Laat ik na lange tijd weer eens wat posten.
Mbt mijn voorgangers.
@Harpy, 9-8,
Eerste foto, jammer dat hij zo krap aan de onderkant is, denk dat hij sterker word als er wat ruimte onder het pootje zit.
Derde foto, Ik ben zelf geen tegenlicht liefhebber, dus vind hem wat donker.
Vierde foto, jammer van de achterpoot, maar vind het wel de meest intressante foto van de vier.
@maceltuit, 10-8
Belichting goed, echter ook hier mis een stukje onderzijde.
@Pasquald, 10-8
Mooie serie, echter jammer van de zak bij de tijger.
@lasteraar, 11-8
Beest staat er goed op, echter het onscherpe stukje riet(waas) op de voorgrond leid mij af.
RobertVW, 13-8
Scherpte diepe op het juiste punt, en wat die bij deze lensen klein.
Onbrekend puntje van de staart valt mij op echter is geen min punt, denk dat het komt doordat het zover onscherp al is.
@Markie, 13-8
Eerste twee foto's prima.
Had toen ik naar beneden schrolde bij de tweede foto eerst van wat doe hier.
Derde foto, ik snap dat je hem plaatst, maar hij haald je korte serie naar mijn mening naar beneden qua kwaliteit.
@lasteraar 24-8
Scherpe foto, al krijg ik het idee dat hij hier en daar wel is bewerkt.
Zou misschien kijken ofdat je de riem kan weg shoppen.
@woutout, 24-8
Prima statieportreet.
@alt-92, 24-8
Scherpte valt mij positief op voor deze lens.
Volgende keer proberen de scherpte op de ogen/kop te krijgen.
@beefhazerd, 27-8
Eerste foto, blik zelf is uitnodigend, echter de foto is niet scherp, scherpte ligt op de achterpoot en volgens mij zit er wat bewegingsonscherpte in.
Tweede foto, leuk moment, jammer dat je de benen er niet helemaal op hebt en volgens mij iets overbelicht.
Derde foto, ben ik neutraal over.
Vierde foto, denk dat hij beter zou zijn als de slang je aankijkt.
Mbt tot het formaat van je foto's je kan hier tot lange rand 800 gaan zoals de meeste doen, krijg je er ook geen rood lijntje om.
@robertvw, 28-8
Vind het nu het net niet, ga of voor de gehele bek, of voor een echt detail. Dus als je de kwaliteit in het oog hebt zou ik nog veel verder uitsnijden.
Dan nogmaals een hartelijke dank aan Robertvw voor de foto's uit burgers zoo mbt de jonge sumatraanse tijgers en het advies om rond het einde van de middag te gaan. Ik heb er twee zeer leuke middagen gehad. Zit in september nog zeker een middag in.
Eerste uit wat hopelijk een reeks word.

Eigen commentaar, had iets lager gemoeten zodat ik de poten dan wel het groen er onder had.