigenlijk is het zo, een maat van mij heeft hem 2x gekocht de BETA Mini. Omdat hij een paypal account heeft en ik niet. Maar ik neem aan dat het geen probleem is dat ik dan een van de 2 keys kan gebruiken?. Maar ik zal het even doorgeven dat hij zoals hierboven vermeld staat. Bedankt voor de reactie.
Ik heb 2x CE via mijn eigen paypal betaald, kreeg netjes 2x een key gemailt - duurde geonveer 2-3 uur per key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Apart dat de key dan al aantal dagen onderweg is. Hopelijk komt hij vandaag binnen. Maar ik neem aan als je 2 keys besteld en 1 key voor iemand is dat het op Account basis + Key wordt geregistreerd?.
Of hoe gaat dat in zijn werk.

Want als ik dadelijk Tera Online leuk zou vinden en zou de volledige versie kopen ziet de website dan via de Key en het account dat je een Beta key kocht en dan de korting krijgt op het volledige game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
De keys zijn niet direct gekoppeld aan het ingelogde account, je krijgt gewoon een mailtje met een key erin en die moet je vervolgens invoeren op de website (dan natuurlijk wel inloggen). Tijdens het bestellen van de pre-order was ik dan ook uitgelogd. :)
Bij release zal de prijs -€5 zijn, staat er ook bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Moonborne op 14-02-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Dan wachten we nog maar even af tot dat ik de key mag ontvangen :). Ik hoop in ieder geval dat ik kan spelen dit weekend. Ik kijk er erg naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09-2021

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

Ik heb me vermaakt op TERA dit weekend, ik hoop dat er ook een beta komt waar voornamelijk de BGs getest worden!

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
nitrodesign schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:36:
Dan wachten we nog maar even af tot dat ik de key mag ontvangen :). Ik hoop in ieder geval dat ik kan spelen dit weekend. Ik kijk er erg naar uit.
Ik zou er toch eens een mailtje aan wagen, zo lang duurde dat ook allemaal niet. Ging bij mij wel bijna dag overheen, maar ik kocht hem vrij snel nadat je je account kon registeren dus liep wat tegen foutpagina's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
http://tera-europe.com/ne...day-new-client-patch.html

Morgen een functionele test van 20.00 tot 22.00 onze tijd, 1 server, 8 characters max, worden verwijderd na de 2 uur test.
+

Patch van 7GB

[ Voor 4% gewijzigd door Moonborne op 15-02-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Zoo.. pittige patch :P Patch kan je btw nu al downloaden, scheelt morgen weer wat tijd :)

[ Voor 60% gewijzigd door SinergyX op 15-02-2012 23:26 ]

• nitrodesign

nitrodesign

Dus vandaag een is de functionele test ? Mooi dan gaan we die eens testen. Heb nu Tera online op G2PLAY gekocht binnen 2 uur key gehad en gedownload.

Verwijderd

Inderdaad,
pittige patch.
Wil wel weten wat er allemaal in die patch update zit.
Want een patch van 7gig ...

De totale grote van de Tera folder begint wel wat groot te worden.
Straks geen plaats genoeg meer op men SSD ...

• h2bzeit

h2bzeit

Iemand toevallig zin om in de 2 uur durende functionality test om een group te beginnen?

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

• nitrodesign

nitrodesign

h2bzeit, ik zou wel willen hoor :). Dit zal mijn eerste keer zijn dat ik het speel dus zeg maar. Stuur me maar een DM.

• nitrodesign

nitrodesign

Hallo All,

Ik had 3 vragen:

zijn er al mensen van jullie die een guild zijn gejoined?
Zoja welke. Ik zoek namelijk nog een guild en als het kan een NL guild. Omdat ik helemaal nieuw ben op het gebied van MMORPG wil graag dit eerst in het NL ervaren zodat er bepaalde dingen sneller duidelijk zullen zijn en de communicatie een stuk makkelijker zal zijn.

Dus bij deze mochten jullie zelf een guild zijn gestart of zit je in een NL guild laat het maar weten.

----------------------------------------------

Ook had ik nog een vraag waar ik eigenlijk nog niet zo goed een antwoord kan op vinden en miss dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Wat is het verschil tussen het joinen van een PVP server/guild of het joinen van een PVE server/guild?

Ik denk dat ik het verschil wel weet:
PVP = Player VS Player (je speelt tegen andere spelers maar niet tegen monsters?).
PVE = Player VS Environment (je speelt tegen monsters? )

Of zijn er nog andere redenen waarom er een verschil in zit?

------------------------------------------------------------

Ik heb wel ooit is een MMORPG gespeeld alleen zo beleefde ik het niet en dat was Maplestory, maar daar kon je dus met € een bepaalde kaart kopen in het spel en daarmee kon je bepaalde items, kleding of wapens mee krijgen die je normaal niet krijgt. Is dat er ook in Tera-Online of is alles alleen te vinden in het spel. Dus om bepaalde monsters te verslaan of dergelijke krijg je dat wapen of die kleding stuk. En dat je bij een bepaalde NPC iets kan kopen.

• h2bzeit

h2bzeit

Tera's end game bestaat voornamelijk uit group pvp, het verschil tussen pve en pvp servers voor eu/na is nog niet helemaal duidelijk maar het open pvp systeem houdt in dat je jezelf Als "outlaw" bestempelt en mensen Jou en jij Andere kan aanvallen. Voor de rest weet ik er niet zoveel van.

Op het moment is er geen cash shop in de planning.

Ik ga je zo effe een DM sturen. Zit op het moment op me telefoon :)

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Nice! Meer informatie over CBT 1! En PK'en/Guild pvp zit erin!
This weekend, we’ll have our first closed beta test for TERA. For this occasion, we want to talk about the important information related to this test phase. Remember to also check out our complete planning for all CBT sessions.

CBT 1 will be held from Friday, 17th of February 2012 to Sunday, 19th of February 2012.

Our severs will be available within the following timeframes on each test day:
  • 15:00 / 3 pm to 00:00 / midnight
All times are CET / GMT +1.

We’ll have three servers active with a level cap of 22. CBT 1 will feature two PvE servers and one PvP server.

PvP server details:
  • Duel & group duels are available
  • PK system is active
    • Players will be able to obtain the necessary outlaw skill for PK at level 11 in Velika. Please note that there is a small bug related to the quest for obtaining this skill. You’ll need to find a specific NPC which nameplate is currently not displayed correctly. If you read the quest description you should still be able to find the correct NPC without a proper nameplate and interact with it. This issue will be fixed in future updates.
    • Player protection is active up to level 10.
    • No penalty for player kills on PvP servers.
  • Guild versus Guild system active
    • Cooldown timer: 24 hours
    • Duration of battle: 24 hours
    • Points required for victory: 2000 (guild master kill: 10 points / member kill: 1 point)
The PK and guild versus guild system is not active on PvE servers.

Everyone will be able to create 2 characters on each server. CBT 1 will be conducted on the English client. Later tests will include a higher level cap, more character slots and localized clients. Your characters won’t be deleted until the end of CBT 5.

Everyone who redeemed a valid pre-order or CBT key will be able to participate at CBT 1.

There is still time to pre-order the game and receive a key, just take a look at our pre-order page.

We’re already looking forwarding to seeing you again in TERA this weekend!

• Moonborne
Beetje jammer dat je dus elke dag pas kan inloggen vanaf 15:00 zoals ik het begrijp?
Had liever gewoon open - close gezien waarbij je ongelimiteerd kunt spelen. :/

• h2bzeit

h2bzeit

Tjah, ik vind het persoonlijk niet zo erg. Met deze tijden kan ik tijdens het weekend uit slapen.

• SinergyX
  • Nu online
nitrodesign schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:41:
Ook had ik nog een vraag waar ik eigenlijk nog niet zo goed een antwoord kan op vinden en miss dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Wat is het verschil tussen het joinen van een PVP server/guild of het joinen van een PVE server/guild?

Ik denk dat ik het verschil wel weet:
PVP = Player VS Player (je speelt tegen andere spelers maar niet tegen monsters?).
PVE = Player VS Environment (je speelt tegen monsters? )

Of zijn er nog andere redenen waarom er een verschil in zit?
Vanuit de basis heeft elke MMO (met uitzonderingen) altijd PVE. Dat is je levelgebied, je weg naar hogere levels. Binnen de MMO heb je meestal dan ook PVP opties, van arena's tot battleground en 'free for all' (mep je tegenstander als je hem tegenkomt).

PVP servers hebben veelal deze laatste optie (waar je bent, andere spelers kunnen je meppen), waar PVE servers in de gewone wereld geen PVP kennen, slechts in arena's of battlegrounds (en duels).

Guilds richting zich dus op bepaalde dingen, PVP guilds richting zich dus op PVP servers en alles wat daar bij komt kijken (je levelt vaak nog wel via PVE), daar PVE guilds juist richting op end-content PVE (dungeons, raids, bosses etc, alles tegen de monsters).

Op dit verhaal zijn natuurlijk weer genoeg uitzonderingen, maar dit is even snel de basis binnen MMO's.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 16-02-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Volgens mij kopen meeste mensen mini versie om EERST te kijken of het bevalt. 5 euro is niks voor zeker 7x meedoen (5x Closed, 1x Open, 1x Headstart) dus meer dan genoeg tijd om alles uit te proberen.

Ik kijk ook eerst of het loopt en heb geen plannen om met Tera te gaan spelen omdat ik al GW2 in de vizier heb staan. Maar omdat ik nieuwsgierig ben, kan ik toch nog kijkje nemen dankzij mini-versie, tenminste nog goedkoper dan 50 Euro normale (of 45-47 Euro als je goedkoop elders kan vinden) en heeft toch nog wat kleine bonusjes in huis, zoals een mount.

Goed opgelet die heren bij Tera-Online door ook mini-versie in shop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Het is eerder dat ze daar gewoon extra omzet uithalen, pak tienduizende 5 euro betalers en je hebt zelfs een 'gefinancieerde' beta periode. Beta moesten ze hoe dan ook toch doen, hadden ze ook gewoon via sign-up en key-acties (gamemagazines) kunnen doen. Hoe dan ook, hebben ze slim aangepakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Yup het is zeker een slimme zet geweest van Tera, maar ik heb toch maar gekozen voor de collectors box :).

En bedankt voor het bovenstaande, ik snap nu weer wat meer over PVP en PVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als alles klopt, is de closed beta 1 al een tijdje begonnen.
Ik ben er ook straks bij, als de hele dikke patch eindelijk binnen is!
Elke dag is 15.00-00.00 uur dus je kan niet lekker hele nacht doorspelen, deze weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Helaas niet. En nu kan ik nog niet spelen omdat ik nog aan het werk ben gggrrrr. Maarja vaf 18.00 ben ik van de partij :D WooT :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ON
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05-2024

D1ON

4x4Fotos.nl

Vanmiddag ook even een beta dinges gekocht, ernstig grote client om te downloaden!

over 2 uur ga ik het ook eens bekijken, mooie opvolger van het inmiddels old-skool Lineage 2!

waar het ijs gesmolten is is geen ijs meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Ik heb het gehad met deze game, ik wilde net mijn mount halen op lvl 11, staat er een guild met 50 man bij de gates van Velika + Ranch waar je de horse quest moet inleveren.
Als het er zo aan toe gaat op PvP servers bij Tera dan laat ik deze game liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Daar zijn PVE servers voor gemaakt :) Het is vrij logisch als er geen extra content beschikbaar is na 22, mensen uit verveling deze dingen gaan doen, je gaat me toch niet zeggen dat je nooit op een PVP server in WoW hebt gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Ik speel altijd PvP servers en ben vaak geganked maar dit slaat echt alles, ik ga nu verder zonder horse in de hoop dat morgen om 3 uur ze er niet meer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit

h2bzeit

Heraclius schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:36:
Ik speel altijd PvP servers en ben vaak geganked maar dit slaat echt alles, ik ga nu verder zonder horse in de hoop dat morgen om 3 uur ze er niet meer zijn
Je kan ook zelf een groep maken en hun ganken aangezien het open pvp is enzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
h2bzeit schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:37:
[...]

Je kan ook zelf een groep maken en hun ganken aangezien het open pvp is enzo :X
Een groep van lvl 11-12's en dan tegen 50 lvl 22's, ja dat heeft potentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
Of je kan gewoon van channel switchen natuurlijk, dat is nog het makkelijkste.

Hopelijk wordt er wat gedaan aan die verschrikkelijke lag spikes van het afgelopen weekend.
Niet erg leuk als je een BAM wil neerleggen of wanneer je PK'd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 12:42
Hopen dat de Tera mijn payment snel van mijn rekening afhaalt zodat ik mee kan beta-en :P

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
Tijd zat dan lenni :) De volgende CBT is pas van 2 tot 4 maart.

[ Voor 3% gewijzigd door Ixtli op 20-02-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

@ Ixtli

Ik weet niet waar jij deze informatie vandaan hebt gehaald maar dat klopt niet helemaal:

CBT 2
02.03.2012
04.03.2012

CBT 3
16.03.2012
18.03.2012

Maar ik heb de eerste CBT nu gespeeld, ik moet zeggen dat het best aardig ging maar er zitten nog wel hier en daar bugs in. Maar hopelijk door alle feedback zal het tijdens de echte release opgelost worden.

Weten jullie een website of dergelijke waar alle begrippen op staan van een MMORPG?
Ben een beetje nieuw daarin en het is toch wel makkelijk als je weet waar jullie het over hebben en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
Inderdaad, ik had me vergist met de Amerikaanse beta, dom natuurlijk.
Ik pas het even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit

h2bzeit

Heraclius schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:32:
[...]

Een groep van lvl 11-12's en dan tegen 50 lvl 22's, ja dat heeft potentie...
Al aan gedacht om op een PvE server te spelen als je een PvP server niet aan kunt? Aangezien jouw idee van een group lvl 22ers aan te pakken een group lvl 12ers is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
nitrodesign schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:05:
Weten jullie een website of dergelijke waar alle begrippen op staan van een MMORPG?
Ben een beetje nieuw daarin en het is toch wel makkelijk als je weet waar jullie het over hebben en dergelijke.
Makkelijk is ze gewoon ingame te leren, elke MMO heeft deels zijn eigen jargon. Zo'n lijst is enorm lang, maar per saldo heb je er vaak maar een paar nodig.

(bekende DD vs DPS, kk vs mil, maar ook game specifieke taal als 'troller' - wat dus geen persoon is die loopt te trollen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Lol ok ik zal het dan wel ingame gaan leren haha, ik was even aan het lezen over GW2 over de leveling curve. Is de leveling curve bij TO ook zo ? Dat het niet een stijgende lijn is dat het moeilijker wordt maar dat het constant het zelfde aantal uren over doet om te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik zat al in de FGT van Tera, maar ivm met verhuizingen kon ik maar 1 weekend meedoen en dat is inmiddels twee jaar geleden. Maar ik was erg enthousiast het speelde goed. Zeker het richt systeem.
Ik ben ook wel een beetje bang voor Open World PVP zoals dat was in Lineage 2. Als dat in Tera ook zo is, zal ik nooit in een PVP server gaan spelen. Ik ben in ieder benieuwd hoe deze game het gaat doen tussen de huidige monsters van MMO's.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naip
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-08 23:27
Ik heb tot nu toe de sneak peek gespeeld en de eerste closed beta. Vind het een leuk spel maar vind het tot nu toe gewoon erg makkelijk. Komt hier nog verandering in?

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32
Usa key give a way

http://www.zam.com/story.html?story=29101 snel bij zijn...

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Het is een koreaanse MMO dus ga er maar van uit dat het lastiger gaat worden. Die gasten zijn niet echt van de makkelijke MMO's. Ik ben echter wel bang voor het Grinden.

Yavu Steam Profile Lanithro

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
Lanithro schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:04:
Het is een koreaanse MMO dus ga er maar van uit dat het lastiger gaat worden. Die gasten zijn niet echt van de makkelijke MMO's. Ik ben echter wel bang voor het Grinden.
Het is wel heel erg verwesterd. Maar in hoeverre dat grinden betreft op hogere levels weet ik niet. Tot lvl 12 nog niet hoeven grinden :)

• SinergyX
  • Nu online
In de koreaanse versie ben ik tot mid 30 gekomen, ik had altijd een wastlijst aan quests openstaan, waren vaak repeatables en je hebt een hele zone vol met elite's waar je zelfs met een party flink aan de bak moet.

• nitrodesign

nitrodesign

Kijk dat hoor ik graag dat het wat moeilijker is in korea :). Hopelijk nemen ze dat hier over, namelijk ook de eerste beta gespeeld en moet zeggen 2 vingers in mijn neus wandel je door de game. Maar ik heb er veel vertrouwen in dat het moeilijker gaat worden.

• SinergyX
  • Nu online
Er zijn wel aanpassingen geweest om het iets 'makkelijker' te maken voor europa, maar verwacht dat die elite mobs niet veel makkelijker zijn geworden. Aantal ervan kunnen rustig 60-80% HP wegmeppen als je niet op tijd wegbent (ik speelde bezerker, dus ik kon veel blocken), al was dat met de latency nog soms erg moeilijk.

• nitrodesign

nitrodesign

Klopt met mijn berserker was mijn HP makkelijk bij te houden. Maar met mijn Warrior ben ik wel 2x dood gegaan door onoplettendheid. Maar het mag nog wel wat moeilijker.

• SinergyX
  • Nu online
Zat er in de beta dat gebied ook al met die elite mobs? (die zijn zo'n 3x groter dan jij bent :P)

• nitrodesign

nitrodesign

Wat zijn elite mobs :$. Maar ik heb kunnen spelen tot lvl 19 maar heb geen echte super grote monsters gezien. Alleen op level 12 dacht ik in een grot (weet de naam even niet meer van het beest). Dacht iets met een "K".

Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste