ik weet niet waar je huis woont.
Ook geweldige ideëen zo te zien met die ledjes + nice YT filmpjes.
Keep it up!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Kun je nog rijk mee wordenAsphiax schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:24:
Hahaha, helaas zijn er geen plannen om hem als kit te verkopen dude sorry !
If it ain't broke, don't fix it
Ja of heel arm als CBS broadcast zijn beeldrechten komt ophalen ...
ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs
haha dat kan tuulk ook, maar met jou mod skillsAsphiax schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:48:
[...]
Ja of heel arm als CBS broadcast zijn beeldrechten komt ophalen ...
In de Eurisko zit zo belachelijk veel uur met die depron en snizzle dat zelfs ik hem bijna niet na zou kunnen maken zonder afwijkingen te krijgen, lol
(daar kom ik nu wel achter met de 2e nacelle reservoir)
Ben is de laatste fase van de gesprekken, ziet er nog steeds goed uit!jip_86 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:22:
Is er eigenlijk al nieuws vanuit CM?
Thanks for asking man !
Haha niceAsphiax schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:45:
[...]
Ben is de laatste fase van de gesprekken, ziet er nog steeds goed uit!
Thanks for asking man !
Enige kans dat je mijn weekly pleasure weer compleet kan maken dit weekend?!?
Haha
Ik ga naaitsab z'n idee uitproberen en heb dus een paar stukken plexi plaat 10MM dik en een meter plexi staaf 20MM rond gehaald (man wat is die troep toch duur , 30 eurie voor een metertje staaf)
Moet alleen nu uit zien te vogelen hoe ik die 20MM rond kan buigen, heb een thermoplooi tot me beschikking maar die gaat maar tot 6mm en voor de oven is de staaf/2 te lang.
WE SHALL SEE !!!
Heatgun? Dat moet volgens mij ook wel werken?Asphiax schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:04:
Ik ga dit wekend wel weer wat doen!
Ik ga naaitsab z'n idee uitproberen en heb dus een paar stukken plexi plaat 10MM dik en een meter plexi staaf 20MM rond gehaald (man wat is die troep toch duur , 30 eurie voor een metertje staaf)
Moet alleen nu uit zien te vogelen hoe ik die 20MM rond kan buigen, heb een thermoplooi tot me beschikking maar die gaat maar tot 6mm en voor de oven is de staaf/2 te lang.
WE SHALL SEE !!!
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Thanks man ! Gaat ik proberen.Mystikal schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:09:
[...]
Heatgun? Dat moet volgens mij ook wel werken?
Nice dus eerst met mdf een mal maken en daar de staaf overheen laten buigen dmv de heatgun.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:13:
Verfafbrander, dat werkt perfect. Niet te dichtbij, anders wordt het mat, is dat juist nodig, dan is het geen probleem. Voor het buigen neem je een vierkante plaat hout met daarop een rond stuk hout (in de diameter die je nodig hebt). Het begin zet je vast met een beugeltje of kram, vervolgens begin je met verwarmen en buig je de staaf langs het ronde stuk hout. Op deze manier kan je complete hoepels maken indien nodig.
Toppertje!
[ Voor 12% gewijzigd door Asphiax op 17-06-2011 15:20 ]
Ik ben één van de (vele?) lurkers hier.. volg het nog altijd (als ex-modder... lang geleden)
Heerlijke build! Echt respect voor het oog voor detail en het geduld
Dat is eigenlijk de reden dat ik even reageer:Asphiax schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:48:
hmm, ff een search gedaan op een oranje laser
die zijn er niet veel en als ze er zijn dan zijn ze of heel duur of heel sterk en qua formaat niet in de eurisko te bouwen. iemand ooit ergens nog een handzamer formaat voor een redelijke prijs tegen gekomen?
Ik ben in het verleden nogal druk geweest met lasers en dat soort zaken...
Je kunt relatief makkelijk een oranje achtige kleur maken door de rode en de groene laser te bundelen.
bijvoorbeeld:

Dit doe je door een dichroic mirror of een beamsplitter te gebruiken.
De kleur kun je variëren door met de sterkte van de lasers te spelen.
Ik weet natuurlijk niet of je er uberhaupt de ruimte voor hebt, maar het is goedkoper dan een oranje laser
Maar niets dan lof! en jammer van je problemen met CM.. dat overschaduwt je build toch een beetje, en dat verdien je niet.
Ik kijk weer uit naar updates
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Thanks man! Het duurd wat langer maar dan heb je ook wat, zeggen ze wel eens!Felyrion schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:24:
Toch maar eens reageren
Ik ben één van de (vele?) lurkers hier.. volg het nog altijd (als ex-modder... lang geleden)
Heerlijke build! Echt respect voor het oog voor detail en het geduld
Wow, Class A Intell over here !Felyrion schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:24:
Dat is eigenlijk de reden dat ik even reageer:
Je kunt relatief makkelijk een oranje achtige kleur maken door de rode en de groene laser te bundelen.
bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Ik weet natuurlijk niet of je er uberhaupt de ruimte voor hebt, maar het is goedkoper dan een oranje laser
Maar niets dan lof! en jammer van je problemen met CM.. dat overschaduwt je build toch een beetje, en dat verdien je niet.
Ikl ga hier zeker eens naar kijken. Weet niet of ik er idd de ruimte ervoor heb of dat ik de nauwkeurigheid kan krijgen voor het splitten van de beams maar iig hartelijk bedankt man !
nice verhaal want oranje phasers zijn toch echt het mooist.Felyrion schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:24:
[...]
Dat is eigenlijk de reden dat ik even reageer:
bijvoorbeeld:
[afbeelding]
en ik had nog een idee maar miss is dat wat lastig te realiseren, als je nou een prisma van een soort bijv. beamsplitters e.d. gebruikt om meerdere lasers te mixen zoals groen+rood voor phaser, groen voor tractor beam en blauw voor tachyon en rood voor iets anders, maar dat is meer voor de main deflector
en als je die lasers kwijt moet kun je miss glasvezel gebruiken maar ook daar weet ik niet van wat er met je straal gebeurt als je glasvezel buisje ophoud
maar ik kijk hoedanook uit naar de update
en ik ben ook benieuwt naar de uitkomst van het gesprek met CM
Verwijderd
het heeft even geduurd maar Asphiax en wij zijn er uit. Aangezien we zowel de mensen van de huidige top drie en Asphiax niet teleur willen en kunnen stellen hebben we besloten om Asphiax de 'Honorary Second Place' te geven. De USS EURISKO is gewoon een geniale mod die alle eer en respect verdiend en daarom zijn we tot deze oplossing gekomen. Naast de eer zal Asphiax ook een zeer flinke prijzenlijst krijgen om een mooi gaming systeem te bouwen:
1x Cosmos S
1x Silent pro Gold 1000w
1x V8 CPU cooler
3x Turbine Master fan
1x Gigabyte P67 Mobo
1x 580GTX VGA kaart
1x Patriot Viper Xtreme Series 4GB (2 x 2GB) PC3-12800 (1600MHz) x1
Dus dat moet wel een leuk systeempje worden denk ik zo
Allemaal nog een fijn weekend!
Marco van Genechten
Cooler Master Nederland
Smiling as the shit comes down...
Verwijderd
Beste Marco,Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:57:
Hey allemaal,
het heeft even geduurd maar Asphiax en wij zijn er uit. Aangezien we zowel de mensen van de huidige top drie en Asphiax niet teleur willen en kunnen stellen hebben we besloten om Asphiax de 'Honorary Second Place' te geven. De USS EURISKO is gewoon een geniale mod die alle eer en respect verdiend en daarom zijn we tot deze oplossing gekomen. Naast de eer zal Asphiax ook een zeer flinke prijzenlijst krijgen om een mooi gaming systeem te bouwen:
1x Cosmos S
1x Silent pro Gold 1000w
1x V8 CPU cooler
3x Turbine Master fan
1x Gigabyte P67 Mobo
1x 580GTX VGA kaart
Dus dat moet wel een leuk systeempje worden denk ik zoDë officiële statement komt nog op de www.coolermaster.com/casemod2011 website, dit zal na het weekend gebeuren. Ik wil nogmaals namens Cooler Master mijn excuses maken voor de gang van zaken, hopelijk hebben we de hele nare nasmaak een beetje weg kunnen werken op deze manier. Mochten jullie enige vragen of opmerkingen hebben, stuur me dan zeker een PM; ik probeer deze dagelijks bij te houden.
Marco van Genechten
Cooler Master Nederland
In mijn ogen heb je dit prima opgelost en een schouderklopje daarvoor!
Zoals gezegd had dit nooit mogen gebeuren natuurlijk, maar gelukkig kunnen fouten gecorrigeerd worden en is dat ook gebeurt. Ik hoop alleen dat dit in de toekomst niet herhaald wordt.
*Heb mijn post van 9 juni aangepast.*
IDD het is allemaal mooi opgelost, ik voel me weer in eer gesteld en BF3 here we come !Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:57:
Hey allemaal,
1x Cosmos S
1x Silent pro Gold 1000w
1x V8 CPU cooler
3x Turbine Master fan
1x Gigabyte P67 Mobo
1x 580GTX VGA kaart
Dus dat moet wel een leuk systeempje worden denk ik zoDë officiële statement komt nog op de www.coolermaster.com/casemod2011 website, dit zal na het weekend gebeuren. Ik wil nogmaals namens Cooler Master mijn excuses maken voor de gang van zaken, hopelijk hebben we de hele nare nasmaak een beetje weg kunnen werken op deze manier. Mochten jullie enige vragen of opmerkingen hebben, stuur me dan zeker een PM; ik probeer deze dagelijks bij te houden.
Marco van Genechten
Cooler Master Nederland
Ik moet zeggen dat de CM organisatie en de CM -NL organisatie in het speciaal dit eerlijk en waardig heeft opgelost! Volgend jaar weer meedoen met een nieuw schip aan de grootste compo op aard!
Marco, Ruud, Raymen en iedereen die de EURISKO gesteund heeft bedankt voor de support
Mvg
Sander van der Velden
Dat moet wel een mood boost zijn voor Sander!
Nu snel door met modden want ik verwacht nog steeds voor morgen 23:59 nog een partij foto's/films of enig ander genot
Asp, veel plezier met je pretpakket en succes met het afwerken van USS Eurisko!
Het is zeker een boost!! En nu ook me electronica spulletjes binnen zijn voor de laser schakelingen kan me weekend niet meer stuk.Alpha89 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:40:
Hulde aan Marco en de rest van het Casemod NL team!Geweldig opgelost!
Dat moet wel een mood boost zijn voor Sander!
Nu snel door met modden want ik verwacht nog steeds voor morgen 23:59 nog een partij foto's/films of enig ander genot!
Ik hoop een testopstelling met 32 leds en de ronde staaf te kunnen bouwen dit weekend dus lichtjes, lampjes en lasers ...
Thanks man ! En jij ook bedankt voor de hulp in die eerste paar dagen he !!l3p schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:53:
Jeetje zeg dat is nog eens een prijzen pakket
Super mooi gebaar van Cooler Master HQ en NL !
Topgozer die Marco
Ja het getuigd van lef als je zo een forum durft in te stappen en het getuigt van een goede community die over dit soort misverstanden heen kan stappen als ze goed opgelost worden, thansk guys!!!Aganim schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:00:
Dat is netjes opgelost, fijn dat CM aandacht heeft voor wat er in de community speelt.
Asp, veel plezier met je pretpakket en succes met het afwerken van USS Eurisko!
Kan nu echt niet wachten tot battlefield 3 uitkomt, yihaa!
Netjes opgelost van CM, en ik kan echt niet wachten tot een volgende update (wat gekloot met LEDs en lasers)
Android developer & dürüm-liefhebber
Hahaha, nee zo ver ben ik nog niet, ga eerst een stukje van een cm of 25 recht doen om te kijken of ik alle leds enz er goed in zou krijgen. maar ziet er hoopvol uit! je gaat gegarandeerd nog wel wat n00bie vragen krijgen hoor! LOLVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:25:
Heb je je buigmachine al gebouwd dan? (had nog wel vragen verwacht via de mail)
Ik ben ook heel blij met die setup!Mavamaarten schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:32:
daar kan je zeker en vast wel wat mee doen met die hardware !
Netjes opgelost van CM, en ik kan echt niet wachten tot een volgende update (wat gekloot met LEDs en lasers)
EB cardetailing tot aan uw huis
thansk man , dat doet het zeker!Ediejo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:47:
Top opgelost Marco. Mijn complimenten.
Asphiax. Dat voelt lekker toch. geniet ervan.
Verwijderd
Ok, dacht al, dat doet ie snel!Asphiax schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:38:
[...]
Hahaha, nee zo ver ben ik nog niet, ga eerst een stukje van een cm of 25 recht doen om te kijken of ik alle leds enz er goed in zou krijgen. maar ziet er hoopvol uit! je gaat gegarandeerd nog wel wat n00bie vragen krijgen hoor! LOL
Testen en zo je materiaal gaan kennen, nooit verkeerd!
Die vragen zijn gegarandeerd??
Ik zal je binnenkort wel even een mailtje sturen, want er is nog een hoop waar je rekening mee dient te houden tijdens het bouwen van je buigmachine. Je weet al het 1 en ander, maar niet alles.
Jammer van de ondoordachte actie vanuit CM HQ maar erg netjes opgelost door CM NL! +10!Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:57:
Hey allemaal,
Marco van Genechten
Cooler Master Nederland
edit: ik ben inderdaad nu al benieuwd naar je resurrection ship
[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 18-06-2011 16:21 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Maak er wat moois van Asphiax! Kan niet wachten om te zien waar je dat prijzenpakket in gaat stoppen!
Want a cookie?!
Dat combineren van lasers ziet er erg tof uit trouwens, geeft ook echt de oranje weer die gebruikt wordt.
Qua hardware komt dat wel goed met de volgende mod dus
ik kan alleen maar bevestigen wat een heleboel posters al hebben gezegt:
mooi gebaar CM!
nou, admiral moest jij niet eens aan het werk?
Hahaha, gaat nog wel ff duren hoor. Paar maandjes ofzo. Ben aan het sparen voor de 16x2TB die erin komt, LOLsuperwashandje schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:15:
[...]
Jammer van de ondoordachte actie vanuit CM HQ maar erg netjes opgelost door CM NL! +10!
Dit gaat mijn persoonlijke gaming rig vormen. de EURISKO gaat misschien al snel op reis naar een SciFi beurs en als BF3 dan uitkomt, nou ja .... dat kan gewoon niet !!!Renquin schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:26:
Goed om te lezen dat de fuck-up zo goed opgelost is!
Maak er wat moois van Asphiax! Kan niet wachten om te zien waar je dat prijzenpakket in gaat stoppen!
Thanks, ik ben er ook erg blij mee!dnbrainwash schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:39:
Dat is een top prijzen pakket Asphiax! Mooi dat het netjes is afgehandeld en gefeliciteerd met je mooie prijzen!
Dat combineren van lasers ziet er erg tof uit trouwens, geeft ook echt de oranje weer die gebruikt wordt.
Het combineren van die lasers is idd erg vet! ik hoop dat ik ergens ruimte kan vinden om de nauwkeurigheid te kunnen behalen die het nodig heeft.
Yep, me weekend is geheel ok!jip_86 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:50:
Kijk, dat is nog eens een mooie afsluiter van de zaterdag
Qua hardware komt dat wel goed met de volgende mod dus
Ja is mooi opgelost zo!lennart111 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:13:
een goed begin van je weekend is het halve werk!
ik kan alleen maar bevestigen wat een heleboel posters al hebben gezegt:
mooi gebaar CM!
nou, admiral moest jij niet eens aan het werk?
Ha, net de IR afstandbediening van een oude HDMI switcher ge-debugged zodat de HEX instructies van het NEC protocol welke de meervoudige functies in de Laser-Sketch aansturen, correct verstaan worden.
En nee dit keer geen techno-babble, lol
Zo, dat is een erg mooie oplossing. Een welverdiende prijzenpakket, Asphiax. Have fun with itVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:57:
Hey allemaal,
*knip*
Marco van Genechten
Cooler Master Nederland
Sluit ik me helemaal bij aan!superwashandje schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:15:
[...]
Jammer van de ondoordachte actie vanuit CM HQ maar erg netjes opgelost door CM NL! +10!
Zeer net opgelost door CM NL / Marco met dit erg mooie prijzenpakket maar ook dik verdiend door jou Asphiax, want waar jij mee bezig bent is gewoon echt modden!
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 18-06-2011 22:54 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Bedankt voor het compliment man !Help!!!! schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:53:
[...]
Sluit ik me helemaal bij aan!
Zeer net opgelost door CM NL / Marco met dit erg mooie prijzenpakket maar ook dik verdiend door jou Asphiax, want waar jij mee bezig bent is gewoon echt modden!
Ben nu een filmpje aan het uploaden van de verschillende vuurpatronen icm de afstandbediening.

(man wat is die arduino verslavend)
Smiling as the shit comes down...
Oh oh oh ziet er nu al kinky uit :-D!Asphiax schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:01:
[...]
Bedankt voor het compliment man !
Ben nu een filmpje aan het uploaden van de verschillende vuurpatronen icm de afstandbediening.
[afbeelding]
(man wat is die arduino verslavend)
Krijgt ie ook transfasic torpedo's? Hoop dat ik het goed spel!
Cool dat hij straks op afstandbediening reageert, ik was mij al af aan het vragen hoe je dat ging doen... Zo simpel
Obsessive Compulsive Disorder aka IK MOT MODDE !!!
Bedoeling is dat ik ergens op het ebay ofzo een 2ehandse tricorder hoop te scoren en daar deze kleine remote in ga bouwen. Er komen nog meer functies in zoals dubbel digit (11,22,33,44) voor aansturing van de andere leds in het schip. Ook gaan de harder/zachter buttons dienst doen om te faden. Nog een paar leuke uitdagingen dus!
Dat tricorder idee lijkt mij super! Echt origineel!
Veel succes! Hoe is het verder met het aanbrengen van het armour, is dat nu nog verder gevorderd?
Keep it up!
maar dat is een machtig mooi idee die tricorder
Hahaha, ja is wel ok voor iemand die 3 weken geleden pas is begonnen met inlezen in die microcontrollers.Alpha89 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:28:
Waaah ziet er vet uit!
Dat tricorder idee lijkt mij super! Echt origineel!
Veel succes! Hoe is het verder met het aanbrengen van het armour, is dat nu nog verder gevorderd?
Keep it up!
(ben me er van bewust dat dit heel erg simpel is voor gevorderden hoor)
Het armour gaat gestaag verder. Moet nu de baseplate verankeren aan de deflectortunnel en daarna kan ik moeilijk meer in de deflector tunnel komen (alleen om HDD of PSU te swappen) dus dan moet alle hardware en dus ook deze zooi klaar zijn ivm ruimte gebrek. Wil namelijk niet de arduino en spul op het zwarte plexi plaatsen en moet dus ergens in de deflector tunnel erbij gezet worden.
Christmas comes early this year !lennart111 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:31:
leuke kerstboom dat lijmpotje![]()
maar dat is een machtig mooi idee die tricorder
Ik hoop de remote in een voyager replica te kunnen bouwen maar die zijn best schaars/duur

Het is heel fijn om te horen dat het toch netjes afgehandeld is dankzij CM-NL.
Filmpje ziet er ook weer super vet uit.
Ik kwam dit trouwens tegen op ebay mischien kan je er iets mee.
KUTGW
[ Voor 20% gewijzigd door Zanbee op 19-06-2011 01:44 ]
Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.
Ik dacht ook al zoiets: gek of geniaal?
Thansk man, ja is erg goed opgelost en de arduino is erg leuk speelgoed!Zanbee schreef op zondag 19 juni 2011 @ 01:18:
Mooie prijzenlijst Sander gefeliciteerd er mee.
Het is heel fijn om te horen dat het toch netjes afgehandeld is dankzij CM-NL.
Filmpje ziet er ook weer super vet uit.Blijft me steeds weer verbazen wat je met een arduino allemaal kan doen.
Ik kwam dit trouwens tegen op ebay mischien kan je er iets mee.
KUTGW
Heb voor me dochter haar 1e verjaardag een touchy/feely RGB lamp met meerdere led effecten in de vorm van de stad van stargate atlantis. Dus meerdere diffuse buizen met rgb leds erin die een ander effect gaan doen als je ze aanraakt. Gaat ze geweldig vinden denk ik!
Die tricorders op ebay zijn ok, maar of ze shippen niet naar nl of er komt ineens 50 euro aan shipping kosten bij. We shall see. Thansk man!
[ Voor 7% gewijzigd door Asphiax op 19-06-2011 08:59 ]
wel vette vorderingen tot nu toe man!
maarja, ik verwacht meer want ik weet wat er komen gaat
ik weet niet waar je huis woont.
Vraag wel dat ze je materiaal ook mee nemensteareth schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:42:
asphiax, als de mannen met witte jassen komen, ga rustig mee en stribbel niet tegen
...
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd
Wel een passend plaatje moet ik zeggen.
Heb voor me dochter haar 1e verjaardag een touchy/feely RGB lamp met meerdere led effecten in de vorm van de stad van stargate atlantis. Dus meerdere diffuse buizen met rgb leds erin die een ander effect gaan doen als je ze aanraakt.
Maaruh: pics, or it didn't happen!
Yep briljante film!Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:49:
Jack Nicholson in The Shining, goeie film van Stephen King, waar ik dus ook fan van ben.![]()
Wel een passend plaatje moet ik zeggen.
Hier ook een dikke fan!
Gaat een hele sectie van mijn volgende build gewijd worden aan horror!
Dank je !Berreber schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:52:
BTW, Nog gefeliciteerd met je prijzenpakket!
Je zal op de hoogte gehouden worden als ik de spullen binnen heb. Zal wel een logje posten in de kleine mods ipv hier (ook al is het alleen een arduino nano ipv pc modding; weet niet of dat is toegestaan)
Ja die is goed bezig!FiXeL schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:32:
Yep gefeliciteerd, en helemaal top dat Marco van CM dit op deze manier oplost! Oh en Marco, nog bedankt voor je aanbod wat betreft voedingen!
En mooie vorderingen van jou,
Bijna alle tricorders op ebay zijn duur trouwens
Ik heb er nu eentje die mijn kant op komt vanuit de states.
Verzenden kost even duur als de tricorder zelf, maar was nu 37 euro totaal kwijt dus we'll ok!
Tis alleen een next gen ipv een Voyager maar ja ...
Maarja als je spul van ebay afhaalt is het vaak een 1:1 replica prop en dan betaal je wel een pittig prijsje.
Als je via ebay.com zoekt vind je wel het meeste maar dan rekenen ze ook de verzendkosten binnen Amerika dat kan dus vies tegenvallen om het naar Nederland te versturen, daarom gebruik ik liever ebay.nl wel minder keuze maar dan weet je gelijk of ze internationaal versturen en wat het kost.
if (!coffee) {
Work = false; }
Erg jammer anders was er een grote kans geweest dat de EURISKO daar had gestaan !!!!!!!!!
En ja die gasten lopen daar echt binnen op die conventies.
Hoorde dat de organisatie minstens de helft van die fees pakken.
Maar 30 dollar per foto is nog steeds niet slecht!
Tis mij ook even te ver weg(te duur dus) maar leek me wel gaaf om ze een keer in RL te zienAsphiax schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:22:
We heben uitgezocht hoeveel het zou kosten om de EURISKO daarheen te verslepen (niet zonder de admiral natuurlijk) maar dat liep al gauw in de paar duizend euro heen en weer.
Erg jammer anders was er een grote kans geweest dat de EURISKO daar had gestaan !!!!!!!!!
Ze zijn er wel bijna allemaal dat vind ik wel netjesEn ja die gasten lopen daar echt binnen op die conventies.
Hoorde dat de organisatie minstens de helft van die fees pakken.
Maar 30 dollar per foto is nog steeds niet slecht!
Honorary Second Place Winner of Scratch Build Category, netjes hoor
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
En eigenlijk vindek vooral de erkenning belangrijk, gewoon het FEIT dat deze build fan-tas-tisch is !
Dank je !l3p schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:37:
Ze hebben dat toch even mooi gefixed voor je
http://casemod2011.coolermaster.com/winners.php
Thanks man!Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:26:
Congratz nogmaals met je prijzenpakket (zeeer mooi pakket) *jaloers*
En eigenlijk vindek vooral de erkenning belangrijk, gewoon het FEIT dat deze build fan-tas-tisch is !
Ja de eer is blijvend, volgend jaar iig weer mee doen!
Maargoed, het is opgelost, en daar gaat het om. Je hebt de eer gekregen die je toekomt! Nice work
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Heb een hele hoop mooie mod spulletjes opgehaald (waaronder een zilveren donor cosmos) bij ozzie1987
Thansk dude, daar gaat wat moois van gemaakt worden!
Vanavond verder met de IC programmeringen voor de led arrays voor de DCIM's. Heb de led drivers uit china binnen dus nu een hele hoop solderen en kijken of het gaat brengen wat ik ervan hoop.
specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB
En?Asphiax schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:28:
Vanavond verder met de IC programmeringen voor de led arrays voor de DCIM's. Heb de led drivers uit china binnen dus nu een hele hoop solderen en kijken of het gaat brengen wat ik ervan hoop.
Begin een beetje te snappen hoe die IC's en spul werkt!
Over conceptuele heuveltjes moeten nemen gesproken ...
Eerst een testboardje gemaakt met de Arduino, een MAX7219 led driver en wat ledjes

NU dit werkt. dus maar een ledstrip gemaakt voor deze driver.
het mooie van de 7219 is dat ie 64 leds afzonderlijk kan aansturen door een opdeling in rows en coloms.
ook is er geen weerstand per led nodig (dit wordt geregeld door een enkele weerstand en de chip) wat weer minder solderen betekend!

kweet het , niet het mooiste soldeer werk maar het werkt.

Hier wat speelwerk met de effecten. Bedoeling is dat het 2e effect (dus na de knightrider) op het eind de vandaag binnen gekomen blauwe laser krijgt. Dus hij laad hem snel op en schiet daarna de gehele phaser bank leeg. Als ik de plexistaaf gebogen krijg dan gaat ie met alu tape goed ingepakt worden zodat je de leds eigenlijk niet echt meer kan onderscheiden.
KEEP UP THE GREAT WORK!!!
Het vrouwtje boemoeit zich er ook mee het begin van het filmpje
Om plexi te buigen moet je deze even in de oven leggen, hoe lang en welke temperatuur durf ik zo niet meer te zeggen maar als je dan een handschoen aan doet(niet vergeten staaf blijft heet) dan kan je m in een vorm buigen zonder dat ie plat wordt of iets dergelijks.
Wil je wel als tip geven om bijv van mdf de kromming die je wilt uit te zagen en daar het plexi tegenaan drukken dan buigt ie mooi in vorm, doe het met mate en rustig aan anders bestaat de kans dat je m plat drukt.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het in het spaceship zit.
KUTGW
Tip; leg er een stuk frostfilter tussen of maak één kant van je plexiglas staaf mat door 'm daar wat op te schuren (experimenteer eerst even met wat filter om te voorkomen dat je een staafje vernielt omdat je toch niet blij bent met het reultaat), dan zie je de LEDs minder als LEDs en meer als de beoogde blauwe streep die je phaserbank moet gaan worden.
Thanks man. Het gaat ff wat langzamer nu het erg druk is op me werk en ik mijn vrouwtje wat meer family time had beloofd, maar dit kan ik lekker in de woonkamer doen zonder al te veel troep te maken!Berreber schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:44:
Ik heb zojuist je vid even bekeken en ziet er echt goed uit, dat van die laser lijkt me eem goede toevoeging en lijkt voor mij het alleen maar mooier te maken
KEEP UP THE GREAT WORK!!!
Hij moet idd nog gebogen worden en ik ben van plan om een mdf mal te maken met daarover een strip alu van een oude sidepanel van een server kast. dan met een verfstripper de plexi te verhitten maar ik ga ook ff kijken hoe en wat met de oven.naaitsab schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:46:
Werkt goed hé dat plexi
Het vrouwtje boemoeit zich er ook mee het begin van het filmpje![]()
Om plexi te buigen moet je deze even in de oven leggen, hoe lang en welke temperatuur durf ik zo niet meer te zeggen maar als je dan een handschoen aan doet(niet vergeten staaf blijft heet) dan kan je m in een vorm buigen zonder dat ie plat wordt of iets dergelijks.
Wil je wel als tip geven om bijv van mdf de kromming die je wilt uit te zagen en daar het plexi tegenaan drukken dan buigt ie mooi in vorm, doe het met mate en rustig aan anders bestaat de kans dat je m plat drukt.
Een platte kant is mss niet eens zo'n probleem zolang de bolle kant naar buiten gedraaid wordt, dan heb ik een vlak stuk om in te boren namelijk. of zie je daar andere problemen mee?
Thansk man, ja ik denk wel dat een beetje het effect weg gaat omdat ie achter het mesh zit, maar dat weten we hopelijk snel genoeg.drBunhead schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:55:
Vind het tweede effect echt heel erg cool eruit zien.
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het in het spaceship zit.
KUTGW
Aha, een kenner! idd de larson gloeit nog wat na. ben helaas nog niet zo ver met de programmeringen om dat voor elkaar te krijgen. ben echt nog een beginner in deze en stuur de ledjes 1 voor 1 aan ipv met een formule.Kaj. schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:34:
Een Larsonscanner is het niet (daarvan gloeien de dots nog wat na), maar het is een leuke vingeroefening.
Tip; leg er een stuk frostfilter tussen of maak één kant van je plexiglas staaf mat door 'm daar wat op te schuren (experimenteer eerst even met wat filter om te voorkomen dat je een staafje vernielt omdat je toch niet blij bent met het reultaat), dan zie je de LEDs minder als LEDs en meer als de beoogde blauwe streep die je phaserbank moet gaan worden.
het is idd de bedoeling om de kant die aan de buitenkant zit te frosten en de zichtbare strip wat dunner te maken door de alu tape, anders heb ik een hele dikke blauwe streep en dan een heel dun blauw lasertje in vergelijking. ik denk dat ik een gat door het plexi ga boren om de laser te huizen zodat ie mooi overloopt vanaf de leds.
Will keep you posted !!!
1 kant plat is opzich niet zon probleem(makkelijk om te boren) maar ik denk eerder dat je de hele staaf gewoon plat druk op de plekken waar je kracht zet als ie te warm is.Asphiax schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:00:
Hij moet idd nog gebogen worden en ik ben van plan om een mdf mal te maken met daarover een strip alu van een oude sidepanel van een server kast. dan met een verfstripper de plexi te verhitten maar ik ga ook ff kijken hoe en wat met de oven.
Een platte kant is mss niet eens zo'n probleem zolang de bolle kant naar buiten gedraaid wordt, dan heb ik een vlak stuk om in te boren namelijk. of zie je daar andere problemen mee?
En een oven (geen hetelucht) verwarmt de staaf veel uniformer dan een verfstripper dus dat zou ik niet doen.
YouTube: Angel Eyes DIY Hier hebben ze het over 350 Fahrenheit(177 graden C) voor 5 minuten. Als je nog wat plexi heb liggen zou ik gewoon wat oefennen en proberen aangezien jouw plexi wat dikker is dan op het filmpje.
if (!coffee) {
Work = false; }
Een van de andere redenen waarom het wat langzamer gaat is dat mijn dochter over 6 weken 1 jaar wordt en ik ben een lamp voor haar aan het ontwerpen genaamd Ize's Atlantis. Ze gaat totaal niet weten wat het betekend maar dat maakt niet uit zolang ze het maar leuk vind. Ze is helemaal gek van de ledjes en lampjes van de EURISKO en ik moet die kleine handjes er echt vanaf houden dus dat bracht me op hetvolgende idee ...

Met een arduino nano gaat het mogelijk worden om de plexiglas (20, 38, 50 en 70MM dia) frosted buizen van de lamp van een touch interface te voorzien waarbij de lamp kort aanraken het patroon van oplichten van de ~100 RGB LEDS doet veranderen en lang aanraken de lamp in zijn geheel up and down doet faden.
De basis wordt ~ 5 cm hoog voor het huizen van de PSU, fan, protoboard en de Arduino, de doorsnee is ongeveer 50 cm en de hoogte is ~30 cm. Secundair design principle is dat ie zowel kan staan als (later) opgehangen kan worden.
Ik zal wel wat pics posten als ie klaar is.
Ik ga een klein buildlog bij houden op het arduino forum voor degenen die geinteresseerd zijn aangezien dit geen PC Case Modding is ...
Plaats de buildlog in EL. kunnen wij ook meegenietenAsphiax schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:15:
...
Ik zal wel wat pics posten als ie klaar is.
Ik ga een klein buildlog bij houden op het arduino forum voor degenen die geinteresseerd zijn aangezien dit geen PC Case Modding is ...
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
TOP! heb snel ff EL gescanned en kan daar idd me build goed kwijt! Gracias !Sandertje03 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:43:
[...]
Plaats de buildlog in EL. kunnen wij ook meegenieten
Ik zou zeggen gewoon beginnen met lezen! ik heb in een heel ver verleden kmbo electro gedaan dus ik weet wel iets van electro af maar dat hield op bij een hotel schakeling maken, lol.Ianovski schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:59:
Nice, die ledjes zijn echt super gaaf, ik wil dat soort dingen ook nog eens lerenEn die lamp wordt ook heel leuk. Als je tegen de tijd van die buildlog een linkje hebt? Ik wil hem namelijk wel volgen. (Kijk zelf wel vaak naar Stargate Atlantis
)
Heb paar maanden geleden een paar boeken gescored, begonnen met bouwen en steeds meer lagen van complexiteit erop leggen.
Blink led, blink meer leds, blink een hele hoop leds, push to blink, en ga zo maar door!
Toch een van mijn favoriete series
mckay ftw
Gefeliciteerd man! *alvast ;)* , ik ga dat andere topic ook wel even bookmarkenAsphiax schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:15:
FF een beetje off-topic maar toch ook weer niet ...
Een van de andere redenen waarom het wat langzamer gaat is dat mijn dochter over 6 weken 1 jaar wordt en ik ben een lamp voor haar aan het ontwerpen genaamd Ize's Atlantis. Ze gaat totaal niet weten wat het betekend maar dat maakt niet uit zolang ze het maar leuk vind. Ze is helemaal gek van de ledjes en lampjes van de EURISKO en ik moet die kleine handjes er echt vanaf houden dus dat bracht me op hetvolgende idee
MCKay FTW !!!Mulder_fox schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:24:
ooh die atlantis lamp wordt ook vet!
Toch een van mijn favoriete series
mckay ftw
Bedankt man (X2)Berreber schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 02:19:
[...]
Gefeliciteerd man! *alvast ;)* , ik ga dat andere topic ook wel even bookmarken
Naais ziet er ram te gek uit die LEDs!
Sorry voor mijn afwezigheid... Tentamens....
Atlantis:
Ik denk dat jouw dochtertje dit heel geweldig gaat vinden!
Let op dat de buizen die ze voor Angel Eyes gebruiken niet hol zijn. Die kunnen dus veel meer hitte hebben, en buigen ook veel regelmatiger.naaitsab schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:19:
YouTube: Angel Eyes DIY Hier hebben ze het over 350 Fahrenheit(177 graden C) voor 5 minuten. Als je nog wat plexi heb liggen zou ik gewoon wat oefennen en proberen aangezien jouw plexi wat dikker is dan op het filmpje.
Bij een holle buis zou ik alvorens hem te buigen hier bijvoorbeeld een stevige rubber slang, of beter nog, een buigveer doorheen halen om indeuken te voorkomen.
Helaas doen niet al je foto's bij tinypic het atm. Misschien kun je ze sowieso beter in je Tweakers fotoalbum gooien?
[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 02-07-2011 13:12 ]
Ben zo benieuwd naar het resultaat!
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
offtpic: kun je eigenlijk een mail alert instellen zodoende als er iets nieuws word gepost dat je er een mail van krijgt?