Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393940

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar de bottleneck in mijn pc. Tijdens het gamen (voornamelijk WoW) kan ik alles wel op normal zetten, maar tijdens het raiden (voor de leken: 25 man bij elkaar die veel dingen doen, veel data en graphics tegelijk) dropt mijn FPS aanzienelijk (zelfs tot onder de 20) terwijl mijn pc toch veel en veel beter moet kunnen. Ook tijdens andere games heeft mijn pc het zwaar; er is duidelijk een onderdeel die ervoor zorgt dat andere onderdelen niet optimaal werken. Even mijn hardware:

- Windows 7 Ultimate 64 bit
- ATI Radeon 5850

- 3,00 gigahertz AMD Phenom II X4 945
512 kilobyte primary memory cache
2048 kilobyte secondary memory cache
6144 kilobyte tertiary memory cache
64-bit ready
Multi-core (4 total)
Not hyper-threaded

- ASUSTeK Computer INC. M2N68-AM Plus Rev X.0x
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 0803 08/25/2009

- SAMSUNG HD103SJ SCSI Disk Device (1000,20 GB) -- drive 0, s/n S246J1LS922871, SMART

- 4096 Megabytes Usable Installed Memory

- Microsoft 6to4 Adapter
Microsoft ISATAP Adapter
NVIDIA nForce-netwerkcontroller

Ik heb in een vroeger stadium mijn kaart upgegrade van een 5770 naar een 5850 hopend dat het probleem opgelost zou zijn, helaas was dit niet het geval. Het meest logische probleem lijkt mij de processor of het werkgeheugen, dit was ik ook van plan als volgende te vervangen. Toch hoop ik van iemand te horen welk onderdeel de problemen kan veroorzaken; dit maakt het verhelpen toch iets goedkoper.

Bij voorbaat dank.

PS

Ik was van plan om morgen mijn phenom 45 te vervangen voor een AMD Processor Phenom II X6 1055T, sAM3. Is dit een goed idee? Kan dit uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ehm, hele stomme vraag misschien maar hoe is je internet verbinding?
Tevens, maak je gebruik van de meest recente drivers?

ps, ik denk niet dat die cpu verbetering gaat brengen, je huidige setup zou al meer dan voldoende moeten zijn...

ps ps, je geheugen even testen met memtest wil ook wel eens helpen. Wat zijn je temps btw? ( oftewel; NEED MORE SPECS!.. ;) )

[ Voor 61% gewijzigd door Humma Kavula op 27-01-2011 01:07 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geniusboxen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:05
Heb je je systeem overgeclockt? Je geheugen met Prime95 testen (8uur minimaal). Chipset drivers geinstalleerd? De recenste VGA drivers? Hoeveel wattage kan je voeding leveren?

En ja, je kan de 1055T nemen.
Check: http://support.asus.com/c...M2N68-AM%20PLUS&product=1
ps, ik denk niet dat die cpu verbetering gaat brengen, je huidige setup zou al meer dan voldoende moeten zijn...
Voor welke doeleinden wil je de nieuwe processor aanschaffen?

[ Voor 23% gewijzigd door geniusboxen op 27-01-2011 01:06 ]

EHSD-VM2D + PUHZ-SW50-VKA + PAR-WT50-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Drivers houd ik redelijk up to date. Internet zit ook goed (best van upc, valt nooit uit, altijd ~10 ping).
Systeem is niet overclockt omdat ik mijn koeling niet zo vertrouw (niet de beste koeling...)
Power supply 400W max staat er. Kan dit, dit veroorzaken? Niet tijdens het raiden en andere games (neem Mass Effect 2 als voorbeeld) is de fps steady 60+ (over de 100 zelfs af en toe).
Chipset / VGA drivers kan ik effe checken, maar ik bezit driver agent, zou die dit niet automatisch moeten updaten?

Edit:

Alvast bedankt voor de hulp ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 393940 op 27-01-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:12
Heb je toevallig iets tegelijkertijd draaien? Een virusscanner+p2p downloader ofzoiets? Ik heb dezelfde klachten ook wel gehad vanwege een rare virusscanner (herinstallatie voldeed).

Wat ik wel gelezen heb is dat win7_x64, de gadgetbar, aero en games soms problemen geven. Dat is bij mij ook het geval, maar jouw systeem zou met twee vingers in z'n neus moeten kunnen waar mijn pc het loodje legt :). Draai je WoW windowed? Wat gebeurt er op fullscreen? Start WoW eens op met compatibilityopties: rechtsklik eigenschappen --> tab compabiliteit --> visuele thema's uitschakelen en bureaubladsamenstelling uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geniusboxen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:05
Wat de beste optie is om je PC opnieuw te installeren. Zet daarna de juiste drivers erop. Test het opnieuw. Welk merk voeding?

EHSD-VM2D + PUHZ-SW50-VKA + PAR-WT50-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

geniusboxen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:57:

[...]

Voor welke doeleinden wil je de nieuwe processor aanschaffen?
Volgens mij wil TS in eerste instantie WOW goed draaiend hebben, daarvoor is de huidige setup toereikend.. ;)
Vraag is nu wat de lag veroorzaakt.

Vraag aan TS;

Op welke resolutie speel je? + al mijn bovenstaande vragen.. ;) Ow en post ook even een 3dmark score ter vergelijking..

[ Voor 6% gewijzigd door Humma Kavula op 27-01-2011 01:14 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Temps tijdens het spelen hangt zo rond de 50 in alle onderdelen.
De nieuwe processor wilde ik (in gedachte) aanschaffen om inderdaad het spel soepel te laten lopen, maar als ik jullie zo hoor is dat het probleem niet. Dit valt voorlopig dus ook effe af.
Resolutie 1900x1400 in fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

1900*1400 bestaat niet, je bedoelt:

1920*1080 of
1920*1200 of
2560*1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Nieuw moederbord met stabielere stroomverdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Euh ik zat daar inderdaat compleet fout.

1440x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Anoniem: 393940 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 01:20:
Euh ik zat daar inderdaat compleet fout.

1440x900
Zeker toereikend dan ( jouw systeem) kan je memtest/ 3dmark even uitvoeren om wat zaken uit te sluiten? Alles draait, nieuwe drivers dus...

-edit- wat voor voeding?

[ Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 27-01-2011 01:28 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb zojuist windows opnieuw geinstalleerd, hoewel ik betwijfel dat dit het probleem op gaat lossen (al eerder geprobeerd). Kan hier pas morgen uitsluitsel over geven.
Het merk voeding kan ik niet echt duidelijk vinden. Dit staat erop: Z400-08FC A-Open.
Verder heb ik driver genius gedownload om mijn drivers te installeren, alleen betwijfel ik dat ie' alles vind (alleen chipset, audio en iets van sl-bus). Videokaart driver heb ik individueel gedownload. Mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er zijn sowieso veel problemen met WoW op het moment. Voor een paar guildies heeft het geholpen om recount uit te zetten maar ook hun eigen combatlog. In WoW rechtsklikken op het combatlogscherm > settings en daar wat vinkjes uitzetten en kijken of het helpt :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mja ik heb eigenlijk nog nooit een ´soepel´ beeld gehad tijdens wow. Ik heb het altijd maar voor lief genomen maar nu was ik laatst bij een vriend van me, die met een stuk mindere PC gewoon 45+ fps had tijdens 25 man raiden. Het is dus duidelijk iets in me PC die dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Heb je ook een schone versie van WoW? Dan bedoel ik geen addons enzo. Verder, wat zegt taakbeheer dat er gebeurt tijdens het draaien van wow. Zijn er nog andere programma's actief? Andere processen die geheugen vreten of erg veel hardeschijfactiviteit vertonen? Heb je ruimte genoeg op je bootschijf/windowsschijf? En hielpen de compatibilitiesopties je niet?

edit: Nog iets wat misschien uitmaakt: Test ook eens je harde schijf(/ven) of de doorvoer wel ok is. Een zeer trage HD kan je hele systeem stroperig maken...

[ Voor 18% gewijzigd door wheez50 op 27-01-2011 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 22:32
als je nou eerste eens 3dmark draait! (wat al 2x gezegt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben momenteel een schone versie van WoW aan het installeren. Helemaal geen addons is voor mij geen optie maar ik heb alleen het broodnodige (bigwigs/recount/dominos), hier zou het niet aan moeten liggen. Ik heb op gebied van fresh installs / addonloos etc eigenlijk alles in het verleden al geprobeerd. Ik kan me gewoon haast niet voorstellen dat het hier aan ligt.
Bootschijf/windowschijf zijn zo goed als leeg. De compatibiliteits opties zal ik morgen dus eventjes proberen.

Edit:

Ik hem net installed en ga hem nu runnen ;)
Nog iets wat misschien uitmaakt: Test ook eens je harde schijf(/ven) of de doorvoer wel ok is. Een zeer trage HD kan je hele systeem stroperig maken...
hoe test ik dit?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 393940 op 27-01-2011 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

HDTune is een goed en gratis progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://img834.imageshack.us/i/79039638.jpg/
http://img42.imageshack.us/i/65385062.jpg/

Bij deze de resultaten van 3DMark. Grafisch ziet het er goed uit maar CPU...? Het kan zijn dat ik na de herinstall van Windows iets nog niet upgedate heb, of is dit normaal?

HD Tune resultaat:

http://img196.imageshack.us/i/95577973.jpg/

Error scan is helemaal groen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 393940 op 27-01-2011 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 17:11
Je harde schijf doet wel heel erg raar. Daar zit je probleem. Of er is een compatibility issue, of je kabel is kaduk of je hebt rare dingen in je bios ingesteld. Of iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
je 3dmark score is verder ook inorde dus het ligt niet aan je cpu of gpu. dan weet je dus dat het een driver, bug etc kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-06 01:01

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik moet opmerken dat ik het vreemd vind dat de OP het heeft over een A-Open 400w MAX voeding, die dus waarschijnlijk sustained nauwelijks 350w kan leveren en dat niemand hier een opmerking over maakt.

Die voeding loopt echt op z'n uiterste randje, of er al overheen. 400w is veel te krap voor een >95w CPU met een HD5850. Helemaal voor zo'n OEM B-Merk voeding... Ok, A-Open is niet zo erg als Sweex oid. maar het is ook geen Corsair.

Dit kan het best eens veroorzaken hoor. Heb je een andere, sterkere voeding tot je beschikking?

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

geniusboxen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:57:
Je geheugen met Prime95 testen (8uur minimaal).
Geheugen testen doe je alsnog gewoon met memtest, niet met Prime95.

Wat betreft de processor upgraden, dat slaat natuurlijk nergens op, dan heb je twee extra cores tot je beschikking terwijl deze zelfs niet eens op hun max lopen. Kijk eens bij de prestatie monitor of de processoren überhaupt wel enigsinds belast worden.

Gok dat de voeding geen probleem is, dan zou 3dMark ook een stuk lager moeten uitvallen als de videokaart slechter gaat presteren vanwege een stroomtekort.

De hardeschijf is of al overleden of is nu druk bezig zichzelf te laten overlijden, zo'n transfer speed is gewoon echt prut. Test hem nog eens na een verse reboot. Ik vind het erg vreemd dat de accesstimes zo enorm hoog zijn en de transferrate zo enorm laag. Hoe staat hij in de bios ingesteld?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Met een voeding moet je niet gokken. Een voeding is het meest cruciale deel van een PC en je weet niet of 3dmark06 de componenten even belast. 3dmark stressed namelijk OF alleen de CPU OF alleen de GPU om evt. bottlenecks te voorkomen. Dus hij hoeft alleen maar stroom te leveren aan 1 van de twee componenten.

Games trekken heavy usage op beide wat betekend dat de voeding veel meer moet leveren dan bij 3dmark.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat je HDD's resultaten wel heel erg slecht zijn en dat dit ook nooit goed kan zijn.
Doe eens een quick scan met HDTune?

[ Voor 15% gewijzigd door Imprezzion op 27-01-2011 09:21 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 06-06 23:54

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

- 4096 Megabytes Usable Installed Memory
:+ Das een goed merk (zag ik in mijn glazen bol). Wat voor geheugen gebruik je precies?

Als ik het zo lees dan lijkt het dat 3DMark wel een normale score haalt, wat mij echter nog een mogelijkheid lijkt is dat je geheugen te traag is (gokje, bij gebrek aan specificaties) ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Persoonlijk verdenk ik de HD, de rest van je hardware is in orde zo te zien. De HD beslist NIET in orde. ;w
Bij een transfer van1 Mb/s ben je aan het werk op een oude XT machine van 1986 :O ................. gek he dat je frame rate zo laag is.

En als je toch geld wil gaan uitgeven, neem gelijk een 10k Raptor hardddrive, RAID0 met 2x1TB of een ssd.
De snelheidswinst is enorm met dit soort investeringen. _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door keur0000 op 27-01-2011 09:32 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Imprezzion schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:19:
Met een voeding moet je niet gokken. Een voeding is het meest cruciale deel van een PC en je weet niet of 3dmark06 de componenten even belast. 3dmark stressed namelijk OF alleen de CPU OF alleen de GPU om evt. bottlenecks te voorkomen. Dus hij hoeft alleen maar stroom te leveren aan 1 van de twee componenten.

Games trekken heavy usage op beide wat betekend dat de voeding veel meer moet leveren dan bij 3dmark.
ik weet niet hoe jij rekent, maar 95wat + 151wat plus HDD en een paar fans zit je op 300wat max totaal.
En dan moet je zowel de cpu als de videokaart 100% belasten. zal waarschijnlijk nog minder zijn omdat ik uitgaat van het TDP.

Dus ongeacht de qualiteit, 300wat is al meer dan genoeg om zijn systeem te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 20:34
Bij dit resultaat van de harde schijf moet je eerst daar verder kijken.
Of hij staat niet op udma5 of 6,
of er blokkeert een virusscanner de test,
of je mag de sata-kabel eens controleren?

Of ze hebben gelijk met de zwakke voeding, de hdd spint onvoldoende op...
Heb je gekeken of alle componenten toevallig aan dezelfde voedingskabel hangen?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik weet niet hoe jij rekend, maar die voeding heeft op de (twee) 12v lijnen respectievelijk 14A en 15A terwijl een HD5850 op max load 151/12 = 12.58A trekt. Dit belast 1 rail dus al heel hard, wat de andere rail met de CPU, HDD's Fans en alle randapparatuur belast.

Het is dus kortom gewoon erg krap.

PS. Raar dat een HD5850 151W TDP heeft en een minder snelle HD5830 175W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:20
HDD is de bottleneck dacht ik toen ik de topictitel las en na het lezen van de reacties, blijf ik daarbij. :)
Mijn grootste fps upgrade in WoW, was toen ik van een HDD naar SSD ging, met name in de drukke gebieden en in raids.

OT @Imprezzion: de HD5830 heeft iets meer voltage nodig om de steamprocessors goed te laten functioneren, dus eigenlijk gewoon slechte chips die nieuw leven is ingeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
AOpen maakt redelijk goede voedingen, niks om je bang over te maken. Wat de TS wel kan doen is er voor zorgen dat z'n molex -> PCI-e x6 verloopjes beide op een andere rail zijn aangesloten. Dan weet je zeker dat de voeding voldoet, ook tijdens load. Als hij dan ook iets aan z'n harde schijf doet, is het probleem waarschijnlijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok. Ik ben wel een complete leek op dit gebied. Hoe kan ik precies vinden of mijn harde schijf genoeg stroom krijgt? En welke harde schijf raden jullie mij aan (die ook werkt?). Grootte maakt mij niet zoveel uit. 1TB is meer dan genoeg.

Edit:

Een nieuwe HDTune scan na een volle reboot (en een nacht slapen) ziet er compleet anders uit. Kan dit nog steeds het probleem zijn?

http://img690.imageshack.us/i/naamloosyrj.jpg/

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 393940 op 27-01-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Je videokaart krijgt misschien niet genoeg stroom en je hoeft je harde schijf misschien niet eens te vervangen. Ik ga niet alles voorzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joep schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:35:
Je videokaart krijgt misschien niet genoeg stroom en je hoeft je harde schijf misschien niet eens te vervangen. Ik ga niet alles voorzeggen.
Ik snap dat het vervelend is om te werken met noobs die niks weten, maar ik heb geen idee wat je bedoeld met rails, molex en pci-6 verloopjes. Ik neem aan dat dit iets te maken heeft met die cluster waar alle draden in je pc samenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Als het goed is zijn er twee verschillende kabels waar een aantal molex (zoek maar even op google hoe dat eruit ziet) aansluitingen aan vastzitten. Als het goed is heb je twee van de hieronderstaande dingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.hfinformatique.be/images/produits/3808.jpg
Zorg ervoor dat elk verloopje is aangesloten op een andere kabel van je voeding. Duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 18:39
Molex => Zo'n 4 Pin stekker die je in je HDD en CDromdrive doet (tenminste vroeger, nu word daar een sata variant veel voor gebruikt) Ik bedenk me trouwens net: Hoe word je harde schijf van stroom voorzien?
door:
http://www.goplextor.com/Asia/images/sata-power-cable-1.jpg
of door:
http://eshop.macsales.com/images/Items/sata/sata15pin.jpg
of door:
http://www.dvinfo.net/con...olex_female_connector.jpg

En hoe zit je videokaart aangesloten? Met een 6 Pin direct van de voeding of met zoiets:
http://www.atxpowersuppli...press-Adapter-350x350.gif

De rails van je voeding, waar over gesproken word, is vooral van belang om in te schatten hoe sterk je voeding is. Zoals Imprezzion al aangaf is Watt/Voltage= Ampere. 1 Rail van je voeding (draad direct van je voeding met molexjes) kan op 12v dus 14A of 15A leveren. Als je met dat 6 Pins stekkertje werkt zou ik van beide kabels van de voeding 1 molex pakken.

Ben wel van mening dat het wat krap op de voeding is, maar niet onmogelijk als je de bedrading ook een beetje onder de loep neemt.

@Joep, doe ik zo me best ben ik te laat ;) :9

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn videokaart zit aangesloten met 2x dit
http://www.atxpowersuppli...press-Adapter-350x350.gif
Eentje zit op die cluster van draden in zo´n witte vast geclickt en de ander lijkt rechtstreeks de voeding in te gaan.

Edit:
Het is 2x dit maar dan met 1 wit plugje aan het einde per kabel, dus niet zo als op het plaatje.

Harde schijf lijkt op deze
http://eshop.macsales.com/images/Items/sata/sata15pin.jpg
Alleen heeft komen er vijf snoertjes vanaf. Ook nog een oranje.

Ik heb twee keer 2 gig ram. pc2-6400 staat erop (beide dezelfde).

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 393940 op 27-01-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 20:55

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Zeg jongens, als we allemaal gaan lopen gokken over stroomkabeltjes en dan gaan zeggen 'lijkt op deze' met een plaatje van google ernaast, maak dan eens even gewoon wat fotos van je hardware. Dit word wel erg vreemd zo.

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik het zo lees sluit ik mij toch aan bij wat al meerderen schrijven namelijk dat die 400 watt voeding max wel aan de krappe kant is. Iemand scrheef dat ie dan misschien max 350 watt zal leveren maar dat kan nog wel een stuk lager zijn bij een voeding die middelmatig is qua merk. Het hoeft natuurlijk niet DE rede te zijn maar het zou geen slechte zet zijn een toch wat zwaardere voeding te gaan proberen want die harddisk is naar mijn mening goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is er geen test oid waarin ik kan zien of bepaalde delen van mijn computer te weinig stroom doorkrijgen? En mocht ik mijn voeding vervangen zou elk merk dan werken (misschien een advies welke voeding te nemen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Er zijn zeker een paar tests daarvoor.

OCCT PSU tester bijvoorbeeld.

Of LinX / Prime95 en Furmark tegelijk laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 21:11

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Ik kan me niet voorstellen dat als je geen stroom genoeg heb, dat je dan framedrops zou krijgen tijdens het raiden (en alleen tijdens 't raiden, en niet tijdens non-raiding en bijv. Mass Effect).

De keren dat bij mij m'n frames omlaag gingen tijdens 't raiden kwam toch echt door m'n addons (en zoals MrVegeta ook al aangaf, recount uitzetten, is meer voor e-peen dan dat het noodzakelijk is). Doe gewoon 'ns een attempt zonder addons, zodat je dat in ieder geval kan uitsluiten.

Hoe staan je grafische settings in WoW? Alles al eens 'n paar standjes lager geprobeerd?

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Zomaar een puntje: Harde Schijf!

Als dat ding niet genoeg sap krijgt kapt 'ie ermee. Van een voltdrop beneden peil zal een normale atacontroller niet meer herstellen. ide ata en sata zijn beiden behoorlijk tolerant. Een videokaart is dan de eerste die artefacten gaat vertonen of freezes gaat geven. Ik vermoed dan dus ook dat de voeding ok is. Heb je een andere HD? Test die eens?

Geen idee of dat onder win7 nog speelt: Heel erg vroeger (win98 tijdperk) heb ik veel last gehad met een moederbord/cdromspeler combo. Die zorgde ervoor dat mijn harde schijf bijzonder traag werd. Zou de harde schijf misschien niet op udma staan? Of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Anoniem: 393940 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:56:
Is er geen test oid waarin ik kan zien of bepaalde delen van mijn computer te weinig stroom doorkrijgen?
Andere videokaart testen die minder verbruikt even proberen? ( 5770 mocht je daar toevallig aan kunnen komen :+ )
En mocht ik mijn voeding vervangen zou elk merk dan werken (misschien een advies welke voeding te nemen?).
Die vraag kan je beste hier stellen; [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26

Maar ik denk dat het inderdaad je voeding is die het net niet meer trekt, ook niet toevallig een zwaardere voeding die je van iemand mag lenen om te testen?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een update:

Een vriend van me had nog een 600W voeding liggen, die heb ik geinstalleerd en ga ik vanavond testen.

Ik raid momenteel met settings op 'fair' en zoveel addons heb ik ook niet. Zoals ik al zei, een andere vriend van me (eerder genoemd, bij wie het dus wel soepel loopt), heeft net zoveel addons zo niet meer, met een veel mindere pc. Ik zal het alsnog vanavond proberen (een tijdje zonder addons) om te zien of dit helpt (alhoewel ik mijn addons up to date houd en dus alleen het broodnodige gebruik). Ik betwijfel dat dit het verschil maakt maar ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:20
Wat ik wel eens doe is de task manager (ctrl shift esc) open laten staan en dan met gpu-z ook het sensor windowtje open laten staan.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21

Cheezus

Luiaard

wheez50 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:05:
Zomaar een puntje: Harde Schijf!

Als dat ding niet genoeg sap krijgt kapt 'ie ermee. Van een voltdrop beneden peil zal een normale atacontroller niet meer herstellen. ide ata en sata zijn beiden behoorlijk tolerant. Een videokaart is dan de eerste die artefacten gaat vertonen of freezes gaat geven. Ik vermoed dan dus ook dat de voeding ok is. Heb je een andere HD? Test die eens?
Eens. Een brakke voeding zal niet voor een tragere pc zorgen, maar voor een onstabiele/niet werkende pc, dit zelfde geld voor je geheugen dus 8 uur lang memtesten lijkt me ook weinig nut hebben.

Je HD test ziet er niet goed uit, dit kan aan de HD maar ook aan je moederbord liggen.
Zijn je chipset drivers ook up to date?
Probeer ook eens alle andere sata devices los te koppelen om te kijken of deze de boel niet verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De power supply heeft het niet verholpen. Er zit een lichte verbetering maar dat kan ook komen door de verse windows install / addon reset.
HD/moederbord is next. Drivers zijn up to date. Een nieuwe HDTune scan met de nieuwe voeding is hetzelfde als voorheen. Op gebied van SATA: ik heb maar twee dingen eraan verbonden (dvd drive en de harde schijf). Kan het zo zijn dat de dvd drive problemen veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Imprezzion schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:10:
Ik weet niet hoe jij rekend, maar die voeding heeft op de (twee) 12v lijnen respectievelijk 14A en 15A terwijl een HD5850 op max load 151/12 = 12.58A trekt. Dit belast 1 rail dus al heel hard, wat de andere rail met de CPU, HDD's Fans en alle randapparatuur belast.

Het is dus kortom gewoon erg krap.

PS. Raar dat een HD5850 151W TDP heeft en een minder snelle HD5830 175W.
JA JA, een 5850 heeft 2x 6pins aansluiting waar 75wat max doorgaat plus de PCI-e slot ook 75wat via mobo.
Is dus 225wat wat de videokaart van de voeding kan nemen.

Nee je hebt nog steeds 1 rail, maar deze is opgesplitst door OCP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Joep schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 05:31:
Je harde schijf doet wel heel erg raar. Daar zit je probleem. Of er is een compatibility issue, of je kabel is kaduk of je hebt rare dingen in je bios ingesteld. Of iets anders :P
Ik heb bij een van mijn schijven hetzelfde plaatje. Gaat ook om een Samsung. Het rare is dat als je de test een paar keer draait er wel normale resultaten komen. Een andere identieke schijf, wel iets andere firmware doet het niet. Denk dat het met hdtune te maken heeft dus en dus niet zn probleem moet zijn je hardeschijf als andere programmas goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Trek de dvd er eens uit. Bij het spelen van WoW heb je 'm niet nodig. Alleen het satakabeltje er even uit en dan de PC weer aan. Als je een andere schijf kan lenen: leen deze en kopieer de hele wowdir er direct op en draai wow dan. Overigens: Is de verse windowsinstall echt een verse, of heb je 'm gewoon over de oude heengezet?

En had je de compabiliteitsopties al uitgeprobeerd?

Trouwens: Laat taakbeheer eens openstaan inderdaad als je wow speelt. Ik vermoed dat niet je geheugen of cpu de limiet zijn... Dat is een goed idee van Haarbal.

offtopic: Haarbal, heb je onder die naam wow gespeeld? O-)

[ Voor 23% gewijzigd door wheez50 op 28-01-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal het asap zonder dvd drive proberen maar helaas staat de volgende raid pas weer zondag geplanned. Het is een hele verse install. Compatibileits heb ik inderdaad vandaag al gedaan. Zoals gezegd een kleine verbetering (20-30 fps), maar nog steeds zichtbare vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:36

Dark

who tweaked the light?

Probeer dit eens, dpc latency checker.

http://www.thesycon.de/dpclat/dpclat.exe

kijk of je een mooi vlak grafiekje krijgt zonder pieken... als je wel pieken krijgt is er iets aan de hand...

edit:
plaatje van dpc-latency hier:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/10pav75.png

[ Voor 19% gewijzigd door Dark op 28-01-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen pieken, ziet er hetzelfde uit als op het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Aangezien je toch niet vernoemd welke versie drivers je geinstalleerd hebt met die gare driver agent(alsjeblieft gooi dat geval eraf :/), gaarne het volgende doen:

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=N9gfnjYUinlROPLf
ga naar tab download, kies windows 7 64bit en installeer alle drivers(chipset, LAN, SATA).

vervolgens pak je de laatste versie videokaart driver van www.ati.com.

Als dit geen enkele verbetering/verandering brengt, dan kan je altijd nog je bios gaan updaten.

En dan praten we wel weer eens verder :).

[ Voor 3% gewijzigd door Tripp op 28-01-2011 14:03 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Anoniem: 393940 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:29:
Geen pieken, ziet er hetzelfde uit als op het plaatje.
okee dan is er iig geen service of programma op de achtergrond de boel aan het vertragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de chipset drivers van die website geinstalleerd (waren inderdaad andere dan die van driver genius), maar als ik de SATA driver download krijg ik een heleboel files maar geen install file. Via het 'make raid' programmatje kan ik iets op een externe opslagding maken, maar dit lijkt me niet de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

waarschijnlijk via device manager met "update driver/browse..." te gebruiken als er wel een .inf file bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb tijdens het spelen van WoW eventje prestaties erbij gepakt. Tijdens het spelen gebruikt hij core1 op ongeveer 50%, core 2 en 3 bijna niet en 4 op 100%. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ja, oude spellen gebruiken vaak 1 core 100%, een 2e core voor de "restjes" en de rest lekker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Anoniem: 393940 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 01:06:

Power supply 400W max staat er. Kan dit, dit veroorzaken? N

dat zou heel goed kunnen.ik had een 450 watt coolermaster,en een 9800gx2 kaart.
voeding trok het gewoon niet.
edit /volgens alle gegevens was mijn psu voldoende,echter met een 700 watt voeding erop waren alle problemen opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door erikdeperik op 28-01-2011 18:12 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb inmiddels een 600W voeding erin zitten en heeft het probleem niet verholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Anoniem: 393940 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:32:
Heb inmiddels een 600W voeding erin zitten en heeft het probleem niet verholpen :(
Zie dat als iets positiefs ,je weet nu dat het niet de voeding is ,maar een nieuwe stabiel voeding is zowiezo geen verkeerde upgrade. En je hebt de oude voeding als reserve ,wat handig is in geval van uitvallende nieuwe voeding :)

Lijkt me dat je nu de hd is onder handen moet nemen ,die F3 is snel genoeg als die presteerd zoals die hoort . Bij de eerste review zie je getallen die bij deze schijf horen productreview: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB review door Kid Jansen

Miss is het beste om die schijf in een ander pc te testen om te kijken of die schijf bottlenecked ,of je pc

Beste upgrade had een ssd geweest ,maar een f3 is snel zat :P
Het grote SSD topic ~ Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OJZMvPdPlPNlYPQOiaCjoTvp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2s6TPah4pRP2eaLDsH7rMhu9/full.jpg

Zoek het verschil :)

edit: de eerste is uit de link hierboven. De laatste is de HD van de OP...

[ Voor 17% gewijzigd door wheez50 op 29-01-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ok bottleneck is dus wel gevonden :-)
Iets zit heel hard de HDD te belasten/Verkeerde UDMA mode/Kapot/Verkeerde SATA drivers

[ Voor 10% gewijzigd door Polster op 29-01-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat was een plaatje van een scan die ik had gedaan na een versie windows install zonder te rebooten.

http://img690.imageshack.us/i/naamloosyrj.jpg/

dit is een plaatje van de scan na een reboot (stond 2 posts later ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Nu online
Ah sorry niet gezien. Toch is ook die scan niet helemaal gezond. Die extreme dips horen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 12:59
Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.. Maar ik ben zelf niet een heel groot fan van AMD.
Ook omdat ik WOW Speel en wow een spel is van 6 jaar geleden is dit geschreven op de kracht van de CPU
En dus vrij weinig op het renderen van de GPU. Ik had voorheen een AMD Dual core 6000+ Ook nog clocked en ik haal een 14k score max met 2x 250gts SLI en dit liep bar slecht met WOW. Ik zag net ook dat je een HDmark had uitgevoerd dus de bottleneck is dus al gevonden :) Overstappen op Intel tjah ;w Amd

[ Voor 22% gewijzigd door Darkbullet op 29-01-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Diaseti schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:45:
Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.. Maar ik ben zelf niet een heel groot fan van AMD.
Ook omdat ik WOW Speel en wow een spel is van 6 jaar geleden is dit geschreven op de kracht van de CPU
En dus vrij weinig op het renderen van de GPU. Ik had voorheen een AMD Dual core 6000+ Ook nog clocked en ik haal een 14k score max met 2x 250gts SLI en dit liep bar slecht met WOW. Ik zag net ook dat je een HDmark had uitgevoerd dus de bottleneck is dus al gevonden :) Overstappen op Intel tjah ;w Amd
troll 2 the boner hiero. Ik speel ook op een AMD (1055T)

Speel met dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,-€ 17,-
1Cooler Master Elite 334€ 34,51€ 34,51
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 54,99€ 54,99
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,08€ 36,08
1AMD Phenom II X6 1055T€ 153,90€ 153,90
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 64,08€ 64,08
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 159,10€ 159,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 519,66

Ik zit met dit systeem makkelijk op 70 FPS in random area met alles op max op 1650*1050. Een hogere resolutie + hogere instellingen. Raid haalt (grof gezegd) 20 fps weg, dus dan zit ik nog op 50. Als we er vanuit gaan dat WoW CPU intensief in, dan zou het idd miss de bottleneck kunnen zijn, maar dat zou zo zijn als alles op Ultra staat. Dat is hier niet het geval.

BTW dit is mijn HDTune :P

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/i/hdtune.png

Al met al, weet ik dus niet wat de bottleneck hier is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Laatst online: 01-06 16:02
Gropah schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:08:

[...]

Al met al, weet ik dus niet wat de bottleneck hier is
Als je dat topic nou even had doorgelezen... ipv met je eigen specs rondstrooien en dan zeggen dat het bij jou allemaal prachtig loopt, daar heeft de TS natuurlijk niks aan.

OT: Zoals meerdere malen al gezegd is in dit topic, grafiek van de hdd ziet er brak uit, dus check de kabels van dat ding (of laat het doen door iemand die er wel verstand van heeft). Als alles goed zit, knal je dr gewoon een neiuwe hdd in. Desnoods ssd als bootschijf + 1 tb voor de rest. Installeer je WoW ook op de ssd en dan is dat in ieder geval opgelost. Al denk ik zelf dat die ssd niet eens nodig is. Ten tweede trekt die voeding het inderdaad net, kzou gewoon een corsair VX550W erin knallen, weet je zeker dat alles genoeg prik krijgt, en zo duur zijn ze nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 21:11

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

13lack Mamba schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:40:
[...]

Als je dat topic nou even had doorgelezen...
Dat geldt meer voor jou dan voor hem imo. Hij reageert op de troll post boven hem en laat zien dat het uiteraard niet uitmaakt of je op AMD of Intel speelt.
Grafiek van z'n HD ziet er goed uit (als je naar z'n 2e link kijkt).Vervolgens heb je 't over z'n voeding, die hij al vervangen heeft, wat je had kunnen weten als je het had doorgelezen...

[ Voor 6% gewijzigd door VERINGTENTJE op 29-01-2011 15:41 ]

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een vriend van me even naar de kabels laten kijken. Die zegt dat het er gewoon goed uitziet. Toch heb ik even de dvd drive eruit gehaald en me harde schijf in een ander poortje gestopt, maar dit kan ik morgen pas testen.

Als dit het probleem niet is, blijft dan alleen mijn moederbord over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik heb net eens de specs van het moederboard bekeken en zie dat er een Nvidia chipset op zit waarvan wel bekend is dat die nogal probleemvol zijn. De voeding is al vervangen dus daar kan het niet meer aan liggen of het zou wel erg puur toeval moeten zijn dat ook die voeding niet fris is. Wat de harddisk betreft vind ik die 2de grafiek er prima uit zien en ook de snelheden mogen echt geen bottleneck meer zijn van de schijf.

Dat verhaaltje van Intel of AMD zeg ik zelf van mwah nee dat is het hem niet ondanks dat ik zelf altijd Intel gebruik, maar er zijn er genoeg die prima met diezelfde AMD cpu werken en gamen. Dus naar mijn mening blijft als laatste toch de bottleneck Nividia chipset waarbij de Northbridge nogal heet kan lopen en ook de s-ata controllers niet het je van het blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Nu online
Ik vind zijn HDtune grafiek er helemaal niet goed uitzien (die van Guussieboy ook niet trouwens). Het hoort er ongeveer zoals onderstaand plaatje uit te zien welke al eerder is aangehaald. Heb zelf ook even HDTune gedraaid op een zelfde type schijf en mijn grafiek liep ook gewoon mooi af zonder zulke sterke dalen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OJZMvPdPlPNlYPQOiaCjoTvp/full.jpg

Die extreme dips kunnen wijzen op, in volgorde van waarschijnlijkheid, een proces dat constant read/writes doet op de HDD, driver probleem of een defect.

Edit: Ik zie nu dat de TS de HDtune benchmark vlak na een verse install heeft gedraaid. Standaard gaat windows dan van alles indexen wat de eerste paar uur vrij veel HDD activiteit kan veroorzaken. Draai de test nog een keer nadat Windows klaar is met indexen.

[ Voor 19% gewijzigd door Polster op 29-01-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

13lack Mamba schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:40:
[...]

Als je dat topic nou even had doorgelezen... ipv met je eigen specs rondstrooien en dan zeggen dat het bij jou allemaal prachtig loopt, daar heeft de TS natuurlijk niks aan.

OT: Zoals meerdere malen al gezegd is in dit topic, grafiek van de hdd ziet er brak uit, dus check de kabels van dat ding (of laat het doen door iemand die er wel verstand van heeft). Als alles goed zit, knal je dr gewoon een neiuwe hdd in. Desnoods ssd als bootschijf + 1 tb voor de rest. Installeer je WoW ook op de ssd en dan is dat in ieder geval opgelost. Al denk ik zelf dat die ssd niet eens nodig is. Ten tweede trekt die voeding het inderdaad net, kzou gewoon een corsair VX550W erin knallen, weet je zeker dat alles genoeg prik krijgt, en zo duur zijn ze nou ook weer niet.
Was meer bedoeld als van, ik heb ongeveer gelijke PC (op CPU na) en bij mij loopt WoW veel beter, heb je beetje benchmark waar je naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 11:44

1Kb

Misschien dat dit je over de streep helpt om naar je hardeschijf te kijken.

Ik bijna een gelijk systeem. een amd 940 en ook een 5850 met 4 gig op win 7 64.
In eerste instantie draaide ik op een 4850 maar daar was niet meer mee te werken. Dus ik ben naar een 5850 gegaan. nu was het ipv een slide show enigszins een filmpje in WoW.
Wat me opviel was dat de 300 gig velociraptor (10k schijf) als een idioot stond te ratelen in de drukke gebieden.
de virusscanner (kaspersky) uitgezet, een beetje zitten testen met add-ons en zo, maar dat had niet de impact die ik zocht. (dit was zelfs nog win xp op 1 stand onder advies instelling van WoW)
De enige wijziging die ik heb aangebracht is een vertex 2 (120gb in mijn geval) als OS en WoW disk. Nu draait het minimaal op 30 fps in drukke gebieden zoals voor de AH in SW (op de advies instelling van WoW).

Dus kijk/luister is naar je hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal binnenkort eens gaan kijken voor een nieuwe harde schijf (ssd lijkt dus de beste optie?). moet ik nog ergens op letten of mijn systeem compatible is, of kan ie sowieso?

Edit:

als ik door de pricewatch scroll zie ik bij alle SSD's SATA2 staan. Ik neem aan dat SATA2 een nieuwe versie is van SATA? hoe weet ik of mijn pc dat trekt?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 393940 op 29-01-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Anoniem: 393940 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 01:06:
Drivers houd ik redelijk up to date. Internet zit ook goed (best van upc, valt nooit uit, altijd ~10 ping).
Systeem is niet overclockt omdat ik mijn koeling niet zo vertrouw (niet de beste koeling...)
Power supply 400W max staat er. Kan dit, dit veroorzaken? Niet tijdens het raiden en andere games (neem Mass Effect 2 als voorbeeld) is de fps steady 60+ (over de 100 zelfs af en toe).
Chipset / VGA drivers kan ik effe checken, maar ik bezit driver agent, zou die dit niet automatisch moeten updaten?

Edit:

400W??? Is dat niet _veel_ te weinig? Ik heb een 850 watt voeding in een vergelijkbaar systeem (had vroeger GTX280 in SLi erin zitten; nu 1 HD5870)
Anoniem: 393940 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:16:
Ik zal binnenkort eens gaan kijken voor een nieuwe harde schijf (ssd lijkt dus de beste optie?). moet ik nog ergens op letten of mijn systeem compatible is, of kan ie sowieso?
SSD hoeft nou ook weer niet, iedere moderne HDD is al aanzienlijk sneller dan die van jou :P

Western Digital Caviar Black ben ik wel over te spreken. Eventueel kan je een SSD'tje erbij doen natuurlijk, maar ik betwijfel of dat verschil gaat maken tijdens het gamen. Je huidige HDD, echter, is rampzalig traag als ik naar HDTune kijk. Zover ik weet zijn die prestaties bijzonder laag en hoort geen enkele HDD zo slecht te presteren tenzij-ie praktisch dood is.

offtopic:
@ HDTune screenshots: -1% CPU gebruik! pro-tip: installeer 100 HDD's, verlaag CPU gebruik met 100%

[ Voor 31% gewijzigd door Gamebuster op 29-01-2011 23:31 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja als ik zo kijk naar de SSD prijzen word ik inderdaad niet vrolijk ;)
Misschien een aanrader als hardeschijf? Kwantiteit is totaal niet belangrijk aangezien ik mijn huidige dan houd voor films/muziek etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Anoniem: 393940 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:33:
Ja als ik zo kijk naar de SSD prijzen word ik inderdaad niet vrolijk ;)
Misschien een aanrader als hardeschijf? Kwantiteit is totaal niet belangrijk aangezien ik mijn huidige dan houd voor films/muziek etc.
in mijn vorige reactie: Western Digital Caviar Black ben ik wel over te spreken.

Je hebt:
WD Caviar Green (energiezuinig, stil & goedkoop)
WD Caviar Blue (snel, stil, betrouwbaar, balans tussen Green en Black)
WD Caviar Black (sneller, iets duurder)

Mijn Caviar Black is stiller dan mijn vorige overleden Samsung 1TB schijf (exact dezelfde die jij hebt)
Daadwerkelijk snelheid verschil heb ik niet gemeten.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Voor de duidelijkheid: Ik heb een 350watt voeding (goede kwaliteit) rare dingen zien doen. Deze werd werkelijk volledig gebruikt, maar of de pc deed 't of hij deed het niet. Veel voedingen heb ik het loodje zien leggen en veel rare fratsen gezien. Een HDperformance als deze samen met goed functionerend geheugen en zero artifacts op een graka met geen freezes of lockups zou aan de voeding liggen?

Ik krijg het gevoel dat mensen reageren op 400W? te weinig, dat moet het wel zijn! Het zou me niets verbazen dat fabrikanten een 400watt voeding die wat duurder is simpelweg niet produceren omdat een 650watt voeding die gewoon slechter presteert altijd beter verkoopt. De nummertjes zijn marketingtechnisch echt belangrijker dan de werkelijke prestaties...

Het eerste plaatje dat de OP ons liet zien was idd hopeloos. Maar ik heb mijn HD's ook even door hdtune gehaald. Mijn PC is dan wel niet zo goed als die van jullie, maar er komen toch wel leuke resultaten uit. Vooral dat zijn HD uiteindelijk sneller is dan mijn 10k buffered scsi opstartschijf. Behalve dan accestime, want die ligt bij mij rond de 6ms. Opmerkelijk is dat mijn seagate sataschijf vergelijkbare rare dalen geeft als de zijne, waar mijn samsung toch een mooier plaatje geeft. Beide schijven moeste wakker worden gemaakt voor de test: anders waren ze inactief...

Alhoewel ik nog steeds concludeer dat zijn schijf niet helemaal lekker is, is het ook niet zo'n grote ramp als het lijkt.

Samenvattend:
  • Hij heeft zijn PC nu geheel opnieuw geinstalleerd en de meeste driverzut wel uitgeprobeerd. Al zou ik nog eens een WinXP x86 resultaat voor wow willen zien :)
  • Voeding van 400W wordt gezien als weinig. 650W maakt geen enkel verschil: ergo 400W is blijkbaar toch genoeg.
  • Harde schijf: De eerste HDTune shot bracht mij behoorlijk in verwarring, maar de tweede, hoewel ook niet *helemaal* fris, zou in principe genoeg moeten zijn om wow te kunnen spelen. Normale achtergrondprocessen maken niet genoeg gebruik van zijn HD om zo'n verschil te kunnen waarmaken. Desondanks is een *snelle* opstartschijf altijd een aanrader. Een SSD is werkelijk de performanceboost die ze beloven ;)
  • grafisch: een 5850 is behoorlijk niet slecht. Zeker op een resolutie van 1440*900 zou de kaart echt alles uit de kast moeten kunnen trekken. Volgens mij kan de kaart dit ook in andere spellen. Waar de framerates op hoog kwalitatief niceau toch 60+ blijven. Enige verbetering zou voor mij een groter scherm zijn, al wordt in zijn geval de fps behoorlijk niet beter.
  • geheugen is getest en gaf geen problemen
  • Blijven over moederbord, bios, processor en een samenloop van omstandigheden. Naast dat ene dingetje wat 'ie nog net niet heeft uitgetest natuurlijk. Voor zover ik weet maakt wow redelijk gebruik van meerdere cores. Dat dat bij hem niet het geval is vind ik raar. Het moederbord is er een met vraagtekens (chipset). Een biosreset/update zou geprobeerd kunnen worden. Daarbij is een reset en doorlopen van instellingen redelijk veilig.
Al met al weet ik niet wat een goed antwoord zou zijn. De machine is op papier in ieder geval goed genoeg om betere prestaties te halen.

Edit: om toch iets te kunnen proberen: geeft cpu-z goede waarden voor het geheugen? Loopt het op de goede mhzen en evt dual/triple chan enzovoorts? Loopt de processor misschien in droogloop/noodloop oid? Zijn de mhzen daar goed? Kan iemand anders met 4 cores (no ht) kijken wat wow doet? Ook single core usage? De snelheden die zijn HD halen zijn simpelweg niet mogelijk met UDMA 5 of lager, dus dat moet wel goed zitten :) (note: mijn gedachte dat de HD in PIO modus liep oid is dus niet correct).

edit2: Als mijn pc (workstation jaar nul), mijn verlichting en mijn tv aanstaan, mijn telefoon aan de oplader en eens per uur een kop thee uit de waterkoker, kom ik qua totaalgebruik niet eens boven de 500W. Hoe marketinggevoelig ben je als je een 850w voeding vereist met één graka en één hd.

[ Voor 10% gewijzigd door wheez50 op 30-01-2011 00:51 . Reden: addenda ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zal er wel overheen lezen maar welke drivers gebruikt TS voor zijn videokaart nu?
Kan je je huidige driver versie van je videokaart geven?

Misschien handig als je meerdere/nieuwste versies download om te testen?
Er zijn meerdere beschikbaar .. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Humma Kavula op 30-01-2011 00:58 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
wheez50 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:40:
Ik krijg het gevoel dat mensen reageren op 400W? te weinig, dat moet het wel zijn! Het zou me niets verbazen dat fabrikanten een 400watt voeding die wat duurder is simpelweg niet produceren omdat een 650watt voeding die gewoon slechter presteert altijd beter verkoopt. De nummertjes zijn marketingtechnisch echt belangrijker dan de werkelijke prestaties...
Denkelijk haal je een en ander door elkaar want er word niet direct gezegd dat 400 watt te weinig zou zijn voor zijn systeem, maar die 400 watt een bottleneck kan zijn gezien de kwaliteit van zijn voeding hetgeen het verschil maakt. Een B-merk zal met pijn en moeite 400 watt maximaal in pieken kunnen halen maar continu kan je bij sommige voedingen blij zijn dat ze bv hooguit 250 a 300 wat kunnen leveren hetgeen ook bij zijn voeding kan zijn.

Het hele marketing technisch gebeuren heeft dus in zekere zin niet direct iets met de opmerkingen van andere tweakers te maken en zij veel meer naar de kwaliteit van zijn voeding kijken en van daaruit zich afvragen of 400 watt wel voldoende is. Zou het een A-merk voeding zijn dan is zeker voor zijn systeem 400 watt voldoende omdat deze voedingen continu veel meer leveren doordat er stabielere en betere componenten in gebruikt worden.

Maar wat mij opvalt wat betreft het moederboard zie ik nergens verder iemand erop reageren wat ik al eerder schreef namelijk dat een Nvidiachipset niet direct ideaal is en zeker niet bepaald stabiel te noemen valt. Vaak lees ik problemen met de warmte en daarbij blijken ook de chipsetdrivers niet direct ideaal te zijn en na alles wat de TS geprobeerd heeft lijkt mij dat laatste de meest voor de hand liggende bottleneck te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
400W??? Is dat niet _veel_ te weinig? Ik heb een 850 watt voeding in een vergelijkbaar systeem (had vroeger GTX280 in SLi erin zitten; nu 1 HD5870)
Net een paar posts boven de mijne. De meeste andere berichten over het lage wattage zijn evenmin genuanceerd :) - verder heb je volkomen gelijk. Ik heb geen verstand van de chipset, maar ik heb 'm kort wel (als moederbord) genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door wheez50 op 30-01-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Euh vooraf even een dankje voor iedereen die me probeerd te helpen ;)

Wat betreft wheez zegt, samenvatting klopt alleen wat je schrijft in edit is voor mij echt erger dan chinees. Ik neem aan dat je aan me vraagt om cpu-z te runnen en dat zal ik zo even doen.
Wat betreft voeding; inmiddels zit er een 600W voeding in en dit heeft het niet verholpen. Dat boek lijkt me dus gesloten ;)
Voor roel: wat ik begijp denk jij dat het dus aan me moederbord ligt? Is er een test om dit precies te weten te komen?

Edit:

Mainpage van cpu-z geeft dit:
http://img171.imageshack.us/i/naamloosvsb.jpg/
Mocht je een andere page nodig hebben dan maak ik daar ook nog even een screenie van.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 393940 op 30-01-2011 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Humma Kavula schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:55:
Ik zal er wel overheen lezen maar welke drivers gebruikt TS voor zijn videokaart nu?
Kan je je huidige driver versie van je videokaart geven?

Misschien handig als je meerdere/nieuwste versies download om te testen?
Er zijn meerdere beschikbaar .. ;)
Wil je deze nog even beantwoorden en proberen met verschillende drivers?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 393940 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 00:19:
De power supply heeft het niet verholpen. Er zit een lichte verbetering maar dat kan ook komen door de verse windows install / addon reset.
HD/moederbord is next. Drivers zijn up to date. Een nieuwe HDTune scan met de nieuwe voeding is hetzelfde als voorheen. Op gebied van SATA: ik heb maar twee dingen eraan verbonden (dvd drive en de harde schijf). Kan het zo zijn dat de dvd drive problemen veroorzaakt?
Het is al een keer eerder gemeld, maar misschien moet je een SSD kopen om daar de installatie van Windows en het spel op te plaatsen.

Na het lezen van de openingspost dacht ik ook direkt aan de HDD. Maar ook de voeding kan een deel van het probleem zijn.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Topic starter heeft last van langzame grafics in spellen, dus lijkt mij dat de harde schijf hier niks mee te maken heeft, misschien aan het begin van het spel, maar later in het spel zou dit niks mogen uitmaken.

Zit de videokaart in het eerste pci-e slot vanaf de cpu gezien, deze zijn meestal sneller dan de anderen.

Heb je de videokaart eens flink gestresst, dus heel heet laten worden, en gekeken of hij niet te heet word en daardoor langzamer wordt. En ook de cpu op 100% laten lopen, dus cpu en gpu flink belasten.

Verder kun je somige grafische instellingen versoepelen waardoor de videokaart sneller wordt, en grafisch minder wordt.

Moederbord:
The 630a chipset does not support PCI-Express 2.0, which is important if you want to use a high-end graphics card.

If you are looking for an (extreme) budget board with all the main functions and onboard graphics this board is a good choice, if you consider the value for money.

When you plan to upgrade your system in future with a better CPU and perhaps a PCI express graphics card we would certainly not recommend this board.

Overclocking didn't reach high values, even though this board has settings for vCore voltage and chipset voltage we couldn't even squeeze 10% extra speed out of it.

Of hierdoor je videokaart het niet haalt weet ik niet.

[ Voor 39% gewijzigd door jan99999 op 30-01-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

jan99999 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:06:
Topic starter heeft last van langzame grafics in spellen, dus lijkt mij dat de harde schijf hier niks mee te maken heeft, misschien aan het begin van het spel, maar later in het spel zou dit niks mogen uitmaken.

Zit de videokaart in het eerste pci-e slot vanaf de cpu gezien, deze zijn meestal sneller dan de anderen.

Heb je de videokaart eens flink gestresst, dus heel heet laten worden, en gekeken of hij niet te heet word en daardoor langzamer wordt. En ook de cpu op 100% laten lopen, dus cpu en gpu flink belasten.

Verder kun je somige grafische instellingen versoepelen waardoor de videokaart sneller wordt, en grafisch minder wordt.

Moederbord:
The 630a chipset does not support PCI-Express 2.0, which is important if you want to use a high-end graphics card.

If you are looking for an (extreme) budget board with all the main functions and onboard graphics this board is a good choice, if you consider the value for money.

When you plan to upgrade your system in future with a better CPU and perhaps a PCI express graphics card we would certainly not recommend this board.

Overclocking didn't reach high values, even though this board has settings for vCore voltage and chipset voltage we couldn't even squeeze 10% extra speed out of it.

Of hierdoor je videokaart het niet haalt weet ik niet.
toon volledige bericht
Je hebt een goed punt over de CPU die te heet zou kunnen worden. PCI-E 1.x zou moeten volstaan though. Raiden (met meerdere personen en bosses in beeld) is volgens mij erg CPU sensitive.

Aan MickZandstra:

Pak cpu-z en gpu-z er ook eens bij. Wat zijn de voltages, wat zijn de snelheden(denk ook aan het geheugen!).

Last but not least: een programma wat de temperaturen meet van je CPU en GPU. Hoe zien deze eruit na een tijdje WoW spelen, en dan juist met raiden. Wij willen daar graag wel screenshots van zien :).

O, en iemand vroeg om de driverversie van je videokaart. Heb je die catalyst geinstalleerd van ati.com? (even zeker weten).

Het blijft een geval van zaken elimineren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Anoniem: 393940 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 02:04:
Euh vooraf even een dankje voor iedereen die me probeerd te helpen ;)

Wat betreft wheez zegt, samenvatting klopt alleen wat je schrijft in edit is voor mij echt erger dan chinees. Ik neem aan dat je aan me vraagt om cpu-z te runnen en dat zal ik zo even doen.
Wat betreft voeding; inmiddels zit er een 600W voeding in en dit heeft het niet verholpen. Dat boek lijkt me dus gesloten ;)
Voor roel: wat ik begijp denk jij dat het dus aan me moederbord ligt? Is er een test om dit precies te weten te komen?

Edit:

Mainpage van cpu-z geeft dit:
http://img171.imageshack.us/i/naamloosvsb.jpg/
Mocht je een andere page nodig hebben dan maak ik daar ook nog even een screenie van.
Mij lijkt het inderdaad na alles wat je inmiddels al uitgetest hebt en na wat ik zelf zoal gelezen heb van de Nvidia chipset dat het wel voor een groot deel voor de hand ligt dat het je moederboard zelf is. Zoals je al zelf schreef lijkt mij de voeding ook wel sterk dat je toevallig 2 keer een slechtere voeding erin hebt zitten. Dan wat betreft de videokaart en cpu lijkt mij ook niet echt een probleem, en als ik die laatste grafiek van je hdd zag lijkt dit mij ook niet het probleem.

Nividia chipsets zie je ook vaak zitten op low-budget boarden ook mede vanwege dat ze nu eenmaal op dat gebied niet echt mee zijn gekomen, en ik je persoonlijk zou aanraden van probeer eerst eens een board met een gewoon AMD chipset te lenen. Of tja, eerlijk gezegd, ik zou persoonlijk al direct het board vernieuwen en dan bv een van de laatste chipsets van AMD pakken, de 880 bv die tegenwoordig wel op de meeste nieuwe boarden zit. Je hebt nu ook al het 890 chipset echter die liggen qua prijs dan weer wat hoger en dat zou voor jou systeem dan weer tezeer overkill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

Eeerlijk gezegd is het mobo een oudje in de zin van HT-link niet hoger dan 1000
En op geheugen indien 2 of meer repen alleen 800mhz (400)
Dan wordt er nog wat gezegd over PCI-E 2.0 dat nodig is voor high-end Vidcards , dus mobo is dus een 1.0 of 1.1 PCI-E en dan zou 5850 mss wat te weinig doorvoer hebben

Dus indien je nieuw mobo wilt hou rekening met nieuw geheugen indien AM3 ,anders kijk voor een AM2+ mobo
waar je dan het geheugen in mee neemt , de rest is gewoon plug en play

Ps asrock 870 extreme is een goede AM3 oplossing

[ Voor 5% gewijzigd door postbus51 op 30-01-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Tja, persoonlijk zou ik een Asrock 870 niet aanraden want ik heb al diverse topics gezien met allerlei vage problemen althans bij de Asrock 870 Extreme 3. Daarbij zijn er genoeg alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs en zou ik persoonlijk meer Asus of Gigabyte aanraden. Verder zou ik dan voor AM3 gaan met DDR3 en dan geheugen pakken van de QVL lijst zodat ook geheugenproblemen meteen uitgesloten worden. Omzetten van het DDR2 geheugen kan weer voor compatibiliteitsproblemen zorgen en ik denk niet dat de TS daar nog op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar kan je ook concluderen dat het mijn MB is? Die dingen zijn een stuk duurder dan een nieuw harde schijfje plus het installeren van een moederbord is me net iets te technisch (heb ik dus ook hulp bij nodig van buitenaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu een SSD (vertex 2 64gb) gekocht, maar de HDTune resultaten zijn... bijzonder te noemen.

http://img816.imageshack.us/i/naamloosog.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Als ik die resultaten zo zie begin ik steeds meer met zekerheid te zeggen dat toch je moederboard de bottleneck is want persoonlijk vind ik die grafiek een beetje vaag uit zien en de snelheden ook niet echt optimaal voor een Vertex 2. Mijn vermoeden is dat het ook wel voor een groot gedeelte komt doordat die s-ata controllers van Nvidia en daarbij dan de drivers ervan niet echt fantastisch zijn, en je betere resultaten met de ssd kan halen.

Wat je net schreef wat betreft de prijs van een nieuw moederboard voor jou systeem denk ik dat je hetzelfde kwijt bent voor een leuk en goed moederboard. Ik zal je hieronder een paar voorbeelden ervan neer zetten die voor jou systeem naar mijn mening dan prima geschikt zouden zijn, en tja ik weet niet waar je woont maar er zullen vast ook wel Tweakers zijn die bij je in de buurt wonen en bereid zijn het board voor je om te bouwen.

http://www.informatique.nl/468311/asus-m4a87td-evo.html
http://www.informatique.n...abyte-ga-890gpa-ud3h.html

Dit zijn bv 2 boarden die ik je wel zou kunnen aan raden en dan ben je ook meteen voor de toekomst alweer een beetje up to date wanneer je nog eens een andere cpu zou willen. Enigste wat wel is dat je dan ddr3 geheugen erbij zou moeten nemen maar de geheugenprijzen liggen tegenwoordig heel laag, dus ook wel gunstig om nu die uitbreiding te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Anoniem: 393940 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:13:
Ik heb nu een SSD (vertex 2 64gb) gekocht, maar de HDTune resultaten zijn... bijzonder te noemen.

http://img816.imageshack.us/i/naamloosog.jpg/
Draai je windows al van die schijf of is ie nog helemaal clean? Gebruik je ook een "vers" sata kabeltje of heb je de schijf gewoon verwisseld?

Deze resultaten zijn natuurlijk niet "hoe het hoort" maar nog steeds razendsnel vergeleken bij een normale harde schijf. Al game testjes gedaan?

[ Voor 15% gewijzigd door haarbal op 31-01-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb windows weer opnieuw installed op die schijf met een nieuw kabeltje uit de winkel. Vanavond kan ik pas weer kijken wat voor invloed het heeft. Mocht dit het probleem niet oplossen ga ik aan de nieuwe mobo.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 393940 op 31-01-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem niet verholpen.

http://www.mycom.nl/Produ...s-M4A87TD-EVO,sAM3/282212

Dit is dezelfde als die jij gelinkt had toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ehm, ben je nu @random nieuwe onderdelen aan het kopen zonder dat het probleem boven water is gekomen?

Zoals ik (en andere ) al eerder aangeven heb, memtest gedraaid?, is je geheugen überhaupt wel compatibel met je oude/nieuwe MB...

Maar draai aub eerst even memtest...
Humma Kavula schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:57:
je geheugen even testen met memtest wil ook wel eens helpen.

Wear Sunscreen!

Pagina: 1 2 Laatste