Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bennieeee
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18-11-2016
DSC_0811_resized_20160907_122736790 by B Sijtsma, on Flickr

DSC_0817_resized_20160907_122646695 by B Sijtsma, on Flickr

Ga binnenkort met een fotocursus van 6 weken beginnen.
Dus hopelijk krijgen we daarna alleen maar mooiere foto's.

bennieeee wijzigde deze reactie 07-09-2016 13:13 (9%)

• technonose
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-10 15:47
@Benie die eerste mag iets lichter, verder prima closeup. Goede blik.
De tweede is niet interessant vanwege de kijk op de rug.

Krab@Texel RicohGRII

Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF 16 1.4, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:15

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

@ MRIdev: Prima platen, maar ze lijken me wat aan de donkere kant. De tweede had ik ook graag wat ruimer gezien aan de linker kant.

@ bennieeee: Zo te lezen zijn dit je eerste pogingen, dus ik ga ik je niet afbranden. :) De eerste is qua compositie leuk, maar erg donker. De tweede laat vooral duidelijk zin dat de kat er niet zo veel zin in had. :P
Veel plezier op de cursus, blijf lekker posten hier om je voortgang te tonen!

@ technonose: Leuk gekozen compositie, ik krijg precies voldoende context. Lekkere plaat. :)

Ik ben enigszins recent met een clubje niet nader te noemen gespuis naar het nieuw Wildlands geweest in Emmen en heb daar mijn Sigma 50-100/1.8 wat meer kunnen testen:
_DSC4119 by Woutoud, on Flickr

Op Flickr staan er nog een paar, voor de geïnteresseerden.

Woutoud wijzigde deze reactie 18-09-2016 13:34 (30%)

Woutoud.com

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:00

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Dat gespuis hé zijn dat toevallig ook Tweakers? Vond je het wat Wildlands? Ik was er in de pre opening en toen was het aardig kaal. Arctic vond ik niets aan, safari was half af maar de jungle vond ik dan wel erg mooi gedaan.

Mooie lens, goede scherpte maar dat mag ook wel voor die prijs. Het is wel een Art lens hé :) Ik mis alleen de kont van de Meerkat. Het had de foto completer gemaakt.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Mr. Hayes
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Liever de kont dan het haar. :+

Ik vind de compositie prima.

• Tuintje

Tuintje

Compositie is niets mis mee maar ik zie liever het hele diertje.

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:14

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

@ MRIdev in "[Verzamel] Dieren - Deel 3"
Kijk even goed hoe een histogram werkt. Vooral tijdens nabewerken. Ik denk dat je je foto's significant mooier kan maken door bereik in de foto echt van wit tot zwart te laten lopen, ipv van grijs naar grijs.

@ MazeWing in "[Verzamel] Dieren - Deel 3"
Mooi shot, zeker die eerste. Je hebt hem naar mijn smaak iets te hard gemaakt, met iets teveel contrast, waarbij het contrast vooral licht in de onderste helft van het licht. Hij is voor mij zodoende wat zwaar.
Maar het moment is super en algeheel het shot heel fijn :)

@Sooterd in "[Verzamel] Dieren - Deel 3"
Voor jou hetzelfde, kijk even goed naar je histogram, je shot kan nog wel iets frisser :)

Dat gespuis, daar was ik ook mee heen. Wouter bedoelt dan ook niet mij, maar de rest van de groep :+

Ik heb 5 shots die ik leuk uit de verf vond komen, dus bij deze post ik eens wat foto's (jaren geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan volgens mij :P)

Rijstvogeltje

Rijstvogeltje

Kroonduif

Withandgibbon

Giraffe

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• Mr Pingu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09:00

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Nomad: Mooi scherp allemaal zeg en ook hele lekker kleurtjes
Die Giraffe is geniaal: "Hallo daar".
En die eerste van rijstvogeltje vind ik ook mooi. Hij oogt alleen wat scheef?

Flickr | Canon 600D | Canon EF-S 10-22mm USM, EF-S 55-250mm IS STM, EF 50mm STM| Tamron 17-50 f/2.8 | Helios 44-2 58/2 | CZJ 50/1.8 MC Pancolar || Dell U2414H || Nokia N900-CSSU Thumb

• Nomad
  • Laatst online: 18:14

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

quote:
Mr Pingu schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:11:
@Nomad: Mooi scherp allemaal zeg en ook hele lekker kleurtjes
Die Giraffe is geniaal: "Hallo daar".
En die eerste van rijstvogeltje vind ik ook mooi. Hij oogt alleen wat scheef?
Inderdaad een beetje scheef, ik zag het ook, ondertussen gefixed :)

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• Mr. Hayes
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Die eerste en laatste zijn top idd, twee fantastische momenten te pakken. Ik zou dan de rest lekker weglaten. ;)

• Chaise
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19:32
quote:
Ik heb 5 shots die ik leuk uit de verf vond komen, dus bij deze post ik eens wat foto's (jaren geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan volgens mij :P)
Mooie scherpe foto's.

Vorige week in Oostenrijk geweest.
Ben zelf veel bezig met film maar heb deze vakantie eens het fototoestel gepakt.

• DownBusiness
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-10 14:05
@Nomad. Mooie fotos. Vooral die van de Gibbon en Giraffe vind ik erg mooi, kleurrijk en gedetailleerd.
quote:
nielsgaastra schreef op maandag 04 juli 2016 @ 01:24:
@falex Mooi contrast tussen de vacht van het paard en de sneeuw! Ik vind hem alleen wat centraal gekaderd, misschien dat een andere crop de foto wat interessanter maakt?

Ik heb van de week voor het eerst mijn XC 50-230mm uitgeprobeerd in Pairi Daiza, ben prima tevreden over de resultaten met deze 'budget'-lens!
Mooie foto met die lens, bevalt die nog en wordt die nog veel gebruikt? Op welke camera is dit geweest?
Ik heb gisteren de XC 50-230 gekocht voor mijn T-1 aangezien ik merkte dat ik voor dieren in een dierentuin met een XF 18-135 net bereik te kort heb. Dit weekend gelijk maar proberen.

Deze Mandril is best goed en gedetailleerd, die was dan ook dichtbij. Van andere dieren zoals de leeuwen, tijgers, wolven en beren zit er toch een soort van zachte waas over ze heen alsof ze net niet in focus zijn. Dus of ze zijn te ver weg om echt de haren te kunnen tellen of ze waren niet in focus.. (Nu fotografeer ik normaal geen dieren maar wilde mijn nieuwe camera toch even testen).

Poes in een doos

• nielsgaastra
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:46
quote:
DownBusiness schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:37:
Mooie foto met die lens, bevalt die nog en wordt die nog veel gebruikt? Op welke camera is dit geweest?
Ik heb gisteren de XC 50-230 gekocht voor mijn T-1 aangezien ik merkte dat ik voor dieren in een dierentuin met een XF 18-135 net bereik te kort heb. Dit weekend gelijk maar proberen.

Deze Mandril is best goed en gedetailleerd, die was dan ook dichtbij. Van andere dieren zoals de leeuwen, tijgers, wolven en beren zit er toch een soort van zachte waas over ze heen alsof ze net niet in focus zijn. Dus of ze zijn te ver weg om echt de haren te kunnen tellen of ze waren niet in focus.. (Nu fotografeer ik normaal geen dieren maar wilde mijn nieuwe camera toch even testen).

[afbeelding]

Poes in een doos
[afbeelding]
Ik gebruik hem op mijn X-T10. Ik gebruik de telelens niet vaak, daarom heb ik ook voor de 'goedkope' 50-230 gekozen, maar ik heb hem tijdens mijn afgelopen vakantie in Sri Lanka goed kunnen gebruiken om olifanten te fotograferen. :)

De foto van die Mandril is inderdaad goed scherp en laat goed zien tot waar deze lens toe in staat is.

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-07-2017
quote:
nielsgaastra schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:46:
[...]

Ik gebruik hem op mijn X-T10. Ik gebruik de telelens niet vaak, daarom heb ik ook voor de 'goedkope' 50-230 gekozen, maar ik heb hem tijdens mijn afgelopen vakantie in Sri Lanka goed kunnen gebruiken om olifanten te fotograferen. :)

De foto van die Mandril is inderdaad goed scherp en laat goed zien tot waar deze lens toe in staat is.
Als je echt wil zien hoe eens lens is, zul je wel op volledige grootte moeten kijken vind ik. Verkleind zien veel foto's er erg scherp uit, al ziet de foto er prima uit verder, daar niet van. :)

Nikon D7100 | Sigma 18-35 f/1.8

• Lasteraar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:23
Poezenfoto's blijven leuk :)

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:22
@Stoell - geinig, die koe, zou misschien met een iets andere kadering nog effectiever zijn.

@DownBusiness: Mandril staat er strak op, maar dat kan de XC50-230 ook best aardig. Waas heb ik bij de mijne weinig van gemerkt, ook niet op z'n uiterste, al is'ie misschien dan niet superscherp. Poes in doos is zonder meer erg leuk

@Lasteraar: Geen woord te veel: poezenfoto's blijven leuk, zeker die van die pluizebolkittens. Hierbij dus nog eentje, van een wat ouder en wijzer exemplaar:

(Rampi: Sony A7 + FD 3,5/55mm macro, ca 80 cm, f/4, 1/400s, 3200 iso)

D7100, Sony A7, X-E1, een portie glas en wat lampen

• ehtweak
  • Niet online
@bobcom: ik ben niet zo van de 'schattige' huisdierplaatjes, maar deze 'black cat' is wel interessant.

Aangezien het topic [Verzamel] Dieren is, bij deze een Okapi die z'n tong uitsteekt naar de holografische kerstboom in de hal van het Rijksmuseum:
ps: deze Okapi staat hier doodstil, na een heftig bezoek aan de taxidermist. ;)

Rijksmuseum32 by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

• Montana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:15

Montana

X-H1 ..what else !

@bobcom, mooi gedaan
@Lasteraar, schitterend dat koppie
@Nomad,een mooie serie, fijne kleuren.

Ik kom heel vaak in Ouwehands en Burgerszoo en de Apenheul. En ben nu al een poosje bezig met een bijzondere serie aan het maken.
Mijn "Dark Animal Portrait" hierbij een aantal voorbeelden.

1 Ouwehands Dierentuin

2 Ouwehands Dierentuin

3 Apenheul

4 Apenheul

iMac K5 27" | FUJIFILM X-H1 | XF80 MACRO | XF100-400 | XF18-55 | XF1.4x TC | XF2xTC

• Tuintje

Tuintje

Ik vind ze erg mooi.

• Mr Pingu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09:00

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Gaaf!
Hoe maak je ze, kan je beetje inzicht geven in de manier waarop je deze gemaakt heb?

Flickr | Canon 600D | Canon EF-S 10-22mm USM, EF-S 55-250mm IS STM, EF 50mm STM| Tamron 17-50 f/2.8 | Helios 44-2 58/2 | CZJ 50/1.8 MC Pancolar || Dell U2414H || Nokia N900-CSSU Thumb

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:20
Zit te twijfelen welke van de 4 ik moet nomineren voor hotshot. Vind die en profiel wel erg gaaf.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:17
Deze manier van low key dieren stond laatst in chip fotomagazine van november . Daar stond een voorbeeld van een low key paard en hoe je dat deed. Ga ik ook nog eens doen, ziet er leuk uit.

www.harrofotografie.nl

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:11
De Zebra's zijn mijn favoriet. Mooi het donkere in combinatie het zwart gestreepte van de dieren

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

Iedereen bedankt.

Ja, en hoe gedaan. Ik heb daarvoor zelf een methode bedacht met behulp van PS.
En dat ontwikkeld zich nog steeds.

Het een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van hoe het licht valt en de kwaliteit & scherpte van de foto.
Dus niet elke foto is geschikt.

iMac K5 27" | FUJIFILM X-H1 | XF80 MACRO | XF100-400 | XF18-55 | XF1.4x TC | XF2xTC

• pvd2000
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 12-04-2017
Die 3 Apenheul is erg mooi. Hij gaat bijna op in de donkere achtergrond, behalve dat spotlicht op zijn kop. Top opname wat mij betreft.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:07
@Montana heel tof! Scherpte op de huid is echt loeistrak. Gorilla's lenen zich erg goed voor dit soort dingen door de manier waarop het licht reflecteert van hun huid. Die Leguaan is te gek, maar zou iets meer ruimte in zijn kijkrichting overlaten; Bij de Ouwehand's zebra's en de 3 Apenheul mag er nog iets meer aandacht besteed worden aan het wegpoetsen van de achtergrond, er zit een soort rare gloed in de overgang bij de neuzen links. 4 vind ik het beste, omdat het licht daar het natuurlijkst lijkt (zacht licht van recht van boven) in combinatie met de zwarte achtergrond. Zou misschien nog een tikkeltje lichter kunnen/iets meer contrast in de lichte delen.

---

Snelle 'snapshot' van Candy met de X100, het licht van de zon scheen echt maar iets meer dan een minuut op deze manier:

Candy Cane of Mainly Queens by René Gesink, on Flickr

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• bjarky
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12:59
@ Iedereen. hele mooie foto's

Ik zag er een paar in Low key voorbij komen ik moet daar ooit nog eens een poging voor wagen. Maar nu nog niet. Ik heb zelf nog wat kiekjes gemaakt maand of 2 terug in het Safari Park. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Heb ze maar even op imgur gezet.

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

quote:
Chiron schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:05:
@Montana heel tof! Scherpte op de huid is echt loeistrak. Gorilla's lenen zich erg goed voor dit soort dingen door de manier waarop het licht reflecteert van hun huid. Die Leguaan is te gek, maar zou iets meer ruimte in zijn kijkrichting overlaten; Bij de Ouwehand's zebra's en de 3 Apenheul mag er nog iets meer aandacht besteed worden aan het wegpoetsen van de achtergrond, er zit een soort rare gloed in de overgang bij de neuzen links. 4 vind ik het beste, omdat het licht daar het natuurlijkst lijkt (zacht licht van recht van boven) in combinatie met de zwarte achtergrond. Zou misschien nog een tikkeltje lichter kunnen/iets meer contrast in de lichte delen.

---
Dank je wel, goede opmerkingen.

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:45
1.

2.

3.

Gemaakt met een D750 en een 105mm 1.4

• Who Am I?
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:39
Een Cheeta koppel in de dierentuin van Keulen. Een prachtig verblijf en een droom voor iedere fotograaf, je kan namelijk op ooghoogte fotograferen zonder dat er glas of gaas tussen zit! En dat terwijl deze foto op zo'n 10m afstand gemaakt is! Echt geweldig!

Cheetah Couple by Sake van Pelt, on Flickr

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• HyperTrophy
Mooi! ik had m in de nabewerking nog iets selectiever aangepast qua belichting. zodat je het oog van de kijker wat meer leidt door de foto heen.

bv de borst van de voorste iets donkerder, de rug en poot wat lichter, en de cheeta erachter ook iets lichter dan de achtergrond

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

@Who Am I?, goed gelukt

@HyperTrophy, leuke serie. Vind het zelf iets onrustig maar is te doen

• HyperTrophy
quote:
Montana schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:01:
@Who Am I?, goed gelukt

@HyperTrophy, leuke serie. Vind het zelf iets onrustig maar is te doen
Welke? En waarom? Wat zou jij doen?

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

quote:
HyperTrophy schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:41:
[...]

Welke? En waarom? Wat zou jij doen?
Misschien iets meer van de paarden. Bij foto 1 moet je een beetje zoeken wat is onderwerp. Terwijl er geen beweging in zit. Dus mogelijk zou ik de paarden er iets meer volledig proberen er op te zetten. Maar het blijft moeilijk.

• Who Am I?
  • Laatst online: 16:39
quote:
HyperTrophy schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:13:
Mooi! ik had m in de nabewerking nog iets selectiever aangepast qua belichting. zodat je het oog van de kijker wat meer leidt door de foto heen.

bv de borst van de voorste iets donkerder, de rug en poot wat lichter, en de cheeta erachter ook iets lichter dan de achtergrond
Dankjewel! Ik zal eens kijken naar de nabewerking die jij voorstelt!

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Chiron
@HyperTropy: Gaaf! Die eerste vind ik wel een beetje rommelig, en van dat donkere paard vallen de details een beetje weg in een donker vlak. De tweede had ik iets meer naar onderen gekaderd zodat de poten er ook op stonden en ie echt je beeld in stapt. Wat dat betreft, het lijken wel 3D plaatjes _/-\o_ Mag ook wel, met dat stuk glaswerk :o

---

Throwback: Candy toen ze nog maar 6 maanden oud was, in een poging mn usericon na te doen :+:

Candy by René Gesink, on Flickr

Chiron wijzigde deze reactie 12-01-2017 12:20 (3%)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

Mooie kleurrijke foto hierboven!

Afgelopen donderdag, was het haast een lente dag in de winter. Gelijk maar ff de kans waargenomen met m'n nieuwe X-T2. Locatie Ouwehands Dierenpark.

1)

2)

3)

4)

5)

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:31
Goh, wat een mooie en scherpe foto's in dit topic _/-\o_
Ik heb sinds Black Friday mijn eerste serieuze Camera. Een Panasonic G7 MFT camera met 12-60mm f3.5-f5.6 lens. Ik heb deze foto van onze hond nu als desktop wallpaper:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:01
quote:
Fleximex schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:43:
Goh, wat een mooie en scherpe foto's in dit topic _/-\o_
Ik heb sinds Black Friday mijn eerste serieuze Camera. Een Panasonic G7 MFT camera met 12-60mm f3.5-f5.6 lens. Ik heb deze foto van onze hond nu als desktop wallpaper:
[afbeelding]
Leuke foto! Mooie hond ook.

Hier een foto van een van onze Noorse Boskat kittens. Was een nieuwe lens aan het uitproberen.

https://tweakers.net/ext/f/i49rlJLo6aPmSXz2lD2GzWqq/thumb.jpg

Alwayshappyz wijzigde deze reactie 04-04-2017 13:49 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chiron
@Montana heel erg tof, wat een scherpte! #2 en #4 vind ik de mooiste, de rest mist wat spanning, en bij #3 is de tijger 'koud' en de achtergrond 'warm', terwijl je dat eigenlijk het liefst andersom zou zien. Kijkt ook net even de verkeerde kant het beeld uit.

@Fleximex Leuke foto, goede focus, had wel iets meer 'hond' in beeld verwacht

@Alwayshappyz Mooi beestje! Ik zou iets meer ruimte rechts en onder kaderen, en het oog aan de rechterkant oogt wat donker/onscherp. Linker oog is wel goed, ik zou het diafragma toch een heel klein stukje knijpen voor iets meer DoF, bokeh blijf je genoeg houden met deze afstanden tot je onderwerp.

---

En dan onze eigen haarfabriek nog maar een keer, deze keer met de 'antieke' Nikkor 100-300/5.6, blijft een uitdaging om met de hand te focussen :)

Candy by René Gesink, on Flickr

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-10 19:52
quote:
Chiron schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:03:

En dan onze eigen haarfabriek nog maar een keer, deze keer met de 'antieke' Nikkor 100-300/5.6, blijft een uitdaging om met de hand te focussen :)

[afbeelding]Candy by René Gesink, on Flickr
Zelfs wanneer je niet dol bent op katten, is dit een gave foto. Met zo'n geduldig poserend onderwerp lijkt manual focus niet echt een probleem en dit wordt bewezen door de goede scherpte van je foto.
Zelf zou ik de achtergrond geëgaliseerd hebben, maar aangezien dat voor de hand ligt, zal je wel een reden gehad hebben om dat niet te doen?

• Chiron
quote:
Toff schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:28:
[...]

Zelfs wanneer je niet dol bent op katten, is dit een gave foto. Met zo'n geduldig poserend onderwerp lijkt manual focus niet echt een probleem en dit wordt bewezen door de goede scherpte van je foto.
Zelf zou ik de achtergrond geëgaliseerd hebben, maar aangezien dat voor de hand ligt, zal je wel een reden gehad hebben om dat niet te doen?
Thanks! Dame zat rustig naar buiten te kijken door het raam in de zon inderdaad :)

Achtergrond helemaal strak zwart trekken vond ik iets teveel van het goede, de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wel wat felgroene stukjes Sanseveria (plant) rechts vol in de zon weggewerkt heb met de inpainting brush in Affinity. Die trokken mij een beetje teveel de aandacht..

Het ingetogen grijze van de bank en de gordijnen vond ik opzich nog wel kunnen om niet teveel af te leiden. Het zorgt een beetje voor diepte en vormt een kader om de kat heen in de loze ruimte :)

• Toff
quote:
Chiron schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:52:
[...]

Achtergrond helemaal strak zwart trekken vond ik iets teveel van het goede, de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wel wat felgroene stukjes Sanseveria (plant) rechts vol in de zon weggewerkt heb met de inpainting brush in Affinity. Die trokken mij een beetje teveel de aandacht..
Oké, maar nu heb ik geen idee, waar ik naar kijk. Het oogt onrustig, omdat ik het niet herken en dat trekt nu juist de aandacht. Waarschijnlijk zou ik de Vrouwentongen in hun ware gedaante wel een toevoeging aan het beeld (kat kijkt door venster) gevonden hebben.

• zoenvisje
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:46
Mooie foto's komen hier voorbij!

Ik ben nog niet zo lang bezig met serieus plaatjes schieten. Mijn katten zijn ideale proefwezens om te oefenen :) . Gebruik een Nikon 1 J5.

Moet nog veel oefenen!

• nestcam
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-10 13:38
Ik heb op mijn balkon een nestkast met pimpelmezen en daar een YouTube livestream van gemaakt. Gisteren zijn de eerste jongen uit het ei gekropen en er moeten nu nog iets van vier uitkomen.

In mijn vogelhuisje zit een webcam en led-verlichting. Anders dan je misschien zou vermoeden hebben de vogels geen enkel probleem met de verlichting (is wel 's nachts uit). Ik heb zelfs een poos getwijfeld of de mezen überhaupt het licht opmerken omdat er geen enkele reactie is op het aan of uit gaan van de verlichting.

Het is de bedoeling dat de stream in de lucht blijft tot de jongen zijn gevlogen. Als je op YouTube zoekt op: "pimpelmees op nest" vind je de livestream.

Een directe link is: YouTube: Pimpelmees op nest

Public
Publieke map
Pimpelmees op nest

nestcam wijzigde deze reactie 30-04-2017 10:47 (20%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

Nog weinig nieuwe dieren foto's te zien in dit topic, maar het mooie weer komt er aan.

Mijn voorliefde kennen de meeste al wel hier, dus nog een om het af te leren.

• sys64738
  • Laatst online: 12:26

sys64738

Press play on tape

@Chiron Nou dat focussen is prima gelukt! Mooie plaat met goed contrast van het witte van de kat tegen de zwarte achtergrond. Zou alleen de achtergrond nog iets donkerder maken want het leidt nu iets te erg af als je het mij vraagt.

@zoenvisje Oei, rustig met je vignetting slider. Normaal valt het mij nooit direct op maar dit is wel vrij extreem. De platen zijn wel op ooghoogte van de kat geschoten wat ze gelijk een stuk leuker maakt. Ik zou wel op je achtergrond letten als je compositie maakt. De achtergrond nog iets meer vervagen of beetje heen en weer schuiven tot je een compositie hebt gevonden met rustigere achtergrond.

@Montana Zo, die Hot Shots van afgelopen kwartaal smaakten naar meer? ;-) Deze is ook weer Hot Shot waardig hoor.

Ben normaal niet zo van de dieren maar was gister in een dierenpark en deze vond ik wel aardig.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• zoenvisje
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:46
@sys64738 grappig dat je dat zegt, heb de vignetting slider niet aan geraakt maar kreeg er al eerder commentaar op. Rechts is het in ieder geval de schaduw van de heg.

Bedankt voor de tip over de achtergrond!

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

@sys64738 mooi gedaan, fijne kleuren

Deze is alleen voor de fun.

En deze twee omdat ik mij nog steeds verbaas over deze lens XF100-400 + XF1.4x in combinatie met de X-T2

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sooterd
  • Niet online
@Montana , Fijne plaat met de donkere achtergrond! Andere platen lekker scherp, maar dat mag ook wel met die apparatuur ;)
@sys64738 Mooi licht, misschien wat krap gekaderd, maar prima foto!

Tussen de grassprieten door de groene kikker die zaterdag van het water en de zon genoot!
Groene kikker

Flickr | Nikon D7200 | Nikon 500 F4 | Sony A77 | Sony 16-80

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nestcam
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-10 13:38
Nog wat beelden van de nestkast met pimpelmezen op mijn balkon.

De ouders zijn de acht jongen druk aan het voeren en ik verwacht dat ze begin volgende week uitvliegen.

Hieronder de screendumps van de YouTube live stream die ik heb gemaakt.

Als je op de afbeeldingen klikt ga je naar de live stream.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

@Sooterd de sfeer is mooi,

Er zit niet zoveel leven in dit topic, dus ik gooi er maar wat in.

1)

2)

3

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@Montana Weer zeer fraai. Mooie composities (hoewel het jonge adelaartje wel iet meer omhoog mag van mij) en super scherp. En man, wat blijven die maraboes to lelijke beesten he.

Zal ook nog even een duit in het zakje doen. Was onlangs in Hoenderdaell en dat is echt een aanrader om een keer heen te gaan. Normaal ben ik niet zo van het fotograferen van dieren in gevangenschap. Maar de ringstaart maki's hebben daar een heel eiland. Dus lekker vrij maar ze laten zich evengoed prima op de gevoelige plaat vastleggen (zeker rond etenstijd).

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:21
Vandaag mee wezen wandelen naar een plekje waar de honden graag zwemmen bij de dierenopvang en deze foto gemaakt.

Untitled by Wesley Gerrits, on Flickr

BlazeMuis wijzigde deze reactie 31-05-2017 22:16 (44%)

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toff
quote:
BlazeMuis schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:13:
Vandaag mee wezen wandelen naar een plekje waar de honden graag zwemmen bij de dierenopvang en deze foto gemaakt.

[afbeelding]Untitled by Wesley Gerrits, on Flickr
Graag had ik de voorpoten ook in het water zien verdwijnen en er had wat mij betreft links wat minder water op mogen staan (en dus de hond uit het centrum). Verder lijkt er een slijmspoor over de kop te liggen, wat de foto niet meteen een muurplaat maakt.
Toch is de hond lekker scherp en nat en zit er een leuke expressie in de kop.

• Tuintje

Tuintje

@BlazeMuis
Je afbeelding is veel te groot voor dit topic. Verder wat @Toff zegt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@BlazeMuis Misschien is het leuk om ook even op je voorgangers te reageren. Jij verwacht toch ook reactie op de foto's die je hier post.

Over de foto. Tja, ik vind de compositie niet zo denderend. Portretten van kinderen en dieren worden vaak van te hoog geschoten. Als je deze op ooghoogte van de hond had geschoten, was ie al stuk beter geweest. En inderdaad zijn voorpoten ook helemaal in beeld of juist iets verder inzoomen en voor het hoofd gaan.

• Campo di Casa
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-10 21:44
Vorige week besloten om weer wat vaker foto's te gaan schieten. Vandaag naar Ouwehands Zoo geweest en maar de camera meegenomen. Deel dus maar ff een paar foto's.

PSN ID: campodicasa

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Press play on tape

quote:
En nou? Verwacht je reacties van de aanwezigen? Misschien is het dan leuk om eerst eens te reageren op je voorgangers (zoals ook netjes gevraagd wordt). Je hoeft echt geen Ansel Adams te zijn om een mening te hebben over de foto's van anderen...

• StatQ
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:02
quote:
Campo di Casa schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:07:
Vorige week besloten om weer wat vaker foto's te gaan schieten. Vandaag naar Ouwehands Zoo geweest en maar de camera meegenomen. Deel dus maar ff een paar foto's.

...
Enkel foto 3 vind ik interessant genoeg. Panda heeft een leuke houding typisch voor die beesten.
Het zou nog beter geweest zijn moest het dier zijn ogen beter open hebben. De boomstam rechts leidt ook wat af.

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
@Montana, prachtige platen, net als naar eerdere posts in dit topic blijf ik er naar kijken.

@sys64738, jammer dat zijn/haar hele staart er net niet op staat, maar mooi scherpe foto.

@BlazeMuis, zou zelf wat uitzoomen en misschien zijn/haar baas er bij nemen voor het verhaal als de hond niet richting jou kijkt, maar naar de eigenaar

Zelf een lurker en nog niet zo lang met dierenfotografie bezig dus nog veel lerende, maar heb er gisteren een paar gemaakt die imho het delen waard zijn (al was het maar om de cuteness factor :P). Foto's geschoten in het Anholter-schweiz wildpark. Was daar nog niet eerder geweest, maar kwa fotografie best interessant omdat de dieren er vrij ruim zitten waardoor je een wat natuurlijker plaat kan creëren zonder hekken of mensen in beeld. Wel lastige lichtomstandigheden wat voor een hoop weggooiers zorgde, maar heb een paar leuke overgehouden. Met het hertje waren we op de goede tijd op de goede plek (zal de andere tig foto's van die scene besparen ;)) bij de wilde kat was het herkwerk een forse uitdaging, maar toch een redelijk gelukte er uit gehaald.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toff
@Speedy Ik dacht eerst dat je kat wat flets was, maar de verkleining doet je foto geen recht. Op ware grootte is dat koppie best intens. Zelf zou ik de foto iets meer gecropt hebben (boven net achter de nek en rechts net naast de voorpoot). Dan ben je iig die grote grasspriet rechts kwijt en ik vind dat de foto dan iets meer spanning krijgt, maar dat is niet meer dan mijn mening.

edit: ik denk dat het door de vlakverdeling komt. Ook je hertenfoto's zijn vrij "centraal".

Toff wijzigde deze reactie 19-06-2017 19:02 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• repeat123
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-10 19:44
@Speedy Eens met Toff, de eerste foto zou ik droppen en ook even draaien. Nu oogt alles wat scheef. De 2e foto zou meer tot zijn recht komen als het hertje op het punt rechtsonder van de rule of thirds was geplaatst. Omdat je het hertje nu in het midden houdt zou ik ook de bovenkant wegcroppen en je horizon rechtzetten. Qua scherpte en belichting verder prima in orde :).

• Speedy
  • Nu online
Bedankt voor de feedback, heb nog eens wat door de rest van m'n foto's zitten kijken en het is inderdaad wel vaak gecentreerd. Toch onbewust meer met het onderwerp bezig en het feit dat ik eigenlijk alleen met het centrale focuspunt werk (dat lastig op gevoel te verleggen is op m'n camera). Ik ga de hulplijnen voor de RuleOfThirds toch maar eens tonen in de viewfinder om er zo meer op te letten.

Zal verder eens zien of ik er met croppen nog wat meer mee kan (al zijn de orginele vrij krap, dus weinig speelruimte).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

@sys64738 bedankt voor je reactie
@Campo di Casa, leuke serie
@Speedy, bedankt voor je reactie en de mooiste is toch wel van de kat.

Nog een paar van verleden week
1 Apenheul

2 De panda’s (Ouwehands) je ontkomt er niet aan. Zijn wel leuk om te zien.

3 Ouwehands

4 Idem

• repeat123
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-10 19:44
@Montana Foto 3 is echt geweldig! Ik vind alleen dat de kleuren wat meer pit mogen hebben, zodat dit bij de brullende leeuw past. 2 is perfect gekaderd. Foto 1 had ik wat meer contrast gegeven.

• technonose
@Montana prachtig hoe de panda je recht aankijkt. mooie kwaliteit foto's!
quote:
Speedy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:32:

Foto's geschoten in het Anholter-schweiz wildpark. Was daar nog niet eerder geweest, maar kwa fotografie best interessant omdat de dieren er vrij ruim zitten waardoor je een wat natuurlijker plaat kan creëren zonder hekken of mensen in beeld. Wel lastige lichtomstandigheden wat voor een hoop weggooiers zorgde, maar heb een paar leuke overgehouden. Met het hertje waren we op de goede tijd op de goede plek (zal de andere tig foto's van die scene besparen ;)) bij de wilde kat was het herkwerk een forse uitdaging, maar toch een redelijk gelukte er uit gehaald.
Nostalgie, daar kwam ik vroeger als kind vaak! Vissen voeren bij het restaurantje op het eiland.
Ik vind de tweede van het hertje het meest geslaagd vanwege de compositie.

Montana legt hier overigens de lat wel hoog

Gemaakt met de X-T20 + XC50-230 Een klein beetje ge-edit

technonose wijzigde deze reactie 23-06-2017 15:11 (113%)

Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF 16 1.4, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

@technonose

Bedankt voor je reactie, en ook een mooie plaat. En wel met de XC50-230 die heb ik ook gehad.
Vaak wordt deze lens weggezet als goedkoop/ plastic etc. Maar je kan er super mooie platen mee maken.
En ook scherp en voldoende details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technonose
Ik heb ook de eerste versie gehad en het lijkt dat deze iets scherper is (verbeterde ois) echt een fijne "casual" lens. Wat betreft gewicht is hij perfect in balans met de X-T20. Wat een lichte set! De XF 100-400 blijft natuurlijk wel de topper. Maar voor de 225,- voor de bulkversie ben ik uitermate happy!

• psyBSD
  • Laatst online: 05-09 21:04

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Montana:
  1. Die van dat aapje is echt leuk gedaan, briljant :)
  2. Leuk hoe de panda recht in de camera kijkt, wel jammer dat de bamboe scheut het beeld uit loopt, maar daar doe je weinig aan.
  3. Het portret van de leeuw is mooi getimed, maar net iets te krap gekaderd naar mijn smaak, vooral horizontaal. Ik had zelf voor een andere uitsnede gekozen, 4:3 of misschien zelfs vierkant.
  4. Ook hier weer een foto waar niets op aan te merken is, erg mooi gedaan.
@technonose: Mooie foto, het verendek komt echt leuk uit zo. Alleen jammer van de achtergrond, aan de ene kant heel onrustig en aan de andere kant volledig wit. Ik weet niet wat ik anders zou doen, zoals het er nu uit ziet komt het op mij een beetje ongemakkelijk over. De gier staat er wel heel mooi op :)

Vorige week in Wildlands Emmen geweest:

Prairie dog by Stephan Arts, on Flickr

polar bear by Stephan Arts, on Flickr

Een nieuwsgierige koe die wilde weten hoe mijn camera smaakt:

Cow by Stephan Arts, on Flickr

psyBSD wijzigde deze reactie 29-06-2017 15:56 (10%)
Reden: koe toegevoegd

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R |

• remon_v
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:57
@Montana :
Altijd weer een plezier om je dieren foto's te zien... vooral die van de leeuw is mooi.

@technonose :
Mooie kleuren, ik vind hem alleen iets te gecentreerd en de lucht is uitgebeten.

@psyBSD :
Mooi gekozen compositie en leuke pose van de ijsbeer.
De prairie dog vind ik ook mooi, alleen vind ik hem toch te weinig uitspringen (weinig contrast).
Jammer dat de voorgrond bijna helemaal in focus is.

Eindelijk een keer een foto van de slechtvalk kunnen maken die in een nestje boven op het kantoor woont.
Jammer dat ik maar een 300mm lens heb en dat het licht zo vlak is vind ik zelf.

Slechtvalk by Ramon Vergeer, on Flickr

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@remon_v, gaaf dat hij je zo aankijkt. Ik vind het licht wel meevallen, ik vind het vooral jammer dat die lijn van het raam wordt onderbroken door zijn kop.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R |

• remon_v
quote:
psyBSD schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:30:
@remon_v, gaaf dat hij je zo aankijkt. Ik vind het licht wel meevallen, ik vind het vooral jammer dat die lijn van het raam wordt onderbroken door zijn kop.
Ja inderdaad, dat stoort best wel.... bedankt voor je reactie!

• Speedy
  • Nu online
@Montana Gave platen weer, die aap is voor mij de topper.

@technonose Mooie plaat, had hem alleen zelf denk ik er volledig op gezet of juist wat strakker op de kop.

@psyBSD Prairiehondjes blijven vermakelijk om te fotograferen (imho ;)), deze valt voor mij echter wat weg tegen de achtergrond.
De koe vindt ik geslaagd, vooral de beweging in de tong.

@remon_v (buiten de genoemde spijl van het raam) een gave pose vastgelegd zo met die blik in de richting van de lens en die veer zo tussen z'n poot! Op vol formaat had hij imho wat scherper mogen zijn, maar zo verkleind op het forum prima.

Flickr | Lego collectie

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Speedy @remon_v Wat vinden jullie van deze bewerking, too much?

origineel

nieuw

psyBSD wijzigde deze reactie 29-06-2017 21:29 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remon_v
@psyBSD Is al iets beter inderdaad. Ik vind het zand vooral achterin te veel aandacht trekken.
Wat je bijv. kan doen (als je met Lightroom werkt) een radial filter om de Prairie dog zetten en dan de hooglichten naar beneden halen, zodat de aandacht meer naar de Prarie dog gaat.

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

quote:
remon_v schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:54:
@psyBSD Is al iets beter inderdaad. Ik vind het zand vooral achterin te veel aandacht trekken.
Wat je bijv. kan doen (als je met Lightroom werkt) een radial filter om de Prairie dog zetten en dan de hooglichten naar beneden halen, zodat de aandacht meer naar de Prarie dog gaat.
Ik heb er nu zoiets van gemaakt, ik weet het niet helemaal... lijkt me over de top.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remon_v
@psyBSD Ik vind het er nog aardig natuurlijk uitzien zo hoor en de Prairy dog komt er wat beter uit zo denk ik.

Net nog even wat foto's kunnen maken van de slechtvalken... toch jammer dat ik niet wat meer mm heb.

Slechtvalken by Ramon Vergeer, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy
  • Nu online
@psyBSD , hij komt er iets beter uit in je nabewerking. Wellicht voor een volgende keer kijken of je het dier iets verder uit z'n hol kan fotograferen, denk dat dan de aandacht meer op het beestje zou vallen (of het komt door het strootje wat er voor ligt).

@remon_v Ziet er redelijk gecropped uit, maar wel mooi de actie vastgelegd.

Vandaag zelf richting Tierpark Nordhorn geweest om weer wat te oefenen, daarbij geprobeerd iets meer op te letten op de vlakverdeling nav feedback hier. Tevens een poging gewaagd op de chimpansees vanachter glas. Blijft best lastig allemaal, maar gelukkig zijn er dan nog altijd de prairiehonden en de stokstaartjes O-)

Speedy wijzigde deze reactie 30-06-2017 20:28 (5%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

Weer met veel plezier gekeken.
@psyBSD bedankt voor je reactie
Leuke foto’s, foto 1 mag inderdaad iets donkerder, foto 2 prima en in de zon fotograferen en schaduw en wit is altijd een dingetje, Foto 3 leuk, alleen de lucht niet helemaal fijn (kan je nog wel herstellen denk ik)
Boerderij dieren altijd leuk, zelf doe ik niet zo vaak, omdat ik die gele oorhangers helemaal niets vind.

@remon_v Foto 1 is leuke boeiende foto, een letterlijke slachtpartij, je 2 foto, heel mooi alleen het witte rond de kop van de achterste vogel zou ik iet weghalen

@Speedy mooie kleuren strakke foto, daar hou ik wel van.

1 Apenheul

2 Ouwehands

3 Apenheul

4 AquaZoo

5 Apenheul

Zitten toch weer 2 donkere foto’s bij, behalve dieren”tuin” foto’s is dat ook wel een beetje mijn dingetje.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@remon_v Mooie actie plaat. En inderdaad, bij vogels en ander klein grut heb je altijd millimeters te kort....

@Speedy Fraaie platen waarbij nummer 1 er wat mij betreft wel uitspringt vanwege de kleuren en de mooie rustige achtergrond. Alle drie de platen (maar vooral 2 en 3) zijn wel erg krap gekaderd en geven daarom beetje claustrofobisch gevoel. Iets meer ruimte kijkt stuk lekkerder weg.

@Montana Het begint bijna saai te worden: weer een geweldige serie! 1 is de mooiste vanwege het oogcontact en de hoek waarin hij/zij kijkt. Bij die maki moest ik twee keer kijken. Dacht eerst dat hij last had van iets te veel transparency maar hij zit gewoon lekker op een komkommertje te knagen ;-)

• RobertJRB
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21-10 15:56
Leuk topic!
Ben pas sinds kort bezig met dieren fotografie. Eigenlijk aangewakkerd door een reis door Afrika.

Hier een selectie van de afgelopen 4 maanden.

Kenia, Samburu

Nederland, Veluwe

idem

Tanzania, Serengeti

Tanzania, Serengeti
geen bijzondere foto maar het moment was dat wel. Jonge gazelle gevangen door moeder Cheetah en gedegradeerd tot oefenmaterieel voor de kids.

Tanzania, Ngorongoro

Duitsland, Eiffel

Tanzania, Ngorongoro
Baas boven baas..

Tanzania, Ngorongoro

idem

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

• regmaster
  • Niet online
@RobertJRB Mooie platen maar wel jammer dat de EXIFs gestript zijn zodat niet te zien is met welke camera, lens en onder welke omstandigheden je de platen heb geschoten.

Hier even wat foto's van Masrya en Nero in Zuid-Afrika, voor degenen die ze ooit bij Stichting Leeuw in Anna-Paulowna hebben gezien en zich afvragen hoe het met ze gaat. Uitstekend dus.

Nero verstopt zich achter Mas

Nero strikes a pose

Masrya, the queen of Egypt

Ach, nog maar eentje van Nero met een snackje (gelukkig niets van mijn lijf)

En hoe kan ik de broers Tau en Raka vergeten?

NB. alle foto's zijn gemaakt met een Oly M1 en de 12-40 2.8 Pro lens behalve die van Raka, die is met de 100-300 mm genomen.

regmaster wijzigde deze reactie 12-07-2017 21:51 (34%)

• RobertJRB
quote:
regmaster schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:39:
@RobertJRB Mooie platen maar wel jammer dat de EXIFs gestript zijn zodat niet te zien is met welke camera, lens en onder welke omstandigheden je de platen heb geschoten.
Wat gek dat de exif er niet instaat.

Foto's van de zebra's en de roofvogel zijn gemaakt met een Sony A7 met FE 70-200/4.
De rest met een Sony A6300 met metabones adapter en een Canon 400mm f/5.6

Goed te zien dat het goed gaat met de leeuwen. Nooit bij de opvang daar geweest maar wel veel met stichting aap te maken gehad. Mooi werk.

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sooterd
  • Niet online
@remon_v Luxe hoor om ze van redelijk dichtbij te fotograferen. Meer mm's altijd fijn, maar voor nu wel leuke actieplaat geschoten.
@Speedy Leuk. Vooral die eerste uit de serie.
@Montana Fijne portretserie! Mooi werk!
@RobertJRB Lekker doorgaan met dierenfotografie zou ik zeggen ;) Qua compositie en belichting is er wel wat te winnen, maar 'buiten' heb je dat niet altijd voor het uitkiezen. Leuke platen.

Zelf in juni in Noorwegen geweest. Op Runde uiteraard de papegaaiduikers gefotografeerd. Echt te toffe beesten. Koddig en nieuwsgierig. Grote jagers ook veel aanwezig. De adder (zwarte vorm) in het zuiden aangetroffen. Er lijkt iets van een waasje voor z'n kop te zitten. Hij zat zo dat hij lastig te fotograferen was.

Papegaaiduiker / Fratercula arctica / Atlantic Puffin

Grote jager / Stercorarius skua / Great skua

Adder

Flickr | Nikon D7200 | Nikon 500 F4 | Sony A77 | Sony 16-80

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Royz

Kleurenblind!!

quote:
RobertJRB schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:21:
Leuk topic!
Ben pas sinds kort bezig met dieren fotografie. Eigenlijk aangewakkerd door een reis door Afrika.

[afbeelding]
Kenia, Samburu

[afbeelding]
Nederland, Veluwe

[afbeelding]
idem

[afbeelding]
Tanzania, Serengeti

[afbeelding]
Tanzania, Serengeti
geen bijzondere foto maar het moment was dat wel. Jonge gazelle gevangen door moeder Cheetah en gedegradeerd tot oefenmaterieel voor de kids.

[afbeelding]
Tanzania, Ngorongoro

[afbeelding]
Duitsland, Eiffel

[afbeelding]
Tanzania, Ngorongoro
Baas boven baas..

[afbeelding]
Tanzania, Ngorongoro

[afbeelding]
idem
Wat een vette serie zeg! Misschien een testcase van maken?

Fotografie Vlogs & Drone videos | Foto website | Foto Facebook

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@RobertRJB Vooral de eerste en de laatste spreken mij enorm aan, de rest is ook zeer netjes maar de eerste en laatste springen eruit. Wel jammer idd dat de EXIF kwijt is, had graag inzicht gehad in de focal-length. ed.
@Sooterd Mooie platen, vooral de tweede. Ik heb het idee dat de foto van de papegaaiduiker wat onderbelicht is. De diagonale lijnen in de foto van de adder spreken mij niet zo aan helaas, wel een mooie scherpe plaat.

Van het weekend deze foto geschoten in de Amsterdamse Waterleiding Duinen, toen ik de foto maakte was ik heel blij met de pose en de scherpte. Later zag ik pas dat er een vos door het beeld liep :)

Spot the fox by Stephan Arts, on Flickr

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:20
Mooi om te zien hoe zowel het hert als de vos elkaar niet opmerken.

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

Iedereen bedankt voor de reacties. En wat zitten er weer mooie plaatjes tussen. Echte toppers.

@RobertJRB Super mooi, tja in het wild. Ik wil zo ruilen.
@regmaster leuk en informatief
@Sooterd Heel mooi, nummer 1 doet het wel. De andere twee zijn ook mooi gedaan, fijne kleuren.
@psyBSD Spannende foto, ze bijten elkaar niet op deze afstand. Wel leuk zo met de vos op de achtergrond

(X-T2 | XF100-400 | XF1.4xTC)

1) Apenheul ( tja 5 min fietsen)

2) Me tarzan (AH)

3) (AH)

4) (AH)

5)Ouwehands

• regmaster
  • Niet online
quote:
RobertJRB schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:06:
[...]

Wat gek dat de exif er niet instaat.

Foto's van de zebra's en de roofvogel zijn gemaakt met een Sony A7 met FE 70-200/4.
De rest met een Sony A6300 met metabones adapter en een Canon 400mm f/5.6

Goed te zien dat het goed gaat met de leeuwen. Nooit bij de opvang daar geweest maar wel veel met stichting aap te maken gehad. Mooi werk.
Dat is niet bepaald een startersset die je hebt, niet zo heel gek dat het allemaal ragscherp is. Gaaf hoor.

• Speedy
  • Nu online
Paar dagen niet geweest en behoorlijk wat posts te bekijken!

@Montana Fraaie platen weer, uitschieters voor mij de gorilla van je voorlaatste en de witte leeuw uit de laatste serie.
@regmaster Mooi dichtbij met "maar" de 12-40, prima scherp ook. Ken de dieren helaas niet, denk dat daardoor de foto's me wat minder doen, maar hekwerken/verblijven blijft ook lastig. [Edit] zie net je toevoeging, wellicht had je met de 100-300 nog wat mooie close ups kunnen maken (vind de laatste namelijk kwa scherpte best ok met die lens).
@Sooterd Nr 2 springt er bij mij uit, gaaf! Net dat grassprietje, maar die pose is erg mooi.
@psyBSD Tof moment zo met die vos inderdaad.
@RobertJRB Afrika wakkerde bij mij ook de interesse voor dierenfotografie aan, super ervaring (kan niet wachten om weer terug te gaan) Er zitten mooie platen bij, maar zou ze de volgende keer wel even groeperen.
Paar uitspringers, crop het luipaard iets, mijn oog viel gelijk op het zwarte puntje in de linkerhoek. De 1e zebra is mooi, maar had wellicht uitgezoomed (of is het een crop?) nog beter tot z'n recht gekomen in het landschap. De valk(?) is fraai vastgelegd, mooi scherp en de cheetah's is inderdaad een mooi actiemoment, vindt die foto een verhaal vertalen, top.

Speedy wijzigde deze reactie 12-07-2017 22:18 (6%)

Flickr | Lego collectie

• RobertJRB
Dank alle voor de reacties/ tips :)

@Sooterd Prachtig die papagaaiduiker. Op mijn scherm wel een beetje donker maar dat kan aan mijn scherm liggen. Vind de toning (zeg ik dat goed) van de foto erg prettig overkomen.
@Royz Dank je!! Testcase is gewoon een eigen topic bedoel je?
@psyBSD Gave (late) spot! Paar weken geleden ook in de duinen gelopen. Heb me verbaast hoe makkelijk je wild spot daar. Op de veluwe was het echt een stuk lastiger.
@Montana Prachtige ogen bij 3. Profiel van de leeuw spreekt me het meest aan.
@Speedy Ben met je eens dat het luipaardjong net wat meer gecropped had gemogen. Misschien door de donkere achtergrond van Capture one is het hoekje me nooit echt opgevallen. Zo op een witte achtergrond weer heel erg.
Afrika is ontzettend verslavend. Zijn in Maart terug gekomen en ben alweer volop aan het zoeken naar reizen erheen. Ervaring om nooit te vergeten.
@regmaster Dank je :) Ik bedoelde starten met dierenfotografie. Ik fotografeer al wat langer maar voornamelijk straat en architectuur.

Veluwe, zwijnenbiggen rennend achter moeder aan.
Sony A6300, Canon 400mm, f/7.1, 1/25, ISO 100

Sumatra Indonesië
Sony A7, Sony 24-70/4, f/5.6, 1/80, ISO 100

Sumatra Indonesië
Sony A7, Sony 24-70/4, f/4.0, 1/80, ISO 2000

RobertJRB wijzigde deze reactie 12-07-2017 23:23 (8%)

• regmaster
  • Niet online
quote:
Speedy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:15:

@regmaster Mooi dichtbij met "maar" de 12-40, prima scherp ook. Ken de dieren helaas niet, denk dat daardoor de foto's me wat minder doen, maar hekwerken/verblijven blijft ook lastig. [Edit] zie net je toevoeging, wellicht had je met de 100-300 nog wat mooie close ups kunnen maken (vind de laatste namelijk kwa scherpte best ok met die lens)
Met die laatste foto van Raka heb ik geprobeerd om de boompjes als een soort frame te gebruiken. Helaas komt dat niet helemaal goed terug in de foto want Raka ligt iets te ver voor de boompjes.
Saillant detail bij deze foto is overigens dat er uit zijn bek aan de rechterkant een botje steekt. Iedere dag worden de dieren geïnspecteerd en daarbij was het niet opgevallen. Zo'n botje kan door het tandvlees heen steken wat een ontsteking kan opleveren en in het ergste geval moet er een dierenarts aan te pas komen. Zo'n botje trek je bij een leeuw er niet zomaar uit dus zal deze onder gehele verdoving moeten. Gelukkig was het botje de volgende dag weg.
Hekwerk doe je helaas niet zoveel aan, die dieren gaan liggen of zitten waar ze willen en soms liggen ze liever in het zogenaamde eetgedeelte i.p.v. de grote ruimte, zoals Mas en Nero, en soms kan ik zo dichtbij komen dat ik de lens door het hek heen kan steken zonder dat ik of de lens word aangevallen. Is overigens wel een hele ervaring om zo dicht bij zo'n monster te zitten zonder te worden aangevallen.

regmaster wijzigde deze reactie 13-07-2017 07:06 (15%)

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:12

BlaTieBla

Blake Returns

quote:
RobertJRB schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:21:
Leuk topic!

[...]

[afbeelding]
Tanzania, Serengeti
[...]
<3 <3 <3
Baby luipaard. Ben meteen stik jaloers.

* BlaTieBla cancelt de reis naar IJsland en boekt 4 weken tanzania :+

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• RobertJRB
quote:
BlaTieBla schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:15:
[...]

<3 <3 <3
Baby luipaard. Ben meteen stik jaloers.

* BlaTieBla cancelt de reis naar IJsland en boekt 4 weken tanzania :+
Haha, ik had precies hetzelfde. Je zou ze zo uit de boom willen pakken.
Maar dat leer je snel af :P

Samburu national park Kenia

Deze foto op een paar honderd meter van onze kampeerplaats gemaakt. In de nacht is er een luipaard langs onze tent gelopen en zou best deze kunnen zijn geweest. Gelukkig liep ze direct door :)
Ik heb daarna maar met oordopjes in geslapen..

Serengeti, Tanzania

Zijn zusje (broertje ligt erachter)
Serengeti, Tanzania

Probeerde nog het karkas weer de boom in te tillen was niet gelukt is.
Serengeti, Tanzania

Onder grote belangstelling van zijn zus.
Serengeti, Tanzania

Alles met A6300 en canon 400mm op een metabones. 1/500 en f/6.3.

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@RobertJRB Even wat nummeren, want het zijn er veel :D

1. Die zwijnen zijn leuk zo, door het hoge gras. Persoonlijk had ik er nooit aan gedacht om de foto om te zetten in zwart-wit. Het voegt echt iets toe, in kleur had ik zo'n foto waarschijnlijk weggegooid.

2. Deze uitsnede doet de chimpansee (toch?) echt goed, net genoeg ruimte ook aan alle kanten.

3. Altijd leuk om moeder en kind te fotograferen, helaas zit het kind precies voor moeders gezicht, jammer.

4. Wat een timing, briljante foto met moeders die je zo aankijkt. Mijn nek haren gaan ervan overeind staan.

5 - 8. Het zijn mooie platen, maar het gebrek aan contrast tussen de vacht van de welpen en de omgeving maakt ze in mijn ogen de minste van de serie. Er is iets te veel omgeving te zien denk ik.

Die foto had ik idd gemaakt onderweg terug naar de parkeerplaats toen ik ineens oog in oog stond met het hert. Ik liep al even rond (vanaf zonsopkomst)

• RobertJRB
Dank je!

Nummers geven is een goed idee. Heb nog tig foto's liggen dus kan best op gaan lopen :)

Je moet geen ruzie krijgen met die moeder inderdaad :)

Het zijn trouwens Sumatraanse Orang Oetans. Op het eiland Sumatra.

• Montana

Montana

X-H1 ..what else !

@RobertJRB beide series mooie foto's

Vakantie tijd, helaas niet in het wild gemaakt. Ik probeer altijd wel om zo te maken dat het niet gelijk opvalt dat het dierentuin foto's zijn.

1)
RM019814BF by Ron Meijer, on Flickr

2)
RM019779BCF by Ron Meijer, on Flickr

3)
RM019839BFBF-DARK by Ron Meijer, on Flickr

4)
RM019808BCF by Ron Meijer, on Flickr

5)
RM020377BF by Ron Meijer, on Flickr

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Montana Die laatste, je zou vergeten dat hij vis eet... Heel mooi gedaan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy
  • Nu online
@RobertJRB Zeker een gave plaat nr1, mooi moment! Jammer van het stuikje rechts, maar dat heb je helaas niet voor het uitkiezen. En gewoon gaaf zo'n luipaard jong.

@Montana Voor mij nr1, aparte pose tov de portretten, leuk!

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True