Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-02 10:58

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Vanmorgen kwam ik deze tegen :)

Eurasian Reed Warbler by Stephan Arts, on Flickr

@Sooterd Je hebt gelijk, ff plaatjes vergeleken op google, het is idd een karekiet.

psyBSD wijzigde deze reactie 23-07-2017 10:08 (15%)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
En mooi raak ook, niet slecht. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sooterd
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
@psyBSD Leuke treffer zo op de ochtend ;) Het is volgens mij trouwens geen rietzanger, lijkt me eerder een kleine karekiet.

[edit]

En dan gelijk ook maar wat werk toevoegen. Verfomfaaide jonge zeearenden in Noorwegen (Runde) :)

Zeearend / Haliaeetus albicilla / White-tailed eagle

Sooterd wijzigde deze reactie 23-07-2017 10:31 (56%)

Flickr | Nikon D7200 | Nikon 500 F4 | Sony A77 | Sony 16-80

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Sooterd juist dat gehavende is wel mooi, alsof ze al uren aan het vechten zijn.

Hieronder twee foto's van vanmorgen.

Swan by Stephan Arts, on Flickr

Good morning by Stephan Arts, on Flickr

Deze is helaas niet zo mooi, maar wilde hem toch delen vanwege het moment.

Poor fish by Stephan Arts, on Flickr

psyBSD wijzigde deze reactie 25-07-2017 09:18 (16%)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R |

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-02 20:08

Reiger wilde niet meewerken aan foto's, en besloot er vandoor te gaan...

...geen probleem, dan doen we het vliegend.

Eerste poging om een beetje netjes BIF te doen. Nog veel aan het proberen met settings. Wel gemerkt dat een dotsight een uitkomst is. Het helpt dat je daadwerkelijk het object in beeld kan houden.

Eerste foto had minder scherptediepte mogen hebben. Wordt wat druk op deze manier.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Toff
  • Laatst online: 18-02 22:22
quote:
ijdod schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:50:
Reiger wilde niet meewerken aan foto's, en besloot er vandoor te gaan...
Flikken ze mij ook altijd. Ze blijven heel lang staan, maar net als je denkt dat je ze hebt, gaan ze ervandoor...
quote:
[afbeelding]

...geen probleem, dan doen we het vliegend.

Eerste poging om een beetje netjes BIF te doen. Nog veel aan het proberen met settings. Wel gemerkt dat een dotsight een uitkomst is. Het helpt dat je daadwerkelijk het object in beeld kan houden.
Staat er best netjes op, zeker voor een eerste keer.

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:50
Net terug van 2.5 week Zuid-Afrika en natuurlijk op safari geweest hieronder een paar foto's die ik geschoten heb in RAW en nabewerkt in Photoshop, ben benieuwd naar jullie mening.
Alles is geschoten met een Nikon D3300 + Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD.

FabiandJ wijzigde deze reactie 02-08-2017 10:21 (10%)

• Blubber
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Krap een week geleden voor het eerst een goede camera gekocht, en dan zijn de katten in huis natuurlijk direct de sjaak :o.

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:04
quote:
FabiandJ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:25:
Net terug van 2.5 week Zuid-Afrika en natuurlijk op safari geweest hieronder een paar foto's die ik geschoten heb in RAW en nabewerkt in Photoshop, ben benieuwd naar jullie mening.
Ik weet het niet of je wat met je witbalans hebt gedaan, maar ik vind de kleuren wel heel erg fel en warm. Ook het contrast is te stevig aangezet naar mijn smaak. De schaduwen lopen in een aantal foto's al behoorlijk dicht.

Bij safari's heb je niet altijd de compositie in eigen hand, maar foto 2 heeft asfalt als achtergrond en dan gaat die bij mij in de prullenbak. Foto 3 vind ik qua compositie wel lekker, maar het licht komt eigenlijk van de verkeerde kant. Daardoor wordt de foto wat mat. Aangezien je in raw geschoten hebt zou ik proberen de shadows wat op te halen.

Deze vogeltjes (foto 5) zijn altijd leuk. Heb je die nog flink moeten croppen?
quote:
Blubber schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:38:
Krap een week geleden voor het eerst een goede camera gekocht, en dan zijn de katten in huis natuurlijk direct de sjaak :o.
Je moet even je sluitertijd in de gaten houden. Ik dacht al wat bewegingsonscherpte te zien, maar dat is niet zo vreemd gezien de sluitertijd van 1/8s. Aangezien je ISO nog op 100 stond zou ik die bij dit soort omstandigheden wat opschroeven...

BugBoy wijzigde deze reactie 14-08-2017 20:19 (49%)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:50
quote:
BugBoy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:12:
[...]

Ik weet het niet of je wat met je witbalans hebt gedaan, maar ik vind de kleuren wel heel erg fel en warm. Ook het contrast is te stevig aangezet naar mijn smaak. De schaduwen lopen in een aantal foto's al behoorlijk dicht.

Bij safari's heb je niet altijd de compositie in eigen hand, maar foto 2 heeft asfalt als achtergrond en dan gaat die bij mij in de prullenbak. Foto 3 vind ik qua compositie wel lekker, maar het licht komt eigenlijk van de verkeerde kant. Daardoor wordt de foto wat mat. Aangezien je in raw geschoten hebt zou ik proberen de shadows wat op te halen.

Deze vogeltjes (foto 5) zijn altijd leuk. Heb je die nog flink moeten croppen?
Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad wel bij flink wat foto's de contrast wat verhoogt en veel zitten spelen met de shadows, highlights. Met de exposure, whites en blacks heb ik dan weer relatief weinig mee gedaan. Foto 5 is volledig ingezoomd en verder niks aan gecropt.

Maar als ik je commentaar goed begrijp, moet ik bij alle foto's het contrast verlagen en de schaduwen meer naar voren laten komen? Is er eigenlijk eens soort van stappenplan in welke volgorde je het beste je foto's kan bewerken, ben vrij nieuw op dit gebied :)

• BugBoy
quote:
FabiandJ schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:12:
Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad wel bij flink wat foto's de contrast wat verhoogt en veel zitten spelen met de shadows, highlights. Met de exposure, whites en blacks heb ik dan weer relatief weinig mee gedaan. Foto 5 is volledig ingezoomd en verder niks aan gecropt.

Maar als ik je commentaar goed begrijp, moet ik bij alle foto's het contrast verlagen en de schaduwen meer naar voren laten komen? Is er eigenlijk eens soort van stappenplan in welke volgorde je het beste je foto's kan bewerken, ben vrij nieuw op dit gebied :)
Het belangrijkste is dat je zelf de foto's het mooiste vind natuurlijk. Het begint eigenlijk met een goed gecalibreerde monitor. Op een TN panel is het lastig bewerken, omdat het allemaal erg afhankelijk is van de kijkhoek. Een IPS scherm is aan te raden.

Ik gebruik veel Lightroom en de indeling is redelijk logisch. Ik begin bovenaan en werk langzaam naar onderen. Ik vind het belangrijk om foto's in dezelfde serie van een gelijke witbalans te voorzien. Daarmee voorkom je dat het gras op de ene foto groen is en op de andere foto hetzelfde stukje gras een stuk geler. Hoe warm is vaak een kwestie van smaak.

Als je lenzen hebt die flink vertekenen, dan zijn de lensprofielcorrecties soms ook aan te raden. Bij dieren zie je het niet zo, maar bij architectuur is het soms wel prettig. CA kun je daar ook grotendeels verwijderen.

Daarna exposure eventueel corrigeren als dat niet juist is. Met de highlight recovery haal je wat detail terug in de hooglichten. Vooral bij witte luchten/wolken kun je dan wat meer doortekening terugkrijgen. Als je schaduwen dichtlopen, dan kun je nog wat shadow recovery doen.

Ik laat het contrast vaak voor wat het is. Ik ben niet zo van de hele contrastrijke beelden. Als de foto het toelaat, dan trek ik de kleuren nog wel eens wat op en dat is het dan wel een beetje. Je kan nog veel meer aanpassen, maar het wordt al gauw too-much vind ik.

99% van mijn foto's trek ik alleen door Lightroom. Photoshop gebruik ik zelden... Wil je meer met PS doen, dan is het PHLearn channel op YouTube erg goed.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Blubber
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
BugBoy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:12:
[...]
Je moet even je sluitertijd in de gaten houden. Ik dacht al wat bewegingsonscherpte te zien, maar dat is niet zo vreemd gezien de sluitertijd van 1/8s. Aangezien je ISO nog op 100 stond zou ik die bij dit soort omstandigheden wat opschroeven...
Goed punt, als 'ie nog een keer zo mooi op dat randje zit zal ik erop letten.

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12:43
@FabiandJ Eens met BugBoy dat het contrast wat aan de hoge kant is. Tevens staan de onderwerpen wat centraal. Heb zelf de ervaring dat het superlastig kan zijn, je zit niet ideaal in een auto, het licht is vaak hard en het enthousiasme dat je weer wat gespot hebt is vaak groot :D Dit jaar ga ik terug om te zien of het fototechnisch wat beter kan.

Je kan eens kijken naar een tutorial op Youtube, bv deze van een safari organisatie die veel van dit soort spul online zet toegespitst op wildlife (tutorials, blogs, podcasts, social media).

Speedy wijzigde deze reactie 15-08-2017 19:31 (11%)

Flickr | Lego collectie

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-02 23:31
@Montana Nummer 2 en 3 spreken mij het meeste aan. Heb je de tijger gephotoshopt om hem zo te krijgen? Ik heb het idee dat ik dat rond de randen van zijn kop zie. Machtige kop verder.

@psyBSD Mooi dat ondanks het vogeltje tussen de planten zit, dit niet storend is. Hij staat er goed op. Van je tweede post vind ik de eerste zwaan het best geslaagd. Jammer dat de fuut er scheef op staat.

@Sooterd Prachtig! mag ook wel met die setup. Ik zou zelf de nijging hebben om meer te croppen, maar dat zou de foto te niet doen.

@ijdod Altijd lastig als ze niet willen :). Mooi dat je het moment van vertrek nog heb kunnen vastleggen. Ik zou de tweede foto wat lichter maken.

@FabiandJ Ik vind vooral de olifanten geslaagd, mooi moment bij de tweede foto. De eerste twee foto's ogen wat gelig.

@Blubber Eens met Bugboy.

Ik was vandaag in Ouwehands Dierenpark en heb weer met mijn geliefde 200-500 kunnen spelen:). Ben vooral blij met de foto van de tijger. Die lag de hele tijd te slapen, liep daarna mooi naar voren om flink te gapen en ging vervolgens weer slapen.

DSC_3076 by Sj44k13, on Flickr

DSC_2730 by Sj44k13, on Flickr

DSC_2628 by Sj44k13, on Flickr

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• arnold_m
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-02 22:56
@Sooterd Fraaie foto. Bij de rechtse zeearend vraag je je af hoe die nog in de lucht kan blijven.

@psyBSD Nette platen. Het licht in de arme vis vind ik zo mooi dat ik de sprieten voor lief naam.

@ijdod Je doet die reiger toch tekort in je commentaar. Foto's van een opstijgende of vliegende reiger zijn al gauw mooier dan foto's van een reiger die stil op de kant staat.

@FabiandJ Leuke foto's, sommige foto's hebben inderdaad onderbelichte delen. Dat komt waarschijnlijk ook doordat ze midden op zonnige dagen geschoten zijn. Het licht komt dan van ťťn kant dan ("hard licht)". Rond zonsopkomst en -ondergang heb je daar minder last van. In de nabewerking is er misschien nog wat aan te doen.

@Blubber Inderdaad onscherp. Aan de rechter kant valt de punt van een snorhaar uit beeld.

@Sj44k13 Leuk om te zien dat een panda toch niet helemaal zwart/wit is en hoe een gapende tijger er vooral slaperig uitziet terwijl het toch een gevaarlijk roofdier is.

Zelf heb ik op vakantie in Finland wat foto's genomen van en kikker, waarvan ik er een paar wil delen. Volgens mij zou deze bandiet een heikikker (Rana arvalis) kunnen zijn, maar misschien is het toch gewoon een bruine kikker (Rana temporia). Is er iemand die er iets over kan zeggen?

1.Kikker op camping in Vammala

2.Frog at Vammala camp site

3.Kikker in een Fins grasveld by Arnold Metselaar, on Flickr

PS. Op basis van de rugstreep die niet doorloopt tot over de kop, ben ik tot de conclusie gekomen dat het een bruine kikker is.

arnold_m wijzigde deze reactie 27-08-2017 18:24 (3%)

flickr

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@blubber je kunt er ook op letten om meer op oog-hoogte te fotograferen. Dat kan niet altijd, maar is wel een makkelijke stap naar meer 'sprekende' foto's. Zelfs als je onderwerp je niet aankijkt, zoals nu, creŽer je een spanningsveld.

@sj44k13 de tijger is ook inderdaad een plaatje om trots op te zijn. Ik vind de foto van de panda de minste van de drie, de blaadjes links-boven zijn erg onrustig en de panda is erg centraal waardoor de boom erg de aandacht vraagt.

@arnold_m persoonlijk vind ik de foto's van de kikkers niet Zo spannend, ik denk dat hier ook geld; lager is beter.

Hier eentje van mij, ik vind zelf het samenspel van de twee mannetjes zeer leuk :)
Deer grazing by Stephan Arts, on Flickr

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:13

Compizfox

I use Arch, btw

@Sj44k13: Mooie shots, weinig op aan te merken. Volgens mij heb je geluk gehad met die tijger!

@arnold_m: Het is inderdaad een goede tip om lager te gaan. Het is misschien wat onhandig om in het gras te gaan liggen maar het zorgt er wel voor dat je voor- en achtergrond respectievelijk dichterbij en verderweg komen te liggen, waardoor je een mooiere bokeh creŽert.

@psyBSD: Netjes, mooie kleuren. Het enige wat ik kan opmerken is dat ik misschien het rechter hert er helemaal op had willen zien.

Afgelopen vakantie ben ik naar Affenberg (een soort van Apenheul zeg maar) geweest. Het mooie daarvan is dat er geen hekken of glas staan. Naast berberapen hadden ze ook een heleboel ooievaars en damherten. Ik vindt deze het beste gelukt:

Stork by Lars Veldscholte, on Flickr

Fallow Deer by Lars Veldscholte, on Flickr

Barbary Macaque by Lars Veldscholte, on Flickr

Barbary Macaque by Lars Veldscholte, on Flickr

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Compizfox die eerste aap is leuk! Bij de tweede vind ik het jammer dat het hek 'door' zijn hoofd loopt. Het damhert is ook erg mooi' misschien kun je het gras clonen zodat het hert op de voorgrond verdwijnt ;). De foto van de ooievaar is mooi scherp, alleen jammer van de onrustige achtergrond.

Hier nog een plaatje van moeder en kalf:
mother and calf by Stephan Arts, on Flickr

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:13

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
psyBSD schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:24:
@Compizfox die eerste aap is leuk! Bij de tweede vind ik het jammer dat het hek 'door' zijn hoofd loopt. Het damhert is ook erg mooi' misschien kun je het gras clonen zodat het hert op de voorgrond verdwijnt ;). De foto van de ooievaar is mooi scherp, alleen jammer van de onrustige achtergrond.
Thanks! Tja, dat hek, da's jammer inderdaad.

Die ruggen van de herten die 'in de weg' staan had ik daar liever ook niet gehad, maar daar kon ik op dat moment vrij weinig tegen doen. Wegpoetsen (content aware fill) heb ik geprobeerd, maar gaf geen mooi resultaat vanwege de DoF van het gras.
quote:
Hier nog een plaatje van moeder en kalf:
[afbeelding]mother and calf by Stephan Arts, on Flickr
Leuk! Wel veel chromatische aberratie te zijn, heb je geprobeerd om dat te corrigeren?

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Toff
quote:
Mogelijk iets misgegaan bij de bewerking / plaatsing, want ik zie 0,0 scherpte bij moeder of kalf.

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Toff@Compizfox Mijn ca removal skills zijn niet geweldig, zowel de CA als de softness zijn het gevolg van het glas dat ik gebruikt heb. De 400mm Soligor, op deze afstand valt het nog mee. Ik heb foto's waarbij de CA zo erg is dat het onderwerp een groen+paars+witte vlek is en je grofweg aan de outline kunt zien wat het voor zou moeten stellen :p

Inmiddels ben ik erachter dat ik beter de 40-150 kan pakken en croppen tot 400mm, dan hou ik meer details over. Er is in 50 jaar best wat resultaat geboekt op het gebied van lenzen zullen we maar zeggen :).

• Montana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:17
Iedereen bedankt voor de reacties, en ja de tijger is een PS bewerking.

@psyBSD mooi vogeltje, en mooie watervogels serie, en de herten.
@FabiandJ leuke serie, ik kan mij vinden in de reacties die al gegeven zijn.
@Sj44k13 Mooi gedaan, ik zou -1 stop doen en highlight iets terug gezet hebben.
@arnold_m Nederland kikkerland, (zelf vandaag met die regen) leuk gedaan.
@Compizfox die van de aap zijn mooi gedaan en springen er voor mij uit.

En ik kan het ook niet laten dus een kleine bijdrage aan dit topic:
1

2

3

4

5

6

iMac K5 27" | FUJIFILM X-T2 | XF80 MACRO | XF100-400 | XF16-55 | XF1.4X TC

• Sj44k13
quote:
Montana schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:55:
Iedereen bedankt voor de reacties, en ja de tijger is een PS bewerking.

@psyBSD mooi vogeltje, en mooie watervogels serie, en de herten.
@FabiandJ leuke serie, ik kan mij vinden in de reacties die al gegeven zijn.
@Sj44k13 Mooi gedaan, ik zou -1 stop doen en highlight iets terug gezet hebben.
@arnold_m Nederland kikkerland, (zelf vandaag met die regen) leuk gedaan.
@Compizfox die van de aap zijn mooi gedaan en springen er voor mij uit.

En ik kan het ook niet laten dus een kleine bijdrage aan dit topic:
1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]

5
[afbeelding]

6
[afbeelding]
Welk foto bedoel je? Alle 3?

Ik vind jouw gorilla en ringstaart maki het meest geslaagd omdat ze richting de camera kijken. De gorilla heeft een mooie intense blik. Bij de ringstaart maki is helaas de achtergrond wat onrustig.

Sj44k13 wijzigde deze reactie 08-09-2017 22:06 (7%)

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• Montana
quote:
Sj44k13 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:02:
[...]

Welk foto bedoel je? Alle 3?

Ik vind jouw gorilla en ringstaart maki het meest geslaagd omdat ze richting de camera kijken. De gorilla heeft een mooie intense blik. Bij de ringstaart maki is helaas de achtergrond wat onrustig.
Dank je.
En over jou foto's die van de Panda en leeuw de tijger een heel klein beetje, mocht je in Raw schieten pas je dat zo aan. Kan ook wel met een JPG (zelfs dat kan nog in Camera Raw)

• Sj44k13
Grappig, op mijn beeldscherm en telefoon zie ik niet dat het te licht is. Zal wel kwestie van smaak zijn :)
.
quote:
Montana schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:40:
[...]

Dank je.
En over jou foto's die van de Panda en leeuw de tijger een heel klein beetje, mocht je in Raw schieten pas je dat zo aan. Kan ook wel met een JPG (zelfs dat kan nog in Camera Raw)

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:10
Afgelopen weekend lekker wat foto's geschoten in de Beekse Bergen. Dit was waarschijnlijk de mooiste:
Corsac Fox by Fleximex, on Flickr

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 15:10
@Fleximex Mooi moment vastgelegd, hij kan wat mij betreft wel een veel strakkere kadering gebruiken. Nu is ie erg centraal en het dier is erg klein. De omgeving voegt verder weinig toe, het touw leid zelfs af.

Heb zelf nauwelijks ervaring met dieren fotograferen maar deze vond ik zelf wel aardig. Het ging mij met name om de sfeer en vond het contrast met het dier wel mooi.

White horse

• Fleximex
@MattiB Mooie foto. Ik had er eigenlijk ook wel op uit moeten gaan deze week met die mist in de ochtend. Geen tijd voor helaas.

Ik zat bij mijn foto al op mijn limiet van 300mm (600mm 35mm equiv.) zoom helaas. Maar ik vind dit ook wel iets hebben. Want het was ook echt een klein dier. Dus om dan een deel van zo'n grote boomstam mee te nemen pakt de beperking van de zoom toch goed uit i.m.o.

• Montana
Even een foto om het topic weer een schopje te geven.

Meet Kevin “ The master of hypnose”

RM009682BCFS_DARK by Ron Meijer

(uit mijn: Dark Animal Portraits serie)

• Speedy
@Montana fraaie foto weer, gave kop zo!

En dit topic had inderdaad wel een schop nodig, ben zelf ook niet meer op pad geweest helaas, maar hoop volgende maand weer wat Afrikaans wild voor de lens te krijgen ... kan ik in december dit topic weer updaten :9

Flickr | Lego collectie

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16:03
Haha..... Tosti Tostelli.

• E-clips
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 15:07
@Compizfox die 3e is leuk, mooi inderdaad dat er geen hekken staan.
@Montana die zwarte koppen serie is heel gaaf, dat wil ik ook nog wel eens proberen. Je ziet bij foto 3 en 4 dat het een enorm verschil maakt qua impact (voor mij tenminste). Erg geslaagd.
@Fleximex eens met MattiB dat hij nog beter kan, kan je hem niet verder croppen, dan valt een stuk van de afleiding van het beeld en is de vos duidelijker het onderwerp.
@MattiB De rustige tonen bevallen heel goed, jammer van de kabels. Ook vind ik dat er wat teveel donker in de voorgrond zit. misschien nog wat oplichten of croppen?

Ik heb er zelf ook nog een paar waarvan ik wel benieuwd ben naar jullie mening. De leeuw is helaas op hoge iso met ruis, toch een beperking van de canon M, maar wel mooie kleuren. Jammer van de vliegen bij de koeien, dat vinden ze zelf ongetwijfeld ook.

Ocean Cows by e2015clips, on Flickr

Vulcano Crab by e2015clips, on Flickr

Sunset Lion by e2015clips, on Flickr

Peacock by e2015clips, on Flickr

12 Augustus 2026 weer proberen

• Baelrog
  • Laatst online: 07:17
Deze is gemaakt in Zuid Afrika afgelopen zomer. We reden 's ochtends vroeg in het Krugerpark.

South Africa Giraffe by Pim Eenkhoorn, on Flickr

PowerUp wijzigde deze reactie 05-11-2017 12:01 (70%)
Reden: teruggeschaald naar 800px breed

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:30

sys64738

Press play on tape

@Montana Oh please stop it. Weer zo'n geweldige plaat. Die blik inderdaad. Erg mooi vastgelegd.

@E-clips Weet niet of het echt de bedoeling is hele series te plaatsen hier.... maar mooi zijn ze in ieder geval wel. Foto 1 heeft heerlijk contrast tussen de koeien en het water. Ik zou misschien wat incroppen. De lucht/horizon eraf en de koeien iets groter maakt hem nog sterker denk ik. 2 vind ik de minste. 3 is daarentegen weer geweldig. En 4 is ook super. Daar eventueel de onderkant is croppen zodat die opening onder de pauw weg is en het 1 groot verenfeest wordt.

@Baelrog Heerlijk silhouette plaat. Alleen die ene flare even wegclonen ;-)

Zelf net heel veel geluk gehad. Was rondje aan het lopen op het strand van Petten maar het weer zat niet heel erg mee (lees: saaie lucht). Evengoed wel wat aardige platen geschoten maar niks fantastisch. Maar toen ik terug liep naar de auto kwam er ineens een zeehond uit het water gehopt en die ging er eens lekker voor liggen. Zo zie je maar: je weet nooit wat je krijgt. Gewoon op pad gaan en de camera in de aanslag houden....

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• AlterEgo
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Mooi fotomodel gevonden!

Linux: voor blije, gezonde hardware

• Baelrog
  • Laatst online: 07:17
quote:
sys64738 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:02:

@Baelrog Heerlijk silhouette plaat. Alleen die ene flare even wegclonen ;-)

Haha ja heb nog niks aan de foto veranderd.

Zelf net heel veel geluk gehad. Was rondje aan het lopen op het strand van Petten maar het weer zat niet heel erg mee (lees: saaie lucht). Evengoed wel wat aardige platen geschoten maar niks fantastisch. Maar toen ik terug liep naar de auto kwam er ineens een zeehond uit het water gehopt en die ging er eens lekker voor liggen. Zo zie je maar: je weet nooit wat je krijgt. Gewoon op pad gaan en de camera in de aanslag houden....
Potverdikke wat een heerlijke foto!

• E-clips
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 15:07
@sys64738 thanks }, met een beetje meer crop zien 1 }:O en 4 er zeker niet slecht uit, ik twijfel nog of ik ze aanpas. Mooie foto van de zeehond! Lijkt wel of hij lacht en een mooie gloed op zijn pels.

12 Augustus 2026 weer proberen

• TQAirstrike
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 22:52
@Baelrog Gave klassieker! Kruger Park is fantastisch
@E-clips Waauw die Paauw!
@sys64738 Ik ga elke keer stuk als ik zijn gezicht zie XD

Afgelopen week in Kruger, Zuid-Afrika rondgereden:

Elephant, Kruger National Park by Thomas Bartelds, on Flickr

https://www.flickr.com/gp/141257421@N07/4i773e

• Toff
quote:
TQAirstrike schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:47:
Afgelopen week in Kruger, Zuid-Afrika rondgereden
Jammer dat het contrast onoverbrugbaar lijkt, van uitgebeten lucht tot absoluut zwart tussen de slagtanden. Met name dat laatste is zonde. Misschien is er lokaal nog wat op te halen?
Verder zie je maar weer, dat je van een enorm teleobjectief op safari soms meer last dan gemak kan hebben. 200mm is hier eigenlijk net teveel, zo lijkt het, omdat een stukje van de slurf buiten beeld valt.

• TQAirstrike
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 22:52
quote:
Toff schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:19:
[...]

Jammer dat het contrast onoverbrugbaar lijkt, van uitgebeten lucht tot absoluut zwart tussen de slagtanden. Met name dat laatste is zonde. Misschien is er lokaal nog wat op te halen?
Verder zie je maar weer, dat je van een enorm teleobjectief op safari soms meer last dan gemak kan hebben. 200mm is hier eigenlijk net teveel, zo lijkt het, omdat een stukje van de slurf buiten beeld valt.
Lol, bedankt voor je feedback. het is persoonlijk een van mijn favourite photos van mijn Kruger trip, ik heb genoeg foto's waar alle technische aspecten wel wel kloppen (Belichting, Compositie etc) maar ik vind deze foto en de edit juist meer gevoel geven aan de foto.

Over de lens ik had 5 lenzen mee op reis (11-20mm, 35 mm 24-70mm, 70-200mm 200-500mm) ik heb 95% van de gevallen mijn 200-500 gebruikt omdat als de dieren dichtbij zijn je juist mooie close ups kan maken en echt op de details kan in gaan. Waar je bij de andere objectieven alleen maar meer van die droge lelijke bosjes krijgt.

https://www.flickr.com/gp/141257421@N07/4i773e

• Toff
quote:
TQAirstrike schreef op woensdag 8 november 2017 @ 05:41:
[...]
Lol, bedankt voor je feedback. het is persoonlijk een van mijn favourite photos van mijn Kruger trip, ik heb genoeg foto's waar alle technische aspecten wel wel kloppen (Belichting, Compositie etc) maar ik vind deze foto en de edit juist meer gevoel geven aan de foto.

Over de lens ik had 5 lenzen mee op reis (11-20mm, 35 mm 24-70mm, 70-200mm 200-500mm) ik heb 95% van de gevallen mijn 200-500 gebruikt omdat als de dieren dichtbij zijn je juist mooie close ups kan maken en echt op de details kan in gaan. Waar je bij de andere objectieven alleen maar meer van die droge lelijke bosjes krijgt.
Je eigen gevoel staat natuurlijk voorop bij jouw foto's en daar wil ik niets van afdoen, maar wanneer je in dit topic een foto plaatst, ga ik ervan uit dat je eerlijk en opbouwend commentaar verwacht, ook over de technische aspecten. Jouw gevoel komt bij mij niet over, vanaf de foto.

Aangezien je deze foto hebt gemaakt op 200mm, had je evengoed je 70-200mm kunnen gebruiken, die waarschijnlijk lichtsterker en mogelijk ook technisch beter is. Dan had je een heel klein beetje kunnen uitzoomen om de slurf er geheel op te krijgen, om mij tevreden te stellen 8) en dan had je voor jezelf alsnog die krappe snit kunnen maken...

Ieder zijn smaak natuurlijk. Jij houdt van "mooie close ups" en daar is niets op tegen, maar zelf zou ik daarvoor eerder naar een dierentuin gaan. Op safari (zelf nooit geweest overigens) zou ik eerder voor meer omgeving gaan. Ik zie op je Flickr juist erg veel landschappen, dus je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.

• Montana
Als eerste iedereen bedankt voor de mooie reacties.

@E-clips een sfeervolle serie, de laatste 2 doen het voor mij
@Baelrog Heel mooi
@sys64738 Mooie plaat, er zit alles in wat we denken van deze dieren
@TQAirstrike een spannende foto

Tijd voor een tegenhanger van mijn "Dark Animal Portraits"
Een eerste opzet voor "White Animal Portraits"

Your Highness The White Lioness

• Toff
quote:
Montana schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:28:

Tijd voor een tegenhanger van mijn "Dark Animal Portraits"
Een eerste opzet voor "White Animal Portraits"

Your Highness The White Lioness
Leuk idee en zeker goed om te zien dat je niet vast blijft zitten in een bepaald patroon.

Zelf moet ik nog even wennen, bij deze foto. Het zal wel niet zo zijn, maar het geeft bij mij de indruk dat hier met selectieve kleur gewerkt is, waar ik nooit een voorstander van ben geweest.

Vooral doorgaan!

• Sooterd
  • Niet online
@sys64738 Leuke plaat. Mooi moment!
@TQAirstrike Misschien net te krap gekaderd, maar hij komt wel lekker het beeld in. Compositie is fijn.
@Montana Wel tof. Ben benieuwd hoe het uitpakt met 'donkere' dieren!

Mijn camera heeft zo'n beetje 5 maanden in de kast gelegen. Hoogste tijd om weer eens op pad te gaan. Vanmiddag bij Schiphol de woestijntapuit wezen fotograferen.

Woestijntapuit / Oenanthe deserti / Desert Wheatear

• Weerz
  • Laatst online: 15:20
@Montana Vette plaat. Zag dit soort nog voorbij komen op insta...weet alleen niet of ze van jou waren.
Indrukwekkend. Vraag me wel af dat als ik het teveel zou zien....of het me blijft boeien...vooralsnog wel O-)

@Sooterd 5 Maanden in de kast....je bent het dan niet verleerd :9
Nice!

Zelf rondje Blijdorp gedaan maandag.
Veel regen, maar extra leuk. Weinig publiek en dieren vinden je interessanter dan normaal!
Aanrader!

Een paar die ik wel leuk vindt:

Instagram Post - DSC_4633 - 20171127

Instagram Post - DSC_4560 - 20171127

Instagram Post - DSC_4444 - 20171127
Bij deze moest ik wel eerst erg lachen toen ik de vis zelf zag _O-

Instagram Post - DSC_4415 - 20171127

Instagram | Flickr | Nikon D3400 -> NIKON AF-S 17-55MM F/2.8 | NIKON AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 18-200MM F/3.5-6.3

• Toff
@Weerz Nette foto's weer en eigenlijk is er niets op aan te merken, maar toch...
Strikt mijn persoonlijke beleving natuurlijk, maar ze komen een beetje saai op mij over. Op de kwal na zijn ze allemaal nogal centraal genomen. Misschien is het dat? Ik kan er niet echt een vinger op leggen en misschien leg ik de lat voor dierenfoto's wel te hoog. Nogmaals, het zijn prima foto's.

• Weerz
@Toff Thanks! En ik snap je punt. Ben nog aan het stoeien met de snedes.
Deze is wat minder centraal...maar heb zelf er minder gevoel bij....buiten dat de pup wel grappig was en achter me aan huppelde oOo

Instagram Post - DSC_4717 - 20171127

Instagram | Flickr | Nikon D3400 -> NIKON AF-S 17-55MM F/2.8 | NIKON AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 18-200MM F/3.5-6.3

• Toff
quote:
Weerz schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:46:
Deze is wat minder centraal...maar heb zelf er minder gevoel bij....buiten dat de pup wel grappig was en achter me aan huppelde oOo
Hier moet ik je helaas gelijk geven. Die laatste is inderdaad minder. Er "dierentuinerig" kwa standpunt, zo vanbovenaf, en zelfs een stuk gaas in beeld... Ook de kleur lijkt een beetje blauw/paars? Volgende keer beter.

• Montana
@Sooterd Een mooie plaat, vooral omdat de kleuren vrij vlak zijn dat past mooi bij dit vogeltje
@Weerz Dank je wel. De middelste 2 foto zijn je beste. De eerste kan je meer mee doen. Beetje mee spelen en de grijswaarden iets omhoog etc. Je laatste losse foto, die is het niet. Maar dat gaf je al een beetje aan.

Nog een paar van mij, het is niet iedereen zijn ding. Maar het is gewoon leuk om te doen.
1)
Een re-edit foto uit 2016 gemaakt met de X-T1, tjonge wat was dat al een camera.

Titel: De rechter

2)
X-T2
Titel: De koning

3) X-T2

4) X-T2

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@Montana Ze zijn weer (of nog steeds in het geval van die eerste) erg fraai. Die eerste is tevens ook de mooiste van de 4 (dus de X-T1 is de betere camera :-)). Die snavel steekt zo mooi af tegen de zwarte achtergrond. De laatste is iets te high key voor mij.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• Weerz
@Montana _/-\o_ Meer kan ik er niet van maken _/-\o_

• cedras
  • Laatst online: 16:03
@Montana #fanboy

• sys64738

sys64738

Press play on tape

Na Montana durf je hier toch niks meer te plaatsen :+ . Nou ja, ik ga het toch gewoon doen. Kwam deze tegen bij het uitzoeken van foto's van afgelopen jaar. Steenloper op de pier bij IJmuiden. Niet mega bijzonder maar zijn "vriendje" op de achtergrond vond ik wel grappig.

• Speedy
@Montana Prachtig scherpe platen weer, maar moet zeggen dat de foto's met de witte achtergrond mij persoonlijk minder aanspreken, beetje to much. Die met de hoornraaf (?) springt eruit voor mij.

@sys64738 Mooi scherpe plaat, denk wel dat het effect beter was als de achterste vogel iets meer in focus was om het verhaal te maken. Nu leid hij wat af.

Zelf op deze winterse dag ook maar eens wat met de foto's bezig. Laatste vakantie wat meer gefocust op de kleinere dieren en dan kom je best interessant spul tegen (al was de varaan alsnog ruim een meter :))

Speedy wijzigde deze reactie 10-12-2017 15:04 (55%)

Flickr | Lego collectie

• Weerz
@sys64738 Ach, je plaatst zelf ook niet de minste.....Jullie maken het lastig..hou eens op :+

@Speedy Duidelijk nr3 voor mij met blauw. Vette plaat met die kleuren.

Niet de beste foto van me, maar wel grappig(vindt ik dan)
"Let's Play Find It" met ze _O-

Instagram Post - DSC_0132 - 20170330
by Weers Photography

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-02 22:22

Deathchant

Don't intend. Do!

@Speedy Blauwe hagedisfoto: hulde!

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss : 50MP | 100MP

• Speedy
@Weerz Dank! Wat betreft je eigen foto, ik mis denk ik het grappige moment? Daardoor blijft er voor mij een wat rommelige foto over.

@Deathchant Ook bedankt!

Flickr | Lego collectie

• Weerz
@Speedy
Snap wat je bedoeld, wat ik zal zei...niet de beste.
Mijn oog viel erop dat ze ergens naar aan (lijken)te kijken....look for a red dot :9

• Montana
Iedereen bedankt voor de mooie reacties. Leuk.

@sys64738 mooie foto, en het plaatsen hier van foto's daarbij gaat het toch vooral om het plezier van het maken en het kijken naar de foto's van ons allemaal. Dus hou je niet in.

@Speedy Hele mooie serie, de laatste drie zijn voor mij de mooiste, en dat blauwe echt mooi.
En over mijn witte foto's dat klopt ook wel een beetje, in de zwarte foto's kan je meer doen. De witte zijn ook veel moeilijker te maken.

@weerz, grappig zeker wel. Echter de foto oogt heel onrustig, de scherpte is er wel maar de achtergrond maakt het voor mij onrustig. Voor mij gevoel is het net of de kleuren iets verschoven zijn. Dat is niet zo en komt waarschijnlijk door de tinten groen.

Nog een paar van mij ( mag wel toch?)

• Sooterd
  • Niet online
@Montana Fijne bewerking zeg van 1 en 2. Komen lekker uit. Zou ik ook eens mee aan de slag moeten gaan!

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-02 16:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
Tayari in de Apenheul? Ik ben niet echt een fan van dat zwart of wit rond je onderwerp shoppen.

This footer is intentionally left blank

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Wat een platen zie ik voorbij komen zeg, die eerste van @Montana, mooie kleuren vind ik!

Gisteren de eerste foto's genomen met ons eerste DSLR toestel, een beetje een romantisch kiekje van ons lijdend voorwerp, ze vond de geluidjes maar een beetje eng ;)

http://oi64.tinypic.com/15xra51.jpg

Beetje donker en ik had haar net iets meer naar links willen hebben, maar ik krijg denk ik nog kansen genoeg. Ben nog teveel met de camera bezig om echt naar de compositie en dergelijke te kijken, maar dat zal vast goedkomen.

• Toff
@Schuey respect, dat je @Montana probeert na te doen, maar je hebt nog een heel lange weg te gaan. Die lichte vlek in de achtergrond rechtsboven bijvoorbeeld, die is toch niet zo moeilijk weg te werken?

• Schuey
Ik zag de foto's van Montana pas toen ik deze foto's postte :P

Goeie tip voor dat vlekje rechtsboven! Dat is typisch iets wat ik zelf nog niet eens opgemerkt had.
Hele lange weg te gaan, absoluut ;)

Had ik bij een andere foto ook, aanvankelijk vond ik hem leuk... Tot ik vanochtend weer keek en iets op de achtergrond me stoorde, achteraf he..

Schuey wijzigde deze reactie 31-12-2017 14:25 (26%)

• Fleximex
Misschien een wat abstractere dan de meeste foto's hier, maar het hondje mocht weer eens model staan:
Pinto schaduw by Fleximex, on Flickr

• Montana
Zo... dat was 2017. Nu rustig aan 2018 beginnen!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Okay dan:
2017-12-25-13h12m32.BL7R6876 by Arjan Haverkamp, on Flickr

Artis' Caesar op zijn oude dag, 19 jaar. Helaas takelt hij al aardig af qua nieren etc. Zijn gebit is nog aardig op 1 tand bovenin links na dan.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@Schuey Mooi met die reflectie in de ogen. Vind alleen wel wat teveel zwart links en rechts. Zelf zou ik hem vierkant croppen denk ik. Ben je meteen die witte "clone mij ajb"-vlek rechts bovenin kwijt.

@Fleximex Leuk idee maar het doet het toch niet voor me. Vind de lucht niet mooi genoeg voor een silhouette.

@Montana Ze blijven mooi.... ook in 2018 ;-)

@ajhaverkamp Erg mooi beest (ondanks zijn leeftijd). Helaas zijn dierenfoto's met menselijke constructie/bouwwerken er op niet echt mijn ding.

Zelf net mijn eerste fototripje van 2018 gedaan. Ging eigenlijk voor een Long Exposure naar het strand maar eenmaal aangekomen was de lucht grotendeels blauw en niet echt geschikt voor mooie LE plaat. Gelukkig prikte de zon beetje door de wolken en stond er aan de horizon erg mooie wolkenpartijen. Dus ik heb me evengoed prima vermaakt. Dis 1 van de eerste die ik door Lightroom heb gehaald:

• Schuey
@sys64738 thx, moet iets beter de histogram in de gaten gaan houden en verder kijken dan het onderwerp :)

• Toff
quote:
sys64738 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:46:
@ajhaverkamp Erg mooi beest (ondanks zijn leeftijd). Helaas zijn dierenfoto's met menselijke constructie/bouwwerken er op niet echt mijn ding.
Ik denk dat Arjan hem niet even mee mocht nemen naar het strand. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BugBoy
quote:
Schuey schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:40:
Gisteren de eerste foto's genomen met ons eerste DSLR toestel, een beetje een romantisch kiekje van ons lijdend voorwerp, ze vond de geluidjes maar een beetje eng ;)
Als dit je eerste foto is met je eerste dSLR, dan denk ik dat je er wel gaat komen. Technisch is er wellicht wel wat op aan te merken, maar dit is niet de makkelijkste foto om te maken. Denk dat je veel plezier gaat krijgen van je dSLR.

Vergelijk je werk niet meteen met die van hele goede fotografen. Ik volg de nodige YouTube channels, waarbij landschapsfotografen de mooiste foto's maken. Daarbij vallen mijn foto's in het niet, maar ik hoop altijd nog die topfoto te schieten. En eerlijk gezegd wordt het steeds iets beter. Vooral lol in houden...

• Schuey
Bedankt voor de bemoedigende woorden!

Dit soort topics, youtube video's, vind ik wel interessant om te blijven volgen om de zoveel tijd. Een professionele fotograaf zie ik mezelf niet worden, maar ik vind het leuk om iets te leren en daar beter in te worden. Zoals in dit topic, wat vinden mensen mooi of minder mooi aan een plaat, en hoe je dat dan mee kunt nemen bij je volgende keer dat je de camera vast hebt. Noem het inspiratie of kennisvergaring :)

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@Toff Zo flauw is dat he. Zelfs als je belooft hem netjes weer terug te brengen.... tsssj.

@BugBoy Inderdaad. Veel naar andere kijken om te leren, niet om te vergelijken. Wat wel mooi is om te doen is jezelf vergelijken met jezelf van een jaar terug. Dan zie je pas hoeveel je zelf vooruit gegaan bent. Laatst weer eens door mijn catalog van 2015 en 2016 gebladerd in Lightroom en het is bijna lachwekkend wat ik toen schoot (en ook nog eens 4 of zelfs 5 sterren durfde te geven _/-\o_ ).

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:44
@sys64738 Mooie plaat, ik zou alleen de vogels iets lichter maken zodat ze er iets beter uitkomen, nu zijn ze redelijk donker

Bij het Rare Breeds Centre in Kent Engeland:

Big Owl by Caspar Borre, on Flickr

5D3 | 7D | 14 2.8 | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 21 1.4 | 35 2.8

• ehtweak
  • Niet online
De stijl van @Montana is en blijft herkenbaar! Leuk om te zien; is weer wat anders dan de geijkte dierentuinplaatjes.

@CasGas De Big Owl is wel apart, zo in dat bruinige/koffiekleurige licht. Alleen die diagonale hoek (rechtsboven) zou ik weggehaald hebben (clone en/of content-aware fill).
Rechts onderin zie ik wat verticale banding(?)
Ik zie in de weerspiegeling van z'n oog, dat de opname binnen, in een overdekte ruimte (?) is gemaakt. Wel jammer van de erg beperkte DOF. Alleen dat ene oog met wat haartjes eromheen is scherp.

Hier een oudje uit 2007 (Nikon D200), waarvan ik nog steeds niet weet welke vogel het nou precies is? Een struisvogel, een emoe, o.i.d? Iemand?

Bird01 by Erik Haak, on Flickr
en ja, ook hier had ik wat meer DOF moeten hebben, zodat z'n hele snavel scherp afgebeeld zou zijn. :-(

†††Mooie Plaatjes†††

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
ehtweak schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:02:
Hier een oudje uit 2007 (Nikon D200), waarvan ik nog steeds niet weet welke vogel het nou precies is? Een struisvogel, een emoe, o.i.d? Iemand?
Nandoe

• ehtweak
  • Niet online
@ajhaverkamp Danku! Ik heb de info bij de foto gezet.

†††Mooie Plaatjes†††

• Schuey
Vol goede moed vanochtend in het donker het bos in, het was namelijk helder en wilde mooi ergens het ochtendlicht misbruiken.

Op een gegeven moment maakte ik wat vriendjes en gingen we elkaar achterna waarna ik ze toch weer kwijtraakte... Het was moeilijk want het werd behoorlijk bewolkt en die rakkers bleven op een flinke afstand.
Het trok ook nog eens helemaal dicht, ik had best weinig licht, zelfs zonder bladeren was het goed donker in vergelijking met buiten het bos.

Ik heb 85 foto's gemaakt, deze was net de moeite waard vond ik :+

Tevens de eerste keer met de camera buiten geweest, leuk om te doen, en lekker een frisse neus gehaald! :)

http://oi64.tinypic.com/2i78twx.jpg

Ik ga zeker nog terug als er meer licht is, en ik vroeg me altijd af waarom mensen een monopod meezeulen. Nu weet ik het :) Wilde lager in ISO gaan, deze was op 1600, en nu was het ook nog eens lastig stilhouden op volle zoom. Weer veel geleerd!

Schuey wijzigde deze reactie 11-02-2018 14:04 (8%)

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:44
@ehtweak hij mocht net een tikkie scherper zijn inderdaad :( Ik denk trouwens dat de Nandoe er beter op had gestaan als die jou ook had aangekeken, of dat je er meer van had kunnen zien van de ogen..

@Schuey De foto oogt mij nog flets en rommelig, omdat er takken voor het beest langs gaan en dat die eigenlijk opgaat qua kleuren in de natuur, dit hoort erbij, maar er iets meer uitspringen had de foto goed gedaan.

Gister nog even geprobeerd de hond op de foto te zetten, met onderstaande als resultaat. Enige jammer vind ik zelf dat die net niet scherp op de ogen is, maar in mijn defense, onze hond is een echte stuiterbal en stil zitten weet die nog niet helemaal goed te doen, maar goed, hij is dan ook pas 17 weken oud :)

Borre by Caspar Borre, on Flickr

5D3 | 7D | 14 2.8 | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 21 1.4 | 35 2.8

• ehtweak
  • Niet online
quote:
CasGas schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:33:
@ehtweak hij mocht net een tikkie scherper zijn inderdaad Ik denk trouwens dat de Nandoe er beter op had gestaan als die jou ook had aangekeken, of dat je er meer van had kunnen zien van de ogen..
Oh, je bedoelt dit:

Bird02 by Erik Haak, on Flickr
;)

†††Mooie Plaatjes†††

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@CasGas Ik ben normaal niet zo'n fan van die "black on black"-foto's maar ik vind die hierboven toch best mooi. Ziet er vrolijk uit door de speelsheid van de hond :)

@ehtweak Leuke close-up, alleen imo wat jammer dat die vogel wat naar beneden kijkt en de vogel en achtergrond redelijk in dezelfde kleur-range zitten, waardoor ik het wat saai vind ogen.

Laatst is het, met wat geduld en geluk, gelukt om ťťn van de halsbandparkieten die mijn balkon bezoeken te fotograferen. Meestal maken ze rechtsomkeert als ze mij zien staan wachten maar dit vrouwtje besloot toch maar te eten en wat te poseren. Het was eind van de middag, dus het licht was niet echt optimaal.

Halsbandparkiet by Ed Rendum, on Flickr

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• Schuey
quote:
CasGas schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:33:
@Schuey De foto oogt mij nog flets en rommelig, omdat er takken voor het beest langs gaan en dat die eigenlijk opgaat qua kleuren in de natuur, dit hoort erbij, maar er iets meer uitspringen had de foto goed gedaan.
Vind ik ook, zijn natuurlijke schutkleuren werken verdomde goed. Ik hoop er nog een keer eentje tegen een blauwe of lichte lucht, of groen te kunnen fotograferen. Ik heb hier al iets aan de vibrance getrokken zelfs. Als ik meer ging doen vond ik groene en paarse dingetjes in zijn vacht dus heb ik het zo gelaten :P

Ik ga proberen nog een keer een betere foto te maken, gevalletje, challenge accepted. Was best leuk en uitdagend om ze er uberhaupt op te krijgen. Genoeg ruimte voor verbetering en een mooie kans om lekker te gaan rondbanjeren daar in de toekomst!

Eerder deze week las ik iemand die niet zoveel zin had vroeg uit bed te gaan voor een foto. Gewoon doen! Je hebt heel de boel voor jezelf, komt niemand tegen, je hebt toch het shot, en je hebt nog wat aan de je dag! Juist jouw post, van wie die ook was, motiveerde mij erop te gaan. Lekker joh.

Vind het zwart/wit in de foto kostelijk van het hondje, mooie kijkers erop!
Voor wat het waard is had ik hem misschien zelf links en boven meer ademruimte gegeven, aan
de onderkant vind ik teveel ruimte in het zwarte van de bank(?) verdwijnen. Maar ik ben benieuwd hoe andere mensen daar naar kijken, omdat ik zelf nog van al jullie foto's en feedback aan het leren ben.

Schuey wijzigde deze reactie 12-02-2018 09:26 (27%)

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*