Weer is een keer update doen over mij progress als warrior tank.
Na eindelijk me guild weer running te krijgen na een leave van een aantal mensen waardoor de guild dus echt op vallen stond en deze toch nog wist te redden heb ik nu eindelijk weer mensen om mee te spelen.
Helaas ben ik bijna een week ziek geweest maar me nieuwe co-leaders hebben dat mooi opgevangen
Eerst hebben we deze mensen goed geleerd hoe ze zowel FoK als BT moeten doen.
Dit weekend was het dan zover, gister hebben we eindelijk het lef genomen om met een guild run FoK hard mode te gaan.
Sommige van ons hebben nog wat belabberde gear maar goed (waaronder een archer met +6 bow en een priest met een +6 staff)
Maar goed dat mocht de pret niet bederven. Toch gegaan eerst baas one shot. Deze is qua tactics helemaal niets anders behalve dat je hem nu moet killen in de 4 pillars want deze respawnen niet.
Mocht je een groep hebben waar je HP boven de 60k kan krijgen dan kan je de healer mee laten dpsen op de boss maar raad ik toch aan dat niet te doen en gewoon lekker de normale tactics te volgen zoals deze bedoeld zijn.
De 2de baas was wel rot als warrior tank, niet voor mij maar voor mij mede spelers eerlijk gezegd
De spikes die uit de muur komen zijn nu 4 per kant en heb je geen plek om ergens te staan.
Zoals wij allemaal hadden begrepen uit onze video die we gekeken hadden moesten we tussen de spikes komen.
Mooi dus niet, de spikes dienen eerst de boos te raken en vanaf daar is iedereen veilig die dus na de krab geraakt word.
hier hadden we 4 wipes op voordat we dat door hadden (bye 1200g aan crystals

)
Toen kwam Kornus.
Deze hadden we wel wat moeite mee omdat ik als warrior tank maar eigenlijk echt 2 skills heb om damage te vermijden en 2 skills om me damage te reducen.
Qua tactics is deze baas niets veranderd alleen doet hij meer damage en spawnen de adds sneller uit de pillars en gaan de ballen een stuk sneller.
voor de pillars heb je gewoon een goed amount of damage nodig en zo snel mogelijk killen. normaal krijg je er 1 priest uit, dit was bij ons ook zo.
De ballen gaan een stuk sneller vanaf nu.
een bal op een warrior met def stance raakt gewoon 30k en is 2 shots en hij is dood.
de truuk hier is om met 2 man tegen het hek aan te staan zodat er maar 4 ballen naar ballenman word gegooid.
ook hier ben ik ongeveer 600g aan crystals ana kwijt geraakt.
Toen kwam Kaprima en tjonge deze is toch wel een pittige.
Deze slaat zoals elke andere mob in de instance aanzienlijk harder. zelfs zo hard op mijn +6 gear dat ik gewoon word ge-2shot.
Wij hebbe na 3 try's waaronder 2 hele goede toch maar de HM gestaakt wegens te weinig DPS vanuit de groep. Ongeveer 200g is hier verloren gegaan
Dit kwam ook mede doordat mensen dood gingen op de ww van de baas en tijden enrage is het gewoon een one shot voor de dpsers en met de juiste crystals heeft een tank nog steeds veel moeite om overeind te blijven.
We gaan nu dus opnieuw onze gear enchanten naar een hoger level en proberen het waarschijnlijk later deze week gewoon nog een keer.
Voor nu gaan we gewoon de eerste 3 bosses op farm houden ook voor de fanesteel die we later weer bij het craften nodig gaan hebben.
Voor de mensen die twijfellen om HM te gaan doen. Doe het pas op alles +8 minimaal. dit gaat je tijd een stukje makkelijker maken of als je genoeg gold hebt koop een paar mooie tier 13 items en ga daar mee aan de slag
Gister avond me Tier 12 wapens +9 gekregen.
Nu tijd om de rest te uppen