Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smerte
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 12:48
Op mijn lancer verlies ik geen 1 duel tenzij ik aan het PvE-en ben en rondren met verkeerde crystals / glyph setup.

Dat gaat op m'n berserker wel anders worden ben ik bang. Maar goed, de hele reden dat ik een berserker ben gaan maken is juist om een uitdaging te hebben. Met Lancer ben je redelijk oneroverwinnelijk in 1 on 1, als je tenminste weet wat je doet. En dat met PvE gear... die T12 58 pvp gear heb ik niet eens.

Lancer voor PvE
Zerker voor PvP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-10 22:36
zo voel ik me als ik aan het lvlen ben op me chars of aan het farmen.

Slayer/Lancer - Hunter
Beserker - Hybrid
ARcher/Mystic - Prey

Vooral bij mijn arhcer merk ik het prey effect constant wordt ik besprongen. alleen op 35-38 had ik het gevoel dat ik eindelijk de hunter. Je hebt een jump naar achter een nog een jump naar achter , geen block of evassie roll , geen blink , geen shield echt een glass cannon en dan is je dmg ook nog lager dan een mage.

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-10 20:05
Heb laatst maar eens een duel geprobeerd tussen een guildy (lvl 50 Lancer) en mij (lvl 50 Priest). Na 10 minuten ofzo kwam er in beeld dat het duel was geeindigd in een gelijkspel. Moet wel zeggen dat het voor beiden de eerste pvp in Tera ooit was (pve server)..maar alsnog vrij duidelijk te zien dat geen van beiden echt makkelijk neer te krijgen is EN geen van beiden enorm veel dps heeft.

Gisteren ook eindelijk wat leuke gear gedropt, enigmatic orange. Dus voor het eerst aan het kloten met die enigma scrolls. Lijkt eerst best goedkoop: 50silver om enigma weg te halen en 5gold om hem weer terug aan te brengen. Eerste poging waren alle 3 specs gericht op tanks...Tweede poging juist op PVP..
Maar dan..als je 1 van de enigma specs vast wil zetten..dan kost dat gewoon 10 x 16gold. Au!

En om nou te zeggen dat ik zwem in het geld..neu. 600gold @ lvl 50.
Heb een snel paard gekocht, heb bijna alle crafting omhoog gewerkt, heb bijna alle inventory slots gekocht, stort bijna alle gear / items op de guildbank en ben behoorlijk up-to-date met gear (gemiddeld itemlevel = 105) \

De eerder genoemde guildy heeft niets van dit alles gedaan..en zat op 1900gold @ lvl 50.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Naast dat de droprate voor heavy armor hoger is waardoor je meer items = geld krijgt. Gisteren een lvl 53 instance gelopen, gele drops waren heavy boots, gauntlets, amor en een lance. Ik zit nu met einde lvl 55 met 2500 gold en geen gekke dingen gedaan met mijn geld, wel inventory upgrades en wapens gekocht, als slayer is dat niet heel goedkoop gemiddeld ben je 50k kwijt voor een enchantable wapen laatste die ik heb gekocht was op lvl 50.

BTW is er iemand hier op de velik server rond lvl 55, ik ben door alle niet BAM quests heen en in dat gebied waar ik nu zit zijn zo wijnig mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
ArgantosNL schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:07:
Naast dat de droprate voor heavy armor hoger is waardoor je meer items = geld krijgt. Gisteren een lvl 53 instance gelopen, gele drops waren heavy boots, gauntlets, amor en een lance. Ik zit nu met einde lvl 55 met 2500 gold en geen gekke dingen gedaan met mijn geld, wel inventory upgrades en wapens gekocht, als slayer is dat niet heel goedkoop gemiddeld ben je 50k kwijt voor een enchantable wapen laatste die ik heb gekocht was op lvl 50.

BTW is er iemand hier op de velik server rond lvl 55, ik ben door alle niet BAM quests heen en in dat gebied waar ik nu zit zijn zo wijnig mensen.
50.000 gold kwijt?? (50K)
Ik hoop toch dat je iets minder bedoeld.

Gisteren een tweetal rondes in Golden Lab gelopen..en je hebt gelijk: de Lancer ging naar huis met ongeveer 8 gele items, waar ik er 2 had. We gaan vanavond dus terug voor nog een paar rondjes. Vooral die instant join van de Lancer is ideaal - als Priest mag ik soms 60-70 minuten wachten om een instance in te komen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
ArgantosNL schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:07:

Repeat quest gewoon 10 x farmen komt het vanzelf goed.
Of misschien iemand uit je guild vragen te joinen voor bam quests?
Het komt eigenlijk zelde voor dat mensen even komen helpen aangezien lvl 60 al druk genoeg is. met een goede groep kan je gewoon zolang je online bent FoK en BT farmen voor gear en ik denk zelf dat mensen zich eigen daar meer bij bezig houden eerlijk gezegd.

Of je moet het geluk hebben dat je met de groep waar je mee gaat die bams kunnen 2 of 3 mannen

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Kadardar schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:56:
[...]

Repeat quest gewoon 10 x farmen komt het vanzelf goed.
Of misschien iemand uit je guild vragen te joinen voor bam quests?
Het komt eigenlijk zelde voor dat mensen even komen helpen aangezien lvl 60 al druk genoeg is. met een goede groep kan je gewoon zolang je online bent FoK en BT farmen voor gear en ik denk zelf dat mensen zich eigen daar meer bij bezig houden eerlijk gezegd.

Of je moet het geluk hebben dat je met de groep waar je mee gaat die bams kunnen 2 of 3 mannen
Merk hier juist het tegenovergestelde hoor. Veel geklaag in LFG chat dat lvl 60 niets te doen heeft. Heb ook een paar vrienden op 60 die mij regelmatig willen helpen..maar daar heb ik zelf geen belang bij.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Gisteren trouwens iets aparts meegemaakt. We waren in Golden Labs bezig...en opeens groot in beeld *PVP IS NOW ON*.. Alle teamleden waren ook gemarkeerd met een rood HP balkje.

We zijn dus maar direct gestopt en na een paar minuten wachten stopte deze pvp mode. Iemand een idee hoe dit zomaar aan kan gaan? Zit op een pve server dus ben dit totaaal niet gewend.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
een bug in de instance, dacht dat het ergens al gepatch had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Hebben jullie nog tips om sneller een instance in te komen via de LFG tool?
Heb nu eigenlijk 2 situaties:

1) solo inschrijven -> minimaal 40min - max 120min
2) inschrijven samen met lancer vriend -> instant

Helaas is situatie 2 niet altijd mogelijk, hij is niet altijd online.

Voorbeeld: gistermiddag. Ik (priest) meld zich aan voor GL...en heb dus 2 uur moeten wachten.
Eenmaal in de groep even geinformeerd..de DPSers hadden tussen 30 en 50min gewacht.

(en moet eerlijk bekennen dat ik toch een priest heb gekozen om eenvoudig een groep te vinden -had dus beter een lancer kunnen nemen :( )

[ Voor 13% gewijzigd door X-Kiwi op 25-06-2012 16:45 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
heh gisteren archer naar 60 gebracht.

Rebirth bow +6 5 fails naar +7, vandaag even gear farmen.

de wachtijd voor een priest bij ons is 4 min op lvl 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-10 09:31
Iemand nog een trail key over? Zou het graag een keer willen proberen!

Edit, heb ondertussen een key van een vriend. Maar ik zie net dat sinds gister free-trials gratis zijn!

Als code voer je dan "PLAY-TERA" in!

[ Voor 51% gewijzigd door ToasterxD op 26-06-2012 15:00 ]

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ik heb het gevoel dat tera begint uit te sterven.
heel weinig mensen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
lol! krijg nu net 6x mail "Neem aub de Tera trial!" desperate aan het worden? Zelfde op inbox van mn vriendin.

Zo zonde, want het spel had zoveel potentieel, maar helaas is dat dus niet gelukt :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:02

tuinïnen

Eventus stultorum magister

lanerios schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:08:
lol! krijg nu net 6x mail "Neem aub de Tera trial!" desperate aan het worden? Zelfde op inbox van mn vriendin.

Zo zonde, want het spel had zoveel potentieel, maar helaas is dat dus niet gelukt :(
Nee er is nu de mogelijkheid om een trial te doen.

Voor mij nog steeds een prima spel, heb geen enkele reden tot klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
lanerios schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:08:

Dit begon ik al eerder te merken.
Ik ben zelfs heel bang dat het spel misschien toch F2P gaat worden als dit nog zo lang doorgaat.
Het kunnen 2 dingen zijn
1) mensen zijn nu al op het spel uitgekeken omdat Frogster zoveel problemen heeft met de game
2) The secret world is uit en mensen spelen dat voor de aankomende week/2 weken.

2de punt zag ik ook bij diablo 3. Was even heel erg rustig en in ees waren de meeste terug
X-Kiwi schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:44:
Hebben jullie nog tips om sneller een instance in te komen via de LFG tool?
Heb nu eigenlijk 2 situaties:

1) solo inschrijven -> minimaal 40min - max 120min
2) inschrijven samen met lancer vriend -> instant

Helaas is situatie 2 niet altijd mogelijk, hij is niet altijd online.

Voorbeeld: gistermiddag. Ik (priest) meld zich aan voor GL...en heb dus 2 uur moeten wachten.
Eenmaal in de groep even geinformeerd..de DPSers hadden tussen 30 en 50min gewacht.

(en moet eerlijk bekennen dat ik toch een priest heb gekozen om eenvoudig een groep te vinden -had dus beter een lancer kunnen nemen :( )
Je hoeft niet altijd de lancer van je vriend mee te nemen.
Je kan ook kijken voor een andere lancer die dan wel online is.
Meestal als je even in LFG een bericht geeft dat je een instance wilt doen en dat je bijv een lancer en dpsers zoekt gaat het wel vrij rap.

Ikzelf ben nu bezig met een Lancer en priest samen te levellen en bevalt heel erg goed.
Probeer ook altijd goede mensen aan je Friendslist toe te voegen en vaker mee te nemen.
Op mijn lancer heb ik heel erg veel dpsers erin staan waarvan ik weet dta ze goed zijn, deze invite ik dus ook graag tot de groep om mee te nemen naar een instance, dan heb ik me warrior nog en daar staan weer tanks en healers in.

Vaak heb ik ook in max 5 minuten wel een instance door gewoon te vragen of mensen zin hebben in een instance.
Opzich de tijd dat je gaat wachten heb je zelf in de hand.
Hoe beter jij speelt des de meer mensen je op hun friendslist willen en hoe meer je met ze speelt hoe vaker ze je zouden vragen om mee te komen.
Vaak is een guild ook wel al verdoende maar dit gebeurt vaker pas in de lvl 60's dan lager.

Soms heb je geluk hoor en loop je met misschien zelfs een volle of 3/5 of zelfs 4/5 in zo instance met je eigen guild.
Zijn er dan ook nog mensen die al een 60 hebben en dit allemaal al gedaan hebben kunnen ze je nog van alles uitleggen als je er pas voor de eerste keer bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
btw kijk naar en masse.

http://store.enmasse.com/...41295647334#novelty-items

Zij hebben weer nieuwe items for sale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Wat een prijzen zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
ja dat terzijde maar is ongeveer rond de 8 euro voor ons, nette prijzen hoor opzich maarja het is maar net wat je wilt uitegeven :P

En toch vraag ik me eigen af of het gras toch een stuk groener is bij enmasse of dat het allemaal maar schijn is.
Frogtser schiet nou niet echt bepaald op met patches en moet ook nog eens achter me eigen legacy items aanlopen en dan uiteindelijk maar 1 item geven want anders is het te veel werk.
Ze hadden het ten eerste alle 8 de items in me account moeten krijgen... en ervoor moeten zorgen dat ik er niet nog eens een ticket voor hoef aan te maken, maarja kennelijk is mij ticket nu behandeld en vinden ze het prima zo. Maarja de lag en tijdzones zijn toch wel een grote muur die in de weg staat voor ons

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 03-07-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Laatst online: 14-10 22:20
Loopt Frogster zo ver achter dan qua patches? Ik ben zelf laatst even geswitched van ENMASSE naar Frogster maar merk qua lag niet heel veel verschil.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week eindelijk mijn nieuwe computer in elkaar kunnen zetten en heb EINDELIJK een Tera kunnen spelen. Ik ben een lancer gerolled.

Eerste algemene ervaring:

- Grafisch ontzetten mooi. Omgevingen zijn kleurrijk en gevarieerd.
- Character models zijn ook prachtig.
- Weinig customisation opties tijdens de character build. Je hebt maar een beperkt aantal haarstijlen en baarden/snorren etc. Zo vind ik alle spelers erg op elkaar lijken.
- Gameplay is echt het sterkste punt van deze game. Wow wat een aparte ervaring is dat. Je kan gewoon BAM's solo-en met genoeg skills. Duurt wel eventjes maar dat geeft zo'n lekker gevoel.
- De community is tot nu toe ERG aardig en behulpzaam.

Lancer ervaring:

- Heerlijk tanken!! Dat blocken geeft zo'n lekker gevoel, het lijkt niets op tanken in andere mmo's.
- Mijn god wat zijn Lancers gewild. Ik start een instance en nog geen seconde later heb ik een party. Ik dacht dat healers juist gewild waren. Ook als ik aan het questen ben krijg ik elke paar minuten wel een vraag voor een party.
- PVP is erg gaaf, en ik vermaak me prima. Ik ben nog een noob maar ik begin het nu een beetje door te krijgen en volgens mij zijn Lancers er goed 1 vs 1.

Overal is het een 8/10 voor mij en ik vermaak mij er nog prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Zelfde ervaring met mijn Lancer, insta dungeons zijn echt geweldig :D

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verderf schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:46:
Zelfde ervaring met mijn Lancer, insta dungeons zijn echt geweldig :D
Ja, ik loop naar de ingang van een instance toe en gewoon 4 of 5 Whispers voor parties 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Misschien heb ik de verkeerde server gekozen maar..nu 3 avonden een half uur online gegaan.

*LFG chat/area chat is zo goed als leeg. Zelfs het irritante gespam & de zinloze discussies begin je dan te missen. Met leeg bedoel ik: in 30min is er slechts 1 regel bijgekomen, namelijk een spaanse guild recruitment.
*Guild is leeg...zit maar in een kleine guild (20man) en heel af en toe zie je iemand anders. Guildleader is al een maand offline.
*Friendlist is voor 90% offline. Omdat ik vrij sociaal speel + een healer ben, heb ik een overvolle friendslist. Meeste mensen die ik op level 37 heb ontmoet, hebben de 40 niet gehaald
*Steden zijn zo goed als leeg. Van lvl 20, 30, 50 dorpjes door naar Velika..en hier en daar zie je een zeldzame voorbijganger.

Het gaat mij niet om het questen of de items..maar om het sociale (en daar zijn kleinere guilds vooral goed in). Dat is er niet (meer)..dus ik ga denk ik stoppen. Misschien binnenkort GW2 maar eens kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door X-Kiwi op 03-07-2012 11:26 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien binnenkort een server merge. MMO's hebben dat probleem wel vaker met de launch een overpopulatie en vervolgens teveel "lege servers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smerte
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 12:48
Ze gaan sowieso eerst patches uitrollen (vraag is alleen al weken... WANNEER?) voordat er server merges komen. Ze hopen natuurlijk dat er mensen terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
X-Kiwi schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:18:
Misschien heb ik de verkeerde server gekozen maar..nu 3 avonden een half uur online gegaan.

*LFG chat/area chat is zo goed als leeg. Zelfs het irritante gespam & de zinloze discussies begin je dan te missen. Met leeg bedoel ik: in 30min is er slechts 1 regel bijgekomen, namelijk een spaanse guild recruitment.
*Guild is leeg...zit maar in een kleine guild (20man) en heel af en toe zie je iemand anders. Guildleader is al een maand offline.
*Friendlist is voor 90% offline. Omdat ik vrij sociaal speel + een healer ben, heb ik een overvolle friendslist. Meeste mensen die ik op level 37 heb ontmoet, hebben de 40 niet gehaald
*Steden zijn zo goed als leeg. Van lvl 20, 30, 50 dorpjes door naar Velika..en hier en daar zie je een zeldzame voorbijganger.

Het gaat mij niet om het questen of de items..maar om het sociale (en daar zijn kleinere guilds vooral goed in). Dat is er niet (meer)..dus ik ga denk ik stoppen. Misschien binnenkort GW2 maar eens kopen.
Maar waar speel je? Opzich heb ik op Velika wel me guild (internationaal) die aardig sociaal nog is en ook nog wel dingen samen doen.
Alleen het hele plaatje van de server valt tegen voor mijn gevoel
Smerte schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:45:
Ze gaan sowieso eerst patches uitrollen (vraag is alleen al weken... WANNEER?) voordat er server merges komen. Ze hopen natuurlijk dat er mensen terug komen.
Ja dat is idd de vraag, zoals ik begreep heeft enmasse al argon patch part 2 en wij zitten met nog steeds niets en daaroboven op heeft enmasse al de aankomende patch alweer anagekondigd die binnekort live zal gaan.
Ik hoop ook dat dit gewoon door Frogster zelf komt omdat ze hun shit gewoon niet onder controlle hebben op dit moment maar een maand wachten op een patch is nog niet zo erg maar zoals ik al zei zie ik ook nergens even een news update met een datum voor de patch... ik las toen ergens dat het ergens deze zomer uit moet komen... als ze de snelheid volhouden zoals de legacy items kan je er beter januari 2013 van maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Kadardar op 03-07-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Hm, Misschien binnenkort maar weer eens kijken op de US kant als ik dat zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Ik speel op Allemantheia. De server was vanaf dag 1 al rustiger...maar wat boeit het? Overvolle chat, veel guilds, overal zie je characters rondrennen..je moest zelfs af en toe naar een ander channel om rustig te questen.

Nu zie ik het vast een beetje zwart-wit..want er lopen nog steeds wel wat mensen rond. Maar toen ik voor het eerst bij de Basilisks en de Kuma's kwam..DRUK! Nu zou je denken dat minstens 50% van die mensen nu dus bij bv de Caverns of Hunger rondlopen. Nee dus.

Ik zou op een andere server weer kunnen starten, zou dan Velik worden denk ik (enige engelstalige server PVE?) maar beetje zonde van alles wat ik nu heb opgebouwd. En een server merge zie ik niet zomaar gebeuren.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Je moet niet vergeten dat iedereen zich ook verspreid en op een ander tempo speelt. De eerste week zat iedereen bij het Island of Dawn of ergens rond Lumbertown. Nu worden er alts gemaakt en zijn er enorm veel regio's waar je kunt questen. Natuurlijk vallen er mensen af, maar op mijn server ( Essenia ) is het prima vertoeven qua activiteit. Ik vind trouwens dat PVP bij dit spel hoort, en het heeft wel iets als je een beetje op moet letten wanneer je quest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
X-Kiwi schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:17:
Nu zie ik het vast een beetje zwart-wit..want er lopen nog steeds wel wat mensen rond. Maar toen ik voor het eerst bij de Basilisks en de Kuma's kwam..DRUK! Nu zou je denken dat minstens 50% van die mensen nu dus bij bv de Caverns of Hunger rondlopen. Nee dus.
Basilisks is een redelijk breekpunt in je class, daar krijgen diverse classes aardig wat leuke abilities, maar wordt het verschil onderling ook iets groter (qua damage gaat een lancer bv langzaam achteruit). Zeker de grote hoeveelheid archers hebben natuurlijk onder de hype 'archers zijn bagger als dps' al nieuwe characters aangemaakt.

Mijn zerker staat ook in de wachtkamer, mentaliteit ingame is soms bagger, BAM's in dat latere gebied neermeppen? Nee, daar moet je een warrior/lancer voor hebben. (en naast je staan een archer er eentje te solo'en).

Zeker in de drukte periode had je veel quests waar iedereen stond te vechten om de questitems, denk dat dat niet positief heeft bijgedragen aan de keuze om een maandje verder te gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
tuinïnen schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:22:
Je moet niet vergeten dat iedereen zich ook verspreid en op een ander tempo speelt. De eerste week zat iedereen bij het Island of Dawn of ergens rond Lumbertown. Nu worden er alts gemaakt en zijn er enorm veel regio's waar je kunt questen. Natuurlijk vallen er mensen af, maar op mijn server ( Essenia ) is het prima vertoeven qua activiteit. Ik vind trouwens dat PVP bij dit spel hoort, en het heeft wel iets als je een beetje op moet letten wanneer je quest :)
Smaken verschillen, en gelukkig zijn de servers (pvp en pve) daarop aangepast. Ik kan er absoluut niet tegen om continu op mijn hoede te zijn voor pvp. Heb het bij WoW geprobeerd (1 jaar pvp server, 4 jaar pve server) en het haalt echt het slechtste (camp)gedrag in mensen naar boven.

PVP is leuk, maar alleen in geplande 10 vs 10 evenementen.

En met betrekking tot drukte: kijk maar eens op de officiele TERA EU fora met betrekking tot server topics/posts:

Essenia: 188 topics / 5234 posts
Samael: 169 topics / 3918 posts
Velik: 136 topics / 3643 posts
Allemanthiea: 91 topics / 919 posts

Oftewel..6% van alle posts is over 'mijn' server. Nu staat server posts niet per definitie gelijk aan activiteit op de server, maar een mate van verband zal er zeker zijn.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ik lees net via tera-europe dat frogster bij Gameforge is gemerged.

Zover ik weet heeft Gameforge Aion opgekocht om F2P te gaan, nu Frogster waaronder dus ook Tera.
We kunnen dit voordelig zien dus dat het team groter word dus misschien sneller projecten afgerond kunnen worden
Of dat Tera toch aan het randje komt te staan van F2P en we binnekort dus ook geen reden meer hebben om te betalen.

Nou kunnen we wel allemaal geen schreeuwen yes gratis maar vergeet niet dat dat ook heel ander publiek aan gaat trekken zoals waar Frogster heeft gekozen 12+. Dit zijn toch in 95% van de gevallen waar je liever niet mee wilt spelen en de kans op censor dus nog veel groter word.

Laten we hopen van de eerste optie en dat we eindelijk wat sneller patches gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Frogster valt al bijna 2 jaar onder Gameforge. Het is dus niet echt iets nieuws, behalve dat nu ook de naam gaat veranderen. Ik neem even aan dat dit al langer in de planning zat en F2P hopelijk nog een tijd weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuinïnen schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:06:
Frogster valt al bijna 2 jaar onder Gameforge. Het is dus niet echt iets nieuws, behalve dat nu ook de naam gaat veranderen. Ik neem even aan dat dit al langer in de planning zat en F2P hopelijk nog een tijd weg is.
Hoezo? Misschien komen er dan meer mensen en zal de server weer wat voller raken. Natuurlijk trekt dat ook "ongedierte" aan maar daar kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@Lisker, omdat mensen de illusie hebben dat F2P slechtere mensen aantrekt. Hint: Het zijn meestal de mensen die via hun ouders geld voor MMO's krijgen die de community verpesten.

De beste MMO communities die ik ken zitten toch echt in F2P games. En sorry, de community van Tera mag echt beter. Vooral de manier waarop er wordt neergekeken op Berserkers en dat Lancers zowat heilig verklaard worden is erg.. zielig.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:34:
@Lisker, omdat mensen de illusie hebben dat F2P slechtere mensen aantrekt. Hint: Het zijn meestal de mensen die via hun ouders geld voor MMO's krijgen die de community verpesten.
Tja, voor mij verpesten meestel de "veteranen" een community. Daarom ben ik ook nooit zo "into" WOW geweest. De ervaren spelers hebben 0,0% geduld in instances/raids en zijn vergeten dat je zo'n game speelt om plezier te hebben.
lanerios schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:34:De beste MMO communities die ik ken zitten toch echt in F2P games. En sorry, de community van Tera mag echt beter. Vooral de manier waarop er wordt neergekeken op Berserkers en dat Lancers zowat heilig verklaard worden is erg.. zielig.
Dat bedoel ik maar. Ik ben het helemaal met je eens. Ik moet zeggen dat mijn ervaringen met de huidige community ook wel positief zijn hoor maar meer mensen zijn altijd welkom. Echter speel ik het nog te kort om te kunnen oordelen over het neerkijken op berserkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
lanerios schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:34:

De beste MMO communities die ik ken zitten toch echt in F2P games. En sorry, de community van Tera mag echt beter. Vooral de manier waarop er wordt neergekeken op Berserkers en dat Lancers zowat heilig verklaard worden is erg.. zielig.
Dat er neer word gekeken word op berserkers wil ik best geloven...
Het zijn goede DPSers maar zoals ik begreep zijn berserkers te langzaam voor hardmodes.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee met zerkers op hardmodes maar die komen nog wel.
Ikzelf ben Lancer gerolled omdat ik Warrior niet een dps class vind maar ook niet echt een tank class
Bij een patch zou dit verholpen gaan worden maar zoals eerder genoemd voordat die patch komt zijn we ook al een tijd verder waarschijnlijk.

Op lvl 60 zou ik niet bijzonder moeilijk zijn voor zerkers want meeste rebirth gear heb ik al gekregen O-)
Enigste mensen die ik kick zijn mensen die er geen drol van snappen maar ook niets vragen.
Het is zo irritant om met iemand te spelen die geen idee wat hij/zij moet doen maar ook niets zeggen.

Gister ene priest van Samael in me party die er geen drol maar dan ook geen drol van snapte.
1ste baas deed hij de pillars al niet maar dat heb ik maar zelf opgelost uiteindelijk
2de baas is hij 2 keer geraakt door een lance
3de baas ging wel gewoon goed maar die is ook niet bijzonder moeilijk
4de baas stond hij in aoe, werd geraakt door ww en wist niet dat hij achter een snakehead moest staan om geen damage te krijgen.... en wat doet hij hij rent alle kanten op behalve de goede

uiteindelijk een wipe maar er van gemaakt en gestopt want dat is vrij nutteloos

F2P zoals jij erop kijkt heb ik er nog niet op gekeken idd.
Er zit echter wel een punt van waarheid in die ik je niet kan ontkennen.
Maar vaker zie je dan echt op low levels dat mensen er helemaal niets van snappen door misschien geen enkel MMO ervaring of ze doen minder hun best omdat ze toch weten dat het niets kost.
Maarja we zullen zien hoe het eindigd. misschien dat Tera beter af is met F2P en P2W of europe zit gewoon niet wachten op Tera

[ Voor 10% gewijzigd door Kadardar op 03-07-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:03:
Gister ene priest van Samael in me party die er geen drol maar dan ook geen drol van snapte.
1ste baas deed hij de pillars al niet maar dat heb ik maar zelf opgelost uiteindelijk
2de baas is hij 2 keer geraakt door een lance
3de baas ging wel gewoon goed maar die is ook niet bijzonder moeilijk
4de baas stond hij in aoe, werd geraakt door ww en wist niet dat hij achter een snakehead moest staan om geen damage te krijgen.... en wat doet hij hij rent alle kanten op behalve de goede

uiteindelijk een wipe maar er van gemaakt en gestopt want dat is vrij nutteloos
Dat geloof ik, ik persoonlijk vind dat niet zo erg maar ik snap dat het frustrerend is. Ik geef ook altijd van te voren aan dat ik een instance/bam de eerste keer doe. Als lancer is het "ritme" van Bosses/enemies/BAMS erg belangrijk en het kan zomaar zijn dat de eerste keer een hele hoop blocks te laat/slecht getimed zijn.
Maar als het echt niet lukt kun je inderdaad beter je mond open doen en vragen om hulp.
Kadardar schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:03:F2P zoals jij erop kijkt heb ik er nog niet op gekeken idd.
Er zit echter wel een punt van waarheid in die ik je niet kan ontkennen.
Maar vaker zie je dan echt op low levels dat mensen er helemaal niets van snappen door misschien geen enkel MMO ervaring of ze doen minder hun best omdat ze toch weten dat het niets kost.
Maarja we zullen zien hoe het eindigd. misschien dat Tera beter af is met F2P en P2W of europe zit gewoon niet wachten op Tera
Dat is wel zo, maar die mensen die er niets van snappen / zich geen moeite doen die vallen meestal in dat soort situaties als eerste af en dan ben je er toch van verlost. Die halen vaker de level 60 niets eens of hebben alle classes op level 30 ofzo. Daar maak ik mij niet zo druk om =P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Kadardar schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:03:
Op lvl 60 zou ik niet bijzonder moeilijk zijn voor zerkers want meeste rebirth gear heb ik al gekregen O-)
Enigste mensen die ik kick zijn mensen die er geen drol van snappen maar ook niets vragen.
Het is zo irritant om met iemand te spelen die geen idee wat hij/zij moet doen maar ook niets zeggen.
Ik speel zelf als DPSer (Slayer) en dan als ik een instance voor het eerst loop vraag ik bij elke baas of er dingen zijn waar ik op moet letten. Ik heb persoonlijk iets tegen doodgaan. Ben nu lvl 59 op PvE server en 30 keer dood gegaan, waarbij het bijna allemaal is dat er geklooit wordt door de healer en/of tank.

Soms heb je zón slechte tanks dat de healer aan een stuk door de tank staat te healen en voor de rest geen tijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
ArgantosNL schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:36:
[...]

Ik speel zelf als DPSer (Slayer) en dan als ik een instance voor het eerst loop vraag ik bij elke baas of er dingen zijn waar ik op moet letten. Ik heb persoonlijk iets tegen doodgaan. Ben nu lvl 59 op PvE server en 30 keer dood gegaan, waarbij het bijna allemaal is dat er geklooit wordt door de healer en/of tank.

Soms heb je zón slechte tanks dat de healer aan een stuk door de tank staat te healen en voor de rest geen tijd heeft.
hehe op mijn warrior was ik al meer dan 60 keer dood gegaan voordat ik 60 had gehaald :P daarna ben ik nog een paar keer dood gegaan door eigen schuld of gewoon te laat reageren
dat zijn er misschien 10 geweest.
heb zelf nu al opver de 100 deaths gewoon door mensen die niets vragen en maar doen waar ze zelf zin in hebben of het weigeren bepaalde taken uit te voeren die wel belangrijk zijn tijdens een baas.
Vaak als ik dat soort mensen merk en geen antwoord daarnageven kcik of leave ik zelf al.
crystals zijn mij te duur om te breken voor mensen die er toch niets aan willen doen om net dat klene tikje meer te doen dan zijzelf echt willen.

Op mijn lancer ben ik maar 3 keer dood gegaan omdat ik samen speel met een healer en die ook vanaf level 1 samen mee speel.
Vaak als ik dood ging had ik iet niet geblocked and kwam er een serie van combos en 1 keer met een radom pug healer te snel vooruit gerent terwijl die afk ging zonder wat te zeggen en ja... soms doen mobs dan een beetje te veel damage om zonder healer op te vangen

dus j2 death door block miss en 1 door een pug... toch aardig netjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
Ik heb zelf ook een Lancer, maar er zijn weinig mensen die als party willen questen. Gewoon met de reden omdat ze het dan niet snel genoeg gaat of drops moeten delen etc. Maar zodra er een instance of bam quest is dan moeten wij wel klaar staan. Irriteer me daar best wel aan, moet meestal wel lachen als mensen QQen dat ze steeds gekicked worden door lancers voor instances. Ze zijn vaak geen haar beter tijdens het levelen :P .

Overigens mensen die mij helpen tijdens het levelen, en lekker gezellig zijn add ik als friends. En betrek ze dan ook altijd met instances. Lancer is gewoon instant acces :D . Dus win/win situatie voor beide

[ Voor 19% gewijzigd door kidicoke op 03-07-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
kidicoke schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:28:
Ik heb zelf ook een Lancer, maar er zijn weinig mensen die als party willen questen. Gewoon met de reden omdat ze het dan niet snel genoeg gaat of drops moeten delen etc. Maar zodra er een instance of bam quest is dan moeten wij wel klaar staan. Irriteer me daar best wel aan, moet meestal wel lachen als mensen QQen dat ze steeds gekicked worden door lancers voor instances. Ze zijn vaak geen haar beter tijdens het levelen :P .

Overigens mensen die mij helpen tijdens het levelen, en lekker gezellig zijn add ik als friends. En betrek ze dan ook altijd met instances. Lancer is gewoon instant acces :D . Dus win/win situatie voor beide
Die priest is me vriendin dus zeiken over drops zou niet gebeuren :P
Tijd maakt ook niet bijzonder veel uit.

Mensen die lopen te zeuren over tijd komen waarschijnlijk van wow af waar je veel beter alleen quest.
In tera wil je liever met ze 2en questen EXP wijze omdat je er veel meer aan overhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk spel dit. Combatervaring komt in de buurt bij Monster Hunter, al kan het daar natuurlijk (nog) niet aan tippen. Omgeving ed vind ik nog een beetje vaag. Die Elins bijvoorbeeld....

Hoe dan ook. Ik ga nu een lancer levelen omdat ik hoorde dat die gewild zijn. Ik vond een archer wel cool maar nogal simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:49:
Heerlijk spel dit. Combatervaring komt in de buurt bij Monster Hunter, al kan het daar natuurlijk (nog) niet aan tippen. Omgeving ed vind ik nog een beetje vaag. Die Elins bijvoorbeeld....

Hoe dan ook. Ik ga nu een lancer levelen omdat ik hoorde dat die gewild zijn. Ik vond een archer wel cool maar nogal simpel.
Was is er mis met Ellins? O.o

Wat ik heb gemerkt aan Ellins is dat het toch vaak betere spelers zijn dan welk ander ras dan ook
Wil niet zeggen dat andere rassen slechter zijn maar vaak zijn de Ellins spelers toch iets verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Ellin heeft echt niks te maken met skill, bijna 50% van alle chars zijn elins puur omdat spelers de animations daarvan het beste vinden, en sommige worden opgewonden van virtueel ondergoed :P . Mij maken animations weinig uit, dus ik neem gewoon aman als lancers omdat dat het beste voor PvE is:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat er meer om dat Elin kleine kinderen (meisjes) zijn. Maar goed, het blijven Aziaten. Die hebben daar een andere kijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

kidicoke schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:15:
...en sommige worden opgewonden van virtueel ondergoed :P....
Kan je toch beter een Castanic pakken lijkt me? Moet zeggen dat m'n high elf lancer tot de slumber armor set toch ook bar weinig aan had.

Heb zelf gewoon een female high elf gemaakt, niet het beste om mee te tanken maar gewoon gepakt wat me leuk leek.

Speel overigens op US Jagged Coast, moet zeggen dat de patches erg snel komen, veel leuke acties ook van enmasse. Top spelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ellin heeft echt niks te maken met skill, bijna 50% van alle chars zijn elins puur omdat spelers de animations daarvan het beste vinden, en sommige worden opgewonden van virtueel ondergoed :P . Mij maken animations weinig uit, dus ik neem gewoon aman als lancers omdat dat het beste voor PvE is:).
Volgens mij stond er ook al in mijn bericht dat skills niets te maken heeft met race want ik ken ook mensen die iets anders spelen en even goed zijn
rxs schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:49:
[...]

Kan je toch beter een Castanic pakken lijkt me? Moet zeggen dat m'n high elf lancer tot de slumber armor set toch ook bar weinig aan had.

Heb zelf gewoon een female high elf gemaakt, niet het beste om mee te tanken maar gewoon gepakt wat me leuk leek.

Speel overigens op US Jagged Coast, moet zeggen dat de patches erg snel komen, veel leuke acties ook van enmasse. Top spelletje!
Zo jij speelt bij Enmasse.

Zitten er nou echt veel europeese mensen?
Belangrijkste vraag die ik nog steeds heb hoe zit het met de nexus tijden? hoe laat zijn die nou precies in nederlandse tijd?

[ Voor 38% gewijzigd door Kadardar op 04-07-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Op mijn server zitten vrij weinig europeanen. De meeste zitten op PvE server dragonfall.
Nexus tijden zijn 20.00 en 01.00 en 05.00. Opzich best te doen die eerste voor zondagen. Vrijdag en zaterdag is het allemaal wat makkelijker

[ Voor 16% gewijzigd door rxs op 04-07-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kleine opdonders zie je anders in world PVP bijna nooit aankomen. Misschien is dat een reden =P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Nou, als ik van die rode text aan zie komen dan weet ik genoeg, of het nou een elin of amani is:P. Die rode text heb je eerder door dan het char zelf;). Overigens rennen ze snel weer weg als ze zien dat je lancer bent :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kidicoke schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:48:
Nou, als ik van die rode text aan zie komen dan weet ik genoeg, of het nou een elin of amani is:P. Die rode text heb je eerder door dan het char zelf;). Overigens rennen ze snel weer weg als ze zien dat je lancer bent :D .
Tenzij ze met een groep zijn haha. Gisteren een paar keer geganked door een groep fransen. Ik kan er gelukkig mee lachen maar in de chat levert dat altijd hilarische gesprekken op.

Ik heb me nog rot gelachen met die gasten. En ze zijn gewoon super aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
rxs schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:50:
Op mijn server zitten vrij weinig europeanen. De meeste zitten op PvE server dragonfall.
Nexus tijden zijn 20.00 en 01.00 en 05.00. Opzich best te doen die eerste voor zondagen. Vrijdag en zaterdag is het allemaal wat makkelijker
hm die van 8 uur is idd wel te doen... 1 uur en 5 uur niet voor mij helaas. deze week krijgen we op eu de patch dat nexus weer toe gaat voegen, de patch die jullie pas hebben gekregen krijgen wij nu ook.

De grote update komt dan eindelijk en kan EU ook weer verder van de game genieten.

nu hopen dat het ook zo blijft want als de server weer gaat crashen kunnen ze het er ook weer uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
hehe eindelijk op mijn arhcer me bow +9 , nug nog allene rebirth chest nodig , ook met me volgnede char naar 60 bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel sinds een 3 tal weken met 2 anderen samen en het zijn beide aardige gasten. We praten al weken lekker engels met elkaar en blijkt vandaag dat ze op nog geen 12 KM van mij vandaan wonen haha.

Ik moet zeggen ik vermaak me prima met deze game. Het tanken is niet zo Saai als in andere MMO's. Ik vind het alleen jammer dat men zo negatief is. Ik hoor alleen maar doom scenario's voor deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Een vriend van mij waar ik altijd mee speel was overgestapt naar de US dus ik ben maar mee gegaan, hij had genoeg van frogster mij maakt het niet echt uit. Gister had ik ook een grappige party, ik zat met 2 andere in een party een zat in New York en de ander zat in Vietnam. hoe groot is die kans dat je allemaal op een ander continent zit :P

[ Voor 0% gewijzigd door ArgantosNL op 09-07-2012 11:00 . Reden: schandalige typo :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Na overleg met een andere teammember toch besloten om (als laatste 2 actieven in de guild) ook maar te stoppen. Had gekeken: 'your account expires 9-7-2012' en '1 month subscription via creditcard' dus heb het gewoon laten verlopen, zoals ik gewend was bij WoW.

Krijg ik toevallg net een mailtje 'Thank you for your AUTOMATIC payment for another month of Tera!' Sh#t..dat had ik niet verwacht, wist niet eens dat het mogelijk was. Zal vast veel gedoe zijn om het terug te draaien..dus besloten om alleen op nieuw te starten op de Velik server (vind het zonde om te betalen en niet te spelen :P ).

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
ArgantosNL schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:39:
Een vriend van mij waar ik altijd mee speel was overgestapt naar de US dus ik ben maar mee gegaan, hij had genoeg van frogster mij maakt het niet echt uit. Gister had ik ook een grappige party, ik zat met 2 andere in een party een zat in New York en de ander zat in Vietnam. hoe groot is die kans dat je allemaal op een ander continent zit :P
Welke server?
Heb momenteel een level 35ish server op een pvp server in EU maar zijn zo goed als geen mensen te vinden om BAM's mee te doen en een pvp server bevalt me ook nog steeds niet echt.

Het klinkt wel grappig maar als je als lvl 10 constant word geganked door een groepje 16+ers dan is de lol er snel vanaf.

Denk dat ik gewoon weer terug naar mijn lvl 40 warr op US dragonfall ga :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verderf op 09-07-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
dragonfall bovenste PvE server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Lag valt mee he? :) is het nog steeds redelijk druk tussen 20:00 en 24:00?

[ Voor 14% gewijzigd door Verderf op 09-07-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
val inderdaad wel mee, soms heb ik nog wel het idee van ik ontweek toch, ik moet er wat aan wenne dat ik niet het allerlaaste moment weg duik, gaat op de EU wel maar verder valt het wel mee goed te doen. En voor ons nederlanders is het ook zo goed als gratis speelbaar met die scrolls die op de broker staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Leg is uit? heb dat van die scrolls niet helemaal mee gekregen volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verderf schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:20:
Leg is uit? heb dat van die scrolls niet helemaal mee gekregen volgens mij :P
op de US kun je voor iets van 13 dollar scrolls kopen die 1 maand subscription geven die kun je voor jezelf gebruiken of verkopen van 1 a 2k goud. Dit hebben ze gedaan waarschijnlijk om goldsellers te weren, ik heb er namelijk ook nog geen enkele gezien tewijl je in de EU server wel af en toe ziet langskomen.

edit:
tussen 15:00 en 24:00 is het goed te doen in het weekend ik ben pas lvl 35 en heb nog niet veel door de weeks gespeeld, donderdag ben ik daar begonnen met mijn slayer.

BTW meer mensen hier die op die server zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door ArgantosNL op 09-07-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ik ga mijn lancer in ieder geval weer oppakken op US in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
welk level is hij? en is dat op dezelfde server als ik zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
level 15 lancer dacht ik en level 30-40ish warrior geloof ik, het is alweer tijd geleden dat ik gespeeld heb op US :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
als je hulp nodig hebt met BAM quests en je kunt niemand vinden vraag het maar, mijn charname is Argantos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Gisteravond 2 apparte CR runs gehad, 1 in de positieve zin en 1 in de negatieve zin. De eerste keer vertrok te tank meteen dus hebben we het maar met ze'n 4 gedaan ik lvl 35 slayer, 37 mystic, 39 zerker, 40 sorc en dat ging best goed. 2 keer dood gegaan 1 keer pech en een keer gewoon roekeloos geweest :+ ik was behoorlijk ondergeared dus stomme actie van mijn kant. 1 drop gekregen een geel leather armor dus ik heel erg blij want die dingen zijn sterves duur. En ik heb er een guild invite aan over gehouden ^^

2de run ik lvl 36 wat quest gear gekregen dus ik had wat beter spul zit ik met een groep slecht spelers, het heeft anderhalf uur gekost om de instance te lopen. ik zat met een lvl 38 tank, sorc en healer en lvl 39 war. Tank die geen agro kan houden de bosses waren constant aan het lopen. 3 van de 4 hadden geen crystals 8)7 af en toe zou je wel mensen kunnen schieten.

Zou het misschien handig zijn om een lijstje te maken met wie op welke server zit en de namen van zijn characters?

edit:
ik maak alvast wel een begin lijstje in deze post, kan later door iemand de TS worden aangepast:

ArgantosNL:
Argantos - lvl 35 Slayer - Dragonfall - US

Rawis:
nickname? lvl 60 lancer - Arachnea - US

[ Voor 17% gewijzigd door ArgantosNL op 10-07-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Level 60 lancer Arachnea - US \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met maybe 1 a 2 uurtjes per dag en in de weekenden wat meer ben ik in +/- 1 maand 60 geworden. (1 week geleden)

Zelf speel ik dan op de amerikaanse server pve Arachnea, in alle gebieden waar ik queste was ik nagenoeg alleen waardoor je veel BAM quests skip door gebrek aan mensen.

Dit heeft deels te maken met het feit dat de amerikanen nog slapen en deels dat de server niet zo bevolkt is (recommend status) ten opzichte van bijvoorbeeld een dragonfall die high populated is.
Omdat ik een lancer speel heb ik geen last van instance queues gehad maar ik heb vernomen dat het soms wel kan oplopen tot een uur als DPS.

Voor iemand die net 60 is ben ik voornamelijk bezig met het runnen van de 3 dungoens voor gear en tokens.
Tot nu toe nog wel plezier van het spel het enige wat mij tegenvalt is het craft systeem. Je wordt geforceerd een alt te maken om bepaald reagents te farmen wat gewoon dom is.

Als iemand vragen heeft ask away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Je kunt gratis je char naar een andere server overzetten als je het te rustig vind.
link: https://tera-support.enma...aracter-to-another-server

Ik hoorde ook dat er meer EU mensen op de Dragonfall server zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:26:
Je kunt gratis je char naar een andere server overzetten als je het te rustig vind.
link: https://tera-support.enma...aracter-to-another-server

Ik hoorde ook dat er meer EU mensen op de Dragonfall server zitten
Heb hier gister een char aangemaakt, als het me bevalt transfer ik waarschijnlijk.
Het begin gebied was in ieder geval een stuk levendiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
De TS van dit Topic is niet meer online geweest.

We zouden het dus zonder hem moeten doen.
Gister me me Lancer lvl 60 gekregen en vandaag maar is ff wat FoK runs doen.
Me Rebirth Lance heb ik gister wel gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Zal ik een modje vragen dan ik ook kan editen, om ergens midden in het topic een lijst te hebben is zo verwarrend.

*O* Kadardar heeft zijn Rebirth Lance *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
even tussendoor.
ik heb misschien een domme vraag maar hoe gaan minimaliseren jullie de venster?
normaal druk ik of de windows toets of ctrl+ alt + delete.
maar al die dingen werken niet altijd.
want soms heb ik de volume van spotify harder dan de spel staan en wil ik dat aanpassen kan het niet. :(

ps: pfff hopelijk gaan ze met een volgende patch te mystic aan passen :(

2 de edit: mystic is een foute keuze kom ik achter als ik deze forum lees https://forum.tera-europe...t=114337&highlight=mystic

1 persoon schrijft:
From what you wrote, it seems you might be stuck between Sorc, Priest and Mystic, huh?
TBH i haven't played on others besides mystic too far, but ...

Mystic is a nightmare at HIGHER levels( vertel mij wat :( ). If you solo level at least. It got really low damage and contrary to lancer, who is boring to solo level as well, it has next to no defense as well. Teamplay is fun though and believe me, you won't be bored in a dungeon run. Ever. xD Mystic got a lot of skills you would need to use at the right time though, so it might take a while to learn this class in general. I guess you are quite about to start as a mystic as it seems? Go ahead by all means, just keep in mind that you might want a leveling buddy for higher levels

Sorc is fun, it does a lot of damage and...well... when i compare it to my mystic i just sigh at the speed it kills mobs. In my eyes it's a really straight forward class though, as long as you keep your mana up somehow (that's where mystics come into play :P) you can BURN everything down and be a happy pyromaniac ^_^ (haven't played sorc too far though, so high level gameplay might differ, for example it's possible that you will end up freezing everything instead of burning...)

Priest is... a healer. XD If you want to keep people up at all times it's the class for you, it got way less damage than sorc ofc, but the leveling is easier than on mystic imo. Learning priest won't be as hard as a mystic either, you have a lot of skills to heal and priests are way more forgiving than mystics. If you want to start out as a healer i would suggest you start as priest and maybe switch to mystic as an alt later on, as you will by then know the game a bit better, but that's just my opinion and i didn't follow it either so yea...

[ Voor 83% gewijzigd door raro007 op 12-07-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

raro007 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:10:
even tussendoor.
ik heb misschien een domme vraag maar hoe gaan minimaliseren jullie de venster?
normaal druk ik of de windows toets of ctrl+ alt + delete.
maar al die dingen werken niet altijd.
want soms heb ik de volume van spotify harder dan de spel staan en wil ik dat aanpassen kan het niet. :(
Gewoon met alt - tab. En dat gaat eigenlijk best goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
gewoon op het linker scherm klikken :+ (ik heb 2 schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
ArgantosNL schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:19:
gewoon op het linker scherm klikken :+ (ik heb 2 schermen)
Dus moet een nieuwe monitor kopen? :p
En ben van guilds verwisseld van "the nichtje watch" naar "castanic fightschool".
36 guild members 3 active naar 98 guild members 7 active Hmmm schiet niet echt op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Die Castanic Fight School ken ik vooral van de Nederlandstalige spam in LFG chat. En dat is dus niet bepaald positief.

Ik zit zelf in een leuke guild op Essenia genaamd: Grumpy Old Folks ; een casual social guild. Ontspannen sfeer en niet allemaal te serieus. De gemiddelde leeftijd ligt ook wat hoger dan bij de meeste guilds denk ik. Morgen maar weer even sub activeren (CC verlopen dus stopte vanzelf) en dan gaan we weer verder. Vermaak me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
raro007 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:41:
[...]

Dus moet een nieuwe monitor kopen? :p
Ja dat is toch de makkelijkste oplossing :+

Gisteren weer een lekker lopen questen met een tank, wat is dat lekker als slayer zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
tuinïnen schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:23:
[...]

Gewoon met alt - tab. En dat gaat eigenlijk best goed hier.
lo thanx voor de tip :P
wist ik nog niet :o
geld dat voor elke spel trouwens(had de zelfde probleem met skyrim)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Opties - > video - > windowed full screen en je alt tap prima.

begonnen met het runnen van harrmodes op me archer , gaat wel goet fatsoenlijke groep , nu druk aan het sparen voor tier 13 craft bow.

ocht de nexus lagd wel echt erg zit nu op 8k rep in neutral hoop morgen naar friendly te gaan

[ Voor 65% gewijzigd door Xzito op 15-07-2012 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Zo na een weekendje tera gespeeld te hebben hebben we geprobeerd naar hardmodes te gaan.

eerste instantie was ik al bang dat een een trash mob me al zou gaan one shotten als ik wat fout deed.
tot me verbazing valt dit reuze mee en zijn we tot het einde gekomen.

1 persoon van essenia en die weigerde ook maar 1 ding met het team te doen en liep de hele tijd te zeiken dat wij het fout deden en bla bla bla terwijl we iemand mee hadden met ervaring in de dungeon.

Helaas alleen del aatste boss niet down gekregen in ebon tower omdat die essenia dude niet wou ressen en ook geen try meer wou doen en ook niet wou leaven.
kicken doe ik bij dit soort mensen niet zodat ze even snel om hun debuff heen kunnen komen.

zover heb ik nu alles rebirth (oude naam) en armor is +6 en me wapen +7.
Ook me oegen prima vermaakt in Nexus maarja de 6 FPS is toch wel een hoofdpijn verwekkend iets als je dat 3 keer op een dag gaat doen zeg,

Ben geswitched van Warrior naar Lancer en dat bevalt me prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kadardar op 16-07-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:02:
1 persoon van essenia en die weigerde ook maar 1 ding met het team te doen en liep de hele tijd te zeiken dat wij het fout deden en bla bla bla terwijl we iemand mee hadden met ervaring in de dungeon.
Dat is jammer, ik hoor meer mensen wel eens klagen over spelers van de server waar ik op speel. Het schijnt vaker voor te komen. Erg jammer. Ik heb tot nu toe alleen maar leuke ervaringen met dit systeem.

Gisteren nog met een nederlander van Velik BoL gedaan met mijn archer. Mr jingles, hij gaf aan nieuw te zijn en de laatste boss dropt gewoon 2 van de 3 gear items voor hem. Iedereen hem feliciteren, dus het kan ook anders =X. Ik ben alleen bang dat dit een symptoom is van mensen die de lvl 60 instances doen, die hebben 0,0 geduld en weten alles beter.

Als je ooit een character op Essenia maakt moet je mij maar eens in-game pm-en. Dan help ik je wel met wat gear enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:21:
[...]

Dat is jammer, ik hoor meer mensen wel eens klagen over spelers van de server waar ik op speel. Het schijnt vaker voor te komen. Erg jammer. Ik heb tot nu toe alleen maar leuke ervaringen met dit systeem.

Gisteren nog met een nederlander van Velik BoL gedaan met mijn archer. Mr jingles, hij gaf aan nieuw te zijn en de laatste boss dropt gewoon 2 van de 3 gear items voor hem. Iedereen hem feliciteren, dus het kan ook anders =X. Ik ben alleen bang dat dit een symptoom is van mensen die de lvl 60 instances doen, die hebben 0,0 geduld en weten alles beter.

Als je ooit een character op Essenia maakt moet je mij maar eens in-game pm-en. Dan help ik je wel met wat gear enzo.
Dat er ook leuke mensen spelen weet ik.
maar zie het zo, 9 van de 10 mensen die van essenia komen weet je gewoon al hoe ze zijn.
Het is eerder een verrassing voor mij als ik een leuke speler tegen kom van Essenia dan een vervelend persoon.

Op velik hebben wij het volgende.
Allementhia -> geweldigge spelers
Essenia -> kan maar gaat vaak fout
Samual -> zelfde als Essenia

Natuurlijk zullen er ook slechte mensen spelen op allementhia en leuke mensen op essenia en goede mensen op samual maar je komt ze bijna niet tegen.

De kans dat iets goed gaat als ik met solo queue als tank en ik kom met 4 mensen van die 2 servers dan weet ik al dat het fout gaat dus het is gewoon het beeld van de server die je krijgt door de dungeon finder heen.
Het zelfde heb ik ook in een andere game gehad. als ik mensen kreeg van die server kwam het allemaal super hardcore over maar toen ik er ging spelen bleek het gewoon een super chille server te zijn en heb ik daar aardig van mij tijd door gebracht

Misschien is dat ook wel logisch hoor want het is niet voor niets een PvP server, dat trekt gewoon ander volk dan een PvE server en zitten misschien vol met frustraties van het geganked worden.

Maar het is leuk dat je me invite tot je server om te helpen :) dat waardeer ik wel maar om me 2 lvl 60's chars achter te laten op Velik zit er helaas niet in.
Misschien dat ik je ooit eens tegen kom in de dungeon finder :)

btw soms is velik ook niet altijd hoor :P
Elke server kent ze goede/slechte mensen of de voor en nadelen ervan :P
Zo is Velik erg instabiel geweest dat het gewoon 2 of 3 keer plat lag

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 17-07-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepR
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Ben lvl 16 en heb nog amper iets gezien van het spel, maar nu lijkt het wel compleet dood. Server Samael en totaal geen chat in de hoofdstad Velika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Essenia is eigenlijk de enige server die nog echt leeft wat ik zo links en rechts hoor. Zit zelf ook op deze server en vermaak me prima:).

Overigens deed ik gisteren FoK als lancer, met een zerker! Ik ben niet echt anti zerkers dat ik gelijk ga leaven etc. Maar deze zerker verneukt het wel ff voor de rest voor mij betreft. Gast gaat 2x dood bij de eerste boss, wat duidelijk zijn eigen domme fout is. Gaat die lopen huilen dure crystals blabla en disband die de party. Ik vind dat zo'n trieste actie, als je het niet aankunt waarom leave je dan zelf niet ipv iedereen een cooldown te geven... Denk dat ik voortaan niet meer aan een instance begin zonder zelf leader te zijn of zonder guildies. Het meest frusterende aan die lange cooldown nu vind ik dat het daarna niet meer mogelijk is door nexus praktijken. Zelf zou ik het niet erg vinden als nexus er weer uit gaat, ik kan hooguit 1 instance per dag doen door me werk en prive activiteiten :P . En dan word die ook nog verkracht door een triest persoon -__-.

Verder is tera wel lachen en vermaak me prima:D. Alleen als je geen actief vrienden groepje hebt is het soms best frusterend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
kidicoke schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:50:
Essenia is eigenlijk de enige server die nog echt leeft wat ik zo links en rechts hoor. Zit zelf ook op deze server en vermaak me prima:).

Overigens deed ik gisteren FoK als lancer, met een zerker! Ik ben niet echt anti zerkers dat ik gelijk ga leaven etc. Maar deze zerker verneukt het wel ff voor de rest voor mij betreft. Gast gaat 2x dood bij de eerste boss, wat duidelijk zijn eigen domme fout is. Gaat die lopen huilen dure crystals blabla en disband die de party. Ik vind dat zo'n trieste actie, als je het niet aankunt waarom leave je dan zelf niet ipv iedereen een cooldown te geven... Denk dat ik voortaan niet meer aan een instance begin zonder zelf leader te zijn of zonder guildies. Het meest frusterende aan die lange cooldown nu vind ik dat het daarna niet meer mogelijk is door nexus praktijken. Zelf zou ik het niet erg vinden als nexus er weer uit gaat, ik kan hooguit 1 instance per dag doen door me werk en prive activiteiten :P . En dan word die ook nog verkracht door een triest persoon -__-.

Verder is tera wel lachen en vermaak me prima:D. Alleen als je geen actief vrienden groepje hebt is het soms best frusterend
Dus het ligt aan de class. EN daarom worden games verziekt. 1 speler verpest het "LOLOL ZERKER" bij die logica zijn alle lancers dus kut en elke andere class ook. Onzin logica is onzin.

Ik moet zelf zeggen, ik ben alweer gestopt, zeggen dat de servers dood zijn is een understatement :( Echt heel erg zonde, want het spel heeft potentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar

Ja tja dit gebeurd wel vaker... als je 1 x per dag een instance kan doen dan heb je dus in totaal ongeveer 45 per dag denk ik?
wens je succes met overleven van de raids want binnenkort word het zo en dat is bijna in elke game... omg t12 dungeon maar geen tier 14? kick!
dat nog terzijde ik denk dat zo raid makkelijk een uurtje of 2 gaat duren

Pas een ticket aangemaakt met wat ze daar aan gaan doen.
heel simpel antwoord en me ticket was al gelijk geclosed ook door failforge.
Daar kunnen we niets aan doen. volgende keer moet je dan maar een groep maken van je guild/server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niets met zerkers te maken, maar ken het probleem wel.
Voor een MMO met zoveel potentie heeft het gewoon erg veel flaws. Wat dacht je van bij templates/crafting systeem, dit is werkelijk waar om te janken. Alleen het feit dat je een alt moet maken om runes te farmen is gewoon complete bullshit.
Met instances op 60 heb je de temple of nogwat in kaiator waar je dus 5 mensen nodig hebt om het te starten.
Echter kom ik vaak zat in een party terecht waar 1 gozer afk is. Gevolg? JE KAN DE INSTANCE NIET EENS STARTEN, LEAVE EN 15 MIN DROPOUT .gg
Dan heb je balders temple waar het een dps race word en als je de gear niet hebt het gewoon pointles is.
Dit zorgt vaak voor discussies ruzies bij het begin van de instance :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Dan vraag ik mij ook af waarom al die verbeteringen niet woorden geïmplementeerd die mensen willen.
Voor ons bestaat tera nog maar een half jaar, maar in Korea draait die al een jaar dacht ik.
Of zit er een verschil tussen ons en Korea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Bt is alleen de laaste boss een dps race en kan prima met een volle groep in argon resistance gear zolang er maar goede crystals aan zijn voor de laaste boss.

,
@raro007 , er is altijd een patch verschil tussen korea ( de game daar gepaakt) en usa en europe.

De patch wordt in korea gemaakt dan gebruikt daarna wordt er gekeken of voor het westen goed is.
Daarna moet die vertaald worden en getest dit process duurt altijd wel lang.

Vaak is het wachten voor de host van de eu of na versie todat hun de patch van de koreane krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Xzito
Wtf is argon resistance gear xD?

@ Raro
Het duurt altijd een poos voordat het overwaait dit kan soms maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Xzito schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:48:
Bt is alleen de laaste boss een dps race en kan prima met een volle groep in argon resistance gear zolang er maar goede crystals aan zijn voor de laaste boss.

,
@raro007 , er is altijd een patch verschil tussen korea ( de game daar gepaakt) en usa en europe.

De patch wordt in korea gemaakt dan gebruikt daarna wordt er gekeken of voor het westen goed is.
Daarna moet die vertaald worden en getest dit process duurt altijd wel lang.

Vaak is het wachten voor de host van de eu of na versie todat hun de patch van de koreane krijgen.
Indien iedereen weet hoe het moet en ze class goed kent.
Ik heb nog steeds groepen zien falen met te weinig DPS met volle +6 rebirth inclusief wapen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:49:
@ Xzito
Wtf is argon resistance gear xD?

@ Raro
Het duurt altijd een poos voordat het overwaait dit kan soms maanden duren.
Argon resistance gear is de gear die je krijgt vanuit quests op lvl 58.
Je story line heet ook argon war.
Dit zijn de eerste stukken gear die je krijgt van t12. Deze kan je ook mooi gebruiken om je rebirth gear te gaan enchanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Nu bezig met mijn warrior te lvlen hoppa 32 , dan heb ik alle leather classes 60 en inne mine mutten.
veel van mijn chars zien er niet uit omdat ik via random moest aanmaken met de headstart :(. wtb customization

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Xzito schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:15:
Nu bezig met mijn warrior te lvlen hoppa 32 , dan heb ik alle leather classes 60 en inne mine mutten.
veel van mijn chars zien er niet uit omdat ik via random moest aanmaken met de headstart :(. wtb customization
aanmaken met Random?
Ik heb al mij chars gewoon aan kunnen passen hoor.
Het is alleen zo dat er sommigen nieuwe haarstylen/kleuren en misschien gezichtsvormen bij zijn gekomen.

Warrior zelf is leuk maar ook de moeilijkste class die er is zodra je gaat tanken. In dpsen kan je weinig fout doen
naar mij mening maar dat heb ik in elke game.

Ik ben sinds eergister gaan tanken op me warrior na een stop voor me lancer en damn wat is dat leuk :)
FoK en BT staan gecleared als warrior tank :) meerdere malen zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Hmm, spelen als L60 mystic gaat prima. Het klopt dat je veel meer handelingen moet doen dan met Priest. Ballen droppen en healen tegelijk. In FOK is nog meer werk als je meerdere dingen tegelijk doet.
Maar voor de rest is het prima class. Sommigen willen liever mystics dan priests vanwege brede inzetbaarheid: buff area's, totem support, ballen support, vow of rebirth support, debuffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
nou ik speel met een mystic en 9 van de 10 gebruikt niet eens die support ballen en daar boven op kosten ze een boel mp.
debuffen of dat je 20 later 25 % je vrienden sterker maakt, moet je te dicht bij je vrienden staan waardoor je kans hebt geraakt te woorden.
mystic heeft heel veel aanvallen die korte duur hebben of erg zwak zijn waardoor je die niet gaat gebruiken.
zugt was maar met een priest of een lancer begonnen :P

Edit: zin opbouw

[ Voor 6% gewijzigd door raro007 op 27-07-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Weer is een keer update doen over mij progress als warrior tank.

Na eindelijk me guild weer running te krijgen na een leave van een aantal mensen waardoor de guild dus echt op vallen stond en deze toch nog wist te redden heb ik nu eindelijk weer mensen om mee te spelen.
Helaas ben ik bijna een week ziek geweest maar me nieuwe co-leaders hebben dat mooi opgevangen :)

Eerst hebben we deze mensen goed geleerd hoe ze zowel FoK als BT moeten doen.
Dit weekend was het dan zover, gister hebben we eindelijk het lef genomen om met een guild run FoK hard mode te gaan.
Sommige van ons hebben nog wat belabberde gear maar goed (waaronder een archer met +6 bow en een priest met een +6 staff)
Maar goed dat mocht de pret niet bederven. Toch gegaan eerst baas one shot. Deze is qua tactics helemaal niets anders behalve dat je hem nu moet killen in de 4 pillars want deze respawnen niet.
Mocht je een groep hebben waar je HP boven de 60k kan krijgen dan kan je de healer mee laten dpsen op de boss maar raad ik toch aan dat niet te doen en gewoon lekker de normale tactics te volgen zoals deze bedoeld zijn.
De 2de baas was wel rot als warrior tank, niet voor mij maar voor mij mede spelers eerlijk gezegd
De spikes die uit de muur komen zijn nu 4 per kant en heb je geen plek om ergens te staan.
Zoals wij allemaal hadden begrepen uit onze video die we gekeken hadden moesten we tussen de spikes komen.
Mooi dus niet, de spikes dienen eerst de boos te raken en vanaf daar is iedereen veilig die dus na de krab geraakt word.

hier hadden we 4 wipes op voordat we dat door hadden (bye 1200g aan crystals :()
Toen kwam Kornus.
Deze hadden we wel wat moeite mee omdat ik als warrior tank maar eigenlijk echt 2 skills heb om damage te vermijden en 2 skills om me damage te reducen.
Qua tactics is deze baas niets veranderd alleen doet hij meer damage en spawnen de adds sneller uit de pillars en gaan de ballen een stuk sneller.
voor de pillars heb je gewoon een goed amount of damage nodig en zo snel mogelijk killen. normaal krijg je er 1 priest uit, dit was bij ons ook zo.
De ballen gaan een stuk sneller vanaf nu.
een bal op een warrior met def stance raakt gewoon 30k en is 2 shots en hij is dood.
de truuk hier is om met 2 man tegen het hek aan te staan zodat er maar 4 ballen naar ballenman word gegooid.

ook hier ben ik ongeveer 600g aan crystals ana kwijt geraakt.

Toen kwam Kaprima en tjonge deze is toch wel een pittige.
Deze slaat zoals elke andere mob in de instance aanzienlijk harder. zelfs zo hard op mijn +6 gear dat ik gewoon word ge-2shot.
Wij hebbe na 3 try's waaronder 2 hele goede toch maar de HM gestaakt wegens te weinig DPS vanuit de groep. Ongeveer 200g is hier verloren gegaan
Dit kwam ook mede doordat mensen dood gingen op de ww van de baas en tijden enrage is het gewoon een one shot voor de dpsers en met de juiste crystals heeft een tank nog steeds veel moeite om overeind te blijven.
We gaan nu dus opnieuw onze gear enchanten naar een hoger level en proberen het waarschijnlijk later deze week gewoon nog een keer.
Voor nu gaan we gewoon de eerste 3 bosses op farm houden ook voor de fanesteel die we later weer bij het craften nodig gaan hebben.

Voor de mensen die twijfellen om HM te gaan doen. Doe het pas op alles +8 minimaal. dit gaat je tijd een stukje makkelijker maken of als je genoeg gold hebt koop een paar mooie tier 13 items en ga daar mee aan de slag

Gister avond me Tier 12 wapens +9 gekregen.
Nu tijd om de rest te uppen :)

Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste