Toch blijf ik erbij, omdat het target combo's zijn is je window van buttonpressses gewoon erg hoog.KneoK schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:00:
[...]
Input executie is makkelijker dan in SF en als je een beetje casual speelt dan zul je hooguit tegen de dpad issues van een 360 controller aanlopen maar ik moet toch zeggen dat er op hoger niveau een hoop dingen zijn die me onmogelijk zouden lukken zonder stick, neem bijvoorbeeld de volgende Wolverine combo vertaald naar 360 input: x, y, x, rb, a, jump, y, y, rb, a+x, down+rb, rb, a, jump, y, y, rb, a, b/rt, downforward+y, qcf, rb, rb, rb, rb, rb, rb, rb, qcf, x+y. Dat krijg ik met m'n duim echt niet voor elkaar, met de stick wel zonder probleem (al is de timing in die combo om je assist in te roepen en een slide te doen wel heel strict dus dat faalt nog weleens).
Het ligt er heel erg aan hoe casual je wilt spelen en met welke karakters. Stop Hulk en Sentinel in een team en je zult amper combo's hoeven te maken van 5 of 6 moves achter elkaar en assists en dat soort dingen zijn bijna geen issue. Maar als je met karakters speelt die veel meer hits moeten doen om schade aan te richten zoals X-23, Wolverine, Dante, Morrigan etc. dan is de mogelijkheid om ingewikkelde strings makkelijk aan elkaar te rijgen zonder je vingers in de knoop te leggen toch wel een must vind ik, zeker als je niet elke match op een time-out wilt laten uitlopen.
Het is wat mij betreft niet anders dan bv. SSFIV, er zijn spelers die met een controller beter zijn dan jij ooit zult zijn met je stick van 500Euro, er zijn mensen die met een stick beter zullen spelen dan met controller en er zijn mensen die geen reet om de diepere technieken van fighters geven en gewoon lekker een paar specials willen doen gevolgd door een super, hyper, ultra en weinig verschil zullen merken tussen stick of pad.
Een beetje Devil may cry/Bayonetta speler doet dat soort combo's met zelfs nog een knop ingehouden voor de target lock
Bij een spel met links is het zo dat je precies binnen 1 a 2 frames de volgende knop ingedrukt moet hebben en juist dat kan erg moeilijk zijn met een arm duimpje
Laatste alinea klopt als een bus natuurlijk....dat zal altijd zo blijven.