Omdat de game attachment challenges niet reset na een prestige ben ik deze alvast één voor één aan het halen. Zo was ik afgelopen prestige bezig met de tube en had z'n 300 kills daar mee gemaakt. Maar nu blijkt dat de game dus helaas wel de tube, flamethrower en masterkey attachment challenges reset, dus daar moet ik dus ff mee wachten tot ik prestige 15 ben. Speel anders bijna nooit met tubes.
Ik speel echter altijd op hardcore en daar heb je geen crosshair voor je tube en je bent door één kogel al dood, dus echt voordeel heeft z'n tube dan niet. Na wat oefenen met de tubes kan ik echter wel perfect met dat ding aimen zonder crosshair en op afstand daar prima mee het gevecht aan gaan. Voordeel van de tube als je er een beetje goed mee bent is dat je niet ADS (kost tijd) nodig hebt om long range iemand te raken. Ik probeer altijd iemand te body shotten met dat ding, veel leuker

. Op HC heb je er echter wel een beetje skill voor nodig. Daar komt nog bij dat je met een gun gewoon makkelijker meerdere mensen neer kan halen(meer schoten/geen reload) op HC en je op close range ook nog effectief bent (tube minimum range). En flak jacket is gewoon een keiharde counter voor tubes. Daarmee kun je prima 2x een tube overleven en die andere heeft er maar twee.
Voor die knife runners is er geen counter ala flak jacket beschikbaar... Die vind ik echt vele malen irritanter op normal (op HC gelukkig geen last van) dan tubes. Op normal is de tube wel sterker omdat de guns daar niet zo snel killen als op HC en kan daarom wellicht irritant worden voor sommigen. Maar ik vind normal te onrealistisch en weinig boeiend om me daar druk over te maken. Een gewone grenade, semtex of claymore doet veel meer damage dan z'n tube. Heb je er last van pak een flak jacket class, dat doe ik ook. Er zijn ook nadelen voor de tuber, namelijk dat hij maar twee schoten heeft en daarna geen improvement meer op zijn gun. Een silencer, scoper etc heb je de heletijd wat aan en kan niet gecounterd worden. Als ze de tube nog zwakker zouden maken gaat men straks nog pro pipe montages maken

.
Ik vind het gebruik van een tube voor het clearen van objectives of campers prima te verdedigen (iedereen spamt ook grenades/semtex). Zo lang je de attachment maar tactisch gebruikt en niet direct vanuit de spawn je tube te voorschijn haalt en daar mee rond loopt tot je je eerste vijand ziet. En zelfs dat is op HC slecht voor je k/d omdat je close range gewoon een sittung duck bent dan. Verder snap ik het constante gezeur over het gebruik van de rpg/law tegen spelers ook niet.