Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sowieso zonde dat je nieuwe schijven hebt gekocht, terwijl er al berichten waren gepost dat andere spelers (met vergelijkbare of mindere systemen) een betere performance hadden. Dan moet er toch een lampje gaan branden dat het aan de hardware ligt en dus niet de voeding.

Maar goed, aangezien dat dus niet mocht baten, zou ik het probleem in jouw moederbord gaan zoeken.

Heb je bijvoorbeeld de drivers van de chipset geïnstalleerd? Toen ik nog nForce 2 Ultra 400 had (jaja, dat is lang geleden!) scheelde dat bij mij in ieder geval heel veel.

Als bovenstaande niet gewerkt heeft, zou ik pas kijken naar flashen van het BIOS, dat wil nog wel eens wat onstabiel zijn (zo is ook mijn ervaring).

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 01-02-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393940

Topicstarter
Drivers waren al geinstalleerd. Het kopen van nieuwe onderdelen (vooral HDD en voeding) waren blijkbaar nodig en kijkend naar de toekomst waren dit geen slechte investeringen.

Het flashen van de bios zou het probleem kunnen verhelpen?

p.s.

memtest heb ik een aantal maanden al gerund en probleemloos, toen ik had ik mijn huidige probleem ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:13
Ben ik nou de enige die dit opvalt?

Te zien is in deze screenshot dat onder in de taakbalk world of warcraft aan het installeren, verwijderen, updaten oid is.
Dan is het normaal dat je harde schijf niet meer de normale snelheden haalt en de toegangstijd een stuk hoger is.
http://img196.imageshack.us/f/95577973.jpg/

Verder kan je de schijf nog testen met het programma van Samsung: http://www.samsung.com/nl...=HD103SJ&srchword=HD103SJ

[ Voor 24% gewijzigd door Headshot_NL op 01-02-2011 13:09 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een aantal posts later heb ik nog een screenshot upgeload van een scan die ik daarna had gedaan. Die was al iets beter maar inmiddels heb ik een SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:29
Maar heb je op lage settings ook performance problemen? Ik zou wel eens alle settings van jou en die vriend van je willen zien. + zijn specs.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Settings op fair met alleen particle density op good. Zou toch voldoende moeten zijn. Vriend van me speelt op good (afaik). Zelfs als ik op low speel heb ik dit probleem.

Wat me wel opviel (voor de wow spelers): we deden gister een try op een boss zonder dps, gevolg is 60+ fps. Het is dus puur de animaties en data van alle spells en abilties die worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 11:44

1Kb

Allereerst, excuses voor de lange post

Ik had gelezen dat de SSD geen invloed had, dus heb zitten kijken hoe ik verder kan helpen. Met onderstaande info hoop ik dat je iets kunt met het vergelijken op jouw systeem. (het is niet om te laten zien dat die van mij het goed doet). Mocht je specifieke dingen willen weten, lees ik het wel.

Wat ik overigens niet weet is, hoe de andere games die je in je start post aanhaalt langzamer of slechter performen. met andere woorden, onderstaande settings van WoW hoeven dus helemaal niks toe te voegen aan je performace als hardware inderdaad het probleem vormt.

Ik neem aan dat je je 3d mark score ook hebt vergeleken op internet met vergelijkbare systemen?

Bij deze mijn settings in WoW:
display mode: full screen
resolution: 1920x1200
refresh rate: 60 hz
monitor: primary
multisampling: 1x
vertical sync: enabled
graphischs: high
texture resolution: high
texture filtering:8x
projected textures: enabled
shadow quality: high
liquid detail: good
sushafts: high
particle density: high
view distance: high
environment detail: high
ground clutter: high

advanced:
triple buffering: disabled
reduce input lag: disabled
hardware cursur: enabled
max forground fps 100
max background fps: tussen A en X van max
gamma: niet aangevinkt
ui scale: 1.0

Sound and voice (2de in de options van WoW in game menu):
sound: enabled
sound effects: disabled
music: enabled
loop music: disabled
ambient sounds: enabled
sound in background: disabled
enable reverb: disabled
headphone mode: disabled
deathknight voices: enabled
sound quality: High
game sound output: system default
sound channel: high (64)
use hardware: disabled
master volume: 100%
sound: high
music: 50%
ambience: 55%

voice: volledige disabled

add ons:
atlas loot
bagnon
ct raid
decursive
healbot
omen 3
outfitter
recount
xperl
dbm

Het systeem waar ik op speel bevat:
systeem specs:
windows 7. 64 bits premium
amd phenom II 940
4 Gig intern geheugen
ati radeon 5850. driver versie 8.782.0.0 / 28-09-2010
geluidskaart creative soundblaster x-fi (PCI-e)
netwerk: realtek RTL8168 (onboard)
schijven: ocz-vertex 2 ssd en western digital wdc wd300glfs (velociraptor)
moederbord: asrock met 790gx chipset. (als je wilt kan ik het model wel opzoeken, maar ik zou voor een nieuwere chipset gaan als je wilt overstappen)

software op SSD:
kaspersky internet security
malwarebytes anti malware.
WoW
Win 7

Bios info (geen overclock en alleen info waarvan ik verwacht dat dit ook in jouw bios staat. let wel, ik verwacht niet dat onderstaande verschil uitmaakt in jouw performance):
geheugen: 2048x2 ddr2 800
spead spectrum: disabled
cool en quiet: enabled
multiplier settings: auto waar mogelijk
sata operation mode: IDE
pci latency time: 32 (=default)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Speel je 25 man?
Hoeveel fps heb je als alles los gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb

1Kb

Het is een tijdje geleden dat ik 25 man heb gedaan, dus kan me de fps niet herinneren. Ik zal vanvond wel ff een massive PVP gebied opzoeken en kijken. Ik zal de waarden vanavond posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik zo een beetje rond je specs kijk denk ik dat mijn systeem vrijwel identiek is, op het moederbord na. Ik moet zeggen dat als ik in SW sta op waar dan ook dat mijn fps niet lager komt dan 60. De problemen beginnen echt als het druk word (auction house om 19:00) en tijdens 25m bossfights (dus alleen als er daadwerkelijk word gecast etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb

1Kb

Ok, net even tol barad gedaan. totaal een man of 30-40 die tegen elkaar aan het vechten waren. fps rond de 40. Ik sta nu in SW (20:00 uur) en ik zit op 28 fps op het plein (50 fps in AH zelf) op Anachronos. let wel ik draai dus op 1920x1200 en heb daarnaast ook nog een download draaien. latency is daardoor 288 op het moment. (niet echt spannend voor casual gaming:P ) (cataclysm, 4.03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus duidelijk beter dan de mijne. In TB bij een tag point zit ik tussen de 10-15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb

1Kb

De vraag nu is dus, waar zit het verschil. En daar zul je ff mee moeten helpen. als het alleen WoW is en andere games gaan wel goed, dan is dat makkelijker zoeken. Als andere games (die ik niet speel) net zo langzaam zijn, weten we nu alleen dat er een fors verschil zit. kun je is wat info mbt andere games posten ter referentie?

Verder info qua video kaart (via ati catalyst driver info)
graphics bus: pci-e 2.0
max bus setting: 2.0 x 16
core clock: 765
memory clock: 1125

3d settings:
standard: balanced
aa: application settings
aamode: performance
af: use application settings
mipmap: quality
(all) disable catalyst AI: disabled / standard

<edit bevat aanvulling ati settings>

[ Voor 35% gewijzigd door 1Kb op 01-02-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 13:47
@1kb - Fijn dat je wil helpen. Ik wist het ook niet meer :)

@OP - G'luck man. Ik hoop dat je het vindt.

* wheez50 blijft volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal vanavond effies alle specs etc posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ew0ut
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Steek voor de zekerheid eens het geheugen opnieuw in de banken.
Anoniem: 393940 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:53:
512 kilobyte primary memory cache
2048 kilobyte secondary memory cache
6144 kilobyte tertiary memory cache
64-bit ready

- 4096 Megabytes Usable Installed Memory
4GB Usable Installed Memory van de 8GB vind ik erg weinig voor een 64bits besturingssysteem.

Had je het geheugen al getest en zo ja, wat waren de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ew0ut schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:15:
Steek voor de zekerheid eens het geheugen opnieuw in de banken.

[...]

4GB Usable Installed Memory van de 8GB vind ik erg weinig voor een 64bits besturingssysteem.

Had je het geheugen al getest en zo ja, wat waren de resultaten?
TS zegt;
Anoniem: 393940 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 02:23:
p.s.

memtest heb ik een aantal maanden al gerund en probleemloos, toen ik had ik mijn huidige probleem ook al.
Alles leuk en aardig maar ik zie geen daadwerkelijke memtestrun van dit moment.. ;) (alles uitsluiten en tevens is TS net geregistreerd, eerste post)
Tevens lees ik;
Al geprobeerd met andere( nieuwere/oudere) drivers?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eens kijken.

Wow instellingen staan op fair, behalve particle density op good. De rest is gewoon precies zoals hij het zelf al doe je fair.

graphics bus pci-e 2.0
max bus 2.0x16
core clock 735
memory clock 1050

3d settings
standard settings: optimal performance
aa: managed
af: managed
cata ai: advanced
mipmap: performance
aa mode: multisample

Geheugen was inderdaad al getest een tijd geleden. Ik zou nog een run kunnen doen maar ik ben geen groot voorstander van pc 8 uur aan laten staan ;) Tevens is het ram inmiddels vervangen (in de tijd tussen nu en de vorige memtest) en het probleem is aangebleven. Als jullie hierna zeggen dat ik nog steeds de test moet runnen dan doe ik dat vannacht.

Niet geprobeerd met oudere drivers maar is het werkelijk mogelijk dat nieuwe drivers het probleem verergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb

1Kb

Dus multisampling staat ook op 1x en in advanced staat triple buffering op disabled (in WoW)? Dit zet de slider namelijk niet anders. Ik moet zeggen dat ik je reactie een beetje cryptisch vindt, vandaar dat ik het voor de zekerheid vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok iets anders.

Diezelfde vriend van me kwam met het idee om zijn moederbord in te bouwen en te kijken of dat mijn probleem verhelpt. Ik kan het niet met zekerheid zeggen tot vanavond, maar het lijkt mijn probleem te hebben verholpen. Helaas is er nu wel een ander probleem. Met dit moederbord (M4A87TD Evo) erin herkent hij mijn HDD niet meer. Alleen mijn SSD met windows pakt ie nog, maar de oude samsung spinpoint (mijn data schijf) vind ie gewoon niet. Niet in windows en niet in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 20:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anoniem: 393940 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:54:
Ok iets anders.

Diezelfde vriend van me kwam met het idee om zijn moederbord in te bouwen en te kijken of dat mijn probleem verhelpt. Ik kan het niet met zekerheid zeggen tot vanavond, maar het lijkt mijn probleem te hebben verholpen. Helaas is er nu wel een ander probleem. Met dit moederbord (M4A87TD Evo) erin herkent hij mijn HDD niet meer. Alleen mijn SSD met windows pakt ie nog, maar de oude samsung spinpoint (mijn data schijf) vind ie gewoon niet. Niet in windows en niet in de bios.
^^ Dat

Ik vind het echt heel jammer dat ik dit topic nu pas zie, maar lees dit even:
HyperTransport 3.0 (AM3) - Up to 5200 MT/s
HyperTransport 2.0 (AM2) - 1600/2000 MT/s
Wat voor een CPU heeft hij? Juist een quad-core AM3. Waarom werkt hij nog met een "antiek" moederbord welke enkel HT 2.0 ondersteunt? Je beperkt de bandbreedte tussen CPU en geheugen met een drievoud hier, en we hebben het over een quad-core! De oude HT2.0 bus is daar helemaal niet geschikt voor, zeker niet icm DDR3.

Overigens goed dat hij z'n voeding heeft vervangen, maar een brakke HDD zorgt bij WoW echt alleen de eerst 2 minuten voor framedrops, maar daarna, ook in raids, echt niet meer. Vervang eerst dat moederbord maar eens door iets nieuwers met HT3.0. :)

[edit]
Vwb de HDD, de AHCI-implementatie van AMD is iets kieskeuriger dan die van bijvoorbeeld Intel. Schakel AHCI eens uit, en kijk of de schijf wel herkend wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-02-2011 16:07 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik de bios in ga is de enige referentie die ik kan vinden bij iets dat staat op IDE, die kan ik veranderen naar AHCI maar daar staat ie niet op. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem van HDD verholpen. Moest speed niet op auto maar op 3,0 zetten. Is het een idee om hem zelfs op 6,0 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06
De samsung F3 schijven kunnen problemen geven icm deze SATA-controller in de SATA600 stand. Je hebt 2 opties:
- Zoals je nu gedaan hebt de controller in SATA300 mode zetten.
- Firmware van de Samsung schijf updaten

Aangezien je schijven (ook je SSD) niet eens SATA300 verzadigen kun je in principe de controller zonder performance verlies in SATA300 stand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok dan laat ik hem zoals ie nu staat.

Toch nog een ander probleem... Ik heb windows opnieuw geinstalleerd (vanaf cd rom, ook de SSD eerst geformatteerd) maar waar hiervoor windows ongeveer 10gb in nam (en er dus 40 gig overbleef) neemt het nu veel meer in, althans dat geeft deze computer aan. Als ik de windows map bekijk en alle andere mappen in op de SSD kom ik opgeteld op ongeveer 15 gig uit, maar deze computer geeft aan dat er al 25 gig word gebruikt en er dus nog maar 25 gig beschikbaar is (wat niet genoeg is voor wow). Ik heb de afgelopen week zowel WoW als Windows op de ssd gedraait met nog bijna 10gig aan ruimte over... Wel is er automatisch een partitie aangemaakt maar die is maar 100mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb

1Kb

controleer even de grote van de prullenbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leeg. Dit is sowieso na een versie windows installatie (met formatteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb

1Kb

ik bedoelde de gereserveerde ruimte voor de prullenbak. Deze is in te stellen en neemt soms te veel ruimte in. De gereserveerde ruimte staat los van de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Je mist de pagefile, die is afhankelijk van je geheugen behoorlijk groot.

http://windows.microsoft....folder-views-and-behavior
Klik op het tabblad Weergave en schakel het selectievakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uit.

[ Voor 59% gewijzigd door Tripp op 02-02-2011 19:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ik begin een beetje hopeloos te worden.

Inmiddels vervangen:
Moederbord --> asus m4a87td evo
HDD --> SSD 64gb vertex 2
Voeding --> ocz 600w
Ram --> 4x 2gb corsair 1333 (?) v ddr3

Nog steeds on board:
Videokaart --> HD 5850
CPU --> Phenom ii x2 945

Probleem nog steeds niet verholpen... Er is duidelijk een verbetering (van 15 naar 20-25fps) maar nog steeds ben ik overtuigd dat mijn systeem stukken stukken beter kan. Drivers van het moederbord komen rechtstreeks van bijgeleverde cdrom en LAN/Chipset drivers van de website van asus. Ik begin een beetje moedeloos te worden en ik ben benieuwd of jullie nog een idee hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Drivers van het moederbord en andere apparatuur kan je het beste downloaden van de site van de fabrikant omdat deze over het algemeen door ontwikkeld worden en dus steeds beter worden. Probeer de CD's met drivers alleen te gebruiken als je echt niet anders kan, en daarna alsnog updaten.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb

1Kb

Ik moet zeggen dat ik alleen nog maar inheemse oplossingen kan bedenken....
Ik neem aan dat je iedere keer WoW vanaf CD installeerd, dus "rommel" van vorige keren door 1 op 1 kopie is niet aan de orde.
Ook ga ik er vanuit dat de resolutie waarin je speelt een native resolutie is (1 die je monitor vanaf fabriek ondersteund)
Wat ook bijzonder is, is dat (als ik het goed herinner) je nu op dezelfde performance speelt als je vriend. Ik vraag me af of zijn 5850 het anders zou doen in jouw systeem. Puur uit nieuwsgierigheid vanwege technische problemen in evt de videokaart. (ook kun je is proberen of de FPS toenemen met een lagere resolutie)
Want in mijn beleving heb je ongeveer alles aangepakt wat er is in normaal onderhoud.
- De CPU bus heb je verbeterd door het nieuwe moederbord
- De voeding heb je verbeterd om ruis of te weinig wattage evt op te lossen
- De HDD om data snel toegankelijk te maken.
Daarmee heb je gezorgd dat de data van A naar B zo goed mogelijk loopt.

En aangezien WoW niet zo heel zwaar leunt op de processor (in de statistieken bij mij in ieder geval niet boven de 50% op de 4 cores en ook niet 100% op een enkele core) en de verschillen nauwelijks merkbaar zouden moeten zijn (indicatie in onderstaande links.):
http://www.cpubenchmark.n...?cpu=AMD+Phenom+II+X4+940
http://www.cpubenchmark.n...?cpu=AMD+Phenom+II+X4+945

Vraag ik me af of er mogelijk iets anders aan de hand zou kunnen zijn.
zie link qua indicatie videokaart;
http://www.videocardbench...up.php?cpu=Radeon+HD+5850

Vandaar ook mijn vraag hoe de videokaart zich houdt in andere games die je speelt. En aangezien het ontzettend zoeken is, zou je ook dit nog is kunnen proberen
http://www.passmark.com/download/pt_download.htm
Maar dan is dit slechts 1 product en kan het nog steeds van alles zijn. Ik denk daarom dat het eerder handig is om eerst uit te sluiten of WoW het probleem is. En daarvoor zul je moeten kijken wat de FPS/testen als resultaat geven uit andere producten.
(Overigens is zo'n performance test niet heilig. Het is gewoon 1 manier om naar je hardware te kijken. Er zijn dus nog legio andere test producten die ook gebruikt kunnen worden. Denk bijv. aand 3d mark die je eerder hebt gebruikt.)

Overigens, als je een SSD hebt, er zijn wat tips en tricks om de performance zo te houden als hij nu is. Indexing uitzetten is er zo 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 393940 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 01:40:
graphics bus pci-e 2.0
max bus 2.0x16
core clock 735
memory clock 1050
In de WoW Cataclysm beta merkte ik ook een bottleneck op mijn systeem. Ik heb ook een HD5770 en een Core i3 570 met 4 GB RAM dat standaard op 1333 Mhz draait. De GPU tikte de 100% niet aan en het tweaken van de GPU frequentie leidde niet tot significante veranderingen in prestaties.

Zoiets heet een uitdaging. Ik heb een grote koeler aangeschaft (stock dingetje maakte toch al veel te veel lawaai) en ben aan de test gegaan.

Wat bleek? Ik werd in de drukke gebieden (hoofdsteden) gebottleneckt door de snelheid van het geheugen. De framerate steeg ongeveer lineair met de overclock van 1333 naar ~1650, ook als ik de multiplier van mijn CPU terugschroefde om de frequentie van mijn CPU rond de 3 Ghz te houden.

Bottom line: speel eens met de RAM frequentie. Je zit nu op 1050; daar moet best wat bijkunnen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even gekeken in mijn bios, maar hij staat standaard op 1333. Al zet ik hem een slag hoger (volgende stap is gelijk 1666 (iets in die buurt)) dan start mijn pc niet op (overclock failure). Is er een andere manier om hem in mindere mate te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Ik ken je moederbord niet :)

Mijn Mobo geeft de optie met stappen van 1Mhz de frequentie te verhogen. Dit is niet de thread om een masterclass overclocking te geven. Er is veel, heel veel geschreven op internet over overclocking - doe er je voordeel mee. Maar de volgende tips om toch op 1600Mhz te kunnen lopen, voor zover ze worden ondersteund door je Mobo:

- Zoek uit wat voor voltages je geheugen (in deze configuratie) aankunnen en zoek die grens op.
- Kies een hogere CAS snelheid (waarschijnlijk draai je nu CAS 9 of CAS 10, doe er eens 1 of 2 ms bij.)
- Verlaag de multiplier van je CPU met zo 25% om te voorkomen dat die de handdoek in de ring gooit.

Maar: geen garanties, overclocken blijft een spelletje van trial & error. En error KAN altijd de mystical blue smoke opleveren, die op magische wijze je apparatuur vernietigd ;)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Drie posts omhoog ;)

asus m4a87td evo

Ik zal vanavond eens effe wat info opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
kekeke, dat had ik gezien, Mick.

Ik wou zeggen dat ik geen ervaring heb met dat plankje.

OC'ing zul je echt zelf moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Laatst online: 16-06 13:20
Helixes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:37:

- Kies een hogere CAS snelheid (waarschijnlijk draai je nu CAS 9 of CAS 10, doe er eens 1 of 2 ms bij.)
Sinds wanneer draait DDR3 geheugen op 1000Hz? :+

Geheugen zou best kunnen, zou wel de eerste keer zijn dat ik dat hoor/zie...

Is het niet dat je processor het niet verdragen kan? Clock voor de grap een 500MHz terug en kijk of de clocks nog verder inzakken. Clock eens 200MHz over en kijk of ze dan omhoog gaan... Als je geen verschil ziet zal dat het niet zijn.
Pagina: 1 2 Laatste