Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:57
Hier is ook nog een site:

http://wiki.terafans.com/TERA_Fans_Wiki

Alleen deze is nog verre van compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
Welke regio/server zitten de meeste hier? Denk dat ik het toch maar ga proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kidicoke schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:08:
Welke regio/server zitten de meeste hier? Denk dat ik het toch maar ga proberen :D
De verdeling lijkt redelijk 50/50 te zijn (maar dat is meer onderbuik dan dat ik het kan onderbouwen). Ik speel zelf op de EU servers. Bevalt op zich prima... Grootste probleem aan de EU servers is dat het gepublished is door Frogster, dat schijnt niet een heel klantgerichte club te zijn. (Zelf geen postieve of negatieve ervaringen mee ... bestellen via de website ging voor mij in ieder geval probleemloos)
Ik kan mij voorstellen dat het nadeel van de VS servers vooral is dat zij een andere prime-time hebben. Het kan dus lastig zijn om op ideale tijden andere mensen te vinden om mee te groupen. (Maar er zitten genoeg europeanen op de VS servers, dus dat zal waarschijnlijk nog wel meevallen).

Wat me opvalt is dat op de Allemantheia server veel Nederlanders zitten. (Helaas valt dat op, want ik heb al aardig wat asociaal gedrag in het Nederlands gezien :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:48:
Wat me opvalt is dat op de Allemantheia server veel Nederlanders zitten. (Helaas valt dat op, want ik heb al aardig wat asociaal gedrag in het Nederlands gezien :( )
Dit helaas, valt me trouwens op in veel MMO's dat het juist de Nederlanders zijn die 'asociaal' doen in /global chat, al is het maar te reageren op paar regels niet-engelse tekst (was een zweed opzoek naar een guild), of even iemand 'dissen' in party hoe slecht die persoon niet wel is (WoW was dit echt erg).

Ik lig er echt niet wakker van als er een paar regels russisch, spaans of wat dan ook in de chat langs komt, maar er dan gewoon in je eigen taal op reageren is helemaal zielig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Ok thanks! Zat zelf al wel te denken aan EU, maar wist niet welke server:). Welk char raden jullie mij aan (ik ben momenteel druk info van de game aan het lezen tot de tijd dat ik het heb:P). Ik hou zelf vooral van melee chars die wat dmg kunnen hebben en sterk zijn in 1on1. Slayer leek mij wel vet, vooral door het bekende 2h sword:D:D. Is dit een goeie keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Alle melee classes doen het vrij goed, Zerker en Slayer gebruiken beide een 2h wapen, waar Zerker juist blocked en Slayer dodge (wegspringen). Maar gewoon wat characters aan, in de tutorial ben je namelijk lvl20 en kan je goed kijken of de class iets voor je is.

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 09-05-2012 12:07 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Ok, zal het zeker eens uitproberen! Moet me nog wel beetje verdiepen in alles merk ik:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Starterseiland is erg noobie friendly, dus je kan nog flink aankloten :P Het wordt pas later wat pittiger, dan is je speelstyle en class best wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vraagje, ik hoor nu van verschillende kanten dat de US versie een soort free trial systeem iets heeft dat je het eerste stukje (level20 stukje) kan spelen om te kijken of je het wat vind.
Klopt hier iets van? Voordat ik dat hele ding ga downloaden haha

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jooo :D

ben eindelijk 57 Pff nog 3 levels te gaan. Maar waar ik nu moet questen lijken de mobs wat moeilijker te zijn.
Iemand misschien tips Wat kan ik het beste doen nog even terug gaan wat meer xp farmen ..!?

of gwn lekker door questen ma dan wat voorzichtiger doen ..!?

met de nieuwe gebied bedoel ik kaiator net daar buiten Quest levels zijn 57 en 58.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smerte
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:55
Je kunt het beste zo snel mogelijk naar de volgende area gaan. Ik ben al 60 (Lancer) en heb de laatste 3 lvls solo doorgebracht. Ik heb dus inderdaad wel die mobs gewoon gekillt maar damn wat duurde dat lang ten opzichte van daarvoor. Maar no fear: In het volgende gebied zijn ze weer vele malen simpelen.

Ik denk dat 57-->58 het moeilijkste is omdat dat eerst de cap was op Korea. Dus hebben ze die mobs moeilijker gemaakt. Met de laatste expansion (58-->60) area zijn de monsters weer veel simpeler.

Oftewel: Zo snel mogelijk je main storyline afmaken en op naar de volgende area! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Ik hoop dat ze met regelmaat nieuwe content (wapens/armorsets/quests) gaan toevoegen.
Ben nu zelf level 20, gevechten beginnen nu eindelijk wat leuker te worden.
Maar mag allemaal nog wel wat moeilijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
wat voor classe heb je gepak.

Ik heb gemerkt dat rond level 35 het al iets moeilijker wordt. Level 20 is nog eigenlijk wat oefenen voor het echte werk. Heb je al de secret base instance gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
ArgantosNL schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:07:
wat voor classe heb je gepak.

Ik heb gemerkt dat rond level 35 het al iets moeilijker wordt. Level 20 is nog eigenlijk wat oefenen voor het echte werk. Heb je al de secret base instance gelopen?
Ik ben Sorcerer gaan spelen. Had ooit toen ik wow speelde een Mage, dus dacht laat ik dat eens proberen :-)
Ok, nee heb nog geen instance gedaan, zal ik dit weekend eens proberen. Lijkt me wel leuk om een instance te spelen.

Ben benieuwd of die groupfinder voor instances een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanny_83 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:21:
[...]

Ik ben Sorcerer gaan spelen. Had ooit toen ik wow speelde een Mage, dus dacht laat ik dat eens proberen :-)
Ok, nee heb nog geen instance gedaan, zal ik dit weekend eens proberen. Lijkt me wel leuk om een instance te spelen.

Ben benieuwd of die groupfinder voor instances een beetje werkt.
Ik heb tot nu toe 1x de groupfinder gebruikt als DPS. Ik heb de wachttijd niet bijgehouden, maar ik denk dat het zo'n 30-45 minuten duurde. Dit was voor de lvl20 instance. Ik weet niet of de queue tijd lang is doordat er weinig spelers zijn op dat level, of dat er een tekort is aan tanks/healers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Voornamelijk te kort aan tanks, als ik in een party zit met een tank dan kun je meteen beginnen als je de groupfinder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:02:
Voornamelijk te kort aan tanks, als ik in een party zit met een tank dan kun je meteen beginnen als je de groupfinder gebruikt.
Dat vermoedde ik al. Komt deels ook doordat alleen de Lancer als tank kan queuen. Een warrior kan ook evasion tanken, maar die kan naar het schijnt niet als zodanig queuen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smerte
Klopt... als Lancer ben je een instant ticket voor group members om in een instance te komen. Zodra ik als Lancer op de knop druk (alleen of elke andere mogelijke setup) krijg ik echt een instant party.

Theoretisch zou ik er nog geld voor kunnen gaan vragen, als je leest hoe lang sommigen moeten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09-2021

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

Jammer genoeg snappen veel mensen niet dat een lancer leuk is maar niet altijd het efficiëntst in een group. Ook merk ik dat veel te veel Lancers dood leuk denken dat ze een berserker of slayer zijn.
Smerte schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:16:
Theoretisch zou ik er nog geld voor kunnen gaan vragen, als je leest hoe lang sommigen moeten wachten :)
Dit zag ik laatst in areachat, heb me rot gelachen :+ gelijk op block hoef ik nooit meer een party mee.

[ Voor 44% gewijzigd door h2bzeit op 09-05-2012 15:25 ]

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Dat vermoedde ik al. Komt deels ook doordat alleen de Lancer als tank kan queuen. Een warrior kan ook evasion tanken, maar die kan naar het schijnt niet als zodanig queuen.
Een warrior tank kan alleen als hij heel goed is. Helaas zijn er veel slechte warriors die niet eens kunnen evaden of zelfs een stance gebruiken. Ik ben nu in een groep van 3 war/sorc/priest ben ik de tank en het gaat mij redelijk goed af, ben nu level 24 en moet nog een klein beetje oefenen met mijn evade, soms ga ik nog de verkeerde kant op maar voor de rest gaat het best goed. Veel BAMs en bosses zijn redelijk voorspelbaar maar ik zou doorgaans geen warrior als tank willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik heb een lvl30 priest en heb nu een aantal keer de instances met random groepen gedaan.
Er zijn erg veel slechte tanks, warriors die denken te kunnen tanken als een lancer en gewoon alle damage opvangen en lancers die geen taunt skills gebruiken. In beide gevallen krijg ik alle aggro op me en moet ik rennen voor mijn leven.
Daarnaast is er ook veel DPS die niet de tank volgt en gewoon random mobs aanvallen waardoor een hele kamer in 1x ons aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smerte
h2bzeit schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:22:
Jammer genoeg snappen veel mensen niet dat een lancer leuk is maar niet altijd het efficiëntst in een group. Ook merk ik dat veel te veel Lancers dood leuk denken dat ze een berserker of slayer zijn.

[...]

Dit zag ik laatst in areachat, heb me rot gelachen :+ gelijk op block hoef ik nooit meer een party mee.
Voor hard modes heb je sowieso een Lancer nodig. Je kunt bijna niet zonder. Maar om daarnaast ook nog een warrior te hebben is niet verkeerd.

Dus hoe je het ook wendt of keert, Lancers kunnen dit theoretisch zonder problemen vragen. Er zijn er op dit moment gewoon te weinig. Wat overigens niet betekent dat ik het ook echt doe... maar ik weet zeker dat ik er mee weg zou komen :)

Maar ik ga toch 9 van de 10 keer met m'n guild (Votf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook een warrior , veel bam questen heb ik solo gedaan zelf een paar dung als tank. ( omdat wij geen lancer konden vinden. ) warrior tanken is behoorlijk makkelijk als je een bos moet tanken . als je goed op tijd je skils gebruikt ( rollen springen enzo ). maar als je een slayer hebt die heeft wel eens moeiten, de bos die draait wel eens te vaak waardoor sommigen dps damge krijgen. Maar als je een goep adds moet tanken kan het wel eens uit de hand lopen ( zoals in wow geef de warrior eerst de tijd om agro te krijgen dan komt het goed ).
Als je als warrior wilt tanken MOET je egt je goeie crystals en juisten glyps hebben. Die helpen. Maar het moeilijkste voor somigen mensen is toch wel het ontwijken van aanvallen. ( ik geef ze groot gelijk maar als je goed oplet zie je altijd wat een bam gaat doen of van plan is om te doen, stun de bam bijvoorbeeld als die gaat springen of een aanval wilt doen ) dus eigenlijk best makkelijk maar let goed op wat je doet en je moet niet damge willen gaan doen als je als warrior tankt . omdat je dan skills gebruikt die je nodig hebt om te gaan tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jooo, heb de game vandaag toch ook maar gekocht.
Heel veel zin om te beginnen. Maar ehmmm op welke server zal ik beginneng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:40:
Je zou onze guild wel kunnen joinen :D ( Essenia )
je kan me gwn wisperen Jylen

wij zijn best een klein guild we hebben 5 core players we kennen elkaar via school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:36:
Ik ben zelf ook een warrior , veel bam questen heb ik solo gedaan zelf een paar dung als tank. ( omdat wij geen lancer konden vinden. ) warrior tanken is behoorlijk makkelijk als je een bos moet tanken . als je goed op tijd je skils gebruikt ( rollen springen enzo ). maar als je een slayer hebt die heeft wel eens moeiten, de bos die draait wel eens te vaak waardoor sommigen dps damge krijgen. Maar als je een goep adds moet tanken kan het wel eens uit de hand lopen ( zoals in wow geef de warrior eerst de tijd om agro te krijgen dan komt het goed ).
Als je als warrior wilt tanken MOET je egt je goeie crystals en juisten glyps hebben. Die helpen. Maar het moeilijkste voor somigen mensen is toch wel het ontwijken van aanvallen. ( ik geef ze groot gelijk maar als je goed oplet zie je altijd wat een bam gaat doen of van plan is om te doen, stun de bam bijvoorbeeld als die gaat springen of een aanval wilt doen ) dus eigenlijk best makkelijk maar let goed op wat je doet en je moet niet damge willen gaan doen als je als warrior tankt . omdat je dan skills gebruikt die je nodig hebt om te gaan tanken.
Ik las ergens dat inderdaad niet heel ingewikkeld is, maar dat je wel je volledige aandacht erbij moet hebben. 30 seconden opletten is prima te doen, maar als je 10 minuten op een boss zit te hakken kan het toch wel lastig worden om constant alert te zijn :)
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:40:
Goeie keuze, kan bijna niet tegenvallen! (Tenzij je had gehoopt op een revolutionair quest systeem :P )

Heb je EU of US account? Wil je PvP of PvE?

Volgens mij heb je op de EU nog maar keuze uit twee engelstalige servers (1 pvp en 1 pve) omdat de andere servers al vol zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd als warrior tank moet je gwn af en toe 10m goed opletten, maar met een lancer ken je in rukmoden tanken ( rukmoden AKA serie kijken op je tweede beeldscherm en af en toe weer eens een knopje drukken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit

h2bzeit

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:46:
maar met een lancer ken je in rukmoden tanken ( rukmoden AKA serie kijken op je tweede beeldscherm en af en toe weer eens een knopje drukken )
Waarom doen zoveel lancers het dan gewoon slecht?

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ze Overrukmoden zitten ( Overrukmoden AKA dat ze een film proberen te kijken en niet een serie van 20m )

nee serieus omdat veel lancers damage proberen te doen , is niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit

h2bzeit

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:51:
omdat ze Overrukmoden zitten ( Overrukmoden AKA dat ze een film proberen te kijken en niet een serie van 20m )

Al die sjor blaren! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:44:

[...]

Goeie keuze, kan bijna niet tegenvallen! (Tenzij je had gehoopt op een revolutionair quest systeem :P )

Heb je EU of US account? Wil je PvP of PvE?

Volgens mij heb je op de EU nog maar keuze uit twee engelstalige servers (1 pvp en 1 pve) omdat de andere servers al vol zijn...
Ik heb een EU account en speel het liefst toch op een PvP server. Dus als ik het goed begrijp kan ik dan maar uit 1 PvP server kiezen hehe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:52:
[...]

Ik heb een EU account en speel het liefst toch op een PvP server. Dus als ik het goed begrijp kan ik dan maar uit 1 PvP server kiezen hehe?
Volgens mij wel... maar misschien is de restrictie er alweer af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Misschien beetje offtopic, maar hoe werkt die g2play nu? Stel ik koop Tera daar. Krijg ik dan retail key via mail en wordt het spel mij via de post verstuurd? Gewoon g2play account aanmaken en shoppen?

Zijn die prijzen daar sending included?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:54:
[...]

Volgens mij wel... maar misschien is de restrictie er alweer af :)
Nja ik zal het wel zien ;) Op welke server spelen hier de meesten dan?? Heb wel even zin om in een Toffe Nederlandse guild te zitten vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit

h2bzeit

Hurtebise schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:57:
Misschien beetje offtopic, maar hoe werkt die g2play nu? Stel ik koop Tera daar. Krijg ik dan retail key via mail en wordt het spel mij via de post verstuurd? Gewoon g2play account aanmaken en shoppen?

Zijn die prijzen daar sending included?
Je krijgt de key per e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smerte
[b][message=38192593,noline]
Tot level 60 deed ik ook constant dmg op bosses omdat het toch allemaal zo easy was. Nu op level 60 moet je veel meer oppassen en is shield counter zowaar mijn meest gebruikte dmg skill (samen met de debuff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:58:
[...]

Nja ik zal het wel zien ;) Op welke server spelen hier de meesten dan?? Heb wel even zin om in een Toffe Nederlandse guild te zitten vanaf het begin.
:D wisper me :D we need u ( jylen ) of wisper Oisin :D
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
h2bzeit schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:58:
[...]

Je krijgt de key per e-mail.
Waar haal je de client dan vandaan? Komt er ook een dl-link mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:00:
[...]

:D wisper me :D we need u ( jylen ) of wisper Oisin :D
O-)
Als dat een PvP server is kom ik wel die kant op :) Welk level zijn jullie 5-en ongeveer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 21:11
Och nog 27 minuten en dag zit erop dan sporten , dan naar huis en dam boom 1uur en 12 min in de qeuqe :(.

Gelukkig volgende week aleen woensdag naar school hoop lvl 60 tehalen met me slayer en dan be beserker nog richting de 50 :D

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit

h2bzeit

Hurtebise schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:02:
[...]
Waar haal je de client dan vandaan? Komt er ook een dl-link mee?
De launcher is te downloaden nadat de key is ingevoerd op de tera-europe site. De launcher heb ik ook al eerder gelinkt als je liever eerst de client download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 57 :D de rest is tussen de 40 en 50 ( we hebben nu iemand die net terug is van vakantie. die begint vandaag met tera ook een core spelle )

maar maak je geen zorgen met bam questen kom ik je helpen. :D heb je gold nodig drop vandaag wel wat in de guild bank. maakt het levelen wat makelijker in het begin. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
http://www.budgetgaming.nl/game-profile/tera_PC.html

ondertussen al voor 32.50 euro te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:04:
Ik ben 57 :D de rest is tussen de 40 en 50 ( we hebben nu iemand die net terug is van vakantie. die begint vandaag met tera ook een core spelle )

maar maak je geen zorgen met bam questen kom ik je helpen. :D heb je gold nodig drop vandaag wel wat in de guild bank. maakt het levelen wat makelijker in het begin. :D
Aight, ik whisper je straks ingame wel.. Ga direct ook even flink levels pakkeng 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:08:
[...]

Aight, ik whisper je straks ingame wel.. Ga direct ook even flink levels pakkeng 8)
Ben 5 uur klaar met werken Half 7 ong thuis :D ja kan beste oisin wisp en of wachten tot ik online ben.
we hebben ook een ts Zou leuk zijn als je in ts kwam :D. prob met questen of wordt je gepvp we doen gelijk gvg en kom ik BAMMMM :D. gisteren ook gedaan werkt goed.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
YouTube: TERA Sneak Peak Part 1 (Triple Monitors / Eyefinity / Surround) [~4K]

Denk dat het tijd wordt voor me 3rde sherm zodra geld binnen is zit er te gek uit op een resolutie van
5040x1050 of 5760x1080p in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Xzito schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:20:
YouTube: TERA Sneak Peak Part 1 (Triple Monitors / Eyefinity / Surround) [~4K]

Denk dat het tijd wordt voor me 3rde scherm zodra geld binnen is zit er te gek uit op een resolutie van
5040x1050 of 5760x1080p in mijn geval
ik wil jou niet discrimineren maar je moet echt spleet ogen hebben om zo te kunnen spellen. :D
het is net als of je naar de bioscoop gaat en helemaal vooraan links moet zitten waardoor je maar de helft van de scherm ziet.
of zijn er voordelen die ik niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raro007 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:28:
[...]

ik wil jou niet discrimineren maar je moet echt spleet ogen hebben om zo te kunnen spellen. :D
het is net als of je naar de bioscoop gaat en helemaal vooraan links moet zitten waardoor je maar de helft van de scherm ziet.
of zijn er voordelen die ik niet weet?
Ja , maar niet zo veel je hebt meer beeld, meer ruimten als je bijvoorbeeld I drukt ( je beggs open )
meer niet denk ik weet het niet zkr maar wel mooi beeld toch je kan meer zien vanuit je ooghoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Zit er crafting, harvesting/collecting in het spel? Lees daar eerlijk gezegd erg weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Hurtebise schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:56:
Zit er crafting, harvesting/collecting in het spel? Lees daar eerlijk gezegd erg weinig over.
Ja en ja. Er zijn verschillende gathering nodes, de nodes geven items die je kunt gebruiken om te craften en ze geven buffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, level 7 inmiddels. Combat System is toch wel even wennen, maar het gaat al wat soepeler inmiddels hehe. Maar kan iemand mij in godsnaam vertellen wat je met de Q button kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:34:
Zo, level 7 inmiddels. Combat System is toch wel even wennen, maar het gaat al wat soepeler inmiddels hehe. Maar kan iemand mij in godsnaam vertellen wat je met de Q button kan?
Neem aan dat je de standaard keybind voor Q bedoelt?

Die geeft een radiaal menuutje om een markering op een target te zetten. Dat kun je ook met CTRL-1 t/m CTRL-4 doen. Als je in een groep zit, dan kan alleen de party leader dat doen.

Ik heb trouwens net even gecontroleerd... en op alle 4 de engelstalige servers kunnen weer nieuwe characters gemaakt worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
iemand antwoord voor mn vraag over die "free trial" achtige optie? google levert tegenstrijdige resultaten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Trial op overschot? -> dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:34:
Wel alvast n waarschuwing: Essenia is supervol en heeft regelmatig queues van 45-70 minuten. Die beginnen vaak na 1900. Vooral leuk als je laat thuis bent na werk en ff wil gamen. Tegen de tijd dat de queue voorbij is, kan ik max 1uur spelen voordat ik t bed moet opzoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
oke dit woord mijn eerste mmo eerder speelde ik cod en ook een 1 maand skyrim.
welke classes raden jullie mij aan voor een beginner?
ik zoek vooral naar een clas die snel beweegt> cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syphx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-04 11:11
@raro archer of warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik kan archer niet bepaald als snelle beweger noemen, pas heel laat kan je op normale snelheid bepaalde skills gaan chargen, maar animaties blijven vanuit stilstaande beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Laatst online: 22-03 07:10
raro007 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:54:
oke dit woord mijn eerste mmo eerder speelde ik cod en ook een 1 maand skyrim.
welke classes raden jullie mij aan voor een beginner?
ik zoek vooral naar een clas die snel beweegt> cod
Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 11:29
Net terug van vakantie. loop nu zwaar achter op me vrienden (onder anderen Jylen en Xzito) ze zijn allemaal tussen de 40-60 =p Jylen zelf is al 58 en kom ik aan met me level 20 ;p

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Ricmaniac schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:51:
Net terug van vakantie. loop nu zwaar achter op me vrienden (onder anderen Jylen en Xzito) ze zijn allemaal tussen de 40-60 =p Jylen zelf is al 58 en kom ik aan met me level 20 ;p
Ben ook pas nu 48 , vandaag 49 of 50 proberen en dan in het weekend richting de 60 ben ook bezig met me beserker( wil mensen 1 shotten). maar die is pas lvl 9 als je een beetje door lvled ben je zo 38 en kan je met rutger op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Xzito schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:05:
[...]

Ben ook pas nu 48 , vandaag 49 of 50 proberen en dan in het weekend richting de 60 ben ook bezig met me beserker( wil mensen 1 shotten). maar die is pas lvl 9 als je een beetje door lvled ben je zo 38 en kan je met rutger op pad.
ja inderdaad. kan ik vandaag denk je van 20-30 (bijv 5 uurtjes) spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Serieus een Warrior?

Warrior is later in het spel niet zo gemakkelijk meer, questen etc wel , maar als je moet gaan tanken is het toch knap lastig om alles te ontwijken. Archer is een betere keuze, of misschien zelfs Berserker omdat deze ook block heeft.

Slayer lijkt mij een gemakkelijke class, met zeer toffe abilities :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ben ook maar even afgestapt van mijn lancer, qua damage is solo niet echt gemakkelijk, BAM's duren enorm lang (al kan ik nagenoeg niet dood, dat is handig), nu eerst maar een archer. Die eerst richting 30 trappen en daarna weer mijn bezerker verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Vraagje voor de mensen die al verder 50-60 de tanks die rond die level rondlopen zijn ze goed en weten waar ze mee bezig zijn. Of zitten er veel kneuzen tussen die niet snappen hoe je moet tanken?

Gister weer een paar waardeloze tanks gehad, de ene zet de rug van de boss tegen de muur. De ander weet de boss weer niet op een plek te houden. De beste van de 4 hield hem wel op 1 plaats maar dan in het midden, dus elke keer spawns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
ReCreator schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:26:
[...]

Serieus een Warrior?

Warrior is later in het spel niet zo gemakkelijk meer, questen etc wel , maar als je moet gaan tanken is het toch knap lastig om alles te ontwijken. Archer is een betere keuze, of misschien zelfs Berserker omdat deze ook block heeft.

Slayer lijkt mij een gemakkelijke class, met zeer toffe abilities :)
Raro007 vraagt om een class die snel beweegt, berzerker valt dus al af, archer zou kunnen maar zoveel beweegt die ook alweer niet (gebrek aan dodge). Een warrior heeft het minste last van animation lock (wanneer je een ability doet kan je even niet bewegen) en kan tijdens autoattack bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Een warrior ziet er heel snel uit kwa aanvallen en met double swords voelt het ook snel.
een beserkeri s gewoon erg traag.
en een slayer zit er tussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warriors zijn idd snel speel zelf een warrior 58 <

Een backstap toch wel handig om je tegenstanders bij te houden :D / PVE zijn warriors toch best swak af en toe een zieke crit maar dat is het dan.

met pvp moet je toch wel weten wat je doet. het raken van je tegenstanders is niet altijd even makelijk.

Warriors hebben geen lock skills
Warriors hebben geen 180 graden of 360 graden damge
Missst je Backstap ( ren weg uit de range ga rontjes lopen )

zo het is niet zo makelijk net als anderen classen maar We zijn wel ziek snell :D

zijn ze sterk in PVP ja als je het mij vraagt wel OP Zeker niet dan moet je voor een healer class gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Kreeg eerder een DM over wat ik van de game vond, dus ik dacht, laat ik het ook hier maar neerzetten :)

k speel de game hoofdzakelijk vanwege het combat systeem, binnen de MMO's is dit soort combat vrij uniek, zeker op deze schaal (vindictus/ninth zijn meer instance/dungeon based). De uitwerking ervan is bijzonder goed, combat klopt, skills en abilities kloppen, de game zelf zit gewoon erg goed in elkaar en voelt 'af'.

Alles vrij goed in elkaar, alles werkt, geen halfgare issues met drivers, quests of missende features (goed, report werkt nog niet echt jofel), alles ziet er gewoon oogstrelend uit (grafisch is het momenteel 1 van de toppers). Ook crafting/gathering heeft een vrij goedlopend systeem (heel duur, dat wel), plus de broker (AH), vanaf lvl11 al een mount, hier en daar wat cutscenes, crystals en glyphs, charge-skills, voelt goed.

Maar het is even de vraag wat de punten bij Aion/Rift waren die zwaar tegen vielen (WAR vond ik een vrij slecht combat-animatie hebben, terwijl bij Tera elke ras unieke animaties heeft voor elk wapen), de dungeonfinder in Tera zal voor heal/DPS vrij lang zijn qua wachttijd (tank = instant) en de quests zijn inderdaad wat eentonig (kill dit, gather dat, kill dit, gather dat).

Leukste blijft toch vechten tegen BAM's, door het combat systeem hoef je in principe geen tank te hebben, je kan dit ook met 4 randoms (bij voorkeur wel een healer erbij) omdat 90% van de abilities te dodgen zijn zolang je maar goed oplet. Lang niet elke dungeon boss is een DPS race, maar meer een survival race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Die quests zal dan voor mij een behoorlijk twijfelpunt zijn om over te gaan tot aankoop. Dat vond ik bij Aion ook zwaar tegenvallen. Buiten enkele leuke features en wat grafisch candy merk je snel dat het weinig om het lijf heeft. Meer MMO's hebben, zoniet alle. Maar het is niet altijd storend (verklaringen voor dit perceptie-fenomeen zijn op zich een onderzoekje waard imo). Al is dat bij titels als WoW, EQ2, Lotro, ... ook niet anders, maar daar voelt het om de één of andere reden minder saai aan. Allicht door de afwisseling in quest types, of omdat er ook een uitgewerkt gathering systeem inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:55:
Die quests zal dan voor mij een behoorlijk twijfelpunt zijn om over te gaan tot aankoop. Dat vond ik bij Aion ook zwaar tegenvallen. Buiten enkele leuke features en wat grafisch candy merk je snel dat het weinig om het lijf heeft. Meer MMO's hebben, zoniet alle. Maar het is niet altijd storend (verklaringen voor dit perceptie-fenomeen zijn op zich een onderzoekje waard imo). Al is dat bij titels als WoW, EQ2, Lotro, ... ook niet anders, maar daar voelt het om de één of andere reden minder saai aan. Allicht door de afwisseling in quest types, of omdat er ook een uitgewerkt gathering systeem inzit.
Er is maar 1 server waar een que op staat ( :D ) speel gwn een anderen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Hurtebise schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:55:
Geloof mij, die quests zijn grotendeels allemaal verwerkt in de storyline die je door de levels heen volgt en zijn absoluut niet saai ;)
Ik heb AION ook gespeeld en snap precies wat je daarmee bedoeld, maar ik vind het wat dat betreft niet te vergelijken. Dit spel biedt genoeg afwisseling en daarnaast is de speelstijl compleet anders als dat je van andere MMO's gewend bent.

Ook TERA heeft een zeer uitgebreid systeem voor gathering en crafting, dus ook daar hoef je je beslist niet mee te vervelen :*)

Kortom zeker de moeite waard om te kopen! :D

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens ik zoek nog members voor de guild :D ,
wij zijn een klein groepje :D

We willen ook niet uber groot worden maar wel ziek sterk in pvp :D

Dus alsje wilt joinen :D u are welkom wisp mij in game of stuur nu een bericht

naam is Jylen wij hebben ook een eigen TS..... als je joint zullen wij je zkr helpen :D ik teminsten ben 58 en iedereen is tussen de 40-50

Guild naam ( the night's watch )
server Essenia

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Riqy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:07:
[...]

Geloof mij, die quests zijn grotendeels allemaal verwerkt in de storyline die je door de levels heen volgt en zijn absoluut niet saai ;)
Ik heb AION ook gespeeld en snap precies wat je daarmee bedoeld, maar ik vind het wat dat betreft niet te vergelijken. Dit spel biedt genoeg afwisseling en daarnaast is de speelstijl compleet anders als dat je van andere MMO's gewend bent.

Ook TERA heeft een zeer uitgebreid systeem voor gathering en crafting, dus ook daar hoef je je beslist niet mee te vervelen :*)

Kortom zeker de moeite waard om te kopen! :D
Bijna helemaal overtuigd van één post. 8)
Heeft het spel een invite systeem middels trials? (hint hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Helaas niet :( Zelf al gekeken, maar het werkt op zich, maar niemand kan er nog iets mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb net een support ticket aangemaakt hiervoor, eens kijken wat de reactie is. Hopelijk kan ik wel wat keys regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Ik heb gisteren beetje rond lopen lallen in die wereld waar je als lvl 20 begint, puur om een class te bepalen. En aangezien ik meer van 'strenght' chars hou ben ik voor de Archer gegaan :D (zerker is me veelste traag en slayer had ik een 'mwah' gevoel en warrior is 5 sterren wat betreft difficulty). Hoorde ook dat Archer een prima class voor beginners was, kortom ideaal voor mij :P . Vanavond dan maar eens echt beginnen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Hurtebise schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:24:
[...]

Bijna helemaal overtuigd van één post. 8)
Heeft het spel een invite systeem middels trials? (hint hint)
Het trial systeem werkt door middel van Friend Invites in TERA. Dit systeem schijnt wel gewoon te werken.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Hier trouwens nog een interessante website voor TERA:

http://teracodex.com/

Dit is een informatie site voor het spel, net zoals bijvoorbeeld wowhead voor WoW is, erg handig!

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Riqy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:56:
Hier trouwens nog een interessante website voor TERA:

http://teracodex.com/

Dit is een informatie site voor het spel, net zoals bijvoorbeeld wowhead voor WoW is, erg handig!
Handige site thanks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
vraagje:
kan je al vanaf de beging dat je caracter maakt missies samen doen?
soort co-op zeg maar, lijkt me wel leuk.

ps: resistance 1 en borderland ownen alle co-op spellen. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
raro007 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:25:
vraagje:

Volgens mij moet dat inderdaad al vanaf het begin mogelijk zijn, als je in party gaat en zelfde quests pakt ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raro007 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:25:
vraagje:

Ja moet wel eerst een intro gebied doen ( die moet solo en je bent lvl 20 dacht ik )

maar als je dat 1 x hebt gedaan hoef je dat ook niet meer te doen bij je volgende character
( Intro gebied duurt 5 minuten ) en als je begint te levelen op level 1 kan je inderdaad gelijk samen levelen :D en questen :D na level 11 Kan je pas pvp'e

omdat je dan een skill leert die heet outlaw ( will je wat meer weten hoor ik dat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
+ als je samen levelt krijg je meer xp. dus dat is ook stimulerent om het samen te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
zelfs met die bonus heb je iets minder dan als je alleen speeld. Maar daar in tegen is samen spelen leuker dan alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
@jylen wat is outlaw?
en als je samen speelt kan je dan met elkaar praten?
of moet je soort chat programma downloaden.
ik vraag misschien simpele vragen maar ik speel altijd met mijn ps3 dus weet ik die dingen niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raro007 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:08:
@jylen wat is outlaw?
ik vraag misschien simpele vragen maar ik speel altijd met mijn ps3 dus weet ik die dingen niet zo.
Dowload TS :D wisp mij in game ik invite in de guild :D kunnen we via guild chat chatten of via TS praten als je een headset hebt :D komt goed.............

:*) heb de zelfde naam jylen in Tera maar ik ben nu nog op mijn werk ben pas half 7 of 7 uur thuis

anders kan je gwn oisin wisperen ingame of geef jou ingame naam door via tweakers . wisper ik jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raro007 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:08:
@jylen wat is outlaw?
outlaw is dat je mensen kan pvp een skill die je activeerd. maar let op niet altijd handig als jij outlaw hebt kan jij dus ook aangevallen worden. na een minutje ben je weer in een normaal status.

maar kil je mensen die 5 level verschill hebben dan niet dan krijg je infame. elke infame duurt 1min dus heb je 1000 inf moet je 1000m wachten. dus niet laag levels gaan killen omdat jij dan overall wordt aangevallen is niet egt handig om te levelen :D

als jij iemand kild die outlaw aan heeft 5lv lager maakt het niet uit. ik hoop dat je het snapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:15:
[...]

Dowload TS :D wisp mij in game ik invite in de guild :D kunnen we via guild chat chatten of via TS praten als je een headset hebt :D komt goed.............

:*) heb de zelfde naam jylen in Tera maar ik ben nu nog op mijn werk ben pas half 7 of 7 uur thuis

anders kan je gwn oisin wisperen ingame of geef jou ingame naam door via tweakers . wisper ik jou :D
lijkt mij wel leuk alleen moet ik wel jou vertellen dat ik nog een grote noob ben en dat ik nog level 7 of 8 ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Riqy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:28:
Volgens mij moet dat inderdaad al vanaf het begin mogelijk zijn, als je in party gaat en zelfde quests pakt ;)
Plus dat zelfs de gamemechanics daarop zijn ingericht. Stel dat je 4 specifieke quest-plantjes moet gatheren, wanneer speler A begint met gatheren, kan speler B hetzelfde plantje ook gatheren. Enkel na speler A plantje heeft en hij verdwijnt, kan dit niet meer, maar gelijktijdig werkt perfect.

Zelfde geld ook voor mob-items, deze worden geshared ondanks wie de kill maakt.

Ook in je quest-tracker kan je via klein icoontje ernaast precies zien hoever de andere teammembers zijn met die quest, ze hebben flink wat aandacht besteed aan het party-systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 10-05-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
voor mensen die vrienden willen inviten om de spel uitproberen http://community.tera-eur...d-step-by-step-guide.html
staat ook wanneer je de client start.

[ Voor 10% gewijzigd door raro007 op 10-05-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
lanerios schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:36:
Helaas niet :( Zelf al gekeken, maar het werkt op zich, maar niemand kan er nog iets mee helaas.
Ik heb iemand eergisteren een trail gestuurd dmv in te loggen op de acount pagina en dan "tell a friend" aan te klikken. Hier kan je dan het mail adres van diegene invullen en die krijgt een key voor 7 dagen. Let er wel op dat het mail adres geen punt mag bevatten (op de .com of .nl aanduiding na ofc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikerfz1 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:50:
[...]

Ik heb iemand eergisteren een trail gestuurd dmv in te loggen op de acount pagina en dan "tell a friend" aan te klikken. Hier kan je dan het mail adres van diegene invullen en die krijgt een key voor 7 dagen. Let er wel op dat het mail adres geen punt mag bevatten (op de .com of .nl aanduiding na ofc).
Ik heb zelf ook iemand eergisteren een invite gestuurd.

Volgens mij gaat het in sommige IE versies ook niet helemaal goed, want toen ik het vanaf mijn werk probeerde kreeg ik een javascript fout en bleef de 'verzenden' knop grijs. Thuis ging het daarna prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Laatst online: 09:21
nieuwe patch komende week, waarin bloed terug komt in de EU versie:

http://www.eurogamer.net/...tera-with-patch-next-week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
De NA customer service: http://i.imgur.com/evJbA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syphx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-04 11:11
Ik heb een buddy invite verstuurd naar mn neef en kan gewoon spelen. Vraag gewoon om een invite van een speler die het spel al gekocht heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
zou iemand mij een trial kunnen sturen als ze die hebben? Wil het spel echt graag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
lanerios schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 07:15:
zou iemand mij een trial kunnen sturen als ze die hebben? Wil het spel echt graag proberen.
Als je het echt graag wilt spelen leg je 30 eu neer (incl. een maand gratis spelen twv 13 eu). Weet zeker dat je je in elk geval 10+ uur vermaakt dus dat is nog geen 3 eu per uur (minder dan een gemiddeld xbox spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit

h2bzeit

pffft dat is niks, ik heb harige knuffels gekregen van GM Sasquatch :P heb de chatlog ook nog ergens staan

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste