Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 14:10
Andersom de vraag: Waarom zou je overschakelen naar global? Don't fix what doesn't need fixing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 14:53
Even een noob-vraag: ik heb nu een tijdje de mi5s, prima toestel. Heb er miui weekly opdraaien en zo nu en dan update ik deze. Toen ik deze rom voor het eerst op de mi5s had gezet heb ik er gelijk root op gezet. Bij de eerstvolgende update van Miui die ik heb geinstalleerd ben ik root weer kwijtgeraakt. Hoe krijg ik root er dan weer op? En raak ik dan foto's etc. kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
nichan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:58:
Even een noob-vraag: ik heb nu een tijdje de mi5s, prima toestel. Heb er miui weekly opdraaien en zo nu en dan update ik deze. Toen ik deze rom voor het eerst op de mi5s had gezet heb ik er gelijk root op gezet. Bij de eerstvolgende update van Miui die ik heb geinstalleerd ben ik root weer kwijtgeraakt. Hoe krijg ik root er dan weer op? En raak ik dan foto's etc. kwijt?
Doorgaans is het even herstarten in de recovery mode en het .zip-bestand van SuperSU opnieuw flashen. Je raakt verder niets kwijt.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Laatst online: 20-09 14:53
GuitarJJ schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:18:
[...]

Doorgaans is het even herstarten in de recovery mode en het .zip-bestand van SuperSU opnieuw flashen. Je raakt verder niets kwijt.
Dankje! Dat was een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
Weet iemand waar ik de updates voor de mi5 kan halen voor de stable eu rom? De locartie waar ik ze tot 2 maanden geleden ophaalde biedt geen nieuwe versies meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
P. vd Loo schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:36:
Weet iemand waar ik de updates voor de mi5 kan halen voor de stable eu rom? De locartie waar ik ze tot 2 maanden geleden ophaalde biedt geen nieuwe versies meer aan.
Hier is de laatste Xiaomi.eu stable voor de Mi5 te downloaden:
https://www.androidfilehost.com/?fid=817550096634749729

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
dutchgio schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:33:
[...]

Hier is de laatste Xiaomi.eu stable voor de Mi5 te downloaden:
https://www.androidfilehost.com/?fid=817550096634749729
Dank je!
.

[ Voor 91% gewijzigd door P. vd Loo op 19-03-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-10 08:14
Ik draai al een poosje (tevreden) MIUI Stable 8.0.6.0 (MALCNDG) op mijn Redmi 3S maar wilde eens kijken of ik (stable) kon upgraden. Xiaomi.eu staat momenteel op MIUI 8.3 7.3.16, maar de link naar de Stables geeft max MIUIv8.2 en daarbij staat geen versie voor de Redmi 3S.

De laatste Stable voor de Redmi lijkt v8.1.5.0 (uit Jan 03). Klopt dit?

Is het sowieso verstandig te updaten, zelfs als ik momenteel weinig problemen ervaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:39
vincent_1234 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:30:
Xiaomi.eu is gestopt met builds voor o.a. de Redmi Note 4G
De laatste update die ik ontvangen heb is 8.1.1 Stable wat nu natuurlijk nog wel redelijk up to date is.
Momenteel is 8.2 al uit en ik vraag me af of het loont om over te gaan op de officiele Global rom, wat vanuit Xiaomi zelf dus nog wel gesupport is.

Wat ga ik missen?
Ik begreep dat de Nederlandse taal er niet in zit, nu kan ik met een telefoon in het engels wel leven, maar kunnen mijn geinstalleerde apps dan nog wel (automatisch) op nederlands?
Zijn er problemen met gps? Xiaomi.eu benoemd optimalisaties voor o.a. gps
Om mijn eigen vraag maar gedeeltelijk te beantwoorden;
Taal zou het probleem niet moeten zijn: http://en.miui.com/thread-22964-1-1.html
Ik hoef nog niet perse naar 8.2, maar zodra 8.3 uit komt begint het toch wel weer te kriebelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
davidhund schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:06:
Ik draai al een poosje (tevreden) MIUI Stable 8.0.6.0 (MALCNDG) op mijn Redmi 3S maar wilde eens kijken of ik (stable) kon upgraden. Xiaomi.eu staat momenteel op MIUI 8.3 7.3.16, maar de link naar de Stables geeft max MIUIv8.2 en daarbij staat geen versie voor de Redmi 3S.

De laatste Stable voor de Redmi lijkt v8.1.5.0 (uit Jan 03). Klopt dit?

Is het sowieso verstandig te updaten, zelfs als ik momenteel weinig problemen ervaar?
Xiaomi zelf loopt wat achter met de stables, ze zijn vorige maand begonnen met de 8.2 updates maar die is vooralsnog nog steeds niet voor elk device beschikbaar.
Xiaomi.eu kan er dan ook niet verder mee.
Ik zou gewoon de 8.2 Stable van Xiaomi.eu afwachten, switchen van een stable - dev en andersom kan juist wel problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-10 08:14
Bedankt @dutchgio, ik denk dat ik gewoon nog maar even afwacht. De boel draait gewoon stabiel dus misschien geen slapende bugs wakker maken ;)

Iets anders (gerelateerd): na het instellen van een pi-hole viel het me op dat mijn Redmi nogal eens 'terugbelt' naar xiaomi.com domeinen: ik zag allerlei requests naar o.a.
  • data.mistat.xiaomi.com
  • app.chat.xiaomi.net
  • resolver.msg.xiaomi.net
  • o2o.api.xiaomi.com
  • wallpaper.pandora.xiaomi.com
  • connect.rom.miui.com
  • etc..
Dat bevalt me eigenlijk niets: ik denk dat ik deze requests ga blokkeren (in de pi-hole of middels een firewall ofzo), maar is dit bekend? Ik kan er iig op de forums nergens wat over teruglezen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 08:10
Ik heb twee vragen wat betreft de MIUI. Ik krijg deze week als het goed is de mi5 zwart binnen.

Als ik een custom ROM erop zet, zoals deze, moet ik dan nog iets doen met Android 7? Moet ik bijvoorbeeld iets vooraf installeren om hier gebruik van te kunnen maken?

Andere vraag. ik heb een mooie auto met 2 USB ingangen, nu heb ik altijd een iphone gehad, als ik de USB kabel in mijn telefoon doe, dan laadt hij de telefoon op EN ik kan dan via USB muziek luisteren. Met Android gaat dit wat moeilijker. Is dit überhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 08:49
BliXem schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:07:
Ik heb twee vragen wat betreft de MIUI. Ik krijg deze week als het goed is de mi5 zwart binnen.

Als ik een custom ROM erop zet, zoals deze, moet ik dan nog iets doen met Android 7? Moet ik bijvoorbeeld iets vooraf installeren om hier gebruik van te kunnen maken?

..
Het stappenplan wat ik gevolgd heb van de LineageOS wiki. In plaats van Lineage kan je dan de Xiaomi.eu build gebruiken.

Ik kon in ieder geval direct updaten vanaf MIUI global met android 6 naar Xiaomi.eu met android 7 en pas daarna naar Lineage. Direct van global android 6 naar Lineage ging niet.

[ Voor 13% gewijzigd door FightingAce op 21-03-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50

Thomg

Aww yiss

Net bootloader unlocked en lineageOs 14 geflashed op de foon ( Mi 5s plus ).
Zit root bij, dus ik vind het wel mooi... Maar ik mis toch die Xposed :+

Voor mensen die LOS 14 willen flashen, zet NIET storage encryption aan. Booten duurt zo'n 3x zo lang en je moet een vinger op het scherm houden als "enable", super irritant.

Oh, right, voor fingerprint moet je trouwens ook "gewoon" even de developer ROM installeren. Lekker intuïtief. /s

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 24-03-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacha23
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-12-2023
Hoi!

Ik heb driekwart jaar geleden een andere Ron op m'n redmi 3s gezet (miui global 8.1 stable 8.1.1.0 (malmidi). Nu krijg ik steeds de melding dat ik niet genoeg ruimte (16gb) heb en kan ik niet alle apps verwijderen van miui en Google zelf. Welke ROM is beter om erop te zetten zodat ik genoeg ruimte heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Waarschijnlijk zit dan de data partitie vol, dat ligt niet aan de rom maar aan de apps en bijhorende data die je zelf hebt geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50

Thomg

Aww yiss

Kernel is released van de "Mi 5/Mi Note2/Mi 5s/Mi 5s plus/Mi Mix"
https://github.com/MiCode...b702d2b0b1441f80af6af2903
YES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb even een vraag je over de miui by xiaomi.eu rom.
Ik heb zelf een 4s en mijn vriendin een 4. Nu zie ik dat ik zelf de miui versie 7.2.5.0 stable heb. Terwijl mijn vriendin de miui versie 7.4 by xiaomi.eu 6.6.6 beta heeft.

En nu heeft ze de laatste dagen het probleem dat haar batterij aardig snel leeg loopt. Dus ik dacht misschien heeft het met de rom versie te maken. MAar als ik systeemupdate of miui update doe komt er geen nieuwe versie. Iemand enig idee hoe ik de zelfde versie als ik heb op haar mi4 krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
stansfield schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:54:
Ik heb even een vraag je over de miui by xiaomi.eu rom.
Ik heb zelf een 4s en mijn vriendin een 4. Nu zie ik dat ik zelf de miui versie 7.2.5.0 stable heb. Terwijl mijn vriendin de miui versie 7.4 by xiaomi.eu 6.6.6 beta heeft.

En nu heeft ze de laatste dagen het probleem dat haar batterij aardig snel leeg loopt. Dus ik dacht misschien heeft het met de rom versie te maken. MAar als ik systeemupdate of miui update doe komt er geen nieuwe versie. Iemand enig idee hoe ik de zelfde versie als ik heb op haar mi4 krijg?
De website is ff down
We're moving to a bigger and faster server system. We'll be back very soon :-)
Volgens mij kan je op de site gewoon de custom rom versie opzoeken en downloaden
https://xiaomi.eu/community/link-forums/rom-downloads.73/

vervolgens via de updater update packet selecteren.

Althans zo werkt het voor mijn mi5s met MIUI 8.3

Ik zag overigens meerdere opmerkingen over battery life met de laatste MIUI rom icm oudere toestellen volgens mij

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 01-05-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Viper® schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:43:
[...]

De website is ff down

[...]

Volgens mij kan je op de site gewoon de custom rom versie opzoeken en downloaden
https://xiaomi.eu/community/link-forums/rom-downloads.73/

vervolgens via de updater update packet selecteren.

Althans zo werkt het voor mijn mi5s met MIUI 8.3

Ik zag overigens meerdere opmerkingen over battery life met de laatste MIUI rom icm oudere toestellen volgens mij
Bedankt, maar is die ook in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
stansfield schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:54:
[...]

Bedankt, maar is die ook in het Nederlands?
Ik refereer even aan de post van LoeWn

uitleg versies van roms
LoeWn in "Het grote MIUI custom-ROM-topic"

[ Voor 26% gewijzigd door Viper® op 01-05-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Xiaomi.eu is dé MIUI rom met Nederlands.
Je moet de updates alleen handmatig downloaden.

7.4 is vrij overigens, huidige versie is 8.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:00:
Xiaomi.eu is dé MIUI rom met Nederlands.
Je moet de updates alleen handmatig downloaden.

7.4 is vrij overigens, huidige versie is 8.3.
Dit dus

de officiele MIUI is chinees en engels en bevat geen NL volgens mij.

roms zijn zo te downloaden en op het toestel te zetten, via de updater kunnen ze geinstalleerd worden.
Voor de custom MIUI van xiaomi moet het toestel mogelijk wel unlocked zijn.
beste is om even op het forum te kijken bij de laatste versie, daar staat ook een link naar de rom voor de vesrschillende toestellen.

maak voor de zekerheid een backup van je data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
handmatig downloaden en updaten gaat lukken. Iemand enig idee hoelang de xiaomi.eu site al down is en nog down blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 20:59
stansfield schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:42:
handmatig downloaden en updaten gaat lukken. Iemand enig idee hoelang de xiaomi.eu site al down is en nog down blijft?
https://xiaomi.eu/community/threads/7-4-27.39790/

Hier gewoon te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De website is dus weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ik zie het. Nog een vraagje. Het gaat om een 4C. Daar had ik eerst de xiaomi.eu 6.6.6 beta op staan. Toen heb ik er via de optie updatepakket de global rom geselecteerd ipv de xiaomi.eu rom.

Nu heb ik dus weer de xiaomi.eu rom gedownload en wil ik die ook weer via de optie updatepakket uitvoeren.
Maar dan krijg ik de melding: Can't verify update In't not allowed to upgrade to unofficial ROM package.

Hoe krijg die Xiaomi.eu rom er dan wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
stansfield schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:59:
Ik zie het. Nog een vraagje. Het gaat om een 4C. Daar had ik eerst de xiaomi.eu 6.6.6 beta op staan. Toen heb ik er via de optie updatepakket de global rom geselecteerd ipv de xiaomi.eu rom.

Nu heb ik dus weer de xiaomi.eu rom gedownload en wil ik die ook weer via de optie updatepakket uitvoeren.
Maar dan krijg ik de melding: Can't verify update In't not allowed to upgrade to unofficial ROM package.

Hoe krijg die Xiaomi.eu rom er dan wel op?
Via de recovery mode. Maar het klinkt alsof met het flashen van een officiele rom de bootloader weer gelocked is, die moet je dus eerst weer unlocken en TWRP installeren voordat je daar bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
dutchgio schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:14:
[...]

Via de recovery mode. Maar het klinkt alsof met het flashen van een officiele rom de bootloader weer gelocked is, die moet je dus eerst weer unlocken en TWRP installeren voordat je daar bij kan.
Maar ik kan dus eerst nog proberen om de reboot to recovery mode te doen? kijken of dat werkt?

Het is een Mi4c daarvan was de bootloader toch niet gelocked?

Ik kan dit topic al tegen:
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Maar als ik dan op de link druk om de rechten aan te vragen werkt die site niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
stansfield schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:16:
[...]

Maar ik kan dus eerst nog proberen om de reboot to recovery mode te doen? kijken of dat werkt?

Het is een Mi4c daarvan was de bootloader toch niet gelocked?

Ik kan dit topic al tegen:
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Maar als ik dan op de link druk om de rechten aan te vragen werkt die site niet.
Ja dat kan natuurlijk, al verwacht ik dat de melding '' Can't verify update In't not allowed to upgrade to unofficial ROM package", gerelateerd is aan de locked bootloader.

Wellicht in eerdere versies nog niet, maar als ik het overzicht van Xiaomi.eu overzicht aanhoud geldt het unlocken ook voor de Mi4c:

Correcte link voor het unlocken is:
http://en.miui.com/unlock/

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 04-05-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
dutchgio schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:23:
[...]

Ja dat kan natuurlijk, al verwacht ik dat de melding '' Can't verify update In't not allowed to upgrade to unofficial ROM package", gerelateerd is aan de locked bootloader.

Wellicht in eerdere versies nog niet, maar als ik het overzicht van Xiaomi.eu overzicht aanhoud geldt het unlocken ook voor de Mi4c:
Tnx ga ik daar even mee aan de slag. En die twrp moet op je telefoon gedownload worden?
Daar ben ik nog niet helemaal in thuis moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja ik zou de eerste pagina van de Xiaomi.eu thread doornemen, daarin staan de instructies en download van TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
dutchgio schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:42:
Ja ik zou de eerste pagina van de Xiaomi.eu thread doornemen, daarin staan de instructies en download van TWRP.
Heb ik dan alleen dit stuk nodig nadat ik niet meer locked ben?

ROMs for devices with locked bootloader:
Unlock your first bootloader here http://en.miui.com/unlock/
Install TWRP via Fastboot mode, then install our ROM
Code:
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img
TWRP Recovery Zip DOWNLOAD or TWRP.ME
Wipe /data partition
Copy our ROM to the internal storage
Install our ROM
Reboot
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, die instructies doelde ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
dutchgio schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:18:
Ja, die instructies doelde ik op.
Ik kreeg gisteravond een paar uurtjes nadat ik het had aangevraagd bij Xiaomi al een smsje dat mijn telefoon was unlocked. Dus dat komt mooi uit.

En dan deze tutorial volgen om hem daadwerkelijk te unlocken?
YouTube: How to Unlock Bootloader of Redmi 3S Prime! Detailed steps for all X...

En daarna deze voor TWRP

YouTube: How to Root Redmi 3s/Prime! With TWRP Recovery- NO DATA LOSS

En dan kan ik de xiaomi.eu rom selecteren via systeemupdates updagepakket selecteren en dan het bestandje van xiaomi.eu rom selecteren?

[ Voor 42% gewijzigd door stansfield op 06-05-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
stansfield schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:51:
[...]

Ik kreeg gisteravond een paar uurtjes nadat ik het had aangevraagd bij Xiaomi al een smsje dat mijn telefoon was unlocked. Dus dat komt mooi uit.

En dan deze tutorial volgen om hem daadwerkelijk te unlocken?
YouTube: How to Unlock Bootloader of Redmi 3S Prime! Detailed steps for all X...

En daarna deze voor TWRP

YouTube: How to Root Redmi 3s/Prime! With TWRP Recovery- NO DATA LOSS

En dan kan ik de xiaomi.eu rom selecteren via systeemupdates updagepakket selecteren en dan het bestandje van xiaomi.eu rom selecteren?
Ja, de handleiidng die in de video's wordt gevolgd klopt.

Het installeren van de xiaomi.eu rom moet ook via TWRP vermoed ik.
Dit kun je doen op de manier hoe in de video het root.zip bestand wordt geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
dutchgio schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Dit kun je doen op de manier hoe in de video het root.zip bestand wordt geflashed.
Tnx. Morgenavond eens mee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
dutchgio schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Ik loop een beetje vast bij video 2 op 1:10.
Dan heb ik op het bestandje auto_flash_recovery geklikt en opent er een opdrachtvenster en daar begint wat te lopen wat daarna weer weg gaat. Ook zie ik dan het bootloader logo. Maar als ik dan vol up + power button in druk krijg ik eerst wel het mi logo maar daarna gewoon het scherm om mijn sim card te unlocken en daarna gewoon mijn startscherm. Ik kom dus niet in dat twrp scherm waar ik de recovery mode kan selecteren.
Heb je enig idee waar ik het niet goed doe en hoe ik wel in dat twrp scherm kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
stansfield schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:22:
[...]

Ik loop een beetje vast bij video 2 op 1:10.
Dan heb ik op het bestandje auto_flash_recovery geklikt en opent er een opdrachtvenster en daar begint wat te lopen wat daarna weer weg gaat. Ook zie ik dan het bootloader logo. Maar als ik dan vol up + power button in druk krijg ik eerst wel het mi logo maar daarna gewoon het scherm om mijn sim card te unlocken en daarna gewoon mijn startscherm. Ik kom dus niet in dat twrp scherm waar ik de recovery mode kan selecteren.
Heb je enig idee waar ik het niet goed doe en hoe ik wel in dat twrp scherm kom?
Het gaat daar ook wat snel; wellicht moet je de combinatie iets langer vasthouden, ook als je het Mi logo nog ziet. Het klinkt nu alsof het booten niet goed gaat en je daardoor weer gewoon in Android komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
dutchgio schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:36:
[...]

Het gaat daar ook wat snel; wellicht moet je de combinatie iets langer vasthouden, ook als je het Mi logo nog ziet. Het klinkt nu alsof het booten niet goed gaat en je daardoor weer gewoon in Android komt.
Het is helemaal gelukt!!!

Dit gebruikt: van dit topic [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
TWRP installatie
In deze post komen alle TWRP handleidingen te staan. Dit is nodig nadat je de bootloader hebt ge-unlocked en je aan de slag wilt gaan met xiaomi.eu roms of andere roms.
Handleiding
Wanneer je de smartphone hebt voorzien van een ge-unlockte bootloader? Kan je gaan beginnen met het installeren van TWRP op je systeem om zo gemakkelijk ''custom roms'' te installeren
Het installeren van TWRP kan heel simpel zijn maar ook weer heel makkelijk. Hieronder een globale stappenplan met hoe je TWRP op je Xiaomi toestel installeert. PS: vrijwel alle xiaomi's worden op dezelfe manier van een TWRP.

Stap 1: Download de juiste TWRP.img vanaf (hier: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678) (en plaatst de .img in de root van je smartphone en kopieer nogmaals de TWRP.img in een apart mapje.)

Stap 2: Zet je smartphone uit en zet deze vervolgens in fastboot.

Stap 3: open CMD in dezelfde map waar je TWRP.img ook staat

Stap 4: type het volgende commando in in cmd
fastboot devices

fastboot boot twrp.img

*Je komt nu in fastboot modus terecht.

Nogmaals bedankt voor alle info

[ Voor 60% gewijzigd door stansfield op 09-05-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
  • Laatst online: 11-09 16:19
Ik heb net een schone installatie gedaan van mijn MI4C met xiaomi.eu_multi_MI4c_V8.2.3.0.NXKCNEC_v8-7.0 De laatste Stable dus.

Nu probeer ik netflix te installeren, maar dat lukt niet. Netflix is niet compatible
Ik vind hem ook niet als ik in de playstore kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Taan schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:59:
Ik heb net een schone installatie gedaan van mijn MI4C met xiaomi.eu_multi_MI4c_V8.2.3.0.NXKCNEC_v8-7.0 De laatste Stable dus.

Nu probeer ik netflix te installeren, maar dat lukt niet. Netflix is niet compatible
Ik vind hem ook niet als ik in de playstore kijk
Netflix blokkeert sinds kort gebruikers met root/aangepaste rom.
De controle is op basis van 'Safetynet', waar ook Android Pay en Pokemon Go je device op afwijzen.
https://www.howtogeek.com...t-work-on-rooted-devices/

https://www.reddit.com/r/..._on_unlocked_bootloaders/

Sideloaden vanaf APKmirror werkt wel.

[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 12-05-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Iemand die meer info heeft over de officiële release van Lineage OS voor de Mi 5s?
Draai nu de port van de Mi 5, maar heeft diverse issues en ik las op XDA dat de ontwikkeling gestart zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
@dutchgio Bedankt, is inderdaad gelukt via APK mirror. Heb voor de zekerheid maar versie 4.16 genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Afgelopen zaterdagavond op de verjaardag van mijn nichtje kwam "grote nicht" van 18 met haar Xiaomi 4w aanzetten, of ik hem kon updaten. Dat doe ik zo ieder half jaar. Ik heb niet goed gekeken, maar er stond al Android 6.0 op volgens mij. Ik heb de laatste versie van xiaomi.eu gedownload en geinstalleerd. Bij het booten bleef de telefoon echter op het beginscherm staan. De hele nacht aan de oplader laten liggen en 's ochtends nog steeds de bootloop.

Opnieuw opgestart en via twrp een andere rom geprobeerd, zelfde resultaat.Ik heb ondertussen de volgende ROM's geprobeerd te flashen:

xiaomi.eu.multi.MI3WMI4W 7.5.11 V8_6.0
xiaomi.eu.multi.MI3WMI4W 6.12.22 V8_6.0

Dan maar een stable ROM geprobeerd:

xiaomi.eu.multi V8.2.1.0 V8_6.0
xiaomi.eu.multi V7.0.5 V7_4.4

Ik kan nog gewoon in TWRP en fastboot mode komen en kan de telefoon ook via de pc benaderen, er moet toch een oplossing zijn, iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
HetGezegde schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:13:
Iemand die meer info heeft over de officiële release van Lineage OS voor de Mi 5s?
Draai nu de port van de Mi 5, maar heeft diverse issues en ik las op XDA dat de ontwikkeling gestart zou zijn?
Vanuit XDA lees ik inderdaad ook dat er aan een officiel omdersteunde versie gewerkt wordt.
De gelinkte Github link geeft aan dat er ook regelmatig wijzigingen worden gedaan, in hoeverre ze daarmee zijn kan ik niet zien. De niet-officiele versie is wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

dutchgio schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:01:
[...]

Vanuit XDA lees ik inderdaad ook dat er aan een officiel omdersteunde versie gewerkt wordt.
De gelinkte Github link geeft aan dat er ook regelmatig wijzigingen worden gedaan, in hoeverre ze daarmee zijn kan ik niet zien.
Ja dat heb ik ook gezien inderdaad.
De niet-officiele versie is wel beschikbaar.
Die draai ik nu.

Nog maar even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:39
Weet hier iemand hoe ik de "region" van MIUI global naar Nederlands kan krijgen? De taal heb ik met morelocale2 en adb wel over weten te zetten. Maar apps hebben nog moeite met de region (uploaden van YouTube filmpjes werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

Ik vind het werken met de Xiaomi.eu ROM op mijn Note 4X (nu ruim een maand in gebruik) prima maar moet wel zeggen dat ik uiteindelijk niet zeker durf te zeggen of de voor- de nadelen overstijgen.
Hiervoor had ik de Sony Z en Z3 Compact, hoewel ik daarmee enigszins achter liep met Android updates waren er weinig echt grote bugs.
Nu met Xiaomi.eu had ik eerst een probleem met de Play Store waardoor ik elke keer via een omweg apps moest installeren, dat werd meteen in de eerste week met de volgende ROM opgelost, maar daarna waren bij elke reset van het toestel mijn widgets verdwenen, ik moest dan de bijbehorende apps verwijderen en opnieuw installeren dan kon ik ze weer op het homescreen zetten, totdat het toestel een keer uit- en aan was gegaan dan moest het weer opnieuw.
Met de update van vrijdag is dat probleem uiteindelijk verholpen, dus ik blijf voorlopig deze ROM gebruiken.

Het RAM-management, de theming-opties, automatische gespreksopnames, het scrollen bij screenshots en nog wel meerz aken zijn wat mij betreft echt features die een kale Android-ROM overstijgen. Je levert alleen echt wat stabiliteit in, misschien als er een stabiele Xiaomi.EU ROM voor de Note 4X zou zijn dat die vanaf het begin af aan super zou zijn zonder grote bugs maar die bestaat helaas niet.
Als er een officiële Lineage OS-build is ga ik die ook eens proberen, maar voorlopig ben ik nu eindelijk ook heel tevreden met MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 14:53
vincent_1234 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 07:03:
Weet hier iemand hoe ik de "region" van MIUI global naar Nederlands kan krijgen? De taal heb ik met morelocale2 en adb wel over weten te zetten. Maar apps hebben nog moeite met de region (uploaden van YouTube filmpjes werkt niet)
Dat gaat niet lukken voor zo ver ik weet, de region Nederland zit niet in de globale MIUI ROM. Hiervoor zou je de Xiaomi.eu rom kunnen installeren, of LineageOS. In deze roms zit wel Nederland als region.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18
Ik heb momenteel ook Sony z3c en ik begin nu wel te twijfelen om voor Xiaomi note 4x(Qualcomm) te gaan (scherm komt los door lijm issue). Ik heb wel wat vragen erover gezien je hetzelfde gsm had.
Is performance gelijk of beter dan z3c en hoe is de batterijduur? Hoe is de kwaliteitsbouw van Xiaomi?
Ik denk te wachten op Xiaomi redmi pro 2(mini versie hopelijk).
Grannd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:00:
Ik vind het werken met de Xiaomi.eu ROM op mijn Note 4X (nu ruim een maand in gebruik) prima maar moet wel zeggen dat ik uiteindelijk niet zeker durf te zeggen of de voor- de nadelen overstijgen.
Hiervoor had ik de Sony Z en Z3 Compact, hoewel ik daarmee enigszins achter liep met Android updates waren er weinig echt grote bugs.
Nu met Xiaomi.eu had ik eerst een probleem met de Play Store waardoor ik elke keer via een omweg apps moest installeren, dat werd meteen in de eerste week met de volgende ROM opgelost, maar daarna waren bij elke reset van het toestel mijn widgets verdwenen, ik moest dan de bijbehorende apps verwijderen en opnieuw installeren dan kon ik ze weer op het homescreen zetten, totdat het toestel een keer uit- en aan was gegaan dan moest het weer opnieuw.
Met de update van vrijdag is dat probleem uiteindelijk verholpen, dus ik blijf voorlopig deze ROM gebruiken.

Het RAM-management, de theming-opties, automatische gespreksopnames, het scrollen bij screenshots en nog wel meerz aken zijn wat mij betreft echt features die een kale Android-ROM overstijgen. Je levert alleen echt wat stabiliteit in, misschien als er een stabiele Xiaomi.EU ROM voor de Note 4X zou zijn dat die vanaf het begin af aan super zou zijn zonder grote bugs maar die bestaat helaas niet.
Als er een officiële Lineage OS-build is ga ik die ook eens proberen, maar voorlopig ben ik nu eindelijk ook heel tevreden met MIUI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

In het Note 4 topic heb ik al wat ervaringen gepost: [Xiaomi Redmi Note 4 / MediaTek] Ervaringen & Discussie

Meer specifiek op je vragen: Performance van het toestel zelf is in dagelijks gebruik gelijk aan de Z3 Compact. Browsen/multi-tasken/etc. is minstens net zo soepel, ik moest hiervoor wel het in eerste instantie behoorlijk agressieve RAM-management van MIUI wat aanpassen, ik laat hem nu bijvoorbeeld whatsapp en m'n browser standaard altijd in het RAM bewaren, 3GB ram is meer dan voldoende om daarnaast andere apps te gebruiken en vooral bij die apps doe ik nog vaak multi-tasken. De snapdragon 625 is een stuk zuiniger dan de 801, in zware games zal de 801 misschien net iets meer performance eruit trekken maar zoals ik zei gewoon normaal gebruik merk je geen verschil.
Het grootste verschil, behalve het scherm dat natuurlijk groter is, is de camera. Die van de Z3 Compact kon écht goeie foto's schieten als je een beetje moeite in de camera stak, bij de Note 4X is de camera oké als je een foto'tje wil maken dat je via whatsapp wil sturen maar hij is in alle opzichten slechter dan die van m'n Z3 Compact was.
De batterijduur is grandioos, het ligt aan het gebruik natuurlijk maar ik haal makkelijk 6 uur Sreen-on-time, met moeite kan je er zelfs wat extra uurtjes uit persen denk ik als je de schermhelderheid in de gaten houdt en de hele tijd via wifi verbonden bent.
De afwerking en bouw is top, het glas aan de voorkant voelt als dezelfde kwaliteit als een Sony zou zijn en de afgeronde hoeken doen hem echt kleiner aanvoelen dan hij daadwerkelijk is. Het is best een forse overgang in formaat maar aangezien ik tegenwoordig gewoon een simpele kantoorbaan heb waar mijn toestel het grootste deel van de dag gewoon of op het bureau ligt of ergens in huis, en ik hem dus niet de hele tijd in m'n borekzak hoef mee te dragen, vind ik het grote scherm juist wel handig.

[ Voor 5% gewijzigd door Grannd op 22-05-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18
Dat klinkt allemaal heel goed :) Van die camera verwachte ik zelf ook wel dat Sony beter ging zijn maar ik kan ermee leven denk ik :P. Bedankt voor de tip van ram-management, zal zeker in kijken wanneer ik nieuw toestel heb :) Bedankt voor je mooie tekst uitleg en ervaring te delen, dat zal zeker ook nuttig voor de anderen :)
Grannd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:04:
In het Note 4 topic heb ik al wat ervaringen gepost: [Xiaomi Redmi Note 4 / MediaTek] Ervaringen & Discussie

Meer specifiek op je vragen: Performance van het toestel zelf is in dagelijks gebruik gelijk aan de Z3 Compact. Browsen/multi-tasken/etc. is minstens net zo soepel, ik moest hiervoor wel het in eerste instantie behoorlijk agressieve RAM-management van MIUI wat aanpassen, ik laat hem nu bijvoorbeeld whatsapp en m'n browser standaard altijd in het RAM bewaren, 3GB ram is meer dan voldoende om daarnaast andere apps te gebruiken en vooral bij die apps doe ik nog vaak multi-tasken. De snapdragon 625 is een stuk zuiniger dan de 801, in zware games zal de 801 misschien net iets meer performance eruit trekken maar zoals ik zei gewoon normaal gebruik merk je geen verschil.
Het grootste verschil, behalve het scherm dat natuurlijk groter is, is de camera. Die van de Z3 Compact kon écht goeie foto's schieten als je een beetje moeite in de camera stak, bij de Note 4X is de camera oké als je een foto'tje wil maken dat je via whatsapp wil sturen maar hij is in alle opzichten slechter dan die van m'n Z3 Compact was.
De batterijduur is grandioos, het ligt aan het gebruik natuurlijk maar ik haal makkelijk 6 uur Sreen-on-time, met moeite kan je er zelfs wat extra uurtjes uit persen denk ik als je de schermhelderheid in de gaten houdt en de hele tijd via wifi verbonden bent.
De afwerking en bouw is top, het glas aan de voorkant voelt als dezelfde kwaliteit als een Sony zou zijn en de afgeronde hoeken doen hem echt kleiner aanvoelen dan hij daadwerkelijk is. Het is best een forse overgang in formaat maar aangezien ik tegenwoordig gewoon een simpele kantoorbaan heb waar mijn toestel het grootste deel van de dag gewoon of op het bureau ligt of ergens in huis, en ik hem dus niet de hele tijd in m'n borekzak hoef mee te dragen, vind ik het grote scherm juist wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Okay verhip ik zit met een probleem met mijn Redmi 3s.

Had Cyanogenmod erop. Ja echt Cyanogen nog en nu wil ik graag updaten naar de laatste MIUI via https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-18-19.40096/

Dus de stappen die ik nu volg is via fastboot de juiste twrp erop flashen. Zowel die van de website als via XDA. Hierna factory reset. Daarna de zip die ik op de telefoon heb gezet van meerdere files (de stable en de wat minder stable, beide gewoon van xiaomi.eu) maar ik krijg hem met geen mogelijkheid fatsoenlijk bootende. Hij laat wel mooi MI in het scherm zien maar daar houdt het ook bij op.

Wel komt daarna trouwens onderin 3 bolletjes die lijken iets aan te geven powered by android maar that's it.

Iemand nog tips of wat ik over het hoofd zie? :/

Mooi het werkt nu wel, gewoon andere files gepakt :/

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 25-05-2017 14:01 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Laatst online: 10-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:22:

Afgelopen zaterdagavond op de verjaardag van mijn nichtje kwam "grote nicht" van 18 met haar Xiaomi 4w aanzetten, of ik hem kon updaten. Dat doe ik zo ieder half jaar. Ik heb niet goed gekeken, maar er stond al Android 6.0 op volgens mij. Ik heb de laatste versie van xiaomi.eu gedownload en geinstalleerd. Bij het booten bleef de telefoon echter op het beginscherm staan. De hele nacht aan de oplader laten liggen en 's ochtends nog steeds de bootloop.
De officiële roms kun je ook via fastboot mode en de 'MIUI ROM Flashing Tool' flashen i.p.v. TWRP; heb je dat al geprobeerd?
Zie http://en.miui.com/a-234.html.
Dat zou meen ik altijd moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

LineageOS 14.1, Official Nightly is uitgekomen:
- https://download.lineageos.org/capricorn

Ik twijfel alleen tussen deze (heb nu de port afkomstig van de Mi5 - de Onofficiële Lineage OS dus) en de Xiaomi.eu ROM.
Toen ik mijn toestel had was MIUI best OKAY, alleen moest ik 'm rooten om van de Chinese bloatware af te komen. Xiaomi.eu is precies MIUI, alleen dan zonder alle troep. Verder Nova Launcher eroverheen, en klaar is kees.

"Waarom dan Xiaomi.eu + Launcher en niet gelijk LOS?"
- Omdat ik hier en daar lees op o.a. Reddit dat de camerakwaliteit van de nieuwe LOS niet zo super is. En ik vind het zonde om LOS te flashen, te checken, Xiaomi,eu te flashen, te checken en dan in het slechtste geval weer terug te moeten naar LOS.

Download Xiaomi.eu:
- https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/roms/unofficial

Bronnen Reddit camera:
- https://www.reddit.com/r/...ageos_for_mi_5s_released/
- https://www.reddit.com/r/...eos_or_xiaomieu_for_mi5s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

stansfield schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:41:
[...]

Het is helemaal gelukt!!!

Dit gebruikt: van dit topic [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
TWRP installatie
In deze post komen alle TWRP handleidingen te staan. Dit is nodig nadat je de bootloader hebt ge-unlocked en je aan de slag wilt gaan met xiaomi.eu roms of andere roms.
Handleiding
Wanneer je de smartphone hebt voorzien van een ge-unlockte bootloader? Kan je gaan beginnen met het installeren van TWRP op je systeem om zo gemakkelijk ''custom roms'' te installeren
Het installeren van TWRP kan heel simpel zijn maar ook weer heel makkelijk. Hieronder een globale stappenplan met hoe je TWRP op je Xiaomi toestel installeert. PS: vrijwel alle xiaomi's worden op dezelfe manier van een TWRP.

Stap 1: Download de juiste TWRP.img vanaf (hier: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678) (en plaatst de .img in de root van je smartphone en kopieer nogmaals de TWRP.img in een apart mapje.)

Stap 2: Zet je smartphone uit en zet deze vervolgens in fastboot.

Stap 3: open CMD in dezelfde map waar je TWRP.img ook staat

Stap 4: type het volgende commando in in cmd
fastboot devices

fastboot boot twrp.img

*Je komt nu in fastboot modus terecht.

Nogmaals bedankt voor alle info
Ik heb deze ook doorlopen en ik kom idd in het Engelse twrp menu terecht, maar mijn scherm werkt niet. Ik kan tikken en vegen wat ik wil, maar niks reageert. De volume knoppen werken ook niet. Ik kan alleen de telefoon uitdoen..... :(

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 09:59
Vraagje : op mijn xiaomi mi5s plus staat de global stable rom 8.2.2 0 (MBGMIDL) . En die werkt prima wat mij betreft. Maar nu lees ik dat deze rom is teruggetrokken vanwege bugs ( die aan mijn voorbij zijn gegaan, ik heb nergens last van) . En dat nu de laatste global rom 8.0.4.0 is ( MBGMIDI) .
Als ik dit zo laat,krijg ik dan de volgende OTA update als die beschikbaar is ?Of moet ik er perse die 8.0.4.0 erop zetten om verzekerd te zijn van automatische updates in de toekomst.
Ik heb die rom al wel gedownload maar ben een beetje huiverig omdat ik geen ervaring heb in het zetten van een andere rom op een telefoon ( ja en toch gewoon xiaomi kopen :)
Advice anyone ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Adriana O schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:33:
Vraagje : op mijn xiaomi mi5s plus staat de global stable rom 8.2.2 0 (MBGMIDL) . En die werkt prima wat mij betreft. Maar nu lees ik dat deze rom is teruggetrokken vanwege bugs ( die aan mijn voorbij zijn gegaan, ik heb nergens last van) . En dat nu de laatste global rom 8.0.4.0 is ( MBGMIDI) .
Als ik dit zo laat,krijg ik dan de volgende OTA update als die beschikbaar is ?Of moet ik er perse die 8.0.4.0 erop zetten om verzekerd te zijn van automatische updates in de toekomst.
Ik heb die rom al wel gedownload maar ben een beetje huiverig omdat ik geen ervaring heb in het zetten van een andere rom op een telefoon ( ja en toch gewoon xiaomi kopen :)
Advice anyone ?
Ik zou het niet weten.
Wat nu als je even wacht met de update zelf en in de gaten houdt wanneer deze OTA update zou moeten plaatsvinden? Dan kun je zelf op je telefoon zoeken naar nieuwe updates - als die er niet zijn, kijk het dan nog ff aan of flash er de 8.0.4.0 overheen. Dit moet geen probleem zijn.

1. ROM (.zip) downloaden op je telefoon (maakt niet uit in welke map)
2. 'Settings > About Phone > System updates > opties (drie puntjes) rechtsboven > Choose update package'
3. .zip selecteren en updaten.

Je kunt ook wachten tot er een nieuwere versie dan 8.2.2.0 beschikbaar is, zodat je zeker het gevoel hebt (en misschien is het anders niet eens mogelijk? - want kun je downgraden via deze stappen?) dat 'ie geüpdatet is.

Als het niet zal gaan, wordt het vast wel aangegeven (maak toch ff een backup).

Heb zelf van Android 6.0 > 7.0 gedaan op deze manier. Global (EU) naar Global en draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
Ja , dank je ! ik ga idd even afwachten wanneer er een nieuwe global rom beschikbaar komt en kijk dan wat ik doe. Heb me verder georiënteerd en denk idd dat dat niet zo lastig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Adriana O schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:26:
Ja , dank je ! ik ga idd even afwachten wanneer er een nieuwe global rom beschikbaar komt en kijk dan wat ik doe. Heb me verder georiënteerd en denk idd dat dat niet zo lastig is.
Valt goed mee inderdaad. Maak een back-up van je belangrijkste data en zorg dat je wat ingelezen bent en diverse tutorials hebt openstaan. Volg er één (die je het duidelijkst lijkt - hoewel dit niet heel moeilijk is inderdaad).

En anders is het telefoon opzij, hier je probleem posten en wachten op de hulptroepen!

- Ik ga binnenkort toch maar weer LineageOS installeren. Dat MIUI is mooi en met een Nova Launcher werkt het opzich wel prima, maar die verrekte Battery Optimization van MIUI - echt een ramp. Staat uit en diverse apps hebben tot alles toegang, maar toch valt m'n Pebble eens in de zoveel tijd weg.
En notificaties komen er niet meer op binnen.
Had LOS (unofficial - gebaseerd op Mi5). Nu is de officiele beschikbaar.

Zeer jammer dat er zoveel dichtgetimmerd zit en open gebroken moet worden, vooraleer het lekker werkt. Misschien ben ik verwend (CyanogenMod, Nexus 5X en 6P en LineageOS gewend - stock Android FTW).

[ Voor 3% gewijzigd door HetGezegde op 12-06-2017 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriana O
Tja ik ben gewoon een fan van miui, wel idd met nova erop. Mbt notificaties idd extra stappen zetten maar als je dat gewend bent werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
@HetGezegde

Al geprobeerd om miui optimilaties uit te zetten in developer options?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Ceejay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:39:
@HetGezegde

Al geprobeerd om miui optimilaties uit te zetten in developer options?
Ja, staat ook al uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
HetGezegde schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:30:
[...]

- Ik ga binnenkort toch maar weer LineageOS installeren. Dat MIUI is mooi en met een Nova Launcher werkt het opzich wel prima, maar die verrekte Battery Optimization van MIUI - echt een ramp. Staat uit en diverse apps hebben tot alles toegang, maar toch valt m'n Pebble eens in de zoveel tijd weg.
En notificaties komen er niet meer op binnen.
Had LOS (unofficial - gebaseerd op Mi5). Nu is de officiele beschikbaar.
Bij mij werkte Pebble ook niet lekker, totdat MIUI 8 is uitgekomen.

Verder wel autostart aanzetten en batterijbespraking uit voor Pebble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De komende tijd komen er minder Dev updates uit voor verschillende toestellen:
For MIUI Global Beta ROM users:
Update suspended temporarily for the following devices (From 12th June to August, including Closed/Open Beta):
Mi 2/2S / Mi 3 / Mi 4 / Redmi 3/Prime / Redmi 2 / Redmi 2 Prime / Redmi 4A / Redmi Note 3 SE / Redmi Note 4 MTK / Mi 4i / Redmi Note 2 / Redmi Note 4G / Redmi Note Prime / Mi Note

Update for the following devices releases as usual (Including Closed/Open Beta):
Mi MIX / Redmi Note 4X/Qualcomm / Mi 5 / Mi Max 32G / Mi Max 64G(128G) / Redmi 4X / Mi Note 2 / Mi 5s / Mi 5s Plus / Redmi Note 3 Qualcomm / Redmi 3X/Redmi 3S/Prime

For MIUI China Developer/Alpha ROM users:
Update suspended temporarily for the following devices (From 12th June to August, including Closed/Open Dev/Alpha):
Mi 2/2S / Mi 3 / Mi 4 / Mi Note / Mi Pad 1 / Mi Pad 2 / Google Nexus 5 / Redmi 1 / Redmi 1S / Redmi 2 / Redmi 2A / Redmi 2 Prime / Redmi 3 / Redmi 3S/3X / Redmi 4A / Redmi 4 / Redmi 4 Prime / Redmi Pro / Redmi Note 4 / Redmi Note 3G / Redmi Note 4G / Redmi Note Prime / Redmi Note 2 / Redmi Note 3 MTK / Redmi Note 3 Qualcomm

Update for the following devices releases as usual (Including Closed/Open Dev/Alpha):
Mi 6 / Mi Note 2 / Mi MIX / Mi 5c / Mi 5s / Mi 5s Plus / Mi 5 / Mi 4S / Mi 4c / Mi Max 2 / Mi Max 64G(128G) / Mi Max 32G / Mi Note Pro / Redmi Note 4X/Qualcomm / Redmi 4X
http://en.miui.com/thread-645418-1-1.html

Dat heeft ook gevolgen voor de Xiaomi.eu rom, die gebaseerd is op de China Dev rom.
Wellicht heeft het te maken met de lancering van MIUI 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

dutchgio schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:47:
[...]

Netflix blokkeert sinds kort gebruikers met root/aangepaste rom.
De controle is op basis van 'Safetynet', waar ook Android Pay en Pokemon Go je device op afwijzen.
https://www.howtogeek.com...t-work-on-rooted-devices/

https://www.reddit.com/r/..._on_unlocked_bootloaders/

Sideloaden vanaf APKmirror werkt wel.
Niet als je Magisk installeert:

Wat heb je nodig?
- Magisk v12 zip: zit in Magisk Manager apk
- SUaddon zip (speciaal voor Lineage OS): https://download.lineageos.org/extras _(kies de versie van Lineage OS, bij mij is dat 14.1 en type CPU, bij mij is dat arm64 (bij de meeste))_
- Magisk Manager v4 apk: https://www.apkmirror.com...3-3-android-apk-download/ - er is is een 5.0.x beta versie beschikbaar, maar die werkt maar half-z'n-gat.

Hoe installeer je?
1. Zet alles op je foon.
2. Ga naar Recovery (bijv. TWRP) en flash SUaddon.zip
3. Reboot
4. Installeer de .apk Magisk Manager v4
5. Tik onderaan op Download en installeer de .zip via de app. Anders reboot naar Recovery en via daar de .zip flashen.
6. In Magisk Manager: Settings > vink aan Magisk Hide
7. Homescreen Magisk en check of SafetyNet Passed is (alle 3 groen).

[ Voor 6% gewijzigd door HetGezegde op 23-06-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Klopt, ik ben inmiddels ook over.
Voor MIUI is de root addon niet nodig, dan gebruik je de ingebouwde root in Magisk zelf.

Vergeet ook de Universal Safetynet Fix niet:
https://forum.xda-develop...mi-safetynet-fix-t3600431

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
vraagje: ik ben op mijn xiaomi mi 5s plus van de global stable naar de global developer rom gegaan. Geen probleem daarmee gehad. En van te voren een back up op mijn pc gemaakt. Die back up heb ik terug op mijn mi gezet en die zit nu in de "internal storage" (all back up 3 items) Echter als ik naar back up & reset ga krijg ik daar die back up niet te zien. dus ik kan niet "restoren"Wat zie ik over het hoofd. Heb verschillende tutorials op youtube bekeken maar die zijn veelal in Hindi.. :? . heb het idee dat het een kleinigheid is die gewoon over het hoofd blijf zien. bvd

Ja, was idd een kleinigheid. Is opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Adriana O op 29-06-2017 10:51 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
HetGezegde schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:17:
[...]

Niet als je Magisk installeert:

Wat heb je nodig?
- Magisk v12 zip: zit in Magisk Manager apk
- SUaddon zip (speciaal voor Lineage OS): https://download.lineageos.org/extras _(kies de versie van Lineage OS, bij mij is dat 14.1 en type CPU, bij mij is dat arm64 (bij de meeste))_
- Magisk Manager v4 apk: https://www.apkmirror.com...3-3-android-apk-download/ - er is is een 5.0.x beta versie beschikbaar, maar die werkt maar half-z'n-gat.

Hoe installeer je?
1. Zet alles op je foon.
2. Ga naar Recovery (bijv. TWRP) en flash SUaddon.zip
3. Reboot
4. Installeer de .apk Magisk Manager v4
5. Tik onderaan op Download en installeer de .zip via de app. Anders reboot naar Recovery en via daar de .zip flashen.
6. In Magisk Manager: Settings > vink aan Magisk Hide
7. Homescreen Magisk en check of SafetyNet Passed is (alle 3 groen).
Een alternatief is om de .apk te downloaden en te installeren. Nadeel: je moet zelf af en toe op intern kijken of er updates beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

dutchgio schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:02:
Klopt, ik ben inmiddels ook over.
Voor MIUI is de root addon niet nodig, dan gebruik je de ingebouwde root in Magisk zelf.

Vergeet ook de Universal Safetynet Fix niet:
https://forum.xda-develop...mi-safetynet-fix-t3600431
Niet nodig bij mij, want t werkt allemaal prima. Jij wel nodig gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
HetGezegde schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:47:
[...]

Niet nodig bij mij, want t werkt allemaal prima. Jij wel nodig gehad?
Ik heb de redmi note 3 pro special edition met xiaomi eu rom en in magisk kreeg ik elke keer safety net mismatch. Mijn gsm was dus niet gecertificeerd. Dankzij die fix ben ik wel 'gecertificeerd' en kan ik bv. Super Mario Run downloaden. Maar ik verlies wel telkens mijn root wanneer ik mijn gsm opnieuw opstart. Hier heb ik jammergenoeg nog geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat inderdaad, op Xiaomi.eu nodig om Safetynet te halen.
Root verliezen heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
Ik heb sinds begin vorige maand een schone installatie gedaan van mijn MI4C met xiaomi.eu_multi_MI4c_V8.2.3.0.NXKCNEC_v8-7.0 De laatste Stable dus, maar Ik ben er niet zo blij mee.

Het toestel reageert soms traag,
wordt erg warm,
vreet mijn accu leeg,
GPS werkt matig,
chrome wordt soms zomaar afgesloten,
ik heb soms wel wifi connectie, maar geen internet, zowel op mijn werk als thuis.

Toen ik het toestel kocht 2 jaar terug werkte dat veel beter.Toen had ik GPS fix in een flits en zelfs binnen.
Zal ik teruggaan naar de Miui versie die ik toen had? Wat mis ik dan t.o.v. nu?
Of wie heeft een betere stable draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Taan schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:04:
Ik heb sinds begin vorige maand een schone installatie gedaan van mijn MI4C met xiaomi.eu_multi_MI4c_V8.2.3.0.NXKCNEC_v8-7.0 De laatste Stable dus, maar Ik ben er niet zo blij mee.

Het toestel reageert soms traag,
wordt erg warm,
vreet mijn accu leeg,
GPS werkt matig,
chrome wordt soms zomaar afgesloten,
ik heb soms wel wifi connectie, maar geen internet, zowel op mijn werk als thuis.

Toen ik het toestel kocht 2 jaar terug werkte dat veel beter.Toen had ik GPS fix in een flits en zelfs binnen.
Zal ik teruggaan naar de Miui versie die ik toen had? Wat mis ik dan t.o.v. nu?
Of wie heeft een betere stable draaien?
Waarom probeer je niet Lineage OS voor de Mi4C?

Stock Android 7.1 en minder zwaar dan de zeer gecustomizede MIUI. Wellicht draait ie bij jou veel stabieler? Is het proberen waard lijkt me.
En als je fan bent van het MIUI uiterlijk, dan kun je er altijd nog een MIUI Launcher installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
Ik wijk liever niet teveel af van de standaard en op zich bevalt miui me wel als het goed werkt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:30
Tweakers..

Mijn xiaomi note 4 met de snapdragon soc komt binnenkort binnen en nou wou ik meteen de EU rom erop flashen of misschien LOS

Is het voor de EU rom ook noodzakelijk TWRP the flashen via fastboot of kan dit via een makkelijkere manier? zoals gewoon updaten via het menu in de telefoon zelf?

Voor LOS is het wel noodzakelijk TWRP the flashen via fastboot en dan LOS erop te zetten via TWRP als ik het goed begrijp?

Wat raden jullie mij aan?

Mag eventueel ook via PB :)

[ Voor 3% gewijzigd door GabrielZ op 04-07-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Laatst online: 02-10 14:53
Voor de EU rom is TWRP ook noodzakelijk. De updater van de officiele firmware doet een check of de firmware herkend wordt als officiele firmware. Deze krijg je dus niet geflashed zonder TWRP.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie1997
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-01 19:07
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met TWRP op mijn net gekochte (via MP) Redmi 4 Pro/Prime.

De telefoon is unlocked en er staat nu MIUI Global 8.0 Stable 8.0.5.0.0 (MBECNDG) op.
Een ROM die half in het Nederlands is. Daarom wil ik graag de Xiaomi.eu 'markw_8.2.1.0_eu_signed' opzetten maar ik krijg TWRP er niet op.Telkens komt er deze foutmelding in ADB:

Status read failed (to many links)

Via Miflash een dev rom lukt ook al niet. Ik heb deze gebruikt: markw_global_images_V8.2.4.0.MBEMIDL_20170420.0000.00_6.0_global_247b750df3

USB debugging en OEM unlocking zijn enabled.

Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb een Redmi Note 4X gekocht. Nu wil ik deze voorzien van een Xiaomi.eu rom. Ik ga de telefoon met 2 simkaarten gebruiken en de feature van MIUI om apps te klonen werkt bijzonder goed. Ik kan 2x whatsapp installeren zonder parrallel of disa te moeten gebruiken. Voornaamste reden om MIUI erop te zetten. Nu zie ik bij de lijst van roms op Xiaomi.eu geen Redmi note 4x staan. Ik zie wel een afkorting HMNote4X bij de lijst staan. Redmi Note 4 Qualcomm heet die. Kan ik die gebruiken?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Laatst online: 20:46
Had hem al even gevraagd in het redmi note 4 forum, maar hij past hier beter.

Vraagje over de simkaarten. Gebruik in sim1 mijn zakelijke nummer van Tele2. In sim2 zit m'n privé prepaid kaart.
Nu wil ik een sms sturen vanaf m'n zakelijke nummer maar waar in miui kan ik aangeven dat ie vanaf het zakelijke nummer smst? Het blijkt dat ie nu smst vanaf m'n privé nummer....
Waar kan ik de simvoorkeur voor sms instellen? Kan alleen de sim veranderen bij kiezen en internet.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriana O
In de system messaging app krijg je, als het goed is, naast het veld voor de invoer van je sms een 1 tje te zien . Als je daarop drukt krijg je beide providers te zien en kun je dus kiezen via welke je de sms kunt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi allemaal, ik heb deze vraag in het verkeerde deel geplaatst en lijkt me straf dat er nog geen oplossing voor is.
Dus hier nogmaals.

Sinds kort ook een redmi 4a voor mijn zoontje gekocht. Eu rom 8.2.4.0 erop en gaan,...dat dacht ik dus.
Maar nu dus een probleem met pushnotifications van whatssap en gmail.
Heb volgens mij alles al geprobeert wat ik kon vinden op reddit,miui forum enz.
Van autostart tot dev.options miui baterij-optimalisatie. Lees ik ook dat dit een miui probleem is. Klopt dat? Jammer van xiaomi om dit probleem niet op te pakken.
Is er iemand met een oplossing?

Mvg wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
Ondertussen al op miui 8.5. Maar nog steeds geen push notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Ik krijg net een factuur binnen van ben en daar staat dat ik een SMS naar 00447786209730 heb gestuurd. Een nummer van Xiaomi.

Iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit uit kan zetten? Kost 25 cent per verzonden bericht. :X

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
Wessel0077 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:19:
Ondertussen al op miui 8.5. Maar nog steeds geen push notificaties.
http://en.miui.com/thread-268224-1-1.html

Heb je alles wat in bovenstaande thread staat al geprobeerd? Is wel info van een tijdje terug maar werkt bij mij nog steeds. Wie weet heb je er wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
Hoi Adriana O,

Zojuist met link2sd een system app gemaakt van Whatsapp, dat was iets wat ik nog niet gedaan heb.
Ff testen. Ik kom hier op terug.

Gr wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 00:20
LED-Maniak schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:57:
Ik krijg net een factuur binnen van ben en daar staat dat ik een SMS naar 00447786209730 heb gestuurd. Een nummer van Xiaomi.

Iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit uit kan zetten? Kost 25 cent per verzonden bericht. :X
Van wat ik op het internet kan vinden heeft het met het tracken van je device te maken. Dan kan je het dus uitzetten door naar settings -> mi account -> mi cloud en find device uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 00:20
dubbele post :/

[ Voor 95% gewijzigd door Caelorum op 20-07-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
Hoi Adriana O,

Zojuist met link2sd een system app gemaakt van Whatsapp, dat was iets wat ik nog niet gedaan heb.

Gr wesley

Nope, nog steeds geen pushnotifications van whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
Wessel0077 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:54:
Hoi Adriana O,

Gr wesley

Nope, nog steeds geen pushnotifications van whatsapp.
Iedereen hier blijkbaar geen last van? Ik wordt er gek van. Ik heb al veel opties geprobeerd.
Fijn toestel die redmi4a, maar niet met miui.

Gr Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franss44
  • Laatst online: 06-05 21:21
Wessel0077 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:57:
[...]

Iedereen hier blijkbaar geen last van? Ik wordt er gek van. Ik heb al veel opties geprobeerd.
Fijn toestel die redmi4a, maar niet met miui.

Gr Wesley
Ik heb een Redmi Note 4 met xiaomi.eu Stable 8.5.3.0
Dezelfde problemen en ook alle opties en adviezen geprobeerd zonder resultaat.
Maakte niet uit met of zonder root.
Ik heb eergisteren ten einde raad een factory-reset uitgevoerd en nu werkt het wel goed.
Of dat goed blijft weet ik nog niet natuurlijk.
Je bent wel root kwijt na een factory-reset maar dat is snel weer verholpen met TWRP+SU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
franss44 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:40:
[...]

Ik heb een Redmi Note 4 met xiaomi.eu Stable 8.5.3.0
Dezelfde problemen en ook alle opties en adviezen geprobeerd zonder resultaat.
Maakte niet uit met of zonder root.
Ik heb eergisteren ten einde raad een factory-reset uitgevoerd en nu werkt het wel goed.
Of dat goed blijft weet ik nog niet natuurlijk.
Je bent wel root kwijt na een factory-reset maar dat is snel weer verholpen met TWRP+SU
Ha ha, factory-reset, heb ik nog niet geprobeerd. Kan zeker geen kwaad om dit een te proberen. Ga er werk van maken.
Vanmorgen nog de laatste global ROM geprobeerd, met de 5 bekende opties op het laatst nogmaals met whatsapp als systematisch maar nope. Ook kon ik in de globalrom geen Ad away installeren ivm geheugen vol.

Gr wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 16:52
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor mijn "probleem"
Ik maak gebruik van de mail app Alto op mijn telefoon en sinds ik ben overgestapt naar de Mi 6 met Miui krijg ik geen voorvertoning meer in de meldingsbalk. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden? Ik heb de permissies gecontroleerd en dit staat correct ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
MIUI 9 changelog vanuit Xiaomi.eu:
- Fixed Google Now
- Android O font
- Android O Emoji
- Fixed Wallpaper Carousel
- New live icons
- New Limitless Theme
- Deep-level system optimizations
- Introducing Split screen
- New open/close app animations
- Revamped and simplified 50+ features
- Improved readability for the start page of messaging
- Shortcuts for frequently used features on the left side of the Lock screen
- Faster and sleeker launch and exit processes for apps
- Improved intuitive Home screen editing
- A more refined Silent mode triggered simply by pressing the volume button

With MIUI 9 we bring our own OTA back..! Thanks @Zdunex25 for a big help!
Eerste (beta/weekly) builds komen nu beperkt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 14:10
OP is aangepast. Content toegevoegd en beetje gerestyled. Iemand een link voor screenshots van V9?

Misschien dat ik over 2 weken MIUI V9 een paar daagjes ga installeren om even mee te spelen. Ben benieuwd naar de launchtijden + batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 22:43
Iemand die tasker gebruikt op zijn miui? Ik krijg normale dingen al niet werkend zoals bij een app full brightness laten gaan. Permissions bekeken, batterij opties en tasker zelf. Tasker+miui=no go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Ik vindt het altijd knap dat mensen die een Xiaomi kopen met de vraag aankomen van is TWRP noodzakelijk. Wanneer je dit merk opzoekt en er interesse in heb je toch wel uiteindelijk weet automatisc als je ook weet dat je de EU rom erop wilt, dat je meteen TWRP moet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:56
Ik heb al ruim vier jaar een Xiaomi met de EU-rom maar pas sinds enkele weken TWRP omdat ik naar MIUI 8 overstapte. Daarvoor met v7 was TWRP nog helemaal niet nodig.
En dan nog heb ik TWRP er niet 'bewust' op gezet, hij is met de fastboot flash van de Xiaomi-eu rom meegekomen.
Zo gek is de vraag van mensen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
LoeWn schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:27:
OP is aangepast. Content toegevoegd en beetje gerestyled. Iemand een link voor screenshots van V9?

Misschien dat ik over 2 weken MIUI V9 een paar daagjes ga installeren om even mee te spelen. Ben benieuwd naar de launchtijden + batterijduur.
Ik kan wel screenshots maken en aanleveren als je wilt. Laat maar weten waarvan :)
ik heb de Mi6

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste