Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mr. Hayes
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
barthoekstra: zo strak zwart/wit vraagt m.i. ook om een net zo strakke compositie en dat vind ik hem door de positie/houding van die 3 vogels niet. Paaltje en water zijn prima, dat gedeelte werkt voor mij wel.

ehtweak: de koe oogt heel klein en ik zie ook niet direct dat het een gletsjer is, ik had dan op die twee elementen meer nadruk willen zien als de combinatie zo bijzonder is.

DivWhis: ik ben het wel eens met de opmerking over de scherptediepte, had je niet f/1.8 kunnen gaan? Het is een prima foto, maar die achtergrond is nietszeggend doch erg aanwezig.

marceltuit: heerlijke foto. :)

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:33

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

*knip* lief zijn... :>

Ventieldopje wijzigde deze reactie 22-03-2016 09:06 (84%)

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:22

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zal ik een recente foto van een vosmangoest ter inspiratie posten?

2016-03-13-12h36m51.BL7R0986 by Arjan Haverkamp, on Flickr

This footer is intentionally left blank

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:38
Bijna niet te geloven, dat dit hetzelfde diertje is...

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:46

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Mooie plaat Arjan, mooie pose, fijne lichtval en lekker scherp :)

Geinige beestjes ook, kan me niet herinneren dat ik deze al ooit ben tegengekomen in een dierentuin.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hamed
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:53
quote:
ajhaverkamp schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:18:

[afbeelding]2016-03-13-12h36m51.BL7R0986 by Arjan Haverkamp, on Flickr
_/-\o_

Sony A7II | Carl Zeiss Batis 25 & 85 | Sony Distagon T* Zeiss FE 35 | Sony FE 90
Voigtlšnder 90 SL-II | 500PX

• Mr. Hayes
  • Niet online
:) Je foto is natuurlijk op alle fronten beter, maar toch vind ik die van mij er leuker op staan. Orion84: Ouwehands Rhenen kun je ze iig vinden, vlak naast de stokstaartjes die voor mijn manuele focuskunsten te snel waren. :+

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
Orion84 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:03:
Geinige beestjes ook, kan me niet herinneren dat ik deze al ooit ben tegengekomen in een dierentuin.
Deze is genomen in Amersfoort. Rhenen (Ouwehand) en Rotterdam (Blijdorp) hebben ze ook.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:46

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

In die drie parken ben ik ook al een poosje niet meer geweest.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Toff
quote:
refused schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:05:
:) Je foto is natuurlijk op alle fronten beter, maar toch vind ik die van mij er leuker op staan.
Meningen zijn vrij...

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:35
@Refused
Ik vind de foto erg grauw en de (bewegings)onscherpte leid af van het onderwerp. De kop van het beestje staat er wel leuk op.

@ajhaverkamp
Pracht foto! Erg goede belichting en vooral de scherpte van de plaat spreekt me aan :).

Twee foto's van mijzelf.

_DSC0186 by Nando Donkersloot, on Flickr

_DSC0330 by Nando Donkersloot, on Flickr.

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

• AdmiralSnipe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:45
@Tiwazz: Heb je die pauw niet eens eerder gepost? Hij komt me erg bekend voor namelijk.

~edit: Ah, hebbes:
quote:
Tiwazz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:50:

Bedankt iedereen voor zijn reacties op mijn vorige foto :).
Nu een heel ander onderwerp, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[afbeelding]_DSC0330 by Nando Donkersloot, on Flickr

AdmiralSnipe wijzigde deze reactie 25-03-2016 21:41 (72%)

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Tiwazz
quote:
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:40:
@Tiwazz: Heb je die pauw niet eens eerder gepost? Hij komt me erg bekend voor namelijk.

~edit: Ah, hebbes:

[...]
Oeps, inderdaad. Ik dacht dat ik die nog niet op Tweakers gezet had :+ :X . Dan blijft het aapje over.

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

• AdmiralSnipe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:45
@Tiwazz: Het aapje lijkt niet helemaal scherp en ik vind het jammer dat er zo weinig van z'n koppie te zien is.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• dolaf
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18-05 18:44
#1: Salamandertje Hagedis op Klein Curacao

#2: Zelfde salamander hagedis

Geschoten met mijn oudere Nikon D3100 icm 18-55mm objectiefje.

dolaf wijzigde deze reactie 09-04-2016 13:04 (6%)

i5 6600k // 16GB DDR4 // Sapphire RX480

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:57
Salamander? Een salamander is een amfibie zover ik weet. Dit lijkt mij een hagedissensoort (reptiel).

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Vrijwel ieder jaar hebben we kikkers in ons poeltje in de tuin. Maar dit jaar heeft 'ie zich nog niet laten zien...
In eerdere jaren wel: >:)

FrogFilmstrip by Erik Haak, on Flickr

†††Mooie Plaatjes†††

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Futen stel
https://dl.dropboxusercon...20pics/futen/SAZ_0451.jpg

Ik heb er een paar meer in dit draadje staan.

Reageren op voorgangers en afbeeldingen verkleinen a.u.b!

Ventieldopje wijzigde deze reactie 09-04-2016 13:14 (15%)

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:33

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Uit de topic start:
quote:
Net zoals op andere plaatsen, wordt ook hier onderbouwd commentaar op andermans foto's zeer gewaardeerd.
Verder verwachten we dat je ook commentaar op je eigen foto levert, zodat je beter nadenkt over je foto voor je hem plaatst.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Lasteraar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:36
quote:
Herkenbare foto :-)

(uit 2013 inmiddels)

• Luxicon
  • Laatst online: 09-07-2017
quote:
dolaf schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:06:
#1: Salamandertje op Klein Curacao
[afbeelding]
#2: Zelfde salamander
[afbeelding]
Geschoten met mijn oudere Nikon D3100 icm 18-55mm objectiefje.
Foto 2 vind ik er super uitzien, erg mooi met die bokeh en die kleuren zo.
quote:
ajhaverkamp schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:18:

[afbeelding]2016-03-13-12h36m51.BL7R0986 by Arjan Haverkamp, on Flickr
Heel mooi en scherp, fijne kleuren en bokeh!
Ik krijg gelijk zin m'n camera te pakken, al een tijdje inactief (wel voor huis-tuin-keuken foto's gebruikt). :)

Luxicon wijzigde deze reactie 08-04-2016 19:13 (40%)

Nikon D7100 | Sigma 18-35 f/1.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiwazz
quote:
Lasteraar schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:07:
[...]

Herkenbare foto :-)

[afbeelding]
(uit 2013 inmiddels)
Die lijken veel op elkaar :> .

• Tiwazz
@Dolaf
Ik vind je eerste plaat sterker door de achtergrond, ik kan me hier nog een verhaal bij bedenken. Een avontuurlijke hagedis :+ .

@Ehtweak
De foto doet me eerlijk gezegd niet zoveel, de omgeving/achtergrond is niet interessant waardoor het beestje er niet mooi uitkomt.

@Dragon2
Leuke foto door de reflectie en houding van het kleintje. Ik heb wel het gevoel dat ik bovenin liever wat meer ruimte had.

_DSC0118-2 by Nando Donkersloot, on Flickr

• dolaf
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18-05 18:44
quote:
Universal Creations schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:14:
Salamander? Een salamander is een amfibie zover ik weet. Dit lijkt mij een hagedissensoort (reptiel).
Oeps helemaal gelijk, gewijzigd!

i5 6600k // 16GB DDR4 // Sapphire RX480

• HMJ
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-05 21:41

HMJ

Jelle Hansma

@dolaf: nice. Bij die tweede vind ik toch jammer dat hij er net niet helemaal op staat. Bij de eerste had ik denk ik geprobeerd die spriet weg te poetsen.
@Lasteraar: Ja erg gaaf! net als die van Tiwazz ;)
@Tiwazz: op zich een leuke foto, alleen jammer dat hij onderin wat krap is.

zonet een pad in de tuin gespot.

www.hansjellema.nl | Facebook

• Tiwazz
Erg gaaf HMJ! Mooi gebruik gemaakt van de voorgrond, vind deze beter dan 'Pad2' op je flickr photostream. Als ik kritiek moet geven had de voorgrond net ietjes lager moeten zijn zodat de linker achterkant duidelijker te zien valt.

• HMJ

HMJ

Jelle Hansma

quote:
Tiwazz schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:39:
Erg gaaf HMJ! Mooi gebruik gemaakt van de voorgrond, vind deze beter dan 'Pad2' op je flickr photostream. Als ik kritiek moet geven had de voorgrond net ietjes lager moeten zijn zodat de linker achterkant duidelijker te zien valt.
Zo'n foto heb ik toevallig, maar vond dit wel wat hebben eigenlijk :)

• Tiwazz
quote:
HMJ schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:41:
[...]

Zo'n foto heb ik toevallig, maar vond dit wel wat hebben eigenlijk :)
Ja misschien als ik het zie dat ik dit ook de beter zou vinden. Je wordt wel mooi naar de kop/ogen van het beestje geleid door de voorgrond zo.

• HMJ

HMJ

Jelle Hansma

quote:
Tiwazz schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:43:
[...]

Ja misschien als ik het zie dat ik dit ook de beter zou vinden. Je wordt wel mooi naar de kop/ogen van het beestje geleid door de voorgrond zo.
Het verschil is niet heel groot.

• Tiwazz
quote:
Thanks! Ja dan zou ik toch ook voor degene zijn gegaan die je hier hebt geplaatst ;) .

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-05 16:30
@lasteraar: staat er goed op die pauw. Misschien had hij net wat meer verzadiging kunnen krijgen voor iets meer 'pop'

@hmj: ik zie dat de foto op 35mm is genomen. Hoe dichtbij moest je wel niet komen hiervoor?

@tiwazz: ben het met hmj eens dat hij aan de onderkant wat krap is. Verder leuke foto.

Van mij een schildpad in de dierentuin Emmen die af en toe boven water kwam. DSC_5086 by Sj44k13, on Flickr

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• HMJ

HMJ

Jelle Hansma

quote:
Sj44k13 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:09:
@lasteraar: staat er goed op die pauw. Misschien had hij net wat meer verzadiging kunnen krijgen voor iets meer 'pop'

@hmj: ik zie dat de foto op 35mm is genomen. Hoe dichtbij moest je wel niet komen hiervoor?

@tiwazz: ben het met hmj eens dat hij aan de onderkant wat krap is. Verder leuke foto.

Van mij een schildpad in de dierentuin Emmen die af en toe boven water kwam. [afbeelding]DSC_5086 by Sj44k13, on Flickr
Het groen in jou foto is me toch wat te veel.. iets donkerder maken zou al een hoop schelen vermoed ik.

Ik zat behoorlijk dicht op de pad inderdaad. Daarnaast nog wat bijgesneden.

• Sj44k13
Het was flink fel kroos kan ik me nog herinneren, dus redelijk waarheidsgetrouw.

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMJ

HMJ

Jelle Hansma

quote:
Sj44k13 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:21:
Het was flink fel kroos kan ik me nog herinneren, dus redelijk waarheidsgetrouw.
hmm oke :)

Ik ben zelf meestal niet zo bezig met waarheidsgetrouw, maar meer met een beeld maken wat fijn weg kijkt ;)

• Tiwazz
@Sj44k13
Het groen mag van mij ook wel ietjes minder fel, misschien een iets verdere krop? Buiten het hoofd van het beestje is er weinig interessants.

Ik ben vandaag weer eens in de Efteling geweest en om in de Pauw foto's te blijven, kwam er nog eentje tegen :+. Sinds gisteren een 50mm f1.8 voor mijn D610 dus meteen even op de proef. Lekker scherp :).

DSC_6511 by Nando Donkersloot, on Flickr

• Luxicon
Hallo zeg, gaat iedereen nu pauwen fotograferen. :)
quote:
HMJ schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:53:
@dolaf: nice. Bij die tweede vind ik toch jammer dat hij er net niet helemaal op staat. Bij de eerste had ik denk ik geprobeerd die spriet weg te poetsen.
@Lasteraar: Ja erg gaaf! net als die van Tiwazz ;)
@Tiwazz: op zich een leuke foto, alleen jammer dat hij onderin wat krap is.

zonet een pad in de tuin gespot.

[afbeelding]
Hele fijne foto, zo met die kleuren en contrast, maar ik vind de voorgrond teveel bokeh hebben, mag wel voor de helft minder vind ik.

Luxicon wijzigde deze reactie 10-04-2016 17:29 (4%)

• ehtweak
  • Niet online
@Tiwazz: idd, helemaal gelijk, het is een oninteressante achtergrond rond de poserende kikker. (hij zat op de rand van een zwarte teil). Het ging ook om de strip als geheel, kikker, kikker, kikker, kikker en dan dril... ;)

@HMJ: leuk z'n pad. Maar wel erg veel blurry bokeh op de voorgrond... Nu leidt dat weer iets teveel af. En de pad wat asymmetrisch in beeld had wellicht wat interessanter er uit gezien.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de neusgaten van de schildpad in de groene brij.

Iets anders dan een pauw in een park.
Een halfverwilderd rendier in de Schotse Hooglanden:

Scotland14 by Erik Haak, on Flickr

Of het welbekende alpenvee. Kunnen best wel imposant overkomen voor een klein meisje: >:)

CowEncounter by Erik Haak, on Flickr

†††Mooie Plaatjes†††

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:03

Karel V

Een simpele ziel

Sj44k13: als ik jou was zou ik rond het hoofdje van de schildpad croppen. Dat maakt het beeld sterker en dan stoort het groen veel minder. De kop van het dier kan ook wat extra sharpening gebruiken heb ik het idee. Het hoofdje oogt nu wat soft met name rond de bek.
Ehtweak: een statige posť van het dier. Wel jammer dat hij nu ergens heen kijkt waar je hem in het beeld geen ruimte hebt gegeven. Dat terwijl bij het achterwerk van het dier veel loze ruimte zichtbaar is. Stond er iets voor hem dat het beeld van je foto belemmerde?
Je tweede foto vind ik compositioneel veel sterker. Jammer dat je geen fan bent van fotobewerking want je zou er de shadows mee op kunnen lichten en de hooglichten in de wolken wat omlaag kunnen halen voor een sterker contrast.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• ehtweak
  • Niet online
@Karel V: ik ben geen tegenstander van bewerking, maar er is een verschil tussen subtiele aanpassingen versus over-the-top kekke kleurtjes... >:)

Die ontmoeting met de koeien was nou eenmaal tijdens sombere weersomstandigheden. Een uurtje later daalde de temperatuur tot net boven het vriespunt en begon het lichtjes te sneeeuwen.

Maar wellicht dat deze bewerking een iewat minder somber beeld weergeeft:

†††Mooie Plaatjes†††

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:03

Karel V

Een simpele ziel

quote:
ehtweak schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:11:
@Karel V: ik ben geen tegenstander van bewerking, maar er is een verschil tussen subtiele aanpassingen versus over-the-top kekke kleurtjes... >:)

Die ontmoeting met de koeien was nou eenmaal tijdens sombere weersomstandigheden. Een uurtje later daalde de temperatuur tot net boven het vriespunt en begon het lichtjes te sneeeuwen.

Maar wellicht dat deze bewerking een iewat minder somber beeld weergeeft:
[afbeelding]

Subtiel bewerkt en een duidelijke verbetering ten opzichte van je eerste versie.
Sombere weersomstandigheden doen hier geen afbreuk. Het meisje komt nu beter voor de dag nu de schaduwen, duidelijk zichtbaar in de eerste foto op haar gezicht, opgelicht zijn. De wolken komen nu ook krachtiger over en zijn duidelijker zichtbaar. Ik vind je bewerking geslaagd zo.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Mortum
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:25

Mortum

Denken met zijwieltjes

Ik kan helaas niets zeggen voor de eerdere versie maar ik ben het met het commentaar van Karel eens op de "nieuwe" afbeelding!

Zelf al een hele tijd niets meer gepost, dus ik ga mij er weer eens aan wagen!

_MG_1270 by Robin van der Molen, on Flickr

Normaal loopt geen van onze honden over die heuvel als ik er zo vlak naast sta, maar tijdens het spelen kwam deze pose langs... en ik had toevallig mijn camera in mijn hand :D

Wie spot het vliegje wat ook bijna in-focus vliegt? :P

_MG_1212 by Robin van der Molen, on Flickr

IMG_0396 by Robin van der Molen, on Flickr

Mortum wijzigde deze reactie 11-04-2016 23:02 (26%)

Discord
Doggies<3

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-05 16:11
@HMJ Intrigerend padje - omgeving imo niet storend. Vraag me af wat er gebeurt als je hem spiegelt....

@Sj44k13 Kopje misschien iets te centraal - zelf zou ik proberen hem een beetje asymmetrisch te croppen en het geel / groen van het kroos een stuk terug te schroeven

@Tiwazz Symmetrische pauwen (bijv. de deja vu van @lasteraar) trekken mij meer - en deze mist ook net wat aan de onderkant. Er mist net wat om het een complete pauw te maken

@ehtweak Rendier is fraai, grasje linksachter stoort alleen wat. "Cowcounter" is mij wat te crap, misschien door de schuinte van het beeld - de kleine links lijkt bijna uit het frame te vallen. Misschien is het de zichtlijn die wat storend werkt _ qua inhoud / onderwerp kijk je van links naar rechts, maar de compositie dwingt je van rechts naar links te kijken.

@Mortum kleuren behoorlijk heavy, compositie een tikje centraal. Vlieg zie ik niet (maar boeit ook niet echt)
#2 en #3 vind ik een stuk minder synthetisch ogen. Dof bij #2 had van mij wat krapper gemogen (voorgrond minder scherp), en # 3 had van mij wat krapper gecropt gekund

(Kat Rampi - met een oude Helios 44, wat vignet en een tikkeltje korrel)

bobcom wijzigde deze reactie 11-04-2016 23:17 (8%)

D7100, Sony A7, X-E1, een portie glas en wat lampen

• technonose
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:33
@ Sj44k13, mooi moment heb je te pakken. Ik zou idd iets meer croppen en de highlights terugdraaien.

@ Tiwazz, mooie pauw. Wat ik mooi vind is dat de pauw van de zijkant te zien is en niet gecentreerd op de foto staat.

@ ehtweak Jammer dat het beest niet de camera in kijkt. bij de tweede/derde eens met commentaar van karel. Verder een familliekiekje.

@ Mortum De tweede en derde zijn een beetje rommelig, waarbij de eerste er mooi uitspringt wat betreft kleuren en scherpte!
Bij de middelste foto vind ik de vignetting wat storend.

@bobcom, mooie compositie. Vind de streep op de achtergrond wat storend en mis absolute scherpte in de ogen.

Gemaakt met de Ricoh GR en 21mm add on lens

technonose wijzigde deze reactie 18-04-2016 10:46 (3%)

Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF18-55, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st

• TQAirstrike
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 21:57
Erg benieuwd naar jullie feedback, ben net begonnen met fotografie dus wil veel leren!
Ik zal de komende tijd ook feedback geven (zodra ik wat meer kennis van zaken heb :) )

Gijs by Thomas Bartelds, on Flickr

https://www.flickr.com/gp/141257421@N07/4i773e

• Sj44k13
@ehtweak: Mooi moment. alleen jammer dat de rechter koe een beetje wegkijkt.
@bobcom: eens met technose en misschien mag er wat meer contrast bij.
@technonose: mooie foto! Misschien had hij iets ruimer mogen zijn aan de linker kant.
@TQAirstrike: Staat er mooi op. Is het beest echt zo donker? Anders mogen de schaduwen iets worden verhoogd. Ook kan je misschien de witte vlek bovenin wegshoppen, zodat de achtergrond geheel lichtbruin is.

Deze moet ik even met jullie delen :)
DSC_0531 by Sj44k13, on Flickr

Sj44k13 wijzigde deze reactie 23-04-2016 19:38 (24%)

• Luxicon
Maar weer eens een dierenfoto, de ganzen aan de overkant kan ik er eventueel uitshoppen, of zelfs die 'eenden' rechts, maar die vind ik opzich wel leuk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Die eenden rechts zijn nijlgansen, een ouder met 2 kuikens.

• Luxicon
quote:
ajhaverkamp schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:10:
Die eenden rechts zijn nijlgansen, een ouder met 2 kuikens.
Dankje, daar heb ik nog nooit van gehoord, leuk om te weten. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
Nijlgansen, komen echt uit Egypte bij de Nijl. Ooit ontsnapt in 1963 uit een dierentuin in den haag (?).

Over de foto: belichting goed, redelijk op dierhoogte, dier kijkt niet richting lens maar beweegt er juist vanaf. Achtergrond afleidend en onrustig. De foto mist wat kuikens rechts. Links is niets bijzonders te zien dus camera beter naar rechts dan.
Succes!

www.harrofotografie.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
Harribo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:42:
Nijlgansen, komen echt uit Egypte bij de Nijl. Ooit ontsnapt in 1963 uit een dierentuin in den haag (?).
Dat zal dan waarschijnlijk dierenpark Wassenaar zijn geweest. In Artis lopen ze ook. Ze zijn geringd, maar het zijn gewoon wilde (niet gekortwiekte) dieren. Meerdere keren per jaar hebben ze kuikens, de meeste worden opgegeten door de reigers of overleven de kou niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff
Nijlganzen zijn eigenlijk eenden, geen ganzen. Ze zijn inderdaad ontsnapt uit gevangenschap in Rijswijk en Wassenaar en ze zijn IMHO inmiddels een plaag (ook al omdat er ieder voorjaar een luidruchtig exemplaar bezit neemt van een schoorsteen in mijn directe woonomgeving, om van daaruit met veel kabaal zijn soortgenoten aan te roepen in de ochtend...). Ze zijn zeer agressief naar andere dieren en ze worden ervan verdacht om eendenkuikens in hun omgeving te verdrinken (zelf niet waargenomen).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:16

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Gezien ik m'n 50-100/1.8 en Indra 500 nog even moest testen en mijn ouders een ontzettend geschikte hond hebben:

Binne (HSS test) by Woutoud, on Flickr

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
Dat ziet er super uit, scherp (met 1.8 zelfs) en dan die bokeh. De hond is mooi belicht zo, ik zou niet zeggen dat je een flitser gebruikt zou hebben. Misschien dat die vierkantjes in de ogen dat vertellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Superleuke foto :) Daar zou elke hondeneigenaar blij van worden.

Als ik even mag pixelneuken een paar kleine dingetjes die het voor mij beter hadden gemaakt: een ronde lichtreflectie in de ogen (alhoewel het is dat Luxicon het noemde, anders had ik het niet opgemerkt :+) en de depth of field iets groter, zodat de neus ook scherp zou zijn. Achtergrond is heel lekker zacht, maar op de grote versie vind ik op de hond zelf toch wat te veel niet scherp.

Dat ter zijde, ik zou zelf ook heel blij zijn met dit resultaat :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:16
@Woutoud: erg leuke foto, technisch goed genomen; grappig, dat witte vierkantje in z'n rechteroog, je moet het maar net zien :)

Deed me denken aan een foto die ik een tijdje terug in Utrecht gemaakt heb, tijdens een warme zomerdag:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Bedankt voor de leuke reacties! Toch een geslaagde test zullen we dan maar concluderen. :P

@ Hahn: Inmiddels staat een octa-box op m'n verlanglijstje. Dat is nog niet rond, maar komt wel meer in de buurt. En de f/1.8 was in dit geval eigenlijk puur omdat het kan. Verder afstoppen voor iets meer DoF kan inderdaad prima.

@ Walker78: Ik zie de gelijkenis! :D

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06:42

Canaria

4313-3581-4704

Geweldig topic!
Ik vind het lastig om hier commentaar te geven, ik ben vooral bezig met kijken.

Maar ik post hier graag een plaatje van een boze kater. Oren zijn van de foto afgeknipt, die worden toch 9 van de 10 keer niet gebruikt :P

Gemaakt met de kitlens van de OM-D E-M10 II.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
@Walker: Leuke foto, een beetje iets voor straatfotografie.
@Canaria: Het is te zien dat je kater boos is! Van mij mogen de oren er wel bij op. :)

Ik heb weer eens een foto van een koe. De focus is niet op de ogen helaas, ik moet nog wel wennen aan de lens en hoe deze reageert. Met f/4.0 dacht ik al sneller meer scherp te hebben, maar de lens creŽert toch al wel vrij snel bokeh. Wat ook voordelen heeft. :)

Luxicon wijzigde deze reactie 07-06-2016 22:20 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sj44k13
Staat er goed op. Mooi laag standpunt en mooie kleuren. De focus valt mij niet zo op als ik de foto op 2048 pixels zie.
quote:
Luxicon schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:17:
@Canaria: Het is te zien dat je kater boos is! Van mij mogen de oren er wel bij op. :)

Ik heb weer eens een foto van een koe. De focus is niet op de ogen helaas, ik moet nog wel wennen aan de lens en hoe deze reageert. Met f/4.0 dacht ik al sneller meer scherp te hebben, maar de lens creŽert toch al wel vrij snel bokeh. Wat ook voordelen heeft. :)

[afbeelding]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Grappige foto op zich, leuk hoe de koe aandacht heeft voor de kijker, maar heb je de lucht selectief donkerder gemaakt? Die doet me op de een of andere manier vreemd aan namelijk.

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
quote:
Sj44k13 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:58:
Staat er goed op. Mooi laag standpunt en mooie kleuren. De focus valt mij niet zo op als ik de foto op 2048 pixels zie.
[...]
Het standpunt dacht ik aan, omdat jij zei dat het standpunt bij die gans mooi op dierhoogte is. Dus nu dacht ik, laat ik nu weer eens iets in die richting proberen. :)
quote:
Woutoud schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:12:
Grappige foto op zich, leuk hoe de koe aandacht heeft voor de kijker, maar heb je de lucht selectief donkerder gemaakt? Die doet me op de een of andere manier vreemd aan namelijk.
Dat heb ik net nagekeken, maar de highlights zijn over de hele foto verlaagd, het gras is wel selectief wat donkerder geworden.

• Sj44k13
Nu zijn de kleuren van de koe een stuk fletser geworden. Vind de eerste bewerking mooier.

• Luxicon
quote:
Sj44k13 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:06:
Nu zijn de kleuren van de koe een stuk fletser geworden. Vind de eerste bewerking mooier.
Ja, dat is het origineel, zonder bewerking (ja, de highlights en exposure zijn lager gezet in Lightroom)

• Harribo
Volgens mij volsta je met de schaduwen wat oplichten mbt de koe.
De verzadiging van de kleuren.....heb je die verhoogd? Ik vind dat wel mooi. Zo'n kleurrijke foto raakt toch meer.
Deed ik hier ook, alleen geen dier.

Zie weer dat de combi d7100 met zo'n art sigma scherpe foto's oplevert

www.harrofotografie.nl

• Toff
quote:
Harribo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 07:44:
Beetje gekleurde opmerking, aangezien de maker zelf al toegeeft dat de scherpte niet op de goede plaats ligt. Om nu dat kleine beetje scherpte op de neus te gebruiken om te beweren dat de betreffende combinatie "scherpe foto's oplevert"...

• Luxicon
quote:
Toff schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Beetje gekleurde opmerking, aangezien de maker zelf al toegeeft dat de scherpte niet op de goede plaats ligt. Om nu dat kleine beetje scherpte op de neus te gebruiken om te beweren dat de betreffende combinatie "scherpe foto's oplevert"...
quote:
Harribo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 07:44:
Volgens mij volsta je met de schaduwen wat oplichten mbt de koe.
De verzadiging van de kleuren.....heb je die verhoogd? Ik vind dat wel mooi. Zo'n kleurrijke foto raakt toch meer.
Deed ik hier ook, alleen geen dier.

De foto's kunnen inderdaad erg scherp worden. Bij het lente verzameltopic staan ook een paar foto's die met deze lens gemaakt zijn. De body + lens combi bevalt verder uitstekend. :)

Eigenlijk had ik voor de koe een diafragma van f/5.6 moeten gebruiken denk ik, om d'r hele kop scherp te krijgen. Ik denk dat het op zich juist lekker weg kan kijken, doordat de neus wel scherp is. Onscherpte daarvan, valt denk ik meer op dan op de kop (rondom de ogen).

Het resultaat van het bewerken heeft er inderdaad voor gezorgd dat de kleuren meer verzadigd zijn geworden. Dat mag ook wel, want het zag er veel kleurrijker / contrastvoller uit, dan hoe de onbewerkte RAW de foto weergeeft.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
@Woutoud: gave plaat. En wat is het toch een mooie lens. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Universal Creations
quote:
Luxicon schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:22:
Eigenlijk had ik voor de koe een diafragma van f/5.6 moeten gebruiken denk ik, om d'r hele kop scherp te krijgen. Ik denk dat het op zich juist lekker weg kan kijken, doordat de neus wel scherp is. Onscherpte daarvan, valt denk ik meer op dan op de kop (rondom de ogen).
f/5.6 is echt niet nodig hier. Afstoppen naar f/2.8 en focus op de ogen leggen, waardoor DoF beter verdeeld wordt, levert meer op.

Zeiss 21mm f/2.8

• Luxicon
quote:
Universal Creations schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:52:
[...]

f/5.6 is echt niet nodig hier. Afstoppen naar f/2.8 en focus op de ogen leggen, waardoor DoF beter verdeeld wordt, levert meer op.
Ah toch? Ik dacht dat de scherptediepte te klein zou zijn (met f/4.0) om de kop helemaal scherp te krijgen. Het is verder ook wel wennen aan de lens en hoe de scherptediepte is bij verschillende situaties.

Luxicon wijzigde deze reactie 09-06-2016 22:11 (5%)

• Toff
Je kan het ook gewoon opzoeken: Dofmaster, maar uiteindelijk is ervaring de beste leermeester en gaat het automatisch.

• Universal Creations
quote:
Luxicon schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:09:
[...]

Ah toch? Ik dacht dat de scherptediepte te klein zou zijn (met f/4.0) om de kop helemaal scherp te krijgen. Het is verder ook wel wennen aan de lens en hoe de scherptediepte is bij verschillende situaties.
Als je focust op de neus wel ja, want dan gooi je de helft van je dof weg ;)

Zeiss 21mm f/2.8

• Toff
quote:
Universal Creations schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:48:
[...]
Als je focust op de neus wel ja, want dan gooi je de helft van je dof weg ;)
Minstens 1/3 iig. ;)

• Harribo
quote:
Toff schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Uh ja nu zie ik het pas. Beetje te snel en te enthousiast gereageerd.
quote:
Toff schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:19:
Je kan het ook gewoon opzoeken: Dofmaster, maar uiteindelijk is ervaring de beste leermeester en gaat het automatisch.
Nou ik gebruik zo'n dof calculator al jaren maar nog niet elke combinatie van objectafstand, brandpuntsafstand en diafragma grootte heb ik in mijn hoofd. Hoewel ik wel vaak ongeveer een idee heb

Harribo wijzigde deze reactie 10-06-2016 11:40 (35%)

www.harrofotografie.nl

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:00
Dieren, het is weer een nieuwe wereld voor me. Gisteren bij m'n ouders geweest en de kater van de buren lag relaxed bij ons in de tuin.

Tips, tricks, shoot!
Lazy sunday. by Cedras Liggiegoet, on Flickr

@ Luxion - Koeien gezien vanaf een laag standpunt, daar ben ik wel fan van. De bruine kleur van de koe is misschien wat opgedirkt, maar als de zon er mooi op schijnt, komt het mij wel realistisch over.

@ Woutend, prachtige foto.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:30
@canaria: geinig die grote pupillen, was ie boos, of had je een speeltje voor zijn neus? Ik ga mee met woutoud, ik vind hem te claustrofobisch. De oren hadden er van mij wel in mogen blijven, juist daaraan kan je een groot deel van het humeur van de kat afleiden. Verder lijkt ie iets scherper op het puntje van zijn neus dan rondom zijn ogen, dat had wel andersom gemogen.

@luxicon: Ik denk dat er iets te enthousiast aan de contrast is getrokken (zo'n knalblauwe dag in de volle zon geeft standaard al een enorme bak contrast), waarbij de foto enigzins onderbelicht was. Daardoor worden de donkere delen net even te duister, de ogen vallen daardoor weg waardoor het niet een heel levendig plaatje wordt. Saturatie van de kleuren kan ik ook wel waarderen, en de iets warmere witbalans kijkt prettiger dan je edit, waar de kleuren ook wat fletser zijn.

@cedras: Leuke close up, had wel een tikje wijder gemogen rechts zodat je wat duidelijker ziet dat ie zijn pootjes onder zijn kin heeft. Maar ik begrijp het wel, dan kom je weer in de knel met het groene gras, dat net niet duidelijk in beeld is door de DoF en de afsnijding, en dat leidt een beetje af van de algehele rode tint in de rest van de foto. De foto met een iets hoger standpunt had mij persoonlijk dan beter geleken.

---

Vorig weekend de D700 opgetuigd met de kachelpijp (Nikkor 100-300/5.6) en een rondje handmatig focussen geoefend in Landgoed Hoenderdaell, best een grappig parkje/dierentuin.

Daar kwam ik dit duo tegen:

Patience... by Renť Gesink, on Flickr

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Luxicon
quote:
Chiron schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:11:

@luxicon: Ik denk dat er iets te enthousiast aan de contrast is getrokken (zo'n knalblauwe dag in de volle zon geeft standaard al een enorme bak contrast), waarbij de foto enigzins onderbelicht was. Daardoor worden de donkere delen net even te duister, de ogen vallen daardoor weg waardoor het niet een heel levendig plaatje wordt. Saturatie van de kleuren kan ik ook wel waarderen, en de iets warmere witbalans kijkt prettiger dan je edit, waar de kleuren ook wat fletser zijn.

---

Vorig weekend de D700 opgetuigd met de kachelpijp (Nikkor 100-300/5.6) en een rondje handmatig focussen geoefend in Landgoed Hoenderdaell, best een grappig parkje/dierentuin.

Daar kwam ik dit duo tegen:

[afbeelding]Patience... by Renť Gesink, on Flickr
Mooie foto zo! Hoe die krokodil er ook achter bij komt kijken. De foto kijkt mooi weg verder qua kleuren / contrast / belichting.

Bedankt voor het commentaar. Bij m'n foto's is het zo dat de eerste foto de bewerkte is en de tweede het origineel, waarbij (enkel) de highlights en exposure zijn verlaagd. Ik weet niet of dat helemaal duidelijk was / is. :P
Met de zon in de rug heb ik wel goede ervaring met het fotograferen in de zon. In die zin dat de foto goed in balans kan blijven.

• falex
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17-05 22:57
Hoi tweakers!

Graag hoor ik jullie voorkeur voor welke van de 3 de canvasinmijnhuiskamer competitie wint

Of welke wijzigingen nodig zijn 8)7

1 IMG_0859 (2) by Alexander Wich, on Flickr
2 IMG_2586 (2) by Alexander Wich, on Flickr
3 IMG_2065 by Alexander Wich, on Flickr

falex wijzigde deze reactie 20-06-2016 23:55 (59%)

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Hoi falex!

Dan horen wij ook graag wat je van de foto's van je voorgangers vindt

Woutoud.com

• falex
quote:
Woutoud schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:25:
Hoi falex!

Dan horen wij ook graag wat je van de foto's van je voorgangers vindt

Komt er zeker aan! Voor wat hoort wat he

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

• Mr. Hayes
  • Niet online
Foto 1 sowieso niet vanwege de tweede olifant die in het verlengde van het hoofd van de eerste staat en de foto heeft niet genoeg verschil in scherptediepte om direct het onderscheid te zien. En als ik dan foto 2 en 3 naast elkaar leg zijn de kleuren in 2 veel sprekender en de houding niet zo 'gewoontjes'. Ik zou 'm misschien wel naar 16:9 croppen om zo het idee te krijgen dat je er wat dichter op staat.

Zo dus.

Mr. Hayes wijzigde deze reactie 16-06-2016 13:24 (6%)

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16:42
quote:
refused schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:22:
Foto 1 sowieso niet vanwege de tweede olifant die in het verlengde van het hoofd van de eerste staat en de foto heeft niet genoeg verschil in scherptediepte om direct het onderscheid te zien. En als ik dan foto 2 en 3 naast elkaar leg zijn de kleuren in 2 veel sprekender en de houding niet zo 'gewoontjes'. Ik zou 'm misschien wel naar 16:9 croppen om zo het idee te krijgen dat je er wat dichter op staat.

Zo dus.
Het zijn geen olifanten hoor, maar neushoorns ;)

Wat een beetje jammer is aan foto 3 is dat deze van boven genomen is waardoor je veel minder het gevoel hebt dat de neushoorns zo groot zijn. Toch zijn alle foto's naar mijn mening mooie foto's, vooral omdat het best lastig is om bij neushoorns zo dicht in de buurt te komen. Wij hebben er op safari jammer genoeg nooit zo dicht bij kunnen komen.

Met wat bewerkingen kun je er voor zorgen dat de neushoorns iets meer uitspringen en de focus krijgen.
Kan moeilijk kiezen maar foto 1 of 2 hebben wel de meeste potentie.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06:42

Canaria

4313-3581-4704

Ik vind de tweede het leukst, vanwege de houding en het vogeltje. Wel zou ik ook iets van de voorgrond wegcroppen, maar niet naar een 16:9-verhouding. Dus ook iets van de linkerzijkant, zodat het nijlpaard* niet precies in het midden staat.

* ik doe gezellig mee met refused

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• falex
quote:
refused schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:22:
Foto 1 sowieso niet vanwege de tweede olifant die in het verlengde van het hoofd van de eerste staat en de foto heeft niet genoeg verschil in scherptediepte om direct het onderscheid te zien.
Die heb ik vaker gehoord, en ben ik het eigenlijk zelf ook mee eens. Ik vind alleen die grote hoorn zo mooi, vandaar de twijfel.
quote:
En als ik dan foto 2 en 3 naast elkaar leg zijn de kleuren in 2 veel sprekender en de houding niet zo 'gewoontjes'. Ik zou 'm misschien wel naar 16:9 croppen om zo het idee te krijgen dat je er wat dichter op staat.
Bedankt voor je tip en voorbeeld, inderdaad maakt ie m zo mooier!
quote:
Andyk125 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:00:
[...]
Wat een beetje jammer is aan foto 3 is dat deze van boven genomen is waardoor je veel minder het gevoel hebt dat de neushoorns zo groot zijn. Toch zijn alle foto's naar mijn mening mooie foto's, vooral omdat het best lastig is om bij neushoorns zo dicht in de buurt te komen. Wij hebben er op safari jammer genoeg nooit zo dicht bij kunnen komen.

Met wat bewerkingen kun je er voor zorgen dat de neushoorns iets meer uitspringen en de focus krijgen.
Kan moeilijk kiezen maar foto 1 of 2 hebben wel de meeste potentie.
Eens, maar inderdaad lastig om er zo dichtbij te komen. Heb hiervoor 2 uur stil gestaan in een soort u-bocht. Op een gegeven moment zien neushoorns jou dan als onderdeel van het landschap. Merkwaardig maar vooral erg leuk dat het kalfje het meest onderzoekend was en zelfs tegen mn bumper aan liep :P
Foto 2 lijkt me inderdaad de grote kanshebber nu.
quote:
Canaria schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:26:
Ik vind de tweede het leukst, vanwege de houding en het vogeltje. Wel zou ik ook iets van de voorgrond wegcroppen, maar niet naar een 16:9-verhouding. Dus ook iets van de linkerzijkant, zodat het nijlpaard niet precies in het midden staat.
Hier ga ik eens mee aan de slag _/-\o_

• Andyk125
quote:
falex schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:27:
[...]

Die heb ik vaker gehoord, en ben ik het eigenlijk zelf ook mee eens. Ik vind alleen die grote hoorn zo mooi, vandaar de twijfel.
Aan de andere kant is het toch ook heel eenvoudig om wat aan te passen, ik bedoel met een kleine aanpassing in photoshop ben je de neushoorn erachter kwijt of is die iets donkerder en minder scherp.

Hier ff een voorbeeld:

Andyk125 wijzigde deze reactie 17-06-2016 17:13 (13%)

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:00
Aha....daar is het schaap met de 5 poten eindelijk.

• Universal Creations
quote:
falex schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:14:
Hoi tweakers!

Graag hoor ik jullie voorkeur voor welke van de 3 de canvasinmijnhuiskamer competitie wint

1 [afbeelding]IMG_0859 (2) by Alexander Wich, on Flickr
2 [afbeelding]IMG_2586 (2) by Alexander Wich, on Flickr
3 [afbeelding]IMG_2065 by Alexander Wich, on Flickr
Wil je even de verkleinde versies (800pixel breed) hier op het forum plaatsen? Bvd.

Zeiss 21mm f/2.8

• arnold_m
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:33
quote:
Andyk125 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:00:
[...]
Het zijn geen olifanten hoor, maar neushoorns ;)
[...]
Flickr heeft er ook automatisch het label 'olifant' opgeplakt.

Bij foto 2 zit een zit een ossenpikker half verscholen achter de kleine hoorn en dat stoort een beetje.

Ik zou de foto's een tijdje uitproberen door ze als wall-paper te gebruiken op de computer, het gaat er immers om dat je er lang naar kunt kijken.

flickr

• Andyk125
quote:
cedras schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:00:
Aha....daar is het schaap met de 5 poten eindelijk.
Haha, maar als de neushoorn zijn hoofd weg draait zul je hem ook niet zien dus zo raar is het ook weer niet.
Maar als het stoort haal je zijn poten toch ook weg ;)
quote:
arnold_m schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:50:
[...]

Flickr heeft er ook automatisch het label 'olifant' opgeplakt.

Bij foto 2 zit een zit een ossenpikker half verscholen achter de kleine hoorn en dat stoort een beetje.

Ik zou de foto's een tijdje uitproberen door ze als wall-paper te gebruiken op de computer, het gaat er immers om dat je er lang naar kunt kijken.
Was me niet opgevallen dat flikr er olifant van had gemaakt.

De verscholen ossenprikker was inderdaad het enige wat mij aan foto 2 stoorde, al valt het alleen op door de rode kleur van de snavel.

• falex
quote:
Luxicon schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:17:

[afbeelding]
Mooie foto dit. Achteraf bekeken, hoe zorg je er nou voor dat je de focus op de ogen zou kunnen krijgen?
Ik heb altijd moeite met iig AF, die schiet te vaak naar de voorgrond. (takje, sprietje). Is de oplossing dan toch MF en inderdaad je f/4.0 en in je 18-puntszoeker wat instellen ofzo?

• Toff
Ik gebruik nooit anders dan het centrale focuspoint. Ieder voor zich, maar voor mij leiden die extra focuspoints alleen maar af.

• falex
Zit mijn IJsland fotos door te bladeren. Ik heb niks met paarden maar deze wilde ik vantevoren al maken, zo'n eenzaam paard in de IJslandse sneeuw.

IMG_9298 - kopie by Alexander Wich, on Flickr

quote:
falex schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:13:
Zit mijn IJsland fotos door te bladeren. Ik heb niks met paarden maar deze wilde ik vantevoren al maken, zo'n eenzaam paard in de IJslandse sneeuw.

[afbeelding]IMG_9298 - kopie by Alexander Wich, on Flickr
Volgende keer even je belichtingscompensatie aanpassen. De sneeuw oogt erg grauw nu, terwijl sneeuw toch echt wit is ;)

Dat zou de foto denk ik ook een stuk beter maken.

website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielsgaastra
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:49
@falex Mooi contrast tussen de vacht van het paard en de sneeuw! Ik vind hem alleen wat centraal gekaderd, misschien dat een andere crop de foto wat interessanter maakt?

Ik heb van de week voor het eerst mijn XC 50-230mm uitgeprobeerd in Pairi Daiza, ben prima tevreden over de resultaten met deze 'budget'-lens!

pairi_daiza_8819 by Niels Gaastra, on Flickr

• Luxicon
Dat vind ik een mooie foto, en ook qua belichting. Al vind ik de steen in de voorgond of de rotsen weg mochten. Dat zou denk ik voor een mooi gebalanceerd shot hebben gezorgd. Bij mij komt die nu een beetje te druk over.

• nielsgaastra
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:49
Tja die steen lag er nou eenmaal ;)
Maar ik snap wat je bedoelt inderdaad, dank voor de onderbouwing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-05 14:55
@ falex, ik vind de compositie zeer geslaagd. Meestal vind ik het onderwerp zo in het midden van de foto niet altijd even mooi, maar het geeft nu de indruk dat het een zeer eenzaam paard is.

@ nielsgaastra, ik vind de steen opzich niet zo storend, verder een goed moment uitgekozen voor de foto, de leeuw lijkt een beetje boos :)

Lone Bison by Sander, on Flickr

Flickr
Olympus: OM-D EM1 II | 7-14mm f/2.8 Pro | 12-40mm f/2.8 Pro | 40-150mm f/4-5.6R

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@nielsgaastra: mooie pose! Aan die steen kan je inderdaad niet zo veel doen. Behoorlijk scherp ook bij inzoomen :)
@sakete: leuk met die lagen in het landschap zo. Het licht is niet bijster interessant, maar goed, daar kan je niet altijd wat aan veranderen (of je moet uren blijven wachten, maar dat zal ongetwijfeld geen optie zijn geweest.

Een paar uit Safaripark Beekse Bergen:
#1:

#2:

#3:

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl | Te koop: Vivitar 135mm f/2.8 + Fuji X-adapter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

MazeWing

passionate & cynical

@tobias: Ik vind de foto's een beetje flets. Zeker je 3e foto zou er wat meer uitknallen met een hoger contrast. Verder is de compositie van de eerste foto een beetje raar. Het is nu meer een groene achtergrond waar opeens een giraffe het beeld in komt.

Onderstaande foto's zijn gemaakt met de X-T1 icm de XF35mm F2
Isa by Joost Schobre, on Flickr

Isa by Joost Schobre, on Flickr

MazeWing wijzigde deze reactie 17-07-2016 13:10 (18%)

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: i7 2600K @ 4,5 GHz | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sooterd
  • Niet online
@tobiasvs: Kleuren en compositie zijn wel lekker. Mis wel wat scherpte in het onderwerp.
@MazeWing: De eerste is wat mij betreft een toffe plaat. Lekkere kleuren, actie en een soort van natuurlijke omgeving.

Van mij een alpenmarmot uit de Dolomieten (Stelvio/Bormio).

Alpenmarmot / Marmota marmota

Flickr | Nikon D7200 | Nikon 500 F4 | Sony A77 | Sony 16-80

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:28
@tobiasvs: De eerst is lekker eenvoudige compositie. De derde had ik graag wat ruimer gezien.

@MazeWing: De kleuren van de foto vind ik net kunnen. De eerste vind ik erg koel en een mooie scherpte, persoonlijk had ik misschien wat net meer van voren gezien. De twee de is net een Bonzoreclame ;)

@Scoterd: Weinig mis me, met wat meer contrast en levendigheid/verzadiging erin komt ie wat beter tot zijn recht.

Bezoekje aan Ouwehands gaf me o.a. deze twee foto's

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*