Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 319.533 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

sypie schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:48:
[...]

Mocht je een voorzetwand maken van MDF gebruik dan geen gewone MDF plamuur maar zoek naar polyesterplamuur. Iets duurder maar werkt veel beter af als je gaat schuren en verven.
Je kan, zoals ik heb gedaan, ook MDF met lakdraagfolie nemen. Kost een paar euro meer maar zoveel makkelijker af te werken.
mindstorms91 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:52:
@Zuluman Heb je die creative boxjes aangeloten op een versterker of gewoon aan je laptop/pc gehangen?
ik heb ze aangesloten op mijn tritton Ax 360 decoder die heeft naast de aansluiting vor de 5.1 headset een 3x jack aansluiting voor front, rear, sub/center. De decoder is aangesloten op mijn Marantz SR4200 via optical out. De SR4200 heeft geen multiroom audio maar als je eerst het digitale kanaal kiest er vervolgens een analoog kanaal blijft hij het digitale kanaal doorsturen naar de Ax360 decoder terwijl je tv kan kijken met analoog geluid via de 5.1 set van de woonkamer. Vrouwtje kan dus X-factor, hollands got talent, etc,etc kijken over de luidpsrekers terwijl ik op de PS-3 in serre C.O.D. 2 M.W met de 5.1 headset kan spelen.

Eigenlijjk wou ik een scherm in de serre met een 5.1 output. dan kan al het geluid via de HDMI kabel. nu heb ik alle apparaten aangesloten voor audio aan de amp. maar ja die kabels waren goedkoper dan een nieuwe amp (-verkoop oude), duurdere tv voor de serre.

[ Voor 59% gewijzigd door Zuluman op 11-02-2011 11:55 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:01:
Ik werk als senior system engineer bij een marketing bedrijf, 2organize, in Rotterdam. Bedrijf houdt zich vooral druk met marketing automation, direct marketing en process management. Medewerker staat centraal, anything goes (uiteraard tot op zekere hoogte) zolang je maar je targets haalt.

En ik hou mezelf vooral druk met de techniek achter dat alles.
offtopic:
Als ik op deze functie solliciteer , mag ik dan mijn buro ook naar eigen smaak inrichten? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:30
Zijn er nog serieus bedrijven dan waar je je bureau niet zelf mag indelen? Behalve degene die klanten ontvangen dan. Desalniettemin leuke werkplek! Vooral je klok :D

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55
virtualJac schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:45:
Zijn er nog serieus bedrijven dan waar je je bureau niet zelf mag indelen? Behalve degene die klanten ontvangen dan. Desalniettemin leuke werkplek! Vooral je klok :D
Daar zou je je over verbazen. Zeker als je bij een detacheerder werkt is het op kantoor schering en inslag met flexplekken. Wordt niet echt gewaardeerd als je daar de boel op zijn kop zet :P
En bij locatie van een klant ook niet, zeker niet als je er maar heel kort zit. Ga je er voor 6mnd+ zitten wordt het een ander verhaal.

Maar tot zover de offtopic discussie, want van homecinema's zitten we inmiddels op werkplekken en daar is al een ander topic voor :)

Ergo: geef mij foto's, geef mij inspiratie :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:09:
[[afbeelding]
Voila,
Zoals beloofd weer een foto van fase 2.
De frezer is geweest, en heeft na dit beton drama toch wel mooie sleufjes en gaten achter gelaten.
Ziet er ongelofelijk ingewikkeld uit...
Waarom niet gewoon rechte sleuven getrokken? Nu weet je nooit waar je mag boren.
Schrijf op je wand de afmetingen en maak goede foto's.

[ Voor 5% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 11-02-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:09:
[...]

Ziet er ongelofelijk ingewikkeld uit...
Waarom niet gewoon rechte sleuven getrokken? Nu weet je nooit waar je mag boren.
Schrijf op je wand de afmetingen en maak goede foto's.
En als aanvulling daar op:

Waren al die sleuven wel nodig? je kunt inbouw dozen aan elkaar klikken en intern doorlussen. Dat weet je toch he? Ach ja daar is het toch wel een beetje te laat voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
AtomicShockwave schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:44:
[...]

Waren al die sleuven wel nodig? je kunt inbouw dozen aan elkaar klikken en intern doorlussen. Dat weet je toch he? Ach ja daar is het toch wel een beetje te laat voor :+
Dichtsmeren gaat sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Zo, eindelijk een begin gemaakt aan het ontwerp van mijn home cinema.
De apparatuur (op de beamer en het scherm na) heb ik al in bezit, maar staat nu nog op een dressoir, en dus veel te hoog.

Hieronder een schets situatie van wat het moet worden, de maten zijn exact op schaal, en de meubels zijn van IKEA, de LACK serie.

De bovenste schouw is een schouw die bestaat uit 6 planken, de onderste plaat geeft een doorzichtig beeld omdat je dan kan zien waar het automatische scherm komt te hangen.

De bovenste plankenkast aan de linkerkant heeft een deurtje, of een andere oplossing waar ik in ieder geval de stekkerdozen kwijt kan, zodat er geen teringzooi ontstaat qua bekabeling.

Het scherm kan ik van iemand overnemen voor 150 euro, een echt vriendenprijsje, want het scherm is 120" en met afstandsbediening en al.

De TV is een 47" Philips van de 9 serie, typenummer heb ik zo niet bij de hand.
Het sound systeem is de 9.1 HTS9810 serie ook van Philips.

Verder staat er een PS3 en een XBOX360. Er moet natuurlijk ook nog een ziggo decoder in, maar dat kun je er wel bij bedenken.

Ben benieuwd naar jullie reacties. Maar ik moet nog even wachten met het plaatsen van pics, want ben er nog allemaal voor aan het sparen.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/ri7nth.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
Persoonlijk zou ik de planken aan de zijkanten weg laten. Ik vind het namelijk te druk worden. Maar dat is mijn mening :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:44:
[...]

Ik ben overal van op de hoogte.
Echter gaan mooie ramen maar tot 4 inbouwdozen (soms 5).
Dus moet ik de 12 dozen opdelen in 3 blokken van 4 stuks, en ja die worden intern aan elkaar doorgelust.

Verder heb ik inderdaad zoveel sleuven nodig, om interferentie tussen internet, audio en elektra te voorkomen.

En hoe het praktisch allemaal uitgewerkt wordt maakt mij niet uit. Mijn wensen staan op papier, en de elektricien is verantwoordelijk dat het eindresultaat straks goed is. Daar betaal ik immers een dikke cent voor.

Wat betreft kabels en later iets ophangen; Daarvoor heb ik een bosch kabel detector. Deze heeft me nog nooit in de steek gelaten. Dus dat is ook geen probleem meer.

Mocht achteraf toch iets anders net iets eenvoudiger hebben gekund, I don't care :)

Binnenkort weer een fotootje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:23:
Persoonlijk zou ik de planken aan de zijkanten weg laten. Ik vind het namelijk te druk worden. Maar dat is mijn mening :)
Mee eens...!

Ik zou dat ook zeker weg laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ziet er inderdaad beter uit!!!

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/fw7edh.jpg

Strakker en een stuk goedkoper :P

Zie ik me daar toch een achterlijke rekenfout :')
Nou ja, maakt ook niet uit, het gaat om de set-up.

[ Voor 29% gewijzigd door FragNeck op 11-02-2011 17:48 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FragNeck schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:57:
De TV is een 47" Philips van de 9 serie, typenummer heb ik zo niet bij de hand.
Het sound systeem is de 9.1 HTS9810 serie ook van Philips.

Verder staat er een PS3 en een XBOX360. Er moet natuurlijk ook nog een ziggo decoder in, maar dat kun je er wel bij bedenken.
En hoe ga je dat allemaal op de HTS9810 én de beamer aansluiten? De HTS9810 heeft maar één HDMI out. Dus daar moet nog een goede switch tussen én nog een (lange) HDMI-kabel. Ook wel iets om in je budget op te nemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:06:
[...]
Verder heb ik inderdaad zoveel sleuven nodig, om interferentie tussen internet, audio en elektra te voorkomen.
Het spijt me hoor, maar ik vindt het er niet uit zien (zei ik daar nou 'een bende'?!)

Interferentie is echt een slecht 'excuus'.

Waarmee zijn deze sleuven eigenlijk gemaakt? lijkt alsof er oneindig veel gaten zijn gemaakt en daarna eruit gebijteld.
Met een sleuvenfrees krijg je rechte en even diepe sleuvel. lijkt me netter. voor electra inbouwdozen zijn speciale gatenboren, zodat je gaten precies groot genoeg zijn.

Je hebt nu 11 sleuven in je muur zitten, Daar had je er ook 7 van kunnen maken. (zelfs 6....)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2zrm9ll.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Wat is eigenlijk de beste manier om dit te doen? Ik wil mijn tv en de speakers ook vrij van kabels ophangen als ik straks in mijn nieuwe huis zit. Ik heb weleens iets gelezen over rioleringbuisjes in de muur verwerken om daar de kabels door te laten lopen en bijvoorbeeld een stopcontact maken op de hoogte van de tv zodat je daar rechtstreeks de voedingkabel in kunt doen (zodat je niet een stroomkabel door de muur hebt lopen langs de hdmi kabel e.d.). Ook wil ik graag de twee of drie (center) speakers van mn surround set vrij van kabels aan de muur bevestigen (pvc buisje infrezen?). De achterspeakers kan ik denk ik het best gewoon met een kabeltje onder de plint verbinden en dan alleen het laatste stuk vanaf de plint naar boven infrezen. Heeft iemand hier mooie "work in progress" fotos van? Ik zie namelijk in de laatste berichten niet zoveel echt mooi vrij hangende tv's meer in dit topic. Pictures are welcome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daan00 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:43:
[...]

Het spijt me hoor, maar ik vindt het er niet uit zien (zei ik daar nou 'een bende'?!)

Interferentie is echt een slecht 'excuus'.

Waarmee zijn deze sleuven eigenlijk gemaakt? lijkt alsof er oneindig veel gaten zijn gemaakt en daarna eruit gebijteld.
Met een sleuvenfrees krijg je rechte en even diepe sleuvel. lijkt me netter. voor electra inbouwdozen zijn speciale gatenboren, zodat je gaten precies groot genoeg zijn.

Je hebt nu 11 sleuven in je muur zitten, Daar had je er ook 7 van kunnen maken. (zelfs 6....)

[afbeelding]
Ik wil niet vervelend zijn, maar laat het denken maar aan mij en andere verstandigen over.
Je trekt kabels naar elkaar die totaal niets met elkaar te maken hebben.

En verder ga je er vanuit dat alle stopcontacten op dezelfde groep moeten komen,
en dat je ze op willekeurige plekken aan elkaar kan lussen. Gelukkig heb ik jou niet als electriciën.
Hier worden de verschillende groepen gewoon netjes aangesloten op de verschillende centraaldozen in het plafond.

Fijn dat je advies wil geven, maar daar heb ik niet om gevraagd en het klopt totaal niet.
En om te zeggen dat de gleuven er niet uit zien.. tja daarvoor heb je de stucadoor.

Wacht maar gewoon op de volgende foto.
Dan zal ieder tevreden zijn met weggewerkte kabels en 5 mooie 800 diamond speakers.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
Ik trek geen kabels naar elkaar die niks met elkaar te maken hebben.
Stel dat je de sleuven in de muur zou zetten zoals ik die teken. Dan kan je de kabels precies op dezelfde manier kwijt als met de sleuven in jou muur.

Ik ga er ook niet vanuit dat alle stopcontacten op 1 groep komen. (Alhoewel, wanneer vraagt jou apparatuur 3680 W?!) Je kan in die sleuven wel 4 buizen neerleggen die allemaal naar de meterkast lopen.

De meeste (lees; 90 procent) huizen hebben 1 groep voor de woonkamer. Als jij al deze WCD punten aan de centraaldozen in het plafond knupt zitten ze (in 90% van de gevallen) nog steeds aan 1 groep.

Ik neem aan dat je hier foto's post voor complimentjes/commentaar/advies.. Dat geef ik.
Als je daar niet van gediend bent dan lijkt het mij slimmer om hier niks te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 23:21
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:11:
[...]
Dan zal ieder tevreden zijn met weggewerkte kabels en 5 mooie 800 diamond speakers.
ik kan niet wachten, 800 diamond :9~ _/-\o_

ps: lekker sleuven laten trekken zoals jezelf wilt, nadat de stucadoor is geweest zie je er toch niets meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
ConZito schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:28:
Voor de grap, HTPC op m'n werk :')

Little Dot DAC II
Little Dot MK III
KRK RP5 G2
Haha, ik heb diezelfde set hier thuis staan.. laat me raden, speakers + LD spul hier via V&A gekocht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

Daan00 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:28:
Ik trek geen kabels naar elkaar die niks met elkaar te maken hebben.
Stel dat je de sleuven in de muur zou zetten zoals ik die teken. Dan kan je de kabels precies op dezelfde manier kwijt als met de sleuven in jou muur.

Ik ga er ook niet vanuit dat alle stopcontacten op 1 groep komen. (Alhoewel, wanneer vraagt jou apparatuur 3680 W?!) Je kan in die sleuven wel 4 buizen neerleggen die allemaal naar de meterkast lopen.
Hoe kan jij zeggen dat je nu geen kabels naar elkaar toe trekt die niets met elkaar te maken hebben ? Heb jij enig idee welke sleuf voor wat is, welke sleuf waar naartoe gaat en welke groep voor wat is ? Gezien zijn speaker keuze de "800 diamond" serie ga ik er vanuit dat er ook redelijk wat versterker geweld aangeschaft gaat worden. En gezien de prijs van die dingen zal er vast een Media center naast komen te staan. Vermoedelijk ook nog een console of 2. Dan tellen we hier nog een tv bij op en goh je zou zo al aan de 3k kunnen komen wil je daar een stofzuiger bij aan sluiten zou ik toch ook mooi alles in de huiskamer verdelen over twee groepjes. Better safe then sorry thats what i always say.
De meeste (lees; 90 procent) huizen hebben 1 groep voor de woonkamer. Als jij al deze WCD punten aan de centraaldozen in het plafond knupt zitten ze (in 90% van de gevallen) nog steeds aan 1 groep.
Boh we gaan weer eens uit van een hoop dingen zeg en allemaal weer over dingen waar jij geen drol van af kan weten. Waarom ga je er van uit dat mensen niet nadenken over dit soort dingen ? Er wordt duidelijk aangegeven dat een elektricien dit aan komt sluiten en dat er twee groepen gebruikt gaan worden. Wat is hier dan zo moeilijk aan te begrijpen ?
Ik neem aan dat je hier foto's post voor complimentjes/commentaar/advies.. Dat geef ik.
Als je daar niet van gediend bent dan lijkt het mij slimmer om hier niks te posten :)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Take it to e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
SuperBoswachter schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:27:
Wat is eigenlijk de beste manier om dit te doen? Ik wil mijn tv en de speakers ook vrij van kabels ophangen als ik straks in mijn nieuwe huis zit. Ik heb weleens iets gelezen over rioleringbuisjes in de muur verwerken om daar de kabels door te laten lopen en bijvoorbeeld een stopcontact maken op de hoogte van de tv zodat je daar rechtstreeks de voedingkabel in kunt doen (zodat je niet een stroomkabel door de muur hebt lopen langs de hdmi kabel e.d.). Ook wil ik graag de twee of drie (center) speakers van mn surround set vrij van kabels aan de muur bevestigen (pvc buisje infrezen?). De achterspeakers kan ik denk ik het best gewoon met een kabeltje onder de plint verbinden en dan alleen het laatste stuk vanaf de plint naar boven infrezen. Heeft iemand hier mooie "work in progress" fotos van? Ik zie namelijk in de laatste berichten niet zoveel echt mooi vrij hangende tv's meer in dit topic. Pictures are welcome :)
Beter rechthoekige buizen nemen, dat scheelt je weer een paar cm diepte. Stopcontact zou ik gewoon onder de tv doen, anders moet je die kabel weer ergens kwijt (lelijk). Interference zul je geen last van hebben (hdmi is digitaal). Alleen bij niet omhulsde kabels zou ik me hier druk om maken.
Owh ja, liever grotere dan iets te kleine buizen. Scheelt je een hoop gepiemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11
Ik heb totaal geen ervaring met het maken van sleuven in muren: moet je daar niet een bouwkundige voor inschakelen, omdat de muur eigenlijk verzwakt wordt door de vele sleuven? Zijn er regels voor het maken van sleuven in dragende en niet-dragende muren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Laatst online: 03-03 12:18
Jorn1986 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:10:
Ik heb totaal geen ervaring met het maken van sleuven in muren: moet je daar niet een bouwkundige voor inschakelen, omdat de muur eigenlijk verzwakt wordt door de vele sleuven? Zijn er regels voor het maken van sleuven in dragende en niet-dragende muren?
Zo diep zijn de sleuven niet....

FOTO's!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:25:
[...]

Beter rechthoekige buizen nemen, dat scheelt je weer een paar cm diepte. Stopcontact zou ik gewoon onder de tv doen, anders moet je die kabel weer ergens kwijt (lelijk). Interference zul je geen last van hebben (hdmi is digitaal). Alleen bij niet omhulsde kabels zou ik me hier druk om maken.
Owh ja, liever grotere dan iets te kleine buizen. Scheelt je een hoop gepiemel.
Hebben die rechthoekige buizen ook een bepaalde naam? En waar worden ze normaal voor gebruikt? Dan kan ik daar in de bouwmarkt namelijk naar vragen. Ik moet mij iets voorstellen met ronde openingen die naar voren staan en een soort rechthoekige buis verder denk ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
Weiman schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 01:24:
[...]

Haha, ik heb diezelfde set hier thuis staan.. laat me raden, speakers + LD spul hier via V&A gekocht? ;)
Klopt, vond ik wel een goede deal. Die RP5's gaan tezamen met m'n RP8's (als m'n nieuwe huis eindelijk eens klaar is) als 4.1 (fantoom center) draaien op de werkkamer/zolder. Ze staan nu voor de grap op m'n werk, die Little Dot spullen blijven wel staan, enige manier om 100%NL en QMusic te ontwijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
SuperBoswachter schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:57:
[...]
Hebben die rechthoekige buizen ook een bepaalde naam? En waar worden ze normaal voor gebruikt? Dan kan ik daar in de bouwmarkt namelijk naar vragen. Ik moet mij iets voorstellen met ronde openingen die naar voren staan en een soort rechthoekige buis verder denk ik he?
Kijk eens naar K40(?) buizen of materiaal voor afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin deze week een setje W&M Banaanpluggen besteld. Helaas was de schroef om de kabel vast te zetten een Torx en wel T6 welke ik niet thuis had liggen. Gisteren een setje Torx T5 tot en met T10 besteld en die was vandaag al binnen. Zojuist dus "even" de banaanpluggen er op gezet:

Aan de kant van de receiver is het al een stuk opgeruimder. Past toch allemaal net wat beter dan de speakers met kaal draad aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O82t0wcZX37psOdoAaYeokQq/full.jpg

En dan kant van de speakers zit ook goed:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XhOf6CxNtZNQPtDYdODKvZZL/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7q8NqqTaJ4SUrNDCHeJa136S/full.jpg

Begin was wel even schrikken, want er zat gigantisch veel ruis door het geluid. Maar dat bleek aan het nummer op de radio te liggen, want het volgende nummer was gewoon zoals het hoort te zijn :)

Set bestaat nu uit:
  • Focal Chorus 826W Satin Black als front
  • Magnat Motion 990 Center, maar die wordt komende week vervangen door een Focal Chorus CC 800V
  • Magnat Motion rears, die blijven nog wel even want kan de Chorus 806/807V niet kwijt.
  • Denon AVR-2809
  • Pioneer BDP-320
  • Playstation 3 250 GB
  • XBox 360 Elite
  • Philips 42PFL9603
  • Sennheiser HD595
  • Logitech Squeezebox Touch
Volgende upgrade wordt dus de CC 800V en dan zien we wel weer wat er op het pad komt. Een leuke vijf kanaals eindversterker lijkt me wel erg leuk. Al geven de Focals met de huidige versterker ook een mooi geluid, maar het kan altijd beter. Dus als er een keer een mooie Classe, Primaire, Emotiva of Parasound voorbij komt sla ik mijn slag.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 12-02-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49
@Fear: Afgezien van het feit dat je Focal center een stap hoger is dan je Magnat....Wat is verder de toegevoegde waarde van een center van hetzelfde merk als je fronts vind jij?

Afgezien van de patsfactor en de eenheid.....Ik kan zelf namelijk lastig aan de Dali Concept center speaker komen en die heeft een iets te hoge aanschafprijs nieuw.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillaZ schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:29:
@Fear: Afgezien van het feit dat je Focal center een stap hoger is dan je Magnat....Wat is verder de toegevoegde waarde van een center van hetzelfde merk als je fronts vind jij?

Afgezien van de patsfactor en de eenheid.....Ik kan zelf namelijk lastig aan de Dali Concept center speaker komen en die heeft een iets te hoge aanschafprijs nieuw.
De Dali Concept is nieuw toch niet zo heel duur? Althans, ik zie prijzen van rond de 150 euro en dat is voor een nieuwe speaker eigenlijk niet echt duur.

Maar qua sound en afstemming is/zijn speakers uit dezelfde serie altijd makkelijk. Je weet gewoon dat de speakers zullen matchen en op elkaar zijn afgestemd. Echter is de CC 800V dan wel uit dezelfde serie, maar de componenten zijn wel anders dan in mijn Chorus 826W. De 826W heeft namelijk W-woofers en de CC 800V heeft V-woofers. Qua geluid is dit niet extreem merkbaar in films. De W-woofer is vooral in 2.0 stereo goed hoorbaar en daarom heb ik ook de 826W genomen en niet de 836V die ik eerst wilde. Dus dat afstemmen is lang niet altijd waar eigenlijk.

Je kan ook gewoon merken combineren en samenvoegen. Er is niemand die zegt dat jij geen - bijvoorbeeld - Elac center tussen je Dali's mag zetten. De center is wel belangrijk aangezien veel spraak over die speaker gaat, dus je moet er wel eentje pakken die tussen je fronts past (als in dat de center niet weg valt, want dan heb je er niets aan). Maar zoals gezegd kan je gewoon merken mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49
Oh lol, ik had de verkeerde in mijn hoofd :X :')

Is inderdaad te doen....Mooi dat wordt een leuke uitbreiding dus binnenkort

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/9264/img00065201102121320.jpg

Bij deze weer snel een blackberry fotootje na een dag hard klussen.

Shunt snapt hoe het zit.
Uiteindelijk is het niet puur een tv + versterker setje.
Het gaat ook nog het hele huis rond voor domotica en server installatie.

Inderdaad nog een popcorn hourtje, htpc, xbox.

Of er regels zijn voor het frezen weet ik niet, maar het is gedaan door een specialist en die had anders wel geageerd. Qua elektra zijn alle bestaande kabels in het huis verwijderd, en vervangen voor nieuwe bedrading conform alle eisen die er zijn.

Later weer meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13
is zie in dit topic verschillende mensen die een tekening gemaakt hebben met google sketchup.
willen deze mensen hun bestanden toevallig delen.

Ik ben van plan te tekenen en zelf te bouwen aangezien veel meubels te duur zijn en de betaalbare van ikea wellicht net niet passen qua apparatuur.
Nu is nog geen pro ben ik sketchup lijkt het me fijn als ik voorbeeld materiaal kan gebruiken.

en hopelijk over een paar weken mijn eindresultaat kan posten :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

remcoXP schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:46:
is zie in dit topic verschillende mensen die een tekening gemaakt hebben met google sketchup.
willen deze mensen hun bestanden toevallig delen.

Ik ben van plan te tekenen en zelf te bouwen aangezien veel meubels te duur zijn en de betaalbare van ikea wellicht net niet passen qua apparatuur.
Nu is nog geen pro ben ik sketchup lijkt het me fijn als ik voorbeeld materiaal kan gebruiken.

en hopelijk over een paar weken mijn eindresultaat kan posten :)
kleine tip. eerst je idee op papier uitwerken met potlood en liniaal. vooraanzicht, plattegrond, zijaanzicht, zijaanzicht, doorsnede en eventueel details. daarna pas een visualisatie in sketchup o.i.d. maken

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR1986 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:14:
Begin deze week een setje W&M Banaanpluggen besteld. Helaas was de schroef om de kabel vast te zetten een Torx en wel T6 welke ik niet thuis had liggen. Gisteren een setje Torx T5 tot en met T10 besteld en die was vandaag al binnen. Zojuist dus "even" de banaanpluggen er op gezet:

Aan de kant van de receiver is het al een stuk opgeruimder. Past toch allemaal net wat beter dan de speakers met kaal draad aansluiten:
[afbeelding]

En dan kant van de speakers zit ook goed:
[afbeelding]
[afbeelding]

Begin was wel even schrikken, want er zat gigantisch veel ruis door het geluid. Maar dat bleek aan het nummer op de radio te liggen, want het volgende nummer was gewoon zoals het hoort te zijn :)

Set bestaat nu uit:
  • Focal Chorus 826W Satin Black als front
  • Magnat Motion 990 Center, maar die wordt komende week vervangen door een Focal Chorus CC 800V
  • Magnat Motion rears, die blijven nog wel even want kan de Chorus 806/807V niet kwijt.
  • Denon AVR-2809
  • Pioneer BDP-320
  • Playstation 3 250 GB
  • XBox 360 Elite
  • Philips 42PFL9603
  • Sennheiser HD595
  • Logitech Squeezebox Touch
Volgende upgrade wordt dus de CC 800V en dan zien we wel weer wat er op het pad komt. Een leuke vijf kanaals eindversterker lijkt me wel erg leuk. Al geven de Focals met de huidige versterker ook een mooi geluid, maar het kan altijd beter. Dus als er een keer een mooie Classe, Primaire, Emotiva of Parasound voorbij komt sla ik mijn slag.
Dat zijn prachtige pluggen zeg! Je had een grootverpakking toch? Nog 2 setjes over? O-)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13
hhrulez23 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:26:
Na lang meelezen en het opdoen van veel inspiratie heb ik zelf ook een nieuw meubel in elkaar gezet.
De basis bestaat uit 2 ikea kasten. Hierin heb ik diverse gaten geboord om de kabels achterlangs te kunnen laten lopen (Zie foto's).
Vervolgens heb ik alle apparatuur geplaatst en heb ik er dunne wandjes ingezet om de kabels te verbergen.
Er zitten 2 stekkerdozen in die allebei zijn voorzien van een Klik-Aan-Klik-Uit ontvanger zodat ik met 1 druk op de knop alle apparaten aan of uit zet.
Ook de verlichting aan de onderkant van de kast heeft een ontvanger en is zo gemakkelijk aan of uit te zetten.

Dit is de apparatuur die er in staat:

Wat je ziet:
TV: Samsung LE46A856
Receiver: Onkyo TX-SR607
Boxen: Boston Acoustics MCS 100 White
Boxenstandaard Achter: Vogels
Gameconsole: Playstation 3 Slim 120GB
Mediaspeler: AC Ryan Playon HD
TV Receiver: UPC HD MediaBox
Iphone Dockingstation: Dexim DRA 022
Videorecorder: Philips

Afstandsbediening: Logitech Harmony 900
Bediening verlichting: Klik-Aan-Klik-Uit

Wat je niet ziet:
NAS: Synology DS209+II met 3TB voor alle muziek en films

De bouw:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het eindresultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
supermooi! waar ik benieuwd naar ben en niet goed uit de foto's kan afleiden:
hoe heb je die stekkerblokken weggewerkt? gewoon achter de versterker laten liggen of een wandje?
welke ikea meubels heb je gebruikt.
ik kan er namelijk geen vinden waar een denon versterker netjes inpast. jouw meubel daarentegen lijkt te voldoen aan al mijn wensen.
heb je misschien het merk/type en eventueel afmetingen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragNeck schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:57:
.

Ben benieuwd naar jullie reacties. Maar ik moet nog even wachten met het plaatsen van pics, want ben er nog allemaal voor aan het sparen.

[afbeelding]
150 voor een scherm en 550 voor een beamer? Wat wil je hiervoor kopen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:46:
[...]Dat zijn prachtige pluggen zeg! Je had een grootverpakking toch? Nog 2 setjes over? O-)
Heb deze ook vooral voor de looks gekocht. In dit segement maakt het soort banaanplug niet echt uit dus dan kan je net zo goed gaan voor een type wat er mooi uit ziet. Heb wel specifiek gekozen voor ronde pluggen en dus geen paraplu-systeem, want dat laatste is qua verbinding net wat minder dan een ronde. Had nog wel getwijfeld om voor de speaker bananen te nemen met de ingang aan de zijkant zodat de speakerkabel wat losser hangt, maar zag de meerprijs (5 euro per setje) daar niet van in.

Ik heb overigens de W&M BS-209S gekocht bij Jouw Hifi. Goed zaken mee te doen, goede en snelle support via e-mail en snelle verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:32:
[afbeelding]
Of er regels zijn voor het frezen weet ik niet, maar het is gedaan door een specialist en die had anders wel geageerd.
Kijkend naar die lichtknop(?) rechts zou ik die specialist eens vragen of een waterpas tot zijn uitrusting hoort.
Hoop niet dat je al te veel hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR1986 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:09:
[...]

Heb deze ook vooral voor de looks gekocht. In dit segement maakt het soort banaanplug niet echt uit dus dan kan je net zo goed gaan voor een type wat er mooi uit ziet. Heb wel specifiek gekozen voor ronde pluggen en dus geen paraplu-systeem, want dat laatste is qua verbinding net wat minder dan een ronde. Had nog wel getwijfeld om voor de speaker bananen te nemen met de ingang aan de zijkant zodat de speakerkabel wat losser hangt, maar zag de meerprijs (5 euro per setje) daar niet van in.

Ik heb overigens de W&M BS-209S gekocht bij Jouw Hifi. Goed zaken mee te doen, goede en snelle support via e-mail en snelle verzending.
Dat paraplu systeem schijnt idd minder goed te zijn ja, minder contact te maken en ook nog wel eens losser te raken. Die zie je bv vaak op Ebay voorbij komen. :P

Maar bedankt voor de link, binnenkort eens bestellen anders. Had u nu ook 2,5mm bekabeling en ging dat goed? En qua strippen van de draad, evenlang strippen als de huls lang is zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fRiEtJeSaTe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 09:27:
[...]

Kijkend naar die lichtknop(?) rechts zou ik die specialist eens vragen of een waterpas tot zijn uitrusting hoort.
Hoop niet dat je al te veel hebt betaald.
A. Er is geen enkele lichtknop aanwezig op de foto.
B. Als schuin vanwege andere zaken aan de andere kant van de muur of het voor het kabeltrek / frees gemak beter is, gaat het schuin.
C. Er wordt gestucced, waardoor het niet uit maakt of het recht is, of een een fibonacci spiraal.

Het begint een beetje vervelend te worden als er commentaar wordt geleverd dat het niet goed is, terwijl dit juist zo optimaal mogelijk is gemaakt.

Ik wens degenen die kabels willen trekken van 20 meter lang door een buis met absoluut horizontaal en verticaal staande buizen met haakse hoeken bijzonder veel succes.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/168920_10150119607897497_752427496_6235951_3243686_n.jpg
Ik ben juist alleen gaan wonen, dus niet te kritisch. :+

Wat je ziet:
2x BSS S-150 en een Daewoo speaker als center (had ik nog liggen)
Een Akai platenspeler
Zelfbouw HTPC
Onkyo TX-SR508
Philips draadloze hoofdtelefoon
Light Manager Pro
Trust draadloos toetsenbordje (met touchpad)
Behangen muur als scherm

Wat je niet ziet:
Acer H7530D beamer
2x Philips speakers

Wat er nog moet veranderen:
Een "echt" scherm. Als er iemand weet hoe je redelijk goedkoop een scherm kunt maken/kopen van +-3m op 1m60, laat maar weten dan.
Beamer aan het plafond hangen. Staat nu op een verhoog op een kast.
Die Daewoo en Philips speakers vervangen door iets beters.

Als er iemand nog tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:44
Ik geloof dat als goedkoop scherm weleens een rolgordijn van ikea wordt gebruikt. Google daar maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaguarxj16 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:50:
Ik geloof dat als goedkoop scherm weleens een rolgordijn van ikea wordt gebruikt. Google daar maar eens op.
Dat had ik vroeger, maar nu is mijn beeld groter (+-3mx1m60) en ik heb ze nog niet in die grote gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Je zou ook gewoon een houtpaneel goed kunnen schuren en verven met latex ;)

Doen wij op school ook wel is om iets wat te groot is te projecteren, werkt perfect.

Heb het ook wel is op lamelle gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:57

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:14:
Het begint een beetje vervelend te worden als er commentaar wordt geleverd dat het niet goed is, terwijl dit juist zo optimaal mogelijk is gemaakt.
Begrijpelijk dat jij dat als vervelend ervaart
maar verkoop het dan ook niet als "je van het" want voor zover je foto's laten zien is het verre van optimaal.
ik loop al weer heel wat jaartjes mee als elektricien maar zo een spaghetti als jij hier laat zien kom ik niet heel vaak tegen.. :o
Maar dat neemt niet weg dat het jouw huis is, jouw wensen verwezenlijkt worden en je zelf van mening bent dat het goed gebeurd.

Laat het je in ieder geval niet weerhouden om ons op de hoogte te houden van de vorderingen ook al leveren die tot nu toe wel wat commentaar op.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 13-02-2011 13:13 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Ik wens degenen die kabels willen trekken van 20 meter lang door een buis met absoluut horizontaal en verticaal staande buizen met haakse hoeken bijzonder veel succes.
Heb ik anders geen enkel probleem mee gehad. Het is gewoon vervelend dat jij het hier presenteert als zijnde "goed" en "door specialist gedaan", maar als het straks gestuct is is er op geen enkele logische wijze meer na te gaan waar de kabels lopen, en da's altijd lastig als je een keer ergens moet boren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op zondag 13 februari 2011 @ 09:41:
[...]Dat paraplu systeem schijnt idd minder goed te zijn ja, minder contact te maken en ook nog wel eens losser te raken. Die zie je bv vaak op Ebay voorbij komen. :P

Maar bedankt voor de link, binnenkort eens bestellen anders. Had u nu ook 2,5mm bekabeling en ging dat goed? En qua strippen van de draad, evenlang strippen als de huls lang is zeker?
De ronde bananen gingen ook wat strakker in de speakers dan de vorige pluggen met paraplu. In de receiver was het geen enkel probleem, dus zou bijna denken dat de paraplumodellen daar niet goed gezeten zouden hebben.

Ik heb ook 2,5mm² en de banaanpluggen gaan tot 5mm². Wat je veel ziet is dat mensen de lengte dubbel strippen zodat ze de kabel dubbel kunnen vouwen. Dat heb ik ook gedaan en dat werkt allemaal toch net wat fijner. Erik (eigenaar Jouw Hifi) had er op verzoek nog wat adereindhulzen bij gedaan, dus dan past het allemaal perfect in de banaanstekker en draai je het geheel goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
Grappig. Jij hebt JUIST extra hoeken en bochten gemaakt die helemaal niet nodig zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Daan00 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:58:
[...]

Grappig. Jij hebt JUIST extra hoeken en bochten gemaakt die helemaal niet nodig zijn....
Dat neemt niet weg dat 2x 45 graden makkelijker trekt dan 1x 90 graden.
Het best is uiteraard geen bochtstukken nemen en gewoon rustig de buizen in een glooiende bocht leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR1986 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:52:
[...]

De ronde bananen gingen ook wat strakker in de speakers dan de vorige pluggen met paraplu. In de receiver was het geen enkel probleem, dus zou bijna denken dat de paraplumodellen daar niet goed gezeten zouden hebben.

Ik heb ook 2,5mm² en de banaanpluggen gaan tot 5mm². Wat je veel ziet is dat mensen de lengte dubbel strippen zodat ze de kabel dubbel kunnen vouwen. Dat heb ik ook gedaan en dat werkt allemaal toch net wat fijner. Erik (eigenaar Jouw Hifi) had er op verzoek nog wat adereindhulzen bij gedaan, dus dan past het allemaal perfect in de banaanstekker en draai je het geheel goed vast.
Ok duidelijk, en ik las ook al je tip over de zwarte hulsjes die in de aansluitingen op denon receivers zitten. Die zat ik er ook even uit moeten halen. Maar heb je de kabel dezelfde lengte gestript als nodig is voor de banaan plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11-2019
remcoXP schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:46:
[...]

supermooi! waar ik benieuwd naar ben en niet goed uit de foto's kan afleiden:
hoe heb je die stekkerblokken weggewerkt? gewoon achter de versterker laten liggen of een wandje?
welke ikea meubels heb je gebruikt.
ik kan er namelijk geen vinden waar een denon versterker netjes inpast. jouw meubel daarentegen lijkt te voldoen aan al mijn wensen.
heb je misschien het merk/type en eventueel afmetingen?
De stekkerblokken zijn vastgezet op de achterwand van het kastje en daarvoor is een dubbele wand geplaatst waardoor je helemaal geen kabel ziet. Op deze foto kan je zien hoe ze op de achterwand van het kastje gemonteerd zijn:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TPKF67e3jzI/AAAAAAAAAcw/mMAwlQ7Gj98/s720/P1010450.JPG

Het kastje is van de Besta serie. Deze zijn 40cm diep. Mijn receiver past er net in.... Hij had geen centimeter groter moeten zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Gebruik je al die 12 stopcontacten? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:27:
[...]Ok duidelijk, en ik las ook al je tip over de zwarte hulsjes die in de aansluitingen op denon receivers zitten. Die zat ik er ook even uit moeten halen. Maar heb je de kabel dezelfde lengte gestript als nodig is voor de banaan plug?
Aangezien ik de speakerkabel dubbel heb gevouwen heb ik dus twee keer de lengte gestript. Ik heb het afgemeten met de adereindhulzen die ik er bij had gekregen. Dat leg je er makkelijker naast en meet dus ook makkelijker dan de diepte van de banaanplug. De kabel gaat er iets dieper in dan de banaan lang is, dus je hebt een mooie overlap mocht je net iets te veel strippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
Hahn schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:29:
Bijna wel geloof ik... :-) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41
Timmy269 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:11:
Als je bv een 7.1 setup hebt staan, en de luidsprekerkabel loopt in de muur, welke wandcontactdozen gebruiken jullie dan om de aansluiting te maken met de luidsprekers. Is dit een gewone wandcontactdoos van bv Niko of Legrand of bestaat er nog iets anders/beters?
Merten verkoopt banaanplug contactdozen voor speakers, zal Niko ook wel hebben.
Kilk pag 91/92

[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 13-02-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Hahn schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:29:
Ik red het er nu net (niet) mee en zou serieus tekort komen als ik digitale TV neem :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 22:13
@hhrulez heb je misschien een directe link naar dat ikea kastje? Ik zit te zoeken maar vind niks met zo'n rails als jij hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Deef_K op 13-02-2011 18:41 . Reden: Verkeerde username ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik wil niet vervelend doen, maar je TV hangt er naast

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Exirion schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:00:
[...]

Ik red het er nu net (niet) mee en zou serieus tekort komen als ik digitale TV neem :{
_/-\o_
C+ module als dat mogelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
Murcielago schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:38:
[...]

Ik wil niet vervelend doen, maar je TV hangt er naast
Dat heb ik al een keer uitgelegd maar dat komt omdat ik anders mijn kabels niet vanuit de tv het kastje in krijg. Binnenkort wordt de hele woonkamer opnieuw gestuct en dan laat ik de kabels infrezen dus dan kan hij er wel recht boven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

het game/film/pc hoekje begint al aardig vorm te krijgen. ik moet nog de verlichting doen, schilderen, randafwerking en het usb-netwerk verlengen. ik nl overal usb devices kunnen aansluiten. in de av wall zit een usb hub en er komt er een dus in de game wall ook.

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/DSCF5918.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/DSCF5916.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/DSCF5914.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-01 12:17
FeaR1986 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:52:
[...]

Ik heb altijd juist begrepen dat de combinatie speakerkabel en adereindhulzen uit den boze zijn.
of heb ik nou de klok wel horen luiden, maar snap nog niet hoe de vork in de steel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arteq schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:27:
[...]Ik heb altijd juist begrepen dat de combinatie speakerkabel en adereindhulzen uit den boze zijn.
of heb ik nou de klok wel horen luiden, maar snap nog niet hoe de vork in de steel zit?
Er gaan verschillende verhalen over. De één gebruikt geen adereindhulzen, de ander zweert erbij. Idem met het wel of niet dubbelvouwen aan het einde van de kabel om zo meer oppervlak te creëren en beter contact te hebben. Dat is de ene kant van het verhaal, de andere kant is dat je een hogere impedantie krijgt door het dubbelvouwen.

Ach, het werkt bij mij meer dan voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
En ben je tevreden met dit apparaatje.

Ik heb een Qnap server en deze schijnt lekker te draaien met dit systeempje.
Is het scrollen door je muziek een beetje snel, ook als dit grote bestanden zijn met veel mappen?
FeaR1986 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:24:
Mijn nieuwe aanwinst is ook binnen (en staat nu te spelen), een Squeezebox Touch:
[afbeelding]

Volgende week als het goed is ook nog een Focal Chorus CC 800V en een paar mooie banaanstekkers van W&M. Zal als alles binnen is eens een mooi totaalplaatje maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
* Xevoo benieuwd naar hoe het er nu uit ziet bij Xforce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
hhrulez23 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:28:
[...]

De stekkerblokken zijn vastgezet op de achterwand van het kastje en daarvoor is een dubbele wand geplaatst waardoor je helemaal geen kabel ziet. Op deze foto kan je zien hoe ze op de achterwand van het kastje gemonteerd zijn:
[afbeelding]

Het kastje is van de Besta serie. Deze zijn 40cm diep. Mijn receiver past er net in.... Hij had geen centimeter groter moeten zijn......
Ik wil precies dezelfde opstelling maken alleen dan met 3 gesloten kasten. Ik vraag me alleen af hoe jij de afwerking heb gedaan met de kabels van de tv naar het kastje toe. Heb je gewoon een gat geboord in het kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54
hhrulez23 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:28:
[...]

[afbeelding]

Wat voor mooie stekkerblokken zijn dat? En is er ruimte in die blokken voor parallel bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik volg dit topic regelmatig en kan daarom niet achterblijven met mijn eigen bescheiden maar niet verkeerde Home Entertainment set-up:

Afbeeldingslocatie: http://i583.photobucket.com/albums/ss280/Michaeld21/100_7292.jpg

Wat zien we?:

- Samsung 62cm LCD TV
- Phillips MCD909 2.0 (Home Theatre Set)
- Phillips Streamium NP1100 (Network Music Player)
- Playstion 3 16GB (1e Generatie)
- Samsung Story 1,5 TB (Ext. Harddisk)
- Apple IPhone 3GS 16 GB (Zwart)
- Toshiba Satellite A300-14R (Laptop)
- Logitech Z323 2.1 (Audio System)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/9915/img00080201102141851.jpg

Er moeten nog 2 dagen gestucced worden, maar de lange TV-wand staat inmiddels strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ook weer een update van mijn kant.

Heb nu digitaal tv van ziggo.
En mijn surround is binnen de jamo s 602.

http://www.mijnalbum.nl/Album=FSS377E6

Wat je ziet.
1 q media 81 cm full hd tv.
1 lg bd 550 blu-ray dvd speler.
1 onkyo tx-sr508.
1 digitaal tv van ziggo.
1 jamo s 60 center.
2 jamo s 604.
2 jamo s 602 surround.

Heb nu een 5.0 setup en ik mis de sub niet echt vind dat de s 604 ook redelijk bas hebben op hoger volume.

Wat vinden jullie hier van en als er tips zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:01:
[afbeelding]

Er moeten nog 2 dagen gestucced worden, maar de lange TV-wand staat inmiddels strak.
We kunnen nou wel allemaal foto's van onze verbouwingen gaan posten, maar volgens mij gaat het hier over het tonen van je A/V setup. Dus liefst in volle glorie en inclusief apparatuur. Kale muren en geslepen leidingdoorvoeren lijken me daar niet zo bij horen.

[ Voor 36% gewijzigd door Exirion op 15-02-2011 18:01 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:00:
[...]

We kunnen nou wel allemaal foto's van onze verbouwingen gaan posten, maar volgens mij gaat het hier over het tonen van je A/V setup. Dus liefst in volle glorie en inclusief apparatuur. Kale muren en geslepen leidingdoorvoeren lijken me daar niet zo bij horen.
Mensen zijn JUIST geïnteresseerd in alle daarbij behorende voorbereidingen, voortgangen van het algehele proces om tot een zodanig boeiend HT-resultaat te komen.
Dit uit zich ook in de verzoeken hierboven om de voortgang ervan te tonen (Xevoo).

In tegenstelling jou, laat ik überhaupt nog foto's zien, en ben ik niet enkel bezig met het uiten van kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:11:
In tegenstelling jou, laat ik überhaupt nog foto's zien, en ben ik niet enkel bezig met het uiten van kritiek. Frikandel 8)7
Moet je toch beter opletten: afgelopen oktober heb ik nog m'n hele setup getoond. Maar goed, ik ben dan ook niet iemand die bij elke scheet met "nieuwe" foto's komt.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 15-02-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:En dan is bij deze de discussie Xforce vs. de rest afgelopen.

De één vind het wel leuk om te zien hoe een kamer van helemaal leeg naar aangekleed gaat, voor de ander wellicht wat minder. Zolang het gewoon steeds één foto is van hoe het er nu bij staat heb ik er geen problemen mee. Hoe dan ook is de discussie over de (on)zin van de worklog nog veel minder interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

^^
Ben het niet snel met Exirion eens maar deze reis wel. Foto's van kale muren voegen weinig toe aan de topic.
Valt meer in "eigen huis in puin" topic of zoiets.. ;) We weten heus wel hoe een gestucte muur eruit ziet 8)7

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
GioStyle schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:30:
[...]

Ik wil precies dezelfde opstelling maken alleen dan met 3 gesloten kasten. Ik vraag me alleen af hoe jij de afwerking heb gedaan met de kabels van de tv naar het kastje toe. Heb je gewoon een gat geboord in het kastje?
Ik heb inderdaaad aan de bovenkant gewoon een stukje uit de kast gezaagd. Doordat ik een kabelgoot op de muur heb geplaatst zie je hier helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
Remco Tr schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:39:
[...]

Wat voor mooie stekkerblokken zijn dat? En is er ruimte in die blokken voor parallel bekabeling?
Heb ik gewoon bij de Formido gekocht.... Geen idee wat voor merk of type. Wat bedoel je precies met parallel bekabeling? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Exirion schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:12:
[...]

Moet je toch beter opletten: afgelopen oktober heb ik nog m'n hele setup getoond. Maar goed, ik ben dan ook niet iemand die bij elke scheet met "nieuwe" foto's komt.
Sorry dat ik op je zenuwen werk dan ;) vroeg er zelf om, vind het mooi om te zien hoe het langzaam word omgebouwd ;) maar voortaan zal ik wel in PM vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54
hhrulez23 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:25:
[...]

Heb ik gewoon bij de Formido gekocht.... Geen idee wat voor merk of type. Wat bedoel je precies met parallel bekabeling? O-)
Oke dan zijn ze denk ik ook niet van alu ? Bedoel ster bekabeling check http://www.hifi-advice.co...cks-serial-star-info.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
silitek schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:18:
^^
Ben het niet snel met Exirion eens maar deze reis wel. Foto's van kale muren voegen weinig toe aan de topic.
Valt meer in "eigen huis in puin" topic of zoiets.. ;) We weten heus wel hoe een gestucte muur eruit ziet 8)7
Dude, Xforce reageerde volgens mij op een post van Xevoo (een paar post's terug) Voortaan iets verder terug lezen misschien...

Overigens hoort de bekabeling en het oplossen ervan volgens mij wel bij het opzetten van een htpc, maar die discussie is geloof ik al afgelopen :9

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
Remco Tr schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:51:
[...]

Oke dan zijn ze denk ik ook niet van alu ? Bedoel ster bekabeling check http://www.hifi-advice.co...cks-serial-star-info.html
hoog elfjes gehalte ;)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eindeloze discussie, als mensen er in geloven en het horen, prima. Ieder hun ding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Joopieboy schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:57:
[...]

Eindeloze discussie, als mensen er in geloven en het horen, prima. Ieder hun ding. :+
Je geluid tunen door een andere plek in je standaard stekkerdoos te kiezen 8)7 Deze mag inderdaad meteen door naar het maanlicht-topic :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Nee, deze discussie was afgelopen.

[ Voor 87% gewijzigd door FeaR op 16-02-2011 02:43 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Sick Nick schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:03:
[...]

Je geluid tunen door een andere plek in je standaard stekkerdoos te kiezen 8)7 Deze mag inderdaad meteen door naar het maanlicht-topic :o
en dat niet alleen: je moet de stekker met je linkerhand rechtsom draaiend in de stekkerdoos steken terwijl je met je rechtervoet (zonder sokken) op een stuk geperforeerd karton staat en je linkervoet in een 20% zout- / 40% azijn-/40% water-oplossing dompelt...wat een verschil in geluid je dan krijgt!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand tips of op merkingen over mijn set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sick Nick schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:03:
[...]

Achja zo zijn er een hoop fabrikanten die van dit soort meuk aanbieden, moet je eens rondsnuffelen op het ht forum. Dan sla je stijl achterover van dit soort meuk en mensen die nog meer als de apparatuur waard is aan dit soort dingen kopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:03:
Niemand tips of op merkingen over mijn set.
Post eens wat foto's in het topic, in plaats van een link naar een album te plaatsen, krijg je wss wat meer reacties. :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:30
Ruik jij dat? Deze stroom stinkt! En het was nog wel schone stroom ;) Best vermakelijk inderdaad. Iemand die een apparaat van 5000euro aanschaft welke de vieze stroom schoon maakt.

Dat je, als je in een gebied met veel industrie en/of trams een netfilter tussen je apparatuur zet snap ik wel, maar of het de audiokwaliteit ten goede komt.

Maar goed, dit is een discussie voor een ander draadje. Iemand nog mooie setups om te posten? 8)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Joopieboy schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:07:
[...]

Achja zo zijn er een hoop fabrikanten die van dit soort meuk aanbieden, moet je eens rondsnuffelen op het ht forum. Dan sla je stijl achterover van dit soort meuk en mensen die nog meer als de apparatuur waard is aan dit soort dingen kopen. :X
Ach als je een set van 20.000 heb staan dan kan die 3000 euro aan kabels er ook wel bij om het af te maken, je koopt tenslotte ook geen bmw m6 en stopt er wieldoppen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Niet helemaal dezelfde vergelijking ;)
In je BMW M6 stop je toch ook dezelfde benzine als dat iemand in zijn fiat panda of smart 4 two stopt ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
cypher21 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:00:
In je BMW M6 stop je toch ook dezelfde benzine als dat iemand in zijn fiat panda of smart 4 two stopt ;)
Je haalt hier je eigen vergelijking onderuit, een bmw m6 loopt beter op euro98 dan 95 (Iets met sensors die bepalen wanneer de motor gaat kloppen en aan de hand daarvan de motorloop kan veranderen, kan er wel een heel verhaal van maken maar daar wordt niemand gelukkig van denk ik ;)), terwijl je bij een fiat panda of smart4two waarschijnlijk nog benzine met een octaangetal van 90 kan gaan rijden voordat je echt wat merkt, omdat die veel van die dure sensors en software niet hebben.
Maar niemand nog wat mooie foto's van zijn audio-setupjes?

edit:oeps :P
zodat er toch nog een plaatje op deze pagina staat:
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/6098/p1030071p.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Bastard op 16-02-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
nou, dat is juist het punt wat ik bedoelde, bij een M6 merk je wel verschil in benzine (smilie in de vorige post, maar je kent het verschil)
Terwijl wieldoppen juist voor het uiterlijk zijn en voor de rest geen verschil maken.
Maar goed, idd daar gaat het niet over :) More pics! zal binnenkort eens mijn set hier neer zetten als ik een nieuwe receiver heb

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 16-02-2011 11:13 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
cypher21 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:00:
Dat is waar, maar je haalt niet een speakerkabeltje van rood / zwart bij de gamma en doe je op je speakers van 10.000 euro :).
Dan haal je ook goeie speaker kabels en bananen pluggen etc jada jada.

Maar goed back ontopic en onnodige discusie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
SuperBoswachter schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:27:
Ik zie namelijk in de laatste berichten niet zoveel echt mooi vrij hangende tv's meer in dit topic. Pictures are welcome :)
het is prima zelf te doen een sleuf frezen/uithakken
alleen heb je er wel goed gereedschap voor nodig.
Ik heb een kabelgoot van 60x30 mm gebruikt
hier zitten nu negen kabels in en ik heb nog ruimte over :)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1z4wxav.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/jh7eyg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/hx9a4j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/8vt72b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/21cih4g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2l8arec.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Theo27 op 16-02-2011 11:51 ]

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
YouTube: Home-Cinema

En iedereen vindt het echt mooi. Dus hoop dat ik hier wat feedback krijg.
Specs staan onder m'n youtube vid

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 16-02-2011 13:40 . Reden: Zie de topicwarning betreffende dit soort kreten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Zie de topicwarning. Discussies over "studentensetjes" en of je het wel of niet makkelijk hebt als je thuis woont of niet voegen niets toe.

[ Voor 79% gewijzigd door FeaR op 16-02-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
KAdrifter schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:08:
[...]
zodat er toch nog een plaatje op deze pagina staat:
[afbeelding]
Normaal is ambilight best mooi, maar in dit geval zou ik 't echt uit zetten.
Die blauwe reflecties zijn echt niet om aan te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
@ Blauwe ambilight. Idd, ben zelf ook enorm voor sfeerlicht maar dat blauw vindt ik iets te. Dat stoort toch terwijl het tv kijken?

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 16-02-2011 13:42 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Fear mag hier geen interieuradvies meer vragen! :+